Voetbalzone

'Galatasaray heeft de financiële kracht om Kaká te kunnen halen'

Zondag, 19 augustus 2012 om 12:40

Real Madrid begint zondagavond aan een nieuw seizoen in de Primera División en Kaká zit bij de wedstrijdselectie voor het treffen met Valencia. Mocht hij in actie komen, dan is dat mogelijk zijn laatste thuiswedstrijd in het shirt van de Koninklijke. Real is bereid om de voormalig wereldvoetballer van het jaar te verkopen en er bestaat voldoende belangstelling.

/

AC Milan wil Kaká graag terug naar Italië halen, terwijl ook Galatasaray in de race zou zijn. De interesse van de Turken is echter niet concreet. "Galatasaray heeft de financiële kracht om Kaká te kunnen halen, dat is geen probleem voor ons", zei voorzitter Unal Aysal. "Maar ik denk dat Kaká het niet ziet zitten om naar Turkije te komen. Daarom is de ophef over deze kwestie wat overdreven."

De dertigjarige Kaká staat naar verluidt ook in de belangstelling van LA Galaxy, maar 'superzaakwaarnemer' Ernesto Bronzetti zegt te weten dat de Braziliaan in ieder geval in Europa wil blijven voetballen. Kaká heeft er drie seizoenen bij Real opzitten en speelde tot dusver 66 competitiewedstrijden voor de Spaanse topclub.

Poll

Real Madrid maakt een fout als het Kaká van de hand doet

19 augustus 2012 om 14:03

Bij welke spelers hebben we dit meer gehoord? Pfff, heb jij niet opgelet zeker welke spelers er tegenwoordig naar Turkije verkassen? Daar kan Kaka ook wel bij. Ik zal je nog een update geven waar jij weer je oordeel uit kunt spreken: Fenerbahce en Galatasaray zijn bezig met een eventuele huur van Nuri Sahin, Fenerbahce schijnt al met Sneijder rondt te zijn mits ze de Playy-off ronde overleven en naar de CL gaan. Inmiddels lopen er genoeg sterren in Turkije rond of ze afbouwen of niet ze zijn er wel waar jij blijkbaar geen benul van hebt. Ik kan nu alle namen op noemen die daar spelen of gespeeld hebben maar dat wordt een lange lijst zoek maar op Google.

Ik denk dat Kaka zelf wel weet wat hij wil. Maar ga niet zeggen dat ze niet willen. Geld is geen probleem zolang de speler maar wil.

19 augustus 2012 om 12:46

Hopelijk gaat hij terug naar zijn oude club, AC Milan. Zou zowel prachtig zijn voor de supporters als voor hem, waar hij meer speelminuten zal krijgen. Zo een speler kan je toch niet op de bank laten wegrotten?

19 augustus 2012 om 20:42

Denk dat dat ook een van de enige clubs is waar hij eventueel terug naartoe zou willen.
Ik zou het ook wel leuk vinden hem daar weer te zien.
Naar Turkije gaat hij denk ik sowieso niet.

20 augustus 2012 om 08:40

Helemaal met jou eens, hij is inmiddels al 30 of bijna 30. Kaka mag niet op de bank zitten hij moet elke week schitteren, beste is als hij terug gaat naar Milan.

19 augustus 2012 om 12:46

Liever op de bank bij Real dan bij Galatasaray, dat is hetzelfde niveau als Eredivisie.

19 augustus 2012 om 13:18

Sorry hoor maar Galatasaray is gewoon van een hoger niveau dan de topclubs hier in Nederland en ze zijn vooral dit jaar erg sterk en gaan wellicht hun titel prolongeren. Ik vindt Galatasaray van het niveau Benfica en Atletico Madrid. En met Kaka erbij Zouden ze wel eens voor een goeie stunt zorgen in de CL.

19 augustus 2012 om 13:27

You've just made my day, thanks buddy! ;
Mooi om te zien dat mn cluppie erkenning krijgt ..

19 augustus 2012 om 13:59

Nou, de laatste jaren worden de confrontaties tussen de Turkse-en Nederlandseclubs bijna allemaal door de Nederlandseclubs gewonnen.

19 augustus 2012 om 14:12

De Nederlandse competitie in in de breedte ook wel beter dan de Turkse maar de twee ploegen uit Istanbul: Galatasaray en Fenerbache zijn veel sterker dan de Nederlandse topclubs en die zijn weer van het niveau Besiktas en daarachter Trabzonspor.

19 augustus 2012 om 15:24

Sorry dnipro, I woon de helft van het jaar in Turkije (istanbul) en bezoek regelmatig een wedstrijd, maar het niveau van deze 2 clubs is echt minder als Ajax, Twente, Psv. Daarnaast hebben de clubs het geld ook niet om spelers te kopen. Ja door nog meer schulden te maken kunnen ze de spelers kopen. Ik moet wel zeggen dat als een speler kan kiezen tussen de nederlandse competitie en de turkse, dan zou ik voor de turkse kiezen. Niet voor het niveau of het geld, maar voor het leven. Het leven in Istanbul is namelijk, indien je geld het echt geweldig. De top 3 (niet feyenoord) zou 9 van de 10 keer van de Turkse toppers winnen. @alle feyenoorders. Ik hoop in de toekomst dat ik feyenoord ook weer bij dit rijtje kan schrijven. Ben dus niet anti feyenoord. @ alle Turkse supporters. Als de Turkse clubs eens net als ajax en feyenoord zich gaan richten op de jeugd, dan kan Turkije een groot macht in het voetbal worden, want in land met 80 miljoen inwoners is genoeg talent.

19 augustus 2012 om 15:47

Ik denk dat dat niet zo is, Nederlandse clubs hebben de laatste jaren structureel beter gespeeld dan de turkse. Dat is ook de reden dat nederland een fikse inhaalslag aan het maken is.

19 augustus 2012 om 17:01

Gala van het niveau Benfica? No way, in geen 1000 jaar, Benfica kwartfinalist Cl heeft vorig jaar Man U uitgeschakeld, en Chelsea het leven zuur gemaakt in de kwartfinale. Ik denk niet dat je die matchen gevolgd hebt, anders vertel je zoiets niet.

20 augustus 2012 om 08:24

Ha-ha eredivisie zelfde niveau als super lig? kijk je wel turkse voetbal?

19 augustus 2012 om 12:46

arsenal of liverpool moeten kaka halen vooral liverpool zou geweldig zijn met gerrard en suarez heb je echt geweldig team

19 augustus 2012 om 16:36

Liverpool? Met alle respect voor de legende Gerard, maar die speelt niet vaak meer door al zijn blessures, en dan blijft alleen Suarez over als topper. Dan lijkt het me ook zonde voor Kaka om naar Liverpool te gaan, want zo veel beter zijn ze niet dan Galatasaray.

19 augustus 2012 om 17:37

Denk je nou echt dat Arsenal nog geld gaat uitgeven na aankopen zoals Cazorla, Podolski en Giroud. Er is nu natuurlijk winst gemaakt met de transfers Van Persie ( € 30.700.000 ) en Song ( € 19.000.000 ) , maar dat gaan ze echt niet meteen weer uitgeven aan met alle respect een speler van 30 jaar als Kaká.

19 augustus 2012 om 12:48

Terug naar Ac Milan?? volgens mij kan die goeie geld verdienen in Turkije.......

19 augustus 2012 om 13:35

Denk wel dat Kaka zo slim is, dat hij niet op zijn leeftijd al naar een club in Turkije gaat, tuurlijk voor het salaris kan het best wel lucratief zijn voor een speler.omdat ze daar vaak van die belachelijke salarissen betalen om spelers over te halen. maar het lijkt me veel beter als Kaka naar een club in de Premier League gaat ,of naar zijn oude club AC Milan. waar hij tenminste nog op een hoger niveau speelt dan ergens in Turkije, want aan zijn voetbalkwaliteiten zal het niet liggen, is jammer dat hij bij Real Madrid nooit echt vaak aan te pas is gekomen. Maar ja die blijven ook vaak aankopen en hij heeft pech gehad dat hij geregeld blessures had bij Real Madrid.

19 augustus 2012 om 12:48

Wat is dit nu voor gekkigheid dan, een Kaka kopen van 30 jaar oud en alleen om je competitie bekender te maken. Beter kopen ze meerdere jonge talenten.

19 augustus 2012 om 12:48

Heeft Gala de financiele kracht? Dan moet iemand mij dit eens uitleggen aangezien ik de Turkse competitie en Gala zelf niet volg: Als ze toch een Kaka kunnen halen, waarom huren ze Felipe Melo dan opnieuw en betalen ze gewoon niet rechtstreeks die 8 miljoen euro die Juventus vraagt? Vind dat dan toch maar een beetje vaag eerlijk gezegd.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Kaka naar Turkije gaat, althans nu nog niet. Misschien binnen een jaar of twee - drie maar als hij vertrekt zie ik hem eerder terugkeren naar Italie (hoewel Milan ook amper geld heeft) of naar een andere Europese ploeg in een grote competitie.

19 augustus 2012 om 13:03

Omdat Melo een levende tijdbom is. Vorig jaar heeft hij bijvoorbeeld Riera in elkaar geslagen. Mocht hij weer gek doen, dan kunnen we hem weer mooi terugsturen naar Juve. Mooie deal voor Galatasaray en zeer slim, Juve hoeft zijn salaris ook één jaar niet te betalen. Win-win situatie.

19 augustus 2012 om 13:16

Ik wil het wel proberen: Turkije heeft hoge binnenlandse televisiegelden (bijna 28 miljoen voor Gala afgelopen seizoen, de begroting van AZ) en een laag belastingpercentage (35 als ik me niet vergis) waardoor ze slagvaardiger kunnen zijn met dezelfde bedragen dan een Engelse, Spaanse of Italiaanse club. combineer dat met inkomen uit andere bronnen zoals de champions league, kaartverkoop, commerciële inkomsten (er is tenslotte een grote binnenlandse markt) en je kan 1 of twee sterspeler in ieder geval een fors salaris aanbieden.

19 augustus 2012 om 14:17

De belastingpercentage is op dit moment 15 procent, ze willen het verhogen naar 35 procent binnenkort.

19 augustus 2012 om 14:39

Ah, bedankt. Ik dacht eigenlijk al dat het zoiets was, maar ik las ergens dat het tegenwoordig 35% was.

20 augustus 2012 om 00:46

Ze zouden het verhogen, alleen weet ik niet wanneer dat gebeurt. Of dat nu al van toepassing is, kan ik je helaas niet garanderen, daarvoor moet ik even een onderzoek gaan starten

20 augustus 2012 om 00:57

het mooiste is dat de clubs de belasting voor de spelers betalen. Dus de spelers krijgen belastingvrije salaris.

19 augustus 2012 om 14:22

Galatasaray heeft wel de financiële kracht, alleen waarom zouden ze een gast zoals Melo, die makkelijk gekke stunts kan uithalen, een contract van 5 jaar geven?

Dat bedrag is geen probleem, alleen moet zijn waarde gewoon dalen na dat incident met Albert Riera.

En ow, Galatasaray had een akkoord met Juventus, alleen gooide de manager roet in het eten, dat je het even weet.

19 augustus 2012 om 16:41

@sa2juve,

Ik kan je het simpel uitleggen, niemand wou Melo kopen en Juve wou Melo kwijt. Galatasaray heeft sinds vorig jaar een uitstekende voorzitter, en die is niet dom om de volle pond te betalen aan Juventus. Juve moest uiteindelijk ieder bod op Melo van Galatasaray accepteren, en Galatasaray heeft daar simpel gebruik van gemaakt.

19 augustus 2012 om 17:03

Aan praatjes idd geen gebrek bij deze man. Als er 1 club in Turkije Kaka kan betalen is het Fener.

20 augustus 2012 om 04:23

Ik hoop dat je ervan op de hoogte bent dat Galatasaray de gezondste club is van Turkije?
Als je het hebt over betalen uit eigen zak (bestuurders) is dat weer een ander verhaal want zo hebben ze Moussa Sow gefinancierd. Wij proberen de club zo onafhankelijk mogelijk te maken.

19 augustus 2012 om 12:49

Met de inkomsten van de transfers van Ibra en Silva zou de transfer van Kaká toch gewoon mogelijk moeten zijn ?

Het is dan immers de terugkeer van de man die furore maakte in San Siro en het zou geweldig zijn voor de club en supporters om hem weer zien te schitteren in Milan.

19 augustus 2012 om 13:25

Het schijnt financieel daar bij AC Milan zo´n grote financiele puinhoop te zijn, je moet tenslotte ook niet voor niets je 2 bepalende spelers laten weggaan, waarvoor iemand als Ibrahimovic relatief weinig voor betaald is, dat verklaart wellicht ook al een hoop, en ja voor die 65 miljoen wat ze krijgen voor Thiago en Ibrahimovic kun je heel moeilijk, eigenlijk gewoon niet mogelijk, om met dat geld daarvoor gelijkwaardige of betere vervangers te halen

19 augustus 2012 om 12:52

Ze gaan Kaka wel kunnen kopen maar als ze bij Champions League geen succes boeken. Gaan ze spelers zoals Kaka niet kunnen behouden en kunnen ze volgend jaar zoals Bjktas niet naar Europa. Door te veel schulden en dat zou de fans niet leuk vinden denk ik.

19 augustus 2012 om 14:16

Besiktas is geweerd uit Europese competities vanwege valse papieren.

19 augustus 2012 om 15:37

Ik weet niet in detail wat er precies gebeurt is. Maar iets wat ik wel weet is dat er iets fout gedaan hebben en hun straf gekregen.

19 augustus 2012 om 12:53

gewoon lekker terug gaan naar AC Milan zoveel speeltijd zal je dit seizoen niet krijgen

19 augustus 2012 om 12:53

Ik denk dat hij het beste naar AC Milan kan gaan. Mooi voor hem, de supporters en goed voor het Italiaanse voetbal.

19 augustus 2012 om 12:53

Zou me flink teleurstellen als hij naar Turkije ging maar ik denk gewoon dat hij terug gaat naar Milan. AC Milan probeert gewoon een spel te spelen met Real Madrid zodat ze hem voor zo weinig mogelijk kunnen halen maar Perez heeft gewoon een streep getrokken bij 20m. Nu doet AC Milan alsof ze dat niet hebben en hem niet kunnen halen om Real onder druk te zetten. Dan blijft hij lekker toch? Heb ik ook geen bezwaar tegen.

19 augustus 2012 om 12:58

Dit zou een geweldige aankoop zijn Dan worden we echt met twee vingers in de neus kampioen. Waarschijnlijk wil hij niet komen. In mijn ogen is hij ook niet nodig, koop dan liever een nummer '10' voor de toekomst zoals Shaqiri of Lanzini. Mocht Kaka komen, dan spelen we waarschijnlijk niet meer in onze 4-4-2 maar in een 4-2-3-1 formatie. Opstelling:

Muslera
Eboue
Semih
Danny
Hakan
Melo
Inan
Amrabat
Kaka
Emre
Umut
19 augustus 2012 om 13:15

In de spits zou ik tog Burak Yilmaz zetten ipv Umut

19 augustus 2012 om 13:31

Kan ook, we hebben ook nog Elmander. Elmander vindt ik net wat beter dan Burak. Dat wordt dus rouleren. Umut doet het nu zeer goed, vandaar de keuze. Lekker veel concurrentie, houdt elkaar scherp.

19 augustus 2012 om 13:04

Stoere praat van meneer Aysal Gelukkig wil Kaka niet naar Turkije.
Cim Bom moet 'n spits kopen die er 30 maakt, nu hebben we 3 spitsen die in totaal geen 30 (gaan) maken

19 augustus 2012 om 13:35

Burak heeft er vorig jaar in zijn ééntje al dertig gemaakt Waarom dit jaar niet? Umut doet het nu ook zeer goed en scoort veel. Elmander, Umut, Burak, Sercan, Necati, Baros en eventueel jeugdspelers, dat is dus echt genoeg. Of wil je een 7e spits erbij? Een spits is dus niet nodig. We hebben in mijn ogen nog één linksback nodig.

19 augustus 2012 om 13:47

Klopt over Burak..hij gaat het niet kunnen herhalen, sterker nog ; Terim kennende zal vooral Elmander gaan spelen ben ik bang voor. Met alle respect maar Burak is geen killer.
Over nog 'n linksback ben ik het met je eens maar dan wel 'n Turk.

19 augustus 2012 om 13:07

Kaka naar Milan zou de ideale droomtransfer zijn voor elke voetballiefhebber. Hij heeft daar toch zijn beste jaren gehad. Helaas heeft Galliani al gezegd dat Milan daar niet de financien voor heeft(wat ik overigens vreemd vind door de verkoop van Ibrahimovic en Thaigo Silva). Anzhi vind ik wel wat voor Kaka als ik eerlijk ben. Bij Anzhi ontbreekt er nog een spelmaker van wereldniveau(ook al is Boussoufa ook een prima speler) en het geld dat hij zal krijgen kan hij doneren aan de kerk, aangezien Kaka een zeer gelovig persoon is.

19 augustus 2012 om 14:15

En in Istanbul heb je geen kerken? Je hebt er zelfs synagoges..

19 augustus 2012 om 15:49

Aan synagoges heb je niet zoveel als je Katholiek bent. Ik heb ook niet gezegd dat hij het geld kan doneren aan de Orthodoxe kerk. Ik zou hem gewoon graag in Rusland willen zien en ik denk dat je bij Anzhi een stuk meer kan verdienen als bij Galatasaray.

19 augustus 2012 om 19:55

Kaká komt van een rijke familie, geld heeft ie genoeg, hij zoekt uitdagingen, geen goudmijn.

19 augustus 2012 om 13:07

Misschien dat hij op zijn 38e nog een seizoen voor Galatasaray wil spelen voor een miljoenensalaris.

19 augustus 2012 om 13:12

Misschien is PSG wat voor hem? Ik vind hem daar wel passen met dat team in opbouw en Ancelotti is volgens mij ook geen vreemde voor hem

19 augustus 2012 om 13:15

Stoere praat van unal aysal?? Hoezo stoere praatjes.. als hij transfers zou betalen uit eige zak dan heeft gala een team waar j u tegen zegt.. vermogen van hem word geschat op ongeveer 7miljard.. mensen gaan gelijk zeggen als kaka komt naar turkije gaat hij voor het geld, denk logisch na.. hij gaat in turkije niet meer verdienen dan hij in spanje verdient.

Ik weet het niet met gala. Toen waren ze ook bezig met hagi van, barcelona te halen. Hij was ook dertig en iedereen dacht dat hagi ook niet zou komen en hij is wel gekomen.. dus ik weet het niet.

Natuurlijk hoop je als gala fan dat hij komt en natuurlijk is het hopen het is dan ook eerst zien dan geloven

19 augustus 2012 om 13:52

Unal Aysal is geen eigenaar van de club he, hij zit alleen voor

19 augustus 2012 om 13:19

Altijd een slechte zaak om als voorzitter van een club in het openbaar bekend te maken dat je de financiele kracht hebt om een speler zomaar over te nemen van een club als Real Madrid, Dit is alleen maar slecht voor de onderhandelingspositie van Galatasary, dat inhoudt dat Real ook zoiets heeft van ja jullie hebben de financiele middelen, dan betaal er ook maar voor, kijk tuurlijk hoef je ook niet te zeggen dat het financieel slecht gaat want dan breng je de supporters weer in onrust, maar gewoon je mond houden over de financiele positie van de club is het beste. Zou overigens wel een hele mooie transfer zijn voor Galatasary, maar betwijfel het inderdaad ook of hij op die leeftijd al naar een club in Turkije wil gaan, dan zou ik eerder voor een mooie club in de Premier League kiezen, want dat niveau kan hij zeker aan.

19 augustus 2012 om 14:00

Galatasaray gaat hem zowiezo niet kopen, ze willen hem huren.

19 augustus 2012 om 13:29

Klopt inderdaad zit bij een club als Galatasary de laatste jaren niet of nauwelijks beleid achter, Er wordt gewoon ieder jaar weer behoorlijk ingekocht en te vaak ook oude ervaren krachten waar je van te voren al weet dat je geen winst maakt op hen, Ik snap niet dat bij Galatasary na een aantal jaar geleden nog de ogen niet zijn open gegaan, na de financiele problemen van toen. het is dat er volgens mij interne en of externe financiers betrokken zijn bij Galatasary anders lijkt het me ondenkbaar dat ze gewoon ieder jaar weer wat behoorlijk dure spelers kunnen blijven aantrekken, terwijl er in verhouding niet of nauwelijks spelers van de loonlijst geschrapt worden.

19 augustus 2012 om 13:45

Dit jaar zijn alle seizoenskaarten binnen één maand al verkocht. Elke wedstrijd is ons stadion uitverkocht. Alle shirts waren binnen 2 weken al verkocht. 27 miljoen voor de tv-rechten gekregen. Gs-store draait als een speer, vorig jaar kampioen geworden etc. Dan spreken we dus echt over honderden miljoenen. Ook hebben we dit jaar maar één grote transfer gedaan, Amrabat voor 6,5 miljoen(?). Dus we hebben nog genoeg geld over. Maar of het goed is om Kaka te halen? Zou mooi zijn, maar ik zou liever een goedkopere en jongere nummer '10' willen.

19 augustus 2012 om 14:10

Uhm, ik weet niet waarom jullie het over ons beleid hebben, want dit is juist ons beste beleid sinds 10 jaar!

Ünal Aysal is een goeie economist en Fatih Terim degene die ons team moet laten draaien. Tot nu toe gaat dat uit-ste-kend! Financieel zijn we op dit moment de gezondste club van Turkije, tot nu toe zijn er 43.000 seizoenskaarten verkocht (rond de 80 miljoen inkomsten) in een stadion dat 52.000 zitplaatsen heeft en alle skyboxen zijn ook van de hand gedaan. De Gsstore heeft nog nooit zo veel geld verdiend plus we doen mee om in de Champions League, automatisch een extra bron van inkomsten. We kregen ook een kampioenschapspremie tv-geld van Digitürk. Vullen jullie zelf maar de rest in.

Galatasaray doet nu mee om 3 competities dus moeten ze een uitgebreide selectie hebben. Jullie vergeten wel dat we bijv. Muslera voor 6,75 miljoen (plus Lorik Cana richting Lazio gestuurd) hebben gehaald, Ujfalusi die voor 2 (?) miljoen overkwam, Eboué voor maar 3,5 miljoen en hij was direct één van de beste rechtsbacks ooit die Turkije heeft gekend. Melo is voor de 2e keer gehuurd! Selçuk Inan en Elmander gratis overgenomen, Necati Ates voor maar 1 ton! Emre Çolak en Semih Kaya zijn jeugdproducten, Engin Baytar voor maar €350.000. Noemen jullie dit geld uitgeven? Met deze transfers zijn we kampioen geworden. Nu hebben we Amrabat gehaald (ja, er is te veel betaald, maar een sponsor betaald de helft), Burak Yilmaz, de topscoorder van vorig seizoen voor maar 5 miljoen! En Umut Bulut gehuurd voor 1 miljoen. Tot nu toe is hij de topscoorder van dit elftal. Hamit Altintop als stand-in voor bijv. wanneer Eboué en Amrabat naar de Africa Cup gaan. En ga zo maar door. Er zit iets achter deze transfers, ze worden niet zomaar gehaald. Als we Kaká binnenhalen, durf ik te wedden dat alle Gsstore's worden leeggekocht, geen enkel tenue zal overblijven. Dit zal de transfer makkelijk financiëren.

Ook moet je het zo bekijken; Spelers zoals Hamit, Burak en Umut zijn handige transfers, omdat volgend seizoen de buitenlanderslimiet wordt verlaagd naar 5 ipv 6.

19 augustus 2012 om 15:19

Vorig jaar moesten ze wel veel spelers halen en hebben dan ook een paar miskopen gedaan, maar ze moesten wel omdat ze een slecht seizoen hadden gedraaid.

Maar vanaf dit seizoen draaien ze wel een goed beleid.

Als de spelers met hoge lonen en die weinig presteren weg zijn zoals Riera en Baros dan zullen ze niet meer spelers zoals Riera halen.

Ze sturen wel spelers weg, dit seizoen zijn Servet weg, Ayhan Akman is weg, Serkan Kurtulus is weg, Pino is weg, Kazim is verhuurd en misschien gaat er nog wel een speler weg misschien Baros of Riera of allebei.

19 augustus 2012 om 13:31

Waarom zou Galatasaray dit willen? Kaka presteert al een paar jaar niet meer zo goed, het beste lijkt er bij hem wel af en dan is het wel heel erg veel geld wat je erin gaat stoppen. Stop dat liever in een jong talent. Kaka is buitengewoon duur en dat is allemaal gebaseerd op prestaties in het verleden.

Voor Kaka zelf zou het een prima stap zijn, ze kunnen zijn salaris kennelijk ophoesten en het is een mooie club in een mooi land. Veel opties heeft hij niet want welke club is er zo gek hem een meerjarig contract te geven met zijn salaris op deze leeftijd en gezien zijn recente prestaties? Malaga heeft het geld niet meer, City heeft hem niet nodig, Milan zal hem niet kunnen betalen als het goed is (anders hadden ze Thiago en Zlatan niet hoeven verkopen) dus dan hou je over Psg, Galatasaray, terug naar Brazilie of naar het midden oosten.

20 augustus 2012 om 12:03

Galatasaray wil hem niet definitief overnemen, maar huren. Real zal de helft van zijn salaris betalen en Galatasaray de andere helft, mits de deal doorgaat.

19 augustus 2012 om 13:57

Kaka is onnodig, onze doelstelling is de groepsfase overleven van de CL. Met ons huidig team zou dat moeten lukken, en anders kunnen we het volgend jaar proberen met een sterkere elftal. Wat mij betreft hebben we geen transfer meer nodig.

Misschien voor de breedte een linksback en een paar jonge getalenteerde gasten.

20 augustus 2012 om 04:26

Je weet maar nooit, straks staat bijv. een Barcelona tegenover je en daarachter bij wijze van spreken een Manchester City. Dan zien we wel of overleven makkelijk is of niet.

19 augustus 2012 om 14:13

Ik snap niet waarom mensen Galatasaray afkraken, ik bedoel; Na de komst van Fatih Terim maken we geweldige tijden mee! Champions League voetbal behaald de beste selectie van Turkije.

Wie zou er niet willen voetballen in de ''hel'' ? 43.000 van de 52.000 zitplaatsen zijn nota bene verkocht als seizoenskaart! Het bestuur heeft de verkoop gestopt, anders zou héél het stadion als seizoenskaart uitverkocht worden!

Je betaalt weinig belasting. Je gaat wonen in Istanbul. En als ik zo even de selectie bekijk, moet een 2e plek in de Champions League wel erin zitten voor ons! Dat er een of andere corrupte club is die de boel verziekt, betekent niet dat alle clubs omkopen. Galatasaray heeft een trouwe achterban en mark my words, we gaan iedereen verrassen dit seizoen! Als Kaká komt, garandeer ik gewoon dat we die titel makkelijk binnenhalen.



Qua merchandising hoef ik hopelijk niets uit te leggen aan jullie

Muslera
Eboué
Ujfalusi
Semih
Hakan
Amrabat
Selçuk
Melo
Kaká
Umut
Burak
19 augustus 2012 om 15:05

Jouw opstelling is niet serieus te nemen.
Semih en Ujfa omwisselen, Umut voor Elmander?
Haha nee man. Ik heb liever zelfs Dany in plaats van Ujfa.
Maar het mooiste is nog dat je Kaka links midden zet, dan komt Hakan Balta altijd tegenover 2 man te staan. Handig.

On topic,
ik denk zelf dat Kaka niet komt, ik wil het ook niet.
Te duur, en loopt Emre Colak maar in de weg.

19 augustus 2012 om 19:48

Ujfalusi en Semih staan altijd zo geposteerd, dus ik snap niet wat je hiermee bedoelt? Dat Dany een voldoende heeft gehaald voor een wedstrijd, betekent niet dat hij een basisplaats zal krijgen, Ujfalusi is op dit moment de beste verdediger die we hebben. Dany maakt te veel blunders, dat moet hij afleren. Plus hij is gehaald als opvolger van Ujfa, dus volgend jaar zal ik hem pas in het elftal zetten.

Kaká kan het best op uit de voeten op 2 posities; Linksbuiten en op de #10. Bij Real speelt hij (wanneer die speelt dan hé) ook op links.

Zie het positief; Qua merchandising zullen we heel veel geld maken en we zullen ook naam gaan krijgen! Die 2e is héél erg belangrijk, zeker als je Champions League speelt.

19 augustus 2012 om 16:43

Drama opstelling. Je haalt een wereldspeler als Kaka en bent hem van plan te misbruiken door hem op linkshalf te zetten, slim.. Dany heeft het in de voorbereiding uitstekend gedaan en Imparator verkoos ook Dany boven Ujfalusi, snap niet waarom jij dus Ujfalusi opstelt. Bovendien wordt Ujfa met de dag ouder en langzamer. Om Kaka op '10' te zetten moet je 4-2-3-1 of 4-4-2 met ruit op middenveld spelen wat ten koste gaat van Inan of Melo. Dus ik geef de voorkeur aan 4-2-3-1.

Muslera
Eboue
Semih
Dany
Hakan
Melo
Inan
Amrabat
Kaka
Colak
Umut/Burak
19 augustus 2012 om 16:52

Ach jou opstelling klopt ook niet echt hoor, qua formatie zit je wel goed denk ik Amrabat speelt op links, en niet op rechts die plek is voor Hamit altintop.

Zelf geniet ik meer van een 4-3-1-2

Met een controlerende blok van 3 spelers, waarbij Melo met de punt naar achteren.

Hamit-melo-selcuk
--------kaka----------
-elmander-umut/b17

19 augustus 2012 om 18:09

Misbruiken op LH ? Heb je zijn carriere wel gevolgd ? Hij speelt het beste als hij hangent van links komt.

20 augustus 2012 om 00:14

@gangstarr
Nee. Kaka is een '10'. Kan net als Ozil op de flanken, maar is veel beter op '10'. Van origine ook een '10'. Het punt is, je koopt een wereldspeler, maar je zet hem niet op zijn lievelingspositie, zonde. Toch?

20 augustus 2012 om 04:30

Kaká kan zowel op links als op #10.
Özil kan op rechts en ook op de #10.

Dit zijn spelers die snel, technisch en creatief zijn. Dus daarom kunnen ze zowel op de flanken als op 10 spelen.

Elke speler heeft minimaal 2 posities waar die kan spelen.

19 augustus 2012 om 18:12

Wat is er mis met zijn opstelling ? Verdediging klopt. Middenveld klopt(of willen jullie Melo of Selcuk reserve zetten ?). Aanval is een keuze. Umut begint goed en Burak had er 33 gemaakt vorig jaar, wat is er mis mee ?

20 augustus 2012 om 00:45

Ach gangstarr, ze zijn duidelijk niet op de hoogte van de blessure die Elmander heeft..

19 augustus 2012 om 14:51

Ja maar Kaka wilt heus niet in Turkije voetballen. Turkije is een leuke competitie maar daar hoort Kaka echt niet thuis hoor. Ik hoop zelf dat hij terug gaat naar Milan want daar hoort hij toch echt thuis. En daar begon zijn glanzende carriere. Bij Milan bracht hij de beste tijd door.

19 augustus 2012 om 15:25

Ja zoals zoveel spelers die niet zijn gekomen naar Turkije zeker?

Zoals Anelka, Roberto Carlos, Melo, Milan Baros, Elano.

En Eto'o zou ook niet in Rusland willen voetballen?

En Keita en Drogba niet naar China.

Beckham en Henry niet maar Amerika toch?

Dat zijn allemaal niet aansprekende competities.

19 augustus 2012 om 17:07

haha maar dat zijn allemaal al oude spelers die bijna gaan stoppen dus ik vind het echt onzin wat jij allemaal op noemt.

19 augustus 2012 om 15:16

Galatasaray moet Kaka niet willen hebben. Ja, Kaka is een geweldige speler maar ook al aan de oude kant. Turkse clubs willen en kopen sowieso oude spelers die geen restwaarde meer hebben. Als ze een bekende naam hebben is het goed voor de Turken. Er is zoveel potentieel daar qua jeugdspelers. Het is zon groot land met heel veel inwoners die voetbal spelen. Waarom niet net zoals Nederland inversteren in een goede jeugdopleiding? Als je dat doet kan een Turkse club over een aantal jaar mee doen om de CL net als de Duitse clubs bijvoorbeeld. Nu gooi je het geld in feite weg en zie je het nooit meer terug. Straks is het geld op en word je net als een club zoals AC Milaan. Dat wil je toch niet? Ik denk dat er in Turkije te weinig mensen zitten die verstand hebben van voetbal.

19 augustus 2012 om 17:41

De fundering van het Turkse voetbal klop niet, er is een groot te kort aan professionelen die dit werk uitvoeren zoals het hoort. Het Nederlandse voetbal kent ik weet niet hoeveel amateur clubs die allemaal op prestatie en kunnen ergens op een bepaald niveau spelen de scouting is dusdanig ingesteld dat talentvolle spelers ook veel eerder opgemerkt worden en bij een grotere club aan de bak kunnen.

In Turkije valt een spelers pas echt op als hij al de leeftijd van 17-18-19 heeft bereikt en dan spelen ze misschien in de bank Asya lig op 1 na hoogste klasse en dan tegen de tijd dat ze doorbreken en een kans krijgen op het hoogste niveau zijn ze al weer 23-24 en dat wordt nog steeds als een jonge speler gezien in Turkije door de mentaliteit, In Nederland ben je op die leeftijd meestal al een "dragende" speler of zit je gewoon al een tijdje op het hoogste niveau dat je al gauw de kans krijgt op een groot avontuur.

Het fundament is gewoon bar en bar slecht en met Amateurs als bestuursleden met heeeeel veeeel geld die posities bij clubs en de bond invullen puur om hun financiële en politieke kunnen zal er nooit de benodigde aandacht zijn voor een Jeugd opleiding en verbreding van het Turkse voetbal in het algemeen.

Het enige wat hier voor gedaan kan worden in mijn ogen is het geluk hebben dat er iemand opstaat met een visie en politiek kunnen dat hij/zij niet na 3-4 jaar van de stoel gestoten wordt en dan haal je me een potje Coaches trainers beleidsmakers en scouts uit Nederland, zorg je ervoor dat je heel close samen werkt met de Knvb en BAM over 30 jaar kunnen we weer praten :D (zie jij in Turkije met de huidige filosofie van "besturen" de geduld hebben om dit 10 jaar vol te houden? laat staan 30.

19 augustus 2012 om 16:32

Wow Kaka, dat is toch wel de natte droom voor elke Galatasaray supporter, alleen gaat Kaka natuurlijk never nooit naar Turkije, eerlijk is eerlijk hij is nog te jong en te goed om naar Turkije te komen.

ps: volgens de geruchten op twitter, heeft Manchester United ook interesse in Kaka, als galatasaray kanssloos was dan zijn ze het nu helemaal.

19 augustus 2012 om 16:38

ultraslan1, te jong ? Hij is 30...

19 augustus 2012 om 16:48

Ja, deze Kaka kan nog makkelijk mee bij een Psg, Milan of een Manchester. Kaka is nog wereldtop, en als je bekijkt dat de niet echte top maar net niet top spelers naar Turkije komen na hun 30ste of 29 ste is Kaka nog jong inderdaad.

19 augustus 2012 om 17:34

't was een fantastische voetballer en zijn niveau zal ongetwijfeld ver boven de meeste spelers in de Turkse competitie zitten. Ongetwijfeld een speler van grote klasse echter vraag ik me af wat we moeten met Kaka?

Tuurlijk fantastische naam, media, aandacht, sponsoring alles er op en er aan kwa shirt verkoop zou je al een behoorlijk deel van je kosten dekken, maar je hebt al een goede en brede selectie en het middenveld is vol van spelers die nu al ver boven de standaard voor de Turkse competitie zit.

Van mij mag hij komen als hij wil maar dat wil hij blijkbaar niet, maar hij hoeft ook niet te komen want eerlijk is eerlijk zo broodnodig hebben we Kaka niet. Galatasaray heeft inc. dit seizoen nog 1 seizoen Champions League voetbal nodig om een geduchte en gevaarlijke tegenstander te worden op Europees niveau.

Kaka naar Gala? ik zeg nou vooruit dan maar het hoeft niet.

19 augustus 2012 om 18:08

Hehe ik snap je punt, maar kom op man, we hebben het over Kaka ! Een wereldkampioen, CL winnaar, beste voetballer van de wereld geweest en hij is nog maar 29/30 ! Hij komt vast niet, maar geassocieerd worden is al leuk. Dromen. Fantaseren.

19 augustus 2012 om 17:38

Eerlijk gezegd denk ik dat dit allemaal niet waar is,
omdat Galatasaray ten eerste met een 4-4-2 speelt en Kaka is een AM dus op die positite speelt GS niet, en ten tweede hij is gewoon te duur, en ook is er een regel in de Turkse lig je mag maar 6 buitenlanders in de veld hebben en 8 in de team en ze hebben er nu 9.

Muslera
Eboue
Semih
Ujfalusi
Hakan
Hamit
Selcuk
Melo
Amrabat
Elmander
Burak
19 augustus 2012 om 18:05

Kaka heeft zijn beste jaren als linkshalf gespeeld. Naar binnen komen en krullen. Hij past wel in het systeem.

19 augustus 2012 om 20:54

oke als dat zo is zou het wel kunnen in het systeem dat er word gespeeld, het zou dan wel de nieuwe Hagi worden denk ik voor Galatasaray.

20 augustus 2012 om 01:42

Ik hoop dat Kaka naar Milan gaat waar die thuis hoort. In Milaan is ie een legende en de fans hopen natuurlijk dat ie teruggaat

20 augustus 2012 om 04:34

Galatasaray gaat zowiezo (!) of; Kaká, of Ricardo Quaresma, of Arda Turan halen.
Real Madrid is overtuigd, nu Kaká nog. Gaat de transfer niet door, gaan ze kijken naar Quaresma en Arda.

20 augustus 2012 om 12:23

Ik zou het doodse zonde vinden als Kaka of Quaresma per direct komt. Galatasaray wil een gearriveerde speler kopen, terwijl ze Baros en Riera nog niet hebben kunnen dumpen.

Tot nu toe waren alle transfers nuttig, maar vanaf nu zal elke transfer tig keer overwogen moeten worden. De resterende weken van de transfermarkt leiden veelal tot paniek- en miskopen. Kaka en Quaresma klinken leuk in het oor, maar zijn evenzuur als ze geblesseerd zijn of geen zin meer hebben. De hele natie tipt Emre Colak als een veelbelovende middenvelder, maar dezelfde personen zien de komst van Kaka zitten. Dit is echt tegenstrijdig. Hoeveel wedstrijden zal een Emre spelen als Kaka of Quaresma komt? Niemand kan mij wijsmaken dat Terim Kaka met Emre gaat rouleren, als we er toch vanuit gaan. Wat voor nut heeft een Kaka als je hem systematisch gaat laten banken?

Als Galatasaray nog steeds een pluimpje wil krijgen voor haar beleid, dan moeten ze eerst Baros en Riera verkopen en Emre gegarandeerd (mits in vorm) dertig wedstrijden per seizoen laten spelen. Anders klopt het beleid helaas niet. Dit zal ik dan met pijn in mijn hart benadrukken als puntje bij paaltje komt.

Ons voorzitter Aysal blaakt van zelfvertrouwen, maar te veel daarvan is ook niet goed. Als een Gs-fan van hart en nieren moet ik ook aan andere aspecten dan het veldspel denken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Galatasaray

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
3.Besiktas5814
4.Bursaspor5511
Voor de complete stand: Spor Toto Süper Lig
SpelersPositieW
Selçuk InanMiddenvelder316
Nordin AmrabatAanvaller301
Burak YilmazAanvaller3024
Hamit AltintopMiddenvelder290
Emmanuel EbouéVerdediger280
Umut BulutAanvaller2712
Voor de complete selectie: Clubpagina Galatasaray.

202 fans
Middenvelder, 31 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Real Madrid 18 3 2 1
2011/2012 Real Madrid 27 5 3 0
2010/2011 Real Madrid 14 7 0 0
2009/2010 Real Madrid 25 8 3 0
2008/2009 AC Milan 31 16 4 0
Laatste voetbalnieuws

‘Kaká blijft en hoopt op weerzien met Ancelotti’

Kaká speelde het voorbije seizoen met de gedachte Real Madrid te gaan verlaten, maar nu José Mourinho weg is gaat hij voor een nieuwe kans. Carlo Ancelotti wordt mogelijk de nieuwe trainer en aan hem bewaart Kaká geweldige herinneringen.Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Martin Jol lijkt ervoor te gaan zorgen dat de droom van Ryan Babel uitkomt. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3476563 seconden.