Voetbalzone

'Of we morgen de Supercopa winnen, is niet belangrijk'

Dinsdag, 28 augustus 2012 om 19:15

José Mourinho denkt dat de strijd om de Supercopa nog niet gestreden is. Vorige week zag de Portugese trainer vanaf de kant hoe Real Madrid in Camp Nou een 3-2 nederlaag incasseerde. De tweede treffer van zijn team, na een blunder van Víctor Valdés, zorgde voor hoop bij de Madrilenen. Mourinho denkt dat het nog helemaal open is, maar mócht Real er niet in slagen te winnen, dan ligt hij daar niet wakker van.

/

“We gaan morgenavond proberen goed te verdedigen wanneer zij de bal hebben en aan te vallen wanneer wij de bal hebben”, opende Mourinho clichématig. “We moeten vanaf minuut één proberen te scoren. Ons team hoeft niets te veranderen ten opzichte van de speelstijl van vorige week, daar speelden we een prima wedstrijd. Maar de Supercopa winnen is voor mij niet heel belangrijk. Mijn prioriteit ligt bij het achterhalen wat er misging tegen Getafe.”

Met die uitspraak doelde Mourinho op de 2-1 nederlaag van zondag in de competitie, die hard aankwam na de 1-1 remise in de eerste wedstrijd tegen Valencia. Real vindt zichzelf nu terug op plaats veertien. “Ik wil weten of we met een psychologisch probleem kampen, ontdekken of het een eenmalige actie was. Tegen Valencia hadden we de zege verdiend en tegen Barcelona was het in balans, maar ons spel tegen Getafe was echt onacceptabel.”

28 augustus 2012 om 19:16

Real moet volop focussen op het competitie gezien ze niet goed begonnen zijn.

28 augustus 2012 om 23:11

Alsof barca zich niet moet concentreren op de competitie, Mourinho dekt zich alvast in, zegt dat ze in balans waren vorige wedstrijd, dan doe je iets niet goed!

Mourinho snapt volgens mij niet wat de Classico inhoud voor miljoenen Madridista's, je kan dit toch niet verkopen naar je achterban toe? Hiermee geef je ook een slecht signaal af naar je spelersgroep, je zou maar met 0-5 verliezen, moet je dan kijken wat voor een supporters je tegen je krijgt! Supporters pikken dit alleen als je heel prijzen pakt, maar hij heeft er pas 2. Die man denkt alleen aan zichzelf en niet aan die arme mensen die elke keer een kaartje kopen om Real eindelijk een keer barca te zien verslaan.

Ik hoop dat t een mooie pot wordt en dat Barca aan de goede kant van de streep staat!
Succes Madridistas.......visca el Barca

28 augustus 2012 om 19:17

Tuurlijk interesseert Mourinho de Copa niet. Pas als hij hem wint, dan zal hij het een belangrijke prijs vinden die hem wederom de naam , ' El Unico' gaat opleveren.

28 augustus 2012 om 19:23

Mourinho vertrekt tenminste niet als hij de CL en de titel heeft misgelopen

Denk je nou echt dat Mourinho zou liegen om een nietzeggende prijs, ik denk dat Real morgen niet wint maar ik denk dat Ronaldo voor de 5e keer achterelkaar scoort in de Clasico..real heeft meer aan haar hoofd dan aan de Supercup.

28 augustus 2012 om 19:24

Wel als hij 2x de CL en 3x de landstitel zou winnen.

28 augustus 2012 om 19:27

Jaa maar hij vertrekt ook meteen als hij de prestatie niet kan evenaren of zelfs verbeteren dat hebben we gezien bij Porto en Inter.dat getuigd ook van klasse. Guardiola is ook wel een wereldcoach maar ik had niet verwacht dat hij zou vertrekken wanneer er geen titel of CL werd gewonnen.

28 augustus 2012 om 19:29

@ Fabregas95

Ik weet niet of jouw het is opgevallen , maar dat was hij al langer van plan en iedereen wist het. Het begon het seizoen daarvoor al. Hij wilde slechts éénjarige contracten tekenen en heeft al binnen de clb al laten weten dat hij het niet meer zag zitten, hij was op. Dan heeft hij er nog een seizoen bijgedaan, maar iedereen wist al dat hij dat seizoen zou vertrekken, maar goed Haters gonna hate. Anders had hij gewoon bijgetekend. Iedereen nam dus al vanaf het begin rekenign met een vertrek van Pep.

Mourinho is de meest schijnheilige persoon ooit haha , dus hij durft daar inderdaad om liegen, hij heeft het al vaker gedaan...

Overigens, als het goed gaat met Madrid, is het allemaal de inbreng van Mourinho, zo denkt hij daar zelf ook over aangezien hij zichzelf El Unico gaat noemen.

Zit het tegen zoals nu, dan verwijt hij zijn team en zijn zij de oorzaak. Hij kan dus alleen maar goede dingen doen voor Real. Alle slechte zaken en situaties ligt aan alles behalve zichzelf. Wil met alle eer gaan weglopen, maar als het tegenzit daan wijst hij met de vinger naar zijn spelers zoals deze week. Dat de supporters, club en spelers dit allemaal pikken heeft maar met 1 ding te maken, ze willen de hegemonie van Barca koste wat kost beëindigen.

28 augustus 2012 om 19:30

Hoezo niet verbeteren, je kan altijd je prestaties verbeteren. Hij had voor de 2de keer op rij met Inter voor de CL kunnen gaan maar hij ging direct weg. Niks ten nadele daarvan maar dan moet je Guardiola niet noemen, die won 14 prijzen in 3 jaar en was op oftewel had rust nodig.

28 augustus 2012 om 19:30

Of we kunnen het ook zo zie:

Guardiola vertrok pas na het winnen van 2cl, 2 Euro supercups, 2 wk voor clubs, 3 titels, 2copa del Rey's en 3spaanse supercups!

28 augustus 2012 om 19:30

Ik denk niet dat het vertrek van Guardiola kwam doordat hij geen belangrijke prijs gewonnen had, hij was denk ik gewoon toe aan een nieuwe uitdaging.

28 augustus 2012 om 19:33

Grandepulga

Waarom vertrok hij niet het seizoen eerder ? Dan had hij de CL en de titel meegenomen. Hij wou even nog de Europese en Spaanse Supercup én de Wereldbeker op zijn erelijst wat Mourinho 2x heeft nagelaten..

28 augustus 2012 om 19:36

@fabregas95

Sorry hoor maar als Mourinho de 'klasse' had was hij gewoon gebleven bij Inter, kijk waar ze nu staan, helemaal ingezakt na dat ene topjaar, ik wil wel eens zien of hij de jongens op 100% had kunnen houden als de honger wat gezakt is.

28 augustus 2012 om 19:44

Mourinho is een motivator en geloof mij Inter zou niet weer de CL pakken maar wel gewoon weer de dubbel in Italie.mourinho is gewoon perfect vertrokken op het juiste moment, want hij was op dat moment de beste coach ter wereld.

28 augustus 2012 om 19:51

@ De gast

haha.. De gast, als de "honger" wat gezakt is bij de spelers, dan haal Mourinho nieuwe spelers en gaat hij gewoon door geloof me.. Het interesseert Mourinho geen moer wie je bent.. Niemand verpest zijn plannen. Geen een speler ;

Zoiezo wanneer hij klaar is met Real Madrid (en mssn Bayern/een nationale elftal), kan je hem weer bewonderen in de Bpl. Dan zal hij zeker weten netals Wenger/saf worden. Hij zal zich voorgoed bij een club binden, dat zei hij vaker..

28 augustus 2012 om 20:17

@blink

Waarom zou iemand je moeten geloven. Wat jij zegt heeft Mourinho nog nooit bewezen en niks hint erop dat het daadwerkelijk zo zou gaan als jij zegt.

28 augustus 2012 om 20:40

@fabregas95
Sorry hoor maar ik heb toch wel iets meer nodig dan de belofte van iemand die ik niet eens ken om te geloven dat Mourinho succesvol zou zijn geweest met Inter als hij bleef. Jij zou mij toch ook niet geloven als ik zeg dat als Guardiola morgen naar Inter gaat dat hij dan slapend de triple pakt?

Juist dat perfecte moment, dat bedoel ik nou, als hij nou eens blijft bij de mindere periode, kijken wat hij dan presteert ipv weg te gaan, dat wil ik graag zien.

@blink192
Daar mee bedoel ik natuurlijk de honger van de hele ploeg. Hoelang was het geleden dat Inter de CL had gepakt? Heel lang geleden. De ploeg was hongerig en Mourinho kwam, zou de ploeg gemotiveerd blijven als Mourinho was gebleven? Dat weten we niet en als Mourinho nou eens bij een club (langere tijd) blijft dan kunnen we het zien. Laten we niet vergeten dat Zlatan het jaar daarop naar Milan vertrok dus zou de concurrentie sowieso wat zwaarder geweest zijn.

Ik kan niet wachten op dat moment, dat wil ik nou zien, dat hij blijft nadat het toppunt is bereikt.

Pep bleef na 2009 en begon zijn team steeds meer compleet te maken, hij had weer de kans na 2011 om weg te gaan op het 'toppunt' maar hij bleef hij was nog niet klaar. Maar in 2012 werd het te veel en had hij zoveels we nu dus weten een pauze nodig. En in die jaren gewoon telkens landskampioen op het laatste jaar na dan.

28 augustus 2012 om 21:03

@ 4barca

Waarom zou iemand mij moeten geloven?

Let me rephrase.. Mssn begreep je me niet..
Mourinho zal zich gewoon langer dan 10jaar bij een club binden, nadat hij Real (en een nationale elftal/en mssn ook Bayern) gecoacht heeft. Als hij dan succesvol zou zijn weet ik niet.. (ik denk van wel, maar dat was niet de punt die ik wilde maken).. Hopelijk is alles nu wel duidelijk..

28 augustus 2012 om 21:10

@De gast

Even in het kort..

hahaha.. Heel lang geleden ja.. 50 jaar geleden? Die spelers speelden 50 jaar geleden niet bij Inter hoor haha.. Elke topclub die geen prijzen wint, is hongerig naar prijzen. Barcelona was ook altijd hongerig. Voor de komst van Rijkaard ging het niet zo goed met Barcelona. Ze werden 4e, 5e, 6e, etc etc, maar ze hadden altijd hongerige spelers, omdat ze een topclub zijn.

28 augustus 2012 om 21:27

@ blink182 Je klets, of in elk geval lul je mee. Niets aan mourinho wijst erop dat hij langer bij een club zal blijven dan de eerste prijsjes, en dat hij dat zegt zal vast goed klinken in jou oren, maar neem het de neutrale toeschouwer met simpele logica niet kwalijk dat hij er geen barst van gelooft. Dus dat jij dat zegt, denkt en gelooft zegt alleen iets over jou. Niet over Mourinho. Met alle respect natuurlijk.

28 augustus 2012 om 22:20

Okay Afcfokke jij weet beter..

Vertel me dan.. Wat zal Mourinho doen als hij binnen 15 jaar een nationale elftal en eventueel Bayern/frankrijk weet ik veel allemaal heeft gecoacht .. Wat zal die doen?
Over 15jaar is Mourinho 55 jaar.. Dan pas begint zijn carriere!

Mourinho heeft 1000 keren gezegd dat BPL zijn toekomst is.. Ja, hij zal alle BPL topclubs gaan coachen? is dat wat je bedoelt?

28 augustus 2012 om 19:31

Dit is net als de JC shaal in Nederland. Niet belangrijk dus, maar toch elk gewonnen duel tegen je aartsvijand is altijd meegenomen ookal is het maar een oefenpotje :D.

28 augustus 2012 om 19:33

Hij is toch ook een uniek persoon? We weten nou wel allemaal dat jij een Madrid basher ben maar om dit dag in dag uit te doen, word je niet moe van jezelf? Alles wat Madrid of Mourinho is kapot proberen te maken & keer op keer dingen uit het verleden naar boven proberen te halen om iemand in een kwaad daglicht te stellen.

het is een unieke coach die unieke prestaties heeft gelevert.

-eerste seizoen Porto landskampioen + uefa cup
-tweede seizoen Porto landskampioen + CL
-eerste seizoen Chelsea landskampioen wat daarvoor 50 jaar niet gebeurt was !! Ook won hij de community Shield & de League cup hij is de eerste coach die nooit als hoofdtrainer in de PL had gewerkt die in zijn eerste seizoen 3 prijzen won.
-Na een jaar rust aan de slag bij Inter waar hij direcht het landskampioenschap behaalt
-het seizoen erna werd hij weer kampioen en bezorgde hij Inter de CL een succes dat inter in 50 jaar niet meer was gelukt.
-In zijn 2e seizoen bij Madrid won hij de titel in een competitie waar volgens vele het aller beste team ooit aktief in is genaamd Barcelona.

Dit alles maakt hem een uniek persoon/trainer dit valt niet te ontkennen vraag het anders maar even aan zijn ex-sterspelers die hij onder zijn hoede heeft gehad Sneijder Terry Lampard Materazzi allemaal pinkte ze een traantje weg bij zijn vertrek, Sommige spelers hebben weleens gezegt dat Mourinho het aller beste is wat ze is overkomen in hun sportieve carierre.

El unico punt uit.

28 augustus 2012 om 19:42

Guardiola is ook uniek! Net als Wenger, Ferguson, Van Gaal, Del Bosque...

28 augustus 2012 om 19:43

@ afca_1995

Dan is iedere coach uniek...want Pep heeft dan weer dingen bereikt die Mourinho, Wengér,... niet hebben bereikt. SAF heeft dan weer dingen bereikt die Pep en Mourinho nooit hebben bereikt en zo is Aad De Mos uniek omdat hij zaken heeft bereikt met KV Mechelen die geen andere coach ter wereld is gelukt...

Tot dusver de term ' uniek'....al helemaal als je jezelf zo noemt, dan ben je echt niet goed bij je hoofd en iedereen beweert dat, op enkele hardnekkige Madrista's na

Die zaken die jij opnoemt maken hem niet uniek, maar één van de beste coaches ter wereld.

Edit: Wel leuk dat VZ leden heeft als jij die niets anders dan goede woorden heeft over Barcelona... Ik kraak Madrid hier trouwnes niet af, heb ik zelden gedaan, ik kraak bepaalde mensen die voor Madrid uitkomen af. Dat is een groot verschil.

28 augustus 2012 om 19:50

Ik of Mourinho heeft toch ook nooit beweert dat niet iedere coach uniek is? Hij is ook uniek dat komt door zijn prestatie's, Hij is zeer uniek door zijn prestatie's want zoals ik al zeg heeft hij verschillende records gebroken, Als jij bij een club komt binnen stappen en je wint in je eerste jaar de titel en de EL en het 2e jaar weer de titel en de CL ben je toch een uniek iemand omdat dat nog nooit iemand is gelukt? Als jij bij Chelsea binnen komt die 50 jaar geen kampioen zijn geworden & jij maakt ze in je eerste seizoen kampioen en pakt nog 2 kleine bekers dan ben je toch Uniek als je als eerste PL club coach 3 prijzen in je eerste seizoen pakt omdat dat nog nooit iemand is gelukt? Als je bij inter komt en je pakt de trebble inclusief CL wat in geen 50 jaar is gebeurt dan ben je toch uniek?

als alle spelers voor je door het vuur willen gaan dan ben je toch uniek?

Kortom Mourinho is kwa spelopvatting niet mij lievelingscoach en hij heeft zijn fratsen uitgehaalt idd maar dat hij uniek is en unieke prestatíe's heeft gelevert staat buiten kijf.

28 augustus 2012 om 20:14

Hoe kun jij nu Ajax supporter zijn? Ajax staat voor aanvallend voetbal het liefst met zelf opgeleide spelers. Mourinho staat voor verdedigend betonvoetbal waar je sporadisch succes mee boekt, en aan spelers opleiden heeft hij helemaal een broertje dood. Voor het succes met Porto kun je alleen maar diep respect hebben. Alles wat er na komt verdient wel enige nuance. Bij Chelsea mocht hij ongelimiteerd investeren en kocht zo min of meer wat titels maar de CL was te hoog gegrepen. (zelfde als Man. City nu) Bij Inter mocht ook weer flink geïnvesteerd worden en werd de CL gewonnen met zeer veel geluk en wat scheidsrechterlijke dwalingen. De landskampioenschappen werden voor zijn tijd ook wel binnengehaald. In Spanje heb je zo'n beetje 50% kans om kampioen te worden en dan is het vrij mager als je een beker en een landskampioenschap wint na zoveel gigantische investeringen en keer op keer te kakken wordt gezet door Barca. Maar ik geef toe een tactische zet als in de pauze even langer in de kleedkamer blijven zitten als Barca al op het veld staat is natuurlijk briljant.

28 augustus 2012 om 21:19

haha die laatste zin
maar gelijk heb je, die man heeft misschien wel 500 miljoen verbrand bij al die clubs, en inter heeft ie mooi in puin achtergelaten. Tegen grote clubs speelt ie altijd defensief, tegen bayern barcelona, en met inter tegen barca ook. Das alles wat hij kan verzinnen.

28 augustus 2012 om 21:49

@grandepulga2

Het is logish wat hij zegt vind je niet? Wat is erger van Barcelona verliezen of van Getafe.. zeg jij t maar.

28 augustus 2012 om 22:40

Altijd weer hetzelfde dit zeg...

De Supercopa is de minst belangrijkste prijs..
Daarna de beker... Dan het kampioenschap en de Champions League...

Uiteraard wint Mourinho het liefst alles... Echter is de supercopa niet zo belangrijk, maar uiteraard wint hij hem liever zelf dan dat Barca hem wint..

28 augustus 2012 om 19:18

Als hij de speelstijl van de 2e helft bedoeld. De eerste helft zag ik ze alleen verdedigen. met zulk materiaal...

Laat die jongens toch een lekker vrijuit voetballen en laten zien dat ze voetballend echt beter kunnen dan nu.

tegen barca kan je verliezen, tegen valencia kan je gelijkspelen, maar om gelijk alles te gaan bekijken wat er misging, ga gewoon door met je eigen lijn. Straks gaat hij alles weer omgooien (spelers genoeg )

28 augustus 2012 om 19:18

Ons team hoeft niets te veranderen ten opzichte van de speelstijl van vorige week, daar speelden we een prima wedstrijd.

Dit zegt genoeg...
Ik hoop dat hij alsnog van die gedachte afstapt en mooi aanvallend voetbal zal spelen, dat komt Real beter ten rechte.

28 augustus 2012 om 19:20

Ja, ik vindt dat ook. De tijden van het teaman Del Bosque moet terugkomen, zo moet real spelen, macht, dominantie, controle, technisch verfijnd spelen. Dit is tactisch.

28 augustus 2012 om 19:29

Zodat ze er weer met 5-0 afkunnen tegen Barca?
Kom op, dit is zo makkelijk om te roepen, maar het werkt gewoon niet als ze in elke competitie Barcelona tegenkomen. Geen enkel team kan daar voetballend van winnen.

28 augustus 2012 om 19:38

ja maar als je zulke goede spelers koopt, dan kan je het gewoon niet maken, vooral niet naar je fans, om zo te spelen.

28 augustus 2012 om 19:55

Ach ja, eigenlijk heb je ook wel gelijk. In de primera division spelen ze tegen elke andere tegenstander wel leuk voetbal. Maar dat tweeluik tegen Bayern keek ik met pijn in mn hart.

28 augustus 2012 om 20:11

Die 5-0 had niks te maken met aanvallend willen spelen tegen Barça, maar met besluiteloosheid van Mourinho. Hij liet z'n team met een hoge lijn spelen, zonder dat de rest van het team druk zette. Zat totaal geen logica in wat hij deed, dan is het niet gek dat je zo hard afgaat. Met degelijk aanvalspel zoals we jaarlijks van Valencia zien maak je het Barça echt moeilijk en is er geen sprake van zo'n afgang.

28 augustus 2012 om 20:03

Dat is hopen op een wonder. Ik hoop het al twee jaar. Heb de moet inmiddels opgegeven. Zolang we maar winnen, denk ik maar. Anders zie ik het ook treurig in.

28 augustus 2012 om 19:18

De Supercup is maar een bijzaak alleen is wel leuk als je hem toch wint want het is tenslotte wel tegen je grooste rivaal ,

28 augustus 2012 om 19:23

tis 1 wedstrijd, daarna kunnen ze zich op de Competitie en CL concentreren. Je doet net alsof ze nog 10 wedstrijden voor de supercup moeten.

En als je een prijs kan pakken, dan wil je hem toch. Je doet eraan mee omdat je hem kan winnen.

Als schuster dit gezegd had, was ie ontslagen.

28 augustus 2012 om 19:19

Supercopa is niet zo beslissend, vorig jaar won Barca hem maar Real werd kampioen. Dit jaar zal het heel lastig worden om kampioen te worden als je na 2wedstrijd al 5(!)punten achter staat op Barca. Ik ben van mening dat Real alles op de CL moet gooien om de 10e binnen te halen op Wembley !
(

28 augustus 2012 om 19:19

Altijd maar indekken. Dit soort wedstrijden zijn wel belangrijk. Als kampioen moet je alle wedstrijden belangrijk vinden.
Ik vind deze uitspraak daarom ook kampioen onwaardig.

Dan nog de uitspraak: “We gaan morgenavond proberen goed te verdedigen wanneer zij de bal hebben.

Haha, en Barca moet het spel weer maken. Ik zou me Kapot schamen als Barca in eigen huis gaat verdedigen wanneer Real in balbezit is. Hieruit blijkt dat Mourinho een laffe coach is die kiest voor counter voetbal. Real zal onder Mourinho nooit herinnert worden als een wereldploeg.

28 augustus 2012 om 19:25

Dit heeft helemaal niks met de competitie te maken. Ajax lag er toch ook niet wakker van toen ze de Johan Cruijf schaal niet hadden gewonnen, dit is hetzelfde. De competitie en de CL zijn vele malen belangrijker.

28 augustus 2012 om 19:38

Dat zei Bert van Marwijk ook (dat van dat je alle wedstrijden moet winnen) en die gedachte heeft uiteindelijk ook geen nut gehad.

28 augustus 2012 om 21:51

@ sab80

Hij zei ook te willen aanvallen in balbezit.
Daarnaast is het niet slim níet te willen verdedigen als je geen balbezit hebt, hoe wil je anders de bal terugkrijgen?
Dat wil niet zeggen dat ie wel of niet verdedigend speelt.
Een tegenstander in balbezit is over het algemeen bezig een aanval op te zetten op zn minst.

on:ik snap zijn moment in combinatie met de uitspraak wel, hij wil zijn team prikkelen iig de indruk wekken dat het winnen van de Supercopa niet belangrijker is dan de winst die uit het duel te halen is (welke winnaar er ook komt) in de zin van hoe staat mijn team er nu voor?
In elk seizoen verliest Barca en Real wel eens en ze spelen ook nog wel wat potjes gelijk, dus denk niet dat het kampioenschap al beslist is.
Hij wil dat Real morgen niet af gaat tegen Barca, en tuurlijk roept hij in mei dat hij ook maar eventjes de Supercopa heeft gewonnen (als ie m wint), maar dan is iedereen deze situatie al weer vergeten (mij incluus )

28 augustus 2012 om 19:21

Barca moet er morgen overheen walsen en er ontketent zich een crisis in Madrid, ongetwijfeld. Je merkt dat ze nog niet in vorm zijn en dat Mourinho naar oorzaken en oplossingen aan het zoeken is, dus dit is voor Barca het ideale moment om al vroeg in het seizoen een stevige tik uit te delen!

28 augustus 2012 om 19:21

Natuurlijk is het belangrijk dat jullie winnen van Barca, maar of dat gaat lukken is een 2e... Waarschijnlijk niet, Barca gaat denk ik 3-1 winnen.

28 augustus 2012 om 19:22

Je gelooft toch zeker niet dat een giga club als real gaat zeggen: de copa is niet belangrijk, komop. Hij moet zeggen: we zullen barca eens laten zien wie de baas is in bernabeu en ze helemaal van de mat spelen wat wij willen iedere prijs winnen!

28 augustus 2012 om 19:36

Tuurlijk. Net verloren van Getafe en dan een grote mond opzetten?

28 augustus 2012 om 19:39

ja, als je mourinho bent en je noemt jezelf de spcial one en el unico ofzo, dat moet je ook het lef hebben om zoiets te zeggen en dat uit te stralen naar je team.

28 augustus 2012 om 19:46

Lef heeft hij zowieso, maar hij verliest vrijwel altijd van Barcelona en heeft net van Getafe verloren... Je kan zeggen hij moet lef tonen, maar hij is niet helemaal achterlijk.... Sommigen vinden hem helemaal niet achterlijk, maar ik heb mijn twijfels sinds hij bij Real Madrid in dienst is...

28 augustus 2012 om 19:53

Jij ook al, das al de tweede die gaat twijfelen aan mourinho.

28 augustus 2012 om 20:32

Hij probeert de druk te verlichten. Na zo een uitspraak kunnen de spelers vrijuit voetballen. Mourinho is gewoon een meester in het verschuiven van het onderwerp.

28 augustus 2012 om 21:40

bij real is toch altijd druk, vooral na 2 verliespartijen tegen barca en getafe, dan kan je nog zoveel zeggen in de pers, maar de druk blijft immens.

28 augustus 2012 om 19:22

Elke prijs is belangrijk wanneer het hem uitkomt. Wat en triest figuur vind ik het toch ook.
Wees gewoon eerlijk elke prijs is belangrijk. Een zege tegen Valencia was zeer verdiend, maar daar hadden ze een Victor Ruiz die weer net als vorig seizoen een puike partij speelde in het Bernabeu. Tweede helft tegen Barcelona was gewoon zeer verdienstelijk en heb eindelijk ook genoten van een open wedstrijd in een El Clasico. Getafe wil ik niet eens me woorden aan vuil maken wat dat betreft heeft Mourinho gelijk alleen vind hem hier heel erg triest en niet motiverend voor de spelers. Het lijkt me dat je elke prijs wil winnen en als dat van je rivaal kan dan helemaal.

28 augustus 2012 om 19:22

Ik vermoed dat Barcelona opnieuw aan het langste eind zal gaan trekken aangezien Mourinho het nu al niet meer serieus meent en de laatste tijd erg faalt in tactische keuzes.

Wat betreft de wedstrijd tegen Valencia hadden we inderdaad de zege verdiend.
Maar tegen Barcelona was de wedstrijd helemaal niet in balans, Barcelona was stukken beter en had ons kunnen afslachten met 1-5. Gelukkig hebben we Casillas en Valdes nog.

Jammer dat Modric morgen nog niet in actie zal komen anders had ik de wedstrijd op deze manier aangepakt:

I. Casillas
Arbeloa
Pepe
Ramos
Marcelo
Lass
Alonso
Ozil
Modric
Ronaldo
Benzema
28 augustus 2012 om 19:25

Ik heb nog niet vaak op je reacties gereageerd. Maar ik kon als barca fan genieten van het real van Del bosque, zoveel dominantie, al met 3-0 voorstaan voor de wedstrijden, lekker frivool. Ik hoop echt voor jou dat die tijden terugkomen zodat het weer krakers worden die worden gedomineerd door 2 teams die plezier en macht uitstralen.

toch?

28 augustus 2012 om 19:34

Hoi Freddy,
Ik ben dagelijkse bezoeker hier op VZ maar posten komt er jammer genoeg amper van.

Het was inderdaad genieten van het Real Madrid van Del Bosque.
Dat is het soms nu nog steeds maar dan ook meestal tegen de "kleintjes" en dat vind ik jammer.
Ik als Madridista ben dan ook al een hele tijd helemaal klaar met Mourinho als coach van Real Madrid.
Als Madridista komt het rood me wel vaker op de wangen te staan...

28 augustus 2012 om 19:42

terwijl andere fans van real, hem tot in alles verdedigen, alles goedkeuren en zelfs over het spel, wat af en toe zeer verdedigend is, zeggen: als we maar winnen.

dan denk ik, waar is de bravoure gebleven van real. het magische van het witte shirt, waar je als van tevoren voor ging zitten met de gedachte, dit wordt in de CL bijvoorbeeld, weer een galavoorstelling.

28 augustus 2012 om 19:48

Ik begrijp dan ook helemaal waar je naartoe wil aangezien ik dagelijkse bezoeker hier ben lees ik ook wel eens de reacties van iedereen.
Ik ben het dan ook zeker en vast niet altijd eens met alle madridista's...

28 augustus 2012 om 19:34

ALs Real als eerst scoort dan winnen ze niet.. Altijd wanneer Real Madrid als eerst scoort, gaan ze doen alsof het al gespeeld is.
Ik verwacht een goede wedstrijd van Real Madrid eerlijk gezegd.. Netals de 2-2 in campnou vorig jaar. Ik verwacht een hongerige Real Madrid. Ik heb nogsteeds vertouwen in. Mij gaat het niet om prijzen, maar ik wil Barca gewoon verslaan.

Zo'n opstelling zou heerlijk zijn. Helaas kan het niet meer.

Casillas
Coentrao
Pepe
Ramos
Marcelo
Sahin
Xabi
Modric
Ozil
Ronaldo
Benzema
28 augustus 2012 om 19:44

Ik denk dat iedere madridista de aartsrivaal Barcelona wil verslaan alsook ik wil dat.
Maar ik ben de laatste maanden het vertrouwen in Mourinho verloren, Barcelona is toch wel een andere categorie dan Getafe...
Mourinho moet eigenlijk niet zo hard zeuren over de wedstrijd van afgelopen zondag aangezien hij ook wel een groot aandeel had bij de nederlaag wat betreft de basis, wissels en tactische keuzes.

Inderdaad, jouw opstelling ziet er lang niet slecht uit.
Alsook ik hoop op een hongerig Real om dan na de 90 minuten de beker in de lucht te duwen. ;

28 augustus 2012 om 19:46

Hey Blink,

Die opstelling van jou, dat zou van tevoren al indruk maken. als je zo gaat beginnen, dan dwing je barca toch al naar achteren?

Want barca kan niet tegen teams die druk zetten.

Real heeft vorig jaar, uitgerekend in Camp Nou al laten zien dat ze goed kunnen spelen. maar ja, je hebben mourinho als coach.

als ik dan ronaldo zie spelen denk ik, heeft ie wel plezier?

28 augustus 2012 om 20:14

Ja je hebt gelijk. Die spelers zijn stuk voor stuk sterk in balbezit.. Benzema, Ozil, Sahin, Modric, Alonso. Ik zou Ronaldo dan gewoon zo min mogelijk aan het spel laten deelnemen.. Hij moet zich bezig houden met scoren, niet het maken van het spel.
Maar ja.. Mourinho kiest altijd voor het fysieke spel. Dat heeft hem prijzen geleverd, hij zal niet zo snel van tactiek veranderen na een winst op Barcelona..

Soms vraag ik me af of Mourinho de 2-2/1-2 in Campnou niet meer herinnerd. Toen ging ik stiekem van die man houden, maar nu gaat hij weer laf spelen tegen Barca. Hij toont teveel ontzag in mijn ogen..maarja, laten we hopen dat hij morgen Real Madrid weer aanvallend laat spelen zoals de laatste clasico (competitie wedstrijd).

28 augustus 2012 om 20:36

Sahin heeft toch al getekend voor Liverpool, of heb ik een spectaculaire last-minute nieuws gemist?

28 augustus 2012 om 20:40

@boefje18,

Ik denk dat blink182 dat wel weet haha, maar mocht Sahin volgend jaar niet weer verhuurd worden, dan zou dit wel echt de ideale opstelling zijn!

28 augustus 2012 om 21:05

A ha, ik las het verkeerd. Ik dacht voor het huidige seizoen. Het ziet er idd goed uit!

28 augustus 2012 om 23:22

haha ja ik weet dat Sahin verhuurd werd. Het zou fantastisch zijn.. Sahin Xabi en Modric naast elkaar.. mijn God, we zullen van iedereen winnen...
Trouwens Modric is gewoon geselecteerd voor de wedstrijd van morgen..

Deze spelers zijn geselecteerd:
GK: Casillas, Adán y Jesús.
DF: Sergio Ramos, Pepe, Marcelo, Coentrão, Albiol, Arbeloa y Varane.
Mid: Özil, Modric, Kaká, Xabi Alonso, Granero, Khedira, Lass, Callejón y Di María.
FW: Cristiano Ronaldo, Benzema, Higuaín y Morata.

Hopelijk past Voetbalzone het aan...

28 augustus 2012 om 19:24

Tegen Barcelona was het in balans ? Keek hij naar een andere wedstrijd ?

28 augustus 2012 om 22:44

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik die zin las :-|

28 augustus 2012 om 19:28

Waarom voor iedere wedstrijd tegen barca zeggen dat het niet belangrijk is?
Tuurlijk is het belangrijk want een beker weg geven aan je aarts rivaal is nooit goed, dus minder indekken meer "ballen" tonen en er vol voor gaan !!
Off-topic
Mourinho vond ik altijd een genie...maar hij begint me de laatste tijd een beetje tegen te staan, daarbij maakt hij soms verkeerde tactische keuzes, ik zou het eigenlijk na dit seizoen wel met een andere trainer willen zien.

28 augustus 2012 om 19:32

Real Madrid wint de Copa Del Rey: Ze vieren het alsof ze voor het eerst de CL hebben gewonnen.
Barça wint de Copa Del Rey: Een onbelangrijk troostprijsje.

Mourinho is op dat gebied maar een zielig mannetje. Voor elke prijs moet gestreden worden. Ook voor deze.

28 augustus 2012 om 20:57

Ja maar dat zeiden velen ook Madrid de copa won, ach troostprijsje blabla..
suck it.

Je moet leren begrijpen dat Real fans het beste voor Real willen en Barca fans het beste voor Barcelona.

Natuurlijk ga ik niet boos worden als de scheids ons onterecht een penalty geef, maar ik ga wel zeiken als Barcelona een penalty krijgt.

Zo zit de mens in elkaar.

28 augustus 2012 om 19:34

Mourinho zet anders Kaka er gewoon morgen in tegen Barcelona..
Dan stijgt de kans dat ze kunnen winnen met minstens 25%
maar hij ziet niet in dat Kaka op dit moment beter dan iedereen in de selectie is.
Altijd als hij lekker op dreef is komt Mourinho hem weer op de bank zetten..
Modric speelt niet morgen, Kaka ook niet, oke dat is dus een winst voor Barcelona morgen, weet ik nu al....

28 augustus 2012 om 19:36

Ik ben erg benieuwd naar de wedstrijd. Ik verwacht dat Barcelona de prijs in beslag neemt, aangezien die een stuk beter speelde in de heenwedstrijd en Real eigenlijk heel gelukkig mocht zijn met de twee goals die ze daar maakte, en Real is in de competitie ook niet echt in vorm. Ronaldo heeft zich ook nog amper laten zien. Ik maak me toch wel een beetje zorgen om de vorm van Real en Ronaldo. Maar goed, het seizoen is pas begonnen, er kan nog van alles gebeuren. Daarom denk ik ook dat Mourinho de Supercup niet zo belangrijk vind.

28 augustus 2012 om 19:52

weet je wat het gekke is. en ik heb respect voor iedereen die zijn of haar favoriet heeft als speler. maar zoals jij over ronaldo praat, heb ik nog niemand zien doen. Eerst zeggen dat hij de beste is en nu hoor je niemand erover. Jij bent geloof ik de eerste.

28 augustus 2012 om 20:04

Ach ja je moet wel realistisch zijn. Ik ben een groot Ronaldo fan en hij is al jaren mijn persoonlijke favoriet, maar op dit moment lukt het effe niet bij hem. Ik verwacht wel dat dat weer terug gaat komen, maar je kunt moeilijk zeggen dat hij op het moment goed loopt te voetballen.

28 augustus 2012 om 19:41

Zeer professioneel opgesteld door Mourinho. Ik denk dat hij daar ook eerder wakker van ligt. Want een landstitel na speelronde 5 verspelen gaat hem niet in de koude kleren zitten

28 augustus 2012 om 19:47

Real verliest eens in de zoveel tijd, en meteen word er gezocht naar een psychologisch probleem.
Als het gewoon een keer tegen zit of slecht speelt kun je wel eens verliezen.
Wat een onzin om nou al naar problemen te zoeken na één nederlaag.

28 augustus 2012 om 20:10

Idd, ik denk dat als de spelers gewoon weer gaan spelen zoals in de voorbereiding dat er dan gewoon punten zullen worden binnengehaald. Maar natuurlijk kan het voor sommige spelers een psychologische klap zijn om drie wedstrijden op rij niet te winnnen...maar daar is Mourinho ook voor.

28 augustus 2012 om 19:49

Haha, wat een grappenmaker. Tegen Barcelona in balans :D

28 augustus 2012 om 20:09

Eens, ik heb liever dat we weer goed spel laten zien in de Liga en winnen dan dat we morgen de Supercopa winnen. Het liefst natuurlijk allebei, maar als ik moest kiezen zou ik kiezen voor beter draaien in de Liga.

28 augustus 2012 om 20:10

Vorige week prima wedstrijd? Het is dankzij 2 individuele flaters dat jullie nog een kans maken.

28 augustus 2012 om 20:37

Verdedigen/keepen is ook een kunst. Een doelpunt dat volgt uit rondo's over 50 schijven telt net zoveel als een blunder aan de ander kant.

Voetbal draait om doelpunten. Niet om hoeveelheid balbezit, passes, schoten, kansen.......

28 augustus 2012 om 21:44

maar het is wel mooier om te zien, of vindt je van niet. Als je sommige sublieme steekballen ziet die net geen doelpunt opleveren maar waarmee je wel 3 tot 4 man in een keer wegzet, met 1 pass, dan vindt ik dat mooier dat bijvoorbeeld een schot dat 3 keer van richtig wordt veranderd.

maar ieder zijn mening.

28 augustus 2012 om 20:11

Ik denk ook dat barca de supercopa wint. Ze zijn meer in vorm en real heeft drie x iets fouts gedaan dit seizoen. Maar wie weet misschien vlammen ze morgen wel en laten ze aan de wereld zien waarom Real Madrid Spaans kampioen 2011/2012 is

Ik hoop alleen dat we de Real van vorig seizoen zien. Snelle counters, mooie aanvallen en met brekers achterin. Pepe welcome back.

28 augustus 2012 om 20:11

"tegen barca was het in balans" whahahahaha wie neemt deze clown nog serieus.ook al zou barca nog met 5-0 winnen,is het volgens hem nog in balans.over getafe zegt hij de tenminste de waarheid,maar oh wee als het over barca gaat.deze man heeft echt wel diepe haatgevoelens tegen barca.over die zogenaamde kleine prijzen,ja het is belangrijk of onbelangrijk wanneer het hem uitkomt.echt een leugenaar en een walgelijke narcist.

29 augustus 2012 om 16:00

Mourinho heeft dat waarschijnlijk geleerd van van Gaal bij Barcelona toen hij nog een nietszeggend tolkje was waarschijnlijk.
Die houd ook al ontiegelijk veel van zichzelf en daardoor verliest hij soms de realiteit uit het oog.
Dus Mourinho valt denk ik niet zoveel te verwijten.

29 augustus 2012 om 19:59

De student heeft in dit geval werkelijk zijn meester overtroffen.beiden houden ze van show,hebben aandacht nodig en willen graag in het middelpunt van de belangstelling staan.ik ga toch liever voor van gaal dan deze clown.

Mourinho was in zijn chelsea tijd nog te pruimen,maar is daarna gewoon helemaal de weg kwijt.de laatste tijd is hij sowieso goed bezig om zijn Pr te beschadigen,

28 augustus 2012 om 21:05

Nou vriend als jij Iniesta beter vind dan Ozil is er echt iets mis met je voetbalkennis want met alle respect want Iniesta kan niet aan Ozil tippen hoor! Een goede speler maar beter als Ozil Not!

28 augustus 2012 om 21:37

Sorry, maar hier moet ik je toch even gigantisch verbeteren. Iniësta is de meest technische speler ter wereld en verdiend naar mijn mening zelfs de gouden bal dit jaar gezien zijn prestatie vorig seizoen en op het EK. Özil barst van het talent en kan Iniësta op een dag misschien overtreffen (alhoewel ik het betwijfel), maar op dit moment zeker niet. Iniësta is de meest technische middenvelder ter wereld op dit moment.

28 augustus 2012 om 21:51

Sorry Ozil is een geweldige speler maar Iniesta is echt een klasse apart. Ik heb echt zonder grapjes 3x liever Iniesta in mijn team dan Ozil. Iniesta is de meester in First touch, heeft een van de beste versneliingen ter wereld en de bal zit gelijmd aan zijn rechter voet. Ozil heeft ook een gweldige techniek maar het zijn de kleine dingen. Iniesta is een meester op het middenveld daar waar Ozil nog lang niet zo dominant is. Het grootste verschil zie je ook in de grote wedstrijden tussen Barcelona en Real waar 9 van de 10x Iniesta Ozil als een doodnormale voetballer laat lijken die alleen maar achter de bal aan moet rennen.

28 augustus 2012 om 21:23

Misschien een 'klein' beetje voorbarig, maar je zou kunnen zeggen dat La Liga al na twee speelronden is beslist.

28 augustus 2012 om 21:29

Ah shit, ja, bijna vergeten! De Supercopa is niet belangrijk! Behalve als je aan het eind van het seizoen geen CL, Liga of iets anders hebt gewonnen. Dán is ie wel belangrijk!

Huilen Mourinho. Van een supercoach tot een huilebalk eerste klas. Zó jammer.

Toptrainer, maar als onderdeel van de voetbalwereld een absolute teleurstelling. Verliezen kan hij niet, dus geen waardig man, in de trainerswereld.

28 augustus 2012 om 21:45

Nee joh, natuurlijk is de Supercopa van Spanje niet belangrijk...hè Mourinho?!

28 augustus 2012 om 21:48

Hij zegt we waren gelijkwaardig tegen Barcelona (balans) haha die man heeft serieus een hele rare kijk op de realiteit. Hij werd bij vlagen gewoon helemaal zoek getikt door Barcelona en het was dat Valdes een bluinder maakte, want 3-1 zou na mijn mening toch meer het krachtsverschil laten zien tussen Real en Barcelona.

Met 3-2 maakt Real nog een goede kans om wat te doen aan de achterstand maar als Barcelona hun niveau haalt dan winnen ze ook in Real. Mourinho heeft altijd van die rare uitspraken.

28 augustus 2012 om 21:54

Omdat Mourinho weet dat ze niet gaan winnen zegt die dat het niet belangrijk is, de uitspraken van die schijnheilige Mourinho geloof ik voor geen ene meter meer. Praatjesmaker.

28 augustus 2012 om 22:11

Zo wijs als hij is wilt hij hiermee zeggen dat dit Real nog niet klaar is voor een Clasico. Dat was wel duidelijk vorige week. En dan kregen ze ook nog eens een cadeau doelpunt mee van Valdes. Ik hoop morgen op een mooie galamatch van Barca.

28 augustus 2012 om 22:14

Ik denk dat Real wel tegenstand kan gaan bieden, maar het zal waarschijnlijk niet voldoende zijn. Ik hoop toch wel op een mooie wedstrijd met hier en daar wat hard spel, dat hoort er toch eenmaal bij. Al die mensen die meteen gaan huilen om een overtreding, als je een Clasico zonder één grove overtreding had, had je een saaie pot. Gelukkig speelt Pepe naar alle waarschijnlijkheid naast Ramos i.p.v Albiol, man, wat is dat een zwakke schakel zeg, net zoals Arbeloa.

28 augustus 2012 om 23:36

Ik vind het wel lekker hoor die wedstrijden hoe ze nu gaan. Een beetje elkaar dingen aannaaien, hier en daar een lekkere schop uitdelen, opstootjes etc. Hoort allemaal bij El Clásico. Helaas begrijpen veel Nederlanders dat niet die de Eredivisie gewend zijn waar ze net als kleine jongens spelen waardoor ze de wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid al snel als smerig, kinderachtig etc bestempelen.

28 augustus 2012 om 23:03

Jbnickelson en 19messi33, Ik zeg ook niet dat Iniesta niet goed is maar hij is ook een geweldige speler! Deze reactie van 28 augustus 2012 om 21:05 is op die van La-roja! Ozil is voor mij de beste middenvelder van de wereld, hij is technisch zeer goed, hij heeft een fantastische pass, hij is snel, en maakt zijn goals! Vergeet die actie niet van hem toen die Iniesta er uit dolde en voorbij sprintte! Maar dat doet er niet zo veel toe, Iniesta is voor mij na Ozil de beste middenvelder ter wereld. Ozil is gewoon te gek!

28 augustus 2012 om 23:32

Dit is voor Barcelona met het oog op de competitie de ideale kans om Madrid nog meer pijn te doen. Speel je ze van het veld in hun eigen stadion zullen de zorgen alleen maar groter worden en kan dit een dure slechte competitiestart voor Madrid worden.

28 augustus 2012 om 23:36

Ja, voor een coach die 2x de CL en 1x de Europa League heeft gewonnen, is de Spaanse supercup van levensbelang hoor! Zeker als je ook nog in de 3 grootste Europese competities alle prijzen hebt gepakt, op deze Spaanse supercup na! Deze supercup wordt gewoon belangrijk gemaakt door de 2 ploegen die tegenover elkaar staan. Mourinho heeft honderd procent gelijk als hij zegt dat deze prijs niks voorstelt. De meeste mensen hier lijken mij eigenlijk blind voor de feiten. Sommigen zeggen dat hij enkel een uitstekende motivator is? Hoe win je dan in godsnaam met Fc Porto eerst de Uefa Cup en het jaar daarna de Champions League, met dezelfde ploeg? Hoe pak je dan alle prijzen die er te winnen vallen met iedere ploeg die je coacht? (daar tel ik de CL bij Chelsea en op dit moment Real nog niet bij mee). De CL finale met Inter tegen Bayern was een en al tactiek van Mourinho! Bayern was op dat moment ook de favoriet. Ze mochten gewoon niet als eerste een tegengoal tegen krijgen, omdat Internazionale zo goed was in defensief positie kiezen! Wat ook weer de kritiek weerlegt van mensen die zeggen dat hij zijn ploeg nog niet eens fantsoenlijk positiespel kan bijbrengen. En over het zogezegde slechte spel van hem? 100 punten in 38 wedstrijden! 121 doelpunten! Geen enkele ploeg deed ooit beter! Maar toch blijven jullie kritisch, gewoon omdat hij een groot ego heeft, wat niet meer dan normaal is na wat hij allemaal al gepresteerd heeft. Mourinho is de beste coach uit de geschiedenis en zal dit waarschijnlijk ook altijd blijven!

29 augustus 2012 om 00:00

Ik verwacht dat als barca met deze opstelling tegen madrid aantreden ze een goede kans maken.

Valdes
Dani Alves
Puyol
Pique
Jordi Alba
iniesta
Busquets
Xavi
Pedro
Messi
Villa
29 augustus 2012 om 01:09

Zij die man nou net: "tegen Barcelona was het in balans'' ????

29 augustus 2012 om 10:38

Word weer lekker een wedstrijde in Bernabeu kijken, met Barcelona dat 70% balbezit heeft, en probeert de Madrileense muur te slechten. Real dat erop gokt dat Ronaldo weer een balletje uit een corner binnenkopt. Volgens mij is die Supercopa nu al voor Barca, maar voor Mourinho telt dat natuurlijk niet... Zou ik ook zeggen als je thuis telkens weggespeeld wordt en anti-voetbal voor eigen publiek speelt.

29 augustus 2012 om 11:43

Dit zegt hij alleen omdat hij weet dat hij gaat verliezen, Triest figuur

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
Xabi AlonsoMiddenvelder280
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

477 fans
Coach, 50 jaar
SeizoenClub
2010-2013 Real Madrid
2008-2010 Internazionale
2004-2007 Chelsea
2002-2004 FC Porto
2001-2002 União de Leiria
Laatste voetbalnieuws

'Plan B' Heynckes: 'Er is nog geen contact met Real Madrid geweest'

Real Madrid wil Carlo Ancelotti als opvolger van José Mourinho, maar volgens voorzitter Florentino Pérez zijn er nog twee kandidaten. Eén kandidaat luistert naar de naam van Jupp Heynckes, zo claimde...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Dat Arsenal jaagt op de handtekening van Stevan Jovetic is geen noviteit, maar het blijkt de Londenaren echt menens te zijn. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1875 seconden.