Voetbalzone

Update: HSV kan Van der Vaart niet betalen: ‘Kans is dertig procent’

Donderdag, 30 augustus 2012 om 14:19

Tottenham Hotspur verkocht Luka Modric aan Real Madrid, maar dat betekent niet dat Rafael van der Vaart opeens zeker is van een basisplaats. Als we de geruchten uit Engeland mogen geloven, wil André Villas-Boas de selectie nog versterken met Willian (Shakhtar Donetsk) en Moussa Dembélé (Fulham). Hamburger SV houdt de situatie scherp in de gaten.

/

De Noord-Duitsers zouden graag werk willen maken van de terugkeer van Van der Vaart en de Hamburger Morgenpost weet dat de middenvelder zo goed als persoonlijk rond is met HSV over een hernieuwde samenwerking. Dat maakt een transfer echter nog geen zekerheid, want Tottenham zou liefst achttien miljoen euro willen hebben voor de Nederlander. HSV zou, mede dankzij de hulp van een investeerder, bereid zijn om twaalf miljoen euro neer te leggen.

In de komende dagen belooft het dus nog spannend te worden rondom de 29-jarige Van der Vaart, die afgelopen weekend in de basis stond bij Tottenham, maar een week eerder op de bank moest beginnen. Met Gylfi Sigurdsson hebben the Spurs bovendien al een soortgelijke speler als Van der Vaart binnengehaald. De honderdvoudig international speelde tussen 2005 en 2008 al voor HSV en zijn vrouw Sylvie heeft een behoorlijke carrière opgebouwd in Duitsland.

Update 30 augustus 14.19 uur - HSV kan Van der Vaart niet betalen: ‘Kans is dertig procent’
Rafael van der Vaart zou er persoonlijk al uit zijn met Hamburger SV, maar of het daadwerkelijk van een transfer komt is nog maar de vraag. Tottenham Hotspur houdt vast aan een vraagprijs van achttien miljoen euro, HSV heeft nu aangegeven maximaal tot twaalf miljoen euro te kunnen gaan. De club beschikt, vooral door de afbetaling van het stadion, niet over veel geld. “Op dit moment schat ik de kans op een goede afloop op dertig procent. Onder de huidige voorwaarden komt het niet tot een transfer”, zegt voorzitter Carl-Edgar Jarchow in het Hamburger Abendblatt.

Poll

Rafael van der Vaart past beter bij HSV dan bij Tottenham Hotspur

28 augustus 2012 om 16:17

18 miljoen is wel veel voor een speler die toch al over zijn top heen is. Als ik HSV was zou ik hooguit 10 miljoen betalen.

28 augustus 2012 om 16:21

Ik zou niet zeggen dat hij al over zijn top heen is. Zijn fitheid is nooit goed geweest en dat laat misschien wel lijken dat hij over de top is, zeker in Engeland. Maar hij laat nog steeds regelmatig zien dat hij gewoon een baas is op het veld. Dat hij van het weekend weer werd gewisseld snap ik dan ook echt niet. Was zowat bij iedere aanval in de eerste helft betrokken.

28 augustus 2012 om 17:24

Volgens mij maakt VDV nooit de volle 90 minuten vol, vaak is de tank na 60-70 min wel volledig leeg. Ik denk dat hij beter bij HSV past, daar wordt al het loopwerk voor hem ingevuld. Misschien dat het vaak fysiekere spel in Engeland toch iets te zwaar voor hem is.

28 augustus 2012 om 23:59

Hij speelde afgelopen seizoen ook maar 6x 90 minuten!!

28 augustus 2012 om 16:23

De vraag is of hij ooit top is geweest. We kunnen toch eigenlijk wel stellen dat Van der Vaart overal in de top heeft gefaald maar het wel uitstekend doet in de subtop. Bij Real Madrid en Oranje is het nooit de speler geweest die hij bij HSV en Ajax wel was. Bij Tottenham was zijn vorm ook wisselend. Kortom, leuke speler voor de Europese subtop, maar niet topper die door velen wordt beweerd. Het is geen Sneijder, Van Persie of Robben.

28 augustus 2012 om 16:43

Ik vind je oordeel wat falen betreft behoorlijk hard. Bij Ajax en HSV werd er een team om hem heen gebouwd, en daar liet hij toch erg vaak zien dat hij een speler was van buitengewone klasse.

Real was wel een drama (net als bij Sneijder, Robben misschien in mindere mate) en bij Tottenham werd snel duidelijk dat hij fysiek de PL niet aan kan. Ik zou hier dan ook eerder spreken van ongelukkige keuzes.

28 augustus 2012 om 16:44

Ja, ik snap jou motivatie wel waarom hij misschien nooit top is geweest. Alleen Sneijder en Robben faalden ook bij Real Madrid (arjen ook bij Chelsea, tenminste vond hem toen niet zo goed als nu). Zij hadden het geluk wel nog een club te vinden die hoog aangeschreven staat. (de echte topclubs.)

Rafael heeft de meeste caps achter zijn naam, toegegeven dat hij vaak gewisseld werd onder Bert. Het EK 2008 was hij fenomenaal onder van Basten. (tegen Frankrijk en Italië).

Bij HSV heeft hij het geweldig gedaan en behoorde hij zeker wel tot de top (i.i.g deed niet onder voor Sneijder). Nu hoor je minder over hem en denkt iedereen dat hij over zijn top is. Dat hij conditioneel niet top is op het moment klopt zeker. Daarom hoop ik dat hij bij HSV gewoon weer de volle 90 minuten mag spelen.

28 augustus 2012 om 16:45

@lucasafca

Welk team had hij bij Ajax om zich heen? Volgens mij moest hij noodgedwongen linksbuiten spelen op een gegeven moment, wat hij weigerde. (neemt niet weg dat hij het inderdaad super deed bij Ajax).

28 augustus 2012 om 16:50

Dat was op het einde idd het geval maar het merendeel van de wedstrijden stond hij toen gewoon op het middenveld.

28 augustus 2012 om 16:54

Juist doordat hij fysiek niet sterk genoeg is hoort hij niet bij de top. Als middenvelder moet je gewoon heel afgetraind zijn tegenwoordig. De enkeling die dat niet is (en dat zijn er echt niet veel) heeft zulke buitenaardse specifieke kwaliteiten dat hij het daarmee kan compenseren.
Van der Vaart heeft technisch en tactisch genoeg kwaliteiten om zijn fysieke makken te kunnen compenseren voor de subtop, maar niet voor de top.

28 augustus 2012 om 16:56

Het is toch wel jammer, in de jeugd was het het grootste talent en hij was ook heel vroeg met zijn ontwikkeling, hij was al aanvoerder bij ajax toen sneijder echt een vaste plek veroverde.

maar sinds zijn vertrek bij ajax staat die stil en heeft hij zich niet verder ontwikkeld wat sneijder en v. Persie wel hebben gedaan.

het is wel jammer want er zat zoveel meer in, dit had nu onze beste speler moeten zijn, maar heeft het nooit helemaal waar gemaakt, heeft wel goed gepresteerd maar hij er zat zoveel meer in !

28 augustus 2012 om 17:29

De vaag of hij ooit top is geweest is bij deze een verkeerde vraag. De vraag zou moeten zijn: "heeft van der Vaart ooit een kans gekregen in de top?". In het Nederlands elftal heeft hij nooit een lange periode op tien mogen spelen, omdat Sneijder daar de voorkeur kreeg. Tegen Portugal (EK 2012) (waar we weliswaar 3-1 van verloren) was hij na Stekelenburg de beste speler aan Nederlands zijde. Het is dus niet realistisch in mijn ogen om van der Vaart te beoordelen bij Nederland. Het is onzin om te stellen dat van der Vaart geen Real niveau had, want ik heb hem wedstrijden zien voetballen van ongekend hoog niveau. Als van der Vaart onder het bewind van Mourinho had gespeeld bij Internazionale, was het ineens wel de topper geweest zoals Sneijder nu is?

28 augustus 2012 om 17:44

Bij Real Madrid heeft Van der Vaart 'gewoon' zijn minuten gemaakt. In zijn eerste seizoen 32 wedstrijden en het tweede seizoen 26. Ondanks zijn blessuregevoeligheid en de concurrentie. Na de blessure van Kaka heeft van der Vaart hem prima vervangen. De fans van Real Madrid waren dan ook ontsteld omdat hij moest vertrekken.

Van der Vaart is nergens mislukt. Enkel bij Real Madrid was hij niet zeker van zijn plek maar heeft hij het prima gedaan. Bij Ajax, HSV en Spurs was hij tot nu toe, als zijn fitheid het toe liet, zeker van zijn plek en belangrijk voor het team.

Ik hoop dat hij bij Tottenham blijft, top/subtop Engeland en een schitterende club. Waar hij zeker nog belangrijk kan zijn. Volgend jaar kan hij ook nog wel naar HSV of Ajax.

28 augustus 2012 om 17:55

Natuurlijk is VDV Top. Dit heeft hij bewezen bij Ajax, Hsv, Tottenham en toch ook Oranje. Persoonlijk ben ik meer fan van Rafael, dan van Sneijder. Robben en Van Persie spelen natuurlijk op een hele andere positie... je kunt een aanvaller niet vergelijken met een middenvelder.. Het is alleen jammer dat hij bij Real en Oranje niet echt de kansen en/of het vertrouwen kreeg die hij nodig heeft om te presteren. Denk ook niet dat er echt iets mis is met zijn conditie de meesten voetballers kunnen het veeleisende competitie- en bekerprogramma van de Engelse ploegen niet aan. Tottenham laat hem liever elke wedstrijd 60 minuten spelen dan hem de ene week 90 minuten te laten spelen en de andere week hem een uur op de bank te houden.

Te jammer als VDV naar HSV gaat.. dat is nu echt een matige Duitse ploeg geworden. VDV zou ik wel graag bij Psg, Milan of Bayern willen zien spelen. Passen veel beter bij hem... Van der Vaart in de aparte Franse competitie, Rafael als opvolger van Seedorf rivaliserend met maatje Wesley of VDV bij een van de best voetballende ploegen van de wereld samen met Robben.

28 augustus 2012 om 17:56

@lucasafca: Voordat er een team om je heen gebouwd gaat worden moet je het wel bewijzen. Van der Vaart heeft dat in de top gewoon niet gedaan, zelf bij Real niet toen hij de kans kreeg op zijn favoriete positie na het vertrek van Kaka. Het was zeker niet slecht, maar super was het ook niet. Hetzelfde geldt bij Oranje. Hij speelde niet vaak op 10, maar als hij dat deed dan was hij veelal ook matig. Van der Vaart heeft tot nu toe alleen zijn topvorm laten zien bij subtoppers, blijkbaar kan hij het niveau van de absolute top net niet aan.

28 augustus 2012 om 17:57

@jaspersj: Wanneer heeft hij het bewezen in Oranje dan, en dan niet met 1 of 2 wedstrijden aankomen maar even over een langere periode? HSV en Ajax zijn geen Europese top en bij Tottenham was hij ook verre van onomstreden.

28 augustus 2012 om 17:58

overal in de top gefaald?
Wat een onzin zeg.. Hij moest weg bij Madrid inderdaad.. Net als alle Nederlanders, oa Sneijder en Robben en die bewezen vervolgens dat ze meerwaarde hadden, Champions League finale in Madrid..
Ook van der Vaart speelde gewoon goed in Madrid.. Meer topclubs heeft hij niet gehad.. Behalve Ajax dan, daar was hij lang en breed de beste..

28 augustus 2012 om 19:59

Snijder en Robben hebben niet gefaald bij Madrid, zij zijn slachtoffer geworden van een politiek spelletje... Deze twee hebben uiteindelijk top gepresteerd bij hun nieuwe club, dat kan je van V/d Vaart niet zeggen, blijft wisselvallig...

28 augustus 2012 om 20:02

Bij Madrid dachten de Oranje-spelers dat ze groter waren dan de club....met name in Duitsland werden ze pas op hun plaats gezet.

28 augustus 2012 om 22:27

@tim101: Robben en Sneijder hebben zich ook in Oranje bewezen, dat kan Van der Vaart niet zeggen. Nooit heeft hij ergens overtuigd, behalve in de subtop. Dat zijn gewoon feiten.

29 augustus 2012 om 00:03

Sneijder vaalt ook vaak genoeg bij Inter hij heeft daar maar 1 goed seizoen gedraaid en heeft daarna letterlijk niks meer goeds laten zien.

En over robben gesproke hij faalde niet bij Chelsea dat hij voor 25 miljoen naar real ging zegt al genoeg.

28 augustus 2012 om 16:25

10 miljoen vind ik al erg veel, Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat deze jongen zijn lichaam blijkbaar niet is gemaakt voor de topsport, Hij komt conditioneel te kort in de PL en licht er bijna altijd uit met kleine blessure's in de Ajax opleiding was hij HET talent van de toekomst & als je nu kijkt naar Sneijder moet je concluderen dat hij toch wel een klasse beter is dan VdV zijn lichaam kan het gewoon weg niet aan, Als deze jongen de power conditie loopvermogen van een Scweinsteiger of een Modric had zou hij nog steeds bij de Creme de la Creme horen daar ben ik van overtuigd want aan voetbal intiligentie geen gebrek bij deze meneer.

een transfer naar HSV lijkt me goed voor deze vent, Hij kan het gewoon niet belopen in de PL & bij HSV is hij dé grote man op de 10 positie met achter hem mensen die het vuile werk opknappen, Mischien kan hij HSV ook weer naar een hoger niveau tillen want die club hoort zeker in europa te spelen.

Off : Had al een tijdje niks meer gehoort over die Willian van schaktar maar dat is écht een heerlijke speler hoor staat op lijsjtes van diverse topclubs & ze hebben nog een braziliaanse talentje rondlopen ook hij kan het ver gaan schoppen, Hopen dat ze snel de overstap maken naar onze kant van europa.

28 augustus 2012 om 18:06

""ik blijf het eeuwig zonde vinden dat deze jongen zijn lichaam blijkbaar niet is gemaakt voor de topsport,""

Lach jezelf eens eventjes heeul snel uit.. jij kon nog niet eens lezen toen deze man al op topniveau voetbalde. Rafael van der Vaart speelt al 12 jaar, vanaf zijn 17e op topniveau, heeft het gemaakt in 4 van de grootste competities ter wereld, 5 grote eindrondes meegemaakt en al 100 interlands gespeeld/. Zelfs bij Real Madrid was hij een belangrijke speler. Dat zij van hem af wouden, dat zegt niet zoveel want zij stuurden ook Raul, Sneijder, Robben en Huntelaar weg, terwijl Drenthe mocht blijven.

Ik hoop dat Vander Vaart bij Milan, Arsenal, Bayern of PSG gaat spelen.

28 augustus 2012 om 17:30

Absurd bedrag vooral gezien zijn leeftijd en dat hij zelf voor maar 8 miljoen werd opgehaald. HSV zal dit denk ik niet gaan betalen. Ik heb wel het idee dat AVB niet per se VDV in de selectie wil hebben dus ze gaan vast wel zakken met de prijs.

28 augustus 2012 om 16:18

Dat meen je niet!? Tottenham waar ben je mee bezig!! we verkopen steeds meer spelers maar er komt helemaal niks meer binnen!!. we missen echt iets in het team en als het zo doorgaat zie ik ze echt geen 4e plaats meer halen!

28 augustus 2012 om 16:24

Je doet alsof van der Vaart al is verkocht maar dat is nog niet het geval he. Mocht het wel zo zijn dan hebben ze met Sigurdson een uitstekende vervanger al binnengehaald. Of was je hem soms vergeten?

28 augustus 2012 om 18:15

Ik ben hem niet vergeten. Alleen word er nu op de lopende kant verkocht en er komen haast geen spelers van formaat binnen. Er is te weinig kwaliteit aanwezig ik zie het zo echt niet zitten met deze selectie veel te weinig kwaliteit. Tottenham was altijd bekend om zijn hele sterke middenveld en als Van Der Vaart vertrekt is daar niks meer van over dan heb je alleen als een aanvallende middenvelder Sigurdsson. Parker en Sandro zijn verdedigend. We hebben gewoon aanvallers nodig

28 augustus 2012 om 16:24

Ik snap hier ook echt niets van als dit waar is.. Nu kan van der Vaart tegen degradatie gaan vechten bij een HSV wat niet veel meer voorstelt in verhouding met eerdere jaren... Jammer dit!

28 augustus 2012 om 16:24

Denk dat AVB sowieso Willian haalt, die wilde hij bij Chelsea ook al halen. En als VDV daadwerkelijk gaat kan Dembele er ook nog bij.

28 augustus 2012 om 16:25

Ik vind het niet eens zo gek van Tottenham, zo gaat het daar immers altijd al, het is de enigste club in de top 10 van Engeland die volgens mij jaar op jaar winst maakt..

Ik vind het eerder opmerkelijk van Van der Vaart, HSV is gewoon onder zijn niveau.

28 augustus 2012 om 17:51

Nee, dat is Arsenal. Tottenham heeft afgelopen seizoen voor het eerst in tijden winst gemaakt. Daarvoor steevast verlies. Ze hadden lange tijd ook netto meer gespendeerd dan Man Utd op het gebied van transfers.

28 augustus 2012 om 16:18

Indien Tottenham haar selectie nog wilt versterken met Willian en/of Dembele kunnen ze Van der Vaart inderdaad het best verkopen. Met Gylfi Sigurdsson is de vervanger voor hem al in huis. HSV is dan een prima club om naar toe te gaan, hij kent de stad en de Bundesliga al én z'n vrouw werkt er.

28 augustus 2012 om 16:18

modrid weg, vd vaart gaat weg, trainer weg, wat gaat tottenham doen? zijn ze van plan om spelers te kopen?

28 augustus 2012 om 16:50

Voor mocht je het gemist hebben, Sigurdsson/vertonghen/avb werden al gehaald. Als nu nog Dembélé en Lloris gehaald worden, is de selectie zeker prestatieklaar.

28 augustus 2012 om 16:56

Waarschijnlijk zal Lloris al komen (bod is volgens sommige bronnen al geaccepteerd), en er is interesse voor Isco (malaga), Willian (shaktar), Démbéle (fullham), Joao Moutinho (porto) en M'vila (stade Rennes). Dus misschien als VdV weg gaat dat Dembele en Willian komen, zou ideaal zijn in mijn ogen. Aan de ene kant jammer dat VdV weg zou gaan, hij was altijd uitstekend tegen Arsenal en was géweldig samen met Crouch, maar te wisselvallig en we hebben zijn vervanger al (sigurdsson)...

28 augustus 2012 om 16:18

Toch een rare stap. Speelde veel bij Spurs en is nu ook een betere ploeg dan Hamburg. En de Engelse competitie is sterker.

28 augustus 2012 om 16:24

Volgens mij zit hij juist steeds vaker op de bank. Daarnaast was hij in Hamburg een süperster en bij de Spurs niet meer dan een gewaardeerd teamgenoot. Begrijp wel dat hij terug wil, maar het gevaar is dat iedereen weer hetzelfde verlangt van wat hij in zijn eerste periode liet zien. De grote vraag is, kan hij dat nog wel?

28 augustus 2012 om 16:27

Nee hoor speelde bijna altijd(33wedstrijden vorig seizoen en in zijn eerste 28) Alleen werd die vaak gewisseld omdat die fysiek erdoor zat.

28 augustus 2012 om 17:32

Spurs fans denken dat Sylvie hem heeft gevraagt om naar Duitsland te gaan en geven haar nu vooral de schuld. Zij heeft het ondertussen wel ontkend, maar het heeft er alle schijn van dat zij wel een grote rol heeft gespeeld in zijn beslissing.

28 augustus 2012 om 16:19

Dit is toch wel een verrassende stap terug die VDV zou doen als hij terug gaat naar Hsv. Door de komst van Gylfi Sigurðsson lijkt hij ook minder te gaan spelen. Ook omdat ze vrouw veel in Duitsland werkt lijkt me een rol te spelen in deze keuze voor Vdv.

28 augustus 2012 om 16:26

zo verrassend is dat niet aangezien hij bij de Spurs en Oranje geen 90 minuten vol kan houden.dus ik snap heel goed dat ze deze over the hill speler kwijt willen.

28 augustus 2012 om 16:19

Hsv? Van der Vaart zien we dus als speler nooit meer terug bij Ajax als dit waar is, jammer.

28 augustus 2012 om 16:51

Met alle respect hij zou ook echt nog wel van toegevoegde waarde zijn maar we hebben gewoon teveel talenten lopen op het middenveld waarvan hij de ontwikkeling van in de weg zou staan.

28 augustus 2012 om 17:17

Van der Vaart het prima de rol van Poulsen op zich kunnen nemen.

28 augustus 2012 om 17:47

Laten we zeggen dat Christian Poulsen nog twee jaar blijft bij Ajax, je weet het natuurlijk nooit in het voetbal maar laten we dat even zeggen. Dan is Poulsen 34 jaar wanneer die twee jaar voorbij zijn. Dan is hij te oud voor Ajax zou je zeggen, en dan is Van der Vaart 31 jaar...ik zou persoonlijk zeggen dat hij dan absoluut nog bij Ajax mee zou kunnen al is het alleen al om de ervaring over te brengen, en om ervoor te zorgen dat de jonge spelers rustig blijven in sommige situaties.

Een Rafael van der Vaart zou op zijn 31 nog prima meekunnen met Ajax, is 'mijn' mening. Hij speelt waarschijnlijk toch niet álle wedstrijden aangezien zijn blessure gevoeligheid, dus dan komen de Ajax-talenten toch wel aan de beurt.

Kortom, Als Rafael nog twee jaar HSV zou doen en dan eventueel zou willen terugkeren naar de Arena, dan sta ik er zeker voor open. Al is het alleen al om de jonge talenten op het middenveld zoals bijv. Klaassen te coachen.

Maar nogmaals dit is hoe ik tegen deze zaak aankijk.

28 augustus 2012 om 19:04

Opzich heb je gelijk hoor alleen voor Poulsen is geen oplossing want van de Vaart is geen verdedigend middenvelder.
Maar inderdaad over 2 jaar kan alles er anders uitzien met wat we rond hebben lopen en ook zal bijvoorbeeld Eriksen er dan niet meer zijn.

28 augustus 2012 om 16:19

Kwestie van het vrouwtje gaat voor het mannetje. Ik kan me niet voorstellen dat v/d Vaart Tottenham uit puur eigen overweging gaat inruilen voor Hsv. Puur sportief is dit natuurlijk een flinke achteruitgang. Dit zal een wel overwogen beslissing zijn geweest van 'het gezin'. En dan is de keuze gelijk een stuk beter te begrijpen.

28 augustus 2012 om 17:33

Kan best weleens kloppen. Ze zal hem vast verteld hebben dat hij minder aan spelen toe gaat komen en bla, maar er zal veel eigenbelang spelen bij haar redinaties.

28 augustus 2012 om 16:20

en nu nog bale..... dan is het bye bye tottenham! wordt je opeens een middenmoter...

28 augustus 2012 om 16:25

40miljoen van Modric, 18 van VDV en als dan Bale nog verkocht word(wat wel niet gebeurt denk ik) dan heb je daar sowieso nog minstens 25miljoen bij.
Kan je toch wel aardig wat mee terugkopen.

28 augustus 2012 om 17:06

Dat wel inderdaad! maar de vraag is.. wie wilt er dan nog naar toe?? geen top spelers in ieder geval )

28 augustus 2012 om 17:35

Goed punt Sam. Als Vdv, Bale en Modric weg zijn dan kan je willen kopen wat je wil, maar buitenstaanders weten ook dat er wel heel veel kwaliteit weg is gegaan en dat ze niet veel kans maken op prijzen. Een beetje zoals Anzhi nu moeite heeft om hele grote spelers te trekken en Malaga enige seizoenen geleden.

28 augustus 2012 om 16:20

Waarom? Waarom? HSV is niet meer wat het geweest is, ze zijn zo verzwakt sinds je weg was Rafael. Nu mag je basisplek in Oranje wel vergeten..

28 augustus 2012 om 16:27

die mag hij wat mij betreft toch al vergeten,hij kan het niet (meer) bijbenen.gewoon Fer erin.

28 augustus 2012 om 19:54

Och och maandag VI gekeken zeker ? Fer kan bij lange na niet tippen aan de kwaliteiten van v/d Vaart man ! Heeft in zijn hele lijf nog niet zoveel oetbal als v/d Vaart in zijn kleine teen . Niet gelijk alles wat op tv gezegd wordt na lullen heh ?

29 augustus 2012 om 08:53

enige wat ik kijk is eredivisielive,die vi mannetjes kan ik niet uitstaan..gaat er mij om dat Fer maar een voorbeeld is.kan ook Sneijder langs de Jong en dan v. Persie op 10.v.d.vaart kan het al jaren niet meer bijbenen.elke wedstrijd moet die bejaarde er na 70 minuten af.

28 augustus 2012 om 16:24

Goede voetballer, fysiek niet goed genoeg. Hij heeft al jaren geen 90 minuten volgemaakt, Tottenham heeft meer aan een speler die het een hele wedstrijd volhoudt.
Daarbij is de keuze voor HSV wel te begrijpen omdat hij daar het beste voetbal uit zijn carriere heeft gespeeld en zijn vrouw een carriere heeft in Duitsland.

28 augustus 2012 om 16:25

Zo wat een afgang voor Rafael zeg! Zijn carrière dooft hiermee als een nachtkaars. Hij gaat nu spelen voor een club die niet eens EL speelt, en in Duitsland ook nergens echt om meedoet. Waarom doe je dit Rafael?

28 augustus 2012 om 17:36

Sylvie lol. Maar HSV draagt hem echt op handen dus voor zijn ego zal het hem veel deugd doen en hij is altijd verzekert van een startplaats wat bij Spurs misschien niet meer zo is nu AVB de scepter heeft overgenomen van Harry.

28 augustus 2012 om 16:26

18 Miljoen voor een bijna 30jarige speler die niet eens 70min kan spelen is wel erg veel. HSV is ook niet de rijkste daarom verwacht ik dat VDV gewoon in Londen blijft. Tottenham krijgt wel veel geld indien deze transfer doorgaat, 60miljoen is niet niks. Lloris zou ik meteen kopen samen met Dembele.

28 augustus 2012 om 16:28

Dit zou ik echt geen goede keuze vinden van Rafael. HSV is in verval en heeft totaal geen selectie waarmee ze ook maar in de subtop van Duitsland mee kunnen doen. Dit zou echt een enorme achteruitgang zijn voor Van der Vaart, van subtop Engeland naar middenmoot Duitsland. Echt zonde als hij tekent voor Hsv.

28 augustus 2012 om 16:28

Een geweldige voetballer nog steeds. HSV is zijn club, ik weet niet waarom hij dat vind, ook ik vind HSV een geweldige club. Tuurlijk hebben ze het afgelopen seizoen minder gedaan en is dit seizoen de start niet soepeltjes verlopen, maar HSV blijft natuurlijk een club met geschiedenis en trots.
Ik hoop dat Rafael de transfer afrond naar Hamburg en dat hij daar mooi z'n carriere uit gaat voetballen, want voetballen kan hij als de beste!

28 augustus 2012 om 17:07

Maar met trots en geschiedenis koop je zo weinig. Vdv dreigt namelijk ook de geschiedenis in te gaan als een voetballer met trots en belofte en mogelijkheden, maar wel zonder echte prijzen. HSV zal de komende jaren weinig klaarspelen, als het meezit maakt VDV het nog eenmaal mee dat ze EL voetbal spelen. Terwijl hij toch bij een club mag spelen die voor CL voetbal meedoet en voor de titel gaat?

Luuk de Jong speelt ook voor een club met zoveel trots en geschiedenis..zijn zo goed als uitgeschakeld voor de CL, spelen dus EL, een seizoen als het vorige evenaren is vrijwel onmogelijk, en dan speel je straks een bijrol in de Bundesliga. Maar wel met een mooie geschiedenis ;

28 augustus 2012 om 16:31

Rafael van der Vaart is al een tijd fysiek/motivatiewijs over de top heen. In Italie had hij per definitie beter gepast dan in Engeland en Spanje. Desondanks heeft hij bij beide clubs mooie dingen laten zien en mag je als Nederlander trots zijn op een dergelijke speler uit eigen land. Wij nemen steeds met minder genoegen, denken alleen aan de Van Persie's. Wij mogen onze hand dichtknijpen dat we zo'n goede jeugdopleiding hebben, anders waren we geen haar beter dan de Oostenrijkers, Zwitsers e.d.

Mijn inziens kan hij beter blijven bij Tottenham of gelijk tekenen bij Ajax i.p.v. Hsv. HSV is in alle opzichten een minder mooie club en wil Van der Vaart ooit nog bij Ajax terugkeren op normaal niveau, dan moet hij dat binnen een jaar doen.

28 augustus 2012 om 16:34

Goed dat Vdv terug gaat naar Hsv , jammer dat hij het echt nooit heeft kunnen maken in de top, hopen dat hij Hsv weer op sleeptouwen neemt en dan naar Ajax verkast.

28 augustus 2012 om 17:38

Hij ging een beetje op een nare manier weg bij Ajax. Men vond hem te dik en Sylvie werd overal zwart gemaakt, vandaar dat hij voor zo goedkoop richting HSV trok. Ik zie Sneijder en Heitinga en zo wel terug willen ooit naar Ajax, maar VDV een stuk minder.

28 augustus 2012 om 16:41

Domme keuze, bij de Spurs sta je in de basis, speel je (bijna) altijd, goede en leuke competitie, hoog niveau, goede spelers rondom je en bij Hamburg ga je dit al niet tegenkomen. Vdvaart is op een punt van zijn carrière gekomen dat hij niet meer moet vechten (als enige speler, bij Tottenham heb je genoeg dragende krachten) of zich kapot moet lopen om fouten van andere goed te maken wat bij Hamburg vaak genoeg gaat gebeuren. Dan had hij net zo goed naar Ajax kunnen komen.

28 augustus 2012 om 16:48

Ach, we hebben toch al een ideale opvolger lopen. En VDV is toch maar 25% van het jaar topfit en ondertussen ook over zijn top, dus goede zet van Spurs. Maar dan enkel indien ze Dembélé zeker halen.

28 augustus 2012 om 16:51

ik wou het er idd net neerzetten, aan vdv heb je over 34 wedstrijden helemaal niks. Bij elke schop die hij krijgt scheurt er wel weer wat af bij hem. Hoorde hem vaak praten over een terugkeer naar Ajax. Nou liever niet, ook al beschikt hij over goede kwaliteiten, wat heb je aan een speler die constant in de lappemand ligt?

28 augustus 2012 om 18:08

Hoorde hem vaak praten over een terugkeer naar Ajax. Nou liever niet,

pardon???? ga jij eens even heeel snel je mond wassen!! Wij Ajacieden mogen god op onze blote knieen danken als deze geweldige speler terugkeerd naar ajax, hoe durf je te beweren dat je hem liever niet bij ajax wilt zien! (mits je geen ajacied bent). ajax kan hem niet betalen anders hadden ze het vast geprobeerd, persoonlijk zou ik hem zo willen ruilen voor boerrigter,sigthorsson en sulejmani. Rafael zal in 1 klap de sterspeler uit de eredivisie zijn, beetje meer respect voor rafael aub...de meest technische nederlandse voetballer op dit moment alleen mist een belangrijk aspect , namelijk conditie, dat is de reden waarom wesley boven hem verkozen word in het nederlands elftal.

28 augustus 2012 om 18:38

hahahhaa wat een grappemaker jij. Jongen jij mag god op ze blote knieen danken als hij uberhaupt 10 wedstrijden voor Ajax speelt. Weet niet of jij hem bij hsv en spurs heb gevolgd, maar die man heeft amper seizoen volbracht. En dan kom jij met als argument dat hij uit niets beste speler uit eredivisie zou worden. Ja leuk man beste speler die alleen maar in lappemand ligt. Geef mij maar type eriksen die gewoon hele seizoen lang knalt ipv iemand die misschien technisch beter is maar nog geen eens de helft van de wedstrijden haalt!

28 augustus 2012 om 16:49

Rafael, wat doet u nou. HSV is het HSV niet meer van 4,5 jaar geleden, toen nog met VDV zelf, de Jong, Kompany etc. Nu is HSV zwaar afgezakt, hebben ze nog enkel een paar talenten in de selectie en een paar geflopte talenten. Keeper Adler is een versterking, maar die speelde een volledig jaar niet en werd 2e keus na Bernd Leno. Vandaar dat hij een wanhoopsdaad beging door voor HSV te tekenen.

Vdv, die club is niets voor jou.

Edit: Vdv, doe het aub wel, dan kan Tottenham Dembele halen. ^^

28 augustus 2012 om 16:52

Vindt het heel raar dat deze geweldige middenvelder mag vertrekken bij Tottenham, terwijl hij een jaar geleden toch als grote man is binnen gehaald en het zeker niet slecht heeft gedaan.

28 augustus 2012 om 16:59

Hij is 2 jaar ouder en ze zijn daar ondertussen bewust van zijn fysieke paraatheid. En laat de PL nu net op dat vlak de meest eisende competitie zijn.

28 augustus 2012 om 17:39

Ik denk dat Levy hem wel wil behouden en daarom zoveel vraagt, maar zij zullen ongetwijfeld ook wel weten dat VDV weg wil dus hebben nog niet echt aangegeven dat hij per se moet blijven.

Het is niet dat ze van hem af willen denk ik, maar hij (sylvie) wil zelf.

28 augustus 2012 om 16:53

Toch wel een redelijk stapje achteruit dacht ik zo. Mooie club maar een subtopper in de Bundesliga. Jammer dat Schalke geen interesse meer heeft, had hem liever daar gezien. Speel je in ieder geval nog mee om de prijzen.

28 augustus 2012 om 18:13

subtopper in de bundesliga?? dat zouden ze willen! ze spelen gewoon in het rechterrijtje ... dit wil dus zeggen dat het over zal zijn met de carriere van deze geweldenaar.. helaas nooit alles eruitgehaald wat er in zat(door zijn fysieke gesteldheid) maar wat een techniek heeft deze jongen, wat een gevoel heeft hij in zijn benen, hij had gewoon alles in zich om de beste middenvelder van de wereld te worden, helaas zat zijn fysieke gesteldheid niet mee... HET grootste Ajax talent van de laatste 10jaar, jammer dat het zo is gelopen..

28 augustus 2012 om 19:45

@afcaajaxxx
Dat hij de beste middenvelder van de wereld had kunnen worden klinkt nu raar maar het had inderdaad een hele grote speler kunnen worden. Ik heb bij Van der Vaart altijd het gevoel dat hij er ook niet alles voor over heeft om het maximale er uit te halen. Wanneer je kijkt naar hoe goed hij op zijn zeventiende was en waar hij nu staat, kun je toch niet anders dan tot de conclusie komen dan dat er ergens iets heel erg mis is gegaan. Van der Vaart was ook voor mij absoluut het grootste talent van zijn generatie maar helaas lost niet ieder talent zijn belofte in.

28 augustus 2012 om 16:55

Ik ben benieuwd wat dit gaat doen met zijn voetbalkwaliteiten. Vindt hij zijn plezier weer terug of gaat hij achteruit omdat Hsv, met alle respect, minder is dan de Spurs.

28 augustus 2012 om 16:58

Hmm ik zou nu niet graag bij HSV spelen op dit moment. Afgelopen seizoen was zeer teleurstellend voor Hsv, en de seizoenen daarvoor was het ook niet super. Voor het laatst Europees in 2009/2010. Ook geïnd de eerste wedstrijd van dit seizoen al verloren(al zegt dit niet alles natuurlijk). Maar goed HSV presteert de laatste 2-3 jaar nauwelijks iets. Nee niet de juiste stap voor Rafael van der Vaart...

28 augustus 2012 om 16:59

Zo. Kan dikke van der Vaart zijn lompe massa voortbewegen op de Duitse velden. Daar heeft hij nog een heldenstatus. Benieuwd hoelang die standhoudt.

28 augustus 2012 om 18:15

kan deze reactie aub verwijderd worden...

hoe durf jij in hemelsnaam zo te praten over deze geweldenaar?? wat heb jij in je miezerige leven bereikt om zo over deze speler te praten?? Dit je het grootste nederlandse talent van de laatste 10jaar kereltje, hij had alles in zich om tot de elite van de wereld te gaan behoren, op 1 ding na... zijn fysieke gesteldheid, maarja gelukkig ben jij Lionel Messi.

28 augustus 2012 om 23:17

ow ow ow op de teentjes getrapt? Ik verwoord het inderdaad scherp maar het is niet minder dan de waarheid. Hij staat te dik, oogt log en kan niet eens 90 minuten op hetzelfde tempo voetballen. Na 70 staat hij al te puffen en is het beste eraf. Hij is gewoon zwaar op zijn retour.
En het doet er niet toe wat ik bereikt heb. Ik praat elke dag zo over mensen en mensen mogen dat ook over mij. Ik geef namelijk geen reet om de mening van anderen, maar goed, dat is niet de kwestie.

28 augustus 2012 om 17:03

Het probleem is, van der Vaart is fysiek nooit top geweest, hij heeft altijd alles op talent gedaan.
Ik weet niet of iemand raf ooit zijn shirt uit heeft zien trekken, maar dat ziet er niet uit als het lichaam van een topsporter. Het is tekenend voor hoeveel talent hij heeft dat hij ondanks zijn fysiek de absolute top van het europese voetbal heeft gehaald. Geweldig getalenteerde voetballer, meer talent dan pakweg sneijder. hoewel die dat uitstekend gecompenseerd heeft dmv trainingsarbeid (tweebenig, afgetraind). met iets meer arbeid had raf furore kunnen maken bij alle europese topclubs.

28 augustus 2012 om 17:06

Beetje jammer voor zijn carriere, op real madrid (en dan ook bankzitter) na geen echte europese topclubs gehad. En dat terwijl ze hem een grootste carriere hadden voorspeld in zijn ajax tijd.

HSV is toch helemaal niks man?!

28 augustus 2012 om 17:07

Van der Vaart moet gewoon lekker naar HSV gaan. Hij is al een punt van discussie bij Oranje en als hij niet zeker wil zijn van een plek buiten het Nederlands elftal dan moet hij voor speelminuten kiezen bij Hsv. Villas Boas zal hem waarschijnlijk voldoende keren passeren. Zeker als Willian en/of Dembele wel word aangetrokken.

28 augustus 2012 om 17:13

Ben ik mee eens. Ik schat ook dat z'n vrouw best weer in Duitsland wil gaan wonen aangezien ze vaak op de Duitse tv is. Toch denk ik dat voor Ajax v.d Vaart niet meer veel kan betekenen. Ik heb mijn twijfels of hij nog terugkomt als speler.

28 augustus 2012 om 17:50

Bij een eventuele terugkomst schat ik zijn speelminuten ook gering in. Poulsen zal straks de defensieve middenvelder zijn, en Eriksen en de Jong de 2 aanvallende. Ik denk niet dat FdB de laatste 2 genoemde zal passeren omdat vd Vaart eventueel op zn oude dag nog een terugkeer naar Ajax zal maken. Mja, dat is hoe het er nu voorstaat. Ik weet niet hoe Ajax er over 2 jaar uit ziet. We gaan het zien.

28 augustus 2012 om 17:55

VDV moet ook wachten met teruggaan naar Ajax totdat Eriksen weg is anders zitten ze elkaar alleen maar in de weg.

28 augustus 2012 om 17:10

Ik snap eigenlijk niet dat iedereen denkt/vindt dat VD Vaart conditioneel slecht is. Ok hij is niet de snelste, maar kijk de cijfers er maar op na, hij loopt altijd het meeste aantal km's bij elkaar van heel het team!

Maar goed, hopen dat hij binnenkort weer naar Ajax komt. Zal ook vooral voor Sylvie zijn dat hij vertrekt naar Hamburg, mocht het in ieder geval zo ver komen.

28 augustus 2012 om 17:20

Juist!! Bijna iedere wedstrijd heeft hij meer meters dan wie dan ook! Maargoed simpele mensen klagen liever dat hij er niet afgetraind uitziet terwijl ze zelf niet van de bank zijn af te slaan en alleen voetballen op fifa. Blij dat ik niet de enige ben die de arbeid van VdV ziet. Hij heeft door zijn looplijnen ook altijd zeeën van ruimte als hij de bal krijgt

28 augustus 2012 om 17:11

Ongeloofwaardig stukje nieuws. Avb heeft al eerder in zeer duidelijke worden aangegeven dat hij VdV wil behouden. Financiële nood is er niet dus waarom zouden ze hem dan verkopen? VdV is over het algemeen ook gewoon basisspeler dus waarom dan van de subtop in engeland naar de middenmoot in duitsland gaan. Voetbalzone kan leuk melden dat VdV de eerste wedstrijd wissel stond maar dat had wel als reden dat hij een trainingsachterstand had door lichte blessure.

28 augustus 2012 om 17:50

Jammer...
1ste goldenboy ooit in 2004, bij real mislukt en ook bij de spurs gaat het niet al te goed.

van goldenboy naar middenmoter van duitsland.

28 augustus 2012 om 18:06

HSV krijgt dan wel een leuk middenveld, ze hebben natuurlijk met Ilicevic en Skjelbred ook al enkele goedvoetballende middenvelder, Zou een pure versterking zijn voor HSV

28 augustus 2012 om 18:08

Ik meen dat Frank Arnesen laatst zei dat HSV op de kleintjes moet letten en dat het geld nagenoeg op is. Dan zou ik het knap vinden als ze nu ineens een transferbedrag van 18 miljoen euro op tafel leggen. Overigens vind ik het verstandig van Van der Vaart dat hij terugkeert op het oude nest, want hij is langszaam aan op zijn retour en dus kan hij dat hoge niveau van de Premier League niet meer wekelijks aan. Voor HSV zou hij de reddende engel kunnen worden, want de fans houden er serieus rekening mee dat de club tegen degradatie moet spelen. Tottenham levert daarentegen dan wel in een week tijd heel wat creativiteit in op het middenveld, ik weet niet of Dembele en Willian zullen volstaan.

28 augustus 2012 om 18:31

Het probleem van van der Vaart is dat hij niet in zichzelf investeert om beter te worden, en hij heeft ook geen mentaliteit. Hij denkt dat hij te goed is hierdoor denkt dat hij niet hoeft te trainen om nog beter te worden. Hij ziet de training als een soort opwarmentje voor de volgende wedstrijd. Overal waar hij speelt denkt dat hij de belangrijkste speler is én basisspeler ook, dat straalt hij te veel uit - slechte mentaliteit.

Toen hij zijn debuut bij Ajax maakte heb ik hem héél hoog zien zitten, ik dacht dat hij nog betere voetballer zou worden, maar nee... ik ken hem nog steeds als dezelfde speler toen hij bij Ajax zijn debuut maakte, doodzonde!

28 augustus 2012 om 18:33

Rafi is fysiek te beperkt , welke voetballer kan geen 90minuten op plein blijven ? Dat voor profvoetballer.
zo wordt je geen topper.
HSV is stap achteruit.

28 augustus 2012 om 18:37

Van mij mag hij wel verkocht worden hoor, hij kan toch nooit 90 min vol maken en komt verdedigend en fysiek te kort voor de Epl. Hij is wel erg goed in passen en heeft visie maar daar hebben we Siggs nu ook al voor gekocht en die heeft ook nog eens betere corners en vrije trappen wat we tijden al niet hebben gehad.

Ik geloof dat Levy en AVB alles onder controle hebben en al in onderhandelingen zitten met minimaal 5 spelers. We hebben nu zat uit te geven en dat moet nu ook wel weer eens. We bleken ook al interesse te hebben in Dzagoev en dat lijkt me wel een goeie want hij kan als CAM en als flankspeler uit de voeten.

30 augustus 2012 om 14:55

Jij hebt altijd al een hekel aan Raffa gehad, vorig seizoen vond iedereen hem nog te gek.
Ik hoop niet dat hij gaat, het is momenteel de enige die kan passen. Lennon en Bale kunnen alleen rennen. Parker kan niet zoveel, Sandro kan goed ballen afpakken, Livermore kan goed pasjes naar rechts geven, Dembele is meer een dribbelaar.
VDV is momenteel echt de spelmaker, die zwaar wordt onderschat.
Ik denk dat Tottenham nog wel 13 miljoen krijgen, dat zullen ze nooit meer krijgen en dat vind ik wel een reden om hem te verkopen. Voor dat zelfde geld kunnen ze Isco halen.
En anders Moutinho voor 22 miljoen halen.

30 augustus 2012 om 15:08

Ik zeg alleen wat ik zien en wat eigenlijk al bekend was. Met Siggs hebben we gewoon al een vervanger voor hem en Dembele ook nog erbij dan hebben we al 2 spelers die goed kunnen passen en creatief zijn. Daar kan Moutinho dan ook nog bij komen en dan is vDV gewoon niet nodig tenzij hij vaak op de bank wil plaatsnemen. Oh en Bale heeft echt wel een goede pass in de voeten hoor.

30 augustus 2012 om 17:01

Bale is best 1 demensionaal, hij heeft vaak naar ronaldo gekeken en is denk ik fan van hem, want hij wilt hem een beetje nadoen.
Ik vind t geen slechte buitenspeler, maar Real en Barca zijn veel te goed voor hem.
Sigurdsson kan goed schieten, maar voegt werkelijk niets toe aan het spel.
VDV komt in de bal, eist de bal op, verdeelt het spel, maakt het spel, kan spelers voor de keeper zetten. Sigurdsson is vaak onzichtbaar, tot hij scoort.
Dembele zie ik niet als vervanger, hij is meer de gene die met zijn dribbels de ballen rond de 16 brengt en vanaf daar moet er iemand zijn die het verdere werk moet doen.
De enige reden dat Van der Vaart verkocht moet worden is omdat ze er nog veel geld voor kunne krijgen.

28 augustus 2012 om 18:44

Nu Nigel de Jong weer terug naar hsv dan hebben ze in Hamburg weer een wereld middenveld.

28 augustus 2012 om 19:28

Na veel minuten de bank te hebben warm gehouden in Londen, mag hij wellicht de komende jaren de bank warm houden in Hamburg. Een duidelijk voorbeeld van een speler die is omhog geschreven door de pers. Gewoon een middelmatige voetballer, die weinig prijzen heeft gewonnen.

28 augustus 2012 om 21:09

Als ik goed ben ingelicht dan moet HSV nog steeds geld aan Ajax overmaken voor de transfer van Ajax naar Hsv!!!
Dan zou er toch een soort van regel moeten zijn dat eerst het restbedrag naar Amsterdam moet en dan pas naar Spurs!
Eigenlijk al eerder bij doorverkoop van betreffende speler verplicht inlossen schuld bij eerdere werkgever!

Spijt me maar HSV is precies het niveau van van der vaart ze schieten hier niks mee op!

28 augustus 2012 om 21:22

Dit is echt veel te veel voor Vandervaart. Absoluut geen marktconform bedrag. De beste man is bijna 30.

29 augustus 2012 om 12:19

@ all

In het verleden behaalde resultaten bieden geen.... ?

Rafael is een prima voetballer voor in de subtop van de europese top competities.
Dat zijn prijs nu hoger ligt dan de waarde lijkt me niet meer dan normaal, we gaan tenslotte richting het einde van de transfer periode.

Voor elke speler, wie dan ook, geen uitzondering word nu aanzienlijk meer betaald.
De verkopende club heeft tenslotte ook nog maar een aantal dagen om een eventuele vervanger te halen die ook duurder zal zijn dan dat hij normaal gesproken is.

30 augustus 2012 om 14:24

V/d vaart ga je toch nooit zoveel geldvoor betalen. Je weekdag hij nooit 34 wedstrijden kan spelen. Vaak pijntjes. Maar het blijft wel een goede voetballer en een leuke vent. Met verstand van mooie vrouwen.

30 augustus 2012 om 15:03

ik snap en van der vaart niet en hsv niet.
van der vaart kan bij betere clubs terecht als bij hsv want hsv gaat dit jaar vechten tegen degradatie.
en als ik hsv was kocht ik liever twee spelers van elk 6 miljoen (want daar heb je al een degelijke speler voor die goed meekan in de bundesliga) dan dat ik voor twaalf miljoen een blessure gevoelige speler kocht.
maar ja wie ben ik....

30 augustus 2012 om 17:10

Zijn vrouw werkt in Duitsland, niet ver daarvandaan dacht ik. En hij persoonlijk houd van deze club.
En HSV is een hele mooie club met een grote aanhang, zeer levendige supporters en een familiesfeer.
En hij is dicht bij huis.
Wat ben je met een subtop ergens in Engeland als je niets voelt voor die club, dan beter een ploeg zoals HSV waar je je thuis voelt en evenveel supporters hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Hamburger SV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: 1. Bundesliga
SpelersPositieW
Heiko WestermannVerdediger343
Artjoms RudnevsAanvaller3412
Heung-Min SonAanvaller3312
René AdlerKeeper320
Dennis DiekmeierVerdediger320
Milan BadeljMiddenvelder311
Marcell JansenMiddenvelder281
Voor de complete selectie: Clubpagina Hamburger SV.

313 fans
Middenvelder, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Hamburger SV 27 5 5 0
2012/2013 Tottenham Hotspur 2 0 0 0
2011/2012 Tottenham Hotspur 33 11 3 0
2010/2011 Real Madrid 0 0 0 0
2010/2011 Tottenham Hotspur 28 13 4 0

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Manchester City gaat op de valreep nog proberen om Barcelona af te troeven. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.