Voetbalzone

Van Gaal stelt Van Persie voorlopig teleur: 'Hij heeft te weinig gebracht'

Dinsdag, 14 augustus 2012 om 19:25
/

Klaas-Jan Huntelaar is voorlopig eerste keus in de spits bij het Nederlands elftal, zo liet Louis van Gaal weten aan de vooraanvond van de vriendschappelijke interland tussen België en Nederland. De nieuwe bondscoach verkiest de centrumaanvaller van Schalke 04 voorlopig boven Robin van Persie.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Klaas-Jan Huntelaar is de beste kandidaat voor de spitspositie van Oranje

14 augustus 2012 om 19:38

Wat vonden jullie eigenlijk van het interview met Van Persie dat gisteren op de radio werd uitgezonden? Gewoon echt genant als je het mij vraagt.. Als het op die manier moet, hou dan alsjeblieft nooit meer een interview met hem. Gewoon geen een normaal antwoord heeft hij gegeven. Denk niet dat hij op veel sympathie hoeft te gaan rekenen van het volk als hij zo doorgaat.. Geef mij maar iemand als Sneijder of Van der Vaart die gewoon leuk meedoen met die interviews.

14 augustus 2012 om 19:41

Waar kan je dat interview zien?

14 augustus 2012 om 23:50

Nos.nl > Sport > Voetbal > Videoenaudio

14 augustus 2012 om 19:42

Echt he, bij de Nos vanmiddag ook al (op tv). Wat een verschrikking die vent, komt geen normaal antwoord uit en schiet direct in de verdediging.

14 augustus 2012 om 23:11

dat komt omdat hij het doelwit is. Hij staat onder spanning doordat het volk hem niet meer moet en hij nog steeds niet weet of hij bij Arsenal blijft. want maanden voor het ek was hij super relaxed tegen de pers.

Ik vind het overigens een schande dat hij huntelaar boven van Persie kiest. Van Persie bedank maar gewoon voor het Nederlands elftal dit wordt een ajax kliekje dalijk haalt hij mathijsen eruit voor Koppers ofzo. Van Persie de beste speler die Nederland op dit moment heeft op de bank, echt een schande. En van Rhijn die 5 leuke potjes in Ajax 1 heeft gevoetbalt ook maar lekker in de basis. We kunnen beter gewoon de naam Oranje veranderen in "amsterdams Oranje". Waarom laat je niet gelijk mathijsen, de vrij,martins indi,willems, affelay,van persie,robben niet thuis en ga je lekker met Ajax werken. louis?

14 augustus 2012 om 23:19

Haha wat een slechte reaktie Marion. Het is een schande dat hij Huntelaar boven van Persie kiest? Dat is juist de eindelijk goede beslissing. Dat had voor en op het EK al moeten gebeuren. Arsenaal presteert uitstekend bij Arsenal en faalt in het nederlands elftal. Dat zijn de feiten, dus hou op met het ajax-kliekje. Want als jij dat zo voelt, dan vond je het afgelopen EK een psv-kliekje met Faber, Eijkelkamp, Willems, Bouma, van Bommel etc.

en als we Amsterdamse Oranje moeten heten, dan moet jij Trieste Marionn heten.

14 augustus 2012 om 23:24

@marionn

Van Persie heeft nog nooit bewezen in het Nederlands-elftal onze beste speler te zijn. Hij heeft zelfs het tegendeel bewezen.

Edit: Ik heb net dat interview gezien met Louis en er zijn vaste wissels.

Na rust: V Rhijn - De Vrij - Viergever - Indi
de Jong
Sneijder - Maher
Narsingh - Huntelaar - Robben

14 augustus 2012 om 23:32

Marionn, laten we wel wezen. Als hij van Rhijn eruit haalt, moet hij van der Wiel erin zetten. En volgens betrouwbare bronnen is dat ook nog steeds een Ajacied. Dus wat is je punt?

15 augustus 2012 om 01:23

@ Marionn

Een Ajax kliekje!!!? Ja idd want Van Gaal had het zo fijn die ene maand dat hij bij Ajax in dienst was het afg jaar. En daarom heeft hij ook maar 1 Ajacied opgeroepen (van Rhijn) omdat hij een Ajax kliekje wil.

Onderbouw je mening met feiten ipv deze onzin.

15 augustus 2012 om 01:52

@marionn,
Asjeblieft hè, hoeveel Ajacieden zitten bij de selectie? Hoeveel Feyenoorders zitten erbij? Wat nou Ajax-kliekje?

15 augustus 2012 om 09:00

Het enige wat ik Marionn mee wil geven is dat ik het een ben met 'Ajaxkliekje' als het gaat om de staf. Vond het zelf erg mooi toen vMarwijk werte met Cocu en de Boer. Toen waren de traditionele topclubs vertegenwoordigd. Niet per definitie een must, maar heeft wel zo z'n voordelen. vGaal zal echter alleen maar werken met ja-knikkers. Zodra Jonker op straat komt te staan zal hij ook wel mogen komen

15 augustus 2012 om 16:29

@marionn

Jouw reactie is ingegeven puur op basis van je antipathie jegens Ajax i.p.v. je objectieve heldere kijk op het voetbal. Volgens mij als ik goed heb geteld, en dat heb ik echt goed geleerd op de basisschool vroeger, is er welgeteld 1 Ajacied geselecteerd. Wel zijn er 3 Feyenoorders opgeroepen. Dus als je het toch over kliekjes wilt hebben ...

Puur objectief bekeken heeft Van Persie het als spits zowel in Zuid-afrika als in de Oekraïne flink laten afweten. Tuurlijk, Huntelaar moet het ook nog maar laten zien maar vorig jaar toen Van Persie geblesseerd was, legde hij ze bij Oranje er schijnbaar moeiteloos in. Volgens mij heeft Van Gaal dus alle redenen en het gelijk aan zijn kant om Huntelaar de kans te geven.

En voor de rest is het een beetje sneue reactie van je.

15 augustus 2012 om 16:29

@marionn

Jouw reactie is ingegeven puur op basis van je antipathie jegens Ajax i.p.v. je objectieve heldere kijk op het voetbal. Volgens mij als ik goed heb geteld, en dat heb ik echt goed geleerd op de basisschool vroeger, is er welgeteld 1 Ajacied geselecteerd. Wel zijn er 3 Feyenoorders opgeroepen. Dus als je het toch over kliekjes wilt hebben ...

Puur objectief bekeken heeft Van Persie het als spits zowel in Zuid-afrika als in de Oekraïne flink laten afweten. Tuurlijk, Huntelaar moet het ook nog maar laten zien maar vorig jaar toen Van Persie geblesseerd was, legde hij ze bij Oranje er schijnbaar moeiteloos in. Volgens mij heeft Van Gaal dus alle redenen en het gelijk aan zijn kant om Huntelaar de kans te geven.

En voor de rest is het een beetje sneue reactie van je.

14 augustus 2012 om 19:45

Het is nooit goed, als hij geen interview gaf was het niet goed en als hij eindelijk een interview geeft dan is het ook niet goed.

Je moet niet verwachten dat hij zijn zaken bespreekt met de pers, hij is misschien op dit moment de meest gewilde spits in de wereld natuurlijk zeg je niets over je toekomst of over de problemen van het EK. Want Van der Vaart en Sneijder zeggen er toch ook niets over daar hoor ik niemand over...

14 augustus 2012 om 19:50

Het is goed als hij gewoon normaal antwoord geeft op vragen. Op elke vraag antwoordt hij ofwel 'dat zijn jouw woorden' of 'daarover wil ik niks zeggen'. Waardeloos gewoon. Geen interview is nu in ieder geval de minst slechte oplossing, want naar zo'n interview wil toch niemand luisteren?

14 augustus 2012 om 21:44

Wat moet hij dan ? open deuren intrappen? wil je dat horen jongen? Wil je horen van RvP dat hij zelf zegt dat er gesprekken gevoerd gaan worden. Of wil je dat hij een boekje open doet, en alles vertelt wat er gebeurd is? Wat verwacht je dat hij zal zeggen. Verwacht je dat hij een open boekje doet. Of ben je zo'n ontzettend dom dat je in die simpele open deuren trapt die andere spelers in trappen?

Het is toch vragen naar de bekende weg of niet? En dan kan je wel leuk gaan zeggen van we gaan gesprekken houden. Maar ik denk dat als je zoiets zegt het 0.0% nieuwswaarde heeft en zelfs gemaakt over komt, want dan is gewoon volkomen logisch. Een in de zoveel tijd hou je op het werk toch ook een functioneringsgesprek en als het ergens fout is gegaan op de werkvloer moet dat toch ook uitgepraat worden?

Maaarja blijkbaar zijn er personen op de wereld die alles voorgekauwd op het worden willen hebben zodat zij er zelf niet meer over na hoeven te denken, en zei zelf niet meer die open deuren hoeven in te trappen.

14 augustus 2012 om 23:20

Er is geen enkele aanleiding van Persie te verdedigen...

14 augustus 2012 om 19:45

Dat interview voor de NOS was in ieder geval tenenkrommend. . Het zou mij niets verbazen als meneer Van Persie binnenkort bedankt voor Oranje.

14 augustus 2012 om 19:46

Klopt, genant. Die jongen heeft zich sowieso niet van zijn beste kant laten zien na het einde van het Premier League seizoen.

Overigens mag ik wel hopen dat hij uiteindelijk de voorkeur zal krijgen boven Huntelaar in dit systeem. Onder Van Marwijk had ik nog hoop op Huntelaar, omdat in het systeem iedere spits zou falen en op Van Persie toch al een onmogelijke druk lag. Maar goed, dat Bertje als manager gefaald heeft weten we nu onderhand wel natuurlijk.

Nu we eindelijk een fatsoenlijk systeem hanteren waarin er eindelijk voorzetten van de flanken zullen komen, maar er ook, voor het eerst in jaren, wél diepgang op het middenveld aanwezig is, heb ik liever een technisch sterkere spits die de rest beter laat functioneren dan een afmaker pur sang.

14 augustus 2012 om 20:11

Inderdaad. Van Persie zal in dit systeem keer op keer bediend worden, iets wat hij onder Van Marwijk nooit had. VD Vaart vanuit het middenveld met diepgang en spelers op de flanken met hun goede been. Ik heb er vertrouwen in dat als Van Persie speelt dat hij het ook laat zien.

Snap ook niet dat Van Gaal nu al een voorkeur voor Huntelaar heeft.

14 augustus 2012 om 20:24

''snap ook niet dat Van Gaal nu al een voorkeur voor Huntelaar heeft''.

Dat is heel simpel, Van Gaal wil namelijk een spits die fungeert als aanspeelpunt en kaatser, geen spits die steeds onderweg is en voornamelijk aanspeelbaar is in de diepte.

14 augustus 2012 om 20:50

@ For Sale

Huntelaar is alles behalve een aanspeelpunt en kaatser.
Doet vaak niet eens meer. Slecht verwoord

14 augustus 2012 om 21:54

Met voorzetten van de zijkant heb ik liever Huntelaar in de spits dan van Pêrsie. Hij heeft zijn kans meerdere malen gehad, en niet gepakt. Vind het ook niet meer dan logisch dat Huntelaar NU AL de voorkeur krijgt. Van persie is technischer dan Huntelaar, maar daar heb je een spits niet voor nodig. We hebben genoeg technische spelers rondlopen, maar een afmaker hadden we niet. Nu gaan de doelpunten vanzelf komen met deze basis spelers. Want 1 op 1 in en in de 16 is Huntelaar dodelijk, in tegenstelling tot van Persie.

14 augustus 2012 om 21:59

Als Huntelaar de bal aanneemt moeten we blij zijn dat hij niet struikelt en kaatsen... De bal gaat alle kanten op, soms per ongeluk in doel maar betrouwbaar is het niet...

14 augustus 2012 om 22:22

@ For Sale

Van Persie is veel sterker als aanspeelpunt en kaatser. Zijn techniek is gewoon beter, waardoor hij niet zo veel tijd nodig heeft om een bal te controleren of een goede kaats te leveren.
Huntelaar staat bekend als een betere afmaker, al liet Van Persie afgelopen seizoen zien dat hij ook aan een klein kansje genoeg had.
Huntelaar heeft het in Oranje ook nog nooit laten zien tegen de grotere landen. Ben benieuwd of hij dat onder Van Gaal wel kan laten zien!

15 augustus 2012 om 00:11

Gedeeltelijk met je eens. Het probleem van van Persie was vooral dat hij nooit in de spits loopt. Hij laat zich telkens terugzakken. Dus op het moment dat er een voorzet komt staat er niemand om het af te maken!!! En laat dat nou net Huntelaar zijn grootste kwaliteit zijn. En mensen die gaan blèren over een Ajax kliek moeten eens even goed de opstelling doornemen!!

14 augustus 2012 om 20:13

Iemand een idee waar dit te bekijken is?

14 augustus 2012 om 22:17

NOS uitzending gemist

14 augustus 2012 om 22:28

Of, in dit geval, NOS helemaal niks gemist.

14 augustus 2012 om 20:41

Had ik in een andere post ook al naar gerefereerd. Het was inderdaad gênant. Er kwam geen fatsoenlijk woord uit. Het leek wel op Kluivert of Bruggink bij Eredivisie live, alen maar vei
Inge en nietszeggende antwoorden!
Is hij nu zo beperkt of is hij heel erg bang dat hij uit de bocht vliegt met vreemde opmerkingen.
In mijn ogen stond hij stijf van de stress

14 augustus 2012 om 19:39

Jammer maar helaas. Misschien wel de beste speler van het Nederlands elftal, maar hij past gewoon niet in het huidige Oranje. Zolang er geen systeem wordt gemaakt om RvP heen, is het beter om met 'echte' buitenspelers te spelen en met Huntelaar in de spits.

14 augustus 2012 om 19:43

Nou.. de voorhoede Robben-nistelrooij-v.persie was geweldig!!! Dat zou eigenlijk ook gewoon kunnen met Huntelaar in plaats van V.persie. Ik begrijp V.gaal wel... hij kiest vooralsnog voor de veilige weg.. hij luisterd naar het publiek.. wanneer Huntelaar niet presteerd.. kan die op de bank plaatsnemen en zal niemand V.gaal kwalijk nemen dat hij op de bank zit.

14 augustus 2012 om 19:48

Wanneer was dat 'geweldig'?! Dat is een sporadische keer voorgekomen denk ik. Huntelaar komt met Robben én Van Persie simpelweg niet in de positie om te scoren, laat staan bruikbare ballen te krijgen. Daarnaast verschillen Ruud en Klaas Jan wel enigszins. KJH is meer een spits waarmee je de combinatie kan opzoeken en hij heeft de gave om ruimte te creëren door de Cv's bezig te houden.

14 augustus 2012 om 19:50

Op het EK in 2008 speelde Nederland daar geweldig voetbal mee he..

14 augustus 2012 om 19:53

Op het EK speelden ze drie goede wedstrijden en vlogen ze er bij de vierde direct uit. Daarnaast moeten we het ook niet overdrijven wat we in 2008 deden: daar hadden we ook echt wel heel erg veel mazzel (en een fantastische Van der Sar!). Overigens hoor je ook nooit iemand praten over het feit dat de doelpunten daar grotendeels uit (geweldig uitgevoerde) counters kwamen. Iedereen doet het maar voorkomen alsof we toen zo erschirkkelijke dominant speelden, maar dat was helemaal niet zo.

14 augustus 2012 om 20:00

Er werd gewoon heel goed voetbal gespeeld.. en het team stond goed in elkaar.. of dat nou counters zijn of niet doet daar niets aan af. Een groot deel van het spel werd wel telkens door Nederland gedicteerd.

Van Basten was een "beginner", Robben was geblesseerd(de ster van toen) en er was sprake van zeer veel onderschatting.. zowel de spelers hebben nu veel meer meegemaakt als de huidige coach.. die zullen een gevalletje "rusland" niet snel weer voor laten komen.

14 augustus 2012 om 20:01

@fcexclusief
Ruud van Nistelrooij was echt vele malen beter dan Kjh... kijk eens wat Ruud heeft gepresteerd en dan naar wat Huntelaar heeft gepresteerd en je weet genoeg...

Alles wat jij nu zegt is 10x meer aanwezig bij RvN dan bij Kjh, echt heb je hem nooit zien spelen of alleen na zijn 32ste??

RvP hoort gewoon in de spits, beste voetballer in de aanval die we hebben, en liever een team om RvP heen dan om t middenveld

14 augustus 2012 om 20:17

van Persie heeft gewoon keihard gefaald, face it man!

Terecht dat hij nu voor Huntelaar kiest. Onder leiding van Bert was van Persie vrijwel altijd verzekerd van een basisplek. Ook al zou Huntelaar 60 goals maken in de Bundesliga, dan nog koos hij voor van Persie. Het is niet voor niets dat velen het woordje lievelingetje in de mond namen voor van Persie.

Huntelaar heeft nooit een eerlijke kans gehad. De keus voor van Persie stond ruim van te voren al vast. Noemt een bondscoach dat eerlijk? Die 'eerlijke' strijd is er nooit geweest.

Van Gaal weet donders goed wat hij aan Huntelaar heeft. Hij volgt zijn eigen visie. Ik ben ook erg blij dat het Nederlands elftal weer 4-3-3 gaat spelen. Beter dan 4-2-3-1 met 2 controleurs.

14 augustus 2012 om 20:58

@fcexclusief nu geen onzin gaan vertellen, v Nistelrooy was een gigantisch goede spits, helaas véél blessureleed gekend en altijd in zwakkere elftallen gespeelt anders had hij ook grote prijzen gewonnen! Huntelaar is een hele goede spits maar v Nistelrooy was van een andere categorie! Prima dat je Huntelaar in de spits wilt zien maar ga hem niet vergelijken met vnistelrooy!

14 augustus 2012 om 23:37

feyrus:
wat het mooie was van die wedstrijden op het EK in 2008, was dat Oranje zo goed was in beide facetten. Ze konden de bal heel effectief rond laten spelen en er zat diepgang in tot en met de goal van de tegenstander. Maar als ze werden aangevallen waren ze ook dodelijk in de omschakeling. Dat is voor mij eigenlijk het ideale plaatje en ik hoop dit ook terug te kunnen zien in het Oranje dat nu gaat spelen. Balcontrole en al rondspelend op weg naar het doelgebied. En dan nu wel doordrukken ipv de bal weer terugschoppen naar de verdediging en dan weer al rondspelend naar voren opbouwen. Het spel met van Marwijk was in de breedte eigenlijk best goed, maar er was geen acceleratie in de lengte omdat balbezit te belangrijk was. Er werd niet opeens een acceleratie gemaakt om de tegenstander te verassen. De tegenstander wist steeds al lang van te voren waar ze moesten staan om de boel dicht te houden.

14 augustus 2012 om 19:45

wat is dit voor onzin? hij trekt enorm veel gaten voor buitenspelers, de nummer 10 , eventueel opstormende middenvelders , hij kan goed combineren met mensen en hij kan scoren mits hij genoeg vertrouwen krijgt.
Het probleem was met de verdedigende formatie van bert van marwijk en zijn instructies voelde niemand zich geroepen om in die gaten te lopen ... zo zag je op het ek ook al , van persie trekt een gat voor robben of sneijder maar 1: robben bleef gelijmd aan de zijlijn staan 2: sneijder bleef ook op het middenveld .
Dit kan zijn door a: falende instructies van bvm b : spelers waren zo van streek dat ze zich niet geroepen voelden om dat extra metertje te rennen

14 augustus 2012 om 19:39

Denk dat RVP na een tijdje het gewoon overneemt. Morgen is toch wel een belangrijke wedstrijd en dan laat die niet RVP spelen die maar 1 helft met Arsenal heeft gespeeld.

14 augustus 2012 om 19:51

Morgen is helemaal geen belangrijke wedstrijd aangezien het maar een oefenpotje is. Volgens mij heb jij het artikel niet goed gelezen want LVG geeft nu heel stellig aan dat KJH wat hem betreft 1e keus is en dat ook gaat blijven.

14 augustus 2012 om 20:45

Nederland tegen België is nooit een 'oefenpot'.

14 augustus 2012 om 23:00

Ik denk zolang Huntelaar laat zien goed te renderen op die plek dat van Persie er niet meer zo makkelijk inkomt. En morgen is geen belangrijke wedstrijd het is maar een oefenduel, ik hecht totaal geen waarde aan de uitkomst.

Al zou België winnen met 6-0 zal me totaal niet deren, zolang Nederland zich maar plaatst voor het Wk en daar gaat vlammen.

14 augustus 2012 om 19:39

Van Gaal is wel duidelijk. Iedereen weet vanaf dag 1 waar hij aan toe is. Hij kiest voor een variant met voorzetten vanaf de vleugels, ik snap best dat hij dan voor Huntelaar in de spits kiest.

14 augustus 2012 om 19:40

Van persie / huntelaar op clubniveau is als een Mercedes / Toyota . Maar helaas is van persie bij het Nederlands elftal nooit meer dan een voldoende .

14 augustus 2012 om 19:53

Hou toch op, Huntelaar is bij zijn club toch ook de absolute top.

Het doelpunt per minuut speeltijd is bij Huntelaar volgens mij altijd hoger geweest als bij Huntelaar, ondanks dat van Persie vaker schiet.


*edit:
Als je ze met auto''s vergelijkt doe het dan met de Bentley en de Porsche ofzo en ja, dan moet ik toegeven de Bentley is mooier, waardevoller, luxer, noem het allemaal maar op en de Porsche effectiever.

14 augustus 2012 om 20:16

ja,alleen v.persie is pas 2 jaar spits,kjh heel zijn loopbaan.en v.persie scoort ook tegen de toppers,kjh scoort er 7 tegen een degradatie kandidaat en tegen de top 6 uit de BL geen 1.

14 augustus 2012 om 20:24

chrisje040 je moet je diep schamen met al je leugens of in ieder geval voor je onwetendheid.

KJH heeft zelfs tegen de kampioen Borussia Dortmund gescoord.

14 augustus 2012 om 20:31

Gast, Huntelaar zou ze er in de Premier League ook inschieten bij Arsenal. Zeker als het team, net zoals bij Van Persie is gebeurd, om hem heen wordt gebouwd.

Arsenal is een aanvallend ingesteld team met vele topspelers. Schalke heeft aardige spelers met een paar uitzonderingen. Je kunt niet verwachten dat zij continu op de helft van de tegenstander spelen. Bij Arsenal kun je dit wel verwachten.

Neemt niet weg dat Robin van Persie een fantastische voetballer is. Echter bij Oranje rendeert hij niet en moet je anders spelen dan bij Arsenal. Huntelaar is dus makkelijker inzetbaar, omdat hij gewoon een echte spits is.

Ik zie Huntelaar dan ook echt als een rasechte sportauto, weinig luxe, maar fantastisch als het op zijn grootste kwaliteit uitkomt.

Van Persie zie ik dus als een dikke Bentley. Ongelooflijk luxe, maar op het circuit (als je de cijfers bekijkt) legt hij het af tegen de minder luxe Huntelaar.

14 augustus 2012 om 21:13

Engeland staat toch erom bekend foutenfestival te voetballen, vooral achterin. Ik heb véél goals van van Persie gezien, zo veel vrijheid. In het Europees liet hij wel weinig zien, omdat er meer tactisch wordt gespeeld. In Engeland pasten de tegenstanders niet aan Arsenal, dat is het verschil.

Chelsea in CL tegen Arsenal blinkt van Persie veel minder uit, van Persie zal meer moeilijk krijgen.

Henry had het zo moeilijk in Italie net als Bergkamp, zo kan ik nog veel meer opnoemen, maar in Engeland gaat het met ze zo makkelijk? Ik vind het voetbal in Engeland vaak triest om te zien, maar tempo en spektakel mag het wel zijn, maar vaak dramatisch verdedigd.

Huntelaar presteert niet alleen in Duitsland maar ook Nederlandse elftal én in het Europees.

Dat hij niet veel scoorde tegen grote landen zegt mij totaal niets. Dat had Kluivert ook niet tijdens het Nederlandse elftal, maar dat rendeert het wel Nederlandse elftal. Daar gaat het om...

Ik durf echt wel zeggen dat Huntelaar een zéér gevaarlijk spits is, je hoeft Huntelaar niet aan te passen, Huntelaar zorgt er wel voor dat de medespelers hem vindt...

Zegt de naam Boukhari je iets (bijvoorbeeld), tijdens bekerfinale tussen Ajax en Psv. Boukhari staat bekend nooit mooi perfecte lange voorzet te geven, dat wist Huntelaar ook. Nou Boukhari kreeg de bal vanaf de links aan de zijlijn. Huntelaar bevond op zich moment achter Ball van PSV in de 16. Op het moment dat Boukhari de voorzet wilde geven, wist Huntelaar al waar de bal zou komen, laag en kort. Ball dacht echt dat huntelaar achter hem bleef, maar ineens liep Huntelaar snel naar de korte hoek en scoorde. Ajax won...

Sindsdien heb ik Ball nooit meer gezien, hij was op die dag helemaal kapot.

Verder kon ik me tijdens de bekerwedstrijd tegen NAC herinneren, NAC had controle over de wedstrijd, echt 100%. Op het moment (alweer) kreeg Boukhari de bal, en wilde Huntelaar de voorzet (zeer slechte!), Huntelaar scoorde uit onmogelijke hoek mét een omhaal. Dat had niemand verwacht.

Dat is de kwaliteit van Huntelaar, echt spits. Laat Huntelaar maar 3 wedstrijden achter elkaar in de spits spelen, dan is er vertrouwen... Voor je het weet hebben we al een topspits in huis.

14 augustus 2012 om 19:53

Vergelijking raakt kant nog wal aangezien KJH zelf ook topscorer is geworden van zijn competitie en op clubniveau een veel grotere moyenne heeft. RVP staat op 154 en KJH heeft er in zijn carriere al 248 inliggen.

14 augustus 2012 om 20:06

Domme vergelijking. De meeste goals scoorde Huntelaar nog in de Eredivisie waar een Kalou en Kuyt ook absurd veel goals scoorden destijds. En Van Persie speeld maar 2 seizoenen nog in de spits en daarvoor als nummer 10 of vleugelspelers.

Niet appels met peren vergelijken.

14 augustus 2012 om 20:12

Vertel mij dan waarom Huntelaar 61 goals heeft gescoord in 82 wedstrijden in Duitsland? Dus je wil zeggen hij heeft het daar nog niet laten zien?

Ze spelen nu allebei in de spits dus niks appels en peren.

14 augustus 2012 om 20:17

en van die 61c goals is er geen 1 gescoord tegen een topclub,dus wat is je punt?

14 augustus 2012 om 20:21

Geen een tegen een topclub? Nog iemand die de waarheid niet zo nauw neemt. Volg jij Oranje uberhaupt? Dus je was er bv. niet bij toen Huntelaar die wondergoal scoorde tegen Bayern? ;

14 augustus 2012 om 20:30

Je bedoelt toch niet die wedstrijd tegen dat b elftal van Bayern dat net de championsleague had verloren die zaterdag mag ik hopen?

14 augustus 2012 om 20:36

Gast, hou daar nou eens over op.

Arsenal vs Schalke. Voetballende ploeg vs hardwerkende ploeg. Arsenal zou in een competitiewedstrijd lange tijd op de helft van Bayern Munchen kunnen spelen. Schalke redt dat niet. In dat geval is het lastig voor Huntelaar om iets te forceren.

Of te wel, als je spits staat in een aanvallend ingesteld team met voldoende kwaliteiten om ook daadwerkelijk op de helft van de tegenstander te spelen, dan kom je veel vaker in scoringspositie.

Dat verklaart ook waarom Huntelaar in de overige wedstrijden wel wist te scoren. In die wedstrijden was Schalke de bovenliggende partij.

14 augustus 2012 om 20:44

Scrabble jij mist duidelijk gevoel voor humor.

Ik heb chrisje040 stil gekregen wat in 1e instantie mijn bedoeling ook was. Overigens heeft hij ook o.a. gescoord tegen kampioen Borussia Dortmund.

14 augustus 2012 om 21:39

@scrumpti0uz
Vertel mij dan waarom Huntelaar niet scoorde in de top wedstrijden?

Wil je dat gewoon puur toeval noemen?

Hij scoorde wel tegen een B-elftal van Bayern maar dat kan je geen topteam noemen.


14 augustus 2012 om 22:04

Het hele jaar moet ik aanhoren dat Arsenal een waardeloos team heeft en nergens om gaat strijden, en nu heeft Arsenal ineens een geweldig team waar elke m*** nog in de spits zou renderen. Het is ongelofelijk...

14 augustus 2012 om 22:39

Ik moest wel even lachen om die gevoel voor humor opmerking...volgens mij begrijp jij de onderliggende toon van mijn commentaar niet zo blijf je lekker bezig haha

14 augustus 2012 om 23:26

Borussia Dortmund is geen topclub in Duitsland? Apart...

14 augustus 2012 om 19:40

Eindelijk een coach die de omhooggevallen RvP wel durft aan te pakken. Huntelaar krijgt nu zijn kans die Bertje al beloofd had, maakt hij het niet waar kunnen we de volgende gegadigde aanschouwen.

Goed om te zien dat iedereen zijn polaats moet verdienen en niet te allen tijde verzekerd is van een basisplek.

14 augustus 2012 om 19:40

Als je met Robben op links en Narsingh op rechts speelt is Huntelaar zeker de betere optie. Ik ben blij dat Huntelaar nu eens een echte kans krijgt om zich te bewijzen. Hopelijk betaalt hij dit vertrouwen uit en legt hij er tegen België een paar in het netje.

14 augustus 2012 om 19:42

Hij kiest voor voorzetten en dan is Huntelaar veel beter. Ik zou van Persie eventueel ook nog wel vanaf rechts willen zien, maar ik ben bang dat meneer van Persie hiervoor te trots is. Ik ben blij met de duidelijkheid van Van Gaal. Nou moet er alleen wel goed gevoetbald worden. Op het moment dat het resultaat uitblijft, krijg je anders die spitsen discussie weer opnieuw.

14 augustus 2012 om 19:42

Van Persie is duidelijk de betere speler maar hij laat het nooit zien in Oranje maar aan de andere kant scoort Huntelaar alleen tegen kleine clubs en landen. Als je de top wilt halen moet je met Van Persie spelen misschien dat Van Gaal nu een team bouwt om Van Persie net zoals bij Sneijder in 2010.
Huntelaar is een superspits maar hij heeft de pech dat Van Persie net iets meer respect heeft.
Hij moet een grotere club dan Schalke zoeken misschien dat hij dan een basisplaats krijgt.

14 augustus 2012 om 19:49

Mischien het artikel nog een keer lezen. KJH is voorlopig eerste keus.

14 augustus 2012 om 19:50

Ik denk dat Van Gaal een team bouwt dat met ze allen functioneert en niet een team om 1 speler heen bouwt.

Lijkt mij een stuk snuggerder.

14 augustus 2012 om 23:51

huntelaar werd toch in oranje topscorer van de ek kwalificatie????
meen 13 goals zo uit mijn hoofd, tegen 6 van Rvp. van die 6 goals waren er 4! tegen een klein landje waar de eindstand 11-0 was! kan me ook nog een fantastische goal in de voorbereiding herinneren van hunter tegen engeland, weet je nog, dat "geweldige" topland waar RvP speelt, met die geweldige verdedigers. kortom: voor oranje is hunter de beste spits, kijk naar het moyenne zowel in als buiten oranje, en je moet tot dezelfde conclusie komen. als spits wordt je nu eenmaal afgerekend op je doelpunten, en niet of je kaatsen kan of gaten trekt.....
huntelaar; veel succes!!!

14 augustus 2012 om 19:43

Ik denk dat Van Persie in dit systeem met deze voetballers achter en naast zich precies hetzelfde kan laten zien als hij bij Arsenal ook heeft laten zien. Wat dat betreft denk ik wel dat hij zijn kans gaat grijpen.

14 augustus 2012 om 19:47

Ik denk dat Vd Vaart later alsnog gaat banken.. Emanuelsson is een veel sterkere voetballer geworden die steeds meer ervaring krijgt. Hij kan ook langer als een uur voetballen, verdedigd goed mee en is ook nog eens zeer creatief. Ik weet zeker dat Urby later naast Sneijder gaat spelen.

14 augustus 2012 om 20:19

v.d.vaart gaat sowieso banken op den duur want die jongen kan nog geen 90 minuten spelen.

14 augustus 2012 om 19:44

Kies voor Huntelaar en de balletjes van Rafa en Sneijder worden op waarde ingeschat. Kies je voor Van Persie en je verward de tegenstander, maar ook je eigen team. Dan loopt zo'n beetje het hele elftal kriskras door elkaar heen.

14 augustus 2012 om 19:44

Van Persie moet je gewoon vergeten.
Dit voelt hij als een vernedering,en is niet iemand die uitgaat van het feit dat hij ten alle tijden speelt.
Op zich weet van Gaal dit ook en heeft hij het excuus nu om hem gewoon af te schrijven.
Het is wel bekend dat van Persie met affelay de sfeerverziekers waren en alleen van Marwijk mee hadden.
Nu is de situatie zo dat ze doelbewust een bondscoach hebben aangetrokken die inbreng en gewicht genoeg heeft om de sterallures van van persie en affelay aan te pakken.
Nu is affelay niet meer opgeroepen en zal ook niet meer gebeuren en zal hij zich naar de groep moeten schikken en dat gaat niet meer goed komen denk ik.

14 augustus 2012 om 20:58

Volgens mij was Huntelaar de sfeerverzieker volgens velen bronnen.
Niet een enkele bron maar vele bronnen.
Jammer dat je een gekleurd beeld schets op basis van "ik mag je gehalte".
Precies waar je van Marwijk van beschuldigt doe je nu. Omdat het beter in je voorkeuren past. Daarom is je mening zo. Met de waarheid heeft het niets te maken.

14 augustus 2012 om 21:57

Welke bronnen dan? Anonieme, niet controleerbrare bronnen zeker?

Van Marwijk heeft destijds gekozen voor Affelay, van Persie en van Bommel. Resultaat: helemaal niets.

Van Gaal kiest nu voor van der Vaart, Huntelaar en Narsingh. Een hele normale keuze na het mislukte EK. Mocht deze keuze niet goed lopen, dan kunnen Affelay en van persie altijd nog een herkansing krijgen.

14 augustus 2012 om 22:45

In ieder geval meer bronnen dan bij Huntelaar.
Dat jij nu op mijn stuk ingaat in plaats van de onzin verhalen van "3debeen" zegt eigenlijk alles over niet controleerbare bronnen gesproken.

Hij heeft helemaal niet voor Afellay gekozen. Afellay heeft op het WK geen enkele wedstrijd in de basis gespeeld maar heeft zich in de basis gespeeld na het WK van 2010 op basis van prestaties in wedstrijden van het NL elftal.
Dat Afellay dit EK zwak speelde, komt doordat hij een jaar geblesseerd was. Daar kan hij niets aan doen dat is de taak van van Marwijk om hem niet op te te stellen. Om hem daarom af te serveren is zeer zwak van jouw kant niet rekening houdend met de omstandigheden. Huntelaar daarentegen was een compleet seizoen fit en heeft niets gebracht. Van der Vaart idem dito.

Overigens is het niet functioneren van de spitsen geen individueel probleem'maar een collectief probleem. Hoe meer beweging en aansluiting om de spits heen des te beter de spits functioneert. Hier was geen sprake van en er zal met deze statische opstelling hetzelfde gebeuren.

Van der Vaart en Sneijder zijn geen toppers. In Nederland maken ze toppers van deze twee voetballers. Als je over een periode van 10 jaar kijkt dan zijn de prestaties van deze twee voetballers eigenlijk bedroevend.
Tel daarbij op dat zowel Sneijder, van der Vaart en de Jong niet dynamisch zijn en je dus over een statisch middenveld beschikt. Daar ligt het probleem van de aansluiting en is de oorzaak waarom Nederland geen druk kan zetten bij balverlies.

14 augustus 2012 om 23:57

jezus gast, moeten we jou serieus nemen??
sneijder en VdV zijn geen toppers? ga alsjeblieft terug naar de kleuterschool jongen , je moet nog veel leren....

15 augustus 2012 om 00:25

@ Ajax hoffie

Gelukkig heb jij hele goede argumenten.
Veel schreeuwen maar niks zinnigs zeggen.

14 augustus 2012 om 19:44

Wat een mega teleurstelling die van gaal hier presenteert! Huntelaar in de spits is ok, Sneijder als captain begrijpelijk... Maar vd vaart die na 60 min helemaal op was weer in de basis? Heitinga en Mathijssen die absolute middelmaat zijn weer in het centrum?? We hadden beter v Marwijk kunnen houden, die had tenminste echt iets veranderd ipv vd wiel slachtofferen en de nieuwe door Johan Derksen uitgeroepen "kabel".....

14 augustus 2012 om 19:49

Van der Vaart gaat er na een tijdje zeker uit.. qua naam begrijp ik V.gaal wel, Vd Vaart is veel "groter" dan Urby en Afellay.. maar qua spel niet meer.. ik denk dat een van deze 2 jongens het gaat overnemen van vd Vaart.

14 augustus 2012 om 19:51

Een passend middenveld zorgt ervoor dat er ook veel minder meters gemaakt moeten worden door de middenveld. VD Vaart oogde niet altijd meer fris na een uur voetbal. Maar zoals Louis heeft aangegeven spelen enkel de fitte spelers omdat hij een bepaald type voetbal wil spelen. Wanneer VD Vaart dit niet kan bewerkstelligen zal hij inderdaad zijn plaats moeten afstaan.

14 augustus 2012 om 19:54

Dus jij vind Urby en Ibi beter dan Rafael?

Opmerkelijk.

14 augustus 2012 om 19:54

Ja.. maar Afellay en Urby zijn ook passers.. maar zei kunnen ook nog eens een actie maken..

Dat zeg ik ook.. Vd Vaart zal uiteindelijk zijn plaats verliezen omdat hij het niet kan belopen.. puur hetzelfde als V.bommel maar dan in mindere mate..

14 augustus 2012 om 19:57

@iceko

Niet perse beter hoor.. want Rafael is echt een kwalliteit speler als hij fit is en in vorm. Echter moet je in deze opstelling veel meters maken, wat ik hem niet zie doen. Verdedigend is hij ook niet veel.. wat Urby wel heel veel doet..

En Urby is zich ijzersterk aan het ontwikkelen.. hij lijkt met de wedstrijd beter te worden.. het gaat echt goed komen met hem. Ik denk dat hij over maximaal een jaar een basisplaats heeft in zowel Milan als in Oranje. Het ook heel wat eerder kunnen zijn. Goede prestatie's worden namelijk beloond.

14 augustus 2012 om 20:08

Groot gelijk, tis Urby of Affelay..

Vdvaart is echt een held en een hele goede voetballer, maar dan wel dichterbij de spitsen of zelfs in 442, dit ken hij gewoon niet belopen.

Maja vgaal heeft nog niet echt top keuzes gemaakt imo, vpersie eruit, zelfde verdediging. Allemaal drama

Affelay en vpersie zijn op t moment wss 2 van de beste voetballers die NL heeft samen met Sneijder..
De ene is niet opgeroepen en de ander probeert men weg te krijgen... TIs wel weer duidelijk met vgaal, Kluivert en Blind...

14 augustus 2012 om 22:12

Met alle respect hoor,

Maar Urby als één van de creatieve aanvallende middevelders in Oranje? Die jongen speelde in de jeugd geweldig op die positie maar bij Ajax heeft hij daar welgeteld 0 x gespeeld. Als hij dan met Afellay moet strijden over wie van der Vaart zal opvolgen, dan lijkt het me duidelijk dat het Afellay wordt. Die heeft namelijk jaren gedomineerd centraal op het middeveld bij Psv. Daarbij heb je ook nog het grote talent Maher die op die positie uitstekend uit de voeten kan.

14 augustus 2012 om 23:03

@ac_milan22: Afellay een passer? Komop zeg die jongen loopt alleen maar met de bal en als hij hem heeft loopt hij het liefst 3 rondjes om het veld voordat hij hem eindelijk afspeelt naar een teamgenoot.

14 augustus 2012 om 19:53

We spelen voor het eerst in bijna 5 jaar weer 4-3-3!

14 augustus 2012 om 22:06

Kijk eens goed naar de vorm van 4-2-3-1 en constateer dat het dan ook 4-3-3 is.

14 augustus 2012 om 22:14

We spelen eindelijk weer als vanouds: met de punt naar achter ;. En mede daardoor is dit ook iets aanvallender als de voorgaande 5 jaren.

14 augustus 2012 om 19:58

Clark is volgens mij het spoor bijster. LVG heeft duidelijk gekozen voor een middenveld dat elkaar door en door kent dankzij hun periode samen bij Ajax en het centrale duo is op dit moment helaas ook het best op elkaar ingespeeld. We weten allemaal dat Douglas vanzelf erin komt als hij speelgerechtigd is.

Wat ik juist heel mooi vind bijvoorbeeld is dat Narsingh nu start ipv Kuyt en dat Robben op links staat.

14 augustus 2012 om 20:02

Het is een oefenwedstrijd, dus hij had Douglas gewoon kunnen selecteren.

Ik heb het vermoeden dat het voorlopig niet gaat gebeuren zeker als je weet dat Douglas over een week ook speelgerechtigd is voor de officiele wedstrijden.

14 augustus 2012 om 20:09

Dat klopt niet. Dat wordt vaker beweerd, maar Douglas mag ook nu niet opgeroepen worden anders had de vorige bondscoach van Marwijk dat allang gedaan al is het alleen maar om hem te zien trainen met de rest van de groep.

14 augustus 2012 om 19:50

Van Gaal kijkt naar scorend vermogen, en Huntelaar heeft het in zich om het stokje als topscorer over te nemen van Kluivert. In zijn relatief weinig aantal minuten heeft hij al veel doelpunten gemaakt. We hebben een luxe probleem voor de spits positie. En de beste speelt. In tegenstelling tot van Marwijk kiest van Gaal voor doelpunten in plaats van een meevoetballende spits. Een logische keuze in mijn ogen.

14 augustus 2012 om 19:51

Bizar, ik vind Van Persie veruit de betere spits.

Maar we gaan zien wat huntelaar ervan bakt. Van Persie zal ongetwijfeld wel invallen. Hopelijk laat hij dat iets moois zien.

14 augustus 2012 om 20:00

Je hoeft niet te "zien wat Huntelaar ervan bakt" aangezien je allang had moeten weten dat Huntelaar als Europese topscorer eindigde in de kwalificaties en gewoon had moeten starten tijdens het EK. Huntelaar heeft meer gescoord in Oranje in veel minder wedstrijden dan Rvp, iedereen weet dat hij een betere goalgetter is.

14 augustus 2012 om 21:54

Het is ook erg moeilijk en een top prestatie als je tegen San Marino, Finland, Moldavië, Hongarije scoort hé!!

14 augustus 2012 om 19:51

Toch helder dat iedereen heel snel weet waar hij aan toe is. Wat mij betreft wordt van Persie ook niet meer uitgenodigd. Het zou een eer moeten zijn om voor je land uit te komen, daar zit in NL een stukje media bij en ik krijg steeds meer het idee dat het voor hem een verplichting is om dat allemaal te doen. Media gesprek lijkt bij hem nergens op, voelt zich er eigenlijk te goed voor en in Oranje laat hij niet zien wat hij bij Arsenal wel kan. Dan lijkt het me toch logisch om te zeggen, sorry maar helaas. Is bij Makaay en Hasselbaink ook gebeurt. Zijn in mijn ogen ook nog steeds top spitsen, maar konden het niet brengen bij Oranje... Even goede vrienden lijkt mij...

14 augustus 2012 om 20:12

Afgelopen jaar en jaren ervoor heeft RvP hele mooie en goede interviews gegeven, in UK stond hij wekelijks voor de camera.

Maar op het moment zit hij in spagaat met Arsenal en contract/transfer.. Aangezien elke journalist hoopt te scoren vraagt men hiernaar, terwijl hij al 100x heeft aangegeven hier niet over te willen praten (mag ook niet van Arsenal)

Als dan elke journalist het vraagt en/of suggestieve vragen stelt om maar een antwoord te krijgen op waar hij speelt komend jaar, zou ik ook helemaal wappie worden en gewoon geen interviews meer geven. Ligt aan de journalisten niet aan RvP

15 augustus 2012 om 00:00

Sorry, maar dat is natuurlijk onzin. Laat het duidelijk zijn; iedere voetballer wordt helemaal wappie van journalisten. Van der Vaart over vragen over zijn conditie, Affelay over vragen over Barcelona, Sneijder over vragen over Jolanthe, de Jong over zijn speelstijl. Iedere voetballer van enige naam heeft zo zijn dingetjes waar journalisten maar over blijven doorzeuren, dat komt omdat er meer vraag naar voetbalnieuws is, dan dat er daadwerkelijk voetbalnieuws is.
Dat wil echter niet zeggen dat het niet de taak van de voetballers is om daar zo nu en dan in mee te gaan en met de journalisten te praten, terwijl ze daarmee natuurlijk wel altijd het recht behouden eigen grenzen te trekken. Had van Persie dat gedaan, dan was er niets aan de hand, maar helemaal niet praten, tijdens een EK, nee, dat gaat te ver...

15 augustus 2012 om 04:45

Dat ben ik met je eens, alleen hij kan ook zeggen, jongens ik ben hier voor Oranje, dus daar praat ik over en niet over mijn toekomst bij clubs. Vragen ze er wel naar, zeg je er niets over, maar niet van dat gedoe van:
Hoe gaat het
Goed
Hoe beviel je eerste training
Goed
Merk je verschil met Bert
Ja

Kom op zeg...

14 augustus 2012 om 19:51

Misschien is het ook wel beter dat van Persie niet speelt, kan in ieder geval niemand meer zeiken dat Huntelaar erin moet en dat van Persie slecht is. Toch vind ik het zonde dat ze niet samen kunnen spelen.

14 augustus 2012 om 19:52

Huntelaar heeft het wel meer bewezen in Oranje maar je moet ook wel kijken tegen wat voor landen dat waren dat was tegen de San Marino's en Finlands van deze wereld en ook hij heeft het tegen toplanden nog nooit waargemaakt , beide hebben gewoon gefaald en net zo weinig bewezen want van Persie scoort ook tegen een San Marino.

Had veel liever een nieuwe frisse spits gezien als Bas Dost , gewoon om te kijken hoe hij zich staande zou houden op dit niveau , hem uitproberen met Narsingh op rechts met een goeie voorzet en ook Robben op links die een voorzet geeft.

Begrijpelijk wel dat van Gaal niet gelijk heel de verdediging gemiddeld 19 maakt en voor zekerheid kiest met Mathijssen en Heitinga , hij had natuurlijk niet ook nog de Vrij en Martins Indi erin kunnen zetten als je al voor Willems en van Rhijn op de flanken kiest.

14 augustus 2012 om 20:02

Bekijk het dan ook eens andersom. v Persie heeft alle vertrouwen gehad op het WK en EK tegen de T O P landen. Daar liet ie het niet zien.dus Huntelaar kan dan wel alleen tegen kleine landen scoren, hij kreeg de kans niet eens tegen die toplanden en kreeg ie wel de kans dan stond Sneijder naast hem en Robben. Daar heeft ie niks aan want hij is niet die voetballer die van Persie wel is.

14 augustus 2012 om 20:04

Dit vind ik één van de mooiste argumenten die maar al te vaak in de strijd worden gegooid.

" Hij scoort alleen tegen kleine landen "
" Tegen de grote ploegen stond hij er nooit "

Hieronder een argument waar ik meer waarde aan hecht:

Van Persie in zijn hele carriere: 143 goals
Huntelaar in zijn hele carriere: 278 goals

* kan er iets naast zitten qua statistieken, maar het verschil lijkt me overduidelijk.

14 augustus 2012 om 20:08

Domme argument. Van Persie scoorde zijn meeste goals in de Premier League en Huntelaar in de Eredivisie. Welke weegt zwaarder denk je? Herinner me nog tijden met Kalou en Kuyt die als beesten er op los scoorden destijds en nauwelijks in Engeland meer scoorden.

14 augustus 2012 om 20:09

Goede vergelijking... Not. Voortaan wat meer onderzoek s.v.p, jouw reacties zijn meestal onjuist. Van Persie speelde vroeger vaker als linksbuiten/mid of als nr. 10. Dus niet altijd als spits zoals Hunterlaar.

14 augustus 2012 om 20:17

somagunner,

Helemaal geen domme argument. Alsof Huntelaar er iets aan kan doen dat RVP nauwelijks scoorde in zijn tijd in Nederland.

Hasselbaink was het juist precies andersom, kwam in Nederland niet a/d bank maar was een beest in Engeland.

KJH heeft 61 goals in 82 wedstrijden in Duitsland om maar niet te spreken over zijn statistieken voor Oranje afgelopen jaar. Hij is overduidelijk het meest in vorm en de beste keus voorin.

14 augustus 2012 om 19:54

Net alsof Huntelaar garant staat voor goede prestaties... Die komt er ook wel eens wedstrijden totaal niet aan te pas. Maar goed, een keer proberen kan geen kwaad.

14 augustus 2012 om 20:00

Die heeft de laatste 2,5 jaar in Oranje structureel beter gepresteerd dan van Persie, wat em onder andere topscorer van de kwalificatie maakte. Verdien je dan een keer je plaats als de ander blijft falen? Ja, die verdien je!!

14 augustus 2012 om 20:08

Ik zeg toch dat het geen kwaad kan Bovendien zegt Van Gaal in de persconferentie dat dit een momentopname is. Als Huntelaar niet presteert bij zijn club kiest hij dus even gemakkelijk weer voor Van Persie als die op dat moment wel presteert. Dat belooft een spannende strijd te worden.

14 augustus 2012 om 19:55

Eindelijk iemand met een beetje niveau, die niet gewend is dat er een team om hem heen gebouwd wordt in de spits bij Oranje.

14 augustus 2012 om 22:10

Geloof mij, Huntelaar zal ook falen. Zonder vleugelspelers en geen opkomende backs(of in ieder geval amper) zul je geen enkele wedstrijd winnen als er zo op de verdediging tegen je wordt gespeeld.

Het probleem ligt dan ook amper in de spits, al hadden er natuurlijk wel wat meer kansen mogen worden verzilverd, maar in de opbouw en het behouden en terugveroveren van het balbezit. Dat kan niet met de spelers die Oranje nu heeft, zonder een aantal harde werkers.

14 augustus 2012 om 22:50

@ Ocanada

Jij bent echt de eerste hier waarvan ik vind dat je verstand hebt van voetbal.
Het probleem ligt niet in de spits maar in het druk zetten na balverlies.
Daar heb je dynamische middenvelders voor nodig met longinhoud. Ik zou het niet willen typeren als harde werkers maar als slimme werkers zoals bij Barcelona die ook nog goed aan de bal zijn.

15 augustus 2012 om 00:25

Da's zeker waar, maar zelfs als je zo speelt, met de vleugels, dan nog heb je meer aan Huntelaar dan aan van Persie

Ik geef toe dat Oranje op deze manier bijna verplicht is om aanvallend te spelen, maar denk ook dat Oranje hiertoe in staat is.

Ik heb overigens wel al gelezen dat van Gaal van plan is om jonkies hun debuut te laten maken en las de namen van Nick Viergever, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi.
Als je die drie tegelijk in laat komen komt er wel meteen een grote druk op hun.
Aan de andere kant denk ik wel dat deze nieuwkomers zich gemakkelijker en sneller aanpassen dan de oudere spelers.

15 augustus 2012 om 15:51

Het ligt ook aan de inzet en tactiek van de spelers en dus ook van Bert. Als de bal werd verloren(en dat werd hij veeeel te vaak) dan ging er bijna niemand achteraan. Of maar een speler terwijl druk zetten alleen geen zin heeft. Ook was er amper tot geen beweging op het middenveld, dit viel te verwijten aan Sneijder, De Jong en ook Van Bommel en Van Der Vaart.

Ook Afellay aan de linkerkant opstellen was dom, hij werkte ook amper, had geen wedstrijdritme en ik denk ook niet dat hy zo goed is als men denkt dat ie is. Hij speelt bij Barcelona, maar hij is langer geblesseerd geweest dan dat hij er echt heeft gevoetbald en als hij al speelde was het een wedstrijdje tegen de nummer achttien of vijf minuutjes. Maar je hebt gewoon vleugelaanvallers nodig, met inderdaad een lange adem en die willen werken. Robben deed dit ook niet tot amper, waardoor de verdediging gewoon veel te snel in de problemen kwam.

Er moet gewoon veel veranderd worden bij het Nederlands elftal en Van Gaal is nu gewoon populistisch bezig door naar het 'volk'(naar mijn mening klootjesvolk, want vrijwel iedereen die denkt dat Van Persie hét probleem was op het EK is naar mijn mening gewoon niet serieus te nemen) te luisteren en een van de beste voetballers van Nederland en de wereld op de bank te laten zitten, voor een spits die nog nooit heeft bewezen tegen grote clubs/landen bijzondere dingen te kunnen. En dan met zo'n statisch middenveld als dat van Nederland(te veel zelfde soort spelers als je ze allemaal op wilt stellen) kun je met een verschrikkelijk statische spits amper doelpunten scoren, behalve tegen Moldavië, Liechtenstein enz. Of af en toe eentje tegen Turkije, maar Nederland zal weer tegen een topland door de mand vallen, zoals tegen Duitsland.

Zelfs kiezen voor Sneijder is niet slim naar mijn mening, zo geef je hem wat hij te graag wilt en ik denk niet dat hij iedereen weer zo scherp kan krijgen. Zo'n band moet je gewoon aan Stekelenburg geven, bij gebrek aan beter.

14 augustus 2012 om 20:00

Binnenkort word Van Persie zowel in Engeland als in Nederland uitgekotst. En dat in minder dan 3 maanden tijd, heeft hij toch goed gespeeld. Die interview van hem die hij gaf was echt waardeloos. Zulke interviews heb ik hem nooit zien maken voor Arsenal. En dan vergeet ik nog die belachelijke statement van hem.

Tsjah als je als een mogool gaat gedragen dan moet ie niet verwachten dat mensen hem respecteren als persoon. Maar als voetballer zal ie altijd wel gerespecteert worden.

14 augustus 2012 om 20:07

Wat vind iedereen eigenlijk zo erg aan die interview?? Ik vind het gewoon normale antwoorden.. hij kan toch niet over dingen gaan praten wat er is gebeurd.. niemand doet dat...

Over zijn toekomst ook niet echt..

14 augustus 2012 om 20:13

Hij beantwoord niet eens een vraag over Van Gaal. En zijn houding in die interview staat me ook niet aan. Dertig doelpunten maken in de EPL heeft zijn ego groot gemaakt. Terwijl ie eerst niet zo was.

14 augustus 2012 om 20:02

Zou Huntelaar nu echt denken dat hij beter is dan Van Persie? Wat een gewauwel over Robin "waar een team omheen gebouwd moet worden". Is dat met Huntelaar dan niet zo? Die kan je niet in zijn eentje een duel laten aangaan tegen een topverdediger. Nee, meneer moet voorzetten krijgen van de zijkant, in het strafschopgebied en er mogen niet al te goede verdedigers om hem heen staan. Dan is Huntelaar helemaal De Man.
Wat een armoede! Nee, het was mij gelijk al duidelijk bij de aanstelling van Von Gaal: het Ajax-gehalte moest flink omhoog.
Iemand nog wat gehoord van Ronald de Boer btw?

14 augustus 2012 om 20:07

Dat jij nog steeds niet ziet dat Huntelaar een kans zou moeten krijgen om zich minstens even belachelijk te maken als Van Persie daarvoor heeft gekregen. Laat hem maar falen, maar dan hebben we het in ieder geval wel geprobeerd. Met Van Persie weet je wat je krijgt, en dat wil je niet, tenzij je tegen Oranje bent natuurlijk.

Ook leuk dat je over het Ajax-gehalte begint, geeft al direct aan wat voor een bord je voor je kop hebt hangen, prachtig.

14 augustus 2012 om 23:36

Dit is te makkelijk:

1. Huntelaar heeft genoeg kansen gehad. Ook op het EK (in alle drie de wedstrijden meegedaan) Niks gepresteerd. Maar nee, volgens zijn fans moeten we net zo lang doorgaan tot Huntelaar in een grote wedstrijd wel een keer belangrijk is.

2. Dat Ajax-gehalte opmerking is gekopieerd van R. de Boer die vond dat bij de laatste EK teveel spelers met een Psv-achtergrond geselecteerd waren. Jouw held R. de Boer heeft dus dat gigabord voor zijn kop hangen.

Ken je feiten knul!

14 augustus 2012 om 20:05

Geweldig Louis!!

Van Persie heeft nog geen één wedstrijd gepresteerd in Oranje, teamgenoten hebben ook liever Huntelaar in de spits en Huntelaar presteert wel als hij speelt. Daarbij loopt Van Persie ook nog eens als een veredelde prins over het veld te huppelen als hij een Oranje shirt aan heeft. Van Marwijk durfde in dit soort situaties niet in te grijpen en zei dat Huntelaar een eerlijke kans ging krijgen. Tja, dan jaag je iedereen tegen je in het harnas. Gewoon meteen duidelijkheid geven, beargumenteren waarom je de keuze gemaakt hebt en aangeven dat je hoopt dat hij je het tegendeel bewijst. Zo kennen we Louis en dat is ook de basis van een een succesvol team bouwen. Weg met die egoisten!!

14 augustus 2012 om 20:11

Ik vind het echt lachwekkend dat je de beste voetballer van Nederland op de bank ga zetten voor een houten klaas, die alleen tegen middelmatige tot zwakke teams scoort. Op het EK heb ik Huntelaar werkelijkwaar niet gezien in de minuten die hij maakte. V. Persie creeert openingen en daarnaast zet hij andere spelers ook vaker voor het doel. Als je een lopend middenveld zou hebben zou het denk ik perfect werken als v. Persie wegloopt uit de spits positie. Daarnaast denk ik ook dat v. Persie gewoon als diep aanspeelpunt kan functioneren.
Maar goed, ik ben bang dat v. Gaal aan Huntelaar vast gaat houden. Totaal geen voetbal en maar hopen dat die wat nuttigs krijg van zijn medespelers.

14 augustus 2012 om 20:16

@ jeffrey_m7

Van Persie is in het Oranje-shirt nog geen een keer de beste voetballer geweest. Hij heeft nooit overtuigd, maar loopt wel als een prins over het veld. Knapt geen werk op voor anderen en speelt ook totaal niet in dienst voor anderen. Een wereld van verschil met hoe hij bij Arsenal speelt, maar bij Arsenal is hij ook de grote man gemaakt. Bij Oranje heb je er meerdere rondlopen en dat is bij Van Persie blijkbaar al een reden om zich nog egoistischer te gedragen. Iemand die niet presteert, moet gewisseld worden. Van Persie heeft niet gepresteerd in Oranje, Huntelaar wel. De meeste spelers spelen ook liever met Huntelaar, omdat hij dieper blijft en meer verdedigend werk verricht dan Van Persie. Ik denk dat dit voor Van Persie een klap is, maar wel een klap die hard nodig was. Ik vind het een schot in de roos van Louis!!

14 augustus 2012 om 20:22

Ik weet niet of je toevallig het ek hebt gezien een paar maanden geleden maar ik heb kJh in totaal 1 x in de spits zien lopen, die kans tegen Denemarken.. Voor de rest liep ie op het middenveld ballen van zijn voeten af te laten springen. Kijk de wedstrijden nog maar eens terug. Het was echt helemaal niets. Pure zelfrichtende voetballer kJh met als absoluut dieptepunt zijn jankgezicht toen ie de bal niet kreeg tegen dat cafe-elftal uit Ierland..

Eigenlijk schandalig dat je de beste voetballer op de bank zet maar goed, we zullen het zien. waarom is een Robben eigenlijk niet geslachtofferd? Die heeft echt helemaal niks laten zien de laatste 1,5 jaar.

14 augustus 2012 om 20:43

@ Scrabble

Op het EK heeft niemand gepresteerd. Alleen Sneijder en De Jong haalden een voldoende. Als we echter naar de afgelopen 4 jaar kijken dan is de conclusie van Louis hartstikke helder. Van Persie is daarbij niet alleen geslachtofferd door Van Gaal, maar misschien zelfs wel meer door de groep. Sneijder, Vd Vaart, De Jong, Heitinga, Robben.... Allemaal wilden ze Huntelaar in de spits. Dat is niet zomaar.

14 augustus 2012 om 21:57

Het is gewoon hardstikke belachelijk dat Louis de beste Nederlandse speler op de bank zet..

Het is gewoon de makkelijkste uitweg, i.p.v dat je zorgt dat van Persie vetrouwen krijgt en een systeem bedenkt waarbij hij wel functioneert zet hij hem gewoon op de bank.

Huntelaar is een speler die leuk meevoetbalt, als je de bovenliggende partij bent schiet hij er heus wel een paar in. Als je echter de mindere bent zie je Huntelaar heel de wedstrijd niet en zorgt hij niet voor een overwinning. Van Persie wel, hij is iemand die als je tegen een topland de onderliggende partij bent het verschil kan maken.

14 augustus 2012 om 23:11

@ Moii

- Van Persie heeft het nog geen één keer laten zien, Huntelaar wel
- Belangrijk deel van de groep wil Huntelaar in de spits (sneijder, Vd Vaart, Robben, Heitinga, Stekelenburg)

Die twee redenen zijn al voldoende om voorlopig voor Huntelaar te kiezen. Gelukkig heeft Van Gaal dat ook door.

15 augustus 2012 om 11:50

Dus je laat je oren hangen naar de spelers? Ik bedoel V.d. Vaart wil misschien wel gewoon liever Huntelaar omdat die Van Persie een klootzak vind? Dat is dus gewoon vriendjespolitiek

Dat is de grootste kolder ooit, als coach bepaal jij de opstelling en de beste spelen. Van Persie is de beste en die heeft minstens zoveel laten zien als Huntelaar.

Echter kijkt carnavalpubliek Nederland niet verder dan de statistiek; Doelpunten. En daarom wil iedereen liever Huntelaar zien.
Nou ik kan geen enkele coach bedenken van Sir Alex en Villas Boas tot Mourinho aan toe die Huntelaar zouden verkiezen boven Van Persie.
En stiekem weet Van Gaal dit ook wel, maar hij wilt gewoon snel een wit voetje halen bij carnavalpubliek Nederland.

14 augustus 2012 om 20:13

Wat knap dat jij dat weet van die teamgenoten, nog meer inside info?

14 augustus 2012 om 20:18

@ El Fenomeno

Sneijder, Vd Vaart, Robben, Heitinga en De Jong hebben op het EK aangegeven liever met Huntelaar te spelen dan met Van Persie. Dit is niet van vandaag of gisteren, maar al veel langer bekend gemaakt door voetbal international.

14 augustus 2012 om 22:07

Helemaal niet. Sneijder en van der Vaart hebben met name aangegeven met een kwalitatief goede spits te spelen. Dat zijn beide heren

14 augustus 2012 om 22:55

@ hen_nie

jij kiest alles de verhalen die jou het beste uitkomen omdat je voor Ajax bent.
De verhalen over het irritante gedrag van Huntelaar laat je even buiten beschouwing die in meerdere media genoemd zijn.

Ik heb Huntelaar voor elke camera zien janken dat hij er niet in stond.
Zo'n voetballer zou bij mij nooit spelen die via de media de supporters probeert te bespelen om een plek in de basis te krijgen. Dan ben je gewoon echt zielig en achterbaks als voetballer.

14 augustus 2012 om 23:13

@ Glenn

Dan heb je het nieuws niet helemaal meegekregen

@ bombanera99

Er zijn heel veel spelers zielig voor de camera verschenen, maar dat is een andere discussie. Dat hebben ze juist vandaag uitgesproken met elkaar! Prima, dan zullen wij het er ook maar bij laten en naar de toekomst kijken.
Van Gaal kiest voorlopig voor Huntelaar en aangezien Van Persie nog geen één keer wat heeft laten zien in Oranje (huntelaar wel) is dat volledig te begrijpen. Al helemaal als een belangrijk deel van de groep ook liever Huntelaar in de spits heeft.

14 augustus 2012 om 20:10

In het hart van de heer Van Gaal houdt hij meer van Van Persie dan van de heer Huntelaar, dus dit is pure taktiek. De trucjes en inzichten zijn bij Van Persie anders en vooral natuurlijker. Ook Louis heeft nog niets gevonden om ze samen te laten spelen, hetgeen mij volledig verbaasd.
Klaarblijkelijk is Van Gaal en zijn staf (nog) niet in staat hier een oplossing voor te vinden.
En, wat ik niet begrijp, is dat het publiek zo lauw reageert. Tjonge, tjonge 2 topscores uit topdivisies en spelen niet samen in het Nederlands elftal??
Als Louis en gevolg net zo als bij van Marwijk dit niet kunnen oplossen dan heeft Louis niets bij het nederlands elftal te zoeken. Sorry.

14 augustus 2012 om 20:13

Ik denk dat velen het gehad hebben met Van Persie, waaronder ikzelf. Geweldenaar bij Arsenal en ik stond wekelijks met open mond te kijken hoe hij de ene naar de andere erin knalde. De ene nog mooier dan de andere. Maar in NLs elftal is het niets.

14 augustus 2012 om 20:40

@wyzyndebeste

Huntelaar is wel iets wil je zeggen? Die loopt gewoon niets te doen op het veld en kopt dan een balletje binnen. Dat kan ik zelfs nog! Van Persie mengt zich in het spel en zorgt voor veel beweging. Als de tegenstander 2 goede koppers heeft is Huntelaar kansloos. Verder wordt het nu ook heel voorspelbaar: bal langs de man spelen, rennen, voorzetten, hopen dat Huntelaar bij de bal komt. Huntelaar is beperkt, Van Persie kan zichzelf vrij voor de goal zetten, iets wat je tijdens het EK ook zag: Huntelaar creëert voor zichzelf geen kansen, en een spits in oranje moet dat in mijn ogen wel kunnen. Daarom ben ik verbaast dat er voor Huntelaar is gekozen.

14 augustus 2012 om 21:08

Huntelaar is een garantie voor goals, Van Persie niet in Oranje is gebleken. Als je hele elftal op Huntelaar instelt maakt hij goal na goal, gaat nu gebeuren.

14 augustus 2012 om 22:04

Ja die goals hebben we gezien op het ek! Terwijl hij langer in de spits stond dan Van Persie... Man man, iedereen meet maar met twee maten als het om Huntelaar en Van Persie gaat. Huntelaar zou nu nog steeds geen kans hebben gehad en hoewel Van Persie keer op keer gefaald zou zijn en ook zo is behandeld, terwijl het allemaal wel mee viel(ook al had hij veel ongeluk, maar bij Arsenal heeft hij ook nog veel kansen gemist, maar niet iedereen kijkt alle wedstrijden van hem natuurlijk, maar alleen zijn geweldige doelpunten)

Het is gewoon niet eerlijk en nu krijgt Van Persie zelfs de schuld van dat hij de sfeer heeft verpest, terwijl dit duidelijk Huntelaar was. Maar daar leest iedereen overheen.

14 augustus 2012 om 20:18

Eindelijk iemand die van persie op bank zet . Wat heeft ie nou gepresteerd in oranje de laatste jaren .

14 augustus 2012 om 20:22

helaas, hoe fan ik ook ben van van persie ben ik het eens met van gaal. Maar ik vraag me af hoe van persie nu zal presteren nu hij misschien echt eindelijk goede voorzetten zal gaan ontvangen van de flanken.

Daarnaast misschien op de flank, een sprankeltje van zijn oude genialiteit op de flanken weer zien. Zijn mooie sleepacties voor en achter standbeen. Maar toch dan zou ik eerder robben eraf hebben gehaald. Met zijn rendement van ik maak een goal en verpest er 5 voor mijn ploeggenoten

14 augustus 2012 om 20:43

Hèhè! Eindelijk een bondscoach die Huntelaar in de spits zet! Wat is Van Gaal een enorme verademing na Van Marwijk! Heb gewoon weer zin om naar oranje te kijken!

14 augustus 2012 om 20:53

Een oud Indiaans gezegde luid: "de beste spelers vormen nog niet altijd het beste team"
Volgens mij had Bertje dat kook veel eerder moeten doen, maar die stelde zelfs spelers op die bijna een half jaar niet meer hadden gevoetbald (affelay) en liet ervaren allrounders (emanuelsson) thuis om mensen op posities te laten spelen waar ze amper gespeld hadden (schaars). Hij heeft er en zootje van gemaakt an het einde, hij was echt de weg kwijt. Nu eindelijk helderheid, zou mooi zijn als dit wel werkt dan kun je ook nieuwe spelers langzamerhand in laten vallen (v. Rhijn/matins Indy/narsingh)

14 augustus 2012 om 20:55

van persie traint pas een week dus logisch in vervolg zou van persie weer spits 1 zijn

hetingha mathijsen snap ik niet kan je beter viergever de vrij

14 augustus 2012 om 20:58

in 2de helft spelen de vrij en viergever

14 augustus 2012 om 20:56

Van Gaal stelt teleur. V. Persie moet je op 10 zetten, in de rol van schaduwspits achter Huntelaar. Sneijder en de Jong dan als 'controleurs'. Van der Vaart op de bank, want die hoort niet in de basis. Daarvoor moet je namelijk topfit zijn.

14 augustus 2012 om 22:05

Met Sneijders positie ben ik het 100% met je eens, hij is geen nummer tien.

Maar Van Persie op nummer tien is ook niks, hij heeft daar gewoon nog nooit gespeeld... Ik snap niet dat mensen daar bij komen, hij is geen Bergkamp. Bergkamp was toch een stuk genialer en had een stuk meer inzicht. Maarja, Bergkamp speelde ook bij Arsenal, ook heel lang en Van Persie ook dus dan zullen ze wel ongeveer hetzelfde zijn, omdat ze allebei goed kunnen voetballen.

14 augustus 2012 om 21:00

We moeten ervoor waken dat het niet een grote Ajax kliek wordt zoals vaak het geval was.

14 augustus 2012 om 21:07

Uiteindelijk komt van Persie natuurlijk heus wel weer in de basisopstelling. Of dit ten koste van Huntelaar moet gaan is de vraag, maar één ding is zeker: van Persie is een betere voetballer dan Huntelaar en Huntelaar heeft het net zo min laten zien als van Persie.

14 augustus 2012 om 21:07

Jongens, het is een oefenpotje! Iedereen voert discussie over iets waar Van Gaal volgens mij ook nog niet uit is.... De waarheid ligt op het veld en iedereen mag zich weer opnieuw bewijzen. Van der Vaart zal weer door de mand vallen zoals bij iedere club en trainer is gebeurd. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe alles uitpakt. Misschien zijn er varianten waar nog niemand aan gedacht heeft?

14 augustus 2012 om 21:16

ik had liever luuk de jong in de spits gezien, heeft veel potentie en huntelaar en rvp hebben dit ek allebei niet gepresteerd en als ik de verhalen gehoord heb hebben ze zich beiden misdragen. Luuk is dan nog niet zo ver als de 2 heren maar heeft meer potentie dan huntelaar en met het oog op de toekomst had ik hem daar graag gezien.

ik denk wel dat het middenveld niet zo goed is als jullie denken want ik zie sneijder meer als een controleur want hij rent niet vaak de diepte in en laat zich vaker terugzakken. Dit is denk ik ook de reden waarom het op het ek niet werkte met Rvp. Dus ik denk zelf dat we nog een loper op het middenveld nodig hadden die de diepte in kon duiken die robin creeerde. Alleen is de vraag wie dat kan invullen?
wijnaldum, Fer? misschien urby? voor de rest kan ik niemand noemen.

14 augustus 2012 om 21:18

Eindelijk de onrustsoker en de man heeft 4 jaar lang alleen maar gefaald in kansen missen, eindelijk eruit hoera,wat een opluchting....--

14 augustus 2012 om 21:40

Louis, ik ben trots op je.

Je mag dan soms een naar mannetje zijn, je weet wat Huntelaar en Van Persie betreft gelijk de juiste keus te maken.

14 augustus 2012 om 21:40

Prima beslissingen van van Gaal.

Wanneer je zo'n ego bent als v Persie dan moet je presteren, dat doet die niet, dus eruit ermee!


Edit: Kan iemand me vertellen waar ik dat desbetreffende interview met v Persie kan vinden. Jullie maken me erg beniewd Zou het zeer op prijs stellen!

14 augustus 2012 om 22:07

Waarom is Huntelaar geen ego? Hij kon ook zijn smoel niet houden en het moreel in het team niet hoog houden. Maar meneer moest zijn mening er doorheen persen. Of vind je het niet erg dat we er de eerste ronde van het EK al uit zijn gegooid met NUL punten? Of lag dat allemaal aan Van Persie? Volgens mij was het voetbal gewoon heel slecht en was er inderdaad veel ongeluk, maar Huntelaar heeft zich in de meer minuten die hij in de spits stond ook niet kunnen laten gelden....

14 augustus 2012 om 21:53

Misschien is dit wel een hele goede keuze! Ik vind Van Persie nog steeds de betere van de twee, maar zolang hij dus met Narsingh en Robben gaat spelen is er een geweldige aanvoer en in dat geval is Huntelaar de echte killer die we nodig hebben! Van Persie heeft veel te weinig gebracht, maar misschien zorgt dit er ook wel voor dat hij de kansen gaat pakken die hij krijgt en er dan wel elke wedstrijd 3 inschiet! Waarom zou het hem bij Arsenal wel lukken en bij Oranje niet?

14 augustus 2012 om 22:07

Omdat Arsenal nooit iets wint. Dat is niet voor niets, ze komen altijd net te kort. Leuk ballen maar als het erom gaat dan geven ze niet thuis. Resultaat, al jaren geen prijzen meer. In zo'n team redeneert van Persie uitstekend. Prima seizoen gedraaid, topscoorder maar wel negentien punten achter de nummer één.

Denk dat Huntelaar nu zijn kans pakt en weer als vanouds begint te draaien in Oranje. Vergeet niet dat de thuiswedstrijd tegen zweden één van de beste wedstrijden ooit was van Oranje, met een middenveld met van der Vaart en Snijder en Huntelaar in de spits. Dat is wat van Gaal weer wil zien.


14 augustus 2012 om 22:12

Het is toch juist knap als je je in een minder team goed weet staande te houden en veel weet te scoren of zie ik het nou verkeerd? Het is in NL toch ook best knap als je bij een club als Vitesse zit en je word topscoorder of niet dan?!

14 augustus 2012 om 22:43

Eh beste vriend, Arsenal won geen prijzen omdat Van Persie zo vaak geblesseerd was waardoor we geen topper hadden in de punt. Met hem hebben we een fantastisch puntenaantal gehaald.

Het seizoen dat hij fit is, worden de andere toppers verkocht en valt het overgebleven materiaal geblesseerd uit.

Bovendien werd in diezelfde competitie de CL winnaar 6e(!). In de Serie A of La Liga had hij ook de prijzen aan een geregen.

En ieder tegenargument voor RvP geldt nog meer voor Huntelaar. Die kerel kan de top gewoon niet aan. Robin scoort hattricks tegen clubs als Chelsea.

14 augustus 2012 om 23:07

@ Speedy

het is echt ongelooflijk hoeveel onzin je uitkraamt. Argumenteren doe je al helemaal niet aan. Als je lievelingsspelertjes van Ajax maar spelen want daar draait het om bij jou.

Hoeveelste is Schalke eigenlijk geeindigd? Van persie rendeert tenminste nog bij een topclub. Dat kan je niet zeggen van Huntelaar die overal mislukt is en vorig jaar nog zijn basisplek bij Schalke verloor omdat hij wedstrijden achter elkaar het net niet kon vinden.

Ik denk dat Huntelaar nog nooit gedraaid heeft. Is gewoon een type Inzaghi met het verschil dat Inzaghi tenminste nog zeer belangrijke doelpunten maakte in belangrijke wedstrijden terwijl Huntelaar scoort tegen San Marino.

Een van de beste wedstrijden ooit tegen Zweden? Lachwekkend dat je zo'n opmerking durft te maken.
Ten eerste heeft Zweden een matig voetbalelftal. Dat hebben we kunnen zien op het EK. Bovendien verdedigden ze massaal waardoor van der Vaart constant de vrije man was en in een rustig tempo kon voetballen zonder dat er druk op de bal was.
Jij gaat dat lopen vergelijken met wedstrijden tegen Duitsland en Portugal die veel beter combineren.
Wil je voortaan je mening beargumenteren. Je roept maar wat

14 augustus 2012 om 23:44

@bombanera99

Welk beter argument wil je hebben dan dat van Persie zijn kansen heeft gehad maar niet gepakt heeft? Tijdens het WK heeft hij weinig gescoord, tijdens het EK was het dramatisch. Er waren goede kansen tegen Denemarken en in de eerste helft tegen Duitsland, maar het lukte hem niet. Hoeveel kansen wil je een speler geven voordat je de conclusie trekt dat een andere weg wellicht een betere is?

Zweden heeft het overigens redelijk goed gedaan op het EK. Een ploeg als Denemarken is echt niet veel sterker dan Zweden, toch wist van Persie niet het verschil te maken. Met alle gevolgen dan dien. Overigens speelde Denemarken ook massaal op eigen helft met af en toe een counter, zeer vergelijkbaar met de wedstrijd Nederland - Zweden.

Het is niet een kwestie van roepen, het zijn de feiten. Hoe leuk van Persie het ook doet bij Arsenal, bij Oranje lukt het hem simpelweg niet. Dan is het tijd voor anderen. Gelukkig hebben we nu een bondscoach die dat ook zo ziet.

@persiangooner

We zullen zien of van Persie straks bij zijn nieuwe club, als het zover komt, ook weet te scoren als het om de prijzen gaat. Bij Oranje is hij tot op heden geen schim van de speler die hij bij Arsenal is.

15 augustus 2012 om 00:13

@keffei270

Natuurlijk is het knap om topscoorder van Engeland te worden en helemaal met zoveel prachtige goals alleen als het erom gaat in Oranje, dan lukt het ineens niet meer.

Maar als van Persie inderdaad overstapt naar een andere club, die wel voor de prijzen speelt, dan zullen we zien of hij in staat is om ook dan te presteren, wanneer er echt iets op het spel staat. Vooralsnog heb ik het gevoel dat hij daar moeite mee heeft, anders kan ik niet verklaren hoe hij simpele kansen, die hij bij Arsenal wel afmaakt, bij Oranje ineens mist.

15 augustus 2012 om 01:19

ik denk dat dat kwam door de eindeloze spitsen discussie en de eindeloze critiek als RVP iets fout had gedaan.

14 augustus 2012 om 22:02

Goed, van Gaal houd nog niet per se vast aan 1 spits, heeft nog geen voorkeur en is dus objectief! Op termijn kan robben misschien vervangen worden door elia tenzij hij het goed blijft doen.

14 augustus 2012 om 22:14

Kijk, Van Gaal snapt het... Ik breng 'm terug, de hashtag #huntindepunt!

14 augustus 2012 om 22:20

Terechte keuze! RvP zelde een voldoende gehaald als spits. Al blijft het een geweldige voetballer, maar geen spits voor Ned. Elftal

14 augustus 2012 om 22:32

helemaal mee eens hoor!! RVP en oranje is nu eenmaal geen gelukkig huwelijk gebleken en hij heeft toch echt genoeg kansen gehad gezien zijn aantal interlands maar nooit er bovenuit weten te steken ondanks zijn kwaliteiten maar soms heb je nu eenmaal dat iemand niet past in een team en juist het team uit balans brengt en zo,n type is Rvp......hulde AAN VAN Gaal, Eindelijk Iemand DIE HEM Durft TE Passeren ...

14 augustus 2012 om 22:39

Slim van Van Gaal. Huntelaar opstellen, de druk bij RvP wegnemen. Huntelaar zal zoals gewoonlijk falen in de top en dan kan Robin als verlosser erin komen en zonder onmenselijke druk de ene na de andere wedstrijd voor Oranje winnen. Het blijft de beste speler van Oranje. Iedereen die Van Gaal kent weet ook dat hij eigenlijk een pesthekel heeft aan spitsen van het type Huntelaar. Daarom wilde hij zo min mogelijk met Gomez spelen.

14 augustus 2012 om 22:49

Eindelijk iemand die het ziet! En ach, voor iemand die 4 jaar faalt (sinds wanneer staat ie al 4 jaar in de spits) heeft ie er toch al 29 inliggen. Niet slecht.

14 augustus 2012 om 22:59

Het systeem met de punt naar achter schreeuwt om een type Van Persie, en dat weet Van Gaal als geen ander. Dit is gewoon een beetje amateur-psychologie wat Van Gaal hier toepast en het komt hem ook goed uit omdat Robin nog niet wedstrijdfit is.

14 augustus 2012 om 23:45

Lol, ik moet echt lachen om jouw reactie Persiangooner. Van Persie heeft het lekker gedaan zeker. hahaha. Die man had/heeft het volledige vertrouwen van Bert en nog steeds niet heeft die dat terug betaald. Ondanks dat Bert Huntelaar niet in de spits wilde heeft hij er toch aardig wat ingeschoten vind je niet? Huntelaar krijgt nu het volledige vertrouwen en dat verdient hij ook. Van Persie heeft zijn tijd gehad en nu is Huntelaar aan de beurt. Ongelooflijk hoeveel vertrouwen Van Persie heeft gekregen en ongelooflijk hoe weinig hij ermee gedaan heeft. Het kan zijn dat je een keer minder speelt, maar loop dan niet andere spelers voor de voeten. Huntelaar blijft tenminste in de spitspositie staan, want creatieve spelers zijn er al genoeg in het Nederlands elftal.

15 augustus 2012 om 00:16

Van Gaal is een coach die heel trouw is aan spelers die de kansen pakken als hij ze geeft. Dat betekend dat, indien Huntelaar het goed doet, hij de eerste spits van Oranje zal blijven. Pas wanneer Huntelaar droog komt te staan, zal van Persie weer een kans krijgen, eerder niet.

15 augustus 2012 om 08:15

Je moet wel dom zijn om te beweren dat RvP het volledige vertrouwen van Bert had op het afgelopen EK. Daarom speelde Huntelaar zeker meer minuten in de spits?

15 augustus 2012 om 10:01

@persiangooner

Toen het er bijna niet meer toe deed, gaf Bert toe. De belangrijke eerste wedstrijd tegen Denemarken en de eerste helft tegen Duitsland, stond van Persie gewoon in de spits. Dat Huntelaar dan na een nederlaag tegen Denemarken, tegen Duitsland de tweede helft bij een 2-0 achterstand eindelijk in de spits mag, doet er dan niet veel meer toe.

Het gaat niet om de totale minuten, maar wie de eerste spits is, wie mag starten en wie op de bank zit.

15 augustus 2012 om 00:26

Hahaha nu zit ik weer in dit topic en zie ik deze reactie..

Ik begin bijna van je te houden moet ik zeggen Het komt erg aandoenlijk over.

Een beetje over elke nieuwe klap heen lopen met de illusie dat jouw interpretatie vast wel realiteit wordt...zoals ik al zei: aandoenlijk.

Ik wist dat vgaal (en iedere andere fatsoenlijk trainer van Oranje) voor Huntelaar zou kiezen, maar hier is hij wel erg duidelijk. Ik zou bijna bang worden voor een evt. einde van vpersie bij Oranje, maar ik hoop dat het niet zo ver gaat komen...

Maar blijf vooral doorgaan met jezelf moed inpraten dat allemaal tot de masterplan behoort

15 augustus 2012 om 08:13

Het is bijna onoverkomelijk dat het zo gaat lopen. Huntelaar wordt eigenlijk al zijn hele leven bekritiseerd om zijn gebrek aan meevoetballende kwaliteiten. In de Eredivisie was er veel discussie of Huntelaar wel een zogezegde Ajax-spits zou zijn. Hij schoot er dan wel 4 in tegen de Graafschap, maar stond vervolgens 3 wedstrijden oprij droog tegen subtoppers en topteams. Vervolgens ging hij naar Real en Milan waar hij opzichtig faalde, om daarna bij Schalke bijna buiten de boot te vallen. In zijn eerste seizoen stond hij maanden droog en kwam hij niet verder dan het beschamende aantal van 8 doelpunten. Pas toen het koppeltje Raul-huntelaar elkaar begon aan te voelen vloog de ene na de andere bal erin. Raul maakt ruimte voor de statische Huntelaar en doet het voetballende gedeelte.

Tenzij Van Gaal Vdvaart in een soort Raul-rol wil spelen, zie ik Huntelaar gauw zijn plek verliezen.

14 augustus 2012 om 22:44

Terechte keuze, van persie heeft nooit het niveau bij oranje gehaald van Arsenal.

14 augustus 2012 om 23:03

Huntelaar deed het de laatste wedstrijden dat hij speelde ook niet supergoed meer in Oranje, die 1 of 2 wedstrijden op het EK liet hij ook niks zien, dat lag toch gewoon aan de rest van het team. Daarbij gaan toch de geruchten dat hij een van de grootste oorzaken was van de onrust binnen het team afgelopen EK?

14 augustus 2012 om 23:19

Eindelijk wordt er eens gezegd waar het op staat. Van Persie heeft te weinig gebracht toen hij de kans kreeg (spitspositie bij Oranje).

Werd ook helemaal niet goed van dat gewauwel van Derksen. Hoeveel voordeel van de twijfel wil je iemand geven voor een bepaalde positie?

Go Louis! Duidelijkheid en niet proberen iedereen te vriend te houden.

14 augustus 2012 om 23:21

Uitstekende keuze van Louis. Oranje heeft behoefte aan de type spits Huntelaar. Hij loopt niemand voor de voeten, want hij zorgt ervoor dat de spitspositie bezet blijft i.t.t. van Persie en voor het doel is hij niet normaal dodelijk. Bovendien is hij echt een zeer slimme speler. Nu hij het volledige vertrouwen krijgt van Louis wordt het een mooie kwalificatiereeks en WK. Hij hoeft niks te bewijzen dat heeft hij genoeg gedaan.

14 augustus 2012 om 23:31

Van durft een duidelijke keuze te maken, of het de juiste is weet ik niet, maar hij durft. Dat miste ik bij Bert op het EK helaas. Hij moest teveel spelers te vriend houden. Snap alleen niet wat Dirk nog bij Oranje doet.

14 augustus 2012 om 23:34

Ik vind het een begrijpelijke keuze om nu een keer voor Huntelaar te gaan. Maar ik ben niet even optimistisch als driekwart van de voetbalzone-bezoekers, die nu net doen of we met Huntelaar ineens weer dé oplossing hebben gevonden. Als oranje niet draait, heb je namelijk ontzettend weinig aan hem. Aan de andere kant heb je nu 2 snelle flanken met hun goede been er omheen, en dan is Huntelaar natuurlijk een echte killer.
Ook al heeft RvP te weinig gebracht, ik blijf het een lastig verhaal vinden, aangezien hij gewoon completer is en natuurlijk ook Van Persie kan voortreffelijk afronden.

Nogmaals, een begrijpelijke keuze voor nu. Maar de discussie zal er zolang ze beide in vorm steken op clubniveau altijd blijven ;

15 augustus 2012 om 00:04

Ik ben een enorm fan van Robin van Persie, laat dat duidelijk zijn.
Maar in deze opstelling denk ik ook dat het beter is om voor Huntelaar te kiezen en in dienst van het elftal kan ik deze keuze ook wel begrijpen. Omdat als je met Narsingh(rechts) en Robben(links) op de vleugels speelt moet je iemand als Huntelaar in de punt van de aanval hebben die scherp is voor het doel en wacht op zijn kansen. En als die kansen komen is het een echte killer.
Ook positief aan deze opstelling vind ik dat er één controleur is en hiervoor vind ik de Jong de aangewezen man.
Met Sneijder en van der Vaart als aanvallende middenvelders zie ik onze snelle vleugelspelers goed bediend worden en met Maher daar nog achter ziet dit er in de toekomst ook rooskleurig uit.
Achterin ben ik ook best tevreden met van Rhijn - Heitinga - Mathijsen en Willems.
Ik denk dat in de aanloop naar het WK van 2014 Heitinga en Mathijsen wel vervangen zullen worden of in ieder geval Mathijsen. Ik denk dat van Gaal de Vrij en Viergever(en Bruno Martins Indi) aan het echte werk laat proeven en dat hij ze rustig gaat brengen in aanloop naar het WK in Brazilië.
Over Martins Indi denk ik dat hij zich gewoon voor de positie van linksback moet richten voor de komende tijd, ook omdat Mathijsen nu naar Feyenoord is gekomen en dit betekent natuurlijk dat Martins Indi naar de linkerkant verhuist. Maar persoonlijk zie ik in de toekomst Martins Indi liever centraal spelen en dat Viergever dan als back-up gebruikt kan worden. En over van der Wiel, die komt denk ik bij de volgende interland gewoon weer terug bij de selectie als hij zich positief laat gelden bij Ajax.
Al met al ben ik uitermate tevreden over deze opstelling en zie ik de toekomst weer positief tegemoet voor het Nederlands elftal. En laten we met z'n allen hopen dat we weer ouderwets kunnen genieten van het Nederlands elftal en als van Gaal dit kan combineren met resultaat dan kunnen we nog veel plezier beleven aan het Nederlands elftal de komende jaren.

15 augustus 2012 om 00:17

Statistieken Van Persie Interlands: 68 Doelpunten: 29 Basisplaats: 59 Tot. Speelmin.: 4854 Huntelaar Interlands: 57 Doelpunten: 31 Basisplaats: 33 Tot. Speelmin.: 3191

15 augustus 2012 om 01:39

Statestieken zeggen weinig...
Van Gaal moet gewoon met kleinere ajax-hoed naar voetbal kijken....
Wat heeft Huntelaar nou laten zien tijdens het EK. Die vent liep daar alleen maar chagrijnig te doen en de boel daar op te stoken, omdat hij geen basisplaats had.
Slechte keus om van gaal tot bondciach te noemen.
Een nog slechtere keus was om vriendjes-politicus Danny Blind als assistent aan te stellen.
Man Man Man wat een nare vent is dat.
Misschien moeten we voor het volgende interland Blind ook selecteren??? zal me niet verbaze als dat gebeurt.

15 augustus 2012 om 01:39

Statestieken zeggen weinig...
Van Gaal moet gewoon met kleinere ajax-hoed naar voetbal kijken....
Wat heeft Huntelaar nou laten zien tijdens het EK. Die vent liep daar alleen maar chagrijnig te doen en de boel daar op te stoken, omdat hij geen basisplaats had.
Slechte keus om van gaal tot bondciach te noemen.
Een nog slechtere keus was om vriendjes-politicus Danny Blind als assistent aan te stellen.
Man Man Man wat een nare vent is dat.
Misschien moeten we voor het volgende interland Blind ook selecteren??? zal me niet verbaze als dat gebeurt.

15 augustus 2012 om 07:10

Dat achterlijke gezeur dat het gelijk een "ajax-nederlands Elftal" gaat worden moet echt ophouden. Op het EK schreeuwde 16 miljoen Nederlanders om Huntelaar in de spits i.p.v. van Persie. Laat dat nu exact zijn wat van Gaal doet, en nu is het weer niet goed.

Van Gaal stelt gewoon "zijn" beste mensen op, en van Persie is voor het systeem van Oranje gewoon niet de ideale spits.

15 augustus 2012 om 15:58

Ik zie nergens, bij geen enkele persoon waarom Van Persie niet de ideale spits is. Alleen maar redenen als 'bij Arsenal is het team om hem heen gebouwd' en dat 'hij niks heeft laten zien'.

Maar waarom zou hij er voetballend niet bijpassen? Omdat hij zo vaak inzakt? Jij als Ajacied zou dat toch moeten weten.... Totaalvoetbal, wat is dat ook alweer? Ohja, daar hoort bij dat elke speler mee doet met het spelletje. Dus niet dat de spits alleen maar in de zestien staat om een bal er in te koppen, want dan komt hij er niet.

Je zet je zelf voor schut door te zeggen dat de voetballer uit de basis moet voor een houten spits die amper kan kaatsen.... Oke als je niks van voetbal snapt, maar als je Ajacied bent en jouw club eigenlijk de uitvinder van dit voetbal is, dan moet je je schamen.

15 augustus 2012 om 16:38

Wow, wat is jouw probleem ineens. Jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt als het om van Persie gaat. Dit heeft dan ook absoluut niks met totaalvoetbal of Ajax te maken.

Bij het "totaalvoetbal" heb je ook iemand nodig die de ballen tussen de 3 palen kan trappen, en in veel gevallen is dat de spits. Laat dat bij het Nederlands elftal nou net Robin van Persie geweest zijn, die er in de afgelopen 2 jaar niet veel van heeft gebakken.

Aan Scorebordjournalistiek heb je natuurlijk ook niet altijd alles, maar de cijfers van Huntelaar binnen Oranje zijn echt beduidend beter dan van Persie. En geloof me, als we de komende tijd Huntelaar echt als vaste spits gaan krijgen, en hij functioneert dan ook voor geen drol, dan zal ik het absoluut niet proberen goed te praten.

Ik kijk nu gewoon naar de resultaten, en naar het soort voetbal wat Oranje speelt, en daarin blijkt Huntelaar gewoon effectiever. Dit heeft voor mij dan ook 0,0 te maken met totaalvoetbal, Ajax, van Gaal, van Persie of Huntelaar. Ik wil de spits in Oranje zien die ons mee helpt aan de overwinningen.

15 augustus 2012 om 18:33

Ik zeg gewoon waar het op staat. Bij totaalvoetbal hoort een spits die kan voetballen en inderdaad ook scoren. Maar Van Persie kan dat, mits hij vertrouwen krijgt. Maar dat krijgt hij niet. Daarom scoort hij niet en qua voetbal zat het tegen Denemarken echt wel goed. Tegen Duitsland was hij ook nog niet zo slecht, maar had gewoon net als tegen Denemarken ongeluk.

Welke cijfers zijn dat? Dat Huntelaar er acht tegen San Marino inlegt, maar tegen grote landen(en ook clubs, zoals de top 6!!!!!!! van Duitsland) weet hij niet te scoren. Hij is niet effectiever, dat is maar schijn en wat iedereen ook maar probeert te zeggen die het er niet mee eens is en die die rare argumenten keer op keer onderuit halen bij deze mensen die blijven beweren dat Huntelaar een betere keus is, ze luisteren er niet naar...

Huntelaar heeft helemaal niks bewezen en vanavond gaat hij kei en keihard door de mand vallen. Het hele Nederlands Elftal overigens, het voetbal zal echt niet beter zijn dan met Van Marwijk. Veel te statisch en het probleem ligt eigenlijk ook totaal niet bij de spitspositie.

Overigens, als je over Schalke wilt beginnen, bij Schalke speelden ze afgelopen seizoen 4-4-2 met als schaduwspits Raul naast Huntelaar, dat was een gouden duo. Zonder hem scoorde ie vrij weinig.

15 augustus 2012 om 07:55

Eindelijk krijgt Huntelaar de kans om de discussie te sluiten, ik verwacht dat hij er tegen die belgen helemaal niets van bakt. Dit omdat er bij belgie eigenlijk weinig koekenbakkers rondlopen van het niveau augsburg of SV meppen. Tegen zulke tegenstanders is de hunter op zijn plaats, niet tegen grote sterke jongens.

15 augustus 2012 om 08:58

Niet dat je met Huntelaar wel een garantie hebt voor succes, maar deze beslissing van Van Gaal is een pak van mijn hart, voor vele Nederlandser denk ik.

Robin heeft het in het Nederlands elftal eigenlijk nog nooit echt laten zien terwijl hij wel heel lang de kans heeft gekregen. Ook zijn houding richting de pers en in interviews getuigd niet echt van openheid terwijl je dat vind ik wel moet geven.

Van Persie staat nu waar hij hoort...........een aantal tredes lager.

15 augustus 2012 om 15:55

Sorry, maar kijk eens verder dan je neus lang is. Zonder Van Persie voor het wk van 2010 won Nederland amper een wedstrijd. En dat valt te bewijzen met resultaten.

En het probleem is juist dat Nederlandse volk. Vrijwel niemand in de rest van de wereld die een beetje voetbal volgt zal begrijpen dat Van Persie op de bank zal moeten plaats nemen. Van Persie is een topvoetballer, een topspits en normaliter een geweldig persoon. Maar hij mist het vertrouwen in Nederland en daardoor is hij gekke dingen gaan zeggen/doen. Zoals zijn 'statement' en ook weer de interviews. Hij is dom bezig en ik denk dat dit door het ek komt.

15 augustus 2012 om 13:05

Duidelijkheid is erg belangrijk! RvP heeft in Oranje gewoon keer op keer gefaald, wat je bij je eigen club presteert is niet relevant!

15 augustus 2012 om 15:53

Niet? Hoe kom je dan aan de selecties???

Beetje niet zo goed nagedacht toen je deze reactie neerzette of gewoon een hekel aan Van Persie?

16 augustus 2012 om 23:12

niks persoonlijks tegen Van Persie maar dat zijn gewoon de keiharde feiten. Bij Arsenal top, maar bij Oranje totaal niet uit de verf.

15 augustus 2012 om 17:45

Huntelaar is mislukt bij de top (madrid en Milaan), lijkt mij duidelijk dat dit geen A cat speler is. Maar mogelijk past hij beter in het team.

16 augustus 2012 om 04:35

Van Persie is zeker 3 klassen beter dan Huntelaar..

Van Persie kan tenminste meer dan alleen ballen inschieten, wat hij ook net zo goed kan, want je wilt me niet vertellen dat van Persie de goals die Huntelaar maakt (intikkers en inkoppers) niet zou maken.

Daarintegen zijn er wel goals die van Persie creert en maakt die Huntelaar niet eens kan creeren. De kenners zeggen altijd; Huntelaar scoort niet omdat hij geen aanvoer van de zijkanten krijgt, maar dat is toch voor van Persie precies hetzelfde!? Die heeft ook liever een voorzet die hij erin prikt dan een indraaiende schot van Robben of Affelay.

Dus van Persie zowiezo spits nr 1

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Jeremain LensAanvaller54
Robin van PersieAanvaller55
Ron VlaarVerdediger40
Daryl JanmaatVerdediger40
John HeitingaVerdediger30
Arjen RobbenMiddenvelder30
Wesley SneijderMiddenvelder30
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

1088 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 38 26 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Naam Van Persie op liefst kwart van verkochte Premier League-shirts

Manchester United trok Robin van Persie vorig jaar zomer vanwege zijn voetballende kwaliteiten aan, maar ook in commercieel opzicht is de aanvaller een voltreffer gebleken. De naam van de man van...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 20 juni
Er staat geen maat meer op Manchester City. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.484375 seconden.