Voetbalzone

Barcelona haalt na Fàbregas weer middenvelder van Arsenal

Zaterdag, 18 augustus 2012 om 18:04

Arsenal raakt na Robin van Persie opnieuw een belangrijke basisspeler kwijt. Kort na afloop van de thuiswedstrijd tegen Sunderland (0-0) maken the Gunners op de website van de club bekend dat Alexandre Song is verkocht aan Barcelona. De middenvelder zal maandag medisch gekeurd worden bij de Spaanse club, waar hij de vervanger wordt van Seydou Keita.

/

Wanneer Song zonder problemen door de keuring komt, zal hij een vijfjarig contract tekenen, met een gelimiteerde afkoopsom van tachtig miljoen euro. Het is niet bekend hoeveel Barcelona betaalt voor de middenvelder, die nog een driejarig contract had bij Arsenal. Volgens Engelse media gaat het om een bedrag van ongeveer negentien miljoen euro.

Na Jordi Alba is de 25-jarige Song de tweede zomeraanwinst van Barcelona, dat vorig jaar ook al een middenvelder van Arsenal haalde. Toen maakte Cesc Fàbregas de overstap: nu volgt Song dus zijn voorbeeld. De robuuste middenvelder uit Kameroen speelde in totaal 138 competitiewedstrijden voor Arsenal, dat hem in 2005 ophaalde bij Bastia. Het is niet bekend of Arsenal nog een vervanger zal gaan halen.

Poll

Alexander Song is een goede aanwinst voor Barcelona

18 augustus 2012 om 18:06

Ik weet niet of het echt nodig was, maarja Xavi en Iniesta raken op leeftijd.
Zonde voor Arsenal, maar met Cazorla erbij is het wel goed.

18 augustus 2012 om 18:13

Ik weet het niet maar Song gaat op de bank belanden.. hij is zowiezo niet gehaald om op de plek van Xavi of Iniesta te spelen daar hebben ze Fabregas en Thiago voor. Hij gaat strijden met Busquets maar denk niet dat hij hem uit de basis speelt behalve als Tito iets anders in gedachten heeft.

18 augustus 2012 om 18:35

Niemand kan Busquets vervangen. Hij houdt gewoon het bankje warm daar.

18 augustus 2012 om 18:39

De enige die veel beter is dan hem hebben ze verkocht,......dus dan houdt het wel op ja. Beetje een kansloze aankoop dit, maar ach ze moeten toch wat om hun schuld in stand te houden.

19 augustus 2012 om 02:37

Dat ze Touré toen hebben verkocht moet ze vast nog pijn doen!

18 augustus 2012 om 18:13

Vervanger voor Keita, maar ja. Heeft niks met Xavi of Iniesta te maken.

18 augustus 2012 om 18:14

Dit is de vervanger van Keita. Alleen Busquets hebben ze nu alleen als cvm. Mascherano kan er oook spelen alleen die word als CV gebruikt. Dus de spoeling was daar wat dun. Elke wedstrijd in de voorbereiding heeft Mascherano als CV gespeeld, als vervanger van Puyol. Thiago is meer de vervanger van Xavi.

Ben opzich wel blij met Song. Goed bijtertje op middenveld maar 1 die met de bal aan ze voeten ook wat kan. Maar voornamelijk een breedte aankoop.

18 augustus 2012 om 18:15

Ik vind het jammer dat Song is gehaald, maar Xavi en Iniesta hebben niet veel met deze aankoop te maken, aangezien zij op een andere positie spelen.

18 augustus 2012 om 18:07

zat er aan te komen...

wel kloten voor Arsenal! weer een grote speler weg!

18 augustus 2012 om 18:07

Is het echt nodig? Naja mooie aankoop wel van Barca en weer een aderlating voor Arsenal. Toch gaat Arsenal blijven meedoen voor die 4de plaats.

18 augustus 2012 om 18:14

Of het echt nodig is is nog maar de vraag, maar we hebben nu wel een speler die er gelijk staat of kan staan. Barca heeft in de breedte gewoon een mindere selectie dan Real Madrid dus moet er achter de eerste 11 ook nog spelers staan die een wedstrijd kunnen keren. Keita kon dit, maar de jeugdspelers vaak niet, dus ik ben blij met deze aankoop.

18 augustus 2012 om 18:21

Aan de ene kant heb je wel gelijk maar ik vind het zonde dat Song op de bank gaat belanden.. hij gaat Busquets niet uit de basis spelen.

18 augustus 2012 om 18:28

ik vind dit echt een zinloze aankoop. keita is weg, maar gebruik dan gewoon een normale verdedigende middenvelder (mascherano) als opvolger van keita. en haal een goede centrale verdediger ipv dit gepuzzel.

ik vind het zeer spijtig om te zeggen, maar ik vind een real een veel beter en sterker team hebben dan barcelona.

18 augustus 2012 om 18:49

Koscielny van Arsenal dan maar voor volgend seizoen? Als ze toch elk seizoen de beste speler van Arsenal halen..

18 augustus 2012 om 20:35

mouserati

Hoezo vind je dat? Bij real wordt immers, als we Mourinho mogen geloven, ook het een en ander gepuzzeld. Lass stond al eens rechtsback (al heb ik me laten vertellen dat Fabinho nu al stand-in van Arbeloa gaat fungeren) en Mourinho kondigde onlangs aan dat hij dacht aan Sahin op de linksbackpositie en Marcelo in een meer offensieve rol.

Ben het wel met je eens dat het halen van een centrale verdediger logischer zou zijn geweest. Maar dat Barça houdt van spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen is geen geheim. Messi kan op de flanken, in de spits, als 10 en zelfs in een controlerende rol op het middenveld (al haal je dan een te groot deel van de magie weg), Adriano werd gehaald omdat hij op elke positie achterin en op de flanken kan spelen, Mascherano speelde vanaf zijn eerste seizoen op verschillende posities en ook Cesc en Iniesta weten niet altijd op vooraf waar ze op het wedstrijdformulier komen te staan. Variatie is goed om de tegenstander te verrassen maar het is niet de bedoeling dat er teveel zwakke plekken ontstaan door genomen risico's.

19 augustus 2012 om 03:23

Song kan net als Busquets en Mascherano in de verdediging spelen. Aangezien door de dunne spoeling daar Mascherano er vaak staat en het erg goed doet hebben ze in deze multifuntionele speler ook nog eens een backup voor twee posities. Hij is een ideale backup.

18 augustus 2012 om 18:08

Ik zei het een paar dagen geleden al maar niemand geloofde het. Was al dagen bekend. Alex Song heeft ruzie gehad en voelde zich te goed voor de club - oprotten dus.

Arsenal gaat zeker een paar spelers halen nu. Sahin eerste.

Veel plezier op de bank, Song.

18 augustus 2012 om 18:18

Ik hoop dan dat je weer gelijk hebt met Sahin. ; En wat is je bron over Songs ruzie met Arsenal? Ik heb namelijk ook gelezen dat hij gelukkig is bij Arsenal.

18 augustus 2012 om 18:25

Ik weet zelf niet of het waar is maar ik heb al vaak gelezen dat dit is gebeurd:

Barcelona liet interesse voor Song zien, en Song dacht: 'hey, Barcelona, dat lijkt me leuk! daar verdien ik ook meer, dus als ik daar zoveel kan verdienen, wil ik dat bij Arsenal ook!', dus omdat hij bij Barcelona een hoger salaris zou krijgen wou zei hij tegen Wenger dat hij weg zou gaan als hij geen hogere salaris zou krijgen (beetje zoals van Persie dus). Toen kwam er ruzie en werd Wenger op een moment zo boos dat hij Song uit de selectie had gezet.

18 augustus 2012 om 18:44

Nee, Song is arrogant.

Het is eigenlijk al tijdje bekend dat Song weg is/gaat bij Arsenal en ik heb het al een tijdje gezegd hier op Voetbalzone. Op Twitter werd het al bekend door mensen als @afcamden (wist ook al van Cazorla en Wilshere #10 ver voor de media), @darrenarsenal1 etc. die contacten hebben bij Arsenal.

En ik ben even de website kwijt maar op zo'n website werd precies hetzelfde gezegd.

Als er geen problemen waren zou Arsenal Song (3 jaar contract) weg doen voor 20 miljoen.

18 augustus 2012 om 19:17

Oh, ik heb geen Twitter-account, dus ik zit daar helaas nooit. Maar die bron van jou klinkt wel betrouwbaar, dus ik ga die voortaan ook gebruiken.

18 augustus 2012 om 21:08

Hij heeft in Koln zelfs zo vervelend gedaan las ik, dat Steve Bould hem wel kon vermoorden....

Ik mocht Song altijd wel, maar als spelers vervelend zijn, dan moeten ze oprotten. Dan zijn ze het shirt niet meer waard. Sahin zal inderdaad wel gaan komen, dat gaat niet meer mis denk ik. Liverpool is kansloos in de strijd om hem, geen Champions League en als je met 3-0 verliest bij WBA is het niet al te aantrekkelijk om daar heen te gaan :'!

Verder hoop ik dat Yann M'vila de opvolger van Song wordt. M'vila heeft ongelooflijk veel discipline in het veld, geweldige balafpakker en houdt zijn positie als defending midfielder. Zou echt geweldig zijn als hij komt.

18 augustus 2012 om 21:23

Ja, dat heb ik ook gelezen.

En ja ik ben het met je eens. M'vila zou een geweldige speler zijn maar dat zou Capoue ook zijn. Maar ik ben zeer tevreden als we M'vila (en Sahin) halen.

18 augustus 2012 om 21:31

Ik ben al blij als er een echte verdedigende middenvelder komt. Die hebben we nu niet echt vind ik...ja Coquelin en Frimpong, maar die vind ik nog niet rijp genoeg. Je kan dat die jongens ook niet aandoen om ze al voor de leeuwen te gooien al meteen (zie Ramsey bijv. vorig seizoen).

Ja, ik las dat van @afcamden. Ik volg jou op Twitter en Martijn Stolze ook, vrij handig die updates altijd. Net als van die andere insiders, die jij zojuist al opsomde. Legrove is trouwens ook erg op de hoogte altijd.....(ik ben trouwens Bart_veenstra op twitter, maar gebruik het alleen voor persoonlijke doeleinden).

18 augustus 2012 om 18:08

Zal geen basis worden maar na het vertrek van Keita een hele welkome speler. Staat verdedigend zijn mannetje en aanvallend echt verrassend goed. Benieuwd voor hoeveel geld hij komt, maar absoluut geen slechte aankoop.

18 augustus 2012 om 18:08

Totale onnodige transfer. Barcelona heeft met Buquets en Mascherano al 2 geweldige Cdm. Als Barca verstandig was zouden ze dit geld bewaren en aan Neymar uitgeven.

18 augustus 2012 om 18:10

Mascherano zal onder Tito niet als CDM spelen, maar als centrale verdediger. Daarom hebben ze nog een back-up nodig voor Busquets en dat is Song geworden. Song is de opvolger voor Keita. Ik vind wel dat Barca nog een back-up nodig had, maar 20 miljoen (dit heeft Barca betaald) voor een speler die vooral op de bank gaat spelen is toch wel teveel in mijn ogen.

18 augustus 2012 om 18:34

Inderdaad, Song is voor Barça een stuk minder belangrijk dan dat hij voor Arsenal was.

18 augustus 2012 om 18:40

song speeld sergio met zn ogen dicht nog uit de basis sergio is zwaar overschat

18 augustus 2012 om 20:48

nou, neymar is nodig met zoveel voorhoedespelers. Neymar moet je halen als het nodig is voor dat geld. En hij is niet nodig.

19 augustus 2012 om 16:43

Ik dacht dat Neymar naar Barca ging na 2014. Ik zelf weet ook dat Barca genoeg aanvallers heeft.

19 augustus 2012 om 17:48

Ze kunnen het beter aan een goeie verdediger uitgeven. Ik weet niet of bartra het aankan.

18 augustus 2012 om 18:08

prijskaartje: 19 miljoen euro... vind ik eigenlijk een mooie prijs voor een goede voetballer, niet zo een overdreve hoog bedrag gelijk sommige clubs de laatste tijd doen !
goed gehandeld van barcelona. En nu maar hopen dat we die comedie speler busquets nietmeer zien op het veld

18 augustus 2012 om 18:11

goed gehandeld van barca? van Arsenal zul je bedoelen. Song is echt geen slechte speler maar de rol van cvm kan hij echt niet invullen, speelt veel te aanvallend. Stel je hem toch op als cvm dan laat hij veel gaten vallen. Arsenal hoeft hier echt niet rouwig om te zijn, 19mil verdiend en nu graag M'vila 'ophalen'.

18 augustus 2012 om 18:08

Jammer voor Arsenal om weer een speler kwijt te raken. De breedte is ook belangrijk en met Diaby en Song zou je 2 spelers hebben die hetzelfde zijn. Nu moet je hopen dat Diaby niet geblesseerd raakt anders zal Coquelin spelen.

Voor Barcelona is het ook maar een breedte speler, geen idee of de jeugd al klaar was om daar te spelen, blijkbaar niet.

18 augustus 2012 om 18:08

Jammer dit. De prioriteit was een verdediger, gaat Keita weg en dan krijg je Song? Een incosistente middenvelder die moeite heeft zich staande te houden als hij gestructureerd en simpel moet spelen? Vooral onnodig dit.

Edit: Zei verdediger in plaats van middenvelder.

18 augustus 2012 om 18:08

Ik heb hem afgelopen seizoen niet echt zo gevolgd maar het is toch een serieuze aderlating voor Arsenal... Wanneer is de leegloop daar compleet? Betwijfel momenteel of hij niveau Barca aan kan maar als dat niet het geval is zal hij het wel snel leren. Zonde, vond het altijd een leuke speler om naar te kijken.

18 augustus 2012 om 18:56

Nog lang geen leegkoop, Arsenal heeft o.a. nog hun centrale duo achterin, Sagna, de Poolse keeper, Wilshere, nu ook Cazorla en Podolski. Allemaal spelers die topclub waardig zijn.

18 augustus 2012 om 19:49

Klopt, maar het is nooit gemakkelijk op basisspelers te laten gaan. Het is altijd een beetje een gok om een nieuwe te halen. Ben benieuwd wie ze daar nu gaan zetten, weet niet of Arsenal iets in de eigen rangen heeft rondlopen om het op te vangen.

18 augustus 2012 om 18:09

Erg zonder.
Zal ongetwijfeld geen volle wedstrijden meer gaan maken.
Maarja als Barca komt wie zegt daar nou nee tegen?
Zeker als het salaris waarschijnlijk een stuk hoger zou liggen.

18 augustus 2012 om 18:09

Hm.. Vind hem toch wel een wereldspeler, Beresterk in duels, aanvallend prachtige passjes, aardig veelzijdig ook. Maar met Busquets - Song als blok is het misschien toch wel weer té verdedigend voor Barça.

18 augustus 2012 om 18:09

Arsenal had zich goed versterkt, maar het is wel jammer voor Arsenal dat na RVP ook Song vertrekt. Die twee waren in mijn ogen de 2 beste spelers van Arsenal vorig seizoen.

18 augustus 2012 om 18:10

2 van mijn 3 favoriete spelers zijn nu vertrokken, alleen Vermaelen is nog over.
Er is wel een heel groot pluspunt, Cazorla! Ik vind het nu al een held.
Overigens deed Podolski het ook niet slecht en Giroud daar oordeel ik nog niet over, omdat hij nog niet genoeg heeft kunnen laten zien.

ON: Natuurlijk wel een mooi versterking voor Barca, een speler die redelijk aanvallend speelt, ook als VM, en je dus tegen kleinere tegenstanders (barca heeft bijna alleen maar kleinere tegenstanders) iets aanvallender kunt spelen.

18 augustus 2012 om 18:12

Persoonlijk denk ik dat Giroud niet zo goed gaat doen, omdat hij niet eens superveel doelpunten gemaakt heeft bij Montpellier. En vervolgens naar Arsenal, tja,
Nouja ik gun hem het beste, we´ll see.

18 augustus 2012 om 19:26

@constantijn

Hij speelde wel bij een middenmoter en dan kan je niet van hem verwachten dat hij 30 goals maakt. Hij is kampioen geworden en heeft 20 goals gescoord. Veel beter had die het niet kunnen doen. Didier Drogba scoorde bij Marseille 18 doelpunten voordat hij naar Chelsea ging. We weten allemaal hoe dat ging.

18 augustus 2012 om 19:32

Klopt, maar Drogba had toen al die fysieke kracht, terwijl Giroud een kleiner mannetje is. Maar ik hoop dat hij het gaat maken, het is een sympathieke knul!

19 augustus 2012 om 05:26

Een middenmotor? Ze speelden kampioen. ;

Giroud is echt een beperkte spits, misschien iets voor West Ham maar echt niet voor Arsenal. Een soort mindere versie van Dzeko.

@tilburgafc

Over Vermaelen hoef je je geen zorgen te maken, ik denk dat die wel z'n hele carrière trouw blijft aan Arsenal en Wenger.

Als je een nieuwe favoriete speler zoekt in de selectie van Arsenal, probeer es Koscielny. ;

19 augustus 2012 om 05:52

Kolscielny altijd mijn favo verdediger! Song was nummer 2, maar die is pleite.

18 augustus 2012 om 18:17

Lijkt me momenteel inderdaad klote als echte Gunner.
Natuurlijk is Carzola een groot pluspunt.
En Podolski leuke speler, Giroud zou er ongetwijfeld een aantal inschieten.
Maar het is toch eigenlijk klote dat Arsenal zich aan deze spelers op moet trekken...
Ik persoonlijk vind het zonder, het zelfde gebeurd bij mijn eigen club.
Alleen maar verkopen verkopen verkopen, en teveel vertrouwen op de eigen jeugd of net niet aankopen die zich maar Moeten doorontwikkelen.

Een mooi geldbedrag ontvangen is leuk, maar het was echt totaaaaal niet nodig geweest om Song te laten gaan.
Hij heeft nog een 3 jarig contract en een betere vervanger kan je momenteel niet halen.
Erg domme zet van een erg mooie club dit.

18 augustus 2012 om 18:25

Nou M'vila is nog jong en wordt dus beter en is op dit moment al beter al dan Song, vooral verdedigend.

18 augustus 2012 om 18:11

neeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Jammer dit, nu maar hopen dat Arsenal Nigel de Jong haalt als vervanger

18 augustus 2012 om 18:26

de jong heeft een hoog salaris man, hij is echt niet haalbaar (helaas) m'vila zou een redelijk goeie optie zijn.

18 augustus 2012 om 19:01

Het zou fijn zijn om wedstrijden met 11 man af te sluiten dit seizoen.

18 augustus 2012 om 19:17

Hij pakt zelden een rode kaart, en hij blesseert alleen spelers van de tegenstander;!
M'villa ook een goeie optie, acht ik bijna even goed als Song, alleen heeft Song wat meer diepgang, maargoed M'villa is jonger.

18 augustus 2012 om 20:15

Sterker nog, Nigel de Jong heeft pas 1 rode kaart gehad in zijn hele carriere ;

18 augustus 2012 om 20:17

Dat verbaast me inderdaad, is hij heel vaak goed weggekomen haha.

18 augustus 2012 om 18:11

Xavi, Iniesta, Busquets.

Dat blijft hem.

Op de positie van Song speelt ook nog o.a Mascherano ook niet de minste. Totaal onnodig!

18 augustus 2012 om 18:23

Juist, Song gaat nu dus op de bank beladen erg jammer. Ik snap overigens niet waarom hij bij Arsenal weggaat nu ze zoveel goede aankopen hebben gedaan. Ze kunnen zeker meestrijden om de titel en ik vind de Engelse competitie veel leuker dan de Spaanse.

18 augustus 2012 om 18:11

Die gaat genieten van de bank. Voor Arsenal is dit geen gemis. Song was zogenaamd de creatieveling het afgelopen seizoen en voor die rol is er nu een véél betere speler in Cazorla.

18 augustus 2012 om 18:11

Ben benieuwd hoeveel hij gekost heeft. Mocht het waar zijn dat het maar 15-18 miljoen was vind ik het nog wel een goeie deal. Als het veel meer is, lijkt het mij niet echt waard voor iemand die waarschijnlijk wisselspeler staat. Het is kwalitatief gezien wel een vooruitgang op Keita vind ik.

18 augustus 2012 om 18:12

Wat een trieste club is Barça , kunnen ze zelf geen spelers opleiden? ...
Ik leef mee met de Gunners, nu is Arsenal zo verzwakt dat ze niet eens de Europa League kunnen halen. Hopelijk gaat Sahin naar Arsenal, zodat ze het kunnen compenseren.

18 augustus 2012 om 19:02

Niet eens de EL halen? Geintje he?

18 augustus 2012 om 18:13

Heel erg domme aankoop, ze hebben al 2 verdedigende middenvelders met Busquets en Mascherano en dan zal er vast nog wat in de jeugd rondlopen. Song is veel te duur voor de bank, echt onnodig dit. Ze hadden het geld beter kunnen bewaren om een nieuwe keeper te halen. Dom gehandeld van Barcelona.

18 augustus 2012 om 18:17

of een nieuwe spits, aangezien Villa te oud is. Of een nieuwe verdediger, want Puyol gaat binnenkort ook stoppen.

18 augustus 2012 om 18:14

Je weet nooit hoe hij het zal doen in Barcelona.maar echt nodig vind ik het niet.dit lijkt meer een wanhoop aankoop.misschien een goede vervanger van Keita.we zullen zien dit seizoen.

18 augustus 2012 om 18:14

Had liever Yohan Cabaye gezien maar dit vind ik ook niet erg.

18 augustus 2012 om 18:14

Leuke voetballer voor Barca als back up. Met het vertrek van Keita een nuttige aankoop, maar niet meer dan dat. Hoop alleen niet dat Busquets ooit langer geblesseerd raakt, want om wekelijks in de basis te spelen is Song voor Barcelona gewoon een te beperkte voetballer.

18 augustus 2012 om 18:15

Waarom verkoopt Arsenal haar spelers altijd zo goedkoop... Ik zou als fan van de club helemaal gek worden. Song had een 3 jarige contract en basisspeler van de club dat, ik zou hem voor minimaal 30M verkopen. Ik snap helemaal niet waar Arsenal voor staat? Willen ze geld verdienen of prijzen winnen?

18 augustus 2012 om 19:04

Niet elke speler is 30 miljoen waard, ook al heb je een 3 jarig contract en ben je basisspeler. Je laat je te makkelijk meeslepen met de Chelsea's en City's van de wereld.

18 augustus 2012 om 18:15

Onnodig, maar misschien is dit wel de missende schakel in Tito's zijn plannen, wie weet. Voordeel is dat hij jong was, maar ik moet maar zien of hij veel speelminuten zal krijgen.

18 augustus 2012 om 18:15

Vorig seizoen heel belangrijk voor Arsenal. Jammer dat hij weg gaat. Bij Arsenal kon hij groot worden, maar nu zal hij moeten concureren met Busquets... Ook was hij bij Arsenal zeker van een basisplaats wat bij Barcelona zeker niet het geval is. Ik eis van Wenger nu echt een grote speler terug. Een M'vila of Sahin. Maar echt zonde voor onze club dat alle spelers vertrekken op hun hoogtepunt of zelfs als hun beste tijd nog moet komen...

18 augustus 2012 om 18:17

Onnodige aankoop, ik begrijp er niks van. Song heb ik nooit een topspeler gevonden. Ze hadden beter een verdediger kunnen halen.

18 augustus 2012 om 18:18

Even dacht ik dat Arsenal een serieuse concurrent zou worden voor de ploegen uit Manchester en Chelsea nadat ze spelers als Giroud, Podolski en Cazorla haalden, maar na het vertrek van 2 van hun beste spelers vind ik het gewoon te triest voor woorden.. Song had zich geëvolueerd tot 1 van de beste middenvelders in de Premier League en ze laten hem voor maar 20 Miljoen euro gaan? Niet te geloven...

Met dit opstelling zouden ze zonder twijfel een van de titelkandidaten zijn!

On: Ik vind het eigenlijk een zeer onnodige aankoop van Barca.. Op zijn positie hebben ze toch al spelers als Busquets (die nooit uit de basis gespeeld zal worden) en Mascherano?


Szczesny
Sagna
Koscielny
Vermaelen
Santos
Wilshere
Song
Walcott
Cazorla
Podolski
Van Persie
18 augustus 2012 om 18:23

2 van hun beste spelers? Ga snel je mond spoelen.

Robin van Persie was onze beste speler, maar Song zit niet eens in de top 5.

18 augustus 2012 om 18:18

Hahaha, geweldig! Strik eromheen en weg met die kerel. Is bij lange na niet goed genoeg voor verdedigende middenvelder en liep altijd maar met halve inzet leek het. Heeft heel wat belangrijke assists geleverd, maar ook voor heel veel tegendoelpunten gezorgd. Ben blij dat we nu een echte verdedigende middenvelder kunnen halen of Sahin. Liefste M'vila én Sahin, aangezien Sahin gehuurd zal worden. Dat moeten ze nu wel kunnen betalen en dan zit je helemaal gebakken.

18 augustus 2012 om 18:21

Veel mensen die niet zoveel van het spelletje snappen vonden Song zeer goed vanwege zijn assists, maar hij kon die ballen alleen geven dankzij Van Persies loopacties, die loopt namelijk zo goed dat een slechte pass nog goed lijkt. Bovendien had Song alle tijd en ruimte bij zijn assists, en tegen Dortmund was dat gewoon zeer slecht verdedigd. Song gaf zijn assists meestal pas na een paar keer de bal aangeraakt te hebben en een paar stappen gelopen te hebben.

18 augustus 2012 om 18:37

Klopt, Song haalde heel veel snelheid uit het spel. Ook was hij niet snel genoeg terug en misten we een verdedigende middenvelder. Dat kon je vandaag ook weer zien toen Diaby gewisseld was, dom balverlies en Arshavin of Ramsey maakte een domme overtreding, net als Song zou doen. Diaby deed het daarvoor erg goed, net als Cazorla die hard werkte.

Een M'vila zou dit nog beter kunnen oplossen door een tackle of gewoon erbij te komen. Song haalde te vaak dom geel en te veel domme overtredingen die tijd kostten.

Ik ben blij dat hij weg is, nu kan Wenger hem niet meer in het veld zetten bij gebrek aan beter en moet er iemand bij komen.

Verder moet je Song ook niet te hard afkraken, het waren echt wel aardig briljante ballen en ook zijn actie tegen Dortmund was goed. Maar het was maar bij wijlen en was totaal niet zijn taak om dat te doen.

18 augustus 2012 om 18:18

Ik begin me werkelijk af te vragen wanneer er bij Arsenal nu eens iemand opstaat die het beleid van Wenger ter discussie stelt. Van Persie weg en nu weer Song. Misschien wel de 2 beste spelers van het afgelopen seizoen. Met Cazorla hebben ze een prima speler gehaald maar Podolski en Giraud zijn toch geen spelers waar Arsenal beter van word. Ik kan genieten van het voetbal wat Arsene Wenger wil spelen. Maar al sinds het vertrek van Vieira is de ene na de andere topper verkocht en is Arsenal volledig de aansluiting kwijt geraakt. Jammer dat zo´n mooie club zo af kan glijden doordat de manager heilig verklaard is.

18 augustus 2012 om 20:37

Beleid van Wenger? Heb jij onder een condoom geleefd de laatste maanden? De man deed er alles aan om Rvp te behouden, maar als de speler niet meer wil.......

Bovendien is Giroud (ik wist niet dat de o'tje-ou en a'tje-au ook verkeerd kon gaan bij namen?..) geen slechte vervanger.

Het beleid van Wenger is idd een beetje doorgeslagen, maar dat zijn topspelers willen vertrekken hoort niet bij dat beleid. En hij zal vast ook niet enige schuldige zijn in dit beleid.....


18 augustus 2012 om 20:51

Nou volgens mij lig jij dan al jaren onder een condoom. Want als je mijn post zou lezen dan zou je zien dat ik terug ga naar de tijd dat Vieira verkocht is. Daar is de ellende met Wenger al begonnen. En hij blijft maar doorgaan. De echte toppers gaan allemaal weg omdat ze het zat zijn om altijd om de troostprijzen te spelen. Fabregas, Nasri, Song en van Persie zijn toppers die Arsenal in de kampioenrace hadden kunnen houden maar allemaal zijn ze het zat en vertrekken ze. Van Persie heeft gewoon 100 % gelijk dat hij vertrekt. Je zal je club aangeven dat je prijzen wilt winnen en dan komen ze met Podolski aan als aankoop. Hoef je toch geen seconde meer na te denken. Al die Arsenal fans lopen met jouw condoom over de kop en zijn het zich op de echte realiteit van het beleid van Wenger uit het oog verloren. Fijn om weer een jaar om plaats 4 te spelen. En geniet daar nog even van want met het beleid van Wenger gaan ook de Spurs en Newcastle moeiteloos over Arsenal heen. En dat zeg ik met veel spijt want het is een prachtige club.

18 augustus 2012 om 21:52

Ik ben de eerste die felle kritiek heeft geuit op het gebeuren bij Arsenal.

Maar jij doet nu alsof het verkopen van de topspelers bij het beleid van Wenger hoort en dat is niet zo.

Je kan het hoogstens een nare consequentie van zijn beleid noemen.

Ik heb zelfs exact hetgeen geroepen wat jij nu roept, namelijk dat je met mensen als Podolski de City's en United's niet bang maakt.

Newcastle zie ik alsnog niet over Arsenal gaan. Ik zie ze wel CL halen, hoewel ik ook veel verwacht van de Spurs nu met Villas-boas.

Kampioen worden is natuurlijk jaren geleden al een utopie geworden, ook met Vantastic (wat geven die Engelsen toch fantastische bijnamen!!)

18 augustus 2012 om 18:19

Het begint nu gewoon zielig te worden voor Arsenal vind ik. Song was toch een belangrijke speler voor Arsenal. Ik snap eigenlijk de aankoop niet aangezien ze Busquets, Macherano, Thiago, Xavi en eventueel Cesc al hebben voor die positie. Ze hadden beter voor een centrale verdediger kunnen gaan denk ik.

18 augustus 2012 om 18:22

Kom op zeg, we praten over de controleur, geen aanvallende/centrale middenvelder.

Jij weet zelf ook heel goed dat de enige van wereldklasse daar Busquets is, Mascherano is helemaal omgebouwd tot centrale verdediger en komt voetballend vermogen te kort op die positie. Cesc, Xavi, en Thiago spelen gewoon op een heel andere positie.

Ik snap dat je Barcelona op elke manier belachelijk wilt maken, maar kom wel met dingen die kloppen.

18 augustus 2012 om 18:29

@krelizlm

Ik geef je geen ongelijk maar het is ten eerste jammer als Song op de bank beland en ten tweede heeft Barcelona een centrale verdediger nodig..

18 augustus 2012 om 18:31

Dat iedereen claimt dat Barcelona slaat ook nergens op.

Song hoefde van mij niet per se te komen, eigenlijk hoefde niemand te komen.
De verdediging zit met Puyol, Piqué, Mascherano, Fontás, Bartra en eventueel Busquets meer dan goed.

18 augustus 2012 om 18:33

Busquets is zelden geblesseerd. Ik bedoel te zeggen dat als er een blessure is dat al die spelers op zijn positie kunnen spelen. Dan vergeet ik nog Roberto.

18 augustus 2012 om 18:35

Thiago kan wel degelijk op die positie spelen.

Dit zijn de speler die het afgelopen seizoen het vaakst de bal hebben veroverd.
Je moet er wel rekening mee houden dat Thiago mede door blessures lang niet alles heeft gespeeld:

Mascherano 511, Sergio 391, Abi 338, Alves 333, Pique 318, Puyi 306, Thiago 226

18 augustus 2012 om 18:45

@themessishow

Ik vind de positie van Xavi eerder weggelegd voor Thiago.

18 augustus 2012 om 18:21

In mijn ogen een totaal onnodige transfer... maar vooral ook een domme keus van de speler zelf..

Hij wordt gehaald als vervanger van Keitha... nou dan weet je toch ook dat je dus bent gehaald om die "lege" plek op de bank op te vullen.. Ok als hij nou een kans zou maken om die plek in de basis te veroveren.. maar hij zal altijd een Busquets.. en/of een Mascherano voor zich hebben.. (om niet te beginnen over de andere mogelijkheden als Thiago.. Xavi.. of evt. Cesc)..

Enige kans die hij maakt is natuurlijk als iemand anders een blessure op loopt of in de "al gewonnen" wedstrijden.. De kans zou ook groter zijn als Barca ervoor kiest om Mascherano uitsluitend als CV te gebruiken.. Dan zou hij na Busquets 2e keus zijn.. Maar ik zie Barca dat op lange termijn zeker niet doen..

Hoe dan ook voor Barca logisch ze hebben weer een kwalitatief goeie speler als stand-in.. in mijn ogen beter dan een Keitha dat ooit was.. Maar voor hem.. tja wel een domme keus als je kijkt naar speeltijd e.d...

Maar wie weet misschien denkt hij wel dat hij zo goed is om ze bij Barca allemaal uit de basis te knikkeren..

18 augustus 2012 om 18:22

Vind het persoonlijk ook niet nodig..
Had veel en veel liever gezien dat Barça nog even zou sparen en Neymar halen.
18-20 miljoen voor een bankzitter is (te) veel geld.
Barça had daar genoeg mogelijkheden, zelfs Thiago heeft vorig seizoen laten zien daar prima uit de voeten te kunnen, terwijl hij normaal stuk aanvallender speelt.

18 augustus 2012 om 18:24

Nou ik heb m net zien voetballen, vind t maar een prutster. Wellicht een moment opname, maar bij barca moet je altijd top zijn!

18 augustus 2012 om 18:25

Song heeft vandaag niet gevoetbald .. dus misschien bedoel je youtube clips?

18 augustus 2012 om 18:24

Blij dat deze transfer vandaag word afgerond. Nu moet Arsenal snel een vervanger vinden en die klaar maken voor de wedstrijd tegen Stoke!

18 augustus 2012 om 18:28

idd, hopelijk sahin én m'vila zou mooi duo zijn

18 augustus 2012 om 18:25

In het kader van onnodige aankopen. Als Busquests uitvalt dan heb je Fabregas voor die positie, Marcherano en Thiago Silva en nu dus Song erbij. Barca had beter kunnen zoeken naar verdedigers.

18 augustus 2012 om 18:29

Want Fabregas is een cvm ineens, Mascherano is vaak in de verdediging nodig en Silva speelt ineens bij Barcelona. Oké.

18 augustus 2012 om 18:34

Ik bedoel natuurlijk Thiago Alcantara. En verder kan Fabregas prima op die positie staan.

18 augustus 2012 om 18:37

@johnnie10

Nee dat kan Cesc niet. Hij speelt eerder nog als spits (zie Spanje) dan als cvm. Nummer 1 voor die positie is Busi, en als Barca haar centrum verdediging in orde maakt speelt Mascherano cvm. Ook Thiago kan daar niet uit de voeten, begin me onder hand af te vragen hoe jij aan dat groene randje komt en of jij die spelers wel is heb zien voetballen

Verder is Song een prima aankoop mits Song zelf ook weet waar hij voor gehaald is; de bank. Song is een uitstekende vervanger van Keita en zal zeker een wedstrijd of 10-20 mee pakken per seizoen, al zullen het veelal invalbeurten zijn.

18 augustus 2012 om 19:11

@ Chi7

Dat kan cesc wel degelijk sterker nog dat was de positie waar hij begon bij Arsenal. Verder is Song zeer zeker geen goede aankoop wat jij beweerd, je betaalt 20 miljoen voor een matige speler die op de bank terecht komt, man Cazorla heeft nog minder gekost.

18 augustus 2012 om 19:11

Groen randje? Waar heb jij het over.

Vind het gewoon enorm zonde om iemand zoals Song op de bank te gooien.

18 augustus 2012 om 20:07

@milo15

Exact. Er is een reden dat hij daar niet meer speelt, namelijk dat hij daar niet functioneert, anders speelde hij daar nog wel. Zo zijn er tal van voorbeelden te noemen van spelers die op een positie begonnen en later zijn omgeschoold (door tactische keuzes of gewoon om de speler daar beter rendeerde). Dat Cesc daar ooit begonnen is heeft dus niet zoveel te maken met of hij daar kan spelen ja of nee. Cesc kan met zijn kwaliteiten ook wel rechtsback spelen. Als Barca de keuze heeft tussen Mascherano of Cesc op de cvm positie, zullen ze altijd voor Mascherano kiezen.

Verder moet je goed lezen wat ik schrijf over Song. Ik zeg dat het voor Barcelona een prima aankoop is omdat hij een prima speler (lees goed!) voor de breedte is. Voor de eerste 11 is hij uiteraard ongeschikt, maar ik neem aan dat hij dat zelf wel wist toen hij tekende..

18 augustus 2012 om 20:42

@ Chi7

Voor Song 20 miljoen betalen is te veel en ook nog een speler voor op de bank is met andere woorden wanbeleid, en zelfs voor de breedte is hij een matige speler als je vaak genoeg Arsenal gevolgd zou hebben zou je die mening gedeeld hebben. Fabregas moet gaan concureren met Thiago/xavi/iniesta, anders zou hij met gemak de rol van Busquets over kunnen nemen sterker nog hij zou nog extra variatie kunnen aanbrengen vanuit die positie in het spel van Barcelona, door lange passes te geven van achteruit. Overigens zou Fabregas niet op de rechtsback positie kunnen spelen, maar dat terzijde.

18 augustus 2012 om 20:10

Fabregas en Thiago kunnen niet op die positie spelen en Mascherano wordt gezien als een verdediger aangezien hij het op die plek uitstekend heeft gedaan. Goede en alles behalve onnodige aankoop dus van Barcelona. Nu heb je met Busquets, Song, Xavi, Thiago, Iniesta en Cesc alle posities op het middenveld dubbelbezet met toppers, zoals dat hoort bij een topclub als Barcelona.

18 augustus 2012 om 18:26

Goede aankoop, zal wel met flink wat geld gemoeid zijn. 3 jarig contract en een erg belangrijke speler.
Er zal een erg verschillend middenveld gaan komen met Barça door het seizoen heen, veel wedstrijden dus een brede selectie is nodig.

18 augustus 2012 om 18:27

Hahahahaha 19 miljoen voor een bankzitter nog wel. Het moet niet gekker worden. Straks komen we in een nieuw financieel tijdperk waar een Ebecilio 25 miljoen kost.

18 augustus 2012 om 18:28

Yaya touré zal dus ook niet meer terugkeren in de toekomst bij barcelona..

18 augustus 2012 om 18:28

Geweldige aankoop voor Barcelona, enorme aderlating voor Arsenal. Vind hem echt een prima speler.

18 augustus 2012 om 18:31

Ik ben fan van zowel Barça als Arsenal en kijk et effe van beide perspectieven:
Arsenal: Tja tis jammer, hij deed het vorig seizoen zéér goed. Maar hij voelt zichzelf te groot als je et mij vraagt. Had laatst ruzie en vond zijn ambities niet passen bij die van Arsenal.
Hij is een beest van een speler, maar hij is vergeten dat ie een verdedigende middenvelder is. Had een paar zéér gelukkige crosspasses en assists en daardoor voelt ie zich opeens de beste spelmaker ter wereld. Hierdoor liet ie ook zn mannetje steeds vaker lopen. Dat maakte Arteta juist zo goed, hij camoufleerde de verdedigende fouten van Song.
Dus Arsenal niet getreurd, 20 miljoen is een mooi bedrag voor hem. Arsenal móet nu wel óf Nuri Sahin huren óf M'vila kopen. Één vd 2. Niet een Biglia halen ofso, maar echt een topper.

FC Barcelona: Vage aankoop, meer valt er niet over te zeggen. Op het aanvallende middenveld heb je al Xavi, Iniesta, Thiago, Cesc, Afellay en verder nog Sergi Roberto en Jon. dos Santos als talenten (dos Santos is al oud maar tog...)
En het lijkt me sterk dat Song opeens die knop omdraait in hem dat ie niet meer veel naar voren zal gaan. Hij is voornamelijk gehaald als vervanger van Busquets, maar dit is wel een riskante aankoop. Daar waar Busquets vaak blijft verdedigen voor het team zal Song opstuwen naar de 16 vd tegenstander en dan ligt er weer een gat open (bedenkende dat alba en alves ook heel aanvallend zijn).
Maar Song heeft in het verleden al laten zien een prima vm te zijn, dus misschien als hij zijn taken weet op het veld hij een 'tweede Keita' wordt. En tja bij Arsenal heb je weinig échte vedettes, maar bij Barça heb je Puyol, Piqué, Alves, Messi, Villa, Iniesta, Xavi & Cesc als vedettes en ik denk niet dat hij zich zón grote meneer zal voelen als hij bij arsenal deed.

18 augustus 2012 om 18:33

Song is een goede aankoop van Barca en kan daar een basisplaats veroveren alleen is dat hartstikke moeilijk met al die toppers die ze al hebben op het middenveld.ik denk gewoon dat Barca Song heeft gehaald voor een bredere kern en als er blessures aankomen dat ze een waardige vervanger hebben ze willen het risico niet lopen zoals vorig jaar belangrijke spelers missen en Barca heeft geen grote kern.19 miljoen vind ik een goede prijs voor Song ik dacht eerst dat Arsenal 25 miljoen wou dus goed onderhandelt van Barca.

18 augustus 2012 om 18:34

Ik vind dit enorm balen. Beste balafpakker en opjager die we hadden en een enorm coole gast. Zijn pit en intensiteit die hij iedere wedstrijd bracht was precies wat vandaag niet op het veld te zien was. Er moet een geweldige vervanger komen, anders ben ik bang voor weer een rampjaar. We kunnen niet weer maanden gaan wachten op datums waarop de geblesseerde toppers terugkomen, we moeten nu fitte toppers hebben. Vorig jaar 21 punten achterstand op de top 2, laten we hopen dat er een sterk Arsenal staat voordat we weer 10 punten achterstaan net als vorig jaar na twee maanden

18 augustus 2012 om 18:43

Als je Arsenal vandaag hebt zien spelen zou ik als supporter verlangen naar een betere spits want die kans van Giroud moet er gewooon in op dit niveau. Het middeveld vond ik vandaag wel goed

18 augustus 2012 om 18:38

Ik denk niet dat Song dit bedrag gaat waarmaken voor barcelona omdat het middeveld van barca altijd heel erg bewegelijk is en hij vrij statisch oogt. De enige rol die ik voor Song wel goed zou vinden is als 13e man, zeg maar de rol die Keita vorig seizoen had. Maar hij is natuurlijk wel een speler die met een paas de wedstrijd kan openbreken en dat heeft Song ook bij Arsenal vaak laten zien in combinatie met Rvp.

18 augustus 2012 om 18:42

Nu direct voor M'vila gaan, dan is het een goede zet geweest.

18 augustus 2012 om 18:46

Zou idd een goede opvolger zijn ;

18 augustus 2012 om 18:48

Als we ervan uitgaan dat Song voor 20-25 miljoen euro is verkocht (wat me redelijk lijkt), dan zie ik Wenger niet 30 miljoen (want zoveel is hij waard) voor M'vila betalen. Ik zou als Wenger zijnde in Spanje of Duitsland gaan zoeken. Daar zit het heden en de toekomst, en als je snel bent hoef je niet eens heel veel te betalen.

PS: alleen bij Dortmund al kan je voor onder 20 miljoen bizar getalenteerde cvm's halen.

18 augustus 2012 om 20:04

19, is al bekend. fcbarcelona.com

18 augustus 2012 om 20:09

Bedankt voor de info. Dan gaat Wenger helemaal geen 30 miljoen euro uitgeven aan een middenvelder die zich helemaal zoek liet tikken op het EK (weliswaar door Spanje, maar toch :P)

18 augustus 2012 om 18:49

Inderdaad, en eventueel nog Sahin, zodat Wilshere heel rustig gebracht kan worden.

18 augustus 2012 om 18:54

Song is echt een achterbakse hond, één van de categorie Adebayor (en dat is voor een Gunner wel het meest achterbakse dat er is). Die man heeft geen idee wat hij allemaal aan Wenger te danken heeft. Ik meen het heel erg serieus als ik zeg dat hij zonder Wenger ergens in de Franse middenmoot terecht gekomen zou zijn en als een nobody door het leven zou gaan.

In 2006 werd hij nog een seizoen aan Charlton uitgeleend, daar kon nog geen pass over 5 meter in de voeten spelen, het was gewoon afgrijselijk. Maar Wenger heeft tegen beter weten in een project van hem gemaakt dat járen heeft geduurd, domme fout na domme fout, slechte performance na slechte perfomance, na echt tientallen keren afgeschreven te zijn door alles en iedereen bleef alleen Wenger vertrouwen in hem houden. Vervolgens, na één (!!!) oké seizoen (nog steeds niet altijd even vlekkeloos) gaat meneer als vedette door het leven en wilt een dikke salarisverhoging of dreigt met vertrek. Hij mag van mij op de bank van Barcelona rotten. Laat hem over 2 jaar maar met de staart tussen de benen vertrekken (zoals zo velen die Arsenal als zogenaamde superster verlaten).

18 augustus 2012 om 19:00

Toen Adebayor tegen Arsenal zo provocerend aan het juichen was, en zijn gedrag in het veld toen (o.a. Van Persie willen blesseren), zei Song nog dat hij Adebayor als zijn grote broer beschouwde toen hij nog bij Arsenal zat. Nu blijkt Adebayor inderdaad zijn grote broer te zijn qua achterbaksheid. (als het waar is dat Song ruzie had met Wenger)

18 augustus 2012 om 19:05

Als song ook zo z'n doelpunt gaat juichen tegen Arsenal wordt hij mijn nieuwe held, want zonder grappen, hoe provocerend adebayor ook was, zijn manier van juichen was wel baas.

Daarnaast heeft het geen zin om te haten op Song, Arsenal is gewoon geen topclub meer, you can't blame them for leaving!

18 augustus 2012 om 19:05

Ga je nou Song uitkotsen? Song doet hier niks verkeerd, Wenger weet gewoon dat je deze man moet laten gaan tegen een mooie prijs, puur om het feit dat hij voor Arsenal ook gebreken kent.

Ten 1e is het geen volwaardige dmf meer, maar een quasi amf met wat cmf invloeden.
Ten 2e is zijn balbehandelijk van een dermate traag niveau dat dit het spel beinvloed.
Ten 3e is Song een goede balafpakker, maar ontbreekt het aan een nette sliding, is hij vrij traag, wat resulteerd in gevaar in de omschakeling.
Ten 4e ontbreekt het aan een goed schot en mis ik een nette long-pass.

M'vila heeft loopvermogen, snelheid, kan een goede sliding inzetten en is een echte balafpakker. Ook kan deze man een bal op 30-40 meter probleem afleveren.

18 augustus 2012 om 19:31

Song doet niks verkeerd? Misschien heb je alleen de eerste 2 zinnen van mijn stuk gelezen, maar ik zal het nog eens zeggen. Song heeft gedreigd met vertrek als hij geen dikke salarisverhoging kreeg, gevalletje Nasri, en Wenger heeft hem duidelijk gemaakt dat hij in dat geval op mocht rotten (niet letterlijk, al hoop ik van wel).

Het verschil met tussen de situatie van Nasri en deze is dat Nasri een van onze beste spelers was en vond dat hij meer respect verdiende in termen van salaris.
Song, daarintegen, heeft ons 8 jaar lang niks anders dan punten, balverlies en hoofdpijn gekost en steekt vervolgens een mes door Wenger's rug.

En maak je geen zorgen, ik ben me heel goed bewust van die punten. Ik zit in fact eigenlijk al tijden te wachten op een transfer van Song zodat M'vila gehaald kan worden.
Het probleem is dat Wenger kennende hij nu liever Coquelin en Frimpong in de pikorde opschuift en weer een project van 5 jaar begint dan M'vila te halen.

18 augustus 2012 om 18:56

Ik denk dat Song gewoon centraal in de verdediging gaat spelen samen met Pique.
Op het middenveld maakt hij toch geen kans.
Dit wordt gewoon de vervanger van Puyol.

18 augustus 2012 om 20:44

Misschien wel maar ik vind niet dat Song een hele goede sliding heeft eigenlijk. We zullen wel zien..

18 augustus 2012 om 18:58

Nu hebben we Xavi, Iniesta, Fabregas, Busquets, Mascherano..
Vraag me af of hij überhaupt speeltijd krijgt..
Barça heeft nu een fantastische(ze hadden het al) middenveld.
Goed voor de breedte, maar of het echt wat wordt?
Daarachter heb je nog de talenten zoals Sergi Roberto..

18 augustus 2012 om 19:07

Als je het volgt weet je dat Mascherano bij Barca allang geen CVM meer is maar een CV en een hele goede ook dus zo gek is de aankoop niet!

18 augustus 2012 om 20:37

Mascherano kan daar gewoon spelen dus doe niet zo moeilijk.

18 augustus 2012 om 19:03

Geen stress alles flex, wij als gunners kunnen rustig hopen op Wenger die vertrouwen heeft in Coqueling of misschien wel frimpong. Als je echt denkt dat er meerdere spelers Song en Rvp komen vervangen ben je de realiteit uit het oog verloren.

18 augustus 2012 om 19:03

Triest dit.... Arsenal word er steeds zwakker op zo, denk niet dat ze deze jongen makkelijk op kunnen vangen met een andere speler..al speelde hij vaak een rot wedstrijd, hij had altijd wel weer een doorslaggevende pass of actie die leidde tot de overwinning of een punt

18 augustus 2012 om 19:05

Haha wat een wanbeleid voeren ze daar uit bij Barcelona. Rond de 20 miljoen betalen voor een matige speler en dan nog op de bank? Ongelofelijk, menig Arsenal supporter mag zeer blij zijn dat deze speler is verkocht, de man is zo lomp leidt zoveel balverlies door zijn traagheid of verkeerde inspeelpasses men is verblind door de assists die hij heeft gegeven op rvp.

18 augustus 2012 om 19:06

Ach veel plezier de 2e Alexander Hleb is geboren. Nu kunnen we voor Sahin gaan om Wilshere rustig te brengen en M'vila/capoue/fellaini ofzo halen als 1ste keus DM. Zijn ook nog is veel beter dan Song.

Als we dat hebben gefixed kunnen we kijken naar een nieuwe verdediger of nog een spits. Dan zit het wel goed.

18 augustus 2012 om 19:14

Het seizoen gaat er minder en minder zonnig uit zien voor Arsenal...goede aankoop wel van Barca, weet iemand wat er betaald is voor deze jongen?

18 augustus 2012 om 19:15

Wauw, 19 miljoen voor een breedteaankoop. Dat is toch ondenkbaar! Ik vind Song een goeie speler maar hij gaat waarschijnlijk niet vaak in de basis staan. Concurrentie van Pique, Puyol, Mascherano, Thiago, Busquets is niet misselijk. Het enige nuttige van die miljoenen is dat busquets nu serieuze concurrentie krijgt.

18 augustus 2012 om 19:40

Song is een geweldige speler, niemand die daaraan twijfelt, maar deze aankoop is toch echt onnodig.

18 augustus 2012 om 19:41

Maakt niet uit voor Arsenal ze hebben Cazorla en die speelde vandaag redelijk goed.en ze hebben nu geld om andere spelers te kopen talenten.

18 augustus 2012 om 20:05

Vind het mooi dat we nu in de breedte meer opties hebben, maar vond het niet echt een nodige aankoop. We hebben Busquets en eventueel nog Sergi Roberto, dus 2 spelers voor 1 positie, maar mocht Busquets geblesseerd raken, dan heb je dus niemand meer. In die zin is het handig. Verder verwacht ik dat Song ook gebruikt zal worden als een CV, net als Yaya Touré, Busquets en Mascherano als CV hebben gespeeld in het verleden of nu nog spelen (Mascherano).

18 augustus 2012 om 20:10

Prima aankoop. erg sterke middenvelder die ook duels niet schuwt. daar misten ze er soms wel een van op het middenveld. Ik zie het zonnig te gemoed dit jaar.

18 augustus 2012 om 20:27

Jammer dat ze Song voor de bank halen...

18 augustus 2012 om 20:46

Vind hem stukken beter dan Busquets, maar hij zal wel gewoon op de bank terecht komen wat erg jammer is want vind het een erg mooie speler hopelijk kan hij villanova van gedachten veranderen want ik vind hem op eigenlijk alle aspecten beter als Busquets.

18 augustus 2012 om 21:07

Nu moeten ze wel een nieuwe middenvelder halen. Diaby kan ik echt niet nog een heel seizoen aan zien!

18 augustus 2012 om 22:02

Kijkt hier wel iemand een wedstrijd van FC Barcelona?
Mascherano is een cv, geen cvm meer. Bij FC Barcelona begon die als cvm maar kwam daar aanvallende kwaliteiten tekort....
Denk dat hij gaat concureren met Pique/mascherano/puyol(?) voor CV. en back-up wordt voor cvm.
Ik ben er teminste blij mee :D

18 augustus 2012 om 23:24

Zwaar overbodig en eens te meer een beschamende manier van geld over de balk smijten. Sta niet achter deze aankoop en daarmee is eigenlijk alles gezegd.

19 augustus 2012 om 00:31

jullie praten hier allemaal onzin man kijken jullie wel voetbal tegenwoordig speel je niet meer met elf man je moet ook elf op de bank houden omdat je in een seizoen zo veel wedstrijden moet spelen drm halen al die grote clubs wat meer spelers als reserve om in mindere wedstijden te kunne spelen en dan moeten ze die ook kunne winnen en zoals we allemaal weten dat deed barcelona vorige jaar niet met mindere spelers wonne ze die mindere wedstijden niet daar door liepen ze de landskampioen mis bij barce kan song tenminste iets winnen maar bij arsenal denk het niet vind arsenal wel een goeie club en die wenger is een top trainer

19 augustus 2012 om 01:31

Ze hadden nooit Yaya Toure zo snel van de hand moeten doen , was gewoon een betere optie geweest dan Busquets met alle respect voor Busquets zijn kwaliteiten maar Yaya op die positie is wel een klasse beter in mijn ogen.

Voor de breedte vind ik dit helemaal geen verkeerde aankoop want we hebben gezien dat er in de breedte nog wat bij mocht komen en Tito ziet in Song ook een optie voor centraal achterin en daarom is hij gehaald want vooral centraal achterin was de spoeling dun want Puyol heeft zijn beste tijd gehad maar ik vind Song verdedigend te wild om hem centraal neer te zetten , vind ook Mascherano beschamend op die positie want hij word er door elke idioot op 2 voeten vierkant uitgelopen.

Hadden ze maar meer geld voor Javi Martinez uitgetrokken , dan had je iemand die echt centraal kan spelen maar het beste als defensive middenvelder , Song heeft nog nooit volgens mij centraal achterin gespeeld op het hoogste niveau. Vind hem voor die positie lengte en sprongkracht tekort komen , moet het vooral van zijn fysiek hebben en lengte hoeft geen probleem te zijn als je dat kan compenseren met sprongkracht maar dat kan hij niet.

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in het Barcelona spel , ben qua fysieke kracht wel gecharmeerd van hem maar hij moet ook nog veel leren en dat vind ik opvallend en zorgwekkend na zoveel jaren Arsenal.

19 augustus 2012 om 02:50

Opgeruimd staat netjes
Nu nog Arshavin, Walcott en Ramsey ditchen samen met grofvuil Bendtner, Chamakh, Park, Denilson, Squilacci etc
3 à 4 aankopen en we hebben een compleet nieuw team beter dan vorig seizoen

19 augustus 2012 om 05:20

Waarom? Die kan niet eens voetballen. Kijk naar de reactie boven mij, Arsenalfan die blij is dat Song weg is en hem in hetzelfde rijtje noemt met Bendtner, Chamakh en Squillaci.

20 miljoen voor een reservespeler is véél te veel. Dan haal je beter voor een prikkie Toulalan op, leen je Dos Santos of Romeu uit aan een club waar ze veel progressie kunnen maken en heb je over een jaar met 1 van de 2 een degelijke back-up voor Busquets. Die is toch amper geblesseerd, dus moet kunnen met Toulalan. Die kun je dan weer doorverkopen voor minstens 80% van de prijs dat je hem hebt aangekocht. Song geraken ze echt niet meer kwijt als die amper gaat spelen. Gevalletje Chygrynskiy... Kopen voor 25 miljoen, een jaar later weer verkopen voor 15.

19 augustus 2012 om 14:05

Als Arsenal zijnde gewoon een vervanger als Fellaini of M'vila halen.

19 augustus 2012 om 16:42

is wel echt nodig song? want ik denk niet dat hij spelers zoals xavi,iniesta en busqvuit de basis gaat spelen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder301
Cesc FàbregasMiddenvelder3010
Dani AlvesVerdediger290
Andrés IniestaMiddenvelder292
Xavi HernándezMiddenvelder285
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

27 fans
Middenvelder, 25 jaar

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Belofte maakt schuld en dus neemt Atlético Madrid afscheid van Radamel Falcao. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.734375 seconden.