Voetbalzone

'Als Gerrard echt kampioen wil worden, moet hij van club wisselen'

Dinsdag, 28 augustus 2012 om 10:05

Steven Gerrard speelt al zijn gehele loopbaan bij Liverpool en won met de club de FA Cup, de UEFA Cup en de Champions League. Er ontbreekt echter nog een belangrijke prijs, die Stevie G zo graag wil winnen: de landstitel in de Premier League. Sven-Göran Eriksson adviseert de middenvelder om te overwegen de club te verlaten, als hij die wens echt realiteit wil maken.

/

Eriksson was vijf jaar bondscoach van de Engelse ploeg en maakte in die periode altijd een plekje vrij in de basis voor Gerrard. "Ik zou het heel mooi vinden voor hem als hij erin zou slagen om de Premier League te winnen", zei de Zweed. "Maar hij zal echt van club moeten wisselen als hij die prijs wil pakken. Ik weet dat hij mister Liverpool is, maar de vraag is of hij met deze ploeg ooit kampioen kan worden. Zoals het er nu naar uitziet, is dat absoluut niet het geval."

"Er zal nog heel wat moeten gebeuren, wil Liverpool weer meedoen om de landstitel", vervolgde Eriksson. "De eigenaren zullen veel geld moeten investeren en in de juiste spelers: Andy Carroll en Stewart Downing hebben veel gekost, maar zijn geen succes geworden. Op het moment spelen er maar drie spelers van wereldklasse bij Liverpool en dat zijn Gerrard, José Reina en Luis Suárez. De rest van de selectie is niet sterk genoeg om de Premier League te kunnen winnen."

Poll

Steven Gerrard wordt ooit nog kampioen van Engeland

28 augustus 2012 om 10:17

Die Skrt en Agger zijn toch ook geen misselijke spelers?

En Stewart Downing uiteraard...

28 augustus 2012 om 10:19

Downing is idd een topaankoop...ahum

28 augustus 2012 om 10:23

vergeet carrol en Henderson niet

28 augustus 2012 om 10:36

Downing is vorig jaar inderdaad heel erg beslissend geweest..

28 augustus 2012 om 12:05

Eens, Downing is vorig jaar écht beslissend geweest in het om zeep brengen van de PL kansen van Liverpool mede met zijn 'partner in crime' Andy Carroll.

29 augustus 2012 om 21:36

Niet zo negatief.
Oke hij heeft 0 goals en 0 assists geleverd, maar hij schoot vaak op de paal of lat, of bereide iets voor dat uiteindelijk op het houtwerk kwam.
Downing is geen slechte speler en had vorig seizoen zeker wel goals verdient.

30 augustus 2012 om 14:48

Dus je bent een goede speler als je 1000 x op de lat schiet? Wat is het verschil tussen een bal het stadion uitschieten of een bal op de lat schieten? Het is allebei mis, geen goal, niet beslissend.

28 augustus 2012 om 11:33


Na deze 3 heb je Skrtel en Agger als goede verdedigers, Joe Allen is een super aankoop (tot nu toe), Nuri Sahin misschien nog, maar dan houdt het ook wel op... als hij Johnsen dan ook eens op rechtsback zet mag van mij part de rest wel verkopen.

28 augustus 2012 om 11:56

Skrtel, Agger, Johson(zoveel goede rb's zijn er niet en dan is Johnson één van de betere), Lucas(onderschat), Allen, Gerrard, Suarez en Sahin.

Allemaal meer dan redelijke spelers. Reina mag wel wat meer zijn vorm herpakken, want zoals hij nu keept, is hij geen wereldklasse.

28 augustus 2012 om 22:59

Dat zijn dezelfde spelers die ik dus zeg, moet hij Johnsen niet op linksback zetten... Kelly kan er helemaal niets van op rb.

Liverpool heeft behoefte aan een goede 2e spits en linksback.
Nu kopen ze Borini, zou best een talent zijn maar schiet er echt geen 15-20 per seizoen in.

Raheem Sterling en Joe Allen waren echte sensaties laatste wedstrijd.
Hoop voor de toekomst..

28 augustus 2012 om 12:36

Liverpool heeft toch wel voldoende middelen, maar het aankoopbeleid is bagger.

voor bedragen die ze de afgelopen 4jaar hebben uitgegeven had je daar een zeer sterk team voor kunnen bouwen.

28 augustus 2012 om 14:06

Agger is wel een topper , skrtl gaat nog en ik weet niet wat jij in Downing ziet?

28 augustus 2012 om 10:17

Ik denk dat Gerrard liever geen kampioen wordt dan bij Liverpool weg te gaan.

28 augustus 2012 om 10:20

Nu misschien wel, omdat de kans ook sowieso kleiner en kleiner wordt dat ie hem wint, zelfs al verandert hij van team. Maar een jaar of 7 terug had hij toch een andere mening toen hij zijn transferverzoek indiende om naar Chelsea te mogen vertrekken.

28 augustus 2012 om 10:33

Dat transferverzoek heeft hij een dag later meteen weer ingetrokken, omdat hij toch wilde blijven.

28 augustus 2012 om 10:46

Omdat hij van alle kanten doodsbedreigingen kreeg en waarschijnlijk een vet nieuw contract werd beloofd ook. Ik vermoed dat Gerrard niet zomaar op één twee drie zal beslist hebben dat verzoek in te dienen destijds.

En het toont in mijn ogen dus aan dat Gerrard wel degelijk heel erg graag kampioen wou worden op een bepaald moment, zo erg dus dat hij Liverpool wel degelijk wou verlaten.

28 augustus 2012 om 11:14

Gerrard overwoog een transfer om Liverpool te helpen. Liverpool verkeerde in die periode in financiele nood en een transfer van Gerrard zou Liverpool gigantisch helpen. De clubleiding heeft toen echter tegen Gerrard gezegd dat dit niet nodig was om het hoofd boven water te kunnen houden.
Het is niet zo dat Gerrard weg wou om prijzen te pakken!! zou ook een rare aanname zijn omdat Liverpool het jaar ervoor de CL gewonnen had, dus een grote prijs op haar conto geschreven had.

28 augustus 2012 om 11:17

Lijkt me heel erg sterk dat het toen was, omdat hij ergens kampioen wilde worden. Liverpool had namelijk het seizoen ervoor de Champions League gewonnen, waarom zou je er dan geen vertrouwen in hebben dat je de Premier League kan winnen?

Hij heeft toen dat transferverzoek ingediend, omdat hij vond dat hij een betere contractaanbieding verdiende, maar die in eerste instantie niet kreeg. Je hebt wel gelijk dat Chelsea toen op de stoep stond met een zeer lucratief aanbod, maar dat gebruikte hij alleen om wat druk op Liverpool te zetten, hij zou echt nooit weg zijn gegaan, heeft hij toen zelf ook gezegd volgens mij.

28 augustus 2012 om 11:39

Ik merk dat sommige liverpool-supporters zoals Treeck ook graag aan revisionisme doen

Ik vermoed dat je de periode niet echt bewust en van dicht hebt meegemaakt, maar ik zou het toch nog allemaal eens herlezen en herbekijken mocht ik jou zijn. Het had helemaal niks te maken met het helpen van Liverpool. Er was duidelijk onenigheid binnen de club en Gerrard was met een aantal dingen niet tevreden. Dat blijkt duidelijk uit zijn uitspraken van toen.

En zowat iedereen die het Engelse voetbal toen volgde wist wel dat Liverpool vrij kansloos was om de titel te pakken. Ze hadden dan wel de CL gewonnen, maar daar was ook veel geluk mee gemoeid. Ik vermoed dat ze ook bij Liverpool wel beseften dat ze geen selectie hadden om de titel te pakken. In hetzelfde seizoen werden ze namelijk ook pas 5de in de competitie, op bijna 40(!) punten van Chelsea.

@breedje, ik geef Gerrard nog het voordeel van de twijfel met mijn vermoeden dat het om de PL ging. Chelsea was daar op dat moment namelijk heer en meester. Maar het kan inderdaad ook gewoon voor het geld geweest zijn.

Wat Gerrard achteraf zegt is natuurlijk niet serieus te nemen. Hij moet dan namelijk de supporters weer voor zich zien te winnen. Op het moment zelf was hij in zijn uitspraken duidelijk. Hij wou weg bij Liverpool.

Ik zie ook niet in wat het grote probleem is eigenlijk om dat toe te geven. Dat maakt hem eigenlijk geen minder grote clubheld denk ik. Het relativeert sommige overdreven uitspraken hier in dit topic hoogstens een beetje.

28 augustus 2012 om 11:43

Er was inderdaad onenigheid en Gerrard besloot in een opwelling een transferverzoek in te dienen om die de volgende dag alweer in te trekken. Wat er verder allemaal heeft gespeeld, weet niemand precies schat ik zo in. Al het gene wat in het nadeel van Liverpool spreekt, zal jij wel benoemen hé.

CL was helemaal geen geluk mee gemoeid. Elke wedstrijd in de Ko-fase waren we de betere en tegen AC Milan een geweldige wilskracht getoond, wat niks met geluk te maken heeft.

3 jaar later eindigden we op 4 punten van United tweede, dus hoezo vrij kansloos om de titel te pakken?

28 augustus 2012 om 11:53

Tjah, geluk. In de finale zelf hadden jullie natuurlijk enorm veel geluk. Geluk dat Milan zo arrogant was te denken dat de wedstrijd al gespeeld was. En geluk dat jullie een penalty kregen voor die schwalbe van Gerrard.

Maar goed, wat ik bedoelde is dat Liverpool qua selectie lang niet de sterkste in Europa was en dat je veel meer kans hebt om met een minder team een knock-out competitie te winnen dan een reguliere competitie. Veel minder wedstrijden, je ontloopt een hoop teams en tactisch is het ook helemaal anders. CL winst geeft dus helemaal geen garantie op mogelijks competitiesucces.

En wat Liverpool drie jaar later bereikte doet er niet zoveel toe natuurlijk. Gerrard zal wel geen glazen bol gehad hebben en maakte zijn transferverzoek-beslissing met wat hij toen wist, niet met wat hij drie jaar later zou weten. Op dat moment zag Liverpool er absoluut geen kampioenskandidaat uit.

28 augustus 2012 om 12:01

Een schwalbe van Gerrard haha, duidelijke vastgehouden en eigenlijk rood, maar in de ogen van een Mancunian een schwalbe prima. "geluk dat Milan zo arrogant was" als we zo gaan beginnen, valt alles wel op geluk of pech af te schuiven.

Tweede deel is zeker waar, maar dan moet je nog wel je potjes winnen en dat deed Liverpool elke keer verdient en dat heeft niks met geluk te maken. We gingen niet elke keer een ronde verder, zoals Chelsea afgelopen jaar.

Hij had geen glazen bol, maar feit blijft dat Liverpool wel degelijk een keer in de buurt was van de titel. En misschien zag Gerrard er op dat moment wel een titelkandidaat in. Dat de rest van Engeland dat niet ziet, doet niks af aan subjectiviteit van elk ander persoon.

28 augustus 2012 om 13:01

Het is ook een feit dat in een seizoen waarin je Europees goed draait, het in de competitie vaak minder gaat, zeker voor de teams met minder brede selecties, zoals Liverpool eigenlijk altijd is geweest,

Het seizoen daarna (2005-2006) deed Liverpool gewoon mee voor de titel en werden ze 3e op nog geen 10 punten afstand van Chelsea, toch behoorlijk knap als je naar dat volgens jou beperkte materiaal kijkt.

En zoals lfc11 inderdaad zegt werden we 3 jaar later 2e een haar achter United.

Dat Liverpool de laatste jaren niet echt meestrijd om de titel komt in mijn ogen niet zozeer door hen zelf, maar door de financiële impulsen bij Chelsea, City en Tottenham. Al kan je veel aankopen van de tijd van Benitez tot nu toe wel in twijfel trekken.

28 augustus 2012 om 16:35

Mensen reageer toch niet op King Eric. Pure jaloezie dat Mister Liverpool niet voor United heeft gespeeld.

28 augustus 2012 om 23:29

Absoluut, wat had ik hem graag bij United zien spelen

29 augustus 2012 om 21:42

Liverpool heeft de CL finale dik verdient gewonnen, geluk is totaal niet de oorzaak en ze waren veel beter in de 2e helft van de finale.
De penaltyserie is gewonnen met name door Jerzy Dudek.
Gerrard is gewoon een held, een clubman en ik verwacht ook niet dat hij ooit nog weggaat bij Liverpool.
Het zou vreemd zijn, eerst meer dan 10 jaar spelen bij 1 club, waar je geboren bent en van houd, de grootste man van Liverpool, en dan ineens vertrekken.
Als ik zo was, zou ik kiezen voor me club en niet voor de prijzen.

28 augustus 2012 om 10:31

Inderdaad, ik gun het hem echt heel erg om die prijs ook een keer te winnen. Het is echt een van de beste spelers van Engeland en hij heeft zonder twijfel het beste schot. Maar ja, je kan nog zo'n goede speler zijn, zonder topteam om je heen zal het nooit lukken.

28 augustus 2012 om 11:15

Gerrad moet Liverpool nooit verlaten!
Die man is daar een koning, heeft aanzien status en hele mooie prijzen gewonnen zoals boven is vermeld.
Hij loopt al vanaf zijn 8ste bij de club heeft meer dan 400 competitie wedstrijden in het 1e van Liverpool gespeeld en bijna 100 interlands.
Als je dan de afweging moet maken landskampioen te worden of voor het leven een club icoon bij zo'n grote fantastische club met fans over de hele wereld lijkt mij die keuze zeer eenvoudig!

28 augustus 2012 om 10:18

Er is apart opnieuw apart geinvesteerd in enkele nieuwe spelers. Borini die niet de sterren van de hemel speelde en ook Assaidi waar het maar de vraag is of deze man goed zal aansluiten. Één man viel me wel op afgelopen zondag tegen Manchester City en dat was de jongen uit Wales: Joe Allen. Wat was deze man sterk in de passing en dominant aanwezig. Zorgde voor prima balans op het middenveld.

28 augustus 2012 om 10:22

Inderdaad, die jongen heeft echt een zuivere passing, zat blijkbaar weeral rond de 90% in accuracy. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven op Anfield.

28 augustus 2012 om 11:39

97 procent passing accuracy deze wedstrijd echt sick, 76 van de ballen gingen vooruit, 15 mil voor hem was een koopje, brendan weet waar hij meer bezig is en zondag hebben we een glimp gezien van wat hij wilt bereiken, oogstrelen voetbal en balbezit. En we moeten met spelers zoals allen en assaidi naar top4 vechten want we trekken nou eenmaal geen wereldspelers aan zonder championsleague, zodra we weer championsleague spelen kunnen we ons druk gaan maken om de titel, dit jaar top 5/6 volgend jaar top4.

28 augustus 2012 om 11:54

als dit een glimp moet voorstellen van wat Rodgers wil bereiken ben ik niet echt overtuigd, Oogstrelend voetbal & balbezit? Nou nou jij heb een hele andere wedstrijd dan mij gezien.

28 augustus 2012 om 12:03

Haha, het voetbal van Liverpool tegen City was geweldig en de bal ging makkelijk rond van man tot man. We domineerden en door twee knullige fouten lieten we het liggen. Bovendien hadden we een pingel moeten krijgen en dan sta je gewoon 3-1 voor en is er niks aan de hand.

Blijkbaar heb jij de wedstrijd niet gezien, want de wedstrijd tegen City was gewoon een goede pot voetbal onder BR. Dat jij niet overtuigt raakt, zou zomaar kunnen. Als Sana op de linksbuiten had gestaan, was je vast lyrisch geweest.

28 augustus 2012 om 12:55

afca_1995, Liverpool speelde een heerlijke pot, en zou op basis van het vertoonde spel ook dik verdiend gewonnen hebben. Het enige verwijt dat je zou kunnen maken, is dat ze City de genadeklap niet hebben gegeven, voor de rest zag het er heel fraai uit allemaal.

28 augustus 2012 om 10:19

Zijn grote wens is om kampioen te worden van de Premier League.. Maar zijn grootste droom is volgens mij zijn gehele carrière voor Liverpool te blijven spelen.

Van club veranderen zal Gerrard echt niet, ook niet voor het kampioenschap, anders was hij al weggeweest na mindere jaren.

28 augustus 2012 om 11:04

Gerrard wou jaren geleden al weg, maar Liverpool liet hem niet gaan...

28 augustus 2012 om 11:26

Gerrard wou weg omdat Liverpool op dat moment in financieel slecht weer zat en Gerrard dacht dat een verkoop van hem Liverpool zou redden. Toen het bestuur aangaf dat een transfer van Gerrard niet nodig zou zijn, heeft hij ook meteen zijn transferverzoek weer ingetrokken.

28 augustus 2012 om 11:44

Precies, zo lang als Gerrard al bij Liverpool speelt, heeft hij alleen maar alles gedacht wat het beste voor de club was..
Een echte held op de velden die je zelden terug ziet.

28 augustus 2012 om 11:54

Wat een onzin! hij wou een beter contract, kreeg hij niet dus wou vertrekken.

Steven Gerrard has told Liverpool he wants to leave Anfield after turning down a new £100,000-a-week contract.
The 25-year-old captain made his move after Liverpool rejected a £32m bid from Premiership champions Chelsea.

"steven has told us he will not accept our offer of an improved and extended contract because he wants to leave," a Liverpool club statement read.

Gerrard also issued a statement which said: "this has been the hardest decision I have ever had to make."

He added: "i fully intended to sign a new contract after the Champions League final, but the events of the past five to six weeks have changed all that.

"i have too much respect for the club and people at it to get involved in a slagging match."

Reports from Anfield suggest the club will not allow Gerrard to leave until he has submitted a formal transfer request.

Gerrard delivered the news to Liverpool chief executive Rick Parry via his agent, Struan Marshall.

And Parry reflected: "the club has to be bigger than any individual. It's the ups and downs of football.

"now we have to move on. We have done our best, but he has made it clear he wants to go and I think it looks pretty final."

28 augustus 2012 om 10:19

Is Agger geen wereldtop?? En Skrtel?? Verder kunnen Flannagan, Robinson, Allen, Lucas, Shelvey, Suso en Sterling het wel worden. Ze worden het niet allemaal, maar de potentie is er.

Verder is Gerrard natuurlijk een Liverpool legende die de club nooit zal verlaten. WAT EEN Held

28 augustus 2012 om 10:25

Dan heb je ook nog Suarez die bij vlagen geniaal is..

28 augustus 2012 om 10:43

Al die namen die je noemt zijn hoogsten Europese subtop. Maar ook Reina, Suarez en Gerrard zijn geen echte wereldtop. Gerrard was dat ooit wel maar is door blessures en door zijn leeftijd dat nu niet meer. Als al die wereldtoppers van jou dat echt waren waarom presteert Liverpool dan al jaren niet. Ook dit seizoen zal men achter United, City en Chelsea weer om maximaal plaats 4 spelen. Samen met Arsenal, Newcastle en Spurs strijd men om the best of the rest trofee. En ik durf zelfs wel te stellen dat van deze clubs Liverpool de matigste selectie heeft al hoewel Sahin wel een goede versterking is. United, City en Chelsea zijn echt op bijna iedere positie sterker bezet dan Liverpool. Clubliefde maakt kennelijk blind. En ik zeg dit echt met spijt mij hart want ik heb veel meer met Liverpool dan met City of Chelsea. Maar Liverpool is al jaren geleden afgehaakt en zal nog veel jaren nodig hebben om weer aan te haken als dat ooit al weer zal lukken.

28 augustus 2012 om 10:19

helemaal mee eens, maar ik denk niet dat Gerrard van club gaat wisselen.
wie weet stunt Liverpool dit jaar, tegen Man City deden ze het niet slecht , en speelde ze gelijk door een blunder van Skrtel . er is gewoon dus nog genoeg kans op de Landstitel. maar of ze het halen?

28 augustus 2012 om 11:47

Een zwaluw maakt nog geen zomer hé. Natuurlijk was het spel goed tegen City, maar als je echt bovenin wilt meedoen, dan hoor je zulke wedstrijden de 3 punten te pakken. Bovendien is het vooral zaak om deze positieve lijn door te trekken en dan wel de volle buit pakken. Vooral tegen de mindere ploegen.

28 augustus 2012 om 10:20

Reina is echt geen wereldklasse hij maakt aardig wat grote fouten elk seizoen weer in de lucht is hij een drama . Ps Gerrard moet bij Liverpool blijven Gerrard hoort bij Liverpool .

29 augustus 2012 om 21:47

Reina is zeker een van de beste keepers.
Elke keeper maakt wel eens een fout, Reina toen afgelopen zondag tegen City.
Maar vb. tegen WBA prima reddingen, Reina is gewoon een topkeeper.
Over Gerrard heb je gelijk, hij is gewoon de grootste held die ik ken.

28 augustus 2012 om 10:20

Hahaha! Stevie weg bij Liverpool? Nooit ofte nooit. Hij is een echte Liverpudlian, iemand die met zijn hart & ziel voor de club leeft. Neen, ik zie hem nooit bij een andere club spelen als Lfc.

28 augustus 2012 om 10:23

Voor altijd bij Liverpool blijven, zorgen dat je daar een absolute legende wordt zonder enige smet lijkt me veel belangrijker als een keer kampioen worden.....

28 augustus 2012 om 10:24

Persoonlijk vind ik de enige echt goede aankoop van Liverpool Joe Allen; hij zorgt voor de balans op het middenveld en stuurt samen met Steven Gerrard het team aan. Het is natuurlijk geen overbodige luxe als je spelers als Lucas Leiva, Charlie Adam, Sahin, Jordan Henderson en Jonjo Shelvey nog achter de hand hebt. De verdediging zou in principe wel goed moeten staat; met Agger, Skrtel, Kelly en Enrique heb je gewoon een goede verdediging. Waar het in mijn ogen tekort aan komt bij Liverpool is de aanval, Luis Suarez is daar de enige topper. En daar maken ze ook dankbaar gebruiken van, maar als je terug wil keren naar de top moet je gewoon een ijzersterke voorhoede hebben die de goals kan maken. Met Carroll, Borini en Downing is dat absoluut niet het geval. Van het jonge talent Raheem Sterling ben ik dan weer wel gecharmeerd, en hopelijk kan hij potten breken in het eerste elftal. Verder zou Bojan Krkic een geweldige versterking zijn, hij oogt bij AS Roma erg scherp in de voorbereiding en kan hopelijk zijn talent waarmaken.

José Reina
Kelly
Agger
Skrtel
Enrique
Gerrard
Lucas
Allen
Sterling
Bojan*
Suarez
28 augustus 2012 om 10:27

Waarom zou je met Allen en Lucas spelen? Dan heb je echt veel te weinig aansluiting bij de voorhoede. Allen speelt al met de punt naar achteren, als je Lucas opstelt, moet hij eigenlijk ook zo spelen. Ik zou dan Allen boven Lucas verkiezen en lekker Sahin opstellen die wat aanvallender speelt.

28 augustus 2012 om 11:31

Maar met Allen en Lucas heeft Gerrard veel meer kans om veel dieper te gaan spelen waar hij mijns inziens tegenwoordig veel beter tot zijn recht komt. Gerrard kan ook nog als aanvaller gebruikt worden en dan kan je gewoon een middenveld met Sahin/lucas/allen spelen ook een goed middenveld.

Vooral tegen de topclubs kan het geen kwaad om met 2 ietwat meer controlerende middenvelder te spelen. Tegen de mindere clubs moet er gewoon voluit gedomineerd worden op de helft van de tegenstander eigenlijk, zodat die goals vanzelf zouden moeten vallen.

28 augustus 2012 om 10:25

Gisteren ook al een stukje over Liverpool getypt. Ik vind Liverpool toch wel beduidend sterker geworden. Het blijft natuurlijk kansloos dat je Downing, Henderson en Carroll aantrekt voor 80 miljoen, maar daar moet Liverpool niet in blijven hangen.

Liverpool heeft wel degelijk een selectie die bovenin kan meedoen en aanvallend kan spelen.
Middenveld zou ik met Allen, Gerrard en Sahin spelen. Een middenveld met 3 goede technische spelers dat voetballend kan domineren, maar ook duelkracht heeft. Voorin 3 dynamische spelers met techniek die veel door elkaar heen kunnen bewegen.
De defensie is zeer degelijk, met backs die veel opkomen en ook een mannetje voorbij kunnen.
Het enige wat een beetje ontbreekt is een echte killer voorin. Een echte technische spits a la Van Persie ontbreekt, maar die tover je nou eenmaal niet uit je hoge hoed. Dan heb ik liever Suarez in de spits, dan de statische Carroll.

Ik denk dat Man City, Man United en Chelsea wel de top 3 gaat vormen. De 4de plek kan nog wel eens spannend gaan worden met Arsenal, Spurs, Liverpool en Newcastle als kanshebbers, waarbij Arsenal toch wel de beste papieren heeft met in mindere mate Spurs. Hopelijk bewijst Liverpool het ongelijk en wordt het gewoon 4de!

28 augustus 2012 om 10:37

Wat een prachtige competitie is het ook he, als je al die clubs zo ziet staan! 1000x leuker dan de Spaanse!

29 augustus 2012 om 21:50

Primera Division is niet te vergelijken met de Premier League.
In de PD heb je zeker prachtige wedstrijden, maar de mooiste competitie in de wereld is inderdaad zeker de PL

28 augustus 2012 om 10:29

Gerrard een wereldspeler! Ik vind het zo mooi dat hij nog op Anfield speelt, Joe Allen speelde ook magistraal tegen City en ik heb ook een zwak voor Sterling. We spelen dit jaar weer mee voor een plaats bij de eerste 4!

28 augustus 2012 om 10:36

Prijzen zijn leuk, maar ook niet het allerbelangrijkste! Elk jaar kan er maar 1 team kampioen worden, dat wil niet zeggen dat andere teams geen waardering verdienen! Liverpool is een mooie club, en ik hoop dan ook dat Gerard blijft!

28 augustus 2012 om 10:37

Gerrard gaat niet weg hij is een jonge van Liverpool, hij houdt van zijn club en zal het vast eindigen daar ik zal hem niet naar een andere club zien gaan.

28 augustus 2012 om 10:37

Ik hoop ook altijd puur voor gerrard dat liverpool nog kampioen word maar ik vrees t ergste. Ik vind gerrard wel de beste voetballer die ik ooit meegemaakt heb! Niemand kan een team zo dragen als hem, Xavi en Messi ook niet!

28 augustus 2012 om 10:39

Ik denk dat hij meer plezier heeft in de Carling Cup winnen bij Liverpool dan de Champions League en FA Cup bij Chelsea.

28 augustus 2012 om 10:49

zeker! groot man Steven Gerrard

28 augustus 2012 om 10:59

Mee eens, op de Chelsea bank zal ie inderdaad niet erg gelukkig zijn. Zonder gekheid: eerste wedstrijden van Chelsea gezien? Ze moeten nog aan elkaar wennen, maar ze tikken nu al echt heerlijk, hebben telkens veel balbezit en spelen erg aanvallend. Samen met Swansea heeft Chelsea tot nu toe dit seizoen veruit het leukste voetbal om naar te kijken

28 augustus 2012 om 10:49

En naar welke club zou hij dan moeten gaan?
In Engeland zouden dat hooguit de clubs uit Manchester zijn... aangezien die een prima draaiend middenveld hebben en niet meer op een Gerard zitten de wachten die (helaas) over de top is, zal hij naar een andere competitie moeten verkassen.
Enige waar hij evt met zijn spel zou aarden zou dan denk ik Duitsland zijn... En misschien Spanje als je hem vergelijkt met Xabi Alonso.

Nee Stevie.. Blijf jij maar lekker bij liverpool!

28 augustus 2012 om 10:53

Als je naar de titelkandidaten kijkt zijn die gewoon op elke positite sterker en dubbel bezet. Zelfs Gerrard kan je wegstrepen wanneer je de selecties van City United en of Chelsea erbij pakt.

Liverpool geeft zijn geld gewoon al 10 jaar uit aan de verkeerde spelers. Hoe vaak hoor je wel niet dat ze ronduit bagger aantrekken als Ngog, Babel, Borini. Henderson, Downing etc etc..

Toen Downing en Ashley Young over kwamen hoorde je elke Liverpool fan nog zeggen dat zij de goede deal hadden gedaan en United de verkeerde had gekozen.. Wat een onzin, Young is 10x beter dan Downing en ook veel beter dan wat ze nu weer hebben gehaald in Assaidi.

Liverpool is op 37 punten geeindigd vorig jaar en als ze op de huidige wijze blijven kopen/scouten dan gaan er elk jaar 10 punten af. Ze zijn dan niet gedegradeerd zoals ik vorig jaar voorspelde maar het kan best een keer gaan gebeuren alla Newcastle!

De selectie van een Everton, Fulham of Swansea is echt niet meer minder dan die van Liverpool!

28 augustus 2012 om 11:25

Natuurlijk, dus nu worden het er 47 dit seizoen? Zet je geld anders in op een 15e plaats voor Liverpool ik denk dat flink uitbetaald krijgt.

Elke keer die Assaidi noemen is ook een beetje triest hoor, want jullie halen toch net zo goed Büttner die ik een kleinere kans geef om te slagen bij Utd. dan Assaidi bij Liverpool. Bovendien haalden wij vorig jaar voor maar 2 mln meer Jose Enrique die toch wel een paar klassen beter is dan Büttner. Ik mag inderdaad hopen dat Young beter is dan Assaidi. Nog meer open deuren intrappen.

Verder hebben ze Allen gekocht en dat is een prima aankoop, Borini heeft nog geen 3 wedstrijden gespeeld of je staat al klaar met je oordeel, Sahin is prima aanwinst voor een jaar. In mijn ogen valt het wel mee hoe ze dit jaar hebben ingekocht, tenminste gericht in tegenstelling tot vorig jaar onder Dalglish.

Middenveld staat gewoon prima met de keuze uit Gerrard/sahin/allen/lucas/henderson/shelvey voor 3 posities. Verdediging is in de breedte te zwak. De enige die echt een goede back-up is voor het centrale duo is Coates wat een zeer groot talent is. Kelly is redelijk voor op de back-up, maar niet goed genoeg. Voorin beetje zwak bezet met Suarez, Assaidi, Borini, Carroll, Sterling en Downing, vooral gebrek aan een afmaker.

United zijn sterkste punt is dat ze in de breedte weer een meer dan prima selectie hebben en 2 geweldige aanvallers. City heeft pech met een waardeloze coach en Chelsea heeft een hoop goede aankopen gedaan. Het zal inderdaad tussen deze 3 gaan. Vooralsnog valt er weinig te zeggen over de 4e plaats. Tottenham laat nog weinig zien, Newcastle was tegen Chelsea weer zwak, Arsenal moet gaan scoren. Ik zie niet waarom Liverpool daartussen niet kan gaan verrassen.

Bovendien de selecties van Fulham, Swansea en Everton net zo goed nemen, is ook weer knap overdreven. Everton komt dan nog het meeste in de buurt met spelers als Fellaini, Baines, Jagielka etc.

28 augustus 2012 om 12:53

Borini, Sahin, Allen, Lucas, Shelvey, Assaidi hebben op het hoogste niveau nog niks laten zien. Jij gaat ervan uit dat ze meekunnen, ik weet dat nog niet zo zeker. Borini heeft idd pas 3 wedstrijden gespeeld maar dat is het hem nou juist. Liverpool koopt relatief onbekende spelers en geen wereldklasse of PL talenten zoals de concurrentie.

28 augustus 2012 om 13:28

Sahin was een sleutelspeler in het Borussia Dortmund dat een jaar geleden kampioen werd en de Bundesliga is echt wel van een aardig hoog niveau. Als Kagawa het bij jullie prima doet, zou ik niet weten waarom Sahin het niet net zo goed en waarschijnlijk nog beter zal doen.

Allen was zeer belangrijk voor Swansea voor vorig jaar en bepaalde het hele speltempo eigenlijk. Lucas heeft allang bewezen een geweldige middenvelder te zijn in zijn jaren bij Liverpool, dus wat een kul dat hij het nog niet heeft bewezen. Assaidi, Shelvey en Borini inderdaad nog niet.

Overigens lag de gemiddelde leeftijd van Liverpool tegen City rond de 23, dus eigenlijk staat er een team dat in potentie kan meedoen om minstens Cl-voetbal en waar nog veel rek in zit. Als je dan al zo speelt tegen City met bijna alleen maar wereldspelers dan is dat toch hoopvol voor de toekomst, maar zoals ik al eerder heb vermeld, maakt één zwaluw nog geen zomer.

Echter kan jij ook niet ontkennen dat het huidige Liverpool toch wel een beter team is dan dat van vorig jaar en ook de trainer is van een hoger niveau. Concurreren met City/utd/chelsea is nog onmogelijk, maar ik vind het niveauverschil met Arsenal/spurs/newcastle echt wel meevallen.

29 augustus 2012 om 21:53

Lucas is een prima speler, alleen is hij zwaar geblesseerd geweest.

28 augustus 2012 om 10:56

Gerrard zal blijven de clubliefde zit hem hoog en het is gewoon nu al een grote held van Liverpool, kan me niet voorstellen dat deze grote speler nog voor een andere club gaat spelen. Het is de vedette van Liverpool en publiekslieveling nummer 1 en ja jammer die titel zit er gewoon helaas niet in voor deze grote man.

28 augustus 2012 om 10:57

Als Liverpool dit voor elkaar krijgt kunnen ze wellicht een titel pakken...

Gaat ze inderdaad veel kosten maar ze hebben een rijke eigenaar dus alles is mogelijk daar.. Die wingers valt te veranderen aangezien er genoeg goede zijn maar ze moeten in die klasse inkopen om een kans te maken voor een titel.

Reina
Alves
Skrtl
Agger
Enrique
Alonso
Gerrard
Hulk
Suarez
Ribbery
Falcao
28 augustus 2012 om 11:01

Als Feyenoord Ronaldo, Messi en Iniesta haalt, ga ik nu ook al vast naar de Coolsingel om het kampioenschapsfeest te vieren...

28 augustus 2012 om 11:03

Wat is dit nou voor onzin!

Een club als Liverpool zit dik in de schulden en dan kun je toch geen Falcao voor 40 miljoen kopen en geen Hulk voor 60 miljoen, en zeker niet Alonso terughalen waar Madrid de hoofdprijs zal vragen. O ja en Ribery is zeker onmogelijk, zet daar gewoon Downing neer en anders Assaidi. Als je toch realistisch moet zijn word je met deze spelersgroep geen kampioen.

Reina
Johnson
Skrtel
Agger
Enrique
Sahin
Henderson
Borini
Gerrard
Downing
Suarez
28 augustus 2012 om 11:09

Henderson de voorkeur geven boven Lucas of Allen, is dit een grap? En Downing, kom op...

28 augustus 2012 om 11:11

Wat is er mis met Henderson, oke Lucas is een goede speler maar dat geld toch wel zeker ook voor Henderson die afgelopen jaar uitstekend heeft presteerd. En ja Downing of Assaidi..?

28 augustus 2012 om 11:16

Henderson eruit. Allen is een klasse beter. Downing de man van hoeveel goals en assist..

Gewoon Sterling erin of Assaidi.

28 augustus 2012 om 11:20

wie is Allen als ik vragen mag?

28 augustus 2012 om 11:24

Maar Liverpool mist dan gewoon nog een spits.

Suarez heeft altijd aangetoond geen echte spits te zijn. Hij kan wel zijn doelpunten meepakken, maar het is geen Falcao ofzo die diep blijft staan.

Je hebt met enkel Suarez in de spits niemand die de bal vasthoud, geen echte counterspits, geen spits voor lange ballen; eigenlijk voor geen enkele speelstijl een echte spits. Ik zou Suarez eerder om een echte spits heen laten spelen.

Overigens, 40 miljoen voor Falcao is te veel; maar 40 miljoen voor Carrol kon wel?? Dan vind ik Falcao toch een stuk beter. Maar goed ik ben het wel eens dat het voor Liverpool niet verstandig is om weer zo veel geld uit te geven aan een speler. Echter als je ziet hoeveel geld ze laatste jaren uitgaven aan matige spelers... dan zou het misschien niet eens onverstandig zijn om dat geld echt slim te investeren.

28 augustus 2012 om 11:27

@sch-h: Henderson basis en Allen en Lucas allebei op de bank. Niet serieus te nemen...

28 augustus 2012 om 11:31

Ik vind Falcao één van de betere spitsen van Europa en als je ziet hoeveel er tegenwoordig uitgegeven word voor een speler...

29 augustus 2012 om 21:58

Ik vind Henderson geen matige speler.
Hij heeft ineens een hele grote stap gemaakt, en speelde meteen bijna een heel seizoen.
Hij had prima wedstrijden maar ook mindere.
Hij is nog erg jong, en kan nog veel leren.
Over Downing is het gewoon meningsverschil.
Ik vind dat hij ook vaak pech heeft gehad en dat 0 goals en 0 assists gewoon onvoorstelbaar is in de Pl.
Hij raakte genoeg de lat of paal en ook z´n voorbereiding belandde op de paal of lat.
Met Sahin en Allen op het middenveld, is het zeker was stabieler, met Henderson, Lucas, Shelvey als wissel, is het gewoon redelijk goed.

28 augustus 2012 om 12:00

Tja ik denk dat gerrard nog 2 jaar basis kan, maar met die selectie is dus nog steeds niet de zekerheid dat je kampioen word (onbetaalbaar maar goed). Nee gerrard word geen kampioen meer met liverpool, of de moeten nog een flank speler en een spits worden gehaald van het hoogst niveau, hulk en falcao, ook al zijn ze onbetaalbaar.

28 augustus 2012 om 10:58

1 ding is duidelijk en dat heeft Gerrard als meerdere malen aangegeven. Liverpool is zijn club, geen vrienden, kennissen en familie zijn voor de club. Hij wordt liever 1x kampioen met liverpool dan dat hij er meerdere kampioenschappen wint met andere club.

28 augustus 2012 om 10:59

Grerrard zal nooit meer van club wisselen, als hij dat had gewild, dan had hij dit al lang gedaan.

28 augustus 2012 om 11:06

Ik denk dat als Gerrard echt goed fit is en met Klaas Jan Huntelaar erbij dat plek 4 wel een zekerheid wordt. Liverpool speelt nu aanvallend combinatie voetbal en het was gewoon een wonder dat city een punt over hield aan het duel op anfield. Zo heb ik liverpool tijden niet zien spelen.

Met de volgende opstelling eindig je in de top 4:

Reina
Johnson
Skrtel
Agger
Enrique
Allen
Gerrad
Sahin
Borini
Huntelaar
Suarez
28 augustus 2012 om 11:20

Indien hij weg had willen gaan had hij dat eerder moeten doen. Nu zal hij zijn carrière 'gewoon' bij Liverpool afsluiten. En ik denk zonder titel. Maar goed, hij heeft nog steeds een mooie carrière gehad.

En ik heb niets dan respect voor een clubicoon als Gerrard. Er zouden meer spelers moeten zijn die dit soort clubliefde toonden.

28 augustus 2012 om 11:32

Waarom zou hij , hij heet geen van persie. Gerrard heeft prachtig carriere gehad hij heeft cl gewonnen en stond volgend jaar gewoon weer in de finale van cl.

Is een clubicoon en speelt altijd bij engeland heeft niks te klagen.
Gerrard is echt typisch engelse middenvelder die alles heeft

28 augustus 2012 om 11:34

Of laat de beste man met gerust en accepteer het feit dat clubliefde nog bestaat? Hij heeft de CL al gewonnen dus de PL kan hem echt niet zo veel schelen.

28 augustus 2012 om 11:43

Au contraire, hij heeft al meermaals gezegd dat hij die titel absoluut wil en zelfs dat het een smet op zijn carrière zou zijn als hij nooit kampioen van Engeland zou geworden zijn.

28 augustus 2012 om 11:46

Absoluut wil of absoluut een droom om deze te winnen? Hij zal vast wel teleurgesteld zijn als hij hem nooit wint en afsluit zonder PL, maar hij kan zonder meer terug kunnen kijken op een prachtige carrière en een legende voor Liverpool zijn als hij gewoon totdat hij stopt bij Liverpool blijft.

Sowieso vind ik dat het nu weinig nut meer heeft om naar United/city/chelsea te gaan. Allemaal al prima bezet op het middenveld.

28 augustus 2012 om 11:48

Allemaal mee akkoord. Zoals ik in een van mijn posts hierboven al zei is het nu zinloos om nog van club te veranderen daarvoor omdat er gewoon drie clubs zijn die met even grote kans voor de titel kunnen gaan. Dus het zou sowieso een grote gok zijn.

28 augustus 2012 om 12:05

Inderdaad. Snap sowieso niet waarom Eriksson opeens met zo'n bericht op duikt in de media. Komt de beste man aandacht tekort.

28 augustus 2012 om 13:03

Uiteraard, de beste man heeft nog altijd geen club gevonden sinds hij bij Leicester de laan is uitgestuurd.

28 augustus 2012 om 11:51

Denk dat Gerrard niks liever wil dan dat zijn Liverpool weer terug op redelijk niveau komt. Hij zal er dan waarschijnlijk ook zijn carrière afsluiten. Geweldige speler, hopen dat we er nog een aantal jaar van kunnen genieten.

28 augustus 2012 om 11:57

Even een vraagje: ik heb de match tussen Liverpool en Man City niet gezien en ik vroeg me af hoe Sterling het gedaan heeft.

29 augustus 2012 om 22:00

Uitstekend.

28 augustus 2012 om 11:57

Ik zie hem nu ook niet zosnel meer vertrekken, deze man is Liverpool..
Tuurlijk een aantal jaar geleden wou hij naar Chelsea toe, maar ik denk dat dat allang niet meer aan de orde is..

Als hij ooit nog eens besluit om te vertrekken om de PL te winnen hoop ik wel dat het United is, een fatsoenlijke club met een uitstekende trainer, alleen zie ik hem deze transfer nooit maken..

Geweldige speler die Gerrard!!

28 augustus 2012 om 12:11

Reina is ook geen wereldklasse meer.

Die is steeds meer fouten aan het maken, ook vorig seizoen al. Liverpool zou met een aantal slimme investeringen volgend seizoen weer een stap verder kunnen zijn. Sahin (als ze die voor vast nemen) en Allen zijn goede aankopen. Assaidi kan verrassen. Ik vind alleen wel dat ze nog een topspits nodig hebben en achterin missen ze een opbouwende verdediger. Daarbij zijn andere clubs in de breedte verder. Maar goed, het begint weer ergens op te lijken bij Liverpool.

Voor Gerrard zelf zie ik geen overstap meer zitten. Dan had hij dat eerder moeten doen. Europees wel succesvol geweest, maar bij Liverpool vaak niet de selectie gehad om mee te strijden om de titel.

28 augustus 2012 om 12:18

Reina is inderdaad of uit vorm of hij is gewoon niet zo goed meer. Hoop het eerste, denk het laatste.

Sahin mag volgend jaar terug naar Real Madrid en dan komt Xabi terug naar Liverpool iets wat hij heel graag wil en ik niet ondenkbaar acht gezien zijn leeftijd en de selectie van Real Madrid. Sahin behouden zou ook mooi zijn, maar daar ga ik niet vanuit.

Inderdaad is een topspits hard nodig, gewoon een klinische afmaker die er elk seizoen minstens 20 in ramt. Achterin hebben we Agger al die zeker de opbouwende kwaliteiten heeft en dat vaak genoeg laat zien. De backs zijn beiden aanvallend sterk, maar in de breedte is het niet zoveel.

Ach zolang het maar beter voetbal is dan vorig jaar en we leuk mee kunnen doen om de top-5 ben ik al dik tevreden. Het is een lange weg terug naar de top, maar ik hoop dat BR daar de tijd voor krijgt, want ik heb er vertrouwen in dat hij weet waar hij mee bezig is.

28 augustus 2012 om 12:33

Mee eens met Eriksson, maar Gerrard houd van Liverpool en Liverpool van Gerrard. Hij blijft sowieso wel. Daar ben ik niet bang voor. Maar als Liverpool wil gaan meedraaien om het kampioensschap hebben ze meer tijd nodig. De basis staat er met heel veel talent en kunde, maar het team van nu is redelijk nieuw en moet aan elkaar wennen. Verder zou ik ook heel graag Falcao bij Liverpool zien! Dat is pas een echte aanwinst die ook naast Suarez veel doelpunten kan maken!

Reina
Kelly
Skrtel
Agger
Johnson
Allen
Gerrard
Sahin
Suarez
Falcao
Sterling
28 augustus 2012 om 15:33

Met name de nieuwe trainer , daar ben ik toch echt van onder de indruk!!! Liverpool gaat ver komen die jaar , kampioen waarschijnlijk niet nee maar voetballend hogen ogen gooien

28 augustus 2012 om 20:41

Met Nuri Sahin kan een goeie versterking zijn voor Liverpool als hij voldoende speel minuten krijgt. Ik denk dat ze de top 3 kunnen halen als ze goed ingespeeld zijn in elkaar maar dat gebeurd niet meteen. De fans moeten wel geduld hebben en hun ploeg steunen tot de laatste minuut.

29 augustus 2012 om 04:43

Als Gerrard de Pl wil winnen moet hij naar Chelsea gaan naast Lampard spelen, beste middenveld word dat.

29 augustus 2012 om 22:04

Ik zou gek worden als Gerrard weg gaat bij Liverpool.
Hij is een van de enige spelers die voor 1 club hebben gespeeld, en Gerrard is gewoon de grootste held die ik ken.
Ik denk dat hij liever bij LFC blijft dan dat hij de PL titel wint.

30 augustus 2012 om 22:15

Vergeet niet dat Sahin nog moet wennen aan het Engelse tempo in Engeland gaat alles veel fysieker aan toe 1 van de zwakke punten van Sahin voorbeeld van De Gea maakte begin seizoen veel blunders

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Liverpool

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
6.Everton6315
7.Liverpool6128
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Glen JohnsonVerdediger361
Steven GerrardMiddenvelder3610
Daniel AggerVerdediger353
Luis SuárezAanvaller3323
José ReinaKeeper310
Jordan HendersonMiddenvelder305
José EnriqueVerdediger292
Voor de complete selectie: Clubpagina Liverpool.

279 fans
Middenvelder, 32 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
De kans dat Toby Alderweireld naar de Serie A verkast wordt steeds groter. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.15625 seconden.