‘UEFA voorstander van EK 2020 in dertien verschillende landen’

Zaterdag, 1 september 2012 om 08:20
/

Volgens De Telegraaf kan het EK 2020 wel eens gehouden worden in dertien verschillende landen. De Europese voetbalbond (UEFA) zou concrete plannen hebben om de groepsfase en kwartfinale van het Europees kampioenschap in twaalf hoofdsteden te organiseren; de halve finale en finale zouden dan samen naar één andere natie gaan.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Een EK in dertien landen lijkt mij...

1 september 2012 om 08:27

Wat is het nut daarvan? Dan krijg je nooit dat EK gevoel in een land. Het is dan gewoon net als de Champiosn League, maar met 1 wedstrijd.

1 september 2012 om 09:16

it's all about the money

1 september 2012 om 11:46

It's not about the money. It's about sending a message. Lol

On:
Zelf vind ik dat het de Euro op 1 of 2 landen moet worden georganiseer. Want dan is het ook leuker.

1 september 2012 om 08:29

Reizen van London naar Parijs is in ieder geval makkelijker dan binnen Oekraïne en Polen. Verder is het toch echt een gek idee, lijkt me dan ook dat er niemand direct geplaatst is voor het Ek.
Dan Nederland voor halve finale en finale! :D Heb je maar 3 stadiums voor nodig en die hebben we wel.

1 september 2012 om 08:59

Je laatste zin is inderdaad prima, organiserende landen worden niet meer op enorme kosten gejaagd omdat ze 6 super stadions moeten hebben. Ik denk dat dit een prima idee is.

1 september 2012 om 15:23

Ja, dat klopt. Maar reizen van Madrid naar Moskou is weer een ander verhaal.

Ridicuul idee dit.

1 september 2012 om 08:29

Ik hoop dat ze het dan wel in West- europa gaan doen en niet in de balkan, want dan heb je toch lege stadions. Het is wel lullig voor Turkije die het EK al bijna binnen leken te hebben.

1 september 2012 om 08:58

Lege stadions? Bij een EK? Je doet net alsof er op een EK alleen maar mensen afkomen die in het organiserende land wonen.

1 september 2012 om 11:26

Bij het afgelopen EK waren lang niet alle plekken bezet hoor. (al deed de Uefa anders vermoeden)

1 september 2012 om 14:13

komt doordat de media alleen maar negativiteit liep te verkondigen over o.a. Oekraine en Soll Campbel deed vrolijk mee. Niet voor niets zeiden de Engelsen dat ze nog nooit zo hartelijk werden ontvangen als in Oekraine.

1 september 2012 om 08:33

Wat is dit nou weer voor onzin. Alleen maar meer reizen. En wie betaalt er voor deze onzin? Wij zeker weer..

1 september 2012 om 10:44

normaal reis je toch ook? je boekt een ticket naar Parijs, hotel - en als je dan pech hebt pak je daarna de trein naar Lyon - hotel, en misschien voor de laatste groeps wedstrijd moet je naar Bordeaux hotel.

het organiseren van alle wedstrijden in 1 land kost tonnen met geld, terwijl misschien daarna er helemaal geen animo voor de stadions is qua hoeveelheid supporters na het toernooi.

Ik denk dat alleen 20 landen een beetje te veel is. ze zouden het bijvoorbeeld beter kunnen regelen dat er een aantal landen komen. bijv, Groep 1 - Kopenhagen. (dus alle landen in groep 1 verblijven dan in denemarken) 2 wedstrijden op een dag, 14:00 en 20;30.

dan groep 2 gaat naar Stockholm (zelfde verhaal) en groep 3 Helsinki en groep 4 naar Oslo.

zo komt de organisatie te liggen bij Scandinavië en de finale zal kunnen plaats vinden in Stockholm ofzo.

tegenwoordig zit je met Ryanair al voor 30 tot 75 euro op een retourtje. avondje voetbal, hotelletje en naar huis. het komt er gewoon op neer dat er gewoon geen grote stadions gebouwd hoeven te worden in landen waar eigenlijk geen animo is voor voetbal.

zo wordt het aantrekkelijker om te organiseren en ook leuker voor het voetbal zelf qua variatie.

ik ben voor!

(scandinavie was een voorbeeld) het geld hetzelfde voor groot britannie met de thema - Schotland, Engeland, Ierland en Wales voor Midden-europa met de Landen, Duitsland, Nederland, Belgie en Frankrijk.

1 september 2012 om 08:33

Wat is dit nou weer voor onzin. Alleen maar meer reizen. En wie betaalt er voor deze onzin? Wij zeker weer..

1 september 2012 om 08:33

Platini doet er alles aan om Turkije geen eindtoernooi te geven.

Eerst op corrupte wijze het toernooi naar Frankrijk ten koste van Turkije en nu dit ?

1 september 2012 om 11:34

Heeft hij een "beef" met Turkije?
Wat weet ik niet?

1 september 2012 om 13:53

maar dude heb je ook keihard bewijs of roep je maar wat poep? altijd makkelik om in de slachtofferrol te kruipen

1 september 2012 om 08:36

Een landen CL waarin elk land gelijk geplaatst is ? Haha
Op basis van wat moeten die landen geselecteerd worden? Kom maar eerst met meer info, dan kan ik ook een zinnig oordeel geven

1 september 2012 om 08:45

Zijn dan ook 13 ploegen rechtstreeks geplaatst als "organiserend land" en moeten dan 11 ploegen zich plaatsen via kwalifiactie?

1 september 2012 om 08:57

Ik vind het op zich wel een heel mooi idee. Organiserende landen worden niet op belachelijke kosten gejaagd en heel Europa kan meegenieten van het EK. Ik kan er wel inkomen...

1 september 2012 om 08:59

Wat een negatieve reacties. Kun je zien dat hier heel veel conservatief denkende mensen zitten. Ik vind het een uitstekend idee. Jaagt i.i.g. organiserende landen niet op torenhoge kosten.

1 september 2012 om 09:08

Misschien niet, maar wel de supporters. Want als je een groep hebt, blijft die dan in 1 land? Of reist die ook tussen de landen? Want je krijgt groepen met twee organiserende (of meer) landen bij elkaar.

Weet niet voetbal is een sport die groot is door zijn supporters (als er niemand komt kijken geen bestaansrecht) en om die nou te laten opdraaien voor die hoge kosten als fan zijnde vind ik niet terecht. Voor de rest vind ik het niet een slecht idee, moet alleen iets gedaan worden zodat een land (zowel supporters als team) niet na elke wedstrijd aan het reizen is.

1 september 2012 om 09:08

Misschien doen ze het via de wereldranglijst?
De eerste 13 europese landen zijn gelijk geplaatst en de rest mag uitvechten welke elf erbij komen?

1 september 2012 om 09:12

Het haalt wel een beetje de charme weg van een eindtoernooi maar verder is het een prima idee. Scheelt toch een hele hoop geld en qua reizen is Europa goed te doen. Tijdens het wk in Amerika moest je verder reizen.

1 september 2012 om 09:17

goede zaak hoeven er niet dure stadions gebouwd te worden die daarna toch halfleeg zitten.
is toch allemaal geld verknoeien.
kijk naar zuid afrika die stadions worden bijna niet meer gebruikt.

1 september 2012 om 09:43

jaja doe er maar alles aan om turkije dat EK niet te geven, corrupte zak ;

1 september 2012 om 09:49

Ja, die corrupte Platini had toch gezegd dat Turkijke in 2020 het EK kreeg als Frankrijk in 2016 mocht organiseren en nu bedenken ze dit alleen omdat ze Turkije dit niet willen gunnen, Platini is toch een Fransman wart wil je dan ook hij zal ook wel door al die armeeniers in Frankrijk omgekocht zijn!!!!!!

1 september 2012 om 09:53

ben hier zeker geen fan van !

het hoort gewoon in 1 of 2 landen te zijn , en voor supporters maakt het het reizen alleen maar duurder

1 september 2012 om 10:05

Dat zeiden mensen ook voor 2000, toen het voor het eerst in 2 landen georganiseerd werd..

1 september 2012 om 09:56

Als je een EK houdt in Nederland, Duitsland, Belgie, Engeland en Frankrijk ben je uiteindelijk echt niet veel meer reiskosten kwijt dan wanneer je het in Polen en Oekraine houdt.. Ik hoop zelf dat het in ieder geval nog een keer naar Nederland komt.

1 september 2012 om 10:12

Ik vind het idee maar niks de spelers worden belast met reizen en dan blijven de prestaties uit. Platini kan zich beter gaan focussen op corruptie en fraude binnen de voetbalpraktijken i.p.v een EK in dertien verschillende landen niemand zit hier op te wachten. Misschien kan hij zich ook richten op doellijntechnologie dan deze onzinnige idee.

1 september 2012 om 10:13

waarschijnlijk verdienen ze daarmee 13 x meer geld

1 september 2012 om 10:20

het lijkt me wel grappig, maar de vee tijdzones zijn wel vervelend...

1 september 2012 om 10:21

Voordelen:
- Soort harmonisatiegevoel. Je doet het samen met Europa waardoor het EK echt van iedereen is. Verschil met CL is dat het in een kort tijdsbestek wordt gehouden van enkele weken.
- De steden kunnen groots uitpakken voor iedere wedstrijd, de sfeer zal erg leuk zijn want er word in elke stad maar een wedstrijd of 2 gespeeld. Eigenlijk zal iedere wedstrijd beleefd worden alsof het een finale is.
- Veel landen krijgen de kans om zich te profileren qua skills in organisatie en sfeer en hun visitekaartje af te geven.
- Het toernooi is qua sfeer niet zo afhankelijk van de prestaties van het "thuisland". Die paar wedstrijdjes gaat iedereen gewoon genieten.
- Risicospreiding voor de kosten. Hoeven geen stadions gebouwd worden. We krijgen alle topvenues te zien, daar hoeft niets aan verbouwd te worden.

Nadelen:
- Duur voor de supporters. Europa is niet heel groot (WK in Rusland of in Usa, dat is echt duur) maar je zult wel meer moeten reizen dan je gewend bent bij een eindtoernooi.
- Het belangrijkste vind ik wel dat het EK altijd van het thuisland een soort eigen identiteit krijgt. Het is hun feestje en ze willen in alles laten zien wie ze zijn. Zoals ik hierboven schreef kan het een voordeel zijn dat meer landen nu die kans krijgen maar een heel toernooi is een enorme boost voor een land. Bovendien gaat het dan de geschiedenisboeken in als het EK in Portugal bijvoorbeeld waarbij ik een heel portugees gevoel kreeg. Denk ook dat het voor de spelers bijzonder zal zijn. Vraag me af in hoeverre zij in een EK stemming komen.

Het valt te overwegen, het is namelijk het 60-jarig jubileum van het EK, in 1960 werd de eerste editie gehouden.

Enne jongens het zal Platini vast om het geld gaan (alleen maar spelen in grootste stadions van 80000 supporters) maar laat zijn redenen je niet afleiden van hetgeen dit de supporters te bieden heeft.

1 september 2012 om 10:24

Is vooral ook bedoeld om het jubileum van het EK te vieren. Eerste keer was in 1960, dus zestig jaar later een toernooi dat door heel Europa gespeeld wordt. Ik vind het een prachtig idee om op die manier heel Europa mee te laten delen met het EK en het vieren van het jubileum. Een groep kan dan gewoon wedstrijden spelen in een aantal dicht bij elkaar liggende steden, bijv. Amsterdam, Parijs, London...

1 september 2012 om 10:26

De bonden worden niet op kosten gejaagd, maar de fans wel. Afschieten dit voorstel dus

1 september 2012 om 10:31

Die corrupte zak doet er alles aan om Turkije geen EK te geven.

1 september 2012 om 10:44

Dit slaat toch eigenlijk helemaal nergens op.
Als supporters die daar dan minder geld voor hebben dan misschien al wel 10.000 euro dan kwijt zijn aan reizen, i.p.v 1.000 of 2.000 euro als het in 1 of 2 landen gehouden word.

Maar het is natuurlijk wel heel erg voor de mensen met een dikke portomenee,
Elke keer weer een nieuw land om je team aan te moedigen.
Ik wil natuurlijk niet opscheppen ofzo maar ik heb er eigenlijk niet zo veel problemen mee, maar het is dan wel natuurlijk heel erg jammer voor de mensen met een kleinere portomenee die nog wel het geld hebben voor 1 land..!

1 september 2012 om 10:59

Belachelijk idee. Geef het EK gewoon aan één land, desnoods twee, zoals we gewend zijn. Altijd weer iets nieuws, is helemaal niet nodig. Het huidige systeem werkt prima, niks aan veranderen. Maar ja, ze denken hiermee natuurlijk weer veel geld te verdienen, ze doen alles voor een eurootje extra.

1 september 2012 om 11:10

Hoe kan dit goed zijn voor de spelers? al dat reizen?

Tegenwoordig is het doel van het Ekniet alleen maar voetbal, maar ook "bringing races together".. Kijk maar wat er in Poland-ukraine gebeurde... Dat was toch prachtig ofniet?

Uefa denkt weer alleen maar aan winst maken.. Anders snap ik het echt niet.

1 september 2012 om 12:08

Dat is totaal niet praktisch. De Uefa weet echt niet meer in welk jaartal we zitten, soms zijn ze helemaal ouderwets en nu denken ze dat we al in de toekomst zijn, en dat elke dag reizen een gewoonte moet worden. Dit is totaal niet praktisch.

Het enigste wat nog kan, als je het EK perse in verschillende landen wilt houden, is dat je 2 à 3 landen betrekt zodat je aan 10 steden komt die relatief dicht bij elkaar liggen, zelfs dichter als Donetsk en Warschau bij elkaar liggen.

Mogelijkheid 1: Dortmund, Gelsenkirchen, Keulen, Parijs, Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Standard, Kaiserslautern, Mönchengladbach

Mogelijkheid 2: Lyon, Marseille, Milaan, Turijn, Basel, Fiorentina, Genua, Monaco, Montpellier en Bologna.

Mogelijkheid 3: Spanje en Portugal

Mogelijkheid 4: Groot-brittannië

Dit is haalbaar, maar zo'n EK in 13 landen is absurd.

1 september 2012 om 12:12

Platini zegt hier eigenlijk: 'ik heb liever dertien landen in plaats van Turkije..'

Wat een corrupte gast en organisatie zeg!

1 september 2012 om 15:36

Dat is nog niet eens zo'n rare gedachte als hij dat zou denken.
Maar waarom is hij dan Corrupt?

Als hij Corrupt was dan had Turkije vast minder geboden dan Frankrijk, of heb je het erover omdat hij Frans is?

1 september 2012 om 12:41

moet dan ieder land rekening gaan houden met al die eisen? Extra rijbanen enzo voor de fifa?

1 september 2012 om 15:01

EK wordt georganiseerd door de Uefa. De Fifa heeft daar niet zoveel mee te maken.

1 september 2012 om 15:08

Ik vind het opzich wel een goed idee. Het is logisch dat een WK altijd in 1 land georganiseerd moet worden maar een EK in meerdere landen moet kunnen.
Op die manier zijn ook landen die maar 1 goed stadion hebben ook in staat om een EK wedstrijd plaats te laten vinden.

Aan de andere kant is het wel een beetje verdacht dat Platini het voor mekaar krijgt om het EK van 2016 in eigen land te organiseren en vervolgens dan maar overal in 2020, zit wel een luchtje aan moet ik zeggen.

1 september 2012 om 15:35

Dat kan tegen helemaal niet een goed plan zijn.
Als de eerste wedstrijd van Nederland in Athene wordt gehouden en dan ben je dan bij als oranje supporter en dan win je die.
Hoor je dat de volgende wedstrijd is in London, maar dan moet je als supporter weer mee naar Engeland. Win je daar weer en dan moet je naar Rome.
En ga zo maar verder. Dat is onmogelijk en onbetaalbaar voor Supporters.

Misschien voor 1 keer leuk, maar dat gaat denk ik neit werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Mesut Özil gaat zijn contract bij Real Madrid verlengen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.