Voetbalzone

Wenger hekelt kritiek op Arsenal: ‘Denk na, voordat je wat zegt’

Zaterdag, 1 september 2012 om 10:12

Arsène Wenger is gerust op een voorspoedig seizoen met Arsenal. De Fransman haalde met zijn team twee punten uit de eerste twee wedstrijden, maar achtte het niet nodig om op de slotdag nog iets uit te halen op de transfermarkt. De eerder aangetrokken Lukas Podolski, Olivier Giroud en Santi Cazorla bleven de enige nieuwelingen voor the Gunners. De vraag is of zij Alex Song en Robin van Persie voldoende zullen vervangen.

/

Op dit moment wordt Arsenal niet gezien als titelfavoriet en sommigen menen zelfs dat een top drie-klassering te hoog gegrepen is. Wenger zegt er inmiddels wel aan gewend te zijn. “Er wordt nooit wat van ons verwacht, maar ons potentieel is altijd goed genoeg om iedereen weer te verrassen. Als ik vorig jaar had geluisterd naar de voorspellingen, had ik gedacht dat we ergens tussen plek tien en vijftien zouden eindigen.”

“Maar we werden derde”, onderstreept Wenger zaterdag fijntjes. De ervaren coach zegt geïrriteerd te raken door alle kritiek die Arsenal ten deel valt via internet, Facebook en Twitter. “Op radio, internet en Twitter zijn er direct reacties, dat zegt wat over de emotie in de samenleving. De samenleving staat niet meer op een afstandje van gebeurtenissen en reageert nu emotioneel. We denken niet meer na, maar reageren vanuit emotie. Ik denk dat het beter is om eerst even na te denken voordat je wat roept. Praten is zo makkelijk.”

1 september 2012 om 10:14

Zo is het Arsene, zie overal berichten van zogenaamde Gooners die willen dat Arsene weggaat, die de grootste schande spreken over deze transferperiode. Klagen is makkelijk, blijf nou maar lekker achter je club en trainer staan, zodra ze op elkaar ingespeeld zijn krijgen die nepfans de deksel op hun neus.

1 september 2012 om 10:21

dat met die deksel kun je vergeten. vorig jaar met van persie was het gat 19 punten. Dat word nu alleen nog maar groter. er waren vorig jaar zoveel slechte wedstrijden waar van persie ze er doorheen heeft gesleept. dat zie ik de nieuwe jongens (nog) niet doen.

1 september 2012 om 10:26

We'll see. Ik bedoel er ook niet mee dat Arsenal kampioen wordt he, ik snap ook wel dat dat waarschijnlijk te hoog gegrepen is dit seizoen.

1 september 2012 om 10:28

Vorig jaar hadden we ook heel wat problemen die we dit seizoen waarschijnlijk niet hebben. Maar zoals altijd hebben we dankzij ons vriendelijke bestuur wel weer andere problemen.

1 september 2012 om 10:48

2 punten in 3 wedstrijden? Arsenal heeft toch alleen maar 2 wedstijden gespeeld.. of vergis ik me?

1 september 2012 om 11:05

Ja 2 wedstrijden inderdaad.

1 september 2012 om 11:34

Jullie hebben nog steeds dezelfde blessuregevoelige spelers... Zou mij echt niet verbazen als jullie weer in de problemen komen met de verdediging.

1 september 2012 om 11:45

niet alleen arsenal heeft blessuregevoelige spelers ook de clubs uit manchester hebben daar last van maar die hebben ten minste nog 2de keus wat aan de kwaliteiten van het 1ste beschikken.

ik ben alleen treurig want wenger had beloofd om nog zeker 2 spelers te halen
hij zei ik ga nog 2 versterkingen halen en 1 "top speler' en dan is niet gebeurd.

1 september 2012 om 12:39

Van Persie is weg dus de grote blessuregevoelige ramp is in elk geval weg, scheelt weer

1 september 2012 om 10:29

Ik ben niet echt een fan maar meer geinteresseerd in arsenal. ik vind dit alleen jammer. he team wat er nu staat is nu net zo sterk als dat van newcastle ik kan wel berijpen dat er veel mensen nu zo reageren, als arsenal zijnde hoor je gewoon een team te hebben die meedoet in de top3.
Maar met dit elftal moet je nog afwaxhten of je wel 4e of zelfs 5e wordt.
Dit is trouwes wel de slechtste transferperiode van de laatste jaren voor arsenal..

1 september 2012 om 12:46

Slechtste transferperiode van de laatste jaren?? Dus jij zegt dat Cazorla helemaal niks aan, want zo komt het op neer eigenlijk.

Dit jaar was juist een mooie transfer jaar, ze hebben het vroeg afgehandeld.

1 september 2012 om 13:04

Jaa maar vind jij niet dat er nu een slechter team staat als dat van vorig jaar, ik iig wel.

1 september 2012 om 10:44

Ik begrijp niet dat mensen willen dat Arsene weggaat, maar ik vind het wel onbegrijpelijk dat er niet nog 1 goede aankoop is gedaan, een met de kwaliteiten van Cazorla. Je kan toch niet een heel seizoen op Cazorla leunen voor zijn creativiteit? Gervinho zal heel veel moeten veranderen wil hij wat toevoegen dit seizoen, Giroud t.o.v. Van Persie is gewoon een stap terug, en of Ramsey, Diaby, en Wilshere dit seizoen iets kunnen presteren weet je ook niet. Ik vind het nogal een gok. Alleen de defensie staat wel goed, maar zelfs daar had een rechtsback als back-up voor Sagna niet misstaan.

1 september 2012 om 11:25

Ja maar je kan je toch afvragen Torrio. Of je altijd maar doorwilt gaan met dezelfde trainer die geen prijzen pakt. Dat United met Ferguson doorgaat is logisch omdat zij elk jaar weer meestrijden om de prijzen. Ja Wenger is een enorm goede trainer maar soms is verandering ook goed hoor. Wenger heeft al een lange tijd laten zien een stabiele ploeg neer te zetten die veel jeugd laat instromen en goed voetbal laat zien. Maar hij maakt nooit echt een gooi meer naar prijzen. Komt er vaak ook niet in de buurt meer.

Dit is geen aanval op Wenger maar gewoon de feiten. Wat heeft Wenger nodig om wel prijzen te gaan pakken? Geld heeft hij tot zijn beschikking gehad. Weliswaar verliest hij zijn beste spelers maar dit zijn vaak om andere redenen dan dat zij moeten verkopen. Van Persie gaf aan met zijn vertrek dat hij als aanvoerder en als speler zelfs niet inzag hoe Arsenal op korte termijn kon aansluiten bij de top. Dat zegt toch genoeg eigenlijk?

1 september 2012 om 12:09

Arsene mag nooit weggaan! Hij is een ontzettend goede trainer. Okee, misschien willen supporters af en toe dat er wat grotere namen aangetrokken worden. Maar met Cazorla ben ik zeer tevreden! En ik weet zeker dat Wenger er dit jaar weer een goed team van weet te maken.

1 september 2012 om 14:36

Je hebt wel een punt. Vorig seizoen hadden ze na 7 wedstrijden 7 punten. Met 2 gelijke spelen zijn ze eigenlijk beter gestart als vorig jaar.

1 september 2012 om 10:18

Maar toch is de emotie wel te begrijpen, zeker bij Song omdat daar geen vervanger voor terug is gekomen en hij vorig jaar erg belangrijk was voor dit Arsenal. Bij van Persie vind ik het niet perse nodig, Giroud is een goede spits die nog even zijn draai moet vinden, die doelpunten komen echt wel en Podolski moet nog zoeken naar de juiste positie in dit team. Cazorla heeft al laten zien wat hij kan.

1 september 2012 om 10:25

Tuurlijk! Het blijft zonde dat er geen vervanger voor Song is gehaald, maar reacties hier op zijn over het algemeen zo overdreven. Zie je het al voor je dat ze nog 2 grote namen hadden gehaald voor in de basis, dan was de halve basis vernieuwd, nog meer tijd om een ingespeeld elftal te krijgen. Dat schiet echt niet op.

1 september 2012 om 10:45

we hebben toch frimpong of is die uitgeleend of voor een andere positie?

1 september 2012 om 10:49

jaa dat is ook weer waar dat nieuwe spelers weer moeten wennen enzo.. Maar ik had als Arsenal fan graag een beest op het middenveld zien komen als: Tiote. Of een creatieve speler als Cabaye of Ki(die toch naar Swansea is gegaan). en ik had helemaal op een transfer gehoopt omdat er zo veel miljoenen zijn binnen gekomen!

Maarja we moeten het er beste van maken dit seizoen, en hopen dat we idd kunnen verassen!

Come on Gunners!

1 september 2012 om 10:18

Dan moet je die reacties ook niet gaan lezen Wenger, vorig jaar is hij alleen maar derde geworden door Robin van Persie ze wereld seizoen. Ik denk ook dat Arsenal niet mee zal doen om de prijzen en denk ook dat ze geen CL ticket gaan halen. Hij heeft weer nieuwe spelers aangetrokken, waar ik geen hoge verwachtingen van heb. Wenger is wel een topcoach heeft alleen pech dat de overige clubs gigantische bedragen kunnen uitgeven en daar niet tegen kunnen opboksen.

1 september 2012 om 11:50

En de laatste wedstrijd leek wel omkoping. Een wonder natuurlijk dat Spurs geen derde werd. Toch een topprestatie van Wnger om met dat elftal boven een betere selectie hebbende Spurs, Chelsea en Liverpool(met die uitgaven) te eindigen.

Kortom, vind die chagrijn een hele goede coach die toch wat minder meedoet aan dat grote geldcircuit, nu alleen nog kappen met het kapen van de Europese jeugd voor een schijntje.

Als hij vierde wordt is dat een hele goede prestatie met dit team, Misschien dat die Wilshire nog wat kan redden, goed ventje.

1 september 2012 om 12:27

Die laatste wedstrijd was zeker omkoping maar als er 1 team is dat hinder ondervindt van scheidsrechters is het Arsenal wel. Tottenham heeft tegen clubs als Norwich en Fulham enorm veel geluk gehad vorig seizoen.

1 september 2012 om 13:19

hahahahhaha omkoping, ga weg! je bedoelt Stoke toch... nou hoeveel kansen had Arsenal uberhaupt gecreeerd?? Verdiend gelijkspel.

1 september 2012 om 14:49

Volgens mij doelt hij op Man. City tegen Qpr..

1 september 2012 om 17:33

Dan heb jij de wedstrijd niet gezien. Die stoke verdediger maakte duidelijk hands in de 16 op het schot van Poldolski en die verdediger pleegde een aanslag op Vermaelen, geen rode kaart. Arsenal was verreweg de beteren. Jij reageert via een teletekst uitslag..

1 september 2012 om 10:19

Toch is het wel apart. Sahin zou komen, M´vila zou misschien komen, men had het er de laatste dagen over dat Wenger alsnog een topmiddenvelder zou halen. Uiteindelijk is Song juist weggegaan en is er niks teruggekomen. Ze hebben nu niet eens een goede verdedigende middenvelder.

1 september 2012 om 10:22

Let maar op jongens, als Wilshere er weer is en Sagna. Sagna. Koscielny. Vermaelen gibbs Wilshere Arteta Cazorla Ox. Giroud. Pedolski

1 september 2012 om 10:36

Ja de basis-elf is best redelijk, probleem is alleen dat als er iemand weg valt het allemaal wel heel magertjes is.

1 september 2012 om 13:07

Inderdaad, als Arsenal een heel jaar zonder blessure's speelt is de top 3 haalbaar, maar zodra er geblesseerden zijn komen er vervangers zoals jenkinson, ramsey, djourou, chamakh wat gewoon niet goed genoeg is voor de top3

1 september 2012 om 10:20

Slechte transferperiode voor Arsenal als je 't mij vraagt... van Persie weg is natuurlijk een ramp, met Giroud, Podolski en Cazorla hebben ze wel goede spelers gehaald. Maar wat me vooral een groot probleem lijkt is dat Song niet is vervangen, wil Wenger met Diaby als verdedigende middenvelder gaan spelen ofzo? Dat gaat tegen de grote teams echt een ramp worden.

1 september 2012 om 10:20

Wenger heeft gelijk, maar hij moet inzien dat hij zelf constant de supporters voor de gek houdt dat er spelers bijkomen en we controle hebben over de transfermarkt. Altijd maar roepen dat je bepaalde spelers wil behouden om de prijs op te schroeven omdat je allang besloten hebt ze te verkopen. Enkele dagen voor het sluiten van de markt zeggen dat je nog 2 spelers wil, enkel gaat voor topkwaliteit om vervolgens geen reet te kopen en dan te beweren dat de selectie goed genoeg is.

Misselijkmakend, kan er geen ander woord voor bedenken. Opnieuw komen wij slechter dan wie dan ook uit de transferperiode.

1 september 2012 om 10:31

Dat laatste ben ik het niet mee eens. Onze rivaal is met Raf en Modric z'n 2 creatieve spelers kwijt, die hebben goed geïnvesteerd met Lloris en in mindere mate Dembele (minst efficiente speler van de PL als je het mij vraagt), maar meer is het niet hoor. Dempsey middelmaat, Sigurdsson moet zich ook maar bewijzen.

1 september 2012 om 10:37

@ Torrio

Die halen tenminste nog vervangers, Arsenal doet gewoon helemaal niks gister.

1 september 2012 om 11:20

Nee maar die hadden al Giroud/podolski en Cazorla binnen gehaald!

Waren deze 3 op de slotdag van de transfermarkt binnen gehaald was de stemming onder de Arsenalfans heel anders geweest denk ik.

Neem niet weg dat Wenger nog wel 1 of 2 speler had mogen aantrekken voor de breedte in het elftal. Raakt nou Giroud geblesseerd heb je enkel Chamakh als enige echte spits. (podolski is toch meer een aanvaller die van de zijkant moet komen)

Ook achterin, als Sagna op de RB wegvalt moet je het met Jenkinson doen die aanvallend wel zijn mannetje staat maar verdedigend uitermate zwak is.

1 september 2012 om 11:31

Mochten Song en van Persie gebleven zijn dat was ik meer dan blij met Giroud Podolski en Cazorla, maar opnieuw verkopen we onze beste spelers en opnieuw lopen we achter de feiten aan. Als je 3 naar mijn mening goede spelers haalt maar je beste 2 verkoopt schiet je daar uiteindelijk weinig mee op naar mijn mening.

1 september 2012 om 10:33

Vooral dat van Song zit me niet lekker. Je mag hem prima verkopen, maar regel dan gewoon een vervanger zo niet een betere speler ( wat mij niet heel moeilijk lijkt ). Complete waanzin, echt. Ze stellen de fans echt enorm op de proef en ik begrijp het heel goed als sommige mensen nu zeggen; ja het is mooi geweest. Ik betaal niet meer voor een seizoenskaart.

1 september 2012 om 10:39

Maak je niet druk, we hebben Frimpong nog! Let maar op als hij zich zo door blijft ontwikkelen wordt het een vaste kracht. En het seizoen daarna verkopen we hem.

1 september 2012 om 10:42

Frimpong vind ik net als Tiote; sterk maar een domme speler. Ik heb een goede wedstrijd zien spelen en dat was tegen City in de league cup. Verder vond ik het niet echt boeiend.

1 september 2012 om 10:53

Klopt, maar we hebben een trainer die daar iets aan kan doen, het is geen jan lul wat dat betreft.

1 september 2012 om 11:28

Ik ben het met je eens. Arsenal heeft niets geïnvesteerd deze zomer, als je alle transfers tegen elkaar wegstreept. Arsenal gaat er dus flink op achteruit omdat zekerheidjes vervangen zijn door vraagtekens. Allemaal prima, maar als je de hoogste entreeprijs ter wereld vraagt voor je wedstrijden, mag daar ook wat tegenover staan. Arsenal had Llorente kunnen halen en Ibi huren, nu bestaat de aanval uit Podolski een aantal twijfelaars.

Ik vind het beleid van City en Chelsea lachwekkend, deze clubs kopen weer 8 spelers waarvan een heel aantal niet gaan spelen. Arsenal hoeft van mijn niet te concurreren met deze clubs en van Persie is niet zo maar te vervangen, maar dit is gokken op een vierde plek ipv meedoen om de eerste.

Arsenal pakte nooit de meeste prijzen en daar heb ik me als liefhebber ook nooit aan gestoord. Maar het goede imago van de club hangt aan de schoonheidsprijs. En voor het eerst sinds 1996 staat er geen spits meer op het veld waar ik de tv voor aanzet. Pijnlijk.

1 september 2012 om 14:43

Hehehe de goed ingelichte bronnen meldden toch dat er een bijzondere aankoop op het punt stond te tekenen bij Arsenal.....

Of zat de goed geïnformeerde bron wederom fout?

Al met al kun je alsnog niet echt zeggen dat Arsenal goed uit deze periode is gekomen.

Tuurlijk Giroud, Podolski en vooral Cazorla lijken goede aankopen, maar met het wegvallen van van Persie en Song Bilong Donkey Kong (is deze hilarisch of wat?) kom je kwalitatief weer tekort.

1 september 2012 om 16:49

Wat wil je nou zeggen? Je bent bij een aankoop van zoveel factoren afhankelijk. Arsenal is ongetwijfeld bezig geweest met een dozijn spelers waarvan enkele dichtbij een overgang waren, maar wij betalen nooit een euro meer dan we een speler waard vinden daarom gaan veel deals niet door. Als Real of City een speler wil, dan komt hij ook. Dat is, helaas, het verschil.

Zelf vind ik dat we daarin zijn doorgeschoten. Natuurlijk, je moet niet te veel betalen voor een speler maar soms kan die paar miljoen te veel je wel 6-7 punten extra opleveren wat het verschil maakt tussen top en subtop.

Vroeger kochten we nog Wiltord voor heel wat geld terwijl hij slechts een breedte aankoop was. Maar dat bracht ons wel prijzen.

Van Henry, Bergkamp, Kanu, Adebyaor en Van Persie naar Giroud en Chamakh

1 september 2012 om 10:23

Diaby / Coquelin / Frimpong zijn de enige CVM bij Arsenal ! Ik had liever M'villa gezien , snel , Fysiek sterk , verdedigend niet slecht. Gaat moeilijk worden voor Arsenal in de grote wedstrijden en zeker vs Man U en Man C want hun hebben echte afmakers

1 september 2012 om 10:26

De ervaren coach zegt geïrriteerd te raken door alle kritiek die Arsenal ten deel valt via internet, Facebook en Twitter. “Op radio, internet en Twitter zijn er direct reacties, dat zegt wat over de emotie in de samenleving

Ik begin ook geirriteerd te raken door altij dat geklaag en gezeur van jou.
kijk eerst naar jezelf
je klaagt zelf in de media overvanalles en dan vind je het gek dat mensen klagen.

je bent een 1e klas slapjanus die niet tegen kritiek kan.
Als alles je irriteerd ga dan lekker wat anders doen.

1 september 2012 om 10:27

Arsene,
Het is gewoon on-ge-lo-fe-lijk dat er niemand meer is bij gekomen nadat jijzelf had aangegeven dat het team nog niet op volle sterkte was.
Het is gewoon on-ge-lo-fe-lijk dat je Alex Song die nog een 3 jarig contract had verkoopt en geen vervanger ervoor terug haalt. Ook al was hij misselijk bezig op de training, een vervanger is een must. Het is gewoon on-ge-lo-fe-lijk dat er deze transferperiode 50 a 60 miljoen dat klaar lag om besteed te worden, op de bankrekening blijven staan. Voor wat ? De fiscus?
Het is gewoon on-ge-lo-fe-lijk dat het bestuur ook niet ziet dat er op het veld dingen moeten veranderen om een keer op te boksen tegen de big-spenders.
Het is gewoon on-ge-lo-fe-lijk dat de seizoenskaarthouder Weer een matig team gepresenteerd krijgen terwijl zij de hoogste prijzen van alle clubs in Europa moeten betalen om hun club in actie te zien.
En zo kan ik nog uren door gaan.
Ik heb Arsene en Arsenal deze hele zomer verdedigd, maar na dit valt het gewoon niet meer te verdedigen. De fans zijn belazerd, evenals de spelers en de lachende derde zijn die gierige ouwe lullen in het bestuur.
Plek 5 zal echt het maximale haalbare zijn dit seizoen, want deze selectie is echt veel te smal om maar een rol van betekenis te spelen voor de plekken 3/4.
Ik sluit af met iets wat ik hoop dat de fans luidkeels zullen zingen:
We want OUR Arsenal back, want Arsenal is in eerste instantie van de fans en het is een voetbalclub. Het is de bedoeling sportief succes te halen en niet economische succes te boeken. Een prijs voor de beste liquiditeit,rentabiliteit,solvabiliteit wordt niet uitgedeeld in het voetbal.

1 september 2012 om 10:30

Als Cazorla en Giroud geblesseerd raken zijn we zo f*cked he . En dan rendeert Giroud tot nu toe nog niet eens... hoe zielig is dat. Afhankelijk zijn van een speler die zich nog moet bewijzen

1 september 2012 om 10:34

Ja, ik zat net even alle namen op te schrijven. We hebben echt een ontzettend smalle selectie. En bij Arsenal is het gewoonte dat er minimaal 4 mensen 3 maanden geblesseerd zijn; waarvan dan nog 3 basisspeler en 1 sleutelspeler. Prima gedaan joh, Arsenal! Kneuzen.

1 september 2012 om 11:12

Je hebt het over 'we', dan ga ik er dus vanuit dat je voor Arsenal bent.
Als je de financiele situatie van de club kent, weet hoe Arsene al jaren werkt en bedenkt dat de eigenaren niet bekend staan om het smijten met geld, snap ik niet hoe je teleurgesteld kunt zijn.
Arsene laat al meer dan een decennium zien geweldig met jonge spelers te kunnen werken, en ook altijd het maximale uit de selectie te kunnen halen.
Ik kan alleen maar trots zijn op de club, ondanks het financiele geweld (lees: competitievervalsing) van de concurrentie doen ze elk jaar weer mee voor CL voetbal.

Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je de club al volgt, maar Wenger's uitspraak 'we don't buy stars, we make them' zegt genoeg lijkt me. En met deze selectie gaan ze heus wel boven Tottenham eindigen, dat blijft voor de meeste fans toch het belangrijkst.

1 september 2012 om 11:18

Nee wat mij zo enorm irriteert dat er nu gewoon geld beschikbaar is. Gewoon 50 a 60 miljoen had direct geinvesteerd kunnen worden. En ik volg Arsenal nu al 13 jaar dus ik weet waar ik het over heb. Ze hoeven van mij geen honderden miljoenen te investeren, maar als er geld beschikbaar is en de selectie heeft een kwaliteitsimpuls nodig dan moet je daarvoor zorgen.
Maar het is al sinds het vertrek van Dein dat Arsenal een modderfiguur slaat op de transfermarkt. Dat lijkt de trend te zijn. Als jij mijn posts op vz een beetje volgde begin deze transferperiode, weet je hoeveel ik Arsenal heb lopen verdedigen. Maar zoals ik al aangeef, dit valt gewoon niet meer te verdedigen. 2 absoluut dramatische transferperiodes van Arsenal is onacceptabel, Rubinjo en dat weet jij ook.

1 september 2012 om 11:36

Ik ben altijd voor Arsenal geweest omdat ze goed voetbal speelden. Prijzen boeien mij niet zolang ik op zaterdagmiddag kan genieten. Ik ben daarom ontzettend blij met Cazorla maar voorin is het echt knudde. Of ze dan wel of geen vierde plek halen dit seizoen boeit me ook niet. Ik wil gewoon genieten van mooie individualisten in een Arsenalshirt. Bergkamp, Pires, Ljungberg, Henry, Kanu, Fabregas, Van Persie, daar zet ik de tv voor aan. Niet voor het gesleur en sjouw van Giroud, met alle respect voor die jongen. Een grote stijlbreuk van Arsenal, waarmee wereldwijd mensen afhaken als supporter.

Ik snap ook niet meer waarom de vierde plek zo belangrijk is, Tottenham en Liverpool halen nog meer spelers binnen dan Arsenal.

1 september 2012 om 11:40

Dat noem ik nog een luxeprobleem. Nu wij Carroll weg hebben gedaan aan West Ham zullen we nog grotere problemen hebben wanneer Suarez zich laat gaan of geblesseerd raakt. Dan hebben we wel Borini, maar daarachter alleen Morgan en Yesil.

1 september 2012 om 11:46

Mijn reactie was ook niet betweterig of denigrerend bedoelt, maar je hoort een hoop mensen brullen dat Arsenal slecht bezig is omdat ze niet met geld smijten. Dan begrijp je dus niks van deze club, en dat stoort mij.

Ben het met je eens dat er deze zomer meer geinvesteerd had kunnen worden. Aan de andere kant is dit al sinds jaar en dag het beleid van de club, en is de club volgens mij ook nog steeds bezig met de afbetaling van het stadion. Wie had je dan graag gezien voor die 50/60mil.? Ik kan zo snel niet 1 a 2 spelers bedenken die het verschil kunnen gaan maken, en qua persoonlijkheid bij de club passen.
Als ik zie wat voor jeugdig talent er weer in de selectie zit, vind ik dat Wenger prima werk levert.

Zoals ik in m'n vorige bericht al zei: Arsenal is geen club die topspelers koopt, maar topspelers maakt. Dan begrijp ik niet dat vele Arsenal-fans nu brullen dat de club slecht beleid voert. Volgens mij is de enige reden dat de club niet diep in de rode cijfers staat, het beleid.
Arsenal kan qua financien simpelweg niet mee met Manchester (beide), Chelsea en in mindere mate Liverpool, denk niet dat het investeren van die 50/60miljoen daar veel verandering in zou brengen. En let maar op, aan het eind van het seizoen staan we gewoon weer bij de eerste 4.

1 september 2012 om 12:33

Een rb/cb in de man Mbiwa ofzo voor 10 miljoen en Witsel/fellaini voor 25. Dat zouden gewoon 2 geweldige aankopen zijn geweest. En dan ben je alsnog maar 35 miljoen kwijt. Er waren genoeg spelers die dit Arsenal sterker zouden kunnen maken. Die drie die ik noem waren mijn persoonlijke favorieten.

@49unbeaten.
helemaal mee eens. De kans was er om weer onze selectie impulsen te geven, maar dat laten ze na.

1 september 2012 om 14:09

@ Bigepz

Haha, Fellaini en Witsel hebben nog een contract tot 2016, die zouden niet mogen vertrekken. Tenzij Arsenal een vermogen had neergelegd, maar gelukkig weet de club beter.

Mbiwa was een prima optie geweest. Helaas heeft Arsenal ook te maken (zoals vele clubs) met het niet kwijt kunnen van spelers. Met Squillaci, Andrei, Djourou en dergelijke nog steeds op de loonlijst is het moeilijk (financieel en regels) om nieuwe aankopen te doen. In de verdediging gaan we het dit seizoen wel redden.

Ik had graag een nieuwe DM gezien en misschien nog een spits. Maar ik treur er niet zo om dat dit niet is gebeurt. Op het middenveld hebben we echt genoeg opties. Vergeet niet dat wij vorig jaar grotendeels met Rosicky hebben gespeeld, en derde zijn geworden. Dit jaar hebben we Diaby al terug, Wilshere komt er hopelijk snel aan. Ik denk dat Wenger in een lastig pakket zat. Hij heeft in Frimpong en Coquelin twee fantastische talenten, maar had hun graag later gebracht. Dankzij het vroegtijdige vertrek van Song viel dit plan in duigen. Dan zijn er drie opties: Of je haalt iemand en daar houd je vertrouwen in, of je huurt iemand, of je brengt de twee jongelingen eerder dan verwacht. De laatste optie is het geworden, ik denk dat het ook de beste optie is.

Ik heb daarnaast weer vertrouwen in Chamakh gekregen. Sinds zijn komst zat hij in een moeilijk pakket. Wat hij ook deed, hij zou RVP toch niet van zijn positie kunnen verstoten. Nu heeft hij meer kansen en daardoor meer motivatie.

Ik heb nog steeds vertrouwen. We zijn nog steeds aan het bouwen aan een mooi team, helaas wordt dit plan steeds onderuit geschopt door spelers en clubs. Maar financieel zitten we tenminste nog op het juiste spoor.

1 september 2012 om 10:35

vijfde is het maximale zeg je? de top drie heb ik wel klaar, maar wie eindigd er als vierde? Newcastle? Liverpool? die hebben toch echt minder kwaliteit dan Arsenal.
1. Man C
2. Chelsea/man U
3. Man U/chelsea
4. ?
5. Arsenal

1 september 2012 om 10:37

Ja maar bij Arsenal zijn we nooit op volle sterkte hehe. Als iedereen fit is maken we wel een kans, maar dat is niet het geval. Er zijn altijd wel mensen voor lange tijd geblesseerd.

1 september 2012 om 10:39

4. Tottenham.

1 september 2012 om 10:42

Ik vind het eerlijk gezegd doodzonde (en ik ben een Chelsea-fan) dat arsenal M'villa en Dzeko niet gehaalt heeft, ik had het wel leuk gevnden als Arsenal, Boven cty en Man U zou eindigen (en Chelsea daarboven) maar zonder echt goede spits lukt ze dat (denk ik) niet. Maar ik dacht gisteravond ook dat Chelsea zou winnen;

1 september 2012 om 10:33

Arsenal heeft een prima groep bij elkaar. Snap al die kritiek niet, Song liet vaak ook een steek vallen en van Persie was niet meer te houden. Giroud is een echte afmaker, Podolski is een twijfel en Santi Cazorla is een wereld speler. Wilshere en Diaby mogen gezien worden als versterkingen aangezien die vorig jaar niet speelden door blessures. Persoonlijk zie ik Frimpong dit jaar grote sprongen maken, fysiek ijzersterk!

Wenger is in mijn ogen een held!

1 september 2012 om 10:36

Ik hoop dat Frimpong ijzersterk terug komt, een ruwe diamant was die jongen.

1 september 2012 om 10:35

Arsenal wordt nu wel vergeleken met subtoppers, maar ik weet zeker als bijv. Newcastle spelers als Podolski en Cazorla had aangetrokken, er werd gezegd 'zo Newcastle heeft goed ingekocht, die kunnen zo meedoen voor de titel!'. Je kan Arsene nooit beschuldigen van slechte aankopen (buiten die 5% die elke trainer weleens fout heeft), het enige klote hiervan is dat onze beste spelers steeds verkocht worden.

1 september 2012 om 10:40

je hebt een punt echter zijn spelers als Djourou, Squilacci, Cocquelin, Frimpong en Santos miskopen gebleken. Arsene verloor kort voor het verstrijken v/d transferdealine Nasri en Cesc. Dit hebben ze nooit weten op te vangen omdat de directie de hand op de knip hield voor een echte topaankoop met als gevolg laatste paniekaankopen. Mijn club hier in Eindhoven heeft daar ook een handje aan gehad. Ibrahim, Fagner, Thompson.

1 september 2012 om 11:54

Djourou, Coquelin en Frimpong komen allemaal uit de jeugd van Arsenal... Coquelin is pas net 21 en Frimpong is 20 en een half. Hoe kun je van hun nou zeggen dat ze miskopen zijn? Ze spelen beide al vier jaar voor de club...

Arteta is geen paniekaankoop geweest, een van de beste aankopen van de Premier League vorig seizoen.

Verder baal ik ook dat Wenger weer gelogen heeft... Zou nu echt eens een keer de waarheid willen weten, of het bestuur nu echt van die jankeballen zijn of dat Wenger gewoon echt geen kwaliteit kon vinden.

1 september 2012 om 10:35

Begrijp alleen niet dat ze Capoue of Mvila hebben weten te strikken...als Sahin niet komt dan richt je je vizier op een alternatief. Zeer zeker nu Song verkocht is en Wilshere aan het revalideren is. Arsene is de juiste coach voor Arsenal. The Gooners zouden juist trots moeten zijn op het gevoerde beleid. Arsenal is financieel gezien 1 v/d de gezondste clubs van de Pl en dat zonder Sjeiks en externe financierders. In de toekomst, met nieuwe wet- en regelgeving plukt Arsenal alleen maar de vruchten ervan. Trots moeten ze ook zijn op hun jeugdopleiding en haar doorstroom. Of je nu Rivaldo, Ronaldhinho of Ronaldo heet..iedere speler moet aclimatiseren aan een nieuwe omgeving zo ook Cazorla, Giroud en Prinz Poldi. Voor de jeugdigen onder ons: ''rome is ook niet in 1 dag gebouwd''.

Sczesny
Sagna
Merte
Vermaelen
Gibbs
Arteta
Wilshere
Ox/Walcott
Cazorla
Poldi
Giroud
1 september 2012 om 10:38

Ik ben er hartstikke trots op, geloof me.
Maar dit is gewoon waanzin; 60 miljoen aan surplus en dat wordt niet gespendeerd terwijl de selectie alle kwaliteit kan gebruiken.

1 september 2012 om 14:52

Ben het helemaal met je eens, maar 1 ding he.. Dat je bevooroordeeld bent weet ik.. Maar je beseft jezelf toch wel dat Mertesacker nooit van zijn leven Koscielny eruit zal spelen?

16 september 2012 om 13:39

De wedstrijd van gisteren gezien vriend? Hij was als een muur

16 september 2012 om 14:06

Uiteraard gister gezien. Maar vergeet niet dat dit Southampton was. Als je heel eerlijk bent weet je zelf ook wel dat Koscielny beter is. Hij is 1 van de beste verdedigers van de Premier League. Tho ik ben erg blij dat Mertesacker bij Arsenal zit hoor, begrijp me niet verkeerd. Prima stand-in die er gewoon staat. Maar Koscielny is toch een stuk completer hoor, eerlijk waar.

Edit:
En Koscielny komt terug van een blessure, is ook niet zo heel gek dat hij nog niet speelt he. Hoewel het een goede kans is dat Mertesacker in de basis blijft, never change a winning team haha .

1 september 2012 om 10:36

Nou nou, zo dramatisch is dit niet hoor... Ik baal alleen dat er geen DMV is gekocht. Die plek wordt cruciaal in vele wedstrijden. Nou komt er wel meer druk op Wilshere. Ik denk dat hij dadelijk weer te snel wordt gebracht omdat het nodig is....

1 september 2012 om 10:37

We want David Dein back !!

1 september 2012 om 11:40

Heb ik ook lang gedacht, echter in de tijd van Dein was het klimaat binnen het Engelse voetbal wel anders. Arsenal was zowat de enige die op jonge talenten scoutte, ook waren er geen oliesjeiks in het spel. Maar zijn drift om te investeren in het team, de beste te zijn, zou inderdaad niet verkeerd zijn op dit moment.

1 september 2012 om 10:40

he:s arsenal heeft toch maar 2 wedstrijden gespeeld. er staat uit de laatste 3 wedstrijden haalde arsenal 2 punten?

1 september 2012 om 10:40

Ik word behoorlijk moe van het zelfde riedeltje ieder jaar.
Volgens mij zijn er genoeg top spelers die Arsenal sterker zouden maken, maar er werd niemand gehaald.
daarnaast mag je toch verwachten dat iemand als Song vervangen zal worden, Ik denk dat we er eerder achter uit op zijn gegaan deze transferperiode dan vooruit. We lopen constant achter de feiten aan omdat we ieder jaar onze sterkhouders verkopen en vaak mindere spelers er voor in de plaats halen.
''we werden derde'', lijkt of wenger en the board blij zijn met dergelijke plaatsen maar vergeten volgens mij dat al die trouwe Arsenal fans ook wel eens een prijs willen zien.
Toch heeft wenger ergens wel gelijk, ondanks alles weet hij het toch altijd weer te flikken en minimaal 4e te eindigen en tuurlijk is dat een prestatie.

1 september 2012 om 10:59

Het gaat er ook om of die topspelers qua salaris willen komen he. Een dikke transfersom neerleggen is 1 ding, maar als die gasten ook nog eens 200k per week vragen, ben je wel heel erg veel kwijt. Tegenwoordig moet je dat er ook bij rekenen, zoveel verdienen ze.. :

1 september 2012 om 11:13

Natuurlijk speelt dat ook mee maar je kan me niet vertellen dat Arsenal bijvoorbeeld niet het salaris van Fellaini en/of een M'vila kunnen betalen.
Fellaini of M'vila zouden toch perfecte versterkingen zijn geweest voor Arsenal.
Mij leken deze spelers gewoon haalbaar. Maar er werd niets gehaald.

1 september 2012 om 10:53

Kroenke, gazidis en het bestuur mogen oprotten, elk jaar hetzelfde liedje. De opstelling die meestal gaat starten is een goed elftal maar er zit geen diepte in het elftal. Wat als Cazorla geblesseerd raakt? Wat als Arteta wegvalt.. waar is die Cvm? Lol, dit slaat nergens meer op rond de 50 miljoen beschikbaar en niet gebruiken..

Ik denk dat we 6e eindigen ofzo.. we blijven nooit een heel seizoen fit.. dat is standaard Arsenal. En iedereen die zijn hoop heeft gevestigd op Wilshere.. hij moet gaan wennen aan wedstrijden en kijk naar Ramsey die bakt er niets van na zijn blessure...

1 september 2012 om 10:55

De Franse transfer deadline is maandag pas en binnenlandse transfers hebben, dacht ik, een latere deadline. In zie niet in waarom een mvilla, Cabaye, maar het liefst een fellaini, niet nog zou kunnen komen.

1 september 2012 om 11:02

Wenger heeft voor de zóveelste keer de supporters in de maling genomen.
Allemaal leuk en aardig met het opleiden, of kopen van jonge talenten en daarna doorverkopen.. maar Wenger neemt al genoegen met een plek drie.

Elk jaar weer het zelfde verhaal met (potentële) toppers als Fabregas, Nasri, van Persie en Song, en vaak 'net-niet' spelers er voor terug halen.

Financiëen zit het allemaal prima, maar waar kies je voor? Waar is die ambitie om echt te concurreren met Chelsea, Man utd, City?

Volgens mij zei wenger nog vorige week nog twee spelers te willen halen? En gister is er weer niks gebeurd!
Het is echt belachelijk, en vooral voor de fans die in het stadion daar zitten en een godsvermogen moeten neerleggen om daar een seizoenskaart te hebben.

Respect voor wat hij vroeger heeft bereikt met de club, maar hij begint van de club echt een lachertje te maken.

1 september 2012 om 11:22

Pff ik ben verschrikkelijk teleurgesteld. Ik heb gisteren serieus de hele dag om de 10 minuten gezocht op Arsenal op Twitter om die toppers te zien die Wenger zo goed als beloofd had, en ze kopen gewoon helemaal niemand. Niet eens 1 extra speler. Sorry maar Wenger of het bestuur kan toch niet echt denken dat dit een team is dat kampioen kan worden in de PL? Vorig jaar verloren we 20 punten op City en United! 20! En toen hadden we Van Persie in de spits! Dan is het heel leuk om derde te worden, maar die achterstand op de nummer een en twee zegt alles. En dat valt niet te wijten aan blessures. Dat valt te wijten aan het feit dat we al 10 jaar achter elkaar veel blessure gevallen hebben en dat de selectie qua goede spelers niet breed genoeg is om dat op te vangen. Gaan we nou serieus de CVM positie in handen laten van de mega blessure gevoelige Diaby die zelf (en ook door Wenger) niet eens een CVM genoemd wordt? Of worden het Coquelin en Frimpong die bijna geen PL wedstrijden gespeeld hebben?

En we hebben dus geen een winger die op voorhand iedere wedstrijd gevaarlijk is! Walcot, Gervinho, Chamberlain zijn allemaal nog erg wisselvallig. Daar kan je toch niet van verwachten dat die ineens er iedere wedstrijd staan om Arsenal te laten concurreren met de top?

Dit wordt een ontzettend frustrerend seizoen voor de fans, let op mijn woorden. We mogen van geluk spreken als tenminste Wilshere snel fit wordt en dan binnen een maand het niveau weer heeft, maar hoe klein is die kans wel niet?

Arsenal gaat dit jaar hopeloos falen. Niet in directe confrontaties met de toppers, daar zie ik ze met teamspirit en de kwaliteit die er is nog regelmatig van winnen. Nee, tegen de kleinere clubs gaan we zoals ieder jaar teveel laten liggen omdat de selectie veel te smal is qua hoog niveau spelers en we daardoor veel te wisselvallig zijn en te afhankelijk van die paar onomstreden goede spelers die we hebben (cazorla, Vermaelen, Kos, Sagna, Arteta, Rosicky en misschien Chamberlain en hopelijk weer Wilshere). . Om te huilen is dit!

1 september 2012 om 12:17

Ik begrijp echt niet dt de fans van arsenal allemaal verwachten dat ze kampioen moeten worden.

Arsenal heeft toch niet eens de begroting van de top 3....
Misschien die van de plaats 5-7 dus dan is het toch ook logisch dat ze niet meteen eerste zullen worden?

Ik ben erg gecharmeerd van arsenal en vind het juist goed dat ze verantwoord met hun geld omgaan in tegenstelling tot een city,chelsea, united. wenger doet het ook nog eens heel goed en arsenal laat leuk voetbal zien. ik snap deze discussie echt niet.

1 september 2012 om 12:39

Waarom snap je het niet dan? Arsenal heeft altijd om de prijzen meegestreden dus is dat aan de fans verplicht dat te blijven doen. Arsenal heeft samen met United het hoogste jaarlijkse inkomen en de hoogste marktwaarde van de clubs uit Engeland na United. Arsenal vraagt de hoogste prijs in de PL voor seizoenkaarthouders en bezoekers. Arsenal heeft in de afgelopen jaren meerdere spelers verkocht voor giga bedragen en daar maar een klein deel van uitgegeven aan nieuwe spelers. En dan nog halen ze elk jaar CL voetbal, terwijl er 5 clubs in Engeland veel meer spenderen. Dan ga je automatisch denken dat er nog veel meer potentie in Arsenal zit wanneer iets meer uitgegeven zou worden.

We verwachten en willen niet dat Arsenal ineens Hazard, Hulk en Falcao koopt. We verwachten wél dat ze, wanneer ze de meest waardevolle spelers van de afgelopen 2 jaar in 2 jaar verkopen, ze adequate vervangers halen en in elk geval ervoor zorgen dat de selectie breed genoeg is om blessures op te vangen. Arsenal heeft vorig jaar Chelsea, Tottenham, Liverpool en City verslagen dus er is geen enkele reden om te zeggen dat Arsenal geen topclub materiaal heeft en niet voor prijzen kan spelen. Het bestuur maakt het echter wel onmogelijk met het transferbeleid. Door gisteren nog 3 spelers van 15 miljoen te kopen, zoals één goede derde CV, een goede CVM en een extra spits of winger, zitten er veel minder zwakke plekken in de selectie en is die een stuk breder en minder wisselvallig dan nu.

Lees deze reactie is goed en zeg dan nog eens waarom het niet logisch is? Daarnaast, ik zeg nergens te verwachten dat ze kampioen moeten worden. Wel dat ze er altijd voor moeten gaan en alles er voor moeten doen!

3 september 2012 om 09:51

Ik ben het grotendeels eens met je verhaal. Alleen dat arsenal na man utd het hoogte jaarlijkse inkomen heeft klopt volgens mij niet hoor. de hoogste marktwaarde na utd daar twijfel ik ook over.

Arsenal heeft in het verleden toch ook nooit echt met bedragen lopen strooien?
Ze geven nu aan dat ze daar niet in mee willen gaan.

Ik ben het dus wel deels met je eens dat ze hun reputatie moeten hoog houden en dat ze wat slimmer in kunnen kopen.

1 september 2012 om 12:52

Verwacht ook serieus niet dat Arsenal dit seizoen uberhaupt Europees voetbal gaat halen, Coquelin is een groot talent, maar hij kan nu nog niet zon belangrijke rol op het middenveld aan. Diaby heb ik altijd al een prutser gevonden, te traag en veel te blessure gevoelig. De aanval vind ik het probleem nog niet eens, de basis 11 valt opzich ook redelijk mee, kan goed mee komen maar als er al 1 iemand geblesseerd raakt lever je gelijk kwaliteit in omdat er geen vervangers klaar staan die het niveau nu al aan kunnen.
De clubs die voor de top 7 gaan hebben zich allemaal heel goed versterkt, Everton en ik reken Swansea ook zeker tot die groep. En dan ook nog moeten toe zien hoe Tottenham zich geweldig goed heeft versterkt overal zie ik het ook heel somber in..

1 september 2012 om 14:23

Hoezo kan Coquelin het niveau nog niet aan? Wilshere speelde 2010-11 uit het niets opeens 30+ wedstrijden. Dat kwam puur omdat Cesc een tijdje geblesseerd was en er weinig vertrouwen was in bepaalde spelers (waaronder Denilson).

Coquelin vind ik zeer goed en hij kan de DM prima invullen. Daarnaast kan Wenger ervoor kiezen om met Arteta een iets beweeglijker middenveld neer te zetten.

1 september 2012 om 14:11

Wat een bullshit. Ze spelen 2 wedstrijden matig en er is gelijk man overboord? Doe normaal man, als ze zondag Liverpool van de mat spelen dan lult niemand meer over die transfers.

In Arsene we trust!

1 september 2012 om 11:24

Wenger is al blij als ze derde worden. Drama toch eigenlijk. Een topclub als arsenal moet gewoon altijd de ambities hebben om mee te strijden om de titel. Die ambitie is met het vertrek van Henry heen gevlogen en niet meer teruggekeerd.br van Persie en Song hebben dit ook ingezien, net als de vele spelers die hen zijn voor gegaan

1 september 2012 om 11:31

Song werd er gewoon uitgemieterd door Arsene hoor. Hij wilde zelf wel blijven, maar dan met een salarisverhoging. Arsenal wilde na de zomer in gesprek gaan, maar hij wilde niet zo lang wachten.

1 september 2012 om 14:39

Die spelers zijn ook wel verantwoordelijk voor wat er op het veld gebeurd. Ze gaan nog liever naar een club waar ze de prijs al gegarandeerd is zonder hun aanwezigheid, dan dat ze Arsenal een beker bezorgen.

1 september 2012 om 11:36

Waarom heeft Arsenal niet Javi Garcia of Essien aangetrokken? Zij zijn beide waardige vervangers voor Song en kunnen de beuk erin gooien op het middenveld om zo cruciale ballen af te pakken.

1 september 2012 om 11:36

Mensen die probleem ligt niet aan Wenger,het is die budget wat ie krijg.
Hij moet roeien met de riem die hij heeft,die eigenaar hebt schijt aan prijzen hoor.die wil gewoon niet in de Debt komen te zitten Winst daar gaat het om Winst.
Meer dan 10jaar niks gewonnen,maar elke jaar CL spelen kassa loopt nooit leeg hoor.
spelers komen jaarlijks Arsenal binnen worden weer verkocht met flinke winst.
Wij kunnen wel de hele tijd zielig doen maar ik heb het gevoel dat De eigenaar van Arsenal liever zijn broekzak vult dan de spelers palmeraz en de Club.

1 september 2012 om 11:39

Stiekem hoopt ik dat Arsenal in handen was van die olie gekke

1 september 2012 om 12:00

Was misschien handig geweest als Wenger zelf ook eens een keer nadacht voordat ie wat zei. Weer onze 2 beste spelers kwijt en daar zijn geen vergelijkbare vervangers voor gehaald en Wenger maar roepen dat er nog spelers kwamen, hij heeft alleen spelers laten vertrekken die hij vorig jaar als paniek aankopen haalde. Dat is ook geen beleid.

1 september 2012 om 12:02

Ze hadden goede vervangers moeten halen, zoals Falcao (50m) en M'vila. Falcao is een betere spits dan Vpersie en kon onder de leiding van Wenger uitgroeien tot een nieuwe Messi bij Arsenal en M'vila is een degelijke vervanger voor Song.

Arsenal speelt al jaren het mooiste voetbal van Europa en ze verdienen veel sympathie, maar ze hebben al geld genoeg, maak er dan gebruik van!

1 september 2012 om 12:22

Als ik vorig jaar had geluisterd naar de voorspellingen, had ik gedacht dat we ergens tussen plek tien en vijftien zouden eindigen.”“maar we werden derde”, onderstreept Wenger zaterdag fijntjes.

zegt al genoeg dat hij daar tevreden mee is.. topclub die steeds verder afzakt. blijft toch jammer.

1 september 2012 om 12:25

Dat gedoe dat ze jaren de mooiste voetbal speelt is nu niet meer dan een day dream.
Ik kan je nog drie clubs die ook mooi voetbal speelt in europa en ook prijzen daarmee behaald.

1 september 2012 om 13:08

Welke dan?

1 september 2012 om 13:50

Barca maar die ken je toch wel neem ik aan B.munchen en atletico maar dat is mijn mening he.

1 september 2012 om 12:28

En die Wenger is altijd boos op de verkeerde persoon.
Ik heb het idee dat ze met deze fransman aan het handspoppen daar in Londen.

1 september 2012 om 12:59

Ik word een beetje moe van al die pessimistische gooners. Natuurlijk was het meegenomen als we een m'vila hadden gehaald maar het was geen "must". We doen nu net alsof we Claude Makelele zijn kwijt geraakt maar het was Alex Song die ondanks zijn aanvallende bijdrage niet genoeg bijdrage leverde aan het verdedigende aspect.
Het elftal is goed genoeg om als 3e te eindigen en als onze basspelers blessurevrij kunnen blijven dan kunnen we zelfs een plaatste hoger eindigen. Robin van Persie is weg maar het middenveld is sterker geworden met Cazorla en dan hebben we ook nog Wilshere die terugkeert.

1 september 2012 om 13:01

haha en nog steeds blijft men er van overtuigd dat wengert de beste coach is voor arsenal. Hij faalt en faalt, al jaren achter elkaar en maakt supporters nu ook nog blij met een wassen neus door spelers te beloven en ze niet te halen. Arsenal heeft meer dan 50 mln verdiend deze zomer en amper wat uitgegeven. Ja ze hebben een basis elftal wat om plekken 3-5 kan strijden (niet de titel, daarvoor is de basis elftal niet goed genoeg), maar de selectie is zo smal, met allemaal b garnituur. Arsenal mag met plek 5 dit jaar in de handen knijpen en hopen dat bv santi niet geblesseerd raakt. Wat een ongelofelijk verhaal zeg. Ik moet er wel om lachen dat de fans dit tolereren.

1 september 2012 om 13:08

Ik vind jaar na jaar champions league halen met vaak een gemiddelde ploeg niet echt een defenitie van falen

1 september 2012 om 13:21

ik vind afzakken van een europese topclub die de finale haalt en dan door wanbeleid/ mismanagement afzakt naar europese subtop echt wel falen. Als de doelstelling van arsenal is, CL halen, dan is wenger succesvol, maar dan is de discussie over arsenal een topclub is ook wel afgesloten, want CL halen is geen doelstelling van een engelse topclub. Dat is prijzen winnen. Niet blij zijn met CL. schande als je daarme tevreden bent.

1 september 2012 om 14:04

Vriend als jij Arsenal van een jaar of 10 geleden had gevolgd had je never zo een rare domme opmerkingen gemaakt.
Arsenal kan je nu vergelijke met new castle enzo enzo.
Je moet realiseren dat jouw club nu een subtop is en geloof me je zal het ervaren ook .

1 september 2012 om 14:52

Wat een makkelijk gepraat weer.

Barca kan het zich veroorloven om talloze spelers te halen van Arsenal, en die te laten floppen. Andersom kan Arsenal dit niet.

Dit is de reden waarom Arsenal niet kan concurreren, en waarom het uitermate stupide is om een kampioenschap te eisen.

1 september 2012 om 21:23

@chivas

Je begrijpt het gewoon niet. De competitie is sterker geworden met grootmachten als Chelsea en City. De tijden dat de top twee al vast stond voor het seizoen begon zijn allang voorbij. Het was vroeger net zoals het nu in Spanje is. Arsenal en Manutd werden kampioen of tweede en de rest volgde op gepaste afstand. Tegenwoordig kan een club als Qpr Granero en Julio Cesar halen. Dat was 6 jaar geleden ondenkbaar. Toen Arsenal de cl finale haalde speelden zij Real en Juve van de mat en vestigden zij een defensief record. In de competitie eindigden zij nipt als 4de.

Wanneer is een club top of subtop? Toen Arsenal prijzen won kwamen ze nooit verder dan de kwartfinale in de cl. De afgelopen 6 jaar waren onze beste jaren op het hoogste niveau.

Het is lachwekkend hoe simpel jij denkt.

2 september 2012 om 11:35

Dat ligt deels aan het bestuur, Wenger gaat ook niet altijd over de aankopen, maar als je gewoon kijkt naar wat hij met de spelers doet is hij een topcoach.
Een vpersie zou bij City gewoon afgeschreven zijn door zn blessures, maar door Wenger is die man nu een wereldster.
Wenger haalt altijd het optimale uit zijn spelers, en dat maakt hem in topcoach

1 september 2012 om 13:01

Ik denk toch dat Wenger inderdaad eens naar zichzelf moet kijken. Ik vind alleen Cazorla echt een goede aankoop in deze transferperiode. Giroud is nog maar afwachten en ik denk niet dat hij de rol van Van Persie op zich kan nemen. Podolski is een leuke speler, maar die gaat Arsenal echt niet naar een hoger niveau brengen. Arsenal en ook bijvoorbeeld Liverpool moeten eens gaan inzien dat als ze van die net-niet spelers blijven halen ze steeds verder achterop raken bij clubs als City, United en Chelsea.

1 september 2012 om 13:16

Met dit elftal moet de 3de plaats zeer mogelijk zijn ze spelen goed voetbal alleen de goals komen momenteel nog niet en zoals Wenger al heeft aangeven de goals komen vanzelf wel.cazorla vind ik goed spelen heel goede aankoop in mijn ogen.

1 september 2012 om 13:43

Arsenal heeft nu toch echt een matig team. Arsenal doet wel slim zaken door jonge spelers weg te kapen uit de jeugdopleiding van andere teams en door jonge jongens te halen. Maar sportief succes moet bovenaan staan.
Arsenal krijgt veel inkomsten dus waarom dan ook niet veel uitgeven? Het zou Wenger sieren om eens een keer een echte topper te halen en niet alleen te sparen. Er zijn genoeg topper die redelijk goedkoop zijn. Ze hadden bijv. voor Benatia kunnen gaan. Een echte topper en die kost maar rond de 15 miljoen en dan heb je ook wat.
Maar ja, we zullen zien hoe ver Arsenal het gaat schoppen.

1 september 2012 om 13:53

Check de namen van onze bank
Manone
Djourou
Santos
Mertesacker
Jenkinson
Rosicky
Coquelin
Arshavin
Chamakh
Gervinho
Ox

Er zijn spelers verkocht en verhuurd en als we dus de gebruikelijke blessures kennen dan zijn we goed genaaid. Daar bovenop ook nog dat Giroud en Podolski nog niet zijn begonnen met scoren

Kijk nu naar de komende wedstrijden (liverpool, Chelsea en Tottenham) die zich allemaal flink hebben versterkt terwijl bij ons Wilshire en Sagna nog niet terug zijn en de doelpunten uit blijven

Bedankt Wenger wij zijn inderdaad hersenloze supporters die alleen uit emoties praten
Waren dat geen beloftes die je maakte over versterkingen die gingen komen of zijn dat mijn verbeeldingen en emoties?

1 september 2012 om 14:12

Wenger kijk eens in de spiegel en pas deze uitspraak op jezelf toe. Maak de fans niet warm door te zeggen dat je er nog twee gaat halen, vervolgens te zeggen we halen alleen speciale spelers en uiteindelijk helemaal niks haalt. Gelul van jou kant zorgt voor die terechte emoties.

1 september 2012 om 14:16

Arsenal had Falcao moeten kopen van Porto in plaats van Atletico. Het kost wat, maar we weten allemaal dondersgoed dat hij het waard is. Arsenal speelt mooi voetbal en de aanvoer naar Falcao zou goed genoeg zijn geweest (zeker met Cazorla) om hem minimaal 25 doelpunten te laten scoren. En dan heb ik het over minimaal.

2 september 2012 om 00:39

Is mvila nog nergens naar toe gegaan? Ik zeg halen.. de franse transferperiode is nog een paar dagen open.

Arsenal zal dit jaar niet mee gaan strijden om de titel, maar zeker wel om een CL plek, en ik denk dat dat haalbaar is. Makkelijk zal het iig zeker niet zijn: Newcastle en tottenham zijn er niet bepaald op achteruit gegaan, en vooral tottenham zelfs op vooruit. Daarnaast speelt liverpool fris en goed voetbal, dankzij de trainer en paar nieuwe spelers/posities.

We shall see in the end!

2 september 2012 om 01:09

met het budget dat arsene krijgt, denk ik dat hij het toch redelijk goed doet.. natuurlijk had ik een speler in de plaats van song gewild ( mss essien die naar real is?, zou wel mooi geweest zijn)

maarja het zij zo: ik denk dat wenger het goed heeft gedaan met de selectie van vorig jaar. iedereen zei dat ze zonder clichy, nasri, fabregas boveaan niks te zoeken hadden ( ik dacht ook zo) mis dus...

als arsenal overgenomen wordt door een rijke sjeik of een rijke rus.. dan denk ik zelfs t ze met slimme dure/ goede aankopen kampioen zouden kunnen worden.... dan hield je een speler zoals van persie gewoon ook in de ploeg omdat de ploeg versterkt ging worden...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Arsenal

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Santi CazorlaMiddenvelder3812
Aaron RamseyMiddenvelder361
Per MertesackerVerdediger343
Mikel ArtetaMiddenvelder346
Olivier GiroudAanvaller3411
Lukas PodolskiAanvaller3311
Theo WalcottAanvaller3214
Voor de complete selectie: Clubpagina Arsenal.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Arsenal.

175 fans
Coach, 63 jaar
SeizoenClub
1996- Arsenal
1995-1996 Nagoya Grampus
1987-1995 AS Monaco
1984-1987 AS Nancy
Laatste voetbalnieuws

‘Arsenal wil niet afwachten en trekt 11,5 miljoen euro uit voor Elm’

Rasmus Elm verliet de gelederen van AZ vorig jaar zomer voor een meerjarig en lucratief contract bij CSKA Moskou. De Zweedse middenvelder, die een uitstekend laatste seizoen kende in de Eredivisie...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Martin Jol lijkt ervoor te gaan zorgen dat de droom van Ryan Babel uitkomt. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1875 seconden.