Voetbalzone

België zonder aanvoerder en mogelijk ook Hazard tegen Oranje

Dinsdag, 14 augustus 2012 om 12:45

De Belgische nationale ploeg wil woensdagavond graag winnen van Nederland, maar moet het zien te redden zonder de aanvoerder van het elftal. Vincent Kompany kon ook dinsdag niet trainen en zal niet in actie komen in de 'derby der Lage Landen', zo meldt Sporza. Bovendien staat er achter de naam van Eden Hazard nog een groot vraagteken.

/

De miljoenenaankoop van Chelsea raakte zondag in de strijd om de Community Shield geblesseerd aan zijn bil en heeft daar nog altijd last van. Hazard verloor de strijd om de Engelse Supercup van Kompany, die negentig minuten meedeed bij Manchester City. De verdediger kampt nu echter met een kuitblessure en zal daarom niet in actie komen tegen Nederland.

Marc Wilmots, de bondscoach van België, kreeg al eerder een afmelding van Everton-middenvelder Marouane Fellaini. Het is nog niet bekend of de keuzeheer een vervanger voor Kompany zal oproepen. In de Belgische selectie zitten drie spelers die in Nederland hun geld verdienen, te weten Toby Alderweireld (Ajax), Dries Mertens (PSV) en Nacer Chadli (FC Twente).

14 augustus 2012 om 12:48

de beste speler van belgie maar ze hebben lombaerts, vertonghen, vermaelen, alderweireld allemaal die nog prima achterin kunnen spelen

14 augustus 2012 om 13:01

Ja maar Kompany is onvervangbaar.. Jammer voor Belgie..

14 augustus 2012 om 13:08

En Lombaerts is ook uit met een blessure (dacht ik)

14 augustus 2012 om 15:08

er waren inderdaad twijfels, maar gisteren stond te lezen (sporza.be) dat hij fit geraakt voor woensdag

14 augustus 2012 om 14:03

Fellaini was de laatste 5 wedstrijden telkens de beste speler bij België, dat vond ik al een grote ramp. Nu Kompany en Hazard daar bij komen + nog tal van geblesseerden (lombaerts, etc.). wordt onze kans toch klein tegen Nederland :D

14 augustus 2012 om 12:48

Oef Nederland heeft hier veel geluk mee 2 beste spelers van het elftal.

14 augustus 2012 om 12:51

Hazard laat in het belgisch nationaal team echt niet zo super-veel zien hoor.

Ik hoop dat Belgie vandaag gaat spelen met Vertonghen Vermaelen Mertens Chadli Lukaku De Bruyne Witsel **de rest mag worden aangevult**

14 augustus 2012 om 12:53

Maar Hazard is wel in staat om een van onze verdedigers dol te draaien en zonder hem is Belgie wel degelijk zwakker.

14 augustus 2012 om 12:58

Dan ken jij een ander belgie dan mij, Ik ben tot nu toe nog niet echt onder de indruk van Hazard bij belgie.

14 augustus 2012 om 13:12

Uiteindelijk presteren er maar weinig van die talenten echt goed bij het Belgische elftal. Je hoeft alleen maar de resultaten van de laatste jaren te bekijken om die conclusie te trekken.

14 augustus 2012 om 13:58

Geen enkele topspeler presteert goed bij z'n nationale elftal, ook Hazard niet. Soms halen middelmatige spelers een hoger niveau (ogunjimi en Vossen).

14 augustus 2012 om 15:01

Dat klopt, maar Fellaini en Kompany zijn de twee beste spelers van België, dus eigenlijk kklopt het wel wat hij zegt op een bepaalde manier .

Nou, jammer. Zonder Kompany en Fellaini vrees ik dat we niet winnen tegen Nederland. De anderen zullen toch boven hun niveau moeten uitstijgen of Nederland moet een slechte dag hebben.

14 augustus 2012 om 13:10

Hahah, nou... wat een geluk. Zonder arrogant over te komen, maar wat hebben wij nou te vrezen van dit Belgische team, geheel fit of met enkele invallers. Wij staan al jaren aan de top, de nieuwe lichting ziet er goed uit en België probeert al een decennia om op een eindtoernooi te komen of enigszins aansprekende resultaten te behalen. Talentvol is slechts een indicatie en verre van een garantie om een stabiele factor te worden.

14 augustus 2012 om 13:21

Mee oneens. Het verleden heeft uitgewezen dat één exceptionele lichting uit het niets een topprestatie kan leveren. Neem als voorbeeld het Ajax van 1995. Toplichting die alles won wat er te winnen viel. Mix van talent en ervaring. Bij België kan datzelfde gebeuren, als er over 2 jaar spelers op gaan staan. Ik acht ze niet kansloos voor een halve finale-plaats over 2 jaar. En ze kunnen het dit Nederlands elftal echt wel moeilijk maken, ook op dit moment.

14 augustus 2012 om 13:34

Dat jaren aan de top hebben jullie toch niet echt laten zien op het ek hoor... Nederland was met Ierland gewoon het zwakste team op het ek.

14 augustus 2012 om 13:34

Ajax was drie jaar achtereen absolute top in Europa. Eerst winst in de Europa League, CL en daarna de verliezend finalist van de CL. Als ik jouw redenatie zou volgens, moeten wij ook vrezen voor de Zwitsers (topgeneratie, kan uit het niets Duitsland verslaan), of misschien wel Ijsland en waarom ook niet,... Denemarken.

14 augustus 2012 om 13:39

@thebutcher; Dus drie slechte wedstrijden, waaronder die tegen Portugal en Duitsland (waarbij het twee kanten op kon) doen alle 15 jaar daarvoor teniet? Portugal is een helft lang weggespeeld en tegen Duitsland was de scherpte er niet, maar zeker wel de kansen. Maar blijft gerust met de verkeerde bril naar ons elftal kijken.

14 augustus 2012 om 13:43

Leuk deze babbels maar in 2010 waren wij vice-wereldkampioen en 2012 ....inderdaad!
In Belgie leeft het sinds kort pas echt dat ze wat kunnen gaan betekenen in de top.

En wat hebben wij te vrezen?? Heb jij uberhaupt wel voetbal gekeken in juni?

Wij behoren op die manier absoluut niet meer tot de top helaas...
Als Nederand zo speelt als op het ek tijdens Wk-kwalificatie gaat het van Gaal weer niet lukken! dat is zeker!

14 augustus 2012 om 13:48

Dus dat wij nu slecht spelen telt niet omdat wij al die jaren goed waren... Maar dat Belgie met geweldige individuen een goed team zou kunnen worden na slechte jaren kan weer niet?

14 augustus 2012 om 13:50

Engeland-belgie ook niet gezien zeker?

14 augustus 2012 om 13:54

Die wedstrijd heb ik gezien en het viel mij erg tegen. Van beide kanten leek het nergens op. De Engelsen bleken ook achteraf op het EK nog veel te kort te komen en de Belgen konden de Engelsen niet echt verontrusten en blijven redelijk stoïcijns verdedigen. Aanvallend stelt dat elftal (engeland) namelijk niet veel voor. Oranje daarentegen speelde eerder dat seizoen diezelfde Engelsen compleet van de mat, maar dat is gauw vergeten denk ik.

14 augustus 2012 om 14:03

België heeft voorlopig aanvallend niet genoeg kwaliteit, alles moet van Hazard komen. Mertens is geen top, die kan nooit een club als Bayern München of Liverpool aan, Chadli heeft amper progressie gemaakt vorig jaar, voor De Bruyne moet het nog allemaal beginnen en over onze spitsen zal ik maar zwijgen.

Het is wachten op onze goede lichting spitsen die er zit aan te komen, de generatie van 1996. Zet die spitsen en onze huidige verdedigers in een ploeg en we zijn in staat om een finale te halen in 2018.

Of we ons kwalificeren voor het aankomende WK heb ik erg grote twijfels over. Met een tactische 0 als Wilmots hebben we niet eens spelsystemen etc. Na deze campagne zullen de spelers elkaar wel al kennen, maar er zal nog steeds geen systeem in zitten. Waardoor we weer vanaf nul mogen beginnen tijdens de kwalificatiematchen voor het EK in Frankrijk.

14 augustus 2012 om 14:29

Ziet weinig wedstrijden van Chadli neem ik aan?

@fcexclusief
Tegen Engeland waren de Belgen veruit de betere. De defensie van Engeland stond gewoon heel goed en Belgie kwam er binnen de 16 net niet aan.

Je hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien met je stoicijns verdedigen , Belgie viel 80 procent van de wedstrijd aan!

Nederland was inderdaad beter tegen Engeland. Helaas waren ze toen in totaal andere doen dan tijdens ek.

14 augustus 2012 om 12:48

Pfff.. Als deze gasten er niet bij zijn, zou Nederland hier makkelijk van moeten kunnen winnen lijkt me.. Ben reuze benieuwd!

14 augustus 2012 om 12:52

Die doen dat opzettelijk zeker, dat is nu telkens weer dat Kompany niet speelt. Tegen Montenegro speelde hij niet, tegen Engeland en nu weer tegen Nederland. Wordt moeilijk zo om automatismen te kweken. Zondag speelde hij nog uitstekend, en komend weekend zal hij ook wel weer op het veld staan.

14 augustus 2012 om 12:56

Tsja, clubs mogen spelers terugtrekken uit vriendschappelijke wedstrijden. Sterker nog, volgens mij zelfs als ze geen blessure hebben?

14 augustus 2012 om 13:07

Klopt,

Clubs mogen spelers in onofficiele wedstrijden terugtrekken. Dus dat geld ook voor oefenduels, echter niet voor kwalificaties. Ook mogen ze zeggen, van bijvoorbeeld maar een helft.
Het is alleen voor een speler zelf meestal niet zo prettig. Aangezien de meeste het een eer vinden om voor hun land te spelen en het maar wat graag willen doen.

14 augustus 2012 om 13:07

Klopt,

Clubs mogen spelers in onofficiele wedstrijden terugtrekken. Dus dat geld ook voor oefenduels, echter niet voor kwalificaties. Ook mogen ze zeggen, van bijvoorbeeld maar een helft.
Het is alleen voor een speler zelf meestal niet zo prettig. Aangezien de meeste het een eer vinden om voor hun land te spelen en het maar wat graag willen doen.

14 augustus 2012 om 13:07

Klopt,

Clubs mogen spelers in onofficiele wedstrijden terugtrekken. Dus dat geld ook voor oefenduels, echter niet voor kwalificaties. Ook mogen ze zeggen, van bijvoorbeeld maar een helft.
Het is alleen voor een speler zelf meestal niet zo prettig. Aangezien de meeste het een eer vinden om voor hun land te spelen en het maar wat graag willen doen.

14 augustus 2012 om 13:07

Klopt,

Clubs mogen spelers in onofficiele wedstrijden terugtrekken. Dus dat geld ook voor oefenduels, echter niet voor kwalificaties. Ook mogen ze zeggen, van bijvoorbeeld maar een helft.
Het is alleen voor een speler zelf meestal niet zo prettig. Aangezien de meeste het een eer vinden om voor hun land te spelen en het maar wat graag willen doen.

14 augustus 2012 om 13:09

Ach nu gaan de Nederlanders eindelijk kennismaken met de natuurkracht van Laurent Ciman!

14 augustus 2012 om 13:00

We hebben weer een uitvlucht voor als het mis zou gaan morgen , Kompany is wel degelijk onze beste speler. Hazard laat niet zo heel veel zien bij de Belgen maar één briljante actie kan genoeg zijn.

14 augustus 2012 om 13:01

Haha Hazard heeft de Chelsea doktor ontdekt.

België is meteen een klasse minder zonder Kompany en Hazard, hopelijk is de blessure van Eden niet al te erg, hij kan tegen Wigan meteen al belangrijk zijn voor ons.

14 augustus 2012 om 13:19

Haha inderdaad. Echt irritant hoe Chelsea er steeds mee wegkomt om hun internationals terug te roepen met als excuus dat ze een blessure hebben.

Dat gezegd hebbende is deze oefeninterland echt belachelijk. De Fifa doet dit alleen maar om hun macht te tonen ten opzichte van de voetbalclubs. Even jennen met een oefeninterland zo 3 dagen voordat de grote competities beginnen.

14 augustus 2012 om 13:31

Ja klopt Sturridge had na de wedstrijd tegen City ook ineens last van zijn toe (voet of teen?)

Die wedstrijd slaat nergens op nee, daarom snap ik aan de andere kant ook wel waarom er uit het niets blessure gevallen komen.

14 augustus 2012 om 13:41

Ach, Chelsea doet dit al sinds weet ik veel hoelang. Lampard was ook altijd geblesseerd tijdens de interlandperiodes terwijl hij 5-6 (?) jaar achtereen geen wedstrijd gemist had bij Chelsea.

Maar ik begrijp Chelsea wel. Arsenal krijgt altijd 3-4 spelers geblesseerd terug.

14 augustus 2012 om 13:13

Geen Fellaini, Hazard, Kompany Dan kunnen we beter die wedstrijd afgelasten niet?

14 augustus 2012 om 13:28

Valt nog wel mee

(edit: ben zelfs Witsel nog vergeten!)

Courtois
Gillet
Vertonghen
Vermaelen
Poco
Dembele
Defour
Debruyne
Mirallas
Benteke
Chadli
14 augustus 2012 om 13:46

Mertens ?

14 augustus 2012 om 14:49

Als jij dat nog vindt meevallen?

We hebben nog een paar leuke spelers over, maar zonder Fellaini en Kompany ziet ons elftal er al helemaal anders uit en zeker niet klaar om zich te meten met een land als Nederland.

14 augustus 2012 om 14:56

Ik vind dat meevallen. Een paar jaar geleden was het missen van een topspeler veel erger.

En we moeten eens ophouden met van Nederland een wereldploeg te maken. Sneijder, Robben en Van Persie zijn wereldtoppers. De verdediging is dat niet, verre van zelfs, de andere middenvelders zijn ofwel uit vorm of spelen nauwelijks of komen ook nog maar net piepen en Huntelaar mag dan wel topschutter zijn in Duitsland tegen een goede verdediging presteert hij doorgaans niets (kijk maar eens naar zijn seizoen, in de topmatchen tegen Bayern, Dortmund en Borussia scoorde hij niet en was hij bij de slechtsten op het terrein.)

Dat Nederland werd uitgeschakeld op het EK was geen accident de parcours. Duitsland en Portugal waren veruit beter.

14 augustus 2012 om 15:14

Met deze opstelling maak je weinig kans tegen Oranje, ik hoop dat Wilmots eerder mijn opstelling neerzet ; (wetende dat komppany, fellaini en hazard geblesseerd afvallen en odoi jammer genoeg uit de boot viel)

courtois
Alderweireld
Vertonghen
Vermaelen
Lombaerts
Witsel
Defour
Dembele
Debruyne
Mertens
Lukaku
14 augustus 2012 om 13:15

Fellaini niet, Hazard waarschijnlijk niet, en Kompany ook al niet?
Nou nou..je levert wel wat in als Belgie zijnde. Jammer, had een leuke pot kunnen worden.

14 augustus 2012 om 13:29

België had zeker een kans maar als je al 3 toppers mist ga je het moeilijk krijgen. Nu denk ik dat ze gaan verliezen. Kompany en Felliani vang je niet zomaar op. Hazard moet zich nog wat meer bewijzen bij België.

14 augustus 2012 om 15:30

Ook met deze drie spelers zou Nederland makkelijk kunnen winnen van de Belgen. Ik vindt dat de Belgen geen één echte wereld topper in de ploeg heeft staan op Kompany na. Met spelers als Robben, Van Persie, Huntelaar, Robben en Nigel D Jong hebben we meer kwaliteit. En de verdediging is ook wat beter geworden want jullie weten niet wie Van Rijn is of Bruno Martin Indi.

14 augustus 2012 om 16:26

En jij weet precies ook niet wie dat Witsel,felliani,dembele,hazard ,vermaelen is ?

Allemaal gewild door topclubs of spelen al bij topclubs. Er zijn bijna evenveel of meer Belgische spelers bij topclubs en subtoppers dan de Nederlanders hoor. Dus makkelijk zouden ze al nooit winnen.

Of is dit zo makkelijk als jullie het Ek en Wk gingen winnen? Dan ga ik akkoord...

14 augustus 2012 om 16:39

We moeten het eerst maar eens afwachten wie deze wedstrijd gaat winnen pas dan kunnen we praten over wie beter is van de twee, ik denk dat de Nederlandse spelers veel meer bij de absolute topspelen dan de Belgen en daarom zijn wij de favoriet voor dit duel.

14 augustus 2012 om 13:34

Deze oefenwedstrijd komt geen enkele club of speler goed uit. De afmeldingen zijn legio, terecht of niet terecht. Maar het geeft anderen de kans zich in de kijker te spelen, dus link om rechts om maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit. Wel zo dat de belgen nogal gespitst zijn Nederland een loer te draaien, dus voor hen is het jammer dat Kompany niet meedoet.
Dat Hazard niet meedoet is niet zo een groot verlies. Hazard speelde tot op heden voor Belgie altijd erg matig en wat ik zondag zag was ... hoe moet ik dat diplomatisch zeggen ... triest? Wel een mooie fopduik en een Olympische uitvoering van een hakbal.

14 augustus 2012 om 13:40

Welke fopduik? Er was wel degelijk contact tussen Touré en Hazard, kijk maar eens opnieuw na en let op de tip van de voet van Hazard en die van Touré...

15 augustus 2012 om 14:34

Gekeken ... fopduik dus. Maar dat hakje ook nog eens gezien en da''s wel erg hard lachen hoor. Wat een clown.

14 augustus 2012 om 13:40

Wat heeft België toch een geweldig team. Bijna niet te geloven dat deze ploeg nog nooit resultaten heeft gehaald. Dit soort oefenwedstrijden zijn echter wel prima om te kijken waar je staat. Honderd keer liever deze wedstrijden dan bijvoorbeeld Andorra of San Marino.

14 augustus 2012 om 13:45

Leuk hoor zo oefen wedstrijd tussen Belgie en Nederland.
Maar komt wel op een rot moment zeg, er is net één competitie duel gespeeld en iedereen is weer weg.
Natuurlijk is een pot tussen deze 2 altijd leuk, maar de timing vindt ik op zijn minst ongelukkig te noemen.

14 augustus 2012 om 13:55

Zonder Kompany en zonder Hazard? Dan kun je evengoed forfait geven.

Raad es wie Komany vervangt... Daniel Van Buyten! Von Blunder nog eens een actie.

Opstelling zou dit worden volgens Wilmots.

Defour als nummer 6, Witsel als nummer 8 en Dembele op de 10. Met die verdediging er dan nog een keer bij.. dit gaat het hem niet worden.

Courtois
Gillet/Alder
Van Buyten
Vermaelen
Vertonghen
Dembele
Defour
Witsel
Chadli
Benteke
Mertens
14 augustus 2012 om 14:20

Het is en blijft een Belgie - Nederland duel ...
Het kan raar lopen, ondanks de afzeggingen zie ik Nederland niet "even" winnen van de belgen.
Vraag me ook af ondanks de prestige die op het spel staat of het geen saaie pot wordt.
Alle afzeggingen, en beide competities zijn net begonnen.
Ik zet mijn toto op een gelijk spelletje.

14 augustus 2012 om 15:54

Jawel hoor, zet maar je geld in op Oranje. Gelijkspel oke, maar ik denk toch dat Nederland het zal afmaken. Jullie hebben de betere aanvallers en tegen onze verdediging met Gillet (is een middenvelder, kan niet verdedigen) en Van Buyten (hoeft geen uitleg) wordt het een makkie.

14 augustus 2012 om 18:15

De Bruyne?

14 augustus 2012 om 14:46

Geen Fellaini, Hazard en Kompany?! Nu moeten alleen nog Vermaelen en Witsel afhaken en België is klaar helemaal voor de slachtbank.

Hazard speelt bij België meestal niet goed, maar er komt toch wat dreiging van uit. Maar Fellaini en Kompany zijn onvervangbaar, en dan zeker Kompany. België is minimum 20% minder zonder zijn verdedigende kwaliteiten en leiderschap.

Ik gaf ons op voorhand wel een redelijke kans tegen Nederland, maar ik denk dat we het nu wel gewoon kunnen vergeten en ons mogen beginnen focussen op de kwalificaties.

14 augustus 2012 om 16:20

Ja gelijk heb je. Dit is een beetje vergelijkbaar als toen wij een oefenwedstrijd tegen Duitsland moesten spelen en met 3-0 verloren.

14 augustus 2012 om 18:09

Kompany en Hazard zitten niet te wachten op een oefeninterland en daar geef ik ze groot gelijk in. Geloof er namelijk helemaal niks van dat ze geblesseerd zijn, Kompany leek nergens last van te hebben en Hazard ook niet. Fellaini weet ik niet of hij al geblesseerd was? Anders kun je die er ook nog rustig bij zetteb

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

België

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.België1610
4.Wales6-8
Voor de complete stand: Kwalificatie WK - Europa
SpelersPositieW
Thomas VermaelenVerdediger60
Jan VertonghenVerdediger61
Mousa DembéléMiddenvelder60
Kevin De BruyneMiddenvelder62
Eden HazardMiddenvelder62
Axel WitselMiddenvelder60
Voor de complete selectie: Clubpagina België.

118 fans
Verdediger, 27 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Chelsea hoopt op korte termijn zaken te kunnen doen met Bayern München. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.