Voetbalzone

Salaris Van der Vaart gehalveerd: ‘Ik wilde per se naar Hamburger SV’

Dinsdag, 4 september 2012 om 16:45

Van een subtopper in de Premier League naar een club in verval in de Bundesliga: het is wel duidelijk dat de club Hamburger SV een plekje in het hart van Rafael van der Vaart heeft. Ook voor het salaris had hij beter in Engeland kunnen blijven. Bij Tottenham Hotspur verdiende hij op jaarbasis een nettosalaris van 3,9 miljoen euro; van dat bedrag houdt hij nu circa de helft over.

/

“Maar geld is nooit zo belangrijk voor mij geweest, het speelt geen grote rol. Hamburger SV zit in mijn hart en ik wilde koste wat het kost naar deze club”, laat de aanvallende middenvelder optekenen in de Duitse media. Wat hij vond van zijn eerste periode bij de club? “De beste tijd in mijn carrière”, klinkt het veelzeggend.

Het is aan Van der Vaart te danken dat de transfer doorgang kon vinden: als hij zijn salariseisen niet had laten zakken, had HSV hem niet kunnen betalen. “Op de laatste dag zijn de voorwaarden in ons voordeel veranderd”, zo weet sportief directeur Frank Arnesen te melden. Clubliefde, het bestaat nog.

4 september 2012 om 16:48

Sportief gaat die echt super hard achteruit. HSV bakt er werkelijk helemaal niks meer van. Ik vraag me af of hij nog wel weer bij het nederlands elftal komt op deze manier.

4 september 2012 om 17:03

Tottenham gaat er ook op achteruit. Was echt een dragende speler daar. Maar dit is ook goed voor de Duitse competitie, nu komt er vast nog meer verdeeldheid over de clubs daar.

En nu over 2 jaar terug naar Ajax? Met Heitingha, Sneijder, Huntelaar

4 september 2012 om 17:24

Zou je daar echt blij mee zijn als die gasten op hun 30e terugkeren bij Ajax?
1) houden talenten op in hun ontwikkeling
2) salariseisen zullen mega zijn (een salaris wat VdV nu bij HSV verdient kan Ajax niet betalen)
3) teveel oude spelers is niet goed voor evenwicht binnen selectie

4 september 2012 om 17:30

Dat over die talenten is echt een goed punt van je, maar van de ervaren rotten leer je het zullen we maar zeggen. En die salariseisen zouden best 2 jaar betaalt kunnen worden. Ajax heeft deze transfermarkt 20 mil overgehouden hoorde ik gister, en als ze die spelers kopen zullen ze ook geen andere spelers te hoeven kopen. En die spelers op hun 30e zijn ze nog ontzettend goed en dan kan Ajax misschien in Europa wat gaan betekenen. En 3 spelers van 30 zou helemaal niet erg zijn.

4 september 2012 om 17:33

1) ikzelf vind dit alleen van toepassing als je er teveel hebt, maar spelers zoals VDV zijn juist uiterst belangrijk voor talenten, die kunnen zich optrekken aan hem en van hem leren. Zelfde als met Van Bommel bijvoorbeeld, of Cocu destijds.

4 september 2012 om 17:42

@de waarheid

Met vd Vaart zouden ze blij moeten zijn ja.
1)je hebt naast je talenten ook spelers nodig die er al gelijk staan,en waar talenten nog veel van kunnen leren.
2)hij neemt nu al genoegen met 2m ipv 4m,zou hij dan over een jaartje of 2/3 als hij echt graag naar Ajax wil,niet weer minimaal de helft van zijn HSV salaris laten schieten denk je,ik denk het wel.
3)ajax heeft nu alleen Poulsen die de 30 gepasseerd is volgens mij,er moeten dus nog flink wat 30ers bijkomen wil je er teveel hebben.

4 september 2012 om 18:09

Van der Vaart kan op zijn 31ste makkelijk terugkeren bij Ajax. Zowel hij als zijn vrouw hebben allebei genoeg miljoenen verdient en hoeven zich nooit meer druk te maken. Dat hij nu ook terug gaat naar Duitsland heeft ook te maken met het werk van Sylvie in Duitsland en het gelukkig zijn met het gezinnetje.

Antwoord op je 2e vraag.
Van der Vaart houd nu netto 1,9 miljoen euro over. Heeft dus 1,9 miljoen euro ingeleverd om weer bij HSV te kunnen voetballen. Over 2 jaar kan hij dus ook wel nog 1 miljoen in leveren om weer bij Ajax te willen voetballen. Geld heeft hij toch al genoeg verdiend en zijn vrouw Sylvie heeft ook een fantastisch salaris.

Antwoord op je 1ste vraag.
Alle jonge talenten hebben wel spelers en trainers nodig aan wie ze zichzelf kunnen op trekken. In 1995 hadden we ook een elftal met een paar ouderen teruggekeerde spelers er in. Dit zorgde voor jeugdige gretigheid en de ervarenheid van de gelouterde spelers. Over 2 jaar kan je er wel van uit gaan dat spelers als Eriksen en De Jong vertrokken zijn. Dan haal je met vd Vaart iemand terug met een fantastische techniek en ervaring.

Antwoord op je 3e vraag.
Teveel jonge spelers in je selectie ook niet. Er moeten mensen zijn die van nature de leiding af dwingen. Vertonghen deed dat vorig jaar. Sneijder doet dat bij het Nederlands elftal en vd Vaart kan dat over 2 jaar bij Ajax doen.

4 september 2012 om 19:00

Hij heeft aangegeven ook na zijn carriere in Hamburg te willen blijven en heeft met de club afgesproken dat hij na zijn spelersloopbaan een andere functie in de club zal krijgen.

4 september 2012 om 19:53

Houden talenten op in hun ontwikkeling? Er horen ervaren spelers op het veld te staan waar die talenten van kunnen leren. Het is niet zo dat Heitinga, Sneijder, Van der Vaart, Ibra, Suarez, Huntelaar, Nigel de Jong allemaal terugkomen. Als alleen Van der Vaart en/of Heitinga terugkomen dat zou voor Ajax Perfect zijn. Als je geen ervaren spelers (die het niveau aankunnen) Krijg je het Feyenoord syndroom van 2 jaar geleden. Een elftal met allemaal jonkies die 10e wordt.

4 september 2012 om 17:36

Maar kijk eens bij clubs hoe belangrijk 1 goede speler kan zijn, wellicht dankzij VDV kan HSV wel eens uit het dal klimmen.

4 september 2012 om 16:48

Prachtig van vd Vaart!

Wereldvoetballer, nog steeds.

4 september 2012 om 17:01

Vind je dat echt? Ik heb het nooit een echte topper gevonden, en nu is hij dat al helemaal niet meer. Desalniettemin is dit natuurlijk mooi van hem, in Duitsland is hij blijkbaar toch op zijn plek.

4 september 2012 om 17:09

Julio Ceasar: 'geen enkele speler neemt genoegen met een loonsverlaging'

4 september 2012 om 18:15

Qua techniek gaat hij alle spelers van het Nederlands elftal voorbij. Ook de zeer technische Robin van Persie. Geen enkele bal aanname bij van der Vaart is fout. De bal zit altijd gelijk aan zijn voet geplakt. Daarnaast is hij gewoon dodelijk effectief op de 10 positie.

In 2 jaar tijd bij Tottenham heeft hij in 59 wedstrijden 24x gescoord en 16 assists gegeven. Hij is dus per seizoen ongeveer bij 20 doelpunten betrokken als nummer 10 zijnde. Om even een paar vergelijkingen erbij te trekken:

Vd Vaart: 24 goals en 16 assists
Andres Iniesta: 10 goals en 16 assists
Mesut Ozil: 7 goals en x aantal assists
Rooney: 32 goals en 11 assists

Dat betekent niet automastisch dat vd Vaart net zo goed is al de andere 3 spelers. Maar dat het een top speler is kan je niet anders dan erkennen.

4 september 2012 om 16:48

Ik ben geen fan van VdV maar dit gebaar is dan zeker een voorbeeld voor anderen.

4 september 2012 om 16:53

Ben je geen van Van der Vaart als persoon of als voetballer ?

4 september 2012 om 16:48

Doe dat over 2 jaar weer en ik zie je in Amsterdam!
Wat een held is het toch, al houd hij natuurlijk ook rekening met zijn vrouw die veel werkt in Duitsland.

4 september 2012 om 16:50

"doe dat over 2 jaar weer en ik zie je in Amsterdam! " - Amen

4 september 2012 om 16:57

Ik heb eerder het vermoeden dan zijn vrouw hier achter zit.

4 september 2012 om 16:49

Mooi dat dit nog kan in deze tijden waar belachelijk hoge bedragen worden betaald aan spelers. Hopen dat hij een goede tijd in Hamburg tegemoet gaat. En stiekem hoop ik dat hij ook op latere leeftijd nog naar Ajax terugkomt, ondanks dat hij zijn salaris dan weer minimaal gehalveerd moet worden. Want als geld toch geen rol speelt...

4 september 2012 om 16:49

Heerlijk om te zien dat ie de helft van zijn salaris inlevert om daar weer te mogen voetballen.. Getuigd toch van liefde voor Hsv.. Echt respect, hoewel ik hem graag bij Ajax had terug zien komen.

4 september 2012 om 16:49

dacht altijd dat ajax zijn club was haha.

maar goed, bij deze man speelt geld dus inderdaad geen rol!
heb ik heel veel respect voor!

4 september 2012 om 16:52

Whahahahahah zucht. Hij heeft ook een liefde voor Hsv, en de Duitse competitie is wat interessanter als de Nederlandse. Weet niet of je in de Nederlandse competitie nog wilt spelen. Als je voor grote buitenlandse club hebt gespeeld. Als je zag hoe kinderlijk Ajax tegen Heerenveen speelde en hoe slecht de Nederlandse competitie is.

Het is gewoon lachwekkend. Vind je het gek dat Bommel op ze 35e naar PSV gaat. Waarom zal ie 4 jaar eerder terugkomen.

4 september 2012 om 16:59

zijn vrouw zal ook wel een stevige vinger in de pap hebben gehad, want die is daar een TV personality, ik weet niet of die 2 ooit nog weggaan uit duitsland ...

4 september 2012 om 17:02

@lucas1234

Misschien als die kleine Damian wat groter wordt. Misschien dat ze dan naar Nederland verhuizen en hij gewoon terug naar school gaat. Misschien heeft hij wat talent, kan ie bij Ajax aan de slag.

4 september 2012 om 18:19

VD Vaart wilde om meerdere redenen naar Duitsland. En stuk voor stuk zijn ze goed te begrijpen.

- Dichter bij zijn vrouw en kinderen zijn. Tenslotte is Sylvie nu nog gewoon een lekker wijf en zou ik daar ook graag vaak bij willen zijn. Sylvie kon niet naar Engeland vanwege haar TV carriere in Duitsland.

- Bij HSV is hij uitermate geliefd en word hij op blote knieen toegezongen. Als er iets goed is voor het moraal dan is het wel toegezongen worden door duizenden mensen.

- Ajax heeft hem ook zachtjes gepolst maar zoveel wilde hij ook (nog) niet aan salaris in leveren. Nu houd hij nog een prachtig bedrag over per jaar.

- Zijn kinderen zijn net gewend om te wonen in Duitsland en om ze dan weer ergens anders heen te laten verhuizen is ook niet goed voor de opvoeding.

5 september 2012 om 07:29

Ajax heeft hem gepolst? Geloof je het zelf? Ajax gaat echt geen transfersom van 8 miljoen betalen hoor, die tijden zijn voorbij. Dus doe nou niet of jij je bronnen binnen de club heb. Is gewoon onzin

4 september 2012 om 16:49

Ja ik hoop dat hij volgend jaar al naar ajax komt voor miljoen per jaar salaris

4 september 2012 om 16:50

Voor dat salaris kan hij ook in Nederland voetballen. Tot hoelang heeft VdV zijn contract getekend. Ik hoop dat hij over 2 jaar terugkeert.

4 september 2012 om 16:54

Volgens mij heeft hij een 3-jarig contract getekend.

4 september 2012 om 16:55

Tot medio 2015

4 september 2012 om 17:05

In Nederland spelen voor dat salaris??? Hij gaat netto 1,9 miljoen verdienen per jaar. Dat zou in Nederland neerkomen op ongeveer 3,8 miljoen bruto per jaar. Neem daarbij in ogenschouw dat de best verdienende speler bij Ajax 1,6 miljoen per jaar bruto ontvangt en dan weet je dat hij dan nog maar 1/3 over zal houden van zijn huidige salaris bij Hsv. Compleet onrealistisch dus.

4 september 2012 om 19:06

1,6 miljoen bruto? En hoeveel verdient de bestverdienende speler van de competitie?

5 september 2012 om 08:16

Ja, Sulejmani verdient 1,6 miljoen bruto en daar komen nog maximaal 2 ton aan premies bij.

De bestverdienende speler in de eredivisie is gek genoeg Orlando Engelaar. Hij verdient jaarlijks 1,8 miljoen bruto (exclusief premies). Zelfs Mark van Bommel krijgt "maar" 1,6 miljoen.

Dus om bij het onderwerp in de buurt te blijven moet Rafael nog wel ontzettend veel extra inleveren om weer in Nederland aan de slag te kunnen gaan.

4 september 2012 om 16:50

Alsjeblieft, genoeg over jezelf! Je vrouw verdient erg veel, jullie samen lekker zat... Geld is wel degelijk belangrijk voor je.

4 september 2012 om 16:50

Prachtig. Idd gelukkig het bestaat nog Clubliefde.

4 september 2012 om 16:57

Wat is clubliefde? Als de prestatie bij een club goed gaat en het is sportief hoog. Dan ga je minder snel naar je oudere club toe. Bedoel Totti speelt jarenlang net als Delpiero en Cassilas voor 1 club. Maar ze verdienen daar zoveel geld, dat het gewoon niet hoeft om naar het buitenland te gaan. Bedoel wat boeit die ene miljoen of 2 nou. Daar heb je alles, zo zien die gasten het. Zoals Messi verdiend 12 miljoen per jaar. Hij heeft alles bij Barcelona, (sportief, mooie stad, salaris) Waar moet hij heen gaan. Het is maar net hoe je club liefde ziet.

Ik vond Danny Blind een mooi voorbeeld. Hij kon echt naar het buitenland toen der tijd. Maar hij speelde een lange tijd voor Ajax. Waar het salaris toen echt lager was, vergeleken andere club. Maar laten we dan ook reëel zijn. Toen was Ajax nog een topclub, nu is het een topclub qua naam. In Europa doen we al 16 jaar niet meer mee.

4 september 2012 om 17:16

Totti en Del Piero vergelijken me Casillias is niet slim van je.totti heeft jarenlang geen CL gespeeld en heeft nagenoeg geen kans voor de titel. Del Piero kon toen Juventus degradeerde naar de Serie B naar bijna elke topclub in Europa maar hij bleef.
Zulke jongens hebben clubliefde, over spelers als Casillias, Giggs enzovoort is dat de clubfliefde (nog) niet getest.

4 september 2012 om 17:42

Raul,die jongen had ook clubliefde menen zjch mijn grijze hersencellen te herrinneren.
Maar waarom ging hij plots bij Schalke spelen.
Deze vraag heb ik mij meermaals gesteld maar kon nooit of tenimmer een antwoord vinden.

4 september 2012 om 19:24

@zapperboy: Omdat je als voetballer ook gewoon wilt spelen, en niet op de bank wilt zitten. Raul vond dat hij te weinig speelde, en is daarom vertrokken.

4 september 2012 om 17:15

Voor 1,9 miljoen per jaar heb ik ook nog een heleboel clubliefde over. Wel stoer van 'm dat dat ie naar een "mindere" club gaat voor minder geld.

4 september 2012 om 16:52

De helft van zijn salaris. Ik heb het echt met hem te doen. Hij zit nu in de buurt van het minimumloon

On: Natuurlijk een schitterend gebaar van hem. Ik hoop alleen dat hij zelf zijn niveau blijft halen en dat hij in beeld blijft bij Oranje. De tijd zal het leren.

4 september 2012 om 16:53

Prachtig hoe sterk de Buli is.. Een speler als van der Vaart vertrekt gewoon naar een degradatieploeg als Hsv.. Dat zal je bij clubs als Grananda, Pescara of Reading niet zien denk ik..

4 september 2012 om 16:56

Dat is inderdaad leuk om te zien natuurlijk, maar HSV is dan ook echt wel een hele grote club. Naar Freiburg of Mainz was hij minder snel gegaan denk ik. ;

4 september 2012 om 16:59

Ja oke maar HSV is kwalitatief gezien gewoon minder dan deze twee clubs op dit moment..

4 september 2012 om 17:01

Dat klopt. Maar door de grootte van HSV is een vergelijking met Granada, Pescara of Reading niet helemaal eerlijk. Als Valencia, AS Roma en Liverpool degradatievoetbal zouden spelen zou dat een betere vergelijking zijn.

4 september 2012 om 17:07

Klopt, maar ook als ik clubs met wat meer historie had genoemd zoals Sampdoria, Deportivo en Southampton had die daar ook niet voor getekend.. De Buli is gewoon een pracht competitie waar steeds meer toppers naar toe komen..

4 september 2012 om 17:35

Uiteraard. Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Gelukkig gaan steeds meer mensen dit inzien, en gaan steeds meer mensen de Bundesliga waarderen.

4 september 2012 om 16:54

Hij verdiend dan nog steeds bijna 2 miljoen per jaar hoor, lijkt mij niet echt verkeerd

4 september 2012 om 16:55

Dit is nou een echte speler die zijn Oranje tenue meer dan waard is !

4 september 2012 om 16:56

Mevrouw van der Vaart zal ook wel een aardig zakcentje verdienen. Die zullen het echt niet gaan missen. Ik denk alleen niet dat hij nog van meerwaarde kan zijn wanneer die over 2/3 jaar naar Ajax zou vertrekken (als het al gebeurd). De talenten krijgen toch de voorkeur boven de oude garde. En natuurlijk kan hij met zijn ervaring heel belangrijk zijn maar onder het nieuwe bewind zal die vast geen vaste basisplaats krijgen en ik vraag me af of hij daar wel voor valt te porren.

Voor de breedte zie ik hem graag nog komen over 2/3 jaar.

4 september 2012 om 16:59

Voor de breedte? VdV kan makkelijk mee met de Nederlandse competitie. Weet niet wat mensen telkens in de Nederlandse competitie zien. Europees gezien, doen we het soms leuk tegen een tegenstander. Maar dat is het zelfde dat RKC van PSV wint. Maar gezien over 10 wedstrijden wint PSV er 9 van 10.

VdV kan makkelijk mee, alleen ze ervaring al dan wint ie elke duels. Kijk is naar Mark, die is zo ontzettend goed voor Psv.

4 september 2012 om 17:37

@ahjacied, of hij nog mee kan als hij 2/3 jaar ouder is moet je altijd nog maar afwachten. De meeste worden trager in hun spel en bij andere wil hun lichaam niet meer.

Vergeet niet dat Ajax momenteel aan het werken is voor de toekomst. Het niveau zal de komende jaren omhoog (moeten) gaan. Dat betekend ook dat wanneer er een basisspeler vertrekt of geblesseerd raakt dat een jeugdspeler het moet kunnen opvangen zonder dat je gelijk veel kwaliteit inlevert.

Als we het vanuit dat perspectief bekijken heeft Ajax niet zoveel aan een van der Vaart als 'basisspeler'. Eigenlijk net zoals Theo nu de jeugd in de weg stond. Ik ben ook zeker voorstander van ervaring in de groep maar ik moet het nog zien of hij in het veld een meerwaarde heeft tegenover de spelers die er straks staan (naast zijn ervaring).

Met Theo in de groep vond ik het middenveld erg statisch, helemaal wanneer ook de Jong er nog bij stond. Nu is er veel meer beweging en voetbal op het middenveld. Begrijp me niet verkeerd ik vind Van der Vaart een goede voetballer maar ik moet het nog maar zien als die terug zou komen.

4 september 2012 om 17:00

Ik denk dat vdV nog prima mee kan in de Bundesliga. HSV mist elke vorm van creativiteit eigenlijk, en hij is natuurlijk wel echt een begenadigde voetballer. In de PL moest hij zelf meer loopwerk brengen, bij HSV verwacht ik dat hij minder loopwerk hoeft te verrichten. Hij zal de grote man zijn bij Hsv.

4 september 2012 om 17:01

Fantastisch. Dat er toch nog clubliefde bestaat in deze kille, harde en steeds wreder wordende voetbalwereld! Van Der Vaart heeft echt veel liefde voor deze club. Dat getuigt wel van het feit dat hij Tottenham Hotspur en zijn 3.9 miljoen op jaarbasis opgeeft om zo weer voor HSV uit te kunnen komen. Daarnaast doet hij zijn vrouw er ook een groot plezier mee. Sylvie is een persoonlijkheid op de Duitse tv en daarnaast is dit stel enorm geliefd bij onze Oosterburen. Ik hoop dat hij met HSV dit seizoen kan uitgroeien tot de revelatie van Bundesliga. Respect! Dit typeert ook de persoonlijkheid van Rafael. Dit is pure nostalgie, poëzie, waar zie je dit anno 2012 nog terug?

4 september 2012 om 17:07

Clubliefde? We moeten nu niet doen dat hij bijna gratis voor Hamburg gaatvoetballen. Want bijna 2 miljoen is natuurlijk nog een belachelijk hoog salaris. Mensen die dit echt verdienen verdienen dit niet bv. Artsen. Onze premier Rutte verdient dit ook bij lange na niet. Zijn vrouw zal die 2 miljoen wel compenseren met televisie werk voor het Duitse Rtl.

4 september 2012 om 17:15

De verhoudingen in salarissen zijn natuurlijk allang scheef gegroeid. Een Dokter of Politici met minstens evenveel verantwoordelijkheid (en de druk van het moeten presteren) moet met minder genoegen nemen. Natuurlijk, wat dat betreft heb je volledig gelijk. En zijn vrouw zal inderdaad een groot gedeelte van die 2 miljoen compenseren met haar baan op de Duitse televisie. Desalniettemin verruilt Rafael wel een (sub)topper in de hoog aangeschreven Premier League voor een vervallen topclub in de Bundesliga. ook naar dat aspect moet je kijken. De kans op sportief succes zal een stuk geringer zijn dan bij Tottenham waar je met de vele bekertoernooien op z'n tijd een prijs kan winnen.

4 september 2012 om 17:02

Ik gun hem een goede periode bij Hsv, maar ik ben er bang voor dat hij geen prijs meer gaat pakken als ik naar het huidige HSV kijk. Er zijn minimaal 4 a 5 ploegen in Duitsland die veel sterker zijn.

4 september 2012 om 17:05

Prima keuze gewoon over 3 jaar naar ajax , dan wil die vast wel minder gaan verdienen!

4 september 2012 om 17:10

Naar Turkije zal hij moeten gaan, gewoon om iedereen af te maken. Dat clubliefde niet bestaat, dat voetbal gewoon uit 14 jaren uit grofgeld binnen halen betekend en je zelf financieel onafhankelijk maakt.

4 september 2012 om 17:18

Ziet echt niemand dat hij puur en alleen voor zijn vrouw in Duitsland voetbalt?

4 september 2012 om 17:22

Combinatie van, HSV + vrouw. Wat wil je nog meer.

4 september 2012 om 17:23

Ik ben ook niet echt een fan van VdV maar veel spelers kunnen van die uitspraak wat leren..

4 september 2012 om 17:29

Ben ik niet mee eens, hij had in het begin van zijn debuut ook kunnen zeggen dat geld geen rol speelt. Dat zegt hij nu omdat hij nu financieel onafhankelijk is, ja behoorlijk financieel onafhankelijk mede dankzij zijn vrouw. Geld speelt degelijk wel een rol hoor, ik word echt misselijk van zijn praatje... Teken van een slechte mentaliteit.

Waarom ben je voor de zomer periode de clubleiding niet bekend gemaakt dat je wilt vertrekken, het gebeurd pas aan het eind van de transferperiode... Hij wacht dus op een mooie club én als het niet kon dan maar Hsv... Het is gewoon heel duidelijk... Hij wist allang dat Modric ging vertrekken, en alsnog is van der Vaart ook vertrokken? Dus het heeft dus duidelijk niets te maken met Modric... Hij wachtte gewoon op een mooie club... Die kwam niet, dan maar Hsv.

4 september 2012 om 17:33

Inderdaad een pracht voetballer die van der Vaart en een pracht mens, doet het immers voor zijn vrouw natuurlijk die in Duitsland werkt. Ik heb heel veel respect voor Rafael, hopelijk wordt hij weer net zo belangrijk als toen bij Hsv en hopelijk keert hij nog in goede doen terug naar Ajax over 2 jaartjes.

4 september 2012 om 17:42

Natuurlijk heeft hij al genoeg verdient in het verleden en zal zijn vrouw er ook wel over meegepraat hebben, maar toch, kijk eens naar spelers die een veelvoud verdient hebben dan hem, Eto'o, Drogba, Hiddink (coach) etc etc etc.die moesten wel elke keer meer hebben.

Het is toch heerlijk dat het iig gebeurt een keer, clubliefde bestaat wel maar is schaars.

4 september 2012 om 17:53

Ach ja, zijn vrouw zal nu weer een leuk salarisje verdienen waardoor ze qua salaris samen zeker niet achteruitgaan.

4 september 2012 om 17:57

Wat dromen de ajax fans weer hier. Ik lees nergens dat hij zijn beste ijd heeft gekend in amsterdam, maar juist in hamburg! Waarom denken jullie dan dat hij uberhaupt interesse zou hebben weer voor ajax te moeten spelen??br Denk dat het wel duidelijk is dat vdv lekker in Hamburg wil afsluiten.

4 september 2012 om 19:35

In hamburg heeft die idd zijn beste spel gespeeld. Maar over een terugkeer naar Ajax; zeg nooit nooit.

4 september 2012 om 18:02

Clubliefde? Dat weet ik niet. Hij heeft er een hele goede tijd gehad natuurlijk, maar het is vooral omdat Sylvie in Duitsland een miljoenencontract heeft en het zo makkelijker maakt.

4 september 2012 om 18:19

Nee, dat is makkelijk zeggen als je nu alsnog 2 miljoen per jaar verdient.
Maar VD Vaart had daar eerst een goede periode bij HSV en mede dankzij hem ook succesen behaaldt.
Tegenwoordig stelt het niet veel voor en hopelijk kan hij ze nog beter maken.

Maar ik denk ook dat de keuze mede door Sylvie is gemaakt.
Ze heeft toch een carriere daar en is daar denk ik wel de populairste vrouw in dat land.

4 september 2012 om 19:17

Jammer van deze keuze hij kon nog in de top spelen. Lijkt net of ie sinds zn 6de voor HSV speelt.

4 september 2012 om 19:37

HSV is op dit moment een goede keuze. Dicht bij zijn vrouwtje in de buurt. Die onderhand nog beroemder is dan vdv.. Hij is 29 jaar. Tijd genoeg om nog eens na te denken over een eventuele terugkeer naar Ajax. Dromen mag, hopen ook. En wij Ajacieden zullen dat altijd blijven doen bij oud-spelers.

4 september 2012 om 20:20

Goede keus gemaakt, ik zie het probleem niet. Voor het geld hoeft hij echt niet meer te doen.

4 september 2012 om 22:44

We moeten ook even aan sylvie denken he en de duitse televisie dit zal er ook wel mee te maken hebben maar vind het mooi van vd vaart ! Hij verdient ja al genoeg bij wijze van!

5 september 2012 om 19:42

Dan verdient ie nog goed. Ik denk dat ie deze overstap gemaakt heeft met oog naar zijn familie. Zo kan hij z''n vrouw en kind veel vaker zien. HSV is helaas niet meer de HSV die het was en moet strijden om een plaats in de top 10.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Hamburger SV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: 1. Bundesliga
SpelersPositieW
Heiko WestermannVerdediger343
Artjoms RudnevsAanvaller3412
Heung-Min SonAanvaller3312
René AdlerKeeper320
Dennis DiekmeierVerdediger320
Milan BadeljMiddenvelder311
Marcell JansenMiddenvelder281
Voor de complete selectie: Clubpagina Hamburger SV.

313 fans
Middenvelder, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Hamburger SV 27 5 5 0
2012/2013 Tottenham Hotspur 2 0 0 0
2011/2012 Tottenham Hotspur 33 11 3 0
2010/2011 Real Madrid 0 0 0 0
2010/2011 Tottenham Hotspur 28 13 4 0
Laatste voetbalnieuws

Update: ‘Jol is kandidaat om bij HSV terug te keren als opvolger Arnesen’

Hamburger SV heeft technisch directeur Frank Arnesen ontslagen. Dat meldt de Bundesliga-club woensdagavond via de officiële kanalen. De Deense oud-voetballer was twee jaar werkzaam voor de club van Oranje-international Rafael van...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 26 mei
Manuel Pellegrini wil deze zomer niet alleen Isco, maar ook een andere oude bekende naar Manchester City halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1425781 seconden.