Voetbalzone

'Wie zich tegen Cruijff keert, vindt zichzelf terug bij het grof vuil'

Zaterdag, 25 augustus 2012 om 10:50
/

Ajax werd de afgelopen jaren geteisterd door een interne machtsstrijd. De medische staf onder leiding van sportarts Edwin Goedhart, nu in dienst van het Nederlands elftal, legde het uiteindelijk af tegen het 'technisch hart' van Johan Cruijff. Met name Ruben Jongkind, aanvankelijk alleen looptrainer, vormde de reden voor de medische staf zijn biezen te pakken, zo reconstrueert Het Parool zaterdag.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

25 augustus 2012 om 11:12

Zo werkt Johan, velen in Amsterdam zijn zo afgeserveerd door deze blaaskaak.
wekelijks sijpelen er verhalen van club iconen naar buiten die hij wegjaagt met zijn club vertrouwelingen.

25 augustus 2012 om 11:18

Wie noem jij club iconen?
sjaakie wolfs en bobby haarms zijn dat.
En cruijff zelf.

25 augustus 2012 om 11:32

Cruijf een clubicoon?? als hij een echte ajacied was had hij nooit van zijn leven een voet in de Kuip gezet als speler van Feyenoord.

25 augustus 2012 om 11:39

Onzin. Alleen omdat bepaalde supporters er zo over denken, maakt je nog geen echte Ajacied. Daarnaast is Cruijff juist naar Feyenoord gegaan omdat hij ruzie/ ontevreden was bij Ajax. Hij wou ze een loer draaien. Niet Ajax zelf, maar de bestuurders van toen. Johan Cruijf geen clubicoon noemen. Schaam je.

25 augustus 2012 om 11:40

Ik kan alleen Danny Blind en Louis v. Gaal voor me halen, waarbij de laatste nog niet eens was aangekomen.

"je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander." (J. Cruijff)

25 augustus 2012 om 11:27

Je moet helemaal niet over dingen mee willen praten waar je geen verstand en kennis van hebt. Aangezien er geen transfers meer uitlekken (namen alleen bekend bij media als Ajax ze daadwerkelijk in media noemt) moet het Parool iets schrijven. Het is zo'n zielig stukje en die laatste zin is alleen al zo typerend. Dit gaat voor geen enkele onrust zorgen, bij helemaal niemand. Artsen en therapeuten moeten misschien eens de hand in eigen boezem steken. Feiten liegen er niet om en dat had natuurlijk niets met Jongkind etc te maken. Hèt is wel heel makkelijk om de nadruk ergens anders op te leggen en in dit geval komt het ze natuurlijk erg goed uit. Zonder TH en Cruijff zaten we nog steeds opgescheept met een Coronel, van den Boog en noem maar op. Dan hadden we er sportief maar vooral financieel echt dramatisch voorgestaan.

25 augustus 2012 om 11:27

Toen de medische staf begin dit jaar massaal ontslag nam, bleken de verhoudingen zo verziekt dat Ajax niet eens de moeite nam om een afscheid te organiseren. Zelfs sportarts Piet Bon, die 23 jaar lang aan de club was verbonden, kon een officieel afscheid op zijn buik schrijven.

Als iemand 23 jaar lang aan een club verbonden is verdiend zo iemand toch een waardige afscheid. Zelf bij een normale werkgever krijg je een normale afscheid voor bewezen diensten.

25 augustus 2012 om 12:39

Wie dan?? Danny Blind!! Danny Blind was als voetballer een op en top Ajacied maar daarna is hij in elke andere functie compleet mislukt. Je kunt niet het eeuwige vertrouwen blijven houden in een persoon als hij keer op keer grote fouten maakt. Dat is in mijn ogen de enige echte Ajacied (als voetballer) die 'geslachtofferd' is maar in mijn ogen terecht omdat zijn bijnaam Scholletje niet uit het niks komt.

Van Gaal heeft als trainer veel betekend voor Ajax maar door zijn achterbakse manier van binnenkomen en samenwerken met de gehate RvC heeft hij het bij het overgrote deel van de supporters verpest. Ik had graag gezien dat Cruijff en Van Gaal door 1 deur zouden kunnen maar dat kunnen ze niet. En in dat geval kies ik altijd voor Cruijff.

25 augustus 2012 om 11:14

Dat is mooi verwoord door deze anonieme knul. Medisch stafje is vervangbaar, echte Ajacieden niet. Zonder Cruijff en het TH leefde we nu nog in de dagelijkse rotzooi met types als Van den Boog, Coronel en Jol.

25 augustus 2012 om 11:19

Hoe heet die idioot die zoveel troep had gemaakt in de Rvc? En haha, anonieme knul, made laugh Kom er dan idd voor uit ipv zo schijnheilig te doen:s

25 augustus 2012 om 11:22

Meneer Ten Have...

25 augustus 2012 om 11:24

Alleen bij die neem begint het al te kriebelen in me vingers. Ongelofelijk.

25 augustus 2012 om 11:29

@imit

Oja ten Have haha. Die is ook volledig uit beeld geraakt he? Jeetje, dat was een snelle carriere bij Ajax haha. Ik denk dat hij ook niet al te goede referenties heeft...

Wyzyndebeste

Haha begrijp ik, ik ook. Heb nog een hele CE aan die **** besteed. Hoe zit het nu dan? Is het de lucht helemaal geklaard? En zijn er nog plannen om van de beurs af te gaan? Want ik las laatst dat men de mogelijkheden aan het overwegen was.

25 augustus 2012 om 12:10

Momenteel nog geen plannen zo ver bekend, zal ook zeer veel geld kosten. Wellicht dat er in de toekomst CL miljoenen opzij worden gezet voor die doelstelling.

25 augustus 2012 om 15:35

Het zou wel het beste zijn voor Ajax. Dan kunnen ze eindelijk terug keren als grote voetbalclub waar geld niet extreem centraal meer staat. Hoewel ik dat van alles ga denken, eens komt er een einde aan de materiële waarde van het geld.

Als je nu een goed beleid in zet, financieel gezond wordt en dus meer in voetbal kan investeren dan is de beurs geen goede keuze. Hierdoor zal je nooit financieel onafhankelijk worden. Je kan er alleen maar flink op verliezen.

25 augustus 2012 om 11:21

Wat ik hier lees baart met toch echt zorgen , de medische staf weet of moet bepalen wanneer een speler fit of niet fit is. Als de technische staf wat anders vind dan hoort men niet de wil te kunnen doordrukken op medisch gebied. Ook het toedienen van voedingssuplementen behoord medische onderbouwing te hebben.

Ik vind het prachtig hoor , de Cruijff revolutie. We hebben eindelijk genoeg mensen met verstand van voetbal rondlopen. Maar het hoeft niet zo te zijn dat de medische gezondheid van spelers in gevaar komt door scheve verhoudingen binnen de club. We moeten onze ogen niet sluiten voor negatieve neveneffecten.

Natuurlijk zal de nieuwe medische staf ook zijn werk wel verstaan en zal het ongetwijfeld een eenzijdig verhaal zijn. Maar als er een kern van waarheid in zit dan is dit zorgwekkend.

25 augustus 2012 om 11:48

als als als.... daar kan je toch geen mening op vormen. Keiharde feiten daar kun je een mening op vormen....

25 augustus 2012 om 12:43

@ Adzevedo

Ach wat moet je met deze info??? Valt het je niet op dat deze info Alweer uit het oude kamp / RVC komt??? Hoeveel spui er de afgelopen maanden vanuit dat kamp gekomen is terwijl mannen als Bergkamp, Cruijff, Jonk en De Boer zelden een balletje terugkaatsten en correct en integer blijven. Dit is exact waarom ik blij ben dat dit soort personen allemaal weg zijn bij mijn cluppie. Alles met leugens en zwartmaak partijen via de pers de buitenwereld in brengen. Gelukkig staat het huidige Technische Hart daarboven en reageert het op 9 van de 10 uitspraken/artikelen nieteens. Dat is in mijn ogen ook wat je het beste kunt doen. Tijd niet investeren in dit soort typetjes.

25 augustus 2012 om 12:44

Op welke feiten moet ik me baseren? Al het gedoe rondom Cruijff is amper gebaseerd op feiten maar vooral op meningen en visies. En dan moet ik mijn mening daarover vormen op basis van feiten ? Hoe kunnen wij als buitenstaanders nou weten of dit waar is of niet , wij zijn niet in de positie om zoiets te controleren.

Ik ga niet zomaar blind een constatering van Kamp Cruijff of Kamp Anti-cruijff aannemen als feit.

25 augustus 2012 om 12:51

@ajacied777

Ik ben daar ook hartstikke blij om , maar we moeten onze ogen niet sluiten. Want ik geloof dat (behoudens Jongkind misschien) er helemaal niemand rondom de Cruijjf revolutie medisch onderbouwd is. Leuk en aardig als je dan op medische vlak wilt gaan hervormen , maar als je daarvoor niet over de juiste kennis beschikt doet het dan niet.

Medisch is het een grote puinhoop bij Ajax geweest afgelopen seizoen. In hoeverre de Cruijff revolutie daarop invloed heeft gehad weet ik niet. En tot op heden zijn er geen tekenen dat het al is opgelost. Daarom vind ik dat we dit wel enigszins serieus kunnen nemen.

25 augustus 2012 om 11:23

Neemt niet weg dat Cruijff zich niet met medische zaken moet bemoeien.

25 augustus 2012 om 11:31

En jij denkt ook echt dat dat gebeurt?
Ik geloof er geen snars van.
En zeker niet van iemand die zich niet kenbaar wil maken.

25 augustus 2012 om 11:37

Medici hebben niet zoveel baat om naar de voorgrond te treden dus je hoeft niet iedere anonieme bron af te doen als onzin. Uiteraard weten we de waarheid niet, maar mocht het waar zijn dan vind ik dit toch schrikbarend.

25 augustus 2012 om 14:10

Mocht de aarde toch stiekem plat zijn, dan vind ik dit toch schrikbarend...
Wat een onzin zeg.

Cruijff is iemand die altijd roept dat je mensen moet inhuren voor posities waar je zelf geen verstand van heeft. Dat doet hij dus ook. En natuurlijk botst het wel eens tussen medici en bestuurslui... Maar niemand wil meer zoiets meemaken als onder voormalig clubarts Rolink gebeurde, toen hij gewoon de opstelling bepaalde voor Ajax.

Dit stukje roept bij mij maar 1 vraag op: Waarom moet iemand nu alweer onrust willen stoken? Dat kan alleen maar iemand zijn die eruit gewerkt is en denkt dat Ajax het zonder diegene niet kan rooien... maar nu dat tegendeel telkenmale wordt bewezen, begint het een beetje te wringen en dus gooit men er maar weer eens een oneliner uit oid...

Ajax doet het erg goed: ze reageren niet. Lekker doodnegeren die onruststokers.

25 augustus 2012 om 15:09

@perisangooner

Cruyff bemoeit zich helemaal nergens mee. Hij belt eens per week met Frank de Boer, dat is alles.

Wanneer de technische staf van mening is dat een speler sterker moet worden, dan wordt er met gerichtte krachttraining gewerkt. En ja, dan neemt de speler weleens een eiwitshake en andere supplementen, net zoals bijna iedereen in de sportschool.

De tijd dat sporters kampioen werden op een bruine boterham met pindakaas ligt al decenia achter ons. In elke sport gebruikt men voedingssupplementen zoals eiwitten, aminozuten, vitamines etcetera.

Afgelopen jaren werd Ajax geteisterd door blessures. Hoogtepunt was de net fit verklaarde Boilessen die direct weer met een spierblessure uitviel. Ja, dan vallen er harde woorden en wordt de medische staf goed opgeschud. Maar als we de vervangers zien die zijn aangetrokken, dan heeft Ajax gewoon een hele kundige staf. Controleer ze zelf maar:

Gavin Benjafield Manager physical performance
Bas Peijs Sportarts physical performance
Don de Winter Sportarts physical performance (per 1 oktober 2012)
Ralph van der Horst Fysiotherapeut
Pim van Dord Fysiotherapeut
Frank van Deursen Fysiotherapeut
Björn Rekelhof Conditietrainer/hersteltrainer

25 augustus 2012 om 11:35

Inderdaad, als er bij Ajax nou door de gebrekkige medische en wetenschappelijke kennis van de consorten van Cruijff afgelopen seizoen allemaal spierblessures waren geweest wegens een slechte trainingsintensiteit, maar dat was natuurlijk niet het geval dus dit is onzin...

25 augustus 2012 om 12:24

Maar dat kan je toch nog niet echt weten? De oude staf is pas aan het eind van vorig seizoen opgestapt.

25 augustus 2012 om 12:32

Wel als juist die oude medische staf een inspanningsfysioloog (die juist dat soort dingen in de gaten houdt) wil aannemen en dat wordt tegengehouden door het technisch hart (zonder Frank de Boer) en de mensen daaromheen omdat ze het zelf wel weten.

25 augustus 2012 om 15:19

De oude staf wil juist helemaal niets weten van dat soort zaken, het is de nieuwe staf die zo werkt. Gavin Bejafield, de grote baas, is daarin gespecialiseerd, hij is aanhanger van de theorieen van Shad Forsythe, een van de beroemste fitness coaches ter wereld die o.a. het Duiste elftal en vele andere sport grootheden heeft getraind.

Er wordt nu juist naar de individuele speler gekeken en indien nodig, wordt er een persoonlijk trainingdprogramma opgesteld. Indiviueel maatwerk i.p.v. alleen groepswerk. Spelers individueel beter maken, dat is juist de visie van Cruyff. En bij een individueel trainingsprogramma hoort ook een persoonlijk voedinsprogramma, met bijbehorende supplementen. Zoals men in alle profsporten al tientallen jaren werkt.

Waarom denk je dat Björn Rekelhof aangesteld is? Die man is jarenlang de fitness coach onder Verbeek geweest, de trainer met elk jaar het fitste elftal.

De oude staf was mede verantwoordelijk voor jarenlang blessure problemen. Het is de bedoeling dat met de nieuwe inzichten daar wat aan gedaan wordt.

En inderdaad, Raymond komt er bij Ajax niet in, raar he na wat die man afgelopen jaren allemaal over Ajax heeft uitgekraamt.


25 augustus 2012 om 11:15

En het zit nog steeds niet goed.

De vele blessures die Ajax heeft zijn vrijwel allemaal langdurig en zeer hinderlijk. Het zou niet onverstandig zijn om daar eens wat meer aandacht aan te besteden.

25 augustus 2012 om 11:16

Cruijff heeft ook (bijna) altijd gelijk. Vandaar dat hij zoveel respect en macht krijgt.
Tegenstanders die er tegenin gaan of anders beweren worden vaak niet serieus genomen.

25 augustus 2012 om 11:23

Door andere Ajacieden misschien. Ik geef die man namelijk helemaal niet altijd gelijk en ik neem mensen die niet alles klakkeloos aannemen van Cruijff best serieus. Alleen domme mensen denken niet zelf na en geloven alles wat een ander zegt.

Dat het medische team het vreemd vind dat het technisch hart medische beslissingen neemt snap ik wel. Het medische team gaat zich toch ook niet met de opstelling bemoeien (behalve op het punt van fitheid natuurlijk).

Er zijn zeker goede veranderingen, maar niet alles is op orde. Volgens mij heeft Ajax de meeste blessures van de eredivisie zo ongeveer en dat is al een jaar zo. Dat kan geen toeval zijn. Dat Ajax de jeugd zoveel kans geeft is natuurlijk prachtig en mede de verdienste van Cruijff.

25 augustus 2012 om 11:55

"alleen domme mensen denken niet zelf na en geloven alles wat een ander zegt."

Ja precies! Om die reden zal het TH wellicht zelf eens goed nagedacht hebben over hoe de medische staf bepaalde zaken invulde om vervolgens bij andere medici een 2nd opinion te vragen. Ondanks dat het je vakgebied niet is kun je hier net zoals jij zelf zegt ook zelf over nadenken en niet alles geloven wat een ander zegt.

Je spreekt jezelf dus behoorlijk tegen...

25 augustus 2012 om 12:27

Nee helemaal niet. Het is heel goed dat het TH zelf nadenkt. Maar ik vind wel dat de mediscche staf het laatste woord moet hebben in de beslissing of spelers fit zijn.

25 augustus 2012 om 21:24

Niet als een medische staf je spelers geen supplementen wil geven, einde verhaal./

25 augustus 2012 om 11:17

Ik vind het geweldig dat Cruijff Ajax heeft verlost van al die verschrikkelijke directeuren en egoïstische zakenmannen die de ballen verstand van voetbal hebben. Op deze manier wordt Ajax weer Ajax, met veel doorstroom van eigen jeugd en een eigen gezicht. De manier waarop dit gegaan is vind ik echter niet door de beugel kunnen. Hij heeft zoveel mensen op een verkeerde manier behandeld. Het doel heiligt soms de middelen, maar dit had toch echt wel op een andere manier gekund. Er zitten smerige randjes aan deze zaak.

25 augustus 2012 om 11:17

Ajax is een club met ego's. Ik heb vanaf dag 1 getwijfeld over de intenties van Cruijff en zijn despotistische trekjes en dit soort verhalen helpen niet in de beeldvorming...

25 augustus 2012 om 14:16

Als je dan een moeilijk woord wilt gebruiken, doe het dan goed: "despotische". Dat houdt overigens in dat jij vindt dat Cruijff de trekjes van een alleenheerser heeft, maar waarom blijft Cruijff dan altijd adviseur? Het is niet leuk voor sommige mensen om eruit gewerkt te worden, maar zo is het bedrijfsleven nu eenmaal. Tot nu toe werkt de manier van Cruijff heel aardig.
Over je beeldvorming: natuurlijk helpen deze verhalen ook in de beeldvorming, deze vormt zich namelijk altijd... hetzij positief hetzij negatief...

25 augustus 2012 om 11:18

Begint de soap opnieuw, ze moeten maar eens stoppen met dat gezeik. Cruiff heeft ajax toch mooi weer op track gekregen, ook al ben ikzelf niet zon cruiff volger. Nu is ajax toch al 2x achter elkaar kampioen geworden en dat met een beetje hulp van cruiff, maar meer door de spelers zelf en de trainer de boer en assistenten. Dus de medische staf is zeker vervangbaar en ze zijn op hun tenen getrapt geworden.

25 augustus 2012 om 11:20

dus als ik het goed begrijp: ajax heeft een nieuwe leiding, en die zijn niet tevreden over de medische staf.... dan word die staf vervangen, en gaat de oude staf nu heel hard boeroepen..?? jaja dat heet slecht tegen je verlies kunnen! Als je niet presteer word je vervangen. Want Ajax had toch ook veel te veel blessures onder deze oude staf, weer een gejank achteraf..

25 augustus 2012 om 11:25

En nu gaat het heel goed op dat gebied? Ajax maakt er medisch nog steeds een potje van. Of geloof jij dat het allemaal domme pech is?

25 augustus 2012 om 11:30

Zeer knap dat een Groningensupporter kan aangeven dat het medisch bij ajax nog steeds slecht gesteld is.
Ik zou zeggen kom maar met voorbeelden dan.

25 augustus 2012 om 11:33

ja hoe bedoel je? Wat zijn je voorbeelden? Waarom is het nu een potje dan? je lult maar raak jij.

25 augustus 2012 om 11:34

Kijk toch even reëel naar het grote aantal blessures bij Ajax. Dat kun je toch niet ontkennen. Bij Groningen kunnen ze daar overigens ook wat van, maar dit gaat niet over Groningen.

Hierbij: Aan de lopende band niet fit:
Boilessen, Boerrigter, Sigthorson. Sulejmani en Janssen niet topfit al meer dan een jaar.

En dan heb ik het nog niet over alle kleine blessures.

edit: oh ja, ik was even vergeten dat kritiek op Ajax verboden was bij Ajacieden.

25 augustus 2012 om 11:37

Dat zijn blessures van het vorige seizoen,
Jansen had al last van zijn knie bij Twente
Sulejmani zit weer bij de wedstrijdselectie, dus die is weer opgeknapt
Boerrighter idem dito
Sigthorsson, heeft pas sinds deze week een nieuwe blessure.

Misschien kun je je beter eerst wat meer verdiepen in de ernst van een blessure, voordat je aangeeft dat de staf slecht is.

Edit, je mag best kritiek leveren op Ajax, maar kom dan met waarheden over deze nieuwe staf, en niet met oude koeien, van een staf die ondertussen al weg is

25 augustus 2012 om 11:41

Over deze discussie gaan we het niet eens worden. Feit blijft dat Boerrigter en Boilessen vaker geblesseerd zijn dan fit. Sulejmani kan wel bij de selectie zitten, maar we zullen zien hoe fit hij oogt.

En Sigthorsson heeft steeds een andere blessure. Maar goed, als jij weigert met enige vorm van kritiek naar je eigen clubje te kijken succes ermee.

25 augustus 2012 om 11:46

Afca013: ik raad je ten zeerste aan dat artikel te lezen, want juist medische zaken die vorig seizoen speelden komen daarin aan de orde en het artikel zorgt op zijn minst voor vraagtekens bij de manier van handelen van het technisch hart en de mensen daaromheen, Frank de Boer uitgezonderd.
Het artikel lezen heeft natuurlijk geen zin als je blind achter iedereen aanloopt die "cruijff" zegt.

25 augustus 2012 om 11:47

Boerrighter heeft maar last van 1 enkele blessure, een hardnekkige.
Een scheurtje in een van je wervels is niet zomaar weg te halen, ook niet met de beste medische staf die er is.
Sigthorsson heeft idd steeds een andere blessure, daar is de medische staf voor om hem te genezen

Beter is om te onderzoeken waarom Sigthorsson zovaak geblesseerd is.

25 augustus 2012 om 11:51

@bliksems

Ik heb de Parool niet, dus ik moet mijn oordeel vestigen op dit kleine stukje wat VZ heeft gepubliceerd, daarom zou het beter zijn als VZ het gehele artikel plaatst of anders en link ernaar plaatst

25 augustus 2012 om 12:08

Kritiek is niet verboden, prima zelfs. Maar we kunnen in het geval van job er niet omheen wie de kritiek geeft, die is altijd haantje de voorste om te trachten te bashen. Geeft helemaal niet, maar kom dan niet met een dooddoener dat kritiek verboden is.

25 augustus 2012 om 12:23

Haha ga mijn reacties maar na. Nu klets je onzin. Ben helemaal het type niet om te 'bashen'. Ik stel mij vraagtekens bij het vele aantal blessures bij Ajax. Dan wordt er bij gehaald dat ik voor Groningen ben. Niet relevant lijkt mij. Als je de onderwerpen opzoekt die over Groningen gaan zul je zien dat ik ook kritisch ben op mijn eigen club. En een discussie over het huidige beleid in Groningen ga ik ook niet uit de weg, maar daar is dit niet de goede locatie voor aangezien dit over Ajax gaat. Een club waar ik helemaal niets op tegen heb (behalve twee keer per jaar)

Als kritiek wordt gezien als bashen, dan heb je zeker gelijk, maar dan verschillen we van mening. Ik zal dit echter niet veranderen wat voor mij de consequentie zal hebben dat je verwijten krijgt als 'onzin kletsen' of 'hij is altijd de eerste om te bashen'. Nou het zij zo.

ON: @afca013: 'ik denk dat voetbalzone dat niet eens mag. Misschien later wel, maar niet op dit moment al.

25 augustus 2012 om 15:36

@jobforgrunn

Klets toch geen onzin. Sighthursson werd door de staf juist afgelopen week preventief gespaard om overbelasting te voorkomen. Als die jongen dan alsnog geblesseerd raakt, wellicht is zijn lichaam dan misschien wel heel blessure gevoelig? Een conclusie die Verbeek al een jaar geleden getrokken heeft!

Ajax heeft juist de conditietrainer aangetrokken die jarenlang samengewerkt heeft met Verbeek bij Heerenveen, de trainer met vaak het fitste elftal van nederland. Maar ja, als die man in het noorden werkt, is hij natuurlijk een klasbak, als Ajax hem aantrekt, dan kan ie er natuurlijk helemaal niets van.

Zet je anti-ajax bril toch gewoon eens af en kijk wie Ajax verder heeft aangetrokken. Een sportarts van de Knvb, de sportarts van de rugbybond (een zeer fysieke sport) en een inspanningsspecialist die aanhanger is van de theorieen van Forsythe, die jaren fitness coach was van het Duitse elftal (je weet wel, die altijd het fitste team hebben).

Daarnaast wordt er samengewerkt met het bedrijf van Echteld en de VU, de vakgroep waar Raymond Verheijen gestudeerd heeft.

25 augustus 2012 om 11:27

Ja, en niet te vergeten een lousy looptrainer die meer mag doen van Cruijff dan looptrainingen is kennelijk ook tegen het zere been. "met name Ruben Jongkind, aanvankelijk alleen looptrainer, vormde de reden voor de medische staf zijn biezen te pakken, zo reconstrueert Het Parool zaterdag."

25 augustus 2012 om 11:33

Als een looptrainer een sportarts kan vervangen is er toch wel echt iets fout.

25 augustus 2012 om 11:40

Staat er dan dat hij is gepromoveerd tot sportarts? "jongkind blijkt in opdracht van Cruijff ook werkzaamheden te verrichten voor de Mexicaanse club Chivas, met wie Cruijff eerder dit jaar een miljoenencontract sloot.". Nergens staat dat Jongkind sportarts is geworden. Het enige dat je uit de tekst kan opmaken is, dat Jongkind meer mocht dan dan wat looptrainingen.

25 augustus 2012 om 12:13

@johnnyloco
Je hebt gelijk.
Ik interpreteerde de zin ervoor dat die looptrainer een rol had gekregen met betrekking tot de medische staf.
"met name Ruben Jongkind, aanvankelijk alleen looptrainer, vormde de reden voor de medische staf zijn biezen te pakken"
Waarom zou de medische staf opstappen als een looptrainer wat meer mag dan looptraining geven? Beetje raar verhaal toch.

25 augustus 2012 om 12:22

Omdat Cruijff een megadeal sloot en Jongkind daar een beetje van mee profiteerde. Dat kan tegen het verkeerde been zijn van de rest, die zichzelf kennelijk hoger inschatten dan die lousy looptrainer? Zou natuurlijk kunnen.

25 augustus 2012 om 11:24

Jol rotzooi, die man is weer goed op weg met Fulham en als ze tegen Ajax nu moeten weet ik zeker dat ze afgedroogd zullen worden.

25 augustus 2012 om 11:29

En terecht.. iedereen hoort te luisteren naar de grote meester en doe je dat niet dan wordt je erbuiten gezet. Cruijff's visie is nu de leidraad binnen de club en daar heeft iedereen zich aan te houden.

25 augustus 2012 om 11:46

grote man in nederland ja want nederlanders maken hun volksgenoten altijd groter dan ze zijn. alleen in nederland en catalonië spreken ze lovend over hem

25 augustus 2012 om 12:23

@ madridista12

Cruijff word over de hele wereld gewaardeerd. Juist hier in Nederland word hij onder gewaardeerd.

25 augustus 2012 om 11:30

Haha wat dacht deze anomieme knul dan? Dat als Johan alles lief en aardig ging oplossen? Gingen Coronel en vd Boog dan doen wat Johan wil? Dacht het niet.. Dat iemand in Mexico miljoenen betaald voor zijn expertise zegt genoeg, of wilden ze graag ook de expertise van Coronel? Soms moet je hard zijn om dingen gedaan te krijgen en mensen dezelfde kant op te krijgen. Bij Barca hebben ze totaaaal geen spijt van het binnenhalen van Cruyff, want Cruyff heeft een ruimschoots bewezen filosofie met mensen om hem heen die verstand hebben van zaken waar Johan geen verstand van heeft. (v Duivenboode, Overmars) dus wie is er hier nou een blaaskaak? Cruyff of deze anonieme zakkenvuller? (ten Have?;)

25 augustus 2012 om 11:31

"wie zich, in welke vorm dan ook, tegen Cruijff keert, vindt zichzelf vroeg of laat terug bij het grof vuil", zegt een van de betrokkenen, die verder anoniem wil blijven.

Best wel laf om zoiets te zeggen en dan anoniem te willen blijven. Ook de krant moet dit eigenlijk niet willen plaatsen als hun bron anoniem wil blijven...

25 augustus 2012 om 11:37

De krant kent de bronnen echt wel, maar als die mensen anoniem willen blijven juist om niet volledig afgebrand en bedreigd te worden door allemaal idioten en de krant deze bronnen geloofwaardig inschat, is er geen reden om dit artikel niet te plaatsen.

25 augustus 2012 om 11:47

Het is triest, maar dit zal inderdaad de reden wel zijn. Met het niveau van de hooligans (vergelijkbaar met holbewoners) is het niet verstandig om dit soort dingen te zeggen en je naam kenbaar te maken.

25 augustus 2012 om 11:47

Het feit dat kranten geen reden meer zien om een dergelijk artikel niet te plaatsen zegt genoeg over hoe wij het nieuws tegenwoordig met een korreltje zout kunnen nemen. Nieuws is gewoon entertainment en moet zorgen voor verkoop. Daarnaast wordt onze mening gestuurd door selectief nieuws te brengen. Vroeger waren nieuwsfeiten gebaseerd op hoor en wederhoor. Tegenwoordig verschuilen kranten zich achter anonieme bronnen als een soort privé of party magazine. Ik vind dat geen goede zaak. Wat is het doel van die anonieme persoon? Als je iemand aanvalt wees dan ook zo groot om je gezicht te laten zien.

25 augustus 2012 om 11:45

ik begin een hekel aan cruijff te krijgen hij bemoeit zich met te veel en denkt dat hij de allerbeste aller tijden was? dat is dus helemaal niet zo hij was wel een goeie speler 3keer goude schoen maar Pele maradona waren in zijn tijd tog echt beter pele die als 16jarige zo in zijn eentje een WK wint dat doet niemand na laat cruijff met pensioen gaan irriteer me dood aan hem

25 augustus 2012 om 11:50

Goh, als je jezelf inderdaad achter die twee moet zetten stel je al niks meer voor. Voor Real heeft echter nooit een voetballer gespeeld als JC (Di Stefano komt 'redelijk' in de buurt). Hij kreeg alleen wel van tienduizenden Real supporters een staande ovatie als aartsrivaal... dat lijkt mij een vrij unieke gebeurtenis in de geschiedenis van het Spaanse voetbal. Ik snap dat je nog redelijk 'groen' bent met 21, maar voortaan beter iets doordachter reageren.

25 augustus 2012 om 11:52

Alfredo di stefano en emilio butragueno?

25 augustus 2012 om 13:09

Butragueno een voetballer als JC? Met dat ene zinnetje heb je je hele geloofwaardigheid door de plee gespoeld. Lachwekkend!

25 augustus 2012 om 15:06

in nederland maken de mensen hun spelers van hun eige volk groter dan ze zijn dat doen ze bij elke speler. want als ik Pele en Maradona noem daar komt johan cruijff gewoon niet bij in zijn tijd dat weet jij zelf ook en Garincha ook een fantastische speler

25 augustus 2012 om 14:34

Cruijff denkt niet dat hij de beste is aller tijden of in welke tijd dan ook. Maar Cruijff gelooft wel in zijn visie over voetbal en in welke banen je dat moet leiden, Cruijff gelooft daar zo sterk in, dat hij zich daarin ook sterk maakt, hij wijkt niet af van zijn ideaal.

Als jij blijkbaar zijn visie niet kan loskoppelen aan wat hij presteerde als speler, ben je een dom joch. Dit gaat om duidelijk om beleid en zijn visie over het voetbal nu. Waarom moet je zijn voetballoopbaan erbij halen, gaat nergens over wat je zegt knul.

On: Ik hou van Cruijff, zijn visie en zijn vermogen om dat te bepalen is prachtig, je moet hard zijn om gehoord te worden en nog harder om gevolgd te worden. 1 richting, 1 lijn, die blijven volgen.

25 augustus 2012 om 12:12

Bij iedere organisatie waar de bezem doorheen gaat vallen slachtoffers. Die zijn uiteraard teleurgesteld. En dan anoniem iets in de media roepen, zeg dan niks. Anoniem kun je lekker alles roepen, dat is zo laf.
Maar het gaat ook niet zo zeer om de beste werkwijze maar om een werkwijze waar iedereen binnen de club achter staat. Je moet het met elkaar eens zijn over de te volgen route, zo heb je duidelijkheid en vermijd je eindeloze discussies en wellicht irritaties die onnodig tijd kosten. Goedhart zal zijn vak prima verstaan, geen twijfel daarover. Maar hij moet samenwerken met mensen met andere ideeën. Dat je het dan aflegt tegen de mensen die eigenlijk gewoon je baas zijn is niet zo gek. Zij dragen de verantwoordelijkheid niet de clubarts.

25 augustus 2012 om 12:25

na 10 jaar lang met een colonel rapport te hebben gefaald is wel logisch dat een club icoon legende niet kan toekijken hoe de titanic van nederland aan et zinken was.

Er is een flinke grote bezem door et schipgehaald,

want 10 jaar lang hebben zijn mensen zo door gegaan door miljarden te gaan uitgeven in spelers die et bijna nooit konden waarmaken met wat ze verdienen en konden passante miljarden uitgeven voor transfers maar haalde in de tijd geen kampioenschap binnen.

Cruijf komt en en Ajax is Al 2 jaar achter elkaar kampioen geworden en ze halen spelers die echt voor ajax willen spelen en die bereid zijn om met minder salaris gwn in de top te werken. ze zeggen ook.

Cruijf zegt altijd wie niet sterk is moet slim zijn !!!!
Waar een weg is is een wil !!!

25 augustus 2012 om 12:26

En volkomen terecht! Wie zich tegen Cruijff keert moet heel snel zijn biezen pakken.
Er is maar 1 Cruijff!

25 augustus 2012 om 12:28

Cruijff verdient wat mij betreft een lintje voor het schoonmaken van de club. Ik weet niet wie deze anonieme held is maar als hij een beetje lef heeft verteld hij zijn verhaal gewoon "on the record".

De vorige medische staf is terecht weggestuurd, de afgelopen jaren hadden we zo´n beetje elke jaar wel een blussure golf. Daarnaast is het simpel, Ajax heeft voor Cruijff en zijn visie gekozen en als je het daar niet mee eens bent heb je ook niets bij Ajax te zoeken.

25 augustus 2012 om 12:42

Het is een arrogante op een voetstuk geplaatst mannetje! Presteren doet die al jaren niet meer. De voetbalwereld is beter af zonder hem.

25 augustus 2012 om 13:51

Aha, het is natuurlijk weer veels te stil rondom Ajax, dus Het Parool (lees: zich Ajacied noemende Henk Spaan) denkt weer een lont in het kruidvat te moeten steken.

Dat gaat mooi niet lukken. De ettergezwellen zijn vrijwel nu allemaal buiten de club gewerkt.
Anders hadden we nu nog met vieze smeerkezen als Coronel en Ten Have c.o. te maken gehad.

Nee, geef mij maar Frank de Boer, Bergkamp, Jonk, Cruijff, Overmars.....

25 augustus 2012 om 14:00

och jee, weer zo'n anti krantje die het niet kan laten.
ik vind het parool een zeer sneue krant eerlijk gezegd als het om ajax gaat, samen met het ad mag je ze toch wel betichten van riooljournalistiek wat de telegraaf overigens ook regelmatig presteert.

en ja, het is ook wel sneu dat als je zoiets zegt dat je anoniem wil blijven.
het kan gezeik opleveren van fans en tegenwoordig ook bedreigingen als je dat uit eigen naam zegt maar als je echt flink bent en wil zijn dan zeg je dit helemaal niet of je zegt het gewoon uit eigen naam.
nu is het gewoon een gefrustreerde oud werknemer die zijn gal spuwt en ik vind het echt schandalig dat een krant zich daarvoor laat lenen.
dan ben je dus gewoon niet meer serieus te nemen als krant hè als je zoiets plaatst.

maar ja goed, volgens mij gaat het nu vrij goed met ajax toch?
na het wanbeleid financieel gezien en sportief gezien heeft ajax weer succes en wat de medische staf betreft, tja, echt goed was het vorig seizoen allemaal niet qua blessures hè?
dan weet ik wel dat frank de boer zelf aangegeven heeft dat hij daar fouten in gemaakt heeft maar als medische staf zijnde moet je zoiets voorkomen lijkt me.... (en dus niet bijvoorbeeld boilesen hersteld verklaren om vervolgens toch te concluderen dat het nog te vroeg was...)

25 augustus 2012 om 14:37

Het is wel grappig verder hoor.
Ajax wordt nu aangevallen door een groepje gasten die er vorig jaar nota bene zelf een puinzooi van hebben gemaakt.

Je moet maar het lef hebben.

25 augustus 2012 om 15:04

Ach het woordje Ajax kunnen ze op vz weer gebruiken....
Idd t.h dat klopt.

25 augustus 2012 om 15:23

Dus.....als ik het goed lees moet je dus een beetje slaafs zijn om een functie bij ajax te kunnen bekruipen.
Als een soort van marionette poppetjes bungelen aan de touwtjes van De heer Cruijff, nou je moet het maar willen.
Maar eerlijkheid troef, het werpt wel zijn vruchten af (2x op rij kampioen).

25 augustus 2012 om 17:56

Ruben Jongkind, Erwin Goedhard, wie zijn dat?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

240 fans
Laatste voetbalnieuws

Duits icoon weerspreekt Van Gaal en oreert over ‘ongeëvenaarde’ Cruijff

Günter Netzer bestiert momenteel een eigen sportmarketingbureau, maar stond enkele decennia geleden aan de top van het Duitse voetbal. Met Borussia Mönchengladbach won hij twee landstitels en met West-Duitsland won hij...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Aras Özbiliz zou in de belangstelling staan van Spartak Moskou, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.