Voetbalzone

'Vereerde' Van Persie tekent voor vier jaar bij United

Vrijdag, 17 augustus 2012 om 12:15

Robin van Persie mag zich speler van Manchester United noemen. Twee dagen nadat de recordkampioen met Arsenal een akkoord bereikte over een transfersom, maakt United op de website van de club bekend dat de transfer van de Nederlander is afgerond. Van Persie heeft voor vier seizoenen getekend: "Het is een eer om hier te tekenen", aldus de aanvaller.

/

United betaalt naar verluidt 25,5 miljoen euro voor Van Persie, wiens contract bij Arsenal nog een jaar doorliep. De transfersom kan nog oplopen tot dertig miljoen euro. De 29-jarige Van Persie werd donderdagavond medisch gekeurd in het Bridgewater Hospital en omdat er geen problemen aan het licht kwamen, kon hij een dag later zijn handtekening zetten onder een vierjarig contract bij United.

Van Persie speelde acht seizoenen voor Arsenal en kwam in die periode tot 96 doelpunten in 194 competitiewedstrijden. Vorig seizoen werd de Rotterdammer met dertig doelpunten topscorer van de Premier League. "Ik kan niet wachten tot we beginnen", zei Van Persie. "Ik kijk ernaar uit om in de voetsporen van enkele geweldige spitsen te treden. Ik hoop met dit team veel prijzen te kunnen winnen."

Sir Alex Ferguson is in zijn nopjes met de komst van Van Persie, die maandag al zijn debuut kan maken voor United in de uitwedstrijd bij Everton. "Hij is een aanvaller van wereldklasse, die zichzelf al heeft bewezen in de Engelse competitie en in het Europese voetbal", zei Ferguson. "We hoeven hem niet voor te stellen aan onze fans, want iedereen weet wat hij kan."

Poll

Robin van Persie gaat slagen bij Manchester United

17 augustus 2012 om 12:21

Ben benieuwd. Rooney RvP is toch niet mis, al is hij nu niet DE man zoals bij arsenal.

17 augustus 2012 om 12:23

weet je niet,
van alle clubs die interesse hadden denk ik dat Sir alex ferguson precies weet hoe hij RvP moet laten renderen
en hem toch een beetje "de man" maakt

17 augustus 2012 om 12:25

Hamminho

Je was me net voor!

17 augustus 2012 om 12:27

Ja, maar hij arsenal was hij echt veruit de beste. Hij was de aanvoerder en een team werd om hem heen gebouwd en ik kan niet geloven dat Sir Alex dat bij utd ook doet. Maar ik zal met grote interesse kijken hoe hij het daar gaat afbrengen.

17 augustus 2012 om 12:32

Dat maakt toch niet uit.. wanneer je betere spelers om je hebt ga je ook beter renderen. Arsenal was meer een "dead-end job" Het kon alleen maar slechter.

17 augustus 2012 om 12:30

Lees zoveel reacties zoals deze. Wat is het probleem dat hij niet DE man is?? Verdedigers zullen nu moeten kiezen, hij heeft een geniale bliksemafleider in Rooney. Het zal ook lekker voor hem zijn om niet de druk te voelen van het scoren. Nu zijn er gelukkig meer die een wedstrijd kunnen beslissen. Vergeet niet dat het hem primair te doen is om prijzen winnen. En of ie er dan 20 of 30 maakt is niet zo belangrijk.

17 augustus 2012 om 12:33

Hij is bij oranje ook niet DE man. Kijk hoe hij daar speelt.

17 augustus 2012 om 12:42

Gefeliciteerd ikbenpsv, dit is by far de domste reactie van de dag!

Het gaat er inderdaad niet om dat hij de man is, dan had ie lekker bij Arsenal kunnen blijven als dat belangrijk was. Hij wil prijzen winnen, niets meer niets minder want bij Arsenal had ie hetzelfde kunnen verdienen.

Ik hoop dat z'n droom uitkomt en dat ie aan het einde van het seizoen eindelijk kampioen is geworden.

17 augustus 2012 om 12:43

Dat komt omdat de buitenspelers het zelf gingen afmaken, Van Persie werd aan zijn lot over gelaten in de spits en werd amper bediend.

17 augustus 2012 om 12:45

Tis nog vroeg vriend, er kunnen nog een hoop domme reacties komen. Maargoed, ik geef je maar gelijk kun je vanavond lekker slapen.

17 augustus 2012 om 14:10

hij heeft het verdiend wens hem veel geluk daar en hopen dat het gaat lukken!

17 augustus 2012 om 12:48

Ik ben ook wel benieuwd.

Verder heb ik1 woord voor deze man Schande.

17 augustus 2012 om 12:52

Waarom schande, leg eens uit? Niks schandelijks aan. Grotere club, meer perspectief op prijzen, alleen jammer genoeg wel in dezelfde competitie..moet hij dáár dan rekening mee houden? Het is zijn carriére en hij heeft grote dingen bij Arsenal gedaan. Dat iedreen hem verguisd omdat hij ook eens wat anders wilt zien, dát vind ik een schande. Het gros van mijn mede-arsenal fans vind ik maar zwakkelingen met hun negatieve uitspraken.

17 augustus 2012 om 12:54

Doe een keer niet als een klein kind. We begrijpen nu wel dat je boos bent.. get over it...

De wereld vergaat niet met deze transfer..;

17 augustus 2012 om 12:59

Hoe haalt hij het in zijn hoofd dat hij een succesvolle draai aan zijn carriere wil geven! Walgelijk inderdaad!!!!!

Kom op man, stel je niet zo aan ; Robin kan er ook niks aan doen dat er zo'n extreme losersmentaliteit rondhangt bij Arsenal. Hij is het gewoon zat dat de club geen enkele ambitie toont en dat kan ik me heel goed voorstellen. Daarnaast is United gewoon een hele mooie, even grote club dus is deze stap niet meer dan logisch.

17 augustus 2012 om 19:08

Wat iedereen hier blijkbaar over het hoofd ziet is dat àls RvP gebleven was Arsenal een even goede pleog had als Man Utd, met ene tactischere trainer en dus zeker evenveel kans had op de titel, en dat Arsenal geeb brede kern zou hebben snap ik ook niet, enkel de rechts en linksback zijn dunbedeeld...

Dit is gewoon een heerlijke ploeg met een bank die ook niet minnetjes is:

Aoc, Mertesacker, Giroud, Diaby Ramsey, Gervinho, Walcott

Szcesny
Sagna
Koscielny
Vermaelen
Gibbs?
Wilshere
Song
Arteta
Cazorla
RVP
Podolski
17 augustus 2012 om 20:06

Wat je vergeet is dat Arsenal bij vertrek van goede spelers spelers haalt waarvan je denkt: 'wie is dat nou weer?'

Beste voorbeeld is Song. Song staat in de belangstelling van Barca en de kans is groot dat ie weggaat. Wie heeft Wenger nou weer op het oog, Biliga? Biliga, kom op zeg xD. Als fan wordt je hier toch gewoon moe van?
Arsenal is puur commercieel en oowee als er maar 1 cent te veel wordt uitgegeven!

17 augustus 2012 om 13:22

Grappig dat de Arsenalfans eerst zo arrogant waren en dat ze zich DE club uit (noord)londen voelden, maar het bestuur is een ramp, want elke keer weer gaan spelers in hun laatste jaar weg voor een spotprijs. Daarnaast willen spelers eigenlijk helemaal niet voor Arsenal spelen.
Want zodra Man City, Man u of Barca of Real komen zijn ze weg, dus jullie zijn geen grotere club als Tottenham, want Bale die had de clubs voor het uitkiezen, maar tekent gewoon bij.

Als Tottenham dit en volgend jaar CL haalt, denk ik dat ze vol over Arsenal heen gaan,
Harry Redknapp wist het 3jaar achterelkaar in het 2e helft van het seizoen te verkloten en met AVB en Stefffen Freund hoeft tottenham niet meer bang te zijn om 5-1 5-2 5-0 5-0 van $$hitty, Arsenal en Chel$ki te verliezen.


17 augustus 2012 om 13:22

maar manchester united heeft nog nooit een team om iemand heen gebouwd en de spelers hebben áltijd nog gerendeerd, zie Ronaldo of Rooney, die spelers hebben zoveel kwaliteit dat ze het wel laten zien, met of zonder een team er om heen bouwen

17 augustus 2012 om 12:22

Gefeliciteerd, ik hoop dat hij het waar kan maken en de mond kan snoeren van de vele critici.

17 augustus 2012 om 13:50

Ik kan niet wachten op de wedstrijd Arsenal- Man U.

Hoe zullen de fans reageren?

Weet iemand wanneer die wedstrijd is gepland?

17 augustus 2012 om 14:50

arsenal- man utd is pas op 27 april
maar ik denk dat RvP geen warm welkom krijgt in Londen!

17 augustus 2012 om 12:22

Ik vind 4 jaar nogal veel voor een 29-jarige aanvaller.
Toch vind ik het een mooie transfer en wat een heerlijke voorhoede hebben ze dan met Rooney, van Persie en Kagawa. En dan nog Nani en Young voor op de flanken!

17 augustus 2012 om 12:23

En vergeet Valencia, Welbeck, .. niet !

17 augustus 2012 om 12:25

.. Berbatov, Hernandez.

17 augustus 2012 om 12:27

Berbatov zie ik nu wel vertrekken, hij heeft er toch niets meer te zoeken. Voor Hernandez wordt het knokken om erin te geraken, spijtig als zo een spits op de bank terecht komt !

17 augustus 2012 om 12:39

Nou ho ho, Hernandez is geen wereldspits he? Die is ontzettend gehyped, maar als je hem ziet spelen dan zie je gewoon dat hij het niveau niet aankan. Die moet gewoon nog even rijpen.

17 augustus 2012 om 12:45

Ja inderdaad, Hernandez is nog harstikke jong en moet gewoon wachten op zijn tijd.

Ik vind overigens 4 jaar een mooie contractsduur, dan is hij 33 aan het eind van zijn contract en kan hij misschien in Nederland nog 2/3 jaar mee bij Feyenoord of zelfs Excelsior.

17 augustus 2012 om 12:54

Hoe topsporters (voetballers) op dit moment leven en trainen, kunnen ze makkelijk tot hun 33e op topniveau presteren.

17 augustus 2012 om 12:22

Hebben ze dat spandoek in het Emirates: "we don't need Batman, we've got Robin!" al weggehangen/verbrand?

17 augustus 2012 om 12:26

Bij United zijn ze alleszins al bezig aan de Fatman and Robin spandoeken. En dat Fatman dan nog Mister Wayne noemt is al helemaal meegenomen

De 'nasri - Cesc: judas - Van's the man' spandoeken kunnen ook best veranderd worden

17 augustus 2012 om 12:46

Je geniet er van he .

Ik verklaar je bij deze de oorlog

Robin zal wel verbaasd opkijken nu hij de ene na de andere vrije trap meekrijgt.

17 augustus 2012 om 13:06

Uiteraard geniet ik ervan!
Ik dacht dat de oorlog trouwens al een tijdje volop aan de gang was? ;

Je valt in herhaling trouwens met dat laatste.

17 augustus 2012 om 15:24

Oh maak je niet druk, zal het in de toekomst nog wel 20x herhalen .

Mwua, ik was wel in voor een wapenstilstand maar door een samenloop van omstandigheden moeten we daar toch maar van afzien.

17 augustus 2012 om 15:39

Gelukkig zeg, ik zou me anders wel stierlijk gaan vervelen op VZ. Het is niet voor de hoogstaande journalistiek dat ik hier blijf rondhangen, zoveel is duidelijk :D

17 augustus 2012 om 12:28

Beter gaan ze die veranderen in We don't have Batman, so we need Robin again!

17 augustus 2012 om 12:33

Ja, die is weggehaald. Net als alle andere spandoeken van dat jong. Ook He scores when he wants enzo....opgerot ermee! Redaction heeft alles weggehaald.

17 augustus 2012 om 12:41

Ja precies, afgeven op de speler lijkt me nu echt hét goede om te doen! Nee man, kijk nou eens naar de eigenaren en de manager. Dat zijn de mensen die effectief de club om zeep geholpen hebben.

17 augustus 2012 om 12:51

Ik geef je deels gelijk.

Ten eerste: Van Persie wilde zelf weg. Het feit dat hij eerder zei alleen met de Arsenal-filosofie en met Arsenal en geen enkele andere Engelse club prijzen te willen winnen en dan toch gaan naar Man United....dat doet pijn bij Arsenal-fans en daarom heerst er nu woede richting Rvp. Jij zou het ook niet leuk vinden als Rooney naar Arsenal gaat lijkt me.

Ten tweede: Ik weet ook niet waar ons bestuur mee bezig is. Vorig jaar verkochten ze Fabregas en Nasri ook heel laat in de transfermarkt en toen kwamen we met een b-team op Old Trafford te staan. Vervolgens kwamen er allemaal aankopen op de laatste speeldag, waarvan alleen Arteta echt van topniveau is. De voorbereiding voor Arsenal begon toen in september eigenlijk voor de tweede keer, met al die nieuwelingen. En nu deze zomer lijkt ons hetzelfde te gebeuren, nu RvP weg is en Song misschien ook nog wel gaat.

Maar goed, wie weet praten we over tien jaar heel anders over Van Persie. Op dit moment hebben we het even gehad met hem.

17 augustus 2012 om 12:57

Effectief is een groot woord. Maar er mag inderdaad wel wat meer naar het bestuur/de manager gewezen worden.

17 augustus 2012 om 12:57

Precies stretfordend
Arsenal heeft dit puur aan zichzelf te danken. Niet investeren in echt goede spelers maar altijd maar talentjes die je moet blijven sturen dat raak je een keer beu. Je wilt nu presteren dus je moet nu winnen en talenten trek je aan voor de toekomst en die meoten begeleid worden in een goed draaiend elftal. Geen perspectief op prijzen is dus naar een andere club gaan die wel elk jaar als doel de landstitel heeft.

17 augustus 2012 om 12:23

Pfff netjes wat een team ff manu sick hahaha

17 augustus 2012 om 12:23

Nou, nu is het dan echt officieel.. Ik ben benieuwd hoe de uitwedstrijd tegen Arsenal zal verlopen, ik denk dat er figo praktijken zullen komen.

17 augustus 2012 om 12:33

Reken daar maar op. Als je ziet hoe ze in die filmpjes al over hem praten. Shirt wordt verbrand en hij wordt Piece of Shit genoemd. Dat gaat allemaal nog veel erger worden de komende tijd.

17 augustus 2012 om 12:41

Tja, en dan te bedenken dat het niet een fout is van Robin, maar toch meer van de club. Deze laat structureel topspelers vertrekken en haalt middelmaat terug. Laten ze de club maar in de brand steken.

17 augustus 2012 om 12:51

En groot gelijk hebben de supportes je gaat niet naar een concurrent dat doe je niet, gelukkig za hij met united ook niets winnen zolang city doet wat het doet

17 augustus 2012 om 12:50

Nah, denk het niet. Denk dat ze niet blij zullen zijn dat hij weg is, maar ook wel toe zullen geven dat hij ook net als alle andere voetballers het hoogste niveau willen nastreven. Na 6 jaar Arsenal heeft hij toch wel heel veel krediet opgebouwd onder de fans.

En gelukkig is hij naar Man U gegaan en niet naar Man City, dan waren de rapen gaar geweest denk ik.

17 augustus 2012 om 12:57

Dat zou betekenen dat de Arsenal fans echt achterlijk zijn. In die tijd was het al te dom voor woorden, laat staan nu... ik hoop dat men wel wat slimmer is als dat.

17 augustus 2012 om 22:52

Tja elke club heeft 'domme' fans.. Hoe zouden de Rossioneri fans reageren als een Nesta naar Inter was gegaan ofzo.. Of feyenoord fans als De Vrij naar Ajax was gegaan.. Emoties lopen hoog op bij dit soort kwesties

17 augustus 2012 om 12:23

Super Deal, ben blij dat hij voor United heeft gekozen. Wat een voorhoede, pfoeh!

17 augustus 2012 om 12:23

Hoe gaat Man UTD nou spelen dan? Rooney speelt altijd achter de spits Welbeck/hernandez maar nu halen ze ook nog kagawa die bij Dortmund altijd als '10' of schaduw spits speelde dus moet hij concurreren met Rooney en centraal op het middenveld gaat hij niet spelen omdat dat tegen de wet van SAF is omdat je daar 2 neutrale spelers nodig hebt die aanvallend net zo goed zijn als verdedigend wat doet SAF nu haalt die ook nog eens R/V Persie toch te gek voor woorden of niet? dan heb je dus Kagawa en Rooney voor een positie en Welbeck,hernandez en R/V Persie voor 1 positie. echt slecht transfer beleid van Man UTD haal dan Javi Martinez of een jonge vervanger voor Scholes of Giggs.

17 augustus 2012 om 17:11

Welbeck en Hernandez zijn nog niet absolute top. Het zijn supertalenten, voornamelijk Welbeck, maar vorig seizoen kon je wel zien dat Manu te weinig goals maakte. En regelmatig ook nipte overwinningen. Ik denk dat SAF met RvP voor een zekerheidje gekozen heeft en samen met Rooney een superduo heeft met goede back-up van jongere talenten, zo ook Kagawa. En Manu speelt extreem veel wedstrijden (pl, CL, FA, Carling Cup), waardoor ze ook een goede bank moeten hebben en de jonge talenten ook genoeg aan spelen komen.

17 augustus 2012 om 12:23

Uiteindelijk gewoon een fantastische aankoop van Utd!
Ze zijn zowel City als Juve de baas geweest, en dat is zeker niet makkelijk denk ik want beide clubs hadden Van Persie maar wat graag binnengehaald.

Verder heeft Utd nu echt een fantastisch elftal. Young en Nani op de flanken, Kagawa en Carrick op het middenveld, Rooney op 10 en Van Persie in de punt. Het gaat zeker een leuke strijd worden tussen Chelsea, Man Utd en Man City!

17 augustus 2012 om 12:23

Hij kon clubicoon worden maar hij wilt prijzen pakken, snap t wel aan de ene kant, ben benieuwd hoe man.utd ht gaat doen met RvP Kagawa en Rooney in de aanval

17 augustus 2012 om 12:23

Natuurlijk gaat RvP slagen bij Manu, omdat hij uitermate geschikte clubspeler is.

17 augustus 2012 om 12:23

In mijn ogen is het niet wat United echt nodig had en het is nog maar af te wachten hoe het uitdraait, maar wie ben ik om te Saf's beslissingen in vraag te stellen. Meestal pakken ze vrij goed uit.

Wel grappig dat vele Arsenal fans die Van Persie al twee jaar als beste spits ter wereld bestempelen nu zeggen dat het een slechte transfer is voor United. 'de beste spits ter wereld' binnenhalen voor zo'n bedrag is natuurlijk nooit slecht.

17 augustus 2012 om 12:27

Ik vind het totaal bedrag - transfer die nog kan oplopen tot een bepaald bedrag + salaris wel wat veel maar dat is dan mijn mening.

Ik ben toch benieuwd hoe United zal draaien met in principe dezelfde middenvelders ( cm's ) die vorig jaar toch tekort leken te komen.

17 augustus 2012 om 12:30

Ja, ik vind het ook vrij duur hoor. Maar ik vond hem dan ook niet de beste spits ter wereld.

Ik stelde me maar in de plaats van de Arsenal supporters die hem hier eindeloos stonden op te hemelen en die het nu blijkbaar een stuk minder vinden.

Wat die Cm's betreft, blijkbaar heeft Ferguson toch veel vertrouwen in Cleverley en Anderson. En ik ben daar eerlijk gezegd wel benieuwd naar eigenlijk. Waar Van Persie misschien speeltijd van Welbeck zal afsnoepen ging een marquee signing op het middenveld speeltijd van die twee afsnoepen.

17 augustus 2012 om 12:31

Dat snap je zelf toch ook wel hoe zou jij het vinden als Rooney naar City zou gaan?

17 augustus 2012 om 12:34

Ik heb nog altijd vertrouwen in de 4 spelers die we hebben voor de cm positie en dan reken ik Fletcher even niet mee.

Cleverley en Ando hebben vorig seizoen in het begin laten zien dat ze het kunnen, nu nog over een langere periode. Opzich is het een gewaagde gok om niemand te halen voor het centrum want als we bij tijd en wijle weer afhankelijk zijn van Scholes en Carrick wordt het een moeilijk seizoen.

17 augustus 2012 om 12:42

Het gaat helemaal niet over jullie gevoelens van deze transfer. Die zijn uiteraard meer dan begrijpelijk. Maar dat zou je er ook niet van moeten weerhouden om objectief te kunnen blijven.

Tuurlijk zou ik pissig zijn als Rooney naar City ging. Maar ik zou hem niet plots overnacht een overschatte of te dure speler gaan vinden of zo wanneer hij voor 30 miljoen de overstap zou maken.

17 augustus 2012 om 12:51

Over zijn kwaliteiten hoor je mij niet, ik heb altijd RvP verdedigd bij het Nederlands elftal, en nu nog heb ik hem liever in de spits als Kjh.

Het gaat meer om de mens Rvp, zoiets doe je gewoon niet.

17 augustus 2012 om 18:41

Cleverly en Anderson waren een sensatie aan het begin van het seizoen vorig jaar, alleen jammer van de blessures. Ondertussen is Cleverly alleen maar beter geworden en inmiddels zelfs international. Anderson die maakt een frisse indruk en ik ben er heilig in overtuigd dat mits hij geen blessures krijgt hij zijn ware potentie gaat laten zien. (steekpass op Rooney, tegen Hannover 96 )

17 augustus 2012 om 12:31

@ King_eric

Ik heb ook mijn twijfels. Ik denk dat Rooney en Van Persie elkaar wel eens in de weg kunnen gaan lopen. Daarbij had United veel meer de behoefte aan een spelmaker voor op het middenveld. Ze hadden beter meteen achter Modric aan kunnen gaan. Dan hadden ze Kagawa achter Rooney kunnen zetten.

17 augustus 2012 om 12:47

Goede voetballers kunnen altijd met elkaar en Van Persie en Rooney kunnen zich altijd schikken voor het teambelang. Dat is echt niet te vergelijken met meneertje Sneijder die alleen geeft om te nemen.

17 augustus 2012 om 12:52

@ Persiangooner

Onzin, Van Persie is een egoistische voetballer gebleken in Oranje. Hij zal zich aan moeten passen bij Man Utd, want daar is Rooney de grote man. Ik ben benieuwd of die twee een tandem kunnen vormen. Ik heb daar mijn twijfels over aangezien ze beide in de bal spelen. Als het ze echter lukt dan kan het een prachtig en succesvol duo worden dat Man Utd kampioen kan maken. Ik ben dus reuze benieuwd, al blijf ik erbij dat ze beter voor Modric hadden kunnen gaan.

17 augustus 2012 om 12:59

Egoistische voetballer gebleken? Hoe kom je toch aan die wijsheid? Bij Oranje stond ie op een eiland, omdat juist iedereen om hem heen met hun eigen show bezig was. En volgens mij waren juist zijn medespelers bij Arsenal zo lovend over zijn onbaatzuchtigheid, iedereen overal bij betrekken en in mee laten delen, ook in het veld. Dus ik denk dat je wat betreft dat egoïsme de plank misslaat.

17 augustus 2012 om 13:03

@ Rodg

Bij Arsenal speelde iedereen in dienst van Van Persie, bij Oranje niet. Van Persie en Robben waren de grootste egotrippers op het EK in mijn ogen. Die liepen geen meter voor een ander (wat Sneijder wel veel meer deed) en brachten aan de bal ook te weinig.

17 augustus 2012 om 13:34

Van Persie heeft na Van der Wiel de meeste meters gemaakt...

17 augustus 2012 om 13:36

Natuurlijk kunnen ze wel samen spelen, maar ze zullen beide geen 20 doelpunten maken. 2 topschutters in 1 team? Als ze zoals Newcastle gaan spelen zal het misschien werken.

17 augustus 2012 om 18:43

Gebleken, wat, omdat je dat van onze snoranalist Derksen hebt gehoord ? Als je Van Persie hoort praten is dat nooit arrogant, de man houdt van het spelletje voetbal en natuurlijk baalt ie als hij op de bank zit tijdens interlands, want de man is notebane topscorer geweest in de Premier League.

17 augustus 2012 om 12:36

King_eric

United speelt natuurlijk wel 70 wedstrijden in het jaar. Kagawa & Welbeck zitten eigenlijk nog niet op het niveau dat ze die ook allemaal kunnen spelen. Als dan de beste spits ter wereld voorbij komt die je weg kunt plukken bij de concurrent moet je dat natuurlijk altijd doen.

Berbatov & Bebe zullen wel weggaan, dan heb je Kagawa + Rooney voor de nummer 10 plek en Welbeck + V. Persie als spits met Hernandez als pinchippertje. Lijkt me niet echt zo'n overbodige aankoop.

17 augustus 2012 om 12:23

Denk dat hij na een geweldige periode bij Arsenal hier eindelijk zijn club heeft gevonden waar hij de komende 4 jaar voor de prijzen kan gaan spelen

17 augustus 2012 om 12:24

En nu maar hopen dat hij zwaar flopt en Arsenal een prijs pakt.

17 augustus 2012 om 12:28

JA, want dat heeft hij echt verdiend, en laten we vooral niet mensen een succesvol of gelukkig leven laten hebben. -.-

17 augustus 2012 om 12:33

Een verrader is ie! Gebrek aan ambitie bij Arsenal? Onzin verhaal! Wenger haalde Cazorla, Giroud en Podolski...

17 augustus 2012 om 12:40

En Song gaat misschien weer weg, zo zal er nog wel wat gebeuren. Hij heeft Arsenal toch genoeg gegeven om het respect te hebben om te doen wat hij wil met zijn carrière? Stel dat je voetbal carrière uit 15jaar bestaat dan heeft hij in verhouding het toch lang genoeg uitgehouden bij Arsenal, zou zelf ook gefrustreerd worden als er niks in dat prijzenkastje staat terwijl je weet dat je dat wel verdiend.

17 augustus 2012 om 12:40

Met Podolski ga je echt kampioen van Engeland worden...

Wees blij dat hij nog zo lang bij Arsenal gevoetbald heeft... Hij had ook na 3 jaar al weer kunnen vertrekken net als Nasri...

17 augustus 2012 om 12:51

Hij heeft Arsenal genoeg gegeven? 1 superseizoen! Daarvoor was het vaak blessures en Wenger die bleef in hem geloven! Dat hij nu naar Man U vertrekt is een gigantische sneer naar Wenger en Arsenal.

Nee ik hoop dat hij zwaar flopt bij Man U.

17 augustus 2012 om 12:51

@edjahh17
Normaal ben ik niet zo rancuneus, maar in dit geval ben ik het eigenlijk met je eens. Hij heeft de Arsenal fans maanden aan het lijntje gehouden!

Oké; er zijn misschien geen échte toppers gehaald, maar ze zijn er kwalitatief zeker op vooruit gegaan (de transfer van RvP zelf even niet meegerekend).

Daarnaast vind ik zijn keuze, persoonlijk, een beetje stom. Hij was zó goed bezig in Londen en had een echte held kunnen worden.

Zeg nu zelf, wat is er leuker als 60-jarige ex-topvoetballer, je kleinkinderen een stoffige oude beker uit de kast laten zien? Of je kleinkinderen meenemen naar Londen en ze daar een reusachtig standbeeld kunnen showen?
Ik zou het wel weten....

17 augustus 2012 om 13:12

Had hij Henry kunnen doen vergeten? Ik denk het niet en ik snap zijn keuze ook wel, het gaat volgens mij niet helemaal lekker op dit moment ivm deze transfer en NL elftal. Misschien is hij gewoon toe aan iets nieuws en wil hij op zijn hoogtepunt stoppen bij Arsenal, er zijn meer mensen die deze keuze in het dagelijks leven maken. Iedereen is anders en snap niet dat mensen zich niet kunnen verplaatsen in iemand anders zijn positie.

17 augustus 2012 om 13:15

Dat hij op zijn hoogtepunt bij Arsenal wil stoppen is tot daar aan toe. Maar de stap naar Manchester United maken is onbegrijpelijk en onvergeeflijk!

17 augustus 2012 om 13:32

Hahaha en dat noem je ambitieus? Laat me niet lachen. Arsenal doet volgend seizoen voor de kat z'n viool mee in Engeland!

17 augustus 2012 om 15:29

Dus johan cruijff is ook een enorme droeftoeter omdat hij bij de concurrent heeft gespeeld? Het is gewoon de keiharde waarheid dat manu een stap hoger is en als deze man dat nu (nog) kan doen waarom niet? Je voetbal carriere is zo voorbij en hij waagt nu gewoon de gok. Ik wil jou wel eens zien als jij bij de concurrent meer van je leven kan maken dan waar je nu werkt. Wat zou je doen?

17 augustus 2012 om 18:43

Jah, die halen die spelers pas op z'n 29ste. Zoveel geduld heeft Robin niet meer

17 augustus 2012 om 20:16

ZO! Giroud, de wereldspeler?
Over Carzola ben ik het eens, Podolski twijfel ik nog, maar Giroud?

Vind het wel logisch dat ie weggaat. Hij ziet Chelsea Hazard halen, City heeft de laatste jaren al flink ingekocht met Aguero, Silva en Balotelli. Van Persie zag de bui al hangen met de aankopen van Wenger en besloot naar een club te gaan die wel op niveau weet bij te blijven!

17 augustus 2012 om 12:24

"die zichzelf al heeft bewezen in de Engelse competitie en in het Europese voetbal". Dat klopt, bij Arsenal. Maar bij het Nederlands Elftal heeft hij nog geen knikker geraakt.

Van Persie kent het Engelse voetbal, dus dat moet nu vast ook goed komen. Maar toch ben ik erg benieuwd of hij het bij Manchester United net zo goed gaat doen.

17 augustus 2012 om 17:18

Geen knikker? Hij heeft meer goals gemaakt in Nl-elftal dan ene Marco van Basten. Bovendien eeen finale in een WK waarin hij ook present was bij alle wedstrijden. De eeuwige discussie over zijn presteren, ben ik redelijk beu (en toch reageer ik blijkbaar nog). Hij is ook super goed en Huntelaar ook. We kunnen ook trots zijn op landgenoten en er zijn altijd nog meer spitsen in het Nl-elftal die minder gepresteerd hebben dan Rvp.

Ik verwacht dat hij minder de ster zal zijn, maar door zijn gevaar zal hij veel verdedigende aandacht krijgen, waardoor anderen meer mogelijkheden krijgen. Ik denk dat het een goed huwelijk gaat worden en dat Manu meer kans maakt op de titel dan zonder Rvp. We zullen zien...

17 augustus 2012 om 12:24

Verrader! Zo ondankbaar richting Arsenal, ik hoop echt dat United volgend jaar helemaal niks wint en Arsenal wel.

17 augustus 2012 om 12:41

Ik vind dit zulke onzin. Wat nou verrader? Is het verboden om van club te veranderen? Is het niet al een aantal jaar hetzelfde prijsloze liedje bij Arsenal? Is het niet zo dat Arsenal elk jaar wel een paar spelers aantrekt en het perspectief alsnog niet veranderd? Cazorla, ok dat spreekt gropotse ambities uit, maar Podolski en Giroud zullen geen spelers zijn van het formaat waar van Persie naar streefde. Daarnaast werd Cazorla pas aangetrokken nadat RvP zijn vertrekwens uitgesproken had. 8 jaar in dienst bij een club is an sich al meer dan het gros van de spelers op een plaats blijft..en plots wordt e bij je vertrek uitgemaakt voor verrader...klinkt een beetje als een omgekeerde wereld toch?

17 augustus 2012 om 12:53

onzin reactie waarom verrader ? maakte je Van Bommel ook uit voor verrader toen hij bij Psv vertrok om voor de prijzen te gaan spelen en om meer geld te krijgen? Nee , dus ben aub stil
Tuurlijk wil je als sportman om de prijzen spelen en wil je het liefst een zo hoog mogelijk salaris dat is nu eenmaal normaal. Dus kom aub niet met hypocriet geouwehoer want als jij werk hebt en kunt elders meer verdienen en je maakt daar meer kans om hogerop te komen dan ga je ook naar dat nieuwe bedrijf dus niet zo hypocriet doen aub.

17 augustus 2012 om 13:02

ben het volkomen met je eens er is geen mooiere club dan arsenal, en hij heeft zich altijd verscholen achter kut smoesjes als; als ze maar investeren terwijl hij gewoon had moeten zeggen ik wil hier weg netals cesc dat deed en alleen om die reden verdient hij al meer respect dan van persie

gelukkig zal man u ook niets winnen want op rooney, van persie, vidic is het allemaal middelmaat

forza arsenal

17 augustus 2012 om 20:24

De enige verrader hier is Arsenal zelf. Arsenal verraad zichzelf. Als doelstelling elk jaar top 2 noemen en vervolgens, als de concurrentie zich flink heeft versterkt ( Hazard, Oscar bij Chelsea, City de laatste jaren al met Aguero enzo) namen als Giroud te halen. In de Premier League kan je geen talenten halen, 5 jaar wachten, en ze dan opstellen. Je kan simpel genoeg niet gokken. Spelers moeten er gelijk staan. Arsenal liet vorig jaar ene Jenkinson spelen, weliswaar als vervanger van Sagna, maar die jongen is een schande voor Arsenal en niet Van Persie. Hij snapt teminste dat je een goed team nodig hebt om kampioen te worden. Een team met 15 toppers, niet met 6.
Arsenal gaat gewoon voor plaats 5 / 6. De top 3 halen ze nooit meer. Vergeet niet dat RVP er verantwoordelijk voor was. De verrader?

17 augustus 2012 om 12:55

Geweldig nieuws voor Robin zelf, maar toch baal ik wel voor Arsenal.. Song gaat zeer waarschijnlijk ook weg en Wilshire is nog steeds niet fit..
Hopelijk haalt Arsenal Sahin/m'vila en nog een goede verdediger dan zijn ze wel klaar voor het nieuwe seizoen! Dan zie ik ze zeker wel meedoen om de prijzen, hoewel City en United veel sterker zijn..
Laat het seizoen maar beginnen kan niet wachten haha!

17 augustus 2012 om 13:07

Nu is in mijn ogen Mu de grootste titelkandidaat mits Rooney en V.persie elaar niet in de weg lopen.

17 augustus 2012 om 12:25

Vind het een goede carriere move van Rvp. Maakt de stap van een subtopper naar de absolute top. Alleen jammer dat hij deze stap in de PL zelf maakt. Daarmee verpest hij in een keer z'n status bij de Arsenal fans. Had beter naar een club buiten Engeland kunnen gaan.

17 augustus 2012 om 12:25

Yes!!!
Top hoort bij Top!!
Zelfs als hij niet zo veel gaat scoren gaat hij United beter laten spelen!!!
Glory Glory Man Uniteddddd!!!

17 augustus 2012 om 17:19

Mooi uitgedrukt! Exact ook mijn gedachte: Zelfs als hij niet zo veel gaat scoren gaat hij United beter laten spelen!!!

17 augustus 2012 om 12:25

Heel veel succes Robin. Je hebt het in je en je treed inderdaad in gouden voetsporen. Ik hoop dat het komend seizoen genieten zal worden met een goede samenwerking tussen Rooney en van Persie!

17 augustus 2012 om 12:25

Geweldige transfer. Nu moeten ze eigenlijk nog een goede centrale middenvelder en een rechtsback en ze zijn compleet!

17 augustus 2012 om 12:26

Ik vind dat Van Persie goed doet om naar Mufc te gaan nu kan hij tenminste wel voor de prijzen spelen;

17 augustus 2012 om 12:30

Onzin, 140.000 per week tegen 220.000 per week.

17 augustus 2012 om 12:44

Tru_gunner, hoe kan je nu ook maar enig idee hebben over wat Van Persie nu gaat verdienen, laat staan wat Arsenal hem had aangeboden mocht hij die brief op zijn website niet hebben gepubliceerd. Wat een speculatie hier zeg.

Zo ken ik er ook eentje. Van de broer van de oom van de wc-madame op Old Trafford heb ik gehoord dat hij maar 170k gaat verdienen terwijl hij volgens mijn bronnen bij Arsenal 180k ging aangeboden krijgen.

Mensen zitten hier blijkbaar overal maar wat cijfers uit hun gat te plukken zodat het hen maar uitkomt.

17 augustus 2012 om 12:48

Het is wel aannemelijk dat hij boven de 200k pakt aangezien dat zijn inzet was bij eerdere onderhandelingen.

Ergens begrijp ik het ook wel. Hij traint met jongens als Sneijder, Kuyt en De Jong en ziet dat hij vele malen meer kan met de bal maar toch aanzienlijk minder heeft verdiend.

17 augustus 2012 om 12:52

Maar je reageerd niet op Zizou_zidane die beweerd dat hij ongeveer hetzelfde gaat verdienen als bij Arsenal?

Hij zal zeker meer dan 200k pw gaan verdienen. Een stuk meer dan Arsenal hem KAN betalen.

17 augustus 2012 om 13:09

Ok Tru_gunner, ik geloof je op je woord.

En je kan niet van me gaan verwachten dat ik op elke onzinpost reageer. Ik heb al een full time job.

17 augustus 2012 om 12:29

Krijgt Feyenoord nog een klein gedeelte van het geld van de transfer?

17 augustus 2012 om 12:36

@schalke 04 -- Nee het betreft een binnenlandse transfer en dus krijgen Excelsior en Feyenoord niets van het bedrag

17 augustus 2012 om 12:50

Die 25 miljoen is overigens ook onzin. Arsenal krijgt 15 miljoen nu en over 1 jaar 7 miljoen en dan kunnen ze nog 2 miljoen krijgen als United binnen een paar jaar kampioen wordt.

17 augustus 2012 om 13:05

Feyenoord en Excelsior krijgen wel wat van het bedrag namelijk de opleiding vergoeding

17 augustus 2012 om 13:17

Nee hoor, het is een binnenlandse transfer en daarom ontvangen zij niets.

17 augustus 2012 om 12:44

Hij zou dom zijn om naar een andere competitie te gaan, de premier league is gewoon de mooiste league om in te voetballen dus het lijkt me niet onlogisch dat hij dan bij een concurrent belandt. Dan heb je nog die enorme lege prijzenkast bij hem thuis en voor hem begint de tijd ook te dringen dus wat snap je dan niet aan het feit dat je naar een club als manu wil? Of zou jij blij zijn met eeen Amerikaanse landstitel in de prijzenkast terwijl je frikkin topscorer bent geweest in de PL? RvP heeft Arsenal al genoeg gegeven, ik zie daarom ook niet waarom je hem dit dan niet gunt.

17 augustus 2012 om 12:49

@fc038
Ik vind dat deze jongen die ongeveer 4 jaar geblesseerd is geweest in zijn handjes mag knijpen dat ze altijd zo achter hem zijn blijven staan bij Arsenal.
Hij laat Arsenal en de supporters enorm in de steek voor wat extra centen; want dat is één van zijn grootste drijfveren geweest om weg te gaan.

17 augustus 2012 om 13:03

Niet dat ik Van Persie een verrader wil noemen maar Henry ging niet naar een concurrent in dezelfde competitie. Dát is wat supporters raakt, als hij naar Barcelona was gegaan dan hadden ze hem succes gewenst en bedankt voor bewezen diensten.

17 augustus 2012 om 13:09

Het feit dat jij exact lijkt te weten wat hij bij manu gaat verdienen en wat arsenal heeft geboden vind ik al een hele prestatie, dat weet niemand. Dus je kan niet per defenitie zeggen dat hij er heen is gegaan voor de centen. Lijkt het je niet een mogelijkheid dat hij het voor de prijzen doet? Of is dat in jouw ogen een te positieve benadering en brand je hem liever gewoon af op een goedkoop punt waarvan je niet eens zeker bent dat hij het daarvoor doet.

4 jaar geblesseerd? kom op zeg, hij heeft tussen alles door ook gewoon zijn meerwaarde laten zien en bewezen, wat heeft deze jongen naast deze transfer verkeerd gedaan bij Arsenal?

@ Ruddos, ik snap best dat het lastig is dat hij naar de concurrent gaat maar de PL blijft de aantrekkelijkste optie en wie zegt dat Barca hem wil of kan halen? Misschien is dit de beste keuze...

17 augustus 2012 om 13:16

ik begrijp de kritiek ook niet. De clublegendes hebben in hun tijd ook prijzen gewonnen met hun club. Vpersie zou een legende worden zonder enige prijs bij zijn club in acht jaar tijd, erg treurig. Zelfs N Kufo, die een standbeeld heeft gekregen is zelfs kampioen geworden met Twente.

17 augustus 2012 om 12:29

Jammer dat van Persie al aardig op leeftijd is. Hij zal helaas eerder minder goed dan beter worden. Bovendien had hij regelmatig met blessures te kampen, afgezien van vorig jaar, toen hij wel te maken had met overbelasting en daardoor wat wedstrijden heeft gemist. De Engelse competitie is dan ook zwaar met teveel wedstrijden, zeker voor van Persie.

17 augustus 2012 om 12:32

Hij had met blessures te kampen door overtredingen op hem.
Overtredingen waardoor iedereen geblesseerd zou raken.
Het is niet zo dat hij blessuregevoelig is.
Hij is gewoon te goed om normaal af te stoppen.

17 augustus 2012 om 12:30

Jammer dat hij naar Untd gaat was een held bij Arsenal.
Hij gaat hij nooit meer zo goed doen.

17 augustus 2012 om 12:31

En toch lijkt het me vreemd om hem ineens in het Man U shirt te zien.
Wel een goede transfer vind ik, want Man U is verder dan Arsenal.

17 augustus 2012 om 12:33

de arsenal fans moeten begrip hebben van persie heeft 8 seizoenen zijn best gedaan voor de club en hij verdiend net als henry een stam beeld ik had gister nieuws uur gekeken naar die engels man ik werd niet goed van

17 augustus 2012 om 12:37

Als hij gewoon naar een andere club was gegaan was het ook minder erg geweest maar hij gaat naar Man Utd. Je weet toch dat dat een gevoelige overstap is.

17 augustus 2012 om 13:47

Standbeeld bedoel je zeker? Henry's status is onaantastbaar, van Persie komt daar niet in de buurt van, zelfs al was hij gebleven. En je weet toch dat Arsenal en Manchester United rivalen zijn? Als hij naar Juventus ofzo was gegaan, zouden wij hem succes wensen.

17 augustus 2012 om 12:33

Mooie club maar ik vind het geen handige zet. Hij wordt nooit meer zo goed als dat ie bij Arsenal was.

17 augustus 2012 om 12:40

Mag ik jouw glazen bol is een keer lenen?

17 augustus 2012 om 13:28

Hoef je geen glazen bol voor te hebben, alleen gezond verstand en dat kan ik je niet lenen. Robin was de absolute top bij zijn club, hij kan alleen maar falen bij manu. Hij had een moyenne van 1:2 en had er 96 in geschopt bij Arsenal. Dat kan hij daar nooit evenaren. ongetwijfeld goeie speler en hij zal er ook een hoop score maar hij is niet meer de grote meneer nu, hij moet overnieuw beginnen.

17 augustus 2012 om 14:24

Hoezo kan hij geen moyenne van 1:2 meer krijgen? Omdat hij de grote Rooney bij zich heeft. Ik zeg niet dat hij gaat floppen of dat hij er 30 in zijn eerste seizoen in knalt, maar het is dom om nu al aantenemen dat hij zal gaan falen.

17 augustus 2012 om 12:34

het ga je goed van persie, jammer dat je niet bij Arsenal bleef maar veel succes bij United.
Hopelijk zal Arsenal je bewijzen dat je beter bij ons kon blijven.
Hoop voor hem dat hij gelukkig word bij United, had niet verwacht dat iemand die zegt dat hij een echte gunner is naar de directe concurent gaat, Man Utd.
Vanuit zijn oogpunt begrijpelijk, je hebt meer kans op prijzen bij United toch had ik dit niet van hem verwacht.

17 augustus 2012 om 12:34

Ik heb mijn twijfels, maar ben wel benieuwd.

Man Utd had veel meer de behoefte aan een spelmaker voor op het middenveld. Met Modric waren alle problemen opgelost, dan hadden ze Kagawa achter Rooney kunnen laten spelen.

Nu heb je met Van Persie een speler die graag rondzwerft rondom de spitspositie. Rooney doet dat ook al.

De Gea
Smalling
Ferdinand
Vidic
Evra
Carrick
Kagawa
Valencia/Nan
Rooney
Young
Van Persie
17 augustus 2012 om 13:05

Kagawa is niet een controleur dacht ik.

17 augustus 2012 om 13:10

@ Luzacovic

Ik denk dat Ferguson van Kagawa een opvolger wil maken voor Scholes (verbindingsspeler, Carrick is namelijk de controleur). Anders kan ik de aankoop Van Persie moeilijk verklaren. Nogmaals, dan hadden ze beter Modric kunnen halen.

17 augustus 2012 om 13:16

Ik weet niet op Kagawa gebruikt kan worden als box to box speler zoals Scholes. Ik zag in Kagawa altijd meer nummer 10/buitenspeler.

Maar goed, wie weet kan SAF hem omtoveren tot een box to box speler.

17 augustus 2012 om 12:34

Ik denk dat RvP niet gaat slagen bij Man Utd, omdat het elftal niet om hem heen gebouwd zal worden, Tevens speelt hij met grote ego's om zich heen. Hij vult in ieder geval zijn zakken, voor zover hij nog niet genoeg had. Nu ook gaan werken aan je volwassenheid qua persoonlijkheid.

17 augustus 2012 om 12:36

Gaat ie nu achter Rooney op 10 spelen?

17 augustus 2012 om 12:41

Ik denk andersom, dat is op papier dan, RVP in de spits en Rooney erachter. Maar ik denk dat ze dat gaan rouleren in de wedstrijd, Rooney die dan diep gaat en van Persie die er achter komt.

17 augustus 2012 om 12:36

Gefeliciteerd Rvp, welverdiende transfer!

17 augustus 2012 om 12:37

wat respectloos voor arsenal hij is een van de beste spitsen van de wereld hij moet voor de prijzen spelen

17 augustus 2012 om 12:48

@ darman11

Hoezo respectloos? Van Persie kan naar een grotere club, een club die ieder jaar wel echt om de prijzen mee doet en hij kan bij die club meer verdienen. Dat Arsenal-fans over het algemeen een bloedhekel hebben aan Man Utd hoeft niet te betekenen dat iedere speler van Arsenal dat zo moet voelen. Zeker niet een buitenstaander als Van Persie. Hij kiest puur voor eigen belang. Dat is zijn goed recht, al betwijfel ik of het een verstandige keuze is om naar Man Utd te gaan.

17 augustus 2012 om 12:37

Mooie transfer voor hem, ben benieuwd of hij het beter gaat doen dan bij Arsenal. Op de Man Utd site draagt hij rugnummer 31, wordt dat ook zijn nummer? En is DHL de nieuwe sponsor van Man Utd of alleen voor de training?

17 augustus 2012 om 12:42

DHL sponsort inderdaad de trainingspakken en shirts van United. Maar dat 31 zal denk ik niet zijn nummer worden. Maar was dit niet ook het nummer waarmee hij speelde bij Feyenoord in het begin?

17 augustus 2012 om 13:55

@streftordend, nee bij Feyenoord speelde hij met 32 in het begin.

17 augustus 2012 om 14:18

Ohja das waar ook.... Denk wel dat hij nummer 9 van Berba krijgt.

17 augustus 2012 om 12:46

Ik denk het wel ja! misschien dat Berbatov nog weg gaat en dat hij #9 krijgt!

17 augustus 2012 om 12:48

Nee, die trainingkits nummers hebben niks met shirtnummers te maken. Als een nieuwe speler toekomt krijgen ze gewoon het laagste beschikbare nummer toegewezen. Als ik me niet vergis hebben Giggs en Scholes zo een nummer ergens in de 50. Nani heeft nummer 3 en Evra heeft nummer 8. Betekent verder niks.

Edit: Blijkbaar is dit veranderd sedert dit jaar en dragen de spelers op training wel degelijk ook hun shirt nummers. Dus voorlopig (totdat Berbatov vertrekt misschien?) lijkt het ernaar uit te zien dat het 31 is.

Edit2: en dan zie ik Johny Evans vandaag met nummer 35 trainen terwijl hij eigenlijk nummer 6 heeft. Blijkt dus toch niet noodzakelijk overeen te komen.

17 augustus 2012 om 12:43

Nu ben ik benieuwd met welk rugnr. Van de man gaat spelen?

9 of misschien 7?

17 augustus 2012 om 12:51

Kagawa krijgt 7. Volgens mij vindt v Persie het leuk om zelf een speciaal nummer uit te zoeken. Deed ie bij Oranje ook.

17 augustus 2012 om 13:00

Kagawa heeft nummer 26 gekregen. Van persie gaat waarschijnlijk met nummer 20 spelen aangezien Rooney al nummer 10 heeft.

17 augustus 2012 om 13:01

Valencia heeft nummer 7 gekregen, en v.persie nummer 31. Maar als berbatov weg is zal dat wel 9 worden

17 augustus 2012 om 13:03

Die nummers gaan toch puur en alleen over de trainingskits? Las ergens dat SAF de 7 aan Kagawa wilde geven, maar dat Kagawa zich eerst wilde bewijzen voordat ie een speciaal shirt xou aantrekken. Ging er eigenlijk stiekem vanuit dat SAF hem gewoon 7 zou geven.

17 augustus 2012 om 13:05

nee dit jaar heeft iedereen z'n eigen nummer op zn trainingkit staan

17 augustus 2012 om 13:09

Kingeric beweert hieronder dat de kitnummers en shirtnummers niks met elkaar te maken hebben. Nu weet ik het ook niet meer!

We zullen het waarschijnlijk snel genoeg zien-lezen!

17 augustus 2012 om 13:26

Nee, siegers91 heeft gelijk. Sinds dit jaar zijn de training kit nummers wel degelijk dezelfde als de shirt kit nummers. Ik weet niet waarom het is veranderd, maar voorlopig lijkt het er dus wel naar uit te zien dat hij met nummer 31 gaat spelen.

Totdat Berbatov vertrekt tenminste, dan komt nummer 9 vrij. Maar dat zal dan voor volgend seizoen zijn waarschijnlijk aangezien de nummers al geregistreerd zullen staan.

Edit: en dan zie ik Johny Evans vandaag met nummer 35 trainen terwijl hij eigenlijk nummer 6 heeft. Blijkt dus toch niet noodzakelijk overeen te komen.

17 augustus 2012 om 15:14

nummer 20 gaat het worden

17 augustus 2012 om 12:44

Prima aankoop denk ik, speler die heeft laten zien in de PL te kunnen presteren. Gelukkig geeft hij zelf ook al aan hier te komen voor de prijzen. Maar dat is prima, want elke topclub leeft eigenlijk alleen voor de prijzen.

17 augustus 2012 om 12:44

Ach kan die ook eens spelen voor de prijzen. Want alleen bij feyenoord heeft hij een echte grote prijs gewonen. De eufacup.

17 augustus 2012 om 12:48

Dit doet pijn. Maar dan ook echt pijn. En nog niet eens zo zeer omdat Robin er voor kiest om te gaan. Meer dat Arsenal structureel deze soort topspelers laat vertrekken. Ik hou steeds minder vertrouwen over in de sportieve ambities van Arsenal. Moeilijk om een gunner te zijn de laatste jaren.

17 augustus 2012 om 13:47

Geduld, ik zie Arsenal ooit wel de statuur van Barcelona bereiken, die heeft er ook een tijd over gedaan. Als ze het stadion afbetaald hebben dan staat er echt wel wat.

17 augustus 2012 om 12:48

boem!! in een keer bijna de duurste voetballer ter wereld. 30 mln voor 1 jaar contract is 90 voor 3 jaar. Ronaldo ging voor 94 van manu naar RM met 3 jaar contract en was jonger dus van persie is erg duur. Manu betaald veels te veels voor deze speler die zeer waarschijnlijk alleen nog maar minder wordt aangezien die bijna 30 is. Onnodige paniek aankoop die manu doet, alleen maar om city bij te blijven. Het is wachten tot dat de voetballerij omvalt.
middenveld blijft drama, met name is dr een creative speler nodig. Beter die 30 mln kunnen neerleggen voor modric, veel betere aankoop met restwaarde.

17 augustus 2012 om 12:50

Hij teert heel erg op zijn techniek he dus voor hetzelfde geld gaat hij tot zijn 35e mee.

17 augustus 2012 om 12:57

Kagawa is geen creatieve speler? En wat een onzin 30 miljoen voor een 1 jarig contract betekent 90 miljoen voor 3 jaar?? bovendien kostte hij geen 30 miljoen maar 15 miljoen en volgend jaar 7 miljoen 2 miljoen variabelen. Xavi is toch ook 32 jaar en speelt nog geweldig en wat te denken van Giggs en Scholes die nog steeds goed zijn...

Edit : Modric kost sowieso iets van 40 miljoen (binnenlandse transfer) en heeft ook geen restwaarde hoor hij is 27 jaar dan heb je natuurlijk wel restwaarde.

17 augustus 2012 om 13:15

Sjonge jonge. Gaan we over het begrip restwaarde spreken? Het gaat over een mens hé en niet over een machine.

Het is natuurlijk wel een dure gok maar ik voorspel dat ie gewoon goed uitpakt. Ik moet toegeven dat United op papier een verschrikkelijk goed team heeft.

17 augustus 2012 om 13:20

Meneer Chivas heeft het erover en ik ga erop in..

Ik denk dat het goed uitpakt, ze zullen samen geen 60 doelpunten maken maar wat je nu wel hebt is dat op dode momenten met zulke klasse spelers zij je de winst kunnen geven, wat met alle respect Welbeck of Hernandez niet kunnen.

17 augustus 2012 om 13:52

Als Van Persie straks de winnende maakt tegen Barcelona in de CL dan hebben ze het geld er uit, United wil niet nog zo'n seizoen als laatst hebben. Het kan goed uitpakken, ze hebben nu wel het beste aanvalskoppel van Engeland, beter dan City.

Je moet niet vergeten dat United op een soort drempel staat waar diens positie in gevaar komt voor langere termijn, weten ze dit tegen te gaan dan levert dit heel veel op. Niet alleen de prijzen maar ook de recettes en aanzien zijn in spel.

Ik heb overigens ook gezegd dat als er 1 Nederlander naar United zou mogen gaan, het Sneijder zou moeten zijn, dat zou pas echt een sensatie zijn denk ik.

Van Persie mag dan 29 zijn, maar hij heeft veel weg van Bergkamp, en die was met 36 nog belangrijk voor Arsenal destijds. Techniek en inzicht overkomt fysieke problemen.

17 augustus 2012 om 14:16

als hij weer met rood er af gaat en het op het hoogste niveau niet laat zien zullen ze zih bij manu ook wel achter de oren krabben, als als als.
ik denk gewoon dat manu te veel geld voor deze speler heeft neergelegd voor een positie die geen versterking nodig heeft. sneijder zou veel betere aankoop zijn of modric. Het is niet voor niets dat manu rond was met lucas tot dat psg kwam.

17 augustus 2012 om 14:33

Als hij er weer met rood afgaat? Je bedoelt, als Barcelona weer eens door de Uefa bijgestaan wordt?

Maar Modric kost 50 miljoen en Sneijder voegt niks toe. Bovendien staan Cleverly en Kagawa gewoon prima hun mannetje op die positie. Vorig jaar was Cleverly geweldig voor zijn blessure.

17 augustus 2012 om 14:23

Onnodige paniekaankoop? Deze jongen is de beste speler van de PL! En het huidige klimaat is gewoon zo dat er 25 miljoen word betaald voor spelers met een jaarcontract.

Creatieve speler staat er gewoon met Kagawa, dus dat argument gaat ook niet op.

Bovendien denk ik dat Barcelona ook niks moet zeggen over veel betalen voor spelers.

17 augustus 2012 om 14:29

bijna 30 mln betalen voor iemand van 30 op een positie die je niet nodig hebt is onnodig. Manu was bang dat hij naar city zou gaan.

Kagawa is goed, maar houd het denk ik niet hele seizoen vol en weet niet of hij wereldtop is, kan een terug val hebben. Sneijder of modric zou beter zijn.

Waarom heb jij de drang om barca er bij te halen om het beleid van manu te rechtvaardigen, beetje zielig vind je niet.

17 augustus 2012 om 14:39

Omdat het een beetje pot verwijt de ketel is, als jij hierover oordeelt terwijl Barcelona hetzelfde doet.

Maar hij is net 29 geworden en de beste speler van de competitie op een positie die niet sterk bezet is. United gaan namelijk 442 spelen met van Persie en Rooney als spits. Hernandez en Welbeck zijn de andere twee spitsen dan.

Modric kost verschrikkelijk veel geld, United gaat dat niet spenderen met Kagawa (de meeste assists in de Bundesliga vorig jaar). Kagawa ken je blijkbaar niet, anders zou je dat niet zeggen. En waar baseer je die terugval op? Die jongen presteert al twee jaar top. Daarnaast is er Tom Cleverly, die nieuwe Scholes. Sneijder is te duur, die wil meer verdienen dan Rooney en dat kan dus niet. Bovendien zou Sneijder net zo oud zijn en net zoveel kosten. Dus dat is ook echt onzin om die dan wél te halen.

Eigenlijk zijn al je argumenten onzin, 30 miljoen voor de speler van het jaar en topscorer is een prima bedrag. Ook al heeft hij een jaarcontract. Daarnaast is United niet bang dat hij naar City zou gaan, hij wilde zelf niet naar City.

17 augustus 2012 om 12:57

Weet iemand al welk rugnummer Van Persie krijgt bij Man Utd?

17 augustus 2012 om 13:03

nummer 31

17 augustus 2012 om 12:58

Mensen die hier roepen dat ze het wel snappen en dat het helemaal niet dom van hem is die snappen duidelijk niet hoe het in elkaar steekt tussen Arsenal en United. Was hij naar het buitenland gegaan dan had iedereen hem dat gegund.
Gaan ze dit ook nog vergelijken met Henry die naar Barca vertrok.. alsjeblief zeg. Sommige mensen kunnen beter tennis gaan volgen.

17 augustus 2012 om 13:36

Tja en dan ga je als arsenal supporters zijn vrouw met de dood bedreigen! RVP heeft groot gelijk dat hij niet langer voor een club met dat soort randdebiele supporters wil spelen.

17 augustus 2012 om 16:06

Ja je hebt helemaal gelijk. Als een dorpsidioot die voor Arsenal is dat roept dan vinden alle Arsenal supporters waaronder ik dat ook..
Je snapt zelf toch ook wel dat je daar Arsenal supporters niet om moet afschilderen

17 augustus 2012 om 16:52

Ben ik met je eens. Probleem is dat het niet om één of twee idioten ging. Het ging in dit geval om een hele rits idioten. Ik heb Arsenal altijd een mooie club gevonden maar doodsbedreigingen omdat een speler naar Man. Utd gaat? Dat gaat mij veel en veel te ver. Heeft niets meer met het supporteren van je cluppie te maken.

17 augustus 2012 om 12:59

Persoonlijk had ik deze overstap niet gemaakt. Arsenal is een mooie club die zeer veel voor van Persie heeft betekent. Als ik zou moeten kiezen tussen 2 topclubs waar ik bij de 1 meer verdien maar bij de ander een held wordt waar ik nooit wordt vergeten dan is mijn keuze snel gemaakt.

Een standbeeld bij het Emirates Stadium of zijn naam in een lijstje met goede spelers. Wat zou jij doen?

17 augustus 2012 om 13:11

Door deze transfer van Manchester united,zijn ze in mijn ogen titelkanidaat en ze kunnen champions league winnen. Ik denk dat van persie deze jaar al zijn prijs kan winnen

17 augustus 2012 om 13:39

Inderdaad, ik herinner mij die wedstrijd van Arsenal tegen Barcelona met die geweldige goal van hem. Als hij hetzelfde doet als toen (zonder de kaart uiteraard) dan maakt United een hele goede kans tegen Barcelona.

United zal nu echt gevreesd gaan worden door hun aanvalskoppel, en in Europa wordt het genieten geblazen denk ik.

17 augustus 2012 om 13:13

Dat eeuwige gezeik van de vertrekkende partij. Jongens, even voor alle duidelijkheid: Robin is hier de sportman niet de fans, hij heeft zoveel jaren gegeven en dan nu lopen mekkeren on wat hij wel of niet gezegd heeft? Ach gossie..

Hoorde je ons zeiken over balazs dzsudzsak toen hij zei "ik wil prijzen pakken" nieuw contract getekend en weg was hij?! Arsenal is toch niet Rvp?

Succes Rvp!

17 augustus 2012 om 13:23

Hij is een clubspeler,bij Oranje heeft hij niks laten zien,zo goed is die Engelse compititie ook weer niet.
af en toe is het niet om aan te zien.

17 augustus 2012 om 13:37

Er zijn niet veel competities die hoger aangeschreven staan dan de PL , ja, eentje, maar dan alleen omdat daar twee clubs zijn die het budget hebben van een klein Afrikaans land.

Het is gewoon hetzelfde verhaal als met Seedorf , van hem kon je nou ook niet bepaald zeggen dat hij het bij zijn club niet goed deed.

17 augustus 2012 om 17:32

hahaha zieligerd! niet zo goed??? daarom wint een Engelse club de Cl!

en als het niet om aan te zien is waarom kijk je dan??? niemand dwingt je, je kan ook de tv uitzeten!

17 augustus 2012 om 13:24

Belachelijk dat mensen (nederlanders) hier hopen op een afgang voor Robin. Wees trots op die jonge en gun hem een contract bij een elftal die wél mee doet om de prijzen. Je kan alles zeggen over Wenger en zijn Arsenal, niets meer dan respect voor de heer en zijn club, maar United is een klasse hoger dan Arsenal. De leegloop en de uiteindelijke status vermindering die Arsenal al een seizoen of 2 teistert is enkel en alleen de schuld van de Londenaren zelf. Ik ben blij voor die gast dat tie die stap heeft gezet. Succes Robin.

Ik ben wel bang voor de eerste ontmoeting in het Emirates. Het fluitconcert zal van astronomische propoties worden.

17 augustus 2012 om 13:28

Succes Robin. Ik ben ook een Arsenal en Van Persie fan, maar hij verdiend t gewoon. Is zijn club alitjd trouwe gebleven, nooit iets doms gedaan en al zijn teamgenoten zeggen dit ook. In t veld is ie een echte leider. Ik weet 100% zeker dat Saf Rooney en Van Persie geweldig kan laten spelen.

17 augustus 2012 om 14:16

Dat is het gewoon, niks meer en niks minder! Heeft altijd gevochten voor Arsenal, als je hem nu niet steunt ben je zelf ook geen fijn supportertje!

17 augustus 2012 om 13:33

"ik kijk ernaar uit om in de voetsporen van enkele geweldige spitsen te treden."

Ian Wright, Thierry Henry, Dennis Bergkamp, Marc Overmars.. Tja die konden er natuurlijk ook niets van he..

Begrijpelijke stap, jammer dat dit op zoveel onbegrip stuit. Maar de meningen zullen wel veranderen na een paar maand.

17 augustus 2012 om 13:37

Van Persie zal nooit de status van Henry, Bergkamp, Cantona etc. hebben na deze transfer.

17 augustus 2012 om 13:38

Begrijpelijke stap? Dus het is normaal dat een spits van Feyenoord overstapt naar Ajax omdat daar meer kans is om prijzen te winnen?

Het is gewoon een rattenstreek en ratten zijn vies. Alleen zijn kop zien maakt me gewoon al misselijk, Dat een doorsnee speler liegt, ok. Maar de captain? Daar verwacht je toch iets meer van.

17 augustus 2012 om 13:34

Mogelijk gaat dit heel goed uitvallen voor Oranje . Hij komt nu bij een hele grote club waar hij moet leren samenspelen met Rooney, waar hij niet meer alleen de dragende speler is, dit alles geleid door 1 van de beste trainers van de wereld die dit er wel in gaat krijgen.

Straks hebben we een Van Persie die moeiteloos zich kan vinden in de rol die Oranje van hem vergt.

17 augustus 2012 om 13:34

Het erge is gewoon, dat hij over Cesc zei dat die er goed aan deed geen binnenlandse transfer te maken. En dat daarom de fans neit boos moesten zijn. Hij heeft dus in een interview gezegd dat de fans nu boos moeten zijn .

17 augustus 2012 om 13:45

De fans zijn nu sowieso boos ze houden hem de nek omdraaien hun icoon gaat naar een van de rivalen.

17 augustus 2012 om 13:52

Heel erg jammer . Vooral van het geld met 25.500.000 kon je waarschijnlijk Leandwoski kopen een speler met heel erg veel potentie . Aangezien Robin Van Persie al 29 jaar oud is zou het denk ik slim zijn om hem alweer na 2 jaar te verkopen . maar ik denk dat hij het heel erg slecht gaat doen bij United..!

17 augustus 2012 om 14:01

Nou dat wordt maandagavond maar kijken wat hij gaat presteren..
Hoop voor hem dat ie het goed gaat doen daar

17 augustus 2012 om 14:04

Eindelijk, we zijn af van die ondankbare vlegel!
Ondankbare vlegel, dat is wat ie is. Werd uitgekotst bij Feyenoord en zou waarschijnlijk niks van zn carriere maken (misschien bij Excelsior), omdat ie als zon moeilijk persoon werd gezien. Wenger zag op de een of andere manier enig talent in hem en haalde hem.
En ook bij Arsenal was ie niet goed bezig. Was meer duels geblesseerd dan aanwezig en er luidde veel kritiek rond Wenger voor deze aankoop. Hij werd gezien als de "gervinho van nu', een aankoop waarmee je geen kampioen wordt. Maar toch hield Wenger vertrouwen in hem en verlengde zijn contract. Kwam zelfs met het achterlijke idee om van Persie in de spits te zetten, wat Robin zelfs niet eens wilde.
En nu 1,5 jaar, blessurevrij, in de spits gestaan heeft ie eindelijk laten zien dat Wenger gelijk had en het talent goed in hem zag. Vele goals waarmee hij Arsenal misschien in zn eentje naar de top4 bracht.
Maar hij had opeens 'ambities' en wilde topspelers bij Arsenal zien. Wenger stemde hiermee eindelijk in. Cazorla, Podolski & Giroud werden gehaald. Goedkoop, maar pure kwaliteit en wel degelijk spelers waarmee je kampioen kan worden.
En toch wilde ie weg, terwijl er geen enkel argument was eigenlijk om nog te vertrekken. Arsenal had misschien op dat moment meer kwaliteit als Utd.

En nu steekt ie Wenger en heel Arsenal een mes in de rug door gewoon naar Utd te gaan. Ik snap et totaal niet meer, wat van Persie tot deze beslissing heeft geleid.

Ik hoop ook gewoon dat ie compleet mislukt, ook leuk voor Arsenal in de strijd om de prijzen. Et zou me ook niet verbazen als ie mislukt, want bij Utd is ie niet een grote meneer. Althans niet de enige, waar die bij Arsenal dat wel was. Zo'n beetje alle ballen mogelijk gingen naar van Persie, zelfs als de aangever in een betere positie stond. Die bal moest en zou naar van Persie gaan.
Bij Oranje heeft ie al bewezen niet goed te kunnen renderen met meerdere vedettes. Sneijder & Robben op het Wk10 en Ek12 (en bij EK kreeg ie ontzettend veel aanvoer maar alsnog).
Bij Utd heb je al Rooney als grote vedette en daarbij nog Nani. Ook is van Persie niet een speler die goed met druk om kan gaan. Zag je ook bij Oranje, met Huntelaar als grote concurrent zie je gewoon dat ie niet met druk om kan.
En bij Utd heeft ie al Rooney, Kagawa, Hernandez & Welbeck die allen aankloppen voor een basisplek voor de '10-positie en de spitspositie.
Bedenkende dat ie al 29 is en er natuurlijk meer toekomst is met Welbeck en Hernandez denk ik dat ie compleet zal mislukken.

En wat Arsenal betreft. Gewoon doorgaan met het huidig beleid en misschien nog Nuri Sahin huren of M'vila halen. Daarbij misschien nog een spits back-up voor Giroud en een back-up voor de cv-positie, aangezien ze Bartley al hebben verkocht.
Arsenal heeft gewoon een perfect elftal, met zelfs enkele luxeproblemen. Bijv. de rv positie met Walcott en Oxlade-chamberlain en het middenveld met Song, Arteta, Wilshere, Diaby, Frimpong & Coquelin en wss nog Nuri Sahin of M'vila. Ze gaan makkelijk meedoen om de prijzen en het zou me niet verbazen als Arsenal weer kampioen wordt, aangezien ze dat voor het laatste deden in het seizoen vóórdat van Persie werd gehaald.

Szczenszy
Sagna
Koscielny
Vermaelen(C)
Gibbs
Wilshere
Song/Arteta
Walcott/AOC
Cazorla
Podolski
Giroud
17 augustus 2012 om 18:48

Ondankbaar omdat hij altijd alles gegeven heeft wat er in zit ? Ondankbaar omdat Arsenal dit seizoen weer CL speelt als gevolg van zijn doelpunten ? Ondankbaar omdat hij als sportman toe is aan een nieuwe uitdaging en ambities heeft ? Ondankbaar omdat hij streeft naar zilverwerk ?

17 augustus 2012 om 19:10

@mancaniun
Het gaat erom dat de argumenten van v Persie om te vertrekken niet kloppen.

Natuurlijk, van Persie speelt al heel lang voor Arsenal en heeft amper prijzen gewonnen. Dit irriteert. Daarom wilde hij ook dat Arsenal een paar goede aankopen zou doen.
En die zijn ook gekomen, waar er nog enkele zullen volgen:
Giroud: Topscorer Frankrijk + 9 assists, wellicht grootste aandeel in kampioensschap van zijn club (!)
Podolski: 18 goals in Bundesliga bij een degradatiekandidaat, gewaardeerde Duits-international die op 26-jarige leeftijd al 100+ interlands heeft gespeeld en zelfs 40+ goals maakte hierin als linksbuiten (!)
Santi Cazorla: gewaardeerde Spaans international met 44 interlands ondanks de grote concurrentie van Alonso, Busquets, Xavi, Iniesta, Silva, Mata, Jesus Navas, Martinez etc. Hij staat hoger in de pikorde dan Mata & Jesus Navas dat zegt tog wat.
Daarbij haalde hij CL met Malaga en had hij hiermee op afstand het grootste aandeel in. Staat ook 4e op de 'mvp-lijst' van de Primera Divison (dus boven Kaka, Higuain etc.) (!)

Kortom wel degelijk aankopen waarmee Arsenal haar ambitie toont en prijzen wil winnen. Daarbij wordt ook Nuri Sahin of M'vila waarschijnlijk gehaald. Alleen omdat ze minder kosten dan een Neymar/ganso/hulk worden ze als 'mislukt' gezien, maar het is toch al duidelijk dat spelers steeds meer worden 'gemerkt' op hun transferbedrag (zo werd Carroll als wereldspits gezien en we zien wat daarvan kwam..)

En natuurlijk dat ik dankbaar ben dat ie Arsenal dit seizoen naar de CL leidde. Maar ik kan hem niet vergeven voor deze actie, die mijns inziens niet nodig was en niet te verdedigen zijn met argumenten, want die zijn makkelijk neer te halen.

En Arsenal heeft nu echt een zéér goede selectie. Wellicht nog beter dan dat van Manchester United.
Szczenszy - De Gea 1-0
Sagna - Fabio/jones (?) 2-0
Koscielny - Vidic/smalling 3-0 (koscielny is uitgegroeid tot een wereldverdediger en Vidic is laatste tijd zwaar uit vorm)
Vermaelen - Ferdinand 4-0 (ferdinand is echt véél slechter dan vroeger)
Gibbs - Evra 4-1 (hehe eindelijk een positie waarin Utd beter is)
Song - Clevery/scholes/carrick 5-1 (song/wilshere/arteta is superieur Cleverly/scholes/carrick)
Walcott-valencia 5-2 (walcott te wisselvallig, valencia echt een goede speler)
Podolski - Nani 6-3 (podolski meer doelgericht op de linkerflank, nani meer voorzetten, rendement van beide hetzelfde qua ass+goals dus gelijk)
Cazorla - Kagawa 7-4 (cazorla nu beter, Kagawa meer potentie dus gelijk)
Giroud - van Persie/rooney 7-6 (staat buiten kijf, helaas)

Kortom ik acht Arsenal hoger in dan Manchester United. Enige waar Utd beter in is is het aantal spitsen, maar voor de rest is Arsenal bijna over wel beter in. En dan heb je ook nog Oxlade-chamberlain op de rechterflank die ik in de toekomst makkelijk beter zie worden als een Valencia.

Kortom dit Arsenal heeft wel degelijk ambitie en ik vraag me nog steeds af waarom van Persie zo graag naar Man Utd wilde

Szczneszy
Sagna
Koscielny
Vermaelen(C)
Gibbs
Wilshere
Arteta/Song
Walcott/AOC
S. Cazorla
Podolski
Giroud
17 augustus 2012 om 20:00

Ik snap je punt ook wel hoor. Als Rooney de overstap zou maken naar City dan zou de hel losbarsten, believe me. Maar goed, iedereen moet verder, Arsenal moet verder, de supporters moeten dit accepteren.

Ik ben het niet met je eens dat Arsenal een betere selectie heeft dan United,
ik bedoel een Valencia en Nani, daar kunnen Cazorla en Walcott niet tegen op. Rooney is twee klasses beter dan Giroud. De verdediging met Ferdinand en Vidic is sterker dan die van Arsenal. Spitsen zijn beter, middenvelders zijn beter en de verdediging van United is ook een stuk beter. En De Gea vind ik in potentie meer talent hebben dan jullie keeper

17 augustus 2012 om 14:25

Aight, eindelijk bij een grote club. Arsenal is een leuke club om op te bouwen, maar van Persie is duidelijk toe aan een nieuwe stap.

17 augustus 2012 om 14:34

Grappig dat mensen nu gaan zeggen dat Giroud en Cazorla zijn gehaald, dat van Persie alsnog voor het geld naar een andere club is gegaan.
Volgens mij was het zo dat Robin eerst heeft gezegd dat hij zijn contract niet wilde verlengen omdat er niet genoeg toppers meer aanwezig waren/werden gehaald, en daarna werden Giroud en Cazorla gekocht. Maar goed.

Anyway, ik ben zeer benieuwd wat van Persie er van gaat bakken dit seizoen. Voetballen kan hij wel en SAF heeft genoeg inzicht en ervaring om hem op zijn best te laten renderen. Je kan mij niet wijs maken dat de topscorer van de Premier League komend seizoen een flop wordt.

17 augustus 2012 om 14:38

Het is toch duidelijk dat Van Persie en om de prijzen wil spelen en nog prijzen wil pakken en bij United is de kans nu eenmaal groter dat je een prijs pakt dan bij Arsenal. Het is echt voor hem een sportieve verbetering wat hij ook zag. Ondanks de aankopen van Podolski, Giroud en Carzola zag hij niet zitten bij Arsenal. En voor het geld heeft hij het echt niet gedaan. Hij kon bij Arsenal zijn contract verlengen voor een megasalaris. Hij kon zijn contract uitdienen en volgend jaar miljoenen tekengeld vragen (wat Arsenal natuurlijk nooit zou doen), hij kon naar City dat veel verder wilde gaan dan United. Ik vind het een goede keuze en dat gaat genieten worden in Manchester. Het zal even wennen zijn Van Persie in een ander shirt dan Arsenal, maar ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Mooie titelstrijd gaat het weer worden, ben ik van overtuigd.

17 augustus 2012 om 14:49

Van Persie is beter dan Rooney.

Hij word de man bij Manchester United. Maar ik vind dit wel een hele pijnlijke transfer, voor Arsenal. Ik ben beneiuwd hoe het publiek gaat reageren in de onderlinge confrontaties... Ze kunnen hem toch eigenlijk neit uitfluiten, maar om hem nou een ovatie te geven... hij laat de club toch wel in de steek. Aan de andere kant krijgt Arsenal er een prachtig geldbedrag voor terug waar zij een topper voor in de plaats kunnen kopen, want zoveel vertrouwen in Podolski heb ik nou ook weer niet.

17 augustus 2012 om 15:10

De meesten op deze site snappen het nog steeds niet geloof ik 'zucht'

Wij Arsenal fans reageren zo gefrustreerd omdat het een pure naaistreek is, natuulijk heeft hij bij United een grotere kans om prijzen te winnen. Maar vinden jullie het heel gek dat wij kwaad worden als hij nog geen paar maanden ervoor het logo kust?

Over Cesc heeft hij vorig jaar gezegt dat hij blij is dat hij naar barca is gegaan en niet naar een rivaal in Engeland en dan doet hij het nu zelf..

Ik ga om het jaar 2x naar een wedstrijd ik ken verschillende mensen uit londen en jullie snappen de rivaliteit tussen United en Arsenal niet, dit is gewoon vergelijkbaar met Ajax-feyenoord. Tot een paar jaar geleden stond het gewoon gelijk aan United - Liverpool. Er zullen vast wel mensen zijn die de botsingen van RVN en Vieira kunnen herinneren. Daarnaast zijn fergie en Arsene nooit de beste vrienden geweest. Ik wil jullie wel eens horen als er een speler van feyenoord naar Ajax gaat alleen omdat hij voor de prijzen wil spelen. Dit is gewoon iets wat je niet hoort te doen. Als je dan ook nog uitspraken maakt als: "ik zie mezelf nooit in een ander shirt" of "ik zal nooit voor een andere club in Engeland spelen ik ben een Gunner in hart en nieren"... Tja dan moet je het niet gek vinden dat supporters zo reageren.

Van Persie is altijd een held van mij geweest, ik heb hem altijd verdedigd. DIt is gewoon een zware tegenvaller en vooral voor mensen als Wenger en teamgenoten. 8 jaar het vertrouwen blijven houden en anderhalf seizoen goed presteren dat is in mijn ogen nog lang niet terugbetaald.

Thomas vermaelen zei het ook al, bedankt voor het anderhalve seizoen dat je top was maar je hebt bij deze alles vergooid, veel succes bij utd krijg ik dan ook niet over me hart. We zien je bij Arsenal-united wel ;;

Edit: Hij is ook pas de Tweede speler in de historie die deze overstap maakt van Arsenal naar United. Als dat toch niet duidelijk genoeg is weet ik het ook niet meer..

17 augustus 2012 om 15:36

@ Robinho888

Dat jullie naief zijn kunnen wij niet helpen. Een speler kiest altijd voor het hoogst haalbare op twee gebieden: geld en voetbal. Logische keuze dus wat dat betreft. Uitspraken, beloftes en dergelijke zijn niet van toepassing. Dat geeft slechts aan of de voetballer een gluiperd is. Nou, dat is Van Persie maar dat is hij altijd al geweest. Daarbij kun je een buitenstaander niet verwijten dat die een overstap maakt naar een rivaliserende club. Natuurlijk had je als fan dat liever niet gezien, maar het wil niet zeggen dat wat een fan voor een club voelt een speler dat ook moet voelen. Sterker nog, die gevoelens van fans en spelers liggen vaak mijlenver uit elkaar.

17 augustus 2012 om 16:22

Nogmaals je begrijpt de gevoeligheid van een overstap als deze niet, dit heeft niks met naief zijn te maken, als je dat in Engeland zou verkondigen zou je echt raar aangekeken worden. Die man werd op de schouders gedragen had een clublegende kunnen worden. Dit is de tweede keer in de historie dat zoiets gebeurd na die 8 jaar vertrouwen zoiets flikken kan ik met me hoofd niet bij. Daarbij na 8 jaar bij de club te hebben gezeten kun je in mijn ogen niet spreken van een buitenstaander. Daar komt bij dat hij vroeger fan was van Arsenal.

Dan wil ik even terugkomen op het geld en het voetbal. Het vernieuwde contract dat hij bij Arsenal had gekregen was ongeveer even veel waard geweest dan wat hij (volgens de kranten) nu bij united gaat verdienen. Ten tweede, ik denk dat jij ook moet kunnen zien dat mits Rvp was gebleven United en Arsenal een gelijkwaardig elftal op papier habben staan. Er zijn goede aankopen gedaan en met de terugkeer van Wilshere had er een topteam gestaan. Ik zou Arsenal geen mindere kansen gegeven hebben.

In een ding moet ik je wel gelijk geven, en dat is het feit dat de man gewoon een keiharde gluiperd is inderdaad. Het blijkt maar weer hoeveel leugens voetballers de wereld ingooien. Clubliefde is ver te zoeken tegenwoordig. En het blijkt maar weer dat we hem verkeerd ingeschat hebben..

Ik kan me trouwens ook wel inleven in hoe de mensen hier denken, dit is en blijft het moderne voetbalwereldje. Maar probeer je ook eens in te leven in de mensen die die jongen zoveel jaar gesteund hebben (zoals Wenger), of degene die van hun laatste centen een seizoenskaart kopen. Zo'n beetje iedere supporter had een soort van 'liefdes' relatie met de beste man. Als je dan zo'n ' backstab' krijgt lopen de gemoederen op het begin hoog op, dit zal naarmate de tijd vordert minder worden natuurlijk. Maar nogmaals ik vind dit niet naief, dit is gewoon de emotie.

17 augustus 2012 om 17:01

@ Robinho888

Kortom, Robin van Persie gaat naar Man Utd voor de prijzen en voor een beter contract. Dat Man Utd een rivaal is voor Arsenal, daar gaat het Van Persie niet om. Die wil alleen een stap hogerop. Dus is het jammer voor de Arsenal-fans, maar Van Persie is niet de eerste die een gevoelige binnenlandse overstap maakt en ook niet de laatste. Spelers voelen nu eenmaal niet zo veel voor Arsenal als de fans doen. Het is dan enorm naief om te denken dat dit wel zo is.

17 augustus 2012 om 15:37

Ach, wat een gezeik allemaal. Arsenal mag van geluk spreken dat United zoveel voor Robin betaald heeft. Het komt zelden voor dat united zoveel betaald voor een 29 jarige speler met een 1-jarig durend contract. Als ze hem hadden gehouden was hij misschien volgend jaar wel gratis naar United gekomen.

17 augustus 2012 om 15:47

Misschien word het een van Nisterooy?

17 augustus 2012 om 17:40

Deze transfer heeft 2 kanten, namelijk dat van Persie gewoon graag prijzen wilt pakken maar aan de andere kant is er het emotionele aspect , namelijk clubicoon worden. Hij is een volwassen man van 29 jaar die zijn keuze maakt. hij heeft 8 jaar!!!! bij dezelfde club gespeeld, iets wat niet veel spelers kunnen zeggen in het moderne voetbal. verder vind ik een groot deel van de 'arsenal-fans' triest die hopen op een mislukking etc. Ben blij dat deze man 8 jaar alles heeft gegeven voor de club en nog bijna 30 miljoen oplevert. Veel succes met podolski , mertesacker,sagna,walcott,ramsey en die poolse keeper . Sub-toppers zijn het, niet meer.

17 augustus 2012 om 17:43

Kan hij eindelijk fatsoenlijk antwoorden in interviews, blij dat deze soap voorbij is ondanks ik erg benieuwd was wat er (nog) ging gebeuren met v Persie

17 augustus 2012 om 18:44

ik denk dat v Persie de juiste keuze gemaakt heeft
met SAF moet het goed komen en hoop dat v Persie en United de competitie winnen

17 augustus 2012 om 20:38

waarom denkt iedereen dat van persie de man gaat worden die alles bepaalt denk na

bij arsenal geen concurrentie en de ster en dus goed
bij feyenoord daarvoor al veel concurentie en slecht/matig
bij nederland concurentie en meer baasjes dus dramatisch
dus ik denk dat hij bij man u of op de bank komt voor berbatov/hernandez of miss gaat man u zelfs 4-3-3 spelen en komt rooney boven v persie

want zeg nou zelf hij zit nieteens bij de beste 10 voetballers ter wereld ookal is dat 1 pot nat van barca en real wat zwaar overdreven is

maar we zullen zien of die weer een top seizoen draait of een flopseizoen

17 augustus 2012 om 20:50

Van Persie is gelijk de beste speler van United.

Ik denk zelf dat hij de 20 doelpunten niet haalt.

17 augustus 2012 om 23:06

zou het leuk vinden als arsenal dit jaar kampioen zou worden. wat zal Van Persie dan spijt hebben...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3725
Michael CarrickMiddenvelder351
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder291
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Rio FerdinandVerdediger271
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

1017 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 37 25 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Van Persie: 'Eigenlijk moeten ze 25 van die Gouden Schoenen maken'

Robin van Persie was zondag nog trefzeker in de spectaculaire 5-5 remise tussen West Bromwich Albion en Manchester United en eindigt het seizoen daardoor op 26 doelpunten. Daarmee werd de aanvaller...Lees verder

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.4379883 seconden.