Voetbalzone

Van Geel benaderde Kuyt, Castaignos, Janko, Santa Cruz en Bojan

Zaterdag, 1 september 2012 om 21:50

Het harde werken zit er voor Martin van Geel voorlopig even op: de technisch directeur deed zijn best Feyenoord zo goed mogelijk te versterken tijdens de zomerperiode en slaagde er uiteindelijk in Joris Mathijsen, Lex Immers, Ruud Vormer, Daryl Janmaat, Mitchell te Vrede, John Goossens, Harmeet Singh en, op de valreep, Graziano Pellè en Wesley Verhoek naar Rotterdam-Zuid te halen. Voor nu is Feyenoord klaar.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Wie had jij écht graag naar Feyenoord zien gaan?

1 september 2012 om 21:51

Bojan naar Feyenoord was echt een utopie geweest.. maar het laat maar eens weer zien hoe lastig het is om een spits van niveau aan te trekken wanneer je financieel verantwoord wil ondernemen.

1 september 2012 om 21:52

en dan kom je aanzetten met pelle ??

1 september 2012 om 21:58

Dat vind ik niet de probleem. De probleem is dat je winkelt met een lege portemonnee en daarvoor even 1 miljoen besteed aan Immers! Voor 1 miljoen kon je echt geen Janko of Castaignos kopen, maar wel misschien huren en volgend jaar kopen.

Ik ben benieuwd naar volgend jaar. We mogen geen aankopen doen zolang we geen transfergeld binnen krijgen. Volgend jaar moet een Clasie of De Vrij worden verkocht als we niet weer een spits willen huren. In onze jeugd loopt momenteel geen talentvolle spits met lengte. Te Vrede moet nog veel doen, maar is erg vaak geblesseerd.

2 september 2012 om 08:24

Je bent Feyenoorder en hebt regelmatig een leuk bericht maar volgens mij ook regelmatig iets tegen Immers? Immers is een speler die Feyenoord beter maakt, een speler dat verdedigent Feyenoord sterker maakt zoals vele andere spelers niet doet. Ook heeft hij scorend vermogen dat wat we nodig hebben, ik snap dan niet waarom je iets tegen Immers hebt, hij maakt Feyenoord beter. Welke nummer 10 in Nederland maakte Feyenoord nog beter met de verdedigende en aanvallende kwaliteiten die Immers heeft? V Geel heeft dit uitstekend gedaan.

Clasie is niet langer houdbaar als hij nog zo'n seizoen draait, daar gaat Feyenoord veel geld mee verdienen. Benieuwd wie ze,daarmee terug weten te halen.

2 september 2012 om 13:21

Danny Holla lijkt mij een goede optie, mocht clasie vertrekken. Verder kan dan de spitspositie opgevuld worden met helenius, mocht die nog beschikbaar zijn.

1 september 2012 om 23:28

Snap je nou echt het verschil niet tussen "deze spelers hebben we benaderd" en "uit deze spelers konden we kiezen"?

2 september 2012 om 04:42

snap jij nou niet dat er nogal een verschil is tussen wat van geel in zijn hoofd had en waar hij mee aankomt? ik weet dat van geel zo een beetje heilig is, maar hij heeft overal bewezen beperkt houdbaar te zijn. doet wonderen als saneerder maar redt het op termijn nergens. pelle is een prutser eerste klas. had het dan bij cisse en hernandes gehouden, dit slaat nergens op. het niet behoorlijk opvangen van guidetti kost feyenoord dit seizoen zeker 12 punten

2 september 2012 om 13:24

Hernanes? Kwam die maar Cisse is drama, stijfrechts en laat de bal veel te ver van de voet springen. Fernandez is leuk voor de counter, meer niet. Niet niveau feyenoord. Pelle scoort miss niet, maar is wel balvast. Dit zal schaken en immers ten goede komen

1 september 2012 om 21:53

Soms denk ik gewoon dat ze gewoon fifa gebruiken om spelers te zoeken. Want hoe kom je anders op die spelers.?!

1 september 2012 om 21:57

Ja, want van Geel zit de hele dag achter zijn Xbox in het maasgebouw.....

1 september 2012 om 22:00

Ik denk inderdaad dat Van Geel deze spelers ook niet uit zijn hoofd kent..

1 september 2012 om 22:01

Nee, Football manager is beter. Alleen de namen die hij nu opnoemt, had ik ook wel kunnen scouten zonder scouts. Van Geel doet gewoon goed zijn best, alleen waar zijn onze scouts? Waarom worden er geen grote talenten uit het buitenland gescout? Groningen en Heerenveen doen dit jaarlijks.

Zijn er uberhaupt wel scouts bij Feyenoord? Afgelopen jaren zijn die wel erg stil geweest. Misschien moeten we eens bezuinigen op scouts!

1 september 2012 om 22:10

hahaha, of het probleem is dat dat juist gebeurt en dat ze daar mee op moeten houden, wij, of in ieder geval ik, weten niet hoe het daar in elkaar zit he ;

1 september 2012 om 22:14

even serieus, ik heb het al eens eerder gezegd maar football manager is wel een uitkomst als je scouting niet helemaal op orde is.
ik snap niet dat bijna geen clubs er gebruik van maken, het zit echt erg goed in elkaar.

1 september 2012 om 22:26

Everton stond er denk ik bekend om, maar inderdaad, het is echt onderschat qua scouting. Zoveel spelers die zij zien als goede talenten breken ook echt door in de voetbal wereld. Vaklav Kadlec, die nog 3 keer in 2 wedstrijden scoorde tegen Feyenoord, is een groot talent op FM. Om maar een voorbeeld te noemen.

1 september 2012 om 22:34

Hij moet er wel direct staan die spits, voor een talent is eigenlijk geen ruimte en geen tijd.

1 september 2012 om 22:43

Die spelers die FM als grote talenten inschaalt, zijn bij de technisch directeuren en hoofdscoutings van deze wereld al lang bekend hoor. Daar hoef je je helemaal niet druk om te maken.

9/10 mensen hier kent wel de betere talenten uit diens eigen favoriete team. En neem van mij aan dat mensen die hier fulltime mee bezig zijn, die namen dan ook zeker wel kennen.

2 september 2012 om 07:36

Je wil een spits die iets kan bieden met een talent kan het alle kanten op daarnaast is er geen geld voor een transfer dus kom je vrij snel bij huur uit. Al deze spelers waren niet gelukkig bij hun club of kwamen ieder geval te weinig aan spelen toe.

Kortom het antwoord op jouw vraag is denk ik vrij simpel (geen geld) het is alleen wel wat wrang.

Wat de scouting betreft hoe kwam Feyenoord bij spelers uit als Singh en Guidetti? De laatste had nog helemaal niks bewezen voordat hij naar Feyenoord ging. Er wordt momenteel geroeid met wat er is en zoals ik het zie wordt dat redelijk gedaan. Zodra een nieuwe lichting spelers wordt verkocht (o.a. de Vrij, Indi, Achahbar, Vilhena, Manu en Clasie) is er meer ruimte om meer buitenlandse talenten aan te trekken.

Kortom het is gewoon een kwestie van geduld hebben. Voor Feyenoord zijn drie dingen nu erg belangrijk:
1. Toezien dat de kwaliteit van de jeugdopleiding gehandhaafd wordt zo niet nog verbeteren
2. Nieuw stadion, de Kuip is het mooiste stadion wat er is maar wil je serieus in de top meedoen dan is een nieuw stadion wenselijk. Zelfs de topman (munsterman) van Twente zei wanneer Feyenoord dat stadion weet te realiseren kunnen zij de grootste begroting van Nederland krijgen.
3. Schulden aflossen, aandelen z.s.m. terug in eigen handen en dit goede gezonde beleid blijven handhaven.

Nog even wachten dus en dan zal deze sleeping giant ontwaken.

2 september 2012 om 12:09

zo is Ajax dus ook aan al die onbekende spelers gekomen? via Football Manager?.... wow

1 september 2012 om 22:21

Bojan is wel echt een beest op fut, maar ik denk niet dat dit het geval is.

1 september 2012 om 22:22

Jullie kunnen Masuka wel belachelijk maken, maar hij heeft ergens wel een punt natuurlijk... waar is van Geel in godsnaam mee bezig om tijd en energie in Bojan en Roque Santa Cruz te benaderen? Hij zou op tribunes in Denemarken of België moeten zitten om spelers te ontdekken die nog onbekend zijn, maar wel wat kunnen toevoegen. De spits-variant van Sana zeg maar. Op deze manier kan iedere TD "heel erg zijn best doen"...

Edit: Typo

2 september 2012 om 07:48

En met welk geld moet die spits gekocht worden dan? Of denk je dat een club uit Belgie of Denemarken hun beste speler aan Feyenoord gaat verhuren? En denk je dat er niet in andere landen opgelet wordt? Hoe komt men dan aan Singh?

Al die spelers (op een paar na misschien zoals Kuyt) waren een optie omdat ze open stonden voor een verhuur periode. Niet geschoten is altijd mis, voor zo'n speler is het een mogelijkheid om zijn carriere weer wat leven in te blazen.

1 september 2012 om 21:53

Dus dan kom je uit bij Pelle. Kan me niet voorstellen dat de Feyenoord fans hier nou blij mee zijn.

1 september 2012 om 22:01

Voetbaltechnisch gezien een zeer goeie speler.. Iets wat we voorin missen.. Die Cissé en Fernandez kunnen geen ballen aannemen..

1 september 2012 om 22:03

Gelukkig worden we er niet van, maar alles is beter dan Fernandez die geen bal kan vasthouden. Dan liever iemand die weinig scoort, maar wel zorgt dat onze middenveld aansluit. Misschien komt Immers zo beter in zijn rol en heeft de flanken nu meer ruimte.

Afgelopen tijd leek het wel op de Feyenoord van 2 jaar geleden. Alleen in de counter soms gevaarlijk en alleen doelpunten dankzij individuele talenten.

1 september 2012 om 22:05

mwa ik vind het meevallen, ik zie mensen erg negatief over hem
Hij is kopsterk, een goede aanspeelpunt, balvast en kan goed kaatsen. Iets wat ze missen bij feyenoord, ik denk dat immers het wel goed hem kan vinden. Hij kan dan om hem heen spelen en die scoort denk ik dan wel meer

1 september 2012 om 22:53

Alles is beter dan Fernandez en Cisse op dit moment.

1 september 2012 om 21:54

Grappig dat ze serieus probeerde om Bojan of Santa Cruz aan te trekken, maar ja, niet geschoten is altijd mis.

1 september 2012 om 21:57

Zooo onrealistisch was santa cruz anders niet... 6e of 7e spits bij city, en feyenoord dat goede banden met city heeft... dan heb ik het over een huur natuurlijk he... lijkt me dat je het dan minimaal kunt proberen

1 september 2012 om 22:01

maar ja Santa Cruz verdiende wel een stuk meer dan Guidetti doet natuurlijk bij City. Zo'n salaris is voor geen enkele Nederlandse club te betalen.

1 september 2012 om 22:03

Dan ging ik er natuurlijk vanuit dat Feyenoord slechts een deel van het salaris zou betalen en City het overige deel zou doorbetalen. Deden ze ook met Guidetti.

1 september 2012 om 22:16

Maar Santa Cruz lijkt me ook een speler die geen zin heeft in de Eredivisie.

1 september 2012 om 22:29

Santa Cruz heeft ook gewoon een jaar in de 2e Spaanse divisie gespeeld hoor. en zeg nou zelf. dan is de eredivise wel net een hoger niveau(;

1 september 2012 om 22:34

In eerste instantie zeg je natuurlijk dat hij het niet doet, maar vind santa cruz wel het proberen waard hoor, bojan daarentegen...

1 september 2012 om 21:55

En Guidetti ook nog.... dat maakt Pelle dus 7e keus.... Had dan niemand gehaald en achahbar lekker erin gegooid....

1 september 2012 om 21:58

Ja, dan kan je beter niemand halen, inderdaad. Zoveel voegt Pelle niet toe en dan kan je het geld sparen voor de volgende transferperiode of andere zaken en gewoon de jeugd de kans geven.

1 september 2012 om 22:02

Mwah Pelle is wel het type speler dat feyenoord nog niet had. Voornamelijk lopende mensen, met Pelle heb je wel body en iemand die een balletje kan vasthouden

1 september 2012 om 21:56

Je had van te voren natuurlijk al kunnen weten dat Janko, Santa Cruz en Bojan financieel sowieso onhaalbaar waren, laat staan dat ze naar de Eredivisie zouden willen zonder Europees te spelen (misschien Janko nog, sportief gezien). Daar had je ze niet voor hoeven benaderen. Verspilde tijd.

Ze hadden beter Immers kunnen laten liggen en met dat miljoen een (goede) spits halen. Van Geel deed daarvoor alles goed, maar daar maakte hij, volgens mij, een (grote) fout.

1 september 2012 om 21:56

Santa cruz, die zou denk ik bijna een kwart van het feyenoord budget willen verdienen, of hij moest heel veel salaris inleveren. Alleen kuyt was van deze haalbaar, jammer dat dat niet gelukt is voor feyenoord.

1 september 2012 om 22:04

Santa Cruz en Bojan wil ik gewoon niet geloven.
Want als hij daadwerkelijk hun 2 benaderd heeft dan heeft hij echt geen idee waar hij mee bezig is.
Want deze 2 ontvangen beide een salaris dat Feyenoord niet kan betalen en ik betwijfel dat ze flink willen inleveren aangezien er genoeg andere clubs zijn waar deze 2 wel hun gewenste salaris kunnen cashen.
Ja ik weet niet geschoten is altijd mis maar er was geen kans dat deze 2 zouden komen.

1 september 2012 om 22:39

Daar kun je Janko nog bij voegen, die bij Twente weg mocht/moest omdat hij te veel salaris verdiende om bank te zitten, waarna hij bij Porto ook geen mager contract getekend heeft. (En nu weer bij Trabzonspor)

1 september 2012 om 21:59

Je komt met zo rijtje spitsen naar buiten en neemt een spits van een klasse of 4 lager?

1 september 2012 om 22:02

Is gewoon zelfde als PSV of vergelijkbare club met dezelfde financiële middelen Messi, Ronaldo, Rooney of Neymar benaderd. Wat is die Van Geel toch een kansloze persoon..

1 september 2012 om 22:03

Niet bepaald...

Maar goed, begrijp je punt dat ze wel onrealistisch hoog inzetten.

1 september 2012 om 22:04

Nog altijd beter dan degene die Labyad zo een mooi contractvoorstel heeft gedaan!

1 september 2012 om 22:09

Wat is er zo kansloos aan?? Spelers die van Geel wilde halen.. zaten allemaal op de bank weg te rotten? Dus snap je punt eigenlijk niet. Jij noemt allemaal namen die wekelijks op het veld staan?

1 september 2012 om 22:38

Of dat ajax bij babel aanklopt....
Normaal gesproken niet haalbaar door het salaris, maar als je geen speeltijd meer krijgt, kiezen sommige spelers toch voor speeltijd bij een kleinere club. Santa Cruz zal dus een jaartje vliegen vangen op de tribune (of thuis?) en lekker naar zijn bankrekening kijken. Overigens zijn goed recht trouwens.

Note: kleiner as in kleinere begroting/competitie

1 september 2012 om 23:31

Babel klopte bij Ajax aan..

1 september 2012 om 22:03

Nooit geschoten is altijd mis,persoonlijk vind ik dat ze Plet van Twente hadden moeten halen,prima speler voor het niveau van Feyenoord.
De centen die van Geel aan Immers en de oude versleten Mathijsen heeft uitgegeven hadden ze beter in een jonge talentvolle spits kunnen investeren.

1 september 2012 om 22:41

ik word zo moe van dat Plet gebeuren.... Fernandez is tien keer beter, 4-4-2 is tien keer beter en volgend jaar is Anass tien keer beter. Zelfs Immers in de spits is beter. Of we moeten spelen voor het rechterrijtje, dan zou Plet wel een uitkomst zijn. .

1 september 2012 om 22:45

Met deze selectie gaat Feyenoord ook hard richting het rechterrijtje. Met Pelle in de spits zal er een periode van droogte komen in de Kuip.

1 september 2012 om 23:41

Waar is jouw glazenbol? Met deze selectie is plek 5 zeker haalbaar.

1 september 2012 om 23:44

Hard richting het rechterrijtje? In wat voor een wereld leef jij? Feyenoord moet met deze selectie makkelijk in de top 7 eindigen, we gaan gewoon voor de eerste 5 en dat is zeer zeker haalbaar. Geef Pellè een kans voordat je oordeelt, Bulykin en Malki scoorden ook nergens totdat ze bij respectievelijk ADO en Roda kwamen. Voor de rest hebben we de sterkste verdediging van de Eredivisie en een solide middenveld. Maar ik zie op je profiel dat je voor Ajax bent, dat verklaart je domme en provocerende reactie.

1 september 2012 om 22:03

dan probeer je zulke spitsen van toch zeker wel behoorlijk niveau.

hoe kom je dan in godsnaam ineens uit bij pelle ?

1 september 2012 om 22:07

Van Gastel of Gio kunnen beter het spel Football Manager gaan gebruiken. Everton in Engeland gebruikt het spel ook om spelers te ontdekken en de scouting erop af te sturen. Als voorbeeld: Neymar had ik 5 jaar geleden ook al ontdekt en binnen gehaald voor 4 miljoen! Kon toen al zien dat het een topper zou worden. Nicklas Helenius 3 jaar geleden ontdekt en naar Excelsior gehaald voor €500.000. Geweldige spits. Als laatste Robert Lewandowski.. toentertijd voor €1 miljoen naar excelsior gehaald en verhuisde in de realiteit voor een miljoenen bedrag van Poznan naar Dortmund.

Ik vind het een geweldig spel wat eigenlijk ook op de realiteit gebaseerd is. Maar de trainers hebben natuurlijk anderen dingen te doen. Ik zou wel voor €1000 per maand dat spelletje voor mijn clubje willen spelen.. haha..

1 september 2012 om 22:16

Tja, Neymar kon op zijn 14e, dus 6 jaar geleden al naar Real Madrid. Maar bleeft uiteindelijk bij Santos voor een contract van 500.000 euro.

2 september 2012 om 12:20

en Neymar is nu al door zijn geld heen werd vd week bekend door domme aankopen als zeiljacht, extra penthouse etc

1 september 2012 om 22:16

Haha FM is meestal wel erg realistisch qua potentie van spelers.
Spelers die 17/18 jaar zijn en als potentiële wereldtopper worden bestempeld in FM, zie je meestal 3 jaar later een grote transfer maken of uitblinken bij zijn club.
Ze hebben ook hun eigen groep scouts om jonge spelers te beoordelen dacht ik om het spel zo realistisch mogelijk te maken.

Erg leuk spel.

1 september 2012 om 22:32

Wat te denken van spelers als Mika Ääritalo, Freddy Adu, Ransford Osei, Patrick Lomski, Henok Goitom, Nicolas Millan, Lukas Jutkiewicz, Magnus Troest, die Argentijnse verdediger die nog een half jaartje bij Groningen heeft gespeeld etc etc, (de lijst is lang) om er eens een paar te noemen die supertalenten waren in FM. Kijk waar ze (nu) spelen... Kortom, met zoveel spelers heeft FM er vaak veel goed, maar ook veel gewoon helemaal verkeerd ingeschat hoor.
Ola John is waardeloos bij FM 12...

1 september 2012 om 22:42

Geef je groot gelijk, maar als je het spel simuleert en je spelers kunt halen voor een relatief klein bedrag kun je dit risico nemen. Tenzij je een toptalent haalt en met veel geld kunt doorverkopen.

1 september 2012 om 22:48

Je kunt het natuurlijk altijd als middel gebruiken, stel je 'ontdekt' een Ääritalo, of Pohjanpalo, Viitikko , Lod (alle drie Hjk) of Uronen (helsingborgs) als recentere eveneens Finse voorbeelden via een programma als FM. Dan stuur je natuurlijk je scouts daarop af, die gaan dan wedstrijden en trainingen van HJK of HIF bekijken.
Maar ik verwacht dat 99 van de technisch directeuren en hoofdscouts die namen al kennen voordat FM ze kent. De grote talenten bij clubs in de jeugdopleiding, zijn daar al tijden bekend. Zo kennen de meesten hier ook wel grote talenten uit jeugdopleidingen van Ajax, Feyenoord, Twente etc etc. ;


edit: Dat ik die namen al ken (niet van FM, wat ik overigens wel fanatiek speel...) bevestigd mijns inziens al bijna mijn punt. ;

1 september 2012 om 22:09

Die Helenius, waar Feyenoord en Ajax een oogje op hadden dacht ik, scoort makkelijk in de Deense competitie.
Waarom niet hem gehaald, i.p.v. het geld te investeren in een middelmatige speler als Immers?
Kostte niet veel meer als 1.5 miljoen las ik ergens.
Qua salaris zal die ook niet zoveel gekost hebben en in de toekomst zeker wel een hoog transferbedrag waard.

Plek van Immers kon je denk ik makkelijk opvullen met een jeugdspeler en hier door geld vrij maken voor die Helenius.
Die Vilhuena is nog jong, maar wordt gezien als groot talent door vele Feyenoorders.
Zal vast niet veel onder doen voor Immers.

1 september 2012 om 22:33

Nette reactie van een ajacied (correct me if im wrong).. Ben het mee eens dat ze beter helenius hadden kunnen halen. Waar Immers nu speelt had ook Vilhena kunnen spelen.

1 september 2012 om 23:32

Je zegt het helemaal goed

1 september 2012 om 22:10

Bojan benaderen is echt te grappig voor woorden. Die komt van z'n leven nooooit naar Feyenoord.

1 september 2012 om 22:10

Ze hebben te lang gegokt op John Guidetti. Daar gingen ze voor na het afhaken van kuyt. Kuyt had alle problemen kunnen verhelpen. Als die eens deed wat hij altijd loopt te verkondigen in de media. Maar kuyt ging voor een ander avontuur. Zijn goed recht. Maar het blijft natuurlijk jammer dat na z'n mooi jaar je al uit Europa ligt. Met een goede spits was kiev te doen geweest. Want Feyenoord speelde heel Gied tegen kiev. Maar Sparta was over twee wedstrijden gewoon de terechte winnaar. Van mij had Pelle niet gehoeven of Verhoek. Je speelt toch geen Europees voetbal. En deze selectie is echt wel goed genoeg om bij de eerste 5 te eindigen. Had dat geld lekker op een spaarrekening gezet vang je nog wat rente. En ga je volgend jaar zomer met iets meer budget op zoek naar een spits.

1 september 2012 om 22:11

Winkelen met een lege portemonnee maar ze halen wel even een heel elftal binnen ( zie negen spelers ). Dat is wel een hele lege portemonnee zeg. En hoe betalen ze die salarissen is ook een raadsel. Waar hebben ze opeens al dat geld vandaan ook een raadsel. Maar goed kennelijk mag allen PSV geen spelers kopen maar Feyenoord en Ajax mogen wel even een heel elftal kopen. Ajax heeft ook bijna een heel elftal gekocht dus En als PSV Narsingh haalt dan is het een koopclub haha.

1 september 2012 om 22:17

Moest je nou weer komen huilen?

1 september 2012 om 22:30

Nou jij mag het noemen wat jij wil ik zeg gewoon de waarheid. Feyenoord had toch de beste jeugd en al dat shit. Maar ze halen wel even 9 spelers zomaar uit het niest zonder zogenaamd geld. En als PSV 2 mensen haalt begint iedereen te zeuren dat zegeen jeugd gebruiken. Waarheid doet pijn maar het is zo.

1 september 2012 om 22:36

Met welk geld hebben we spelers gehaald? Volgens mij moet jij maar eerst even je feiten op een rij hebben?

Immers is inderdaad gekocht met beschikbare geld van de Vrienden van Feyenoord. De overige is transfervrij gehaald op Pelle na (huurprijs)..

Dus waar zijn je feiten. Weer kom je onzin lullen, maar je kent de feiten niet eens. Elk club heeft een salarisbudget.

En volgens mij is er nog altijd een verschil tussen kopen, transfervrij overnemen en huren? Maar blijkbaar beschik jij over weinig hersencellen en kun je deze drie dingens niet uit elkaar houden.

1 september 2012 om 22:38

Kijk even hoeveel jeugdspelers er bij Ajax en Feyenoord in de basis staan.

Dat beide clubs dan paar spelers halen om de balans ervaring/jeugd in stand te houden, hebben beide clubs spelers gehaald om het grote gat wat is ontstaan na het vertrek van dragende spelers op te vullen.
Je kan niet alles opvullen met alleen jeugd.
Ervaren spelers of leiders op het veld, als je die niet hebt, moet je kopen of transfervrij halen.
Dit was bij zowel Ajax als Feyenoord het geval.

1 september 2012 om 23:04

Nou je kan ze wel transfervrij halen maar je moet al die spelers salarissen gaan betalen en waar halen ze dat geld vandaan? Ze hebben toch geen geld ze moeten toch bezuinigen? Een Pelle die komt echt niet voor paar ton voor Feyenoord voetballen. Parma betaalt hogere salarissen uit dan Nederlandse ploegen. Dus ik denk dat Pelle minimaal 1 miljoen aan salaris gaat krijgen. En de rest weet ik niet hoeveel dus. Ik wil verder allen zeggen van iedereen zeurt dat PSV spelers haalt terwijl Feyenoord en Ajax dat ook doen dus zeur gewoon niet.

1 september 2012 om 23:08

Bij PSV lopen ook jeugdspelers rond en die spelen ook hun wedstrijden hoor dus. Paar spelers? 10 spelers halen noem ik geen paar spelers dat is een hele elftal. Het gaat mij verder niet om of ze hun nou huren of kopen het gaat mij om dat ze gewoon 10 spelers halen en dat is gewoon niet je eigen jeugd gebruiken of wel? En PSV haalt 5-6 spelers dan is het een koopclub en dit en dat.

1 september 2012 om 23:35

Jij kraamt echt onzin uit weet je dat? huren en kopen zijn nog altijd twee verschillende woorden. Een club heeft altijd vooraf een salarisbudget beschikbaar en als daar nog wat van over is waarom kun je dan geen speler huren? En als iemand in het buitenland 1 miljoen verdient, betekent dit toch niet automatisch dat als hij verhuurd wordt dit ook bij een ander club wilt verdienen? Je mag als je speler nog je eigen eisen op tafel leggen, maar blijkbaar heb jij hier ook geen weet van af.. Ik weet niet of daar van op de hoogte bent? Blijkbaar niet anders als ik jou was zou ik me meer in het voetbal gaan verdiepen. Jezus, wat een onzin kraam jij uit! Beter zeg je echt helemaal niks.

1 september 2012 om 23:47

Je maakt jezelf volkomen belachelijk.

Waar halen ze het salaris vandaan voor transfervrije spelers?
Volg jij geen transfer nieuws?
Ajax en Feyenoord hebben beide spelers met een hoog salaris verkocht of transfervrij laten vertrekken. Dan komt er, als je logisch nadenkt, een budget vrij aan salaris voor transfervrije spelers.
En Ajax bezuinigt ook. Iets van 12 miljoen aan salaris bezuinigt. Spelers hoeven nu ook geen miljoenen salaris te verwachten met het nieuwe beleid, tenzij ze echt een meerwaarde zijn.

Feyenoord heeft Pelle gehuurd en zal dus niet zijn volledige salaris betalen. Of misschien huren ze hem zelfs zonder salaris te betalen, maar denk het niet.

Je weet niet eens wat de rest van de spelers die Ajax en Feyenoord hebben gehaald verdienen. Dus hoe zo begin je er überhaupt over?

Bij Psv lopen er hoeveel jeugdspelers rond? Kan alleen Depay en die jongen die donderdag een kans kreeg naar boven halen.

Dat Feyenoord 10 spelers haalt maakt ze niet gelijk een koop club. Hoeveel zijn er transfervrij of gehuurd? Sommige waren ook nodig, zoals een spits en op het middenveld waren ook spelers die vertrokken waar je vervangers voor nodig had.
En volgens mij bestaat ondanks de aankopen hun elftal minstens uit 5/6 jeugdspelers en een paar op de bank die ook speelminuten krijgen. Dus ze gebruiken gewoon veel eigen jeugd en geven die een kans.

Enigste die hier loopt te zeuren over de term "koopclub" ben jij trouwens.

2 september 2012 om 12:17

Ze hebben inderdaad wel bijna een heel 11-tal gehaald nu je het zegt... en in principe ook allemaal 1e elftal waardige spelers. Want Immers, Vormer, Pelle, Verhoek, Goossens, Janmaat, Elabdellaoui, Janmaat en misschien ook wel een Singh haal je niet voor de bank.....

wat kosten die nieuwe spelers qua transferssommen bij elkaar en hoeveel qua salaris?

2 september 2012 om 15:35

Max 1, 5 miljoen. Voor 9 aankopen. Nog hebben we minder uitgegeven dan PSV voor 1 speler heeft gedaan.

1 september 2012 om 22:33

Het zijn er zelfs 10, VZ vergeet Elabdellaoui. Ajax 6 (andersen, Babel, Poulsen, Moisander, Sana en Schone). En PSV natuurlijk 5 (zanka, van Bommel, Waterman, Narsingh en Swinkels).

1 september 2012 om 22:39

Die boerenclub van jullie is inderdaad een koopclub. Zonder jullie 'zogenaamde' overeenkomst met de gemeente waren jullie nagenoeg failliet verklaard. Opeens komt er een beschikbare lening van de gemeente waarna jullie meteen in 2 jaar 30 miljoen ofzo uitgeven? Zonder dat geld hadden jullie deze spelers allemaal niet eens kunnen kopen.

Ik zou zeggen richt je zelf meer op je eigen club voordat je onzin loopt uit te kramen over Ajax/feyenoord.

Btw: deze post zal wss weer verwijderd worden door de moderaters van VZ , aangezien je blijkbaar geen eigen mening mag uit over Psv. Beetje zielig ;

1 september 2012 om 23:06

LOL dit soort uitlatingen die niet op waarheid berusten mogen van mij wel verwijderd worden ja aan VZ doet er goed aan om iedereen die hier zeurt over het geld dat PSV zogenaamd gekregen heeft van de gemeente te verwijderen. Want dat slaat nergens op iedereen wet hoe de feiten zijn en nog steeds blijft iedereen over zeuren.

1 september 2012 om 23:36

Welke feiten? Leg ze eens boven water welke feiten jij hebt en dan ook Alle feiten knul..

1 september 2012 om 22:54

Je gaat alleen voorbij aan het feit dat de supporters en het bestuur van PSV om het hardst riepen dat de gemeente wat moest doen omdat PSV anders de vernieling in zou gaan. Vervolgens verkoopt PSV een hoop gebakken lucht (want, het blijft waarschijnlijk tot in de lengte der jaren onbruikbare grond voor de gemeente omdat PSV lekker blijft zitten). De inkt van het contract is nog niet droog of PSV investeerde voor een godsvermogen in spelers. Dan krijg je het verhaal dat PSV het geld van de gemeente heeft gebruikt om leningen te herstructureren maar, hadden ze dat dan niet gewoon met het eigen geld kunnen doen? Dan had je al dit gezeur ook niet gehad en had PSV naar de buitenwacht ook niet zo'n gezichtsverlies geleden. Had de club ook heel wat meer sympathie opgeleverd dan een grote bek opzetten en binnen 48 uur 75% van het geld dat de gemeente heeft 'geschonken' uit te geven aan nieuwe spelers. Maar, om maar even on topic te blijven: santa Cruz en Bojan benaderen is natuurlijk lachwekkend. Guidetti kon vorig seizoen komen omdat hij nog niets had gepresteerd in Europa. Santa Cruz heeft zichzelf al lang en breed bewezen. Bojan en Santa Cruz komen natuurlijk van hun leven niet naar Nederland en Pelle past mooi in het rijtje Immers, Goossens en Vormer. Leuk voor de subtop, niets te zoeken in de top. Wat dat betreft maakt van Geel toch zijn naam weer waar na bij Ajax ook allemaal subtoppers binnen te hebben gehaald gaat hij hier weer verder.

1 september 2012 om 23:12

Over dat gemeente geld en zo weet iedereen hoe het zit dus jullie kunnen wel steeds daarover beginnen maar het is een eerlijke transactie geweest en de gemeente Eindhoven verdient zelfs aan deze deal dan dat ze verliezen. PSV betaalt de rente plus extra zodat de gemeente de rente van het lenig kan aflossen en nog extra geld overhoud voor de gemeente zelf dus. De gemeente heeft geen verlies geleden op deze transactie,

ON: Als Van geel zo bezig was dan kon die net zo goed ook even Ronaldo en Messi benaderen misschien kwamen zij wel Lolll . Die van Geel he wat een mannetje haha. Even Santa Cruz en Bojan vragen.

1 september 2012 om 23:24

Ik weet dat het een legale constructie is eb dat de gemeente er op de lange termijn aan verdient. Maar, ik vraag mij af Hoe men het goed durft te praten dat de club en de supporters de gemeente onder druk zetten om op korte termijn heel veel geld in de club te pompen wegens acute financiële problemen, om vervolgens doodleuk binnen 24 uur Mertens en Strootman voor 15 miljoen en Wijnaldum voor 5 miljoen te kopen. Een week later komt Matavz er nog bij voor 7 miljoen. Ja, echt financiële problemen en zeker terecht dat PSV supporters de gemeente onder druk zetten.... Van Geel heeft het bij Az (toen de stap naar de top nog niet was ingezet) en Roda fantastisch werk geleverd. Alleen denkt de beste man dat het bij Ajax en F'noord (die ook weer aan wilt haken) ook zo werkt. Vraag mij ook weleens af hoelang het duurt voor het maasgebouw weer bestormd gaat worden

1 september 2012 om 23:43

Hahahaha begin je over Ronaldo en Messi? Blijkbaar ben je nog steeds niet op de hoogte dat de spelers die Van Geel wilde halen op de bank aan het verpieteren waren en de spelers die jij opnoemt wekelijks op het veld staan! Zoals net gezegd: je kraamt alleen maar onzin uit! Beter zeg je gewoon helemaal niks meer knul.

Nee, laten we even aankijken hoelang dit nog goed loopt voor Psv. Het ging een tijdje ook goed toch? Dat jullie jaar na jaar kampioen werden en langzaam achteruit gingen? Uiteindelijk financieële problemen. Over 5 jaar kan het precies hetzelfde zijn en waar halen jullie het geld dan vandaan? Eventueel de parkeerplaatsen verkopen of de stoelen in het stadion of de lucht wat boven het stadion hangt?

Maar even op terug tekomen. Wat verdient de gemeente hieraan? Je hebt nu eenmalig een bedrag van 40 miljoen ontvangen. Na een jaar of 20 heb je dit terug betaald en betaal je de gemeente jaarlijks een huur van 2 miljoen? Wat heb je er nu eerlijk gezegd aan? Je kunt alleen concluderen dat PSV nagenoeg failliet was en het geld hard nodig hadden.

2 september 2012 om 00:08

Nou PSV betaald 2 miljoen van die 2 miljoen betaalt de gemeente een deel aan aflossing plus rente en dan blijft er nog wat over voord gemeente zelf. Wet niet precies hoeveel maar denk rond de 3 + ton. Dus de gemeente krijgt maandelijks gewoon 3+ ton extra inkomen en dat vind ik gewoon goed. Zo gaat de gemeente niets op achteruit. En het is zo dat PSV het niet per se na 20 jaar hoeft af te lossen ze kunnen ook eerder aflossen als de inkomsten het toelaten. Bijvoorbeeld verkoop van spelers of andere extra inkomsten.

1 september 2012 om 23:21

tsja, als ajax 9 spelers koopt voor in totaal 6 miljoen of psv koopt 1 narsingh voor ruim vier miljoen...

1 september 2012 om 23:22

JA maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat Ajax ook gewoon 9 spelers haalt en iedereen denkt het is goed PSV haalt 1 spelers het is een koopclub:s. Het gaat mij niet om hoeveel je voor betaald.

1 september 2012 om 23:36

Je kan ook kijken hoe PSV het geld investeert en daar je vraagtekens bij zetten. Een gebrek aan verdedigers al 2 jaar achter elkaar maar, alsnog alleen maar investeren in aanvallers en middenvelders ( Jorgenson maar, die staat er niet eens direct). Ook krijg ik het idee dat PSV puur op naam scout. Beetje zoals van Geel met zijn spitsen heeft gedaan maar, PSV heeft het wat dat betreft wel realistischer gehouden.

1 september 2012 om 23:38

@ andre,

Je kraamt alleen onzin uit.. Verbreed je mening is..

2 september 2012 om 00:05

Nou kijk daar ben ik helemaal met jou eens. Als je mij eerder berichten leest over de transferbeleid van Brands dan kan je zien dat ik veel kritiek heb op die man. Ik zeg ook al een aantal keren van waarom haalt PSV aanvallers en middenvelders terwijl ze verdedigers nodig hebben dat is gewoon wanbeleid. En ik zal dat ook nooit snappen.

2 september 2012 om 00:14

@ Andreg; Om te beginnen haalt PSV niet maar één speler, maar 5 spelers en Ajax geen 9 maar 6 spelers. Dat maakt nogal een verschil, zeker voor iemand die steeds roept dat we het bij de "feiten" moeten houden.

Daarnaast is het op dit moment bij Ajax en bij Feyenoord zo dat wanneer er een gat in de selectie ontstaat door een verkoop of een einde contract, er eerst intern gekeken wordt of er een vervanger klaar staat. Als dat zo is schuift hij door (van der Wiel weg van Rhijn staat klaar, bij Feyenoord schuift Kongolo gewoon in de pikorde op wanneer er gaten in de verdediging vallen).

Bij PSV wordt ieder gat in de selectie standaard in principe met een aankoop gevuld. Depay staat al dik een half seizoen aan de deur te rammelen, zou waarschijnlijk in iedere eredivisieclub een basisplaats hebben (misschien Twente niet, die hebben prima vleugelspelers), maar PSV haalt liever voor de zekerheid nog maar even Narsingh op. Dát maakt ze een koopclub en dát zorgt ervoor dat de eigen jeugd zich in Eindhoven nooit doet gelden. De club gelooft blijkbaar niet in zijn eigen opleiding.

Dat dan op een gegeven moment de financiële noodklok geluid wordt, waardoor de gemeente overgaat tot een transactie die ze anders nooit zouden hebben gedaan (dat op zich zegt al genoeg denk ik dan...) en PSV gaat vevolgens fijn verder op dezelfde (blijkbaar financieel niet heel verstandige) voet, dat is gewoon sneu. Je kan het recht proberen te praten wat je wilt, maar ondanks het feit dat het legaal allemaal prima op orde is getuigd het van gigantisch weinig visie en verantwoordelijkheid en dat is jammer.

2 september 2012 om 08:03

Al die spelers zijn transfervrij gehaald op Immers en Singh na die hebben in totaal ongeveer 1,5 miljoen Euro gekost. Ook erg kinderachtig dat je Feyenoord met PSV wil vergelijken. Bij Feyenoord is de gehele as, de beste en tevens spelers met de meeste ervaring weg gekocht/vertrokken. Dat moet je dus opvangen en aangezien Feyenoord al erg veel jeugdspelers heeft lopen moet je wel wat ervaring binnen halen om de balans goed te houden.

Feyenoord heeft volgens mij 13 of 14 jeugdspelers in de selectie zitten. Zoals ik zo even gauw zie heeft PSV een stuk of 5 tot 7 jeugdspelers bij de selectie zitten. Nogal een contrast niet? Helemaal met wat je probeert af te schilderen gewoon een leugen dus.

Wat betreft het geld daar probeer je ook van alles te verdraaien. Typerend dit alles wat probeer je nu eigenlijk te zeggen of bewijzen met deze reacties? Of gewoon een trieste poging om eens gal te spuiten na al die kritiek op Psv?

1 september 2012 om 22:15

misschien kan ik nog wel beter scouten dan van geel ;p
had een van deze gehaald : j soliano (huren van barca) , saviola, Artjoms Rudnevs

1 september 2012 om 22:23

Soliano speelt sinds januari voor Salzburg, Saviola heeft getekend bij Malaga en Rudnevs bij Hsv.

2 september 2012 om 12:57

ja daarom en als van geel hun had gevraagd had misschien wel een willen tekenen bijvoorbeeld rudnevs

1 september 2012 om 22:17

Dat bewijst dat Van Geel maar wat doet en vorig seizoen de mazzel had dat het goed uitpakte. Castaignos, Janko en Pelle zijn drie totaal verschillende spitsen, daar zit geen enkele logische gedachte achter.

1 september 2012 om 23:45

Nee, van Geel doet niet zomaar wat. Van Geel dacht nog steeds dat hij op het niveau Roda/Az van een aantal jaar terug zat met F'noord. Daar heeft hij met Immers, Goossens en Vormer ook mee ingekocht. Zo heeft hij Ajax indertijd ook opgezadeld met een hele hoop subtoppers. Waarschijnlijk heeft iemand hem ingefluisterd dat F'noord weer aan wilt haken bij de top en toen is hij willekeurige grote namen gaan benaderen. Misschien had hij het idee dat dat bij een topclub hoort... Nee, van Geel heeft meer kaas gegeten van het aanstellen van coaches dan van het aantrekken van spelers. Als ze bij F'noord nou geld hadden zouden ze er beter een duo functie van kunnen maken. 1 voor de trainers (van Geel) en 1 voor de spelers (elke willekeurige voetbalvolger).

1 september 2012 om 22:21

dat je bepaalde pogingen onderneemt oke maar het is toch wel zelfoverschatting om bij bojan aan te kloppen is het niet??

1 september 2012 om 22:22

Van Geel heeft het eigenlijk best goed gedaan met de middelen die hij heeft. Als je kijkt naar de aanwinsten dan zijn het allemaal versterkingen of twijfelgevallen. Maar er zitten geen spelers tussen, waarvan ik zeg dat het vaste bankzitters zijn, dus heeft hij het goed gedaan. Een matige spits kan zo maar een half seizoen vlammen, zie Guidetti, Vleminkx en Demouche. Misschien is het Pelle ook wel gegeven om komend seizoen boven zichzelf uit te stijgen, zoals Guidetti dat vorig jaar deed.

1 september 2012 om 22:24

Wie niet waagt, wie niet wint.
Petje af voor van Geel, alhoewel ik deze spelers toch wel kansloze pogingen vind van van Geel.

1 september 2012 om 22:30

Dus hij zocht niet eens naar een bepaald type spits die goed in het systeem past, maar gewoon elke willekeurige spits? Dat lijkt me toch niet een ideale manier van inkopen.

1 september 2012 om 22:36

Zo te zien waren er twee criteria. Het moest een spits zijn, die duur is...en bij voorkeur onhaalbaar en onrealistisch. Uiteindelijk bleek Pelle als enige niet aan die laatste twee eisen te voldoen en toen werd hij gehaald.

1 september 2012 om 23:47

Ze waren wel bijna rond met een aantal van die spelers, zal zomaar Bojan kunnen zijn. Die zat helemaal op dood spoor.

1 september 2012 om 22:33

Mooie namen ... alleen geen geld
Misschien kan Van Geel in de winterstop Villa, Gomez of Huntelaar benaderen
vreemd beleid onder Van Geel
6 middenvelders halen , een buitenspeler huren voor de bank en geen spits

1 september 2012 om 22:35

Zie je wel, van Geel heeft er alles aan gedaan maar is uiteindelijk niet gelukt om een topspits naar Feyenoord te halen, maar is niet zijn schuld. Waarom is Guidetti trouwens niet geleend van City, ook al heeft die nu die ziekte?

1 september 2012 om 23:36

Feyenoord weet zijn toestand, en denk voor hem beter is om nu in alle rust en met familie te zijn. Wellicht volgende transfer periode?

2 september 2012 om 07:42

City wil zelf toezien op het herstel van Guidetti verder is het moeilijk te zeggen wanneer hij wedstrijdfit is. Ik verwacht dat hij in de winter verhuurd of verkocht zal worden de vraag is echter aan wie.

1 september 2012 om 22:37

allemaal beter dan pelle helaas... maarja beter dan niets!

1 september 2012 om 22:47

Er is serieus niks, maar dan ook niks kansloos aan om spelers proberen te halen die op een dood spoor zitten bij hun clubs, topspeler of niet...br Voor hetzelfde geld had bojan bv wel ja gezegd, die speler is jong, en weet toch wel dat ie daarna altijd nog bij de top terecht kan! br Nooit geschoten is altijd mis, en je moet vind ik altijd hoogst haalbare nastreven...lukt het, dan lukt het, zoniet, heb je het wel geprobeerd!

1 september 2012 om 22:47

Grote namen die er op noemen worden genoemd. Helaas voor Feyenoord is er niet 1 naam gekomen. Jammer dat Feyenoord Immers heeft gekocht, vind ik maar een middelmatige speler. Voor dat geld konden ze beter een jeugdspeler zoals Helenius kopen in Denemarken die gemakkelijk en daar vaak scoort. Nu kom je met Pelle die het bij Az ook niet gemaakt heeft. Grote twijfels!

1 september 2012 om 22:58

Zo zie je maar hoe hoog Feyenoord staat aangeschreven , verder geef ik ifeelajax groot gelijk om dan maar Pelle te halen , totaal niets gepresteerd. Ik hoop dat al die Feyenoorders die het zo over het verleden hebben geen garantie voor de toekomst is , zie al die spitsen die Feyenoord niet zagen zitten. De ebnige club uit Nederland die wereldwijd aanspreekt is Ajax en dat zal altijd zo blijven , maar Feyenoord glijd steeds verder af, en moet gewoon accepteren dat Fc Twente ze voorbij gestreefd zijn , hoe moeilijk dat ook is , maar accepteer dat nu gewoon. De selectie van Fc twente heeft zovel meer kwaliteit dan het huidige Fetenoord , jammer dat jullie geen oprechte mening durven geven .

1 september 2012 om 23:32

Pfff, ik zie jou in ieder topic zeggen: Twente is veel beter blablabla.

Nogmaals het klopt het twente een iets betere selectie heeft als je voorin kijkt, maar Feyenoord heeft een betere verdediging en veel meer internationals. Feyenoord heeft nog steeds meer fans, veel meer naam in europa, veel meer prijzen, een veel groter stadion, veel meer naam in Nederland, een veel betere jeugdopleiding. Het enige wat Twente meer heeft te bieden is geld... En over een paar jaar is Feyenoord weer financieel gezond en dan moet jij zeggen dat Feyenoord Twente weer makkelijk is voorbij gestreeft.

En hoezo glijd Feyenoord steeds verder af? Vorig seizoen vier plekken boven Twente geeindigd... Kennelijk dat jij niet zoveel verstand hebt van Voetbal.

2 september 2012 om 02:38

@wim2
Vorig jaar 4 plekken boven Twente = Juist
Alleen Feyenoord staat met lege handen en Twente speelt EL. Met een correctie terugwerkende kracht is Twente virtueel als derde geeindigd en is het mooie Feyenoord seizoen naar de malemiezen.

2 september 2012 om 12:18

dat is waar, die 2e plaats is nu al minder waard dan de klassering van Twente vorig jaar....

zo hard kan Europees voetbal zijn

1 september 2012 om 23:16

Er is dan ook een groot verschil tussen 'benaderen' en in 'verregaande onderhandelingen'. Zo denk ik dat Lionel Messi al door praktisch elke club in de wereld ooit is benaderd.

Pelle heb ik nooit een goede speler gevonden, is volgens mij recordaankoop ooit van AZ (7 miljoen?), maar heeft dit nooit kunnen waarmaken. Ik kan me wel nog enkele mooie goals van hem herinneren (prachtige omhaal) en hij had volgens mij op het einde nog een mooie reeks van goals bij AZ, maar meer ook niet.

Als je kijkt naar het budget van Feyenoord (niets) mag je blij zijn dat er toch nog een speler wordt gefixt door Martin van Geel. Of hij slaagt of niet is iets heel anders, maar kijkend naar de huidige vorm van Fernandez zal elke speler momenteel het wel beter doen!
En met een Verhoek zal er sowieso wel veel aanvoer zijn dat zelfs een speler als Bulykin topscorer kan worden van de Eredivisie.

Overigens wel 'jammer' dat Schaken het op de rechterflank zo goed doet, want dat is de eigenlijke positie van Verhoek en ik denk dat zijn passes ook het best zullen zijn op die positie. Misschien dat Verhoek en Schaken van positie kunnen ruilen, zoniet hopen dat Wesley het op links goed doet.

Is toch wel een goede opstelling waarmee je wel in de top4 kan komen. de Vrij, Bruno Martins Indi, Mathijssen (als ie weer begint te lopen), Clasie & Schaken zijn toch wel hele goede spelers die je naar de top4 kunnen brengen.

Mulder
Janmaat
de vrij
joris/bmi
bmi/nelom
Immers
Clasie
Vormer
Schaken
Pelle
Verhoek
1 september 2012 om 23:24

Eindelijk een realistische feyenoorder , Respect.

1 september 2012 om 23:26

Dat is in ieder geval ambitieus, Janko, maar vooral Santa Cruz en Bojan. Niet geschoten is altijd mis zal Van Geel gedacht hebben maar echt realistisch is het niet. Dat zijn toch geen spelers die in Nederland willen voetballen, die stap naar beneden is te groot. Daarbij moet de club ook meewerken en het salaris doorbetalen, Feyenoord kan een schijntje van het salaris van dergelijke spelers betalen. Als je deze namen leest en dat er dan uiteindelijk Pelle wordt gehaald, daar zit echt een wereld van verschil tussen. Zonde want de spitspositie is echt de zwakste plek in het elftal en Pelle gaat daar weinig aan veranderen. Als die ineens gaat scoren zou het echt een wonder zijn.

1 september 2012 om 23:40

Omar Elabdallaoui? Beter opletten VZ!

1 september 2012 om 23:41

Van Geel heeft het heel behoorlijk gedaan, en in zijn zoektocht naar een spits heeft hij een aantal pogingen gedaan die niemand anders in zijn positie had durven te doen, ik vind het een top TM voor Feyeoord, wij hebben een technisch hart, maar deze man krijgt een hoop gedaan in zijn eentje:-)

Chapeau!

2 september 2012 om 00:29

Wat heeft hij uiteindelijk in zijn eentje voor elkaar gekregen? Dat van al deze namen niemand is gekomen en uiteindelijk met Pelle op de proppen komt? Ja, fantastisch werk....

1 september 2012 om 23:48

En dames en heren het is weer een begonnen!

Spelers kunnen niet snel genoeg het etiket 'matige speler' op hun voorhoofd geplakt krijgen als ze naar Feyenoord gaan. Immers heeft zeer goede periodes gehad bij Ado en was duidelijk daar toe aan een stap hogerop, en nog voordat hij een bal bij Feyenoord geraakt had dacht iedereen al dat het een slechte speler was. Verhoek wordt nu door vele Twente Supporters afgeschilderd als een speler die het topniveau niet aan kon terwijl hij nooit een echte kans heeft gehad. En als hij mocht invallen werd hij door Mcclaren op de linkerkant gezet terwijl deze jongen veel beter is op de rechterkant en dan goede voorzetten kan geven. En als laatste Pellé. Het klopt dat dit geen productieve speler is en alles behalve geslaagd is bij zijn tijd in Alkmaar. Maar na wat ik vandaag heb gelezen lijkt het net of we een spits van een amateur vereniging huren. Je wordt echt niet zomaar door een club als Parma gehaald als je er niet van kan. Hij heeft niet veel gescoord maar heeft hij echte een eerlijke kans gehad? Ik snap dat in dit geval de meeste mensen denken dat het gaat mislukken dan het gaat slagen, maar geef deze jongen in ieder geval gewoon een kans voordat je hem al meteen tot paniek aankoop, miskoop etc. bestempeld.

2 september 2012 om 00:21

Immers was toe aan een stap hogerop. Ben ik volledig met je eens. Maar, heeft Immers de potentie om het niveau te halen waar F'noord naartoe wilt? Dat betwijfel ik heel erg. En zolang Borriello Bij clubs als Roma speelt en in Italië wordt gezien als een goede spits verbaast het mij niet dat Pelle naar Parma en Sampdoria is gehaald. Overal zonder succes overigens. Verhoek ben ik wel met je eens trouwens.

2 september 2012 om 00:11

Het is toch overduidelijk dat van Geel een grap maakt? Hij zou een aantal topspitsen hebben benaderd en de naam van Dirk Kuyt staat er tussen. Misschien heeft hij niet zoveel kaas gegeten van het aantrekken van spelers maar, humor heeft hij wel.

2 september 2012 om 01:51

Voetbalzone is 1 speler vergeten Omar Elabdelaoui van manchester city heeft feyenoord ook gehuurd

2 september 2012 om 06:52

Dus Van Geel had Bojan benaderd. Bojan had het dus misschien wel even moeilijk op dat moment, hij kon kiezen voor Feyenoord of ....AC Milan....

2 september 2012 om 10:05

Nou volgend seizoen dan maar Tuyp transfervrij halen!
Nu met Pelle...
Met voorzetten zit je daar wel goed mee! Immers als 10 zal ook wel in de 16 staan...
Als Verhoek de voorzetten geeft dan heb je Ruben,lex& Graziano voor de goal..
Als Schaken de voorzetten geeft dan heb je Wesley en de andere 2 voor de goal!

Kortom: Het kan goed uitpakken als je een goeie tactiek hebt

2 september 2012 om 12:12

kan ook verkeerd uitpakken, vorig jaar zat alles mee, nu is er veel creativiteit weg en scorend vermogen weg, wat als dan ook alles niet meer zo mee zit als vorig jaar?

Been had in zijn 1 jaar ook alles mee en was koning, wie weet mag Koeman straks via de achterdeur weg, hoewel ik dat niet verwacht want de middenmoot is overal qua selecties slechter geworden. Alleen Vitesse is niet zwakker geworden in de subtop en de top 4 is sterker of gelijk gebleven.

2 september 2012 om 12:49

Immers, Goossens, Te Vrede en Mathijssen zijn gewoon overbodig en komen tekort voor Feyenoord. Ze konden beter het geld investeren in een goede spits in plaats van middelmaat halen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

Technisch directeur
17 fans
52 jaar
Laatste voetbalnieuws

'Martins Indi alleen tegen hoofdprijs naar AC Milan'

Bruno Martins Indi verlaat Feyenoord alleen voor de hoofdprijs. De verdediger van de club uit Rotterdam-Zuid geniet naar verluidt belangstelling van onder meer AC Milan. Mocht de interesse uit Milaan concreet worden, dan vraagt Feyenoord naar verluidt ruim tien miljoen euro.Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Galatasaray dreigt slachtoffer te worden van de dadendrang van AS Monaco. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.375 seconden.