Voetbalzone

Cabral blij met herkansing: 'Ik zie volop mogelijkheden hier te slagen'

Woensdag, 5 september 2012 om 08:50

Jerson Cabral krijgt een herkansing bij FC Twente. De aanvaller zat bij Feyenoord op een dood spoor en werd kort voor het weekend geruild voor Wesley Verhoek, die zijn loopbaan zodoende voortzet in Rotterdam. Cabral gaat verder in Enschede en is opgelucht: "Mijn rol bij Feyenoord was compleet uitgespeeld", zegt hij in het Algemeen Dagblad.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Jerson Cabral wordt een succes bij FC Twente

5 september 2012 om 08:55

Blij met herkansing zegt ie dan, met die flut instelling van je ga je bij Twente nog harder falen. Daar heb je nog veel betere spelers voor je.... Als je echt verstandig was geweest had je alles gegeven bij Feyenoord of toegegeven dat je tekort komt en een stapje terug gedaan bij een club als NAC of Utrecht.
Ik heb het gehad met Cabral.

5 september 2012 om 09:01

Ik heb Cabral nooit op een slechte instelling kunnen betrappen. Als hij erin kwam droop zn bewijsdrift er vanaf. Tactisch gezien is het alleen een onbenul. Man 3x willen passeren voordat de voorzet komt. Snelheid uit counter halen of nog erger: toch weer een actie inzetten bij driedubbele dekking. Altijd die actie willen maken werd vervelend, vooral omdat het vaak niet lukte en het hele team weer in zn achteruit moest.

5 september 2012 om 09:03

Niet op een slechte instelling kunnen betrappen? Ik kan nog die wissel herinneren volgens mij tegen Heerenveen vorig jaar. Meneer deed echt alles fout en toen hij gewisseld werd leek het wel of Ronaldo werd gewisseld in een Champions League finale.
Wat een gast zeg! Daarnaast loopt hij vaak over t veld te sjoggen of hij er al 80 heeft gemaakt.

5 september 2012 om 09:50



ja echt he, met zijn handje omhoog richting koeman lopen, koeman die geirriteerd riep, " ga zitten" ......

Hij kwam echt het veld af alsof hij goede acties had laten zien, alsof hij spelers vrij voor het doel had gezet. Hij vergat even dat hij Jerson Cabral is...

Het vreemdste vind ik, hij heeft een contract bij twente getekend van 4 jaar, ter waarde van minimaal 1 miljoen.

Deze speler kan zo bijzonder weinig. Hij heeft zeker goede wedstrijden gespeeld maar dat is kennelijk al voldoende om bij een andere club een miljoenencontract te tekenen. Als hij slim is leeft hij zuinig want ik denk dat hij niets gaat laten zien bij twente en dat hij na 4 jaar in de anoniemiteit beland.

En als hij dan verstandig is geweest met zijn geld dan heeft hij 1 a 2 miljoen overgehouden en kan hij nog vrij relaxed leven, denk dat weinig jongens van die leeftijd dat kunnen zeggen, dat ze 1 a 2 miljoen op die leeftijd op de bank hebben staan dus wat dat betreft heeft hij het goed gedaan!

Hoop voor het nederlands voetbal dat hij een leuke buitenspeler wordt.

5 september 2012 om 10:07

Hey Elmo,was jij er toen ook niet toen Fer overkwam?? Ik zie t jullie nog zo zeggen....fer wordt niet wat bij twente,laat altijd zijn man lopen,domme voetballer,geen inzicht etc etc etc
Als je t gwn ff afwacht,bloeit ie helemaal op...kun je trots zijn dat ie van feyenoord komt
Presteert ie niks,kun je ons altijd nog uitlachen.
En dan over zijn instelling...hij wilde perse in nl blijven om te ontwikkelen,lijkt me een goede instelling ipv naar t buitenland voor meer geld.
Ik persoonlijk weet niet of ik vertrouwen in hem moet hebben,maar ik heb sowieso vertrouwen in twente,die vaker met 'moeilijke' jongens tot een succes zijn gekomen.
Wacht t gwn af joh

5 september 2012 om 11:11

Toen Fer bij ons wegging had hij de vorm die hij hun heeft voor jullie. Hij was ook al international. Als je het zo bekijkt heeft hij bij twente een jaar verloren en is hij nu waar hij toen was. Nu kijken of Fer dit een heel jaar kan volhouden

5 september 2012 om 12:03

Wat een dom gelul! Ik ben inderdaad negatief geweest over hoe wijnaldum voetbalt. Over Fer zijn kwaliteiten heb ik nooit getwijfeld. Over Fer heb ik alleen gezegd dat hij constanter moest worden en daar was geen woord over gelogen.
Maar ga me nu geen dingen in de mond leggen! En Het feit dat jij Cabral met Fer wilt gaan vergelijken zegt ook genoeg over jouw voebtalverstand. Cabral heeft nog helemaal niets laten zien hoor!

5 september 2012 om 12:30

@ elmo
Even voor de duidelijkheid,ik vergelijk hun voetbalkwaliteiten niet met elkaar ,maar de reacties op beide spelers hier op vz.ik weet ook niet waar jij die vergelijking ziet,affijn,wat ik zeggen wilde,wacht t gwn af en kijk dan of je je gelijk hebtt

5 september 2012 om 12:35

@listo
Ik hoop zeker dat Fer deze vorm houdt,ik zeg ook niets over hun voetbalkwaliteiten,maar op de reactie's toen op Fer en nu op Cabral.ik hoop dat Cabral zijn talent hier kan ontwikkelen en opbloeid tot een goede voetballer.hoe goed of hoever of net zo goed als (noem maar iemand) weet ik niet,ik hoop het alleen maar

5 september 2012 om 13:02

@fstyle
Hoe kan je Cabral met Fer vergelijken, Fer had een vaste basisplaats bij Feyenoord. Ging echter naar Twente voor naar eigen zeggen een stapje hogerop (europees voetbal). Cabral kwam bij Feyenoord al niet eens elke week aan de bak, zal dit bij Twente met betere buitenspelers (concurrentie) anders gaan?

Verder doel je op reacties (vanuit het Feyenoord publiek?) richting Fer. Maar ik snap niet waarom jij iedereen probeert te generaliseren. Het zal ongetwijfeld door enkelen geroepen zijn maar dat is nog geen reden om elke Feyenoorder daarvan te betichten.

Verder over de buitenlandse interesse kan ik heel kort zijn, die was er niet. Ieder geval niet in de vorm van die Engelse club die zogenaamd al gesprekken had gevoerd. Dit is zowel door die club zelf als van Geel ontkend, waarschijnlijk gewoon een tactiek voor de salaris onderhandelingen..

5 september 2012 om 16:22

@eazy-e
Ik vergelijk zeer zeker niet de voetbalkwaliteiten(zoals gezegd hierboven) en ook niet hun posities in een team.ik geef duidelijk aan dat ik er zelf ook niet perse alle vertrouwen in heb.ik zeg alleen dat de reacties hier op vz vergelijkbaar zijn.een speler uitkotsen die naar een andere club gaat dus.dus als je gwn ff oplet had je dat ook in andere reacties hierboven kunnen lezen.

Reacties:vanuit feyenoord publiek,ja dat klopt.het waren geen ajacieden of psv'ers nee.en daarbij bedoel ik zeker niet alle hoor,was ook tegen elmo gericht,maar je zult toch moeten toegeven dat er toen met Fer ongelooflijk veel feyenoorders heel erg veel commentaar op de transfer hadden en een hele kleine groep die hem succes wenste.dus zelfs de inhoud
van de reactie's opzich niet vergelijken,maar het feit dat r negatief over hun werd/wordt gepraat.

Lang verhaal kort:ik vergelijk niets qua voetbal,situatie's ed dergelijke,alleen dat r gelijk zoveel negatief gereageerd wordt,bij een vertrek v spelers bij feyenoord,dus zeg ik,wacht t af en wees trots als hij uitgroeid tot een ster en lach ons uit als ie faalf(mocht je daar behoefte aan hebben)

5 september 2012 om 08:55

Ik denk ook dat Twente de winnaar is in deze deal. Cabral heeft sowieos meer talent en ik denk dat Cabral in deze nieuwe omgeving zich opnieuw moet bewijzen. Bij Feyenoord liep hij denk ik te lang mee, ook de jeugd daar al bij berekend. In deze 'rustigere' omgeving in Twente moet hij zich weer kunnen richten op het voetbal!

5 september 2012 om 09:01

Bij Feyenoord liep hij al te lang mee? Dus dan mag je er de kantjes van aflopen?
Dan is er toch wat mis met je instelling of niet? En in dat geval is Twente de verliezer, ze hebben gewoon een arrogant mannetje binnengehaald met een verkeerde instelling.
Talent heeft die jongen wel ja, het is alleen jammer dat het er heeeeeel sporadisch uitkomt.

5 september 2012 om 09:13

Misschien wel omdat hij in een team rondliep waar hij zo'n beetje de meest ervaren man was. Nu komt hij in een team waar hij weer onderaan in de pikorde moet beginnen. Misschien dat hij daarom weer gaat opbloeien. Al moet ik zeggen dat ik hem zelf vroeger ook nooit echt een uitblinker vond.

5 september 2012 om 09:40

onzin. die jongen is 21 en heeft helemaal niet zo veel wedstrijden gespeeld. dus met die ervaring valt het wel mee.

Afgelopen jaar had je met schaken/cisse/el hamadi/vlaar/bakkal genoeg jongens rondlopen met ervaring.
Nee Cabral komt pas net kijken, maar lijkt toch echt de wil en juiste instelling te missen.

Ik hoop voor hem dat hij dit terug kan vinden bij twente.. succes

5 september 2012 om 11:22

Wat een onzin viswinkel.

Cisse, schaken, leerdam, de vrij, mulder, immers, vormer, fernandes spelen allen langer dan cabral in de eredivisie, om maar een paar te noemen. Daarnaast zit er bij Feyenoord op de bank veel meer ervaring en oudspeler die oko iets hebben bereikt in hun voetbalcarriere in vergelijking met Twente.

Dus kom niet doen alsof hij was uitgeleerd bij Feyenoord, want hij heeft het nooit geleerd.

Verhoek heeft een heel jaar goed gespeeld bij Ado Cabral 2 wedstrijden. In denk toch echt dat feyenoord aan de langste eind heeft getrokken in deze deal

5 september 2012 om 09:19

Laten we hopen dat Twente de winnaar is uit deze deal, want dat zou betekenen dat Cabral werkelijk iets gaat bereiken in zijn leven. Op dit moment is dit het beste voor Feyenoord. Cabral zou na 1 jaar gratis weggaan en Verhoek zou onbetaalbaar zijn voor Feyenoord (0,0 euro te besteden).

Niet dat ik blij ben met Verhoek, maar ik weet zeker dat hij meer gaat brengen dan Cabral (ook gezien zijn contractsduur).

5 september 2012 om 10:17

@ kx22
Werkelijk iets gaat bereiken in zijn leven..........damn,hij speelt jaren voor feyenoord,een topclub met een rijk verleden,super grote aanhang,daar heeft ie voor gespeeld.nu maakt ie een transfer na een club met grote ambitie's,die voor het kampioenschap spelen,europees meedoen en dan durf jij te zeggen dat hij eindelijk iets bereikt in zijn leven.geloof mij nou,dat ie sportief nu al meer bereikt heeft dan jou en mij,(tenzij je voor nog grotere clubs voetbald) Een beetje meer respect voor Feyenoord en andere'grote'' clubs mag wel hoor.
Wat een ongelooflijk trieste opmerking van je,damn,echt triest

5 september 2012 om 13:22

@fstyle
Je praat of Cabral al jaren een vaste waarde bij Feyenoord is.

Maar even wat statistieken erbij:

2010/11 (zijn eerste serieuze seizoen)
23 wedstrijden
863 speelminuten (gemiddeld 37 minuten per wedstrijd)
19 keer gewisseld

2011/12 (tweede seizoen)
28 wedstrijden gespeeld
1895 speelminuten gemaakt (gemiddeld 67 minuten per wedstrijd)
19 keer gewisseld

Jij wou Cabral graag vergelijken met Fer, nou hier even wat statistieken van Fer ter vergelijking:

2008/09 (eerste serieuze seizoen)
32 wedstrijden
2708 speelminuten (gemiddeld 85 minuten per wedstrijd)
6 keer gewisseld

2009/10 (tweede seizoen)
31 wedstrijden
2751 speelminuten (gemiddeld 88 minuten per wedstrijd)
3 keer gewisseld

En hoezo moet je eerst meer gepresteerd hebben dan een voetballer om of een mening te hebben of kritiek te mogen geven? Dat is de zoveelste domme stelling die je plaatst. Het is gewoon een feit dat Cabral nog niets bereikt heeft, hij wordt nog steeds als talent gezien. Heeft zich niet kunnen onderscheiden bij zijn oude club (iets wat Fer en Wijnaldum wel konden). Logisch dus dat men een kritisch noot bij deze vooruitgang plaatst.

5 september 2012 om 16:31

Als je de jeugd bij feyenoord doorloopt heb je voor mij al iets bereikt hoor.dat ie vervolgens te licht wordt bevonden (op dat moment zeker terecht) is een tweede.je mag wel kritiek hebben,maar om te zeggen dat ie nog niets bereikt heeft is geen kritiek,maar dom gelul.ik denk dat r velen op t voetbalveld had willen bereiken wat hij heeft

5 september 2012 om 10:40

Ik denk echt dat Feyenoord de winnaar is geworden! Cabral zat op de tribune en voegde niets toe, behalve sterallures. Met Verhoek haal je een winnaar binnen. Een meer constante speler dan Cabral. Topdeal voor Feyenoord!

5 september 2012 om 14:24

Meer constant? Die vent is juist niet constant. Was al veel minder toen Twente hem haalde, en bij Twente was hij echt een Drama. Overigens snap ik niet wat wij met een tribuneklant van Feyenoord moeten. Vind allebei de spelers echt tekort komen voor Twente.

5 september 2012 om 15:30

Hij is wel degelijk meer constant dan Cabral. Ik heb eigenlijk nog nooit een speler meegemaakt die minder constant is dan Cabral. Die jongen kan een wedstrijd de pannen van het dak spelen, maar daarna is het 10 wedstrijden drama! De enige die ik mezelf kan herinneren die ook zo instabiel was is Biseswar.

5 september 2012 om 12:40

Het geen wat hem nu gaat kunnen redden is dat hij geen "echte" vrienden om hem heen heeft die hem alleen maar vertellen hoe goed hij wel niet is. Die so called friends zijn nu niet constant om hem heen om hem die veren in zijn reet te stoppen daar waar hij een trap onder zijn kont nodig heeft.
Doordat hij nu meer op zichzelf is gewezen zal hij mischien kunnen doorgroeien. Nu zal hij meer kritiek krijgen en er misschien voor openstaan omdat men hem dan niet naar de mond praat. Dat is precies het probleem bij dit soort spelers. Hij kan het wel en heeft het ook maar moet wel leren dat er meer bij komt kijken dan alleen talent en een stoere houding.
De jongens uit Rotterdam-west waar hij woonde zullen hem niet achterna gaan richting twente, dus zal hij niet met die afleiding worden geconfronteerd.

5 september 2012 om 08:57

Cabral is denk een van de meest overschatte spelers van de eredivisie en zijn grootste probleem is dat hij ook denkt dat hij de nieuwe Robben is... Hij heeft bij elkaar misschien 2 leuke wedstrijden gespeeld en de rest van gewoon matig.

5 september 2012 om 10:01

Begrijp me niet verkeerd... Ik ben niet (meer) gecharmeerd van Cabral, maar overschat? Ik kan nauwelijks positieve reacties over hem ontdekken. Hoe ben je dan overschat?

5 september 2012 om 15:44

@ Deach, dat een club als Twente (titelkandidaat) deze speler wilt hebben is toch een kwestie van zijn kwaliteiten inschatten?

5 september 2012 om 15:38

Helemaal mee eens! Die jongen bracht een winnende assist in een van zijn eerste wedstrijden en werd helemaal opgehemeld. Daarna kwam hij vaker in het veld, maar kon hij op 1 of 2 wedstrijden na niets extra's brengen. 1 wedstrijd goed en daarna 9 slecht.

Ik vind het een prima ruil!

5 september 2012 om 09:01

Als Cabral constanter wordt dan is hij echt een topper. Hij heeft bewezen om over een top passeer beweging te bezitten en een goede voorzet. Alleen nou is een seizoen in de basis en alle/ 90% van de wedstrijden dit te kunnen doen.

5 september 2012 om 09:21

Constanter? van wat? Die jongen heeft 1 hele goede dag gehad tegen Roda, waar de linksback niet eens op het veld stond. Cabral heeft in alle overige wedstrijden vaker balverlies geleden dan acties gemaakt.

5 september 2012 om 09:01

Ik ken werkelijk niemand bij wie hij 'geliefd' was. Zwaar overschatte voetballer die op een wedstrijdje na niks heeft toegevoegd aan Feyenoord.

5 september 2012 om 09:02

Goede keuze van Cabral denk ik. Twente is een menseljke club, waar, als je je best doet alle steub krijgt om te slagen.

Twente is echt goed bezig, we hebben op bijna alle posities volwaardige vervangers staan. Daar bedoel ik niet mee dat ze hetzelfde zijn, maar wel dat het niveau niet bedenkelijk naar beneden gaat.

Gaat een mooi jaar worden in Enschede.

5 september 2012 om 15:40

Haha, dus je wilt eigenlijk zeggen dat Feyenoord dat niet is? Volgens mij is Feyenoord ook een menselijke club. Als je ziet hoe de ploeg ten alle tijden gesteund wordt! Tegen PSV verlies je met 10-0, maar een week later zit de Kuip weer afgeladen vol. Daarnaast worden, door de slechte financiele middelen, jongeren als helden bewierookt. Je moet alleen niet naast je schoenen gaan lopen en een grote mond tegen de trainer geven als je gewisseld wordt!

5 september 2012 om 16:53

Wil niet meteen zeggen dat Feyenoord dat niet is, maar er is wel degelijk een verschil in mentaliteit in Rotterdam en Enschede.

Het heeft een beetje met cultuur te maken en die verschillen in het Westen en het Oosten.

Natuurlijk moet je ook in Twente niet naast je schoenen gaan lopen en zeker geen grote mond geven.

Ik denk dat het nooit goed is jongeren te bewieroken, die kunnen daar namelijk nog niet mee om gaan.

5 september 2012 om 09:02

Hij is imiddels al 21 en heeft al drie jaar de kans gehad. Hij heeft daarin vrijwel niets laten zien. Blij dat hij weg is... next.

5 september 2012 om 09:03

Ik ben tevreden met de ruil. Verhoek kwam er gewoon totaal niet aan te pas. Kwam de slager van Santa Coloma (andorra) nog geeneens voorbij. Zijn voorzetten op een sneller niveau waren om te janken.
Het kan zomaar zijn dat het bij Feyenoord wel weer gaat lopen voor Verhoek. Dat gun ik hem zeker. Maar bij Twente had hij geen toekomst.
Cabral heeft bij Feyenoord precies hetzelfde. Omdat hij nog jong is,kan hij nog doorgroeien. Hij heeft een actie in huis en snelheid. Dat past meer bij ons spel dan Verhoek voor Twente kon betekenen.
Dus ik denk dat we uiteindelijk allemaal winnaars zijn.
Slechter kan zowel Feyenoord als Twente er niet van worden. En die anderhalf miljoen voor Verhoek had hij hier niet meer terugverdiend. Feyenoord wilde in het verleden Verhoek maar was te duur.
Dus dit is een win-win situatie. Maar ook Cabral zie ik met Tadic,gutierrez,chadli,gyassi niet zo snel in de basis komen.
En Verhoek moet het opnemen tegen Ruben Schaken. Dus kan zijn dat beiden over een half jaar weer ontevreden zijn.
Maar voor de clubs is het een goede ruil geweest omdat beide spelers op een dood spoor zaten.

5 september 2012 om 09:09

vond wesley altijd een fantastische mentaliteit hebben, die jonge gunde in het zo erg altijd, maar je zag gewoon dat die tekort kwam... jammer had het hem alleen al gegund om zijn mentaliteit nooit zeuren en knokken voor je plek...

maargoed succes wesley
en hopelijk laat cabral zien wat die kan snelheid heeft die iig nu zijn mentaliteit nog ;

5 september 2012 om 09:11

Ik zie het met Verhoek opzich wel goed komen bij Feyenoord. Zowel hij als Schaken kunnen ook vanaf links spelen. Beetje switchen in de wedstrijd is ook nog een verwarrend voor de meeste tegenstanders.
Kan eindelijk Cisse eruit bij Feyenoord. Die was vorig seizoen soms leuk als invaller nou hopelijk gaat hij dit seizoen dan maar weer een paar keer goed invallen want als basisspeler brengt hij echt te weinig.

5 september 2012 om 09:14

Verhoek gaat gewoon voor Cissé spelen hoor, die dramatisch speelt laatste tijd. Pelle voor Fernandez, ik heb er weer vertrouwen in.

5 september 2012 om 11:33

Dan zou ik Schaken wel op links zetten. Want Verhoek is op het laatst een paar keer op links gezet..dat is helemaal niks. Komt hij in de problemen .
Schaken moet met zijn techniek dat wel kunnen.
Verhoek had het ook moeilijk omdat het laat binnenstroomde en ook nog eens met een blessure. Maar zijn karakter past wel bij Feyenoord..en als die ernaast staat,zit die in elk geval dicht bij huis.
En zo te zien gedijt Lex Immers ook bij Feyenoord. Ook al mist die een zooi kansen..hij heeft ook de pech dat het vaak lastige kansen waren.
Heeft mij wel verbaasd..die Immers is best een goede speler.

5 september 2012 om 09:05

Mcclaren vond hem wel wat licht. Maar vond dat geen probleem. Hij krijgt extra maaltijden bij Twente. Engelse humor.

5 september 2012 om 09:12

Mcclaren vertelde: We need to feed you up boy (like a chicken ?? :-) ). Je zag meteen aan Jerson dat hij dit soort "peptalk" nodig heeft.

5 september 2012 om 09:14

Hebben we dan binnenkort een plof-cabral?

5 september 2012 om 10:02

heerlijk, dan kan hij met zijn dikke kont een voorzet in de goal duwen. Als ie maar telt :-)

5 september 2012 om 09:13

Cabral is echt een gevalletje Biseswar. Paar leuke momenten, maar totaal ongeschikt om echt een goede te worden. Nee, ben zeer blij dat Verhoek + 2 ton voor Cabral komt (met eenjarig contract).

5 september 2012 om 09:16

Is dat zeker dat we zelfs ook nog een paar knaken hebben gekregen? Dat maakt het helemaal een mooie deal. Gratis had ook gemogen

5 september 2012 om 09:32

Denk dat Twente in de toekomst meer aan Cabral gaat verdienen dan dat hij jullie opleverde hoor, dus alles wat je erop kon pakken was slim geweest.

5 september 2012 om 11:38

Wist niet dat er 2 ton bij was betaald. Nergens iets over gelezen. En dat verwacht je ook niet. Feyenoord zou 1,25 van Swansea krijgen..en voor Verhoek is anderhalf miljoen betaald.
Maar het is te accepteren. Cabral is een stukje jonger.

5 september 2012 om 12:23

Je praat onzin, volgens jullie eigen Van Geel was het een transactie met gesloten beurzen, niks geen 2 ton bijbetaling dus (of zelfs 6 ton zoals hier eerder beweerd werd).

5 september 2012 om 09:17

Ik denk dat iedereen wel blij is met deze ruil. Beide spelers zaten op een dood spoor en zouden niet veel aan spelen toekomen, waren ongelukkig bij de clubs. Beide spelers presteren niet goed (genoeg) bij de club, een nieuwe omgeving kan daar zomaar verandering in brengen. Verhoek is nu dichter bij huis, Cabral is nu in een omgeving waar jonge spelers over het algemeen beter worden en heeft meer groeipotentie als Verhoek. Hopelijk voor Twente wordt hij een nieuwe Elia. Voor de clubs was het min of meer een spelersruil, Twente zou een kleine vergoeding betaald hebben aan Feyenoord maar de snelle afhandeling geeft al aan dat beide clubs dit een prima oplossing vonden en niet moeilijk gedaan hebben om de centjes. Ik ben benieuwd wie uiteindelijk het eerste en meeste profijt heeft.

5 september 2012 om 09:26

Even hypothetisch gevalletje dat Cabral bij Twente de pannen van het dak gaat spelen en voor ? miljoen getransfereerd wordt naar een andere club en daar nog meer ervaring opdoet.

Zoals de gemiddelde Feyenoord supporter hier en elders zo denigrerend over hem spreekt en schrijft maak je het voor deze jongen bijna onmogelijk terug te keren naar Rotterdam! Zou het voor Feyenoord niet mooi zijn dat hij dan nog eens terugkeert bij Feyenoord? Zelfde geldt voor Wijnaldum, Fer, Castaignos...

5 september 2012 om 09:48

Nee.

tegen die tijd zijn ze verder door ontwikkeld en onbetaalbaar.

Helaas is het op dit moment zo dat Feyenoord de spelers wel opleid, maar dat ze zelf niet de megatransfer maken.
Op dit moment zijn we alleen maar aan het opleiden voor andere clubs. Spelers verlaten Feyenoord voor een relatief klein bedrag, terwijl je aan spelers als Fer en Wijnaldum, maar ook Castaignos minimaal misschien wel 10 miljoen had over kunnen houden.
Het is belangrijk dat we onze grote talenten ook eens binnen weten te houden en er zelf eens een mooi bedrag aan gaan verdienen.

5 september 2012 om 10:11

Dat is nu de realiteit, dat zal over enkele jaren wel weer anders gaan maar dan zal zo'n speler zich wel twee keer bedenken om op het oude nest terug te keren. Welke club wil nu geen ontwikkelde speler uit eigen jeugd weer terug? Ik neem aan Fer in deze vorm veel kan toevoegen aan het huidige Feyenoord? Kan mij voorstellen dat gezien de (re)acties bij zijn vertrek deze jongen de komende jaren overal wil gaan voetballen maar niet in Rotterdam!

5 september 2012 om 10:28

Ik hoef Wijnaldum en Fer sowieso nooit meer in het shirt van Feyenoord te zien, Cabral trouwens ook niet.

5 september 2012 om 10:42

Dat hoeft ook niet.

Snap je dan niet dat Feyenoordsupporters deze talenten graag zelf wilt houden en deze dan voor een mooie tranfersom de club zien verlaten.
Waarom denk je dat ze zo reageren....zij zien ook wel dat 2 van hun grootste talenten ze de rug toekeert. En dat voor een relatief lage transfersom en ook nog eens naar een concurent.

En nee niet iedere oud speler hoeft terug te komen. Het salraris is vaak veel te hoog, en zie wat voor problemen daarbij zijn ontstaan.

En een Fer in deze vorm had ik graag bij Feyenoord gehad.... En dan verkopen voor 10 miljoen naar een mooie club hogerop.

5 september 2012 om 10:57

Waarom? Die transfers moest Feyenoord doen en hebben er ook nog eens veel geld voor gekregen. Door die verkopen is jullie club bijna weer gezond. Bovendien waren Wijnaldum en vooral Fer Feyenoord ontgroeid. In de eerste plaats blijf je voor je eigen omwikkeling kiezen, zoals iedereen. Of ben jij zo naïef om te denken dat het anders in elkaar zit? Je mag blij zijn dat dit soort spelers misschien nog terug willen komen.

5 september 2012 om 11:18

Feyenoord ontgroeid??? Ze waren 20 man, dat slaat toch nergens op.

En Feyenoord ontgroeid en dan ga je naar twente en psv... Dat is toch gewoon van hetzelfde niveau.

Ik zeg toch ook dat Feyenoord dit moest doen, vanwege de situatie waarin ze zitten. Ze leiden dus op voor andere clubs.
Maar mag ik dan niet aangeven dat ik graag gezien had dat ze bij Feyenoord bleven, zodat Feyenoord in de toekomst een hoog tranferbedrag voor un had kunnen verdienen.

Volgens jullie is op dit moment iedere speler van een jaar of 20 Feyenoord ontgroeid, dat slaat toch nergens op.

5 september 2012 om 12:04

Schijnbaar denken ze daar zelf anders over.

5 september 2012 om 13:26

Dat blijkt inderdaad. maar dat doet dus niets af aan mijn betoog dat ik hoop dat Feyenoord haar grote talenten vanaf nu langer vast kan houden, en deze kan verkopen voor de "hoofdprijs"

5 september 2012 om 09:27

Je weet toch dat spelers als Cabral weer helemaal opbloeit bij twente. Zijn er wel meerdere van geweest. Mooi voorbeeld Elia

5 september 2012 om 09:30

Ik denk dat met deze transfer Cabral en Twente de winnaar zijn. Verhoek heeft een leuke voorzet, maar daar is ook zo'n beetje alles mee gezegd. Een Cabral daarentegen zie ik veel meer groeipotentie hebben en als ik spelers zie ontwikkelen bij Twente zoals Fer, dan zit dat wel goed. Denk dat Twente in de toekomst nog wat centjes aan Cabral gaat verdienen.

5 september 2012 om 09:35

Nou twente fans geloof me jullie hebben een slechte deal gepakt, cabral was 1x heel goed tegen roda en vervolgens drama.

Opbloeien blabla zware onzin, deze man speelde in een goed team wat minder werd door meneertje zelf met zijn 80x kappen en terugdraaien en voorzetten over de cornervlaggen het publiek in. Verhoek is op dit moment geen topper maja, in de buurt van den haag en zn maatje immers dus wie weet.

Maar dit kan net zo'n fiasco als cabral bij twente worden dus ben wel benieuwd.

Ventje kon ik wel schieten met die enge smoel tegen koeman bij heerenveen bahbah.br

5 september 2012 om 09:37

Opbloeien is helemaal geen zware onzin, waarom zijn daar geen mogelijkheden toe?

5 september 2012 om 13:31

Omdat opbloeien niet klopt, hij is nooit geen vaste waarde geweest voor Feyenoord. Heeft nooit een goede reeks van wedstrijden kunnen neerzetten. Dus waarvan moet hij opbloeien dan? Het is wel mogelijk dat Twente zijn ontwikkeling beter kan stimuleren maar opbloeien, nee..

5 september 2012 om 09:46

Nee Verhoek is een lekkere speler. Na zijn top seizoen bij ADO is het nooit meer wat geworden.

5 september 2012 om 15:41

Dat baseer je op een half seizoen bij Twente? Misschien aanpassingsproblemen?

5 september 2012 om 10:10

Welkom Cabral, wij zijn wel benieuwd naar je kunnen en hebben wel vertrouwen in je.
Hij heeft een actie waarmee hij in de kleine ruimte een man kan uitspelen, hij moet het alleen niet gaan overdrijven. Ik zie in hem een welkome versterking.

5 september 2012 om 10:30

"de 21-jarige buitenspeler was geliefd bij een deel van de fans, maar werd ook door heel wat Feyenoord-supporters uitgefloten."

Man man man, wat een onzin. Die jongen is inderdaad door een klein deel van de aanhang een keer uitgefloten. Vervolgens is op vele supporterssites de boodschap gekomen dat je nooit je eigen spelers uitfluit. Hing zelf een spandoek "wie fluit hoort niet op Zuid"

5 september 2012 om 10:45

Het bericht wil eigenlijk zeggen dat er maar een paar supporters in hem geloofden, maar het overgrote deel niet en zelfs tot uitfluiten toe. Verder niet heel boeiend om op in te gaan.

5 september 2012 om 11:41

Ach...fluiters heb je overal. Kan me er soms ook aan storen en zeg er gewoon wat van op de tribune.

5 september 2012 om 12:12

Ben benieuwd of hij het wel bij Twente kan waarmaken, hij zal hard moeten werken wilt hij een basisplek veroveren. Denk niet dat hij veel speelminuten krijgt, maar we gaan het zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Twente

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
4.Vitesse6426
6.FC Twente6227
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Luc CastaignosAanvaller3813
Dusan TadicAanvaller3713
Willem JanssenMiddenvelder343
DouglasVerdediger313
Leroy FerMiddenvelder305
Roberto RosalesVerdediger290
Edson BraafheidVerdediger281
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.

15 fans
Aanvaller, 22 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Thiago Alcántara gaat vertrekken bij Barcelona. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.390625 seconden.