Voetbalzone

Tadic: 'De manier waarop ze me schopten is niet normaal'

Zondag, 19 augustus 2012 om 11:40

De spelers van NAC Breda hadden blijkbaar goed opgelet bij het zien van de beelden van de wedstrijd tussen FC Twente en FC Groningen. Dusan Tadic was in dit duel de uitblinker bij de Tukkers, met twee doelpunten en twee assists, en de vleugelaanvaller werd zaterdagavond dan ook constant neergehaald. "De manier waarop ze me schopten is niet normaal", zei Tadic.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

19 augustus 2012 om 11:47

Hoe behendiger je dribbelt, hoe eerder je schoppen krijgt van trage tegenstanders.
Sad but true.

19 augustus 2012 om 13:17

Klopt, dat is tegenwoordig de harde realiteit, daarom valt Barça nu door de mand, want Barça heeft amper fysieke kracht, dus ploegen spelen daar steeds vaker op in, trappen de sterren kapot, en dan is het 'beste team aller tijden' niet meer zo goed.

19 augustus 2012 om 11:48

Het was ook behoorlijk anti voetbal van Nac. Ik vond dat de scheids Tadic te weinig in bescherming nam. Hij had gewoon rood aan een speler van Nac moeten geven. Stevig voetbal ok, maar iemand steeds bewust willen blesseren ??? Heel bedenkelijk niveau. Is dit de norm van het gehavende kwalitatieve arme Nac voor de rest van dit seizoen ??

19 augustus 2012 om 11:54

Als de scheids echt consequent had gefloten hadden ze na 15 minuten al drie gele kaarten. Maarja ze waren al aan het fluiten en een scheids zal nooit helemaal objectief zijn met een schreeuwend publiek. Hadouir had trouwens ook geel moeten krijgen, een vuile sliding van achter.

19 augustus 2012 om 12:11

Inderdaad, Hadouir had echt geel moeten krijgen, en zijn reactie daarna richting de scheids, had voor mij genoeg geweest voor een kaart in de kleur van het Twente logo...

19 augustus 2012 om 13:06

Dat viel mij ook al op inderdaad, en ik weet zeker dat Douglas geen geel kreeg als dat publiek niet zo overdreven reageerde. Misschien moeten ze Blom (en wat andere scheidsrechters) een keer naar Polen of Griekenland sturen.

19 augustus 2012 om 13:11

Volgens mijn is een tackel van achter rood waard. En het was gewoon een vieze tackel van Douglas, dus hij had gewoon rood kunnen krijgen.

19 augustus 2012 om 13:15

Ik dacht dat Blom hadouir ook geel had gegeven, maar ik zie dat dat niet zo is. Is wel slecht van de scheids.

19 augustus 2012 om 13:29

Jantjenac, als de scheidsrechter jouw normen zou handhaven dan was de wedstrijd na een minuut of 20 gestaakt geweest omdat NAC niet genoeg spelers op het veld had staan.
De situatie van Douglas was nauwelijks een overtreding te noemen, hij wil met een sliding een bal blokken en raakt de man in mijn ogen niet, dat die 'man' wel valt en theater maakt + de opgefokte reactie van het publiek leveren Douglas een gele kaart op. Doordat Blom al genoodzaakt was NAC wat kaarten te geven vond ik het ook een beetje een alibi kaart van Blom. Onder het mom van, ik pak FC Twente ook aan. Geen goede instelling voor een scheids lijkt mij.

19 augustus 2012 om 13:29

Is dit een serieuze reactie? Iedereen kon zien in de herhaling dat die speler van NAC 3x doorrolde en daarna weer gelijk stond.

Daarentegen de overtreding van Hadouir (die misschien wel meer dan geel verdiende) en met al die andere schop-acties van die verdedigers had NAC de wedstrijd nooit met 11 man moeten eindigen.

Maar goed, als je voetballend veel te kort komt, moet je het misschien daarop gooien.

19 augustus 2012 om 16:48

Tadic is een Servische aansteller. Inderdaad werd hij 1x door Looms onjuist aangevallen, maar daarna was alles een enorme aanstellerij. Dat Hadouir geel had moeten hebben is ook correct, maar wat nog correcter was geweest, was een rode kaart voor Douglas. Het gebeurde vlak voor de tribune waar ik zit en het was gewoon van achteren tegen de achillespees! Dus Rood ! Maar ja, de scheids was al door de warmte bevangen en voorts ook nog eens pro Tukkers. Wat mag je dan verwachten?

19 augustus 2012 om 17:02

Douglas ging duidelijk voor de bal. Speler werd ook geeneens geraakt,maar maakte verschrikkelijk theater zodat domme figuren als jij het zogenaamd hebben gezien.
NAC speelde gewoon heel vies en had er gewoon wat af moeten sturen van Nac.

20 augustus 2012 om 15:02

Volgensmij zeg je dat alleen maar omdat je een NAC supporter bent.

20 augustus 2012 om 15:02

Volgensmij zeg je dat alleen maar omdat je een NAC supporter bent.

19 augustus 2012 om 11:48

Elke schop is een compliment, want het toont de onmacht van de tegenstander. Tadic kan derhalve uitermate trots wezen op zichzelf.

19 augustus 2012 om 11:54

Ik denk dat hij liever trots is zonder een zak ijs op zijn benen na elke wedstrijd ;

19 augustus 2012 om 11:55

we weten dat Tadic in staat is om 34 wedstrijden per seizoen te voetballen maar als de trend van Nac ingezet gaat worden dan haalt hij maar een wedstrijd of 27. Tja van dit soort complimenten zit tadic niet op te wachten.

19 augustus 2012 om 12:40

Geef ik je gelijk in, als je een paar overtredingen maakt oke.
Maar ja bij Tadic vond ik het wel opvallen.

Verder geeft hij toch weer aan dat resultaat belangrijker is dan zichzelf.
Hij stelt het team dus voorop.
Hoop ook voor hem en Twente dat hij de volgende wedstrijd er gewoon bij kan zijn.

19 augustus 2012 om 11:50

Het is de schone taak van de scheidsrechters om dit soort spelers te beschermen. Nu zijn dat uiteindelijk ook maar mensen dus zij zien ook niet alles. Maar de spelers zelf hebben ook boter op het hoofd als het gaat om het in stand houden van dit soort taktieken. Een scheidsrechter kan namelijk nooit weten of iemand werkelijk geraakt is en pijn heeft, of dat hij voor de zoveelste keer te maken heeft met een comediant die heel tactisch zijn tegenstander een kaart probeert aan te naaien.

19 augustus 2012 om 11:50

Scheidsrechter moeten tegen dit soort aanslagen optreden, in plaats van die lullige kaartjes uit te delen en regeltjes strikt te handhaven. Blom was gisteren ook weer van 2 kanten niet goed aan het fluiten, net als Makkelie bij PSV - Roda. Sommige beslissingen zijn gewoon zo wazig.

Teams hebben het recht zo te spelen, maar dan wel met een scheidsrechter die de ernst van sommige situaties goed in schat.

19 augustus 2012 om 11:51

Dit gaat hij nog wel vaker meemaken. Hetzelfde geldt denk ik voor Felipe Gutierrez. Klein, behendig, moeilijk van de bal te krijgen........dat wordt schoppen.

19 augustus 2012 om 11:51

Het ging inderdaad veeeel te ver. Vooral het natrappen van Hadouir die nog niet eens geel kreeg!

19 augustus 2012 om 16:54

Ook boter op je hoofd? Inderdaad had Hadouir geel moeten hebben, maar de overtreding van Douglas op Schalk was diep rood waard geweest! Dat dit niet gebeurde is de schuld van de scheidsrechters, die altijd weer de overtredingen van de spelers van de zgn topploegen minder zwaar bestraffen dan van de spelers van andere verenigingen. Denk ook maar eens aan de niet bestrafte charge van Van Bommel in de wedstrijd tegen Rkc.

19 augustus 2012 om 11:53

Hahah was ook wel erg triest wat Breda liet zien..br Beetje het anti-voetbal speelde Nac.br Proberen Twente het voetballend onmogelijk te maken, jammer voor de wedstrijd maar miss wel enigste manier om een resultaat te halen..br Overigens vind ik Nac 'ook' een erg matig elftal hebben.

19 augustus 2012 om 11:53

Haha ik ben helemaal uitgekeken op NAC sinds gisteren, en 1 speler op het veld die ik gewoon totaal niet kan uitstaan: Lurling. Voor de rest speelde twente sterk en had de stand natuurlijk veel hoger moeten uitvallen.

19 augustus 2012 om 12:11

Spijker op de kop jordfct, Lurling is een belediging voor het voetbal. Jammer dat niemand hem ooit een rotschop geeft. Ik hoop dan altijd maar dat jongens als Douglas, Chadli en Fer die Lurling na een wedstrijd nog ergens tegenkomen en hem er even flink wat van zeggen. Wat een zuiger.

19 augustus 2012 om 11:54

Echt een schande dat Nac. Zat met verbazing naar de samenvatting te kijken en met nog meer verbazing naar die waardeloze vent van een Blom. Ongelooflijk dat hij geen rode kaart (meerdere eigenlijk) getrokken heeft.

19 augustus 2012 om 12:04

Dit toont aan dat er twee dingen moeten gebeuren:

A: Er moeten twee scheidsrechters in het veld komen. Op iedere helft 1.
Het tempo is zo hoog, dat is niet meer door 1 man te behappen;

en

B: Er moet een video-scheids komen die ook dit soort aanslagen, via video-scherm, kan beoordelen en doorgeven.

Geen conservatief beleid voeren Knvb en dit kenbaar maken aan de Fifa.

Durf je nek uit te steken. Het is in het algemeen belang van alle spelers.
Succes

19 augustus 2012 om 12:28

C: Goede scheids. Je gaat mij niet vertellen dat Blom het meerendeel van die aanslagen niet heeft gezien. Totaal vekeerde inschattingen maakt die man.

19 augustus 2012 om 12:52

Misschien was het de warmte bassie112? Anders kun je het toch niet verdedigen wat Blom liet zien. En dan ook nog twee alibi kaarten uit delen aan FC Twente...

19 augustus 2012 om 13:28

Die kaarten wie twente kreeg waren gewoon terecht als je de regels er op na leest, daar wil ik helemaal niet over discuseren.
Wat Nac met name het 1e kwartier liet zien was belachelijk. Ze waren maar met 1 ding bezig: Tadic uit de wedstrijd schoppen. Daar had Blom bij de 1e redelijke overtreding een kaart moeten trekken, en bij de volgende meteen rood moeten geven, dan zijn dat soort tactische onbenulligheden binnen de kortste keren ook verdwenen, en kunnen we het gewoon over voetbal hebben.

19 augustus 2012 om 13:43

Die van Brama was 100% aangenaaid door Lulring. Die van Douglas valt wat meer voor te zeggen doordat hij een risico neemt, alhoewel het in mijn ogen gewoon een bloktackle is, en hij de man niet eens raakt. Daarom vind ik het twee alibi kaarten, onder het mom van: ik pak FC Twente ook aan. Onnodig, een typisch kenmerk van een zwakke scheidsrechter. Dat hij verder verzuimde in te grijpen en een grens te trekken draagt daar aan bij.

19 augustus 2012 om 15:45

Ik ben een voorstander van hard spel en zoveel mogelijk door laten spelen, maar zodra er spelers zijn die moetwillig een speler willen afstoppen door ze te blesseren dan moeten er kaarten komen. Blom vond het schijnbaar niet nodig om Tadic in bescherming te nemen of hij was weer gehersenspoelt door de instructies vanuit Zeist. Als scheids moet je de wedstrijd lezen. Dat was ver te zoeken bij Blom. Als Tadic zwaar geblesseerd van het veld was gedragen dan was dat Blom aan te dragen.

21 augustus 2012 om 16:36

Juffrouw Tadic is een Suarez in het kwadraat. Dat Twente-supporters dit niet willen zien begrijp ik nog wel, immers Zij is hun lieveling. Dat het bij Twentesupporters ook nog ontbreekt aan voetbalkennis, begrijp ik ook en daar stoor ik mij verder ook niet aan. Maar ga mij niet vertellen dat de Nederlandse scheidsrechters bij vele eredivisiewedstrijden niet in het voordeel van die Tukkers blazen. Want als je dat stelt, dan heb je werkelijk helemaal geen verstand van het spelletje.

Om te stellen dat Douglas voor de bal ging en zijn tegenstander bleef doorrollen, is grote onzin. Douglas (2.00 m) ging misschien wel voor de bal. maar via de achillespees van zijn tegenstander. Je focussen op de bal en rucksichtlos alles voor die bal elimineren! En deze tegenstander van 1.65 m heet trouwens Schalk. Dus Twentesupporters probeer ook wat aan jullie algemene (voetbal-)ontwikkeling te doen.

Overigens hebben jullie twee formidabele spelers in jullie gelederen lopen: Fer en Schilder !

19 augustus 2012 om 12:00

NAC schopte op een gegeven moment echt op alles wat bewoog en vooral Tadic moest het ontgelden.
Het was bewust schoppen , dus ik vond dat Blom nog strenger moest optreden. Rood ipv geel kon meestal gewoon ook. Daarnaast moest Hadiour er sowieso met rood af.
Blom had Tadic beter moeten beschermen , hij leek wel vogelvrij.

19 augustus 2012 om 12:02

Dit krijg je altijd bij voetballers die sneller of technischer zijn dan zij zelf. Jammer maar waar!

19 augustus 2012 om 12:20

Overtredingen zijn daar vaak een logisch gevolg van, dat is correct. Maar dat betreft dan geen zware overtredingen, maar kleine tikjes omdat de speler zelf te laat is, of om een aanval te smoren. NAC schopte gisteren bij vlagen om te blesseren had ik de indruk (en ik was zo te zien niet de enige), en dat heeft niet met een gebrek aan kwaliteit te maken...

19 augustus 2012 om 12:05

En dan hoor je de coach na afloop ook nog zeggen van we hebben hard gewerkt en gevochten voor wat we waard zijn.
Er zijn grenzen lijkt me...zou me kapot schamen als nac supporter als het zo moet.

19 augustus 2012 om 12:05

Vond zeker hadouir als een opgefokt ventje spelen, deelde een paar schoppen uit(vooral gericht naar Leroy Fer). De enige Nac speler die nog enigzinds dreigend was, was zoals elke week Anthony Lurling. Twente hield Nac ook wel heel erg lang in de wedstrijd, daarom hield Nac steeds nog hoop op een punt.

19 augustus 2012 om 12:07

NAC heeft zo weinig kwaliteit, dat dit de enige mogelijkheid is om de tegenstander af te stoppen. Gaan we helaas dit seizoen nog veel vaker zien in Breda.

19 augustus 2012 om 12:09

Ach dat kun je verwachten als je tegen NAC speelt, die schoppen alleen maar de volle wedstrijd met hun walgelijke anti-voetbal. Wat een mannetjes lopen daar rond zeg.

19 augustus 2012 om 12:09

Snelle spelers krijgen vaker trappen, omdat de tegenstander te traag is. Je ziet dat ook bij oudere spelers, van wie de handelingsvermogens langzamer zijn geworden. Die maken dan meer overtredingen, omdat ze dezelfde beweging maken, waarmee ze vroeger de bal haddden, maar nu te laat komen en de speler raken (davids, Van Bommel). Er hoort wel wat strikter tegen opgetreden te worden, maar dan wel beide kanten op. Af en toe zie ik namelijk Douglas en Wisgerhof ook overtredingen maken, waarvan je kunt denken dat ze ook wel een kaartje mogen krijgen. Tadic moet echter anticiperen op aanslagen, zoals Messi, Ronaldo en Cruijff dat kunnen (konden).

Edit: veel tikfouten

19 augustus 2012 om 12:29

Tadic is wel goed maar je gaat hem nu vergelijken met wereldtoppers. Die zijn toch allemaal net wat sneller in de handeling waardoor ze meer kunnen ontwijken. Tadic is ook niet heel erg snel waardoor hij eerder geraakt kan worden.

19 augustus 2012 om 12:13

Ja vind je het gek Tadic kon in zijn eentje de hele verdediging van Nac wegsspelen en daarom pakten ze hem aan. Ik vond het echt anti voetbal wat de nac spelers gister lieten zien. Maarja dat hoort er nou eenmaal ook bij. Gelukkig heeft de betere team gister gewonnen en dat was toch echt Fc Twente.

19 augustus 2012 om 12:17

Strijd en passie, ok. Maar er zaten er gewoon meerdere bij gisteren die eropuit waren spelers van FC Twente te blesseren. Spijtig, Karelse mag zich schamen dat hij zijn spelers met zo'n instelling de wei instuurt.

19 augustus 2012 om 12:18

Wat mijdan ook bevreemd is dat tijdens de rust de overtreding van Douglas naar verhouding veel suggestieve negatieve aandacht kreeg bij EL. Terwijl de overtredingen van NAC zwaar onderbelicht bleven. Dit is gewoon stemming makerij. Geel is gewoon terecht, door emmeren over het had rood moeten vond ik ongepast met name door het spelbeeld wat NAC liet zien.

19 augustus 2012 om 12:23

Zelfs geel was voor Douglas aan de zware kant, maar door de 'voorgeschiedenis', dus de 3 gele kaarten van NAC en het opgefokte publiek was het niet onlogisch dat de eerste lichte overtreding van FC Twente exorbitant bestraft zou worden. De speler van NAC lijkt de bal weg te willen rossen, Douglas wil hem blokken, de speler van NAC kapt maar wordt niet/nauwelijks geraakt door Douglas. 'gelukkig' maakte zijn theater 'een hoop goed', en pakte Douglas geel. Brama werd overigens ook nog een gele kaart aangenaaid trouwens, door matennaaier Lurling.

19 augustus 2012 om 12:30

Je kan van NAC niet verwachten dat ze Twente bestrijden met verzorgd voetbal.
Hard werken, erbovenop klappen en daardoor resultaat halen, Noad, zo zien we het graag in Breda.
Chadli en Tadic zijn samen meer waard dan het hele elftal van Nac, dus moet je ze proberen uit te schakelen. Zo werkt het spelletje nou eenmaal.

Zal vast niet de laatste keer zijn tegen technisch betere tegenstanders.

Voor de neutrale supporter is het vast dramatisch om naar te kijken, maar voor mooi voetbal moet je niet op de eredivisie afstemmen.

19 augustus 2012 om 12:41

" Maar voor mooi voetbal moet je niet op de eredivisie afstemmen"; zegt meer over de beleving die jij aan het voetbal geeft t.o.v. de rest van Nederland.
Ik ga er van uit dat je alleen deze mening hebt.

Juist het vaderlandse voetbal kan zeer aantrekkelijk zijn met technische ploegen zoals bijvoorbeeld Az; FC Twente; Ajax.

Dat jij bij een andere categorie voetbal liefhebbers hoort is goed, maar moedig niet het aanslagenvoetbal van gisterenavond aan.
NAC was de mindere ; sowhat, ga strijdend ten onder en wees een toonbeeld naar je supportes toe i.p.v. het oorlogengeschut op 1 enkele speler.
Succes.

19 augustus 2012 om 12:45

Geloof mij, er komt bij NAC niemand meer met de illusie naar het stadion dat we goed voetbal gaan zien.
Het enige wat we nog vragen is knokken voor elke meter en hopen op een goed resultaat.
Zolang dat gebeurd gaan we nog redelijk tevreden naar huis.

19 augustus 2012 om 12:51

Dank voor je heldere uitleg.
Ik weet nu genoeg.

19 augustus 2012 om 13:55

Jakkerr
Sorry voor de Nac-ers wie wel goed voetbal willen zien, Maar kun je het Nac Bestuur dan niet vragen of ze NAC niet een paar divisies lager willen laten inschalen, want wat ik gisteren gezien heb, en met name het 1e kwartier had niks met voetbal te maken, het was gewoon gericht om spelers uit de wedstrijd te schoppen.
knokken voor elke meter is goed, en dat daar fysiek gespeeld word kan ik ook nog begrijpen, maar om met het doel de wedstrijd ingaan om de tegenstander te blesseren, dat is gewoon schandalig, en ik heb er ook geen goed woord voor over. Dan ga je maar met een goed gevoel naar huis, in de wetenschap dat je de betere spelers uit de competitie kunt schoppen, ik zou zeggen schaam je kapot.

19 augustus 2012 om 14:11

Dat mag jij vinden, feit blijft dat als NAC beter stond op te letten bij die corner we een punt pakken tegen een club met 5x onze begroting. Dan staan er 17.000 man feest te vieren, zelfs als er 5 spelers van de tegenstander niet meer kunnen lopen. Gefeliciteerd met de verdiende overwinning.

19 augustus 2012 om 14:22

@jakkerr: knokken voor elke meter is iets anders dan een speler overhoop schoppen. Dat laatste als publiek aanmoedigen is ziekelijk en uiterst betreurenswaardig.

19 augustus 2012 om 14:51

Tadic liep zich een aantal keer flink aan te stellen in het begin van de wedstrijd en daar reageerde een paar Nac-spelers op door hem hardhandig aan te pakken.
Daardoor kregen deze spelers een gele kaart, precies waar Tadic naar op zoek was.

19 augustus 2012 om 17:07

Het is maar net met welke voetbal bril je zit te kijken. Ik vond die overtreding op Tadic net zo erg als jullie die overtreding van Douglas. Die speler van NAC ging ook bijzonder mooi liggen. Douglas misschien terecht geel maar die van jullie kan er ook wat van. Super anti voetbal!

19 augustus 2012 om 12:30

NAC speelde echt antivoetbal, herrinerde mij echt terug aan het De Graafschap van vorig jaar. Echt belachelijk. Maarja, ze kunnen het voetballend bij lange na niet aan, dus gaan ze maar schoppen.

Blom had er best eentje vanaf mogen sturen. Voetballen kan NAC niet, dus gaan ze maar tegen iets anders aan schoppen.

21 augustus 2012 om 16:46

Inderdaad had er eentje van het veld moeten worden gezonden. Douglas. Maar ja, dan had hij het minimale aantal wedstrijden om voor het Nl-elftal te mogen spelen, niet gehaald. Dus daarom maar geen rood. Waar die scheidsrechters al niet aan moeten denken als ze het veld in worden gezonden.

19 augustus 2012 om 12:30

ik zit dan zo en nu dan toch te denken waar NAC op traint? ze komen in mijn ogen per week geen stap verder. en als je dit nu hoort hoe agressief NAC was, dan lijkt het vrijwel hopeloos

Tadic vin dik een prachtige speler, een voorbeeldig prof. een echte prof!

19 augustus 2012 om 12:35

De hele instelling van NAC was bedenkelijk. Wat nou 'avondje Nac?' De thuisploeg met een handbalopstelling het veld op sturen en schoppen op alles wat beweegt en niet in het geel zwart speelt. Viel me zwaar van NAC tegen.

19 augustus 2012 om 12:47

Ik vind dit een beetje naïef. Als NAC ging voetballen dan werd het helemaal 5-0 voor Twente. De enige manier waarop de mindere goden topclubs kunnen afstoppen is met fysiek voetbal. Dat is niet iets wat NAC heeft uitgevonden, maar iets dat je overal ziet. Dat NAC soms te ver ging, daar is een scheidsrechters voor. Hij beoordeelt tackles en als hij dit consequent verkeerd doet, is dat aan hem te wijten.

19 augustus 2012 om 12:54

Wat is Tadic een goede speler zeg,

19 augustus 2012 om 13:03

Ik vind dat schoppen ook erg en dat kan Tadic zo geblesseerd maken, maar als Twente supporter snap ik het harde spel van NAC ook, als ze net zoals Groningen gaan verdedigen dan verlies je dit met 0-5 dan kun je toch beter dit hebben, zon looms zat toch beter op Tadic dan die johanson ofzo, ik denk dat Maasland vorige week graag de gretig heid van NAC willen zien. Tegen lagere teams moeten ze natuurlijk thuis gaan voetballen en daar de punten pakken om degradatie te voorkomen, maar door het harde spel was NAC uiteindelijk wel dicht bij een punt en dat zou dan en extra punt zijn tegen een topteam. Zo moeten ze toch degradatie voorkomen. Ik vind NAC wel een erg zwak team hebben , ik dacht dat zon hadouir een goede voetballer was maar hij was gisteren wel te veel bezig met andere dingen ipv voetballen

19 augustus 2012 om 13:14

Er is niets mis met verdedigen of hard spel zo lang het fair is, NAC begon gisteren aan de wedstrijd om spelers te blesseren en daar heb ik wel een probleem mee, Blom had veel harder en consequenter moeten optreden.

19 augustus 2012 om 13:22

Inderdaad Riche, natuurlijk kan NAC hard spel spelen, en levert ze dit wellicht meer kans op de overwinning op. Maar ik vind dat er een duidelijke scheiding is tussen hard en fel spel, en asociaal spel waar meermaals overtredingen plaatsvinden die enkel de intentie hebben om de speler te blesseren. En ik vind ook dat NAC die scheidslijn gisteren meermaals (ruimschoots) gepaseerd is. Dat kan niet de bedoeling zijn.

19 augustus 2012 om 13:11

Scheidsrechter Blom, ik snap heel goed, dat de Uefa u heeft laten degraderen. Niet optreden bij zware overtredingen, Die schoppers van NAC netzoveel kaarten geven als de voetballers van Twente.
Slechtste man van het veld, met afstand.

19 augustus 2012 om 13:14

Wat een ophef allemaal hier joh, ook dit hoort bij het voetbal.

19 augustus 2012 om 13:28

De tegenstander doelbewust proberen te blesseren hoort niet bij het voetbal.

19 augustus 2012 om 15:01

Dat klopt, maar dat gebeurd toch overal tegenwoordig...?!

19 augustus 2012 om 13:19

Hij moet er juist blij mee zijn, dan wordt ie tenminste ook wat harder, voetbal is niks voor aanstellers, overigens ging Nac wel erg ver over de schreef, daar is geen twijfel over.

19 augustus 2012 om 13:39

Wat te denken van het moment waar Tadic' scheenbeen bijna volledig door midden werd getrapt in het strafschopgebied, dat was al een penalty, maar het was volgens de scheids waarschijnlijk te vroeg in de wedstrijd voor een penalty.

19 augustus 2012 om 13:55

Blom floot gisteravond weer des Bloms. Aanslagen van NAC werden nauwelijks bestraft. Tadic werd echt gezocht en ik was blij dat hij na het 1e kwartier nog kon lopen. Ik begrijp dat wanneer je als ploeg veruit de mindere bent dit door veel inzet wilt compenseren en als dat op een faire manier gebeurt heeft niemand daar problemen mee. Maar wat Nac gisteravond liet zien leek nergens op. Bewuste aanslagen, natrappen enz. Gelukkig is Twente er zonder blessures en met 3 punten in de zak weggekomen.

19 augustus 2012 om 14:24

Ach, Blom was waarschijnlijk ook bevangen door de hitte... Mag ik hopen in ieder geval, want ahij floot niet de beste wedstrijd uit z'n carrière.

19 augustus 2012 om 15:05

Hij is niet voor niks gedegradeerd uit de elite klasse.

19 augustus 2012 om 15:19

Ach ik maak me niet zo druk om de kritiek van mensen op het NAC van gister. We kunnen wel lief zijn tegen Tadic en de rest maar dan was het gister geen 0-1 maar 0-10. NAC komt kwalitatief tekort, speelt tegen een goed kampioenselftal en mensen verwachten dat NAC het maar op techniek moet uitspelen... Ontzettend naief. Heb alleen maar ongefundeerde kritiek gezien, wat zouden de spelers van NAC kunnen doen om de tukkers (en alle andere betere clubs) af te stoppen? Technisch, tactisch, fysiek, economisch, persoonlijke klasse.... In elk opzicht zijn we minder en dat weten we ook. Is het gevolg van jarenlang wanbeleid. Feit is dat het spelen tegen een club die speelt zoals NAC gister, moeilijk voetballen is. En is dat juist niet de bedoeling, dat de tegenstander niet fatsoenlijk kan voetballen?! Mij maakt het niet uit hoe. Mensen moeten beseffen dat niet iedereen met een cola en een zakje chips in het stadion zitten met hun mond dicht, de wedstrijd verlaten in de 85e minuut met een 2-0 voorsprong en fluiten in de rust omdat ze maar met 2-0 voorstaan. Strijdlusten inzet zien we graag in Breda, jullie niet. Veel plezier bij je eigen clubje dan!

19 augustus 2012 om 15:53

Dit was de enige taktiek die NAC kon gebruiken tegen Twente inderdaad. Zelfs een gelijk spel was bijna een mogelijkheid dus wat dat betreft heeft het goed uitgepakt voor Nac. Maar dat betekent niet dat je geen commentaar mag hebben op het spel. NAC speelde anti-voetbal eerste klas en probeerde via overtredingen Twente uit het spel te halen. Als je dan ook nog een waardeloze zwakke scheids in het veld hebt staan dan ben ik al blij dat Twente zonder zware blessures van het veld was afgestapt. Dit had gewoon weinig met voetbal te maken. Als NAC zo tegen elke betere tegenstander gaat spelen dan wens ik je veel plezier. Ik verwacht(e) meer van Nac.

19 augustus 2012 om 15:49

Een goede scheids had NAC 2 of 3 rode kaarten gegeven, ze gingen als slagers tekeer en Blom doet er praktisch niets tegen, als dit tegen ajax was gebeurd, had je de media moeten horen schreeuwen om moord en brand.......dat is de wereld waar we vandaag de dag in leven. Helaas winnen de slechterikken steeds meer dan de goederikken. Nu hopen dat Tadic aansterkt. Slecht voorbeeld van NAC en het scheidsrechterskorps hoe om te gaan met dit soort 'voetbal'.

19 augustus 2012 om 17:03

Ik vergeet nooit hoe Twentespeler Niels Wellenberg door Lurling bijna door midden geschopt werd. Wat een anti voetbal is dit. Gisteravond schrok ik ervan en ik had ook echt gedacht dat Tadic minstens een botbreuk had. God zij dank valt het mee. En die NAC supporters maar fluiten naar Douglas, belachelijk. Douglas is een softe engel bij die Lurling vergeleken. Blij dat Twente hier gewonnen heeft zonder ernstige blessures.

19 augustus 2012 om 18:13

Wellenberg is lang geleden en Lurling is ouder en wijzer geworden. Hij maakt niet echt meer smerige overtredingen, iig niet opzettelijk, hij is soms wat lomp en te laat zoals gisteren. Verder heeft dat incident niks met gisteren of anti voetbal te maken. En is verdedigen en zorgen dat de tegenstander, of poging tot vorm, ook geen onderdeel van er spelletje voetbal? Anti voetbal is de hele tijd de bal uit trappen,'theater maken en tijd rekken(das allemaal geen voetbal) verdedigen en strijden is wel voetbal..

Tadic liep zich meer aan te stellen dan wat anders, want hij stond iedere keer weer snel op als de scheids aan kwam om verhaal te halen en een kaart aan te smeren.
Douglas werd uit gefloten omdat hij een overtreding van achter maakte en nog een paar andere kleine smerige overtredingen die niet bestraft werden(gewoon slim gedaan van deze beste man) en slechts geel had, maar wel een keer kwam roepen bij de scheids na een overtreding op een mede speler..

19 augustus 2012 om 17:28

Wat zitten jullie elkaar op te fokken zeg. Het lijkt nu net of het oorlog was. NAC had inderdaad af en toe harde overtredingen die niet nodig waren maar om nou te zeggen dat ze met doel om spelers te blesseren het veld in gingen...nee. Blom had inderdaad ook niet zijn beste dag. Doe aub niet alsof NAC nou zo'n harde ploeg heeft die anti-voetbal spelen zoals De Graafschap vorig jaar...wat een onzin

19 augustus 2012 om 18:36

Zouden alle schijnheiligen die hier zitten te zeuren over kaarten gewoon stil willen blijven. Alle gegeven kaarten waren terecht. Sommige hadden zwaarder gestraft moeten worden. Maar wel gewoon terecht. Beetje zielig van sommige Twente supporter, dat zeker. Zoals gewoonlijk zijn alle tegenstander boefjes en doen jullie spelertjes nooit niets. Dit gebeurt gewoon en elke supporter verdedigd zijn eigen ploegje. In plaats van als een gefrustreerde kip te zeuren, meldt je eigen bij de Knvb en wordt scheidsrechter

19 augustus 2012 om 18:43

Echt flauwe opmerkingen hier en wat een ophef.
Ik heb er ook werkelijk niemand over gehoord en MC Laren was zelf lovend over de strijdlust en het publiek van Nac.

Laat me niet lachen, het klasseverschil was enorm gisteren en NAC heeft als ploeg gestreden.

Dit team kan gewoon niet beter, maar probeert wél te voetballen...
Het heeft er niet eens de spelers voor om met 11 man achterover te leunen.
Dat men daar toe gedwongen wordt omdat Twente 24x beter is is een ander verhaal.

NAC begon aan de wedstrijd om spelers te blesseren haha... tuurlijk. We hebben Mark Looms op linksback, das de ideale schoonzoon maar die is gewoon honderd keer te laat bij iedere bal en probeert dan onbeholpen hier en daar wat te forceren. Alsof Mark Looms dacht: zo laat ik die Tadic eens uit de wedstrijd trappen.

Succes Tadic, je zult nog veel ergere backs tegen je krijgen.

19 augustus 2012 om 20:43

Als je verdediger 100 keer per wedstrijd "gewoon te laat" is noemen ze dat ook wel Onkunde!. en zou je deze man niet verwachten in een prof wedstrijd. Dit waren gewoon duidelijk aanslagen op Tadic. Ze wisten dat ze het niet normaal voetballend konden winnnen, vandaar maar op deze manier proberen.
Vind dat het twente het op zich erg netjes gedaan heeft nog in deze hitte, en tegen zon club toch nog een 0-1.

20 augustus 2012 om 08:51

Ik hoop dat NAC ook nog eens een keer tegen zo n houthakkers elftal mag lopen die erop uit zijn spelers van NAC te blesseren Kijken of jullie dan nog zo voor het "werkvoetbal'zijn.looms had er gewoon met rood af gemoeten. Trouwens heeft die Lurling ook al een keer Wielaerd een keer door midden geschopt.een avond NAC leek meer op een avondje K1

20 augustus 2012 om 12:25

Het is natuurlijk net hoe je de wedstrijd bekijkt, ben je NAC supporter zul je die overtredingen wegwimpelen en zeggen dat Tadic zich aansteld. Ik kijk met een Twente bril en heb dus een heel andere mening. Maar bij die mening blijf ik wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Twente

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
4.Vitesse6426
6.FC Twente6227
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Luc CastaignosAanvaller3613
Dusan TadicAanvaller3512
Willem JanssenMiddenvelder323
DouglasVerdediger313
Roberto RosalesVerdediger290
Leroy FerMiddenvelder285
Robbert SchilderMiddenvelder282
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina FC Twente.

103 fans
Aanvaller, 24 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 FC Twente 35 12 5 0
2011/2012 FC Groningen 34 7 3 0
2010/2011 FC Groningen 38 7 4 0
2009/2010 Vojvodina Novi Sad 27 10 6 0
2008/2009 Vojvodina Novi Sad 29 9
Laatste voetbalnieuws

FC Twente neemt play-offzege mee uit Euroborg na fraai doelpunt

FC Twente heeft goede papieren om de finale van de play-offs te halen, waarin een ticket voor de voorronde van de Europa League verdiend kan worden. De Tukkers wonnen donderdagavond met...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Gonzalo Higuaín kan nu al een record op zijn naam schrijven bij Arsenal. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.8125 seconden.