Voetbalzone

Van der Vaart: 'Ik vind het teleurstellend dat ik ben gepasseerd'

Woensdag, 5 september 2012 om 09:00

Terwijl het Nederlands elftal zich voorbereidt op de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Turkije en Hongarije, maakte Rafael van der Vaart dinsdagavond zijn rentree voor Hamburger SV. De spelmaker deed ruim een uur mee tegen de amateurs van de plaatselijke amateurclub SC Schwarzenbek (12-0) en luisterde zijn rentree op met een treffer. Van der Vaart was bovendien aanvoerder van HSV.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Rafael van der Vaart had gewoon opgeroepen moeten worden

5 september 2012 om 09:08

Hij kan, hij wil, maar hij mag niet en toch zegt hij er niets over Hoop dat hij de vorm van zn vorige HSV-periode weet te pakken, dan kan hij weer van toegevoegde waarde zijn. Heb dat eerlijk gezegd weinig gezien in Oranje de laatste jaren

5 september 2012 om 09:51

Toch de man die regelmatig een goal pakt en vaak assisten geeft,, het is jammer dat je de laatste jaren niet naar Van der Vaart heb gekeken

5 september 2012 om 10:48

Ik heb t over vdV in Oranje bijdehand. Op zijn positie mag je ook af en toe iets richting goal forceren maar dat had Affelay of een ander ook kunnen doen.

5 september 2012 om 09:58

Wat een kletskoek hij speelt te weinig..

5 september 2012 om 13:58

Hij speelt misschien niet genoeg ok dat kan maar dan moet je Mathijssen ook niet meenemen en de jong narshing en ga zo nog maar ff door van gaal zeg gewoon wat je van plan bent, altijd dat eromheen gedraai,

5 september 2012 om 11:38

ik denk als het goed loopt tegen de Turken en Hongaren dat zijn oranje loopbaan voorbij is.zo had v.gaal een mooi excuus om hem te lozen.

5 september 2012 om 13:59

Helemaal mee Eens, dat bedoel ik met kletskoek zeg gewoon waar Het op staat VDv is een volwassen vent die knokt zich echt wel Terug in de selectie

5 september 2012 om 09:10

Vindt het meer dan terecht dat hij niet geselecteerd is. Heeft laatste wedstrijden bij Oranje ook helemaal niks gepresteerd. net alsof hij er geen zin had

5 september 2012 om 09:17

Presteert niks ? Hij was de twee na beste man van het Nederlands elftal op EK.

5 september 2012 om 09:23

@feyrit18:
Was er iemand goed dan op het ek?

Een vd Vaart in vorm selecteren, maar op dit moment....

5 september 2012 om 09:29

Sneijder speelde gewoon goed en VDV speelde ook gewoon goed + dat Jetro Willems het niet eens zo slecht gedaan heeft !

5 september 2012 om 09:53

Welk EK heb jij gezien?
Hij heeft zichzelf boven het team gesteld, samen met vriend Klaas-jan door elke dag tegen journalisten te roepen dat ze moeten spelen. Deze 2 zijn in mijn ogen de grootste oorzaak van een verziekt Ek.
Gespeeld hebben ze ook nog, anderhalve wedstrijd. Maar Theo Jansen oogt zelfs nog fitter als Rafael op het EK. Hij was niet vooruit te branden. en werd tegen Duitsland en Portugal compleet overlopen

Denk niet dat we hem nog veel terug zien in Oranje.

5 september 2012 om 11:36

Van der Vaart de twee na beste man? Wie zijn dan de besten volgens jou? Daarnaast was heel Nederland dramatisch op het EK, moet echt diep graven als ik moet bedenken welke speler wel zijn goede niveau haalde op het EK, alleen Sneijder misschien.

De techniek van van der Vaart is natuurlijk geweldig, dat zal niemand ontkennen. Maar het was toch diep triest om te zien dat van der Vaart nauwelijks kan lopen man. Natuurlijk is controlerend niet zijn positie, hij moet op 10 spelen dat hij niet hoeft te verdedigen, dat was gewoon een fout van Van Marwijk, Van der Vaart moest nu soort van box-to-box spelen, wat hij absoluut niet kan, dan kan je hem nog beter centraal achterin zetten. Hij had beter Sneijder wat teruggezakter kunnen laten spelen. Maar het is toch onbegrijpelijk dat een voetballer in de top nauwelijks vooruit te branden is. Hoe kan dat nou? Bij Spurs wordt hij ook structureel rond de 60-70ste minuut gewisseld. Luncht en dineert hij in de Mac elke dag ofzo met een pak zware shag erbij? Ik vind dat echt onbegrijpelijk.

5 september 2012 om 13:23

Haha, ik ben het deels met je eens. De laatste keer dat ik hem heb zien spelen was in Charkov tegen Duitsland. Hij liep erbij als een oude man en iedereen om me heen zei hetzelfde. Maar het is inderdaad gewoon een nummer 10, en hij heeft oook echt niet de bouw om veel meters te maken. Het is een geniale voetballer, die eigenlijk niet het lichaam heeft van een topsporter. Als je het zo bekijkt, is hij eigenlijk nog vrij fit en weinig geblesseerd geweest de afgelopen jaren. Maar een echte box to box speler als -om maar een concurrent te noemen- Fer zal hij nooit zijn, en dat kan je hem ook niet aanrekenen. Net zoals je dat iemand als Sneijder ook niet kan aanrekenen.

5 september 2012 om 09:40

RvP heeft ook niks gepresteerd zoals zovelen dus dan kan je ze bijna allemaal thuislaten.

5 september 2012 om 09:11

Die van Gaal zegt tegen elke speler iets anders waarom zij niet geselecteerd zijn, bij van der Vaart dat hij niet vaak heeft gespeeld. Bij Maher dat hij op de verkeerde positie speelt als reden. Denk bij van der Wiel,n. de Jong en Afellay, omdat zij een transfer maken. Dan blijven er mij twee spelers over Heitinga en Urby, beiden komen weinig aan de bak tegenwoordig, die worden wel geselecteerd apart beleid van Gaal. Trek die lijn dan gewoon door en laat die jongens ook maar thuis en voor Heitinga had makkelijk Douglas kunnen voetballen en middenvelders hebben we genoeg.

Urby ik had gehoopt dat hij basisspeler zou worden bij Milan dit jaar helemaal blijkbaar nog niet. Ik vind terecht dat van der Vaart niet is geselecteerd hij kan het helaas niet meer belopen. Van Gaal had beter kunnen aangeven dat hij het met nieuwe jongens wilde proberen en wat jongere talenten i.p.v bij elke speler een andere reden bijna.

5 september 2012 om 09:14

Ik denk dat als Louis van Gaal met een AMC gaat werken dat hij kiest voor Sneijder en ivm het doorselecteren voor een jong talent zoals Maher er achter. Van Der Vaart past niet in de profielschets ben ik bang.

5 september 2012 om 09:17

Ik ben altijd een Vaart-fan geweest maar de Van de Vaart van de afgelopen 2 jaar kun je net zo goed niet oproepen vind ik. Fysiek kan hij het allemaal niet meer aan, los van het feit dat hij zelden een wedstrijd kan uitspelen of een seizoen (redelijk) blessurevrij doorkomen, vind ik het nog opvallender dat, als Rafael wél fit is en speelt, het middenveld niet meer kan belopen. Hij is te traag en wordt overlopen op het middenveld. Er was altijd een discussie of Sneijder en Vaart samen konden spelen, op hun beider piek kon dat best maar nu al een hele poos niet meer.

Ik hoop het van harte maar denk niet dat Van der Vaart nog veel potten gaat breken in zijn interlandcarriere. Op zijn positie rammelt de opvolging al aan het hek en het kan nooit lang meer duren voordat hij definitief zijn plek kwijt is. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe Van der Vaart dit nog kan keren.

5 september 2012 om 09:20

Echt jammer dit maar eigenlijk snap ik het wel, Sneijder is gewoon net een tikeltje beter een speelt veel bij zijn club, jammer dat VDV niet zo goed meer mee kan. Al had ik op het EK nog wel goeie hoop, maar hij komt net een stapje te kort ! Zonde !

5 september 2012 om 09:20

Dat argument dat spelers veel moeten spelen om geselecteerd moeten worden ontkracht luis zelf ook gewoon door Narsingh te selecteren, want die heeft de afgelopen tijd ook maar amper gespeeld.

5 september 2012 om 11:49

idd,en Heitinga speelt niet dus ik denk dat dit gewoon een excuus is om bepaalde spelers te lozen.

5 september 2012 om 13:40

Ik denk niet dat hij spelers selecteert op basis van de 1-3 wedstrijden van dit seizoen. Van Gaal zal wel op een wat langere periode doelen dan dat. Als je de Spurs hebt gevolgd dan weet je dat van der Vaart weinig wedstrijden volledig heeft gespeeld. Dat zou dus een reden voor van Gaal kunnen zijn.

5 september 2012 om 09:21

De kwaliteiten van Van der Vaart staan buiten kijf. Probleem is dat het niet werkt met Sneijder en VDV op het middenveld. Als hij zijn normale niveau behaalt bij Hsv, moet hij altijd opgeroepen worden.

5 september 2012 om 09:24

van der Vaart is de speler met het meeste talent van alle Nederlandse spelers, ook meer dan Sneijder. Alleen is zijn lichaam niet helemaal geschikt voor topsport, anders was hij nu een van de beste spelers ter wereld denk ik.

Ik neem aan dat hij de volgende keer gewoon opgeroepen gaat worden, is natuurlijk veel beter dan de meeste andere middenvelders die er wel bij zijn.

5 september 2012 om 13:42

Precies, technisch gezien is van der Vaart van een redelijk goed niveau. Fysiek en met name conditioneel gezien lijkt hij geen wedstrijd volledig te kunnen spelen. Erg jammer want dat blokkeert zijn potentie.

5 september 2012 om 09:26

Ik vind van der Vaart tekort komen voor de basis van Oranje. Daarentegen kan het wel een nuttige kracht zijn om wat te forceren als invaller. Misschien is hij de volgende keer wel erbij, aangezien hij officieel gepasseerd is ivm transferperikelen.

5 september 2012 om 09:26

Toch wel blij dat hij gepasseerd is, hopelijjk kan een van die andere jongens (fer) imponeren.
Ik hoef die papzak niet meer te zien in het Oranje tenue.

5 september 2012 om 09:30

Helemaal terecht dat hij niet wordt geselecteerd. Eerst fitter worden.
Wanneer je maar met drie middenvelders speelt moet je topfit zijn om het te kunnen belopen. Technisch is vdvaart super maar dat is Maradona ook nog steeds. Wanneer je geen loopvermogen hebt kun je niet op een modern middenveld, tenzij er een heel elftal om jóu gebouwd wordt.

5 september 2012 om 09:36

Het is moeilijk om te zeggen maar spelers als van der vaart, sneijder zijn geen fitte spelers. Traag met de bal en spelen de bal moeilijk naar voren. Leuk dat ze beiden techniek in huis hebben, maar Turkije zal veel scherper in de wedstrijd zijn dan Nederland.

5 september 2012 om 11:41

Eens.het allergrootste probleem van het Nederlands elftal op het EK vond ik dan ook dat de 2 controleurs veel te statisch waren. Sneijder op 10 is geweldig, mits hij niet al te veel hoeft te verdedigen. Spelers als Robben, Sneijder kun je alleen laten renderen met 2 lopers erachter. Maar het gat met de 4 voorin en de 2 daarachter was echt immens. Het leek wel korfbal dat je een verdedigingsvak en aanvalsvak hebt. Daarom vind ik het ook goed dat Van Gaal geen Van Bommel en De Jong meer meeneemt, maar nieuwe jongens de kans geeft.
Denk dat Fer de box-to-box rol op zich kan nemen, Clasie de verdedigende rol. Zou wel benieuwd naar dat duo zijn met Sneijder als 10. Heb je Anita, Maher nog die je de kans kunt geven, eventueel Schaars en De Zeeuw. Laat die 2 posities maar uitgevochten worden door andere jongens.

5 september 2012 om 09:36

Van der vaart hoef ik niet meer te zien, hij faalt in alle opzichten bij het Nederlandse elftal en is nooit belangrijk geweest voor het elftal, altijd droom en praatjesmakers.

5 september 2012 om 09:40

Van der vaart zijn grootste probleem is topsport mentaliteit, dus niet alleen veels te voetballer maar ook voetballen zoals werken voor het elftal en niet te veel bemoeien. Als hij geen bal heeft roept hij geef de bal hier, of hij loopt bij iedereen in de weg. Balbezit van de tegenstander staat hij vaak niet goed als een mannetje.

5 september 2012 om 09:49

Laat hem ajb ophouden met 'ik ben fit en voel me gepasseerd'. Op het veld wordt je altijd gepasseerd omdat je al jaren niet fit bent. Loopt erbij als een oude vent. Happen naar adem en zeiknat van de zweet. Wat denkt ie dat ie onomstreden is als sneijder. Dus niet.

5 september 2012 om 09:50

Nou, Louis is toch gewoon duidelijk tegen hem geweest?
Er moeten gewoon nieuwe spelers in oranje komen en het is niet meer dan logisch dat daar anderen voor af dienen te vallen, in dat geval hoef je je wat mij aangaat niet meteen op je pikkie getrapt te voelen.

Toen hij eraan kwam werden andere grote namen ook gepasseerd.

5 september 2012 om 09:53

Ongeloofelijk, selecteerd wel Clasie maar geen Van der Vaart, ik kan bijna wel zeker zeggen dat Nederland alvast moet uitkijken naar het EK van 2016, want het WK halen we niet op deze manier....

5 september 2012 om 10:01

Clasie en Van der Vaart kun je zowel positioneel, als type speler totaal niet met elkaar vergelijken. Met deze selectie, met veel nieuwe spelers en veel jong talent, wordt het zeker een lastige opgave.

5 september 2012 om 10:12

@andreas-afca

...en jij vindt dat van der Vaart de laatste jaren nog iets toevoegt aan Oranje?

5 september 2012 om 10:19

Ja,, de enige man die het afgelopen EK vlamde in die tijd dat hij speelde, en heeft vaak een belangrijke paas waardoor er gescoord kan worden

5 september 2012 om 10:46

Vlamde op het Ek??? Ik heb hem eigenlijk uitsluitend wedstrijden van het kastje naar de muur zien lopen. Ook op het EK toonde Vaart aan dat hij het middenveld al lang niet meer kan belopen en ook tegen middelmatige tegenstanders als middenvelder het onderspit delft. Dat hij een goal uit een zondagsschot scoorde doet daar niks aan af. Ik vond vd Vaart één van de zwakkeren van Oranje dit EK.

5 september 2012 om 09:56

Ik geloof dat Louis duidelijk genoeg is geweest waarom hij dat deed.(transfer drukte)
Als je dat niet kan respecteren of wilt begrijpen kun je beter naast je vrouw blijven liggen.
Daarnaast kun je hem maximaal een minuut of 60/70 gebruiken omdat hij het fysiek niet langer aan kan.

5 september 2012 om 10:51

Hij heeft op het EK laten zien lastig te zijn op de bank, niets toe te voegen in het veld en weinig zelfreflectie te hebben. Een transfer naar een Duitse degradatiekandidaat is dan opnieuw een teken dat je het niveau van Oranje niet meer aankunt. Het middenveld moet zwaar verjongd worden en ik heb er alle vertrouwen in dat Van Gaal dat ook gaat doen.

5 september 2012 om 10:57

LvG heeft gelijk dat hij hem niet heeft geselecteerd. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf maar hij is sinds zijn vertrek uit Hamburg niet meer 100% fit geweest. Blijkbaar past de trainingsintensiteit in Duitsland het best bij hem. Het gaat te ver hem helemaal af te schrijven maar samen op een middenveld met Sneijder gaat niet meer omdat de snelheid van VDV te laag is en WS grote delen van een wedstrijd weigert mee te verdedigen. Eén van de twee dus opstellen en de ander op de bank zetten als backup. En helaas voor Rafael is Wesley net een stapje beter dus komt VDV op de bank terecht.

Steek
v Rhijn
Heitinga
Martins Indi
Willems
Fer
Strootman
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Robben
5 september 2012 om 11:40

Van der Vaart is conditioneel gezien al jaren een wrak. Hij speelt alsof hij midden 30 is en verliest al zijn overzicht na 20 minuten voetbal. Bij de Spurs werd hij altijd gewisseld rond minuut 70 omdat hij toen al sterretjes begon te zien. En de afgelopen tijd speelt hij werkelijk dramatisch in een oranje shirt.

Deze jongen heeft altijd praatjes in de media, maar maakt het de afgelopen jaren nooit waar.

5 september 2012 om 12:15

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat vd Vaart zich nergens lang heeft kunnen bewijzen. Ik doel dan op Madrid, Tottenham en Oranje.
Blijf het een geweldige voetballer vinden, omdat alles wat hij doet gebaseerd is op flair en creativiteit.

5 september 2012 om 14:52

Prachtige voetballer, maar ik denk niet dat ie de komende jaren in Oranje gaat spelen. Oranje heeft op het middenveld veel meer behoefte aan power-voetballers. Vd Vaart moet sowieso toch echt aan zijn conditie gaan werken, want zoals die nu is, dat kan echt niet.

5 september 2012 om 18:11

Hij komt er wel weer bij.
Maar Van Gaal was toch duidelijk.
Hij had destrijds andere dingen aan zijn hoofd, transfers enzo.

En hij gaf die spelers de tijd om te wennen daar en een huis te zoeken.
Niks mis mee en nu kunnen we ook andere jongens zien , zoals Fer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

311 fans
Middenvelder, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Hamburger SV 26 5 4 0
2012/2013 Tottenham Hotspur 2 0 0 0
2011/2012 Tottenham Hotspur 33 11 3 0
2010/2011 Real Madrid 0 0 0 0
2010/2011 Tottenham Hotspur 28 13 4 0

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Het is AS Monaco echt menens, dat wordt alsmaar duidelijker. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.1401367 seconden.