Voetbalzone

'Als je voor Real Madrid speelt, dan moet je hiermee kunnen omgaan'

Dinsdag, 4 september 2012 om 23:20

Mesut Özil hoopt dat Real Madrid is begonnen aan een zegereeks. De Koninklijke won de laatste twee officiële wedstrijden en dat smaakt naar meer: zeker omdat de eerste drie officiële duels van dit seizoen geen zege opleverden. Özil werd na deze teleurstellende seizoensstart bekritiseerd door de Spaanse media en tegen Granada werd de Duitser vervangen door Luka Modric.

/

Tegenover BILD zegt Özil dat de kritiek van de Spaanse pers hem niet raakt. "Als je voor Real Madrid speelt, dan moet je daarmee kunnen omgaan", zei de 23-jarige Duitser. "De Spaanse media is een stuk harder dan in een andere landen, maar als spelers van Real weten we hoe we daarop moeten reageren. Als je er niet mee kan omgaan, dan kan je ook niet slagen bij Real."

"Iedere speler bij Real staat onder een enorme druk en heeft te maken met concurrentie", vervolgde Özil. "Hier hebben we achttien basisspelers, niet elf. Daar wen je aan, maar het gaat niet om Özil, Kaká of Modric: het gaat om Real Madrid. We zijn niet goed aan het seizoen begonnen, maar we willen ook dit jaar weer het hoogst haalbare bereiken."

Poll

Mesut Özil hoort altijd in de basis te staan bij Real

4 september 2012 om 23:23

Goede uitspraken van Ozil.. Zo is het natuurlijk ook gewoon. Als je bij Madrid speelt dan moet je leren en kunnen omgaan met kritiek, geen enkele speler op deze aardbol kan elk wedstrijd een 9 spelen. of ee voldoende. Ozil heeft zich uitstekend ontwikkeld en je merkt gewoon aan hem dat er nog groei in zit.

4 september 2012 om 23:26

Ozil heeft heel goede wedstrijden gespeeld voor Real, toch denk ik dat hij daar niet heel lang gaat spelen.
Ozil is te wisselvallig vind ik, en zelfs als hij een goede wedstrijd speelt, heeft hij veel momenten dat hij niet aanwezig is.

4 september 2012 om 23:35

Herriner je de wedstrijd tegen Barcelona van ik dacht 2-2?? Ik heb al jaren niet zo een geniale voetballer gezien als die Ozil tegen dat Barca.. echt ongelofelijk.. hij was letterlijk elke minuut aanwezig.

Ik ben het wel met je eens dat hij zijn stempel meer moet drukken op topwedstrijden, maar dat komt wel. Hij is nog jong.

4 september 2012 om 23:37

Zo wisselvallig is hij ook weer niet hoor, hij is meestal gewoon belangrijk met een assist of een geniale voorzet, de goals zijn gewoon te weinig. Maar spelers als Xavi ( op vorige seizoen na ) en Iniesta scoren ook niet veel en we weten hoe goed zij zijn

4 september 2012 om 23:41

Ik zeg ook niet dat hij slecht is, en hij doet vaak goede dingen.
Maar ik vind hem vaak afwezig, en dat vooral in grote wedstrijden.
Ozil is de man die voor het spel moet zorgen bij Real, en daarvoor zie je hem te weinig tijdens de wedstrijd.
Je zie hem soms 10 min heel veel goede dinges doen, en dan zie je hem 20min helemaal niet.

4 september 2012 om 23:44

Klopt Ozil is te wisselvallig omdat hij weet dat als hij 2 a 3 acties verprutst de volgende goed moet zijn omdat hij anders op de bank komt te zitten. Nu is een beetje concurrentie niet verkeerd, maar een beetje vertrouwen kan ook nooit kwaad, vooral bij Ozil. Dat is een type speler die gewoon vertrouwen moet krijgen, hij zou dat toch nooit misbruiken, laks worden etc. Daar is het een te veel liefhebber voor.

Ik denk dat de balans een beetje zoek is bij Real( 18 basisspelers voor 9 plekken dat is wel erg veel ). Daar krijgt Barcelona nu ook steeds meer mee te maken, zie het verhaal van Fabregras. Een goede trainer weet hier goed mee om te gaan ( Pep deed dit echt heel goed, net als Ferguson dat ook goed kan ), ik ben daarom ook erg benieuwd hoe Mourinho hiermee omgaat, aangezien dit zijn 3e seizoen wordt. Zolang bleef hij bv niet bij een Inter. Ik verwacht dat hij er wel 1 team van krijgt, maar dat is het op moment nog niet Veel spelers zijn te veel bezig met hun zelf omdat ze bang zijn voor hun plek. Ook hun samenspel in het veld. Een Ozil moet ook gebruikt worden als spelverdeler, van achteruit hem aanspelen. Maar zoals ik al zei, veel spelers spelen nog hun eigen spel daar.

Deze uitspraken van Ozil getuige wel van een goede/slimme prof. Zelfbewuste jongen en dat op die leeftijd, heb ik wel respect voor. Vind het ook echt een geweldenaar.

4 september 2012 om 23:45

Ik denk dat je 20 minuten niet wilt inzien wat deze geweldenaar doet. In goede wedstrijden is hij constant aanwezig. Het lijkt wel of zijn magie een uur lang werkt, want vanaf de 60ste minuut is hij inderdaad minder aanwezig, dat heb ik ook gemerkt.

Echter is het echt niet zo dat dit altijd zo is, hij heeft zeker wel wedstrijden waarin hij 90 minuten zijn "ding" doet.

Over de topwedstrijden ben ik het met je eens, maar zoals ik al zei, hij is jong.. dat komt echt nog wel!!

Als Madrid beslist hem te verkopen dan kan je echt spreken van een flut-beleid.. want van hem kan je minimaal nog 7 jaar plezier hebben.

4 september 2012 om 23:50

Ik vind het ook een goede spelers, maar ik vind het niet genoeg aanwezig.
Trouwens Mourinho had dat ook is aangegeven, dat Ozil meer aanwezig moet zijn.
Maja wat niet is kan nog komen.

5 september 2012 om 00:01

Ozil is een hele goede speler 1 van de beste van Real, maar ik vind hem geen 90in. speler, na 60, 70 min komt hij tekort aan conditie dat is omdat hij rookt.
Mensen gaan zeggen waar ik dat vandaan haal maar hij is paar keer gespot met sigaret, typ maar op google afbeeldingen.

5 september 2012 om 00:04

@leiderrr

Ik zei het net ook al.. hij is vaak na 60 minuten veel minder aanwezig.. ik wist niet dat dat door sigaretten kwam?

5 september 2012 om 00:07

@ Ac_milan22

Je hebt in geen jaren zo een geniale voetballer in actie gezien tegen dat Barca? Laat ik je één ding zeggen: Jouw idool Kaká!
Seizoen 2009/2010: El Clasíco in Camp Nou.
Barca wint 1-0 door Ibrahimovic.
Maar wat Kaká die wedstrijd liet zien, was echt niet normaal werkelijk een plaag voor de Barca defensie. Hij slalomeerde er gewoon doorheen en kwam met fantastische steekpasses, maar jammer genoeg hadden zijn teamgenoten hun vizier niet op scherp staan. Die wedstrijd waar jij op doelt van Ozil, daarin begon Kaká ook in de basis en was hij wederom ook heel gevaarlijk.

5 september 2012 om 00:07

@ Ac_milan22
Ja blijkbaar wel hehe, vindt t echt zonde maja.

5 september 2012 om 00:15

@xaviola

Ja.. Kaka was inderdaad nog geweldiger.. maar dat was een aantal classico's ervoor.. Dus het lijkt erg lang geleden.. aangezien Real-barca de laatste jaren zo vaak tegen elkaar spelen hahaha...

En Ozil speelt altijd beter met Kaka in de basis.. en Kaka ook met Ozil, ik begrijp dan ook niet waarom het beiden geen starters zijn.

Ik vind het ook zonde als hij veel rookt.. maarja..

5 september 2012 om 00:26

Mourinho is gewoon een wijsneus!
Kaká moet je gewoon op 10 zetten, want hij heeft iets wat zowel Ozil als Modric niet of in véél mindere mate hebben: een geweldig afstandsschot. Kaká hoeft niet altijd om zich heen te kijken als hij even de ruimte heeft, lost hij zo een schot op doel en vaak vliegen z'n ballen ook de kruising in. Ozil vrij vanaf rechts is ook zó gevaarlijk. Zie m'n opstelling en geloof mij dat ik als Barca fan dan echt angstig wordt voor Real. In mijn ideale opstelling zou ik C.ronaldo zelfs vervangen voor Di Mariá. Di Mariá vanaf links is echt zo een geniale voetballer, bij Argentinie heeft hij dat zovaak bewezen. Di Mariá, Kaká en Ozil hebben allen een beter in- en overzicht als C.ronaldo. Ik vind dat je met zulke spelers beter en meer voetbal in het team krijgt. Mja, zolang C.ronaldo bij Real zit zal je hem moeten opstellen anders heb je een groot probleem.

Iker (C)
Arbeloa
Pepe
Sergio Ramos
Marcelo
Xabi Alonso
Modric
Ozil
Kaká
C.Ronaldo
Benzema
5 september 2012 om 02:19

@tipi09

Was Iniesta op zijn 23ste zo nadrukkelijk aanwezig en bepalend? Nee tog.. Ozil nu is beter dan Iniesta op zijn 23ste.

5 september 2012 om 03:00

xaviola: ik zou CR gewoon erin laten, anders mis je zijn killerinstinct

met alleen Benzema ga je het niet redden

4 september 2012 om 23:38

Inderdaad! Hier kan Fabregas van leren!

Hij moet extra zijn best doen om in de basis te staan. Speel je een aantal wedstrijden achter elkaar niet goed bij barcelona of madrid, dan ga je de volgende wedstrijd op de bank zitten.

Wat denk je van een ruil? Ozil voor Fabregas?

5 september 2012 om 02:20

Ruildeal? Real gaat daar never mee akkoord, Ozil is vind ik beter dan Fabregas, hij heeft de afgelopen 2 seizoenen in zijn eentje meer assist gegeven dan Iniesta en Xavi samen..

4 september 2012 om 23:24

Politiek correcte antwoorden! Prima speler die Ozil, komt wel weer op z'n niveau en speelt denk ik nog genoeg (belangrijke) wedstrijden. Real heeft nou eenmaal idd veel spelers die in de basis zouden kunnen staan bij Real (en gegarandeerd bij bijna elke andere topclub).

4 september 2012 om 23:25

goeie woorden van hem denk ook niet dat ozil een speler die na 2 maanden bank weg wilt gaan denk dat hij gewoon gelukkig is in madrid als ronaldo weg gaat kan hij samen met modric spelen

4 september 2012 om 23:27

Laten we hopen dat Ronaldo niet weggaat!

4 september 2012 om 23:27

vind het de een van de beste, zo niet de beste, nummer 10 van de wereld. Alleen vind ik wel dat als het bij even allemaal niet lukt in zo'n wedstrijd, het er gelijk ook niet meer uit ziet! Zou toch dood en doodzonde zijn als Mesut op de bank plaats moet gaan nemen nu ze Modric hebben gehaald. Modric naast Alonso in een wat controlerende rol kan prima, Ozil ervoor, Goud!

En dan te bedenken dat je ook nog Kaka hebt, al wordt hij helemaal niet gewaardeerd het t moment.

4 september 2012 om 23:33

Als ik het salaris van een Real Madrid speler zou hebben en ik stond in de basis, zou ik me ook niets aan trekken van kritiek. Je speelt je spel, je gaat na de wedstrijd terug naar je enorme kast van een huis, je chillt even, als je de dag daarop niet hoeft te trainen ga je ff een mooie nieuwe wagen uitzoeken of even lekker uit eten... wat maakt het dan nog uit wat zo'n journalist over je zegt... laat 'm lekker zn werk doen als hij er maar plezier in heeft... Het belangrijkste is wat de Trainer van jou vind en of hij je opstelt.. Keihard blijven werken voor je trainer... De journalist betaalt je salaris niet en bepaalt niet of jij in de basis staat.....

4 september 2012 om 23:33

Ongelofelijk, soms vergeet ik dat deze jongen pas 23 jaar is. Wat een klasse speler is het eigenlijk!!

4 september 2012 om 23:35

Özil heeft gelijk. Hij heeft enorm veel potentie en kan de nieuwe Zidane worden, maar dan moet hij zich ook meer laten zien. Hij laat zich gewoon te weinig zien, iets wat heel erg jammer is. Zijn schoten zijn bijv. vaak doelgericht en zijn 9 van de 10 keer gevaarlijk.

Wat zou het fantastisch zijn als we met Özil, Kaka en Xabi Alonso zouden spelen, helaas krijgt Kaka weinig speeltijd, Mou moet hem kansen geven. Verder kan Essien als RB spelen, waardoor we een perfecte elftal hebben !

4 september 2012 om 23:48

Ozil is echt fantastisch maar aub vergelijk hem niet met Zidane...

Zidane kan in zijn eentje een team op sleeptouw nemen en dat zie ik Ozil niet doen.
en hij is nog maar 23 en wordt steeds beter maar geen Zidane dat weet ik gewoon zeker
en ik heb het gevoel dat hij niet echt een grote meneer is bij Real in de kleedkamer .

maar op dit moment zeker in top 5 beste middenvelders

1.iniesta
2.pirlo
3.xavi
4.scholes
5.ozil

4 september 2012 om 23:52

Zidane was in zijn beginjaren ook niet zo goed als op zijn top.
Trouwens Zidane had ook wel altijd een heel goed team rond zich, zowel bij Real als bij de nationale ploeg.

4 september 2012 om 23:56

De nationale team van Frankrijk was altijd een "argentinie" van Messi.. allemaal goede voetballers maar geen team.. Zidane maakte het team. Het vertrek van Zidane is nog steeds niet opgevangen en voelen ze nog steeds. In 2006(laatste toernooi van Zidane) kwamen ze nog in de finale(met de prachtige wedstrijd tegen Brazilie in de kwartfinale?) en sindsdien komen ze amper de groepsfase voorbij terwijl ze kwaliteit-spelers blijven houden.

5 september 2012 om 01:41

@ac_milan22

Verschil was wel dat de goede spelers van Frankrijk verdeeld waren.

Keeper Frankrijk Barthez!!
Verdedigers had Frankrijk ook beter: Abidal, Gallas, Thuram,..
Middenveld: Zidane en Makalele
Aanval: Ribery, Trezeguet, Henry,..

Sterspelers Argentinie: Messi, DI Maria, Tevez, Pastore, Aguero, Higuain, Lavezzi, Mascherano

Conclusie: de meeste sterspelers van Argentinie zijn aanvallers voor 3/4 positie. Ze kunnen niet allemaal tegelijk spelen, terwijl er bij Frankrijk een goede verdeling was.

5 september 2012 om 03:03

james: waarom 2 uitroeptekens bij Barthez?

Barthez was juist geweldig in het nationale elftal, won niet voor niets de Lev Yashin award

5 september 2012 om 03:04

Scholes en Pirlo? Alsjeblieft... 5 jaar geleden zeker maar nu niet meer. Scholes heeft afgelopen week gied gespeeld en Pirlo had tijdens EK zijn laatste stuiptrekking. Modric hoort hier zeker in thuis (na Messi, ronaldo en Iniesta de beste speler van het moment). Nee de top 5 van het moment horen zeker Iniesta, Xavi en Modric in thuis. Over die andere 2 kan je kiezen uit Boateng, Sneijder, Özil en Schweinsteiger.

4 september 2012 om 23:53

Niemand komt in de buurt van Zidane.

Ozil heeft veel techniek, maar Zidane zo veel meer en dat met zijn 1.85. Zo'n mooie dribbel, inzicht, uitstraling, ga zo maar door. Hij liet het hele team beter spelen. Wie weet is Ozil over een jaar of 5 een hele andere man/speler, dan zullen we wel weer zien.

4 september 2012 om 23:58

Niemand komt in de buurt van Zidane? En Ronaldinho dan? Die heeft genoeg laten zien in jullie eigen stadion. Ronaldinho is gewoon pure magie.. nog meer dan Zidane in mijn ogen.

5 september 2012 om 00:12

Ronaldinho moet je meer vergelijken met Garrincha. Een geweldige dribbelaar, met snelheid en een techniek waarvan je dat inderdaad zelden bij meerdere spelers ziet. Zidane en Ronaldinho hebben beide een soort techniek wat maar weinigen gegeven is. De enige voetballer op dit moment die erbij in de buurt komt is: Andrés Iniesta. En dan doel ik puur het balgevoel en de balbehandeling.

5 september 2012 om 00:22

Je hebt helemaal gelijk..
Goede Braziliaanse dribbelaars worden heel vaak met Garrincha vergeleken (in Brazilie).
Neymar wordt ook helemaal blij wanneer hij vergelijken wordt met Garrincha, die eigenlijk zijn echte idool is. Zijn vader zei een keer tegen hem, dat hij dezelfde speelstijl heeft als Garrincha en sindsdien kijkt hij heel veel dvdtjes van hem.

Ozil heeft geloof ik een lange weg te gaan.. Hij zit zeker in de top10/15, maar hij moet in mijn ogen meer dan 4 wedstrijden achter elkaar goed spelen..consistency... Ik zit nogsteeds te wachten op een herhaling van de wedstrijd tegen Barcelona 2-2 (copa del Rey). Toen was hij echt fantastisch.

5 september 2012 om 16:23

In Neymar zie ik dan ook de nieuwe Ronaldinho: snelheid, technisch hoogbegaafd, heeft een goede trap, is in de combinatie goed en heeft ook overzicht (daar waar mensen hem meer als een egoist zien). Het enige wat hij moet verbeteren is zijn fysieke gesteldheid, hij is echt zo mager als een grasspriet en moet wat meer aan krachttraining gaan doen. Wat dat betreft kan hij een voorbeeld aan C.ronaldo nemen. Ik hoop hem dan ook bij Barca te zien spelen na het WK, dat zou geweldig zijn. Villa dit seizoen en volgend seizoen nog volop vlammen en dan is het beste er ook vanaf. Cuenca gaat het niet redden durf ik nu hardop te zeggen, Alexís zal zijn draai wel vinden en dan zullen mensen pas beseffen wat voor geweldenaar het is, Tello mag zich dit seizoen bewijzen, maar ik heb meer vertrouwen in Deulofeu en Rafinha ten aanzien van Tello en Cuenca. Daarbij hebben we in Dongou wellicht onze nieuwe Eto'o. Messi, Neymar, Pedro, Alexís, Deulofeu, Rafinha en Dongou.

Ozil moet inderdaad constanter worden en met name beslissender in de grote wedstrijden. Je kan uitstekend spelen tegen Rayo, Sociedad,levante etc, maar als je in de CL verstijfd tegen een City, Juve, of Bayern bijvoorbeeld dan is er toch iets goed mis. Je moet wekelijks opvallen, niet maandelijks. Maar Ozil is pas 23 die komt er echt wel. Toch weet ik niet of hij net zoveel zal bereiken als Iniesta en dan doel ik vooral op het winnen van zoveel grote prijzen.

5 september 2012 om 16:46

Xaviola

Ozil geeft altijd assists in Clasico's hoor. Ook tegen Bayern assist.

5 september 2012 om 00:06

Soms weet ik niet wat ik van Ozil moet denken.. Hij plaagt me de heletijd..
De wedstrijd tegen Barca uit (copa del Rey 2-2) bijvoorbeeld. ppfff, wat was hij geweldig bezig toen! Die Ozil wil ik zien! Op die Ozil zit ik nogsteeds te wachten.. Die Ozil kan voor de goudenbal strijden. Mssn is dat veel vragen, mssn kan Ozil alleen maar afentoe zo'n wedstrijd spelen. maar dan kan niemand hem vergelijken met de grootheden.

Maargoed, hij is een goede speler en hoort gewoon in de basis (mits in vorm).

Edit: Men zegt: Zidane was niet zo goed toen hij jong was. haha.. Ik ben er niet mee eens, want Zidane was precies hetzelfde als Iniesta toen hij jong was.. met andere woorden.. heeel erg goed.. Hij won talent van het jaar blah blah.. Hij won niet zoveel prijzen in club verband, maar je kon duidelijk zien dat hij een goede speler zou worden.. En toen had hij al een beetje van de leiderschap die Ozil eigenlijk mist..

4 september 2012 om 23:37

Goede uitspraken van Ozil en hij begint gelukkig langzaam zijn vorm weer terug te krijgen. Jammer genoeg miste hij de grote kans tegen Levante waardoor Real niet op 0-2 komt en de westrijd nog verliest. Hij gaat samen met Modric en Xabi Alonso het middenveld vormen. Het enige wat ik niet snap is dat Real Madrid geen nieuwe rechtsback heeft gekocht want Arbeloa kan het niveau wat Real wil hebben niet aan. Waarom is er niet geprobeerd om Maicon, Debuchy, Joao Pereira of Azpilicueta te halen. Stuk voor stuk betere backs dan Arbeloa.

Iker Casilla
nieuwe back
Ramos
Pepe
Marcelo
Xabi Alonso
Modric
Di Maria
Ozil
Ronaldo
Higuain
5 september 2012 om 00:26

Die nieuwe back is inderdaad niet gehaald waar iedereen op had gehoopt. Is overduidelijk de zwakste plek van Real Madrid. Nu maar hopen dat Mourinho Essien als rechtsback gaat gebruiken!

4 september 2012 om 23:43

Een Özil hoort bij geen enkele club bij de bank. Bij Real niet, Barça niet, nergens gewoon. Zo een speler met zo een heerlijke techniek en rust moet gewoon altijd spelen. Mooiste voetballer van Real om naar te kijken !

4 september 2012 om 23:45

Ozil is de beste nummer 10. Deze man doet mij denken aan Zidane.... Hij krijgt ook net zo veel respect in zijn spel als Zidane dat kreeg.
(zidane werd gerespecteerd door iedereen; vriend en vijand. Of het nou bij Real tegen Barca was of Frankrijk tegen Brazilie, iedereen hield van deze man! voor mij 1 van de beste spelers aller tijden zo niet de beste.)

Zijn rust,controle en techniek.... abnormaal. Dan hebben we het nog niet eens over zijn andere eigenschappen....

5 september 2012 om 00:19

Ozil is echt niet beter als Iniesta op dit moment sorry. Met name Iniesta die altijd in de grote wedstrijden zijn beste spel laat zien. Ozil is juist iemand die in de grote wedstrijden minder is en het tegen de kleintjes geweldig doet. Iniesta doet elke wedstrijd wel dingen waarvan ik zeker weet dat supporters van de tegenstander met een mond vol verbazing kijken en er echt van genieten. Vorig jaar in de clasícos in Bernabeu heeft Iniesta echt enge dingen gedaan, afgelopen clasíco in Camp Nou die assist op de 3-1 bijv. en afgelopen wedstrijd in Bernabeu ook weer één van de uitblinkers aan de zijde van Barca. Ik ga misschien een gewaagde uitspraak doen, maar afgaande op afgelopen competitie wedstrijden en huidige vorm (en dan kijk ik puur naar het spel dus niet naar doelpunten/assists), vind ik Iniesta op dit moment beter voetballen als Messi.

5 september 2012 om 04:10

@xaviola

Iniesta heeft nooit zoveel invloed met zijn spel op barcelona gehad vergeleken met messi
Zijn techniek en balbehandeling zijn leuker om naar te kijken maar het is niet per definitie beter. Ik vind het absoluut een zonde als Iniesta de gouden bal krijgt dit jaar, want dan zal het waarschijnlijk gebeuren omdat het tijd is voor een ander. Iniesta laat elk seizoen wel een aantal wedstrijden aan zich voorbijgaan en dan zie je dat het team evengoed blijft renderen en dit is zonder messi niet het geval..

Je kaart ook aan dat iniesta de enige is die in de buurt komt van zidane qua balgevoel
Een pass geven door de lucht of over de grond en geplaatste geschoten zijn dingen waar messi met afstand de beste in is en wat je ook kan plaatsen onder balgevoel.

Iniesta vermaakt het publiek meer met technische hoogstandjes en korte dribbels waar messi o. a ook over beschikt. .

Je kan Iniesta op dit moment beter vinden maar we weten allemaal dat messi de beste is en dit zal wel een tijdje zo blijven

5 september 2012 om 11:59

@xaviola
Iniesta is een geweldenaar en dit zeg ik als iemand die niet echt een fan van Barca is.
Alleen is Ozil completer in mijn optiek. Zet Ozil in de Premier League neer bij Man City, Man Utd of Arsenal daar zal hij het ook fantastisch doen. Bij Iniesta heb ik twijfels als hij buiten Barca gaat spelen, dat geld ook voor Messi overigens.

Ronaldo en Ozil zullen het makkelijk redden, overal. Ronaldo heeft dat al op zjin naam(man Utd) en ik weet zeker dat Ozil zich ook zal redden.

En hoe ik al aangaf; het is mijn mening. Ik heb Ozil hoog zitten en jij Iniesta. Daar is niks mis mee. Jij hebt jouw mening en ik heb de mijne, zo heeft iedereen er een voor zich zelf

5 september 2012 om 13:47

Dat is wel een hele gewaagde uitspraak van jou Virrie. Iniesta en Xavi worden namelijk gezien als de motoren van zowel Barca als Spanje en zo zie ik het ook. Iniesta is juist degene die zoveel ruimte creert voor Messi, zodat hij zijn gang kan gaan, het hele tijd team speelt eigenlijk met het idee om de kleine Argentijn zo rendabel mogelijk te laten voetballen. Het is een uiterst effectief systeem, maar ik begin het saai te vinden om naar te kijken. Het Barcelona van Rijkaard en debuutseizoen van Pep was pas mooi voetbal. Meer snelheid naar voren toe, meer diepgang en er zat meer risico in het spel. Over techniek valt te twisten het hoeft inderdaad niet per definitie beter te zijn, maar ik vind het meer in de buurt komen van spelers als Zidane en Ronaldinho als dan bij Messi. Messi is een dribbelkoning die vooral zo eenvoudig passeert, omdat zijn startsnelheid zo abnormaal hoog is Iniesta passeert meer op techniek.

Een zonde? Vind ik een beetje een groot woord. Het is allang duidelijk dat de gouden bal een populariteitsprijs is geworden. Wat zijn nou de échte maatstaven? Als je kijkt naar het winnen van prijzen met je team zouden Iniesta en C.ronaldo eerder in aanmerking komen als Messi. Maar het lijkt me sterk dat ze daarnaar kijken aangezien Sneijder hem dan in 2010 had moeten winnen. Iniesta vond ik afgelopen seizoen enorm goed spelen bij Barca en ook op het EK was hij veruit de beste voetballer van het toernooi. Dus mocht hij hem dit jaar winnen zou ik er vrede mee hebben en valt er in principe weinig op af te dingen. C.ronaldo heeft zijn team met zoveel doelpunten hoogstpersoonlijk naar de landstitel geschoten en besliste de kampioenswedstrijd in Camp Nou. Messi heeft afgelopen seizoen de 'b' prijzen gewonnen met Barca, een record aantal doelpunten gemaakt en vlamde het seizoen ook gewoon. Wel moeten we gewoon toegeven dat hij er op het moment dat het moest, voor het eerst gefaald heeft door het missen van die penalty tegen Chelsea. Maar goed, heel Barca heeft gefaald die tweeluik.

Een pass geven door de lucht of over grond en geplaatste schoten zijn dingen waarin Messi de beste in is? Hij is er héél goed in maar echt niet de beste. Daarbij wat is afstand? Messi speelt vaak heel diep op de helft van de tegenstander dan zijn de afstanden al heel wat korter als vanaf de posities van Xavi, Pirlo of een Alonso. Xavi is de beste grondpasser ter wereld, kort gevolgd door Pirlo en Iniesta, Pirlo en Alonso zijn de beste lange afstandpassers (cesc is hier ook heel goed in). Let maar eens op hoe strak en zuiver Iniesta altijd de ballen inspeelt het beste voorbeeld hiervan was de 1-0 in de 5-0 gewonnen Clasíco in 2010. Messi is geweldig in het geven van steekpasses, maar dat heeft meer te maken met je vermogen om het spel vooruit te lezen als met je traptechniek en dus in mindere mate je balgevoel.

Technische hoogstandjes waar Messi ook over beschikt? Enige technische hoogstandje wat ik van Messi heb gezien zijn lichaamsschijnbewegingen. Ik heb hem nog nooit een akka of zelfs nog nooit een schaar zien doen. Dat versta ik onder de echte technische hoogstandjes maar goed, die korte dribbel waar jij het over hebt daarin is Messi juist superieur aan iedereen dat is zijn kenmerk.

Iniesta vind ik op het moment inderdaad beter spelen: heeft minder balverlies, maakt betere keuzes en zijn acties lukken ook meer. Messi heeft voor zijn doen tot nu toe te vaak balverlies en wil soms 4 á 5 man voorbijgaan. Daar waar hij voorheen precies wist wanneer hij wel of niet nog een man moest passeren. Maar hey, Messi moet ook veel meer rust krijgen hij speelt teveel wedstrijden daarbij hoor je nu ook de geruchten over een hamstringblessure etc. Feit blijft wel: een Messi in absolute vorm is de beste voetballer ter wereld, hoort bij de beste ooit en naar mijn mening is hij in absolute vorm ook de beste voetballer ooit.

4 september 2012 om 23:46

'de Spaanse media is harder dan die in andere landen'

De Engelse media is ook niet mals, en Bild zelf al helemaal niet. Real heeft nogmaals een topspeler te veel gekocht waardoor Özil, Modric en/of Kaka moeten banken. Zonde.

5 september 2012 om 00:04

Idd. Ze laten Kaka wegrotten en kopen doodleuk Modric.

5 september 2012 om 00:31

Als we alles winnen dit jaar.. als Mou besluit om te vertrekken, dan zouden ze allemaal tegelijkertijd spelen (mits in vorm).

Modric naast Alonso... Ozil/kaka als Cam/ram/lam etc etc.
Wie weet zal Mourinho dit ook een keertje proberen. Hij gaat Modric zeker naast Alonso proberen te laten spelen (max. 1 keer) en het ligt aan Modric om hem dan meteen te overtuigen.

5 september 2012 om 12:00

Volgens mij is de Italiaanse media en de Engels ver weg de hardste. Spaanse media kan af en toe hard zijn maar je weet niet wat er allemaal in Italie gebeurd; vraag maar aan de Serie A volgers die weten daar alles van.

4 september 2012 om 23:46

Zo hoort het ook Ozil, met deze uitspraken laat hij ook zien dat hij met de druk kan omgaan.
Een van de beste middenvelders op dit moment!!

4 september 2012 om 23:47

Hier heb je tog gewoon het beste team ter wereld staan?
Arbeloa eruit dat vind ik wel zo'n prutser, dan Ramos op rechts back kan die mooi opkomen en Kaka wat naar binnen trekken!! Varane gewoon voor de leeuwen ik denk dat hij zich wel red, technisch sterk en anders trekst Pepe hem wel bij de haren!!

Casillas
Ramos
Varane
Pepe
Marcelo
Mordic
Alonso
Kaka
Ozil
Ronaldo
Benzema
4 september 2012 om 23:47

Het is jammer dat Kaka al 2 jaar het team niet op sleep touw kan nemen want anders wist ik het wel!! speelt minder wedstrijden dan deze jongen maar heeft wel 2x zoveel gescoort. anderzijds is Ozil heel belangrijk geweest in het snel omschakelen. Hij heeft door zijn inzicht en fijne passes veel assist op zijn naam staan.

Ik hoop dat Kaka dit seizoen nog terug komt en zijn jaren waardig afsluit bij real! zo een ster speler gun je dit. Wat ozil betreft. Hij heeft nog genoeg tijd zijn top jaren moeten nog komen en ik denk dat dit ook nog gaat komen. De toekomstige goude schoen winnaar!!

4 september 2012 om 23:54

Het snelle omschakelen gaat juist met Kaka heel goed, vooral door zijn snelheid. Toen men sprak over Real Madrid en haar dodelijke counter was dat met Kaka in de basis. Kijk alle doelpunten na waarvan ze binnen 10 seconden aan de overkant waren en scoorden, in alle doelpunten zitten Kaka en C.ronaldo er wel in betrokken. Vaak is het dan met Benz/hig en Di Maria of Ozil.

4 september 2012 om 23:59

Ik zie ook liever Kaka dan die hopeloos geval Di Maria wat een prutser is dat...
Aan Kaka kan je toch geen hekel aan hebben toch...

5 september 2012 om 00:03

Ik zie Kaka het liefst van allemaal

Vooral in grote wedstrijden mist Real Madrid hem gewoon.. echt waar. Ozil,di Maria laten het dan afweten.. terwijl Kaka juist zulke wedstrijden extra gevaarlijk is.

5 september 2012 om 00:11

Inderdaad heb ik liever Kaka, Di Maria rendement 0, 0 helpt vaak kansen omzeep ziet zijn ploeg genoten niet staan die er beter voor staan, schiet alle ballen scheef erin:

5 september 2012 om 00:17

Wat juist goed is aan Di Maria is zijn rendement.. zelfs als hij zeer slecht speelt haalt hij vaak wel een assist, dat komt omdat hij zo direct speelt.. en erg doelgericht denkt.

Wat er tegenover staat is dat hij inderdaad geen teamspeler is en ook veel verprutst inderdaad.

5 september 2012 om 00:31

@ Ek-hell
haha zolang hij ze er toch maar in schiet?

Nouu.. om eerlijk te zijn vind ik Di Maria zo slecht niet.. gevaarlijk met zijn snelheid en doelgerichtheid.

5 september 2012 om 13:00

sorry Ac_milan22 maar dat zie ik toch anders. kaka had altijd een hele mooie dribbel waarbij hij zijn tegenstander voorbij knalde. maar om in de counter zijn steekballen te zien werd je niet blij van. Ik denk dat hij daar ook zelf niet blij van was. denk ff terug aan momenten tegen barca waarbij het vanaf achter naar ozil ging en ronaldo ineens voor het doel van valdes.

Maar ik vind dan nog dat Ozil nog niet tegen het niveau van kaka in zijn hoogtijddagen aan zit. Kaka was toen een magician!!

4 september 2012 om 23:56

Ozil is vaak wisselvallig en verprust vaak simpel de ballen...
Hij speelt vaak veel te laks waardoor hij het spel nooit kan maken hij is nooit dwingend aanwezig..

5 september 2012 om 00:13

Gelukkig zijn er ook nog artikels uit Spanje die niet over Ronaldo gaan...ik vind dat Özil sinds zijn komst bij Real een goede ontwikkeling heeft door gemaakt. Hij werd aanvankelijk gehaald voor 15 miljoen als ik het goed heb als invaller van Kaka, en kijk tot waar hij het nu heeft geschopt gewoon vóór Kaka en eigenlijk gewoon een basisspeler. Dit seizoen begint Özil niet echt lekker, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat Özil binnenkort weer met mooie acties en steekpassjes gaat strooien als wij als supporters hem maar blijven steunen.

5 september 2012 om 00:21

Ozil was 10x dodelijker gevaarlijker en veel verder dan die nu is bij Real als die voor Barca had gespeelt perfecte combinatie met xavi iniesta messi voorin pfff!!!!

5 september 2012 om 00:28

Of hij had naast Fabregas op de bank gezeten? Hij is er niet heen gegaan dus zullen we het niet weten.

5 september 2012 om 00:35

Denk het niet maar goed 1ding weten we wel hij zal een legende gaan worden, is nog een groentje kwa leeftijd dus die komt er wel en als die snel bij real weg zou gaan had ik die overstap gemaakt naar barca schijt! Toch een braca fan hij zegt een hoop voor een speler bij Real of was hahahah tussen aanhalingsteken he.......

5 september 2012 om 08:51

Casillas

Arbeloa-pepe-ramos-marcelo

Xabi Alonso-modric

Ozil-kaka-ronaldo

Higuain

Oh lord wat zou ik dit graag een keer willen zien (tegen een wat mindere ploeg). Zoveel voetbal in dit team.

5 september 2012 om 12:36

Özil is naar CR7 de beste speler van RM en ook zeker 1 van de beste van de wereld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
Xabi AlonsoMiddenvelder280
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

487 fans
Middenvelder, 24 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Real Madrid 30 9 5 0
2011/2012 Real Madrid 35 4 5 1
2010/2011 Real Madrid 36 6 2 0
2009/2010 Werder Bremen 31 9 2 0
2008/2009 Werder Bremen 28 3 1 1
Laatste voetbalnieuws

Courtois na heldenoptreden: ‘Ik weet niet hoe mijn toekomst zal zijn’

Thibaut Courtois vervulde vrijdagavond een heldenrol in de Spaanse bekerfinale. De 21-jarige doelman is voor het tweede seizoen op rij door Chelsea verhuurd aan Atlético Madrid en won al de Europa...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.125 seconden.