Voetbalzone

'Van Persie laat zien dat United er nog in slaagt City te overtreffen'

Donderdag, 16 augustus 2012 om 00:00

Gary Pallister is bijzonder blij dat Robin van Persie donderdag met Manchester United gaat praten over een transfer naar die club. Arsenal en United maakten woensdagavond bekend een akkoord te hebben gesloten over de spits, ter waarde van circa 25 miljoen euro. Pallister, oud-voetballer van the Red Devils, is trots en zegt er het beste van te hopen.

/

“Als Manchester City de laatste jaren iemand graag wilde, dan haalden ze hem ook. Maar deze stap van Van Persie toont niet alleen dat United er nog in slaagt te wedijveren met City's rijkdom, maar ook dat ze nog spelers weten aan te trekken voor City's neus. Vanwege alles waar de club en de trainer voor staan”, aldus Pallister aan BBC Sport “Van Persie wilde een club met traditie en erfgoed. En United zal wat dat aangaat altijd een streepje voor hebben op City.”

“Dit is het type transfer dat echt een signaal afgeeft, om een speler die er echt toe doet bij de supporters.” Van Persie maakte in acht jaar tijd 96 competitiedoelpunten in 194 duels voor Arsenal. Vorig seizoen werd hij, na het vertrek van Cesc Fàbregas, aanvoerder. Donderdag gaat hij in gesprek met United over zijn persoonlijke eisen.

Poll

Manchester United is in alle opzichten een grotere club dan Manchester City

16 augustus 2012 om 00:03

Misschien omdat City eerst spelers wou verkopen?

16 augustus 2012 om 00:06

nee want Mancini zei dat geen een aanvaller mag vertrekken. en geld hebben ze zat maar Van Persie wou gewoon naar United en dat is onrespectvol tegen de Arsenal fans. Man united wil hem dit weekend al in de basis opstellen

Rooney-van Persie? sommige zeggen gouden duo maar ik denk dat het een dikke faal wordt want het zijn zelfde type spelers

oh oh man wat zou het zijn als Arsenal kampioen gaat worden dit seizoen

16 augustus 2012 om 00:12

Waarom zouden ze niet samen kunnen omdat het dezelfde types zijn? Ik begrijp dat een Huntelaar en Inzaghi niet samen kunnen spelen.. maar een Rooney, V.persie wel.. Een Benzema, Falcao ook etc..

16 augustus 2012 om 00:19

daarmee bedoel ik dan dat ze elkaar in de weg lopen maar het kan ook zo zijn dat ze samen 75 goals maken maar ik weet niet ik heb gewoon het gevoel dat hij daar misluckt en als hij paar wedstrijden niet scoord beland hij op de bank want achter hem staan nog paar goeie spitsen

16 augustus 2012 om 00:30

Ala Forlan?

Maar ik schat RVP ech wel hoger in dan Forlan. RVP en Rooney , ja het zijn beide schaduwspitsen maar vorige seizoen heeft RVP zich zelf echt wel in een Centrumspits veranderd en ik denk wel dat het goed kan uitpakken en heb je nog Welbeck,hernandez en Berbatov achter de rug ( Berba gaat waarschijnlijk weg) RVP is de nieuwe RVN van United!

16 augustus 2012 om 00:41

Jou laatste zin is al elke avond mijn natte droom sinds het belachelijke statement dat RvP naar buiten bracht om zichzelf onmogelijk bij Arsenal te maken ik heb lang nog hoop gehad op een U turn van RvP maar hij mag van mij lekker naar United dan kan Arsenal door met de toekomst, Ik geef iedereen hier op een blaadje dat RvP over een jaar of 10 terug gaat komen op deze schandalige beslissing in zijn Carierre.

Waar was meneertje RvP met zijn prijzen winnen toen hij zijn contract verlengde en direct 2x zoveel ging verdienen? Bah bah ik word hier moe van !! en alle Arsenal haters hoeven niet te reageren wan tik heb al die kul nou al vaak genoeg gehoort !!!

Voor de mensen die me niet begrijp heb ik 1 grote tip waarvan ik hoop dat ze het gaan uitvoeren : Type in bij youtube : Goodbye Rvp in the end.

Kippenvel van begin tot eind hopelijk begrijpen jullie mij & vele andere arsenal fans dan wat meer, Luister ook vooral naar de tekst.

16 augustus 2012 om 00:55

@afca

echt een mooie vid man maar deze is nog mooier
typ in youtube in: Robin Van Persie The Red Knight
het video is van : Kaiizoprod
kijk wat die allemaal over Arsenal en Wenger zegt aan het begin van de vid

16 augustus 2012 om 01:00

Klopt niet helemaal, Adebayor 'moet' wel vertrekken.

Lol, Arsenal kampioen??? Top vier wordt al lastig...

16 augustus 2012 om 01:08

Deze kende ik nog niet pfffff wat een kippenvel zeg, Ik probeer mensen dagelijks uit te leggen hoe diep dit verhaal zit bij Arsenal de fans & vooral Wenger het enigste wat ik kan zeggen kippenvel.

uitspraken die ik daaronder lees van mensen maken het alleen maar erger :

His little speech - makes me feel sorry abit for Wenger (mufc fan)

Fcmolde99 12 minuten geleden

16 augustus 2012 om 01:14

jah klopt Respect

en ik weet hoe de Arsenal fans zich nu voelen . en het ergste is gewoon dat fans van andere clubs zegge dat Arsenal nooit een prijs wint enz... en dat is natuurlijk niet leuk om te horen dus gaan sommige Arsenal ook slecht reageren
ik weet zeker dat Arsenal een Topclub blijft zolang Wenger daar aan het werk is
hij maakt van zo weinig geld een Titel kandidaat een is zeker de beste trainer om een speler beter te maken

16 augustus 2012 om 03:09

Bedankt voor de filmpjes. Ik volg Engels voetbal totaal niet en heb van Persie alleen bij Oranje zien voetballen, maar als ik zo kijk.... echt een beest! Ik wist dat hij goed was, maar wat een voetballer. Typetje Seedorf, super bij hun club maar bij Oranje lukt het maar niet. Heb net als dat ik bij Seedorf en Milan had, nu weer spijt dat ik van Persie niet bij Arsenal gevolgd heb.

16 augustus 2012 om 03:50

@ Kaka!

Het ergste van alles vind ik nog dat Arsenal gestraft wordt door hun manier van beleid voeren. Ze doen geen gekke dingen, maar omdat ze iedere keer net naast de pot pissen verliezen ze spelers en krijgen ze haat reacties. Terwijl ze eigenlijk een medaille zouden moeten krijgen hoe hun manier van beleid voeren!

16 augustus 2012 om 10:33

Sorry hoor, maar hoe kom je er nou bij dat het mislukt omdat ze dezelfde type spelers zijn? Zoals Ac_milan22 al aangeeft, spelers als Rooney en RVP kunnen áltijd met elkaar samen spelen, mits het maar goed afgestemd wordt wie waar en wanneer gaat lopen. Ik denk inderdaad dat het een geweldig duo gaat worden.

Ik ben meer fan van City, maar ik denk nu dat United het kampioenschap gaat pakken. Wat een team!

16 augustus 2012 om 12:40

Maar is dat niet zo dan, dat Arsenal geen prijzen pakt??? Arsenal is een topclub, maar ze missen net dat laatste stapje waardoor ze nooit iets winnen

16 augustus 2012 om 00:10

-sorry verwijder Dubbel

16 augustus 2012 om 00:03

Beetje rare uitspraak. United geeft zelf ook structureel veel geld uit. Ook dit seizoen is het nog raak, 25 miljoen euro voor Van Persie.

16 augustus 2012 om 00:11

Je ziet toch wel verschil tussen United en City??

Waar United toch de grootste club uit Engeland is..

16 augustus 2012 om 00:18

Natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat ze veel geld uitgeven. Zoek het maar eens op, ze geven gewoon veel uit.

16 augustus 2012 om 00:12

United geeft zelf ook structureel veel geld uit? Als je kijkt naar de laatste 10 jaar dan geeft Utd alles behalve veel geld als je rekening houdt met de transferinkomsten. Op dat gebied geeft pakweg Liverpool, Chelsea, Man City,... zeker veel meer geld dan Man Utd.

Het zou dus handig zijn moest je je niet alleen focussen op één seizoen.

16 augustus 2012 om 00:16

In vergelijking met de andere clubs is het inderdaad minder. Maar niet veel clubs kunnen op dat gebied concurreren met Chelsea, City en Liverpool. United geeft ook gewoon veel geld uit. Denk maar aan Young, Anderson, Berbatov, Degea, Kagawa en nu Van Persie. Vorig jaar alleen al hebben ze 52 miljoen pond uitgegeven. Dat het minder is dan City doet er niet toe.

De laatste keer dat ze minder dan 20 miljoen euro uitgaven, was zelfs in het seizoen 2000/2001, toen hebben ze niets gekocht.

16 augustus 2012 om 00:22

Magicfeet_7, daarom dat ik ook zeg dat je het moet bekijken over meerdere jaren. Ter vergelijking: Voor het bedrag dat ze Ronaldo hebben verkocht hebben ze Young, Anderson, Kagawa en Van Persie kunnen halen. Dit is wat ik juist wil aangeven. Ik denk als je alles berekent dat Man utd gemiddeld per seizoen 15 miljoen uitgeeft. En 15 miljoen kan je moeilijk zien als veel geld voor een topclub.

16 augustus 2012 om 00:27

Ik heb het nog even snel nagekeken, maar ze hebben maar in 1 jaar winst gemaakt. Natuurlijk het jaar waarin Ronaldo werd verkocht. Voor de rest ligt het rond de 30 miljoen verlies. Ik blijf het toch veel vinden, ook als je je bedenkt dat ze ook geweldig veel schulden hebben.

16 augustus 2012 om 00:33

Die schulden staan er eigenlijk gewoon los van. United kan die transferbedragen elk jaar netjes betalen zonder problemen.

Maar het valt al bij al wel mee bij United, als je vergelijkt wat ze ook winnen en wat ze verdienen. Ze doen het op transfervlak eigenlijk met veel minder dan clubs van gelijkaardige grootte of gelijkaardige ambities.

16 augustus 2012 om 00:42

Maar wat ik er mee bedoel is, dat ze misschien in plaats van die dure transfers te maken ook een stukje schulden kunnen aflossen. Ik heb nog nooit gehoord dat United de transferbedragen niet betaalde.

16 augustus 2012 om 00:57

@ Magicfeet_7: Die schulden worden elk jaar mooi afbetaald. Dat is geen enkel probleem. Echter, United is een topclub en moet elk jaar wel investeren in hun spelersgroep. Maar dit gaat nooit maar dan ook nooit ten koste van hun schulden.

16 augustus 2012 om 00:15

Geen 25 miljoen maar 30 miljoen euro.

16 augustus 2012 om 00:17

15M Pond direct en 7M aan mogelijkse bonussen volgens The Telegraph.

Goed je terug te zien trouwens el_dude

16 augustus 2012 om 00:18

De meeste bronnen geven 25,5 miljoen weer.

16 augustus 2012 om 00:18

Volgens mij 25, dat staat hierboven en heb het al vaker gezien.

16 augustus 2012 om 00:26

United geeft inderdaad veel geld uit.

Het verschil met City is echter dat United dat geld heeft verdiend door middel van prestaties die er behaald zijn, en City gewoon is overgenomen door een of andere sjeik.

Edit: Dit is een reactie op reactie #18 van Magicfeet_7

16 augustus 2012 om 00:27

Hierboven staat 25M euro, ik had het over Ponden. Komt dus goed overeen (22m Pond zal wel 25M euro zijn ongeveer)

VZ is trouwens niet het meest betrouwbare medium wat dergelijke info betreft. Dat terzijde

16 augustus 2012 om 00:28

Nee dat weet ik, Eric. ; Alleen had het vaker gelezen, op twitter en Marca bijvoorbeeld. Dus het leek me dat het klopte sinds het allemaal gelijke bedragen waren. Al zijn dat nu ook niet de twee betrouwbare media.

16 augustus 2012 om 00:30

Hehe, ik geloof je wel hoor. BBC geeft ook heel andere cijfers dan de Telegraph. Het ambetante is dat dat nu net de twee meest betrouwbare media zijn in Engeland in mijn ogen.

Maar we zullen het wel nooit precies weten. Om één of andere reden komen clubs zelden met die bedragen naar buiten.

16 augustus 2012 om 00:37

bbc heeft het over 24 miljoen pond

16 augustus 2012 om 00:41

@eric

Wenger zei zelf op TF1 dat RVP voor meer dan 30 miljoen euro aan Man Utd verkocht is. 24 miljoen pond is gelijk aan 30.6 miljoen euro, dus zal BBC wel correct zijn.

By the way, 22 miljoen pond = 28 miljoen euro.

16 augustus 2012 om 00:46

Prachtig die Man Utd is zeer wanhopig gesteld dat ze per se zoveel betalen aan een spits met één jarig contract. Hun hadden toch een transfer policy die spelers boven de 26 niet teveel willen betalen. Ze hebben hun eigen clubcultuur verandert naar die van City. Welbeck kan beter binnenkort vertrekken het is voor hem ook een mes in de rug van Ferguson.

16 augustus 2012 om 01:00

En dan zeiken op PSG dat ze 45 betalen voor een groot talent. Maar goed Ferguson is ook de personificatie van hypocrisie.

Anyway, als Robin de penalty's mag nemen, zal hij in ieder geval minimaal 10 doelpunten scoren dit seizoen.

16 augustus 2012 om 01:12

Er gaan de geruchten dat Hernandez een transferverzoek heeft ingediend nadat de transfer van RVP zo goed als zeker was. Dus die en Berbatov zien we waarschijnlijk niet meer bij Utd.

Nu ja, deze aankoop van Man Utd was zeer noodzakelijk en zeer slim volgens mij.
Utd heeft gewoon niet de luxe om spelers die onder de 26 zijn en al hun top hebben bereikt, te halen voor 40-50 miljoen. Eenmaal ze interesse hebben in zo'n speler, springen City, Chelsea, Psg, Real, ... in de markt en bieden ze veel meer dan Utd.
Voorbeelden? Ze hadden graag Hazard gehaald, maar hij koos voor Chelsea. Ze hadden graag Lucas Moura gehaald, maar die ging dan naar PSG en Luka Modric, voor wie ze vorig jaar interesse hebben, gaat nu naar Real.

De enige spelers die ze wel kunnen halen is potentiële toppers (zoals Arsenal) of topspelers rond de 28 jaar in wie City, Chelsea, Psg, Real, ... niet veel interesse in hebben. Nu hebben ze met Robin van Persie zo'n speler gehaald. Als Robin 26 jaar zou zijn, dan hadden ze nooit een kans gehad om hem te halen. Maar omdat hij al tegen de 30 is, hebben ze een wereldtopper kunnen binnenhalen.

Waarom ze het doen? Man Utd kan net zoals Arsenal niet strijden tegen het geld van City/chelsea. Maar het verschil met Arsenal is dat ze een ploeg hebben die wel de winnaarsmentaliteit heeft en met 1 of 2 topspelers mee kunnen strijden voor de titel (terwijl bij Arsenal de structuur niet zo sterk is). Dus halen ze RVP om de selectie N U te versterken zodat ze de komende 2-3 jaar nog kunnen strijden voor de titel. Eenmaal RVP over zijn top is (zoals Berbatov), zullen ze een andere topspeler op hetzelfde manier halen.

16 augustus 2012 om 01:18

Zelfs die mentaliteit leek terug bij ons . Ze hebben nog steeds aanzienlijk meer dan wij te besteden waardoor met goed management de big spenders wel bij te houden zijn. Wij maken geen enkele kans op deze manier omdat we constant moeten verkopen om überhaupt te kunnen kopen.

Hernandez is te slecht voor Utd btw.

16 augustus 2012 om 01:56

Idd, zelfs die mentaliteit leek terug te komen. Maar zoals ik het nu zie, had RVP niks te zoeken met deze generatie. Hij kan hooguit nog een jaar of 2 top presteren en het is voor ons gewoon nog te vroeg om mee te kunnen strijden voor de prijzen.

Elk jaar maken we onszelf wijs dat we goed genoeg zijn voor de titel, maar de werkelijkheid zegt steeds iets anders.

Laten we gewoon naar de toekomst kijken. In 2013-2014 krijgen de ploegen uit de EPL 25 miljoen euro meer aan TV gelden. Tegen 2014 zullen we nieuwe commerciële deals sluiten die ons meer dan 40 miljoen euro extra inkomsten zullen generen.

Ik denk dat het tijdperk van spelers verkopen snel voorbij zal gaan.

Btw, dat Song wordt verkocht, kan ik enkel maar toejuichen. Voor mij is hij ons zwakste schakel op het middenveld. Te nonchalant bij het verdedigen en aanvallend is hij gewoon veel te traag. Zijn assisten zijn gewoon schijn. Hij geeft 20 keer zo'n pas en voor de ene keer komt het goed aan en dan knalde RVP van onmogelijke hoeken binnen.
Verkoop hem en Walcott en koop een deftige vleugelspeler en verdedigende middenvelder.

16 augustus 2012 om 09:07

Wat een idiote vergelijking is dat nu, PG? Ik snap dat je teleurgesteld en wat boos bent, maar misschien kan je beter even van je toetsenbord wegblijven dan, want je plaatst onzin neer. Lucas Moura had nog niks bewezen, en Van Persie is toch de beste spits ter wereld? Of vergis ik mij nu? Meen dat toch regelmatig hier op VZ gelezen te hebben. En de beste spits ter wereld voor zo'n bedrag binnenhalen is natuurlijk een sterk staaltje transferpolitiek...

16 augustus 2012 om 00:04

Weet nog steeds niet goed wat ik van deze transfer moet denken. Vind het persoonlijk veel geld voor iemand die 29 is, in het bezit van een eenjarig contract was en qua positie niet broodnodig was.

Hoe het systeem er nu uit gaat zien is me een raadsel maar dat Welbeck alvast geslachtofferd wordt is wel duidelijk want die strijd gaat hij niet winnen, opzich jammer want hij kan uitgroeien tot een klasbak maar op zijn leeftijd moet je spelen en niet op de bank zitten en invalbeurtjes maken van 20 tot 15 minuten.

Dat City uiteindelijk Van Persie niet heeft gehaald komt ook omdat de elite 4 allemaal nog onder contract staan en niet zijn vertrokken, een transfer kwam pas ter sprake bij een vertrek van iemand.


16 augustus 2012 om 00:16

jullie hebben nu voor 1 positie volgens mij 6 spelers
1.van Persie
2.welbeck
3.hernandez
4.bebe
5.berbatov
6.rooney(kan daar ook spelen)

dus ik snap echt niet waarom Van Persie is aangetrokken en iemand gaat sowieso vertrekke dat weet ik gewoon zeker want kom op er belanden dan 4-5 op de bank die eigenlijk elke week in de basis zijn bij andere clubs

16 augustus 2012 om 00:18

Bèbè kan je weglaten, die zal waarschijnlijk verhuurd worden of wedstrijden spelen in het tweede die is namelijk nog lang niet klaar voor het grote werk.

Berbatov zie ik nog wel vertrekken nu zeker met de komst van Van persie. Welbeck en Hernandez worden de back-ups.

16 augustus 2012 om 00:21

ja maar dan nog steeds Hernandez en Welbeck kunnen grooeien tot Wereldspitsen en zeker Welbeck want die speelt fantastisch met Rooney en dat Berbatov vertrekt dat zeggen ze al een tijdje maar ik denk dat ie blijft

16 augustus 2012 om 00:25

Hernandez zal geen wereldspits worden hoor, maar een degelijke sub zoals Solskjear behoort tot de mogelijkheden.

Welbeck daarintegen kan dat wel worden mits die zich goed ontwikkeld. Alle ingrediënten om klasse te worden beheerst hij.

16 augustus 2012 om 00:26

Quieroz moet zich waarschijnlijk doodlachen dat hij het voor elkaar kreeg dat Fergie zoveel geld neerlegde voor een speler dat hij zelf nooit zag spelen.

Oh Bebe..

16 augustus 2012 om 00:04

Bye Bye Rvp! Thanks for all the hard work you put into Arsenal the last 8 years. I wish you very good luck playing for Manchester United. Heroes come and go, you've just got to deal with it. Hope you play well for United, because that is what you deserve. Always in my heart. - From a Dutch Arsenal fan. Ookal is het in het Engels, ik bedoel het serieus.

16 augustus 2012 om 00:15

@benficaafc; ehm je bent NL en zit op een NL site...

16 augustus 2012 om 00:20

Als je het niet begrijpt kan je ook wel gewoon vragen om een vertaling hoor...

16 augustus 2012 om 11:23

ja graag! Want het zijn wel allemaal erg ingewikkelende woordselen die je gebruikt hoor!

16 augustus 2012 om 00:17

Respect!

16 augustus 2012 om 00:31

En waarom post je het precies hier in het Engels? Het ziet er naar uit dat het naar Robin persoonlijk is gericht maar dan zal ik je een geheim verklappen, hij spreekt ook Nederlands! Ook is dit gewoon een Nederlandse site.

16 augustus 2012 om 03:52

Ga ergens anders lekker lopen haten man, waar maak je je druk om zeg!?

16 augustus 2012 om 14:07

Nou het mag gewoon niet wat hij hier doet, lees maar eens de regels door. Je moet gewoon in het Nederlands posten. Daarnaast zie ik geen enkele reden om Engels te schrijven als het persoonlijk gericht is.

16 augustus 2012 om 00:07

Niet dat United nou zonodig een spits nodig heeft, maar City heeft Echt geen spits meer nodig.

16 augustus 2012 om 00:07

Aan de een kant vind ik het leuk voor Van Persie dat hij met Man United voor prijsen kan gaan spelen. Aan de andere kant zal ik hem nooit vergeven dat hij zomaar Arsenal heeft verlaten terwijl hij een clubheld en legende daar was/had kunnen worden .

16 augustus 2012 om 00:07

Zo zonde dat hij naar United gaat. Ik hoopte echt dat hij nog zijn contract wou verlengen. Verbaasd me wel dat hij naar United gaat en niet naar Juventus of een andere club in de buiteland. Toch niet zo slim naar mijn mening. Bij Arsenal was hij DE speler en die reputatie waar hij al die jaren aan heeft gewerkt is nu in een klap weg.

16 augustus 2012 om 03:53

In een klap weg is absoluut een beetje overdreven hoor. Hij is een held bij Arsenal, had ie nog een paar jaartjes gebleven dan was het een legende geworden.

16 augustus 2012 om 00:07

ik gun je het beste Robin.. maar eerlijk gezegd hoopte ik dat je een transfer naar Juventus zou maken dat zou natuurlijk prachtig zijn !

16 augustus 2012 om 00:25

Zijn vrouw zei al min of meer al dat ze in Engeland zouden blijven toch? Toen ze zei dat V.persie ook aan haar en zijn kinderen dacht qua school etc.

Ik vind dat V.persie het goed heeft gedaan als Captain. Zijn schip was beschadigd.. hij heeft het schade proberen te beperken en heeft de eigenaar gevraagd om onderdelen te wisselen zodat het schip niet zinkt. De eigenaar en V.persie zaten niet op 1 lijn en hij besloot van schip te veranderen, om niet met zijn schip te zinken.

16 augustus 2012 om 00:41

Een echte kapitein verlaat zijn schip altijd als laatste. Bovendien kreeg hij een nieuwe motor, een gloednieuw roer en nog een reserveonderdeel dus van zinken was geen sprake. Hij houdt er een aardig zakcentje aan over, dat wel. Het gaat hem gewoon om geld want dit Arsenal met Robin van Persie is niet veel minder dan Utd.

16 augustus 2012 om 00:46

Ik begrijp jullie wel een beetje Persiangooner, maar zoals ik jullie begrijp.. begrijp ik V.persie ook. Als hij nou niet meer blij is daar, wat moet hij dan doen? Moet hij daar ongelukkig blijven omdat jullie hem daar graag zien?

Ik vind dat hij Arsenal terug heeft betaald, al is het "maar" in anderhalf jaar.. hij kiest zijn eigen weg en jullie zouden boos moeten zijn op het bestuu

r. Het bestuur verkoopt hem. Het bestuur geeft hem een jaar lang om uit te stellen een contract te tekenen. Toen V.persie 1'jaar geleden zei dat hij nog wou wachten en het niet de tijd was om te tekenen had Arsenal in moeten grijpen en maatregelen moeten nemen.

Arsenal heeft 30 miljoen gekregen, daar kunnen ze heel wat leuks mee.. daarvan zouden ze zelfs Damiao van kunnen halen..

Ik denk dat jullie even wat meer boos moeten zijn op het bestuur, dan telkens op de spelers.

16 augustus 2012 om 07:22

@ Persiangooner:

Ik begrijp je teleurstelling, vind het zelf ook ontzettend jammer, maar Arsenal was wel bereid hetzelfde salaris in hem te spenderen als United, dus ik geloof oprecht dat zijn beslissing puur op sportieve gronden is gebasseerd. Eerlijk is eerlijk, het gat met de concurentie was afgelopen seizoen enorm en persoonlijk zie ik ze dit niet snel dichten.

16 augustus 2012 om 00:11

Zeer jammer dat ie weggaat dat wel. Het was een wereldklasse speler. Maar ben tenminste blij dat Podolski zijn shirt krijgt of Chamberlain zij verdienen het wel. Dit is gelukkig de allerlaatste transfer saga voor de komende jaren. Elke speler in de selectie die van waarde is heeft een langdurige contract op dit moment. Onze nieuwe captain Vermaelen heeft paar maanden geleden nog een nieuwe contract getekend. Alleen Walcott zou een probleem zijn maar niemand zal om hem malen aangezien Chamberlain zijn plek kan overnemen.

Ik ben het wel zat dat er types rondlopen die zeggen dat Arsenal nu een subtopper zal zijn zonder Van Persie. Dat zeiden ze ook over Henry en wat gebeurde Arsenal had een betere seizoen gepresteert zonder hem dan met hem. Giroud en Podolski hebben de klasse wel om samen Van Persie zijn goals te overbruggen. Ze moeten zich wel bewijzen maar dat komt nog wel. Cazorla is onze beste aankoop en als Sahin er nog bij komt en Wilshere rond november of december zich weer aansluit hebben we een betere elftal dan afgelopen seizoen.


16 augustus 2012 om 00:18

Arsenal word geen subtopper.. en dit is te danken aan V.persie, geloof me!!

V.persie is precies lang genoeg gebleven. Stel jullie hadden V.persie vorig jaar niet? Dan hadden jullie misschien geen CL en konden jullie waarschijnlijk geen spelers als Cazorla,podolski en Giroud aantrekken. Hij heeft ervoor gezorgd dat Arsenal dit jaar weer in de CL speelt.

Dan zou het een gevalletje Liverpool kunnen worden. Europa League trekt nou eenmaal geen toppers. Dan zouden jullie heel veel geld moeten betalen voor "net-niet" spelers, want Arsenal heeft sowieso een grote naam en daar verwacht men veel geld van.

Jullie hebben voor komend seizoen een sterke selectie waar het middenveld, verdediging en de vleugels zijn verbeterd. De backs zijn weer fit, het middenveld is versterkt en zwaar verbeterd(vooral als Sahin ook komt). Alleen de spits positie is wat slapper, maar dat komt ook goed met Giroud in je gelederen.

Ik wens zowel Arsenal als V.persie veel succes.

Ik hoop dat jullie volgend jaar een prijs kunnen pakken.

Succes jongens!! Vergeet niet, niemand is groter dan Arsenal hé!!

16 augustus 2012 om 00:31

Mooi reactie van jouw waardeer het wel. Jij bent tenminste één van de weinigen die ziet dat Arsenal zich goed heeft versterkt. Hij heeft er inderdaad ervoor gezorgd dat Arsenal CL speeld waardoor spelers als Cazorla, Podolski en Giroud (sahin misschien) kunnen komen.

De selectie ziet er grotendeels goed uit. Alleen Wilshere is langdurig geblesseerd en Sagna komt pas terug in september. Als die twee in de loop van het seizoen bij komen dan kan Arsenal wel een prijs pakken. Een titel word misschien lastig maar de League Cup en FA cup zijn ook mooie prijzen.

16 augustus 2012 om 00:41

Oh.. ik dacht dat Sagna weer fit zou zijn tijdens de transfermarkt.. maar goed, die zal dan ook nog een aantal maanden nodig hebben om terug te komen.

Ik hoop echt niet dat met Wilshere hetzelfde gebeurd als Ramsey.. die was ook kapot goed voor zijn blessure!!

Maar stel je voor dat je over een half jaar met dit team speelt.. daarmee kan je echt wel wedstrijden winnen hoor..

Overigens weet ik nog niet wat Wenger precies wilt spelen en/of Song nog blijft en/of er nog verdere versterkingen worden gehaald.

Er zijn trouwens sterke geruchten dat Mexes met Bendtner word geruild, Mexes zou echt een sterke back up en misschien wel basisspeler kunnen zijn als Vermaelen op linksback gaat spelen.

Scezny
Sagna
Koscielny
Vermaelen
Santos/Gibs
Arteta
Wilshere
Wall/Ox
Cazorla
Podolski
Giroud
16 augustus 2012 om 00:50

Dat is ook uiteindelijk precies de elftal die ik in gedachten had. Als je zag dat we afgelopen seizoen met Rosicky, Ramsey en Song nog op het middenveld spelen is een middenveld met Cazorla en Wilshere een grote vooruitgang. Het aanval ziet er goed uit en de goals hoeven niet meer te komen van één man.

Ik ga in ieder geval met goede moed het seizoen in. Het selectie ziet er veel beter uit en Wenger kan zelfs met beperkte middelen grote prestaties afleveren laat staan jouw neergezette elftal.

16 augustus 2012 om 00:58

Een wapen van Arsenal is altijd al het goede veldspel en snelle combinatie geweest. Dit Arsenal is een van de sterkste in jaren.. nu is zelfs de verdediging goed, wat in de tijd van Fabregas en Nasri niet zo was. Ook heeft Arsenal eindelijk weer een solide keeper.. wat ook al jaren niet zo was.

Ze zeggen ook vaak dat in Februari de echte mannen zich onderscheiden van de jongetjes.. Arsenal speelde vanaf Februari meestal als "jongetjes" maar waren vorig jaar echte mannen. Ze bleven knokken en wonnen eindelijk wedstrijden waarin ze slecht speelden. Arsenal speelde al jaren geen wedstrijd zakelijk uit.. maar deed dat vorig jaar wel.

Arsenal had vorig seizoen geen kwaliteit, tenminste wel wat kwaliteit met bijvoorbeeld Koscielny,v.persie etc. maar veel minder als ze dit jaar hebben. Ik zie ze wel wat doen hoor, ook zonder V.persie.

Ik gun het jullie bijna meer als ik het Milan gun. Jullie fans verdienen echt een prijs, zodat geen grote speler vertrekt om prijzen te winnen.

Alleen zijn jullie soms niet "redelijk" tegen vertrekkende spelers.. je moet ook naar hun kant bekijken, want ook voor hun kant van het verhaal valt begrip voor te tonen.

Nogmaals veel succes!!;

16 augustus 2012 om 00:21

Voor de mensen die denken dat ze het beter weten.

•net Spend per Trophy from 1992-2012:

Man United (21 inc 12 league titles, £190m): £9m
Liverpool (8 inc Zero league titles, £235m): £32.3m
Chelsea (15 inc 3 league titles, £579m): £39m
Man City (2 inc 1 league title, £474m): £474m

16 augustus 2012 om 00:23

Weten jullie nog steeds niet dat hij geen echte spits is ? Kijk naar het Afgelopen EK !!! En Rooney is ook geen echte spits , ze zijn allebei schaduwspitsen net als Messi , maar k ben benieuwd hoe SAF het gaat aanpakken , misschien is het een Van de beste duo's ter wereld maar misschien kan het ook falen !

16 augustus 2012 om 00:25

Typisch geval van Pot verwijt de ketel. United is ook totaal niet gezond net zoals City en koopt ook veel spelers. Ik snap dus het verschil niet, maar het wordt leuk dadelijk met financial fair play.

16 augustus 2012 om 00:28

United zal helemaal geen problemen hebben met de Ffp. Meer zelfs, ze zijn op dit moment de enige Engelse club die nu al aan de voorwaarden van de eerste fase voldoet.

Ik juich het dus ook enkel maar toe

Typisch geval van commentaar geven zonder enige kennis van zaken dus.

16 augustus 2012 om 00:28

United niet gezond? Moest elke club zoals United zijn dan zou er nooit geen financial fair play moeten komen. Het is één van de gezondste clubs ter wereld.

16 augustus 2012 om 00:29

Dat wordt zeker leuk want United voldoet gewoon aan de eisen van de Ffp.

United is niet gezond? je gaat toch niet weer komen met die schuld die overigens is gekomen door de eigenaars die de lening die ze hebben gebruikt om de club te kopen op de club zelf hebben gezet.



16 augustus 2012 om 00:33

United geeft geld uit dat ze verdiend hebben door presaties. City geeft geld uit dat ze gekregen hebben van een rijke suikeroom. Dat vind ik dus een groot verschil. Kijk anders ffe naar de bovenstaande reactie van Mufc-wazza, dan zul je hier duidelijk verschil in zien.

16 augustus 2012 om 11:05

Het blijft toch hetzelfde. United en City zijn alleen, maar goed vanwege dat ze geld hebben. Clubs zoals Sporting, Ajax, Feyenoord, Barcelona leidden zelf spelers op. Haal je het geld weg dan valt op Barcelona na de hele top weg.

16 augustus 2012 om 00:31

Ja hoor United je hebt Welbeck en Hernandez...en dan haal je V.persie die 29 is voor 25mil! Heb je ook nog eens Berba rond lopen.

Belachelijk aangezien in Welbeck en Hernandez zeker nog genoeg potentie zit, vooral Welbeck heeft veel speeltijd nodig.

16 augustus 2012 om 00:40

Nee, hoor dat doet het niet. Het laat alleen zien dat City al over jongere, dynamischere en betere spitsen beschikt dan bompa Robin. Niets meer niets minder. City was al kampioen vorig jaar en zal alleen maar beter worden. Robin wordt alleen maar slechter...

16 augustus 2012 om 00:48

met Mancini weet je eht nooit of City kampioen wordt.

16 augustus 2012 om 00:50

Vreemd dan dat die betere spitsen vorig seizoen een heel stuk minder waren dan Robin van Persie...

16 augustus 2012 om 01:04

Ik wist niet dat Van Persie de titel pakte? Zoveel minder zullen plek 1 spitsen niet zijn geweest ten opzichte van een ter nauwernood halende plek 4 spits. Het is niet omdat Van Persie 1 seizoen, met de nadruk op 1 seizoen, goed speelt en veel scoort omdat elke bal naar hem gaat, dat hij een topspits is. Hij blijft dezelfde blessuregevoelige overrate topspits die nooit meet zo'n seizoen zal draaien. Dat weet jij en dat weet ik ook.
Terwijl Agüero, Tevez en Balotelli alleen maar beter kunnen worden. Well, good luck met hem, zul je nodig hebben.

16 augustus 2012 om 00:41

Bij City vaak op de bank zitten door de aanwezigheid van Aguero, Dzeko, Tevez en Balotelli
Of bij United Rooney in de weg lopen.

16 augustus 2012 om 00:45

Voor degenen die het nog interesseren: Van Persie wilde blijven. Was onder de indruk van de nieuwe spelers bij Arsenal en stond dus open om te blijven, met of zonder nieuw contract. Wenger, echter, zag geen plannen meer in Van Persie en had hem voor de wedstrijd tegen FC Koln van afgelopen zondag verteld dat hij zou vertrekken als er een goed bod kwam.

16 augustus 2012 om 00:51

Hoe weet jij dat zo zeker? Heb je een bron ofzo. Want andere sites claimen dat Wenger niet zat te wachten op het verkoop van Van Persie.

16 augustus 2012 om 00:59

David Ornstein, van de Bbc, heeft zojuist een artikel geplaatst op de website van Bbc. Hij is daar sportjournalist en gespecialiseerd in Arsenal.

Hopelijk werkt de link, staat ergens onderin het artikel:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/19179833

16 augustus 2012 om 00:52

Wat zijn je bronnen? Ik ben zeker weten geinteresseerd.. maar ik begrijp het aan de ene kant wel.. 30 Miljoen is zeer veel.

16 augustus 2012 om 01:01

De bron is David Ornstein van de Bbc, link: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/19179833

En dan ergens onderin dit stukje:
It is understood Van Persie was encouraged by the arrivals of Germany forward Lukas Podolski, France striker Olivier Giroud and Spain midfielder Cazorla - to the point where he was open to the idea of staying with or without a new contract. But Wenger pulled him aside shortly before Sunday's friendly victory over Cologne, told him he would be sold if a deal could be reached and informed the Dutchman he was no longer part of his plans.

16 augustus 2012 om 00:56

Snap er echt niks meer van, wat is er mis met Wenger. Of moest Arsenal toch weer verkopen om de boekhouding rond te krijgen?!

Song nu ook weg, zullen vast geen vervangers komen... same old story. Ideale club voor masochisten, ben er helaas niet 1 van.

16 augustus 2012 om 01:01

@ Pg

Las net op BBC dat het Wenger was die Van Persie wegstuurde en zei dat ie niet meer in zijn plannen voorkomt. Van Persie dacht volgens mijwel aan om te blijven en af te wachten of Arsenal daadwerkelijk een prijs zou pakken komend seizoen. Daar ging Wenger niet op en wou hem verkopen. Ik denk dat een groot deel van zijn transfergeld gaat naar aankopen zoals Sahin, Miralles en misschien nog die Argentijn van Anderlecht(weet zijn niet meer).

16 augustus 2012 om 01:04

Bedoel je Biglia? Zo'n geweldige speler is dat toch niet? In ieder geval niet goed genoeg voor Arsenal lijkt me.

Ik denk zelf dat Van Persie wilde blijven en het wilde aankijken. Als ik het voor het zeggen had bij Arsenal, had ik hem in ieder geval tot de winterstop behouden en dan hem laten beslissen of hij nog wilde verlengen of niet. Anders in de winterstop verkopen of hem alsnog transfervrij laten gaan.

En die Mirallas, die Belgische spits, gaat naar Everton volgens mij. Hoef ik ook niet bij Arsenal te hebben, komt te kort. Ben ook blij dat Llorente niet komt, vind ik ook niet goed genoeg.

16 augustus 2012 om 01:10

Mirallas is toch al naar Everton? En nou niet bepaald Arsenal materiaal, hetzelfde geldt voor Biglia.

Vorig jaar werden wij fans gene*kt door onze club in de laatste dagen, nu maken ze ons eerst blij met 3 aankopen om vervolgens nog harder te .... nouja je snapt het wel. Ik ga slapen joooo!

16 augustus 2012 om 01:10

Je bedoeld Matias Suarez die niet door de keuring kwam vanwege een knie blessure?

Heeft Wenger dan voor het geld gekozen, in het achterhoofd meegenomen dat het ook goed zal komen zonder Robin en aankopen doen van het geld.

16 augustus 2012 om 11:52

Song gaat volgens mij niet weg.

16 augustus 2012 om 00:57

Waar heb je dit vandaan? Als hij zo graag wilde blijven had hij een vierjarig contract bij Arsenal ondertekend. Dat had Wenger het allerliefste gehad.

16 augustus 2012 om 01:02

Heb het al hierboven al twee keer vermeld, maar goed...is dus van de Bbc, David Ornstein. http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/19179833 Hier kan je het lezen, ergens onderin het artikel.

16 augustus 2012 om 01:15

Excuses. Ik zat op mijn telefoon dus de laadtijden zijn wat langer. In ieder geval bedankt voor het verschaffen van de informatie. Wat een domper. Het was ideaal geweest als hij een jaartje was gebleven. Het blijft een wereldklasse speler. Ik denk ergens dat Wenger geen rotte appel erbij wilde en een aanvoerder met zo'n statement toont wel ambitie maar weinig loyaliteit naar de medespelers.

16 augustus 2012 om 01:13

Dat slaat nergens op, geen touw aan vast te knopen en ontgaat alle logica. Hoe kan Wenger nou zeggen dat zijn beste speler niet meer in zijn plannen voorkomt... Ik geloof hier niet zoveel van, tenzij iemand dit kan ophelderen...

16 augustus 2012 om 01:19

Alcohol. Al zeggen ze dat Wenger geheelonthouder is, na vandaag geloof ik dat niet.

16 augustus 2012 om 01:28

Dat zou best kunnen ja, Wenger wordt volgens mij dement ofzo.

16 augustus 2012 om 00:51

"who Do i Trust ?" " Me"

Ik denk dat Wenger Scarface een aantal keren moet bekijken, want al het vertrouwen dat hij
in spelers heeft is tevergeefs. Ik heb toch wel sympathie voor Le prof, veel spelers hebben een mes
in zijn rug gestoken.

Geachte heer van Persie,

Wenger heeft al deze jaren vertrouwen in jou gehad en de nodige
steun gegeven, ondanks al je blessures bleef Wenger in jou geloven. Je claimt dat
Arsenal niet ambitieus genoeg is, toch zijn er 3 fantastische aankopen gedaan en verder
is het heel team nog bij elkaar. Het ergste is niet dat je naar Man united gaat(dat is al erg genoeg),
maar het feit dat je werkelijk gelooft dat je geen prijzen met Arsenal kunt pakken. Als Wenger stopte met geloven in jou gedurende de afgelopen 8 jaren dan was jij niet dezelfde speler die je vandaag bent. Meer woorden zal ik er niet aan vuilmaken.... Ik zal genieten van me biertje wanneer we de grond vegen met Manure(nl: mest )

Als we dingen positief gaan bekijken, dan is het duidelijk dat Wenger door
middel van drie fantastische aankopen zich heeft voorbereid op deze scenario.
Ik hoop persoonlijk dat dit geld wordt besteedt aan nog 1 of 2 toppers. We hebben
fantastische talenten,gecombineerd met ervaring. Het heel team is nog bij elkaar dus
hebben we eindelijk wat breedte en kwaliteit in de selectie, laten we hopen dat er nog wat bij komt.
Zolang het meevalt met blessures heeft Arsenal grote kans op prijzen, wie het tegendeel
beweert is onwetend.

Gunner 4 Life

16 augustus 2012 om 00:57

Ja heel erg mooi emotioneel verhaaltje meneer de Gunner, Maar Van Persie heeft jullie wel richting de CL geschoten. Dat Arsenal nu goeie aankopen heeft gedaan is ook zo , maar vorig jaar hebben ze echt B-rang spelers gekocht en heeft Van Persie jullie ass gered!

Moge jullie winnen van United drink ik graag ene mee! haha

16 augustus 2012 om 01:17

1 seizoen gevlamd en nu opeens heeft hij meer ambitie dan Wenger?
Schei toch uit..

Als ik het neutraal bekijk dan heeft hij een begrijpelijke keuze gemaakt door zijn zakken te vullen(pensioen). Maar niemand, maar dan ook niemand moet mij komen uitleggen dat dit om prijzen ging.

Bier op mijn kosten die dag haha

16 augustus 2012 om 02:06

Ja je kunt me ook niet vertellen dat die voor de geweldige sfeer naar Man Utd vertrekt...

Persoonlijk vind ik het jammer dat die vertrekt, en zeker naar United. Had bij Arsenal een legende kunnen worden.proberen jaartje fit te blijven en kijken of die zijn prestatie's kon verbeteren. Wenger is vorig jaar heel zorgvuldig met Van Persie omgegaan, ik ben met je eens dat dit eigenlijk stank voor dank is.

16 augustus 2012 om 00:55

Deze artikel laat weer zien hoe zever verkocht kan worden.

Reden waarom RVP naar United is gegaan, is totaal anders.

1) Er waren maar echt 3 ploegen geïnteresseerd in Rvp: City, Juve en Utd
2) Juve kon zijn gewenste loon van £200k/week nooit financieren, dus hebben ze zich eruit getrokken.
3) RVP moest kiezen tussen City en Utd. Bij City zou hij moeten concurreren met Tevez en Balotelli (met de komst van RVP zou Dzeko verkocht worden en Aguero is zo goed als zeker van zijn plaats als basisspeler bij 4-4-2), terwijl hij bij Utd moest concurreren met Welbeck, Hernandez en Berbatov (weer hier speelt Rooney zeker basis).
4) Beide ploegen waren positief over zijn eisen (£200k/week).
5) Hij gaat naar Utd omdat hij meer kans heeft om basis te spelen (95% dat hij basis staat) en omdat hij niet gezien wilt worden als een geldwolf, terwijl hij toch hetzelfde kon verdienen bij City. Als hij echt voor uitdaging had gekozen en voor prijzen zou willen strijden, dan zou hij wel naar City geweest zijn.

Maar ja, als City hem echt zo graag wou, dan was hij waarschijnlijk wel naar City geweest zijn. City bood onmiddellijk een bedrag dat Arsenal nooit kon afslaan en Utd nooit zou kunnen concurreren.

Dus deze artikel mag je onmiddellijk terug in de prullenbak smijten.

16 augustus 2012 om 01:50

BBC is wel een geloofwaardige bron moet ik zeggen, but sorry i aint buyin it.

Ik denk dat Wenger zelfs nu nog, van Persie probeert te beschermen van de media
en Arsenalfans. Engelse kranten zullen los gaan en veel fans zullen RVP eeuwig
haten om deze transfer. Wenger heeft zo vaak aangegeven Van Persie te willen houden, dit
heeft hij niet gedaan met Almunia,bendtner en consorten. Wenger heeft 8 jaar vertrouwen
in hem gehad, hem gemaakt tot de speler die hij nu is. Dan wil men beweren dat nadat de vruchten daarvan zijn afgeworpen dat Wenger heeft besloten om RVP te verkopen(tegen zijn zin)?

Smells like bullshit to me

16 augustus 2012 om 04:05

Hoe bedoel je, ''van Persie probeert te beschermen van de media en Arsenalfans''? Wat heeft Wenger gezegd dan?

16 augustus 2012 om 11:44

Boven verwees iemand naar een artikel van BBC waarin stond dat Van Persie wou blijven maar dat Wenger hem niet meer wou hebben. Inmiddels heb ik een nog geloofwaardigere bron(sk ysports) gevonden waarin staat dat Wenger hem wou houden maar dat van Persie zijn contract niet wou verlengen, zoals ik dacht.

Bron Sky Sports:
http://www1.skysports.com/football/news/11095/7995...

16 augustus 2012 om 02:34

Tis een smeer streek 1ste klas, alsof Man United hem zn geluk brengt, mocht Manu er in slagen prijzen te halen dit jaar, heeft die daar slechts een aandeel in gehad, Mocht hij er met Arsenal in slagen een prijs binnen te halen, zou dat grotendeels aan hem te danken zijn geweest, hij begint bij Manu nu weer onderaan, echt een achterlijke actie.

16 augustus 2012 om 02:57

Inderdaad Van Persie heeft zijn carriere om zeep geholpen was een icoon bij Arsenal de man van de Gunners en bij Manu zal hij altijd in de schaduw staan van Wayne Rooney dus echt domme zet van Van Persie als hij dan echt weg wilden kon hij beter voor Juve kiezen dan voor Manu heeft zijn status van icoon om zeep geholpen bij de supporters van Arsenal en zal elke wedstrijd tegen Arsenal worden uitgefloten.als hij geluk heeft is hij nog maximum 2 jaar top en prijzen winnen is met Man u geen garantie dat hebben we vorig seizoen wel gezien.

16 augustus 2012 om 03:52

2 Jaar maximum top haalt ie bij Man United ook niet, het komt door zn (ex) teamgenoten bij Arsenal waardoor hij deze top kon bereiken. Afgelopen jaar beste speler van de Premierleague mede door het team wat achter m stond, Met Manu kampioen worden zal lang niet zo bevredigend zijn als met Arsenal landskampioen worden,. Dat zou een prestatie zijn waar hij en het team zolang voor gevochten hebben

16 augustus 2012 om 05:25

Vind het erg jammer dat Van Persie zo'n overstap wil maken.. je wil weg oke maar niet een binnenlandse transfer. Hij moest gewoon naar Juventus gaan of Milan.

16 augustus 2012 om 14:09

Van Persie is natuurlijk een geweldige aanwinst voor United, een echte topspeler binnengehaald.
ik vind het wel on-united deze transfer. Normaal halen zij niet voor veel geld gearriveerde vedettes. Ook hebben zij voorin al veel opties. Je krijgt nu waarschijnlijk Rooney en Van Persie voorin en op de vleugels heb je dan ook veel opties: Kagawa, Nani, Valencia en Young. Ben benieuwd welke 2 op de bank gaan plaatsnemen van die 2, want zouden alle 4 zeker basis kunnen spelen. Heb je Hernandez en Welbeck voor in de spits nog. United heeft echt een zeer sterke voorhoede en ook in de breedte.

Wel hebben ze naar mijn mening nog een sterke opbouwende middenvelder nodig, type Modric.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3826
Michael CarrickMiddenvelder361
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder301
Rio FerdinandVerdediger281
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

1034 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 38 26 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Manchester United en Barcelona melden zich mogelijk weer bij Arsenal

Cesc Fàbregas en Robin van Persie lieten Arsenal achter zich voor een contract met respectievelijk Barcelona en Manchester United en mogelijk kloppen deze clubs in de komende weken weer in het...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Aras Özbiliz zou in de belangstelling staan van Spartak Moskou, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.