Voetbalzone

Rol van tribuneklant Afellay bij Barcelona lijkt te zijn uitgespeeld

Zaterdag, 25 augustus 2012 om 11:25

Ibrahim Afellay maakt om 'technische redenen' geen deel uit van de wedstrijdselectie van Barcelona voor het competitieduel met Osasuna, zondagavond. De middenvelder zat afgelopen week ook niet bij de selectie van Tito Vilanova voor het eerste duel met Real Madrid in het kader van de Spaanse Super Cup. Een transfer lijkt aanstaande voor de ex-PSV'er.

/

Volgens de laaste berichten heeft Afellay van Vilanova te horen gekregen dat hij groen licht zal geven als de middenvelder verhuurd of verkocht kan worden. De concurrentie bij de Catalanen is zeer groot en bovendien lijkt de opvolger van Josep Guardiola zelfs zelf opgeleide spelers de voorkeur te gaan geven.

Andreu Fontàs en Jonathan dos Santos, die beiden met Ajax in verband werden gebracht, gaan eveneens niet mee naar Pamplona. Laatstgenoemde lijkt op weg naar Sevilla. Alex Song zit voor het eerst bij de selectie. De van Arsenal overgenomen middenvelder ontbrak afgelopen week tegen Real Madrid.

Poll

Speelt Ibrahim Afellay na 31 augustus nog voor Barcelona?

25 augustus 2012 om 11:39

Het was allang duidelijk dat hij niks klaar zou spelen daar in Barcelona. Is natuurlijk veels te hoog gegrepen voor hem. Leuke voetballer, maar dan voor de clubs die een maatje onder Barcelona komen.

Moet lekker de overstap gaan maken naar Engeland. Newcastle, Tottenham, Liverpool, Arsenal zijn leuke clubs voor hem.

25 augustus 2012 om 11:41

Komt door de trainer hoor, met guardiola kreeg hij genoeg kansen en stond hij 17 (!!) keer in de basis.

25 augustus 2012 om 12:19

Als hij beter had gespeeld en beter was geweest, had hij wel meer gespeeld. Maar dat is hij niet. Afellay denkt volgens mij zelf wel dat hij Barcelona aankan, maar dat kan hij niet. Hij heeft gewoon niet voldoende kwaliteiten voor dit niveau. Dan moet je de trainer niet de schuld geven, het is logisch dat hij hem niet opstelt. Niemand maakt Afellay basisspeler met zulke fantastische spelers in de selectie als Barcelona heeft.

Afellay moet nu verstandig zijn en een stapje terug doen. Een topclub is te hoog gegrepen. Een Europese suptopper zou perfect zijn. Daar moet hij zijn minuten maken en laten zien dat hij een topcompetitie echt aankan. Dat heeft hij, wat mij betreft, bij Barcelona niet gedaan.

25 augustus 2012 om 12:41

@vlaav

Waarom zit je Johan Derksen na te praten dat Johan Derksen Afellay een zak vindt kan Ibi niks aandoen ik vind het heel raar dat je Johan Derksen napraat...
Ik word er schijtziek van dat mensen hem napraten, terwijl hij een hekel op hem heeft en over dat Afellay stoer doet met Barcelona dat is absoluut niet waar..

Onfellay moet lekker naar Tottenham,arsenal gaan dat soort clubs daar functioneert hij veel beter en komt hij veel beter tot zijn recht.

25 augustus 2012 om 12:49

Ik praat hem niet na, ten minste niet bewust. Ik kijk nooit naar zijn programma en ik ken zijn mening niet. De column in zijn blad lees ik ook nooit. In dit geval komt mijn mening klaarblijkelijk overeen met die van hem. Dat kan.

Ik blijf bij mijn punt dat Barcelona te hoog gegrepen is voor Afellay. Voor dat niveau komt hij kwaliteit te kort. Als je Iniesta, Xavi, Fabregas, Pedro, Messi, Sanchez enz. in je selectie hebt stel je Affelay niet op. Dat lijkt me duidelijk. Met zulke spelers zal Afellay nooit basisspeler worden bij Barca.

Ik ben het helemaal met je eens dat Afellay weg moet. Bij Barcelona blijven is een kansloze missie. Natuurlijk, je maakt dan wel deel uit van een fantastisch team en wint waarschijnlijk prijzen. Maar je bent niet echt een onmisbaar deel van dat fantastische team en je draagt ook niks bij aan de prijzen. Je hebt geen speeltijd. De trainer heeft geen vertrouwen in je en wil je weg hebben. Afellay moet naar een kleinere club gaan, waar hij basisspeler kan worden en het verschil kan maken. Hij moet veel spelen en laten zien dat hij een topcompetitie aan kan. Hij zal het niet redden bij Barcelona.


25 augustus 2012 om 12:56

Ik deel de mening van Vlaav ook hoor. Kijk VI nooit maar vind Afellay helemaal niet zo'n geweldenaar op dit moment. Europese subtop zou perfect zijn want talent heeft die kerel wel.

25 augustus 2012 om 13:05

Alsjeblieft zeg Vlaav leer eerst zijn naam spellen voordat je weer begint met onzin uit kramen. Ik ben het wel met je eens dat Barca veelste hoog is gegrepen

25 augustus 2012 om 13:12

Omdat Affelay in zijn eerste seizoen ook geen concurentie had van Tello, Ceunca, Sanchez.

Ot: Wat had Affelay zelf verwacht toen hij naar Barca kwam dat hij wekelijks in de basis speelde? Hij wist zelf dat hij gehaald is voor de bank en nu Tello en Ceunca door breken verhuist naar de tribune!

25 augustus 2012 om 16:00

Ook met zijn arrogante houding en neerbuigende uitspraken over tegenstanders maken hem niet geliefd in de voetbalwereld...in elke wereld niet trouwens!

25 augustus 2012 om 11:44

Probeer dat er maar eens bij Ibrahim in te prenten... schier onmogelijk! Die jongen kijkt op een hele andere manier naar zijn eigen spel en persoontje dan alles en iedereen in zijn omgeving. Ik wil niet zeggen dat hij een bord voor z'n kop heeft, maar hij weet zichzelf verdomd goed te overtuigen van zijn 'kwaliteiten'. Ik denk dat hij het best aan de slag kan in de premier league, daar waar tactiek een minder grote rol speelt.

25 augustus 2012 om 11:54

Geen bord voor zijn kop eerder een muur ; ONT Deze jongen vind het leven in Barcelona erg mooi en hij vind het stoer om te zeggen dat hij bij Barca speelt hij gaat gewoon voor zijn kans die er niet is. echt zonde.

25 augustus 2012 om 12:01

@ Fcexclusief

Zo te horen spreek jij Afellay dagelijks..? "hij weet zichzelf verdomd goed te overtuigen van zijn 'kwaliteiten'..daar waar tactiek een minder grote rol speelt" Wat een wijze woorden van achter een computer.

90% van de voetballers in Afellay's positie zouden blijven.
A) Om te vechten voor een kans, de kwaliteiten beschikt hij, anders had Barcelona hem niet aangetrokken.

B) Deel uit te maken van een van de beste ploegen van een generatie.

Dat hij nu duidelijkheid krijgt van Vilanova is alleen maar prettig voor hem, zijn carriere en de eventuele waarde voor het Nederlands Elftal. Als hij in de Premier League bij Arsenal / Tottenham aan de slag gaat heeft hij alsnog een prachtige carriere in het verschiet. Oh nee wacht..die clubs spelen met minder tactiek...

25 augustus 2012 om 12:09

maar waar moet je tegen vechten als ze hem niet willen gebruiken. Dan maakt hij zich zelf kapot en wilt niemand hem meer.

25 augustus 2012 om 12:11

Totaal met je eens, en ookal gaat hij nu naar een andere club. Hij is het type zegt die dan zegt dat hij zelf weg wou, en dat hij als hij zijn best deed makkelijk bij barca kon blijven spelen. Verdraait dingen...

25 augustus 2012 om 12:32

@ Facepalm

Denk je nou echt serieus dat Barca hem aangetrokken heeft voor zijn kwaliteiten??? Kom op zeg. Barca heeft hem aangetrokken met dezelfde reden zoals Milan bijvoorbeeld Reiziger en Bogarde aantrokken. Omdat ze transfervrij waren of bijna geen drol kosten zodat ze ze 1 jaar later als wisselgeld in konden zetten bij het kopen van nieuwe spelers of om ze met een langlopend contract tegen winst te verkopen.

90procent van de voetballers zouden weten dat ze het niveau niet aan zouden kunnen of dat de trainer geen vertrouwen in hem heeft en zouden daarom voor hun carriere kiezen op die leeftijd en vertrekken naar een andere mooie club. Wat geeft je meer status....zeggen dat je op de tribune met Barcelona de CL gewonnen hebt of zeggen dat je met Arsenal of Liverpool wekelijks in de basis een mooie prestatie geleverd hebt. Nou voor mij absoluut dat laatste.

25 augustus 2012 om 12:37

En jij denkt dat Barcelona hem heeft aangetrokken voor de basis? Affelay heeft gewoon niet de kwaliteiten om in dit Barcelona terecht te komen. Hij kan er niets aan doen, want hij kan leuk voetballen, maar dit is gewoon een stap te hoog voor hem. Dit is gewoon het beste elftal wat er op dit moment is.
Hij heeft al die tijd dat hij bij Barcelona is, voor een plaats kunnen vechten, maar het lukt hem maar niet. En dan ga jij zeggen dat hij NOG Steeds moet vechten voor zijn kans? Dat doet hij al bijna 2 jaar. Hij beschikt dus totaal niet over de kwaliteiten die de basis/wissel spelers bij Barcelona hebben.

Punt "b" heb je gelijk in. De enige reden waarom meneer bij Barcelona blijft is omdat hij dan kan zeggen dat hij bij het beste elftal van de wereld zit, en dat hij er mee traint. Dus zoals je zegt, puur "om er deel van uit te maken".

Doe jongen moet nu zijn verstand gebruiken en gewoon weg gaan bij Barcelona. Affelay-barcelona-basis-veel speelminuten is gewoon verleden tijd.

25 augustus 2012 om 13:06

Ze hebben hem aangetrokken omdat ze hem als een potentiele basisklant zagen. Barca geeft echt geen zak om 5 miljoen winst. Ze zagen potentie in deze jongen. Hij was de beste speler op technisch gebied in de eredevisie. Hij heeft ook wel wat pech gehad als hij vorig jaar niet geblesseerd raakte had hij veel meer minuten gemaakt. Ik ben er van overtuigd dat hij beter als cuenca en tello is.

25 augustus 2012 om 15:46

En hoe weet jij dat zo zeker? Glazen bol? Vind het zielig dat mensen dingen lopen te roepen waarvan ze niet eens weten of het zo is of niet. Het kan misschien zo zijn maar tot ik hem het hoor zeggen neem ik aan dat het niet zo is.

25 augustus 2012 om 11:50

Je moet niet vergeten dat Afellay vorig jaar een hele jaar eruit is geweest met een zware blessure. Daarnaast had Guardiola meer vertrouwen in Afellay dan de huidige trainer en mocht meer minuten maken dan nu het geval is.

25 augustus 2012 om 12:33

Zo denk ik er nu ook ovee. Heeeeel jmmr vn de blessure maar nog erger; de trainerswissel. Guardiola vond en vind k veel beter

25 augustus 2012 om 11:51

Idd hij kan het niveau niet aan. Dan kan hij onder Guardiola wel 17x een basisplaats gehad hebben in onbelangrijke(re) wedstrijden en wat ingevallen zijn, tactisch kan hij het sowieso niet aan. Hij vind zichzelf heel wat en mag blij zijn met Barca op z'n cv, snap ook dat hij ging, maar moet nu een stapje terug doen.

25 augustus 2012 om 12:06

Afellay is bij lange na niet een voetballer die ik bij Arsenal hoef te zien, Arsenal mag dan misschien wel niet de ''echte'' toppers kopen maar dan moet je ook zeker niet met deze prutser aankomen. Misschien kan hij naar een club zoals Everton/villa of zoiets dergelijks. Daar zou hij wel op niveau kunnen spelen al is Engeland fysiek een stuk zwaarder dan de Spaanse competitie dus vraag ik me af of hij dat aan kan. Italie zou beter zijn voor hem.

-edit-
op de verkeerde gereageerd, was bedoelt voor @kralex-10

25 augustus 2012 om 12:32

Ik gunde het Afellay wel om bij Barcelona te spelen, ook al speelde hij niet geweldig veel heeft hij zich wel ontwikkeld. En nu na 2 jaar en wat hij ondertussen heeft geleerd en met Barcelona op zijn CV heb je tientallen clubs die klaar staan om deze speler voor 8 à 10 miljoen euro over te nemen, zoals o.a. Arsenal.

Dus je moet niet zo denigrerend doen over hem, hij zou zeker tot zijn recht komen bij Arsenal en een bijdrage leveren.


Hij is alleszins beter dan Gervinho...

25 augustus 2012 om 12:36

Ik ook niet. Zie hem echt niet naar een Arsenal gaan hoor. Wat moeten ze met zo een jongen. Laat hem maar maar lekker naar een City gaan of een united, Chelsea gaan. Niks te zoek bij Arsenal, doei Afellay!

25 augustus 2012 om 12:34

Clubs die een maatje onder barca komen? Madrid, Man City, Man united, Ac Milan, Inter...volgens mij kan hij dus naar elke club gaan volgens jou...:-) Tsjaah, ik zou nog lekker een jaartje blijven trainen met Xavi, Iniesta en Messi, ik zou t voor geen goud willen missen. Natuurlijk wil je spelen, maar je wilt ook genieten en hij is bevoorrecht om met de absolute top te trainen. Alles wat na Barca komt zal 10x minder zijn, qua voetbal! Visca el Barca

25 augustus 2012 om 13:07

Ik begrijp niet waarom mensen elke keer blijven roepen dat hij lekker naar een club als Arsenal moet? Wat heeft Affelay nou bewezen dat hij bij Arsenal KAN spelen?

Hij mag van mij best naar Arsenal komen maar dan staat hij ook op het 2e plan, Is veelste veel een mooi weer voetballer zonder enig rendement.

25 augustus 2012 om 17:08

Wat heeft hij nou bewezen? In ellk geval is Barcelona langsgekomen om welke reden dan ook. Bij jouw clubje zou Afellay met kop en schouders boven iedereen uitsteken. Maak je geen illusies, Afellay hoort bij de top,alleen heeft Barcelona op het moment een elftal die boven de top uitstijgt. En dan niet eens individueel, maar als elftal behalen zij een niveau die boven alle andere elftallen uitstijgt. Maar Afellay is Gewoon een topper.

25 augustus 2012 om 13:12

ach toen ik een paar maand geleden al zei dat affelay tekort kwam... kreeg ik wel 20
duimpjes omlaag..

25 augustus 2012 om 11:39

Dit had hij kunnen verwachten toen hij naar Barcelona ging, hij had beter naar een club als Lille of Liverpool kunnen gaan.

25 augustus 2012 om 11:55

Hoezo dat ? CL gewonnen met een zieke assist op Messi in de halve finale tegen Real. Bij Liverpool en Lille is nog maar de vraag of hij ooit de CL zou winnen. Als Barca komt ga je geen nee zeggen in de hoop dat je Ooit miss bij Barca komt.

25 augustus 2012 om 12:02

Ja dat is waar maar bij die clubs had hij elke week kunnen spelen. Nu is hij op het 2e plan terechtgekomen en dat is niet goed voor zijn ontwikkeling. het verstandigste is als hij verhuurt wordt en dan kan hij wedstrijdritme opdoen+ belangrijk zijn. Hij heeft nog steeds de potentie om een rol van betekenis te spelen bij Barcelona

25 augustus 2012 om 12:46

Ja natuurlijk, maar je kan weten als hij nu wordt verhuurd of verkocht dat hij bij zijn nieuwe (subtop)club wel in de basis komt te staan. Iig in het begin, dan moet hij het maar laten zien dat hij in de basis hoort. Hij komt natuurlijk wel ff van Barca.

25 augustus 2012 om 11:40

Is het toch uiteindelijk een pijnlijke ervaring geworden voor Ibi. Ben benieuwd welke club hem zou willen aantrekken. Denk niet dat hij meer moet kosten dan 2,5/3 miljoen?

Rusland dan maar?

25 augustus 2012 om 11:42

2,5/ 3 miljoen? Ik denk dat jij een beetje een vertekend beeld hebt..

25 augustus 2012 om 11:44

3miljoen is misschien aan de lage kant maar ik denk dat Barca van zo'n 5 a 7 / 8 miljoen uitgaat. Je kan nooit veel vragen voor een speler die bij de reserves zit en te kort komt qua niveau.

25 augustus 2012 om 12:04

Voor Matavz betalen ze al meer dan 7 miljoen en ik vind Afellay zeker beter dan Matavz. Ik denk zelf iets van 9/10 miljoen, maar omdat de transferperiode op z'n eind loopt denk ik dat hij voor minder verkocht wordt

25 augustus 2012 om 11:43

Terug naar psv? Die hebben er vast wel 3 miljoen voor over... Nee, barca kan makkelijk 10 vangen voor hem. Ik denk dat hij gewoon naar een arsenal of misschien wel juve gaat. Maar 2.5 mln is wel heel erg weinig voor zo'n speler.

25 augustus 2012 om 11:56

@psv!
Arsenal heeft niks aan hem zonder van Persie. Die geruchten waren er puur vanwege de goede relatie tussen die 2, weet ik bijna wel zeker.
Afellay is leuk en aardig maar komt te kort voor het niveau van Arsenal, peins ik. Tevens is de Premier League heel wat anders dan de La Liga dus ik betwijfel of hij die fysiek aan kan. Daarnaast heeft Arsenal genoeg mensen voor die positie. Hoewel Arsenal nog op zoek is een een creative middenvelder komen ze waarschijnlijk niet uit op Afellay.

1. Barca zal aan Arsenal meer vragen dan aan andere clubs gezien de relatie van die, Arsenal vraagt altijd de hoofdprijs dus zal Barca dat dit keer ook doen
2. Afellay zal wel zo'n 8mil waard zijn en dat zie ik Arsenal niet betalen, Afellay heeft geen scorendvermogen en zo'n geweldenaar is het ook weer niet. Kunnen ze beter achter Isco van Malaga of Kroos van Bayern aan gaan om er maar 2 te noemen die ik beter vind/passen bij Arsenal

25 augustus 2012 om 12:18

Punt nummer 1 gaat helemaal niet op, kijk maar eens naar de ( in vergelijking) spotprijzen waarvoor Fabregas en Henry verkocht zijn. Barca zal eerder coulanter t.o.v. Arsenal zijn vanwege de grote transferhistorie tussen beide

25 augustus 2012 om 17:09

Welke pijnlijke ervaring? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

25 augustus 2012 om 11:40

Nou, affelay, daar zit je met je gebakken peren, jammer je bent een begaafde speler. Maar voor barca ben je schijnbaar wat te kort gekomen en ook de trainers niet mee, buiten die vervelende blesurre. Blijf niet haken en ga naar een andere club, op huur basis of verkocht, maakt niks uit. Maar dat je weer aan het voetballen komt, dit ook ten goede van je zelf en oranje

25 augustus 2012 om 11:40

Tello en Cuenca lieten meer zien dan hem, en zijn bovendien jonger. Ben niet zo gek op Tello, maar wat hij tegen Real Madrid en Real Sociedad liet zien heb ik Afellay nog niet zien doen bij Barça. Afellay moet naar een andere club waar hij elke week kan spelen.

25 augustus 2012 om 11:42

Liverpool? Dat zou echt een versterking voor hun daar zijn. Multifunctioneel, zowel op het middenveld als op de flank. Alleen ja het is wel wat anders he Spelen om kwalificatie voor de EL en de enige topspeler is Gerrard met Suarez ipv Iniesta, Xavi, Messi

25 augustus 2012 om 11:45

Elke speler is een versterking voor Liverpool. Hij zou het mogen uitvechten met Assaidi, mooi duel tussen 2 getalenteerde Marokkaanse Nederlanders. De concurrentie is er voor Afellay niet echt groot toch, met enkel Assaidi en Downing.

25 augustus 2012 om 11:47

Afellay zou er goed aan doen om te vertrekken. De beste jaren van een voetballer zijn rond de 25 tot 28 dus zou het geen slecht idee zijn om te vertrekken, al is het Rusland.

25 augustus 2012 om 11:48

Destro gaat ook een topper worden.. Sahin vind ik ook nu al een topper.. met Afellay erbij hebben ze gewoon een goed team mocht dit gebeuren.

25 augustus 2012 om 11:58

Ik denk dat Affelay ook op het middenveld een kans zou gaan krijgen. Bij Barca was dat onmogelijk, maar in mijn ogen is en blijft het een middenvelder met ongelooflijk veel loopvermogen en diepgang in zijn spel. Hij heeft er lang niet gespeeld, maar ik denk dat je dat niet zomeer verleerd..

Memoires

Naa ik zou Liverpool, een Roma en misschien zelfs een Spurs proberen hoor. Daar kan hij makkelijk mee op niveau komen denk ik.

Ac

Inderdaad. Maar zoals ik zeg Affelay is gewend aan de top, zie je hem dat verruilen voor een plek in een stuntelend Liverpool dat wellicht tot de halve finale van de EL kan komen?

25 augustus 2012 om 12:01

Ik zeg ook niet dat hij naar Rusland moet. Maar mocht er een aanbieding komen uit Rusland zou ik overwegen om op ze minst te luisteren.

Afellay kan dan wel gewend zijn aan de top soms moet je realistisch inzien dat je tekort komt voor iets en een stap omlaag doen. Het is bovendien geen schande om niet het gewenste niveau van Barcelona te halen.

25 augustus 2012 om 12:07

@ Zola

Ik weet dat niet om eerlijk te zijn.. er word veel negatiefs over zijn persoonlijkheid etc, gezegd, dus ik weet niet wat daar van waar is.. als het waar is, dan voelt hij zich inderdaad te groot voor Liverpool.. wat wel erg jammer is..

@memoires

Precies! Je hebt gelijk.. het is beter om een stap omlaag te doen dan op de bank te blijven.. ik zou echt gek worden, de hele tijd trainen, trainen en niet mogen spelen hahaha..

En Barca niveau niet halen is inderdaad geen schande..

25 augustus 2012 om 11:41

Gewoon weggaan Afellay, je komt daar net een niveau te kort;

25 augustus 2012 om 11:41

Als vervanger van Vdv, als die vertrekt natuurlijk haha.

ON: Een club als At Madrid, Sevilla, Valencia(al die al behoorlijk wat middenvelders hebben) daar zal die zich denk ik op moeten gaan richten.

25 augustus 2012 om 11:42

ja tuurlijk, hij kan het niveau van barcelona totaal niet aan gewoon hij is meer een speler voor liverpool, bij oranje wou hij stoer doen omdat hij bij ''barcelona'' speelt terwijl sneijder vd vaart en robben ook gewoon bij real madrid gevoetbalt heeft? en met zijn domme opmerkingen terwijl hij in een seizoen maar 15 min speelt en nu elke wedstrijd op de tribune zit. pak je spullen maar affelay!!!

25 augustus 2012 om 11:43

Als jij nou eens je mond houd. Afellay heeft Nooit iets gezegd over hoe hij beter was omdat hij bij barca speelde. Derksen zei dat hij zo overkwam. Dat is totaal anders en he-le-maal niet te vergelijken!

25 augustus 2012 om 12:13

Er is letterlijk gezegd, dat zodra Afellay aanwijzingen of opbouwende kritiek kreeg, hij dat repliceerde met de vraag waar zij dan wel niet speelden! Hoe duidelijker wil je het hebben?

25 augustus 2012 om 12:28

Nou, waar is het bewijs, laat maar zien. Ik geloof er namelijk helemaal niks van.

26 augustus 2012 om 10:51

Doe toch niet zo bijdehand..... niemand hier is bij die selectie geweest, dus harde bewijzen zal niemand hebben, maar waar rook is, is vuur en de meeste onwaarheden zoals Huntelaar de stoorzender werden vrijwel direct door andere spelers ontkracht, deze roddel niet. Zet dat af tegen de trainingsbeelden waarbij Afellay altijd apart zat met Van Persie, dan kan je toch moeilijk ontkennen dat er niets aan de hand was en alles koek en ei tussen Afellay en de rest van de selectie. Het is ook niets voor niets dat de eerste oefeninterland na het debacle zowel Afellay en Van Persie op de bank begonnen en één van de weinige waren die afhankelijk van het wedstrijdverloop zouden worden gewisseld. Op die twee wissels na stonden de anderen al vast in de rust.

25 augustus 2012 om 11:46

Ik vraag me af hoe ze hem nu zullen ontvangen...... en waar zal hij zijn 18 minuten per jaar nu gaan invullen......

25 augustus 2012 om 15:31

VVV Venlo

25 augustus 2012 om 12:30

Onzin.... Bullshitverhaaltjes. Afkrakerij

25 augustus 2012 om 11:42

Vind het sneu voor Afellay.... nu kan hij niet meer zeggen dat hij bij Barca speelt en daarom de beste is....

on: benieuwd waar hji naar heen gaat. Ik denk dat hij ook geen basis plaats zou krijgen bij een club als Arsenal. Deze jongen moet of naar de Serie A; zorgen voor de creativiteit waar ik al mijn twijfels over heb of hij moet met wat minder genoegen nemen. Hiermee bedoel ik een club die nog geen CL speelt.

25 augustus 2012 om 11:45

Hij heeft nooit zoiets gezegd, derksen zei dat hij zo overkwam. Niet dat hij dat zei. Dat is totaal anders.

25 augustus 2012 om 11:50

Ja en Sneijder zou aan Derksen hebben aangegeven, dat hij de situatie perfect heeft verwoord, maar ja, zal ook wel uit de duim gezogen zijn...... Ieder z'n mening, het zou mij niet verbazen als het werkelijk zo is gegaan.

25 augustus 2012 om 12:44

Onzinverhaaltjes...... Bullshit! VI houdt jullie kijkcijfer ermee daarom hebben ze het de wereld ingeblazen. Zulke dingen zijn sensatie. En al helemaal in dit geval Afellay, een speler van Barcelona. Die moet en wil je toch wel dolgraag zwartmaken!

25 augustus 2012 om 13:11

Hij speelt niet bij Barcelona, hij is voor een prikkie gekocht om met winst te verkopen. Zijn blessure heeft roet in het eten gegooid en nu wil Barca met spoed van hem af. Hij mag geeneens meer op de bank zitten, hoe duidelijk wil je het hebben? Villa was ook zwaar geblesseerd, moet je eens kijken hoe ze met hem zijn omgaan. Ze doen er alles aan hem zo snel mogelijk weer te brengen.

Als hij verstandig is zoekt hij snel een club waar hij wekelijks kan spelen om zo weer op zijn oude niveau te komen. Blijft hij nog langer op de tribune, dan heeft hij straks twee jaar niet meer gevoetbald, kan weleens zijn carriere aardig breken. Echt zonde van zijn talent.

25 augustus 2012 om 11:42

Afellay had de kans om naar Liverpool toe te gaan maar hij wilde niet, nu hebben ze Assaidi gehaald.

25 augustus 2012 om 11:42

Ik heb het idee dat Barcelona hem alleen heeft gehaald omdat het een koopje was toen, de intentie was om te kijken of hij heel misschien kon aanhaken bij het hoge niveau en anders met winst verkopen ( Beetje Ac Milan tactiek)

Helaas is het hoogste niveau te hoog gegrepen voor Affelay op dit moment. Een club eronder zou beter zijn, een Liverpool of Arsenal.

25 augustus 2012 om 12:37

@ zdenek

Dat denk ik ook, hij was gewoon een risicoloze investering. Slaagt hij hadden ze een koopje, faalt hij zal je hem altijd nog met een kleine winst kunnen door verkopen puur omdat hij van Barcalona komt. Als hij slim is vertrekt hij gewoon want zijn plek bij Oranje is met de nieuwe bondcoach ook geen zekerheidje. Hij komt alleen maar in aanmerking voor de flanken en daar word hij al aardig voorbij gestreefd door andere spelers.

25 augustus 2012 om 11:43

Goed genoeg voor het niveau Nederland op interationaal niveau stelt hij niet zoveel voor. Misschien een europees subtopclubje.

25 augustus 2012 om 11:43

Arsenal gaat hem overnemen kan niet anders die lopen net Sahin mis en kunnen iemand Als Afellay goed gebruiken. De jongen is eindelijk terug van een zware blessure en moet veel speelminuten gaan maken.

25 augustus 2012 om 11:44

Afellay kan het niveau gewoon niet aan. Als ik hem was, dan zou ik naar Arsenal of Liverpool gaan. Ze tonen toch al interesse.

25 augustus 2012 om 11:45

Brendan, Brendan, Brendan! Ben je wakker! Alsjeblieft! Luister! Strontvervelend mannetje, maar als het alternatief Stewart Downing heet moet je wat opofferingsgezindheid hebben.

25 augustus 2012 om 11:50

@ Lfcdutchy

Ik denk dat als Brendan de kans geeft aan Assaidi dat die wel eens kan verrassen. Die is technisch superieur, heeft een prima inzicht en is snel.

25 augustus 2012 om 12:10

Vind ik ook een goede aankoop ja, alleen weet ik niet of Rodgers het al met hem aandurft.

25 augustus 2012 om 11:46

Het is het beste voor Affelay om te vertrekken. Die jongen speelt niet en kan totaal niet mee met het niveau van Barcelona. Als hij nu zelf ook wil vertrekken kan hij mooi naar een andere club. Zoveel beter zal hij ook niet worden. Benieuwd wat er gaat gebeuren met hem.

25 augustus 2012 om 12:05

What else is new...... Afellay die loopt te pochen dat hij bij Barca "speelt", El Hamdaoui die voor een mega-salaris ergens in het tweede gaat spelen. Aissati die tot 2 keer aan toe aan 2 clubs teveel geld vraagt en nu in de middenmoot van Turkije zit. Assaidi die 3x zoveel kan verdienen en voor de camera doet alsof hij maar 100 euro per maand meer aangeboden heeft gekregen. En wat te denken van de brommende Badr, die zijn eerste K-1 finale ordinair heeft verkocht en zijn mega-talent louter en alleen gebruikt om er geld uit te slaan. Ik ben absoluut niet bevooroordeeld, maar je kan wel de schijn tegen krijgen of begeef ik me nu op glad ijs?

25 augustus 2012 om 12:12

Hahah, toeval ?

Nee, maar niet alle Marokkanen (om het zo te zeggen) zijn zo. Ze hebben natuurlijk niet de leukste jeugd gehad en als je daarna zo rijk bent gebeurt dat met je. Laten we er maar niet meer over zeggen.

25 augustus 2012 om 12:15

Nee, maar ik roep ook niet op tot openbare executie of deporteren en ben de laatste die zegt dat "ze" allemaal zo zijn, die mentaliteitsproblemen beginnen alleen een beetje op te vallen. Misschien is het wel toeval......

25 augustus 2012 om 17:18

@lapulga_10

Toen hij pas bij Barcelona tekende, was hij een Nederlander. Nu Afellay niet meer zo goed speelt is hij een Marokkaan!

26 augustus 2012 om 10:45

Ja en toen ze bij Oranje speelde stonden ze vooraan om te melden hoe trots ze waren dat er 3 Marokkanen bij Oranje zaten..... waarom zou ik ze anders moeten noemen dan ze zelf doen?

25 augustus 2012 om 11:48

Goede speler , maar bij barca lopen er spelers rond die vele malen beter zijn dan hem en dat had hij zelf ook wel moeten inzien voordat hij tekende. Hij heeft zich zelf te hoog ingeschat en hopelijk dringt het nu tot hem door dat hij bij barca niks te zoeken heeft.

25 augustus 2012 om 11:48

Ik snap niet waarom menen hem zien als linksbuiten. Hij mist daar de snelheid voor. Hij moet naar een club waar hij als cm kan spelen in een 433 opstelling.

25 augustus 2012 om 11:53

@ 10_alex_10

Daar mist hij inzicht voor. Daarom is hij ook naar de zijkant verhuisd. Hij mist het inzicht en de passing om op het middenveld van waarde te zijn. Afellay is namelijk een dribbelaar en dan beland je al snel aan de zijkant, zeker bij Barcelona. Echter, ook op de flanken heeft Barcelona vele spelers die gewoon beter en talentvoller zijn.

25 augustus 2012 om 11:56

Alsjeblieft niet! De jongen mist het overzicht om in de as te spelen in de grote comp.'s !

Nee, de flanken zijn zn ding. Daar zou zijn nog net meekunnen in de top en daarmee bedoel ik nog de Liverpool's en hoogstens Arsenal's mee he

25 augustus 2012 om 11:59

Afellay is ontzettend snel, aan z'n snelheid zal t niet liggen. Zoals hen_nie en Epl_prof al zeiden heeft Afellay niet het overzicht om in de as te spelen maar is hij wel een 'redelijke' dribbelaar en is hij daarom op de zijkanten beland.


25 augustus 2012 om 11:52

Komt tekort voor de absolute top.
Fiorentina, Newcastle, Lille, Schalke zijn clubs die in mij opkomen die geschikt zouden zijn voor hem.

25 augustus 2012 om 12:51

Dan kun je beter teruggaan naar psv dat niveau zal namelijk niet veel schelen. Liverpool, arsenal, ac milan, juventus vind ik toch allemaal wel clubs waar hij basis zou spelen.

25 augustus 2012 om 11:53

de transferperiode is nog erg kort, dus ik denk dat er nu alleen nog maar een verhuurperiode inzit. ik zie affelay het liefst een jaar weer 100% speeltijd. een club in de subtop van europa in engeland of spanje zou perfect zijn en als ibbi dat niet wil is hij bij psv altijd welkom!

25 augustus 2012 om 11:55

Dit doet niks af van de kwaliteiten van Affeley, die gewoon een topper is, niet de absolute top maar wel een speler die bij vele andere topteams gewoon zijn plaats zou hebben.

Wie zou wel 'neen' zeggen als Barcelona langskomt?

Hoop voor hem dat hij bij een mooi team terechtkomt die meedoet voor de prijzen waar hij wel zijn vaste stek heeft.

25 augustus 2012 om 11:56

gun hem niet zoveel. was de arrogantste speler van het ned elftal tijdens het ek met zijn:" ik speel bij barcelona en waar speel jij" nou ibi ik denk dat je zoiets niet meer zal zeggen. eigenlijk altijd al een overschatte speler gevonden

25 augustus 2012 om 11:57

Na z'n 1e wedstrijd was denk ik al duidelijk dat hij tekort kwam voor Barcelona. Ik zag ook weinig progressie in z'n spel in der loop van tijd. Oogde altijd heel zenuwachtig en leed veel balverlies. Bracht ook vrij weinig en koos meestal voor een pass naar de dichtstbijzijnde medespeler. Misschien is hij wat voor Liverpool?

25 augustus 2012 om 11:58

Hij moet gewoon terugkomen naar psv... dat is een goeie optie hoor :P (dat vind ik als psv fan) hij zou dan ook gelijk de nieuwe aanvoerder worden... dat zou toch goed uitkomen voor psv ???

25 augustus 2012 om 12:42

@ Dennis9090

Mocht Toivoinen alsnog vertrekken zou dat prima kunnen, zo ie zo zou hij voor PSV wel een versterking wezen. Alleen denk ik dat hij nu nog geen zin heeft om naar Nederland terug te keren, eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ooit nog terug zal komen.

25 augustus 2012 om 12:01

Barcelona heeft hem alleen maar gekocht om geld aan hem te verdienen. Gewoon lekker je contract uitdienen Ibi, zo ga je niet met mensen om.

25 augustus 2012 om 12:25

Zielig verhaaltje van je, alsof hij daar voor een fooi is gaan spelen. Bovendien hadden ze natuurlijk ook liever gewild dat hij tot een volwaardige basisspeler was uitgegroeid. Dat blijkt dus niet zo te zijn, komt tekort en als je hem dan voor meer kunt verkopen dan te hebben gekocht is dat mooi meegenomen. Of moeten ze dan maar minder vragen? Bovendien is hij Spaans kampioen , Cl winnaar en nog veel meer dingen geworden en heeft hij met het beste team allertijden gespeeld.

Als Affelay van te voren had geweten dat hij gekocht was om winst te maken maar daarbij wel het bovenstaande kon meemaken en verschrikkelijk veel kunnen verdienen had die het zonder te twijfelen weer gedaan.

25 augustus 2012 om 13:18

Hij is er niet voor fooi gaan spelen, maar barcelona heeft hem gewoon gehaald om winst te halen. Spelers worden gewoon handelswaar, hij heeft nooit een eerlijke kans geahd.

25 augustus 2012 om 12:01

Dit is nou een goed voorbeeld dat je als speler beter je contact in Nederland kan verlengen als het bijna afgelopen is.
Afellay wilde zijn contract bij Psv niet verlengen en de grote clubs gingen er toen op zitten wachten zodat ze hem voor een schijndje konden overnemen.
Barcelona heeft hem uiteindelijk genomen maar waarschijnlijk meer omdat die zo weinig kosten en we zien het wel dan dat ze echt een plan met hem hadden.
Uiteindelijk word je dus gewoon handelsware en kom je nergens als een grote meneer binnen.
Als een club bereid is miljoenen voor jou te betalen dan hebben ze er goed over nagedacht wat ze met je willen en is het vertrouwen en de kans op slagen ook veel groter.
Dus dat is goed voor jou, voor de club die je opgeleid heeft en het Nederlands voetbal alleen niet goed voor de zaakwaarnemer en die proberen het dus altijd anders te draaien.

25 augustus 2012 om 12:09

Als Affelay meer wil voetballen moet hij echt wel weg bij Barca en naar een ploegje gaan dat een niveau lager is dan Barca als je hem soms ziet voetballen dan zie je gewoon dat hij het niveau niet aankan en dat hij totaal niet zo briljant is als alle andere spelers van Barca.gewoon weggaan en naar een ploegje gaan van zijn niveau.

25 augustus 2012 om 12:11

Geen grote verassing. Iedereen wist dat hij tekort zou komen voor Barca, wat overigens totaal geen schande is. Waarschijnlijk eindigt hij gewoon bij een subtopper, waar hij hoort.

25 augustus 2012 om 12:16

Zoals al vaker gezged... Het was toch al sinds zijn overgang duidelijk dat Afellay kanlsoos zou zijn bij Barca..

Ik weet nog toen Vilanova een tijd terug zei dat hij grote plannen had met Afellay.. toen stond de wereld hier op z'n kop.. en was men het er over eens dat hij een grote kans maakt om daar te spelen.. Men moet toch realistisch zijn en gewoon in zien dat hij geen enkele kans maakt naast al die andere (jeud)spelers.. Kan hij wellicht beter zijn dan de een en ander.. maar de andere hebben potentie en men kiest ervoor om hun de tijd te geven ivm de ontwikkeling..

Het is zo'n beetje een Kheita verhaal.. Die werd ook verteld hoe belangrijk hij wel niet is en noem maar op... maar de speeltijd bleef gering..

Echter is dat natuurlijk niet de fout van Barca.. want zij willen alle spelers zo gelukkig en belangrijke mogelijk voelen.. Het ligt aan de speler zelf om sommigen dingen gewoon in te zien..

25 augustus 2012 om 12:29

Vilanova heeft nooit gezegd dat hij grote plannen heeft/had met Ibi, hij heeft alleen eens aangegeven dat hij hem op het middenveld ziet en niet in de aanval en dat hij deel uitmaakte van het algemene plan.
Uit alle vorige berichten die uitgekomen zijn over Afellay, bleek duidelijk dat hij niet op een basisplaats zou moeten rekenen, laat staan een plaatsje op de bank.

De komst van Ibi is voor Barcelona wel een succesverhaal gebleken. Ze betaalden 2.5 miljoen, hij gaf een superbelangrijke assist in de halve finale van de CL en nu zal hij waarschijnlijk met een paar miljoen winst verkocht worden. Voor Barcelona dus pure winst.

Voor Ibi zelf kan het ook nooit kwaad om kennis gemaakt te hebben met het niveau, nu weet hij precies wat het verschil is tussen wereldklasse en net niet. Die ervaring kan hij dan meenemen naar zijn volgende club.

25 augustus 2012 om 12:55

Er was wel degelijk een bericht over Afellay tpoen Vilanova pas begon bij Barca... Toen zei hij 100% zeker "dat hij op Ibi rekent en grote plannen met hem heeft".. Er was een echt bericht en 1x stond zo iets in de wandelgangen..

Maar hoe dan ook.. het doet er niet aan toe.. voor sommigen was het ondanks al die berichten al een duidelijk verhaal dat Afellay en Barca geen succes zou wouden..

Natuurlijk voor Afellay zelf een mooie ervaring.. om eens met absolute wereldsterren mee te trainen en soms wat minuten te maken.. Maar hij is eigenlijk al lang op een leeftijd waar hij gewoon wekelijks moet spelen..

Wat Barca betreft zij hebben het zeker goed gedaan.. Hebben hem voor Barca begrippen voor niets gehaald.. En gaan hem zeker met een of andere winst verkopen.. En in mijn ogen heeft Barca hem daarom ook gehaald..

Dus wat dat betreft heeft Barca gewoon uitstekend zaken gedaan..

25 augustus 2012 om 12:22

Is helemaal geen schande hoor, elke voetballer droomt van clubs als Barca, Real enz en hij kreeg die kans en gelijk gegrepen, helaas blijkt nu het niveau daar te hoog voor hem en dan is het verstandig om naar een andere leuke club te verkassen.

25 augustus 2012 om 12:25

Ik zit bij Barca op de tribune en waar speel jij?

Hij had zichzelf een beetje overschat dat kan gebeuren nu Sahin naar Liverpool ga zouden ze met Affelay erbij daar weer een redelijk team neer kunnen zetten.

Reina
Johnson
Agger
Skrtel
Enrique
Sahin
Gerrard
Leiva
Suarez
Borini
Affelay
25 augustus 2012 om 13:00

Hij heeft zichzelf Helemaal niet overschat. Als je de kans hebt om deel van barca uit te maken dan doe je dat. Wat zit jij nou weer te zeiken op hem en iedereen hier. Denk je nou echt dat afellay dacht dat hij even de nieuwe topper van barca zou worden. Hij heeft misschien gedacht dat hij af en toe in de basis mocht spelen maar dat is er niet van gekomen vanwege zijn blessure. Hou nou toch is op met dat gezeik dat hij zich overschat. Dat zegt derksen alleen maar hij haat types als afellay. Hij is helemaal niet arrogant hij is altijd een van de aardigste spelers van psv geweest.

25 augustus 2012 om 12:25

Nou PSV sla je slag...
Verkoop Toivonen (als het nog kan) en/of Matavz ( 9 miljoen) en haal Affelay op. Voor de rest van het geld goeie verdedigers halen of als ze echt vertrouwen hebben in deze verdediging (wat ik niet begrijp) het geld in je eigen zak houden.

Met deze opstelling kun je wel in een Europa League aankomen zetten hoor ( als er een kwaliteitsimpuls word gedaan in de verdediging tenminste )!! Voor Marcelo en Hutchinson mogen wel vervangers worden gehaald!!

Tyton
Hutchinson
Marcelo
Zanka
Pieter/Wille
V.Bommel
Affelay
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens
25 augustus 2012 om 13:20

Haha, ik snap natuurlijk ook wel dat Affelay (nog) geen zin heeft om weer in Eindhoven te gaan voetballen maar dromen mag altijd toch? Je ziet toch ook dat ik puntjes zet achter ''psv slag je slag|"

25 augustus 2012 om 12:30

Jammer Ibi, mooie voetballer, maar helaas niet geboren op Mars net als Messi en dat is wel een pre als je het wilt redden bij Barca! Stapje terug is op dit moment het beste! Hopenlijk komt er een mooie club!

25 augustus 2012 om 12:32

Misschien wat voor Bayern Munchen? Zoeken nog een middenvelder !

25 augustus 2012 om 12:32

Deze jongen moet eerst weer eens met beide beentjes op de grond gezet worden, heeft een paar maanden sinds hij bij barca speelt het idee gehad de nieuwe verlosser te gaan worden in Nou Camp.

Helaas waren er wat betere spelers om hem heen, die frustratie heeft ie ook meegenomen tijdens het EK ,vandaaar het onrust stoken in de groep. Nu komt ie op de tribune te zitten en denkt nog steeds dat hij de nieuwe Messi is ofzo.

Hij moet gewoon weer eens terug naar de basis en een club gaan zoeken waar hij iets kan betekenen en van zijn voetstuk afstapt zoals hij bij PSV is groot geworden,want voetballen kan hij natuurlijk heus wel.........

dan pas is hij van waarde voor een elftal maar met deze arrogantie komt ie echt nergens aan de bak en wil geen enkele club zo,n verwaande jongen hebben want als het niet gaat zoals meneer het wil dan is hij alleen maar het rotte appeltje in de fruitmand.

25 augustus 2012 om 12:34

en terecht een blind paard met een ego van ee nwalvis
goede voetballer voor clubs als newcastle aston villa fiorintina sevilla atletico
daar vind ik he mwel passen maar hoger nee moet die eerst eens leren kijken en voetballend voor zich opkomen het laten zien niet met ze bek en arrogante houding

25 augustus 2012 om 14:13

Juist in weinig woorden gezegt Momt te kort voor het Barca-spel.
daar loop niemand met de bal ts combinatie voetbal.
en Affelay wil sprintjes trekken met bal aan de voet.
dat is het hele probleem hij kon het maar niet onder de knieen krijgen dat de bal het werk moet doen en niet de man.

25 augustus 2012 om 12:41

Komen ze weer met dat Derksen na papagaaien ! Was je erbij ? Ibi komt altijd een beetje arrogant over, vooral in de ogen van macho's met het : " kleine penis-syndroom" , en begrijpelijk! Hij ziet er goed uit, kan ballen (; ) en is rijk ! Deze man heeft zich sinds hij bij Barca speelt echt niet anders gedragen dan toen hij bij PSV speelde hoor! Er zijn genoeg mensen die hem toen even arrogant als nu vinden! Maar hij zal bij lange na niet het arrogantie niveau halen van : V Bommel, Robben, Sneijder, v Persie , Theo Janssen en nog vele anderen !

25 augustus 2012 om 14:21

Sneijder zal ik niet arrogant noemen.de rest wel.
waarom Sneijder niet hij doet in het veld wat van hem verwacht wordt
en als de rest niet mee willen werken zeg hij er ook iets van.
maar hij voelt zich zelf niet meer dan rest,
ts nog altijd de beste speler tussen al die arrogante.
en arrogantie hebben ze geen moer gepresteerd op
het Ek.
terwijl Sneijder zijn benen onder zijn lijf liep
maar alleen win je geen wedstrijd.dat doe met zijn 11.
op het veld en met de reserves op de bank.

25 augustus 2012 om 12:49

De meeste hier kunnen vilanova wel de schuld geven maar onder guardiola speelde affelay ook geen drol ja een paar bekerwedstrijdjes en 2 jaar terug toen de kampioensschap al binnen was mocht ie de laatste wedstrijden spelen gewoon lekker snel inpakken en wegwezen dit duurt me al te lang kan niet wachten tot ik het bevestigend nieuws hoor affelay vertrekt. Mischien dat ie ergens anders wel met lef vooruit durft te spelen ipv het welbekende speel de bal terug van wie ik hem krijg en balletje breed balletje terug voetbal Mucho gracias & Adios Ibi

25 augustus 2012 om 12:50

Affelay denk dat die alles kan en supergoed kan voetballen, maar dat valt in de praktijk gewoon vies tegen. Zijn stap naar Barcelona is dan ook een grote fout van de scouts geweest en heeft dit zelfbeeld alleen maar doen verergeren. Het is jammer voor het Nederlands elftal, maar ook daarvoor is hij niet goed genoeg vind ik.

Als ik hem was zou ik nu gewoon naar een subtopploeg gaan, hij moet dat zelf wel inzien. Dan kan hij nog wat gaan betekenen.

25 augustus 2012 om 13:01

Hij heeft tot aan zijn blessure nog behoorlijk wat speeltijd gekregen van Guadiola. Maar een vaste basisplaats was toen ook nooit een haalbare kaart. Het is duidelijk dat Vilanova de voorkeur geeft aan andere jeugdige spelers. Dan moet je je conclusies snel trekken en een nieuwe club zoeken. Liverpool, Arsenal, dat soort clubs zou fantastisch zijn voor hem. Blijf je ook in beeld bij Oranje, blijft hij bij Barca om voor zijn plek te vechten zal hij Oranje ook kunnen vergeten. Neem aan dat hij dat niet wil.

25 augustus 2012 om 13:35

Dit was zo voorspelbaar. Wat dacht Afellay wel? Dat hij gewoon elke wedstrijd basis zou spelen. Hij kon gewoon zoals de meerdere mensen hier zeggen/schrijven naar een Europese subtopper gaan. Dat zou een geweldige start voor een goede loopbaan. Want hij had potentie. Vandaar zou hij als hij het kon waarmaken naar de top gaan. Niet gelijk naar de top. Maar goed ik hoop dat in deze 5-6 dagen als ik het goed heb een goede club vindt om wekelijks te kunnen spelen.

25 augustus 2012 om 14:08

ik sluit mee aan, bij de menigen, dat hij gehaald is om winst te maken,ik heb mijn twijfel
als Barca uberhaupt winst op hem kan maken.
Een speler die niet bij de selectie hoort..
En zo verspeelt hij ook zijn plaats bij oranje.
Als je niet speel wordt je ook niet geselecteerd,.
en daar is van Gaal keihard in.
Wel jammer voor hem ts koe-handel.
Maar hij zal wel een club vinden,
Ik denk dat Rutten hem graag bij Vitesse wil.
want voorlopig ziet er voor hem donker uit
als voor 31 augustus niemand meldt.
Dat betekent Oranje kan hij vergeten.
V.persie had hem moeten overtuigen toen die tijd om naar Arsenal te komen.
Daar heb je vrienden voor,begin laag, zoals ik bij Arsenal
jaren heeft het v Persie gekost om bij een topclub te komen.
Arsenal is groot van naam maar ts in mijn ogen gewoon een subtopper in engeland.
En die kans liet Affelay liggen.wel jammer voor die jongen..

25 augustus 2012 om 14:10

Het zou slim zijn als hij naar een andere club vertrok.
Inter of Arsenal lijkt me wel leuk en voor hem zelf ook, enkel op de tribune zitten is toch ook niks.

25 augustus 2012 om 14:26

nee man je bent voetballer je wilt spelen
en als ik daar een stapje terug moet doen, doe ik dat.
ts ook een kwestie van karakter en prof instelling.
liever 2 milj. op het veld, dan 3 milj in een kostuum wekelijks op de tribune ,wat kies je voor..?

25 augustus 2012 om 14:35

Ik heb de meeste wedstrijden van Afellay in een Barca shirt gezien. Zijn speelstijl is te beschrijven als behoudend, zonder creativiteit en voorspelbaar. Dat zijn nou net de kenmerken die je niet moet hebben als speler van Barcelona. Kijk je bijvoorbeeld naar Tello, dan zie je iemand die een actie durft te maken en ook kan maken.
Afellay daarentegen is al blij als een bal goed terug gespeeld wordt. Je moet bij Barca iets toe kunnen voegen.

25 augustus 2012 om 15:27

En nu aub even normaal gaan denken meneer Afellay en accepteren dat je niet goed genoeg bent voor dit niveau. Stapje terug doen en lekker gaan voetballen anders kan je Oranje ook wel vergeten!

25 augustus 2012 om 15:44

Inderdaad, laat m zich eerst maar eens bewijzen bij een subtopper in een topcompetitie! heeft weinig tot niks laten zien. Bij Oranje 2 leuke wedstrijden gespeeld, bij PSV maar 1 jaar echt gepresteerd..

25 augustus 2012 om 15:52

Dit is geen kwestie dat hij het niveau aankan, de Trainer heeft een voorkeur bij andere spelers.

Guarrdiola heeft Afellay gehaalt en als er een nieuwe trainer komt, dan is een speler soms het haasje, zoals Afellay nu.

Jovanovic werd ook gehaald bij Liverpool door Benitez, maar die was al weer weg voordat hij kwam en die nieuwe trainer hoefde hem niet, dit gebeurt nu met Afellay ook,

Maar hij mag best naar de Bundesliga, vindi k hem wel passen of hij moet naar Arsenal.

25 augustus 2012 om 16:06

indien hij vorig jaar in september niet geblesseerd was geraakt, zou hij zo ongeloofijk veel wedstrijden hebben gespeeld, maar het lot bepaalde anders. zelfs david villa is niet meer zeker van een basisplaats. afellay moet naar inter gaan een super duo vormen met wesley sneijder. ookgoed voor het nederlands elftal.

25 augustus 2012 om 16:28

Stond verrast toen die van psv naar Barcalona ging. heeft uiteindelijk een stap overgeslagen. hoop voor hem dat hij bij een ploeg zoals liverpool of dortmund kan gaan spelen.

25 augustus 2012 om 16:43

Ik snap eerlijk gezegd niet wat Afellay daar nog doet, beste voor hem is als hij weg gaat. Misschien is Swansea wel wat voor hem spelen prachtig voetbal en gaan Sinclair verkopen.

25 augustus 2012 om 17:33

Ja jammer, ik denk dat Ibi best het niveau van Barca aan zou kunnen maar er zijn twee dingen die hem daar ontzettend dwars gezeten hebben:

1. Die verschrikkelijke blessure natuurlijk.
2. De voorliefde voor zelfopgeleide spelers. Ibi is natuurlijk beter dan een Cuenca of een Tello maar is gewoon geen zelf opgeleide speler.

25 augustus 2012 om 17:51

Affelay denkt dat die een kans maakt bij barca om aan de basis te beginnen hij denkt dat hij de niveau aan kan. Hij moest eerst een tussen stap maken was beter voor zijn ontwikkeling. Iemand moet hem wijs maken dat deze niveau te hoog is voor hem. Ik vind het wel zonde hij is een goede voetballer maar moet zich ontwikkeling bij een club waar die aanspelen toe komt. En hij heeft natuurlijk ook een ernstige blessure meegemaakt. Wel zonde

25 augustus 2012 om 18:13

Affalay please zoek een ander clubje het is allemaal leuk en zo op de bank tribune zitten bij barcalona en kunnen zeggen dat je in het beste team ter wereld zit.
Maar als je niet aan spelen toe komt is dat tog verdomt zonde affalay is een goede voetballer de man moet ergens gaan waar hij kan ballen en kan groeien ,door op de bank te zitten verspil je al je tallent

25 augustus 2012 om 18:17

Ik vind het echt bizar dat iedereen Affelay nu opeens een arrogant mannetje vind.. Alleen omdat Derksen na het EK beweerde dat hij en v Persie zich heel arrogant hebben opgesteld...

Voor dit verhaal is geen enkele grondslag.. Dit hebben enkele bronnen ( lees spelers) Derksen gemeld... Affelay is op mij nog nooit arrogant overgekomen. Juist heel bescheiden. En ik zou ook naar Barcelona zijn gegaan. het beste team van de wereld, waar je alleen maar beter kan worden.. En hij heeft in z'n eerste jaar toch behoorlijk veel gespeeld. Vorig jaar pech gehad door z'n blessure.
Hij zal nooit een basisspeler worden lijkt me. Maar als hij 15 basisplaatsen heeft per seizoen en nog een keer of 10 een half uur mag invallen, dan zou ik het ervoor doen hoor.

25 augustus 2012 om 19:13

ik zou het er niet voor doen,hij moet naar een club gaan waar hij meestal speelt.gewoon een goede speler die moet gewoon spelen,hij is alleen niet goed genoeg voor Barcelona.en die derksen moet vooral scoren met rare uitspraken,ik neem hem al lang niet meer serieus.

25 augustus 2012 om 18:22

Jammer voor afellay.
Ik denk dat het gewoon het beste is dat hij weggaat bij Barca.
Er zijn genoeg mooie clubs waar hij wel veel aan spelen toe kan komen en belangrijk kan zijn. Ik noem maar wat Liverpool, Tottenham, bijde Milans , Arsenal en zo zullen er nog wel meer zijn.

25 augustus 2012 om 19:10

ik snap hem ook niet,hij is een breedte aankoop.hij is 26 jaar dacht ik,hij moet spelen gezien zijn leeftijd en kwaliteit alleen is hij niet goed genoeg voor Barcelona.

25 augustus 2012 om 19:25

Ik zou Afellay graag bij Liverpool willen zien. Zo'n type kunnen we wel gebruiken. Zei ik bij Adam Johnson ook al, maar toen lag Liverpool ook al te slapen...

25 augustus 2012 om 19:28

Nee IBI heeft de pech gehad om een heel jaar gebleseerd te zijn geweest.
dat is de reden dat hij nu te kort komt.
Had hij niet gebleseerd geweest had hij zeker tegen de basis aangezeten maar dats als en als bestaat niet.
Verder heeft hij de pech dat Pep die hem haalde weg is en die saaie catalaan Tito het niet in hem zit zitten.

Afellay ga naar een Arsenal op huur basis en dan revancheer je je wel en kan je volgend jaar hopelijk weer bijsluiten bij barca

25 augustus 2012 om 20:24

Ibi heeft pecht met de trainer.

Onder Guardiola had hij vaak een basisplaats. Was het niet in de Champions League, dan was het wel in de Beker of Competitie.

Wat veel mensen hier vergeten is dat Barcelona meer dan 60 wedstrijden per jaar speelt, iets wat neerkomt op ongeveer 3 wedstrijden per voetbalweek.
Dat kun je niet met 1 basisteam doen, maar heb je bijna 2 volledige teams nodig.

Nu mensen als Tello -die naar mijn inzicht- veel minder kwaliteit hebben dan Ibi de voorkeur krijgen, kan hij beter een andere club gaan zoeken.

Prima speler, speelde goed onder Guardiola maar krijgt na zijn blessure de kans gewoon niet van Villanova.

25 augustus 2012 om 20:38

de man is geblesseerd geweest en is nu toch weer de draad aan het oppakken in het clubcircuit en wordt niet opgesteld, kan je niet zeggen dat hij niet goed genoeg is voor Barca.

25 augustus 2012 om 22:16

Dit zat er al aan te komen. Jammer Afellay maar zijn vast zat clubs die een speler van Barcalona willen. Misschien wel Italie of Duitsland?

26 augustus 2012 om 00:33

Affalay loopt te veel met de bal en maakt te veel onnodige bewegingen,is te druk en daarom duurt alles te lang..bij Barcelona is het 1 keer raken, wegwezen en je weer aanbieden. Affalay heeft dit niet begrepen en dan houdt het op

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona10075
5.Valencia6513
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cesc FàbregasMiddenvelder3211
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder311
Andrés IniestaMiddenvelder313
Dani AlvesVerdediger300
Xavi HernándezMiddenvelder305
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

192 fans
Middenvelder, 27 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Schalke 04 10 2 2 0
2012/2013 Barcelona 0 0 0 0
2011/2012 Barcelona 4 0 0 0
2010/2011 Barcelona 16 1 1 0
2010/2011 PSV 19 6 3 0
Laatste voetbalnieuws

Schalke betaalt drie miljoen voor opvolger Afellay met 'enorm potentieel'

Schalke 04 heeft de tweede versterking voor het nieuwe seizoen binnen. De club uit Gelsenkirchen presenteerde eerder al Felipe Santana en maakt maandagavond melding van de komst van Christian Clemens, die...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Real Madrid gaat mogelijk verrassen met de komst van Hernanes. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.203125 seconden.