Voetbalzone

Middenmoter PSG frustreert eigen publiek met derde remise op rij

Zondag, 26 augustus 2012 om 23:00

Paris Saint-Germain draait nog niet. Het sterrenensemble van Carlo Ancelotti speelde de eerste twee competitieduels al gelijk en won zondagavond ook niet van Girondins Bordeaux: de door Qatari gesponsorde Parijzenaars bleven in het eigen Parc des Princes steken op een brilstand (0-0). Regerend landskampioen Montpellier is ook nog niet op dreef: de Zuid-Fransen verloren zondag van Olympique Marseille en wachten ook nog op hun eerste seizoenszege.

/

Paris Saint-Germain – Girondins Bordeaux 0-0
Het strijdplan van Girondins Bordeaux, dat vorig seizoen als vijfde eindigde in de Ligue 1, werd zondagavond al vroeg duidelijk. De ploeg van Francis Gillot zakte in, tot ver op eigen helft, en liet Paris Saint-Germain het spel maken. De thuisploeg creëerde de eerste echte kans na twintig minuten, toen een schot van Javier Pastore stijlvol werd gered door Cédric Carrasso. De bezoekers lieten geen ruimte toe, al was de gastheer op slag van rust nog dicht bij de openingstreffer. Nêne vuurde op Carrasso en een kopbal van Alex ging rakelings naast.

PSG zocht in de tweede helft naar een snel doelpunt en Zlatan Ibrahimovic was nog het meest dichtbij; zijn steenharde vrije trap scheerde langs de paal. De bezoekers uit de wijnstad counterden sporadisch, maar legden zich vooral toe op verdedigen. Ibrahimovic krulde een kwartier voor tijd net naast en invaller Jérémy Ménez was nog tweemaal gevaarlijk, maar tot scoren kwamen de ambitieuze Parijzenaars niet. Hoewel PSG onder Ancelotti in eigen stadion nog altijd ongeslagen is, worden de kolen onder zijn zetel steeds heter. PSG staat namelijk gedeeld elfde.

Montpellier – Olympique Marseille 0-1
Olympique Marseille was na een rustig begin de betere in Stade de la Mosson en beide partijen kregen een grote kans. Het bleef echter een schaakspel en daarom probeerde Younès Belhanda het maar eens van afstand; hij trof de lat. Montpellier zag ook nog een doelpunt afgekeurd worden en de tegenstander greep uiteindelijk de overwinning. Daniel Congré verdedigde zwak en André-Pierre Gignac profiteerde: 0-1. Het is de eerste keer sinds het seizoen 1998/99 dat Marseille de eerste drie competitieduels wint. De havenclub staat na drie speelronden bovenaan in de Ligue 1.

26 augustus 2012 om 23:07

Ja, loopt nog niet gesmeerd.

Maar het team is nog niet ingespeelt, dan kan je nog niet veel verwachten.
Ze worden uiteindelijk wel kampioen.

26 augustus 2012 om 23:18

ze spelen echt niet tegen de moeilijkste tegenstanders en halen nog geen overwinning binnen. zie ze het best nog een paar weken verkloten, en dan moeten ze nog europees bezig

27 augustus 2012 om 00:03

Wat een onzinnge stelling zonder (feitelijke) onderbouwing. Op dit moment kan je maar 1 feit naast hun prestaties vaststellen: ze vertonen hetzelfde proces als Man City - Malaga - Vitesse - Anzhi..
Oftewel, je kan geen ploeg 'kopen' waar mee je de titel 'even-snel-binnensleept'.

Chelsea deed het anders; kochten jaren lang veel spelers maar:
a) jaren daarvoor werd al veel gekocht en ontwikkeld maar met de komst van die Rus werd het net even wat concreter en dat kwam door het grote geld van Abramovitch
b) Chelsea had een aantal boegbeelden die Engels zijn en echt het gezicht van de club zijn gewoden

PSG heeft geen 'gezicht' en is een soort topclub zonder status.. Met dit materiaal weet je 1ding zeker: iedereen vind jou de te-kloppen-ploeg.. Als zij geen hoge ogen gooien dit seizoen, ben ik de eerste die hier schande van spreekt. En voorlopig (feit, beste mensen die lezen) is de start ronduit slecht.

27 augustus 2012 om 01:16

Mee eens chelsea heeft boegbeelden en die worden over genomen door hazard !!

27 augustus 2012 om 01:35

Vitesse hoort niet in dit rijtje thuis. Je geeft ze te veel eer nu. Ze willen iedereen laten denken dat Vitesse veel geld kan uitgeven maar dat gebeurd in werkelijkheid juist niet. Vitesse is eigenlijk een zielig clubje door Jordania. Ze willen meespelen met de grote jongens, lees Chelsea, Manchester City en Psg, maar ze kunnen nog niet eens in de top 5 van Nederland mee draaien. Jordania wil stoer doen tegen over zijn vriend Abramovich en net doen of hij ook heel veel geld heeft. Ik zeg nu trouwens niet dat hij geen geld heeft want hij heeft 1000x meer geld dan de meeste onder ons maar als je Abramovich geld vergelijkt met die van Jordania is het verschil misschien nog wel groter. Ik heb oprecht medelijden met de Vitesse-supporters want je club is helemaal naar de klote. Vitesse zit precies tussen alle clubs in. Geen RKC die normaal gesproken een degradatie-kandidaat is maar nu met passie en plezier zonder geld bovenin meedraaien en Vitesse is ook geen Chelsea die wel met groot geld spelers kan binnen halen en wel mee draaien in de top. Jordania is meer een zwerver die een topclub op wil bouwen met oud vuil dat geen waarde meer heeft en geeld geld kost. Ik denk dat het voor Vitesse beter was geweest als ze een soort RKC waren zonder gezeik en geld maar wel met uitschieters naar boven.

On: PSG gaat het nog wel goed doen. De meeste mensen vinden dit geweldig omdat het een koopclub is maar iedereen weet ook wel dat dit goed komt.

27 augustus 2012 om 08:12

Idd...je kan wel een hoop sterren bij elkaar een elftal gooien, maar ook die moeten nog op elkaar ingespeeld raken. je kan leden van Metallica wel bij leden van Pink Floyd en U2 zetten, maar dan hoef je ook niet te verwachten dat ze gelijk een megahit schrijven, ook al zijn het ontzettend goede bands.

zodra ze wat meer op elkaar ingespeeld zijn zal het heus wel komen, maar om nou te verwachten dat ze gelijk dit seizoen al kampioen worden?? dat denk ik niet (of bedoel je dat niet)... ik denk trouwens wel dat ze met zo'n sterk elftal toch wel een keer kampioen gaan worden in de komende 5 jaar...

26 augustus 2012 om 23:07

Wat ben ik blij dat het nog steeds niet lukt bij Psg. Geef Thiago maar terug!

26 augustus 2012 om 23:08

met alle respect voor de supersterren die hier spelen, maar dit is lachwekend. belachelijk dat je met deze spelers zo matig kan presteren. hier gaan veel mensen toto aan verliezen ;

27 augustus 2012 om 00:07

ach Real Madrid heeft ook nog niet veel gedaan en die hebben een betere selectie en ervaring zou je zeggen

27 augustus 2012 om 03:07

Daar lag het niet aan het spel.
Ze vergaten het de eerste helft af te maken zodat Getafe er nog in geloofde.

Vindt het alleen maar leuk om een team als PSG zo punten te zien verspelen.
Alleen jammer dat Lyon niet won, maar gelukkig deed Marseille dit wel.

26 augustus 2012 om 23:08

Met deze selectie vol met aankopen niet één keer kunnen winnen in 3 wedstrijden!?

26 augustus 2012 om 23:15

je zou kunnen zeggen dat je nog niet op elkaar ingespeeld zijn... maar het is niet als of ze tegen Barca en madrid spelen. het blijft de franse competitie

26 augustus 2012 om 23:08

Paar miljoentjes extra investeren denk? Begint nu wel echt beschamend te worden... Hoewel, aan het begin bij Manchester City ging het hetzelfde, dat gaat nu ook wel aardig.. ;

26 augustus 2012 om 23:08

Dat PSG is ook nergens goed voor

26 augustus 2012 om 23:09

Voetbal wint van geld, ben zo blij, hoop dat PSG degradeert.

26 augustus 2012 om 23:15

Dat zegt dan een Mufc fan, over geld.

United heeft nog altijd meer uitgegeven dan PSG over meerdere jaren.
En nu 26 miljoen voor een speler die bijna 30 wordt en een 1 jarig contract heeft?

26 augustus 2012 om 23:19

Geld heeft United niet gebracht waar we zijn, en zijn geweest.. Maar blinde aankopen, die geen waarde hebben doen we niet, PSV fan, die meepraat over geld

26 augustus 2012 om 23:24

Zeer matige reactie. Elke club spendeert geld, de een meer dan de ander. Maar hierin is een aparte categorie, clubs als Man City en PSG die alles bij elkaar kopen door een of andere oliesjeik en daardoor groot worden is wat anders dan een club als Man United, dat altijd al een grote club is geweest en natuurlijk geregeld grote aankopen doet.

26 augustus 2012 om 23:26

Voor een club met een inmense schuld en die de voetballerij verpest met enorme aankoopbedragen heb je weinig over PSG te klagen.
PSV heeft geld om transfers te doen op verantwoorde wijze ( Uit eigen inkomsten gegenereerd ), dus waarom zou dat niet mogen? De Nederlandse clubs zijn een voorbeeld voor de rest.

26 augustus 2012 om 23:51

@jk-ajax
als ik een groen randje kon geven kreeg je er een...eindelijk iemand die normaal reageert op het beleid van psv zonder meteen over subsidie te ouwehoeren etc.
Hulde!

27 augustus 2012 om 00:08

wat is daar anders aan? uiteindelijk doen ze hetzelfde, spelers voor veel geld kopen, of ze nu wel een traditie hebben of niet dat maakt dan qua aankopen toch niet uit?

27 augustus 2012 om 01:53

@mols1970 Het is oneerlijk voor de andere clubs als je het met hulp van een rijke meneer doet. Ik heb niks tegen het uitgeven van geld dat je zelf verdient, maar met hulp wel. Verder gebruiken de rijke meneren het als een hobby en kijken ze niet om naar de tradities en supporters die van de club houden. Verder is het voetbal niet voor de rijke meneren, maar voor de voetbalsupporter.

27 augustus 2012 om 03:09

@ -mufc-

Voetbal heeft de slag gewonnen van geld.
Maar hoe meer geld erin gestopt word hoe meer "grote" spelers er naar toe gaan.
En vroeg of laat vrees ik dat het geld het dan wel wint van het voetbal.
PSG zal absoluut niet degraderen.
Maar als ze al geen kampioen worden, en misschien geen CL zal ik het al heerlijk vinden.

26 augustus 2012 om 23:09

Misschien worden ze toch niet met 2 vingers in de neus kampioen, iets wat velen verwachten..
Ze hebben nu op de belangrijkste posities nieuwe spelers en het zal denk ik even duren voordat het allemaal gaat lopen..

27 augustus 2012 om 03:12

In Frankrijk word je niet zomaar kampioen.
Kijk maar dat een Montpellier eigenlijk uit het niets zo kampioen wordt.
Dat een RC Lens en Nantes kampioen werden en zo weer degraderen.
Het Grote Monaco dat helaas niet meer in de ligue 1 speelt.
Het is denk ik wel de meest verradelijke competitie en meest onvoorspelbare competie die er is.

26 augustus 2012 om 23:09

Jammer van Montpellier had gehoopt dat ze dit seizoen ook weer aardig mee gingen doen.

26 augustus 2012 om 23:09

PSG was een Franse traditionele topclub en nu worden ze gezien als koopclub en winnen ze niet hahaha.

26 augustus 2012 om 23:10

Je zou haast denken dat ze een bod zouden maken op een doel. Ze hebben toch die geldboom daar in parijs

26 augustus 2012 om 23:10

; ; Ik vind dat dat parijse publiek wel erg kritisch is.
Met zulke aankopen kan je toch geen goals aan de lopende band verwachten??

26 augustus 2012 om 23:10

Bij elkaar gekochte team natuurlijk draait het nog niet, vind het wel teleurstellend had meer verwacht, ze hebben veel uitstekende spelers dus ze moetten presteren!

26 augustus 2012 om 23:11

Ik vind het wel mooi dat ze zo veel geld uitgeven en nog geen een wedstrijd gewonnen hebben.
Uiteindelijk gaan ze wel Goed voetballen.
Er is zo veel kwaliteit in dat team.

26 augustus 2012 om 23:11

dit was zooo voorspelbaar...je kan niet zomaar gekochte spelers die elkaar nog niet eens kennen met elkaar laten voetballen. dit is echt een detail waar bijna nooit naar gekeken wordt...wordt nou wakker psg.

26 augustus 2012 om 23:11

haha 3 keer gelijkspelen met zo'n selectie Lachwekkend.
Valt me op dat de meeste topclubs dramatisch hebben gespeeld vandaag.
Psg, Galatasaray, Real, Milan, City, Arsenal etc. etc.

26 augustus 2012 om 23:12

Bordeaux is al vroeg in vorm dus deze gelijkspel was eigenlijk een beetje ingecalculeerd. Volgende wedstrijd word wel een winstpartij denk ik.

26 augustus 2012 om 23:12

Heerlijk dit, dit mag zo nog wel eventjes doorgaan wat mij betreft, maar dat zal uiteindelijk wel niet gebeuren. Misschien moeten ze snel nog eventjes een paar spelers gaan aantrekken?

Ik snap werkelijk niet waarom PSG vooralsnog zo weinig ervan bakt, laat staan scoort. Met Zlatan heb je misschien wel de beste spits ter wereld en alsnog scoor je amper tot niet, zeer veemd. Maar respect voor Bordeaux dat ze tegen dit team stand hebben kunnen houden.

26 augustus 2012 om 23:20

Zlatan is de meest overschatte spits ter wereld, zie wat Cruijff over hem heeft gezegd. Zlatan mist techniek en snelheid, ook combinerend bakt hij er weinig van. Buiten de Serie A niets bewezen.

Je kan zoveel kopen als je wilt, deze spelers zijn waarschijnlijk niet goed op elkaar ingespeeld. Nieuwe spelers zullen er ongetwijfeld komen in de volgende transferperiode.

26 augustus 2012 om 23:43

schande dat jij de grootste 9 van het heden overschat noemt als er iemand is met techniek is het wel zlatan ooit AC bekeken , het buiten italie niets presteren is onzin ajax deed hij het goed en verder heeft hij slechts in seizoen buiten italie geacteerd

maldini vond ik overigens een matig verdediger hij heeft buiten italie nog nooit wat gepresteerdonbegrijpelijk is het niet

26 augustus 2012 om 23:48

Zeveraar, dus omdat hij 3 mindere wedstrijdjes speelt is het ineens een overschatte en matige spits? Iedere ploeg waar hij tot nu toe bij speelde (ja, ook bij Barcelona) rijgde hij de doelpunten bij elkaar en behoorde hij tot één van de topschutters. En wat betreft de "alwetende" J.cruijff, JC kan er gewoon niet tegen als iemand kritiek heeft op zijn geliefde Barcelona, en laat Zlatan nu net zo iemand zijn die niets van Barcelona moet hebben. Het enigste dat nog uit Cruijff zijn mond komt is pure onzin.

26 augustus 2012 om 23:49

Cruijff lult wel vaker uit zijn nek, het wil niet zeggen dat Cruijff iets zegt dat het daarom ook altijd juist is. Zlatan mist techniek? Het is geen Iniesta maar hij kan duidelijk een bal bijhouden en makkelijk een mannetje passeren. En in de Serie A spelen als aanvaller is juist enorm moeilijk, zou toch bijna iedereen moeten weten.

27 augustus 2012 om 00:10

hij presteerde toch aardig bij Ajax en Barcelona? of heb ik wat gemist?

27 augustus 2012 om 00:17

Ik gebruikte Cruijff even omdat ik zijn mening deel, voor hetzelfde geldt had ik Cruijff niet genoemd en zei ik dat hij voor een goede voetballer een beperkte techniek heeft. Je kan veel praten over Barca maar ik volg Barca veel meer en nauwlettender dan Juventus-fans denk ik en de cijfers lijken indrukwekkend maar hij heeft daar veel 100% kansen gemist en liep vaak in de weg bij aanvallen.

Zlatan heeft geen techniek, dat lees je goed, hij heeft een berpekte techniek. Je hebt misschien wat aan hem tegen de kleintjes maar tegen de topclubs stelt hij 9 van de 10 keer vrij weinig voor.

27 augustus 2012 om 00:18

Maldini is een slecht voorbeeld aangezien hij bij zijn club bleef vanwege clubliefde en hij stond er altijd in topwedstrijden, Europees en ook in de Serie A. Bovendien was de Serie A een enorm sterke competitie in zijn prime meneertje, maar jij hebt hem niet meegemaakt waarschijnlijk.

27 augustus 2012 om 00:23

@ Juveforlife

Ik heb de afgelopen wedstrijden niet eens gezien hoor, laatste keer dat ik hem zag spelen was met PSG in de onzincup tegen Barca. Ik kom tot die conclusie omdat ik hem al jaren zie spelen en het is inderdaad een erg goede spits vanwege zijn rendement maar mensen zeggen hij is de beste ter wereld hebben geen flauw idee waar ze het over hebben.

Er zijn veel betere en complete spitsen dan Zlatan op deze aardbol. Van Persie vernietigd Ibrahimovic in elk aspect en dat zeg ik niet vanwege afgelopen seizoen, na elke blessure stond die man er weer en hij is een goalgetter, loopacties zijn ontzettend slim, combinerend erg sterk, sterk in de lucht. Van Persie bijvoorbeeld bezit alles. Ibrahimovic is op deze site overschat.

27 augustus 2012 om 00:59

Onzin, Cruijff heeft iets anders gezegd een aantal jaar geleden toen hij bij Ajax doorbrak, namelijk ''hij heeft een goede techniek voor een slechte voetballer en hij heeft een slechte techniek voor een goede voetballer.'' Dit is geroepen in 2002.

27 augustus 2012 om 01:00

@samcooke

Wat praat jij allemaal voor een onzin? Ibrahimovic is de beste spits op dit moment misschien wel van de afgelopen jaren. Hij heeft alles wat een spits nodig heeft en meer. Hij heeft techniek, neus voor de goal, overzicht, snelheid, sterk, geweldig schot in beide benen, positionering etc etc.hij heeft bij Barcelona z'n slechtste seizoen in z'n carrière gedraaid maar alsnog gewoon goed gepresteerd. Cruijf praat heel vaak onzin en dat bewees hij weer eens door z'n mening te vertellen over Ibrahimovic. (goede techniek voor een slechte speler en een slechte techniek voor een goede speler, ofiets in die richting.) Hij heeft 2 wedstrijden gespeeld aangezien hij de vorige wedstrijd niet speelde en heeft tot dusver 2x gescoord. Hij had in de openingswedstrijd tegen Lorient (2-2) het punt gepakt voor PSG door twee keer te scoren. Hij loopt tot dusver gewoon 1 op 1 en is de afgelopen 2 wedstrijden de beste speler geweest aan de kant van Psg.

Ibrahimovic vernietigd Van Persie juist in elk aspect. Van Persie is een vrij beperkte spits wanneer hij geen aanvoer krijgt terwijl Ibrahimovic ontzettend vaak uit het niets een doelpunt scoort. Mensen zeggen dat Van Persie Arsenal op sleeptouw nam maar werd nooit kampioen terwijl Ibrahimovic destijds Inter en Milan zowat in z'n eentje kampioen maakte. Meer respect voor Ibrahimovic aub, het is niet zomaar dat bijna iedereen zo lovend over hem is. (ook op deze site)

27 augustus 2012 om 01:28

Ga toch slapen man. Het is juist Ibrahimovic die vaak uit penals scoort en aanvoer nodig heeft, Van Persie staat juist bekend om het creeeren van kansen. Toen Ibra bij Inter was, was dat duidelijk de beste team in Italie, bij AC Milan idem en nu ook bij PSG qua namen. Van Persie zat bij Arsenal wat al jaren geen kampioen is geworden en heeft zich nu ook al meteen bewezen bij Man U. Van Persie is al sinds 09/10 een beest en een ondergewaardeerde spits.

Ibrahimovic komt in de topwedstrijden te kort, Van Persie heeft letterlijk in elke topduel gescoord en er was nog hem nog 2x onterecht een goal ontnomen in een topwedstrijd. Hij schiet ze erin of dat nou Liverpool is, Chelsea is, City is, United of Barcelona en of dat nou Stoke is dat maakt niet uit.. Van Persie scoort altijd en is altijd belangrijk. Aan Zlatan heb je weinig tegen topteams, alleen let je dan niet op. Van Persie een beperkte spits als hij geen aanvoer krijgt? Hahahahhahaha. Van Persie heeft juist weinig aanvoer, die deed heel erg veel zelf.

Typ bij google: Van Persie's 132 Arsenal Goals en je ziet waar ik het over heb. De man bezit alles, snelheid, techniek, 1-2tjes, loopacties en aannames waar je u tegen zegt. Onbegrijpelijk dat Barca en Real niet voor hem in de race zaten. Ibra's beste seizoen was dat voor Juventus en eigenlijk was hij best onderschat toen, nu is hij helemaal gehyped.

Rooney en ook Aguero zijn beter dan Ibrahimovic. Zo zijn er nog wel wat meer maar het punt is dat mensen mij nooit kunnen aantonen waarom hij de beste is, daarvoor is hij niet constant genoeg en laat hij zich veel te weinig zien in topwedstrijden. Qua goals doet hij het aardig, maar dat doet Huntelaar ook in een veel moeilijkere competitie.,

27 augustus 2012 om 01:54

Heb je ook gekeken hoeveel assists Ibrahimovic per seizoen geeft? Toen Ibrahimovic naar Inter kwam hadden ze al jaren geen prijs gewonnen en hij nam het team jaren op sleeptouw en had door die goede prestaties z'n transfer afgedwongen naar Barcelona. Toen hij bij Milan kwam leek AC een dramatisch seizoen tegemoet te gaan maar mede door z' n aanwezigheid werden ze kampioen. En Van Persie heeft zich volgens jou na 1 wedstrijd waar hij een leuke goal scoort meteen bewezen bij Man Utd?! Wauw.. doet ie snel. Aguero beter dan Ibrahimovic? Wattef*ck heeft Aguero gepresteerd dat hem beter maakt dan Ibrahimovic volgens jou?

9 van de 10 penalty's worden zelf door Ibrahimovic gecreëerd en het is ook een kunst om ze allemaal te benutten. Ibrahimovic is naar mijn mening ook de beste penaltynemer ter wereld. Ik kan er op dit moment geen betere nemer bedenken. Ik kan me herinneren dat Ibra 1x tegen de paal schoot tegen Cesena meer 2,5 jaar geleden maar voor de rest heeft ie altijd gescoord.

Ibrahimovic is bijna altijd beslissend tegen de grote ploegen in de competitie en op de belangrijke momenten staat hij er 9 van de 10x. In de Champions League viel hij wel vaak tegen maar die fout lag niet volledig bij hem. Van Persie daarin tegen heeft juist problemen bij Oranje. Nog grotere zelfs dan Ibrahimovic in de Cl.



27 augustus 2012 om 02:17

Assists en bij aanvallen betrokken zijn is Van Persie's specialiteit alleen let je daar niet op. Inter viel uiteen omdat er spelers weggingen en er niks voor werd teruggehaald terwijl Milan alleen maar sterker werd. Bovendien was Ibrahimovic al weg in Inter's beste jaar.. Inter werd er beter van..wat is je punt nou? Inter werd slechter toen Milito geblesseerd raakte, Benitez het voor het zeggen kreeg, Mourinho vertrok en Leonardo heeft de meeste punten in de Serie A gehaald vanaf het moment dat hij werd aangesteld.

Van Persie heeft geen problemen bij Oranje, Oranje heeft problemen met Van Persie. Hoe kan je nou wel scoren bij Arsenal met spelers als Walcott en Gervinho maar niet met passers als Sneijder en Van der Vaart. Nederland moet zich aanpassen aan Van Persie. Je ziet nu bij United al meteen dat Ferguson de team wilt aanpassen zodat Van Persie kan renderen en na 1 wedstrijd laat hij al zien hoe belangrijk hij is.

Ik heb het tegen iemand die Drake op zijn display heeft. C'mon Son.

27 augustus 2012 om 11:39

Inter werd beter van Ibrahimovic vertrek omdat door Ibrahimovic' vertrek andere spelers konden worden aangetrokken zoals Eto'o Sneijder Lucio Milito Pandev (ben ik misschien nog wat spelers vergeten.) Het was niet zo dat alleen Ibrahimovic vertrok en voor de rest het team het zelfde bleef en dat team de triple won. In tegendeel, er werden andere goede spelers aangetrokken die het team met z'n alle gingen dragen, daar waar Ibra dat eerst grotendeels zelf deed.

En ik let niet op als ik naar Van Persie kijk zeg je? Jawel hoor en ik heb even wat statistieken erbij gehaald om me me punt nog wat duidelijker te maken:

Aantal assists in de competitie per seizoen van Ibrahimovic:

2007/08 = 9
2008/09 = 7
2009/10 = 7
2010/11 = 12
2011/12 = 6

bij elkaar opgeteld heeft Ibrahimovic in de afgelopen 5 jaar 41 assists gegeven in de competitie.

Aantal assists in de competitive per seizoen van Van Persie:

2007/08 = Hij stond niet eens in de top 18 van assistsgevers
2008/09 = 10
2009/10 = 7
2010/11 = 7
2011/12 = 9

(bron: espn)

Je kan dus concluderen dat Ibrahimovic net zo goed of waarschijnlijk zelfs beter is in het vinden van z'n medespelers of ligt de fout nu opnieuw bij iemand anders en niet bij Van Persie volgens jou?

Want de fout ligt wel degelijk bij Van Persie en niet bij Oranje. Hij bezwijkt onder de druk die op hem staat en speelt daarom als een natte krant. Heeft dit EK meer dan een handvol 1 op 1 kansen gehad en ze allemaal verpest. De 'afkeer' richting Van Persie door het Nederlandse volk was niet zo maar zo groot maar dat zie jij dan blijkbaar weer niet.

En dat je in deze discussie begint over randzaken zoals me plaatje zegt maar weer eens dat je feiten te kort komt om deze discussie te winnen.



27 augustus 2012 om 13:31

Leuke statistieken. Pak dan meteen alle aanvallen erbij en heb je het filmpje nog bekeken waar ik het over had? Van Persie straalt alles uit: techniek, is dynamisch, kan met beide benen schieten, is zijn mannetje altijd te slim af en vrije trappen waar je u tegen zegt. Ibrahimovic is een beest zoals Drogba dat was maar hij kan niet een mannetje voorbij gaan alsof die er niet staat. Vraag Milanista waar Ibrahimovic vaak de fout in is gegaan het afgelopen seizoen, de cijfers hadden veel hoger kunnen liggen. Ibrahimovic haalt die cijfers niet in EPL net zoals hij ze niet in CL haalt. Hij zal heus scoren, maar niet zo veel.

Het lijkt erg leuk dat Ibrahimovic 16x heeft gescoord in 29 wedstrijden bij Barca, maar als je eens weet hoevaak Messi en zijn teamgenoten de bal hebben klaargelegd voor hem dan stelt die 16x echt weinig voor. Nu zeg ik niet dat zijn carrière niks voorstelt, want hij is zeker een topper maar dat hij de beste spits ter wereld is gaat veel te ver. Als je de beste bent moet je compleet zijn en niet alleen goals scoren. Dat deed Milito ook afgelopen seizoen, waarom wordt hij dan niet genoemd als beste spits terwijl die ook nog in CL vaak belangrijk is geweest. Puur door hype man serieus, it's all about the name.

Om terug te komen op je punt over v Persie in Nederland. Wil je zeggen dat internationaal van hoger niveau is dan CL? Dan is er iets goed mis met je, CL is het hoogste podium en Van Persie heeft zich daarin bewezen. Ik heb niet alleen over de goals, kijk op Youtube naar highlights en je zult zien dat het vaak net-niet was of dat Walcott zijn gruwelijke pass verneukt.

Probeer mij maar uit te leggen hoe het kan dat Van Persie telkens de man is tijdens topwedstrijden, de rest van zijn team haast onzichtbaar is en hij zich onderscheid met een individuele actie en dan ook nog eens een paar goals maakt. Afgelopen seizoen heeft de man gewoon in elke topwedstrijd gescoord, waar was Ibra in de CL en de toppers..kom op als beste spits moet je er op die momenten staan niet tegen Cesena en Parma met alle respect.

Oja, een discussie winnen op voetbalzone? Nee, dat gaat niet gebeuren tenzij je een foutje hebt gemaakt, wij hebben verschillende meningen. Jij houdt niet van technische spitsen die snel zijn, jij zoekt in een spits dat ze scoren en verder een gruwelijk schot hebben.

27 augustus 2012 om 16:03

Ik zeg niet dat een EK of WK van een hoger niveau is dan de CL maar ik zeg alleen dat Van Persie slechter is in Oranje dan Ibrahimovic in de CL. Wat heeft Van Persie nu precies gepresteerd in de Champions League dan? Je zit hem helemaal op te hemelen dat hij er in de grote wedstrijden staat maar volgens mij was hij de gene die tegen AC Milan een 100 kans verpest door proberen t mooi te doen en de bal over de keeper heen te lobben. Als hij echt zo geweldig zou zijn had hij die bal gewoon zakelijk erin geschoten maar meneer vond eigen belang belangrijker op zo'n ontzettend belangrijk moment. Ibrahimovic daarin tegen scoorde 1x (wel is waar uit een zelf gecreerde penalty) en gaf 2 assists in de heen wedstrijd in Milaan terwijl Van Persie niet het verschil kon maken tegen Milan mede door z'n eigen egoïsme. (hij scoorde trouwens ook een penalty, gecreëerd door Chamberlain.)

Ibrahimovic scoorde 5 goals in de Champions League en Robin Van Persie 4 en werd uitgeschakeld door het Milan van Zlatan. Ibrahimovic had 4 assists en Van Persie 0.(!) Met andere woorden Ibrahimovic heeft het gewoon afgelopen CL beter gespeeld dan Van Persie.

De hype waar jij het over hebt is niet zo maar. Ibrahimovic is elk seizoen al jaren lang, de beste speler van z'n team en de topscorer en assistgever. (behalve barcelona) Ook wint hij al jaren lang prijzen voor z'n club iets wat Van Persie nog moet leren.

In feiten heeft Ibrahimovic 22,6 (afgerond 23) wedstrijden voor Barca in de competitie gespeeld aangezien hij 7 keer als invaller in de velden kwam en 6 keer vroegtijdig werd gewisseld, aantal minuten gedeeld door 90. In die 23 competitie wedstrijden had hij 16 doelpunten en 7 assists. Dat betekent dat in feiten elke wedstrijd wel goed is voor een doelpunt. Absoluut niet slecht voor iemand die destijds nieuw was in een team, ander land en heel ander systeem dat hij jaren lang gewend was om te spelen.

27 augustus 2012 om 16:46

Toen Ibrahimovic voor Barcelona speelde, was dat het beste Barcelona team. 09/10 is het beste Barca team, beter dan het jaar ervoor waarin alles werd gewonnen en beter dan het jaar erna (op eerste halfjaar na, dat was absolute dominantie) waar opnieuw bijna alles werd gewonnen. Mensen zien dat niet omdat ze toen toevallig verloren omdat er een team met 10 man een huis heeft gebouwd voor het goal. Ook voor de beker waren ze doorgegaan en hadden ze waarschijnlijk gewonnen als Pinto niet zo'n ontzettende gestoorde vent was. Ibrahimovic speelde in dit team, waarin het mooiste voetbal werd gespeeld, dit seizoen was letterlijk het seizoen waar tiki-taka voetbal werd geperfectioneerd. Ik heb iedere wedstrijd van Barcelona gekeken tijdens dat seizoen, je wilt niet weten hoeveel kansen Ibrahimovic om zeep heeft geholpen. Hij heeft inderdaad goed gedaan als je naar statistieken kijkt maar het hadden er veel meer moeten zijn, minstens zoveel als Eto'o in het jaar daarvoor. Ibrahimovic ging vaak de combinatie niet aan met Messi en Pedro, dat was heel erg jammer.

Ibrahimovic is een klasbak, maar niet de beste, Daarvoor heeft hij te weinig bewezen en volgens jou redenering zou Milito dan minstens, zo goed, zo niet beter moeten zijn dan Ibrahimovic. Rooney knalt ze er ook elk jaar in en doet dit op een hoger niveau dan Ibra.

Laten we het erbij laten dat jij Ibrahimovic de beste vind en ik niet.

26 augustus 2012 om 23:13

Het loopt wat stroef. Aan de kwaliteit kan het niet liggen. Maar het is toch belachelijk dat je met zo'n materiaal niet eens een wedstrijd hebt kunnen winnen.

26 augustus 2012 om 23:14

Armoedig voetbal van een van de rijkste clubs ter wereld.

Schandalige vertoning wederom !!

26 augustus 2012 om 23:16

Mooi dat koopclubs zoals PSG enzo weinig presteren...
Eigen jeugd is veel mooier dan allemaal gekochte spelers.

27 augustus 2012 om 00:11

tja maar al die topclubs kopen hoor, ook Manchester Utd. Real Madrid, of zie je dat niet?

26 augustus 2012 om 23:16

Goede overwinning van Marseille opnieuw! Dit was de eerste echte test van het seizoen en die hebben we goed doorstaan! Extra mooi om te zien dat PSG nog steeds veel moeite heeft en nog niet goed functioneert als elftal!

Eindelijk maakt Gignac het waar! 6 wedstrijden dit seizoen en 4 goals! Deze lijn moeten we doortrekken, hopen op nog 1 of 2 versterkingen en dan gewoon top 3 eindigen!

Allez L'om!!!

26 augustus 2012 om 23:16

Ondertussen heeft ibrahimovic al ongeveer 200.000€ opgehaald in deze 3 weken

26 augustus 2012 om 23:20

hha, ga er maar van uit dat het het driedubbele is. De gast heeft al bijna 1mln binnen op die 3 weken.

26 augustus 2012 om 23:24

3 weken voor hem, paar jaar voor ons.

26 augustus 2012 om 23:26

zeg maar gerust heel je leven. ;

26 augustus 2012 om 23:46

Paar jaar? Zullen we wisselen van baan?

27 augustus 2012 om 00:12

nou niet heel mijn leven gelukkig niet zeg

als je een ton per jaar verdient heb je het in 10 jaar ;

27 augustus 2012 om 00:57

Een ton per jaar? Dat is zo'n 8000 euro per maand. Ik denk dat de meeste mensen heel wat minder verdienen dan dat.

26 augustus 2012 om 23:20

Heel lekker dit. Na al die miljoenen in de ploeg te pompen, goeie trainer ontslan, enz nog steeds niet 1x kunnen winnen. Is echt zielig. Ben zo blij dat dit PSG niet draait, hoop dat ze achter de mooie clubs als Lyon en Marseille in Frankrijk eindigen. Kan PSG echt niet meer hebben, wat een afgang!

26 augustus 2012 om 23:22

Kopen en kopen naar niks presteren je zal toch gewoon moeten winnen? Type City denk.

27 augustus 2012 om 16:51

Kan je alsnog landskampioen mee worden met een type City....

26 augustus 2012 om 23:22

Vind ik altijd mooi als een ploeg met heel veel geld het toch niet waar maakt. Misschien een kwestie van tijd want kwaliteit hebben ze natuurlijk wel.

26 augustus 2012 om 23:24

Het is toch te hopen dat ze gewoon overal naast gaan grijpen en ook floppen als koopclub net als malaga dat nu alle goeie spelers moet verkopen.

26 augustus 2012 om 23:27

Zou mooi zijn als dit doorgaat, maar dat zal wel niet. Van mij hoeven ze nooit wat te winnen!

26 augustus 2012 om 23:28

Ach, zoals het spreekwoord zegt is Rome ook niet op één dag gebouwd. Ze hebben nog wat tijd nodig om op elkaar ingespeeld te geraken. Ze hebben enkele spelers van wereldklasse rondlopen dus het komt wel in orde.
Hier wil ik wel niet mee zeggen dat ik fan ben van Psg. Ik walg van hun transferbeleid. Het is gewoon 'gevaarlijk' om er nu mee te lachen, want wie laatst lacht, lacht het best natuurlijk.. PSG kan nog altijd kampioen worden en ik denk dat ze daarvoor nog altijd een van de grootste kandidaten voor zijn.

26 augustus 2012 om 23:31

Met al die aankopen verwacht je toch dat ze het beter doen.... Ik zie ze wel nog beter worden maar nu is het echt niets. Ibra is een goeie speler maar zo'n stom manneke. Hij ging naar PSG om "prijzen te winnen". Lijkt me toch van niet!

26 augustus 2012 om 23:38

Ik ben blij dat een club als Marseille nu gewoon mee kan doen het kampioenschap. Ik kan genieten van spelers als de gebroeders Ayew en Cheyrou. En ja Psg, ben eigenlijk best blij, maar ze zullen waarschijnlijk nu gewoon nog meer investeren om toch hun doelen te bereiken.

26 augustus 2012 om 23:38

ibra helpt ze er wel bovenop die nene viel heel erg tegen

de scheidsrechters hadden een pyjama aan zo helemaal in het geel wie verzint het

26 augustus 2012 om 23:44

ahha lekker dit beste team van frankrijk zoveel uitgegeven en derde gelijk spel op rij hahah ik lach me kapot.

Hopelijk verliezen zo volgend week of weer gelijk zo zie je maar geld is niet gelijk aan succes

26 augustus 2012 om 23:59

Vind t toch stiekem ook wel mooi dat City beide wedstrijden dit seizoen niet uit de verf komt, Real Madrid keihard faalt tegen Getafe, Barcelona en Valencia, PSG na 3 wedstrijden nog steeds niet heeft gewonnen en Anzhi ook allesbehalve vlekkeloos speelt.

Zo deed t me ook goed dat Feyenoord afgelopem jaar met 0 miljoen transfersommen toch de +/- 30 miljoen van PSV achter zich hield, dat AZ zonder al te veel geld het koopkrachtigere Twente achter zich liet op de ranglijst, dat Hollywood aan de Rijn onder Heerenveen eindigde, dat PSG afgelopen seizoen geen kampioen werd in een competitie waarin ogenschijnlijk geen tegenstand was en dat de Duitse koopclubs het de afgelopen jaren moesten afleggen tegen het gestructureerd opbouwende Dortmund.

Geld helpt in het bouwen van een team, maar dikwijls verrast toch de underdog leuk om te constateren.

27 augustus 2012 om 03:09

Ik ben het met je eens, maar vind dat real niet echt in het rijtje hoort. Ze geven onder mourinho helemaal niet achterlijk veel geld uit, en hebben hun financieen beter op orde dan bijvoorbeeld valencia en barca. Bovendien bekostigen ze hun transfers vanuit bedrijfsresultaat, iets dat anzhi city en psg niet doen en waarschijnlijk nooit zullen kunnen.

27 augustus 2012 om 11:57

Hoe je het zo aangeeft klopt idd, maar wat ik bedoel te zeggen, en dat komt niet helemaal goed tot uiting, is dat Getafe en Valencia toch veel minder geld uitgeven en wel degelijk de underdog zijn. Verder zijn aankopen niet echt meer nodig in dit team, maar hebben Kaka, Ronaldo, Benzema, Özil, Alonso en Modric de afgelopen jaren toch minstens 35 miljoen pp gekost, met Kaka en Ronaldo ie zelfs aan respectievelijk +/- 65 en 95 miljoen zaten.

27 augustus 2012 om 12:13

Absoluut. Real is natuurlijk ook een koopclub. Het enige dat ik wilde zeggen is dat ze het op een andere, en imo betere, manier doen dan psg en city.

27 augustus 2012 om 01:11

Off: Is Bordeaux echt gedegradeerd tot een middenmoter?

On: Derde wedstrijd op rij geen overwinning, zal PSG als een dieselmotor werken?

27 augustus 2012 om 02:13

Met middenmoter bedoelen ze volgens mij PSG aangezien ze momenteel 11e staan.

3 keer op rij een misstap. Ik denk dat het puur een kwestie van tijd is. Jongens moeten nog op elkaar ingespeeld raken. Zodra dat gebeurd gaan ze vlammen, want er zit ontzettend veel kwaliteit in het elftal met spelers als Ibrahimovic Lavezzi Pastore Veratti Silva Sakho etc. Wel moet het snel gebeuren want anders word het gat dalijk heel groot en kan je je in het loop van het seizoen geen misstappen meer permitteren.

27 augustus 2012 om 12:08

Oh, dat klopt inderdaad.

Volgens mij was ik al aan het slapen

On: Als ze beter ingespeeld zijn op elkaar, zal het soepeler lopen. Echter heb je een punt over het snel herpakken, want het kan zo weer gelijk lopen, totdat PSG ergens sneuvelt. Uiteindelijk zullen ze wel aan de langste einde trekken, maar de pit moet er nu wel in.

Prachtige spelers zeg. Wel is het jammer dat de sympathieke PSG verandert in een koopgrage Psg.

27 augustus 2012 om 03:15

Nou PSG sla je slag, Volgens mij moet Real Madrid nog van Kaká af en Barcelona van Affelay

27 augustus 2012 om 10:56

hahaha goed bezig psg.dit jaar worden jullie geen kampioen.gisteren had ik de wedstrijd gezien.echt slecht, geen team wel koopclub

28 augustus 2012 om 14:00

Wat een leedvermaak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Paris Saint-Germain

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
5.Lille OSC6119
Voor de complete stand: Ligue 1
SpelersPositieW
Blaise MatuidiMiddenvelder365
MaxwellVerdediger332
Javier PastoreMiddenvelder334
Zlatan IbrahimovicAanvaller3329
Jérémy MenezMiddenvelder305
Christophe JalletVerdediger270
Voor de complete selectie: Clubpagina Paris Saint-Germain.

788 fans
Aanvaller, 31 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Paris Saint-Germain 33 29 9 1
2011/2012 AC Milan 32 28 3 1
2010/2011 AC Milan 29 14 8 2
2009/2010 Barcelona 29 16 6 1
2008/2009 Internazionale 35 25 8 0
Laatste voetbalnieuws

Leonardo: 'Het is verboden, maar we zullen Real Madrid niet aanklagen'

Leonardo heeft maandagavond laten weten dat Paris Saint-Germain er alles aan zal doen om Carlo Ancelotti aan zijn contract te houden. Real Madrid zocht de afgelopen dagen contact over de beschikbaarheid...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Bram Nuytinck kende een uitstekend debuutjaar bij Anderlecht. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.5625 seconden.