Voetbalzone

'Ik heb enkele geweldenaren gezien bij Oranje, ik noem geen namen'

Zaterdag, 8 september 2012 om 15:20

Aan het einde van zijn analyse over de zege van het Nederlands elftal op Turkije (2-0) greep Louis van Gaal alsnog naar de loftrompet. "Ik heb ook enkele geweldenaren gezien. Ik noem geen namen. Iedereen heeft ze gezien." Hij doelde ongetwijfeld op Arjen Robben, Robin van Persie en Wesley Sneijder. Ze vormen na het (tijdelijke) wegvallen van Rafael van de Vaart de 'Grote Drie' van Oranje.

Het drietal overleefde de drastische verjongingskuur van de landenploeg. Ze maakten uiteindelijk ook gewoon weer het verschil. Het was een klein wonder dat Turkije de blunders van Bruno Martins Indi, Jetro Willems en Tim Krul onbestraft liet. 'Het was allemaal nogal nerveus achterin", erkende Robben aan het ANP. "Dat is logisch. Oranje is een stapje hoger. Die foutjes gaan er wel uit. Ik vond wel dat we als ploeg speelden. We straalden weer echt iets uit."

Ook Sneijder roemde de vechtlust. "We hebben op mentaliteit gewonnen. Het was soms bloed, zweet en tranen. Maar dat kwam ook door enkele individuele foutjes. Dat kan gebeuren met zo veel nieuwe jongens. Maar die foutjes moeten er wel uit." De middenvelder steunt de visie van Van Gaal. "En dat zeg ik niet omdat ik aanvoerder ben. Het klopt gewoon wat Van Gaal allemaal wil."

"In mijn eerste periode als bondscoach heb ik achteraf gezien te lang vastgehouden aan de oude groep", erkende Van Gaal. "Dat kwam ook omdat er toen niet veel jonge talenten doorbraken. Nu is dat wel het geval. Ik geloof in die jongens. En die foutjes gaan er wel uit. Met zo'n zege op Turkije zetten ze twee stappen vooruit. Dit nemen we mee naar Hongarije."

8 september 2012 om 15:37

Bruno was top net als Strootman en Sneijder. Maar ik weet zeker dat Clasie ook terug zal komen in de selectie. Janmaat was matig maar ik vond Van Rhijn ook niet veel toevoegen.

8 september 2012 om 15:40

Janmaat en Willems waren erg matig. Van Rhijn voegde juist wat kalmte toe en je kon zien dat van Rhijn een stuk verder is dan die andere 2.

8 september 2012 om 15:42

Hij bracht rust omdat hij alleen achterin bleef, Janmaat had lef en kwam naar voren maar Van Rhijn koos voor geen risico.

8 september 2012 om 15:44

Haha Van Rhijn een stuk verder, op basis van wat? Janmaat debuteerde vandaag niet goed, maar dat deed Van Rhijn tegen België ook niet. 20 wedstrijdjes in Ajax 1 maakt je niet direct basisspeler van Oranje.

8 september 2012 om 15:45

Nee, Van Rhijn was gewoon over het algemeen beter. Janmaat nam teveel risico met zijn kwaliteiten. Van Rhijn vond ik het daarom veel beter doen: rustig en geen fouten. Wat mij betreft in de basis dinsdag, net als Fer.

8 september 2012 om 15:48

Sorry, maar les 1 bij voetbal is toch wel weten wat je kan en niet meer doen dan dat. Dus als een gek naar voren stormen zonder balvast te zijn en zonder voor goede passes te zorgen is niet "lef tonen", dat is gewoon dom. Dan kan je beter een vergelijkbare speler hebben die wel gedisciplineerd en taakgericht speelt en daarmee rust en zekerheid in het team houdt. Van Rhijn deed dat gisteren en dat is, gezien de situatie van de rechtsback-positie in Nederland op het moment, alles wat we van hem mochten verwachten.

8 september 2012 om 15:48

Van Rhijn liet zijn man bij die gevaarlijke kopkans van Turkije volledig vrijstaan. Ik vind beide spelers niet top, maar ik vind dat je Janmaat nog een kans moet geven. Zie liever ook een aanvallende back backs die niet mee naar voren gaan. Vooral tegen mindere tegenstanders heb je meer aan aanvallende backs.

8 september 2012 om 15:56

Van Rhijn is ook niet goed genoeg voor die rechtsbackpositie, maar denk wel dat hij gaat spelen tegen Hongarije. Als een speler bij rust wordt gewisseld betekend het gewoon dat je het niet goed heb gedaan vond Janmaat dramatisch. Van mij mag van der Wiel nu wel weer terugkomen, want we gaan problemen krijgen bij de flanken met namen. Willems een hele slechte eerste helft, herpakte zich in de tweede helft zoals de bondscoach ook constateerde.

8 september 2012 om 15:57

Dan moet je ook nog eens naar die bal op de lat kijken vlak voor dat Janmaat in zijn gezicht geschopt werd. Als je ziet hoe ver Janmaat daar van zijn man staat en hoe ontzettend hij niet meespringt val je ook van je stoel af. Dus waarom van Rhijn wel op zoiets afrekenen en Janmaat (die verder nog veel meer fouten maakte) niet?

8 september 2012 om 16:06

Dus tegenwoordig word een verdediger afgestrafd omdat hij achterin blijft? Sorry, maar de grote fout van Janmaat en Willems was dat ze te vaak mee naar voren gingen. Deze jongen moeten net als v Rhijn nog veel leren, juist daarom moet je eerst op je taak letten waarvoor je in het veld staat: verdedigen

8 september 2012 om 16:11

Nee antonius, ik wil daar mee aangeven dat Van Rhijn ook nog fouten maakt. Ik denk dat Van Rhijn wel gaat spelen tegen Hongarije, maar ik vind beiden eerlijk gezegd er niet klaar voor.

8 september 2012 om 16:22

@cocqie
Misschien hadden deze 2 wel de opdracht om regelmatig mee op te komen? Wie zal het zeggen...

8 september 2012 om 16:28

Het is dodelijk als iemand zijn eigen kwaliteiten overschat. Een back staat er in eerste instantie om te verdedigen. Daar mag je hem dan ook op afrekenen, wat hij aanvallend ook mag presteren.

8 september 2012 om 17:49

En 4 wedstrijden in Feyenoord 1 maakt je wel basis speler? Janmaat moet ook nog veel stappen maken.

8 september 2012 om 15:40

Denk persoonlijk dat van Gaal tegen Hongarije met het team zoals het in de 2e helft stond.

8 september 2012 om 15:43

Denk wel dat hij Van Rhijn zal laten spelen maar ik denk dat Clasie toch gaat spelen net als Huntelaar voor Van Persie. Niet omdat Rvp slecht speelde maar om Huntelaar ook een beetje wat te gunnen.

8 september 2012 om 15:50

Waarom zou hij überhaupt van Persie eruit halen? Die jongen leverde strijd werkte voor het team en pikten een doelpunt mee. Het gaat hier om de punten en niet om spelers minuten te gunnen, dus van Persie zal gewoon in de spits blijven staan. Wat Temlin zegt klopt de jongens Clasie en Janmaat zullen niet in de basis starten tegen Hongarije het is ook geen schande als ze ernaast staan ze komen net kijken.

8 september 2012 om 15:59

Nee Fer en van Rhijn hebben 100 interlands wou je zeggen ? Denk je nou echt dat Huntelaar geen speeltijd krijgt. Hij begint sowieso basis anders is het niet professioneel van Van Gaal. Hij zei toch dat Huntelaar de 1e keus is ? Ik vind Van Persie ook 100x beter maar Huntelaar moet gewoon tegen Hongarije spelen.

8 september 2012 om 16:09

Het gaat om een wereldkampioenschap dan gun je spelers geen speeltijd. Je kan spelers speeltijd gunnen in een oefenwedstrijd. Ik verwacht gewoon dat de beste 11 elf speelt en dat lijkt me ook zoals in de 2e helft met Van Rhijn en Fer.

8 september 2012 om 16:11

Als Huntelaar ze eerste keus was speelde hij tegen Turkije hij kiest gewoon de speler die nu het beste in vorm zijn dat is op dit moment gewoon van Persie. We moeten hier wel punten gaan halen en dat weet van Gaal ook hij moet ze beste spelers opstellen en dat zijn Robben, Sneijder en Van Persie. Als een speler in de rust wordt gewisseld betekent het gewoon dat je gefaald bent en daarom denk ik persoonlijk dat van Rhijn zal spelen niet omdat hij beter moet zijn dan Janmaat, maar Janmaat komt gewoon tekort op dit niveau. Fer deed het niet slecht in de tweede helft en we hebben meer body nodig op het middenveld dat gaan we niet halen als we Sneijder en Clasie daar hebben staan. Clasie werd nog vijf minuten na rust gewisseld dat is ook geen goed teken hij kwam ook gewoon tekort op het middenveld het is een wereld van verschil het niveau van de eredivisie en het Nl elftal.

8 september 2012 om 15:41

Bruno was aardig maar zeker niet top. Van Rhijn vond ik zeker beter dan Janmaat, straalde veel meer rust uit. Clasie was erg nerveus.

8 september 2012 om 15:45

Bruno was de beste aan de kant van Nederland, hij is nu onze beste verdediger. Clasie was bang om fouten te maken maar tegen Hongarije gaat hij spelen en goed ook

8 september 2012 om 15:47

De beste mandekker is zeker Martins Indi. Maar de meest allround goede verdediger is de Vrij denk ik. Die is nog verder dan Indi, al is er eigenlijk geen betere mandekker dan Indi in Nederland op het moment. Viergever vind ik meer een VM, die komt puur verdedigend tekort als je het mij vraagt.

8 september 2012 om 15:48

Ik vind hem zeker een goede speler, maar vond hem niet de beste. Hij maakte wat foutjes die gelukkig niet afgestraft werden.

8 september 2012 om 15:49

Bruno was inderdaad de beste aan de kant van Nederland, maar om hem na 1 goede wedstrijd bij oranje de beste verdediger te noemen vind ik toch wel overdreven. Persoonlijk vind ik bijv. Heitinga een betere verdediger.

8 september 2012 om 15:51

Voetballend is de Vrij beter, daarom vullen ze elkaar goed aan bij Feyenoord maar jammer dat Mathijsen gekomen is.nu gaat het ten koste van de ontwikkeling van Bruno in het midden, Nelom op de bank en Kongolo nu 3e keus..
Daarom denk ik dat op het WK het duo De Vrij-indi is of Douglas.

8 september 2012 om 16:13

@livinglegend

Er is zeker een betere mandekker, en die heet Douglas. Ik vind het echt weer typisch Nederlands om BMI na één leuk wedstrijdje gelijk de beste te noemen..

8 september 2012 om 16:25

BMI was vorig jaar anders ook lekker bezig hoor en speelde ook die spitsen van Kiev vrijwel de hele wedstrijd weg. Mist alleen de internationale ervaring die Douglas dan weer wel heeft. Denk alleen dat v Gaal hem principieel niet snel op zal roepen.

8 september 2012 om 15:44

Voor de backpositie is het ook lastig. Je moet aanvallen en verdedigen tegelijk. Je timing is erg belangrijk. Wanneer kan je gaan en wanneer niet? Een counteraanval op dit niveau zal veel vaker dodelijk zijn dan bij clubwedstrijden (in Nederland). Hier zullen die jongens aan moeten wennen en zich op moeten aanpassen. Ik geloof wel dat het gaat lukken. Eindelijk hebben we weer eens 2 of 3 goede talenten voor de backpositie aan beide kanten van het veld. Dat is ook alweer heel erg lang geleden. Ik maak me eerder zorgen om de vleugels. Buiten Narsingh is er maar weinig dat aanspraak maakt op een plek daar in de toekomst. Om echt volgens de Hollandse school te spelen heb je 2 goede vleugels nodig die een voorzet kunnen geven. Alleen John en Wildschut kan ik dan bedenken. Schet, Lens, Foor, Manu en Cabral bijvoorbeeld weet ik niet of die het niveau gaan halen.

8 september 2012 om 15:59

Het is misschien wat vroeg maar hou Depay in de gaten. Ik hoop dat Advocaat hem meer de kans geeft want dat vind ik een ontzettend groot talent.

8 september 2012 om 16:19

Goed, Depay is inderdaad ook een groot talent, vergat die nog te noemen. Die heeft alleen nog geen constant seizoen bewezen een bepaald niveau te hebben. Het zou in ieder geval wel lekker zijn als we ooit een lichting krijgen waarin alle posities meerdere vervangers kent. Niet zoals afgelopen periode dat er een overschot aan middenvelders en spitsen is, maar weinig goede vleugelspelers en verdedigers.

8 september 2012 om 16:54

Dat Foor, Lens, John en Depay het gaan halen staat bij mij wel vast. Wildschut denk ik ook wel. Schet vind ik geen talent, Manu, tja, kan je niks over zeggen en Cabral moet minder wisselvallig worden.

8 september 2012 om 15:38

denk ook eerder aan strootman

8 september 2012 om 15:39

Hij doelde ongetwijfeld op Arjen Robben, Robin van Persie en Wesley Sneijder. Ze vormen na het (tijdelijke) wegvallen van Rafael van de Vaart de 'grote Drie' van Oranje. .....
wat ? waarschijnlijk doelde hij op bmi , strootman en robben

8 september 2012 om 15:40

Ja de kunst de komende periode is om zoveel mogelijk te verjongen zonder averij op te lopen. Dus de gelouterde spelers krijgen eigenlijk nog meer verantwoordelijkheid. De jonge honden leren zo ontzettend veel in het grote Oranje, dat kun je alleen maar meenemen naar het eindtoernooi. Ze zijn zo jong en talentvol dat ze over 2 jaar al van een heel ander niveau zullen zijn. De foutjes moeten er snel uit, al is het een logisch gevolg van de genomen beslissing. Dan moeten wij als supporters accepteren dat het wat minder hoogstaand is. Ik vind het in ieder geval heerlijk dat de eer om uit te komen voor Nederland terug is. Net als dat iedereen weer knokt voor zijn plek en met hartstocht speelt. Dat laatste vind ik toch altijd iets extra moois aan interland voetbal. De trots om voor je land te spelen moet je uitstralen.

Verder denk ik dat Oranje heel veel profijt gaat hebben van de overstap van RvP naar United. Het systeem wat hij daar speelt ligt dichter bij de manier van spelen van Oranje dan die van Arsenal. Hierdoor zal de overgang tussen de twee teams minder groot zijn en zul je zien dat RvP steeds makkelijker zijn draai in Oranje vindt.

8 september 2012 om 15:44

Het systeem van United is geen 4-3-3, eerder een 4-4-2. Het lijkt meer op het systeem dat Oranje onder Van Marwijk speelde, maar niet zoals het oranje van Van Gaal toch? Daarnaast wilt Arsenal net als Oranje altijd voetballen terwijl United dat minder heeft. Het enige waar hij profijt van heeft is dat hij bij United ook "een van de sterren" is net als bij Oranje, wat bij Arsenal duidelijk niet het geval was.

8 september 2012 om 15:51

Het spel van United is niet afgestemd op 1 speler, bij Arsenal wel. Verder speelt Robben steeds meer als hangende vleugelaanvaller, iets wat bij United ook regelmatig gebeurd. In Nederland proberen we wel 4-3-3 te spelen maar in de praktijk lijkt het imo meer op 4-4-2 met diepgaande 'middenvelders'.

Verder krijgt v Persie bij United hetzelfde type kansen als bij Oranje. Aannemen en afmaken, daar waar hij bij Arsenal ook veel meer bij de opbouw betrokken was. Iets wat hij bij Oranje ook vaak probeerde te doen. Nu bij United moet hij vooral als diepe spits de ballen afmaken. Iets wat we in Nederland ook willen dat hij doet. Voor de rest kan die jongen natuurlijk alles met de bal dus zal de komende jaren gewoon uitgroeien tot onbetwiste aanvalsleider in Oranje denk ik.

8 september 2012 om 15:48

Het lag veelal aan het systeem van Bert van Marwijk dat het met van Persie niet lukte. Nu zie je dat er een middenveld ontstaat met de punt naar achter in plaats van naar voor en ineens gaat van Persie stukken beter spelen. Sneijder blijft prima draaien en Robben staat eindelijk aan de goede kant. Speelt nog niet top, maar komt wel - zoals vanouds - veel dreiging vanaf.

8 september 2012 om 15:49

ben ik het mee eens , ze stellen zich op voor het land , niet voor zichzelf!
ik vind het ook mooi om te zien dat ze er echt voor vechten , je zag dat de jongen helemaal straalde en zo trots als een pauw waren , zeker van krul naar de wedstrijd , heel mooi allemaal! hopen dat t goed uitpakt en ze veel vertrouwen putten uit deze wedstrijd!

8 september 2012 om 15:41

Vond Robben echt dramatisch, hij kwam wel iedere keer zijn man voorbij maar daar hield het bij op. Verloor continu de bal aan de 2e man die er kort achter stond, of hij trok zijn actie te lang door en gaf de bal niet af aan een volledig vrij staande van Persie.

8 september 2012 om 15:54

Ik ook. Die jongen is echt drama. Hij heeft alleen rendement als hij door iemand anders diep gestuurd wordt. Dan kan hij op snelheid de back passeren. Met de bal aan de voet loopt hij altijd zichzelf vast omdat hij geen passeerbeweging heeft.

8 september 2012 om 15:42

Martins Indi en Strootman waren echt top gister! Willems viel echt behoorlijk tegen, net als Janmaat en Clasie. Krul vond ik ook erg onzeker, vooral bij hoge ballen.

8 september 2012 om 15:45

Ik heb ze ook gezien Robben, dat waren Strootman, BMI en van Persie. Dit waren in mijn ogen de beste drie die ik heb gezien. Daarnaast vond ik dat jongens als Sneijder en Robben meer kunnen laten zien, ze hebben ontzettend veel kwaliteit ze moeten het samen zien te gaan doen. Ik heb wel genoten van het NL elftal ongeacht individuele fouten het was spannend en er is strijd geleverd door die jongen zeer knap om dan nog van Turkije te winnen die niet in goede doen was de drie punten zijn binnen op naar de 6 punten dinsdag tegen Hongarije.

8 september 2012 om 15:45

Het gind aardig met het het Nederlands elftal. Alleen Van Rhijn hoort er gewoon niet in zelfs niet op de bank. Je hebt niet zoveel aan hem. Van der Wiel moeten ze gewoon op die positie laten spelen. Misschien Vlaar op de rechtsback positie proberen als wissel? Bruno Martins Indi speelde een uitstekende wedstrijd en vond ik de beste speler.

8 september 2012 om 15:52

Ik heb van Rhijn gisteren als enige verdediger helemaal niets fouts zien doen. Dat op zich is al een verademing. Dus ik weet niet waar jij je mening in deze op baseert. Dat hij daarnaast ook niet heel veel heeft toegevoegd zou ik kwalijk vinden voor een middenvelder of aanvaller (narsingh bijvoorbeeld), of voor een meer ervaren speler. Maar voor een heel jonge back vond ik van Rhijn gisteren een prima helft spelen.

8 september 2012 om 16:23

Van Rhijn maakte ook wel wat fouten hoor, 1 actie bijvoorbeeld waarbij iemand helemaal vrij kon inkoppen en hij niet mee sprong.

8 september 2012 om 15:48

natuurlijk vind ik dat we het goed gedaan hebben , maar ik zal er niet raar van opkijken als we verliezen , ze zijn nog jong , niet op elkaar ingespeeld , nieuwe speelstijl , nieuwe bondscoach , het moet nog allemaal wennen! maar de voortekenen zijn goed want het is een team. dat zie je , dat merk je.
ik hoop dat die foutjes er wel snel uitgaan en jongens transfers naar het buitenland gaan maken want daar ligt het niveau een stuk hoger dan hier in de eredivisie! hopen op goede ontwikkelingen van talenten en dan zijn we klaar voor brazilie! Sneijder was goed , Robben zeer dreigend en van Persie speelde ook en gaf alles om die ene goal te maken , geweldig om te zien!

8 september 2012 om 15:50

Hoezo wordt Vlaar niet opgeroepen? Op het EK speelde hij aardig en ook bij Aston Villa speelt hij verdienstelijk. Een centrum bestaande BMI en Vlaar en een rechtsback met de naam Heitinga klinkt als een verdediging die goed zal presteren, me dunkt.

8 september 2012 om 15:52

Hij was wel opgeroepen, hij kwam er vlak voor tijd voor Heitinga in.

8 september 2012 om 15:53

Vlaar deed gewoon mee hoor. Verder Vlaar is al wat ouder en v Gaal en hij liggen elkaar niet echt. Ik denk dat Mathijsen richting het WK af gaat vallen en dat Vlaar die plek in zal gaan nemen. Moet Vlaar eerst wel goed gaan presteren bij Villa.

8 september 2012 om 16:16

@livinglegend

Ik hoop dan dat Douglas ipv Mathijssen komt, die is beter dan Vlaar.

8 september 2012 om 16:21

Douglas speelt alleen nog altijd in de Eredivisie terwijl Vlaar de beste spelers ter wereld voor zich heeft. Dat geeft hem wel een pluspunt. Ook verliest Douglas nog weleens zijn hoofd tijdens hete momenten in de wedstrijd en heeft hij het nadeel dat hij genaturaliseerd is. Ik denk dat je dan alleen opgeroepen wordt als het echt niet anders kan.

8 september 2012 om 15:51

Veel spelers lieten juist zien het niveau totaal (nog) niet aan te kunnen ( willems, janmaat,clasie, narsing).

8 september 2012 om 16:07

Willems valt niks te verwijten, hij is pas 18 (!) maar hij moet nog een heleboel aanleren. Verder was Narsingh ook niet goed dus hoop ik dat Van Gaal dit probeert op dinsdag tegen Hongarijë. Dit is ook denk ik het beste wat Oranje te bieden heeft als Afellay weer meer aan spelen toekomt.

Krul
Van Rhijn
Heitinga
Schaars
Martens Indi
Sneijder
Strootman
Fer
Kuyt
Van Persie
Robben
8 september 2012 om 16:14

Huh, je maakt een foutje, schaars centraal achterin???

8 september 2012 om 16:19

Ah, ik bedoelde Vlaar :P Grappig, ik haal hun namen wel vaker door elkaar.

8 september 2012 om 16:16

Schaars centrale verdediger?

8 september 2012 om 16:17

Sorry hoor maar Schaars als centrale verdediger? Als linksback viel die al door de mand. Het centrum Heitinga en Bruno moet je gewoon zo laten staan, als die strax aan elkaar gewend zijn komt het helemaal goed. En na het wk Douglas op de plek van Heitinga. van Rhijn en Willems perfecte backs, hoop eigenlijk dat Buttner wat kan laten zien bij Manutd, als hij dat niveau aankan zal ik hem ook wel willen zien op linksback.

We hebben de laatste jaren veel te veel spelers gehad die voor zichzelf speelden, nu met de jonge jongens die willen werken voor sneijder en van persie komt alles goed, van der vaart kan het niet meer belopen dus die niet meer oproepen, tenzij hij zonder zeuren op de bank wil zitten, zelfde geld voor Huntelaar. Janmaat kan het niveau trouwens niet aan, met van Rhijn en strax weer van der Wiel als back-up heb je 2 degelijke rechtsback, en misschien de Vrij nog.

Zie het wel positief in met de verdediging, Als Nuijtinck en Viergever zich ook nog blijven doorontwikkelen.

Krul
vanRhijn
Heitinga
Martins Indi
Willems
Fer
Sneijder
Strootman
Narsingh
vPersie
Robben
8 september 2012 om 16:14

Ik vond ook dat nederland eigenlijk met een half elftal speelde. Nog te veel zwakke plekken. Die zwakke plekken moet je oplossen.

Een bondscoach heeft te weinig manieren om spelers zelf op te lieden in de korte tijd dat ze voor interlands bij elkaar zijn. Daarom moet je het systeem ook aanpassen naar je kwaliteit.

Gisteren vond ik dat de linkerkant eigenlijk overpowered was met Robben en Sneijder. Omdat ik Robben op links meer toe vind voegen zou ik dan Sneijder centraal of op rechts zetten. Als je hem centraal zet kun je met Strootman en Fer op de zijkanten met veel power spelen.

Achterin zou ik met De vrij en Douglas centraal spelen. Dat lijkt me een duo dat samen alles heeft om succesvol te zijn.

8 september 2012 om 16:17

2 rechtspoten centraal zie ik van Gaal niet doen. En ik vind het wel prima zoals het nu gaat we moeten nu wel kwalificeren maar vergeet niet dat het WK pas over 2 jaar is.

8 september 2012 om 16:18

We hebben flink gemazzeld. Die Turken waren allesbehalve slagvaardig. Anders was het net als tegen Belgie weer een verdiende nederlaag geworden. Dus gauw weer wat routine terug. De doorgevoerde wijzigingen zijn veel te rigoreus. Zo kunnen de jonkies niet aanpikken en groeien. Je hebt bepaalde spelers nog nodig, zij het niet allemaal in de basis. Spelers als Willems en Janmaat hoeven wat mij betreft niet meer te worden geselecteerd.

8 september 2012 om 16:23

Als de Jong, vd Vaart en Afellay weer op niveau komen gaan ze ook echt wel terugkomen hoor. Het is gewoon een signaal aan die spelers dat wanneer je niet speelt dat je dus niet voor Oranje in aanmerking komt. Duidelijk en terecht als je het mij vraagt. Je moet weer knokken voor je plek en trots zijn dat je opgeroepen wordt. Niets is meer vanzelfsprekend. Dat is v Gaal weer aan het terugbrengen.

8 september 2012 om 16:26

Zucht, eindelijk de broodnodige verjonging door gevoerd en nu moet er al weer ervaring bij. Het is voor enkelen ook nooit goed.

8 september 2012 om 16:19

Ik lees eigenlijk altijd alle reacties hier op vz maar reageer zelf erg weinig. Hier ook weer mooi om te lezen dat de 1 robben bij de grote 3 vind horen en de ander hem drama vind. T is waar dat ie weinig rendement had maar dat komt omdat hij niet egoistisch genoeg was. Kennen jullie nog die goal tegen Frankrijk (EK 2008) 1 minuut na de goal van Henry? Vanaf een zeer moeilijke hoek op goal rossen. Gisteren stond hij 2 maal in diezelfde positie en wist hij 2 maal niet wat hij met de bal moest. Gewoon rossen Robben! Daar ben je goed in! Laat Narsingh maar de assists geven, jij moet ze er van alle posities erin knallen als je zelf denk in een betere positie te staan. Ik wil de oude egoistische Robben terug!

8 september 2012 om 16:34

Tsja het leek er inderdaad af en toe op dat hij wilde laten zien dat hij echt niet egoïstisch is. Nu hij vanaf links speelt, komt hij beter tot zijn recht naar mijn gevoel. Wat die kansen betreft, zelf schieten was veel beter geweest dan afspelen naar een van zijn medespelers terwijl er meerdere Turken tussen liepen. Dat zou nog niet eens egoïstisch zijn geweest.

Maar puur egoïsme zie ik toch liever niet van hem. Die actie waarbij hij vanaf rechts naar binnen trekt en schiet, ziet iedere verdediger van een kilometer afstand aankomen, en levert zelden iets op. Denk dat Van Gaal hem dat wel had duidelijk gemaakt, hij heeft zich er nu niet aan schuldig gemaakt

8 september 2012 om 16:31

Uiteindelijk maakten de grote drie wel het verschil. Al weten we ook dat Robben en Sneijder nog veel beter kunnen.
Strootman en BMI deden het aardig tot goed, maar komen toch nog niet in de buurt bij die wereldklasse spelers.

8 september 2012 om 16:39

Klopt, maar 11 wereldklassen spelers maakt niet automatisch een beter team. Ik heb nu eindelijk een elftal die echt vol voor de overwinning aan het knokken waren. Dat heb ik jaren niet gezien.

8 september 2012 om 19:33

Klopt ook. Belangrijk dat een aantal spelers zich ondergeschikt willen maken aan degene die het verschil kunnen maken.

8 september 2012 om 17:01

mensen vergeet niet dat oranje geen opleidingplatform is !! Jongens moeten er gewoon staan! Bewijzen doe je maar bij een (top)club of bij jong oranje. Als je zulke domme fouten maakt als janmaat,willems en alleen maar tikkie breed of tikkie terug durft te spelen zoals clasie dan ben je (nog) niet geschikt voor het grote werk.

zo,n jongen als BMI heeft bewezen het niveau aan te kunnen dus die kan je volgende x weer oproepen, laat de andere jongens nog maar ervaring opdoen bij hun club en zorgen dat ze daar bovenuit gaan steken en dan weer eens een kans geven bij oranje.

Aan de top is er geen plek voor onzekerheden, alleen plek voor zekerheidjes en toppers!!

8 september 2012 om 17:05

Om de top te bereiken moet je wedstrijden spelen en dan is er een kans dat je zenuwachtig bent. De volgende keer zal Clasie ongetwijfeld beter presteren. Over Janmaat en Willems ben ik het met je eens aangezien ze nog niet goed genoeg zijn.

8 september 2012 om 17:13

Je bent ook pas een topper als je onder druk kunt presteren. Clasie kon de druk dus nog niet aan, Dat geeft niet voor zo,n jonge gozer maar dan moet ie dat maar in topwedstrijden laten zien bij zijn club of in europa. Als je daar dan bovenuit steekt en je kan overtuigen dan ben je pas klaar voor de volgende stap bij het grote oranje, blijkbaar is dat nu nog niet het geval, hij is dan toch te zenuwachtig om te overtuigen en dat gaat ten kosten van je spel, ervaring opdoen is de sleutel voor hem.

8 september 2012 om 17:31

Janmaat en Clasie misten de durf die ze bij Feyenoord wel hebben. Hierdoor speelde Clasie de bal te veel terug waar hij open kon draaien en moest Janmaat achter zijn man aan ipv andersom. Gewoon een kwestie van vertrouwen geven en dan halen ze allebei hun niveau van Feyenoord. Vond de tandem Willems - Robben niet alles gister....

8 september 2012 om 18:06

Waar het bij Janmaat mis ging (wat veel mensen niet door hebben) is dat het voor zo'n jongen Heerlijk is om een speler als Schaken voor zich te hebben, Narsingh was de hele wedstrijd alleen maar bezig met hoe hij zo ver mogenlijk buitenspel kon staan, Bij Feyenoord zie je duidelijk dat er een klik is tussen Janmaat en Schaken, ze voelen elkaar aan en weten wanneer de een gaat en de ander blijft, dat is dan ook de reden dat Janmaat slecht presteerde omdat hij soms 2 man moest tegenhouden. (hij had overigens ook plankenkoorts maar goed je 1e interland is denk ik altijd lastig en nu is de ban gebroken)

8 september 2012 om 17:41

Met buttner dijks willems pieters douglas nuytinck viergever martinsindi devrij gouweleeuw vanrhijn vdwiel janmaat barst Nederland van de verdedigende talenten. Reken ik bruma denswil kongolo ligeon rekik en ake nog ff niet mee.

8 september 2012 om 17:47

"hij doelde ongetwijfeld op Arjen Robben, Robin van Persie en Wesley Sneijder."

Waarschijnlijk niet haha, serieus wat is het AD soms toch een pauper krant.

8 september 2012 om 18:06

Was ik de enige die vond dat Janmaat retetraag was? Gegeven moment moest die iemand de pas afsnijden. Leek Blind wel. Dat viel me nogal tegen want ik dacht ook dat Janmaat een kandidaat was om de rechtsback positie te bezetten.

8 september 2012 om 18:18

Hij was niet al te snel nee maar hij had ook wat momenten dat hij gewoon op het middenveld te vinden was bij balverlies en dat zijn man opgevangen moest worden door Heitinga. We kunnen niet direct na hun eerste interland al concluderen dat ze niet goed genoeg zijn maar ik vind niet dat Janmaat echt veel potentie heeft. Van der Wiel zal ook wel bijna geen basisplaatsen krijgen bij PSG dus die kunnen we ook afschrijven. Ik denk dat van Gaal met Van Rhijn als vaste back gaat spelen. Een groot talent maar eigenlijk is het natuurlijk armoede dat een van de beste landen ter wereld met backs spelen die net hun tweede seizoen in gaan in de Eredivisie.

8 september 2012 om 20:08

Anita voor Clasie, vd Wiel voor Janmaat, Fer voor Strootman en Emanuelson voor Willems. Uitstekend team.

8 september 2012 om 21:19

Emanuelson is een erg matige linksback. Laat dan Willems nog maar even wennen aan het niveau.

8 september 2012 om 21:49

Mm als ik eerlijk ben zie ik een beetje een Ajax bril! Clasie is beter dan Anita vind ik. Natuurlijk is Anita een goede stofzuiger maar dat kan Clasie ook goed, daarbij is Clasie is zijn passing gewoon super waar Anita daar juist niet zo geweldig in is en Clasie is veel meer een leider dan Anita! Van der Wiel heeft heel lang niks in Oranje laten zien, dus dan zou ik nog eerder Janmaat of Van Rhijn de kans blijven geven! Janmaat deed het niet eens heel slecht, maar beetje onzeker nog volgens mij! Strootman deed het geweldig dus ik zie geen reden om hem eruit te halen! Emanuelson was bij Ajax ook nooit goed als back en speelt daar nooit, dan Willems daar maar laten staan die steeds weer stukken beter word!

9 september 2012 om 09:30

Ik kijk vooral naar voetbal. Ik vind Anita een betere voetballer dan Clasie. Anita is geen stofzuiger, hij is iemand die het spel kan verleggen en druk kan houden op de bal. Van der Wiel wordt veel te snel afgeschreven hier, blijft de nummer 1 op de rechtsback. Op links zou ik graag eenzelfde type zien. Snel, goed aan de bal en sterk in de passing. Ben geen fan van Urby maar hij lijkt me wel de beste keuze op dit moment.

9 september 2012 om 15:24

met alle respect is Clasie egt letterlijk en figuurlijk te klein voor Oranje.

Bij het volkslied stond hij erbij als een baby! ongelooflijk wat een laag zelfvertrouwen .
Trouwens ze moeten het zingen van het volslied verplicht maken.
Alle credits naar diegenen die het wel deden en met name Bmi. Die scoord gelijk veel symphatie bij mij!

9 september 2012 om 02:08

Ik vond juist dat veel spelers ondermaats speelden om een paar op te noemen Robben, Janmaat, Clasie en Narsingh.... We hebben het geluk gehad dat we tegen een slecht presterende Turken speelden anders hadden we met verlies van het veld afgegaan. We zijn er nog lang niet, denk dat het op den duur ook niet gemakkelijk zal gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

1028 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 38 26 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Van Persie: 'Eigenlijk moeten ze 25 van die Gouden Schoenen maken'

Robin van Persie was zondag nog trefzeker in de spectaculaire 5-5 remise tussen West Bromwich Albion en Manchester United en eindigt het seizoen daardoor op 26 doelpunten. Daarmee werd de aanvaller...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Gonzalo Higuaín kan nu al een record op zijn naam schrijven bij Arsenal. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.8125 seconden.