Voetbalzone

Eredivisie is geen optie voor Afellay: 'Hij kan zelf héél goed nadenken'

Maandag, 27 augustus 2012 om 14:10

Ibrahim Afellay staat voor een vertrek bij Barcelona. De middenvelder annex linksbuiten van de Catalanen kwam sinds zijn transfer, anderhalf jaar geleden, nog niet vaak voor in het spel van de topclub en werd bovendien lang afzijdig gehouden door een blessure. In de laatste dagen van de transfermarkt dient een verhuurperiode zich aan. Aan een definitief vertrek willen Afellay en zijn zaakwaarnemer nog niet denken.

/

Afellay verliet PSV ruim anderhalf jaar geleden voor Barcelona, toen hij contractueel nog maar een paar maanden te gaan had in het Philips Stadion. Na een half seizoen van aanpassen moest de doorbraak komen, maar toen raakte hij stevig geblesseerd. Eenmaal terug in de selectie lukte het Afellay niet dusdanig veel indruk te maken, dat Josep Guardiola en inmiddels Tito Vilanova hem beloonden met een basisplaats.

“Er zijn meerdere clubs concreet”, sprak zaakwaarnemer Rob Jansen zondagavond bij Studio Voetbal over de huidige status van zijn cliënt. “Ibrahim maakt zijn keuze in overleg. Overigens kan hij zelf héél goed nadenken. Maar hij praat er ook over met de club, met mij en met mensen in zijn directe omgeving. Met de clubs wordt gesproken en ook al met trainers. De Eredivisie is uitgesloten.”

Jansen twijfelt niet aan de potentie van Ibi bij Barcelona. Hij kan het niveau wel aan, maar de blessure heeft hem teruggeworpen in de pikorde. “Barcelona heeft gezegd Wellicht is het beter om, indien je dat wil, ergens anders speelminuten op te gaan doen. Dat proces loopt nu. Het gaat over een verhuur. Daar hebben we het met Barcelona en met Ibrahim over, want Barcelona bepaalt mede waar de spelers naar toe gaan.”

Poll

In welke competitie speelt Ibrahim Afellay na 31 augustus?

27 augustus 2012 om 14:14

Als ik hem was zou ik naar een club gaan waar hij altijd speelt. Schalke,bremen,roma,fiorentina,athletico Madrid,sevilla,sporting etc

27 augustus 2012 om 14:17

ja dat lijkt me wel vrij logisch.
maar ja, dan moet dat aanbod er ook zijn natuurlijk en dan moet barca het goedkeuren.
aanbod is er volgens Jansen, nu nog de goedkeuring van barca en afellay.

27 augustus 2012 om 14:24

Bij al die clubs is het niet zeker dat hij speelt hoor, vooral bij Roma & Athletico is het lang niet zeker dat hij gaat spelen. Dat hij van Barcelona komt betekent niet dat hij ff bij elke andere club een basisplaats heeft.

27 augustus 2012 om 14:35

Hij zal zeker bij (bijna) al die clubs een basisplaats moeten veroveren. Dat geld overigens voor (bijna) iedereen die nieuw bij een club komt.

27 augustus 2012 om 14:33

toevallig allemaal clubs die niet echt bij hem passen in mijn ogen, arsenal lijkt me de perfecte ploeg voor hem op dit moment.

27 augustus 2012 om 16:07

@umad

Wat een onzin reactie. Ik merk dat velen Afellay heel weinig gunnen en jij helemaal door clubs als Fiorentina te noemen. Even serieus??

Hij heeft vooral pech met zijn blessure gehad en is daarom een beetje uit de picture geraakt.
Fcbarcelona is wel het allerhoogste niveau waar we het over hebben he?!

Dus stel je kan daar niet mee qua niveau dan kan je alsnog zonder veel problemen bij vele anderen topclubs mee. Ik zie hem zo met Man U meekunnen op het middenveld. Je gaat toch geen Bremen noemen? haha.

27 augustus 2012 om 16:23

Alleen speelt Dost bij Wolfsburg dus die laatste opmerking klopt niet helemaal.

27 augustus 2012 om 16:38

Ja idd klopt. Mijn fout excuses.

27 augustus 2012 om 16:54

Hahha wat een onzin, Afellay zal nooit meekunnen met United. Valencia Nani Young en Kagawa hebben al de voorkeur op hem en desnoods wordt Van Persie op de vleugel gezet.

27 augustus 2012 om 17:08

Hier moet ik gewoon opreageren

Schalke: prima opvolger van raul
Bremen: hebben al elia als lv en de bruyne op 10, ibi kan dan als controleur
Roma: prima team, maar denk dat hij beter is dan de spelers daar, alleen de spelers daar hebben meer potentie en zal kapitaals vernieteging zijn.
Foirentina: eitje
Atheltico madrid: als opvolger van diego
Sevilla: hebben als een goede spelers op zijn positie, maar hij zal een aanwinst zijn.
Sporting: zelfde verhaal als sevilla.

27 augustus 2012 om 14:14

Wat hebben Barcelona en Afellay aan een verhuur? Afellay gaat echt niet opeens een Villa ofzo worden.. hij begint er ook niet jonger op te worden.. pak gewoon een niveau lager.. en ga voetballen.

27 augustus 2012 om 14:32

Voor Afellay maakt een verhuur of verkoop inderdaad niet uit. Wellicht is verkoop zelfs beter om te weten waar hij aan toe is, ook na dit seizoen.

Voor Barcelona kan het echter wel voordelig zijn om de prijs op te drijven. Mocht Afellay nu naar bijvoorbeeld een Liverpool gaan, en daar een top seizoen draaien, zal hij alleen maar duurder worden. Mocht het minder gaan, dan zal de prijs echt niet heel erg veel zakken, aan gezien hij er nu ook een jaar bijna is uit geweest.

27 augustus 2012 om 14:14

Jammer, Dat hij het niet gehaald heeft

27 augustus 2012 om 14:15

Als hij zo goed kon nadenken, was hij niet naar Barca gegaan, maar naar een subtopper waar hij wel kan spelen.

27 augustus 2012 om 14:22

Dat hij naar Barca vertrok kan je hem niet kwalijk nemen. Iedereen maar dan ook iedereen zou die kans met 3 handen hebben aangegrepen.

Maar het is inderdaad slim om nu te vertrekken, definitief welteverstaan. Een verhuur-periode is alleen maar oponthoud voor zowel club als speler. Ik ben van mening dat Ibi prima tot zijn recht komt bij een goede subtop-topclub.

27 augustus 2012 om 14:40

Wordt zo moe van deze opmerkingen. Elke voetballer droomt van een Barca of Real, paar uitzonderingen daargelaten. Als die clubs daarwerkelijk een keer langskomen is dat alsof je de ljackpot wint. Dan spring je in de eerste beste vliegtuig richting Spanje en teken je een contract. Er zijn heel weinig voetballers die Real of Barca hebben afgewezen. Die zitten of al heel goed bij hun club (de Rossi, Totti bv.) of zien een stap naar het buitenland totaal niet zitten.

Affelay heeft het misschien niet gered, maar was voor zijn blessure goed bezig. Hij deed het boven verwachting, wellicht zonder een blessure was hij nu een 12/13e man geweest bij Barca.

27 augustus 2012 om 14:57

Helemaal gelijk, dollars in de ogen zowel bij affelay als bij de zaakwaarnemer, en kijk
waar je een jaar later staat........

27 augustus 2012 om 15:56

Als geld de belangrijkste drijfveer zou zijn geweest voor Afellay da speelde hij niet tot zijn 24e bij PSV en koos hij ook niet voor Barcelona. Zonder enige twijfel kan hij meer verdienen in Rusland, Oekraine of het Midden-oosten en het lijkt mij ook sterk dat er in zijn periode bij PSV geen clubs geïnformeerd hebben waar hij meer binnen kon halen dan bij Psv. Hij heeft zijn kans gegrepen toen Barcelona langs kwam, een kans die vrijwel iedere voetballer gepakt zou hebben. Helaas geen belangrijke speler geworden, maar hij heeft in het beste team van zijn generatie gespeeld, de Champions league gewonnen en is landskampioen geworden. Lijkt me niet verkeerd.

27 augustus 2012 om 15:10

Inderdaad, dat zou jij ook gedaan hebben...

27 augustus 2012 om 15:49

Het grappige is dat nu letterlijk bijna iedereen Derksen's mening gaat over nemen. Dat was al sinds het begin zo.sinds het nieuws duidelijk werd, kraakte hij Afellay al af, hij zou het nooit redden. Toen Derksen ook zag dat Afellay wel degelijk zijn minuten heeft gespeeld en zelfs beslissend is geweest ni de CL. schaafde hij zijn mening ietwat bij en zei hij iets anders.

Derksen haat Afellay echt al héél lang en doet geen enkele poging om dat te verbergen, komt met onzin verhalen over hem af en doet aan imagoschade. Want 9/10 Nederlanders nemen de mening van Derksen echt over ook en ze hebben dan ook een hekel aan hem, alleen weten ze niet waarom.

Als Afellay, die jarenlang zijn eigen heeft bewezen in de eredivisie, een stap naar zijn droomclub maakt, is het belachelijk en heeft hij niet nagedacht. Als buttner die misschien 2 seizoenen een redelijke indruk heeft achtergelaten inde Eredivisie naar United gaat, dan gunt Dersen het hem en zo ook dus 90 van de Nederlanders? Dit slaat nergens op wat Derksen allemaal aan het doen is... maar goed, misschien is het nog beschamender dat 9/10 mensen blind zijn mening overnnemen ook.

Tijdens het EK bereikte dit allemaal echt een hoogtepunt, Derksen en Gijp maakte hem echt met de grond gelijk. Derksen beweerde dat Ibi zich te goed voelde omdat hij bij Barcelona speelde, hij staat bekend buiten Nederland als een ergt nederige persoon en ik heb nooit aan Ibi kunnen zien dat hij zich te goed voelde ten opzichte van de rest omdat hij voor Barcaelona speelde. Maar Derksen beweerde dat wel en zo dus opnieuw, 9/10 meningloze Nederlanders volgen hem blindelings.

Dan Gijp die grappen maakt ove rhem en de deuimpjes. Hij zei dat hij dat Prilo en Ibrahmimovic nooit zag doen. Ik zweer het jullie, tijdens de wedstrijd Zweden-frankrijk alleen al deed hij dat 5x... Datzelfde gold voor Pirlo op het EK. Wat ik hier duidelijk probeer mee te maken is dat hij echt wordt gezocht, ze willen een reactie uitlokken en zijn daar jammer genoeg nog in geslaagd ook. Hij maakte een ongepaste ( ?) opmerking over Gijp's ziekte. Derksen sprak van een schande, zoals iedereen else dus. Maar zelf vergeet hij dat Gijp constant nog ergere opmerkingen maakt over bijvoorbeeld geestelijk gehandicapten...

Afellay weet zelf ook wel dat hij nooit in de basis zou spelen bij Barcelona, net zoals Buttner weet dat hij nooit basisspeler zou worden bij United. Het is een jongensdroom die uitkomt en je kan moeilijk zeggen dat hij daar niets heeft bijgeleerd. Zijn aannames zijn belachelijk goed geworden , zijn passing uiterst accuraat. In en rond de 16, oogt hij soms nog wel eens blind ja.

Nu zijn er zelfs Nederlandse Arsenal supporters die zich te goed voelen voor Afellay...dat met Gervinho en Walcott in hun selectie.

27 augustus 2012 om 16:39

Je kunt niet zeggen dat wat Johan Derksen heeft gezegd over dat Affelay zich hooghartig gedroeg tijdens het EK, niet klopt.

Je zegt, en ik citeer: " hij staat bekend buiten Nederland als een ergt nederige persoon en ik heb nooit aan Ibi kunnen zien dat hij zich te goed voelde ten opzichte van de rest omdat hij voor Barcaelona speelde."

Ik ben benieuwd waar jij aan gezien hebt hoe hij zich in de groep gedroeg, dat lijkt me vrij moeilijk namelijk omdat jij hoogstwaarschijnlijk niet geselecteerd was voor het EK. Je kunt dus ook niet beweren dat het niet waar is.

En dat verschillende mensen in Nederland vielen over de opmerking van Affelay over de ziekte zal niet veel te maken hebben met de reactie van Johan Derksen. Maar wat bij mij duidelijk in jouw stuk naar voren komt is dat jij een hekel hebt aan Johan Derksen en Rene van der Gijp en dat ook graag naar voren laat komen.

En in de kwestie van Butner, je kunt twee kanten kiezen, je gunt hem de transfer of je gunt hem niet, maar als je kiest om het hem te gunnen dan ben je gelijk iemand zonder mening. Beetje kort door de bocht...

Maar ik zal als advies geven om vooral niet meer naar VI te kijken want dan kun je ook niet geïrriteerd raken.

27 augustus 2012 om 18:43

@grandepulga

Super reactie. iedereen neem klakkeloos zijn mening over.

Ik wil nog erbij toevoegen: Royston Drenthe die van Feyenoord naar Real Madrid ging. Dit is echt een jongensdroom voor Drenthe en ook hier kraakt meneer Derksen hem af. Allemaal misgunners bah. En inderdaad Büttner die hetzelfde pad bewandeld als Drenthe (naar een droomclub) en hier gunt meneer Derksen Büttner wel......weird.

27 augustus 2012 om 21:22

Het is gewoon afgunst denk ik. Een Nederlandse Marokkan die het zo ver schopt, bij sommige mensen wekt dat irritaties op. In plaats van blij te zijn dat er nog eens een Nederlander bij Barca zit (of zat) gaan ze hem bekritiseren. En waarom? Het is een man die nooit showgedrag vertoont of met een plak gel en kousen over de knieëen het veld opkomt. Het is een normale jongen die je niet zo snel vindt deze tijd. Misschien is dat zijn probleem, té nederig? Ik weet het niet...

Feit is, hij kan later zijn kinderen en kleinkinderen niet alleen met woorden zeggen dat hij bij Barca heeft gespeeld. Hij kan zelfs video's tonen. En wij, wat kunnen wij voorleggen tot nu toe beste Vz-gebruikers??

Derksen is gewoon een en al entertainment, die moet kijkcijfers halen. Net zoals dames van plezier hun klanten moeten zien te lokken.

Dat van die duimpjes snap ik niet zo goed? Heb ik niet gevolgd.

27 augustus 2012 om 14:19

Snap niet dat ze Afellay willen verhuren, niet de jongste meer en denk dat hij bij een iets lagere club wel goed zal kunnen presteren. Misschien dat een club als Arsenal een optie is, weet wel zeker dat Wenger hem goed zal laten presteren. dat hij multi-functioneel is komt zijn kansen op speeltijd in dat geval wel ten goede.

27 augustus 2012 om 14:19

Hij kan het niveau wel aan?
Wat is dat voor kul-uitspraak, hij is gewoon simpelweg niet goed genoeg.
Het is een goede voetballer, maar veel hoger dan bijvoorbeeld Valencia of Liverpool zal hij niet komen.

27 augustus 2012 om 15:05

Veel hoger dan Valencia of Liverpool kan je ook niet he!
Ibi is een top speler die echt wel een topclub aankan, alleen moet ie dan wel een club kiezen waar hij ook aan spelen toe komt. Arsenal lijkt me een mooie optie voor hem.

28 augustus 2012 om 14:04

Nouja, ik schat een Valencia of Liverpool toch lager in dan een Manchester United/city, Chelsea, Barcelona, Real Madrid, Bayern München. En die clubs zijn toch te hoog gegrepen.

27 augustus 2012 om 14:21

Echt jammer dat Afellay geblesseerd raakte, ik denk dat hij 1. toen wel in de plannen had kunnen voorkomen/betere vooruitzichten zou hebben gehad 2. dit jaar al bij een subtopper aan de slag had kunnen gaan en hij nog gewilder was geweest.

Uiteindelijk heeft hij toch vertraging opgelopen, dikke pech.

Hopelijk gaat hij naar de PL.

27 augustus 2012 om 14:22

Affelay en nadenken, haha, hulde!

On: Affelay zou er goed aan doen om te realiseren dat hij is gehaald als jonge potentiële speler die bij zijn verkoop een meerwaarde is voor de bankrekening van Barcá. Niet als aanwinst voor de basis 11 of 18, dat hij zijn wedstrijden heeft kunnen pakken, chapeau, netjes gedaan, het is ook zeker geen verkeerde voetballer, maar dit niveau is te hoog vind ik. Subtop zou hij kunnen uitblinken mits hij eens om zich heen kijkt en niet persé zelf oh zo belangrijk te willen zijn, anders kan je (weer) gaan banken.

27 augustus 2012 om 14:44

Noem mij nog een voorbeeld waar Barca een speler haalt alleen om hem door te verkopen?

Persoonlijk vind ik dat hij het nivo van barca wel aankan, ik vind hem niet minder dan tello.
Alleen hebben de spelers die op dezelfde positie spelen een streepje voor ze komen uit de jeugd opleiding of zijn gehaald voor een groot bedrag en zijn beter (villa).

27 augustus 2012 om 15:12

Het gaat niet om andere voorbeelden aangezien ik het over Affelay had en niet over het transferbestuur van Barca, je mag wel opletten. In het geval van Affelay is het alleen wel zo, overduidelijk zelfs, daar kan je niet om heen. Zelfs niet als je z'n transfer zet, in het mooiste daglicht dat je kan vinden. En Tello, die gaat van zelf ook naar een andere club, of hij moet stormachtig ontwikkelen wat ik ook niet echt zie gebeuren en Affelay schat ik hoger in als Tello, ik vind, puntje bij paaltje, dat ze beiden niks te zoeken hebben bij een club met de statuur van Barca. Maar nogmaals, ik had het over de specifieke Affelay transfer, niet het Barca transferbeleid met betrekking tot doorverkoop... leek me erg duidelijk.

27 augustus 2012 om 16:31

Het is niet overduidelijk, en je kan er zeker wel om heen omdat dit is wat jij denkt dat gebeurd. Het valt niet te bewijzen dat ze hem alleen hebben gekocht om hem door te verkopen... En toen je dit zij ''bankrekening van Barcá'' heb je het zeker over het transferbestuur bij Barca.

Al zouden ze dit nu vaker doen zou ik het enigszins begrijpen maar aangezien ik dit nog nooit heb gezien bij Barca (correct me if im wrong) denk ik dat ze wel potentie zagen in afellay.

Het punt wat ik niet eens heb aangehaald is dat de zaakwaarnemer zegt ''barcelona heeft gezegd Wellicht is het beter om, indien je dat wil, ergens anders speelminuten op te gaan doen. Dat proces loopt nu. Het gaat over een verhuur.''

Dat jij vind dat ze beiden niks te zoeken hebben bij Barca zegt meer iets over jou kennis over de filosofie die Barca nastreeft wat betreft zeker Tello. En dat zou jij eigenlijk wel moeten snappen aangezien je voor ajax bent.

27 augustus 2012 om 14:23

Dankzij Bert van Marwijk kreeg deze speler die een jaar lang door blessureleed geen bal geraakt had het toch een beetje hoog in de bol en liep rond met een air van hier tot Tokio. Stapje terug en de voeten laten spreken. Hij zat er kort tegenaan bij Barcelona voor de blessure, ik denk dat een fitte Affelay die met beide voeten op de grond staat, voor iedere topclub in de grote competities een aanwinst kan zijn alleen bij Barcelona is zijn beurt nu even voorbij.

27 augustus 2012 om 14:23

Topspeler op iets minder niveau, op topniveau iets minder.

Hij is al 26/27 en heeft geen basisplaats, op deze leeftijd zou hij belangrijk zijn voor zijn club. Ik zie hem dan ook wel naar Atletico of Valencia gaan. De Premier League is geen competitie niet voor hem, dat kan hij fysiek niet aan.

27 augustus 2012 om 14:29

Bij Atletico zie ik hem de concurrentiestrijd ook niet zomaar winnen, en uitblinken bij Valencia...poe. Hij is inderdaad al redelijk oud, in die zin dat hij wel erg weinig heeft gepresteerd voor iemand van zijn leeftijd. Sneijder leidde op die leeftijd Inter samen met Eto'o naar de CL eindzege.

Hij kan het beste 2 stappen terug doen denk ik. Als hij nu weer niet speelt is het namelijk einde carrière. Lille, Bordeaux, Marseille, zoiets.

27 augustus 2012 om 14:31

Eens, hij moet gaan uitkijken dat hij geen eeuwig talent blijft, tot hoever je daar mee kan gaan althans.

27 augustus 2012 om 14:31

Ach als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij misschien een vaste waarde, want een Tello vind ik niet van zo een uitzonderlijke klasse net als Afellay overigens. Ik denk dat hij bij een club als Valencia, Sevilla heel goed uit de verf zou komen en daar wel een vedette zou kunnen worden.

27 augustus 2012 om 14:35

Afellay heeft echt niet de kwaliteiten om een basisspeler te zijn bij Barça. Daar voor mist hij op de buitenkant snelheid, en op het middenveld heeft hij te veel ruimte nodig. Ik vind Tello als buitenspeler meer waarde heeft, omdat hij mee snelheid heeft dan dat Afellay heeft.

27 augustus 2012 om 14:31

Het is jammer dat bepaalde spelers meteen een topclub willen, terwijl ze meestal op de bank terecht komen (zie Affelay, Drenthe, Huntelaar etc.)

27 augustus 2012 om 15:53

Soms komt het goed uit, soms niet. Emanuelson, Robben en Sneijder bv. konden die stap wel aan.

27 augustus 2012 om 14:32

Lijkt me logisch dat Eredivisie geen optie is. PSV zou de enige bestemming kunnen zijn en daar hebben ze al een luxe probleem. Verder zou Afellay er ook niet erg blij mee zijn(de Eredivisie).

Middenmoot Premier League lijkt me wel een goede bestemming voor hem mits er interesse is.

27 augustus 2012 om 14:32

Als je ziet, de Nederlandse internationals zijn al voorbijgelopen door de Belgen. Kijk in PL - Hazard, Fellaini, Kompany, Vermaelen - allemaal belangrijk voor hun clubs, terwijl Heitinga en vd Vaart zijn wissels. We gaan nog zien of RVP en Buttner well gaan maken bij Manu. Krul en Vorm zijn wel belangrijk maar ze spelen niet bij topclubs. Ik denk dat Belgie zal het maken op WK en NL niet.

27 augustus 2012 om 14:48

RvP heeft het al gemaakt bij Arsenal. Topscorer en beste speler PL. Je vergeet ook nog Robben (speelt weer goed bij ayern), Huntelaar en Sneijder. Ook Afellay zal straks als ie 1 stapje terugdoet naar bv Arsenal makkelijk mee kunnen.

Belgie heeft een voorsprong in de defensie, zeer sterk, en het middenveld is ook klaar ervoor. Daar moet flink geleuteld worden bij ons met nieuwe spelers. VdV en Heitinga zijn niet echt basispeler oranje meer, die worden langzaam afgevoerd voor beteren.

27 augustus 2012 om 14:48

fellaini speelt niet bij een topclub en je gaat nog zien of rvp het gaat maken bij manu? daar is toch geen twijfel over toch? tevens hebben we o.a sneijder bij een topclub en stekenburg bij een subtopper in europa

27 augustus 2012 om 14:36

het komt allemaal door die blessure

27 augustus 2012 om 14:39

als hij naar Liverpool komt zou dat echt fantastisch zijn. Hij heeft een basisplaats, kan zich ontwikkelen en speelt aanvallend voetbal in een 'passing game'. Liverpool heeft technisch vernuft gekoppeld aan snelheid op de flanken, wat ze nogal ontbreekt.
een win-winsituatie.

27 augustus 2012 om 14:51

Barca was ook veel te hoog gegrepen voor deze jongen. Maar geef hem eens ongelijk, als je de kans krijgt.

Ook zonder die blessure had hij het niet gered. En verder moet natuurlijk nog blijken of die blessures geen rode draad gaan vormen.

Ik verwacht dat hij naar een middenmotor/subtopper in Spanje zal gaan. Bij oranje zal hij dan meteen een toontje lager gaan zingen. Het is sowieso aan hem om het dit jaar te laten zien in het buitenland !!

27 augustus 2012 om 14:55

Hij moet zeker niet naar de eredivisie dan start hij weer bij het begin, hij moet naar Arsenal gaan daar kan hij het zeker maken past precies bij hem.

27 augustus 2012 om 14:56

Lijkt mij een verstandig besluit, goed wedstrijd ritme opdoen bij een team als Arsenal, Liverpool, noem het maar op. Ik denk dat hij na een jaar een goede rol kan spelen bij Barca, wellicht niet als basisspeler maar wel als een belangrijke 12e man. Daar ben ik van overtuigd, ik heb zo'n idee dat hij gewoon een laatbloeier is.

27 augustus 2012 om 15:16

Goh weer eentje voor het geld gekozen en het niet halen. Mij benieuwen of ie evt Arsenal wel aankan, heeft natuurlijk totaal geen wedstrijdritme door zijn blessure.

27 augustus 2012 om 18:49

Hij koest voor zijn droom als hij voor geld koos gig hij naar al sad anzhi machakala of shanghai sheneu en waarschijnlijk ken jij een van die clubs niet en ik wel en ik zou je vertellen dat zijn allemaal geld clubs. Barca is gewoon een jongesdroom en ik zou ook nat barca gaan als dat kon ookal kreeg maar 20 min speeltijd binnen 2 weken. Je kreegt een staande ovatie van nou camp (en dat zijn rond de 100.000 supporters) als in het veld komt. Affelay heeft het niet hered maar wel de cl gewonnen en kampioen geworden en je speelt met messi xavi iniesta villa puyol allemaal die al gemiddeld 2 cl hebben gewonnen. Als ik hem was zou ik naar arsenal totenham newcastle milan inter napoli benfica liverpool valencia gaan clubs die (bijna) altijd cl halen en soms ook kwart finale. Ik hoop voor hem dat hij bij dat soort clubs terecht kan komen en daar lekker kan ballen zoals bij barca en psv.

27 augustus 2012 om 15:21

De eredivisie is absoluut te klein voor Afellay nu, maar deze jongen is toch wel echt overschat hoor. Als ik hier lees dat hij Arsenal moet gaan redden dan kan ik daar best om lachen. Bij Barcelona heeft hij 1 ding goed gedaan: een assist op Messi in El Classico, maar verder heeft hij letterlijk niets gebracht daar. Hij moet echt een grote stap omlaag maken om daar basisspeler te worden, en niet alleen dat: ook moet hij beslissend worden voor zijn club. Dit is hij in zijn hele carriere nog niet geweest, ook niet bij Psv.

27 augustus 2012 om 15:51

Afellay heeft enorm veel pech gehad met die blessure, niet alleen omdat z'n eigen ontwikkeling werd geremd, maar ook omdat er 2 jeugdspelers werden uitgeprobeerd omdat hij en Villa langdurig geblesseerd waren en die 2 hebben het verrassend goed gedaan.

27 augustus 2012 om 18:25

Vond het sowieso al een domme move om daarheen te gaan.
En daar heeft die blessure niks mee te maken.
Had affelaai uberhaupt ooit gedacht dat ze hem voor de basis zouden halen dan?
Dat hij als fitte speler zijnde wel even spelers als Xavi, Iniesta, Fabregas etc uit de basis zou spelen?
Dan overschat je jezelf ruimschoots hoor.

27 augustus 2012 om 22:03

liverpool of sevilla vind ik wel bij hem passen, 30 wedstrijden per seizoen spelen minimaal, dan komen de doelpunten wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9169
5.Valencia5912
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Lionel MessiAanvaller3246
Dani AlvesVerdediger290
Cesc FàbregasMiddenvelder2910
Sergio BusquetsMiddenvelder291
Andrés IniestaMiddenvelder282
Xavi HernándezMiddenvelder275
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

190 fans
Middenvelder, 27 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Schalke 04 10 2 2 0
2012/2013 Barcelona 0 0 0 0
2011/2012 Barcelona 4 0 0 0
2010/2011 Barcelona 16 1 1 0
2010/2011 PSV 19 6 3 0
Laatste voetbalnieuws

Afellay bedankt voor afscheid bij Schalke, toekomst blijft ongewis

Ibrahim Afellay heeft bedankt voor een publiekelijk afscheid bij Schalke 04. De middenvelder, die dit seizoen wordt gehuurd van Barcelona, liet zich zaterdag na de laatste thuiswedstrijd van het seizoen,...Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 18 mei
Cristiano Ronaldo laat zich niet als het electorale wapen van Florentino Pérez gebruiken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.15625 seconden.