Voetbalzone

'Willems wordt op de huid gezeten door media, dat ben ik een beetje zat'

Zaterdag, 15 september 2012 om 10:45

Dick Advocaat schonk vrijdag op de training opvallend veel aandacht aan Jetro Willems. Het stoort de trainer van PSV dat de linksachter, die in maart pas zijn achttiende verjaardag vierde, de laatste tijd veel kritiek over zich heen heeft gekregen, vooral vanwege zijn defensieve kwetsbaarheid.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

De kritiek op Jetro Willems is overdreven

15 september 2012 om 08:02

Deze jongen is net 18 en heeft nog zo veel te leren en zo veel potentie gaat vast wel goed komen.

15 september 2012 om 11:07

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar waarom wordt zo'n jongen dan al zo vroeg aan het Nederlands elftal toegevoegd? Dat begrijp ik niet want dan gaan mensen dingen van hem 'eisen' die geen enkele 18 jarige waar kan maken. Ik denk serieus dat zo'n jongen al met al achteruit gaat op het moment dat hij zo vroeg wordt gebracht. De ervaring is natuurlijk groot, maar de kritiek ook. Ik denk dat het voor zulke jonge spelers beter is om eerst langer ervaring op te doen in de competitie waar hij speelt en pas later in het nationale elftal. Ik denk dat je dan verstandiger met een speler omgaat..

15 september 2012 om 11:15

Nood breekt wetten. Er waren en zijn eigenlijk weinig tot geen alternatieven waarom hij dus voor de leeuwen gegooid werd. Normaliter als Pieters die blessures niet gehad had was hij nooit zo vroeg gebracht. Net als dat hij op elke andere positie nooit zoveel zou hebben gespeeld. En dat geld niet alleen voor Oranje maar ook voor al zijn minuten bij Psv.

Dat eisen vind ik wat overdreven, het is in mijn ogen typisch Nederlands om dat te doen. Laat hem zo af en toe zijn foutjes maken, dat doen alle andere spelers ook elke keer. Zie bijvoorbeeld hoe weinig kritiek Van Rhijn krijgt terwijl die ook geregeld zijn foutjes maakt. Verbaas me daar echt over...

15 september 2012 om 13:37

Als er door personen kritiek wordt geleverd op spelers van Psv, dan is dat genoeg voor supporters van andere clubs, om daar snel in mee te pappegaaien. Want kritiek leveren op een ander zijn spelers is toch wel het mooiste en gemakkelijkste wat men kan doen.

Dit geldt overigens ook als het om spelers gaat van Ajax en Feyenoord.

De meeste suporters van Ajax roepen dat bijvoorbeeld Willems en Afellay overschatte spelers zijn. Psv-ers doen dat over vd Wiel. Ajax supporters weer over Clasie. En ga zo maar door.

Ik hecht er in ieder geval geen waarde meer aan, aan die domme reacties. Mensen kunnen waarschijnlijk niet meer origineel zijn, en roepen het liefste "lorre....lorre" !

15 september 2012 om 13:41

Zo groot was de nood niet. Met Buttner en Emanuelson heb je twee spelers die in mijn ogen gewoon verder zijn. Willems kan misschien een groot talent zijn maar dat heeft hij tot op heden nog niet laten zien in Oranje. Dan kan hij beter bij zijn club doorgroeien terwijl anderen een kans krijgen in Oranje. Ik hoop dan ook dat Van Gaal Emanuelson (indien hij speelt bij AC) en Buttner (als hij speelt bij Manchester U) een kans geeft in het Nederlands elftal. Tot op heden is Willems gezakt, in mijn optiek...

15 september 2012 om 13:44

Biggles..

Die supporters zijn er vast. Ik kan wél naar het Nederlands elftal kijken zonder de spelers aan een club te koppelen. Pappegaaien heeft daar, in mijn reacties, niets mee te maken.

Wat overigens ook een veel gebruikt woord is, die na-ge-praat wordt, is pappegaaien, meneer Biggles. Of heb je die wel zelf bedacht?

Over makkelijke manieren van scoren gesproken.....

15 september 2012 om 13:51

Wat is de definitie van pappegaaien? Juist! Laat mij die term gewoon gebruiken. Want die komt hier het beste van toepassing!
En ik boedoel jou niet specifiek in mijn reactie, maar ik noem de supporters in het algemeen. Ook de Psv-ers. Dat jij je aangesproken voelt, mijnheer kebm, houd in dat ik bij jou toch wel een snaar geraakt heb. Jammer, was niet mijn intentie. En daarin probeer ik echt niet makkelijk in te scoren.
En waarom zou ik hier steeds nieuwe woorden moeten verzinnen? De Nederlandse taal staat toch vol mooie woorden. Laat ik die dan maar ook gebruiken ook.

15 september 2012 om 14:19

Beste Biggles....

even gekeken in het profieltje van mijnheer Kebm??


Natuurlijk is hier sprake van kritiekloos "na-papegaaien" van een of ander figuur die zijn kijkcijfers met confronterende, pseudo-analytische uitspraken probeert omhoog te krikken.
Maar het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat het beoordelingsvermogen van deze mijnheer Kebm op een hoger niveau staat dan van de Nederlandse bondscoaches (en Cruijff !!) die niet de keuzes hebben gemaakt welke hij noemt.
In dat geval is de opvolger van van Gaal dus al bekend..

15 september 2012 om 14:37

Willems kan nu zijn minuten maken, maar zodra Pieters weer terug is, zal hij zijn plek wel terugkrijgen. Emanuelson is helemaal geen linksback en zal daar ook niet voor in aanmerking komen. Hij wordt bij AC vooral als middenvelder gebruikt. Buttner kan ook nog een kans maken, maar dan moet ie wel veel spelen bij United.

15 september 2012 om 16:34

@ Kebm, houd eens op met die Emanuelson aub. Is een hele goede speler als middenvelder dan. Die jongen wil zelf ook liever geen linksback want daar heeft hij niks mee, gaf die zelf al maanden terug aan.

En ja Büttner hebben we nog altijd, maar Büttner is misschien wel ouder als Willems maar ze hebben allebei nog niet veel wedstrijden gemaakt op het hoogste niveau. En dan zeg je dat Büttner verder is en bij United speelt.. Nou de wedstrijden die ik van hem zag bij Vitesse stond hij liever linksmidden- of voor dus die komt net zo veel op als Willems indien het niet meer is dan Jetro. En het feit dat hij bij United op de loonlijst staat en Willems bij PSV daar moet je niet naar kijken, naar speeltijd, kwaliteit en mentaliteit en groepsligging daar moet je naar kijken. En daarin staat Willems momenteel gewoon hoger. Als Büttner nou na vandaag(doel op zijn debuut vandaag) iedere wedstrijd minimaal 15/20 minuten of meer speelt dan kan hij voor zijn kans gaan, maar op 't moment staat er gewoon een 18jarige jongen voor hem in de pikorde.

Ik vind Willems bij vlagen hele leuke dingen laten zien, en met het vertrouwen wat hij nu al krijgt op zijn 18e(!!!) kan hij het ver schoppen(als hij zo gemotiveerd en gefocust op zijn ontwikkeling blijft letten dan!).

15 september 2012 om 17:42

je gaat Emanuelson met Willems vergelijken. Terwijl Emanuelson bij AC milan middevelder is.
En Buttner is gewoon een bank speler bij Manchester die veel te licht is.
die heeft gewoon de verkeerde keus gemaakt.
Zo is de keus v/d Wiel ook niet goed voor zijn ontwikkelingen wordt ook gewoon bank speler,

16 september 2012 om 07:51

Oleguapa..

Dus jij beslist wel even voor een ander dat hij, ik in dit geval, iemand napraat?
En daarbij verwijs je naar mijn 'profieltje'? Tjonge, wat een kennis..

Ik geef enkel aan dat ik van mening ben dat jonge jongens, zoals Willems in dit geval, te vroeg in het Nederlands Elftal belanden. Daarmee bedoel ik niet alleen Willems, want dan had ik dat wel gezegd. Tevens vind ik dat je dan beter een meer ervaren speler voor de leeuwen kan gooien. Zelfs als een speler misschien af en toe op de bank zit en / of in clubverband op een iets andere positie speelt. Dat er nu geklaagd wordt over de vele media-aandacht jegens Willems, en de reactie van zijn clubcoach, geven aan dat deze jongen te veel over zich heen krijgt. Dat is in mijn optiek geen goede zaak aangezien dat zijn ontwikkeling in de weg zou kunnen staan. Daarom zou ik kiezen voor een Emanuelson of een Buttner, als het mag

16 september 2012 om 08:00

0485psv..

//die jongen wil zelf ook liever geen linksback\\

Onjuist. Emanuelson heeft aangegeven op iedere positie te willen spelen als de trainer / bondscoach dat van hem vraagt. Om Willems in bescherming te nemen en om zijn ontwikkeling niet te veel onder druk te zetten lijkt mij het dus helemaal geen gek idee om Emanuelson daar eens te proberen.

Verder zeg je dat Buttner geen wedstrijd op het hoogste niveau heeft gespeeld. Dat klopt, maar Willems ook niet. Buttner kan ook inderdaad fungeren als links midden maar kan ook mee verdedigen. Daar komt Willems nog al te kort. Daarom zou ik eerder voor Buttner kiezen dan voor Willems op die positie. Buttner is veelzijdiger en in mijn optiek beter op dit moment. En dat zeg ik niet omdat het een speler is van PSV (biggles en Oleguapa, letten we even op?)

15 september 2012 om 08:18

Spectaculaire speler. Verdedigende klasse komt met de leeftijd, maar zijn aanvallende klasse kan je nergens aanleren of trainen. Die is van zeldzame kwaliteit. Real, Barca of Manu zal ooit zijn club worden.

15 september 2012 om 11:18

Als Buttner daar al heen kan, waarom Willems dan niet inderdaad

Nee, even serieus: de kritiek op dit moment is gewoon terecht. Hij is inderdaad maar 18 maar hij speelt wel tussen de grote jongens, dus moet je hem ook zo beoordelen. En op dit moment legt hij over het algemeen te veel risico in zijn spel.
Dat hij potentie heeft kan niemand ontkennen, of het er ook ten volle uit zal komen is nog afwachten natuurlijk. Hij zou inderdaad de absolute top kunnen behalen, maar dat is vooralsnog koffiedik kijken.

15 september 2012 om 13:13

galasekthebest
Waarom Willems die kritiek geven die jongen is pas 18 en doet z'n best om aan te haken. Volgens mij is het dan logischer om de coaches die die jonge jongens erin zetten te bekritiseren.

15 september 2012 om 16:43

Of zullen we eens een keertje gewoon een tijdje wachten totdat we überhaupt met de kritiekstorm beginnen. Onee, we leven in Nederland, we moeten wel iets te zeuren hebben hé!

Doel niet op jullie hier hoor 'dennispsv' en 'galasekthebest' gewoon op de pers en journalistiek die steeds weer begint om tegen iets of iemand aan te schoppen zonder ze gewoon rustig te laten wennen en zonder een druk op hun schouders te leggen van heb ik jou daar.
Begrijp me niet verkeerd het hele mediawereldje hoort er gewoon bij in topsport, maar ik vind het toch vaak iets te gek worden.

Edit: Audilambo, je hebt trouwens helemaal gelijk. Aanvallend heeft hij al heel wat kwaliteit wat inderdaad lastig aan te leren is. Verdedigende kwaliteiten zie je ook wel langzaam groeien hoor, dat is grotendeels te danken aan de speeltijd bij Oranje. Laat deze jongen lekker staan, en houd hem met beide benen op de grond(al doet hij dit zelf al heel goed, en anders zijn Advocaat en van Gaal nou niet de flauwste om daarin een handje te helpen haha!)

15 september 2012 om 18:45

Mijn bericht was ook niet bedoeld als een omroep om dan maar op de coaches te gaan zeuren (willems doet het imo uitstekend) maar die mensen lijken mij meer logische kandidaten om de giftige pijlen op te vangen dan een jonge jongen van 18.

15 september 2012 om 08:18

Typisch reactie van de verdedigende denkvermogen trainer Advocaat. Ben benieuwd of advocaat de jonge speler beter kan maken?

15 september 2012 om 08:40

Bij Willems zie je hetzelfde als vroeger bij Gerets en van Aerle. Die waren aanvallend ook niet te stoppen. Die rende ook als wilde herten naar voren. Verschil was wel dat ze wat ouder waren en verdedigend hun mannetje stonden. Willems moet zich eerst maar eens toeleggen op het verdedigen. Als ie dat onder de knie heeft, dan kun je ook wat makkelijker aanvallend wat meer.

15 september 2012 om 09:01

Van Tiggelen kan het niet hebben dat Willems bij PSV speelt en niet bij Sparta

15 september 2012 om 11:34

van Tiggelen kon ik elk geval wel verdedigen willems laat verdedigend gewoon te veel steken vallen. En op zich niet erg als je jong bent, maar ja in oranje vragen ze wel iets meer en ligt alles onder een vergrootglas

15 september 2012 om 11:45

Van Tiggelen kon inderdaad wel verdedigen. Maar Willems is op zijn 18e echt wel een paar klasses beter dan van Tiggelen was op zijn 18e.
Willems heeft zijn kans gepakt toen die voorbij kwam. Eerst bij PSV en daarna bij Oranje. Hij heeft niet vlekkeloos gespeeld, maar tot nog toe zijn zijn foutjes niet beslissend geweest. Zijn goede acties zijn wel van grote waarde geweest.

Je mag best wel kritisch zijn op een speler , maar Advocaat heeft gelijk , hij wordt een beetje gezocht en dat is fout.

15 september 2012 om 09:08

Vind Willems inderdaad nu nog te onrustig achterin, maar bedenk dat hij pas 18 is, en een van rhijn gewoon 3 jaar ouder, dus ik denk dat dat met het verdedigend werk nog goed komt, en we gewoon een top linksback hebben

15 september 2012 om 09:08

willems is gewoon super en zeker gezien zijn leeftijd.niks van deze kritiek aantrekken want dit is puur jaloezie dat deze speler niet bij hun favoriete clubje voetbalt. een jaar lang hebben we het gezeik over manolev aan moeten horen en nu zoeken ze daar op tv een nieuw slachtoffer,dus gewoon lekker doorgaan zo willems want je doet het prima.

15 september 2012 om 11:47

Je hebt helemaal gelijk... Willems doet het in mijn ogen ook super. Volgens mij had hij nooit zoveel kritiek gekregen als hij bijvoorbeeld bij Ajax had gespeeld. Zie van Rhijn, die nog meer fouten maakt , maar niet zo veel kritiek krijgt...

15 september 2012 om 12:12

Tja, en als je dan weet dat van Rhijn bijna 3 (!!!) jaar ouder is dan Willems dan is die stompzinnige kritiek al helemaal te gek voor woorden.

15 september 2012 om 17:06

Gentleman u can all read my mind, haha.
Weet niet of jullie dit menen of sarcastisch zeggen, maar ik sluit me erbij aan.
Willems verbaasd mij heel erg vanaf zijn eerste wedstrijden bij Psv.

Ik vind eigenlijk Bruno Martins Indi en Willems de verfrissende krachten van nu, natuurlijk van Rhijn is ook een goede speler die ook nog getalenteerd is maar ik geniet meer van de andere 2. En zoals jullie ook al aangeven kijk eens naar het leeftijdsverschil, dan zou op basis van hun kwaliteit toch niet zeggen dat van Rhijn al bijna 3 jaar ouder is dan Willems. Maarja maakt verder niet uit, media moet al die jonge honden gewoon rustig laten wennen, ook aan het mediawereldje en niet meteen als gekken hun op ieder mogelijk moment ondervragen.

15 september 2012 om 09:46

Willems heeft veel potentie en hopelijk haalt Advocaat dat eruit bij hem, want zie hem alleen maar beter worden en zullen dan automatisch veel plezier beleven bij Oranje. Deze jongen moet alleen ze kop er bijhouden en gewoon ze taak uitvoeren in het veld over een aantal jaren kan hij gewoon een toptransfer maken. Er zit nog wat schoonheidsfoutjes in zijn spel, maar dat kun je wel aan Advocaat toevertrouwen dat hij dat eruit zal halen.

15 september 2012 om 09:49

Willems heeft een hoop potentie maar moet inderdaad niet uit het oog verliezen dat hij in eerste instantie een verdediger is. Maar als je ziet hoe ongelooflijk sterk en snel die jongen is, hoe moeilijk hij van de bal te zetten is en hoe vaak hij toch nog duels wint waarin ik dacht dat hij uitgespeeld was, dan vrees ik geen tweede Manolev. Hij moet alleen wat meer zijn momenten gaan kiezen, wat rustiger worden en slimmer gaan spelen maar ja, dat heet ook wel ervaring en die heeft hij nog niet

15 september 2012 om 10:47

Deze jongen gaat het echt wel maken. Heb deze jongen bij Sparta zijn debuut zien maken en toen al was hij met 16 jaar al vaak 1 van de betere/constante spelers bij Sparta. Zijn ontwikkeling gaat echt als een speer! want Ik kan mij de wedstrijd van Feyenoord - PSV nog herinneren waarin hij door Schaken volledig werd overklast. Half jaar later in Eindhoven was Schaken onzichtbaar. EK 2012 was gewoon een geweldig leermoment waarbij de ervaring natuurlijk niet al te positief is gebleken, maar heeft hij ook hier weer zijn stappen gezet. Ik denk dat PSV deze jongen nog maximaal 2 jaar kan vasthouden mocht hij zich zo blijven verbeteren.

15 september 2012 om 11:03

Die jongen heeft zijn fysiek mee, maar mist de voetbal inteligentie. Misschien dat het nog komt met de jaren maar ik ben er bang voor. Ik heb vaak het gevoel dat hij zomaar wat doet eigenlijk.

15 september 2012 om 11:11

Hoeveel jongens kunnen op 18-jarige leeftijd al laten zien wat hij nu laat zien? Ik denk dat heel veel onderschatten hoe ver hij is voor zijn leeftijd. Dat hij zomaar wat doet slaat echt nergens op, het grote euvel is zijn nonchalance. Hij moet meer dat killersinstinct ontwikkelen, zijn tegenstander opvreten. Daarnaast moet er wat meer gedachte komen achter acties maar aan de andere kant is zijn onvoorspelbaarheid ook weer goed. Iets gedozeerder aanvallen kiezen en hij zal een ongekend wapen worden. Nee, deze jongen heeft zo ongelooflijk veel potentie. Hij zal nooit de killer worden in de verdediging maar dat hoeft ook niet. Kijk bijvoorbeeld naar een Van Bronckhorst. Die was verdedigend ook niet al te sterk. Die compenseerde dat met zijn aanvallende kwaliteiten en dat doet Willems ook. Zeker in de toekomst. De Alaba van Nederland als je het mij vraagt.

15 september 2012 om 11:15

Misschien ook wel inderdaad. Hij is nog heel erg jong.

15 september 2012 om 11:03

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het talent en de potentie van Willems nog ter discussie staat.

Voor toptrainers als achtereenvolgens Rutten, van Marwijk, Advocaat en van Gaal is deze jongen onomstreden en heeft ook een Cruijff in in de media openlijk verklaard dat het linkervleugelverdediger probleem in Oranje voor de eerstkomende tien jaar is opgelost.

En dan zie je af en toe een stel onvolwassen, puisterige pubers, die met een bal nog geen olifant kunnen raken op tien meter afstand, hier op VZ lopen raaskallen dat Willems er niets van kan.
Maar ja, die hebben dan ook meestal de signatuur van een clubje waarvoor deze jongen - qua leeftijd in feite nog steeds een de A-junior(!!!) - niet uitkomt.

Burgemeester van der Laan mag zich nog veel meer zorgen maken dan hij onlangs deed....

15 september 2012 om 11:30

Ik heb niet vaak zo'n verval in een post gezien als deze. Je hebt helemaal gelijk dat Willems een talent is, en dat wordt inderdaad onderkend door een aantal top trainers.

Maar om vervolgens de kritiek op Willems te deduceren naar pubers uit Amsterdam is bijna lachwekkend, ware het niet zo treurig.

15 september 2012 om 12:27

Ooit gehoord van empirisch onderzoek?
Kennelijk aan jou niet besteed... helaas..

15 september 2012 om 13:58

Nou ik vind dat Oleguapa anders prima verwoord wat ik hier ook al wilde posten. Te gek voor woorden al die zogenaamde voetbalkenners hier.

Willems is een ongelofelijk talent. Als je met je destijds 17 en nu 18 jaar al zoveel lef/durf in je spel laat zien, nou dat doen echt heel weinig hem na. Hij heeft inderdaad nog veel te leren, maar wie niet van 18? Ik denk dat hij vergeleken met zijn leeftijdsgenoten veel verder is dan gemiddeld. Een v. Rhijn doet het ook wel leuk, maar is wel even 3 jaar ouder. De verdedigende kwaliteiten komen met de jaren vanzelf wel (elke 18jarige staat zo nu en dan verkeerd en bewaard te weinig rust/overzicht), wat mij vooral deugd doet is dat hij uit zichzelf al zo'n ongelofelijk passeer drang heeft en hij verdedigers alle kanten opstuurt.... dat is een zeldzame kwaliteit!

15 september 2012 om 12:46

Van Tiggelen en van de Kerkhof hebben ook forse kritiek op Willems. De vergelijking met Manolev kan tenslotte niet als een compliment worden gezien. Of hebben zij ook de signatuur van de club uit Amsterdam?

15 september 2012 om 14:05

Ja ja, daar gaan we weer....

Van de Kerkhof(s) wordt altijd verweten dat hij nooit een zinnige bijdrage heeft behalve ""open deuren intrappen" (waar!!!), maar nu is het ineens een fijnzinnige analyticus omdat dit te pas komt in het geval Willems..
En van Tiggelen..... na zijn carriere overal mislukt als potentiele hoofdcoach die zelden of nooit in de media blijk heeft gegeven van weldooordacht commentaar en bij de overgang van Willems van zijn club Sparta naar PSV heeft lopen te gillen dat Sparta van zijn grootste talent is beroofd..

Kom even met wat betere voorbeelden aan dan dit soort randfiguren die kennelijk wat media aandacht nodig hebben.
Ik heb ze al gegeven, liefst 5 topcoaches.......

15 september 2012 om 11:08

Mensen zeggen wel dat Willems verdedigend te kwetsbaar is, maar dit valt echt enorm mee. Ik snap waar die meningen vandaan komen (om percies te zijn: van Feyenoord-uit en Valencia-uit vorig jaar), maar Willems laat verdedigend regelmatig erg goede dingen zien. Op snelheid hoeft hij het niet te verliezen en op kracht ook niet. Ik ben dan ook enorm benieuwd waarom mensen die vinden dat hij geen potentie heeft dat dan percies vinden?

15 september 2012 om 11:09

Maar als Willems naar voren rent moet er toch een behoorlijke voortzetting zijn? Ook aanvallend is het rendement te laag.daarnaast veel balverlies, wilde inspeelpass en zeer slechte voorzetten. Als je erin staat doet je leeftijd er niet meer toe, dan wordt je beoordeeld naar het ambitieniveau wat geldt!!

15 september 2012 om 11:17

Nog zo'n schreeuwerig, brallend gezeik over Willems dat kant noch wal raakt...

Onlangs in een Europese wedstrijd leverde Willems liefst 4 assists af waaruit doelpunten voorkwamen.

Watjes horen in je oren en niet in je ogen als je ooit een wedstrijd op TV kijkt...

15 september 2012 om 11:27

Kun jij een keer je oogkleppen afdoen? Door Willems scoorde Arda Turan bijna de 1-1 tegen Nederland, doordat Willems dom balverlies leed. Jij praat alles recht wat krom is. Die jongen moet gewoon nog veel leren.

15 september 2012 om 11:40

Als jij je oogkleppen eens afdeed, zag je dat het hier over de aanvallende kwaliteiten van Willems gaat (in deze reacties) en niet de verdedigende.

Neemt niet weg dat je gelijk hebt, maar dat is een punt waar iedereen het hier eigenlijk het wel mee eens is

15 september 2012 om 11:41

@hugo'tje

O gut, o gut...
Jij bent het levende bewijs van mijn sarcastische alinea in bericht #12.

Eventjes veroordelen op een verdedigende onbezonnen actie..
Van Gaal deed dat tenminste niet want even vrolijk verscheen Willems weer in de basis tegen Hongarije en niet bijvoorbeeld een ander die af en toe wat minuutjes mag ballen bij AC Milan.

Maar ja, van Gaal is natuurlijk voor jou een beunhaas die eigenlijk thuishoort in de 4de klasse amateurs.

15 september 2012 om 11:25

Ik weet niet welke wedstrijden jij allemaal van hem gezien hebt, maar zijn acties zijn goed en zijn rendement is ook prima. Een voorbeeldje: in de wedstrijd tegen Zeta had hij 4 assists gegeven, waarvan 3 voorzetten vanaf de flank. In totaal had hij die wedstrijd 4 flankpasses gegeven, de vierde was een prima voorzet die verprutst werd door Matavz. Het enige wat misschien beter kan is zijn afwerking, omdat hij toch regelmatig over of naast schiet! Ik weet dat je iemand niet mag beoordelen op een filmpje, maar ik raad je echt aan dit even te kijken: typ op google 'assists willems' in, en dat het filmpje waarvan een screenshot op de pagina staat

15 september 2012 om 11:09

Typisch Nederland: we leiden spelers op en laten ze 2 a 3 jaar eerder debuteren dan in de grote voetballanden gebeurt. Als ze dan een paar leuke wedstrijden hebben gespeeld, krijgen ze een uitnodiging voor Oranje, worden ze de hemel in geprezen en moeten ze het volgend seizoen gelijk top zijn. Maar jeugd heeft altijd een tegenslag en dat duurt enige weken tot maanden.

En dan gaan dezelfde journalisten en critici die eerst deze jongens de hemel in prezen, deze gassies weer afkraken bij Vitv , bij de NOS en in diverse plaatselijke tv-stations.

Geef ze de tijd. Kom je uit je vormcrisis dan sta je een stuk sterker in je schoenen.

15 september 2012 om 14:01

Sterker nog ik vind die dip eigenlijk wel meevallen. Oranje volg ik niet zo, maar bij PSV is het echt niet dramatisch hoor. Vond hem zelfs een aantal wedstrijden redelijk sterk.

Maar ben het inderdaad helemaal met je eens!

15 september 2012 om 11:11

een 2e manolev? weet niet wanneer hij Manolev zoveel assists heeft zien geven?

15 september 2012 om 11:20

Overigens vind ik dat ze niet zo moeten zeuren. Als je een speler op het hoogste niveau laat spelen zal de media er over gaan schrijven. Ze zullen hem dan als elke andere speler op het hoogste niveau beoordelen. Als je dat een 18 jarige jonge wilt besparen moet je hem in de jeugd laten spelen.

15 september 2012 om 11:26

Wat nou zeuren...

Willems wordt beoordeeld door vakmensen als Rutten, van Marwijk, Advocaat, van Gaal en Cruijff, en niet sommige vol-idioten die zich analyticus noemen en eventjes goedkoop menen te moeten scoren voor Jan met de Pet die zondags in het dertiende van Tietjerstradeel wat staat te ballen..

15 september 2012 om 12:30

Ik moet lachen om jou reacties. Jij denkt dat je alles bent, maar je bent maar een sarcastische gozer, die probeert leuk te zijn.

15 september 2012 om 13:38

Gelet op deze zure reactie van jou lach je als een "boer met kiespijn"...

15 september 2012 om 11:20

Ach, dat is de prijs die je betaalt als je bij Psv en Oranje voetbalt. Dan moet je hem maar verhuren of langzaam laten komen als ze zich zo erg storen aan de kritieken.

15 september 2012 om 11:28

Net of PSV bepaalt of hij wel of niet in Oranje speelt, hij is snel gebracht door de blessures van Pieters en onder Rutten Tamata die ook linksback stond.
Kortzinnige reactie overigens.

15 september 2012 om 11:34

@psvnum1

Hij kan bij Psv toch aangeven dat ie nog niet klaar is, of bij Oranje. Maar die jongen vind hem supermooi dat ie op dit niveau kan voetballen, al heeft ie aangetoond het nog niet aan te kunnen. Dus dan moet ie niet zeuren en gewoon voetballen.

En niks geen kortzinnige reactie, dat is mijn mening.

15 september 2012 om 11:52

Heel kortzinnig want hij heeft juist wel aangetoond het aan te kunnen. Hij hoeft niks aan te geven , behalve dat hij er klaar voor is. Punt.

Wat een onzin gebrabbel alsof er wedstrijden zijn verloren door Willems...

15 september 2012 om 11:24

Ach wat wil je dan horen?
Die jongen wordt beoordeeld op wat hij laat zien bij Psv en Oranje. In Oranje heeft hij gewoon laten zien verdedigend nog erg zwak te zijn en eigenlijk te vroeg voor Oranje geselecteerd was. Dan krijg je nu eenmaal kritiek.

Dat hij dingen moet afleren is inderdaad de taak van de staf bij Psv. Aan hun om Willems zo te kneden dat hij verdedigend goed gaat spelen en aanvallend ook iets toevoegt. Die jongen moet nog hard werken en wat dingen afleren maar als hij de stijgende lijn vast kan houden kan het zeker een goede meerwaarde zijn voor veel teams.

15 september 2012 om 11:44

Tuurlijk is het een groot talent, maar hij hoort absoluut niet thuis in oranje.
En hij is toch echt 1 vd redenen dat het zo slecht is gegaan met oranje op het EK. Dan komt er vanzelf bergen kritiek. Het is eigenlijk de fout van BvM en V gaal dat hij zich zelf zo te kijk heeft gezet in de wedstrijden van oranje.

15 september 2012 om 11:55

Wat een belachelijke reactie Willems was juist de enige in de defensie op het EK die redelijk speelde. De andere drie waren juist slecht en schuldig aan het verlies samen met nog 6.anderen.

15 september 2012 om 12:13

Willems vond jij redelijk spelen op het EK ?! Sarcasme neem ik aan

15 september 2012 om 13:00

@stua
Willems heeft de potentie om een hele goede back te worden maar laten we wel reëel blijven. Hij speelde een dramatisch EK, en de enige reden dat hij in de kritiek op zijn spel nog wat gespaard is dat heeft hij puur aan zijn leeftijd te danken. Op zijn leeftijd mag je nog fouten maken maar het is natuurlijk een aanfluiting dat hij nu al in Oranje speelt.

15 september 2012 om 13:52

Aanfluiting dat hij in Oranje speelt???

Natuurlijk jongen..
Van Gaal flikkert van der Vaart buiten, de Jong buiten, van der Wiel buiten, Heitinga uit de basis, Mathijsen uit de basis, laat zogenaamde betere Lvv'ers uit zijn selectie en potentiele vervangers van Willems die bij buitenlandse topclubs spelen lekker op de bank of roept ze niet op.

Maar mijnheer Hainrich, met zijn onmiskenbare ervaring als internationale topcoach, loopt hier te blaten dat Willems een aanfluiting is.

Pleeg even een telefoontje naar van Gaal en zeg tegen hem dat hij ook een "aanfluiting" is voor zijn selectiebeleid, met name in het geval Willems.
Misschien krijg je dan van hem wat stamelende excuses over zijn tekort aan beoordelingsvermogen.

15 september 2012 om 14:26

@oleguapa
Je moet misschien eerst eens beter leren lezen voordat je reageert. Ik heb nergens beweerd dat Willems een waardeloze speler is, sterker nog ik zeg dat hij de potentie heeft om een hele goede back te worden. Ik vind het wel een aanfluiting dat hij nu al in Oranje speelt. Ik vind hem verdedigend niet sterk spelen en aan de bal vind ik hem erg onrustig. Ik zou graag van jou willen horen waarom jij vindt dat hij er al wel aan toe is.

Kom alsjeblieft niet aan met het lulverhaal dat hij goed genoeg is omdat Van Gaal dat vindt want van een groot kenner als jij verwacht ik eigenlijk wel een wat sterker antwoord.

15 september 2012 om 18:13

@j.staatsen en @hainrich
Niks sarcasme. Jij wilt neweren dat Willems een slecht EK heeft gespeeld? Dat het niet lag aan Mathijsen , Heitinga en van der Wiel? Laten we wel wezen, van deze 4 heeft alleen Willems een voldoende gescoord. Ik zou zeggen kijk de wedstrijden maar terug, dan praten we verder. Hou toch op met die onzin.

15 september 2012 om 12:15

Dit is voor mij echt de eerste keer dat ik lees dat juist Willems debet is geweest aan het slechte optreden van Oranje op heg EK. Ga hier uiteraard geen discussie over voeren, maar heb toch wel zwaar mijn twijfels of je de wedstrijden van Oranje goed bekeken hebt.

Advocaat heeft helemaal gelijk dat Willems eerst aan zijn verdedigende taken moet denken i.p.v. regelmatig op de positie van Mertens te gaan spelen. En de vraag of hij dan wel of niet in Oranje thuis hoort; nee, gezien de fouten die hij toch nog regelmatig maakt eigenlijk niet. Maar als ik dan bijv. naar van Rijn kijk, die maakt toch ook nog zo zijn foutjes. Daar heeft helemaal niemand heg over.

Overigens moet men de kritiek die ze bij VI uiten niet al te serieus gaan nemen. In dat programma zijn al veel meer spelers met de grond gelijk gemaakt die uiteindelijk toch goed terecht gekomen zijn.

15 september 2012 om 14:27

Hij was 1 vd redenen.
Dat je dat nog niet gehoord hebt komt omdat hij nog zo jong is en daarom werd gespaard en omdat er nog enkele door de mand vielen.

15 september 2012 om 11:51

Geef die jongen de tijd, hij komt er echt wel.
Het is net zoals met Eriksen, ze zijn nog jong en hebben veel te leren. Gun ze die tijd ook dan

15 september 2012 om 12:06

Ik lees hier geregeld: je moet hem niet afstraffen op dat ene foutje. Als die turkse speler scoort door dat ene foutje van Willems dan mag je hem daar wel degelijk op afstraffen, want dat ene foutje mag je als verdediger gewoon niet maken. Nee sorry, ik ben totaal nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Willems..moet er wel bij zeggen dat hij er natuurlijk ook niks aan kan doen dat hij opgesteld wordt..

15 september 2012 om 12:20

Heb jij Messi tegen Peru gezien????

Dus als we jouw beoordelingscriterium op basis van een incident gaan volgen dan moeten we ook twijfels hebben over de kwaliteiten van hem???

Belachelijke reactie..

16 september 2012 om 12:00

Ik noem het niet echt een incident..dat ene foutje maakt hij net wat te vaak..en de laatste keer dat ik Messi zag was hij geen verdediger, maar dat kan aan mij liggen..

15 september 2012 om 12:07

Willems is met zijn 18 jaar nu al de beste Nederlandse back.
Die jongen heeft ongelooflijk veel potentie, maar dat word blijkbaar niet door iedereen gezien.
Derksen zeikt altijd over hem, dat hij teveel foutjes maakt bla bla bla, maar zegt daarna dat Van Rhijn een groter talent is? Van Rhijn is ten eerste 2/3 jaar ouder dan Willems (willems heeft wel meer wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau), ten tweede van Rhijn maakt minstens (!) eveneel fouten als Willems.

Over een jaar of 2 zullen alle Nederlanders zijn voeten kussen als hij basisplek heeft bij een Europese topclub.
En mensen moeten minder vaak die Derksen napraten, wat een onzin kraamt hij altijd uit zeg.

15 september 2012 om 13:38

Derksen geeft zijn eigen mening. Ik denk dat die vooral uit jaloersheid is opgebouwd, aangezien Derksen een linksback van niks was in zijn tijd. Daarnaast moet men niet vergeten dat het woord van Derksen niet meteen een waarheid is. Ik zou zeggen kijk zelf naar Willems en geef je eigen oordeel. Daarmee ben ik het dus met jou eens Themessishow.

15 september 2012 om 14:08

Ook Dijks, Kloppers, Martins indi,janmaat, v. Dijk, de vrij enz. zijn allemaal minimaal een en vaak al twee of drie jaar ouder.

15 september 2012 om 12:46

Natuurlijk maakt hij nog ontzettend veel fouten, is pas 18. Dat dat eigenlijk niet kan/mag, daar kan hij niets aan doen. Hij laat wel steeds zijn potentie zien en komt er echt wel..!

15 september 2012 om 13:25

Ja, de snor van VI is een azijnpisser van het hoogste niveau. Moet altjd wat te zeiken hebben, of af te kraken hebben. En als later blijkt dat ie het mis heeft, gaat ie zich in allerlei onmogelijke bochten wringen om het te verklaren waarom hij het mis had.

Willems maakt nog fouten, maar iedereen kan zien dat hij IN Potentie een topspeler kan worden: hij zeer snel, technisch goed, fysiek sterk, kan iemand passeren en heeft een goede voorzet. Zjn fouten komen voort uit het gebrek aan tactisch inzicht, iets wat de komende jaren echt wel beter wordt.

15 september 2012 om 14:07

De meeste jongens die op dezelfde leeftijd debuteren zijn middenvelders of aanvallers (maher/eriksen) noem maar op. Op die positie valt een foutje niet zo op en achterin dus wel. Als Willems linksbuiten was geweest was het 't grootste talent van de afgelopen 20 jaar geweest. Als je ziet hoe makkelijk die jongen passeert enz. daar is geen stoppen aan af en toe. Komt wel goed, de media moet gewoon iets te zeiken hebben. Er word soms vergeten hoe jong hij eigenlijk nog is, het is hier al vaker gezegd maar v. Rhijn, Dijks, Kloppers, Martins indi, de vrij enz. zijn allemaal minimaal een en vaak al twee of drie jaar ouder.

15 september 2012 om 14:28

Dickie mijn held. 1000% gelijk natuurlijk ,laat die ouwe knarren maar zeiken .
Net alsof zij op hun 18e alles supergoed deden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Atiba HutchinsonMiddenvelder332
Georginio WijnaldumAanvaller3314
MarceloVerdediger321
Kevin StrootmanMiddenvelder325
Jeremain LensAanvaller3015
Boy WatermanKeeper290
Dries MertensAanvaller2916
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

95 fans
Verdediger, 19 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 PSV 26 0 1 0
2011/2012 PSV 20 1 3 0
2011/2012 Sparta Rotterdam 3 0 0 0
2010/2011 Sparta Rotterdam 13 0 1 0
Laatste voetbalnieuws

Advocaat baalt van Willems: 'Hij heeft zich niet goed ontwikkeld'

Cor Pot maakte vrijdag zijn selectie bekend voor het aankomende EK voor spelers onder de 21 jaar en heeft in zijn groep geen ruimte voor Jetro Willems. De linksback van PSV...Lees verder

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
Borussia Dortmund werd al in verband gebracht met Nacer Chadli en heeft nog een speler van FC Twente op het oog. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.