Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wordt veroordeeld tot zwaardere loting voor CL-groepsfase

Laatste update:

Ajax zit tijdens de loting voor de groepsfase van de Champions League definitief in Pot 3. Voor een plaats in Pot 2 had zowel Dynamo Kiev als Sporting Braga uitgeschakeld moeten worden in de play-offs. De Portugese club kwalificeerde zich dinsdagavond ten koste van Udinese voor de groepsfase en daardoor doet het resultaat van Dynamo Kiev, dat woensdag speelt, er niet meer toe.

Sporting Braga was na strafschoppen te sterk voor Udinese, na twee keer een 1-1 remise in de reguliere speeltijd. Dynamo Kiev is na het heenduel van vorige week al bijna zeker van minimaal zes lucratieve Champions League-duels. Op bezoek bij Borussia Mönchengladbach zegevierden de Oekraïners met 1-3. Ajax ontmoet door zijn plek in Pot 3 op papier lastigere tegenstanders in de groepsfase.

De indeling van Pot 1 staat reeds vast en bij Pot 2 ontbreekt nog één naam. Woensdag wordt aan de hand van de resterende duels in de play-offs duidelijk welke clubs zich plaatsen voor de groepsfase en waar Olympiacos Piraeus en Galatasay terechtkomen.

Pot 1:

Chelsea (Eng)
Barcelona (Spa)
Manchester United (Eng)
Bayern München (Dui)
Real Madrid (Spa)
Arsenal (Eng)
FC Porto (Por)
AC Milan (Ita)

Pot 2:

Valencia (Spa)
Benfica (Por)
Shakhtar Donetsk (Oek)
Zenit Sint-Petersburg (Rus)
Schalke 04 (Dui)
Manchester City (Eng)
Sporting Braga (Por)

Pot 2 of Pot 3:

Olympiacos Piraeus (Gri)

Pot 3:

Ajax (Ned)
Anderlecht (Bel)
Juventus (Ita)
Paris Saint-Germain (Fra)

Pot 3 of Pot 4:

Galatasaray (Tur)

Pot 4:

Borussia Dortmund (Dui)
BATE Borisov (WRu)
Dinamo Zagreb (Kro)
Málaga (Spa)
Montpellier (Fra)
FC Nordsjælland (Den)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 augustus 2012 om 00:17

Ajax kan het erg moeilijk gaan krijgen, maarja, dan hopelijk 3e worden en Europa League in eigen huis ;;, nee even serieus, als ze 3e worden moet je blij zijn, en dan hopen dat je geen Manu loot in de EL.

29 augustus 2012 om 17:18

Man U in de EL was wel een uitzondering en een dubbele pech voor Ajax, om na de bizarre overwinning van Lyon (omkoping) ook nog eens tegen zo'n tegenstander in de EL komt te spelen.
Als Ajax met geluk gunstig loot kunnen ze best overwinteren in de CL. Ze hebben er best de kwaliteiten voor, alleen je moet wel de juiste loting krijgen.
Met een groep van

1. Arsenal
2. Sporting Braga of hopelijk (olympiacos Piraeus)
3. Ajax
4. FC Nordsjælland

Moet het haalbaar zijn. Ajax kan met een goede dag best van Sporting Braga winnen thuis. Puntje uit. Arsenal thuis proberen te winnen of ook gewoon een puntje. en FC Nordsjælland moet je gewoon uit en thuis kunnen winnen. Dan ben je zo goed als door met 11 punten.

Alleen als je heel erg moeilijk loot mag je inderdaad blij zijn met de EL als 3e plaats.
Als je dit loot...

1. Barcelona
2. Manchester City
3. Ajax
4. Borussia Dortmund

Dat zou echt verschrikkelijk voor Ajax zijn. Mag je al blij zijn als je 2 punten pakt !
Ik ga morgen duimen voor jullie voor de loting ;

Met deze teams kan er echt een poule komen met heeeel hoog niveau..

29 augustus 2012 om 00:13

Barca-city-juventus-dortmund

Dat lijkt mij de sterkst mogelijke poule

29 augustus 2012 om 00:15

Barca-city-ajax-dortmund

29 augustus 2012 om 00:17

Hhaahhaha dat zou echt een fraude poule zijn maar tegelijkertijd heerlijk om naar te kijken natuurlijk, Hoop op leuke poule's dit jaar vond het vorig jaar allemaal een beetje tegenvallen die lotingen en die van Ajax zal zoals gewoonlijk wel weer loodzwaar worden.

Ik hoop op dit met ajax : Fc Porto - Braga - Ajax - Bate Borisov.

Stiekem hoop ik dat Ajax word uitgeschakelt en 3e in de poule word en een gelukkige loting krijgen voor de EL want de finale is in eigen stadion en ik denk dat nederlandse ploegen écht wel kans maken om in de halve finale of finale te komen.

en toen werd ik wakker.

29 augustus 2012 om 00:19

Leren ze wat echt top voetbal is

29 augustus 2012 om 00:25

@afca_1995

Kan dat wel in een poule komen met Porto en Braga? Dacht dat teams uit hetzelfde land namelijk niet bij elkaar in de poule mochten zitten in de eerste ronde... Of heb ik dat nou helemaal mis.

29 augustus 2012 om 00:25

Porto en Braga in één poule? Toe maar!

Nee ik hoop een sterke tegenstander uit pot één (alleen geen Real dit keer, voor de verandering), die gewoon al zijn wedstrijden wint. Daarbij een zwakke uit twee (braga, Olympiacos/kiev) en een leuke club uit pot vier.

29 augustus 2012 om 00:28

Kwam je in je droom ook niet achter dat Porto en Braga beide Portugeze clubs zijn ;

Op het eerste ook is het wel "mazzel" dat Ajax in Pot 3 zit. Pot 2 zijn toch meer teams die beetje subtop zijn. Pot 3 met PSG en Juve.. hmmm

29 augustus 2012 om 00:39

Haha, zodra een Nederlandse ploeg in de EL een club van het niveau Valencia, Benfia etc, Europese subtop dus, tegenkomt, is het in de meeste gevallen al einde verhaal. Het zou natuurlijk geweldig zijn als PSV of Ajax erin slaagt de finale te halen in Nederland, maar ik zie de Nederlandse clubs net als gewoonlijk de laatste jaren maximaal de kwartfinale halen.

Wat betreft Ajax is het te hopen dat City uit pot 2 in ieder geval niet wordt geloot, die anderen zijn ook beter dan Ajax maar daar heb je tenminste nog een kansje tegen. Uit pot 4 zou het een slechte zaak zijn als Montpellier, Malaga of vooral Dortmund geloot wordt, die andere drie moet Ajax kunnen pakken. Zagreb zou ideaal zijn, daar heeft Ajax na vorig jaar nog een appeltje mee te schillen.

29 augustus 2012 om 00:43

makkelijkste poule voor ajax zou zijn
Arsenal-sporting Braga-ajax-fc Nordsjxlland

29 augustus 2012 om 00:56

Daar heb je ene punt mee en ze kunne elkaar ook niet loten in de 8ste finale

29 augustus 2012 om 01:01

fc porto en braga kan al niet, je kunt geen 2 teams uit hetzelfde land ;

29 augustus 2012 om 01:01

@035feyenoord

Of in plaats van Arsenal, AC Milan, want die zijn ook hun beste spelers verloren en Pato en Robinho zijn volgens mij geblesseerd.

Voor FC Nordsjælland zou je eventueel ook nog Celtic kunnen neerzetten. We weten allemaal hoe dat afgelopen is ;

29 augustus 2012 om 01:06

@remi

Ja.. want Pato en Robinho blijven ook tijdens heel de groepsfase geblesseerd?

29 augustus 2012 om 01:06

@ afca
twee Portugese in één poule kan denk ik niet

29 augustus 2012 om 01:18

Real Madrid - City - Juventus - Dortmund.. De best mogelijke poule voor ons!
Ik hooop dat wij in deze poule terecht komen. Alleen zo worden we beter!

Aan de andere kant, als het leuk is voor de kijkcijfers (na de groepfase) weet ik niet.. Want straks krijgen we een 8ste finale zonder veel grote clubs. Ik wil met alle respect clubs als Bate en FC Nordsjælland niet in de 8ste finale zien..

29 augustus 2012 om 01:31

Ik schat milan nog steeds hoger in dan arsenal, milan hoort nog wel bij de europese top, arsenal echt niet meer, dat is inmiddels op afstand de 4e ploeg van engelend

29 augustus 2012 om 10:50

Twee teams uit een land in dezelfde poule kan niet.
Dus jouw hoop is al in duigen.

29 augustus 2012 om 01:28

Je moet Barca of Real loten, je verliest dan wel maar die verspelen hoogstwaarschijnlijk ook weinig punten tegen de andere 2. de anderen uit pot 1 doen dat nog wel eens. Ideaal zou dus zijn:

Barca of Real-braga-ajax-nordsjaelland(of Bate)

29 augustus 2012 om 12:06

Heb jij verstand van voetbal, ofzo dit is niet de eerste domme reactie

ik voel het gewoon aankomen: poule A: Barcelona / City / Ajax / Dortmund. En dan toch nog doorgaan :D

29 augustus 2012 om 00:20

Stuur me je bankrekening nummer ff, als jij gelijk krijgt krijg jij van mij 100 euro haha!

29 augustus 2012 om 00:21

Barcelona, City, Ajax en FC Nordsjealland, Ajax en Nordsjealland door natuurlijk

29 augustus 2012 om 00:26

Met frank de Boer heb ik er nog vertrouwen in ook! Omdat hij al eerder hele knappe dingen heeft gedaan, zoals met een half gebleseerde selectie en heel veel punten achterstand toch nog kampioen worden!

29 augustus 2012 om 01:32

@vreker dat kan je toch niet serieus menen? Ik vind frank de boer ook een uitstekende trainer, maar als je bij City Barca en Dortmund in de poule zit? Mag je je handjes dichtknijpen met een 3e plek, wat hoogstwaarschijnlijk niet haalbaar is. Tegen zoveel kwaliteit kan ajax niet opboksen, frank een goede coach of niet, we moeten wel realistisch blijven

29 augustus 2012 om 08:14

Heeft Dortmund vorig jaar Europees goed gepresteerd?
Heeft Ajax niet al eerder van grote Engelse clubs gewonnen?(de omstandigheden waren wel anders, maar toch)
Ajax kon vorig jaar ook gewoon winnen tegen real als de twee doelpunten niet onterecht waren afgekeurd.
Daarom denk ik dat het nog wel zou kunnen ook.
Hoewel ik je gelijk moet geven dat het erg moeilijk gaat worden!

Het is te hopen voor Ajax dat ze geen manchester-city uit pot 2 krijgen. Als Ajax city niet loot kunnen ze misschien zelfs wel doorgaan naar de volgende ronde.

29 augustus 2012 om 00:30

De afgelopen 2 jaren hebben we al pech gehad met de loting, en toch waren we er dicht bij. Laten we hopen dat we dit jaar een beetje geluk krijgen met de loting. Overigens is op city in pot 2 na iedereen in die pot wel te verslaan..

29 augustus 2012 om 07:47

Er zitten nog wel meerdere sterke tegenstanders in pot 2, maar Ajax is zeker niet kansloos tegen deze teams. We gaan het zien!

als cluj of BMG zich plaatst voor de CL dan zit galatasaray in pot 3. cluj heeft uit 1-2 gewonnen dus da moet wel te doen zijn thuis tegen basel.

29 augustus 2012 om 01:04

Ik hoop het man! Dat wist ik niet. Als we via pot 3 instromen, dan hebben we duidelijk meer kans om te overwinteren in de CL (hoe moeilijk het ook blijft). Dus we zijn morgen voor Cluj!

29 augustus 2012 om 14:18

O, is dat zo ! Ik zat al te kijken en probeerde me te bedenken waarom wij nog niet ingedeeld waren. Nouja, dat betekent dus dat we morgen voor Cluj zijn.

29 augustus 2012 om 07:45

Dan kun je beter Arsenal doen ( want je wint toch niet van een club uit pot 1) zodat sporting braga kan ipv schalke. Dan heb je een nog grotere kans om door te gaan.

Hoe is Manchester City al in pot 2 geraakt? Als je in pot 2 of 3 zit en je loot Borussia Dortmund uit pot 4d dan heb je reden tot vloeken.

29 augustus 2012 om 00:24

Precies wat ik me ook afvroeg. Bizar hoe weinig ze hebben gepresteerd en toch genoeg punten voor pot 2...

29 augustus 2012 om 00:50

Ze hebben pot 2 gehaald door de prestatie in de El van de afgelopen jaar want anders zou Porto ook niet in de 1e pot zitten.

29 augustus 2012 om 01:02

Wat hebben ze het afgelopen jaar daar gepresteerd dan?

29 augustus 2012 om 01:27

Ik neem aan door de Premier League te winnen?

29 augustus 2012 om 01:35

@scotsman. Dat maakt voor de potindeling niets uit. Het gaat puur om de prestaties op de europese velden, niet wat je in de competitie presteert

29 augustus 2012 om 01:34

Er wordt alleen gekeken naar Europese prestaties, en dan volgens mij van de afgelopen 5 jaar. de clubs in pot 1 hebben allemaal veel meer bereikt dan city, neemt niet weg dat city zeker sterker kan zijn maar om in pot 1 te komen zullen ze in europa moeten blijven presteren. Competitie heeft geen invloed op de potindeling, dan zou ajax als landskampioen daar ook in moeten zitten.

Ach, Pot 2 of Pot 3. Het maakt allemaal weinig uit... in Pot 3 zitten namelijk ook Juventus en Psg.

Daar zie ik ons ook niet even van winnen..

AC Milan, Sporting Braga, Ajax en FC Nordsjaelland. Teken ik voor. En ja, niet onderschatting die mensen, maar we moeten nu toch echt wel een keer de knock-outfase gaan bereiken. En dat lukt sowieso al niet als je Real Madrid, Manchester City en Borussia Dortmund loot.

29 augustus 2012 om 00:15

Laat dat aub waar zijn.. dan gaan we zeker weten door

29 augustus 2012 om 00:52

Samen met Sporting Braga.

29 augustus 2012 om 00:31

dat wordt 18 uit 6 voor milan en waarschijnlijk wordt ajax wel 2e

29 augustus 2012 om 00:47

Dat wordt zeker geen 18 uit 6 voor Milan dan. Milan is een stuk zwakker dan normaal. Zou me niet eens verbazen als ze tweede zouden worden of met veel pech derde.

29 augustus 2012 om 00:53

Ik moet echt lachen om de onwetendheid van sommigen... in die poule 3e?

Eigenlijk hoef ik me nergens druk om te maken.. als Milan onderschat word kunnen ze juist meer bereiken.

29 augustus 2012 om 01:23

over schat milan niet en onderschat ajax en braga niet

29 augustus 2012 om 01:33

18 uit 6 is misschien overdreven, maar milan wordt 100% zeker 1e in de poule, ajax en braga schat ik ongeveer even hoog in, dus het zou spannend worden voor de 2e plek

29 augustus 2012 om 07:35

Ik zie ajax milan thuis nog wel van winnen hoor, ze hebben een leegloop gehad

Doe mij maar:
Ac milan
Sporting braga
Ajax
Fc nordsjæland

Hier moet ajax zeker wel eerste of tweede kunnen worden.

29 augustus 2012 om 00:13

Ac Milan eet Ajax op hoor...

29 augustus 2012 om 00:16

Echt he.. Pato is al genoeg voor de hele defensie van Ajax.. laat staan Als Bojan en Binho erbij komen..

29 augustus 2012 om 00:17

pato? das die ziekenkas profiteur toch ? of niet?

29 augustus 2012 om 00:20

Ja.. dat is hij.. Ajax heeft altijd pech.. precies de 2 wedstrijden tegen Ajax zal die fit zijn hahaha

En anders zet je er Pazzini neer toch? Is ook al genoeg voor Ajax hoor.

29 augustus 2012 om 00:21

Moet Pato wel eerst fit worden. AC Milan heeft gelukkig goede resultaten geboekt de laatste 5 jaar waardoor ze in Pot 1 zitten. Want ik acht de selectie die er nu staat toch wat minder dan voorheen. Ze zullen echt nog wat versterkingen moeten halen willen ze hoge ogen gooien in de CL.

29 augustus 2012 om 00:23

dat wil ik allemaal nog weleens zien, Het toegetakelde milan die zoiezo niet bekend staan om mooi spel de laatste jaren gaat Ajax echt niet 123 opeten zoals jij en Een-lek denken ze zijn zoiezo beter en hebben meer kans om te winnen maar zo makkelijk zou dat niet gaan. & laat Pato eerst nou is een keer fit worden & 1 seizoen lang presteren want dat heeft hij tot op heden nog nooit gedaan in het shirt van Milan, daarna mag je beginnen te praten over Pato die de ajax defensie ''op eet'' het enige wat hij nu namelijk op eet is het milan lab.

29 augustus 2012 om 00:25

@curieus

Ik zeg toch niet dat we de CL gaan winnen? Maar Ajax moet wel makkelijk te doen zijn.

@afca_1995

Mensen dramatiseren het.. Milan zal er staan.. let op mijn woorden..

Pato is sinds Allegri kwam pas altijd geblesseerd.. onder Leonardo en Ancellotti veel minder..

maarja.. ik hoop dat we jullie treffen.. het zou moio zijn.. kan ik Milan ook zien in Amsterdam.. live

29 augustus 2012 om 00:30

Volgens mij werd er twee seizoenen geleden ook geroepen dat Milan Ajax van het veld zou vegen, zeker in eigen stadion. Stond toen nog best een leuke uitslag op het bord bij dhet debuut van Frank de Boer

29 augustus 2012 om 00:33

milan zal zelfs met een b-selectie nog van ajax winnen, hoewel het elftal er inderdaad de laatste jaren niet beter op is geworden.

29 augustus 2012 om 00:38

hoorde ik zoiets 2 jaar geleden ook niet ??

29 augustus 2012 om 00:38

@oxxis

Heb je wel gezien wat een ongemotiveerd Milan daar op het veld stond?

Het was al zeker dat Milan door ging.. jullie voelen je groot voor niks..

29 augustus 2012 om 00:45

Ga is weg, denk je echt dat Milan zoveel voorstelt, teams als Gala en Ajax zullen blij zijn dat ze tegen Milan moeten in plaats van Barca/real/manutd. Spelers als Pazini en Bojan moeten te doen zijn.

29 augustus 2012 om 00:46

Ja, twee jaar geleden, toen stond er het meest ongemotiveerde milan wat ik ooit heb gezien op het veld, als milan echt zn best doet tegen ajax wordt het zo 3/4-0

29 augustus 2012 om 00:47

Natuurlijk is Barca/real/utd op dit moment wat hoger.. maar Chelsea,porto en Arsenal niet..

29 augustus 2012 om 01:02

Chelsea vernedert Milan ook hard. Besef je wel wat Milan kwijt is geraakt? Er zit geen enkele lijn meer in. En Robinho heeft denk ik 4 goede wedstrijden gespeeld bij Milan? Milan is Milan niet meer. Niet alleen zlatan en Silva zijn weg. Ook oude krijgers zijn weg. De hiërarchie is weg. Wie is nu dan de grote leider van Milan?

29 augustus 2012 om 01:11

Ach.. volgens mij praat ik tegen de muur.. er zit juist veel meer lijn in het spel dan vorig jaar.. het is niet meer alle ballen op Ibra.. het is veel sneller spel met meer positiespel erin..

Dat we 3 basis verdedigers missen.. geen echte controleur kunnen opstellen.. Flamini de creativiteit die Montolivo moet verzorgen op zich moet nemen.. dat Robinho geblesseerd speelt.. Pazzini amper een training heeft mee gedaan rekent niemand mee?? Hebben jullie uberhaupt de wedstrijd tegen Sampdoria wel gezien? Je moet een Milan rekenen zoals we tegen Schalke,chelsea etc. speelden in de pre-season.. goede wedstrijden.. goed positiespel..

Kijk eens naar deze opstelling.. het ziet er helemaal niet verkeerd uit.. en dan heb je ook nog sterke wisselspelers als Pazzini,bojan,emanuelsson,acerbi etc.

Abiatti
Abate
Zapata
Mexes
Anton/Vila
Montolivo
De Jong/Lass
Nocerino
Boateng
Pato
Binho
29 augustus 2012 om 01:54

Kijk jij dan maar eens naar onze opstelling( Galatasaray). We worden door iedereen zo hard onderschat en zelfs als kansloos bestempeld om te overwinteren met deze selectie.
We versloegen Fiorentina en Lazio dit seizoen met telkens 1-0.


Voor als je het niet weet: Centraal achterin Semih Kaya, grootste talent van Turkije in de verdediging, zijn speelstijl is ook helemaal niet Turks, enorm snel, fysiek sterk, speelt hard en nog maar 21 jaar, voorkeur voor de Serie A.

Selcuk Inan: verkozen tot de beste speler van Turkse competitie vorig jaar, meeste assists en 13 goals als centrale middenvelder waarvan 5 heerlijke vrije trappen. Als je tijd hebt kan je is zien op Tube. We hebben in de CL genoeg aan 1 vrije trap. Is gewoon de Turkse Xavi om het zo te zeggen.

Linksachter wordt hoogstwaarschijnlijk Carlinhos van Fluminense.

Vergeet Fatih Terim niet!

Mooie opstelling van Milan maar De jong/ Lass is alles behalve zeker.

MUSLERA
eboué
ujfalusi
semih
transfer
selcuk
melo
altintop
burak
amrabat
elma/bulut
29 augustus 2012 om 07:47

Heb je de champions league vorig jaar gevolgd nadat milaan was uitgeschakeld :D?

29 augustus 2012 om 10:47

@ Ac_milan22

Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar daar is alles ook mee gezegd. Dit Milan is echt vele malen zwakker dan vorig seizoen of het seizoen ervoor. Ibrahimovic en Silva waren dragende spelers en die gingen liever bij PSG spelen, daar blijkt - buiten de financien om - al uit dat Milan status aan het verliezen is.

Daarnaast zoals al eerder werd gezegd zijn ze enkele boegbeelden armer, Pato de eend is altijd geblesseerd en is als ie speelt totaal niet constant. Robinho kan leuk voetballen maar iedereen die zegt dat hij een topper is neem ik niet serieus. Het feit dat je overigens een avatar van Kaka, die bij Real zit te verpieteren, in een Milan shirt hebt zegt al genoeg, alleen besef je het zelf nog niet.

Bottomline: ik moet het allemaal nog maar zien met dat Milan, je roze bril afzetten zou geen kwaad kunnen.

29 augustus 2012 om 21:32

@milan22:

Valt me beetje tegen dat je je zo blind staart. Milan heeft het altijd moeilijk met Ajax door de jaren heen dus je houding is totaal misplaatst.

De wedkantoren zullen best op milan inzetten, maar Ajax heeft echt geen ontzag voor Milan hoor. Misschien nu wel minder dan ooit.

Barcelona
Man City
Ajax
Borussia Dortmund

Dit zou ik echt fantastisch vinden, dan ga ik met plezier naar ajax kijken als niet ajax fan !

29 augustus 2012 om 01:59

Jij wil ze gewoon zien worden afgeslacht! Ik denk dan zoiets

Barca 4-1 Ajax
Ajax 1-1 Dortmund
Man City 3-1 Ajax
Ajax 1-2 Man City
Dortmund 2-0 Ajax
Ajax 0-1 Barca(geplaatst)

Ik vond Braga nou niet bepaalt veel beter dan Udinese ofzo. Als die Panenka niet was mislukt dan had Udinese waarschijnlijk doorgegaan wat meer verdient was geweest.

Ajax ontloopt nu PSG en Juve en als Gala het niet haalt komt Dortmund ook in groep 3. Toch ook niet bepaalt de minste ploegen.

29 augustus 2012 om 00:24

Euh.. Gala is al zeker van CL deelname en komen waarschijnlijk in pot 3..

29 augustus 2012 om 00:29

Als als, het feit dat je met 'als' moet redeneren betekent al dat het anders gelopen is.. Als het niet was gemist dan stiond het 5-5 en kon Braga net zo goed door zijn gegaan.

29 augustus 2012 om 00:33

@mesut klopt ik verkeek me erop dat ik teveel gefocust was op het feit dat ze nog niet ingedeelt waren in een pot ik dacht dat het kwam dat ze zich nog moesten kwalificeren.

@chicarito, daar doet niks vanaf aan het feit dat ik het onverdient vind dat ze door zijn.

29 augustus 2012 om 00:35

udinese had ook door moeten gaan, ze hebben ongelofelijk veel kansen gehad en ook veel aleen voor de keeper, als armero niet de hele tijd voor open doel faalde, had het zo 3/4-1 kunnen worden.

29 augustus 2012 om 00:39

Ja klopt en ik had het vooral di Natale gegunt. 1 van de meest onderschatte spitsen in Europa.

29 augustus 2012 om 02:10

Udinese heeft gewoon niks in de CL te zoeken, die plek hadden ze voor Inter Milaan moeten laten

29 augustus 2012 om 10:24

Natuurlijk ben ik helemaal met je eens. Inter of napoli, of zelfs roma/lazio/fiorentina zijn op dit moment steker dan udinese. Udinese heeft in de zomer een enorme leegloop gehad en alleen maar jonge spelers ervoor in de plaats gekocht. Maar op basis van de wedstrijd tegen braga hadden ze door moeten gaan, ze hebben evenveel in de cl te zoeken als braga.

Ik vindt pot 3 voordeliger voor Ajax dan pot twee, want nu kun je Juventus,psg en wellicht galatasaray n iet loten en in Pot 2 zitten er ook aantal ploegen waar Ajax niet onder voor doet. Ik vindt dit veel beter voor Ajax.

Ac Milaan Sporting Braga en FC Nordsjealand makkelijkste loting. Barcelona Benfica en Borussia Dortmund zwaarste loting.

29 augustus 2012 om 00:19

Denkt iedereen nou echt dat Chelsea,porto en Arsenal beter zijn dan AC Milan.. jullie zijn gek..

Milan heeft in de pre-season zonder Montolivo..nocerino..pato..mexes van Chelsea gewonnen met al hun toppers behalve Torres..

Arsenal is ook verzwakt en Porto weet ik het eigenlijk niet echt van.. maar verwacht ze niet sterker dan AC Milan hoor.

29 augustus 2012 om 00:30

Ja en jij zegt van niet omdat je Milan fan bent.

Je argument slaat al nergens op, wat wil een pre-season wedstrijd nu zeggen?
We zitten nu in de competitie, en Milan verliest thuis van een degradatiekandidaat.
Chelsea lijkt in een flow te zitten, en wed maar dat ik als Ajax fan nu veel liever Milan tref dan Chelsea. Porto lijkt me ook nog steeds net zo goed als voorgaande jaren, Arsenal kan ik moeilijk inschatten op dit moment.
Maar van die 4 ploegen het liefste Milan op dit moment ja, zij zijn er duidelijk zwakker op geworden. Bovendien hebben we Milan 2 jaar geleden al 'gepakt' op San Siro. Ook al ging het toen nergens meer om, dit kan wel voor het geloof zorgen bij Ajax om te stunten ;

29 augustus 2012 om 00:40

Ajax zal sowieso helemaal niks klaarspelen tegen milan als milan er vol voor gaat, op dit moment schat ik de clubs in poule 1 zo in.
Barca
Real Madrid
Chelsea
Manchester united
Bayern Munchen
AC Milan
FC Porto
Arsenal

Verder denk ik ook dat Juventus en City een stuk sterker zijn dan Porto en arsenal, voor ajax zijn arsenal en porto nog enigzinds te doen om thuis punten tegen te pakken, maar alles daarboven niet

29 augustus 2012 om 00:43

Ja.. we verliezen terwijl we veel beter waren..

we mistten ook 3 van de 4 verdedigers.. we mistten Pato, Binho liep half geblesseerd op het veld.. Pazzini had amper een training mee gedaan.. Onze laatste aankoop (diarra of De Jong) was er nog niet.. we hadden helemaal geen controleur op het veld staan in verband met blessure..

Genoeg redenen dus waarom we niet met onze sterkste 11 konden spelen..

Met de sterkste 11 maken we gehakt van Sampdoria.

Gelukkig zeg je zelf dat het nergens om ging.. want Milan nam die hele groep niet serieus.. komop.. Ajax en Auxerre..

29 augustus 2012 om 00:48

buiten dat schat ik sampdoria misschien ook wel hoger in dan ajax;

29 augustus 2012 om 00:55

@035feyenoord

Sampdoria heeft ook gewonnen in Camp Nou.. ook al is dat vriendschappelijk.. en deden de beste spelers niet mee.. ik zie Ajax dat echt niet flikken hoor.. ze kunnen echt goed verdedigen,

29 augustus 2012 om 01:02

precies en iedereen verkijkt zich op het feit dat ajax het zo goed doet in de eredivisie, oh dan gaan we vast ook wel door in de cl, maar helaas voor de ajacieden heb je daar geen ploegen van het niveau nec en nac waar je wel even met 5/6-0 van wint.

29 augustus 2012 om 01:31

laat ik simpel zijn .
dat was pre seizoen ze worden elke week beter bij chelsea torres begint te scoren als hazard het op zijn heupen krijgt dan wint milan niet ik vind dat milan op kevin prince en pato geen echte toppers meer heeft

29 augustus 2012 om 01:35

Ac milan22:

ezus man, het gaat erom wat er toen destijds op het veld stond, niet altijd terug vallen op blessures en schorsingen!

Ac milaan is nadat Shevchenko vertrokken is nooit meer echt op het niveau geweest, waarmee ze destijds een van de beste europoese ploeg waren!

29 augustus 2012 om 01:39

Ze stonden na Shevchenko anders nog wel gewoon in de CL finale en wonnen hem ook..

29 augustus 2012 om 01:49

Dat klopt, 06/07! maar toch vind ik dat het niveau steeds verder is afgezakt en dat ze de laatste 4-5 jaar niet veel belangrijks meer hebben betekent in europa!

29 augustus 2012 om 01:55

toch hebben ze de laatste 4-5 jaar genoeg bereikt om in pot 1 te zitten..;

29 augustus 2012 om 00:19

City is wel een treedje hoger dan benfica hoor..

29 augustus 2012 om 03:34

Volgens mij heeft Benfica toch velen malen beter gepresteerd op Europese velden dan Man City heeft gedaan. Integendeel zelfs, snap niet dat City in pot 2 is geeindigt want ik kan me niet herinneren dat City het zowel in de CL als EL ver heeft weten te schoppen.
Het is me een raadsel ...

Je zou als Ajax zijnde maar Barca, City en Dortmund loten hehe.

Maar er zijn wel poules voor Ajax mogelijk waarin ze wel degelijk een kans maken.

Pot 3 is anders ook best aardig met ploegen als Juventus en Paris Saint-germain, aan het eind van de rit maakt het toch niet uit ! Ik denk dat Ajax met de huidige selectie al erg tevreden mag zijn dat die jongens 6 wedstrijden ervaring op het hoogste niveau kunnen opdoen.

Dortmund, Montpellier of Malaga loten uit pot 4 zou echt zwaar kut zijn voor Ajax. Zelf hoop ik op montpellier. Kunnen we Belhanda, Yanga Mbiwa en Cabella aanschouwen op de Nederlandse velden

Pot 2 of Pot 3 maakt ook weer niet zoveel verschil moet ik eerlijk zeggen. Met een beetje pech loot PSG of Juventus als je in pot 2 zou zitten als Ajax zijnde. Daarnaast kan Ajax zeker in eigen huis tegen clubs als Valencia, Braga en Schalke punten pakken. Natuurlijk is dit allemaal koffie dik kijken en is het gewoon afwachten tot donderdag wat de loting ons brengt. In ieder geval 6 mooie wedstrijden.

hmm wordt niet heel onmogelijk voor Ajax, met een beetje geluk plaatsen ze zich op de 2e plaats.
Moet er uiteraard wel goed worden geloot.

Dat hoort erbij als je op het hoogste niveau wilt spelen. Al hoop ik dat uit pot 1 Barcelona, Manu of Porto. keer wat anders dan elke keer de zelfde clubs loten zoals AC en Arsenal plus na 2 keer Real is dat ook wel genoeg. Al zou een poule met Barcelona, Manc, Juve en Dortmund ook leuk zijn om te volgen.

Pot 2 en 3 zijn zo wat even zwaar.
Dus voor Ajax maakt het niet veel uit. Zwaar krijgen ze het sowieso

Hoop dat Juve doorgaat want ik heb ze echt hoog zitten. Spelen goed en zijn een echte team. Ik zie in Juventus een serieuze titel kandidaad, ze hebben alleen nog een top spits nodig en daar zijn ze bezig mee!

Ajax kan het erg moeilijk gaan krijgen, maarja, dan hopelijk 3e worden en Europa League in eigen huis ;, nee even serieus, als ze 3e worden moet je blij zijn, en dan hopen dat je geen Manu loot in de EL.

29 augustus 2012 om 00:21

Of wel Manu loten en dan twee wedstrijden spelen zoals de uitwedstrijd vorig jaar

Ik hoop dat we een hele mooie loting krijgen, met Barcelona, Sporting Braga en FC Nordsjaelland. Die laatste is leuk vanwege alle Denen bij ons team, Barcelona lijkt me geweldig om weer eens tegen te spelen, en ik denk dat we met deze loting een reëele kans hebben om door te gaan!
Ik krijg wel alweer helemaal kriebels als ik al die grote namen zie staan, hoop dat er ook een hele mooie zware poule des doods bij komt te zitten, Real Madrid, Manchester City, Juventus en Borussia Dortmund ofzo

Van pot 2 kan Ajax alleen Braga kloppen, de rest zal te sterk voor Ajax zijn. Teams uit pot 1 kan Ajax sowieso vergeten.

29 augustus 2012 om 00:30

Ajax kan als ze een goede dag hebben iedereen kloppen. Chelsea, Barcelona, Man Utd, Bayern Munchen, Real Madrid en Man City zijn de teams die er ver bovenuit steken, maar ook daarvan kan Ajax winnen als die teams een slechte dag hebben.

29 augustus 2012 om 00:34

Hou op je, Schalke 04 werd vorige jaar nog door Twente geklopt maar toen nam de trainer van twente de EL niet serieus, daarom hoop ik dat Ajax Schalke 04 loot of Dynamo kiev, maar geen Man City of Benfica.

29 augustus 2012 om 00:43

Ik vraag me af of kwandak hetzelfde had gezegd als het om PSV ging. Waarschijnlijk niet dus moeten we je mening maar niet al te serieus nemen denk ik.

29 augustus 2012 om 00:54

Ja, over Getafe werd ook gedacht dat ze een overwinning of een gelijkspel tegen Real, een club uit pot 1, in de competitie sowieso konden vergeten.

Dus niks sowieso vergeten tegen een team uit pot 1.
Gewoon geluk hebben en hopen dat de mogelijke tegenstander uit pot 1 een slechte dag heeft.
Niks is onmogelijk.

Hopelijk loot Ajax ; Barcelona, Sporting Braga en FC Nordsjælland. Een mooi affiche tegen Barcelona en plek twee moet haalbaar zijn met Sporting Braga en FC Nordsjælland erbij.

29 augustus 2012 om 00:24

Ik zeg net een minuut eerder hetzelfde, ben het helemaal met je eens en lijkt me een geweldige loting. Plus dat Barcelona dan ook mooi alle punten bij de andere clubs weghoudt en we gewoon echt kansen hebben om door te gaan

Het kan gewoon allemaal meevallen voor Ajax en ze hebben in mijn ogen een goede kans om de volgende ronde te halen. Uit pot 4 is alleen Dortmund een goede ploeg, de rest kan Ajax hebben. Pot 2 ook lastige ploegen, vooral Man City, rest hebben ze ook op een goede dag en als het meezit allemaal!

Ben benieuwd donderdag in ieder geval. Hopelijk niet bij Real Madrid in ieder geval, zou een beetje saai worden!

29 augustus 2012 om 00:32

Je onderschat; Montpellier en Galatasaray. Montpellier heeft op bijna elke positie een betere speler dan ajax. Bedimo, Yanga Mbiwa, Belhanda, Saihi, Cabella, Herrera, Camara, Utaka en Hilton zijn stuk voor stuk beter dan de spelers van Ajax..

29 augustus 2012 om 00:38

Gat toch weg man, vorige jaar zeiden ze ook dat Lyon te sterk was voor Ajax en dat we vierde zouden eindigen en uiteindelijk hebben we Lyon overklast en moesten zij een wedstrijd omkopen bij Zagreb wat natuurlijk schandalig was. Ik denk dat we iedereen uit pot 4 kunnen verslaan als we onze eigen spel goed spelen.

29 augustus 2012 om 00:42

Luister nou, Belhanda in zijn eentje rolt deze amateuristisch hoopje Nederlandse losers op. Lyon is vorig jaar in de ligue 1 6e geëindigd en niet voor niets

29 augustus 2012 om 00:46

Ja en Montpellier staat tegenwoordig in de degradatiezone van Ligue 1 dus waar heb je het over?

1 schamele punt in 3 wedstrijden en dit team heeft op elke positie betere spelers dan Ajax?

29 augustus 2012 om 00:46

Belhanda Eriksen
Saihi Poulsen
Yanga Mbiwa heel de ajax verdediging
Jourdren Vermeer en niet met een klein beetje ook
Bedimo betere back dan van Rhijn en van der Wiel bijelkaar
Cabella kan alles wat Sana kan en nog meer
Utaka en Camara Serrero?kan die eigenlijk wel voetballen?

29 augustus 2012 om 00:46

Zal wel vriend, ik geloof best wel dat Belhanda een goeie speler is maar je doet het als team en één speler kan een team als Ajax niet zomaar oprollen. We hebben gewoon een erge goeie trainer als de Boer die weet wat hij moet doen en we kunnen met een fitte ploeg tegen veel ploegen verassen.

29 augustus 2012 om 00:48

Belhanda, Saihi, El Kaoutari, Estrada, Bocaly, Bedimo waren of zijn allemaal geschorst of geblesseerd. Ben benieuwd waar ze zouden staan met hun erbij dus vanaf aankomende week al..

29 augustus 2012 om 00:53

Sommige van Montpellier gaan wellicht vertrekken dus blijft er niet zoveel over en
jij dacht vorige jaar zeker ook dat Lyon makkelijk won van Ajax met spelers als Bastos, Gomis, Lopez, Chris en Gourcuff en uiteindelijk viel het allemaal mee en hadden we in Frankrijk Lyon moeten vernederen.

29 augustus 2012 om 01:02

Helemaal niet, zag Ajax zelfs als favoriet om 2e te worden omdat ik niet onder de indruk was en ben van Lyon. Ik volg Montpellier nu al 2 jaar elke wedstrijd en ik kan je vertellen dat ze echt goed zijn. Dat ze het momenteel niet goed doen komt vooral doordat ze onwennig zijn nu Giroud weg is. Voor de rest is het team intact gebleven ondanks het feit dat Yanga Mbiwa (ac milan) Belhanda (city, liverpool, arsenal, inter, napoli) Bedimo (newcastle) Hilton (marseille) enz. weg konden. Je hebt gelijk dat ik op een aantal punten eerder heb overdreven, maar ik probeer aan te geven dat montpellier echt een kut loting zou zijn voor ajax. Liever geen montpellier en dortmund. Dan kan ajax punten scoren voor nederland wat ik graag zie gebeuren

29 augustus 2012 om 01:31

Masfes, je suis au courant des mensonges que tu racontes. Je maakt jezelf een stuk geloofwaardiger als je niet zoveel fabels verteld.

Belhanda, Saihi en Bedimo hebben zowieso al dit seizoen gespeeld en je weet zelf ook wel dat Bedimo een linksback is dus hoezo kom je opeens met "ja we missen El Kaoutari" als hij notabene op dezelfde positie speelt als Bedimo.

29 augustus 2012 om 01:38

Wanneer jij montpellier volgt net als ik dan weet jij heel goed dat Belhanda de eerste wedstrijd heeft gemist en de tweede wedstrijd maar 15 minuten heeft gespeeld. Bedimo was er de eerste wedstrijd niet bij. El Kaoutari zou de logische stand in zijn geweest voor bocaly maar hij is eveneens geblesseerd. En Saihi is 2 wedstrijden geschorst geweest dus..

29 augustus 2012 om 01:50

En je punt is.. Toch mooi dat je het voor elkaar krijgt om in een zin zoveel onzin te schrijven. Ten eerste geef ik aan dat lyon juist slecht is dus hoezo geef je een bevestigende antwoordt op iets wat ik gezegd zou hebben. Ten tweede wie heeft het over PSG en wat bedoel je nou met het feit dat ze gelijk hebben gespeeld?

Daarom hoop ik ook op Barcelona lijkt me heerlijk, Ajax weer eens in Camp Nou!

29 augustus 2012 om 00:37

Ik hoop ook op Barca, eigenlijk al jaren.

Ach dit was te verwachten, zeker na de 1-3 zege van Kiev in Mönchengladbach stond dit eigenlijk al vast. Het wordt sowieso lastig voor Ajax, met een beetje moeilijke loting kan je zo 4e worden maar het kan ook totaal anders uitpakken en Ajax zou in sommige gevallen best een kans hebben om 2e te worden. Alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal als er weer eens knock-out CL wordt gehaald door een Nederlandse club dus ik hoop op een gunstige loting voor Ajax.

Best mogelijke loting (gebaseerd op de ploegen die er nu bij staan):
AC Milan
Braga
Ajax
Bate

Slechtst mogelijke loting:
Barcelona
Manchester City
Ajax
Borussia Dortmund

29 augustus 2012 om 00:26

Sinds wanneer zijn Porto,chelsea en Arsenal beter dan AC Milan?

29 augustus 2012 om 00:31

Porto noemde ik bewust niet omdat dan Braga loten onmogelijk zou zijn, aangezien die uit hetzelfde land komen. Chelsea is momenteel echt wel sterker dan AC Milan, die hebben heel veel kwaliteit ingeleverd deze zomer. Arsenal is van hetzelfde niveau, daar keek ik eerlijk gezegd overheen. Maar ze kunnen net zo goed Milan als Arsenal loten.

29 augustus 2012 om 00:44

We wonnen paar weken geleden nog best makkelijk van Chelsea in een wedstrijd waarin we veel spelers mistten..

wat maakt ze sterker dan?

29 augustus 2012 om 00:50

porto en arsenal zijn denk ik minder dan milan, chelsea is wel sterker

29 augustus 2012 om 00:51

Milan22 hoe bevooroordeelt kan je zijn?

Chelsea is regerend CL kampioen en heeft zich heel goed versterkt met o.a. Hazard terwijl Milan Zlatan, T. Silva en Cassano is kwijtgeraakt en hun 1e thuis wedstrijd verloor van notabene het gepromoveerde Samp.

Chelsea heeft als enige team in Engeland nog al zijn wedstrijden gewonnen. Ik schat ze daarom wel degelijk sterker in dan Milan nu.

29 augustus 2012 om 00:58

Dus.. omdat Milan 3 verdedigers mistte.. door problemen..

omdat Milan door blessureleed geen controleur op het veld had staan..

omdat Milan hun sterspeler Pato niet had, Robinho geblesseerd stond te spelen.. en spelers als Pazzini die amper mee hebben getrained.. de 1e wedstrijd van de competitie verliezen.. zijn ze opeens slechter?

Geloof me.. als Acerbi, Mexes,zapata,abate,aankoop(de Jong of Diarra),pato,binho(full fit), Bojan ingespeeld erbij komen.. hebben we gewoon een sterk team.

29 augustus 2012 om 01:00

Mensen moeten niet het team tegen Sampdoria voor zich zien.. mensen moeten dit team voor zich zien.. want zo zullen we ongeveer spelen..

Dan heb je nog spelers als Pazzini,acerbi,ambrosini,bojan,emanuelsson etc. nog op de bank..


Misschien verandert de formatie trouwens in een 4-3-3.. dan zullen we een nog sterkere opstelling hebben.

Abiatti
Abate
Zapata
Mexes/Acerbi
Anton/Vila
Montolivo
De Jong/Lass
Nocerino
Boateng
Pato
Binho
29 augustus 2012 om 01:00

Helemaal met scrumpti0uz eens. Chelsea is momenteel wel sterker dan Milan, en zo'n oefenwedstrijdje waarop jij je mening baseert is natuurlijk niet echt een goede graadmeter. Chelsea heeft zich met Oscar en Hazard erg goed versterkt en in de breedte zit het met aankopen als Azpilicueta, Marin en Moses ook wel goed. Milan daarentegen heeft afscheid genomen van hun 2 beste spelers, Ibrahimovic en Silva en tot op heden is er nog geen waardig vervanger voor beide gekomen. Dus momenteel is Chelsea echt wel beter. Hoe moeilijk het misschien te accepteren is voor je.

29 augustus 2012 om 01:44

Wat zei je nou over die wedstrijd destijds in san siro: ac milan 0-2 ajax, was al gebeurt werd niet serieus genomen.

Denk je nou echt dat chelsea zo'n oefenwedstrijd 'met het ac milaan wat nu te vergelijken valt met ajax' serieus neemt?

Je praat alles in milan voordeel, niet echt realistisch! Ik ben ook wel fan van milan, altijd geweest, maar dat wat je nu allemaal hier neer post klopt voor geen kut!

29 augustus 2012 om 01:58

Als je naar beide wedstrijden hebt gekeken weet je wat ik bedoel.

Tegen Ajax leek het of ze geen zin hadden om te spelen..

Chelsea van dit jaar en Milan zijn topclubs.. die laten hun tanden tegen elkaar zien zelfs in vriendschappelijke wedstrijden.

Je zag dat beide teams graag wouden.. Chelsea had om eerlijk te zijn zelfs betere spel.. maar Milan speelde geconcentreerd en echt goede positiespel.. naarmate de wedstrijd vorderde kwam Milan meer in de wedstrijd en nam het over.. daarna kon Chelsea niet veel meer.

maarja.. einde discussie.. we delen overduidelijk niet dezelfde mening... dat is niet erg, maar ik zie het niet snel veranderen..

29 augustus 2012 om 03:00

Serieus kil.. Je lijkt net the last of the mohicans... Wees gewoon even eerlijk dat Milan in jaren niet zo een zwak team heeft gehad. Dat men Milan ziet als de zwakste schakel is vrij logisch.
Het is begrijpelijk dat je je team steunt, maar een beetje kritische zelfreflectie mag ook.

29 augustus 2012 om 02:36

Denk toch echt dat de best mogelijke loting Barcelona, Braga, Ajax, FC Nordsjælland is. Ik zie Barcelona de minste punten verliezen, waardoor ook je tegenstanders minder punten halen. Verder is het jammer dat Braga het op de valreep gehaald heeft, anders had je ook Olypiakos Piraeus kunnen loten aka makkie.

Een pot met Arsenal, Ajax, Galatasaray en Dortmund zou zo leuk zijn, niemand is favoriet te gek gewoon

29 augustus 2012 om 00:28

Arsenal en Dortmund zouden zwaar favoriet zijn.

29 augustus 2012 om 00:34

Onmogelijke pot. Wanneer Galatasaray in pot 3 zit dan kan het geen Ajax loten. Wanneer Galatasaray in pot 4 zit dan kan het geen Dortmund loten

29 augustus 2012 om 00:37

Ja want Dortmund deed het zo geweldig he vorig seizoen in Europa?

Ik ben het eens met ultrasian1, ik zou daar niet zo 1, 2, 3 een favoriet kunnen noemen. We hebben allemaal gezien hoe zwak Arsenal en Milan het seizoen zijn begonnen.

29 augustus 2012 om 01:17

Masfes

Dan maar een uitzondering maken voor Galatasaray en in pot 2 gooien!

On: In deze pot zou ieder team kunnen verrassen. Ik zou géén één club durven aan te wijzen, want de vorm van de dag en portie geluk spelen een belangrijke rol.

29 augustus 2012 om 01:35

je hebt helemaal gelijk, want Arsenal en Dortmund zijn van zelfde niveau als Ajax en Galatasaray

29 augustus 2012 om 01:59

Men denkt echt dat we in 95 leven.. dat Ajax Milan en Arsenal pak slaag geeft

29 augustus 2012 om 13:32

Waar haal je dit nou weer vandaan?

29 augustus 2012 om 02:05

Sorry, maar Arsenal en Dortmund zijn zwaar favoriet in jouw poule

Barcelona / Manchester City / Juventus / Borussia Dortmund is gewoon een mogelijkheid. Over een poule des doods gesproken...

De beste loting zou dus zijn, mocht Olympiakos naar de tweede pot doorschuiven:

Arsenal of Ac Milan
Olympiakos
Ajax
FC Nordsjælland.

De kans om dan tweede te worden is natuurlijk gigantisch groot. Gelijkspel tegen Arsenal of Milan en het ziet er rooskleurig uit

29 augustus 2012 om 00:35

Pot 1 maakt eigenlijk niet zo heel veel uit of het een zwakkere team is aangezien dan alle andere clubs in de poule er ook van profiteren. Het gaat er eigenlijk om dat we in pot 2 een van de zwakkere loten en in pot 4 ook.

30 augustus 2012 om 12:30

Als je ziet dat we vorig jaar ook van United kunnen winnen, weliswaar in een wedstrijd waarin United niet met het sterkste elftal aan de aftrap verscheen maar toch, dan hebben we dit jaar ook een kans.

We zullen het zien vanavond! Wie er geloot wordt!

29 augustus 2012 om 13:17

Tomas:

Olympiakos is ook niet zomaar een te kloppen ploeg.
Het heeft een matig elftal, maar presteert in de cl altijd beter dan verwacht!

30 augustus 2012 om 12:27

Nou ik zie meer kansen tegen Olympiakos dan tegen bijvoorbeeld Manchester City.

Arsenalbr Shaktar/bragabr Ajax br nordsjealandbr Daar moeten we toch zeker bij de eerste 2 komen? Arsenal is ook niet wat het geweest is

29 augustus 2012 om 13:19

Je wil toch niet zeggen dat ajax shakhtat even aan de kant zet?

29 augustus 2012 om 18:14

ja er staat shaktar/braga, vooral omdat ik shaktar niet echt ken..

29 augustus 2012 om 19:59

ok, Shakhtar is ook zo'n ploeg met een baas dat veel geld heeft.
Een defensie van harde oostblok verdedigers en een middenveld en aanval met vooral brazilianen. een ploeg dat in oekraine al jaren de baas is en in europa ook al heel wat jaren niet meer valt weg te denken in de champions league.

Ach wat maakt het uit, ze krijgen het toch zwaar in de poulefase, het wordt weer vechten voor plaats drie ben ik bang.

Off: waarom zit Dortmund als kampioen in pot 4 en Bayern in pot 1, het zal de status van afgelopen jaren ook wel zijn omdat Bayern denk ik steeds ver komt.

29 augustus 2012 om 00:34

Ajax vocht voor plaats 2 vorig seizoen dus dat weer vechten voor plaats 3 is ongepast vriend.

29 augustus 2012 om 13:10

Het gaat op basis van Europese prestaties de afgelopen 5 jaar. En ondanks dat Dortmund kampioen is geworden hebben ze bijv. afgelopen seizoen niks laten zien in de CL.

@ ajaxownzz,

Hopelijk treffen we juist ploegen die slecht in vorm zijn die in pot 1 en 2 zitten.

IK verheug me al op de thuiswedstrijd tegen Barca,city en Dortmund. Ajax loot altijd zwaar in de CL.

Het beste is gewoon dat ze tegen een gigantische klepper uit pot 1 komen en de rest mindere broertjes... Maar ik vind het jammer dat ze nog niet in de groepsfase tegen A'lecht kunnen uitkomen is toch altijd iets leuker als er nog zo'n burentwist bij zit...

Het zou trouwens wel fantastisch zijn mocht de volgende poule uit de loting komen:

Barcelona
Manchester City
Juventus
Borussia Dortmund

Gewoon 4 kampioenen van de grootste 4 competities ter wereld, het enige jammere is dan dat er meteen 2 afvallen na de groepsfase maar het zou toch prachtig zijn? Dat dit kan valt mij enorm op! Hoop hier stiekem wel een beetje op :D

29 augustus 2012 om 00:42

Zou wat zijn ja. vier kampioenen, soort van 6 finales.
Wel gaat er dan één sterke tegenstander naar de EL. Kan je die direct als titelkandidaat bestempelen als het verschil in de poule klein is.

29 augustus 2012 om 12:19

Vier kampioenen? Real werd vorig jaar kampioen hoor.. Drie kampioenen dus.

Real Madrid
Manchester City
Juventus
Borussia Dortmund

Zou ik mooier vinden. Dat zijn pas 4 kampioenen.
Waarbij ik echt geen idee zou hebben wie er door zou kunnen gaan.
Echt alles is dan mogelijk.

29 augustus 2012 om 13:05

klopt. had al een ander post veranderd gisteren maar vergat deze te veranderen.
Dus hierbij correctie 3 kampioenen ;

29 augustus 2012 om 00:48

Ik wil dit aan de ene kant ook heel graag zien! Ik denk dat Juve niets onder doet voor City (vooral als team zijn wij sterker en zij weer individueel), Dortmund kunnen wij aan en ik ben gewoon benieuwd hoe wij ons tegen Barca weten te manifesteren. Laat maar komen, kunnen wij gelijk laten zien uit welk houtje wij zijn gesneden!
Nu nog hopen op een wonder, want voorin is er echt iemand nodig... Jovetic is 30 miljoen opgeboden afgelopen week, Fiorentina heeft nee gezegd, maar we gaan alles op alles zetten om hem te kopen. Er worden nu namen als Cardozo/villa/bendtner/llorente(nog steeds) genoemd. Ik ben benieuwd...

29 augustus 2012 om 00:51

Ik mag toch hopen voor jullie dat het niet Bendtner wordt. Dat vind ik echt een hele matige speler, kopsterk maar daar is ook alles mee gezegd. De rest zou wel allemaal een goede versterking zijn voor Juventus. Mooie club, ik gun het jullie om ver te komen in de CL en weer kampioen te worden!

29 augustus 2012 om 01:03

Nee inderdaad dan heb ik liever onze Matri!!! Ik ben ook weer blij dat Feyenoord goed voetbal laat zien en gewoon weer bovenin meedraait!

29 augustus 2012 om 01:06

Real Madrid is vorig jaar kampioen geworden.....

29 augustus 2012 om 01:15

Ach ja natuurlijk. Stomme fout, zeker aangezien ik Real fan ben ; Dan Real ipv Barcelona. Nog steeds een fantastische poule!

Ajax toch gewoon de laatste jaren niet goed internationaal ondanks de 2 kampioenschappen. Ze staan 25ste. Is toch wel jammer voor het nederlands voetbal. Nog erger is dat deze wedstrijd de doorslag gaf omdat Braga nog maar 0.488 punten nodig had om Ajax voorbij te strefen en dat hebben ze met deze overwinning gehaald. Maarja anders had Kiev het wel gered en waren ze alsnog in pot 3 terechtgekomen.

ik doe mijn naam nu geen eer aan maar waar het puur om gaat bij een ned club dat is gewoon de poen. De verschillen in europa worden zo gigantisch groot, zeker als je kijkt dat clubs elders in europa gewoon met forse schulden nieuwe toppers kunnen aankopen, dat je als ned club gewoon figureert in de CL. Ajax mag blij zijn als het bijv anderlecht treft daar heeft het nog kans tegen en kun je door naar bijv een europa league. Maar of ajax, twente, az, feyenoord, twente of psv zich plaatst voor de CL. We worden als het moet compleet van de mat geblazen door ploegen in de eerste en tweede pot. Dat is heel jammer want ik zie een ned ploeg graag verder komen in de CL maar dat is gewoon niet meer realistisch. Daarom zeg ik. Wordt kampioen de komende jaren dan ben je verzekerd van miljoenen. Zelfs als je tweede wordt in ned en de voorronde in mag ben je nog helemaal niet zeker van plaatsing.

29 augustus 2012 om 00:41

Nou ben je wel erg pessimistisch, compleet tegen je username in. Ajax was vorig seizoen toch erg dichtbij een plek in de volgende ronde, en met een beetje gunstige loting kunnen ze dat ook dit seizoen bereiken. Ajax kan overigens Anderlecht niet loten hè, zitten in dezelfde pot.

29 augustus 2012 om 01:09

ja idd fey95 ik zag pas later dat anderlecht ook in pot 3 zit. Ajax heeft vorig jaar achteraf haar eigen glazen ingegooid door in de tweeluik met lyon, waarin ajax beter was niet te winnen. Zolang er geen financial fair play is zullen we maar meedoen om het meedoen. Als platini dat weet uit te bannen en talenten kunnen langer bij hun club blijven dan maken we op termijn ook weer kans op goede resultaten daar ben ik van overtuigd

29 augustus 2012 om 00:50

ik weet niet hoor maar Nederland staat wel gewoon op de 7de plaats en hoeft maar een plek te stijgen voor betere tickets. en nu het niet zo goed gaat met de Franse competitie heb ik er het volste vertrouwen in want Montpellier gaat het echt niet redden. Het gat is te overbruggen dit jaar nog mits de Nederlandse ploegen het even goed doen als vorig jaar en de fransen even slecht.

Wat een optimisme hier! Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd, denk niet dat er hier ook maar 1 ploeg wakker gaat liggen van een lukoki of dergelijken, Maar ik hoop het natuurlijk wel voor het NL voetbal!

Doe maar Arsenal - Braga - Ajax - Nordsjaelland.

Maar 't zal wel weer iets van Real Madrid - Manchester City - Ajax - Galatasaray worden.
Ze hebben altijd pech met de loting.

30 augustus 2012 om 13:40

We hebben al 2x achter elkaar Madrid geloot dus ik denk niet dat het er een 3e x van komt.. hopelijk!

City zou wel mooi zijn om van dichtbij te zien. Gala kan niet die zitten ook in pot 3.

Barcelona
Manchester City
Ajax
Borussia Dortmund

Zal geweldig zijn
AL zal vast Real Madrid weer in de groep van ajax zitten

29 augustus 2012 om 00:46

Zou helemaal geweldig zijn. Had dit ook in mijn hoofd.
Ook 3 kampioenen (1 ex-kampioen) en 4 finales (lees toppers/kanshebbers). Nee sorry Ajax reken ik niet als finale. Niet provocerend bedoeld hoor. Overleven (3de plek) of verzuipen (4de plek)


Als Fener de groepen haalt pot 3 of 4?

29 augustus 2012 om 11:51

Pot 3.

Ik hoop op Arsenal, Milan of Porto uit pot 1, omdat dat de enige 3 teams zijn waar Ajax denk ik wel een kans tegen maakt om te winnen. Uit pot 2 Schalke of Braga, Ajax kan die ook wel hebben denk ik, en je hoeft dan niet helemaal naar het Oostblok te reizen. Daar komt nog bij dat ik Huntelaar wel weer in de Arena wil zien spelen in clubverband. En uit pot 4 vind ik alles best zolang het maar niet Dortmund is, ook al zullen de andere teams ook niet makkelijk zijn. Montpellier kan ik niet echt goed inschatten.

29 augustus 2012 om 00:50

Vrees dat ze in Porto geen kans maken.
Portugezen vegen iedere Nederlandse club van het veld vrees ik.
Vooral Porto & Benfica, thuis is een ander verhaal

29 augustus 2012 om 00:55

Ja, maar in pot 1 zitten helemaal geen ploegen waar Ajax uit kan winnen. Met wat geluk zie ik ze bij Porto wel een punt pakken of misschien zelfs wel 3 punten, maar dan moet Ajax wel heel veel geluk hebben.

29 augustus 2012 om 02:21

Ik zie ze nog eerder punten pakken bij Arsenal, Ac Milan, Manchester United dan bij Porto thuis.
Vrees dat dat een 3-0, 4-1 zal worden voor de portugezen

Real Madrid
Manchester City
Juventus / Psg
Bor. Dortmund

Dat vind ik een erg mooie groep, en dan Real eruit knikkeren.

Goed nieuws voor FC Twente dat Braga zich heeft geplaatst voor de Champions League. Als ook Dinamo Kiev zich plaatst voor de Champions League, wat normaal gesproken geen probleem mag zijn na de 3-1 overwinning in Mönchengladbach, is FC Twente wanneer het doorgaat ten koste van Bursaspor sowieso groepshoofd in de Europa League.

Ach, Ajax wordt altijd onderschat in de CL, maar keer op keer stijgen ze boven zichzelf uit. Idem dito voor Benfica, als er 1 team is die Ajax uit pot 2 moet hopen te ontlopen is die het wel. Na Madrid en Barcelona het sterkste team in Europa op dit moment.

29 augustus 2012 om 01:09

Ik denk dat jij Ajax en Benfica nu weer een beetje overschat. Ajax steigt in de CL inderdaad vaak boven zichzelf uit ja, maar zelfs dan is het nog niet genoeg om een volgende ronde te bereiken. Moet je bijvoorbeeld zien hoe wij afgelopen jaar een zwaar afgetakeld Lyon er ook niet onder kregen. En ja om Benfica na Barca en Real het sterkste team van Europa te noemen gaat ook nergens over. Als Benfica 10x tegen Mancity/manutd/bayernm speelt dan winnen ze hooguit 2x. Maar Benfica is absoluut een sterke ploeg maar ik denk meer van het niveau Arsenal.

29 augustus 2012 om 01:35

@rugu

Ajax was gelijkwaardig aan Lyon, maar werd zoals bekend zwaar genaaid door Zagreb en Lyon, Ajax verdiende door te gaan als 2e.
Benfica was vorig jaar 2 duels tegen Man U zeker gelijkwaardig (en poulewinnaar boven Basel en Man U), en tegen Chelsea zelfs beide duels beter in de kwartfinale, dus ik vind dat je Ajax en Benfica te kort doet.

29 augustus 2012 om 03:32

Of Ajax verdiende het om door te gaan ja of nee doet er nu niet toe. Ik heb het over puur over de wedstrijden Ajax - Lyon. Daar was Ajax goed maar niet beter dan Lyon.

Ja inderdaad Benfica was vorig jaar gelijkwaardig aan Man Utd. Maar zeg er dan ook gelijk bij dat Man Utd gelijkwaardig was aan FC Basel en Ajax en werd overklast door Atl Bilbao. Met dat in gedachte zegt de prestatie van Benfica tegen Man Utd helemaal niks.

Dus nogmaals, ik zie het als ajacied graag anders maar Ajax is gewoon met alle respect het ADO Den Haag/nac Breda van Europa. Als ze een goede dag hebben kunnen ze het elke ploeg tot Inter/arsenal lastig maken. En met een beetje geluk zouden ze de groepfase kunnen overleven maar meer ook niet.

Benfica is nog 2 stappen groter en beter dan Ajax. Voetbaltechnisch stelt het weinig voor maar ze hebben zoveel power dan ze ook veel op krachten kunnen spelen. Maar zodra de tegenstand te serieus wordt dan haakt ook Benfica af. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen zoals vorig jaar Man Utd. Maar die speelde het hele jaar in Europa niet zoals we van ze gewend zijn.

Zou wel ongepast zijn als Ajax in Pot 2 zou terechtkomen. Daar zitten meestal de grote jongens. Hoe dan ook Ajax zal toch niet ver komen in de poule. Ze hebben te weinig kwaliteit ingekocht om mee te spelen in de CL. Vertonghen was een van de weinigen die het niveau van de CL aan kon.

Gunstigste scenario voor Ajax lijkt mij:
- Arsenal (is danig verzwakt en Milan wordt onderschat)
- Schalke of Kiev (braga wordt onderschat, doen weinig onder voor Benfica en Porto)
- Nordsjaelland of Bate (of Zagreb voor de wraak)

Ajax hoort inderdaad in pot 3 thuis lijkt me. Alleen dat dan juist Braga in pot 2 komt snap ik dan weer niks van. Natuurlijk heeft Braga het de afgelopen jaren in Europa goed gedaan maar wel in de Europa League. Volgens mij hebben ze al jaren geen CL gespeeld. Het is goed om zijn pottensysteem op basis van de Europese prestaties te maken maar er mag naar mijns inziens ook wel iets verder gekeken worden. Als je met alle respect Braga in pot 2 ziet en Paris SG in pot 3 en Dortmund in pot 4 dan lijkt me dat toch even de wereld op z'n kop.

Ik vind dat de kampioenen van Engeland, Spanje, Duitsland en Italië sowieso in pot 1 moeten en daarna gewoon alles op Europese prestaties afgaan.

Man City kampioen Engeland (pot 2)
Juventus kampioen Italië (pot 3)
Dortmund kampioen Duitsland (pot 4)
Montpellier kampioen Frankrijk (pot 4)

29 augustus 2012 om 01:25

@rugu

De clubcoefficient wordt bepaald door resultaten in CL Plus EL,
vandaar Braga in pot 2, ze waren 2 jaar geleden El-finalist tegen Porto.
Jij wilt landen "voortrekken", dat is subjectief (waarom bijv. de kampioen van Portugal niet), maar resultaten en ranking zijn objectief, clubs zullen het toch echt zelf eerst moeten bewijzen.

29 augustus 2012 om 02:16

Omdat het klassement voor bv. de Gouden Schoen ook hierop is aangepast?

In Estland krijg je 1 punt per goal
In NL krijg je 1,5 punt per goal
In Spanje krijg je 2 punten per goal

Ben het volkomen eens met Rugu, het is een kampioenencompetitie, dus deze teams horen in pot 1.

Het is toch te gek voor woorden dan Arsenal hoger aangeschreven wordt als Man City? Dortmund is al 2jaar(geloof ik) kampioen van Duitsland en wordt nog ondergeschikt aan Bayern Munchen... Lijkt mij geen kwaad te kunnen om de indeling te beoordelen op de laatste 1-3 jaar ipv 5 jaar!

29 augustus 2012 om 03:54

Daar gaan we weer. Probeer ten eerste eens een heel klein beetje objectief te blijven met je Portugal. Wil je nou beweren dat het niveau van de Portugese competitie gelijk is aan die van Engeland, Spanje, Duitsland of Italië. Ik denk dat de Portugese competitie qua niveau aardig te vergelijken is met de Nederlandse. De top 4 van Portugal van sla ik wat hoger aan dan de Nederlandse top. Alles wat daar onder zit schat ik de Nederlandse clubs wat hoger in.

Ik snap ook wel dat de clubcoefficient bepaald wordt door de Europese prestaties, zoals ik hierboven ook al meerdere keren aangaf. Dat hoeft je mij niet te vertellen. Alleen als ik die lijst zie dan kloppen bepaalde verhoudingen niet. Maak dan een lijst met alle prestaties in de CL. Want als bijvoorbeeld AZ nu CL zou spelen zouden die waarschijnlijk net als Braga ook in pot 2 terecht komen.

Ik hoef landen niet persé voor te trekken. Alleen het feit dat de kampioenen van Engeland, Duitsland, Italië en Frankrijk allemaal niet in pot 1 zitten geeft toch wel aan dat deze lijst niet de kwaliteiten van de ploegen weergeeft. Als je met alle respect Braga of Schalke 10x keer tegen Dortmund, Paris SG of Juventus laat spelen verliezen ze toch 7 tot 8 keer? Gooi dan gewoon alle potten door elkaar, dan is het helemaal eerlijk of maak een pottensysteem op basis van kwaliteiten. Nou snap ik ook wel dat kwaliteiten voor een deel subjectief zijn. Maar je kan toch niemand in Europa wijs maken dat Schalke beter is dan Dortmund of dat Braga beter is dan Juventus?

Kortom, ik vind dat die clubcoefficient eigenlijk nergens op slaat.

@ Keven058,
Precies, goed voorbeeld inderdaad met die goals. Zo gaat het volgens mij in heel Europa, is prima hoor, maar pas dat dan ook bij alles toe en ook bij dit systeem.

Nou hebben Dortmund en Man City ook de afgelopen 5 jaar nauwelijks iets gepresteerd in Europa. In hun eigen competitie (van hoog niveau) laten ze toch al twee jaar zien dat het twee topploegen zijn die niet veel voor Bayern M of Man Utd onder doen.

Je zegt :''lijkt mij geen kwaad te kunnen om de indeling te beoordelen op de laatste 1-3 jaar ipv 5 jaar''. Dat gebeurd nu volgens mij al. Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ze puur en alleen naar Europese prestaties kijken en niet naar de prestaties van de clubs in hun eigen competitie. Het feit dat Braga nu twee jaar redelijk ver is gekomen in de Europa League verkiezen ze boven het feit dat Dortmund twee jaar kampioen van Duitsland is geworden, Of dat Juventus vorig seizoen zonder nederlaag kampioen van Italië is geworden.

Ik zou zeggen maak een systeem waar de gehele prestaties van de clubs worden verwerkt tot een lijst en niet alleen de Europese. Desnoods stellen de heren van de Eufa een soort commissie in het leven met oud topvoetballers als Cruijff, Beckenbauer, Platini, Baresi etc in het leven die in onderling overleg de poules indelen.

Wil Galatasaray in pot 3 komen dan moet Cluj zich ten koste van Basel kwalificeren voor de Champions League. Cluj heeft uit al met 1-2 gewonnen, maar alles kan nog gebeuren morgen. Een wereld van verschil tussen pot 3 en 4!

Pot 2 en 3 zijn in mijn ogen identiek in kwaliteit, dus maakt het voor Ajax niet zo veel uit dat ze in pot 3 terecht komen.

Al die miezerige potjes die hier worden gemaakt met Braga en Norsjeland (ofzo).. Nee gewoon een mooie poule met grote namen en grote stadions.. Barcelona, Benfica en Montpellier ofzo.. dit is CL, als je iets wilt moet er wel een uitdaging aan zitten..

29 augustus 2012 om 01:35

Ik snap je punt wel maar je overdrijft een beetje.
Ik denk dat iedereen liever een ronde verder wilt komen in de Cl,
dan afgeslacht worden in de Camp Nou..

29 augustus 2012 om 09:45

We willen toch weer bij de Europese (sub)top aansluiten? Dan moet je tweede kunnen worden in een poule met dergelijke tegenstanders. Ik zeg niet dat dat gaat lukken, want Benfica schat ik hoger in als Ajax, maar ik denk dat de spelers meer ervaring opdoen/meer leren van 6 wedstrijden tegen dergelijke tegenstanders en eruit vliegen, als tegen een aantal kleinere clubs spelen, een ronde doorgaan, en dan in de 1/8e eruit vliegen tegen een grote tegenstander omdat je die nog niet bent tegengekomen in het seizoen.

Van mij mag elke club geloot worden, maar ik droom van Celtic!!!daar wil ik heel graag naar toe. Dat is mn droom. Heerlijke stadion, supporters en mooie stad. Ik zie ons daar wel feesten

iedereen verkijkt zich op Bate dat word zon beetje de Apoel van vorig jaar allebij van die vechtertjes geweldig dus liever geen Bate voor ajax.
denk dat dit de beste loting is:
AC Milan
Oly/braga
ajax
FC Nordsjælland

ik doe FC Nordsjælland er bij omdat ik die toch niet ken en ze komen uit denemarken dus kan nooit veel goeds wezen maar misschien ook zon verrassing als Apoel wie weet

grappig hoe iedereen Arsenal onderschat, ajax maakt echt geen kans tegen arsenal hoor

Slechtste loting:
Barca/ Real
City
Ajax
Dortmund

Beste loting:
Arsenal/porto/milan
Kiev/pireaus
Ajax
Nordsjaelland

Prognose loting:
Bayern Munchen
Braga
Ajax
Montpellier

Het zal worden:

Arsenal, Benfica, Ajax, Montpellier

Fc Barcelona
Manchester City
Paris st Germain
Borussia Dortmund

Dat lijkt mij wel wat. Dortmund dat Duitsland overheerst zal niks te vertellen hebben in deze poule des doods

29 augustus 2012 om 02:29

Je bedoeld natuurlijk. Paris st. Germain is na 3 minute voetbal al uitgeschakeld. PSG heeft sterren, maar het gaat nog wel een aantal jaren duren voordat ze echt mee kunnen doen met de groten. Zwaarst mogelijke Poule is natuurlijk Barcelona, Benfica, Juventus, Dortmund. Geen City en geen Psg.

Volgens mij zit je beter bij pot 3 dan bij pot 2 hoor! oa door Juventus wordt je afgeslacht. maar bijv tegen City heb je meer kans.. (zij hebben minder ervaring in CL etc)

Galatasaray hopelijk toch in pot 3, zo niet, kunnen we Ajax loten!

Ajax zal het nooit overleven. Ze kregen vorig jaar het zwakste Lyon in hun hele historie zowat en nog kunnen ze Lyon niet onder hun krijgen, wat waren die zwak zeg(getuige de uitschakeling tegen Apoel Nicosicia)

29 augustus 2012 om 02:04

ajax kon het niet winnen nee.
maar het was natuurlijk een zeer groot wonder dat ajax niet doorging.
2 doelpunten onterecht afgekeurd en zagreb die gewoon (om wat voor reden dan ook) alles totaal niet lopen en zijn sportieve plicht niet deed.

ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen dat ajax het nooit zal overleven want als je ziet dat een ploeg als apoel het wel lukt dan is het natuurlijk zeer overdreven om het woord nooit in de mond te nemen hè.
nogal flauw...

als we maar niet weer real krijgen hoor.
dat is 1 keer leuk en een 2e keer is het nog wel oké maar een 3e keer is niet leuk.
we willen nu wel weer eens tegen een grote club waar "we" al een tijdje niet tegen gespeeld hebben.
en dan maakt het met niet eens uit qua sterkte en of we er een tegen de 1 meer kans bij hebben op een punt dan bij de ander.

het gunstigst zou arsenal zijn uit pot 1 maar goed.
het zal vast wel weer real, city, ajax en dortmund worden of zo
laatste jaren niet echt veel geluk gehad qua loting al viel vorig seizoen nog wel mee ook achteraf.

29 augustus 2012 om 02:07

Ik snap je wel, Real heb je al 2 keer achter elkaar gehad, maar je wilt ze ook niet omdat Ajax dan weer 2 keer kansloos wordt afgemat. Real laat Ajax altijd een amateurclubje lijken(al was de laatste keer een beetje vals met die 2 afgekeurde goals, maar Real speelde toen ook gewoon met een C-team)

29 augustus 2012 om 02:33

vervul je op deze manier je behoefte om ajax weg te zetten als een clubje die niks presteert europees (wat onzin is) of wat is het?
want je 1e post was nou ook niet bepaald positief en als ik er dan serieus op in probeer te gaan reageer je niet.
mmm, dat is een beetje stereotype gedrag van iemand die wat wil trollen om vervolgens weer bij een ander topic hetzelfde te doen...

ik vind het allemaal nogal sneu dat je ajax zo wegzet en als ajax iets presteert bagatelliseer je het meteen... (want dat was geen C team hoor, was gewoon een B team en tja, aangezien ajax vorig seizoen zowat het hele seizoen met een half B team speelde was het nog verdomd knap...)

29 augustus 2012 om 02:39

Ik bedoelde meer dat jij Real wegzet als een club waar je te vaak tegen hebt gespeeld en nu eens een ander groot team wilt loten, daar ik jou attent maak dat Real Ajax steeds hard oprolt wat betekent dat als je Barca of Man City zal loten het niet anders zal zijn, meer niet, heeft niks met trollen te maken.

Doe mij maar:

Arsenal
Zenit St Petersburg
Ajax
Nordsjaelland

Dan zie ik zelfs kansen om 1e te worden in de poule!

Neemt niet weg dat het gewoon beter zou zijn als ze 3e worden en gaan proberen om de finale van de EL te halen in Amsterdam!
Je hebt er immers niets aan om in achtste finale van de CL uitgeschakeld te worden...

29 augustus 2012 om 02:26

Wist helemaal niet dat de Europa League in Amsterdam gespeeld gaat worden. Grappig. Helaas wint Ajax dit jaar de Champions League ; , dus wordt het Wembley vrees ik XD

29 augustus 2012 om 07:20

Ik hoop juist niet tegen Zenit, die hebben echt en heel goed team en die zullen Ajax denk ik, wel verslaan.


Het is toch te gek voor woorden dan Arsenal hoger aangeschreven wordt als Man City? Dortmund is al 2jaar(geloof ik) kampioen van Duitsland en wordt nog ondergeschikt aan Bayern Munchen... Lijkt mij geen kwaad te kunnen om de indeling te beoordelen op de laatste 1-3 jaar ipv 5 jaar!

29 augustus 2012 om 02:24

Sorry maar Manchester is toch een club van niets en heeft nog nooit iets gepresteerd in Europa. Arsenal doet al jaren mee met de subtop in Europa en af en toe met de top.

29 augustus 2012 om 02:33

Als je de Premier League wint, dan kun je echt wel wat! Je ziet aan alles dat City zich gaat profileren als vaste titelkandidaat de komende jaren, Arsenal weet niet eens meer hoe die prijs er uitziet...

Ik ben overigens geen City-fan oid, doe mij maar Ajax & Cambuur Lwd.

29 augustus 2012 om 02:41

Het ligt helemaal aan Ffp. Als de Uefa dat echt door gaat voeren, wat ik betwijfel, dan maakt City geen enkele kans ooit serieus bij de top van Europa te gaan horen, laat staan Engeland. City is trouwens best een geweldige club alleen de laatste jaren compleet verziek door het vreemdelingen legioen. Ik hoop dat dit nooit met de clubs in Nederland gebeurd (en daarmee bedoel ik de clubs als Ajax, Feyenoord, FC Twente.

Tegenwoordig dient die CL gewoon voor miljoenen ophalen en wegwezen uit de CL als Nederlandse club, niet alleen worden de verschillen met Europese topclubs groter ook wordt het verschil tussen Ajax en de rest van NL groter als zij steeds die 16 miljoen mogen oprapen!

Doe mij maar:

AC Milan
Manchester City
Ajax
Dinamo Zagreb

Maar ach we zien het vrijdag wel.

29 augustus 2012 om 10:51

Donderdag om 17.40 live bij de Nos! Ik zou een zware poule ook wel vet vinden met Barca, City en Dortmund

29 augustus 2012 om 22:46

Barca is inderdaad ook mooi, maar zou toch graag tegen die viespeuken uit Zagreb spelen.

29 augustus 2012 om 23:07

Dat lijkt me ergens ook wel lekker ja... Ff die blonde z'n knipoog van z'n smoel afhalen

Zoals een analist het pas zei: Ajax moet gewoon een zo'n mooi mogelijke poule loten en gewoon lekker 6 mooie wedstrijden spelen. Waarschijnlijk staan ze uiteindelijk met lege handen, maar dat maakt verder ook weinig uit..

Wat een onrechtvaardig systeem is dat toch,beetje clubs verdelen in verschillende potten.gewoon alle clubs in 1 pot en dan loten.

Prachtig toch!
Dit betekent aansprekende tegenstanders en niemand bij Ajax heeft de illusie de Champions Leage te gaan winnen. Barcelona-ajax is toch een prachtig affiche ? Daar kunnen ze ook nog veel van leren.

droompoule zou zijn voor ons

ac milan, braga, ajax en FC Nordsjælland, dan zie ik ajax minimaal 2de worden.

aan de andere kant, messi in de arena zien voetballen teken ik ook voor

In principe kan Ajax ook een poule treffen waarin ze wel kansen gaan krijgen. Het is maar hoe je er naar kijkt. Hoe dan ook is cl voetbal goed voor onze bankrekening en ik ben zeker dat geen fans denken dat Ajax in de finale komt te staan...

Hopelijk loten we Arsenal zou ik echt fantastisch vinden! Verder Olympiakos of Braga en uit pot 4 FC Nordsland. Maar waarschijnlijk loten we Dortumund uit pot 4 ofzo.. Achja ook een mooie wedstrijd.

29 augustus 2012 om 08:29

Nee ik zie liever Zagreb uit pot 4, met die club heeft Ajax nog een appeltje te schillen.

29 augustus 2012 om 08:39

Ohja, tuurlijk dat zou wel mooi zijn! Dat we die even helemaal gek mogen spelen. Zou wel een mooi sfeertje worden in het stadion dan.

je kan best makkelijke poule loten maar ook een hele zware doe mij maar

1. arsenal
2. benfica/braga
3.ajax
4. nordjeaslland (zoiets)

Hopelijk :

1 FC Porto
2 Olympiakos Piraus
3 Ajax
4 FC Nordsjealland

Ik hoop dat we een keer tegen Barcelona mogen en dam ga ik er zeker naar toe!

Dit zou de mooiste poule voor Ajax zijn.

Arsenal
Schalke 04
Ajax
Dinamo Zagreb/celtic.

Dan is Ajax natuurlijk favoriet om 3e te worden, maar tegen een ploeg als Schalke 04 maakt Ajax een goede kans om naar ronde 2 te gaan in de Cl.

Vergeet niet dat Twente Schalke had moeten uitschakelen vorig jaar in de EL.

En Arsenal blijft een topclub, maar is aardig verzwakt.

Ik hoop als Dortmund-fan op een clash met Ajax! Puur omdat ik Nederlander ben, vrienden van mij voor Ajax zijn en ik benieuwd ben
of het niveauverschil wel zo groot is.

Het is te ziek voor worden dat schalke een pot hoger zit dan de kampioen dortmund !
Er is vast een ingewikkelde manipulerende berekening voor!

Nu vind ik toch al dat heel dit systeem ondanks alle commercielle belangen op de schop moet!
In een tijd waarin we de mond vol hebben wat betreft financielfairplay moeten we de landen als Spanje, Engeland en in mindere mate Italië niet belonen met extra plaatsen in dit tournooi die ook nog eens beschermd zijn!

Als je de cup weer de lading wil geven die het verdient: namelijk het kampioenen tournooi dan zou je ook louter kampioenen toe moeten staan let wel een beker winnaar is ook een kampioen dus een enorme boost voor de bekercompetities die behalve in Engeland als een vervelende bij zaak wordt gezien !

Nu weet ik wel dat de heren van de Uefa lachend van hun stoel rollen bij het horen van mijn mening maar dat zegt meer over hoe geld onze mooie sport verziekt en het denken in onmogelijkheden dan over mij!(niet dat ik iets voorstel dat zelfbeeld heb ik niet)

29 augustus 2012 om 11:42

Hoezo ingewikkeld, ben je vergeten dat Schalke de halve finale haalde 2 jaar terug?
En Dortmund die uitgeschakeld werd in de groepsfase?

Conclusie; Schalke heeft meer punten verzameld dus zitten ze in een gunstigere pot.

30 augustus 2012 om 00:34

oke hoe verklaar je dan dat braga en manchester city dan in poule 2 zitten. Manchester city heeft helemaal niets gepresteerd en had eigenlijk in pot 4 moeten zitten

Ik hoop in iedergeval niet dat we tegen Borussia moeten uit Pot 4. Dan kunnen we bijna meteen al stoppen. Zoveel verwacht ik niet van Ajax hier, stunten zou leuk zijn maar moet helemaal niet. Ik heb leuke lijstjes zien voorbij komen en hoop ook dat er minstens 1 absolute topclub bij zit zoals Barca.

Ajax gaat het zwaar krijgen tegen iedere ploeg in de CL. Gewoon niet eens praten over wie of wanneer of welke plaats. Er zal geknokt moeten worden voor iedere pot, maar ben bang dat al die jonge lichte gassies compleet worden weggeblazen in de Cl. Geen schande, gewoon bittere realiteit.

Bijna iedereen uit pot 2 is sterker dan ajax. Maar wie weet overstijgt ajax zich en bereikt het de 2e ronde.

Maakt niet zoveel uit. Bij de loting heb je gewoon wat mazzel nodig, of je nou in pot 2 of in pot 3 zit.

Ik hoop persoonlijk op een poule met Arsenal, Schalke en Zagreb.

Arsenal en Schalke zijn twee prachtige affiches wat ook nog eens redelijk dichtbij is. Bovendien vind ik dat Ajax bij geen van de twee kansloos is. Arsenal uit is zeer moeilijk, maar die draaien ook nog niet helemaal.
Zagreb zou ik weer graag tegen willen omdat we er a) zowel thuis als uit kunnen winnen en b) omdat we nog een rekening open hebben staan bij ze.

Arsenal, Schalke, Ajax en Dinamo Zagreb; een prachtige poule met zeker mogelijkheden om bij de eerste twee te eindigen.

Niet ongunstig lijkt me, aangezien je nu verzekerd bent dat je PSG en Juventus ontloopt. Uiteraard heb je nu wel kans om City tegen het lijf te lopen, maar Ajax gaat het sowieso al zwaar krijgen. Met een beetje mazzel tref je Braga of Schalke en die zijn op een goede dag voor Ajax toch wel te pakken.

Dat AC in pot 1 zit snap ik niet.. Wat hebben zij in de afgelopen 2 jaar gepresteerd in de CL. 2 jaar geleden zaten ze namelijk nog in pot 2.. Dat moet dan iets te maken hebben met het wegvallen van een grootmacht uit groep 1 maar ik kan niet zo 1,2,3 bedenken wie....

Hopen voor Ajax op een team uit pot 1 als barca die alles wint. Uit pot 2 geen City en uit pot 4 geen malaga of Dortmund. Dan heb je kans om door te komen europees...

Of Ajax nou in pot 2 of in pot 3 zit, een pittige loting wordt het zowiezo. Laat ons vast houden aan vorig seizoen, toen we op de rand van de 2e ronde stonden in de poule met Real, Lyon en Dinamo. Slechts door arbitrair falen en een discutabele uitslag in Boekarest zijn we niet door gegaan. Ajax wint de CL toch niet, dus aan de andere kant is een loodzware poule alleen maar goed voor fantastische affiches! Ik hoop op Barcelona, Manchester City, Ajax en Borrusia Dortmund

Drie ploegen uit Portugal toch wel verrassend!

Het zou leuk zijn als er een poule komt met Real Madrid, Manchester City, Juventus en Dortmund. Belachelijk zwaar. De 4 landskampioenen van de beste competities

Wat maakt het uit? 3e plek in welke pot dan ook is sowieso het hoogst haalbare voor elke NL club. Speel dan liever tegen wat aansprekende tegenstanders dan tegen bv een Braga, en hoop een goede uitgang richting El....

30 augustus 2012 om 13:42

Ajax kwam nog dichtbij de 2e plek de laatste jaren en vorig jaar nog meer dan het jaar ervoor.

hoop op arsenal-benfica-ajax-zagreb
men broer wou aleen als ze barca city of united loten dus ja daarom deze poul prachtige wedstrijden een waarschijnlijk een 3de plaats

Het wordt hoe dan ook een zware loting. Ik ben van mening dat wij zeker een goede waag kunnen doen om te overleven. Ik hoop dat wij sowieso Milan loten, want die kunnen we zeker pakken. Zowel thuis als uit.

Uit pot 1 hopen dat je niet bij barca of real komt, porto, arsenal of ac milan lijkt me het gunstigst.
Uit pot 2 hopen dat je geen city treft, beste lijkt me braga of kiev
Uit pot 4 hopen dat je geen dortmund of malaga treft, makkelijkst zou natuurlijk zijn FC Nordsjælland

En dan zie ik volop kansen om de volgende ronde te behalen, zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal.

Het is juist voordelig om bij barca of real te komen. Je bent er bij die teams van verzekerd dat ze 18 punten pakken, terwijl een Arsenal absoluut geen 18 punten kan pakken. Ajax heeft toch minder kans tegen Arsenal dan bijvoorbeeld Benfica een kans heeft tegen Arsenal. Met het oog op de tweede plek is het dus juist voordelig om bij Barca of Real te komen.

Je weet het nooit, Apoel nicossia verrast vorig jaar ook door de kwartfinale te halen.
Ik hoop dat we uit pot 4 zagreb loten, daar hebben we nog een appeltje mee te schillen na vorig seizoen (zagreb 1-7 ol. lyon)!

Ac Milan
Dinamo Kiev
Ajax
Dinamo Zagreb

De meest gunstige loting voor Ajax zou zijn:

AC Milan
Sporting Braga
AFC Ajax
Dinamo Zagreb/nordsjaelland

Van de laatste twee kan ik me voorstellen dat Ajacieden het meeste naar Dinamo Zagreb neigen, aangezien vorig jaar niet alles helemaal netjes is gebeurd.

Er was toch al wanhoop bij Ajax want Dynamo Kiev is zo goed als zeker door. Die gaan die 1-3 voorsprong echt niet uit handen geven.

Ik voorspel een poule des doods voor Ajax. Of we komen weer bij Real voor het 3e jaar op rij.

1 Team al bekend tegen wie we moeten: Real Madrid

Milan
Braga
Ajax
Nordsjælland

Ajax kan alleen bij deze poule doorgaan volgens mij

Kom op Ajax het wordt moeielelijk in de Cl

ik vind pot 3 eigenlijk over het algemeen veel sterker dan pot 2. Dat manchester city in pot 2 zit vind ik belachelijk. Niet omdat het een hele sterke ploeg is maar meer omdat ze helemaal niet gepresteerd hebben. Vorig seizoen in de poulefase eruit. Ik begrijp dan ook niet dat zo´n ploeg die in de CL nog weinig punten heeft gehaald zo in pot 2 terecht kan komen. Ajax heeft kans tegen sporting braga en schalke. Wordt niet makkelijk maar zijn twee ploegen die naar mijn mening meer in pot 3 thuishoren. In pot 4 heeft ajax kansen tegen iedereen behalve borrusia dortmund. Uit pot 1 kan ajax het beste arsenal of ac milan loten. Als je een goede dag hebt maak je kans op resultaat tegen deze ploegen die er tov vorig jaar zwakker op zijn geworden. Bij barcelona of real madrid moeten we het telraam er maar bij nemen

als loting goed is kan ajax best doorgaan

porto
kiev
ajax
montpellier

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren