Voetbalzone

De Boer neemt zomeraanwinst Boccara mee naar Heerenveen

Zaterdag, 1 september 2012 om 13:30

Ilan Boccara mag hopen op zijn eerste speelminuten in het eerste elftal van Ajax. De defensieve middenvelder werd deze zomer overgenomen van Paris Saint-Germain en begon bij de beloften, maar Frank de Boer heeft Boccara bij zijn wedstrijdselectie gehaald voor het uitduel bij sc Heerenveen. De jeugdinternational heeft rugnummer 43 gekregen.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

1 september 2012 om 14:30

Ik vraag me dus af he. Worden er in contracten van spelers clausules/afspraken opgenomen met betrekking tot perioden van blessures? Als club wil je je hiervoor toch indekken lijkt. En dat ze bijvoorbeeld deze perioden minder loon ontvangen.

1 september 2012 om 14:35

Voetballers hebben ook gewoon een Cao. Als jij op je werk een ongeval krijgt, moeten ze jou dan ook direct maar minder gaan betalen omdat je niet kan werken? Net als jou werkgever is Ajax ook verzekerd maar het salaris van zo´n speler wordt niet ineens gehalveerd ofso.

1 september 2012 om 14:46

Tja is toch opmerkelijk. Want je kunt het niet vergelijken met een normale baan. Als ik tijdens een stoeipartij me schouder blesseer kan ik nog wel aan het werk. Elk pijntje is voor voetballers vaak een reden zich 'ziek te melden', of dat nu vanuit de voetballer of trainer/technische staf komt. Kan in die optiek goed voorstellen dat je daarover afspraken wilt maken.

1 september 2012 om 15:02

Dat ligt er maar net aan wat voor werk je doet. Zwaar til- en sjouwwerk in een magazijn lijkt me toch moeilijk met een schouderblessure.

Ook is het logisch dat voetballers bij ieder pijntje zich bij de dokter melden. Immers staat of valt hun carriere met de fysieke gesteldheid. Zij zijn afhankelijk van de fitheid van het lichaam om geld te kunnen verdienen. Wanneer een topsporter zijn lichaam verwaarloost, kan dat zomaar betekenen dat hij een 5 jaar kortere carriere heeft.

Daarnaast is het normaal dat je bij ziekte word doorbetaald, net als iedere andere werknemer. Ajax en de meeste werkgevers hebben zich dan ook verzekerd voor dit soort zaken, dus hier hoeven verder geen afspraken over gemaakt te worden.

1 september 2012 om 15:09

Als Ajax hiervoor verzekert is, kan het dan ook zijn dat ze over een bepaalde periode minder loon hebben uitgekeerd dan verwacht? En dat je af en toe een meevaller van wat tonnen kan verwachten?

1 september 2012 om 17:40

Wat is dat nou weer voor belachelijke redenering. Als jij tijdens het uitoefenen van je werk een blessure oploopt waardoor je je werk voor een periode niet meer kunt uitoefenen gaan ze ook niet je salaris inkorten toch? Ik begrijp ook wel dat het hier om veel geld gaat en de belangen een stuk groter zijn voor de clubs. Maar dat is geen reden om mensen anders te gaan behandelen als je in een 'gewone' werksituatie zou doen

1 september 2012 om 17:43

Indekken tegen blessures is onzin, als je werkgever je vraagt om dag in dag uit je lichaam op de top van zijn kunnen te laten draaien, dan neemt een club daarbij het risico dat de spelers blessures oploopt. Het is nou niet bepaald dat spelers zichzelf expres blesseren zodat ze lekker thuis op de bank geld kunnen verdienen...

2 september 2012 om 10:40

Afspraken maken lijkt mij wel zinvol. Zeker voor zaken die te vermijden zijn! Verzekering is leuk maar je hebt toch liever de beschikking over een fitte speler.? Vind je het normaal dat hij deelneemt aan een stoeipartijtje?

1 september 2012 om 13:48

Schijnt idd een erg groot talent te zijn. Kan mooi mee om wat sfeer te proeven bij Ajax 1 bij zulke wedstrijden!

1 september 2012 om 14:35

Hopelijk krijgt hij ook zijn eerste minuten , was het btw een fransman of een roemeen?

1 september 2012 om 14:48

Fransman met een Nederlandse moeder. Hij kwam ook al een aantal keer voor Nederlandse jeugdelftallen uit.

1 september 2012 om 14:49

Half Frans, half Nederlands. Zijn vader is een Fransman en zijn moeder een Nederlander. Zelf is hij in Frankrijk geboren en opgegroeid. Hij speelt wel voor Nederlandse jeugdelftallen.

1 september 2012 om 14:49

Nederlander

1 september 2012 om 17:51

@ Ajax2410, Slamberto, Afcfokke

Dus hij kan kiezen voor zowel Frankrijk als Nederland, als hij eventueel international kan worden?

1 september 2012 om 17:01

Wizzard..

Helemaal mee eens. Bij een -eventuele- voorsprong in de tweede helft lekker mee laten spelen. Als Frank de Boer het een goede speler vindt voor die positie, moet hij zo snel mogelijk starten met het maken van speel-minuten.

1 september 2012 om 13:49

Gooi maar voor de leeuwen!

Ik ben benieuwd of het wat is. We missen op die positie een duidelijke nummer 1 en ook Poulsen gaat dat niet worden aangezien hij voetballend te kort komt. Dus de opstelling zou ik zondag zo doen.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Dijks
Schone
Boccara
Eriksen
Sana
De Jong
Boerrigter
1 september 2012 om 13:53

Goede opstelling denk ik zo, ik zou alleen Sana op links zetten.
Boerrigter op de bank & Lukoki weer op rechts.
Lijkt me trouwens niet dat Boccara in de basis begint, de Boer zal beginnen met Serero.

1 september 2012 om 14:01

@ Joostieboy

Als Boerrigter 100% fit is dan zou ik met Boerrigter op links starten en Sana op rechts. Boerrigter heeft meer in zijn mars dan Lukoki.

1 september 2012 om 14:09

Hen_nie ben het meestal wel met je eens maar zie toch liever Serero op de plek van Schone. Schone gewoon op de plek van Boccara aangezien je die niet meteen voor de leeuwen moet gooien.

1 september 2012 om 14:16

@ Deeveedee

Schone is ook geen verdedigende middenvelder en dus een tijdelijke oplossing. Laat dan maar eens zien of Boccara misschien de oplossing is.

1 september 2012 om 14:25

I know, maar heeft wel het vermogen om op die positie te spelen. Ik vind dat Serero wel een kans verdiend om een serie wedstrijden te kunnen spelen, vind het een heerlijk spelertje.

1 september 2012 om 14:38

@joostieboy

Boerrigter en Sana moet je mee beginnen.
Lukoki heeft het goed gedaan in het begin , maar Sana en Boerrigter zijn wel een tikkeltje beter.

1 september 2012 om 16:44

Dat Boerrigter beter is weten we, maar misschien moeten we hem zolang het niet nodig is laten aansterken.
En het langzaam opbouwen met speelminuten.

2 september 2012 om 10:46

Maar Boerrigter lijkt niet 100% wedstrijdfit. Tegen NAC deed hij tijdens de rust een uitgebreide warming-up. Begon aan de 2e helft, was geen schim van zichzelf, heeft waarschijnlijk nog pijn of misschien zit het nog tussen de oren. Neen, Boerrigter is nog lang geen starter.

1 september 2012 om 13:54

Laat het voetballen maar aan Eriksen over. Op die positie heb je een slimme jongen nodig die altijd op de goeie plek staan. Poulsen is misschien niet de snelste en ook geen dribbelwonder, maar gewoon een (gratis) toptransfer! Jullie weten niet waar je over praat.

1 september 2012 om 14:00

@ k. meijer

Onzin. Anita was een ideale speler op die positie. Waarom? Omdat hij druk vooruit zette, aan de bal snel handelde, creatief was aan de bal en veel mee inschoof. Poulsen is een harde werker, maar komt voetballend te kort voor die positie.

1 september 2012 om 14:06

we hebben het over een Verdedigende middenvelder toch?
die moet de bal veroveren en aan de aanvallers geven...

Kon Gattuso goed voetballen? Johan Vogel? Mascherano?

1 september 2012 om 14:19

@ k. meijer

Ben ik fan van Gattuso en Vogel? Nee!!! Ben ik fan van Mascherano? Ja, want dat is wel een fantastische voetballer. Bij Ajax moet een verdedigende middenvelder nu eenmaal meer kunnen dan schoppen en ballen afpakken. Wat was ook alweer de reden dat Ajax Enoh niet meer als basisspeler zag? Precies daarom.

1 september 2012 om 14:31

Omdat Enoh vaak onnodig balverlies leed, daarom

maar zo te lezen weet je alles beter
succes ermee

2 september 2012 om 10:51

Wat een achterhaalde visie op deze positie! Juist als je ook kan voetballen ben je van meerwaarde en weten ze niet wie ze vast moeten zetten bij de opbouw. De wisselwerking tussen Vertonghen en Anita was daarom ideaal. Poulsen en Enoh kunnen dat minder maar zullen wel hard nodig zijn in de topwedstrijden.

1 september 2012 om 13:58

Boccara komt zelf ook voetballend nog te kort. Zeker in zijn passing kan hij nog flink verbeteren, dus om hem gelijk in de basis te laten beginnen is te vroeg. Eriksen, Schöne en Serero heeft mijn voorkeur op dit moment.

1 september 2012 om 14:01

@ Fcexclusief

Ik heb hem nog niet zien spelen, dus daar kan ik niet over oordelen.

1 september 2012 om 14:16

Hoe kan je dan zeggen dat hij maar de voorkeur moet krijgen? De reden dat Ajax Boccara erbij heeft gehaald is om hem te motiveren zijn stinkende best te blijven doen. Als we straks weer 3 of 4-0 voorstaan, kan Frankie hem of Fischer gerust inbrengen. Boccara zal zijn passing en handelingssnelheid in die paar weken bij Ajax niet dusdanig verbeterd hebben dat er aanleiding zou zijn om hem überhaupt minuten te laten pakken.

1 september 2012 om 14:17

@ Fcexclusief

Omdat onze andere twee verdedigende middenvelders er niet bij zijn, namelijk Enoh en Poulsen. Schone is een tijdelijke oplossing, ik ben dus benieuwd wat Boccara in huis heeft.

1 september 2012 om 14:37

@hen_nie

Als je daar zo benieuwd naar bent, dan moet je eens een wedstrijd/training van Jong Ajax bekijken. Hier gaat het wel over een Eredivisie-wedstrijd waar we gewoon de 3 punten moeten pakken.

1 september 2012 om 14:05

Boccara zal op de bank beginnen denk ik, verder kan je beter lukoki gewoon laten staan,die speelde wel aardig de laatste wedstrijden.

Vermeer
Van Rijn
Toby
Moisander
Dijks
Serero
Schone
Eriksen
Jody
De jong
Sana
1 september 2012 om 14:17

Blind heeft het de laatste wedstrijd uitstekend gedaan, dus hem passeren voor Dijks is zeer onlogisch.

1 september 2012 om 14:21

Ja weet ik, ik ben ook bang dat blind de voorkeur krijgt maar aangezien ik liever Dijks zie heb ik hem uit de basis gelaten

1 september 2012 om 15:19

@hen_nie
Ik heb Boccara al een aantal keer zien spelen bij Jong Ajax en ik moet zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben van deze jongen. Hij heeft het op basis van zijn gespeelde wedstrijden dubbel en dwars verdiend dat hij nu bij de selectie zit. Ik ben er wel vrij zeker van dat Boccara op de bank zal starten en Schöne op de verdedigende positie zal starten (net als tegen Nac).
Het lijkt me ook wat vroeg om hem gelijk in de basis te laten starten. Beter is het zeker om hem de laatste aantal minuten in te brengen, als de wedstrijd dat toelaat.
Hij heeft zeker het potentieel om basisspeler te worden, daar ben ik vrijwel zeker over.

1 september 2012 om 18:05

Ik zou toch een iets andere opstelling gebruiken.

+ Ik zou ten eerste gewoon Lukoki op rechts zetten en Sana links, dit uit voorzorg voor Derk. Derk gewoon de tweede helft weer in laten vallen, hij mist nog wedstrijdritme en Lukoki doet het prima.

+ Daarnaast zou ik óf Boccara CVM zetten óf Schöne, ik zou ze niet allebei laten spelen. Schöne doet het prima op Cvm, maar heeft onder anderen in de voorbereiding niet kunnen overtuigen op CM (of Cam).

Voor de rest een prima opstelling, op naar drie punten!

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Dijks
Serero
Schöne/Bocar
Eriksen
Lukoki
De Jong
Sana
1 september 2012 om 13:49

Wedstrijdselectie voor sc Heerenveen - Ajax:

Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Eriksen
Miralem Sulejmani
Siem de Jong
Daley Blind
Derk Boerrigter
Ricardo van Rhijn
Thulani Serero
Jody Lukoki
Mitchell Dijks
Viktor Fischer
Tobias Sana
Lasse Schöne
Joël Veltman
Ilan Boccara

Dit is de volledige selectie.

1 september 2012 om 16:03

Kenneth Vermeer - Eigen jeugd
Jasper Cillessen - 3.200.000/3.700.000 ,-
Toby Alderweireld - Eigen Jeugd
Niklas Moisander - 3.200.000 ,-
Christian Eriksen - Eigen Jeugd
Miralem Sulejmani - 16.250.000 ,-
Siem de Jong - Eigen Jeugd
Daley Blind - Eigen Jeugd
Derk Boerrigter - Eigen Jeugd
Ricardo van Rhijn - Eigen Jeugd
Thulani Serero - Ajax Cape Town / 50 % Eigen jeugd
Jody Lukoki - Eigen Jeugd
Mitchell Dijks - Eigen Jeugd
Viktor Fischer - Eigen Jeugd
Tobias Sana - 300.000 ,-
Lasse Schöne - Transfervrij
Joël Veltman - Eigen jeugd
Ilan Boccara - Psg/jeugd - Tr. Vrij/ton(nen)?

Prachtig ajax! Mooi! Deze Psv'er feliciteerd jullie oprecht met dit mooie beleid, ondanks alle beledigingen van jullie kant, hahah.

Naar mijn mening zit er nog één rotte plek in de selectie en dat is vanzelfsprekend Mr. 16.25.

Enig idee of die rotte plek nog ergens anders naar toe gaat deze transferperiode, portugal, frankrijk???

Als je toch 3/4/5 miljoen kunt ontvangen, gelijk doen toch? Volgend jaar loopt hij gratis de deur uit en ontvangt ajax niets meer en met

#boerrigter
#fischer
#sana
#lukoki
#babel
#ebecilio
#eriksen/schöne/serero

Zal je toch zonder Sulejmani niet in de problemen komen, toch??

Ik zou als ik ajax was, dan moet er uiteraard wel een club zijn die dat wil betalen, maar als die er is gewoon je verlies van ongeveer 12/13 miljoen slikken en zijn salaris van rond de 2 miljoen doorboren, want met een bod van 3/4 miljoen euro wat denk ik realistisch is en een club uit frankrijk, Portugal, Rusland toch wel moet gaan willen betalen voor dit voormalige toptalent??

Deze gozer, alhoewel ik al betwijfel of híj nog zo belangrijk is dat hij belangrijk kan zijn in de titelstrijd gaat je natuurlijk nooit meer 4 miljoen + 2 miljoen salaris is 6 miljoen opbrengen in natura, als je begrijpt wat ik bedoel.

3/4 miljoen accepteren al is het hard.

Maar is er nieuws/zijn er geruchten wat betreft Sulejmani??

1 september 2012 om 17:08

Nee, er zijn geen geruchten rondom Sulejmani. Die word dus of in Januari verkocht of hij gaat transfervrij weg uit Amsterdam.
Tevens wil ik nu meteen even de kans aannemen je te zeggen dat je lijstje met transferbedragen niet klopt.
Voor Eriksen, Fischer en Boerrigter zijn gewoon transferbedragen betaald. Zal niet veel zijn (tussen de 2.5-3 mil) maar wel iets.
Tevens kun je Boerrigter geen eigen jeugd noemen omdat hij maar 1 seizoen in Amsterdam heeft gespeeld en de rest bij Twente.
Tevens zal Babel volgend seizoen ook niet bij Ajax spelen en kun je hem ook niet in het lijstje zetten met buitenspelers voor komend seizoen

1 september 2012 om 17:29

Cocqie,

Over Babel, misschien zeg ik 'volgend seizoen' ofzo, maar ik bedoel natuurlijk aankomend seizoen 2012/2013 en als Babel goed speelt zal zijn contract misschien wel verlengt worden, maar dus dan hoort Mr. Babel toch gewoon bij de vleugelaanvaller van komend seizoen?

Klopt wat je zegt over Boerrigter, Ik zat een beetje op 2 gedachten te hinken tussen een lijstje van alleen eigen jeugd en een soort begrotingslijstje hahah.

Voor Boerrigter is naar verluid 800.000,- naar RKC gegaan. Fischer is geloof ik voor 1,5 miljoen naar nederland gehaald en Eriksen voor een grote miljoen.

Je hebt zeker gelijk, ik zat op 2 gedachtes te hinken ;

Of Boerrigter eigen jeugd is valt idd over te discussieren, dacht dat de officiele regel was drie jaar in de jeugd is eigen jeugd, dus dan zou fischer ook lang geen eigen jeugd zijn, maar goed, dat is verwarrend.

1 september 2012 om 18:20

@ maher 4 ever #69

Bedankt voor je reactie! Ik word persoonlijk ook gek van sommige Ajacieden die zo op andere clubs afgeven hoor, maar laten we het daar maar niet over hebben.

De selectie van Ajax is dit seizoen echt een stuk sterker dan vorig seizoen, ondanks dat we Jan, Greg, Theo en Anita kwijt zijn, hebben we er aardige tot goede vervangers voor terug. Daarnaast is de bank ook sterker, met spelers als Lukoki, Fischer en misschien nog Babel achter de hand hebben we het veel beter voor elkaar dan een jaar terug, waar we het moesten doen met Özbiliz en ene Ebecilio.

Ervaring had ons nog kunnen nekken, maar met C. Poulsen op het middenveld, Babel in de aanval en Moisander achterin hebben we op elke linie een man die (buiten het veld) de boel/linie op sleeptouw kan nemen. Daar ben ik zeer content mee, want het leek er even op dat dit met het vertrek van Jan en Theo niet opgevangen zou worden.

Daarnaast ben ik ook zeer content met de werkwijze van onze held: Marc. De man koopt niet alleen de door scouts geadviseerde spelers, maar gaat ook heel veel zelf op zoek. Daarnaast kan hij goed zien of een speler het bij Ajax gaat redden, ondanks dat een speler bij zijn huidige clubs weinig tot niet scoort. Hij kan goed incalculeren of zo'n speler het beter zou doen met anders medespelers. Daarnaast weet hij het optimale eruit te halen tijdens de onderhandelingen. Vele spelers worden erg goedkoop gehaald, en hij haalt het minimale salaris er vaak uit.

De "koopjes" van Marc, daar ben ik nog het meest tevreden over. Sana, een man van 350.000 euro, ik vind het echt fantastisch! Het betekent natuurlijk niet dat het altijd zo zou gaan, af een toe zal een gokje verkeerd uitpakken, maar het belooft veel voor de toekomst.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar Hoesen en natuurlijk naar het grote talent Lucas Andersen, kan niet wachten om hem in Jong Ajax te zien en hem na een tijdje met het eerste zie meetrainen.

Zoals jij al zegt moet Mickey gewoon vertrekken, te hoog salaris, te weinig kwaliteiten, te weinig topsportmentaliteit. Het zou mooi zijn als Babel zijn niveau terug kan halen bij Ajax en dan Mickey kan vervangen in de selectie. 300.000 euro per jaar tegenover 1,8 miljoen per jaar is immers een behoorlijk verschil.
Daarnaast hoop ik dat Boilesen snel terug is en zijn oude niveau terug kan halen, om vervolgens Blind te vervangen in de selectie. Wanneer dit niet het geval is, hoop ik dat Denswil zo spoedig mogelijk Daley vervangt, dat is een groot talent.

Ik hoop dat als iedereen fit is, dat dit onze selectie is en dan heb ik er alle vertrouwen in dat we kampioen kunnen worden. Natuurlijk zijn Twente en PSV ook hele goede kanshebbers, maar ik blijf positief! ;;

Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Stefano Denswil/nicolai Boilesen
Mitchell Dijks
Christian Poulsen
Christian Eriksen
Siem de Jong
Thulani Serero
Ryan Babel
Derk Boerrigter
Jody Lukoki
Viktor Fischer
Tobias Sana
Lasse Schöne
Kolbeinn Sightorsson

1 september 2012 om 13:49

Wedstrijdselectie voor sc Heerenveen - Ajax:

Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Eriksen
Miralem Sulejmani
Siem de Jong
Daley Blind
Derk Boerrigter
Ricardo van Rhijn
Thulani Serero
Jody Lukoki
Mitchell Dijks
Viktor Fischer
Tobias Sana
Lasse Schöne
Joël Veltman
Ilan Boccara

1 september 2012 om 13:49

Ben benieuwd naar deze speler! Ben ook geïnteresseerd naar de eerste minuten van Poulsen.

Met stoeipartij kan ook een duel worden bedoelt neem ik aan?

1 september 2012 om 14:18

Een duel in het krachthonk?

1 september 2012 om 13:50

Mooi voor Ilan, hij had zelf al aangegeven dat hij snel zou aansluiten bij het 1e, maar zo snel had hij waarschijnlijk ook niet verwacht! Hopelijk maakt hij ook wat minuten.

1 september 2012 om 13:50

Goed teken dat hij zich zo goed aanpast, volgens mij spreek hij ook geen vloeiend Nederlands toch? Verder valt het hele Sigthorsson drama me wel erg tegen.. er lijkt maar geen einde aan te komen.

1 september 2012 om 14:27

Hij is Nederlands jeugdinternational, dus ik neem aan dat hij Nederlands spreekt ja.
Het hele gebeuren met Sigthorsson is inderdaad teleurstellend maar volgens mij is die schouderblessure gewoon domme pech. Dat had iedereen kunnen overkomen...

1 september 2012 om 14:52

Hij spreekt geen (goed) Nederlands dacht ik, hij gaat het volgens mij wel leren. Hij is opgegroeid in Frankrijk, maar ik denk wel dat hij het een beetje kan aangezien zijn moeder Nederlands is.

1 september 2012 om 15:03

Je hebt helemaal gelijkt Slamberto, ik heb het maar even opgezocht en hier het resultaat:
------
'ondanks dat Boccara een Nederlandse moeder heeft, is hij de Nederlandse taal (nog) niet machtig. Bij de ploeg van Van Zwam fungeert Club Brugge-talent Jordan Botaka als vertaler, aangezien de aanvaller tevens Frans spreekt. Naast enkele Nederlandse woorden, spreekt de middenvelder redelijk Engels, waardoor hij de aanwijzingen in de kleedkamer toch snel oppakt. "
------
Nu maar hopen dat hij het Nederlands snel leert, dat zal zijn ontwikkeling alleen maar ten goede komen. En nu Anita vertrokken is heeft hij ook een reële kans om zich in de basis te spelen!

1 september 2012 om 13:50

Goed idee van De Boer, aangezien we alleen Enoh nog voor die plek over hebben. Helaas is die geblesseerd. Ging met Schone ook wel goed op die plek, maar dat was meer in geval van nood neem ik aan. Ben benieuwd wat voor niveau Boccara heeft op dit moment.

Edit: Ik was Poulsen vergeten, maar die is ook nog niet wedstrijdfit.

1 september 2012 om 14:30

Volgens mij kan Daley Blind ook als verdedigende middenvelder uit de voeten.

1 september 2012 om 21:32

Volgens mij kan Daily Blind ook als ballenjongen uit de voeten, dat is meer zijn plek bij Ajax

2 september 2012 om 10:59

Meen je dat nou? Blind heeft onderhand wel genoeg kansen gehad in het 1e. Een andere speler was allang afgevoerd. Blind breekt maar niet door. Zijn laatste kans zou kunnen zijn dat hij weer wordt uitgeleend. Misschien wordt hij nu wel een kerel.

1 september 2012 om 13:52

Overigens is het nu al gedonder bij Heerenveen, Gouweleeuw zou vanaf de bank moeten starten.

Afgelopen donderdag koos sc Heerenveen-trainer Marco van Basten voor Arnold Kruiswijk in plaats van Jeffrey Gouweleeuw. Hoewel Arnold Kruiswijk een goede wedstrijd speelde tegen Molde FK, geldt Jeffrey Gouweleeuw als een groot talent voor de Friezen. De speler lijkt ook tegen Ajax genoegen te moeten nemen met een plaats op de bank en is dan ook niet tevreden. "verrast was ik zeker," gaf de Heemskerker toe aan Omrop Fryslan. "maar goed, dat is aan de trainer. Hij heeft gezegd dat-ie voor andere mensen koos. Meer niet. Ik ben het er duidelijk niet mee eens. Daar wil ik het bij laten."

Snap je toch niet dat je zo slome duikelaar als Kruiswijk de voorkeur geeft boven het talent Gouweleeuw, ik schrijf vast 0-5 op!

1 september 2012 om 13:52

Ik ben benieuwd naar deze jongen heb veel goede verhalen over hem gelezen.

1 september 2012 om 13:53

Ik heb gehoord van veel mensen dat dit een hele grote talent is. Ben dus zeer benieuwd.

Ik denk dat dit de opstelling is

2e helft als ajax voor staat(ruim) Boccara erin voor Serero of Schøne.

Blind er in voor Dijks

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Dijks
Serero
Schøne
Eriksen
Lukoki
de Jong
Sana
1 september 2012 om 19:24

dit zou heel goed de opstelling kunnen zijn en is in mijn ogen ook de beste op het moment, maar denk dat frankie blind laat staan omdat hij het helemaal niet verkeerd gedaan heeft de laatste wedstrijd..

1 september 2012 om 13:53

Toch prachtig! ik heb hem nog niet zien voetballen maar het moet een groot talent wezen.. en hij is ook nog maar 19 hoop niet dat ze hem te snel brengen!

1 september 2012 om 13:54

Gaaaf, ik ben echt benieuwd naar die jongen!!

1 september 2012 om 13:58

Mis wel Denswil weer in de selectie en zie wel Veltman. Ik hoor van iedereen dat het zo groot talent is voor de centrale verdediging. Weet iemand hier de reden voor waarom die dan niet geselecteerd word?

1 september 2012 om 14:01

Ik denk omdat je Blind in principe als LCV kan gebruiken, Denswil is dat ook. Veltman is Rcv, dus stand-in voor Toby.

1 september 2012 om 14:20

Ajaxxgirl heeft gelijk. Anders zou je met Denswil teveel Lcv's hebben en maar 1 Rcv. Als Blind geblesseerd is dan komt Denswil op de bank.

1 september 2012 om 14:03

Hij moet zich nog aanpassen aan het hoge niveau.

1 september 2012 om 14:06

Als er iets gebeurt met Van Rhijn zie ik Veltman invallen, wat een rechter centrale verdediger is, en Alderweireld de plaats van Van Rhijn overnemen.
Op de plek van Denswil, linker centrale verdediger, kan Ajax naast Moisander ook Blind opstellen.

Denswil zal ongetwijfeld zijn kansen nog wel krijgen, Ajax heeft duidelijk uitgesproken veel toekomst in hem te zien.

1 september 2012 om 13:58

krijgt Ricardo van Rhijn shirt nummer 2 als van der wiel echt weg is?

1 september 2012 om 14:01

Sigthorsson die nog steeds auw heeft. Wat een miskoop. Heeft toch al 1x de volle 90 minuten gespeeld voor Ajax. Na dit weekend interlands, waar hij ook wel weer geblesseerd van terug zal komen. Dan is 5 miljoen duurbetaald.

1 september 2012 om 14:32

Sigthorsson had kunnen spelen vandaag, maar dat betekende ook dat hij die interlands had móeten afwerken. Nu kan Ajax gerust zeggen dat hij in Amsterdam blijft om de 'revalideren'. Puur een slimmigheidje om hem voor volgende week nog fitter te krijgen. Geen wedstrijden voor Ijsland dus.

Bovendien is het geen miskoop... goede speler.

1 september 2012 om 14:54

Goede speler geef ik je geen ongelijk in, maar heeft altijd wel iets. In mijn ogen nog altijd een "miskoop"

1 september 2012 om 17:07

Ik vind dit meer onder het kopje; 'pech' vallen. Ik denk overigens dat het nog wel komt met Sightorsson. Er moet toch een keer een tijd komen dat hij echt een aantal maanden blessure-vrij blijft?

1 september 2012 om 14:54

Hij heeft de interlands afgezegd, dus dat gaat zeker niet gebeuren. Het schijnt ook niet ernstigs te zijn, dus hopelijk kan hij na de interlands weer gewoon meespelen.

1 september 2012 om 14:59

Hoop dat het goed komt met zijn blessuregevoeligheid dan is het gewoon een topper

1 september 2012 om 15:00

Niks ernstigs, maar wel gewoon 2 wedstrijden missen die meer dan 7 dagen van elkaar worden gespeeld.

1 september 2012 om 14:14

Sigthorsson heeft ook altijd wat. Lijkt wel een beetje op Cissé, die ook altijd pijntjes heeft. Die kerel speelt bijna nooit.

1 september 2012 om 19:22

het enige verschil is dat wanneer sightorson fit is hij echt een killer is en dat kan je nou niet bepaald zeggen over cissé, verder ben ik het wel met je eens ;

ontopic:
hoop dat hij morgen zijn minuten kan gaan maken, schijnt echt een geweldig talent te zijn.

denk dat ajax zo gaat spelen, met hopelijk in de tweede helft boccara voor schone, fischer voor sana en veltman voor alderweireld

vermeer
van rijhn
alderweireld
moisander
blind
serero
schone
eriksen
lukoki
de jong
sana
1 september 2012 om 18:30

Ben benieuwd hoe goed die Boccarra is, goed van ajax dat ze Babel hebben gecontracteerd. Hopelijk gaat ie goed spelen bij ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

769 fans
Coach, 43 jaar
SeizoenClub
2010- Ajax
Laatste voetbalnieuws

Kritiek op Ajax en PSV: 'Ik vind het een misselijkmakende gang van zaken'

Miralem Sulejmani weigerde om zijn aflopende contract bij Ajax te verlengen en Frank de Boer had de aanvaller daarom niet meer nodig. De duurste speler ooit in de Eredivisie werd zonder...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Liverpool wil twee vliegen in één klap slaan. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.234375 seconden.