Voetbalzone

Hunkerend België geeft zege op Oranje passend vervolg in Wales

Vrijdag, 7 september 2012 om 22:40

België heeft de oefenzege op het Nederlands elftal van vorige maand (4-2) een passend vervolg gegeven. De ploeg van bondscoach Marc Wilmots was vrijdag met 0-2 te sterk voor Wales en heeft daarmee de eerste driepunter in Groep A binnen. Vincent Kompany en voormalig Ajacied Jan Vertonghen tekenden voor de doelpunten van de Rode Duivels.

De speelwijze van het gastland was snel duidelijk in Cardiff. Eden Hazard en Moussa Dembélé kregen al vroeg een stevige tik te verwerken en behoudens balbezit, kon België in de openingsfase niets creëren. De eerste mogelijkheid was voor Wales, maar een inzet van David Edwards belandde in het zijnet. The Dragons zetten hierna een blok en speelden met een gezonde portie kick and rush. Aan de hand van PSV’er Dries Mertens werd het bezoek wel een aantal keer gevaarlijk.

België had het lastig met de fysieke Britten, maar hadden na 25 minuten reden tot juichen. James Collins pakte uit met een bijzonder drieste tackle op Guillaume Gillet en moest gelijk inrukken. Met het overtal kwamen de Belgen vlak voor rust op voorsprong; Kompany kopte een heerlijk aangesneden hoekschop van Mertens bij de eerste paal binnen: 0-1. Na de pauze had Wales helemaal niets meer in de melk te brokkelen bij de combinerende Belgen, maar dat leverde lang geen succes op voor de bezoekers.

Na een uur dook Wales zelfs nog een paar keer op voor het doel van Thibaut Courtois, al bleef aan de andere kant Mertens het gevaarlijkst. België werd onrustiger tegen de op de counter loerende ploeg van Chris Coleman. Zeven minuten voor tijd gooide Vertonghen dan toch de wedstrijd in het slot. Hij ramde een vrije trap van ver in de verste hoek en liet doelman Boaz Myhill kansloos: 0-2. België sloot af met wat gallery play, onder meer met een schouderpass van Mertens, en hunkert naar het eerste WK sinds 2002. Dinsdag wacht Kroatië.

7 september 2012 om 22:48

We speelden iets te traag, maar Wales stond dan ook als Chelsea te verdedigen, enkel iets minder goed waardoor we 2 keer op stilstaande fase konden scoren.

7 september 2012 om 22:51

Het was 11 tegen 10.. En Wales moet je met dit geweldige team van Belgie langs kunnen komen ook al verdedigen ze nog zo hard.

7 september 2012 om 22:51

Iets te traag? Veel te traag!

Het verslag hier laat uitschijnen dat Mertens de beste man op het veld was bij België terwijl ik hem juist de meest storende factor vond omdat hij steeds de aanval vertraagde en nooit zijn man voorbij durfde of kon.

Verder was de scheidsrechter ook belachelijk hard in ons voordeel, Wales had helemaal geen rood moeten krijgen en ook andere beslissingen van de scheids waren zeer slecht en meestal in het nadeel van Wales.

(En ja, dat zeg ik als Belg.)

Met dit spel en dit gebrek aan creativiteit voorin verliezen we gegarandeerd tegen de Kroaten.

7 september 2012 om 22:52

Naar Belgische normen was dit gewoon een donkerrode kaart

7 september 2012 om 22:55

Nee hoor, ze gingen allebei voor de bal, Collins kwam te laat en raakt Gillet (die zelf al aan het sliden is). Maar het was niet met gestrekt been of met voet vooruit, het was hoogstens geel.

7 september 2012 om 22:57

Dit was ook een rode kaart.. de vrije trap van de 0-2 was onterecht en hij heeft 2 keer hands op het middenveld laten doorspelen, maar die rode kaart was overduidelijk terecht. De Kroaten hebben trouwens ook niet fantastisch gespeeld dus dat kan nog goed komen, het is ook nog maar de eerste wedstrijd.

7 september 2012 om 23:01

AUB sinjoortje, kijk eens goed naar die beelden.. de bal was al 5 minuten weg..

7 september 2012 om 23:15

Daar gaat het niet om. Het gaat er om of deze fout rood waard was. Gillet speelde professioneel een heleboel theater om de scheids te imponeren maar speelde vervolgens op zijn dooie gemakje de rest van de wedstrijd uit.

Bovendien was het zeker geen 5 minuten. Ze zetten hun actie ongeveer op hetzelfde moment in, alleen besluit Gillet een seconde voor Collins om ook echt een sliding te gebruiken, en toen kon die Collins niet meer terug.

7 september 2012 om 23:19

Meen je dat nu echt? Studs vooruit en nog een versnelling in zijn beweging op't moment dat hij Gillet raakt. Zijn intentie kan dan wel de bal zijn geweest maar studs vooruit in eender welk duel is rood.

7 september 2012 om 23:23

Studs vooruit heb ik in ieder geval niet gezien, maar zelfs als dat zo is dan zal het wel zijn met de intentie om de bal te raken.

Geloof me, ik heb deze wedstrijd op de Engelse tv gevolgd en ongeveer elke commentator daar vond het onterecht rood.

7 september 2012 om 23:36

Volgens mij ben je niet helemaal goed als je zegt dat dit geen rode kaart was.
Ik dacht in eerste instantie ook dat het slechts geel was maar uit de herhaling blijkt heel duidelijk dat Collins niet alleen te laat was maar ook duidelijk doorging op Gillet.

En of Gillet nu kan doorspelen of niet heeft er niets mee te maken, dit zijn tackles waarmee mensen langdurig geblesseerd geraken.

8 september 2012 om 01:05

Contesteer je nu echt of die fout nu rood verdiend of niet? Wow. Ik betwijfel of Gillet zijn been nog had mocht hij geen scheenbeschermers aan hebben.

Pracktisch elke tackle is om de bal te raken. Collins kwam gewoon rijkelijk te laat en raakt Gillet vol in het been waardoor Gillet al liggend 180° spint. Dit is gewoon een schoolvoorbeeld van een rode kaart.

8 september 2012 om 08:58

Met al die technische Belgische spelers hadden ze meer kunnen forceren zoals ze dat ook tegen nederland konden. Maar het gaat om de punten en die zijn binnen. Denk dat de motivatie na die rode kaart en de 0-1 ook wat minder werd en dus de drang om meer te scoren en liefst de 0-1 te verdedigen. Wilmots heeft op deze manier aangetoond een wedstrijd te kunnen laten dood spelen wat voor de Belgische kijkers jammerlijk is en voor de fans.

7 september 2012 om 22:51

België lijkt steeds meer en beter in vorm te raken.
Echt een geweldig team.
Heb de wedstrijd zelf niet gezien, weet iemand hoe Mertens en Hazard het deden?

7 september 2012 om 22:54

Mertens onderneemt wel veel, maar gaat te vaak zijn eigen kans.
Naar mijn gevoel te licht om aanspraak te mogen maken op een basisstek in dit elftal.
Hazard speeltde vrij anoniem, ondernam itt Mertens vrij weinig en hield het bij rustig kaatsen.

7 september 2012 om 22:54

Mertens deed het uitstekend, zeker de man van de wedstrijd. Aanvallend altijd de actie opzoeken, altijd beschikbaar en ook verdedigend zijn werk gedaan.

Hazard had een degelijke eerste helft met enkele mooie crosses, de tweede helft was hij helemaal onzichtbaar. Heeft nooit zijn stempel kunnen drukken op de wedstrijd en heeft veel moeite om zijn spel te ontwikkelen in dit systeem.

7 september 2012 om 22:58

Mertens was inderdaad altijd aanspeelbaar, maar hij deed er nooit iets mee.. altijd voor de rechtervoet gaan, en veel te vaak voor eigen succes.
In mijn ogen was Witsel toch echt wel de man van de match, geen enkele keer balverlies als ik het goed heb.

7 september 2012 om 23:02

Dat flitsende van voor zijn Chelsea periode mis ik wel, balletje krijgen en direct terug geven is het enigste wat hij deed.
Waarom zoekt hij zijn man niet eens op ?

Ik ben teleurgesteld in Hazard, hopelijk spaarde hij zijn krachten voor Kroatie.

7 september 2012 om 23:10

@messi8: Hij kwam twee maal dicht bij een goal, al was zijn afwerking zeer ongelukkig. Dat hij niets deed met de ballen die hij kreeg mag je gewoon niet zeggen. Hij zocht de actie op en probeerde iets te forceren.

Witsel was zeker uitstekend, al heeft hij het niet in zich om een aanval op gang te zetten wanneer hij de bal verovert. Ik zou hem met veel plezier man van de match noemen, maar zeggen dat Mertens niets deed met zijn ballen is unfair. In mijn typeploeg zou hij ook niet spelen, maar zijn werklust en inzet dienen ook erkend te worden.

7 september 2012 om 23:38

Mertens was me in de tweede helft anders aardig op de zenuwen aan het werken. Je staat één-nul voor, dat is nog steeds niet het moment om te proberen met 1-2tjes in de zestien tot in de goal te lopen.

Hazard zat denk ik de hele tweede helft in de afro van Fellaini, ik heb hem in ieder geval niet meer gezien.

7 september 2012 om 23:47

@coop omdat hij constant wordt neergehaald?? Vanaf hij met de bal gaat lopen en een man opzoekt stopt die hem foutief af. Na een tijdje wordt je dat vanzelf beu.

Ik vond hem al helemaal onzichtbaar in die tweede helft, nog meer dan Courtois.

7 september 2012 om 22:58

Hazard kwam van rechts naar het centrum, terwijl hij liever vanaf links komt. Kan hij zin actie inzetten en een accurate pass geven. Iets wat Mertens ontbreekt. Mertens daagt zijn tegenstander niet genoeg uit vind ik. Hij moet de verdediger laten happen maar in plaats daarvan blijft hij met de bal op gepaste afstand om met een voorzet af te komen, een waardeloze.... Sowieso is Mertens geen basisspeler. hij is goed als invaller, meer niet. Hij deed het overigens niet slecht, want hij had ook goede momenten zoals de pass met zijn rug in de 16, als die kans nog beter zou worden uitgespeeld, dan had je een kandidaat voor mooiste doelpunt van het seizoen.

Hopen dat Chadli snel terug fit is en dan kunnen we met Hazard links spelen, Chadli rechts. Die 2 kunnen wel genoeg van positie verwiselen en ze kunnen zelfs allebei de positie centraal innemen.

7 september 2012 om 23:04

Vertongen speelt niet graag met Hazard op zijn flank heb ik de indruk.
Ik weet het niet zo met Hazard, ben benieuwd wat die dinsdag gaat tonen.

7 september 2012 om 23:13

Hazard bij België heeft niet de rol die hij bij Chelsea heeft. Hij heeft de rol van Mata bij het nationaal elftal, de passer. Hij maakt geen acties meer zoals bij Chelsea and Lille. Dat heeft te maken met 2 redenen. Hij met vanaf links komen en ten tweede, hij heeft de opdracht gekregen voorla het spel te verdelen dmv passes en crosses. Het bijvoorbeeld alsof Mertens veel meer aan de bal was, maar in feite was dit niet zo. Allen ging Hazard voor de pass net voor de key pass of assist, terwijl Mertens steeds voor dezelfde voorzet ging, waarvan er vandaag 1-2 goed waren.

Als Chadli terug fit is, dan speelt hij op rechts en Hazard op links. En dan gaan ze mekaar afwisselen naar hartenlust.

7 september 2012 om 22:52

Zakelijke overwinning, nog veel ruimte voor beterschap.
3 punten op een niet te onderschatten verplaatsing, eerste horde overwonnen dus.

Witsel by far beste man op het veld.
Gillet en Mertens vind ik te kort komen voor dit elftal.

Nu op naar de thuismatch tegen Kroatië!

7 september 2012 om 23:05

Gillet vond ik goed spelen, ik heb de indruk dat hij nog volop aan het leren en aan het wennen is aan zijn nieuwe positie.

Aanvallend bracht hij voldoende bij en verdedigend buiten die terugkopbal goed gespeeld.
Hij zal hier wel uit geleerd hebben dat je zo een bal altijd buiten moet koppen.

7 september 2012 om 23:40

Maar Gillet maakt wel twee keer een domme fout die ons kan kosten: een onnodigefout op Bale waardoor ze een vrije trap krijgen die Courtois gelukkig uit doel ranselt en daarna nog eentje op de helft van Wales die wederom onnodig was en hem een gele kaart opleverde.

7 september 2012 om 22:53

Ik weet niet wat ik moet denken van deze wedstrijden. In de 16 werd alles verkeerd gedaan wat maar verkeerd kan gaan. Begrijp sowieso nde keuze van Wilmots niet op Hazard op rechts te zetten terwijl hij toch veel liever vanaf links komt. De bedoeling was dan dat links Mertens voor de voorzetten ging zorgen...dat heeft hij inderdaad een stuk of 100x gedaan, maar hoeveel daarvan waren echt op maat? Sowieso moet je niet Engels spelen tegen Wales. Dat zijn allemaal van die grote kerels...

Hazard, Witsel en Fellaini speelden sterk. Mertens ook, maar zijn voorzetten waren echt slecht.

2 spelers die in mijn ogen niet meer opgeroepen hoeven worden voor Belgie: Lukaku en Gillet. We hebben betere spitsen. Als je al een Mirallas wilt wisselen die niet eens slechts speelde, breng Benteke er dan in. Als hij aan de bal is lijkt het tenminste niet alsof hij vecht met die bal zoals dat bij Lukaku wel is.

Gillet...daar ga ik niet eens over beginnen. Gewoon Alderweireld op zijn plek al is hij op de back ook geen zekerheid.

Goed, de 3 punten zijn binnen , maar het moet echt beter tegen Kroatië of je houdt de punten niet thuis.

7 september 2012 om 22:56

Hoe kan je Lukaku nu al afschrijven?
Die jongen is 19 jaar. Heeft nog veel progressiemarge op die leeftijd natuurlijk.
Akkoord dat zijn invalbeurt niet memorabel was, maar hij heeft al voldoende bewezen dat hij het in zich heeft.

7 september 2012 om 23:02

Nu al? Ik schrijf Lukaku al 3 jaar af. In tegenstelling to vele andere , heb ik wel degelijk veel van zijn wedstrijden bekeken. En iemand die een meer als een seizoen niet heeft gespeeld, hoort niet te spelen in een kwalificatieduel terwijl je op zijn positie betere spelers hebt staan die wél spelen bij hun club. Benteke, Vossen, De Ceulaar. Alledrie betere spitsen. Mirallas reken ik maar niet als spits aangezien hij daar niet echt speelt.

Die jongen vecht met de bal , zijn balcontrole is om van te huilen , de bal springt keer op keer, 10 meter van zijn voet vandaan. Het enige wat hij wél geweldig kan zijn zijn crosspasses. Maar dat is nutteloos...als spits zijnde.

Hij heeft wederom zoveel om zeep geholpen en het vloeit echt niet als hij speelt, gaat voor eigen succes etc...neen ik zag het niet in hem zitten en geloof mij , hij gaat het echt nooit maken bij de top.

Hoe bedoel je , hij heeft voldoende bewezen? Chelsea is zo achterlijk geweesst daadwerkelijk zoveel geld uit te geven voor hem. Hij werd zo overhyed, mede door eigen programma's etc... Dat er dan een club nog zoveel geld neerlegt voor hem op basis van 1 seizoen waarin hij topscorer werd met 15 (!) doelpunten in een Micky Mouse League door middel van intikkers, voorbereid door baas Boussouffa.

Als hij echt zo goed was zoals vele hem omschrijven zonder iets gezien te hebben had Chelsea hem echt kansen gegeven, zeker dit seizoen aangezien ze enkel Torres als echte spits hebben...

Btw, bepaalde mediafiguren in Engeland hebben Lukaku ook niet voor niets de slechtste 20 miljoen pond speler ooit genoemd...het begint in Engeland door te sijpelen dat hij niet 10 de talent heeft dat hem wordt toegeschreven.

7 september 2012 om 23:09

Helemaal juist grandepulga2 ! Het is duidelijk dat er op technisch vlak in de jeugd nooit goed gewerkt is met Lukaku (terwijl hij nochtans bij Anderlecht werd opgeleid) ; alles gebeurt op kracht, als een dolle stier met de kop in de grond richting 16 (als de bal ondertussen geen 5 meter van zijn voet is gesprongen).

Technisch beperkt en geen overzicht, waardeloos voor een nationale ploeg die ambities heeft. Ik heb me enorm geïrriteerd aan zo veel technische onbekwaamheid !

7 september 2012 om 23:20

Ik heb nog een half seizoen met hem samengespeeld bij Rupel Boom (héél lang geleden). Dacht je toen dat iemand ook maar een flauw benul had dat hij in Engeland zou belanden?

Het is inderdaad een atypische Anderlecht jeugdspeler. Die zijn meestal technisch van een enorm hoog niveau. Anderlecht heeft ook één van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Alleen worden die jongens zo vroeg weggehaald. Zoals de 3 Mussonda's naar Chelsea. Anderlecht mag van geluk spelen dat ze een toptalent als Dennis Preat nog hebben kunnen behouden.

België heeft echt veel betere spitsen die overigens wel spelen. Mirallas lijkt door Wilmots niet echt als spits te worden gebruikt en ook bij Everton speelde hij vanaf de flanken met Jelavic in de spits. Benjamin De Ceulaar, Christian Benteke en Mirallas zijn gewoon beter.

Heb je de laatste wedstrijd van Genk gezien? De eeste balcontacten van Benteke, controle buitekant rechts om vervolgens buitekant rechts te openen met een geniale pass. Dat is pass een spits en dat zag je ook tegen Nederland. We hebben een spits nodig die wat kan met de bal , oog heeft voor de tegenstander, een juiste pass kan geven , de bal kan bijhouden, rust heeft aan de bal en techniek heeft... En dan liefst zonder dat de bal 20 meter van je vandaan springt.

7 september 2012 om 23:29

@grandepulga2
Vossen en De Ceulaer waren geblesseerd voor de wedstrijd. En Benteke had vorige week dat ganse theater rond zijn tranfer. Dus Wilmots had niet echt andere opties in deze wedstrijd.

7 september 2012 om 23:32

@ Maryske

Bedankt voor de info, ik wist dat alleen wel , maar zeg ook niet dat beide vandaag hadden moeten spelen. Mijn post is gewoon om aan te tonen dat vooral Lukaku niet moet spelen. Had er dan nog liever De Camargo ingegooid. Overigens begrijp ik niet waarom Benteke niet mag spelen? Hij speelt toch bijna alle wedstrijden van Genk op de laatste 2 (?) na...lukaku speelde meer dan een seizoen niet..

7 september 2012 om 23:06

De meeste crosses van Mertens waren laag bij de grond, wat toch wel voor het nodige gevaar kon zorgen. Daarbij stond Fellaini vaak in de box, waardoor zijn crosses wel nut hadden. Ik had ook niet op deze manier gespeeld, maar de voorzetten waren wel een boodschap van Wilmots (vooral in de tweede helft).

Ik kan verder ook niet begrijpen dat je Hazard goed vond spelen. Ik ben meestal een hevige verdediger van Hazard en heb ook vaak kritiek op Mertens, maar deze wedstrijd kan je toch enkel concluderen dat Mertens het vandaag meer dan goed deed terwijl Hazard (met uitzondering van een mooie combinatie met Vertonghen) niets heeft gebracht.

Witsel was misschien wel de beste op het veld, vooral omdat hij op de nummer 6 echt de stabiliserende factor van ons team was. Waar ik je weer volledig niet in kan volgen is je kritiek op Gillet. Opnieuw, die jongen heb ik vaak al met de grond gelijk gemaakt, zowel bij Anderlecht als bij de Rode Duivels. Met Bale had hij zeker geen gemakkelijke opponent en hij deed het uitstekend. Professionele fout wanneer het moest en vooral de nodige focus om heel de wedstrijd secuur te spelen op zijn positie.

België speelde niet hun beste wedstrijd en aanvallend moet er nog veel veranderen. We spelen véél te statisch, Hazard wordt niet uitgespeeld als nummer 10, de ruimte tussen middenveld en aanval is een kilomter groot en ga zo maar door. Toch hebben we hier ook enkele positieve lessen uit getrokken. België kan een wedstrijd professioneel uitspelen.
Tegen Kroatië zal er meer ruimte komen, maar ook meer gevaar. Aan Wilmots om daar een oplossing op te vinden.

7 september 2012 om 23:11

Heb ik toch een andere match gezien. Lukaku viel matig in maar ik vond 't wel geen kwade wissel van Wilmots. Tis toch een beer van een vent die die Wales-verdedigers aan de praat kan houden en daar kan de rest dan van profiteren. En hij was super op training dus dan kan ik zijn invalbeurt snappen.

Over Gillet ben ik het totaal niet eens: die speelde een prima pot: goed in de opbouw en nauwelijks gepasseerd in de verdediging. Bale was gevaarlijker toen hij tegenover Vertonghen stond hoor. Gillet was voor mij man van de match.

Onbegrijpelijk was de wissle van dembele. Die moest blijven staan, en Hazard had er gewoon uit gemoeten voor Debruyne. Hazard was helemaal niks in de tweede helft en zijn corners waren stuk voor stuk schandalig. Verder moet is iemand tegen mertens zeggen dat je ook buitenom mag gaan. Lukaku en Fella hebben nauwelijks een deftige voorzet gezien in de tweede helft.

Tegen kroatië graag Defour erin met dembele en witsel op 't middenveld. En zet Fellaini maar in de spits zoals hij bij everton speelt. En Mertens en De Bruyne op de flanken

7 september 2012 om 23:55

Hazard had er inderdaad gewoon uit gemoeten voor De Bruyne, en niet Dembele.

8 september 2012 om 00:52

Laat dinsdag Debruyne in de basis starten , en alle corners/ vrije trappen nemen
Tegen NL was het meer dan duidelijk dat hij een uitstekend overzicht heeft en altijd wel iemand weet te bereiken , als Kvdb een voorzet geeft is het alsof hij hem voor uw voeten neerlegt !

8 september 2012 om 09:42

Inderdaad, hij had gisteren trouwens ook een heel gevaarlijke voorzet gegeven. Maar die centrale verdediger bij Wales was echt goed in de lucht, anders had dit een doelpunt kunnen opleveren. De Kroaten zijn geen torens, daar moeten we van profiteren. Langs de andere kant zullen de Kroaten ook wel nooit met 10 man verdedigen, gewoonweg omdat ze dat niet kunnen. Dus zullen er ruimtes vrijkomen en kunnen onze beweegrijke spitsen daar van profiteren.

7 september 2012 om 23:31

Goed dat je niet over Gillet begint, want die speelde gewoon een degelijke wedstrijd. Hij zorgde voor een paar deftige crosses, deed het verdedigend vrij behoorlijk, schoof regelmatig mee naar voor en creëerde ruimte voor anderen door zijn looplijnen. Die onbesuisde tackle op Bale was helemaal niet nodig, maar verder kan er weinig worden gezegd op de prestatie van Gillet.

7 september 2012 om 22:55

Klasse België.
Ik hoop echt dat ze zich weten te kwalificeren voor het WK in Brazilië, en dat moet zeker kunnen met deze selectie.

7 september 2012 om 22:56

logisch, Wales speelde al na 26 minuten met 10 man. Wales moet echt wel mee kunnen doen hoor

Giggs(man Utd)
Bellamy(liverpool)
Ramsey(arsenal)
G. Bale(tottenham)
Joe Allen(liverpool)

7 september 2012 om 22:58

Giggs speelt al 5 jaar niet meer voor de nationale ploeg van Wales.
Bellamy is een speler die op zijn retour is en komt overigens niet uit voor Liverpool.
Ramsey heeft talent, maar is intss ook maar bankzitter bij Arsenal.
Bale uiteraard by far grootste talent en enige man die iets kan forceren bij Wales.
Allen ook een talent, maar moet nog zien of hij het kan waarmaken bij Liverpool.

7 september 2012 om 22:59

Giggs speelt al 5 jaar niet meer voor Wales..

Decades was me voor..

Bellamy speelde btw niet, en Allen is ziek op het moment.

8 september 2012 om 00:29

Bellamy, Allen en Giggs speelde niet eens deze wedstrijd...

7 september 2012 om 22:57

Met dit spel gaan ze roemloos ten onder tegen Kroatië. Zeer trage opbouw met een balverliefd middenveld. Mertens die niet 1x buitenom is gegaan. En top of the bill Hazard en Lukaku abominabel slecht. Nog 4 dagen voor Wilmots om zich eens te bezinnen en een paar 'vedetten' met de neus op de feiten te drukken.

7 september 2012 om 23:02

Nu nog een spits die wel een bal kan controleren en het komt helemaal goed met België. Technisch is België nagenoeg perfect en dan loopt er de tweede helft een donkere jongen in de spits waar nagenoeg elke bal een meter van zijn voet springt.

Onbegrijpelijk dat zo een beperkte voetballer als lukaku bij Chelsea onder contract staat.

Die andere jongens hebben echter enorme kwaliteiten en ik hoop dat hun kwaliteiten zullen volstaan om het gemis van een spits die naam waardig te compenseren om eindelijk nog eens een eindronde te alen.

7 september 2012 om 23:16

Lukaku wou gewoon net iets te graag de wedstrijd helemaal beslissen. Hem helemaal de grond in drukken heeft verder helemaal geen zin. Ik heb zijn invalbeurten gezien bij WBA en daar deed hij het gewoon voortreffelijk. Hij is misschien niet de spits die een lange bal op de grond kan laten dwarrelen zoals Zidane dat kon. Ik raad je dan ook aan om eens naar WBA te kijken, het is niet voor niets dan de coach van Albion zei dat hij niet meer naast Lukaku kan kijken terwijl ze daar met Long toch ook een zeer goede jongen hebben rondlopen.

Akkoord, Lukaku heeft nog enorm veel werk voor de boeg en zal naar alle waarschijnlijkheid nooit het niveau halen om bij Chelsea te voetballen. Maar die jongen is ook geen absolute nietsnut. Hopelijk kan hij dat in de volgende wedstrijd tegen Kroatië bewijzen.

7 september 2012 om 23:23

Je zegt het zelf al : west brom is zijn niveau... Wel, voor diepe spits bij de nationale ploeg verwacht ik toch iets meer. Nooit begrepen dat iemand die bij Anderlecht (toch gekend voor technisch verzorgd voetbal) zijn opleiding genoot technisch zoveel onvolmaaktheden heeft. Nagenoeg elke eerste balaanname is slecht. Misschien dat hij daar bij WBA nog mee wegkomt, wel bij een nationale ploeg met ambities mag je daar niet mee wegkomen.

8 september 2012 om 09:43

@michielvc: die eerste balaanname, dat hebben we al zo vaak gehoord. En dat klopt ook hoor. Maar noem mij nu eens één speler ter wereld die perfect is? Wat wordt Lukaku toch verschrikkelijk afgemaakt zeg. Iedereen lijkt wel te vergeten dat Lukaku razendsnel is, verschrikkelijk sterk, luchtduels kan winnen, gemakkelijk een goal maakt, een man voorbij kan gaan én nog eens goeie voorzetten/crosses kan trappen. Dat is toch wel aardig wat voor een diepe spits vind ik.

Ik weet ook dat Mirallas meer techniek heeft, maar die kan dan weer geen duel winnen tegen die beren van Wales. En Benteke is sterk en heeft over het algemeen misschien meer techniek dan Lukaku, maar die is dan weer minder snel en mentaal wisselvalliger. Zo heeft iedere speler zijn voor- of nadelen hoor.

Ik deel de mening van Samur: ik heb Lukaku twee maal zien invallen tegen West Brom... Het verschil tussen West Brom zonder Lukaku en West Brom met Lukaku was echt gigantisch groot. Zowel tegen Liverpool als Tottenham lagen ze het eerste uur zwaar onder. Dan kwam Lukaku erin, en ineens speelden ze zowel Liverpool als Tottenham helemaal weg. Tegen Tottenham werd hij man van de match met een 9/10 dacht ik, terwijl hij slechts een half uur inviel. Lukaku is en blijft gewoon een supertalent van 19 jaar hé jongens! Dat wordt te snel vergeten.

7 september 2012 om 23:06

Ik ben al blij dat we onze openingsmatch eindelijk eens winnen. Zonder overtuigend te spelen, hebben we het eigenlijk nooit echt moeilijk gehad. Verdedigend stond het degelijk. Hazard was opnieuw een schim van wat hij bij zijn club presteert, speelde laks, weinig spelvreugde, geen actie, gewoon balletje naast hem spelen. Van dergelijk talent verwacht je gewoon dat hij de Rode Duivels op sleeptouw neemt en dat is zeker niet gebeurd.

Balbezit zijn we steeds de betere, maar eens we aan de zestien komen is het opnieuw gedaan.

Witsel voor mij de beste man bij de duivels, al kan jantje Vertonghen mij ook steeds bekoren.

Courtois: clean sheet, sterke redding op pegel van Bale
Gillet: Gaf bijna een goal weg door te kort terug te koppen op Courtois, sterk in de tackle, wel makkelijk te pakken in de rug.
Kompany: Solide, goed in duel, scoorde knap op corner
Vermaelen: Sterke passing en goed positiespel
Vertonghen: Ondanks het zijn positie niet is, is hij met voorsprong onze beste linksback, Scoorde heel knap op vrije trap en liet nog een open kans onbenut door zelf te willen scoren. Domme gele kaart gepakt wanneer de match reeds gespeeld was
Witsel: Beste man op het veld, goeie steals, rustig aan de bal, fluwelen techniek,
Dembele: kan bal goed bijhouden, maar speelde de bal iets te veel naar achter
Fellaini: goeie kaats, veel loopvermogen, zijn lengte zorgde voor weinig gevaar maar kreeg ook niet de gepast voorzetten.
Hazard: nonchalant, laks, geen flitsen, moet beter of mag voor mij even banken.
Mertens: ging nooit buitenom, voorspelbaar zoeken naar zijn rechter, voorzetten kwamen vaak niet aan.
Mirallas: Kon weinig brengen tegen de fysieke verdediging van Wales
Lukaku: slecht balcontrole, wou wel maar iets te geforceerd in zijn acties
Debruyne: kwam niet slecht in, voor mij een optie om Hazard eventueel te vervangen.

Verdiend gewonnen, maar kan zeker beter

Red devils c"mon!

7 september 2012 om 23:10

Dit was zo een wedstrijd waar het met een beetje pech evengoed slecht had kunnen aflopen.

Kroatie gaat heel andere koek worden, die kunnen nog effectiever verdedigen en als die mannen over de middelijn komen hangt hij 7 van de 10 !

We hebben ons speelsysteem nog steeds niet gevonden. puzzelen Wilmots !

7 september 2012 om 23:28

Ik vond dat we niet goed hebben gespeeld , maar toch eens blij dat we op verplaatsing een wedstrijd volwassen kunnen uitspelen. Belgie heeft erg veel moeite om het spel te maken tegen teams die compact verdedigen en snel uitbreken , eerder gezien tegen Engeland en Montenegro. Het spel lijkt voorspelbaar , de creativiteit van tegen Nederland was er vrijwel nu niet. Ik blijf erbij , een middenveld Dembele-fellaini-witsel is veel te statisch en versloomd het spel. Je hebt echt maar 1 van de 3 nodig ... Dembele , het enige wat ik hem zie doen is een bal veroveren en toch weer terug achteruit spelen. Fellaini is de box-to-box , maar lijkt soms niet te weten wat hij moet doen. En Witsel vond ik toch 1 van de betere vandaag , rustfactor en lijkt sneller te willen spelen ; ook iets dat echt beter moest aan hem. Defour of Nainggolan moeten echt eens een kans krijgen , want het tempo lag tergend traag. Hazard mag gerust eens banken, Jefke Delen kan ook balletjes opzij leggen en daarvoor de bal vragen. Mertens lijkt weinig durf te hebben om de actie te maken , zijn voorzetten zijn toch niet zijn sterkste punt. Mirallas was nog niet barslecht als je Lukaku ziet , hierover beginnen is kansloos. Verdediging was secuur , maar AUB Gillet eraf. De scheids hadden we erg hard mee , die fout op hem was zeker geen rood en zelf had hij eerder rood kunnen krijgen. En Vertonghen linksback lijkt me echt duidelijk.

7 september 2012 om 23:41

Zoooo slooooom daaat we sp...............eeeeeeeeee.............ldeeeeeeen... Kan ook niet anders met zo'n middenveld met 3 tempovertragers. En met een tactiekloze bondscoach. Heb nog nooit een ploeg statischer zien spelen dan vandaag.

Wat Gillet op de rechtsback doet versta ik echt niet. Zet zich hard in en kan sterk tackelen maar voor de rest komt hij te kort.

Wales bestaat uit een elftal spelers uit de Championship aangevuld met enkele toppers als Ramsey en Bale. Terwijl de Rode Duivels met 9 spelers uit de PL speelden. Tja tegen Kroatië moeten we Defour op Modric zetten, en Kompany en Vermaelen kunnen Mandzukic en Jelavic zeker af. Vertonghen op Srna. 6 op 6 is enorm belangrijk, we mogen echt geen punten verliezen.

Over de nummer 10: Hij werd meteen neergehaald in z'n eerste actie. Vanaf hij ook maar een verdediger voorbij dribbelde werd hij al neergehaald. Vandaar dat hij het niet meer probeerde en direct de bal afspeelde aan iemand die vlak naast hem staat. Zo kun je echt niet voetballen.

7 september 2012 om 23:48

En wat vond je van Hazard ? En weet jij een mogelijke oplossing van het middenveld ? Dembele-witsel-fellaini lijkt geweldig , maar in de praktijk valt dit toch hard tegen.

7 september 2012 om 23:51

Dat gaat gewoon niet. Ze zijn alle drie hetzelfde type, alleen is Fellaini iets verdedigender en Dembele iets aanvallender. Groot, veel kracht, niet van de bal te zetten, balafpakker, kunnen enorm goed dribbelen maar wel zeer traag. Er is geen tempo in het spel. Op 1 van die 3 posities moet Defour, De Bruyne of Hazard spelen. Zonde eigenlijk want Dembele, Witsel en Fellaini zijn onze 3 beste middenvelders. Maar het zijn allemaal dezelfde type's.

Hazard werd meteen aangepakt. In wedstrijden van Chelsea zie ik dat ook, vanaf hij gaat dribbelen stoppen ze hem foutief af. Overtreding. Zo 10x op rij. Ik denk dat dat snel begint te vervelen, want zo geraak je echt niet vooruit.

8 september 2012 om 00:01

Ja , het probleem is al echter langer te zien. Dembele durft helemaal niets te ondernemen en tikt altijd terug, hij is toch handiger om een voorsprong vast te houden. Eigenlijk lijkt het beter zonder Fellaini , tegen Nederland waren de combinaties echt een pak sneller. Witsel is meer een soort middenvelder met wie je kan combineren , maar zelf de ideeen laten opzetten door hem is geen goed idee. Hoe dan ook , een Defour kan het spel wel sneller laten verlopen heb ik de indruk. En Hazard moet eigenlijk een vrije rol krijgen , risicovol maar hij lijkt echt vastgekleefd te zijn aan Wilmots zijn 'tactiek'.

8 september 2012 om 00:03

Hij is ook niet de man van de ideeën, bij Benfica is Aimar dat en speelde ook nog es Gaitan, Bruno Cesar en Javi Garcia rond hem. Die hebben toch meer ideeën dan Witsel. Zonder Fellaini en Dembele zijn we blijkbaar beter af ja. Hazard moet echt een vrije rol krijgen... of toch een rol waarmee hij iets kan.

Wilmots? Tactiek?

8 september 2012 om 00:11

Ja , Wilmots zijn voetbalvisie blijft me echt een raadsel , Hazard bv op rechts ? Mirallas die niet graag diepe spits speelt toch diepe spits ?? Het leek meer , doe maar en maak plezier , maar geef hem op Mertens want die redde ons tegen Nederland. Iig , Gillet op rechtsback zal zeker afgestrafd worden want verdedigend hebben we toch de scheids serieus meegehad. Alderweireld , maar die is aanvallend weer niks... Ach , een wedstrijd uitspelen lukt aardig , maar speculeren op stilstaande fases is toch vrij zwak.

8 september 2012 om 09:18

Ik zou zo spelen tegen de Kroaten (zie opstelling)

Fellaini in de spits is natuurlijk beetje vreemd, maar denk dat die het beter zal doen dan benteke, lukaku of Mirallas, en hij doet het bij Everton ook soms.

Je zou De Bruyne ipv Mirallas kunnen zetten, maar Mirallas heeft toch een verleden als spits en is daardoor wat doelgerichter. En Mertens op de bank, wat heb ik mij aan hem zitten ergeren gisteren, geen eenmaal geprobeerd zijn man voorbij te gaan, telkens weer dat kapje terug naar zijn rechtervoet en dan een slechte voorzet of gewoon balletje terugleggen. Ze hadden Hazard de bal meer moeten aanspelen, maar toch leek het telkens naar links te moeten

Courtois
Alderweireld
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Witsel
Defour
Dembele
Mirallas
Fellaini
Hazard
8 september 2012 om 09:45

@stungunner: In de spits zou ik niet doen, maar net achter een spits zoals bij Everton met Jelavic zou zeker kunnen. Wilmots moet eens gaan inzien dat Fellaini maar twee rollen aankan, stofzuiger of targetman. Hij kan geen ballen verdelen en gisteren gaf hij dan ook soms van die vreselijk slechte passes.

8 september 2012 om 10:00

ja maar op deze manier hoef je Witsel of Dembele niet op te offeren (of Fellaini natuurlijk). Defour lijkt mij tegen Kroatie echt nodig om Modric uit de wedstrijd te houden, daarvoor kan je dan eigenlijk Witsel, Dembele of Fellaini zetten. Moeilijke keuze. Als je ervoor zorgt dat of Hazard of Mirallas telkens naar binnen schuift en als 2de spits komt te staan, dan kan je Fellaini gebruiken als targetman. hij kan de bal aannemen, bijhouden en zo 1 van de flankspelers bedienen die naar binnen schuiven. Of zelf zijn kans gaan natuurlijk, want doelgericht is hij toch ook wel.

7 september 2012 om 23:57

Een elftal uit de Championship? Er komen er slecht 2 uit de Championship en dat zijn Darcy Blake en David Edwards.

Hiermee wil ik de prestatie van de Rode Duivels echter niet overwaarderen. Maar deze prestatie was genoeg. Kroatië speelde tegen Macedonië ook maar een belabberde partij hoor. In deze kwalificatievorm zijn het de punten die belangrijk zijn en niet de prestatie.

8 september 2012 om 00:06

Blijkbaar spelen Church en Gunter bij Reading. Ik wist dat ze vorig seizoen in de Championship speelden, maar aangezien ze bij het gepromoveerde Reading spelen die nu ook in de Pl.

Die Kroaten zullen zich wel ingehouden hebben. We moeten echt 6 op 6 halen. Het is alles of niets, de 2e zal waarschijnlijk te weinig punten halen om bij de betere 2e's te behoren. De groep is te sterk.

8 september 2012 om 10:13

Er zijn 8 beste 2de's die play-offs spelen. Dus er is maar één ploeg die 2de eindigt die geen play-offs mag spelen. Al zit die kans er in deze groep natuurlijk wel in. Maar in de groep van Nederland en in de groep van Griekenland zit de kans er ook in dat de 2de weinig punten haalt.

8 september 2012 om 00:39

Ben blij dat de Belgen hebben gewonnen en ik kijk uit naar dinsdag: België - Kroatië. Ik denk dat we dan echt kunnen zien hoe ver België is.

8 september 2012 om 02:18

Pff, ik ben blij dat we hebben gewonnen maar wat ging dat moeizaam. Tegen 11 man geen één kans bijeen gevoetbald, terwijl wales met hun kick and rush dat wel konden. Dan een makkelijk gegeven rode kaart zodat hun op papier beste verdediger er afmoet. En zelfs dan heeft Wales nog enkele kansen gehad om gelijk te maken. De laatste 30 minuten waren wel vol voor België. Het moet echter nog stukken beter en ik vind dat de bondscoach tacktisch gefaald heeft. Witsel-fellaini-dembele werkt niet. Defour moet altijd spelen, want hij zorgt voor rust en komt de ballen bij de verdediging halen. Daarnaast ging het ontzettend traag, altijd balletje terug, om tenslotte een kansloze voorzet naar de 1 meter 70 grote Mirallas te geven tussen bomen van spelers. Zonder de rode kaart zag ik België echt niet scoren. Ook de invalbeurt van Lukaku snapte ik niet. Hij is groot en sterk maar absoluut niet geschikt als aanspeelpunt. Hij kan niet koppen of kaatsen. Als je lage harde voorzetten gaat droppen, zet dan vossen of benteke in de spits om de bal in doel te devieren. Lukaku is daar veel te sloom voor. Ook een slechte invalbeurt van De Bruyne, hoewel ik een echte fan van hem ben. Verdedigend is het wel in orde (op enkele miscommunicaties na) en de aanvallende corners waren steeds gevaarlijk. Ik ben in elk geval nog absoluut niet overtuigd.

8 september 2012 om 08:45

Ik ben het niet met je eens dat Debruyne slecht is ingevallen. Het is Lukaku die ervoor zorgt dat Debruyne slecht overkomt. Lukaku's looplijnen zijn zo slecht dat Debruyne's voorzetten of passen niet aankomen. 2 keer een voorzet 1ste paal waar een spits (vossen, Benteke, De Ceulaer, Mirallas) normaal in de bal gaat terwijl Lukaku gewoon achter zijn man in zijn neus staat te peuteren. Debruyne heeft gewoon zijn plaats in dit elftal want is de enige die het spel kan versnellen en een verdediging met 1 pass uit verband kan spelen daar waar Fellaini, Dembele,hazard en Witsel telkens dat balletje bijhouden of zich vastdribbelen om dan weer een balletje opzij of achteruit te leggen waardoor de verdediging van de tegenstander zich weer kan organiseren.

9 september 2012 om 14:06

Ja daar ben ik het volledig mee eens. De Bruyne zou ik ook altijd opstellen. Zeker tegen een op papier mindere ploeg als Wales. Wat je over Lukaku zegt ben ik het ook mee eens, daarom dat ik niet snap dat Wilmots juist Lukaku er in brengt ipv Vossen of Benteke. Maar je staat 0-1 voor en dan voorzetten gaan geven op 1 man in de baklijn is riskant en lijdt vaak tot balverlies.

8 september 2012 om 07:04

Verre van overtuigend, maar toch eindelijk wel eens de punten!! Geen eenvoudige verplaatsing, die zonder de rode kaart (voor al degene die hier niet mee akkoord gaan heb ik toch heeeeel grote vraagtekens..) mss wel een andere uitslag had geleverd. De ploeg zal wss afhangen van match tot match, maar stel me toch ook wel vragen bij deze van vandaag :s Sommige spelers halen gewoon echt niet hun gehoopte niveau; hazard (weeral niet wat van hem gehoopt mag worden), fellaini (topspeler, maar elke keer als hij erbij is, verdwijnt het combinatievoetbal, en komen er teveel lange ballen. Mertens, verdienstelijk. Witsel, ongelukkig in zijn doelkansen, maar verder ijzersterk en op geen fout te betrappen. Dembelé, idem als witsel, te weinig diepgang wel, maar toch onterechte wissel. Kroatië zal sommige spelers wss wel beter liggen, en dankzij de veelzijdigheid van dit elftal moeten de drie punten gewoon thuis gehouden worden!

8 september 2012 om 08:38

Het belangrijkste zijn de 3 punten. Dat het nog niet perfect loopt is toch logisch. Ze zijn nog op zoek naar de ideale combinatie en het ideaal systeem. Bedoeling is om zoveel mogelijk punten te halen en het spelpeil te verhogen. Het is ook eens goed om zo een uitwedstrijd zonder al te veel franjes te winnen. Enkele jaren geleden kostte dat vaak de grootste moeite.

8 september 2012 om 08:56

Met dit spelers materiaal hoor je het Wk gewoon te halen en winnen in Wales is netjes te noemen. Niks mooiers dan Belgie en Nederland op het WK en dan liefst in de poule bij elkander.

8 september 2012 om 09:58

Best veel kritiek op de wedstrijd van de Rode Duivels eigenlijk. Ik vond net dat ze het perfect aanpakten. Die rode kaart is natuurlijk een meevaller, maar was wel absoluut terecht zeg. Wie daar aan twijfelt... Op zo'n manier inkomen is gewoon schandalig. Na dat rode karton had België de wedstrijd natuurlijk nog meer in handen. En inderdaad: het ging soms wat traag, en er werden mensen uitgespeeld... Maar dat vind ik niet meer dan normaal als je op verplaatsing in je eerste wedstrijd van een levensbelangrijke campagne op voorsprong staat tegen een man minder. Geen risico's nemen, dat was de boodschap. En die hebben ze ook perfect ingevuld. Wales heeft zelf één kansje bij mekaar gevoetbald, op rechts via Bale. Hun andere drie mogelijkheden waren een slechte terugkopbal van Gillet, een vrije trap van Bale en een hoekschop. Verder kropen de Welshmen zelfs op 10 minuten van het einde nog massaal terug, dus waarom zouden wij dan in godsnaam doorduwen om die tweede te maken?

Qua spelers valt Gillet me keer op keer positief op. Hij heeft echt alle kwaliteiten om een goeie rechtsback te zijn: loopvermogen, goeie voorzet en technisch hoort hij echt bij de beteren hoor. Het is onbegrijpelijk dat hij bij Anderlecht zo weinig krediet krijgt van de supporters. Elke thuiswedstrijd wordt hij uitgefloten, niet normaal. Zonde, want bij de Rode Duivels zie je dat hij het niveau zeker aankan.

Mertens was misschien wel het meest aanwezig gisteren, maar ook het meest storend. Waarom hij de voorkeur krijgt op De Bruyne snap ik echt niet. Mertens doet me aan Robben denken: altijd hetzelfde, naar binnen komen (maar dan met rechts). Eén keer ging hij zijn man buitenom voorbij, en toen was de voorzet ondermaats. Geef mij dan maar De Bruyne, die is perfect tweevoetig. En zijn centers waren een pak beter dan die van Driesje. Zonde ook dat Hazard hierdoor een andere rol krijgt, als spelverdeler. Je ziet duidelijk dat hij de opdracht krijgt om het spel simpel te houden, hij heeft geen enkele keer zijn man proberen dribbelen. Ik begrijp wel dat Wilmots dat vraagt, maar waarom zet je dan niemand anders op de 10 (zoveel druk zette Wales toch niet) en Hazard op de flank? Die heeft wél de creativiteit en tweevoetigheid om die rechtsachter uit te spelen.

Tot slot ben ik blij dat we nu ook kunnen winnen op een zakelijke manier. Dat is het grootste proces dat deze groep tot nu toe gemaakt heeft. We moeten geen 13 kansen meer creëren om dan uiteindelijk met 4-3 te winnen of zo. Gewoon zakelijk 0-2, zo hoort het. Ook opvallend dat het twee verdedigers zijn die scoren. Dat is een andere enorme sterkte: alle tien de veldspelers van gisteren hebben scorend vermogen, abnormaal bijna. Van de verdedigers scoorde Gillet vorig jaar 12 keer (wel als middenvelder, maar toch), Kompany 3, Vermaelen 6 en Vertonghen 10. En dan ben je nog niet eens aan je spitsen en middenvelders toe! Weelde.

8 september 2012 om 10:18

Courtois: een hele goede redding op de vrije trap van Bale. Verder niet in actie moeten komen.
Gillet: degelijke wedstrijd, is geen wereldspeler maar behelpt zich aardig en komt ook mee naar voren om voorzetten te trappen, iets wat Alderweireld niet doet. Komt soms wel in de problemen tegen snelle buitenspelers zoals Robben of Bale.
Kompany: goede goal, weinig in de problemen geweest. Klasseverdediger
Vermaelen: behalve de goal idem als Kompany
Vertonghen: geen echte linksback maar trekt z'n plan. Goeie één-twee opgezet waardoor hij in schietpositie kwam. Kan anders echt nooit de achterlijn halen omdat Mertens op de flank geplakt blijft.
Dembélé: typisch Dembélé-spel bij wijlen: drie of vier man afhouden, maar kwam niet echt uit de verf. Vertraagt het spel ook soms te veel.
Fellaini: vrij onopvallende wedstrijd maar een heel bruikbare kracht. Deze man moet er altijd in bij mij.
Witsel: een van de beteren, hoewel hij vrij nonchalant oogt en het spel ook vaak vertraagde, maar had de indruk dat Wilmots hem dat had opgedragen want die stond in de tweede helft steeds met z'n handen naar beneden te gebaren.
Mirallas: beetje ondankbare taak als diepste man in de eerste helft tegen de Welshe torens. Weinig bruikbare ballen gekregen.
Hazard: eerste helft viel nog mee, maar wat was dat de tweede helft: hij had er precies absoluut geen zin in. Stond steeds stil, ook wanneer hij de bal kreeg, tweede helft nooit een actie zelfs maar proberen aan te gaan, gaf steeds een tikkie terug. Raak alsmaar minder gecharmeerd van dit zichtbaar omhooggevallen ventje. Blonk uit door knipoogjes naar de tegenstanders. Sjokte over het veld als een volgevreten vedette.
Mertens: toonde veel goede wil. Heeft intrinsiek minder talent dan Hazard maar wil veel meer. Wel veel van hetzelfde. Die pasjes met de rug moet hij wel achterwege laten.
Lukaku: eerste controle is bijna altijd slecht bij deze man. Behoudt geen overzicht wanneer we in een man-meer-situatie zijn. Wil zo graag scoren dat hij niemand meer om hem heen ziet. Komt de bal vragen op de flanken om voorzetten te trappen. Dit doet hij wel vaker en is onbegrijpelijk want hij is net de man die in de box moet zijn.
De Bruyne: Goeie intenties maar was ook ongelukkig door een Lukaku die niet goed weet waar die moet lopen.

Defour moet beginnen tegen Kroatie dinsdag om Modric aan banden proberen te leggen. Verder misschien toch met Benteke beginnen, misschien wel ipv Hazard, die absoluut waardeloos was. Alleen gaat die dan misschien wel weer keet schoppen.

8 september 2012 om 10:20

@ edenhazard, hou toch op man! fellani nen dribbelaar noemen.... fellani eruit! waamee ik niet wil zeggen dat hij ne slechte voetballer is.
je doet alsof je iets van voetbal kent, en dan zo'n uitspraak....

we hebben gewonnen! punt andere lijn! laat de kroaten maar komen!

8 september 2012 om 11:28

Het middenveld was te traag, Witsel en Dembele lopen te veel met de bal en moeten hem sneller afgeven. Mirallas is een flankaanvaller en geen spits dat was wel duidelijk. Maar al bij al is het belangrijk dat we deze Wk-campagne beginnen met een driepunter. Hopelijk zorgt dit voor genoeg vertrouwen om Kroatië te kloppen!

8 september 2012 om 12:49

Slaapverwekkend vertoon in de tweede helft. Ik heb wel de indruk dat ze allemaal een enorm geloof hebben in het eigen kunnen, tot op het arrogante af. Dat was vroeger wel anders. Ik denk dat we tegen Kroatië wel een compleet andere wedstrijd gaan zien.

8 september 2012 om 20:29

Mooie overwinning van de Belgen. Ik denk dat Belgie zich wel zal plaatsen. Ze hebben gewoon te veel talent. Over 2 jaar zullen de spelers nog volwassener worden. Tegen Kroatie wordt het wel moeilijker te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

België

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.België1610
4.Wales6-8
Voor de complete stand: Kwalificatie WK - Europa
SpelersPositieW
Thomas VermaelenVerdediger60
Jan VertonghenVerdediger61
Moussa DembéléMiddenvelder60
Kevin De BruyneMiddenvelder62
Eden HazardMiddenvelder62
Axel WitselMiddenvelder60
Voor de complete selectie: Clubpagina België.

463 fans
Verdediger, 26 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Tottenham Hotspur 33 4 7 0
2011/2012 Ajax 31 8 6 0
2010/2011 Ajax 32 6 6 0
2009/2010 Ajax 32 3 7 0
2008/2009 Ajax 26 4 4 1
Laatste voetbalnieuws

Bony schrijft geschiedenis en blijft Eriksen en Djuricic voor

Wilfried Bony is met ruime voorsprong op de eerste plaats van het klassement Voetballer van het Jaar geëindigd. De aanvaller van Vitesse ontvangt de bijbehorende persoonlijke hoofdprijs: de Gouden Schoen. De...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Het ziet ernaar uit dat José Mourinho inderdaad manager van Chelsea wordt en de Portugees heeft weinig trek om zijn terugkeer op Stamford Bridge ongemerkt voorbij te laten gaan. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.46875 seconden.