Voetbalzone

Liverpudlian Assaidi: ‘Hij zei dat ik een kruis moest zetten door Ajax’

Maandag, 27 augustus 2012 om 22:20
/

Oussama Assaidi kan zondag in de thuiswedstrijd tegen Arsenal zijn debuut maken voor Liverpool. De flankspeler tekende precies tien dagen geleden een vierjarig contract op Anfield, terwijl hij op weg leek naar Ajax. “Ik heb het stilgehouden, niemand wist ervan. Alleen mijn familie wist het”, zegt hij tegen Sport1.

De zevenvoudig Marokkaans international leek zo goed als zeker naar Amsterdam te verhuizen. SC Heerenveen en Ajax waren al akkoord, alleen de salariseisen vormden een obstakelblok in de onderhandelingen. Toen achttienvoudig Engels landskampioen Liverpool zich meldde, ging het snel.

“Op een gegeven moment kreeg ik te horen dat ze mij graag wilden hebben en dat de technisch directeur naar Nederland wilde komen om met mij te praten”, legt de 24-jarige Assaidi uit. “Dat vond ik fijn, want Liverpool is een hele grote club. Trainer Brendan Rodgers zei dat ik een kruis moest zetten door Ajax en dat hij me graag wilde hebben.” Hij zat nog niet in de selectie voor het duel met Manchester City van zondag (2-2). “Ze vonden dat mijn conditie nog niet top was, dat klopt ook wel.”

Poll

Oussama Assaidi vertrekt te vroeg naar het buitenland

27 augustus 2012 om 22:24

Logische keuze als liverpool komt die zijn op alle fronten groter .

27 augustus 2012 om 22:27

Kans op banken is ook groter voor Assaidi. Maar de centjes die tellen uiteindelijk he!

27 augustus 2012 om 22:34

@ thegame

Nou als je een objectief iemand hebt en je vraagt hem naar welke club hij liever zou willen Liverpool - Ajax dan zullen de meeste toch echt voor Liverpool kiezen.
Buiten dat Liverpool niet CL speelt zijn ze momenteel bekender in en buiten Europa.
En ze worden gezien als een grotere club dan Ajax.
Ik snap niet waarom iedereen denkt dat hij alleen voor het geld daar heen is gegaan.

27 augustus 2012 om 22:40

Ik denk dat weinig Ajacieden teleurgesteld zijn dat Assaidi niet is gekomen als we het spel van de laatste weken zien. Bovendien waren er ook geluiden die wel inzagen dat hij tegen de topclubs nog te weinig rendement had, de opties op de flanken leken echter niet voldoende. Op dit moment hebben we niet te klagen met Lukoki en Sana

27 augustus 2012 om 22:48

Achteraf praten is altijd makkelijk.
Ik heb heel wat jaloerse huil berichtjes gezien toen bekend was dat Assaidi naar het prachtige Liverpool verkaste.

Geld wolf dit geld wolf dat...
Tja iedereen zou zo'n grote premier league ploeg verkiezen boven de kampioen van de Mickey Mouse competitie

27 augustus 2012 om 22:48

Assaidi is een speler die zich in Nederland heeft bewezen en iedereen zou van Heerenveen naar Liverpool gaan. Tuurlijk is er een kans om te banken maar dat kan bij Ajax ook als hij niet goed speelt. Dat hij er extra geld bij krijgt is alleen maar mooi mee genomen. Dat ze in Amsterdam niet daadkrachtig genoeg zijn is hun probleem. Assaidi heeft een goede keuze gemaakt door toch nog even te wachten. Als Ajax hem zo graag wilde hadden ze gewoon het geld op tafel moeten leggen wat hij wilde hebben. Geld zat daar maar ze willen er liever op zitten dan dat ze ook maar 1 cent meer uitgeven dan gepland. Newsflash: goede spelers kosten geld.

27 augustus 2012 om 23:14

Voor mij alleen al vanwege het hele El Hamdaoui affaire. Ik vreesde echt dat dat zo weer ging lopen met Assaidi, al weet je natuurlijk nooit.

27 augustus 2012 om 23:19

thegame1512.

het is zo stupid om overal geld bij te betrekken.

gaat een speler van een ac milan naar een psg, die niks hebben gewonnen. of naar een qatar en of vs. dan kan je daar van spreken.

gaat een speler ipv ajax naar liverpool, of een speler van arsenal naar united. dan is het gewoon onwetend omte roepen dat de speler voor het geld gaat.

omdat liverpool en united groter zijn dan arsneal en ajax. meer kans op prijzen.

27 augustus 2012 om 23:49

Volgens mij poseerde hij eerst in een Ajax shirt en wilde hij bij zijn familie in Amsterdam blijven. Twee dagen later speelde hij voor Liverpool. Ik kan niet ontkennen dat het een sportievenvooruitgang is tov Ajax maar voor zijn carrieremwas een tussenstap beter. Dat bedoel ik met de centjes, spelers kiezen ervoor om te cashen in plaats van hun carriere te plannen. Zelfde geldt voor Thiago Silva in zekere zin.

28 augustus 2012 om 01:48

the game, naar mijn mening kraam je allemaal ongegronde onzin uit. Ik denk dat Assaidi niet zozeer voor het geld van The Reds gekozen heeft hoor. Ook in sportief opzicht is de Premier League een heel grote verbetering. Hij zal bij LFC echt wel aan spelen toe gaan komen, dus ook dat gezwam over dat een tussenstap beter is voor zijn carriere is nergens op gebaseerd. Leuk hoor, om Derksen af en toe te kopiëren met je termen en slagzinnen, maar doe dat alleen als het enigszins van toepassing is alsjeblieft.

28 augustus 2012 om 01:53

nog te weinig rendement tegen topclubs ?

volgens mij heb je Sc heerenveen - fc Twente gemist
het was namelijk 6-3 voor heerenveen door 3 heerlijke goals van assaidi 2 assist en 1 penalty die door assaidi kwam ....

het doet de ajacieden enorm veel pijn dat hij bij liverpool heeft getekent

28 augustus 2012 om 02:29

@dvs33fan
ik zal even jou reactie omzetten in de waarheid:

Ik denk dat heel veel ajacieden teleurgesteld zijn dat assaidi niet is gekomen.
als we het spel van de laatste weken zien . bovendien waren er ook geluiden die wel inzagen dat hij tegen de topclubs heel veel rendement had. ( 6-3 fc twente ,3x goal 2x assist 1 penalty door hem veroorzaakt) de opties op de flanken leek echter goed ,op dit moment hebben we een speler als assaidi om niks meer te klagen hebben.....

28 augustus 2012 om 11:39

Als je objectief kijkt, wil je toch op het hoogste podium spelen? In mijn ogen is dat de championsleague. Oke Liverpool speelt wel in een van de zwaarste competities, maar ik ben benieuwd of hij vaak zal spelen, en tegen Arsenal, Chelsea, man united, man city etc, zie ik weinig kans op speelminuten voor Assaidi.

28 augustus 2012 om 12:15

@dvs33fan: Wat een onzin, Assaidi was een regelrechte aanwinst geweest en dat weet je zelf ook. Goed dat ie heeft gekozen voor Liverpool die de potentie dus wél zien.

28 augustus 2012 om 12:17

Heel sterk argument om één wedstrijd eruit te pikken om te bewijzen dat zijn rendement tegen topclubs goed is. Assaidi heeft gewoon een heel slimme keuze gemaakt om voor Liverpool te kiezen, in meerdere opzichten. 1. Hij verdient hoofdzakelijk heel veel geld, veel meer dan in Amsterdam of Heerenveen. 2. Hij gaat nu trainen met wereldsterren, waar je van zelf beter van wordt. 3. Als hij het niet gaat redden bij Liverpool, hetgeen zeer waarschijnlijk is, dan kan hij altijd nog naar een redelijke club vanwege het feit dat hij van Liverpool komt. Zijn toekomst is bij wijze van gegarandeerd.

28 augustus 2012 om 15:02

Ajax en Liverpool doen binnen Europa en de rest vd wereld niet voor elkaar onder qua bekendheid.. Liverpool heeft meer geld en speelt in een mooiere competitie. Dat zal de reden zijn om niet naar Ajax te gaan. Jammer maar ergens wel logisch. Al moeten we afwachten hoeveel hij gaat spelen.

28 augustus 2012 om 18:08

Woensel040,

even jou reactie omzetten in waarheid:

Veel Ajacieden zijn blij dat hij niet is gekomen. Geen clubliefde, puur en alleen geld belust, kortom de nieuwe mounier. En daar hebben wij totaal geen behoefte aan!!

Ik kan hem geen ongelijk geven dat hij voor Liverpool kiest, sterker nog ik ben er blij om. We hadden een middenvelder en een verdediger nodig, en absoluut geen buitenspeler meer met de huidige selectie.

27 augustus 2012 om 22:27

nou ik ben geen Ajacied
Maar op alle fronten? dat geloof ik niet ... noem er eens een paar

27 augustus 2012 om 22:34

Mooier stadion / mooiere competitie / betere spelers / meer salaris/ betere fans / mooiere club etc.

27 augustus 2012 om 22:34

competitie, aantal europa cups, fanbase, spelers, salaris, uitstraling.

Lijkt mij logisch

27 augustus 2012 om 22:35

Mooier stadion/betere fans/mooiere club....dat zijn allemaal meningen...
Slechte punten die je aanwijst hoor...

27 augustus 2012 om 22:38

Uitgezonderd in Nederland zal iedereen in de wereld deze mening delen .

27 augustus 2012 om 22:43

Ik denk dat het vooral om geld gaat
Liverpool en Ajax hebben vroeger allebei veel gewonnen
Maar eerlijk gezegd win je bij Liverpool tegenwoordig niet veel meer
Sterker nog , ze doen nooit echt mee

Maar hij zal zeker meer verdienen

27 augustus 2012 om 22:43

Je kan er moeilijk om heen dat Anfield Road een geweldig stadion is en helemaal in verhouding met de Arena. Het Ynwa op Anfield is onovertroffen en The Kop is legendarisch.

Noem het een mening, maar velen zijn het er mee eens.

Anfield>arena


27 augustus 2012 om 22:45

En uiteraard uitgezonderd Manchester en het blauwe gedeelte van Liverpool.

27 augustus 2012 om 22:49

Klopt , ik ben het er ook mee eens,maar als je het tegen een Ajacied zou zeggen dan zouden ze dus met zo'n antwoord komen.
Ze zijn gewoon gefrustreerd dat ie niet voor Ajax heeft gekozen.

27 augustus 2012 om 22:51

@ yello
Ze hebben de finale van de FA cup verloren en wonnen de Carling cup Alleen in de competitie hebben ze geen rol van betekenis dus wat zegt is eigenlijk Bulshitt!

27 augustus 2012 om 22:54

Dat is ook het enige wat in het voordeel spreekt van Ajax, dat hij daar kans maakt op de landstitel en bij Liverpool die kans wat minder(nihil op het moment) is.

27 augustus 2012 om 22:57

Snel je reactie aanpassen... Het stond er eerst enorm arrogant... Sjongejonge nou niet terugkrabbelen nu je ziet dat iedereen met feiten komt en jij met je mening(kje)

27 augustus 2012 om 23:01

mooi hoor de carling cup gewonnne
maar de competitie een bijrol gespeeld
daar kijkt toch iedereen naar

27 augustus 2012 om 23:02

Waarom? Het is jammer maar sana doet het voortreffelijk voor veel minder salaris, en voor maar 350 k gekocht. Geniaal toch. Ik geef assaidi gelijk als hij geld wilt voor zijn familie!

27 augustus 2012 om 23:05

@ndisdenaam: Jammer voor jou heb ik alleen een '>' tussen Anfield en Arena gezet, dus niet doen alsof ik terugkrabbel. Moeilijk discussiëren hier met al die zelfoverschattende Ajacieden(ohja ben overigens ook voor Ajax, vandaar dat het arrogant lijkt).


27 augustus 2012 om 23:15

Ynwa

27 augustus 2012 om 23:23

En dan ook nog eens het niveau waar liverpool tegen speelt! ik denk dat het leuker is voor Assaidi om in stadions van chelsea, man u, man city, Arsenal Enzo. dan VVV Venlo uit.. Het is ook meer een uitdaging lijkt me!

Maar of het een goede keuze van Assaidi was om naar Anfield te gaan kunnen we later pas zien/over oordelen!

28 augustus 2012 om 00:02

Betere spelers? Ik zou maar al te graag tegen deze matige club willen loten in de CL. O nee, daar spelen ze niet meer en de dat zal nog wel 100 jaar zo blijven! Elke trainer presteert het namelijk 0,0 rendement uit te halen. Zelfde geldt voor AC Milan etc. Laten we die gasten maar lekker loten, ligt Ajax en Amsterdam niet meer wakker van.

28 augustus 2012 om 00:16

Sahin/lucas/allen zullen inderdaad echt bang worden van een middenveld met Eriksen/schöne/serero. Skrtel en Agger hebben nou al nachtmerries van de gevreesde topspits Siem de Jong en de naam van de nieuwe Messi Sana is een verschrikking voor elke back.

Verder zal Suarez het zeer lastig krijgen op de flank als hij tegen de geweldige LB Daley Blind staat. Overschat Ajax niet zo. Ze hebben een leuk team en kunnen verrassen in de CL, maar verwacht er maar niet te veel van.

28 augustus 2012 om 00:32

Bla bla bla en bij Milan speelde zlatan, bij manchester speelde Rooney. Alleen in Amsterdam hebben ze hier in Nederland door dat je niet de beste elf hoeft te hebben maar het het team. Maar Milan en United deden natuurlijk niet hun best? Lieten zich voor de lol vernederen en bijna uitschakelen in Europa? Getafe heeft ook minder materiaal dan Real Madrid pannenkoek.

28 augustus 2012 om 00:51

ach bij Ajax speel je bij de recordkampioen van Nederland en speel je (bijna) jaarlijks CL met een talentvolle groep spelers dat aanvallend voetbal speelt.

Daarnaast kan je bij Ajax ook miljonair worden...

Het is net wat je wilt natuurlijk, het kan ook zomaar zijn dat hij na een jaar erachter komt dat de stap tóg te groot is geweest dat weet je van te voren nooit.

Desalniettemin, mooie club, leuke voetballer. Veel succes!
Met Sana hebben we een speler die me tot dusver erg verrast qua niveau spelvreugde en positieve uitstraling

28 augustus 2012 om 01:45

tot 3 jaar geleden was liverpool recordkampioen van engeland toen ze voorbij werden gestreefd door Manu, zegt wel iets over liverpool, ik denk dat Assaidi puur voor de competitie heeft gekozen want Spelers spelen natuurlijk veel liever in de PL dan in de erdedivisie.

en dan nog iets, hou aub op met die verheerlijking van je eigen 'cluppie', dit zijn echt hele vermoeiende discussies en aangezien niemand elkaar toch gelijk gaat geven ook volkomen nutteloos.

28 augustus 2012 om 08:52

enige grote nadeel is de stad liverpool vergeleken met amsterdam. liverpool is echt een verschrikkelijke stad. Heel veel criminaliteit, lelijk, en grijs. Lijkt me echt een depressieve plek om te wonen (maar nog altijd beter dan manchester). Neemt niet weg dat het me alsnog een duidelijke keuze lijkt (zie alle reacties hier boven).

28 augustus 2012 om 09:43

@yello
"...... win je bij Liverpool tegenwoordig niet veel meer ...."

Liverpool heeft zowel in 2001 als in 2005 nog een Europese beker gewonnen dus dat valt allemaal nog wel mee.
In de Engelse competitie gaat het inderdaad wat minder

28 augustus 2012 om 10:17

Hahaha Fans en mooiere club oke, maar Anfield is echt wel een mooier stadion dan de Arena. :P

28 augustus 2012 om 11:08

Tuurlijk Liverpool speeld tegen engelse topclubs....vraag is of Assaidi er ooit tegen mag spelen.....

Verder zul je nooit weten of een keuze goed of slecht uitpakt. Je weet immers niet hoe de andere keuze uitgepakt had.

27 augustus 2012 om 22:27

foutje... bedoelde nationaal.. domdomdom

27 augustus 2012 om 22:29

Volgens mij niet..

27 augustus 2012 om 22:31

Volgens mij won Liverpool in 2005 nog een CL en Ajax voor het laatst nog 10 jaar daarvoor. Liverpool is tig keer zo groot mondiaal gezien en spelen in de Arena is natuurlijk een lachertje in vergelijking met het prachtige Anfield.

En begin niet over dat Liverpool al 20 jaar geen kampioen is geworden, want in de Eredivisie hadden ze met gemak al enkele titels gepakt.

27 augustus 2012 om 22:31

Precies, bij Liverpool speel je een grotere competitie en zul je meer verdienen maar bij Ajax is de kans op prijzen en de kans op spelen in de CL flink groter.

Daarnaast is bij ajax de kans dat hij speeltijd krijgt groter dan bij Liverpool.

Ik heb het gevoel dat hij de route Babel zal gaan nemen (alhoewel ik vind dat hij meer talent heeft dan Babel had).
Hij zal een paar jaar bij Liverpool op de bank/tribune zitten en soms spelen. Daarna zal hij een stap terug moeten nemen naar een kleinere club.

27 augustus 2012 om 22:36

@sjaak95

liverpool heeft nog nooit de wereld beker gewonnen.. dus je had wel een beetje gelijk

27 augustus 2012 om 22:39

Nee hoor, internationaal gezien scheelt de prijzenkast niet veel tussen de twee clubs; Liverpool 5x CL, 3x Uefa Cup en 3x Supercup, Ajax 4x CL, 2x Uefa Cup, 3x Supercup en 2x Wereldbeker voor clubs.

27 augustus 2012 om 22:41

Ajax had wellicht ook wel met gemak titels gepakt in Engeland als je dat ongelofelijke budget van Liverpool.

De clubs zijn totaal niet te vergelijken. Assaidi koos voor het geld, dat is zijn goed recht en ik ben er blij mee.

27 augustus 2012 om 22:46

Kap nou met dat gehuil om dat geld. Zelfs al had Ajax hetzelfde salaris geboden, betwijfel ik of hij dan wel naar Ajax had gegaan.

Assaidi koos voor een club die wel vol voor hem ging en meteen liet merken hem maar wat graag erbij wou hebben in plaats van de zeurderige en afwachtende houding van Ajax.

Enige wat het grote gedeelte van de Ajacieden maar doet tegenwoordig is meteen iedereen die niet voor Ajax kiest uit te maken voor geldwolf en wat nog niet meer.

Beetje kansloos.

27 augustus 2012 om 22:54

Spelen op anfield mooier blabla goh ik zou totaal niet denken dat je voor lfc bent(je ava).
Nou is het natuurlijk mooier om op anfield te spelen maar zeg het aub niet zo vies arrogant. En ga nou niet de Eredivisie met de PL vergelijken... Geld is de oorzaak ... Ajax is een van de grootste clubs ter wereld (verleden en heden) en nog bekender dan liverpool in historisch opzicht en spelers/ speelstijl.
De history staat vol met Ajax... Niet met Liverpool.

27 augustus 2012 om 23:03

Haha de afgunst druipt er vanaf. Ik kan er ook niks aan doen dat Liverpool in een prachtig stadion speelt met een geweldige sfeer(zonder hiervoor 10 sfeervakken voor in te richten). Niks arrogants aan.

Als jij denkt dat Ajax wereldwijd bekender is dan Liverpool, dan zou ik je nog maar even achter de oren krabben. Het is leuk om dit soort discussies te hebben als je Ajax vergelijkt met PSV of Feyenoord, maar hier praat je toch geweldige onzin.

De historie staat vol zat met Liverpool net als Ajax. Ga je zelf niet zo groot voelen dat Ajax nog steeds O zo groot is.

27 augustus 2012 om 23:08

Calimero gedrag van een scouser... Ik begin het een beetje provocerent te vinden. Kan je niet gewoon een reactie plaatsen zonder iemand af te katten of te vergelijken. En wij janken niet om geld... Maar als we ieder seizoen 50 mil krijgen uit het potje dan zouden ook wij meedoen om de prijzen... Dus verkoop geen onzin met lfc zou wel eventjes kampioen worden in NL.

27 augustus 2012 om 23:14

Net was ik nog arrogant en nu ben ik een calimero. Bovendien noemde je me net nog vies arrogant en krabbelde ik terug volgens jou. De enige die hier provocerend en kleinerend bezig is ben jij door Ajax zoveel groter te achtten dan Liverpool. Als ik dan vervolgens even een vergelijking maak en duidelijk maak dat je onzin verkoopt, ben ik degene die provoceert?

Ik zie anders met enige regelmaat Ajacieden de termen 'geldwolf' of 'zakkenvuller' gebruiken. Of zeuren over het zogenoemde 'gemeentegeld' van Psv.

27 augustus 2012 om 23:31

@ndisdenaam

Ajax bekender dan Liverpool? In welke wereld? Niet op deze aarde...
Ajax heeft een rijke historie en daar mogen we in Nederland inderdaad heel erg trots op zijn, maar kom niet met onzin verhalen.
Liverpool is een van de bekendste clubs in de wereld. Ook al presteren ze al 20 jaar onder de maat op nationaal niveau...

27 augustus 2012 om 23:41

@Lfc11: je bent erg naïef als je denkt dat geld geen rol speelt. Natuurlijk zal dat niet het enige zijn, premier league is natuurlijk ook geweldig, maar niet voor niets wilde hij veel meer salaris van Ajax dan ze hadden geboden. En ja, dat is Assaidi zijn goed recht. Ga alleen niet zeggen dat hij het niet voor het geld heeft gedaan.

27 augustus 2012 om 23:50

Liverpool speelstijl Ajax speelstijl
Liverpool jeugdopleiding Ajax jeugd opleiding
Liverpool coaches - Ajax coaches ( uit de liverpool/ajax stal )

Welk liverpool is nou nog steeds zo befaamd? Wanneer hoor of lees je nog verhalen zoals het liverpool VAN 1960 of het liverpool van 2001 om naar even iets te noemen? Het stadion is mooier maar dat is niks nieuws, Het salaris is minimaal het 3dubbele dat is ook niks nieuws, De sfeer is fantastisch is ook niks nieuws maar als Liverpool echt zo-veel groter was dan Ajax zoals jij wil beweren waarom willen ze dan nederlands grootste voetballer aller tijden en tevens een échte Ajacied als adviseur? Waarom zouden ze een topcoach uit de ajax school willen als TD ? in de vorm van Louis van Gaal & waarom zouden ze in godsnaam de kroonprins van het nederlands trainersgilde in de persoon van Frank De Boer willen inlijven ?

Maar je heb helemaal gelijk jongen, Liverpool is veeeeeeeeeeel groter dan Ajax, Haha wat een lachertje als wij de bedragen van hun konden besteden zouden we binnen de korste keren de CL winnen zij kunnen nog heel heel heel veel leren van Ajax & van de gehele nederlandse competitie, Henderson Downing & Carrol voor 80 miljoen haha,

28 augustus 2012 om 00:02

Nederlandse coaches zijn gewoon van een hoog niveau ook niks nieuws hoor en kunnen de Engelse nog wat van leren, net als de jeugdopleidingen in Nederland. Zal ik ook zeker toegeven.

Haha Suarez 24 miljoen, beste speler van Ajax laatste 5 jaar en die gaat inderdaad naar het grotere Liverpool.

Ajax heeft ook tig miskopen in het verleden gehad en in verhouding met de grote van de begroting zijn ze tig keer zo erg. Sulejmani om er maar eentje te noemen. In verhouding net zo erg als Carroll.

Van Ajax hoor ik ook zelden verhalen, behalve hier op VZ als men weer eens naar de o zo geweldige geschiedenis moet wijzen. Verder hoor je er zelden over. Dat jij verder het Liverpool met het aanvalsduo Dalglish en Rush niet kent, zegt meer over jou eigenlijk.

28 augustus 2012 om 00:05

Je vergeet hier even dat Ajax in Engeland ook nooit de speelstijl zou hebben die ze nu hebben, dus je vergelijkt appels met peren. Als Ajax groot was geworden in Engeland - wat ik zwaar betwijfel - zouden ze ook 'kick and rush' als spel hebben. Dat kan in de loop der tijd veranderen, maar zeker niet naar het voetbal wat ze nu spelen. Ze zijn in Engeland niet anders gewend en ook Ajax zou daar dus niet anders gewend zijn. Leuk dat ze - als ze daar actief waren - volgens jou binnen de kortste keren de Champions League zouden winnen, maar ik betwijfel het zwaar.

28 augustus 2012 om 00:23

Met het geld wat Liverpool had te besteden in het verleden en nog steeds heeft te besteden stonden we eenzaam in de top van Engeland met United. Ditzelfde geldt voor Arsenal. Waarom? Wij hebben visie, altijd al gehad. Dat we een aantal jaar in ons 110 jarige bestaan zijn geleid door een stel amateurs (lees: debielen) betekent niet dat het bij ons altijd zo is geweest. Liverpool is op de supporters en het stadion het lachertje van Engeland. Die Europese successen zijn over want je zou toch echt top 4 moeten eindigen om überhaupt in de CL uit te mogen komen. In geen 400 jaar kan ik je vertellen. Misschien eerst eens proberen 4 keer over te spelen? Je zet jezelf maar voor lul met al je non argumenten. Je hebt een 24 jarige speler van Heerenveen binnengehaald die door zijn zaakwaarnemer aan de halve wereld is aangeboden. Liverpool is uiteraard weer zo dom om erop in te gaan. Goh wat zal jij trots zijn. Voor Nederland prima, voor het buitenland niet. Eerst een back van NEC voorbij proberen te lopen. Wat suarez elke week wel deed.

28 augustus 2012 om 00:24

Natuurlijk ken ik Rush & Dalglish maar was Dalglish beter dan Cruijff of Marco Van Basten ? In verhouding met Liverpool is Sulejmani een behoorlijke miskoop ja maar om nou te zeggen dat het erger dan Carrol is? Die lantaarnpaal die toevallig tegen een paar ballen aanliep bij Newcastle voor 40 miljoen pond binnen halen is minimaal even erg dan een Sulejmani die wat mooie stifjes maakte bij Heerenveen voor 16 miljoen binnen halen, Om nog maar niet te reppen over syndroom van Downing & Henderson & die hele rits aan spelers waar Liverpool de plank volledig mis heeft geslagen, Als je gaat kijken naar de uitgaven van pak em beet de laatste 5 jaar hoort liverpool minimaal in de top 3 te eindigen maar Arsenal die met beperkte uitgaven Liverpool voorbij streeft (weliswaar niet kwa prijzen maar kwa voetbal & beleid) Suarez is idd naar Liverpool gegaan, ik heb ook nooit gezegt dat Liverpool een lelijke club is maar ik weet zeker dat de keuze van Suarez een stap omhoog was zowel kwa salaris als kwa competitie want geloof mij nou als bijvoorbeeld Arsenal (die kwa prijzen en historie minder zijn) hem een groter salaris had geboden was hij daar Z E K E R heen gegaan.

ik heb nog wat vragen voor jou, Is Liverpool groter dan Ajax in spelers opleiden? Heeft Liverpool over de gehele geschiedenis heen mooier voetbal gespeelt dan Ajax?heeft Liverpool meer prijzen gepakt dan Ajax? Heeft Liverpool meer geld verloren aan miskopen dan Ajax?

Zoals ik al zij, kwa geschiedenis zijn de clubs minimaal even groot, Kwa stadion competitie & achterban is Liverpool waarschijnlijk groter maar het scheelt overall écht niet heel veel, Als jij gaat ontkennen dat Ajax met de budgetten die Liverpool uitgeeft niet mee zou doen met de aller grootste clubs kan ik je ook niet meer serieus nemen, Dank god op je blote knieeen dat jullie nu een mooie trainer met een fantastisch plan hebben want anders zou ik de toekomst nog even zwart zien als de laatste jaren.

28 augustus 2012 om 00:27

Als jullie nou gewoon even als argument gebruiken dat spelers nou eenmaal liever naar de Premier League gaan dan naar een top team in de Eredivisie, dan is deze discussie ook gelijk afgelopen. Historie gaan vergelijken.. ik heb er eeen ontzettende hekel aan, en ik ben zelf Liverpool supporter.

28 augustus 2012 om 00:29

Je slaat de spijker op zijn kop.

28 augustus 2012 om 01:05

Hoogste tijd voor financial fairplay en de 6+5 regel.
Dat alle clubs terug naar de basis gaan en dat er per seizoen maar een x bedrag mag worden uitgegeven.

echter zal dit nóóit zijn intrede krijgen helaas vanwege alle commerciële belangen, maar hoe mooi zou het zijn als clubs als Ajax, Feyenoord, Auxxere, M gladbach e.d. ver in Internationale tornooien komen. En dat clubs als Chelsea en Man city puur investeren in Engelse jeugd opleiden, lijkt me werkelijk prachtig.

Alleen dan is het ooit mogelijk dat een Nederlandse club ooit nog een hoofdprijs kán winnen

28 augustus 2012 om 01:41

Dan zou Ajax en PSV als eerste een groot probleem hebben.

28 augustus 2012 om 07:39

Enkele ? Zelfs met de selectie van 2 jaar terug met Konchesky, Jovanovic, Poulsen en ga zo maar door zouden ze voor de titel strijden, en dat is de zwakste selectie geweest in meer dan 10 jaar tijd in ieder geval

28 augustus 2012 om 10:19

De history staat vol met Ajax...niet met Liverpool

En dan noem je iemand arrogant. hahaha

Kom op zeg, Ajax was vroeger groot, maar stelt nu, net als de rest van Nederland, niets meer voor. We hebben gewoon niet genoeg geld. Kunnen we verder ook weinig aan doen. Gelukkig gaat Spanje binnenkort Failliet, das al één concurrent minder :D

28 augustus 2012 om 15:52

Dus je bent voor Ajax... ik ben niet zelfoverschattend... ik vind eerder dat jij kleinerend praat over Ajax... met je tig keer groter dan Ajax.
Beide hebben een hele grote geschiedenis, Liverpool iets meer prijzen internationaal gezien(ik reken de wereldbekers van Ajax niet mee) Ajax nationaal.
In welk opzicht van Gerschiedenis en heden is Liverpool dan tig(dus veel) groter dan Ajax?
Tja in Engeland heb je meer bereik dan in Nederland als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook in financieel opzicht, zonder het geld zou de BPL nooit zo groot zijn geworden.
Meer mensen is meer fans is meer geld etc etc etc.

Ik zeg overigens niet dat het niet fantastisch is om voor Liverpool te spelen, maar Ajax is een club die nooit haar status zal verliezen, dit door het verleden.
Maar wat er nu bij de club gebeurd, meer individuele training, maar ex-ajacieden(wereldsterren).

28 augustus 2012 om 15:57

Ajax is niet bekender... sjongejonge....
Mensen die weten wat Liverpool is weten ook wat Ajax is, en vice versa.
Vraag het in China, de states... brazilie(iets meer Psv)
Liverpool is o.a bekend van de Pl...
Niemand geeft wat om de Eredivisie... maar toch kent iedereen Ajax, vast staat in de geschiedenis boeken.
Ik wil Ajax niet omhemelen, maar mensen hoeven Liverpool ook niet op tehemelen en Ajax de grond in te boren...
En dan heb ik het niet eens over de meelopers die alleen maar reageren omdat ze tegen Ajax zijn... wat opzich mag, maar klets dan niet slap uit je nek en kom met feiten.
Ik heb ook niks tegen Liverpool, vind het een fantastische club maar nogmaals, een beetje inhoudens gedrag zou top zijn.

28 augustus 2012 om 15:59

Ajax en Psv? volgens mij zitten beide in Categorie 3...
Wat een onzin, de 'financial fairplay' is niet van toepassing op de Nederlandse clubs... het gaat over clubs die mega schulden hebben zoals in Spanje, Engeland...

28 augustus 2012 om 18:12

lfc11,

ik las ergens dat je voor Ajax was maar je geeft alleen maar af op de club, het beleid, het stadion enz enz enz. Tevens zie ik veel fouten bij je opstelling qua middenveld enz enz.

Beetje jammer dat je liverpool zo de hemel in prijst en daardoor niet meer objectief kan kijken.

De meeste ajacieden zijn blij dat hij voor jullie speelt en niet bij ons.

27 augustus 2012 om 22:28

@mrzippy Ja maar is dat belangrijker dan een basisplaats hebben?

27 augustus 2012 om 22:36

hij gelooft in zijn kwaliteiten en als 1 grotere club komt dan zeg je niet snel nee, daarbij komt ook nog hij komt in 1 van de sterkste competities terecht . Buttner gunt iedereen ook zijn transfer dus waarom assaidi niet . de kans dat hij slaagt is groter dan dat van buttner.

27 augustus 2012 om 23:27

Kwa prijzen doen liverpool & ajax niks voor elkaar onder, Sterker nog ajax heeft meer prijzen binnen gesleept en vaker in europese finale's gestaan, De competitie in engeland is wel veel sterker natuurlijk maar dit moet je gewoon in perspectief zien want de competitie was weliswaar sterker maar zij hadden dan ook weer betere spelers & meer financiele middelen.

Dus op alle fronten groter is nogal overdreven.

ik vind Liverpool op deze fronten beter/groter :

-stadion
-competitie
-achterban die wereldwijd natuurlijk groter is dan die van Ajax

ik vind Ajax op deze fronten beter/groter

-meer titels
-De jeugdopleiding vele malen groter & vele malen meer/betere sterren voortgebracht, Ik ken weinig topspelers die afkomstig zijn uit de Liverpool jeugd
-ajax 94/95/96 word vaak herrinert als een jonge prachtige ploeg die het mooiste voetbal speelde van die tijd, Dat geld trouwens ook voor ajax van de Jaren 70 met cruijff & consorten, Ik ken de geschiedenis van Liverpool natuurlijk niet zo goed als die van Ajax maar ik hoor grootheden in het voetbal vaker reppen over het ajax van 95 dan het liverpool van ........ oa Guardiola in zijn boek.

Oftewel, Ik ga niet voor je ontkennen dat elke speler 10x eerder naar Liverpool zou gaan dan naar Ajax heeft natuurlijk ook met het salaris te maken maar ook met de uitstraling/competitie maar Liverpool op alle fronten groter noemen dan Ajax klopt niet & al helemaal niet als je het niet onderbouwt.

27 augustus 2012 om 23:36

Natuurlijk zal Guardiola meer over Ajax praten in zijn boek. Als je de geschiedenis niet kent, dan is het wel jammer. Ajax en Barcelona hebben heel veel met elkaar gemeen.

5 champions League titels zeggen meer dan 4.
18 titels in de
Premier League zeggen helaas meer dan 31 titels in de Eredivisie...
Het is helaas nu eenmaal zo...

27 augustus 2012 om 23:57

Ik herriner me geen enkele PL titel van Liverpool hoor, Die hebben ze namelijk nog nooit gehaalt want sinds de PL is geintroduceert zijn ze nooit meer kampioen geworden over vergane glorie gesproken, En natuurlijk stellen 18 engelse titels niks meer voor dan 31 nederlandse landstitels of denk jij dat het niveau in de PL in de jaren 70 zoveel hoger lag dan in de nederlandse competitie? Als je wil praten over geschiedenis moet je wel ff de feiten checken want de engelse competitie stelt pas écht iets voor sinds de buitelanders zijn komen aanwaaien als vogels, Tot nu toe als je kijkt naar de engelse topclubs zijn de meeste sterren van die topclubs niet engels !!

Maar oke we gaan er even van uit, Dat de engelse competitie ten tijde van de titels van Liverpool sterker was dan de nederlandse, Dan nog moet je de titels in perspectief zien wij hadden bijvoorbeeld altijd al een minder budget en dat geld voor de hele eredivisie dus 31 titels in nederland is veel beter dan 18 titels in de engelse competitie's ergens in een zwart/wit verleden.

5 CL titels zeggen idd meer dan 4 maar als je ziet hoevaak Ajax runner-up is geweest in de CL weet je ook dat we er voor hetzelfde geld 10 konden hebben.

begrijp me niet verkeerd Liverpool is een hele hele grote club, Mischien groter dan Ajax maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen onzin dingen gaan verkondigen dat op totaal niks gebaseerd is.

28 augustus 2012 om 00:05

Wat interesseert een voetballer de jeugdopleiding van Ajax nou? Dat is voor een aankoop toch totaal niet interessant? En volgens mij ging het om het perspectief van een aankoop.

En grootheden in het voetbal hebben het juist continu over Liverpool, namelijk het Liverpool van Bill Shankly en zijn assistent die hem opvolgde. En als je dat niets zegt moet je je eens achter de oren krabben.

28 augustus 2012 om 00:07

Ajax is 1x runner-up geweest in de CL en 1x in de EC I, net als Liverpool.

Verkondig zelf dan ook geen onzin...

28 augustus 2012 om 00:09

Ik heb nooit gezegt dat het een voetballer die aangekocht word intresse in hoe goed de jeugdopleiding van Ajax is, Ik geef alleen aan dat ik vind dat Liverpool op dat front niet groter is dan Ajax is daar iets aan gelogen ?

Ik hoor grootheden als Pele Guardiola zelden over liverpool maar dat zal wel aan mij liggen.

28 augustus 2012 om 00:11

haha een beetje overdrijven mag wel toch, Wel jammer dat je niet ingaat op andere dingen die ik schrijf.

28 augustus 2012 om 00:24

Je maakt allemaal aannames die puur passen in jouw referentiekader waarin Ajax wereldwijd de grootste club aller tijden is. Sorry, maar daar ga ik echt geen tijd in steken. (toch wel)

Als de Engelse competitie pas wat voorstelt sinds de buitenlanders komen aanwaaien hoe kan het dan dat voor die tijd Nottingham Forest 2x de EC I won, Liverpool 4x, Aston Villa 1x en United 1x. Oftewel 8x in totaal tegenover 5 van Nederland(3x Ajax, 1x PSV en 1x Feyenoord). Tel daar nog eens bij dat alle Engelse clubs 5 jaar lang waren uitgesloten en leg me dan eens uit hoe al die slechte Engelse clubs zonder al die buitenlanders het toch zo goed deden Europees?

Pele hoor ik verder alleen maar over Neymar en zeuren op Messi en Guardiola heeft nooit in Engeland gevoetbald of ook maar iets er mee te maken gehad, dus niet zo heel gek dat hij het daar niet over heeft hé. Bovendien is hij zowat opgegroeid met allemaal oud-ajacieden.

28 augustus 2012 om 00:43

Engeland is de bakermat van het voetbal en Bill Shankly was ongeveer de eerste Engelse coach die zijn spelers altijd puur op techniek en altijd met de bal liet trainen. Dan heb je het over het begin van de jaren 60, nog lang voordat Ajax bekend werd buiten Nederland. Bill Shankly heeft ongeveer in zijn eentje het hele beeld wat men op dat moment over voetbal had op zijn kop gezet. Hij heeft er een techniek sport van proberen te maken, in plaats van een fysieke sport. Liverpool speelde in zijn tijd, maar vooral in de tijd dat zijn assistent Bob Paisley hem opvolgde (wegens medische redenen) elke Europese ploeg van de mat, omdat ze hun tijd ver vooruit waren.

28 augustus 2012 om 00:54

jou kan ik totaal niet meer serieus nemen, Ik heb ajax nooit de grootste club ter wereld genoemt en ook nooit geprobeert.

Groter dan Liverpool : Ja

Grootste van de wereld : NEE

28 augustus 2012 om 07:20

Nu overdrijf ik even en dan doe je het zo af. Lekker makkelijk hoor, want ik benoem de feiten en daar kan je niks tegen inbrengen+de post van Scotsman die ook even aangeeft dat Liverpool voor zijn tijd goed voetbal speelde en niet voor niets 3(!) EC I won in 5 jaar tijd.

28 augustus 2012 om 10:25

Waarom kunnen Nederlanders niet toegeven dat geen enkele Nederlandse club op dit moment nog wat voorstelt. Het is ontzettend jammer, maar het is niet anders.
Als een Speler van de Kampioen van Nederland het al een stap omhoog vindt om naar een club als Fulham te gaan, wie kan er dan nog met droge ogen beweren dat de titel in de eredivisie nog iets voorselt?

28 augustus 2012 om 11:37

Itss al about the money, Of denk jij soms dat Ruiz naar Fullham was gegaan als Twente hem een salaris aanbieding had gedaan dat even hoog of hoger lag dan de aanbieding van Fullham?

28 augustus 2012 om 16:07

Ajax is toch ook niet van het niveau Pl...
Dus is het gewoon Knap...
Ajax maakte fuore met het voetbal... 4 Cl's .... De cl's van Ajax zijn behaald met voetbal dat de wereld over ging als HET totaal voetbal...
Met zelf opgeleide spelers van een gemiddelde leeftijd van 20 21...
Kan me niet herinneren dat LFC met dat soort voetbal de CL heeft gewonnen.
Een beetje a la chelsea... met bagger voetbal de CL winnen...niemand geeft er wat om!
Ajax won de prijzen met zeer mooi voetbal.
Nu jij weer, 4cl's zeggen meer dan de 5 van Lfc.
de 31 titels in Nederland zeggen meer dan de 18 van Lfc.,.. Ajax heeft geheerst... Liverpool niet.

27 augustus 2012 om 23:59

Waarom zoveel aandacht voor een Marokkaans International die op de tribune zit in Liverpool. Gaan we ook dagelijks zoveel aandacht schenken aan pak en beet Mido? Ghaly? Boukhari? Wat een onzin zeg. Hoofdstuk Assaidi is klaar voor Nederland, basta.

28 augustus 2012 om 00:15

Jongens Liverpool is alleen groter omdat het meer geld heeft. Als je Ajax het budget van een engelse topclub geeft draaien ze makkelijk mee met de europese top. Ze kunnen simpelweg hun spelers niet behouden omdat Ajax en de gehele Nederlandse competitie te weinig geld heeft om spelers tevreden te houden. We weten in wat voor tijd we leven en iedereen wil meer verdienen, laten we er niet omheen draaien of zeggen dat het niet zo is... Als jij ergens het dubbele van jou salaris aangeboden krijgt voor dezelfde functie vlieg je er meteen heen. En kom op er zijn genoeg andere opties voor Ajax. Ik wens Assaidi het beste bij zijn nieuwe club en hoop dat hij er het beste van maakt. Good luck!

28 augustus 2012 om 09:05

De keuze is aan hem en dat heeft hij gedaan op voor hem belangrijke gronden. Wat natuurlijk veel vreemder is, is dat hij voor de wissel naar een andere club (welke dan ook) zijn conditie niet op peil heeft en dat nog een soort normaal lijkt te vinden ook!

27 augustus 2012 om 22:25

Dat is mooi dat hij dat gedaan heeft, maar ik ben bang dat Assaidi na een tijdje ook een mooi kruis door zijn speelminuten kan gaan zetten. Verwacht niet dat hij veel speelt, want hij heeft wel leuke acties, maar zijn rendement is veel minder dan iemand als Narsingh die gewoon een goede voorzet geeft.

27 augustus 2012 om 22:25

Ik hoop voor hem dat Afellay niet komt anders zie ik zijn kansen somber in. Afgelopen seizoen heeft Bellamy toch nog redelijk veel gespeeld voor Liverpool en Assaidi is ook een type bellamy snel en rechts vanaf de linkerkant voor gevaar zorgen. Ben erg benieuwd of hij veel gaat spelen in de premier league.

27 augustus 2012 om 22:26

Ben achteraf blij dat hij niet bij Ajax zit. Eerst poseren daarna natrappen. Liever eigen talent of koopjes a la Sana.

27 augustus 2012 om 22:41

Niet lullen, die foto met dat Ajax shirt was fotoshop en natrappen heeft hij nooit gedaan. Koopjes a la Sana? Als er een speler een koopje was dan was het Assaidi wel, het bedrag waarvoor hij opgehaald kon worden is niks voor een speler als Assaidi en hij was na 1 of 2 jaar sowieso met winst doorverkocht. Daarnaast is Assaidi beter dan al die buitenspelers bij Ajax, of het nou op rechts of op links is. Je zegt wel dat je blij bent, maar dat ben je niet.

27 augustus 2012 om 22:51

Assaidi goedkoop, no way. De transferprijs was zeker niet laag maar vooruit, laten we zeggen dat hij dat wel waard is. Het salaris gaat echter te ver. Ik betwijfel het overigens of hij wel helemaal zou slagen in Amsterdam. Die nieuweling speelt net twee wedstrijdjes mee en heeft al meer overtuigd dan Assaidi in z'n Heerenveen periode. Hij is al 24, Lukoki is 19, die wordt beter. Boerrigter zonder al die blessures is ook beter dan Assaidi. Over Sana begin ik niet eens...

Uiteindelijk goed dat Ajax de poot stijf hield, ga je geld maar ophalen op de bank op Anfield, zoals Afellay bij Barca. Over twee jaar zijn ze je daar zat en mag je met 5 wedstrijden aan ervaring weer vertrekken, kijken wie er dan nog trek in je heeft.

27 augustus 2012 om 23:03

Als ik zou meespelen met Ajax in die potjes die ze zonder enige moeite wonnen zou ik er ook een paar inleggen. Bij een subtopper/middenmotor als Heerenveen meedoen of twee wedstrijden spelen met Ajax in wedstrijden die ze volledig domineerden is een wereld van verschil. Ik wil die o zo geweldig Sana wel eens zien als Ajax in nood is, kijken of hij dan nog steeds die geweldenaar is. Lukoki kun je niet over oordelen en Boerrigter mag alleen dromen van de techniek van Assaidi.

27 augustus 2012 om 23:16

Precies; wat een gezever allemaal hier op VZ over Assaidi.
Toen hij een hot item was voor de Amsterdammers, was het de o zo technische voetballer met zoveel finesse en bla bla.

Nu een veel betere ploeg hem heeft ingelijfd, kan hij er niets meer van en was hij 'sowieso' niet meer nodig bij Ajax.

Lariekoek van de hoogste plank wat mij betreft; Assaidi heeft een hele goede keuze gemaakt.
Die zal daar zeer zeker de nodige potten gaan breken, alles beter dan Downing.

27 augustus 2012 om 23:18

Barcelona wint ook 90% van haar wedstrijden met gemak, daar zou je er zeker ook 30 inleggen... Hij viel tegen AZ al heel goed in, dat is alles behalve een makkelijke tegenstander. Verder draagt hij zelf ook bij aan het feit dat Ajax zo domineert. Hij is snel, goed in de combinatie, heeft een goede loopactie en verder kan hij ook zo zijn mannetje passeren. Assaidi was overigens ook onzichtbaar in wedstrijden waarin Heerenveen het moeilijk had, in de toppers heb ik hem niet gezien, op die zwakke wedstrijd van Twente na. Boerrigter is geen speler die de trukendoos tevoorschijn haalt, hij is echter wel snel, heeft een lekker schot en een goede voorzet. Over Lukoki zal ik dan maar niet oordelen. Punt is wel dat Ajax er toch goed aan doet om niet net dat beetje meer salaris te betalen. Voor minder geld hebben ze twee spelers die toch minimaal gelijkwaardig zijn aan hem.

27 augustus 2012 om 23:31

Haha die Ayoze. Hoe moeten we jou serieus nemen als je al gelijk begint met te zeggen dat het photoshop was?

Assaidi heeft inderdaad een geweldige techniek, maar ontzettend weinig rendement. Het is dus nog maar de vraag of hij uberhaupt met winst kon worden doorverkocht aangezien hij al 24 is en waarschijnlijk pas wil vertrekken met nog een jaar contract over.

Dan toch liever de 1 jaar jongere Sana waarvan je met veel meer zekerheid kan zeggen dat hij met winst kan worden verkocht.

28 augustus 2012 om 10:27

Nja tis wel opvallend dat Messi en Ronaldo elk seizoen 60 goals maken. Zou wel willen zien hoeveel zij er zouden maken bij een Liverpool of Tottenham. Of anders gewoon in Spanje bij een club buiten de top 2.

27 augustus 2012 om 22:26

Denk dat je in de Premier League echt veel meer loopt dan in een eredivisie.

Van Der Vaart had nooit conditieproblemen toen hij nog bij Ajax zat maar bij Tottenham kan hij geen wedstrijd afmaken

27 augustus 2012 om 22:45

Simpelweg te verklaren door het feit dat het tempo in een topcompetitie als de PL gewoon een stuk hoger is. Tel daarbij op dat er meer wedstrijden worden gespeeld en er ook geen winterstop is.
Vind het niet gek dat vd Vaart die 'problemen' heeft en vind het om diezelfde reden ook niet gek dat Assaidi volgens de technische/medische staf nog niet (conditioneel) fit genoeg is.

27 augustus 2012 om 23:35

Eigenlijk had VDV dat ook al toen hij bij Ajax zat. Bij zijn laatste jaar in Amsterdam had hij best wat overgewicht en dat is eigenlijk nooit echt meer goedgekomen.

27 augustus 2012 om 22:26

Tsja, als een club als Liverpool zich meldt kun je hem niet kwalijk nemen dat hij daar heen wil.
Denk wel dat hij beter eerst een tussenstap bij een Nederlandse topclub had kunnen maken. Had hij wat kunnen wennen aan de grotere druk, betere spelers en het "moeten winnen".

Ben persoonlijk niet rouwig om het feit dat hij niet is gekomen naar Ajax. De manier hoe meneer met droge ogen staat te vertellen dat hij "er wel iets op vooruit moet gaan" terwijl Ajax ruim 1 miljoen salaris had geboden (terwijl hij bij H'veen slechts 3,5 ton verdiende) is iets wat mijn haren recht overeind deed staan. Dat soort voetballers mogen wat mij betreft wegblijven!

27 augustus 2012 om 22:27

Nou jongen dat heb je duidelijk gedaan. Hopelijk pakt het goed voor je uit en nu focussen op liverpool en niet de eerste vijf interviews die we van je lezen het over Ajax gaan hebben.

27 augustus 2012 om 22:28

Eigen schuld van Ajax, ze zouden eens die top spelers langer binnen moeten houden. Geen een speler is groter dan de naam Ajax. Graag of niet zo moet het weer worden met de spelers.

27 augustus 2012 om 22:31

Maar het is toch niet de schuld van Ajax dat spelers zulke onmogelijke salarissen vragen? Ik snap niet hoe Ajax hierin de schuld heeft. En topspelers zoals Zlatan kan Ajax niet houden aangezien ze zijn salaris niet kunnen betalen.

27 augustus 2012 om 22:53

Onmogelijke salarissen? Je doet net alsof Assaidi 200.000 per week wou toucheren. Bovendien is het zijn goed recht om een bepaald salaris te eisen en er is nergens bevestigd hoeveel hij nou wou hebben. Dat iedereen maar wat meepraat, is leuk maar je hebt er niks aan.

Voor Liverpool is het sowieso een koopje en hij is technisch sterk genoeg om wat moois te laten zien op de flanken in de PL.

27 augustus 2012 om 22:29

wel beter dat Ajax hem niet gehaald heeft, kwam inhalig en verwend over en is niet nodig.

27 augustus 2012 om 22:31

Dat is alleraardigst van Rodgers door dat te zeggen, maar zouden ze in Liverpool nu echt op hem zitten te wachten? Die transfers gaan heden ten dagen sowieso nergens meer over qua transferbedragen. Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden om steeds te transfereren, dan zouden ze op die Sportjournaals niet uren zitten te zeveren over die verwende voetballers die nog geen perfecte volzin uit kunnen spreken zonder zich te verspreken. Wat een gezeik van deze jongen. Ken hem niet eens!

27 augustus 2012 om 22:50

Krijg we nou ook al imitaties op VZ? Niveau daalt steeds sterker.

27 augustus 2012 om 22:36

Natuurlijk heeft 'ie het voor het geld gedaan. Of voor de competitie. Tegen Manchester, Chelsea en Arsenal spelen is natuurlijk supergaaf.

Maar voor 't voetbal kon 'ie beter naar Ajax. Liverpool kan er echt he-le-maal niks van. Echt voetbal om van in je broek te poepen. Spelen ook geeneens Champions League.

27 augustus 2012 om 22:40

Liverpool speelde afgelopen zondag een prima pot tegen City en als ze die lijn doortrekken, kunnen ze zomaar gaan verrassen.

In Nl zou Liverpool met deze selectie met speels gemak kampioen worden en Suarez er nog meer maken dan hij bij Ajax al deed.

27 augustus 2012 om 22:45

Liverpool zou in Nederland met meer afstand kampioen worden dan de afstand waarmee Barcelona en Real Madrid in Spanje 1e en 2e eindigen.

27 augustus 2012 om 22:53

Speels gemak? Ze verliezen 3-0 van West Bromwich en winnen nipt 1-0 door een eigen doelpunt tegen Hearts, dat zijn niet echt topploegen..

27 augustus 2012 om 22:56

ja tuurlijk
Liverpool had net zoveel punten als Fulham
Twente had maar weinig moeite met Fulham

Dus ik denk niet dat Liverpool zo maar even kampioen zou worden in NL

27 augustus 2012 om 22:56

Wedstrijd gezien tegen Wba? Tegen Hearts stonden er 6 spelers in die normaal banken en mistte Borini een paar levensgrote kansen. Hearts stelde daar zeer weinig tegenover.

Verder hoor ik je niet over de wedstrijd tegen City waar Liverpool domineerde en heerste en door twee knullige fouten achterin maar 1 punt eraan over hielden waar 3 punten dik terecht waren geweest.

27 augustus 2012 om 22:56

Everton, Sunderland Zouden ook makkelijk kampioen worden in Nederland en jaarlijks Cl spelen terwijl deze clubs eens geen EL halen

27 augustus 2012 om 23:11

Dat zegt niks, Chelsea eindigde ook maar 2 plaatsen boven Liverpool (6e tegen 8e) maar wonnen de CL. Nederlandse clubs kunnen tegenwoordig niet eens voorbij de poulefase komen, laat staan het toernooi winnen. Maar vooruit, Ajax versloeg Manchester United die evenveel punten haalden als de kampioen in Engeland, dus ik betwijfel of Manchester United zo maar even kampioen zou worden in Nederland.

27 augustus 2012 om 23:16

nee young -traffold die zouden in NL zeker geen kampioen worden

Ajax won vorig jaar nog van Manu in Manchester en Twente van Fulham in Londen
Twente speelde thuis 3-3 tegen spurs
Spurs en Liverpool zouden zeker om het kampioenschap spelen in NL maar Sunderland zeker niet ... wat een grap

Ayoze , Een cl toernooi met loting kun je niet vergelijken met een hele competitie
Man U zou in Nl zeker kampioen worden ... maar die hadden 37 punten meer dan Liverpool
dus ik geloof nooit dat Liverpool in NL met meer punten verschil kampioen zou worden als Barca\real in spanje doen.

27 augustus 2012 om 23:17

@lfc11 Wat is dat nou weer voor non-argument, 'in NL zouden ze met deze selectie met speels gemak kampioen worden'. Als Liverpool in de eredivisie zat hadden ze niet eens het geld gehad om deze selectie te kopen dus dat slaat nergens op. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Als Ajax in de premier league had gespeeld dan hadden jongens als Suarez, Huntelaar, Sneijder etc. gewoon nog bij Ajax gezeten. Zo blijven we doorgaan.

27 augustus 2012 om 23:20

Ik begin daarover, omdat hij vindt dat hij voor het voetbal beter naar Ajax had moeten gaan en Liverpool niet eens CL speelt. Een direct gevolg van de sterkere competitie en dus maak ik even de (extreme) vergelijking dat Liverpool in de Eredivisie kampioen zou worden en daar vloeit uit voort ook gewoon CL zou spelen. Beetje non-argument allicht, maar hopelijk verduidelijkt dit wat ik probeer aan te geven.

27 augustus 2012 om 22:46

"voetbal om van in je broek te poepen"

Kijk jij wel naar wedstrijden of praat je gewoon maar wat?

27 augustus 2012 om 22:46

Liverpool is natuurlijk een veel grotere club dan Ajax. Assaidi heeft voor Liverpool gekozen voor het geld en de kans om in een grotere competitie te spelen. Ik vraag me echter sterk af of hij al klaar is voor de fysieke Premier League en hij niet beter eerst zijn kunsten liet zien bij een topclub in Nederland. Want met alle respect voor Heerenveen, daar is de druk natuurlijk wat lager als bij een Ajax of een Psv. Zie Narsingh, die deed het misschien nog wel beter dan Assaidi maar die heeft het nu ook al lastig bij Psv. Ik ben er bang voor dat Assaidi het niet red bij Liverpool.

27 augustus 2012 om 22:49

Narsingh is technisch inferieur aan Assaidi. Misschien had het beter geweest om eerst een topclub in Nederland te kiezen, maar als die blijkbaar niet jouw salaris wilt betalen en een andere club in het buitenland dat wel wilt doen, dan is de keuze gauw gemaakt.

27 augustus 2012 om 22:53

Het lijkt me duidelijk dat Liverpool meer betaald dan Ajax. Maar geld is ook niet alles. Met het Ajax-salaris had hij ook wel rondgekomen en een grotere kans van slagen. Ik hoop van harte dat hij het redt bij Liverpool, maar ben bang van niet.

27 augustus 2012 om 22:57

Hij voetbalt niet bij Ajax, dus Ajax betaalt waarschijnlijk niks aan hem. Dat nieuwe beleid is leuk en aardig, maar word nogal moe van alle Ajacieden die elke speler die niet voor Ajax kiest gelijk een geldwolf noemen.

Assaidi is technisch sterk genoeg om ook in Engeland gevaarlijk te zijn vanaf de flanken.

27 augustus 2012 om 23:01

Als hij die zaakwaarnemer niet had zat die nu in basis en hadden we niks van Sana gehoord, blij dat die gekomen is. Wat Cruijff ook zei zaakwaarnemers kiezen voor geld niet voor hun cliënten toekomst. Wie was zaakwaarnemer van Fisher? Die kon naar City maar raadden het af. Zulke moet je hebben.

27 augustus 2012 om 22:47

@ Alle haters en teleurgestelde Ajacieden die denken dat Ajax groter is dan Liverpool...

Ik heb vertrouwen in Assaidi. Snap niet waarom dat iedereen hem nu al afschrijft? Ik denk dat Liverpool wel die paar miljoen wel beter kon besteden aan iemand anders dan als ze Assaidi toch gewoon voor de bank halen? Hij wordt zwaaar onderschat. Dit seizoen zal hij er mss niet meteen staan, maar ik denk dat Oussama de potentie heeft.. Het talent is er, nu alleen maar zaaien en dan oogsten..

Ohja, supporters van Liverpool zijn sowieso prachtiger.. Daar zingen ze you'll never walk alone, of het nou goed gaat of niet. Bij Ajax worden ze uitgefloten ;

27 augustus 2012 om 22:57

Bloed zweet en tranen krijg je ook kippenvel hoor. YNWA krijg je toch wat meer maar in Engeland leeft voetbal meer dan in Nederland. Nederland heeft ook maar echt 4 sfeerclubs op volgorde: 1 Feyenoord kan niet anders steunen club ook in klote tijden als je zo mag zeggen. 2. Ajax steunen ze ook goed ook staan ze achter 3. Twente Prachtige sfeer hopelijk breiden ze stadion uit tot 40.000 om echt meten met topclubs denk dat ze die wel elke wedstrijden vol krijgen. 4. NAC beste sfeer van noord Brabant prachtig om daar wedstrijden mee te kijken. NAC is me tweede club .

27 augustus 2012 om 22:58

Over wie heb je het nou precies, want ik lees nergens dat er mensen zijn die Ajax groter vinden dan Liverpool.

Verder heb jij het erover dat men bij Ajax wordt uitgefloten als het niet draait? Maar volgens mij geldt dat bij alle Nl-clubs en dus niet alleen maar bij Ajax.;

27 augustus 2012 om 23:08

@hootch zal wel op verkeerde reageert zijn sorry, iPhone glas is kapot zie vrij weinig. Was ergens boven op die Heerenveen mannetje die nu denk Heerenveen wat is omdat ze wolfje naar Liverpool is gegaan. Nogmaals excuus.

27 augustus 2012 om 23:16

Oh jawel hoor, ik heb al vergelijkingen gezien, bij deze topic en nog meerdere. En ik heb het niet over alle clubs in NL maar alleen over Ajax. Daar worden spelers toch ietsje meer en vaker uitgefloten als het hun niet zint..
Je hoeft de andere Nl-clubs er niet bij te halen want dat doe ik niet, Ik heb het over Liverpool vs. Ajax.. je hoeft dus niet af te dwalen en over andere nederlandse clubs te beginnen. ;

28 augustus 2012 om 07:22

Afca4lif3,

Ik reageerde eigenlijk op Mustaphino.

Mustaphino,

Jij doet het zo voorkomen dat het alleen maar bij Ajax gebeurt en daarom leg ik het jou uit dat het ook bij andere clubs gebeurt. Verder heeft Ajax de meeste supporters dus als je uitgefloten wordt dan gebeurt dat ook goed.

Maar noem even die vergelijkingen, want ik kan ze nog steeds niet vinden. Als jij ze niet kan opnoemen dan vraag ik mij af of we jou reacties echt serieus moeten nemen.

27 augustus 2012 om 22:54

Gewoon een goede keus van Assaidi. Liverpool mooier stadion, betere fans, betere competitie. Alleen de kans op speeltijd is iets kleiner, maar Assaidi maakt zeker kans op een basisplaats met Downing als concurrent. Zal zich nog wel eerst moeten bewijzen, maar zeker niet onmogelijk.

PS: Mensen die zeggen dat hij het voor het geld doet, zijn dom. Hij verdient iets minder 1,4 miljoen bij L'pool. Ajax had dat ook kunnen bieden. Of iets minder. 1,3 miljoen of 1,39 miljoen is niet een heel groot verschil.

27 augustus 2012 om 22:54

Ik denk niet dat een trainer zoiets tegen zo n jonge speler hoeft te zeggen.
Liverpool of ajax ....je kan nauwelijks spreken van een keuze lijkt mij.

28 augustus 2012 om 01:22

Ik denk dat het juist bij een grote stap belangrijk is wat de trainer tegen je zegt, je komt uit Friesland en gaat naar Anfield dan wil je minuten maken, als een trainer je nauwelijks vertrouwen geeft en je niet de motivatie kan toedichten is een tussenstap een vrij logisch alternatief lijkt mij

28 augustus 2012 om 07:56

Wat een trainer ook zegt : kiezen tussen liverpool pl en de eredivisie is geen keuze.

27 augustus 2012 om 22:57

Ik denk dat Assaidi het echt kan redden in Liverpool.

Dan moet de trainer hem wel het vertrouwen geven. Assaidi is technisch gezien een meer dan bovengemiddelde buitenspeler, ook voor in de Premier League. Hij heeft een goed overzicht en is daarbij behoorlijk snel. Ik denk niet dat het hem heel veel moeite zal kosten om Downing eruit te spelen. Dat was zelfs voor de 17-jarige Sterling geen probleem.

28 augustus 2012 om 00:51

@hen_nie

Ik acht jou als 1 van de betere leden hier; altijd objectief en eerlijk, jou posts zijn inhoudelijk sterk en netjes onderbouwd.

Ben het het verder eens met je post; Assaidi kan het dankzij z'n techniek wel redden in de Pl.
Rogers kiest ervoor om het veld breed en lang te houden, Assaidi zal volop ruimte krijgen om z'n acties te maken.

27 augustus 2012 om 23:04

assaidi zal het denk ik redden in liverpool. Zijn grootste concurrent is downing, als je die niet uit de basis kan spelen.... Verder kan hij voor veel creativiteitbij liverpool zorgen als hij niet egoistisch speelt, want tot nu toe zijn gerrard en suarez de enige met creativiteit daar.
En tja, als je kan kiezen tussen speeltijd bij ajax of liverpool, dan kies je voor liverpool. Alleen al voor de competitie zouden de meeste het doen

27 augustus 2012 om 23:08

Goede keuze uiteindelijk; zo een technicus red het wel in Liverpool.

Vooral op de manier hoe Brendan Rogers wil spelen; 4-3-3 en frivool.

27 augustus 2012 om 23:09

Assaidi gaat het bij Liverpool echt wel halen. Dat Rodgers het in Downing niet ziet zitten, lijkt me duidelijk en dan is zijn enige concurrent nog Raheem Sterling, een mannetje van 17.

27 augustus 2012 om 23:19

Een echte Liverpool fan die het één en ander duidelijk maakt, bedankt voor je bevestiging.

Zo iets dacht ik al, zo een jochie is natuurlijk perfect voor het beleid; maar die gooi je er zo nu en dan in.

Nog niet geschikt voor de basis, ook al speelde hij heerlijk tegen Man.city.


27 augustus 2012 om 23:23

Nou dat mannetje van 17 lijkt me nog een aardige concurrent, vind Sterling een heerlijke speler om naar te kijken en ik vind hem nu al niet heel veel onderdoen voor Assaidi.

27 augustus 2012 om 23:43

Sterling krijgt uiteindelijk zowieso wel de voorkeur boven Assaidi denk ik. Is Engels en komt uit de eigen jeugdopleiding. Ik zie Jesus Saez aka Suso ook wel doorkomen vanuit de jeugd, dus Assaidi moet het dit jaar echt laten zien anders krijgt hij het nog moeilijk in zijn andere contractjaren.

28 augustus 2012 om 00:08

Sterling is een toppertje. Die zal uiteindelijk boven Assaidi komen in de pikorde. Concurrentie is er amper, ik denk dat Rodges Sterling rustig gaat brengen net als Wenger deed bij Chamberlain.

28 augustus 2012 om 00:53

Wanneer Assaidi b.v beter speelt, sluit Sterling zicht achter Assaidi aan.
Zo werkt dat eenmaal; iemand die beter is speelt in de basis.

Sterling is uiterst talentvol, en zal een grote worden.
Maar laten we ook even kijken hoe Assaidi het zal gaan doen.

28 augustus 2012 om 07:21

Bovendien is Sterling pas 17 jaar en gaan ze hem zeker niet te gauw brengen. Als Assaidi wedstrijdfit is, denk ik dat hij al gauw de voorkeur krijgt of in het geval we met een middenveld spelen met Sahin, Lucas en Allen kan Gerrard ook een linie doorschuiven in een vrije rol in de aanval.

27 augustus 2012 om 23:11

Je moet het wel in verhouding zien, Ajax is dan gewoon een grotere club dan Liverpool. De enige reden dat Liverpool aantrekkelijker is komt door de competitie. Qua prijzen doet Ajax niet onder, sterker nog met Liverpool valt er voorlopig niks te winnen. Maar goed Assaidi heeft wel kans van slagen in Engeland, vooral voor op zijn positie is de concurrentie niet bijzonder met Downing.

27 augustus 2012 om 23:16

In welk opzicht is Ajax groter? Alleen in het opzicht dat ze meer landstitels hebben gepakt en meer kans maken op nog meer landstitels. Verder zou ik het eigenlijk niet weten. Pl is een betere competitie en hij speelt bij Liverpool met een beter team. Ik vraag me überhaupt af hoeveel hij nog bij zou kunnen leren bij Ajax, behalve dan dat er iets meer druk is.

27 augustus 2012 om 23:21

Dan nog in verhouding is Liverpool zeker een grotere club hoor. Je kijkt dus duidelijk door 5 Ajax-brillen.. Hoe kan je in godsnaam beweren dat Ajax grotere club is dan één van de grootste clubs ter wereld?

Niet alleen de competitie is groter. Alles is beter daar. De supporters zijn daar ''trouwer'', ze fluiten ten minste hun eigen spelers niet uit als ze niet presteren... Op alle vlakken is Liverpool grotere club.. Financieel, naam, competitie, supporters, zelfs het liedje dat gezongen wordt door de supporters haha.
Misschien dat Ajax een betere jeugd heeft, maar dat is het dan ook..

Als Liverpool een grotere club was, dan was Janssen gewoon gebleven, was Suarez nooit weg gegaan... en heeft Xabi Alonso nooooooit gezegd dat Liverpool het beste publiek ter wereld heeft.. (dit terwijl hij bij Real speelt, gisteren zei hij dit nog..)

27 augustus 2012 om 23:31

Ik denk eerder door een verrekijker en die draait hij om als hij naar de andere partij kijkt.

27 augustus 2012 om 23:43

Nou, de concurrentie misschien niet enorm groot nee, maar ik weet niet of jij Sterling hebt zien spelen tegen City, 17-jarig talent op linksbuiten? Was echt onder de indruk van hem, ik hoop dat hij nog veel speelminuten krijgt. Leuk om te zien dat Liverpool gewoon weer eens een keer een frisse, jonge voetballer heeft lopen daar, in plaats van al die domme, fysieke spelers zonder techniek. Want man, wat heb ik me vorig jaar aan die Downing zitten ergeren, echt verschrikkelijk.

Vooralsnog zou ik Assaidi denk ik wel zien spelen, maar dan vanaf rechtsbuiten. Die Borini heeft me nog niet overtuigd, hopelijk komt dat nog.
Rodgers wil ten minste weer een keer fris, aanvallend voetbal spelen, wat ik veel gemist heb bij Liverpool afgelopen seizoenen.
Voorin gewoon 3 spelers die lekker bewegelijk zijn en veel kunnen switchen. Nou weet ik ook wel dat 1 zwaluw geen zomer maakt bij Sterling en dat hij waarschijnlijk ook veel matige wedstrijden speelt, maar ik zou hem nu in ieder geval de kans geven. Op de bank heb je genoeg alternatieven anders. Enige wat in deze voorhoede een beetje ontbreekt is een echte afmaker, maar ik zie liever dit dan Carroll in de basis (vooralsnog).
Het middenveld is ook zeer sterk, gewoon een goed, voetballend middenveld zonder domme brekers. Allen vond ik ook heel positief, die speelt met de punt naar achter en daarvoor Sahin met Gerrard natuurlijk.
Defensie van Liverpool is ook altijd degelijk geweest. Ik zeg niet dat Liverpool ineens weer geweldig is, maar verwacht toch dat ze het in ieder geval een stuk beter gaan doen dan vorig jaar, zeker gewoon qua combinatievoetbal en aanvallend voetbal dat ik ten minste weer leuk naar Liverpool kan kijken, verwacht ik een stuk meer met deze opstelling en de nieuwe trainer.



Reina
Johnson
Skrtel
Agger
Enrique
Gerrard
Allen
Sahin
Assaidi
Suarez
Sterling
27 augustus 2012 om 23:23

Liverpool veel groter dan Ajax?

In Europa hebben ze maar liefst één EC I meer gewonnen, en de laatste keer met een onmetelijke dosis geluk, terwijl Ajax alle vier de keren in ieder geval niet de underdog was. Bovendien is Ajax de grindlegger van het spel dat tegenwoordig zo "hot"is, zoals Barcelona dat speelt, terwijl Liverpool altijd het lompe rugbyvoetbal waar Engeland prat op gaat heeft gespeeld. En heel veel beter zijn ze zeker niet, historisch gezien, dan Ajax, op dit moment schat ik Ajax qua veldspel hoger in. Enige wat ze mee hebben t.o.v. Ajax is het geld en de competitie. Ik denk trouwens niet dat ze hier zo wel even kampioen zouden worden. FC Utrecht bijvoorbeeld heeft een tijdje geleden laten zien dat Liverpool echt niet zo indrukwekkend is als sommigen hier zouden willen geloven.

Maar geld en competitie zijn beiden goede redenen om voor een bepaalde club te kiezen tegenwoordig, dus ik geef Assaidi geen ongelijk, zeker ook omdat hij geen oer-ajacied is.

27 augustus 2012 om 23:29

Ochochoch, Ajax grondlegger van het spel van Barcelona.
Als we dan toch oude koeien uit de sloot halen, het voetbal is gemaakt door de Engelsen, dus zij zijn de echte grondleggers.
EN Barcelona speelt niet het fantastissche 4-3-3 van ons aller Johan, doch een op Russische leest geschoeide 4-5-1 of zelfs 4-6-0, wat totaal niet lijkt op het totaalvoetbal van het oeroude Ajax dat voor het grote Liverpool al haar belangrijke prijzen haalde, op de wederopstanding onder jullie aller Louis na.

En Liverpool is inmiddels dankzij de vele Tv-miljoenen in de Premier League ontzettend veel groter dan Ajax, al is dat geen prestatie.
Zelfs Southampton is tegenwoordig groter.

27 augustus 2012 om 23:47

Hoezo "ochochoch"? Meer respect lijkt me een kleine moeite! Dit is geen puberforum, tenminste toen ik hier begon was dat (nog) niet zo!

Hoe dan ook, Barcelona baseert zijn spel op de filosofie van Cruijff, die bij Ajax is opgeleid. Xavi zei pas zelf dat ze het spel van het oude Ajax kopiëren. Dus zo dom is dat niet.

En Engeland is inderdaad de grondlegger van voetbal, maar volgens mij Liverpool niet.

En als je dankzij tv-gelden kunt bepalen hoe groot een club is, tsja, dan is iedere PL club groter dan Ajax, maar toch is Ajax in het buitenland groter dan jij denk of wil denken qua naam. Ik weet nog wel dat ik in Engeland Engelsen heb zien lopen in een Ajax shirt. Dat doen ze niet als ze Ajax geen grote club vinden. lijkt me zo.

En sommige mensen hier zeggen dat Liverpool betere fans heeft dan Ajax, en daarom een grotere club is. Wist je dat bijvoorbeeld Milan ook hele kritische fans heeft en in een momenteel zwakkere competitie speelt? Toch is het historisch gezien een grotere club dan Liverpool, ze hebben meer grote spelers (gehad ook), en meer EC I overwinningen. Bovendien zijn ze nu beter dan Liverpool. Maar ze hebben minder tv gelden, minder geld en een mindere competitie dan Liverpool. Dus zijn ze volgens jouw opvatting minder dan Liverpool, nietwaar?

27 augustus 2012 om 23:50

Nee hoor.
AC Milan is nog groter.
Maar ik kan het allemaal wat objectiever zien.
Clubs als Man U, AC Milan, Liverpool, Juventus etc etc zijn hele hele grote clubs, sommigen wat gedateeerder dan anderen.
Ajax is te vergelijken met Inter en Juve, hele grote clubs uit het verleden met een grote historie maar afgehaakt bij de echt grote clubs, die inderdaad grote omzetten maken.
Daar hoort Liverpool nog wel bij.
Ajax helaas al enige tijd niet meer, ook al denkt men nog heel groot.

28 augustus 2012 om 00:20

Komop man Liverpool hoort allang niet meer bij de top. Elk jaar moeten ze vechten om CL voetbal. Vorig seizoen zijn ze maarliefst 37 punten achter City en United geeindigd en dat gaat dit jaar weer gebeuren!

28 augustus 2012 om 00:28

37 punten en dit jaar weer? Deze post zal ik onthouden. Ze zullen inderdaad erachter eindigen, maar 37 punten gebeurt nooit.

28 augustus 2012 om 09:04

Zijn er inmiddels al 7 dus dat schiet al lekker op (met een wedstrijd minder gespeeld)

28 augustus 2012 om 13:38

Volgens mij heeft City toch echt 4 punten, United 3 en Liverpool 1. Mag je toch even dat verschil van 7 uitleggen?

27 augustus 2012 om 23:37

Een onmetelijke dosis geluk? Waar doel je dan op, het terugkomen van een 3-0 achterstand, want daar was geen greintje geluk bij. 2 jaar laten stonden we alweer in de finale, was zeker ook geluk? Ajax speelde inderdaad vroeger geweldig voetbal, waarmee ze de wereld veroverden, zal niemand ontkennen, maar het Liverpool met Dalglish en Rush was ook een geweldig team.

Het veldspel van Liverpool is flink verbeterd onder Rodgers en totaal niet te vergelijken met afgelopen jaren. Die wedstrijd tegen FC Utrecht is ondertussen al een hele poos geleden, dus niet eens noemenswaardig. Misschien dat ze elkaar treffen in de EL als Ajax 3e wordt in de CL. Kijken of het 3-mans middenveld van Ajax ook zo geweldig is tegen Sahin of Gerrard/lucas/allen.

27 augustus 2012 om 23:54

Het viel anders wel heel erg goed toen voor ze, en de vele ballen die Milan daarna nog misten logen er niet om. Als je wint op penalty's, ben je sowieso gelukkig, Ajax won altijd in de reguliere speeltijd.

Inderdaad is Utrecht een tijd geleden, maar heel veel beter is Liverpool er niet op geworden, al hebben ze wel heel goede spelers natuurlijk. Dat systeem en die goede spelers klinken leuk, maar eerst eens zien hoe het gaat draaien. En als het aan mij ligt, komt Ajax gewoon in de top 2 van de poule;

28 augustus 2012 om 00:12

Wilskracht tonen, heeft helemaal niks te maken met geluk. De enige die van geluk mocht spreken was Milan dat ze de wedstrijd met 11 man eindigden, want Gerrard was gewoon doorgebroken speler toen hij naar de grond werd getrokken door Gattusso. Leuk dat Ajax altijd won in reguliere speeltijd, maar wat heeft dat verder met geluk te maken?

Als jij denkt dat Liverpool er niet veel beter op is geworden sindsdien, dan ben je niet echt serieus te nemen hoor. City was een voorbode op hoe goed ze kunnen spelen nu is het zaak deze lijn door te trekken.

Als het aan mij ligt eindigen ze ook top 2 hoor

27 augustus 2012 om 23:26

Dit wordt een gevalletje Ryan Babel ben ik bang. Hopelijk krijg ik ongelijk.

27 augustus 2012 om 23:38

Misschien krijgt hij zelfs minder kansen als Babel omdat Ryan toen voor een best groot bedrag werd gehaald dus wel moest worden opgesteld in zijn 1e seizoenen. Assaidi zien ze als een koopje dus gaan ze hem waarschijnlijk ook zo behandelen.

28 augustus 2012 om 09:39

Assaidi heeft niet zo'n zware concurrentie, je kan hem zien als vervanger van bellamy, die toch aardig vaak de basis heeft gehaald ( zegt wel wat over het niveau). Maar zijn concurrenten is een jochie van 17 en een speler die in 1 seizoen 0 goals en assists in de compitie had. Verdedigent stond het al goed bij liverpool, met sahin en allen de bij het middenveld ook, suarez is ook gewoon een topper. Prima team maar denk dat ze geen cl halen.

Ze hebben zelfs een luxeprobleem, met gerrard, lucas, allen en sahin, die allemaal in de basis horen, maar de is maar plek voor 3, daarachter heb je ook nog miljoenen aankoop adem en henderson.

Reina
Johnsen
Skrtel
Agger
Enrique
Lucas l.
Allen
Gerrard
Sahin
Assaidi
Suarez
27 augustus 2012 om 23:49

Ik hoop het ook maar ik denk toch dat hij het heeft om het te maken hoor.. Liverpool gaat niet zomaar paar miljoenen steken in een speler gewoon voor de breedte zomaar.. die luxe hebben ze niet.. waarom? niet op financieel vlak maar op sportief vlak.. ze moeten presteren en zomaar spelers halen heeft geen zin..

27 augustus 2012 om 23:31

Wat een gezeik van een hoop Ajacieden hier zeg.

Hij heeft voor Liverpool TV gezegd;br Liverpool is een grote club, fantastische support. De trainer gaf hem een goed gevoel en die factoren hebben er voor gezorgd dat hij voor Liverpool koos.

En als we bij Heerenveen 1 iemand als oprecht hebben leren kennen, dan is dat Assaidi wel.

28 augustus 2012 om 00:05

Ja, eerst in een Ajaxshirt poseren, er openlijk mee flirten, het stilhouden dat Liverpool ook in de markt is (ook voor Ajax dus waarschijnlijk), en zn oren laten hangen naar wat Narsingh zegt.

Ja, echt oprecht allemaal hoor, die Assaidi.

Het kan me verder eigenlijk geen donder schelen dat hij nu daar zit, behalve dan dat ik het een vrij domme zet vind aangezien hij daar goedbetaald de bank mag bezetten, terwijl hij bij Ajax vrijwel op zeker had kunnen spelen.

Dit wordt precies zo'n gevalletje Castaingos, Bouy, Affelaai etc.
Veel te grote schoenen aantrekken.

27 augustus 2012 om 23:36

Geen goede keus van Liverpool wel voor Assaidi, ik vind Dembele een stuk beter. Dembele heeft veel ervaring in de Pl en is ook erg sterk en niet van de bal te krijgen.

27 augustus 2012 om 23:42

@el_nino9

en dembele is minstens 8x zo duur

28 augustus 2012 om 00:02

32 miljoen voor een speler met een aflopend contract? Ik denk dat 10 à 15 miljoen meer dan voldoende is voor Dembele.

28 augustus 2012 om 00:02

Op die foto ziet hij er vrij matuur uit, ik denk dat dat de doorslaggevende factor wil hij zich in de basis knokken bij Liverpool.

28 augustus 2012 om 00:05

Sneeuwt daar volledig onder. Is hier nog lang niet klaar voor. En dan vooral fysiek! Ajax was een betere stap geweest. Maar ik vind t overigens niet erg dat die niet gekomen is. Teveel gedoe en Is meer bezig met geld dan met voetballen. Het ga je goed Geldwolf. En raiola lacht zich dood

28 augustus 2012 om 01:07

Als Ajaxied zijnde heb ik het wel genoeg met hem nu.

28 augustus 2012 om 01:08

Bankie zitten en langzam wegkwijnen.....

Daar gaat weer een talent naar de knoppen...

28 augustus 2012 om 01:12

Ik heb het niet zien aankomen, toch grappig dat dit nog kan tijdens de huidige mediaparasieten.

Ik hoop dat hij daar aan spelen toekomt, maar zou me niks verbazen als het een gevalletje Babel wordt.

28 augustus 2012 om 01:18

Logische keuze van die knul, PL spelen op Anfield moet geweldig zijn.
Misschien achteraf ook beter voor Ajax hoewel het altijd vervelend is als een speler een andere club kiest, maar Ajax heeft op dit moment goed draaiende buitenspelers en er zijn er nog een paar niet fit.
Ik denk ook dat hij de stap wel aankan op de langere termijn. Succes knul

28 augustus 2012 om 01:32

Opzich best een logische keuze. Meer geld , premier league en voetballen om plaatsen in de europa league. Ik zie dat mensen liverpool een grotere club vinden met een grotere historie dan ajax.

Ik vind van niet. Ajax is al sinds de 70 jaren hofleverancier van oranje en brengt de beste spelers voort.
Ajax heeft volgens mij vaker de champions league gewonnen en is volgens mij nog steeds best wel bekent bij de buitenwereld.

Ik mag dan een beetje sceptisch zijn waarom hij deze keuze heeft gemaakt maar ik ben wel blij dat hij niet naar ajax ging. WE hebben genoeg flankspelers (dat zei ik daarvoor ook) en assaidi vind ik niet van toegevoegde waarde. Wat ajax nodig heeft is een jong talentvoor cvm om af en toe in te vallen.

(dis mijn mening en als je het er niet mee eens bent ben je vrij omte reageren)

28 augustus 2012 om 01:43

Tuurlijk gaat het om geld. Hij wou bij ajax 1.1mil verdienen en kan dat bij liverpool wel. Dan is de keuze makkelujk tochbr

28 augustus 2012 om 01:59

de berichten waren juist dat ajax 1.1 bood maar dat assaidi 1.6 wilde hebben.
maar ook dat kan hij bij liverpool wel verdienen natuurlijk, zal me niet verbazen dat hij misschien nog wel wat meer verdient ook.

wel is het wat hypocriet natuurlijk dat je dan als speler zijnde zegt dat geld geen rol speelt en niet het belangrijkste is

28 augustus 2012 om 02:23

Ajax bood hem 1,1 miljoen per jaar aan maar hij wou 1,6.
bij liverpool verdiend die 1,3 of 1,4.
dus nog steeds onder het bedrag wat hij eigenlijk verlangde dit gaat gewoon puur om de competitie, want zeg nou eerlijk je speelt toch liever tegen chelsea, manu, mancity, arsenal, newcastle, tottenham dan tegen clubs als Roda, Rkc, Vvv, Nac en groningen kom op zeg.

28 augustus 2012 om 09:00

Liverpool is een fantastische club kan geen club in nl aan tippen.
Alleen de supporters al die leven voor het voetbal
Of Liverpool nu beter is dan Ajax niet zo balangrijk,de club in geheel is groter
Primaire ligue,surez speelt er ook, ook weggegaan bij Ajax
Ajax heeft meer prijzen gewonnen in europees, maar ja dat is verleden.

Bijv Feyenoord is ook qua supporters na Ajax de grootste club in Nederland, qua stadion, achterban, supporters e.d. Maar zijn laats kampioen geweest in 1812

28 augustus 2012 om 13:40

Liverpool heeft volgens mij 5x de CL gewonnen, Ajax volgens mij 4x

28 augustus 2012 om 11:42

Die laatste zin zegt eigenlijk alles. Heerenveen was al een stuk langer in voorbereiding en de NL competitie begon eerder dan die in Engeland. Toen hij daar aan kwam was zijn conditie nog niet goed genoeg. Belachelijk natuurlijk omdat hij al langer aan het trainen is dan de rest daar. Zegt veel over zijn instelling. Niks willen doen bij Heerenveen om die transfer te krijgen, maar nu heeft hij zijn transfer en krijgt hij de deksel op z'n neus voor zijn lakse gedrag in de voorbereiding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Liverpool

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
6.Everton6315
7.Liverpool6128
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Glen JohnsonVerdediger361
Steven GerrardMiddenvelder3610
Daniel AggerVerdediger353
Luis SuárezAanvaller3323
José ReinaKeeper310
Jordan HendersonMiddenvelder305
José EnriqueVerdediger292
Voor de complete selectie: Clubpagina Liverpool.

96 fans
Aanvaller, 24 jaar

In de wandelgangen

Dinsdag 18 juni
Adam Maher kan zijn nog prille loopbaan in Italië vervolgen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.453125 seconden.