Voetbalzone

Van Gaal krijgt slecht nieuws uit ziekenboeg en roept Maher op

Zaterdag, 8 september 2012 om 18:15
/

Leroy Fer is afgehaakt voor de tweede WK-kwalificatiewedstrijd van het Nederlands elftal, dinsdag in en tegen Hongarije. Dat meldt de KNVB zaterdag. Fer viel vrijdagavond in tijdens de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije (2-0).

Fer kampt volgens de KNVB met een knieblessure en keert terug naar zijn werkgever FC Twente. Bondscoach Louis van Gaal heeft Adam Maher van AZ opgeroepen als zijn vervanger.

Maher speelde vrijdag de gehele wedstrijd voor Jong Oranje tegen Jong Oostenrijk (4-1) in het kader van de EK-kwalificatie. De middenvelder maakte deel uit van de voorselectie van Van Gaal, maar ontbrak in de definitieve selectie.

8 september 2012 om 18:25

Jammer hij viel goed in.

8 september 2012 om 18:27

Hij viel goed in maar kan beter als je hem bij twente ziet!!

8 september 2012 om 21:20

Hij hoeft ook niet Sneijder te vervangen, ik denk ook niet dat veel mensen hem als de nieuwe nummer 10 zien. Echter naast Sneijder is een type als Fer perfect om erbij te hebben, hij speelt niet maar 3 wedstrijden goed.
Als je iets meer naar voetbal had gekeken kun je concluderen dat hij helemaal niet overschat is.

8 september 2012 om 21:25

Ik heb in diverse media ook gelezen dat Willems geschorst zou zijn. Hoe dat zit weet ik ook niet....

On: Maher is een uitstekende vervanging... Komt goed tegen Hongarije

8 september 2012 om 20:55

Inderdaad. Deed het beter dan Clasie. Straalt veel vertrouwen en kracht uit.

Maher is natuurlijk een heel andere type. Ik hoop op lange termijn dat Strootman vervangen gaat worden of dat hij zijn irritante maniertjes gaat afleren. Echt altijd maar zeuren naar de arbitrage. Hij probeert te doen wat van Bommel kan maar hij heeft het charisma daar niet voor. Hij roept alleen maar irritatie op bij de arbitrage en bij mij (met mij ook vele andere voetbalsupporters geloof ik).

Hoewel dit officieel Fer zijn tweede wedstrijd was zie ik het als een debuut. Van alle debutanten gisteren is hij het beste gestart. Al geloof ik wel dat het goed gaat komen mat Martens Indi. Janmaat is waarschijnlijk te licht en heeft veel concurrentie op die positie (met van der Wiel als hij speelt en het grote talent van Rhijn).

8 september 2012 om 18:25

Maher is echt een geweldige voetballer. Een van de grootste talenten van Nederland dus ik zou hem er altijd bijhouden. Wel zuur voor Fer.

8 september 2012 om 18:26

En Fer niet? met de voetballende kwaliteiten beter dan Maher!

8 september 2012 om 18:28

Ik vind Maher een groter talent dan Fer. Maar Fer is natuurlijk wel wat ouder en heeft meer ervaring. En ik zeg niet dat Fer geen groot talent is.

Ik vind Fer-clasie-maher-anita eigenlijk allemaal beter dan Strootman. Luxeprobleem. Had Nederland die maar op de buitenposities en in de verdediging.

8 september 2012 om 18:32

Een groter talent is Maher maar Fer is beter dus die kan je er beter bij hebben Maher kan nog groeien bij Jonge oranje, En Strootman is inderdaad niet echt een grote maar Clasie vind ik weer (nog) niet beter

8 september 2012 om 18:32

Maher doet echt niet onder aan Fer hoor

8 september 2012 om 18:34

fer is zwaar overschat.

8 september 2012 om 18:35

'onder voor'. En dat doet Maher wel de man heeft een aantal goede wedstrijden gespeeld, maar is geen dragende kracht. Fer daarentegen neemt de taken opzich om medespelers optimaal te laten functioneren.

8 september 2012 om 18:38

Je bedoelt de fysieke kwaliteiten Indyjones, qua voetbalkwaliteiten mag Fer de veters van Maher nog niet eens strikken

8 september 2012 om 18:39

@vafca

Een mening is persoonlijk en die laat ik je.
Maher, Fer en Strootman zijn drie totaal verschillende voetballers.
Maher heeft het meeste talent en is veel technischer en creatiever dan de andere twee.
Fer is de krachtige loper met veel scoringsvermogen, maar geen overzicht en geen pass.
Strootman is minder technisch dan Maher en minder dynamisch dan Fer, maar heeft wel een geweldige pass in de benen, maar nog niet stabiel. Tevens is hij een aanjager en is bloedfanatiek, wat Fer en Maher niet zijn.
Anita en Clasie vind ik veel beperkter. Anita is de man voor de achtergrond, sober taakbewust, maar zal geen wedstrijden omdraaien. Clasie is simpelweg nog te onervaren, heeft nog veels te weinig meegemaakt, om al op dit nivo te voetballen.
Dus iki ben het niet met je eens en jij dus ook niet met mij, op Maher na dan.
Ik zou na Maher Strootman op twee zetten en Fer op drie, maar denk dat ze in de toekomst weldegelijk alledrie tegelijk opgesteld kunnen worden. Dat zal niet zijn in enige andere combinatie van de vijf genoemde middenvelders.

8 september 2012 om 18:54

@-jordyclasie- je vindt iedereen overschat behalve die speler in je naam.

8 september 2012 om 18:59

@ Jordyclasie
-waarom is hij overschat? Geef eens wat argumenten i.p.v. provoceren en dom kattengejank! Een eigen mening is goed maar die geef je niet.. Eigenlijk kwaak je maar een beetje...

Ik vind hem juist onderschat! Pas de laatste weken krijgt hij de verdiende aandacht!!
Hij neemt Twente op sleeptouw, als jonge speler die nog de stempel talent krijgt. Een toekomstig aanvoerder in mijn ogen! Maakt dit seizoen al grote stappen (zie als voorbeeld zijn 6 doelpunten in 9 wedstrijden). Hij heeft een goede techniek, enorme explosiviteit en een ongekende (kop)kracht! Een goed spelinzicht, passing, diepgang en werkt altijd kei en keihard (kijk de wedstrijden van Twente maar terug)! Als ik dat afweeg tegen de fouten die hij maakt (nauwelijks) dan staat er in mijn ogen gewoon een prima speler met een nog grotere potentie! Overigens heeft hij bij Jong Oranje alle fases doorlopen, en zijn debuut bij Oranje gemaakt! Daar zal toch vast een reden voor zijn?.
Ik weet niet of je een persoonlijke afkeer tegen hem hebt, maar zeg dan gewoon dat je hem niets gunt en je met de persoon en speler Fer niets hebt i.p.v. maar wat te reageren en niets te onderbouwen!

8 september 2012 om 19:40

@vafca

Haha! Clasie en Anita mogen nog niet eens de schoenen van Kevin Strootman kussen! Wat heeft Anita nou gepresteerd? half jaartje goed spelen en nu lekker banken bij Newcastel United waar Cabaye en Tioté nooit bang voor hoeven te zijn, wel gek he dat Strootman in verband wordt gebracht met club's als Real Madrid, Manchester United en - City en Bayer Munchen en Anita niet! Clasie kon het niveau gisteren niet aan beetje onderdruk zetten en hij wordt bang van zijn eigen schaduw nee beiden zijn nooit beter als Strootman. Maher is het grootste talent zonder twijfel daarna kun je kiezen tussen Strootman en Fer maar ik kies toch voor Strootman omdat hij zich bij zowel Sparta, FC Utrecht als PSV bewijst. Dus 1. Maher, 2. Strootman en 3 Fer.

8 september 2012 om 19:48

Jordyclasie

Nog steeds gefrustreerd, "feyenoordfan"????

8 september 2012 om 20:03

@theoracle

Wat? Strootman een goede paas? Door die paas van gisteren? dat is juist een van zijn mindere kwaliteiten. Hij heeft denk ik de slechtste paas-aankomst(?) ratio van heel Psv.

8 september 2012 om 21:25

@real psv ars

Grapjas. Jij zegt dat Anita niets gepresteerd heeft, maar Strootman wel? Hij heeft bij Utrecht zowat maar een echte wedstrijd goed gespeeld en dat was tegen Ajax. De wedstrijd erna was ook wel oké maar de rest viel hij niet op. Bij PSV is hij ook geen vol seizoen constant of goed geweest, integendeel zelfs. Als er iemand is die na een paar wedstrijden goed gespeeld te hebben werd opgehemeld, was Strootman het wel. Anita presteert wel langer dan een half jaartje goed. Afgelopen twee jaar op de verdedigende middenvelders positie heeft hij altijd uitstekend gespeeld. Toen Ajax de dertigste titel binnenhaalden was hij goed daar, en bij de 31ste ook.en die clubs die jij noemt, zijn ook nog nooit concreet geweest voor Strootman. Trouwens, Newcastle heeft drie wedstrijden gespeeld in de PL, eerste wedstrijd viel hij in omdat hij pas net getransfereerd was, en de andere twee wedstrijden heeft hij elk 90 minuten gespeeld.

Daarnaast, Clasie liet het bij Excelsior zien en bij Feyenoord, wat met een minder team beter gepresteerd heeft dan de PSV van Strootman. En Clasie heeft de zilveren schoen gewonnen, maar Strootman? Die zat niet bij de top drie.

Begrijp me niet verkeerd, Strootman is geen slechte speler. In potentie ook goed genoeg voor Oranje. Maar dat jij Strootman zoveel hoger inschat dan Clasie, vind ik lachwekkend.

9 september 2012 om 11:36

strootman is meer een v bommel, die verdedigend zn werk goed doet.
fer maher vind ik aanvallend ingestelde spelers, dus niet echt te vergelijken .
clasie wordt de nieuwe sneijder

8 september 2012 om 19:31

Ben benieuwd of Maher nog wat laat zien de komende weken of zich gewoon laat teren op zijn talent.
Een echt goede wedstrijd van Maher heb ik al tijden niet meer gezien

8 september 2012 om 18:26

Jammer vond Fer toch wel hoopgevend invallen. Nederland ging na zijn komst beter spelen.

8 september 2012 om 18:49

Dat kwam ook omdat Strootman toen op de positie van Clasie ging spelen. Strootman durfde vervolgens de bal naar voren te spelen waardoor de verdediging veel minder onder druk kwam te staan. Clasie speelde vooral opzij en naar achteren.

8 september 2012 om 22:33

Ja dat klopt inderdaad, ik zei gisteren precies hetzelfde na de wedstrijd maar kreeg toen de Feyenoorders op mijn dak. Jammer voor Fer, vind zo'n soort speler altijd mooi om te zien. Maar Maher is natuurlijk ook wel een heerlijke voetballer om er bij te hebben.

8 september 2012 om 18:27

Stapt van Gaal af van zijn profielschetsen. Maher was toch een nummer 10 die door Verbeek verkeerd gebruikt wordt.

8 september 2012 om 18:32

Dat dacht ik ook inderdaad. Vreemde zaak, Lowieke!

8 september 2012 om 18:43

@sab80
Nederland speelt met de punt naar achteren. Dus er zal met 1 controleur (strootman of Clasie) gespeeld worden en daarvoor Sneijder en Strootman (of Maher) zoals tegen Turkije ook het geval was.

Het liep was soepeler toen Strootman de controleur werd. En Fer naar voren. Maar dat had persoonlijk meer te maken met het feit dat Strootman wat meer durf en lef in zijn spel legde dan Clasie. Ergens ook wel te begrijpen, het is je debuut en je wilt niet fouten maken Bij Feyenoord heeft Clasie al krediet, bij Nederland (nog) niet.

8 september 2012 om 21:22

Nood breekt wet, wie wil je er anders neerzetten? Jeugd moet nu de voorkeur krijgen.

9 september 2012 om 08:54

Siem de jong zou ook een optie kunnen zijn, maar de keus voor Maher valt te begrijpen. of Anders vdvaart, maar dat noem ik ook geen jeugd.

9 september 2012 om 09:17

Tuurlijk, maar laten we eerlijk zijn. Maher heeft verschrikkelijk meer potentie dan Siem. Hij zou het niet slecht doen maar als je naar de toekomst kijkt moet je toch liever Maher nemen.

Of Anita? Die wil ik daar ook wel eens aan het werk zien.

9 september 2012 om 10:07

Er wordt een meer aanvallende middenvelder gezocht als vervanger van Fer.
Dan denk je meteen aan Maher of de eerder niet opgeroepen VDV of Afellay.
Maar die waren volgens Van Gaal te druk met hun club.

Anita is een concurrent van Clasie & Strootman (En N. De Jong als die terug is) dus het oproepen van Anita zou in de kwestie ''vervanger van Fer'' geen zin hebben gehad. Die positie is al dubbel bezet met Strootman&clasie.

9 september 2012 om 16:04

Als Fer wegvalt heb je nu nog Clasie en Strootman. Strootman zal dan de aanvallendere rol aannemen en Clasie verdedigend. Dan heb je nu alleen Maher als backup voor de aanvallende rol. Maar Clasie speelt tot nu toe nog niet denderend als verdedigend, dat kan Anita prima invullen.

8 september 2012 om 18:27

Dat is inderdaad slecht nieuws, want Fer was een lichtpuntje bij Oranje dat ik verder heel matig vond. Bij zijn club is hij ook prima op dreef dus was het eigenlijk al vreemd dat hij er niet vanaf de eerste minuut in stond.

8 september 2012 om 18:32

Huh....maher pastte toch niet in het profielschets aangezien hij een '10' was? O.o

8 september 2012 om 18:36

Maher kan mooi op tien spelen in het Nederlands elftal en Sneijder als linkshalf en Clasie er achter.

8 september 2012 om 18:41

Waarom selecteert hij dan niet iemand die hetzelfde 'profielschets' als Fer. Ik wil maar aantonen hoe belachelijk Van Gaal bezig is. Zijn eigen regels zelfs overtreden wanneer het hem uitkomt.

Maher kan op elke potitie op het middenveld uit te voeten, dus dat hij enkel en alleen een '10' is , is onzin van Van Gaal. Begrijp er dus helemaal niets van, sowieso vind ik hem minstens beter als Clasie.

Btw ik volg Feyenoord niet echt, op welke potitie speelt Clasie daar vaak? als nummer 6?

8 september 2012 om 20:20

Clasie speelt bij feyenoord op lcm en vormt samen met vormer of leerdam het defenaieve blok op het middenveld

8 september 2012 om 19:02

Man, zit Johan Derksen toch niet de hele tijd na te lullen met dat gezeik over een profielschets.. Van Gaal heeft toegelicht Maher een goede voetballer te vinden maar dat hij op het moment bij AZ niet op zijn goede positie speelt en dat daarom een Fer (die het geweldig doet bij Twente) de voorkeur krijgt..

8 september 2012 om 19:08

Ik wordt inderdaad ook een beetje moe van die mensen die klakkeloos Derksen en co na praten die er eigenlijk niet zo heel veel verstand van hebben.

8 september 2012 om 19:27

Off topic:

Johan Derksen ziet van Gaal er voor aan dat hij met tien man gaat spelen, omdat er niemand aan de profielschets voldoet.
Als het aan Derksen lag, dan speelde iedereen met lange bakkebaarden, foeilelijke traditionele shirts en een oude bruine leren bal in een stadion zonder stoelen.
Die man is blijven hangen in het Cruijf tijdperk en kan maar niet verkroppen dat Van Gaal iets heeft gepresteerd met Ajax zonder enige hulp van Johan. En vergeet elke week weer dat hij op zijn manier precies iedereen de les probeert te lezen, zoals hij dat van Gaal verwijt. \

Wat een lachertje is die man, al verkoopt hij zijn blaadje dan wel weer ontzettend goed op deze manier.

8 september 2012 om 18:34

Denk dat hij ook gelijk een basisplaats mag verwachten, of hij moet kiezen voor Emanuelson.

8 september 2012 om 18:45

Mickzan,

Maher is in de profielschets een '10'

Van Gaal zou zichzelf dus tegen lullen als hij Maher op 6/8 of hoe je het noemt zou zetten.

Maar ik hoop het wel. Jammer van Fer.

Maar Louis is al met al goed bezig, maar sommige dingen snap ik toch niet or.

Van Gaal roept maarliefst 36 man op...
Van Gaal roept Martins Indi niet bij de voorselectie van 36, wat heel veel is
Van Gaal ziet Martins Indi een goede 40 minuten goed spelen.
Van Gaal selecteert Martins Indi alsnog.
En raad is wie er in de basis staat: Bruno!

Is toch wel een beetje raar?

Ging met Janmaat precies hetzelfde.

En niet spelen is niet geselecteerd worden....

Heitinga, Narsingh....

Ik weet hij heeft daar wel wat over heeft gezegt, maar dat vond ik nou ook niet bijster veel eigenlijk. En Narsingh staat gewoon niet in de 1e 11 bij Dick Advocaat en Heitinga ook niet bij everton.

Maar Maher is een wereldtalent en verdient het om bij oranje te zitten en ik zie hem graag in de basis op het wk 2014.

8 september 2012 om 19:11

Je hebt op die positie nu eigenlijk 0 opties. Maher is eigenlijk een 10, Emanuelson speelt bij Milan ook op 10, Strootman komt blijkbaar beter tot zijn recht op de achterste positie, Clasie speelt sowieso alleen op die positie. We hebben toch echt een derde middenvelder nodig, en van de mensen die er nu zijn is eigenlijk alleen Fer een gegadigde. Hij kan dus terug naar Clasie, Strootman, Sneijder, maar dat werkte niet echt. Er vanuit gaande dat Strootman speelt is de volgende optie Strootman, X, Sneijder, en voor die X positie zijn alleen Maher en Emanuelson een optie. Daarom denk ik dus dat Maher gelijk start.

En ja, dat gaat in tegen zijn eigen profielschets verhaal, maar wie speelt er anders?

8 september 2012 om 19:23

Mickzan,

Zeker! Heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ook dat Maher start, want die vind ik in potentie gewoon veel beter dan Emanuelson en goed Maher heeft úítstekende wedstrijden op 10 gespeeld dus ja.

Met

Robben - Van Persie - Narsingh
Sneijder - Strootman - Maher - met de punt naar achter
Willems - Bruno - Heitinga - Van Rhijn
Krul

Heb je eigenlijk gewoon zoals het er nu naar uit ziet je team dat al klaar staat voor wk 2014, alleen heitinga moet wat mij betreft nog doorgeselecteerd worden, maar de oudjes zijn er uit en dingen als Van Persie/hunter, Sneijder/van Persie, Bruno/douglas/de Vrij/v'gever/g'leeuw/rekik enz. moeten ook nog qua vorm bekeken worden, maar het geraamte staat na 1/2 wedstrijden al keurig en naar de toekomst gekeken.

Robben zou natuurlijk nog kunnen sneuvelen i.v.m. 'de man van glas' naam en goed hij is niet meer de jongste in dat geval moeten Ola John/boerrigter/wildschut/elia/afellay hun kans pakken, maar ik zie Robben gewoon er nog staan, die is (nu nog) namelijk véél beter dat bovenstaande personen.

8 september 2012 om 18:36

Nééé!

Dit is echt wel jammer.

Fer staat bij mij in de basis in oranje. En ik denk dat hij dinsdag bij van Gaal ook in de basis had gestaan

Robben - Van Persie - Narsingh
Sneijder - Fer
Strootman
Willems - Indi - Heitinga/vlaar - Van Rhijn
Krul

Wel een aderlating dat hij niet kan spelen hoor! Geeft de ploeg toch iets extra's, iets wat weinig speler in de basiself hebben.

Dan weer Clasie?? Of gewoon Maher, wat onlogisch zou zijn gezien de profielschetsen

Maar goed ik heb er alle vertrouwen in dat het ook zonder Fer goed komt tegen Hongarijë en dan heeft nederland een perfecte start wat betreft de kwalificatie en 2 van de 2 moeilijkste wedstrijden maar al vast gehad als ik het zo in schat.

8 september 2012 om 18:36

Slecht nieuws voor Nederland, nu maar hopen dat Clasie dan maar beter gaat spelen. Fer viel goed in, speelde beter en maakte het elftal iets sterker.

Maher is de logische vervanger, ondanks Louis zn laptop..

8 september 2012 om 18:38

Ik zou toch ook weleens zien hoe Anita het doet op Clasie zijn plek.

8 september 2012 om 18:39

Ik denk dat dit nog wel eens de opstelling zou Kunnen worden.

Krulchips
v Rhijn
Heit/Vier
BMI./Vlaar
Willems/BMI
Maher
Strootman
Sneijder
Narsingh
RVP
Robben
8 september 2012 om 18:47

Sorry maar van gaal gaat echt niet zijn hele verdediging aanpassen.. Dat zie ik hem niet doen..

On: mooi dat Maher wordt opgeroepen! Echt het grootste talent van de Eredivisie vind ik persoonlijk! Hopelijk maakttie et ook wel waar..

Zo zal ik tegen de Bulgaren spelen, weg met Willems, wat was hij weer laks en traag met handelen.. ongelooflijk! Tuurlijk is hij pas 18, maar hij heeft een half seizoen bij een Nederlandse topclub in de basis gestaan, heeft hij Europese wedstrijden gespeeld, heeft hij het EK meegemaakt! Dan mag hij toch wel iets volwassener worden lijkt mij? Iets sneller handelen? De bal een paar keer goed afspelen?

Krul
van Rhijn
Heitinga
BMI
Urby
Maher
Strootman
Sneijder
Narsingh
van Persie
Robben
8 september 2012 om 19:01

ik gooi niet de hele verdediging om, maar zoals jij vertelde was Wilems iet best, daar zet je dus BMI neer, en als Heitinga weer kramp heeft heb je 2 nieuwe centrumverdedigers nodig.

8 september 2012 om 19:57

tegen de bulgaren?
je bedoelt denk de hongaren

8 september 2012 om 21:48

@kfc cfc:

Dus dan zet je andere spelers op andere posities?
LB = Willems jij wil Bmi
LCV = BMI jij wil Vlaar
RCV = Heitinga jij wil of Heitinga of eventueel een ander
RB = Janmaat jij wil van Rhijn..
Dat zijn toch al drie van de vier plekken veranderd? Kortom ik vind het geen goed idee haha Alleen Willems eruit en Urby erin!

8 september 2012 om 18:41

Denk dat Clasie weer zijn opwachting mag maken Dinsdag.

8 september 2012 om 23:13

Wellicht als wissel.

Clasie en Janmaat gaan erzoiezo uit voor van Rhijn en Maher.
Dat is wel zeker,

8 september 2012 om 18:42

Roep dan gewoon Seedorf op, die zouden we goed kunnen gebruiken bij Oranje!

8 september 2012 om 18:46

Hopelijk spelen we zo tegen Hongarije!
Met de punt naar achteren, dus Strootman controlerend.

Van Rhijn deed het meer solide dan Janmaat (blijft je debuut)
Strootman (op controleur positie) beter dan Clasie tegen Turkije
Strootman is naar achteren geschoven en Fer geblesseerd. Dan zal Maher wel daar moeten spelen. Of je moet met Clasie EN Strootman weer spelen, maar dat liep niet echt soepel.

Krul
Van Rhijn
Martins Indi
Viergever
Willems
Maher
Strootman
Sneijder
Narsingh
Van Persie
Robben
8 september 2012 om 18:52

Alleen heb je met Maher ook weer het probleem wat je met Clasie had dat je duel kracht mist. Heitinga zal ik zeker laten staan (eventueel Vlaar als vervanger) Maar je moet toch zeker 1 ervaren man achterin moeten hebben.

8 september 2012 om 19:08

Temlin,

Het was niet echt het kracht probleem met Clasie, hij had minder 'swag' dan bij feyenoord. Als je begrijpt wat ik bedoel. Balletje breed, balletje terug. Misschien gaat Clasie dit ook in oranje doen hoor, dat gaat hij ook doen, maar Strootman doet dit wel (al) in oranje. Dat heb je wel nodgi, iemand die durft.

Met:

Robben - Van Persie - Narsingh
Sneijder - Maher
Strootman

Hou je het spel breed, kun je ook heerlijke driehoekjes maken en speel je die hongaren hélemaal weg, wat breedte en techniek is gewoon heel belangrijk.

Je moet Maher gewoon voor de leeuwen gooien en geloof me dan staan we na 90 minuten echt met 3 punten en een lachende maher, een lachende sneijder, een lachende van Gaal en een lachend nederland.

Strootman is geforceerd, maar heeft zijn zaakjes meestal wel op orde hoor! Verdedigend en voegt aanvallend ook nog wat toe, daarbij kan Maher uitstekend terugvallen op het 2 mans middenveld om strootman te helpen.

Ik zeg: Doen met Maherretje!

8 september 2012 om 18:48

Clasie en Jan maat snel vergeten, wat een drama !!!
Het centrum is voor indi en douglas.
Die ouwe Heitinga kon het niet eens belopen, ach hij speelt niets eens bij Everton

8 september 2012 om 18:53

Heitinga speelde gister verdienstelijk hoor. Voor mij heeft hij ook geen vaste basisplaats maar hij speelde prima gister.

8 september 2012 om 18:59

jammer dat spelers als nigel,affelay, niet deel nemen aan de selectie die had ik graag opgeroepe.

Krul
Janmaat
heitinga
rhijn, vlaar
willems
Strootman
Maher,classi
Snijder
Narsingh
v persie
Robbe
8 september 2012 om 18:59

Is Afellay trouwens dan nog steeds bezig met die transfer Xd

Afellay/de Jong/van der Vaart/van der Wiel kunnen toch nu gewoon weer opgeroepen worden als er iemand weg valt? Klinkt mij toch als muziek in de oren.

Arjen Robben - Robin Van Persie - Luciano Narsingh
- - - - - - - Wesley Sneijder - Ibrahim Afellay - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - Kevin Strootman - - - - - - - - - - - - -
Jetro Willems - Bruno - Heitinga/vlaar - Ricardooooo
- - - - - - - - - - - - - - - Tim Krul- - - - - - - - - - - - - - - - -

Maar goed dit gaat niet door, ik zeg Maher voor de leeuwen.

Of wacht kun je ibi enzo dan nog oproepen als ze niet bij de voorselectie zaten??

8 september 2012 om 19:05

Als je het nieuws een beetje hebt gevolgt speelt Afellay nu bij Schalke 04.

Heeft 2 dagen terug ofzo of gisteren weet niet meer een oefenwedstrijd meegespeelt met Schalke 04 en daar scoorde hij 3 doelpunten..

En met dat middenveld ga je echt niet van landen die meer kwaliteiten hebben dan Turkije winnen.. Afellay en Sneijder verdedigen nooit mee.

8 september 2012 om 19:14

qwertyuiop,

ja hèhè,

Dat bedoel ik toch ook...

Ik heb het over dat Van Gaal die jongen niet op roept, omdat hij met een transfer bezig is. Aangezien ook ik weet dat hij natuurlijk allang bij Schalke zit en ook 3x heeft gescoord, weliswaar in een oefenwedstrijd, is het toch geen rare gedachte?? En Ik had het daarom ook niet raar gevonden of Van der Vaart

Maar goed ik kan absoluut leven met Maher! Veel beter eigenlijk.

Maar feit is dat we gewoon de 3 punten moeten pakken dinsdag en als Van Gaal vind dat hij dat met Afellay/van der Vaart meer kans op heeft, moet hij dat doen alsnog.maar dat vind hij dus niet. Maar het moeten wel 3 punten worden natuurlijk.

Maar goed buitenom een paar dingen kan ik Van Gaal heel erg goed volgen.

8 september 2012 om 19:05

Waarom zou je al die spelers die met hun nieuwe club bezig waren nu alsnog oproepen? Best onzinnig lijkt mij, de selectie die we nu hebben moet ook wel van Hongarije kunnen winnen.

Je zag ook tegen Turkije dat van Gaal volkomen gelijk had gekregen door alleen topfitte jongens op te roepen, de enige niet topfitte speler (heitinga) kreeg ook kramp.

8 september 2012 om 19:01

Wat een pech voor Fer, hij had waarschijnlijk in de basis gestaan zonder deze blessure
Ben benieuwd hoe we nu gaan spelen aangezien je met Fer en Strootman een goed blok had dat ook het hele veld over kon steken dus aanvallend en verdedigend goed waren, met Clasie naast Strootman of Maher naast Strootman heb je dit minder.

8 september 2012 om 19:21

Ben je lekker mee als Twente zijnde, dat je zo'n speler weer geblesseerd terug krijgt. Nu zal het allemaal wel meevallen, maar toch. Daarom ben ik er niet rouwig om als Van Rhijn lekker op de bank zit en Janmaat mag spelen. Hoop daarom ook dat Van der Wiel er weer snel bij is.

Leuk en aardig die interlands, maar ik zie liever dat ze heel terugkeren bij Ajax. Zullen de supporters van Twente, Feyenoord of PSV ook wel hebben. Zo'n drama als met Robben en Bayern is wel het laatste waar je op zit te wachten.

8 september 2012 om 19:35

Dit ga je toch niet menen?! Gaat er is een keer een speler van Twente richting het Nederlands elftal, raakt hij onmiddellijk geblesseerd. Vind het ook zo verschrikkelijk onzinnig dat hele Nederlandse elftal, ga veel liever naar mijn eigen club kijken dan naar een team wat wordt gesupport door een stelletje clowns in een wortelpak. Daarnaast kun je nu ook maar 1 wedstrijd in het weekend kijken. Kortom; alleen maar nadelen.

8 september 2012 om 19:50

Ik hoop dat je het sarcastisch bedoeld?

8 september 2012 om 19:55

Waarom zou ik dit sarcastisch bedoelen? Zie jij liever 1 wedstrijdje op vrijdagavond of het hele weekend gewoon lekker voetbal? Maar zie in de reactie hieronder al dat jij het mooi vind dat Twente boos is, zal deze reactie ook verklaren..

8 september 2012 om 19:36

Leuk voor Maher. Trainen met de internationals is goed voor zijn ontwikkeling.

8 september 2012 om 19:45

Mooi, Twente zal wel weer boos zijn. Voor de speler Fer is het vervelend. Maar voor Maher is t toch wel goed nieuws,

8 september 2012 om 19:46

De huidige formatie staat niet tussen de opstelling dus doe ik het maar zo:

-------------------------- Krul -----------------------
Van Rhijn -- Heitinga -- BM Indi -- Willems
--------------------- Sneijder ----------------------
-----------maher -------------- Emanuelson --
Narsingh ------ van Persie --------- Robben

8 september 2012 om 19:52

Ik ben trouwens fan van Verbeek, maar ik snap z'n uitspraak wat betreft Van Gaal over Maher niet. Hij zegt dat Van Gaal zich niet moet bemoeien met de opstelling van AZ. Maar dat doet hij toch ook niet?

Hij zei toch alleen dat hij op dit moment niet op tien speelde en daarom niet in aanmerking kwam voor Oranje? Hij zei toch niet tegen Verbeek: 'zet Maher op tien neer'? En hij zei toch ook niet tegen Maher: 'zeg tegen Verbeek dat je op tien moet spelen'?

8 september 2012 om 20:30

Dat zegt van Gaal indirect wel. Dus zolang Maher niet op 10 speelt, wordt zijn kans in Oranje heell klein. Daarom heeft Maher meteen in de media geuit over zijn rol in AZ - dat hij wil liever terug op tien. Hetzelfde gebeurd toen Maher werd voor het eerst opgeroepen voor Oranje, sindsdien zei hij steevast in de media dat hij een transfer naar een topclub wou. Blijkbaar werd hij door vmarwijk aangemoedigd om naar een topclub to verkassen. Ik denk dat vgaal nu ziet dat Maher ook op andere plaatsen op middenveld kan.

8 september 2012 om 22:33

@adlin
Precies hoe ik had willen schrijven! Chapeau!
Van Gaal ''chanteert' Verbeek indirect. Omdat Maher natuurlijk in Oranje wil spelen maar Van Gaal gaat hem niet oproepen als hij nog langer op 6 of 8 moet spelen ipv 10.

Gelukkig is Henriksen er! Die gaat lekker een duo vormen met V. Elm.
Kan Maher weer schitteren op 10 en het maar uitzoeken samen met Fer wie er komt te spelen. (afellay, vdv etc zijner natuurlijk ook nog in de race).

8 september 2012 om 20:14

en fer is nou juist de ontbrekende schakel op het middenveld naar mijn mening, zonde!

maher kan het ook wel, zich helemaal rot rennen (zie wedstrijd tegen psv) en hij is aanvallend wat sterker. (maar verdedigend en fysiek wat minder)
ik zie dat soort spelers toch echt liever dan iemand als strootman.
ik vind dat je moet kiezen voor een pure controleur die het liefst ook fatsoenlijk kan opbouwen, een speler die het hele veld over kan rennen met het liefst zowel stabiliteit verdedigend gezien als aanvallende waarde en een pure aanvallende middenvelder met veel creativiteit en het liefst ook wat flair en snelheid met de bal aan de voet.
dat lijkt me het ideale plaatje...

8 september 2012 om 20:35

Hopenlijk is dit een tussentijdse stuiptrek van ome Louis... Leuk hoor Clasie, Fer, Strootman en Maher, maar die zijn nog geen 25% van de Jong, vd Vaart en Affelay... Dat is internationale top...

8 september 2012 om 21:12

Ja, dat bleek op het EK en tegen Belgie, hoe top deze mensen zijn. Affelay in principe wel, maar die moet eerst maar eens fit worden en wedstrijdritme opdoen. De Jomh een zeer nuttige balafpakker, maar zit totaal geen vooruit voetbal in. vd Vaart: veel te traag voor de top.

Nu hoor, Clasie, Strootman en Fer zijn blijvers. Juist heel goed dat de concurrentie zwaarder is en er niet alleen maar wordt opgesteld op basis van veronderstelde status.

9 september 2012 om 11:04

Ik schrijf die mannen ook niet af, jeugd heeft de toekomst... Maar Vaart Affelay en Jong zijn natuurlijk momenteel wel internationale top... Verder goed dat er een lichting achter zit en die er nu ook al officieel aan geproefd heeft natuurlijk

9 september 2012 om 15:10

Ik schrijf de genoemde namen ook nog niet af, maar momenteel zijn het slechts Internationale toppers "in naam". Affelay heeft al ruim een jaar amper gespeeld, Vd Vaart denk ik dat hij gewoonweg snelheid en conditie te kort komt. De Jong is een nuttige balafpakker, maar zeker niet onvervangbaar, sterker nog met andere spelers komt er meer voetbal in de ploeg. Ze kunnenbest weer terug komen, maar dan moeten ze daar wel voor knokken en hun waarde tonen bij hun nieuwe clubs. Voor nu denk ik dat mensen als Fer, Strootman, Clasie gewoon voor hun staan in de pikorde, ondanks minder internationale ervaring.

8 september 2012 om 22:31

@bekkerz
Ik verwacht dat Nigel de Jong nog wel een kans krijgt. Clasie & Strootman kunnen hem volgend jaar of over 2 jaar wel opvolgen. Die hebben nog minimaal 10 jaar van hun carriere te gaan!

Van der Vaart beloopt het al een paar jaar niet meer. Misschien nog net aan tot 2014, maar gaat krap worden.

Afellay speelde vorig jaar 1-2 wedstrijden voor Barca en een drama EK (net zoals velen)
Kan je net zo goed Maher en Fer de kans geven gezien hij nu ook nog is van club is gewisseld.

8 september 2012 om 21:33

Fer viel fnatastisch in en vind ik een goede voetballer. Maher ook, maar ik heb toch liever Fer op dit moment! Ze zijn allebei nog heel jong en kunnen ver komen! Maar Fer is meer een box-to-box type speler die zowel verdedigend heel goed is en super kan worden maar ook aanvellend goed mee kan!

8 september 2012 om 22:29

Fer speelt momenteel aanvallend en goed bij zijn club. Maher speelt (noodgedwongen) al meer dan een half jaar als verkapte verdedigende middenvelder.

Met de komst van Henriksen bij AZ gaat Maher weer meer aanvallen, dus dan komt er weer serieuze concurrentie tussen Fer en Maher wie er naast Sneijder mag spelen
Of Afellay/van der Vaart moeten het op de heupen krijgen dan zijn zowel maher als Fer ben ik bang kansloos.

Gelukkig kijkt Van Gaal ook vooruit! En niet alleen naar wie er ''nu'' beter is.
Want in 2014 is Van der vaart helemaal uitgeblust maar een Maher is dan 20 En Fer is dan 24.

8 september 2012 om 21:45

Verdomme valt fer weg met een blessure door die kutinterlands (sorry voor m'n taalgebruik). Laten ze toch alstjeblieft kappen met oranje. Breidt de Eredivisie uit met 2 clubs en lekker alleen clubvoetbal. Ek's en Wk's zijn leuk maar dat hele voortraject is dat niet waard. Ik denk zelfs dat ik blijer ben met een kampioenschap van Twente dan dat oranje kampioen wordt, maar ik kan natuurlijk nog niet uit ervaring praten. Al die onnodige blessures en extra inspanningen tegen niks voorstellende landen als Andorra, Hongarije enzovoort enzovoort is niet leuk meer en ik merk aan de stadions dat de fanatieke aanhang in het voortraject nihil is.

Daarom zou ik graag het landenvoetbal opheffen, maar dat zal absoluut geen haalbare kaart zijn. Maar het frustreert mij wel, dit soort berichten.

8 september 2012 om 21:45

ik denk dat van gaal gewoon vasthoud aan zijn middenveld van gister...clasie speelde niet super maar was ook zenuwachtig...gewoon zijn eigen spel gaan spelen dan komt het goed

krul
rhijn/janmaa
heitinga
indi
urby
strootman
clasie
sneijder
narsingh
van persie
robben
8 september 2012 om 22:27

Speelde Urby gisteren dan? Heb je de wedstrijd wel gezien of is Emanuelson je eigen voorkeur Willems speelde daar gister. Wordt er niet warm van, maar van Emanuelson al helemaal niet. Maar is natuurlijk persoonlijk. Vond en vind qua persoonlijkheid/vechtlust Buttner wel een toekomstige optie, maar die zal helaas niet al te veel aan spelen toekomen.

8 september 2012 om 22:26

Maher speelde 2de helft van vorig seizoen als RCM (6/8) en deed dat de afgelopen paar wedstrijden weer. Maar met Henriksen bij AZ gaat hij weer naar ''10'' toe.

Van Gaal riep Maher in eerste instantie niet op omdat hij (nog) niet op ''10'' speelde. Maar op 6/8.
Vandaar dat Fer wel opgeroepen werd (want die speelde immers wel op de positie die Van Gaal zocht).

Als Maher continu bij AZ speelt op 10 zie ik hem normaliter altijd voorrang krijgen boven Fer als het gaat om de positie naar Sneijder. Strootman/clasie/de Jong moeten het onderling maar uitzoeken wie op de punt naar achter gaat spelen!

Nigel de Jong/strootman/clasie

Sneijder - Maher (of Fer/afellay als die veel speelt) Vd vaart beloopt het al 2-3 jaar niet meer.

8 september 2012 om 22:33

Van Gaal zal tegen de Hongaren gewoon vasthouden aan zijn middenveld van gisteren. Als er een wissel plaatsvindt, zal dat Van Rhijn zijn, ten opzichte van Janmaat. Maar ik denk zelf dat ie het zo laat.

8 september 2012 om 22:38

Waarom zijn zovelen zo lovend over Fer ? Aande bal en in de duels was hij sterk ja, maar hij vergat juist keer op keer het duel aan te gaan. Liep nooit mee met een mannetje maar sjokte wat mee en keek telkens toe hoe de turken zijn vrije man vonden om een aanval op te zetten. Ik zat mij kapot te ergeren aan dat gemis aan fanatisme. Ik heb een hekel aan Strootman, maar hij speelde gisteren juist erg goed. Bleef kijken als een idioot, maar deed wel alles goed. In tegenstelling tot Fer dus. Echt niet zo goed gespeeld als alle kansen van de Turken komen uit het feit dat hij het vertikt mee te lopen. Dat deed Sneijder zelfs beter terwijl Fer (en Strootman) juist in dienst van Sneijder zouden moeten spelen. Eens kijken of dat beter gaat tegen de Bulgaren.

Over de schorsing van Willems wat hierboven ergens staat:
In artikel 21.05 van het Uefa-reglement staat dat openstaande gele kaarten wegvallen na afloop van het toernooi. Dus hij was geschorst voor een volgende EK wedstrijd. Die kwam er niet en daarna is de kaart komen te vervallen.

8 september 2012 om 23:10

Ik vond Fer juist een verademing. Met hem werden er meer duels gewonnen, hij zat naar mijn idee juist korter op de man dan Clasie, heeft natuurlijk ook gewoon meer kopkracht waardoor hoge ballen door het centrum minder snel gevaarlijk werden (wat bij Clasie gewoon sneller gebeurt) en hij was veel rustiger en zelfverzekerder aan de bal. Ik bekijk hem meestal niet zo uitvoerig bij Twente en dat heb ik bij Feyenoord ook nooit gedaan, maar gisteren toen hij het veld in kwam gebeurde er voor mij gevoel gewoon iets positiefs. Ik heb echt het gevoel dat ik naar een speler zit te kijken die je kunt vertrouwen en die meekan in het moderne voetbal. Ik weet niet of dat er anders uitzag op televisie dan in het stadion, waar ik zat, maar ik zat me de eerste helft helemaal op te vreten daar en werd gewoon rustiger toen Fer in het veld stond. Dat klinkt misschien een beetje als een loze uitspraak, maar zo heb ik het ervaren. Ik vind het in ieder geval erg zonde dat hij er dinsdag niet bij is. Wil overigens niet zeggen dat ik Clasie afschrijf. Integendeel. Die jongen maakt bij Feyenoord grote indruk op me en was gisteren denk ik vooral erg nerveus.

Overigens spelen we dinsdag tegen de Hongaren en niet de Bulgaren

8 september 2012 om 23:14

Maher erin voor Clasie en van Rhijn voor Janmaat en dan komt het wel goed.
Jammer voor Fer, maar je zag het gisteravond al.

9 september 2012 om 00:22

Zonde, Leroy Fer kan nog wel eens heel belangrijk gaan worden voor het Nederlands Elftal. Een dynamische speler op de controlerende positie kan geen kwaad voor het voetbal van Van Gaal. Jordy Clasie zakte gisteren door het ijs als Patty Brard in het water. De Feyenoorder viel uitsluitend op tikkies terug en breed te bespeuren. Hopelijk haakt hij komende dinsdag alsnog aan.

9 september 2012 om 00:38

Fer maakte een sterke invalsbeurt tegen de Turken, maar ik denk dat Maher meer voetbalkwaliteit heeft dan Fer. Een goede keuze van van Gaal om Maher op te roepen die zeker van waarde kan zijn tegen de Hongaren.

9 september 2012 om 01:04

ik heb maher toch liever op 10. als controleur kan hij ook wel spelen maar daar komt hij niet het beste tot zijn recht, dan kan je net zo goed clasie ervoor neerzetten en maher laten invallen voor sneijder

9 september 2012 om 01:48

Dom gezwets. Maher gaat vanaf volgende week weer op 10 spelen bij AZ nu Henriksen er is. Hij heeft dat gespeeld, kan dat spelen en gaat dat spelen. Van Gaal zit nog regelmatig bij zijn oude cluppie op de tribune en kan straks echt niet om Adam heen. Fer is ouder, prima in vorm, maar Maher is een groter talent. Logische vervanging dus.

9 september 2012 om 04:48

Het heeft weinig zin meer wat Van Gaal doet. Hij heeft Willems afgelopen vrijdag opgesteld en die was geschorst naar aanleiding van zijn gele kaart tegen Portugal op het EK. Hierdoor zal hoogstwaarschijnlijk Turkije 3 punten krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

245 fans
Middenvelder, 19 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 AZ 31 7 3 1
2011/2012 AZ 34 5 3 0
2010/2011 AZ 1 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

Pot krijgt ondanks zege Jong Oranje stof tot nadenken

Jong Oranje wint de laatste oefenwedstrijd voor het EK met 3-1 van Australië onder 20, maar stelt na rust (met acht verse krachten binnen de lijnen) erg teleur. Cor Pot kan onmogelijk tevreden zijn. Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
De New York City Football Club heeft grootse plannen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.296875 seconden.