Voetbalzone

Spelsysteem van Oranje gaat op de schop: 'Dit is iets aanvallender'

Dinsdag, 14 augustus 2012 om 20:15

Louis van Gaal heeft het spelsysteem van het Nederlands elftal veranderd. Onder leiding van de opvolger van Bert van Marwijk gaat Oranje met vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers voetballen. De bondscoach heeft op het middenveld nog maar plaats voor één controleur.

/

Onder Van Marwijk speelde Oranje met twee controlerende middenvelders en drie aanvallend ingestelde spelers achter een diepe centrumspits. "Dit is inderdaad iets aanvallender", zei Van Gaal tegen het ANP over het spelsysteem dat ook zijn ex-werkgevers Barcelona en Ajax gebruiken.

"Maar als de tegenstander beter is, zul je ook moeten verdedigen en naar achteren moeten. We wachten dus af hoe het uitpakt." Van Gaal kiest tegen België voor een middenveld met Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder, de nieuwe captain. De voorhoede bestaat uit Luciano Narsingh, Klaas-Jan Huntelaar en Arjen Robben. Robin van Persie is het voornaamste slachtoffer.

Poll

Dit is een geschikt systeem voor Oranje

14 augustus 2012 om 20:19

Eindelijk weer voetbal op het middenveld!!

4 jaar lang niet gezien met die twee houthakkers erin. Ik krijg weer zin om naar Oranje te kijken!

14 augustus 2012 om 20:21

Ik twijfel alleen aan het loopvermogen van Vd Vaart.. ik denk dat Urby of Afellay het over gaat nemen.. het liefst Urby.. die zie ik binnen een jaar een basisplaats in zowel Milan als Oranje veroveren.

14 augustus 2012 om 20:26

Kijk Duitsland-nederland eens terug zou ik zeggen. Daar liep VdV continu van de ene naar de andere 16. Je moet je eerder zorgen maken over het werkethos van Sneijder.

14 augustus 2012 om 20:26

@ Ac_milan22

Dat zal moeten blijken. Ik ben in ieder geval al meer dan tevreden dat we weer aanvallend voetbal gaan spelen. Louis oordeelt eerlijk en iedereen zal zich de komende twee jaar moeten bewijzen.

14 augustus 2012 om 20:33

Daarom was Nederland en met name Vd Vaart 20 minuten echt goed.. daarna viel het uit elkaar..

@hen_nie

Klopt.. de formatie is er nu iig.. de spelers staan er wel over 2 jaar.

14 augustus 2012 om 20:36

@ Ajaxia

Als we iets geleerd hebben over het Nederlands elftal is dat we ons nooit druk hoeven te maken over Sneijder, die presteert Al-tijd bij het Nederlands Elftal, hoe slecht hij ook bij zijn club soms speelt (al dan niet door blessures).

14 augustus 2012 om 20:40

Over het loopvermogen van Vd Vaart maak ik me geen zorgen, die loopt volgens de statistieken elke wedstrijd het meest van alle middenvelders. Ik denk dat juist zijn constante beweging hem aan het eind van een wedstrijd af en toe opbreekt. Misschien moet hij meer zijn momenten kiezen voor zijn loopacties.

14 augustus 2012 om 20:40

Het is altijd mooi om te zien dat jij steeds een AC Milan bril op heeft, Urby is een leuke speler maar komt absoluut te kort voor het middenveld van Oranje. Althans als Nederland bij de wereldtop wil blijven.

14 augustus 2012 om 20:41

Waar was Sneijder dan tijdens het EK. Die speelde redelijk tegen het nietige Denemarken. Daarna was die onzichtbaar.

14 augustus 2012 om 20:46

Nee hoor.. ik heb geen Milan bril op.. misschien een ontzichtbare hahaha.. want ik zie hem niet...

Urby word erg onderschat.. als je de beste speler op het veld bent tegen teams als: Chelsea,schalke,inter en ook nog eens zeer goede optredens neerzet tegen teams als Arsenal en de subtoppers in Italie.. dan kan je wel zeggen dat het minimaal een topper in wording is.

Echter hoeft het niet perse Urby te zijn.. Afellay kan dat ook wel overnemen.. maar dan moet hij wel meer speeltijd krijgen en wel op een soortgelijke positie spelen.

@ajaxiedmbh

Ik vond Vd Vaart laatste jaren vooral goed als schaduwspits.. zoals hij het bij Tottenham in zijn eerste seizoen telkens deed..

14 augustus 2012 om 21:00

@ Stefc10

Ik weet niet wat jij van Sneijder vond op het EK maar daar vond ik hem Heel slecht. Ik had liever een x Vd Vaart in de basis gezien dan Sneijder hoor. Sneijder was ook niet in vorm dat was ook 1 ding.

14 augustus 2012 om 21:41

hehe...

Hij maakt inderdaad de meeste meters het valt alleen niet op omdat het "off the ball movement" is. Kuyt daarintegen rent achter een bal die hij zelf heeft verloren aan en dat valt wel op omdat de camera's dat in beeld brengen. Er is niets mis met het loopvermogen van Van der Vaart.

14 augustus 2012 om 22:31

hou op, tegen portugal was hij na 22 minuten buiten adem.

15 augustus 2012 om 09:34

@sander1410

Sneijder was de beste Nederlandse speler op het afgelopen Ek. In de eerste wedstrijd tegen Denemarken gaf hij de passjes wel hoor, V Persie maakte ze alleen helaas niet af. In de tweede en derde wedstrijd vond ik ook dat als er een Nederlander in de buurt kwam van zijn niveau dat dat Sneijder was.

14 augustus 2012 om 21:03

Tot we worden overlopen op het middenveld.

Ik snap dat mensen enthousiast zijn maar ik moet het allemaal nog maar zien. De verdediging is nog steeds bizar slecht en Van Marwijk zette die 2 houthakkers er niet voor niks in. Ik geloof nog altijd dat het echt nodig was zodat de verdediging meer rust kreeg.

14 augustus 2012 om 21:18

@ rbn_

Ik snap het ook niet. Vooral onze flanken zijn verdedigend echt ontzettend zwak zo.
En voorin krijgen we geheid weer de bekende trechter/fuik waar Sneijder en van der Vaart (en misschien ook Robben weer) gaan lopen.

En dan de dramatisch combinerende Huntelaar als spits terwijl je zonder 10 speelt.
Heeft van Gaal wel gekeken naar Oranje de laatste 2 jaar?

14 augustus 2012 om 21:43

@ rbn_

Gelukkig is Louis een tactische meester dus dat gaat niet gebeuren.

15 augustus 2012 om 00:31

Met huntelaar erin heb je meer diepte, hierdoor hoeft hij niet in het snelle combinatie voetbal mee te doen en krijg je hier ruimte voor VdV en Sneider die het combinatievoetbal uitstekend beheersen., robben speelt links dus die zal veel minder naar binnen komen.

wat ik wel met je eens bent is dat de flanken verdedigend zwak zijn, helaas hebben we hier niet beter maar hopelijk zijn over 2 jaar deze verdedigers (wilms en vdwiel, hopelijk gaat van rhijn voor een centrale positie, een paar stappen vooruitgegaan op het verdedigende vlak)

15 augustus 2012 om 10:39

@rbn het lijkt me duidelijk dat als je 4-3-3 wilt spelen, dat je daarbij pressie speelt, dat is nu eenmaal nodig anders word je inderdaad overlopen. Ballen veroveren op de helft van de tegenstander, en dan hoef je ook geen zorgen te maken dat het middenveld overlopen word. Ik dacht toch wel dat de visie/spelsysteem van van Gaal bekend is bij de meeste mensen.

@mt87 Hoe bedoel je zonder 10 speelt? We hebben twee spelers die als 10 spelen, Wes en Raf, en die zullen afwisselend achter de spits opduiken.. Dat Huntelaar niet kan combineren is duidelijk, maar daarom spelen we ook met klassieke links en rechts buiten, zodat de aanvoer goed is.. Het enige probleem dat ik zie is dat er geen sterke speler op 10 staat. Hoewel VDV aardig kan koppen, zie ik Wesley niet achter KJH opduiken om een voorzet binnen te rammen. En dit zal toch de tactiek van van Gaal worden, links of rechts de achterlijn halen, bal voorgeven, spits naar de eerste paal/nummer 10 naar de tweede..

Ach we gaan het vanavond gewoon zien van Gaal is geen koekenbakker en zal hier heus wel over nadenken

15 augustus 2012 om 00:15

sommige mensen willen het niet zien, maar Oranje is van het volk en niet van onze prachtige hoofdstad

14 augustus 2012 om 20:20

Ben benieuwd, ik ben sowieso altijd voor een mooi aanvallend 4-3-3 (zoals Nederland hoort te spelen)

14 augustus 2012 om 23:01

Inderdaad wordt denk ik een mooie wedstrijd, zowel belgie als nederland in 4-3-3 met 2 offensieve middenvelders.

14 augustus 2012 om 20:21

Lekker aanvallen en de tegenstander vernederen.. laat de tegenstander maar bibberen wanneer ze de Hollandse aanvallers het veld op zien lopen..

14 augustus 2012 om 20:30

Inderdaad, Nederland heeft eigenlijk nooit verdedigers gehad van echte wereldklasse. Aanvallers daarentegen wel

14 augustus 2012 om 20:34

De boer en stam waren toch wel topverdedigers.

Ik ben het er wel mee ens dat de aanval de beste verdediging is.
Gewoon ontlasten die verdediging door aan te vallen.

14 augustus 2012 om 20:35

over de aanvallers heb je helemaal gelijk
maar over verdedigers :haha meen je dit nou echt?
Stam,frank/ronald de boer/ ronald koeman, v bronkhorst, en voor mijn tijd ook nog zat goede;

14 augustus 2012 om 20:39

Stam, Fdb, Numan , Rijkaard, Gio ,....toch spelers van wereldklasse,....
Als je nou zei dat Nederland nooit echt Breed zat met verdedigers van wereldklasse had je deze reactie geeneens gehad op jou post.

14 augustus 2012 om 20:39

Oke dat zijn inderdaad wel erg goede verdedigers maar bij de absolute wereldtop denk ik persoonlijk aan Maldini, Baresi, Beckenbauer, Moore etc :P

14 augustus 2012 om 20:41

Vergeet Ronald Koeman niet;

14 augustus 2012 om 20:47

Ronald de Boer was geen verdediger hoor...

14 augustus 2012 om 20:47

Ruud Krol, Frank de Boer, Frank Rijkaard, Koeman, Jaap Stam, Adri van Tiggelen, ik noem er maar even een paar. DIe waren allemaal absolute wereldtop.

14 augustus 2012 om 20:51

Laat ik het anders zeggen, Nederland heeft altijd meer gebaat bij een aanvallende tactiek dan bij een verdedigende tactiek



14 augustus 2012 om 21:02

@wve

En Ronald koeman om nie te vergeten

14 augustus 2012 om 23:00

Dennisjuve:
Een correctie eigenlijk op een van de namen die je hier opsomt: Ronald de Boer. Dat was een rechtermiddenvelder. Die heeft naar mijn weten nooit als verdediger gespeeld en als het wel zo was, dan nooit op wereldniveau.
Voor de rest heb je gelijk.

14 augustus 2012 om 23:15

Blij dat je jezelf herstelt want ik was bijna met Ruud Krol, Wim Rijsbergen en Wim Suurbier op de proppen gekomen ;-)

14 augustus 2012 om 20:21

Je kan met de punt naar achter op het middenveld ook heel verdedigend spelen. Zie het ADO onder Van den Brom. De opstelling is niet het systeem, de invulling van de opstelling is het systeem

Edit:

Met de keuzes van Huntelaar en Narsingh zullen we ook gewoon op de counter gaan spelen, alleen iets gewaagder dan onder Van Marwijk. Een beetje de invulling zoals Van Basten het deed in 2008

14 augustus 2012 om 20:21

Robin die een fantastische seizoen speelde met Arsenal is nu opeens " niets meer ".. omdat hij simpel een mindere Ek speelde..

14 augustus 2012 om 20:22

En een minder Wk.

Hij rendeert gewoon niet bij het Nederlands elftal. Hij heeft genoeg kansen gekregen.

14 augustus 2012 om 23:19

Dat is zo'n flauwekul.. een spits is afhankelijk van de aanvoer en de aanvoer is nog altijd belabberd. Huntelaar haha die kan niet voetballen heb ook totaal geen vertrouwen in hem je speelt eigenlijk met 10 man maar dat verhaal ga ik nu niet nog een keer opspelden

15 augustus 2012 om 10:05

Waar heb jij het over? Huntelaar is 10x beter dan van Persie in Oranje, als je de statistieken kent. Hij was topscorer in de voorbereiding op het EK. En over die aanvoer, je hebt nu Narsingh op de flank, die volgens mij het meeste assists had in de Eredivisie dit seizoen, daar gaan we veel aan hebben in de komende jaren. Ook heb je VDV erachter, die erg goed samen kan spelen met Huntelaar.

14 augustus 2012 om 20:24

Huntelaar die ook een waardeloos EK speelde heeft ineens wel een streepje voor. Ik denk dat dit alleen maar goed voor Van Persie is. Nu moet hij zich weer bewijzen en en ik weet zeker dat die dat met deze formatie wel zal doen.

14 augustus 2012 om 20:29

Ook echt niet bevooroordeeld ofzo gezien je display.

Accepteer nou maar gewoon dat KJH beter presteerd in Oranje of heb je al je excuses klaar als hij er een paar in schiet morgen?

14 augustus 2012 om 20:37

Elke spits kon het maar moeilijk waarmaken in het vorige systeem aangezien er weinig bruikbare voorzetten van de zijkant kwamen. Het is aan van Gaal om dit te veranderen en hopelijk werkt dat met dit systeem. Als KJH morgen presteert wil zeker niet zeggen dat van Persie dat niet kan met dit systeem.

14 augustus 2012 om 20:48

Hoeveel normale minuten heeft Huntelaar dan gespeeld op het EK? De eerste wedstrijd speelde hij niet, de tweede heeft hij twintig minuten meegedaan en de derde speelde hij in een alles of niets systeem waar nog nooit op getraind was.
Huntelaar is altijd top in het Nederlands elftal. Hoe vaak moet hij zich nog opnieuw bewijzen? Die jongen scoort overal en tegen iedereen.

14 augustus 2012 om 20:53

Het enige wat de weerstand van van Marwijk om Huntelaar erin te zetten overtreft is de onkunde van supporters om te zien dat Van Persie drama speelt en Huntelaar al een tijd terug eerste spits moest zijn.

14 augustus 2012 om 23:21

Iedereen in de wereld behalve het Nederlandse volk en Duitsland lacht ons uit met de keuze voor huntelaar. ja echte kenners whahahaha

15 augustus 2012 om 00:57

Achja El Fenomeno het gaat allemaal van vooraf aan beginnen.

Jij Ik en nog een aantal mensen op deze site zien als échte voetbal dieren RvP liever dan Huntelaar, Maar er zullen altijd betwetertjes bij zitten die maar blijven roepen dat Huntelaar veel meer heeft gepresteerd dan RvP in Oranje, In werkelijkheid schelen de statistieken helemaal niet veel van elkaar & de beste wedstrijden die IK me kan herrineren werden Altijd gespeelt met Rvp, KjH is een goeie spits maar als voetballiefhebber zie ik RvP natuurlijk 100x liever spelen in het oude systeem zou zelfs messi worden vermoord ook Huntelaar zou het niet veel beter hebben gedaan op het EK maar achja mensen moeten nou eenmaal een zondebok hebben.

15 augustus 2012 om 01:24

Na de laatste zin van jou te hebben gelezen besefte ik opeens dat ik jou totaal niet serieus kan nemen.

Die jongen scoort overal en tegen iedereen?

Idd hij scoort echt tegen iedereen : BvB Bayern BMG maakte hij hardstikke veel doelpunten (niet dus) de top 4 van duitsland heeft hij 0,0 doelpunten gemaakt ook in zijn tijd bij Milan scoorde hij altijd wel zijn doelpunten tegen Juve Inter Napoli Udinese Roma & Lazio (niet dus) Ook bij Madrid was hij de absolute uitblinker met name door doelpunten tegen Barca Athletico Madrid Valencia Sevilla (niet dus)

Je kan veel over Huntelaar zeggen en hij beleefde vorig seizoen natuurlijk een geweldig seizoen maar om nou te zeggen dat hij overal en tegen iedereen scoort slaat werkelijkwaar Helemaal nergens op niet voor niks is Huntelaar niet geslaagd bij de échte top en is Rvp gewild bij topclubs als Juve United & City (?)

Rvp maakte vorig seizoen 3 doelpunten tegen BvB 3 tegen Chelsea 2 tegen Liverpool 2 tegen United en ook tegen clubs als Tottenham City Milan & Udinese maakte hij vorig seizoen minimaal 1 doelpunt en dat voor een speler die pas 2 en een half seizoen in de spits staat, Nee zoals marion al zegt iedereen in de wereld lacht om de keuze Huntelaar in de spits & RvP op de bank behalve natuurlijk in nederland & duitsland.

15 augustus 2012 om 10:06

Hoeveel heeft hij gespeeld?

15 augustus 2012 om 10:45

Ik hoor het ook regelmatig van niet Nederlandse collega's, waarom in godsnaam Hunterlaar als je van Persie heb, vragen ze. Hopelijk kan hij zich in de kwalificatie bewijzen zodat ik niet elke keer hoef uit te leggen dat Huntelaar gewoon de betere spits is Met de nadruk op spits, want qua voetbal/techniek is van Persie beter. Maar in het afmaken, koppen en schieten overtreft Huntelaar van Persie. Ach, we mogen ons maar rijk rekenen met twee spitsen van wereldklasse.

14 augustus 2012 om 21:49

Huntelaar is een 433 spits en van Persie niet. Van Persie is in weze meer een schaduwspits ala Bergkamp maar kan ook redelijk op de flanken uit de voeten. Van Persie komt echt wel aan spelen toe hoor.

14 augustus 2012 om 23:23

nee, wat spelen ze bij Arsenal dan? 3-6-1? 2-7-1? belachelijke opmerking arsenal speelt 4-3-3 met aansluitende middenvelders wat ik een vd vaart en sneijder qua loopvermogen ook niet zie doen. Dit gaat weer floppen

14 augustus 2012 om 23:53

Het flopte toen van Persie eenmaal in de punt stond. Die liep overal en nergens. Huntelaar blijft gewoon voorin staan. Houd het veld lang, trekt gaten voor opkomende spelers en is gewoon bloedlink.

Ik vind van Persie ook een beetje een lul eigenlijk met zn geen interviews afgeven. Arrogant mannetje is het geworden.

14 augustus 2012 om 20:21

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vind het eigenlijk nu al mooi, omdat Nederland weer terug gaat naar haar vertrouwde systeem. Bijna de hele wereld speelt 4231, dus mooi dat Nederland weer met drie echte aanvallers gaat spelen!

14 augustus 2012 om 20:21

goede zaak, logische keuzes tot nu toe.

14 augustus 2012 om 20:22

Nou he he, eindelijk iemand die het snapt... Toegeven van Gaal is niet altijd even leuk, maar de man heeft wel verstand van voetbal en dat gaan wij in de komende jaren terugzien! Afgelopen met dat angsthazen en afbraakvoetbal van van Marwijk! Wij zijn Nederland, Wij zijn de beste

14 augustus 2012 om 20:29

Jullie doen zo blij. Vorig maand was iedereen negatief en nu komt van gaal denkt iedereen
Nederland is terug dat gaat niet zo

14 augustus 2012 om 20:38

De man maakt in ieder geval wel een Normale opstelling... Iets wat je van van Marwijk niet kon zeggen...

14 augustus 2012 om 20:23

Tegen de belgen maak ik me iig geen zorgen we zijn vele klasses beter. Even een monster uitslag neerzetten en dan kijken we wel verder...

14 augustus 2012 om 20:26

Haha, mooi hoor, er is vertrouwen!

Nederland gaat wel winnen, maar het wordt geen 4-0. Belgie heeft de pech dat Kompany en Fellaini sowieso al niet mee doen en dat Hazard waarschijnlijk (?) ook afhaakt. Zonder die jongens is Belgie grauwe middelmaat waar Nederland wel van wint.

14 augustus 2012 om 20:51

Ik vind dat België een team van bijna wereldklasse heeft. Als ze zich weer niet plaatsen voor een groot toernooi dan zijn het echt een stel sukkels. Enige minpuntje is misschien het ontbreken van een goeie èn ervaren spits.

14 augustus 2012 om 20:24

Eindelijk iemand die v persie ernaast zet . Wat heeft die man nu gepresteerd in oranje ?

14 augustus 2012 om 20:48

En terecht.

Antwoord: Helemaal niets. Of telt vriendjes worden met Ibi ook?

14 augustus 2012 om 20:26

Ik hou van aanvallend voetbal, het enige nadeel is dat op het moment dat je niet presteert je heel makkelijk goals tegen kunt krijgen. Zo lang het resultaat goed is kun je een systeem als dit spelen. Wanneer dit uitblijft heb je binnen no time de discussie weer. En de schreeuw om een meer behoudende trainer. Laat het maar zien Louis!

14 augustus 2012 om 20:26

toch zonde van van persie ..

15 augustus 2012 om 01:35

Van Gaal is slim hoor, Van Persie zou hij echt wel liever in de spits zien, maar hij moet hem op scherp zetten. De confrontatie aan laten gaan met Huntelaar, die nu ook alles uit de kast zal halen.

Uiteindelijk is de hoop dat we de Van Persie gaan zien die we bij Arsenal zien in Oranje , ik weet zeker dat dit is wat Van Gaal beoogd. De beste remedie voor druk en onderpresteren is een duidelijk doel en competitie.

14 augustus 2012 om 20:26

Het is wel zo dat als Huntelaar ze nu wel maakt omdat er nu voorzetten gaan komen van spelers die met hun goede been aan de goede kant staan, is het wel lullig voor van persie die dat niet had.

Vind van Persie een goede voetballer, maar Huntelaar een betere spits.
Vind het wel overigens raar dat hij Kuyt vice aanvoerder maakt, maar als hij voor steek / VDV of Heitinga
kiest begint de ellende weer over het (ex) ajax gehalte.

14 augustus 2012 om 21:46

Nog vreemder is dat de vice-aanvoerder niet in de basis staat!

14 augustus 2012 om 20:27

Eindelijk weer een linksbenige linksbuiten en een rechtsbenige rechtsbuiten. Prima voorzetten en met Huntelaar is in de punt is het prima.

14 augustus 2012 om 20:30

Van Persie was niet het slechtste afgelopen EK, er wordt elkaar niets gegund, en dat is de reden dat Oranje gefaald heeft. Ze moeten allemaal in dienst van Oranje spelen dan komt de prijs vanzelf. Maar ik zou het vreemd vinden als van Persie geen basisspeler blijft, want hij is de beste speler die we hebben. Ik denk dat er eerder weer beperking namens Arsenal is opgelegd, neem aub geen risico met van Persie want we kunnen hem niet missen == daarom snel afschaffen die oefeninterlands. Spelers mogen van hun club niet tot het uiterste gaan, wat heeft dit dan voor zin.

14 augustus 2012 om 20:33

Dus Narsingh is vanaf nu de vaste rechtsbuiten? Ging snel... hopelijk maakt hij veel progressie.

14 augustus 2012 om 20:50

Het is een opstelling voor morgen, niet tot het einde der tijden.

14 augustus 2012 om 21:49

Snap ik best maar wie ga je daar anders zetten, Van Persie heel misschien maar hij moet de concurrentie aangaan met Huntelaar.

14 augustus 2012 om 20:50

Altijd beter dan Kuyt ,.... veel meer snelheid en actie en een betere voorzet...

14 augustus 2012 om 20:33

In theorie maakt het niet superveel verschil, ik ben benieuwd naar de praktijk. Ik vraag me af of we straks met dit systeem verder kunnen aangezien we hierin drie man hebben die niet graag meeverdedigen, namelijk Robben Sneijder en van der Vaart. Terwijl we toch hebben gezien het afgelopen EK dat dit erg belangrijk is.

14 augustus 2012 om 20:43

Heerlijk dit!! Eindelijk eens een opstelling waarvan de tegenstander bang word.
Lekker aanvallend zoals we moeten spelen als Nederland zijnde.
Welke opties hebben we nog meer op rechtsbuiten, weet iemand dat?

14 augustus 2012 om 20:46

Ik ben echt heel erg tevreden met deze opstelling!
Middenveld met de punt naar achter, Van Der Vaart en Sneijder in dezelfde linie achter de aanvallers.
Dit moet toch gewoon goed komen!
Ik had liever Urby op plek van Jetro gezien, op betrekking van ervaring.

14 augustus 2012 om 20:50

Traditioneel dus, ik ben zéér benieuwd!

Dit zal wel de opstelling zijn, denk ik..

Stekelenburg
v Rhijn
Heitinga
Mathijsen
Willems
vd Vaart
N. de Jong
Sneijder ©
Narsingh
Huntelaar
Robben
14 augustus 2012 om 20:53

Denk je? Hij heeft de opstelling al vrijgegeven...

14 augustus 2012 om 21:06

Ja, dit is de opstelling die Louis heeft gegeven

14 augustus 2012 om 20:52

Heerlijk om zo te durven spelen ja, maar ik denk dat de Oranje defensie te zwak is om zo te spelen. Tegen Belgie misschien nog niet, nou ja...ook geen verkeerde voetballers.
Veel kansen voor beide partijen schat ik.

14 augustus 2012 om 20:53

Ik ben wel verbaasd dat Kuyt (vooral hij) en Mathijsen opnieuw zijn geselecteerd. Nederland moet toch verjongen?

14 augustus 2012 om 20:57

Viergever en De Vrij zullen respectievelijk Mathijsen en Heitinga vervangen in de 2e helft. Maher vervangt verder nog vd Vaart, Martins Indi vervangt Willems en Dost waarschijnlijk Huntelaar

14 augustus 2012 om 21:16

@fuegolito83

Leg eens uit waarom Martins Indi willems zou gaan vervangen. Naar mijn idee doet Willems het prima op wat fouten na die er op het wk 2014 echt wel uit zijn. Ook vind ik Martins Indi meer een CV als een LB. Ook over Dost kan/wil ik je geen gelijk geven. Ik vind Luuk de Jong een veel betere meevoetballende spits.

14 augustus 2012 om 21:51

Jongetje toch, Hij heeft het over morgen. Hij geeft ons de wissels door zoals van Gaal ze vanmiddag op de persconferentie gaf. Hier heb je je uitleg waarom Willems wordt gewisseld.

14 augustus 2012 om 22:21

Dit heeft Louis zelf aangekondigd lapzwans!

15 augustus 2012 om 00:06

Fuegolito83

Volgens jouw profiel ben je 29 jaar maar je reageer als een kleuter, ik hoop dat het je opgelucht heeft ;

14 augustus 2012 om 20:58

Nederland gaat onder Van Gaal weer voetballen!
#held
#ajax

14 augustus 2012 om 21:04

Ik zeg maar de Aanval begint in de Verdediging. Nederland moet eerst zorgen voor wat betere verdedigers dan gaat het ook beter lopen. En natuurlijk de keeper veranderen Krul doet het veel beter, WAT EEN Seizoen Heeft HIJ Gehad.

14 augustus 2012 om 21:57

Maar aanvallen, goed aanvallen, is ook de beste verdediging.

14 augustus 2012 om 22:15

Dat ook

14 augustus 2012 om 23:13

Zucht: weer iemand die met Krul op komt dagen. Laat ik voorop stellen dat ik Krul ook een heeeel goede keeper vindt, maar de meeste vergeten een belangrijk aspect.
Omdat Stekelenburg zich al had gemanifesteerd, wordt hij eigenlijk alleen maar op zijn fouten beoordeeld. Krul is nieuws, een talent in aantocht. Die wordt beoordeeld door zijn prachtige reddingen. Iets dat van Maarten gewoon verwacht wordt en niets nieuws is. Ik heb Krul in de oefenwedstrijd afgelopen mei en ik geloof ook nog eens (ik geloof) in de periode dat Maarten geblesseerd was zien spelen, of was het tijdens de trip naar Brazilie? en ik moet zeggen. Krul was niet echt vasthandig, stompte de bal weg waar Maarten zo'n bal gewoon grijpt. Nou waren dat de eerste interlandwedstrijden voor hem en zal dat ook van invloed zijn op hoe hij keept. Maar ook hier weer wordt dat voor lief genomen terwijl Maarten voor zulke akties een laag kritiek zou hebben ontvangen.
Voor mij is Maarten nog steeds gewoon de keeper van Oranje en zal dat nog jaren blijven.

14 augustus 2012 om 21:07

Ik vind het niet zo'n goede opstelling. Willems en van Rhijn zijn te jong om met zoveel aanvallende spelers te spelen. Van der Vaart, Sneijder, Robben en Narsingh verdedigen niet mee. Daarbij kan Huntelaar niet goed genoeg voetballen om het gebrek aan een 10 te maskeren. In dit systeem heb je een passende spits nodig om Sneijder en van der Vaart in de combinatie te betrekken. Gebeurt dit niet, dan gaan ze beiden op de 10 positie lopen, wat we al vaak gezien hebben, en lopen ze de ruimtes dicht (de bekende trechter).

Willems en van Rhijn zijn te jong om ze puur te laten verdedigen (teveel foutjes). Dit moeten ze doen omdat Narsingh en Robben niet meeverdedigen en Heitinga en Mathijsen te zwak zijn om aan de flanken de jonkies hulp te bieden.

In de verdedigende as zit het op zich beter. Nigel de Jong vind ik een goede keuze als eenzame controleur, maar we moeten oppassen dat het middenveld niet totaal overlopen wordt omdat Sneijder en van der Vaart zowel qua positionering als qua loopvermogen als qua verdedigende kwaliteiten weinig hulp kunnen bieden.

Huntelaar alleen in de spits is waanzin. Hij scoort nooit tegen topverdedigers, voegt zoals gezegd ook niks toe aan het combinatiespel (dat nodig is met Sneijder en van der Vaart) en krijgt veel te veel overtredingen tegen wat het spel vertraagd.

Kortom: we hebben het materiaal niet om 4-3-3 of 4-5-1 te spelen en Louis had een ander systeem moeten formeren. Maargoed, we zullen wel zien. Ik had liever met twee spitsen (van Persie plus een ander) gespeeld.

Stekelenburg
van Rhijn
Heitinga
Mathijsen
Willems
Sneijder
N. de Jong
v.d. Vaart
Narsingh
Huntelaar
Robben
14 augustus 2012 om 23:20

Mt87:
Herriner je het EK van 2008 nog? daarin speelden v d Vaart en Sneijder ook gewoon heel effectief samen. En we hebben met Sneijder gewoon een #10 die de bal op de stropdas van KJH kan geven. Vraag maar aan Milito van Inter over die passes van Sneijder. Ook komen er met Luciano en Robben nu voorzetten van de flanken en staat er tenminste een spits te wachten om ze af te maken. Het is zonde, maar met Robin kunnen ze geen voorzet geven want er staat niemand te wachten om ze af te maken. Ik zou het liefst nog steeds met van Persie spelen op de rechtervleugel. Vooral als v d Vaart rechtshalf speelt. Dat is altijd een goede combinatie geweest aan de rechterkant van Oranje. En van Persie kan echt wel mooie voorzetten geven.

15 augustus 2012 om 13:08

Ik herinner me het EK van 2008 nog. Van Nistelrooy stond in de spits en was cruciaal(!) voor het combinatiespel destijds. Sowieso is van Nistelrooy van een hele andere orde dan Huntelaar en van Persie.

Van Nistelrooy hoorde destijds ook bij de 'grote jongens' die van Basten overtuigden om 4-5-1 te spelen. Nu hebben we sinds het vertrek van Ruud amper goede wedstrijden meer gezien wanneer we met één spits speelden. Kort gezegd: van Persie kan niet afmaken en Huntelaar kan niet voetballen, samen kunnen ze misschien wel potten breken? We moeten in ieder geval onze formatie aanpassen aan onze spelers.

14 augustus 2012 om 21:44

Dit is een betere opstelling dan die andere, maar ik weet niet of de samenwerking tussen Sneijder en Van der Vaart gaat werken ik hoop het wel natuurlijk. En ik zie liever nog steeds Van Persie in de spits dan Huntelaar, omdat hij gewoon veel beter in alles is.

14 augustus 2012 om 21:54

Waarschijnlijk word ik zo uitgelachen maar ik denk dat NL als deze opstelling faalt 4-2-4 moet spelen met RVP & Kjh;

14 augustus 2012 om 22:01

belgie is echt slecht man weetje jovanovic te slecht lukakau te slecht nog alleen witsel en kompany enz maar ik bedoel die nivo van die competitie daar in belgie bergijrpen jullie

14 augustus 2012 om 22:11

Milan Jovanović is geen Belg, maar is een Servische voetballer en komt uit voor Servië. Hij speelt wel voor een Belgische club Anderlecht.

14 augustus 2012 om 22:28

Gap vergeet je niet een paar spelers? Dembele, Martens, Mertens, Vertonghen, Hazard !?

14 augustus 2012 om 22:06

Keurige opstelling Louis! Gewoon terug nar 4-3-3, Hollandse glorie.

Ik verwacht dat Van der Wiel uiteindelijk de plek van Van Rhijn over gaat nemen en dat Van Persie in de spits gaat spelen, mits deze laatste weer zo'n topseizoen gaat draaien als afgelopen jaar bij Arsenal. Ik denk dat Louis het momenteel te onrustig rond zijn persoon vind om hem in de basis te laten starten. Bovendien heeft hij nog nauwelijks gespeeld.

14 augustus 2012 om 22:08

Ik zie dat veel mensen echt blij zijn, maar ik moet het nog maar zien hij heeft de opstelling wel vrijgegeven hij kan ook de journalisten voor de gek hebben gehouden. De opstelling wordt 4-1-2-3 en ik zie het al gebeuren dat Sneijder en van der Vaart elkaar in de weg gaan lopen. Dat er enorm veel ruimte achterin wordt weggeven en dat er enorme gaten komen in het middenveld zeer risicovolle opstelling. Als Sneijder en van der Vaart hun mannetje laten lopen wie gaat ze dan opvangen. Ik geef van Gaal de voordeel van de twijfel.

De wissel heeft hij ook al bekend gemaakt bij Bert Maalderink van de Nos. Na 45 minuten spelen worden de volgende wissels gedaan Viergever en de Vrij komen voor Mathijssen en Heitinga en BMI voor Willems en Maher voor van der Vaart, de overige spelers heeft hij niet aangegeven of ze na rust al invallen in de persconferentie.

14 augustus 2012 om 22:20

Ik snap niet waar alle positieve geluiden betreffende KJH en Van de Vaart vandaan komen. KJH is een beperkte voetballer die zich op het hoogste niveau, dwz tegen top verdedigers nog nooit heeft bewezen. Was bij van Nistelrooy toch wat anders.
Raphael is duidelijk al over zijn niet eens zo hoge hoogtepunt heen en sjokt net als Theo Jansen over het veld. Ik hoop dat ik het helemaal fout zie en dat oranje ook met deze twee weer leuk voetbal speelt.

14 augustus 2012 om 22:25

'dit is iets aanvallender'

Zeg maar Bert's verdedigende systeem helemaal omgedraaid, dit is nu een aanvallends systeem.

Dat kan enkel positief zijn want de sterkte van Oranje zit hem in de aanval.

14 augustus 2012 om 22:56

goh verrassend dat van Gaal 433 gaat spelen.
Maar goede keuze benieuwd hoe Robben aan de linkerkant gaat renderen omdat hij toch meer iemand is die graag de focus op hem gericht wilt hebben en lang naar binnen kon trekken en schieten op doel zal hij nu voorzetten moeten geven...

Maar we zijn eindelijk van die 2 controleurs af want dat was echt zo overbodig en ouderwets.

14 augustus 2012 om 23:23

Sebasjuh:
Misschien is dat in dit geval wel goed. Nu wordt Robben geforceerd om ook aan zijn medespelers te denken. Hopelijk pakt het net zo goed uit als de afgelopen interland tegen Engeland.

14 augustus 2012 om 23:02

Toch is het wel een risico tegen de belgen is het maar een vriendschappelijk wedstrijd dus dat maakt niet zoveel uit. Maar niet Nederland heeft geen verdediging om dat te doen Mathijssen die jongen heeft zn beste tijd gehad kon in zn Hsv tijd nog wel redelijk mee daarna niet meer. Heittinga is door de mand gevallen op het ek maakte teveel fouten achterin. Van Rhijn word enorm overhyped moet het nog maar laten zien. Willems is aanvallend sterk maar verdedigend vind ik hem kwetsbaar. Als ze straks zo spelen tegen de turken spelen krijgen ze problemen want de turken die maken nu een mooie ontwikkeling door en ik zie die turken zomaar eerste worden in de poule.

Bruno Martins Indi vind ik weer verdedigend beter dan willems op de linksbackpositie. Maar aanvallend vind ik Bruno toch povertjes daarin moet hij nog stappen maken. De Vrij is een groot talent die over een paar jaar zeker beter is dan heittinga. Viergever vind ik nu al beter dan Mathijssen die toch zn beste tijd heeft gehad. Van Rhijn moet nog stappen maken maar het is pas zn tweede seizoen bij ajax en dit seizoen moet hij ook echt stappen maken. Douglas mag die al uitkomen voor oranje trouwens zou ik ook een keer proberen. Bruma heb je ook nog als die zich goed ontwikkelt bij Hsv al vind ik hem daar wel veel fouten maken.

14 augustus 2012 om 23:08

laat huntelaar maar lekker zo'n slechte voetballer zijn, hij schiet er gewoon ontzettend veel in, van persie scoort bijna nooit. ik zou t wel weten.

14 augustus 2012 om 23:39

Zolang je er een meer maakt dan de tegenstander kan het allemaal.
Alleen met zo'n kwetsbare verdediging vraag ik me af of dat gaat lukken.
Aanvallend maak ik me geen enkele zorgen, mits een ieder voor elkaar wil gaan.
Maar verdedigend moet ik zeggen, komen we enorm tekort.

15 augustus 2012 om 05:14

Eindelijk een aanvallende systeem, van Persie komt wel in actie en dan moet hij laten zien hoe goed hij ons als ze 4-3-3 spelen.

15 augustus 2012 om 08:46

Dit begint erop te lijken. Een hoog Ajax gehalte, ipv PSV gehalte... veel beter om naar te kijken. En die arrogante Van Persie lekker op de bank en hopen dat hij bedankt... want als we het nou over stoorzenders hebben.....

15 augustus 2012 om 09:22

Eindelijk een middenveld en geen 6-4 opstelling
Kan niet wachten tot het WK 2014

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

1015 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 37 25 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Van Persie: ‘Nigel zei dat hier alleen City-fans waren’

Robin van Persie zal de volgende keer dat hij Nigel de Jong tegenkomt een glimlach waarschijnlijk niet kunnen onderdrukken. Enkele jaren geleden beweerde De Jong dat de meerderheid in de stad fan was van Manchester City en niet van Manchester United.Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 18 mei
Na één seizoen houdt Thiago Silva het weer voor gezien bij Paris Saint-Germain. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.375 seconden.