Voetbalzone

Update: Marokkaanse voetbalbond verbreekt samenwerking met Gerets

Zaterdag, 15 september 2012 om 21:20

Eric Gerets zit op de schopstoel als bondscoach van Marokko. Tenminste, het medialandschap ziet hem liever vandaag dan morgen verdwijnen als eindverantwoordelijke van de Leeuwen van de Atlas. Zondag verloor de Marokkaanse ploeg de Afrika Cup-kwalificatiewedstrijd tegen Mozambique met 2-0 en dat was voor de pers de druppel die de emmer deed overlopen.

/

“Gerets…stap op”, kopt de Arabische krant Assabah maandagochtend in kapitalen. De sportkrant Al-Mountakhab is het met daarmee eens: “Verlos ons van deze man.” Volgens Le Matin is de nederlaag tegen Mozambique ‘een uitschuiver teveel’: “Bij zijn komst werd hij voorgesteld als de Messias om het blazoen van onze nationale ploeg op te poetsen. Maar de voorbije twee jaar heeft Gerets alleen maar getoond dat hij geen grote trainer is. Wie dus om zijn vel vraagt, heeft daarvoor redenen genoeg”, stelt dat dagblad.

De 58-jarige Gerets ligt al maanden, sinds de uitschakeling in de Afrika Cup, onder vuur. De Belg, die 250.000 euro per maand verdient, won nog geen een derde van zijn wedstrijden als bondscoach van Marokko. Ook de kwalificatiereeks voor het WK in Brazilië verloopt niet van een leien dakje: de ploeg moet drie groepsduels afwerken, maar de eerste twee duels werden al gelijk gespeeld tegen Gambia en Ivoorkust.

Update 15 september 19.25 uur - 'Marokkaanse voetbalbond zet bekritiseerde Gerets op straat'
Eric Gerets staat op het punt om ontslagen te worden als bondscoach van Marokko. De 58-jarige Belg moet zaterdag voor een gesprek op het kantoor van de voetbalbond verschijnen, waar hem naar verluidt de wacht zal worden aangezegd. Dat melden Marokkaanse media op basis van bronnen bij de bond.

Update 15 september 21:20 uur - Marokkaanse voetbalbond verbreekt samenwerking met Gerets
De Marokkaanse voetbalbond heeft zaterdag het contract met de Belgische bondscoach Eric Gerets voortijdig beëindigd. Dat heeft de voetbalfederatie van het Afrikaanse land zaterdag bekendgemaakt.

10 september 2012 om 18:44

Begrijpelijke frustraties, maar Marokko heeft nou ook niet zo'n geweldige selectie.
En het mag gezegd worden, een gelijkspel tegen Ivoorkust is toch niet niks...

10 september 2012 om 18:50

Ja, dat was wel een mooie prestatie maar ik denk dat nadat je 2-0 verliest van Mozambique je terecht kwaad mag zijn. Maar dan misschien wel op de ego's in het team, en niet perse de trainer.

10 september 2012 om 23:07

En vergeet ook niet de oefenwedstrijd tegen Burkina Faso die met 1-2 verloren ging. en de eerste kwalificatiewedstrijd tegen Gambia ( 1-1 )
Genoeg reden om stappen te ondernemen tegen een trainer die compleet faalt.

10 september 2012 om 18:53

Marokko heeft een wereldselectie vergeleken met Mozambique. Als je met deze spelers niet een Africa-cup kunt halen moet je echt ontslagen worden.

10 september 2012 om 19:00

Mee eens, Marokko zou minimaal met 2-0 van Mozambique moeten winnen. Voor het WK komen ze echter te kort.

10 september 2012 om 19:06

Maakt Gerets rare wissels dan ofzo? Ik bedoel de spelers moeten ook hun best doen. Maar misschien dat de spelers wel niet verder willen .

10 september 2012 om 19:22

Er mogen 5 Afrikaanse landen, qua selectie hoort Marokko bij de top 3 van Afrika.

10 september 2012 om 20:11

Ik zal het je haarfijn uitleggen.

Gerets is simpel gezegd een tactisch zwakke trainer. Het voetbal lijkt nergens op. Voorin hebben we met Barrada, Boussoufa, Taarabt, El Hamdaoui, Assaidi, Belhanda etc. technisch vaardige spelers maar ze staan niet goed gepositioneed. Het is kooitjesvoetbal dat teveel energie vreet. Als de tegenstander dan ook nog als 1e scoort (wat vaak is gebeurd) dan is het mentaal lastig om terug te komen.

Ook hebben we geen aanspeelpunt. Gisteren speelde El Hamdaoui in de punt maar tegen die slachters van mozambique schiet je daar niks mee op. En wanneer de bal voor kwam dan vonden we meneer opeens rechtsbuiten. Wie moet er dan in de 16 meter staan..?

Met 2 spitsen bereiken we veel meer.

Daarnaast is er geen continuiteit. De afgelopen 6 wedstrijden heeft hij telkens met een andere elftal gespeeld. Vooral het centrale duo achterin was een stoelendans. Hij liet er 1 zelfs debuteren tijdens de belangrijke wk kwalificatiewedstrijden tegen gambia en ivoorkust. Die maakte in beide wedstijden een fout waar een doelpunt uitkwam. Toeval...?
Hij experimenteert al 2 jaar lang.

Dat terwijl we de week ervoor nog een oefenpot speelden. Had je die jongen toen kunnen laten inbrengen lijkt me.

Gisteren koos die opeens voor een andere doelman (el kinani ipv lemyaghri). Terwijl lemyaghri de reserve aanvoerder van marokko is, en met zijn leetijd en ervaring een vader figuur voor het elftal is.
Het is geen geweldige keeper maar het toont maar weer aan dat gerets weer een verkeerde beslissing neemt op het verkeerde moment

Ik zeg het niet omdat ik marokkaan ben, maar we beschikken echt over goede spelers. Zeker voor afrikabegrippen. Alleen Ivoorkust schat ik kwalitatief sterker in. Maar als we met een gehalveerde eltal 2-2 tegen kunnen spelen dan lig ik daar ook niet wakker van. Je zou ons kunnen vergelijken met Japan: in eigen continent 1 van de beste, en op een WK bv zouden we 8e finales kunnen bereiken.

Helaas zijn velen hier niet goed op de hoogte van het marokkaans elftal en denken ze dat Assaidi en Amrabat onze sterspelers zijn. In kan je gerust vertellen dat beide 3e op de pikorde zouden zijn.

Dit zou de beste opstelling zijn:

Zniti
Basser
Benatia
El Kaoutari
Bergdich
Belhanda
El Ahmadi
Barrada
Carcela
El Hamdaoui
Chamakh
10 september 2012 om 22:57

@belhanda

Wat mij betreft verdien jij een groen randje. Je legt goed uit dat Gerets heel veel dingen veranderd zonder enige resultaat. Hij moet eens een keer dezeflde team het veld op gooien zodat de spelers aan elkaar wennen.

Ik heb je opstelling ook bekeken en ik vind Bergdich echt een matige linksback. Op de Olympische spelen was hij ook dramatisch. Ik zie daar veel liever de ervaren Badr el Kaddouri, die veel jaren bij Kiev en Celtic speelde. Anders hebben we nog altijd een groot talent, Omar el Kaddouri.

Op het middenveld zou ik ook voor wat meer ervaring gaan.
Houssine Kharja, het blijft een harde werker die de afgelopen jaren de meeste minuten heeft gemaakt voor Marokko. hij zou samen op het middenveld kunnen met El Ahmadi en dan Barrada op de linkerflank.

10 september 2012 om 23:08

@brazzer
Sterker nog qua selectie zou Marokko alleen onder doen voor Ivoorkust. In de breedte heeft Marokko misschien wel iets betere spelers.

11 september 2012 om 23:59

Ben het bijna geheel met je eens, behalve met je opstelling.
Dit zou voor mij de beste opstelling zijn.

LEmyaghrhi
Noussir
Benatia
El Katouari
Bergdich
Taarabt
Belhanda
El Ahmadi
Labyad
El Hamdaoui
El Arabi
10 september 2012 om 19:02

Niet zo'n geweldige selectie? We hebben alleen maar spelers die in een van de beste competities spelen, Adel Taarabt, ahmahdi, chamakh en assaidi spelen in engeland, mounir el hamdaoui, benatia en kaddouri spelen in italie, barrada, nabil el zhar en el arabi spelen in spanje, boussoufa en carcela spelen in rusland en onze grote talent labyad in portugal! Met zo'n selectie moet je echt wel veel beter kunnen presenteren.. Gerets is gewoon echt een slechte coach punt.

10 september 2012 om 19:07

je hebt gelijk Gaucho80. Ik vind dat Marokko echt een sterke selectie heeft, alleen het nadeel is dat het geen team is. Het zijn allemaal pure individualisten, zoals bij veel afrikaanse landen. Daarom komen Afrikaanse landen altijd net te kort op het WK, maximaal de kwartfinale.

10 september 2012 om 19:35

En daar zou Gerets een team van smeden! Dat was zijn doel, een hecht team smeden en daar mee gaan presteren.

Alleen heeft hij in beide gefaald!

10 september 2012 om 19:41

klopt helemaal Analyse. Ik vind ook dat hij weg moet! Hij heeft superslecht gepresteerd

10 september 2012 om 19:52

Om er een goede team van te smeden dan met een coach denk ik heel goed de normen en waarden van die jongens en met name het volk van Marokko kennen.
Nu neem ik aan dat het wel het geval is maar als dat niet het geval is dan kan dat een reden zijn van zijn falen.

Simpel voorbeeld. Ik heb als amateur vaak tegen zowel turkse als marokaanse teams gespeeld. Altijd lastig om verschillende redenen. De strijd van ze is altijd feller dan de gemiddelde teams... sta je voor gaan ze praten tegen elkaar. Staan ze voor dan is het heel erg moeilijk om de score om te buigen. Omdat ze tot het uiterste strijden om die score te verhogen of vast te houden.

Ik heb bijzonder veel marokaanse vrienden als een surinamer en als je je niet aanpast of hun cultuur en manieren waardeerd dan hoef je ook niet hetzelfde terug te verwachten. Op 1 lijn kunnen komen met een speler is als coach toch wel een must. Dat weet ik omdat ik het vak als coach ook heb beoefend met jonge pubers van 15 tot 17 jaar met diverse culturen waaronder marokanen.

Nu is het gewoon zo dat Marokko heel veel talent heeft en die jongens verdienen veel geld. De ego's van zulke (vrij jonge) spelers kunnen dan inderdaad op hol slaan. Dat menselijk en niet eens zo zeer te verwijten aan afkomst. Kijk maar naar Brazilie, zoveel talent en ook absoluut geen team. Daar is een coach/trainer verantwoordelijk voor. De samenhang.

Het valt de trainer dus wel degelijk te verwijten al beweren sommige in eerdere berichten misschien wel dat het niet geheel zijn fout is.

10 september 2012 om 23:00

Klopt. Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan Pim Verbeek. Trainer van Jong Marokko. Die is goed bezig en doet zijn uiterste best om de beste Marokkaanse voetballers in Europa op te roepen. Jong Marokko is een stuk beter dan de Marokko van gisteren geloof mij.

11 september 2012 om 13:39

Rgaucho80,

En dan vergeet je nog even Amrabat die zich al heeft bewezen in Turkije. Doet het nu ook prima bij Galatasaray! Het zou Marokko moeten zijn die hier gemakkelijk 2-0 wint van Mozambique. Niet andersom. Gerets krijgt terecht de volle laag. Tijd voor een nieuwe coach.

11 september 2012 om 18:04

1. ja die jongens spelen in leuke competities
2. het zijn niet de topclubs en maar weinig spelen bij subtop
3. de jongens die jij noemt of waar jij op doelt zijn niet 'noemenswaardige namen'
4. het zijn veelal goede individuen
5. zelden speelden ze in het Marok Elftal echt als collectief
6. het verhaal is áltijd (!!) dat het Marok Elftal nét-niet presteert (of nu zelf DIK niet)
7. Gerets is een goede coach, hij is alleen niet werelds maar ook geen tovenaar
8. het Marok Elftal zie ik onder een andere trainer niet beter presteren
9. de essentie is dat het Marok Elftal het probleem bij zichzelf moet zoeken



10 september 2012 om 19:07

El Ahmadi, Boussoufa, El Hamdaoui, Belhanda, Marokko heeft genoeg goeie spelers !

10 september 2012 om 19:10

Zelfs met de C elftal van Marokko hoor je amateurs als Mozambique op te rollen. En dit is geen grap. Hun spelers zijn van hetzelfde niveau als de Ijssemeervogels, misschien nog wel slechter. Dan is het echt heel zacht gezegd schandalig dat je ervan verliest. Deze schande vind ik letterlijk 100 keer erger dan die 2-1 en 3-2 verlies van Rkc. Gerets mag daarom, hoe goed hij als speler van PSV ook was, van mij opflikkeren. Waardeloze trainer voor Marokko.

10 september 2012 om 22:49

Je moet iemand hebben die de cultuur goed kent en goed met de spelers kan opschieten. Niet dus een type Louis Laptop.
Marokko is op dit moment losse zand, het is total geen eenheid, de spelers stappen het veld op zonder maar ook de indruk te geven dat ze graag willen winnen.

10 september 2012 om 20:18

Spelers van

Liverpool
Arsenal
Aston Villa
Getafe
Qpr
Galatasaray
Fiorentina
Udinese
Montpellier
Anzhi
Sporting Portugal

En dat terwijl driekwart van Afrika nog niet eens 5 spelers uit een serieuze competitie in Europa kan opstellen. Ik vind het maar schandalig eigenlijk, weet niet hoe dat komt

10 september 2012 om 22:46

Marokko heeft echt wel een aardige selectie. Een groot gedeelte van de selectie speelt op hoog niveau goed mee terwijl ook veel spelers niet eens worden opgeroepen omdat er maar 22 in 1 selectie kunnen.

10 september 2012 om 18:44

Snap het wel zoveel talenten en dan toch verliezen van relatief niets voorstellende landen

10 september 2012 om 18:44

Misschien moeten ze daar in zien dat het allemaal wel mee valt qua goede spelers.
Zijn vooraal veel ego's inplaats van teamspelers en dan kun je niet winnen.
Individueel zijn ze wel aanvallend sterk, maar daar kun je niet mee winnen.

Dat ligt niet aan Gerets.

10 september 2012 om 18:51

Het gaat er niet om hoe goed de spelers zijn, ja Marokko is geen Oranje of Spanje. Het gaat erom dat ze keer op keer verliezen van landen als Burkino Faso en wel landen als Tsjechië van de mat spelen.....

10 september 2012 om 19:16

@hmidodib

Maar je zou toch goed kunnen zeggen dat het aan de motivatie van de spelers ligt, tegen "grotere" landen kunnen ze zich profileren en zetten ze zich vol in (tsjechië) maar tegen "amateur" landen lopen ze de kantjes er van af (mozambique).

10 september 2012 om 19:40

Ik denk dat dat zeker ook meespeelt maar tegen de grotere Afrikaanse landen hebben zo ook meer moeite dan tegen Europese landen.. Het zit hem voor een groot deel in de instelling, als ze de instelling van de Algerijnse spelers zouden hebben zouden ze veel verder komen

10 september 2012 om 23:03

Hij heeft voor een deel wel gelijk. Ik wordt er toch echt schijtziek van dat Marokko altijd maar tegen dezelfde soort tegenstanders speelt in een oefenwedstrijd zoals Burkina Faso, Gambia, noem maar op. Ze spelen altijd op slechte grasmat ( soms kunstgras ) en ze spelen onder een temperatuur van 40 graden.

Wordt het niet een keer tijd dat Marokko een keer tegen een Europese of Zuid-amerikaanse tegenstander gaat spelen? Dan kan Marokko zich echt bewijzen.

10 september 2012 om 18:44

Het is maar de vraag of het daadwerkelijk aan de trainer ligt, of aan de mentaliteit van de spelers, als je kijkt hoeveel trainers er na de Afrika cup in 2004 hebben gefaald. Ga ik twijfelen of het daadwerkelijk aan de trainer ligt.

10 september 2012 om 20:25

Dat is ook wel waar!

10 september 2012 om 18:45

Lijkt me ook niet makkelijk om zo'n groep te coachen als sommige een eigen agenda hebben.
Valt bijvoorbeeld weinig te doen als ze met z'n tweeën op het doel af gaan om vervolgens voor eigen succes te gaan.

10 september 2012 om 18:47

Dit is de zoveelste trainer word Tijd dat om hand in eigen boezem te steken, of gewoon accepteren dat we niet goed genoeg zijn.

10 september 2012 om 18:47

Heb me sinds de nederlaag tegen Gabon gezworen geen wedstrijd meer te bekijken van het Marokkaans elftal totdat deze gozer opstapt. Het ergste van al is dat hij wel degelijk bepaalde kwaliteiten bezit, maar daar enkel zijn poen zit te pakken.

10 september 2012 om 21:50

En dat geldt niet alleen voor de bondscoach....als je het mij vraagt..

10 september 2012 om 18:49

3 groepsduels? Spelen ze niet uit en thuis?

Als je wilt slagen bij Marokko moet je wel een topcoach zijn inderdaad. Ze zullen wel weer 1 of andere Fransman halen. Ik vind het wel jammer dat Willem van Hanegem het niet heeft geprobeerd, was wel benieuwd of hij wel in samenwerking met een jongere coach wel succes had gehad....

10 september 2012 om 23:05

Als het goed is zijn er in totaal 6 groepsduels. Stond het in de tekst anders dan?
Marokko heeft uiteraard nog een kans om zich te kwalificeren voor het WK maar dan moet er op korte termijn gauw wat gebeuren, anders mogen we al blij zijn met de 3e plaats in de groep.

11 september 2012 om 12:02

Ja de laatste alinea staat: de ploeg moet drie groepsduels afwerken, maar de eerste twee wedstrijden werden al gelijk gespeeld tegen Gambia en Ivoorkust.

???

10 september 2012 om 18:49

Vreemd dat een toptrainer als Gerets van het zo getalenteerde elftal van Marokko geen team kan maken dat wedstrijden wint. 2-0 verliezen van Mozambique, hoe verzin je het. Ik denk net als Grandepulga2 dat Gerets enkel bezig is met z'n centen te tellen die hij cadeau krijgt daar.

10 september 2012 om 19:11

Gerets is geen top trainer, Marokko heeft een voetballende coach nodig.

10 september 2012 om 20:39

Gerets is wel een toptrainer, heeft al genoeg op clubniveau gepresteerd. Alleen had hij misschien daar moeten blijven ipv naar een land te gaan.

10 september 2012 om 18:51

Weg ermee. Enigste wat hij doet is zijn zakken vullen. Zwaar overschatte trainer. Trap hem en alle ego's inclusief technische staf eraf, en stel spelers en trainer op die wel moeite voor hun werk en land doen!!!

Pim verbeek zou een goede optie kunnen zijn. Doet het heel goed bij Marokko onder 23. Alles beter dan deze nietsnut die onze land mag verpesten!

10 september 2012 om 18:51

Sorry dat ik het moet vragen, en het is ook absoluut niet om te provoceren, maar wat zijn nou de topspelers van Marokko? Zijn dat jongens als Chamakh, die niet spelen bij hun club. Of zijn dat jongens als Amrabat, die pure middelmaat zijn? Ik zou geen echt goede speler van het nationale elftal van Marokko op kunnen noemen, misschien Belhanda van Montpellier. Maar als dat al je beste speler is... Niet dat het de reden is om een nederlaag tegen Mozambique goed te praten, maar is dat verwachtingspatroon dan niet te hoog?

10 september 2012 om 18:55

Belhanda, Benatia, Boussoufa, Carcela, Aissaidi, Labyad en dan heb je nog wel meerdere talenten. Het is te belachelijk voor woorden dat iemand een inkomen van 3 miljoen per jaar Marokko ten schande maakt met deze spelersmateriaal tegen landen van het niveau Mozambique en Gambia, spelers van het niveau Ijsselmeervogels!!

10 september 2012 om 18:57

Assaidi, Boussoufa, taarabt, Kharja, Labyad... Geen wereldtop maar zou wel beter moeten zijn dan Mozambique of equatoriaal Guinee.....

10 september 2012 om 19:00

Het verwachtingspatroon is inderdaad te hoog. Het nationaal elftal daar wordt overschat, alsof ze supertalenten en topspelers hebben. Er zitten ook een paar goeie spelers tussen, zoals Belhanda van Montpellier en Benatia van Udinese. Maar lang niet op elke positie.

Het probleem is ook dat ze nu net verloren van Mozambique... da's nu toch wel het laatste wat je wil.

10 september 2012 om 19:07

Overschat? Ik vind deze reactie ook overdreven. Het Marokkaanse elftal word opgehemeld vanwege de namen die in het elftal zitten. Maar niemand in het groep zegt dat zij het titel zullen winnen? Want dat is dan een ander verhaal Edenhazard. Marokko zit in een dip en dat sinds 2008. Daar begon het grote ellende waar er steeds nieuwe gezichten in het elftal kwamen en steeds nieuwe trainers.

10 september 2012 om 19:25

Is er dan niet nood aan een trainer die langer dan 2 jaar voor de groep staat? Ze hebben talent genoeg om de Afrika Cup te bereiken en ver te geraken, dat staat vast.

10 september 2012 om 23:10

Er spelen heel veel spelers van Marokko op hoog niveau in topcompetities. In de breedte is Marokko heel sterk.

10 september 2012 om 18:53

Hij wilde toch ook spelers oproepen die al voor Nederland uitkwamen of geblesseerd waren? Als hij de kwaliteiten van Hiddink had gehad dan hij hij meer uit de ego's kunnen halen. Het lijkt me niet een man die Taarabt even een arm om zijn schouder legt....

10 september 2012 om 19:01

Talent alleen is niet genoeg! Misschien ligt het wel aan de mentaliteit verschillen?? Spelers komen uit verschillende landen, waar ze ook anders denken aan het spel dan zijn teamgenoten of de trainer zelf? Een bepaald systeem hebben ze daar toch niet?

10 september 2012 om 19:03

Assaidi zit op de bank. Boussoufa is gestagneerd in Rusland. Labyad speelt alleen als invaller bij Sporting. El Ham komt net terug van jaren bankzitten. Chamakh op de bank.

Dan heb je dus al je bovengemiddelde potentie niet in goeie doen. Dan blijft er weinig over.

10 september 2012 om 19:13

Assaidi is geblesseerd, daarom speelt hij nog niet.

10 september 2012 om 19:15

Assaidi zat niet in de wedstrijdselectie dat is anders dan op de bank zitten(reserve zijn).

10 september 2012 om 19:29

@beide
Assaidi trainde vorige week alweer mee bij L'pool. Hij is vorige week in een match met de reserves tegen City eruit gehaald met een lichte verrekking, maar kon na een paar dagen alweer meetrainen. Ook als fitte speler heeft ie daar nog geen minuten gemaakt zover ik weet. Die heeft nog tijd nodig.

10 september 2012 om 19:04

Wanneer je Marokko tegen een willekeurig Europees land laat spelen, spelen ze ook als sterren in de hemel. Maar als ze een wedstrijd moeten opnemen tegen Guinée of Burundi loopt het echt uit de hand. Het is echt raar dat wanneer de Marokkanen tegen de Afrikanen spelen zij totaal geen antwoord hebben op hun spel. Egypte is juist andersom. Wint van geen 1 europees, zuid amerikaanse of Aziatische ploeg. Maar wanneer de Egyptenaren het moeten opnemen tegen Ivoorkust, Kameroen of Ghana dan verslaan ze hun ook met grote cijfers als het moet. Nederland kan maar nooit winnen van Portugal en Brazilië verliest weer zoals gewoonlijk van de Fransen.

Het probleem is dat de Marokkaanse bond min of meer Gerets hebben aangetrokken puur vanwege de naam. Het geeft een mooi affiche voor de Arabische en vooral Afrikaanse voetbalwereld. Helaas heeft Eric net zoals Henri Michel en Roger Lemmere totaal gefaald. Ze kunnen het Marokkaanse elftal maar niet aan de praat krijgen. Ik heb altijd gezegd dat Fathi Jamal, of Badou Zaki als bondscoach aangesteld moeten worden. Badou Zaki is niet alleen een goede trainer vanwege het afrika cup 2004. Het is een trainer dat tijdens de kwalificatiereeks geen wedstrijd verloren voor het wk 2006. Het pure pech was dat Tunesie meer doelsaldo had.

10 september 2012 om 19:30

Tegen welk Europees land spelen ze als sterren in de hemel? Kan me eigenlijk geen een wedstrijd herinneren. Europese landen hebben eigenlijk nooit problemen met Afrikaanse landen dus ik vind dat zo'n kul argument.. Marokko heeft wat leuke spelers maar thats it..

10 september 2012 om 19:38

Noord Ierland, Belgie, Frankrijk, Tsjechie zijn landen waar Marokko aardig balletje mee kan spelen. Komt ook meer doordat de spelers van Marokko meer een blik op het europese voetbalspel hebben dan het Afrikaanse. Het probleem is dat mensen als jij de wedstrijden van het Marokkaanse elftal niet volgt. Je geeft mening op basis van een berichtgeving. Dan is praten ook heel makkelijk. Als je een kritiek of een mening hebt over een ploeg, zal je ook het team moeten bestuderen, wil je een mening geven over ze. Maarjah sommige reageren uit onderbuikgevoel en de andere heel neutraal en eerlijk. Die bestaan en daar kan je niks tegenaan doen.

10 september 2012 om 19:47

Ik kan me geen wedstrijd herinneren waar Marokko moeilijk had tegen een Europese land.
Je bent zeker vergeten dat Marokko van Nederland won en gelijk speelde tegen frankrijk!

10 september 2012 om 19:52

Ik geef een mening op basis van feiten. Jij begint over dat jullie het altijd zo moeilijk hebben tegen Afrikaanse landen, Europese landen hebben hier geen moeite mee. Jij zegt dat jullie de sterren van de hemel spelen tegen Europese landen.. dit is nog nooit voorgekomen..
Ik ken de Marokkaanse trots maar eerst iets presteren en dan praatjes.. geen woorden maar daden! Fijne zondag nog

10 september 2012 om 23:13

Marokko heeft niet zo vaak gespeeld tegen Europese landen. Vandaar dat je je niets herinnert. Maar als ze tegen ze speelden dan was het ook gelijk goed. Dan kwam het echte talent van de voetballers boven water. En dan noemen we dat even '' sterren van de hemel''.

Europese landen oefenen niet vaak tegen Afrikaanse landen dus je kunt moeilijk concluderen. Vergeet Ghana niet op het WK 2010!

11 september 2012 om 09:49

En je vergeet nog dat Marokko van België won met 1-4 als ik het goed heb? Marokko doet het inderdaad veel beter tegen de Europese landen dan tegen de Afrikaanse landen. Waaraan dit ligt is denk ik de manier van spelen in Afrika, ze schoppen je poten van je lijf, scheidsrechters die fluiten niet consequent en slechte velden enz...hoef meer redenen niet op te noemen dat is bij iedereen wel bekend.
Gerets heeft gefaald als coach, hij heeft 2 jaar de tijd gehad om er iets van te maken. In 2 jaar tijd had hij een ingespeeld team samen moeten smeden, tot de dag van vandaag is dat niet lukt!
Het enige wat er nog rest is dat Gerets moet opstappen!

10 september 2012 om 19:06

Gerets mag zo snel mogelijk oprotten, zijn voetbalstijl past niet bij de huidige spelers van Marokko.

Als je al 2 jaar coach bent en nog steeds geen vaste selectie hebt, geen automatisme...

Zet Pim Verbeek er maar in.

Gerets is tevens ook de beste betaalde bondscoach ter wereld, maar presteren hó maar.

10 september 2012 om 19:09

5 jaar terug speelden we met een team dat 5 klasses minder was dan de huidige selectie en rolden we Mozambique, Guinee, Burkina Faso dat soort landen op met 5-0.

10 september 2012 om 19:10

Gerets heeft het ook niet makkelijk. Geen échte goalgetter, en als we die wél eens hebben zit ie een jaar bij b-elftal van Ajax. Chamakh is een grap, daar win je geen wedstrijden mee. En als hij eens scoort tegen Algerije moet meteen dat shirt uit alsof het de finale van het WK is.

Marokko barst van het talent, meer dan welk land ook. Maar er is geen organisatie. Dat komt niet door Gerets alleen, maar door de Marokkaanse voetbalbond die er geen bal van kent.

10 september 2012 om 19:31

B-elftal Ajax (El Ham, Aissati) of de zandbak (El Arabi, Hermach). 4 getalenteerde spelers die niet eens in een normale competitie speelden - al keerde Aissati eind november alweer terug in het eerste elftal.

10 september 2012 om 20:09

Ja dat klopt. Hamdaoui kon de man worden bij het Marokkaans elftal, maarja... Zijn "trots" was oh zo belangrijker. En het grootste probleem bij Marokko is het te veel aan dribbelkonten. Buiten Kharja is er geen leider die opstaat. Neen, ze hebben te veel streken om een sterk elftal te vormen. Met deze ploeg wordt het twee keer niks.

10 september 2012 om 20:20

Jullie missen een soort Kompany, een grote speler met ervaring die er wat organisatie in kan steken zowel op als naast het veld. Misschien is die leider er wel, maar is dat een 30-jarige verdediger die al z'n hele leven in Marokko speelt. Jullie hebben nood aan 1 topspeler die meteen de leider kan zijn.

10 september 2012 om 19:12

moest al eerder weg na de africa cup en salaris wat daar staat klopt niet
ik hoop dat marokaanse coach komt er zijn er genoeg

10 september 2012 om 20:11

Noem ze eens op? Buiten een goede coach als Zaki.

10 september 2012 om 19:12

Haha ik moet er altijd om lachen. De spelers van Marokko laten het al jaren afweten en het ligt natuurlijk altijd aan de coach. Ik heb geen hoge pet op van Gerets, maar van dat elftal nog minder. El Ahmadi is denk ik echt de enige Teamspeler in de gehele selectie. Wie de coach ook is, het wordt toch nooit wat. En op zich best zonde, want individueel kunnen ze best wat. Maar als de gedachtegang van de spelers altijd zo blijft, kan je wel de beste coach van de wereld halen, maar dat heeft toch geen zin. Verdedigen is nou eenmaal ook iets wat bij voetbal hoort.

10 september 2012 om 19:16

Je kan makkelijk een menig hebben zonder enige wedstrijd van Marokko gezien te hebben.

10 september 2012 om 19:20

Ow? Wie zegt dat ik geen wedstrijd heb gezien dan Brazzer?

10 september 2012 om 19:23

Welke wedstrijd heb jij gezien ? vertel dan.

10 september 2012 om 19:36

Ow.. wacht even.. eerst zeg je dat ik geen wedstrijd heb gezien (geen idee waarom je dat zei, maar oke) en nu moet ik zeggen welke wedstrijd ik heb gezien om tot mijn mening te komen? Dan moet ik je teleurstellen: Ik heb alle wedstrijden gezien van Marokko de laatste jaren, net als de wedstrijden van het nederlands elftal. Maar jij vindt dus nog steeds dat het aan de coach ligt en niet aan de spelers? Waarom willen ze in het algemeen zo trots zijn dat je geen kritiek kan of mag hebben op spelers? Leg me dat eens uit...

10 september 2012 om 19:43

Waar heb jij het nou over ?

Als Mourinho straks 8 keer op rij verliest ligt dat dan ook aan de kwaliteit van de spelers ?

10 september 2012 om 19:51

Haha je reactie zegt voldoende. Als je dus geen antwoord op mijn vraag kan geven, ga ik er maar vanuit dat je het eindelijk in ziet. En als Madrid 8x verliest, kijken ze niet alleen naar de coach maar ook naar de spelers zoals Ronaldo. Dat doen ze al als ze 1x verliezen, dus zelfs in jouw opmerking komt weer de term: Spelers mag je ook kritisch bekijken...

11 september 2012 om 11:47

Hij vraagt je noem er is een paar wedstrijden die je gezien hebt, volgens mij draai jij erom heen. Denk dat jij weinig gezien hebt van het Marokkaans elftal anders had je wel geantwoord op de vraag van Brazzer.

10 september 2012 om 19:16

Op de OS hadden ze ook wel pech hoor dat moet worden toegegeven. Maar daar is de teleurstelling niet op gebaseerd. Het doel is het WK halen en ik denk dat Gerets de tijd wel krijgt maar dat de druk nu word opgevoerd.
Maar als ik die selectie zie en ik heb Marokko ook wel enkele keren zien spelen de laatste maanden dan ziet het veldspel er wel behoorlijk uit alleen het is het net allemaal niet.

10 september 2012 om 19:22

Maar dat is het juist. Op OS zag je dat ze goed speelden tegen op papier beter land en weer laat liggen tegen een op papier minder sterk land. Ik had het trouwens ook niet over OS, maar in de laatste jaren. Het is echt steeds hetzelfde liedje. Het is zo makkelijk om steeds de trainer de schuld te geven, maar het zit wel dieper dan dat.

10 september 2012 om 19:19

Ik neem sprookjesverhalen nog serieuzer dan deze reactie. Jouw reactie is pas echte humor haha. Als je een beetje kennes hebt dan weetje de spelers van Gambia en Mozambique amateurs zijn, en je gewoon er niet van mag verliezen, al speelde je met een C elfta. Gerets is een zeer zwakke trainer, en hoort gewoon niet trainer van Marokko te zijn. Laat die trainer van Moghreb Tetouan of Pim verbeek het maar proberen...

10 september 2012 om 19:21

Haha en dan neem je mij niet serieus? Heb ik het over de spelers van Gambia? Nee.. en als dat amateurs zijn, dan heb je toch eigenlijk helemaal geen coach nodig om van te winnen? Dat kan je zelfs zonder coach winnen. Als Ajax tegen amateurs speelt en Frank de Boer zou ziek zijn en de aanvoerder zou even een opstelling moeten maken, denk je dat Ajax dan ineens ziu verliezen? Het ligt gewoon aan de spelers, waarom is dat zo moeilijk om dat toe te geven?

10 september 2012 om 19:27

Omdat Frank de Boer dit Ajax heeft ontwikkeld? Hij heeft hun de automatisme gegeven, en liet hun veel winnen. Misschien traint Gerets ze te laks? Kan hij ze niet motiveren? Heeft hij onderling veel irritaties met de spelers? Hoe dan ook, de resultaten zijn gewoon beschamend. En ja het zijn amateurs. www.soccerway.nl, en zoek die landen maar op met hun spelers. Zijn allemaal amateurs. Je hoort er gewoon van te winnen. Doe je dat niet, ben je bondscoach onwaardig met een hoofdletter O.

10 september 2012 om 19:39

Zucht... Dus volgens jou moet de bondscoach de spelers trainen en verbeteren? Dat is juist Niet de taak van de bondscoach. Dus nogmaals: Als ze allemaal amateurs zijn, dan ben je alleen bondscoach onwaardig, maar de spelers betreft geen blaam? Logisch (lees: sarcasme)

10 september 2012 om 19:44

Het is ook de schuld van de spelers, maar de hoofdschuldige blijft de trainer. Als je niet van zulke landen kan winnen, spelers wiens niveau zo hoog is als de Ijsselmeervogels, dan is er toch echt iets goed mis!

10 september 2012 om 19:48

Dat is dus wat je verkeerd ziet. De hoofdschuldige zijn echt de spelers. Je zegt zelf dat je moet kunnen winnen met een C elftal. Zulke wedstijden gaat het niet om tactiek, waar de trainer op word afgerekend in wedstrijden waar het om gaat. In zulke wedstrijden gaat het puur hoe de spelers erin staan. Er is echt iets met met de Spelers als ze van amateurs verliezen. Zie je dat nog steeds niet in?

Als Psv-er vond jij dus ook dat het de fout was van Advocaat toen ze van RKC verloren of van de spelers? Want als je dan ineens de spelers de schuld geeft, dan moet je toch echt gaan lezen wat je zelf heb geschreven.

11 september 2012 om 11:56

Wat is dan wel de taak van de bondscoach volgens jou?
Ik dacht juist dat de coach het beste uit spelers moet halen en spelers tot het bot moet motiveren, zoniet dan zit ie duidelijk niet op zn plaats.

11 september 2012 om 15:20

Oke dus volgens jou hoeven clubs geen trainers meer aan te stellen haha. Handig, zal veel salaris schelen

10 september 2012 om 19:29

Ik was ook op zoek naar een teamspeler in de selectie, maar zijn bijna allemaal ego's. Op El Ahmadi na dan, toch één teamspeler. Maar die stond er niet in tegen Mozambique, vandaar dat ze volgens mij verloren hebben.

10 september 2012 om 19:16

wat ik dan niet snap is waarom egypte algerije en tunesie het wel goed doen zonder echte toppers in hun selectie

egypte speelde zelf een keer 3-3 gelijk tegen brazilie

10 september 2012 om 22:23

Soedan kun je ook opnoemen. Het is heel simpel, deze teams zijn altijd ingespeeld en kennen nooit meer dan 2 wijzigingen per wedstrijd + er zit meer peper in de kont

10 september 2012 om 19:23

Meer dan de helft van de spelers is niet opgegroeid in Marokko, het zijn dus geen echte Marokkanen. Vaak zijn het spelers die in eerste instantie niet in aanmerking komen voor een top 10 land van de Fifa ranglijst.

Je mist toch een speler in het elftal zoals 'mustapha Hadji' waar ik zelf erg gecharmeerd van was in de jaren 90. Een echte speler die vecht voor zijn land en waar het volk trots op is en die bewijs van spreken Mozambique in zijn eentje oprolt.

10 september 2012 om 19:32

Ik denk dat veel spelers oolk teveel druk voelen omdat ze juist niet in marokko zijn geboren en de cultuur ook niet goed proeven of hebben kunnen proeven.

10 september 2012 om 19:29

Raar dat mijn reactie op benzema08 wordt verwijderd. Ik had gezegd dat de spelers van Tunesië en Egypte wel strijden voor hun land in tegenstelling tot de Marokkaanse spelers. Wat is daar erg aan? Het is juist een compliment aan die spelers. Deze volgevreten Marokkaanse spelers, inclusief hun trainer Gerets, daar zie ik totaal geen strijd in. Geen passe en beleving. Ik snap dus echt niet dat mijn reactie wordt verwijderd.

10 september 2012 om 19:33

De Marokkaanse supporter heeft het recht om Gerets niet meer te zien als trainer. Die man heeft in de periode dat hij daar zit meer dan 80 spelers geprobeerd. Hij heeft geen vaste kern. Marokko heeft onder hem nooit 2 wedstrijden achter elkaar met dezelfde opstelling gespeeld. In meer dan 15 wedstrijden heeft ie 3 keer gewonnen. Verloren van nummer voorlaatste van de Fifa ranking.

Voor die persoon die de schuld bij spelers plaatst, vraag je je nooit af waarom spelers onder een coach niet presteren.

Gerets heeft laten zien dat hij geen bondscoach is maar een goeie teamtrainer is.

10 september 2012 om 19:37

Trouwens Marokko had een eigen goal gemaakt, Boussoufa raakte de bal verkeerd. De keeper liet een bal een los in de lucht waardoor er gescoord werd door Mozambique.

El Hamdaoui was gewoon te scheef voor woorden, Belhanda, Boussoufa en Kharja waren echt Niet normaal Slordig ! Taarabt was te ego en speelde zijn eigen wedstrijd.

Benatia, Assaidi, Chamakh, Amrabat, El Ahmadi, Kantari waren geblesseerd.

Gerets die begrijpt het ook niet helemaal, Marokko heeft een voetballende coach nodig !

10 september 2012 om 19:54

Amrabat is niet geblesseerd. Die heeft deze week 2x 90 minuten met Galatasaray een oefenwedstrijd gespeeld. Eerst tegen Genoa en vandaag nog tegen een club uit de 2e league.

10 september 2012 om 19:44

Gerets moet opdonderen, hij maakt zich niet druk je ziet hem gewoon rustig zitten en kauwgom eten, het is de zoveelste keer dat ie faalt, altijd nieuwe opstelling elke keer nieuwe verdedigers. Hij heeft geen geluk dat bij elke wedstrijd wel paar topspelers niet mee spelen. dit keer was het Benatia, Assaidi en El ahmadi. Marokko heeft zeker een selectie waarmee ze de africa cup kunnen winnen en dat ze dan niet eens kwalificeren voor Africa cup, ja dan vind ik wel dat ie moet worden ontslagen.

Gerets mag weg!!!!

10 september 2012 om 19:57

Als coach moet je rustig zitten en observeren. Er is nog geen team in de wereld geweest die beter ging spelen zodra een coach zich als een aap gedraagt langs de zijlijn.

10 september 2012 om 20:05

Alle topcoach geven aanwijzingen tijdens het spelen door, Bijvoorbeeld Mourinho hij geeft steeds aanwijzingen aan de spelers desnoods een speler in brengen en dan een nieuwe tactiek gebruiken. Maar bij hem zie je alsof hij het niet erg vind zolang hij maar de geld krijgt en niet ontslagen word!

10 september 2012 om 19:52

Marokko heeft gewoon een goeie selectie en moet daarmee in de top van tenminste Afrika meedraaien. Als je kijkt naar Boussoufa (anzhi), Belhanda (montpellier), Benatia (udinese), Taarabt (qpr), Amrabat (galatasaray), El Hamdaoui (fiorentina), Kharja, El Ahmadi (aston Villa), Chamakh, Assaidi (liverpool) weet je genoeg. Er is genoeg kwaliteit. Gerets heeft schandalige resultaten neergezet. De verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel ook bij de spelers, maar het is de trainer die ze selecteert. Daarnaast maakt hij ook rare keuzes en heeft hij geen transparant selectiebeleid. Een impulsieve trainer die geen pap van het woord, consistentie, heeft gegeten.

Oprotten met Gerets dus.

10 september 2012 om 19:53

Gerets ga weg ik word wel de nieuwe coach, ik doe het voor 100 euro per maand, en met mij zal Marokko alles winnen. van 250.000 euro en niks winnen naar 100 euro en alles winnen! :P

10 september 2012 om 19:58

Ik denk niet dat door jou de spelers ineens anders gaan spelen. Die spelen nog steeds voor zichzelf, maar ze zouden het beter wel kunnen doen. van 250.000 en niks winnen naar 100 euro en niks winnen. Scheelt toch 249.900 euro ...

10 september 2012 om 20:02

hahahah ja tog, ik ga ze even bellen vragen of ze interesse hebben in me :P

10 september 2012 om 20:06

Maar wel even wachten tot contract afgelopen is he, anders krijg je nog te maken met afkoopsommen

Alvast succes gewenst in je nieuwe functie

10 september 2012 om 20:02

Wegwezen met deze neppe trainer.

Wat ik niet snap.
Kantari was 9 maanden geblesseerd, is net hersteld en mag gelijk in de basis starten.
Nu speelt Kantari in de basis bij zn club, wordt ie niet opgeroepen???
Zelfde verhaal met Mehdi Carcela.

We hebben zulke goede spelers vergeleken met de meeste Afrikaanse landen en toch bakt die koekebakker er niks van.

el Arabi (granada) el Hamdaoui (fiorentina)
Barrada (getafe) Ait Fana , Belhanda (montpellier) Assaidi (liverpool) Reggatin (toulouse) elzhar (levante) Amrabat (galatasaray) el Ahmadi (aston Villa) Taarabt (qpr) Labyad (sporting) Adoua (v.guimaeraes) Carcela,boussoufa (anzhi) el Kaddouri (napoli)
Benatia (udinese) Kantari (brest) Basser (bursaspor) elkaoutari (montpellier) Bergdish (Rc Lens)

Dit nog aanvullen met de spelers uit de eigen competitie

10 september 2012 om 20:05

Heb het altijd raar gevonden dat het vaak totaal niet uitkomt als Marokko tegen "donkere" Afrikaanse landen speelt. Komen gewoonweg fysiek zwaar te kort om te imponeren tegen dat soort landen. Tegen andere meer voetballende landen doen ze het relatief wel veel beter, maar ja... Marokko ligt nou eenmaal in Afrika en dan kun je moeilijk EK spelen.

10 september 2012 om 20:07

Israel ligt ook niet in europa en kan toch EK spelen .. Misschien een idee van Marokko om zich ook bij europe te scharen.

10 september 2012 om 20:19

Dat zou geweldig zijn. We doen niet onder voor landen als Tjechie en Griekenland.

Maar helaas zie ik het niet gebeuren

10 september 2012 om 20:28

Is voor Marokko ook wel lastig voetballen. Er is een groot verschil tussen noord en zuid afrika, ook al wint Egypte de laatste jaren wel vaak genoeg de Afrika Cup. Sommige dingen zijn onbegrijpelijk, want Egypte is altijd op WK niet de beste afrikaanse land. Afrika Cup is in dat opzicht een echt eigen cup met een eigen gezicht, wat het ook wel weer mooi maakt ...

10 september 2012 om 20:07

Gerets, de Rode Duivels verwelkomen je met open armen!

10 september 2012 om 20:19

ik als Marokkaan zeg ik.. Gerets heeft het verkloot maar de spelers hebben het ook verkloot. Zoals ene hier zei, zo geweldige spelers hebben we ook niet.. Chammakh heeft zijn tijd had bij Bordeaux en begin bij Arsenal, Hamdaoui heeft zijn tijd had bij AZ en begin Ajax, Assaidi wordt binnenkort een tribuneklant bij Liverpool, Labyad, Berrada, Boussoufa, Taraabt schieten te kort bij het nationale ploeg. Keeper van de ene blunder keeper na de andere. Belhanda kent een slechte seizoen start. Amrabat is lijk een paard, hij kan vliegen maar heeft totaal geen inzicht. De enigste in mijn ogen die altijd of toch bijna altijd goed gespeeld heeft in het nationale ploeg is Benatia. En spijtig Elkaoutari dat hij een bankzitter is geworden. Klose, Ibrahimovic, Falcao, Neymar enz enz dat zijn pas spitsen die zowel bij hun ploeg als nationale team presteren en wij hopen op een wonder van Chammakh of Hamdaoui of El Arabi... he mocro's.. wake up.. we zijn zwak, de moeten het gewoon toegeven.. al halen wij Mourinho, we zulle blijven slecht resultaten halen en waarom... wij hebben totaal geen strijdlust en agressie. Atlaspoezen

10 september 2012 om 20:21

kom op man hij is de meest verdiende bondscoach en kan niet eens winnen van mozambique met zo,n goede elftal

10 september 2012 om 20:41

Opmerkelijke acties van Gerets.

Kantari 9 maanden geblesseerd , net terug --- gelijk basis.
Nu speelt ie basis bij zn club, roept ie m niet op.

Carcela net hersteld na die doodstrap --- gelijk opgeroepen en speelminuten.
Nu speelt ie basis bij zn club roept ie m niet op.

Vond in zijn Marseille tijd Boussoufa te licht voor de Franse competitie.
Ziet nu niet in dat Boussoufa fysiek 20 kilo te kort komt in Afrika.

Chamakh zit niet eens in de selectie bij Arsenal, wordt toch opgeroepen.

Gerets zegt dat hij geen spelers uit 'de zandbak' zal oproepen omdat het niveau te laag is.
selectie zit daarentegen altijd wel gevuld met 3 a 4 spelers daarvandaan.

Stelt spelers op de domste/raarste posities op.
Mounir als diepe spits
Fettah (aanvallende mid) als linksback
Belhanda (aanvallende mid) als controleur

10 september 2012 om 20:42

250.000 euro p/m ?
Ik snap niet waarom Marokko voor hem hebben gekozen

10 september 2012 om 20:49

ze moeten gewoon snel nieuwe trainer voor die andere wedstrijden een voetballende trainer

nogmaals gerets stap op donderop naar de rode duivels

10 september 2012 om 21:01

Het begint allemaal met afmeldingen. De eerste lijst wordt net beschikbaar gemaakt of de eerste afmeldingen volgen. En het zijn vaak de a-spelers die zich afmelden met als resultaat dat de trainer zich genoodzaakt voelt om mindere spelers op te roepen. Dan nog het feit dat wij over het algemeen bankzitters hebben, die zich vaak te goed voelen om zich voor hun land uit te sloven. Serieus om gek van te worden hoe een speler als hamdoui of taarabt presteren. Je speelt ook nog eens op een veld waar de bal niet eens stuitert en een scheids die waardeloos fluit met alle gevolgen van dien. Komt nog n trainer bij die onder druk van de voetbalbond en de media aparte keuzes maakt plus zijn salaris en je hebt alle ingredienten om niet te slagen. Als je het mij vraagt zelfs n mourinho of n guardiola gaat niet slagen bij marokko...er moet teveel veranderen wil je eindelijk wat bereiken.

10 september 2012 om 21:44

is "al-mountakhab" het equivalent van de Flair of de Joepie? wat een belachelijke Analyse is dit?
Als de spelers liever een Pita gaan eten ipv zich 110% te geven voor het team dan verlies je zeker.
En zon goede kern heef Marokko nu ook weer niet , de eenigste speler dat ik zo uit men hoofd ken is Bousouffa , thats it !

10 september 2012 om 22:46

Maar dat ligt meer aan jou voetbalkennis dan.

10 september 2012 om 21:53

Zoals ik had verwacht verliest Marokko weer helaas. Een paar vrienden wilden nog kijken, maar gelukkig heb ik ze overtuigd dat niet te doen. 'we moeten namelijk maandag werken en dan wil je gewoon geen hoofdpijn en goed kunnen slapen. En kijken naar het Marokkaanse elftal heeft gewoon dat effect op zijn supporters.

Wel jammer dat 'gerets weer de schuld krijgt, terwijl de fout duidelijk bij de spelers ligt. We zeggen allemaal dat de Marokkaanse spelers allemaal supertechnisch zijn en goed kunnen ballen en dat vind ik nou ook gelijk het probleem.

Als ik kijk hoe vaak het spel wordt vertraagd door de Marokkaanse spelers, omdat ze een mooie hakje willen doen of een truukje i.p.v. snel te kaatsen. En dan kijken ze zo Blij en dan denk ik.. je voetbalt al jaren man, hoe dom ben je. je vertraagt constant het spel met je Fokkin rothakjes.

We hebben gewoon meer spelers nodig die simpel spelen, geen vertragende nutteloze acties maken en in het teambelang. Geen Boussouffa of Labya of wat dan ook. Die presteren alleen bij hun club, omdat hun medespelers hun tekorten opvangen. Nu vraag ik me af welke spelers dat bij Marokko doen?

Kijk maar naar alle wedstrijden van Marokko afgelopen jaren. Ze mogen balbezit houden van de tegenstander, omdat ze weten dat ze toch makkelijk kunnen verdedigen. Een snelle aanval kunnen ze toch niet uitvoeren. Even wachten tot minuut 75, dan gaan spelers verzaken en worden moe. En hup je wandelend richting doel en scoren.

JA WE Hebben Vaak Balbezit, DE Tegenstander Laat DAT Toe! Jammer dat de spelers dat niet inzien. Vooral Tunesië weet goed hoe ze Marokko kunnen pakken.

10 september 2012 om 22:51

Het is dat die marokkanen een stelletje ego bij elkaar zijn, die denken dat ze top zijn maar in feite maar een stel 2de rangsvoetballers zijn. Ze zijn alles behalve zelfkritisch en zullen op die manier ook nooit aansluiten bij de top.

10 september 2012 om 23:16

Marokko is gewoon een middelmatige team zo simpel is het van mozambique moet je gewoon kunnen winnen punt uit geen excuses. Mozambique is niveau excelsior en marokko speelde gisteren gewoon met een goed team. El Hamdaoui ( fiorentinna ) Boussoufa ( Anzhi ) Barrada ( Getafe ) Belhanda ( Montepellier ) Kharja ( speelde vorig jaar nog bij fiorentinna ) en Taarabt ( Qpr ) stonden allemaal in de basis. Gerets heeft gisteren gewoon de beste elf laten spelen tuurlijk ontbraken er spelers zoals Assaidi ( Liverpool ) Labyad ( Sporting ) El Kaddouri ( Napoli ) Benatia ( Udinese ) Basser ( Bursaspor ) Amrabat ( Galatasaray ) El Khaliqi ( Wydad ) El Arabi ( Granada ). Maar dat mag geen excuus zijn met spelers als Mbark Mounir Abdelaziz Houcaine en Younes in je team moet je winnen van mozambique punt uit.

Gerets kan er gewoon niet veel aandoen dat hij op bepaalde poities kwaliteitspelers mist. De keeper van marokko is al jaren een drama. De verdediging is op Benatia die bij udinese speelt van een zeer laag niveau. Dit marokko heeft veel goede spelers maar het is geen team geen enkele coach kan er wat van maken ben ik bang. Ik hoop dat het over 5 jaar beter gaat dan zijn onze talenten rijp maar nu is het nog te vroeg.

10 september 2012 om 23:31

Dat roept toch iedereen in Bel-ned al jaren
Die Verbeek is nog erger ...heeft overal gefaald , vind zichzelf de beste
Die 2 vullem goed hun zakken daar en presteren niks

10 september 2012 om 23:51

Zou het probleem ook niet kunnen liggen aan het feit dat bijna het hele elftal uit 'europeanen' bestaat. Speel je wekelijks op de strakke grasmatten in de Premier League en Serie A, vervolgens heb je een uitwedstrijd naar Mozambique. Nou, dat is nogal een omschakeling. De omstandigheden daar zullen op zijn zachtst gezegd niet makkelijk zijn. Een jongen als Labyad bijvoorbeeld. Is in Nederland opgegroeid en is zulke omstandigheden totaal niet gewent. Als het hier tegen de 30 graden loopt lassen we drinkpauzes in. Wat doe je dan bij een graatje of 40? Verklaart ook waarom Egypte het altijd zo goed doet, die spelen bijna allemaal in de Egyptische competitie.
Op papier heeft Marokko hele leuke spelers maar om ook goed te spelen op een knollenveld in het hart van Afrika is andere koek, denk dat je dat niet moet onderschatten.

10 september 2012 om 23:56

Laten we eerlijk zijn. Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en sta altijd achter Marokko, maar ondanks dat Gerets zelf ook een aantal fouten heeft gemaakt is niet alles zijn schuld. Die man dacht voordat hij hieraan begon dat hij zou schitteren in Afrika met al die goede spelers die Marokko heeft, maar volgens mij is hij echt geschrokken van hoe moeilijk het is om je met Marokko te redden in Afrika. Ik ga hier niet een heel betoog schrijven, maar kijk naar de opstelling van Marokko gisteren, de gehele middenveld en aanval bestond uit spelers die op hun best zijn op de nummer 10 of daar vaak hebben gespeeld. Taarabt, El Hamdaoui, Belhanda, Boussoufa en Barrada zijn allemaal geen echte middenvelders, spitsen of flankspelers waardoor iedereen maar wat gaat doen en je waardeloos voetbal te zien krijgt. Kharja is eigenlijk ook geen verdedigende middenvelder. Tel daarbij op dat bij elke interland steeds mensen zich gaan afmelden waardoor je geen vaste team kan opstellen en je hebt eigenlijk al de grootste oorzaken waarom het totaal niet loopt en zelfs bananenrepublieken als Mozambique en Uganda Marokko van de mat vegen. Nu gewoon als het moet kaarten gratis weggeven en in Casablanca spelen met die fanatieke supporters en er een heksenketel van maken en hopen dat niet weer allerlei spelers zich gaan afmelden en dan is Marokko aan haar stand verplicht om thuis minimaal met 3-0 van het nietszeggende Mozambique te winnen. De Afrika Cup zie ik Marokko nog wel halen, maar er zal echt wat moeten gebeuren want wat Marokko soms weet te presteren is gewoon een belediging voor het volk en kan gewoon echt niet.

11 september 2012 om 00:03

Vergeet amrabat niet, wat hij allemaal niet deed met Jordi alba poeeehhh hij werd zwaaar gekapt bij de olympische spelen amrabat word een goede speler hij gaat body krijgen snelheid heeft hij al

11 september 2012 om 00:57

Dat is het grootste probleem bij Amrabat. Tegen goede ploegen kan hij het wel, waarom niet tegen de mindere teams dan? Daardoor zal Amrabat nooit een hele goede speler worden, maar gewoon 1 van de velen.

11 september 2012 om 09:19

Ik heb de laatste wedstrijd gezien... mijn god ik heb suikerziekte opgelopen.
keeper van tegenstander woog 150kg met een 170 cm aan lengte ff serieus 1 verre hoek uit waaar dan ook en het is een goal -___-'
Het is niet alleen de schuld vd trainer hooor .. je hebt spelers die er lang meegaan in het elftal, maar die nemen het elftal niet op sleeptouw.
Een Boussoufa die wegwerpgebaren bij elke bal van de linksback die het moeilijk had bijvoorbeeld... ik werd helemaal gek van Boussousa al speelde hij het minst slechte vd rest.
3de graads kunstgras is ook geen pretje maaaar ja Mozambique heeft gwn meer kansen kunnen krijgen en dat opzich is al een schande.
Onze captain gaat er vaak echt 100% voor, maar die heeft ok net een nieuwe club en 1 verkeerde stap op dat veld en je ligt er een jaar uit.. die dach ook joh lagaaan
kortomm het is geen pretje om ons elftal te zien helaas.
Ik kan me ng herinneren dat wij in 1998 een top10 land waren.. dat was geniete. of 2004 met het piepjong elftalletje waar ng niemand van had gehooord en die zetten de grote landen opzij met geweldig voetbal wat al een compliment is tegen Afrikaanse tegenstanders.
Ach jaa.. hopelijk krijgen we een marokkaanse trainer, want als die het dan slecht doet kunnen we nie daar over zeuren ten minste .. we hebben goede spelers man echt zonde !!

11 september 2012 om 16:50

Pfff Daar hebben we het weer de oudste Marokaanse smoes ooit. 'het ligt aan de trainer' Deze smoes wordt al sinds 2005 gebruikt wordt het niet eens tijd om een andere excuus te gebruiken. Marokko is gewoon zwak accepteer dat nou. Landen zoals Ghana,ivoorkust en Egypte rollen Mozambique gewoon op. Marokko is een gevallen Afrikaanse topvoetballand en moet zich nu gewoon gaan meten met Gambia,sudan,togo etc. En dat mensen hier zeggen dat ze alleen onder doen voor Ivoorkust dat is al helemaal een grap. Oke die spelers staan wel onder contract bij die clubs,maar ze basiskrachten. Nee! Is Anzji nu een topclub dat jullie doen alsof Boussouffa bij een hele grote club speelt. Ze hebben alleen geld maar ze zijn zelf niet top in eigen land net als Vitesse. Kharija is ook een matige speler zelfde geldt voor Chamackh. De fout die mensen hier maken is dit. Niet omdat hij bij een grote club speelt maakt het hem een goede voetballer. Marokko is gewoon zwak en hoort Afrika niet eens te vertegenwoordigen op eindrondes

15 september 2012 om 20:41

En laat ik zou zeggen dat het in dit geval wel aan de trainer ligt. De voorgaande coaches hebben idd om uiteenlopende redenen gefaald bij marokko. Het waren er ook veel te veel. Maar als jij de reden weet waarom ze niet geslaagd zijn dan zou ik die graag willen horen.

Kwaliteit is er zeker wel. Voor afrikaanse begrippen is nogmaals alleen Ivoorkust beter dan ons. Waar ik het wel met je eens ben is dat we geen toppers hebben. Boussoufa, Taarabt, Carcela, El Arabi etc zijn wel goede spelers maar geen toppers. We hebben met Benatia, Barrada, Belhanda wel potentiele toppers. Chamakh is gewoon een prima speler. Heeft het ook niet slecht gedaan bij Arsenal. Liep 1 op 2 tot v.persie terugkwam. Daarna moest het een breekijzer worden en dat is niet zijn kwaliteit.
Zou ook het beste voor m zijn dat hij weggaat naar bij Arsenal en terug naar Frankrijk gaat. Kharja heeft zn langste tijd gehad. Zn overstap naar Al Arabi is de doorslag dat je met hem moet kappen.

Het resultaat tegen Mozambique is puur het gevolg van een een trainer die zn team niet in de hand heeft. Ze speelden zonder gedachte. Ik hoopte ook op een nederlaag omdat het geen nut heeft om met Gerets de Afrikacup te halen. Hij heeft de afgelopen jaren ook tig spelers eruit en erin gebracht. Totaal geen gedachte achter zijn beleid.

Dus het klopt niet bepaald wat je zegt.

17 september 2012 om 17:40

De reden waardoor Marokko het never red is omdat ze spelen zonder trots. Ze spelen om het spelen ze zijn niet blij dat ze voor het land mogen uitkomen. Ik heb zelf veel Marokaanse vrienden en ik kijk af en toe ook naar het Marokaans elftal en dit is was mist,maakt niet uit hoeveel trainers er komen zolang er jongens zijn die niet trots zijn om te vechten voor het vaderland dan zal het nooit wat worden met de het Marokaans elftal. Iets wat je bij Ghana wel ziet. Ik neem Ghana ff als voorbeeld,want daar kom ik zelf vandaan.

Als ik kijk naar het kwaliteit van Marokko zijn jullie de nummer 4 of 5 van Afrika.
Laten we Ghana nou ff als voorbeeld nemen die hebben betere spelers dan Marokko. Asamoah( Juve) Munatri,boateng(milan) Badu(udinese) Atsu(porto) Essien(chelsea/rmadrid) Ayew broeders(marseillie) Annan(osasuna) Vorsah(hoffenheim) etc Dit zijn jongens die wekelijks spelen bij hun club Essien alleen niet door zijn blessure en hetzelfde geldt nu ook voor Muntari nu ff dan. Daarnaast heb je nog potentiele toppers als Abu(man City),wakaso(villareal),boakye(juve) Majeed(topscorder van Zweden) Opare(luik) Frimpong (arsenal) Nuhu(man City) Inkoom(dnipro) Dat is beter dan wat Marokko heeft. Dus onder Ghana staan staan jullie kwalitatief ook.

Daarnaast kan ik niet begrijpen hoe je Chamackh goed vindt. Is echt een beperkte speler die in zijn tyd bij Bordeaux in 300 wedstrijden maar 70 x scoorde dat is toch veel ste weinig voor een spits. Kan alleen goed koppen maar voor de rest is het echt niks.. Maarja ieder zijn eigen mening.

19 september 2012 om 20:14

Nu kan ik het wel deels met je vinden. Er worden idd spelers opgeroepen (el hamdaoui, amrabat etc.) die ik liever niet zie spelen bij marokko. Ze hadden NL namelijk als 1e keuze. Maar de fout ligt bij de bond die dat soort spelers oproepen.

Dat we 4e of 5e beste land van Afrika zijn ga je wel te ver. Ivoorkust staat kwalitatief op 1. Maar met ghana in dit geval zie ik geen verschil.

Ghana zou kwalitatief misschien iets beter zijn. Maar als we de selecties naast elkaar zetten vindt ik dat we niet zoveel verschillen. Jij noemt nu spelers op die bij topclubs spelen. Maar alleen Boateng, Essien, Andre Ayew en Asamoah zijn dan de uitblinkers. En alleen Essien is echt wereldtop (mits die fit is). En ik heb de selectie bekeken. Atsu moet zich nog bewijzen. Komt van Rio Ave. Vorsah is naar Salsburg vertrokken (stap achteruit).
En er spelen ook een stuk of 6/7 spelers bij clubs die van het niveau Nac/heracles zullen zijn.

Wij beschikken over Benatia (udinese), Belhanda (montepellier), Barrada (getafe), Taarabt (qpr), Boussoufa & Carcela (anzhi), Amrabat (galatasaray), El Hamdaoui (fiorentina), El Zhar (levante), Labyad (sporting Lissabon), El Ahmadi (aston Villa) etc.

Ook goede clubs in grote competities die wekelijks aan de bak komen. Alleen Labyad doet het met invalbeurten maar zal gezien zijn talent in korte tijd zn plaats vinden. Dus wat dat betreft zie ik weinig verschil

En dan heb ik nog niet Assaidi, Chamakh, El Arabi, El Kaoutari etc opgenoemd.

En over chamakh. Jij kent dan zijn kwaliteiten niet. Hij is een aanspeelpunt die de bal goed bij zich kan houden en kopsterk is. Scoren stond hij niet om bekend. Maar Crouch, Carroll, Zigic etc. staan daar ook niet om bekend. Dat zijn ook allemaal bomen. Als je zijn statistieken bekijkt bij arsenal deed hij niet zo slecht, alleen kon hij het niveau niet een seizoenlang vasthouden.

Nu is die wat te makkelijk afgeserveerd. Maar ik geloof niet dat Giroud bv beter dan hem is.

11 september 2012 om 17:00

Kijk, Gerets doet heel veel goed maar het belangrijkste doet tie fout een hecht team maken een team samenstellen en ze elke keer oproepen niet elke keer een andere team oproepen kom op man je kan toch niet in een belangrijke wedstrijd spelers oproepen om hun te testen dat doe je toch in oefenwedstrijden gerets denk beetje na en maak een opstelling met spelers die altijd spelen zoals bij hun club en in het marokkaanse elftal en zet elke speler op zijn plaats waar die hoort en niet 4 zelfde spelers op het middenveld boussoufa belhand taarabt en barrada dat kan tog niet ik zou zegge deze opstelling

carcela/baradda el arabi/ mounir elhamdoui enzolang assaidi niet speelt kan je tijdelijk baradda of el kaddouri ofzo daar laten spelen.

bounou
basser
benatia
amrani
bergdish
el ahmadi
belhanda
carcela/bar
bousoufa
arabi/mounir
assaidi
11 september 2012 om 17:02

en owjah amrani omdat elkatoarti tijdelijk geen basisplaats heeft

11 september 2012 om 18:50

jullie kunnen n u allemaal jullie mening geven maar er is al een beslissing gemaakt en gerets krijgt een laastse kans om het goed te maken is de thuis wedstrijd tegen mozambique

15 september 2012 om 19:43

yepp.. was af te wachten natuurlijk... Zaki is een mogelijkheid.. ben al tijdje tegen zijn aanstelling maar... ik begin te twijfelen.. misschien is hij toch de geschikte persoon voor deze job.. een gewone marokkaanse trainer, met internationale ervaring.. Breng ons aub terug naar onze meest recente tijdelijke glorie jaren.. 2004-2006

15 september 2012 om 19:49

Ze zouden heel dom zijn als ze hem ontslaan want ze zijn goed georganiseerd, want Gerets spreekt de Nederlandse en de Franse taal en de meeste spelers ook.
Het is ook niet de schuld van Gerets elke wedstrijd krijgt hij meer dan 5 afmeldingen van belangerijke spelers in de team.
Een betere trainer dan Gerets zou de Marokkaanse bond ook niet vinden.

15 september 2012 om 20:25

Terecht ! Gerets bakte er niets van, Debutant als Bondscoach en nooit ervaring opgedaan in het Afrikaanse voetbal.

Hopelijk Pim Verbeek !

in 1998, 10de op wereldranglijst tegenwoordig staan we 60 . Zo ver zijn we afgezakt.


Onze talenten en Atleten in Marokko worden allemaal weggekocht en genatualiseerd door Qatar en andere oliestaten en in Marokko blijft er niets over.

15 september 2012 om 20:34

Toen ik hoorde dat Gerets bondscoach van Marokko ging worden, had ik hoge verwachtingen. Gerets heeft in het verleden bewezen dat hij een goede trainer is. Mijn Marokkaanse vrienden waren er dan ook van overtuigd dat hun nationale ploeg de eerstkomende Afrika Cup zou winnen en ook al een basis zouden aanleggen voor 2014. Jammer genoeg werd dat toernooi geen succes. De bondscoach is hier natuurlijk verantwoordelijk voor maar ik denk niet dat het allemaal zijn schuld is. Ik heb gehoord dat het regelmatig 'rommelt' in de kleedkamer bij Marokko voornamelijk tussen de in Europa & de in Marokko geboren spelers. Al is het wel dat het probleem niet enkel hieraan kan liggen. Gerets maakte vaak verkeerde beslissingen. Ook zag ik niet echt 'de honger' bij de spelers. Marokko heeft een goede selectie met enkele (sub)toppers! Spijtig dat hij er geen hecht team van heeft kunnen maken want kwaliteit heeft deze selectie zeker wel. Turkije had ook al geen geluk met Hiddink dus dan stel ik me de vraag.. Waarom toch altijd een internationale bekende coach? Ach ja, hopelijk hebben ze meer geluk met een andere bondscoach.

15 september 2012 om 21:32

Bye Bye geldwolf die niks doet!

15 september 2012 om 22:14

Ik vind dat het probleem niet alleen bij Gerets ligt, maar ook bij de supporters en de Marokkanen zelf. Ik merk dat heel veel Marokkanen onze spelers ophemelen, en te veel van hun verwachten. We worden keer op keer teleurgesteld, wat ik zo jammer vind is dat we na elke verlies nog steeds verwachten dat we elke team kunnen verslaan.

Je kan wel spelers hebben bij Arsenal, Qpr, Anzhi etc, maar als ze niet spelen dan heeft het ook geen zin. Meeste spelers van ons zijn bankzitters en zijn niet 100% wedstrijdfit. We hebben veel talenten die niet kunnen doorbreken en veel net-niet spelers die zoals ik eerder zei gewoon bankzitters zijn bij een subtop/top club.

Mentaliteit is ook een probleem, je ziet gewoon dat het geen hecht team is en de spelers geven niet eens 80%. Er is totaal geen systeem en spelers bellen af om een of andere reden. De trots is er niet bij alle spelers die er 10 jaar geleden wel was.

We moeten gewoon accepteren dat we niet zulke goede spelers hebben als dat we denken. Waar ik wel in geloof is dat we enorm veel jonge talenten hebben, de bond moet hier eens in gaan investeren ipv 5 miljoen (jaarlijks) te betalen aan een trainer. selectief selecteren en proberen een hecht team te bouwen ipv 11 individualisten.

15 september 2012 om 22:24

Ben blij dat jij het prima ziet en een zeer goed argument hebt.
Ben geen marokaan maar heb het ook gezien.
Het marokaanse elftal is momenteel niet wat het ooit was.
En dat ligt zeer zeker niet aan alleen de trainer.

15 september 2012 om 22:22

Marroko verbreekt zijn contract dus kan Gerets zijn zakken gewoon lekker vullen en ergens anders aan de slag gaan.
Doet ie goed.

15 september 2012 om 23:26

Gerets heeft in 2 jaar tijd niets gepresteerd bij Marokko dat kan gewoon niet. Gerets heeft gefaald als bondscoach en heeft terecht de zak gekregen. Met het materiaal wat Marokko heeft had je makkelijk de Afrikacup kunnen halen en nu wordt het lastig genoeg gemaakt.

16 september 2012 om 00:44

Die gerets had van mij eerder mogen ontslagen worden het liefst het einde van de afrika cup, hij heeft daar niks gepresteerd dus waarom zou ik hem nog de kans geven en het team zit bom vol met talenten.
die gerets vind het gewoonlijk een maand salaris van 250 duizend euro en met het team niks presteren.
heb lieve zaki r die kan wel het vershil maken, hij heeft met marokko in 2004 het finale bereikt van het afrika cup. dus zo snel mogelijk een goeie trainer aanstellen,want er wacht nog zware wedsrijden voor de boeg.

16 september 2012 om 02:25

Ik zou pim verbeek het laten overnemen.

16 september 2012 om 13:18

Ok, Gerets is weg. Alleen denk ik niet dat het nu beter zal gaan met ons nationale elftal. Probleem lag niet alleen bij Gerets, maar ook veel spelers zijn schuldig aan deze misère. Ik word om te beginnen niet goed van al die afmeldingen die ons altijd de das om doen. Punt twee het wordt tijd om veel spelers niet meer op te roepen (lemyaghri, Benlemaalem, Mrani, Soulaimani, Kharja, Hamdaoui, Taarabt) en spelers als Aberhoune, Noussair, Feddal, Ait Fana, Kaddouri, Bel Hassani, Khalqi, Zniti, Bounou, Mnasfi, Lakhal een kans te geven.

Gerets is weg tot grote vreugde van vele hier. Wat men hier even bij vergeet te vermelden is dat Gerets miljoenen zal krijgen van de Marokkaanse bond. Zijn contract loopt door tot juli 2014 geloof ik. Dat is dus 22 x 250000 euro..reken maar uit. Bijna 6 miljoen euro dames en heren. En Gerets komt heus wel aan de bak bij zijn Saudische vrienden waar hij nog meer geld zal krijgen. Pure geldverspilling als je het mij vraagt.

Gerets is ontslagen, en het volk schreeuwt om Badou Zaki. De man die met Marokko finale AC haalde 2004. De man die een aanvaller eruit haalde voor een verdediger tegen Tunesie en dat terwijl Marokko een doelpunt nodig had om door te gaan naar de WK 2006. De man die spelers als Mokhtari en Zairi ontdekte, maar ook de man die bij WAC Casablanca en Kacm Marrakech is weggestuurd omdat hij er niks van bakte.
Ik ben van mening dat de aanstelling van Zaki een paniekreactie is van de Marokkaanse bond. Om het volk gerust te stellen en duidelijk te maken dat Gerets en zijn miljoenensalaris weg zijn. Hoe hoog ik Zaki ook als keeper had zitten, zijn trainerskwaliteiten laten te wensen over. En iedereen die de Atas Leeuwen volgt weet waarom.

Ik denk dat iemand als Rachid Taoussi de man is die Marokko op de kaart kan zetten. Of een Aziz el Amri. Onervaren als bondscoach, maar thuis in het Afrikaanse voetbal. Met MAS Fes en Moghreb Tetouan hebben beide heren mooie successen geboekt. Ik hoop echt dat Marokko met of zonder Zaki over drie weken Mozambique met 0-4 terugstuurt naar Maputo. Vanaf dan kan er gewerkt worden aan AC 2013, want WK zal heel moeilijk worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Marokko

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
N. LamyaghriKeeper40
Zakarya BergdichVerdediger40
Abdelaziz BarradaMiddenvelder40
Youssef El-ArabiAanvaller42
Issam El AdouaVerdediger30
Hamza BourezzoukAanvaller31
A. HermachMiddenvelder20
Voor de complete selectie: Clubpagina Marokko.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Marokko.

59 jaar
2 fans
Coach

In de wandelgangen

Donderdag 20 juni
Er staat geen maat meer op Manchester City. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.15625 seconden.