Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax met veel eigen jeugd en slechts achttien spelers op A-lijst CL in

Laatste update:

Over twee weken worden de eerste groepswedstrijden in de Champions League gespeeld en de deelnemers aan het toernooi moesten voor dinsdag bekendmaken met welke selecties zij het toernooi ingaan. Ook Ajax heeft zijn lijst ingediend en de Amsterdammers hebben opvallend genoeg slechts achttien spelers op de A-lijst staan. Dat meldt de UEFA op zijn website.

/

Clubs kunnen in totaal 25 spelers op de A-lijst plaatsen en de UEFA stelt de eis dat van de 25 speelgerechtigde spelers er minimaal acht hun opleiding hebben genoten in het land van de betreffende club. Van die acht moeten er tenminste vier bij de club in kwestie in de opleiding hebben gezeten. Ajax heeft een selectie vol eigen jeugd en kon dan ook gemakkelijk voldoen aan deze eis.

De B-lijst is ongelimiteerd en daar kunnen nog tot 24 uur voor de wedstrijden spelers aan toegevoegd worden. Ajax heeft Kenneth Vermeer, Toby Alderweireld, Siem de Jong, Daley Blind, Ryan Babel en Derk Boerrigter op de A-lijst staan als zelfopgeleide spelers, terwijl Jasper Cillessen en Danny Hoesen zijn ingeschreven als in Nederland opgeleide spelers.

De selectie waarmee Ajax de Champions League in gaat is hier te vinden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was al moeilijk.
jammer voor het nederlandse voetbal.

Maar als feyenoord-fan moet ik toch zeggen:

Lekker puh ajax :D

4 september 2012 om 20:24

En nog bedankt voor de miljoenen goede vriend!

4 september 2012 om 20:26

Het was maar een grapje hoor

maar goed, het zou me echt verbazen als Ajax het red. Al is het 3e

4 september 2012 om 20:29

Nou nou Afca, vergeet niet dat feyenoord tegen Sparta Praag moest. Toch een van de beste teams in Europa.

Miljoenen meer voor Ajax dankzij feyenoord. U Mad rotjeknor?

4 september 2012 om 20:30

Als Ajax 1 punt kan krijgen doen ze het al super goed. Helaas geef ik ze geen schijn van kans zowel thuis als uit.

4 september 2012 om 20:30

Dit is nou arrogantie, nu gun ik Ajax niets meer. Veel plezier dat jullie worden vernederd

4 september 2012 om 20:31

Arrogant? We hebben zelf afgedwongen dat we in de CL staan door kampioen te worden, wij kunnen er niets aan doen dat Feyenoord zichzelf elimineert en ons zo de miljoenen schenkt.

4 september 2012 om 20:33

@fabregas95
Waarom doe je nou zo? Dit is niet arrogant, dit is gewoon zo ongeveer het beste wat Ajax heeft. Ook is dit voor het grote gedeelte eigen jeugd een geweldige kans om wat ervaring op te doen. Je speelt niet iedere dag tegen Real Madrid, City of Dortmund. Je bent volgens mij een klein beetje jaloers, omdat Ajax wel naar de groepsfase gaat en Feyenoord werd uitgeschakeld door een grote kampioen uit een groot voetballand, Sparta Praag.

4 september 2012 om 20:35

Ik heb het over die man boven mij Rmasr ofzo.niet jullie..

Ik ben helemaal niet jaloers, Feyenoord heeft niks te zoeken in de CL net als Ajax trouwens..

4 september 2012 om 20:39

Nee maar dit soort opmerkingen is dus precies de reden dat Iedereen die in dit land niet voor Ajax is, er tegen is, dat heb niks met de club zelf te maken, maar gewoon met het feit dat haar supporters de meest arrogante zelf ingenomen figuren zijn in dit land. Gefeliciteerd.

edit: Je nickname alleen al gaat ieder normaal persoon toch van over ze nek.

4 september 2012 om 20:42

@dolfjeschaap

Nobody likes us we don´t care;; Ooit van gehoord? Nee dan weetje nu waar het vandaan komt.

4 september 2012 om 20:42

Nee hoor Feyenoord werd uitgeschakeld door Kiev.

4 september 2012 om 20:44

Ajax, Psv, Twente en in mindere mate Feyenoord hebben echt wel wat te zoeken in de CL hoor! Nederland is niet te vergelijken met de top 4 landen maar een geloof ik 7e plek is echt niet slecht. Bovendien staan we toch bekend als een land dat een kweekvijver vol talent is.

Als teams als:

CFR Cluj, Bate Borisov, Nordsjaelland, Anderlecht, Olympiakos Piraeus, Dinamo Zagreb, en in mindere mate Dinamo Kiev, Galatasaray, en Montpellier meedoen kunnen de Nederlandse teams echt wel meedoen. Die zijn beter zoniet ietsje minder dan de bovenstaande teams hoor! Of wil je een Engels/spaanse competitie zien?

4 september 2012 om 20:45

@ Afca_godenzoon

Dat komt van Milwall, ere wie ere toekomt.

4 september 2012 om 20:47

@setto

Het maakt niet uit waar het vandaan komt, het gaat erom wie het toepast. Wij passen het al jaren toe, tot ergernis van heel Nederland

4 september 2012 om 20:49

Fabregas95, als jij suggereert dat Ajax niet in de CL zou moeten spelen is een CL voor maar 16 teams dan de oplossing?
Zelfs met deze selectie zijn er tal van ploegen in de CL die een mindere selectie hebben. Maar natuurlijk is Ajax niet het kaliber van Barcelona etc.

4 september 2012 om 20:51

@ Afca_godenzoon

Wel leuk om te zien hoe onze reacties in elkaar zitten.

10 Likes voor mij en 43 Dislikes, en jij precies andersom :D

4 september 2012 om 20:51

Ow sorry, laat dan maar. In dat geval heb je in helemaal gelijk.

4 september 2012 om 20:54

Onzin, elke club die CL haalt heeft er iets te zoeken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alleen de rijke clubs mee mogen doen. Jij wil dus graag een CL met alleen teams uit Spanje en Engeland?

4 september 2012 om 20:55

Beetje generaliserend, en zelfingenomen is ook niet het juiste woord, wij zijn vol van Ajax, niet van onszelf.

Nobody likes us, we don't care!

4 september 2012 om 20:58

denk dat de Feynooit supporters het hier past om te zwijgen…. jullie zouden ietwat recht van spreken hebben als jullie zelf ook maar ergens in een europees toernooi zouden spelen…. hoe bedoel je arrogantie tjongejonge wat heb jij een bord voor je kop zeg.

4 september 2012 om 21:08

@dolfjeschaap

Ten eerste,het idee dat Ajax supporters arrogant zijn vind ik een beetje raar.
Elke club roept dat zij de beste zijn of niet?
Als jullie "niets is sterker dan dat ene woord" zingen zegge we toch ook niet dat jullie arrogantie zijn -.-

"gaat ieder normaal persoon toch van over ze nek." De enige supporters die niet normaal zijn zijn jullie het wel, Allemaal gekke achter het doel, die zich als gestoorde gedragen bij iets dat hun niet bevalt.
En liever Godenzoon dat een kakkerlak..

On topic: Ik denk niet dat Ajax heel ver zou komen, maar we blijven hopen, want wij zijn Ajax wij zijn de beste! :D

4 september 2012 om 21:17

Tuurlijk zijn wij weer arrogant. Wij reageren alleen op die belachelijke Feyenoord supporters die ons provoceren. Jullie zouden toch beter je mondje kunnen houden na het fiasco van Gent en Praag.

4 september 2012 om 21:32

Ajax weet heus wel meer dan 1 punt te halen hoor... een beetje realistischer blijven. Voor Borussia Dortmund of Manchester City is Ajax heus geen ploeg waar zij zomaar eventjes zonder probleempjes van weten te winnen. Ajax is de underdog, maar nog steeds geen slechte ploeg. Vorig jaar zeer onterecht verloren van Real Madrid door arbitrale dwalingen en ook is Manchester United verslagen.

4 september 2012 om 21:35

@ Afca_godenzoon

Ja was meer omdat je zei 'waar het vandaan komt'.

Maar als je het toepast dan is het goed, zouden meer clubs moeten doen!
Lekker over je eigen club bekommeren, de rest is niet belangrijk.

4 september 2012 om 22:02

Niet elk team heeft wat te zoeken in de Uefa Champions League, wat mij betreft mogen er alleen kampioenen meedoen, zoals het hoort! maar nee... lang leve de commercie.

4 september 2012 om 22:03

Een van de beste clubs uit Europa? Onder welke steen heb jij gelegen de afgelopen pakweg 20 jaar?

4 september 2012 om 22:49

Ga toch weg man, net alsof Ajax wel van Kiev had gewonnen..

Ajax is weer bezig met een excuus. Een B elftal. Let maar op.
G

4 september 2012 om 22:59

Voor al die ajaxieden die feyenoord supporters afzeiken, jongens doe eens normaal in welke tijd leven jullie in de oertijd.

Jeetje wat kan ik mij ergeren aan deze supporters van Ajax, jullie maken het voetbal kapot. Rivaliteit is leuk en hoort erbij, maar hoe jullie tegenover elkaar doen dat is absoluut respectloos.

Elke supporter vind zijn eigen club de beste en dat heeft niets met arrogantie te maken, dat mag je gewoon zeggen en iedereen is trots op zijn eigen club en dat mag ook. Maar we moeten ook niet vergeten dat zowel Ajax en Feyenoord heel veel hebben betekend voor het Nederlandse voetbal. Feyenoord door als eerste (ec1) te winnen en als laatste nederlandse ploeg een europese prijs. Ajax door in de jaren '70 3 x de EC1 te winnen en in de jaren '90 de CL, maar ook de EC2 en De EC3 te winnen. PSV heeft ook nog wat betekend door ook de EC1 en ook de Uefa Cup te winnen.

Laten we gewoon als supporters van nederlands voetbal hopen dat zowel Ajax en PSV overwinteren in de EL en zo weer punten kunnen pakken ipv naar elkaar te wijzen wie het arrogants en wie de beste zijn.

4 september 2012 om 23:09

sparta praag 1 van de beste teams van europa? 1 van de beste 100 teams misschien.

4 september 2012 om 23:24

Dat slaat helemaal nergens op. ajax heeft misschien wat schreeuwlelijken, maar het gros is gewoon fan. wij hoeven niet per sé alle aandacht, daarom zie je misschien wat vaker mensen met een uitgesproken. maar jij weet zelf ook best dat je nu alle Ajaxcieden over een kam scheert

4 september 2012 om 23:34

Arrogantie op basis van wat? Dat 1 iemand dat doet hoeft niet te betekenen dat iedereen zo denkt of doet en van arrogantie was er helemaal van geen sprake. Overigens speelde Ajax vorig jaar uit in Madrid erg goed en hadden veel kansen gecreëerd, Ajax was ook diegene die beter voetbalde en meer balbezit had. Overigens had Ajax thuis tegen Real Madrid recht op een punt. 2 goals die onterecht afgekeurd werden vanwege buitenspel. Frank de Boer zei ook al na afloop:''die grensrechter mag van mij apart die vlag in de wilgen hangen''.
Dortmund is flink wat minder geworden gezien hun spelverdeler Kagawa is vertrokken en in de Duitse competitie loopt het ook nog niet op rolletjes. Ajax kan zo wat puntjes pakken tegen Dortmund, maarja. We moeten het eerst maar is zien. Ik hoop op een derde plek zodat we nog Europa League kunnen spelen.

4 september 2012 om 23:38

@maarten1997,
2 jaar geleden hebben wij inderdaad van Kiev gewonnen, met exact dezelfde spelers die er in Kiev nu nog rondlopen.

5 september 2012 om 00:12

Als Ajax niet in de CL hoort, Dan zijn er wel meerdere europese clubs die er niet in thuis horen! Jullie feyenoorders zijn duidelijk jaloers. Kan k me voorstellen..

5 september 2012 om 00:22

Thuis tegen Duitse ploegen doen ze het meestal wel goed. Terwijl ook Engelse ploegen Ajax nooit onder de voet lopen. Tegen Real is het een vrij kansloos verhaal. Al verwacht ik inderdaad zoals jij dat ook doet dat Ajax de winter niet overleeft.

5 september 2012 om 07:40

@ arsenal1994

Je hebt helemaal gelijk. Als Ajax gunstig geloot had, hadden ze misschien wel kans om te overwinteren in de CL, net als vorig jaar toen het wel lukte en alleen ze kregen het niet van de Uefa. Die wou liever een Franse club door...
Ajax is echt niet de minste van de CL, wel van deze poule.
En dit is gewoon weer pure pech. Eerst onterecht uitgeschakeld worden in de CL, dan in de Europa League gelijk Manchester United loten, en als kers op de taart in deze zwaarste kampioenen poule terecht komen.
De top 3 kampioenen van de wereld beste competities.
Ajax heeft gewoon ongelofelijk veel pech in Europa.
Er moeten wonderen gebeuren als Ajax 2e of 3e wilt worden.
De bal is rond we gaan het beleven. Al is de kans 10% op CL overwintering en 30% kans op EL overwintering. Je moet gewoon thuis winnen van Man City en Dortmund, bijna een onmogelijke opgave, maar dat moet wel minimaal gebeuren als je wilt overwinteren.
Ach die andere clubs hebben veel meer kwaliteit en geld dan Ajax.
Het enige waar ze van kunnen profiteren is dat Dortmund wel goed is, maar weinig ervaring in Europa Cup wedstrijden heeft.
Dat zag je vorig jaar ook, kampioen van Duitsland en laatste in de CL poule. En die Poule was 2x zo simpel als deze poule. Dus je weet maar nooit of Dortmund nog kwetsbaar is. Ajax heeft meer ervaring van CL of EL spelen.

4 september 2012 om 20:25

Voor Feyenoord is het in principe jammer dat ze weer geen punten pakken in Europa en dat ze dus weer absurd zwaar loten de volgende keer dat ze Europa in gaan.

4 september 2012 om 20:26

Wazandi pfff Nederland moet zo ver mogelijk komen in Europa willen we straks niet met 2 teams per keer in Europa actief zijn. En wij zijn er al uit in Europa kom jij hier nu 250 Ajacieden een voorzet geven.

4 september 2012 om 20:29

Hahaha

tja, ik moet ergens het ajax-leed kunnen vinden.
het bestuur is opgehouden met zaniken XD

4 september 2012 om 20:33

Als het tussen Feyenoord en Ajax gaat hoop ik dat ajax wordt afgedroogd maar Europa ben ik altijd voor Nederland ongeacht welk team. En wees blij dat soap Amsterdam afgelopen is als er iets is waar ik gek van werd was het dat wel

En leed-vermaak is niet nodig wees nauw maar blij dat het weer veel beter gaat in Rotterdam is toch veel leuker joh.

4 september 2012 om 20:36

ja, staan we is 2e, staat Ajax nog boven ons xD

4 september 2012 om 20:41

Ach ja beteren tijden komen eraan en laat Ajax nu maar de eer hoog houden voor Nederland en lekker ver komen in Europa daar hebben wij ook weer profijt van.

4 september 2012 om 20:26

Haha Ajax heeft bijna altijd een moeilijke groep helemaal als je bij het beste team zit. Niemand wou City in haar groep en laatstaan Dortmund Mooie wedstrijden op Nos,maar als het Real-city is ga ik lekker naar Sport1.

5 september 2012 om 08:01

@fabregas95

Je kijkt toch veel liever naar een Nederlandse club in de CL dan naar die zakkenvullers.
Real en City zie je de volgende ronde ook wel.
Dat Ajax nog CL speelt is uniek, want als het voetbal alleen maar om dat klote geld gaat, dan heeft Nederland straks niks meer te zoeken in de CL of uberhaupt Europa.
En helemaal niet als domme supporters van andere clubs er een afkeer voor krijgen omdat ze uit jaloersie niet kunnen kijken.
Best triest vind je niet !!!

4 september 2012 om 20:35

Lekker puh? Hun spelen gewoon 6 geweldige potten in europa op het hooghste niveau! Het zelfde als Feye....oh nei hun zijn er kansloos uitgegaan tegen euhmmmm Sparta Praag in de Uefa Cup?
Ik hoop dat Ajax het goed doet prima voor het Nederlandse voetbal. Het zelfde geld eigenlijk voor alle Nederlandse teams die in europa strijden. Nederland moet gewoon zoveel mogelijk punten bij elkaar schrapen dan maken clubs net als JOU club ook meer kans op europees.

Ben toch bang voor Feyenoord dat vorig jaar een toevals treffer was. Vitesse, Ajax, Psv, Twente hebben een Mijn ogen een beter team. Heerenveen, Roda, AZ en dan Feyenoord voor de plaatsen daar onder. Dus juich maar wat harder voor het nederlandse voetbal kan je later nog eens profijt van hebben!

O ja RKC mag ook mee doen dit jaar voor play offs :-)

4 september 2012 om 20:43

Of als Ajax goed gepresteerd heeft tegen Sparta Praag en Kopenhagen. Hoe kun je nou uitgeschakeld worden door hun als je spelers als Huntelaar hebt..feyenoord moest het met Fernandez en Cisse doen. Die raken geen pepernoot !!!

4 september 2012 om 20:47

1 Het was maar een grapje
2 Ik wilde lekker kinderachtig doen, nou en?
3 we zijn niet kansloos onderuit gegaan tegen Sparta Praag. Kansen zat :D alleen geen afmakers helaas
4 vitesse, ajax psv twente az heerenveen, hadden ook vorig jaar een beter team in huis, naar mijn mening. Maar dat hield Feyenoord niet tegen.

En ja ik hooop ook dat Ajax door gaat naar de volgende ronde, maar ik zie het niet gebeuren

4 september 2012 om 20:57

Net als of een team uit 2 spelers bestaat? Als je 10 spelers van top OSS en Huntelaar in de CL laat spelen worden ze ook uitgeschakeld dus je antwoord raakt kant noch wal. In 95 speelde Ajax ook met veel eigen jeugd en speelde iedereen van de mat in europa.....het gaat erom wie het sterkste team heeft momenteel is real net als het nederlands elftal tijdens het EK los zand.

4 september 2012 om 22:09

Volgens mij werd Feyenoord lullig uitgeschakeld door Kiev. Kan me vergissen. Verder hebben wij niet veel recht van spreken natuurlijk, maar wel even de feiten correct weergeven.

5 september 2012 om 13:20

....oh nei hun zijn er kansloos uitgegaan tegen euhmmmm Sparta Praag in de Uefa Cup?


FF Uefa cup dik onderstrepen voor jou :-)

4 september 2012 om 20:42

Niet te vergeten, Man United ging er ook uit als 3e in de poule. FC Basel was de plaag geest voor Manchester des tijds.

Het zou een wereldprestatie zijn als Ajax 3e weet te worden maar ik zie ze wel een punt pakken thuis tegen Dortmund en heel misschien tegen City. Real Madrid zijn ze kansloos.

Waarom zit Van Rhijn bij de B-selectie? Is hij genaaid door Frank de Boer? Nee,laat maar Eriksen staat ook op die lijst en ik zie de Boer Eriksen niet passeren aangezien het zijn oogappel is.

4 september 2012 om 20:43

Tegen Dortmund kunnen ze idd de sterren van de hemel spelen en 3 punten pakken in de Arena. Uit, kunnen ze geloof ik opdezelfde wijze en met een beetje gelijk een puntje mee naar huis nemen.. Maar tegen City ziet het er somber uit. Laat staan Madrid ja.

Aan de andere kant, de laatste wedstrijd is tegen Madrid? Ik neem aan dat wij al gekwalificeerd zijn, dus dan gaan we met een B/c-eltal het veld op. Ik ben eigenlijk geen voorstander hiervan, maar Mourinho zal dat wel doen dat weet ik zeker.. en mssn is dat ook beter om keyplayers rust te gunnen. Dus mssn is een gelijkspel tegen Madrid in Bernabeu wel mogelijk. Zeker als we spelen zoals tegen Benfica..

Edit: Gelijk = Geluk*

4 september 2012 om 20:47

Nee Ajax is daar niet goed genoeg voor om een punt te pakken tegen het B-team van Real, dat is totaal geen schande want dat zijn Modric,benzema,essien,callejon,coentrao en Varane.

4 september 2012 om 20:54

Het hangt ervan af hoe serieus wij de wedstrijd nemen.. Vorig jaar namen we die laatste wedstrijd iig wel serieus.. 0-3 met een B elftal in de Arena dacht ik.. Ik hoop iig dat we alle wedstrijden serieus nemen.

4 september 2012 om 20:57

Nee klopt vorig jaar verlore dan we thuis van Real. Maar als die leipe grensrechter even langs specsavers was gegaan, dan had Ajax gewoon minimaal een.punt gepakt en waren we waarschijnlijk gewoon door. Dus lul nou niet met gedn kans. Want vorig jaar zouden we ook 0 punten halen! Hoeveel hadden we er toen?

4 september 2012 om 20:58

Spelers die ik goed vind bij BVB (bekendste namen) zijn toch wel Robert Lewandowski, Mario Götze, Marco Reus en Neven Subotić.

Ajax en BVB gaan het uit vechten om plek 3 / 4. Ik ben er van overtuigd dat Real Madrid en Man City met qau selectie's gewoon beter zijn dan wij en de Duitsers.

4 september 2012 om 21:43

Let ook op die centrum verdediger is zo goed dat die bijna nooit een overtreding nodig heeft

5 september 2012 om 10:26

Hummels idd, Barcelona zat niet voor niets een tijd achter hem aan!

4 september 2012 om 20:52

Afgelopen seizoen had Ajax op zijn minst gelijk moeten spelen tegen Madrid thuis.
Mede door arbitrale fouten en geknoei in de verdediging werd het een nederlaag.

4 september 2012 om 20:55

Jaa maar toen had Ajax nog een kans om door te gaan, deze keer is die kans zeer klein.

4 september 2012 om 20:57

Op papier wel ja, we zullen zien... Ajax zou zich niet te hoeven schamen als het keihard afgaat.

4 september 2012 om 21:02

Elke jaar hetzelfde riedeltje van alle anti Ajax supporters. Gelukkig pakken we elke keer meer punten dan iedereen beweert. En als je eenmaal wint , dan ligt het uiteraard niet aan Ajax. Nee dan was de scheids weer pro ajax of wonnen we tegen een b team. Ja dat kan iedereen!

4 september 2012 om 21:04

Nee totaal niet want verliezen van het beste team ter wereld is zeker geen schande.

Leuk voor deze jongens dat ze aan het grote werk mogen proeven.
Maar Ajax zal hooguit 1 miss 2 puntjes mee pikken, maar toch wel een leuk bedrag kan bijschrijven.

En zeker getalenteerd.
Al zeg ik het zelf als Psv Fan

Misschien ligt het aan mij maar ik snap helemaal niks van die site van de Uefa. Wie zijn er nu geregistreerd? En staat Ricardo van Rhijn momenteel in de spits?

4 september 2012 om 20:27

Iedere naam die je ziet is geregistreerd, de namen met een sterretje staan op de B-lijst.
Van Rhijn moet een fout zijn, die kennen ze bij de Uefa nog niet zo goed.

4 september 2012 om 20:29

Eriksen ook een fout ? hoesen ook een fout? Klaassen ook een fout?
eriksen heeft * klaassen ook en hoesen weer niet.
Denk dat de uefa maar gewoon die namen heeft ingevuld en spelers gewoon beetje hebben aangeklikt die een * krijgen denk ik.

4 september 2012 om 20:31

Volgens mij snap je niet helemaal hoe het werkt.

Als je onder de 21 bent en/of al langer dan 2 jaar bij de club zit hoef je niet per se ingeschreven te worden, zoals Eriksen en Klaasen.
Hoessen is geen 21 meer en ook niet langer dan 2 jaar bij de club, dus moeten ze die wel inschrijven.

4 september 2012 om 20:27

Dat is niet het enige wat verkeerd staat want, Blind op middenveld en Eriksen op B lijst.

4 september 2012 om 20:29

Eriksen hoefde niet ingeschreven te worden, die is onder de 21 en al 2 jaar bij de club.

4 september 2012 om 20:30

Alle spelers die daar staan zijn geregistreerd, alle spelers met * als speler op de B-lijst. Die lijst is voor spelers uit de eigen jeugd en onder de 21 jaar. Van de rest moeten de spelers op de a-lijst aan de in dit artikel genoemde eisen voldoen. Daar moeten dus zeker alle spelers ouder dan 21 op die kunnen spelen. Omdat de B-lijst voor jeugdspelers is, kunnen daar altijd nog spelers aan worden toegevoegd.

Ik zie Van Rhijn niet in de lijst staan.

4 september 2012 om 20:26

Hij staat bij Forwards.

4 september 2012 om 20:31

Ok, dank je.

4 september 2012 om 20:27

Ik zie Ruben Ligeon enzo ook niet staan. VZ noemde gewoon de 8 spelers op die in Nederland zijn opgeleid, waarvan 4 in de jeugdopleiding van Ajax. Daaraan moet voldaan worden wil je je inschrijven voor de CL. Ajax kan die lijst driemaal vullen.

4 september 2012 om 20:29

Ligeon staat ertussen, onder Koppers, boven Veltman.

4 september 2012 om 20:31

Waarom zetten ze Van Rhijn eigenlijk tussen
de aanvallers.

4 september 2012 om 20:40

Ja Uefa maakt er een potje van. Alleen de grote clubs kennen ze blijkbaar. Kan me moeilijk voorstellen dat Ajax het zelf verkeerd ingevuld heeft. Uefa heeft het te druk met geld tellen vermoed ik.

4 september 2012 om 21:18

omdat het een veelvuldig opkomende back is, zal alleen tegen deze tegenstanders weinig voorkomen.

4 september 2012 om 20:27

Van Rhijn staat bij de aanvallers,

De Kamps en Sporkslede zijn meer Vm dan echte centrale verdedigers

Van alle clubs is die lijst invullen voor Ajax de simpelste job. Enorm veel eigen jeugd, terwijl andere clubs soms bepaalde spelers niet eens kunnen inschrijven.

edit: typo

Staan er maar 2 verdedigers op de A-lijst? Wat voor nut heeft de A-lijst als de B-lijst geldt voor de wedstrijd?

4 september 2012 om 20:28

Bijna alle verdedigers van Ajax zijn onder de 21 en/of zitten al langer dan 2 jaar bij de club.
In dat geval hoeven ze niet ingeschreven worden, in tegenstelling tot andere clubs die sommige spelers niet meer kunnen inschrijven omdat ze zo weinig eigen jeugd hebben.

4 september 2012 om 20:31

A-lijst is voor spelers boven 21 jaar en B lijst voor 'jeugd' spelers

Logisch dat ze zo weinig spelers inschrijven, het merendeel is nog onder de 21 en/of zit al langer dan 2 jaar bij de club.

Met dit selectie kom je toch nergens.. mist creativitijd, ervaring, ect.

Bagger elftal.

4 september 2012 om 20:31

Wat is creativitijd? Als je creativiteit bedoeld, dat heeft Ajax zat.

Waarom zitten Andersen en Rits er niet bij?

4 september 2012 om 20:33

Nog niet fit genoeg (rits) en kunnen beide ieder gewenst moment nog aan de b-lijst worden toegevoegd.

4 september 2012 om 21:14

Leuk voor je maar goed.

Een CL met zulke tegenstanders ga je niet redden met dit kleuter selectie.

Creativiteit heeft Ajax zat? haha met zulke jonkies wordt het alleen maar een ellende en twijfelgeval .. Je hebt echt wel wat ervaring nodig..

Kon Ajax niet ff een paar type Poulsen's kopen. Komt goed van pas als begeleiding voor de Jongeren spelers + heb je wat ervaring in het elftal.

4 september 2012 om 20:56

Veel plezier in de EL vriend!

4 september 2012 om 21:22

met dit reaktie jij je ingurgerings kursus niet halen

En nee inderdaad met deze selectie win je ook niet ff van bijvoorbeeld Real en City, maar ja we hebben geen rijke eigenaar en ook geen schulden.
We kunnen over een aantal jaren best weer mee met de subtop van Europa daarvan ben ik overtuigd.

Ik wist niet dat van Rhijn een aanvaller is..

ik snap niet helemaal waarom Eriksen op de B-lijst staat?

4 september 2012 om 20:29

Eriksen heeft meer dan een x-aantal jaar in de opleiding van Ajax gezeten en heeft een minimum leeftijd waar je aan moet voldoen waardoor die niet op de A-lijst hoeft;

4 september 2012 om 21:09

Volgens de Uefa is Eriksen geen jeugd speler hoor dus daar gaat je theorie!

4 september 2012 om 21:30

eriksen is een deen.
waar blijven de hollandse talenten met noord hollands accent?

4 september 2012 om 22:06

@-jordyclasie-

Die Noord hollandse talenten met Noord Hollands accent die spelen met nummer 6 bij de concurrent

Verder uit mijn hoofd zijn Klaassen, Blind, Lukoki, Babel, Vermeer, Dijks opgegroeid in Noord-holland

edit: ik had jordy niet juist geschreven

Ik zit naar die selectie te kijken maar daar klopt niet veel van Eriksen met *.
Van Rhijn als aanvaller en reserve en hoesen weer geen reserve snap er niet veel van.

4 september 2012 om 20:33

Van Rhijn is foutje van Uefa, Hoessen is 21 jaar en moet dus op de A-lijst. A of b lijst heeft niks met reserve of niet reserve te maken. A lijst is voor 21 en ouder, b-lijst is voor spelers tot 21 jaar.

4 september 2012 om 20:34

Die lijst is voor Ajax een formaliteit. Ajax kan drie lijsten inleveren die aan de eisen van de Uefa voldoen. Welke speler waar staat is dus totaal niet relevant.

Waarom staat Eriksen en van Rhijn op de B-lijst. En van Rhijn als aanvaller.

Verder Sulejmani, Boerrigter en Babel als middenvelders.


antwoord al gevonden bij reacties. edit:

Bijna alle verdedigers van Ajax zijn onder de 21 en/of zitten al langer dan 2 jaar bij de club. In dat geval hoeven ze niet ingeschreven worden, in tegenstelling tot andere clubs die sommige spelers niet meer kunnen inschrijven omdat ze zo weinig eigen jeugd hebben.

Erikssen op de b lijst.
mss moeten clubs als Real,manchester/city/united,juventus,psg eens een voorbeeld nemen met eigen jeugd dan alleen maar kopen kopen en kopen

Het is echt schrikbarend hoe weinig mensen begrijpen hoe het werkt met de inschrijving voor Europese competities. Wellicht kan VZ die regels erbij zetten, voor degenen die het nog niet wisten.

4 september 2012 om 20:45

Ja, want dat is echt super belangrijk om te weten in je leven.

4 september 2012 om 20:48

Het is geen essentiële kennis, maar als je over voetbal wilt praten is het wel handig als je de regels kent. En als mensen ook te dom blijken om een Uefa site te ontcijferen inclusief legenda, dan is het wel handig om te informeren, niet een onbelangrijk aspect van Vz.

Jouw reactie op mijn comment was vast ook een belangrijk moment in jouw leven, fijn dat je die tijd voor me vrij hebt kunnen maken.

Die A of B-lijst maakt niet zoveel uit. Het is leuk om te kunnen zeggen, maar je kunt al na 2 jaar een speler op de B-lijst zetten, als je hem zelf hebt opgeleid. Dat geldt bijv. voor Eriksen, die normaal wel op de A-lijst had gestaan.

Van Rhijn in de spits, middenveld met Babel, Sulejmani en Boerrigter!

Waarom staat bij Uefa sulejmani op het middenveld?


Schrijft iemand even de namen op van de selectie

4 september 2012 om 20:37

Goalkeepers
No. name p g
1 kenneth Vermeer - -
22 jasper Cillessen - -
30 mickey van der Hart - -
Defenders
No. name p g
3 toby Alderweireld - -
4 niklas Moisander - -
15 nicolai Boilesen - -
26 dico Koppers - -
32 ruben Ligeon - -
33 jöel Veltman - -
34 stefano Denswil - -
35 mitchell Dijks - -
38 sven Nieuwpoort - -
40 fabian Sporkslede - -
42 joeri de Kamps - -
Midfielders
No. name p g
5 christian Poulsen - -
6 eyong Enoh - -
7 miralem Sulejmani - -
8 christian Eriksen - -
10 siem de Jong - -
17 daley Blind - -
20 lasse Schøne - -
21 derk Boerrigter - -
25 thulani Serero - -
43 ilan Semoria Boccara - -
49 ryan Babel - -
Forwards
No. name p g
9 kolbeinn Sigthórsson - -
11 lorenzo Ebecilio - -
18 davy Klaassen - -
19 tobias Sana - -
23 daniel Hoesen - -
24 ricardo van Rhijn - -
27 jody Lukoki - -
37 lesley de Sa - -
39 viktor Fischer - -
41 yener Arica - -

Die lijst klopt van geen kant, Sulejmani, Boerrigter en Babel als middenvelders, Van Rhijn in de spits. Eriksen, Van Rhijn en Lukoki op de B-lijst terwijl Hoesen en Boccara op de A-lijst staan.

Niet echt secuur van de Uefa .

4 september 2012 om 20:42

Eriksen, Van Rhijn en Lukoki zijn onder de 21 en/of 2 jaar bij de club.

Hoessen en Boccara voldoen niet aan die eis, dus moeten wel op de A-lijst.

Dat spelers in verkeerde linie staan heb je wel gelijk in.

4 september 2012 om 20:44

Eriksen, van Rhijn en Lukoki hoeven niet op de A lijst, zijn vanwege hun leeftijd sowieso al speelgerechtigd. A of B heeft niks te maken met reserve spelers ofzo. Ieder elftal moet op de A lijst aan bepaalde eisen voldoen, 4 zelfopgeleid, 8 in Nederland. Ajax had wel drie verschillende A lijsten in kunnen leveren die allemaal aan de eisen voldoen. De posities van de spelers kloppen inderdaad niet, das slordig

Doelpuntenregen met Van Rhijn in de spits. Ryan Babel en Suljemani als creatieve middenvelders. Wat een drama die Uefa beetje correcte informatie mag wel hoor. Wie vult dat in joh..

Wel mooi dat Ajax zoveel jeugd in de CL neemt. Alleen maar goed voor de ervaring.

De Uefa heeft wel wat zitten gokken wat betreft de posities van de spelers, blijkbaar hadden ze geen zin om wat verder te informeren.

De tegenstanders zijn op papier veel beter , F.de Boer moet als ik hem was gewoon counter/afbraakvoetbal gaan spelen. Het heeft echt o,o zin om tegen Real,city,dortmund te gaan aanvallen gewoon de schade beperkt houden.het grote probleem is ook nog eens die Vermeer op doel zou Steek er staan zouden er nog heel veel ballen uitgehouden worden.meer dan tegenhouden zit er niet in .het is voor de A1 van Ajax niet te belopen aanvallend sta je gewoon goed gegroepeerd georganiseer kun je links en rechts zeker thuis echtwel een paar punten mischien een overwinning eruit slepen en uit voor een stuntje zorgen. Maar F.de Boer kennende zal ie wel vol op de aanval gaan spelen en in hopeloos in het mes lopen nee dan mogen we blij zijn als City en vooral Real zich met5-1
in de uitwedstrijd inhouden.

4 september 2012 om 20:45

Ben ik blij dat ji frank de boer niet bent.
Ajax en afbraakvoetbal dan maar 5-0 verliezen.
Maar er gaat geen afbraakvoetbal gespeeld worden.

4 september 2012 om 20:55

Nee lekker naief gaan aanvallen ,terwijl Real elf man voor zijn doel heeft staan dat heeft geen zin tenzij je Barca heet. Ajax speelt met spelers tussen de 18 en 22 oud gemiddeld.
Tegen wereldtoppers Ajax zijn spelers hebben een veel mindere conditie/zijn fysiek veel minder en hebben een veel mindere techniek ervaring kwaliteit.liever met elf man voor het doel en met 2 a 3 -0 verliezen dan met een aantal x met 6-0 verliezen.als je veel mindere bent dan je tegenstander heeft aanvallen geen zin.laten we hopen op de counter te kunnen stunten ,dan maar even geen Ajax schoolvoetbal maar puur overleven.

5 september 2012 om 07:28

wve,

Chelsea heeft daarmee de CL gewonnen.;

sswaa heeft wel min of meer gelijk. Men kan wel aanvallend spelen en de supporters vrolpijk maken met een mooi spel, maar voetbal is geen theater. Bij voetbal draait het meer om resultaten dan vermaak. Men zag het vorig jaar tegen Real Madrid...... mooi voetbal, maar het resultaat was uiteindelijk 3-0 verlies.

5 september 2012 om 18:14

Met alle respect maar over de titel van Chelsea word over een paar jaar niet gesproken.
Over Barcelona van nu het Ajax van 95,96 en het Milan van de begin jaren 90 word gesproken.
Zo wil iedereen spelen zo dominant.
En dan verliest Ajax met 3,4 of 5-0.
Dat kan mij dan niet interesseren.

4 september 2012 om 20:49

Slaat nergens op wat je nu zegt. Frank de Boer probeert het echt wel op de juiste manier aan te pakken. Vorig seizoen had hij gewoon het goede strijd plan, tegen Madrid gaat het dan twee keer fout, maar een keer mag je dat voor 70% op conto van het arbitrale trio schrijven.
Tegen marseille deden ze wat ze moesten doen, tegen Zagreb ook en de eerste CL wedstrijd onder de boer tegen Milan ook.

4 september 2012 om 21:01

Ninjkai Tegen Real was het goed en inderdaad de thuiswedstrijd tegen Real mogen we niet meereken met die arbitrage.

Maar clubs als Lyon en Zagreb zijn wel een paar klase minder dan Dortmund en City.
Lyon is geen europese top meer , en Zagreb is een groot drama.

Wat een heerlijke wedstrijden zijn dit om te zien in het stadion.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben.
Of ze het gaan halen of niet ,dit zijn de wedstrijden waar je voor naar het stadion gaat.

Wij moeten het doen met Aik,en een team waarvan ik geen zin heb om het te typen.

Waarom wordt er hier Feyenoord geschreven op dit topic.. er staat toch duidelijk dat het over Ajax gaat in de Champions League.

On: Ajax kan verliezen van deze top ploegen.. en ja ik mag dat zeggen. Ik ben al blij als we 3e eindigen met deze poule des doods. Real Madrid en Man City zie ik voor 1 / 2 gaan en Ajax zal het uit gaan vechten met BVB om plek 3 / 4.

Het zal niet veel uit maken wie ze op de lijst zetten.
Heerlijke wedstrijden als supporter zijnde maar een compleet kansloze missie natuurlijk.

4 september 2012 om 20:53

We zullen naar alle waarschijnlijk bij vlagen weggetikt worden, echter ben ik er wel van overtuigd dat De Boer vrijuit gaat spelen en het Ajax-spel dat ze graag willen zien blijven hanteren.
Het zou Ajax niet sieren om tevergeefs punten proberen te sprokkelen, dan maar sterven in schoonheid!

4 september 2012 om 20:58

Het is te hopen voor je , terwijl de kans dan groot is dat je er met grote cijfers afgaat.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de boer het initiatief wil gaan nemen in de drie uitwedstrijden.
Thuis moet je je huid zo duur mogelijk verkopen, uit zou ik de boel dicht gooien en hopen op een snelle uitval en een slechte dag van city real of dortmund.

4 september 2012 om 21:04

Grote cijfers is niet erg, aangezien ik niet zie gebeuren dat het op doelsaldo aankomt. En als dat nodig is om toch ons eigen spel te spelen en het publiek ook iets te geven dan is het dat wel waard. We hebben weinig te verliezen, zoals Johan ook al zei.

Natuurlijk zal de Boer niet helemaal open gaan spelen, maar zoals sommige teams helemaal inzakken en handbal spelen (barcelona-inter) zie ik zeker niet gebeuren.

Het zal inderdaad er vanaf hangen hoe we het thuis doen. Als we het goed doen in de Arena en wellicht bij Dortmund een punt pakken dan moet je het nog maar zien. De drie andere teams zijn ook aan elkaar gewaagd.

Wel leuk dat Ajax nu wel kan genieten van de 1e plaats in de poule zonder te spelen!
Ik wens Ajax, PSV en FC Twente succes in Europa, hopelijk pakken ze de punten die Feyenoord, AZ en Vitesse hebben verloren op Europees gebied.

Wacht! Boerrigter is toch opgeleid bij Twente? Wanneer is een speler bij Ajax opgeleid, Boerrigter kwam op zijn 20e ofzo toch pas bij Ajax!?

4 september 2012 om 21:06

Hij was 18 toen hij bij Ajax tekende, heeft er precies twee jaar gezeten (wel uitgeleend maar toch).

4 september 2012 om 21:15

Opleiding bij Twente doorlopen dus.

4 september 2012 om 21:33

je moet die lui tegenwoordig uitleggen wat eigen jeugd is.
weet nog dat seedorf debuteerde tegen feyenoord.
daar scheet je nog van in je vroek

4 september 2012 om 21:39

Als je voor je 21e 2 jaar of meer bij een club hebt gespeeld mogen ze je een opgeleide speler noemen.

In het geval van Boerrigter kun je dus zeggen dat zowel Twente als Ajax recht heeft op die status.

4 september 2012 om 22:17

@tukkerdrums: Ik snap wat je bedoelt. Maar het gaat in dit artikel om eigen jeugd volgens de Uefa regels en daaraan voldoet Boerrigter, vandaar dat hij hier als Ajax jeugd staat.

5 september 2012 om 07:20

Jordyclasie,

Aan wie moet je uitleggen wat eigen jeugd is? Ajax? De supporters? Of gaat het hier om regels van de Uefa wat betreft "eigen jeugd" voor de CL? Een speler dat minimaal 2 jaar in de jeugd heeft gezeten valt dus al onder eigen jeugd.

Dus probeer Ajax en/of de supporters niet te vertellen wat eigen jeugd is, want in je onderstaande reactie noem jij Dijks als eigen jeugd van Ajax. Dus jij weet zelf niet eens welke spelers daadwerkelijk uit de jeugd van Ajax komen.

Dit gaat een gigantische flop worden Ajax met dit poepelftal in de Champions League. Ik hoop natuurlijk dat ze veel punten weten binnen te halen voor Nederland maar ik ben er bang voor.

4 september 2012 om 21:06

Die poepelftal? Eerlijk, wat had je verwacht? Ik ben benieuwd.

Als ik hier zo de reacties allemaal lees, zie ik grotendeels veel haat, afgunst en/of jaloezie reacties.
Ik ben rasajacied, maar heb voor AZ, Twente en (eigenlijk het meest) Feyenoord zitten juichen toen zij voor Europees voetbal gingen.

Realistisch gezien snap ik ook wel dat Ajax met deze jonge selectie op papier weinig voorstelt, alleen ik ga nu al geen conclusies trekken. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.

Ik hoop dat de rest van NL ons en PSV zal steunen tot het einde.

4 september 2012 om 21:25

ik zou pas jaloers zijn als jullie ook nog een goed elftal hadden.
dit is gewoon een gevalletje van blijf maar thuis.
op zo'n uitzichtloos cl avontuur zal niemand jaloers zijn.

4 september 2012 om 21:57

Ik kan 20 miljoen redenen bedenken waarom Feyenoord stinkend jaloers is.

4 september 2012 om 23:23

Beste -jordyclasie-, na 1x weten we wel dat je het niks vindt. Hoef je niet 4x per uur hier te vermelden.

Lucas Andersen staat er niet bij?

4 september 2012 om 21:27

Nee maar die kan nog ten alle tijden bijgeschreven worden op de B-lijst.

4 september 2012 om 22:06

Lucas Andersen tekent zijn contract pas op zijn 18e verjaardag, nl 13 september.

Ajax moet gewoon een betonnen muur om het doel heen bouwen en op de countergaan spelen zelfs met 11 man voor het doel is het al moeilijk tegen Real en City ,dortmund aanvallen is dodelijk tenzij je barca heet.ik zou het zo aanpakken. Foutje Moisander i.p.v Dijks

Cilissen
Rhijn
Alderwereld
Dijks
Koppers
Sanah
Enoh
Poulsen
Boerichter
Eriksson
S.De Jong
4 september 2012 om 21:20

jij hebt het niet echt zo met namen he?

4 september 2012 om 21:28

Waarom zoveel moeite doen na 45 minuten wisselen we van helft en kunnen we niet meer scoren

4 september 2012 om 22:05

Eriksen*
Boerrigter*
Sana*

Zo schrijf je ze op.

4 september 2012 om 22:21

Alderweireld*
van Rhijn*

5 september 2012 om 08:07

Als je een opstelling maakt moet je wel weten hoe de spelers van Ajax hete
Ik zie sowieso liever Vermeer op goal en de Jong staat in de spits omdat Kolbeinn nog nooit fit is geweest.
En wat heeft Koppers daar te zoeken? Daar hoort Boilesen te spelen.
Voor de rest ondanks je spelfouten staat je opstelling wel redelijk.

5 september 2012 om 13:33

Boyaz Het zijn wel teveel spelfouten ,maar het zijn nou ook niet bepaald makelijke namen om precies goed te schrijven ik had ze net effe opgezocht en inderdaad bleken er paar namen niet helemaal te kloppen.

Maar koppers vond ik zelf erg sterk spelen in de keren dat ik hem links back zag spelen ook europees.boilesen is bijna altijd gebleseerd, tenminste ik weet niet of ie dat nog is.
En eigenlijk had ik liever Kolbeinn als spits maar zal wel nog steeds in de lappenmand liggen.

Ajax kansloos afschrijven is wat iedereen zou doen eerste instantie , maar vergeet niet dat Mancity er vorig jaar na de poulefase uitvloog , Dortmund er na de poulfase kansloos uitvloog , en Ajax in bernabeu vorig jaar de laatste 35 minuten gewoon beter was en heel goed begon met 2 a 3 kansen die gered werden door casillias en in de arena ook minstens een gelijkspel verdiende EN Eigenlijk OOK Door ZOU Zijn ALS Zagreb Niet Expres DE Doelpunten Door Liet Gaan !!,

dus wat blijkt alles is mogelijk , ze kunnen 6 wedstrijden met pak op de broek van het veld stappen of gewoon verrassen wat niet heel gek zou zijn

kopen ze zoveel buitenlanders omdat de eigen jeugd te slecht is?
ik vind dijks,van rhijn en klaassen zwaar tegenvallen.

5 september 2012 om 07:11

Eigen jeugd van Ajax is gewoon goed, maar er is altijd maar 1 speler de beste en hoe meer talenten je hebt des te meer kansen je hebt om die beste speler in je team te hebben.

Iets om simpelweg trots op te zijn dat je met zoveel eigen jeugd de Champions League ingaat. Het is nu zaak dat de volledige jeugd een hoger niveau krijgt de komende jaren.

4 september 2012 om 21:27

wie is er nou echt een groot zelf opgeleid nederlands talent dan?
ze zijn allemaal al jaren niet meer van het niveau seedorf,sneijder,van der vaart,kluivert.

4 september 2012 om 21:42

Wellicht zijn spelers van het niveau Seedorf, Sneijder, Van Der Vaart, Kluivert juist zo goed omdat ze zo zelden voorkomen, heb je daar weleens aan gedacht?

Maar gezien je naam ben je er toch op uit om Ajax te bashen dus ik ga er verder niet op in.

4 september 2012 om 21:46

ze kwamen juist met hordes tegelijk vroeger.
gil i gil van atletico noemde het niet voor niets een oliebollenmachine
misschien dat cruiff nog iets kan doen voor jullie maar die is toch altijd weg.

Wacht maar gewoon tot de wedstrijden beginnen, de boer is wel zo slim om van rhijn gewoon in de verdediging te zetten en niet in de aanval dus geen paniek

Verstandig om maar twee verdedigers op de A-lijst te zetten. Zo zullen de jonkies extra hun best doen om hun CL debuut te mogen maken. Verder niet veel bijzonders aan deze lijst. De verwachte namen op de A-lijst en de anderen mogen strijden om een plekje bij de selectie.

Boerigter is opgeleidt door FC Twente. Maar Ajax mag de eer van die kwal opstrijken.
Wens Ajax veel succes. Hopelijk kunnen ze iets laten zien maar zet wel mijn geld op de tegenstanders.
Elke Nederlandse ploeg was kansloos geweest tegen deze clubs.
Misschien dat Ajax thuis tegen een City wat de boel onderschat of Dortmund nog een klein stuntje kunnen halen.

Elk ouder noemt haar/zijn kind, de mooiste kind van de wereld. Dat noemen jullie arrogant?

Ajax is net als mijn kind. De mooiste en beste...

Maar ga zo door, geeft niet, wij zijn arrogant..

Mooie selectie en we zullen ook wel moeten.

Off: Breaking news voor VZ van der wiel verwijdert twitter account. dus VZ maak er een topic van dit boeit namelijk veel mensen. ;

De verdediging ziet er triest uit. Alderweireld Moisander en Van Rhijn zijn de enige die meekunnen denk ik. Ik ben bang dat ze gewoon als laatste eindigen en dat zeg ik niet met mijn psv gevoelens.

4 september 2012 om 23:40

Meekunnen? met wie? de aanvalslinie van city? of die van real?
Ik deel jouw niet psv gevoelens en denk dat het een pijnlijke missie voor ze wordt, maar ben desalnietemin wel jaloers op zulke mooie wedstrijden.
Als supporter is het smullen want je krijgt ongeveer alle grootheden uit het hedendaagse voetbal te zien.

Geen een nederlandse club zal deze poule gaan overleven.
Het is wel verstandig gewoon met jeugd te spelen tegen deze ploegen.
Vorig jaar met een verthongen en theo jansen maakten we ook geen kans dus laat de jeugd maar ervaring opdoen in deze pule.
Gewoon onbevangen zijn en wie weet waar het schip strand.

Jullie zijn Ajax en jullie zijn de beste zeggen jullie altijd toch? Laat dat maar zien haha.

Een goede jeugdopleiding is belangrijk, maar niemand viert dat aan het einde van het seizoen noch betaald het de rekeningen.
Je moet een goede mix hebben tussen opleiding en aankopen. Ajax leunt teveel op de opleiding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren