Voetbalzone

Kuyt: ‘Ik heb geen moment gedacht dat ik er niet bij zou zijn'

Dinsdag, 14 augustus 2012 om 15:25

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Luuk de Jong werd Dirk Kuyt wel opgeroepen voor het Nederlands elftal. De 32-jarige aanvaller, die van Liverpool naar Fenerbahçe verkaste, heeft niet getwijfeld aan zijn uitverkiezing. “Ik heb nog steeds het gevoel dat ik van heel veel waarde kan zijn voor Oranje.”

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Had jij Dirk Kuyt opgeroepen?

14 augustus 2012 om 11:28

Kuyt kan beter stoppen bij Oranje. Mist de techniek en snelheid die gevraagd is. Als vleugelspeler heb je niets meer aan hem, omdat hij zijn directe tegenstander simpelweg niet meer voorbij komt. Hard werken is echt niet meer genoeg, ik hoop dat van Gaal met een blik op de toekomst, Narsingh de kans geeft. Ondanks dat hij bij PSV nog niet echt is opgevallen, heeft natuurlijk behoorlijk veel potentie om uit te groeien tot een topspeler

14 augustus 2012 om 11:43

Louis is van het "voetballen" en niet van het werken. Kuyt past niet in zijn filosofie, althans niet op de positie waar hij altijd voor wordt geselecteerd. Denk zelf dat hij Kuyt zelf eerst aan het werk wil zien om hem dan alsnog links te laten liggen.
Óf misschien dat hij hem in een andere rol zal gaan gebruiken (cvm) maar lijkt mij erg onlogisch.

14 augustus 2012 om 12:26

Nou dat weet ik zo net niet. Van Gaal hecht veel waarde aan
de bezieling en motivatie van zijn spelers, iets wat Kuyt zeker
niet ontbeert. Zie zijn periode bij Bayern, waar hij dikke vrienden
was met Ivica Olic. Technisch absoluut niet de beste van
Bayern, maar gewoon een harde werker, hij stond altijd in de
basis.

14 augustus 2012 om 18:58


Ronald de Boer was ook niet snel en speelde bij het magische Ajax elftal van 95-96.

14 augustus 2012 om 11:29

Hoewel Kuyt een beperkte voetballer is kan niemand ontkennen dat de eerste keer dat hij bij een eindtoernooi niet in de basis stond het compleet mis ging

Overigens is de tijd van Kuyt wel zo langzamerhand voorbij, maar wellicht is hij 'belangrijk in de kleedkamer'

14 augustus 2012 om 11:52

Als jij denkt dat het mis ging door de afwezigheid van Kuyt dan heb je er ook weinig van begrepen. Dat had met veel andere factoren te maken, dat Kuyt er niet in stond was zo ongeveer het enige goede wat Van Marwijk gedaan heeft op het EK.

14 augustus 2012 om 12:55

Was niet helemaal serieus, vandaar de smiley.

Los daarvan lag het voor een deel aan het feit dat niemand voor elkaar wilde werken en hoewel Kuyt voetballend niet veel brengt kan je niet van hem zeggen dat hij niet wil werken. Die balans waar iedereen het altijd over heeft was wellicht toch belangrijk? Ik ben geen fan van de voetballer, maar hij heeft zeker wel zijn waarde.

14 augustus 2012 om 16:56

Ik ben geen fan van Kuijt maar het is iemand die altijd werkt en meeverdedigd. Wie weet was het anders gelopen met kuijt die ook vaak zn doelpunt meepikt.

14 augustus 2012 om 12:20

Zoals jij t nu brengt zou je hem ook mee kunnen nemen als lid van de technische staf..

Wat ik een prima idee vind, want voetballend is het een drama in Oranje.

14 augustus 2012 om 11:30

Dirk komt gewoon weg tekort! Tijd om de nieuwe generatie een kans te geven!

14 augustus 2012 om 11:32

Klopt, ik zou nu Narsingh de kans geven..

Dirk heeft jaren goed gepresteerd maar moet nu het veld ruimen.

14 augustus 2012 om 16:02

Narsingh gaat voor uit en Kuyt achteruit dus het is inderdaad beter om Narsingh nee te nemen.
Of je moet Kuyt meenemen als back, als opruimer, maarja dat zal hij zelf ook wel niet zien zitten.

14 augustus 2012 om 11:31

Ik vroeg mezelf net af, wanneer was eigenlijk de laatste keer dat Dirk echt van waarde was voor Oranje.

Ik kon het niet oplepelen.

14 augustus 2012 om 11:43

Ik kan me herinneren dat hij een keer met een voorzet scoorde. Zo'n onbedoelde. Maar ik weet al niet eens meer wanneer dat was.

14 augustus 2012 om 11:50

Ja precies. Maar Dirk scoort vrijwel alleen tijdens vriendschappelijke wedstrijden of tegen "kleine" voetballanden.

Het was leuk met Dirk, maar ik verwacht hem niet bij de selectie, Wk2014 Brazilie. Als we het halen..

14 augustus 2012 om 12:02

Ja, ten hongarije, 5-3, met een mooie goal uit een voorzet en een onbedoeld lobje

14 augustus 2012 om 12:03

ja die bedoeld ik hahah.

14 augustus 2012 om 11:48

Man met de meeste assists in de kwalificatiereeks, dus volgens de redenatie van velen hier had hij net als Huntelaar in de basis moeten staan op het EK

14 augustus 2012 om 11:52

Zoals ik al zei, tegen "kleine" voetballanden geeft Dirk thuis. Op een EK of WK doet ie leuk mee, maar niet meer dan dat.

14 augustus 2012 om 15:44

Daarnaast ook nog eens topscoorder in de voorbereiding achter Huntelaar en Persie. Zo slecht heeft Kuyt het dus niet gedaan.

Maar goed, het is ook altijd makkelijk om met zjin allen achter elkaar aan te schreeuwen dat Kuyt zo slecht is.

14 augustus 2012 om 16:03

JIJ was de gene die anti Kuyt is, en hij is een prutser die thuis hoor bij een atletiek vereniging ..

14 augustus 2012 om 12:24

WK kwalificatie 5-3 winst op hongarije Scoorde hij nog met een lob

14 augustus 2012 om 13:22

Tegen Brazilie op het WK vond ik hem persoonlijk goed spelen. Oké vooral door zijn meeverdedigende kwaliteiten, maar hij was in de 2e helft wel een belangrijke man. Die vechtlust misten we dit toernooi compleet.

14 augustus 2012 om 11:32

Ik vind dat je ipv Kuyt beter Narsingh ofzo kan gebruiken. Als een jonge speler nu al wat speeltijd kan krijgen, is dat natuurlijk super voor zijn ontwikkeling, dus bijvoorbeeld Narsingh of Ola John op de vleugel

14 augustus 2012 om 11:34

Misschien in de kwalificatie reeks nog wel, maar ik weet niet wat er van Kuyt overblijft als je in 2014 bent. Ik denk dat Kuyt niet meer mee gaat op het WK en mits er talentvolle vervanging is, is dit een logisch gevolg.

14 augustus 2012 om 11:34

Snelheid is belangrijk, een robben narsingh elia zijn al beter in mijn ogen daarvoor.

14 augustus 2012 om 11:36

Dirk is een jongen die goed is in de groep en hij scoort in turkije nu ook wel zijn doelpuntjes. Hij is zeker niet slechter als Jermain Lens en die is wel mee. Maar luuk de Jong is natuurlijk ook niet slechter dan Jermain Lens.

14 augustus 2012 om 11:43

Goed in de groep heb je geen reet aan op een EK of WK. Ik heb liever dat hij fatsoenlijk kan voetballen, dan dat hij is geselecteerd omdat hij zo lekker kan klaverjassen..
Dirk kan gewoon geen pepernoot raken en voegt niets toe aan het nederlands elftal, want ook Dirk heeft de goede groep het afgelopen EK niet kunnen redden.
Tijd om deze clown nu niet meer te selecteren.
Door te zeggen dat een Dirk niet minder goed is dan Lens heb je meteen aangetoond dat je echt helemaal niets snapt van voetbalkwaliteit!

14 augustus 2012 om 11:46

Nou wat zijn nou de kwaliteiten van Lens. Tegen Ajax om de JC schaal geen pepernoot geraakt en tegen RKC weer een drama. Lens aan de buitenkant vindt ik meer dreiging hebben dan Kuyt aan de buitenkant. Maar kuyt is als spits beter.

14 augustus 2012 om 11:49

Volgens mij had Lens een geweldige actie, die hij afronde met een mooie stift in de johan fruitschaal. Daarnaast is hij sterk aan de bal en snel. Dat laatste kan je niet zeggen over Kuyt.

14 augustus 2012 om 11:54

Die goal van Lens had nooit gemaakt moeten worden. Kijk Lens heeft snelheid dus benutte hij dat goed en die koekenbakker van een Blind die zat natuurlijk weer eens flink mis. En Vermeer dook omlaag terwijl Alderweireld een sliding inzette dus als alderweireld omlaag gaat moet vermeer natuurlijk gewoon blijven staan.

14 augustus 2012 om 14:22

Ja en als mijn tante een paar ballen had, was het waarschijnlijk mien oom geweest..

Iedereen praat over Kujt alsof het niks meer is, dit is wel de speler die jarenlang in de zwaarste competitie van de wereld elk jaar gemiddeld 33 wedstrijden heeft gespeeld. Nu bij fener heeft hij mij positief verrast, gretig als altijd, balvast en een ongelovelijk goede mentaliteit.

14 augustus 2012 om 16:34

Lens heeft nog nooit op hoog niveau goed gespeeld. Zijn invalbeurten in Oranje waren stuk voor stuk onthutsend zwak. Kuyt is naar mijn mening veel beter dan Lens.

14 augustus 2012 om 20:02

Goed doen in de groep heb je geen reet aan? Nou ik heb afgelopen EK gezien dat NIET goed doen in de groep wel grote gevolgen kan hebben.

14 augustus 2012 om 11:36

Dat gevoel heb ik niet Dirk.. Ook jij wordt een dagje ouder, staan nu gewoon jonge talenten op. Die moet je de kans geven..

14 augustus 2012 om 11:39

Over 2 jaar zal Van Gaal hem niet meenemen denk ik en iemand anders oproepen, maar hij doet dit omdat hij toch wel een voorbeeld is qua mentaliteit. Luistert goed en werkt hard. Bovendien kan hij niet alle oude mensen er ineens uit gooien, want dan ga je in de voorbereiding onderuit.

14 augustus 2012 om 11:39

alsjeblieft man , laat deze man thuis op de bank zitten en laat de jonge talenten doorbreken , 0.0 techniek en 0.0 voorzetten , ik bedoel het enige waarom ik hem zou meenemen is voor het teammoraal en de inzet voor de rest komt hij in alle wegen tekort , neem dan narishng of depay of boerrigter of wie dan ook maar toch niet deze oude man. voegt echt niks meer toe eigenlijk nooit echt gedaan.

14 augustus 2012 om 11:41

Mensen kuyt speelde de 1ste 3 wed bij fener ook als flankspeler maar je zag gwn dat het niet ging. Sinds hij op de spits positie is gezet is hij zkr de publiekslieveling. Wat een speler tochh precies wat we zochten de enige speler die op dit moment goed speelt in onze elftal en hij pakt zijn doelpunte elke wed mee heerlijk. zet hem nooit op de flanke want dat is echt niet zijn positie

14 augustus 2012 om 11:46

Ik niet, we moeten nu doorpakken oude gasten eruit en nieuwe jongens de kans geven.

14 augustus 2012 om 11:47

Hij voegt qua werklust en mentaliteit zeker wat toe aan Oranje maar ik denk niet dat de Diesel Dirk Kuyt nog 2 jaar op topniveau meekan en ik vind toch dat je met een vaste groep de kwalificatie in moet gaan waar misschien nog wel wat mensen vervangen worden maar een Kuyt over 2 jaar is gewoon niet meer in staat om het niveau te halen wat er verwacht word van Oranje in Brazilie.

Voor rechts gewoon jongens als Narsingh en misschien als Elia weer speelt die de kans gaan geven , Elia speelt liever op links maar daar moet je Robben gewoon neerzetten met ook de mogelijkheid om soms te switchen en dan zie ik persoonlijk het liefst Elia maar dat is puur omdat hij voetballend leuker is om naar te kijken.

14 augustus 2012 om 11:53

kuyt is geen flankspeler... hij speelde dramatisch op de flank bij fenerbahce. Daarna zette de trainer hem in de spits en pats 3 goals gemaakt nu in 2 wedstrijden.

14 augustus 2012 om 12:10

Op elke positie waar hij kan spelen is er altijd wel een betere speler op te noemen, maar voor iemand met zo'n grote motivatie, loopvermogen, ervaring, multifunctioneel en toch zeker ook scorend vermogen moet gewoon een plaatsje zijn.

Het kan op de bank zijn maar op de plaats van van Bommel iets meer naar rechts kan hij ook prima uit de voeten. Een fitte Kuyt zou ik er altijd bij nemen.

14 augustus 2012 om 12:12

In mijn ogen kan Kuyt zeker nog van waarde zijn voor het Nederlands elftal, mits hij goed gebruikt wordt (zoals het geval is bij meerdere spelers). In ieder geval een vechter die er altijd voor de volle 100% staat, daarnaast kan hij ook meer dan aardig voetballen, anders houd je het niet zo lang vol op topniveau zoals hij ook nu weer doet bij Fenerbache.

Aan Kuyt heb je meer dan aan een Affelay; veel poeha, af en toe een paar leuke bewegingen, maar 0.0 rendement!

14 augustus 2012 om 16:47

Aan kuyt heb je meer dan afellay?? Laat me niet lachen a.u.b. de dagen van dirk zijn geteld
Het enige wat afellay niet heeft en kuytt is wel is de doorzettingsvermogen. Voor de rest is afellay sneller in zijn handelingen en heeft ook mooie voorzeten . Dat heeft hij vaak genoeg l
aten zien misschien het afgelopen EK niet zo. Maar daarvoor zeker

En afellay kan je over 2jaar er alsnog bijhebben dirk niet.

14 augustus 2012 om 12:16

ongelofelijk hoe iedereen over Dirkie Kuyt praat.
er zijn veel trainers die hem willen hebben. ook Juventus was wederom in de markt voor hem.
moeten niet vergeten hoe populair hij was bij liverpool. en bij het Nederlands elftal van onschatbare waarde was. ook op het WK was hij heel erg belangrijk, het is wel zo dat hij toen echt in het plaatje paste. maar een beetje stabiliteit in het team van Van Gaal zou niet misstaan!

14 augustus 2012 om 12:18

Onschatbare waarde. Hm. Was hij topscorer? Nee. Was hij topaangever? Nee. Was hij de gedroomde leidende aanvoerder? Nee. Hij rende veel en werkte hard, maar dat kunnen er meer.

14 augustus 2012 om 12:45

@ Timmoty16

" Hij rende veel en werkte hard, maar dat kunnen er meer."

Noem eens één Nederlandse flankspeler met de werklust en de defensieve verantwoordelijkheid van Dirk Kuyt. Robben, Afellay en Narsingh vallen al af en wat daarna komt... is dat echt zoveel beter?

Ik sluit me aan bij daviddaan. We hebben echt meer stabiliteit nodig, dus hebben we (een type) Kuyt nodig.

14 augustus 2012 om 13:59

Dirk Kuyt is een vleugelverdediger op de flanken. Hij voegt 0,0 toe aanvallend. Je naait je spits gewoon.

Een goed voorbeeld is tegen Engeland hij gaf één goede voorzet in de hele wedstrijd en die zat er gelijk in. Het probleem alleen is dat hij één goede voorzet in 10 wedstrijden geeft (overdrijving maar zijn voorzetten zijn dramatisch).
Zet er iemand neer met een goede voorzet en je hebt opeens een spits met aanvoer.

Verdedigend is hij ook niet top... Tegen de toplanden loopt hij als een dolle hond achter de bal aan en wordt met één beweging aan de kant gezet (dit gebeurde hem ook tientallen keren vorig seizoen bij Liverpool).

Hij kan wat toevoegen als vleugelverdediger of als ''pinchhitter'' maar dat hij Heel Veel kan toevoegen, zoals hij dat zelfs zegt, niet.

14 augustus 2012 om 14:17

@ Footyfan

Je hebt wel gelijk dat het allemaal minder is geworden met Kuyt. Ik zit er vooral mee dat er geen speler opstaat met soortgelijke mentale kwaliteiten. Ik zoek eigenlijk een 'type Kuyt' maar aangezien die niet bestaat kom ik bij Kuyt zelf uit.

Als we twee goede backs hadden gehad, dan had je mij hier ook niet over gehoord. Maar we hebben er twee piepjonge spelers staan die alle ondersteuning kunnen gebruiken.

Ik ben bang dat we van 4-3-3 (4-5-1) moeten afstappen omdat we daar de spelers niet voor hebben.

14 augustus 2012 om 17:00

Srry man wou je duimpje omhoog geven maar klikte verkeerd.
En je hebt volledig gelijk

14 augustus 2012 om 12:18

Kuyt, beste jongen, doe dat nou niet. Je hebt je best gedaan en jezelf altijd honderd procent gegeven, maar je komt nu gewoon te kort. Klaar.

14 augustus 2012 om 12:19

Kuyt komt niet meer van pas in het veld denk ik, want we hebben op de flanken al betere spelers en hij wordt ook oud. Het niveau van Liverpool kon hij al niet meer aan, dan denk ik dat je Oranje ook niet meer aan kan.

14 augustus 2012 om 12:35

Zo lang we in Oranje geen opvolger hebben voor Dirk Kuyt op de flanken is hij nog enorm waardevol. Door de kwalitatieve armoede achterin hebben we een flankspeler nodig met een enorme werklust die niet vies is van meeverdedigen. Daarbij pikt Kuyt z'n doelpunten en assistjes altijd mee als hij op rechts of in de spits staat (op links is ie een drama). Ik ken geen andere Nederlandse flankspeler die in dit profiel past.

Vooral onze backs zijn gewoon te zwak om er een puur aanvallende flankspeler voor te zetten zoals Robben, Afellay of Narsingh.

14 augustus 2012 om 12:54

Nu misschien nog, maar over 2 jaar zeker niet meer.

14 augustus 2012 om 13:06

Kuyt is wel een type speler waar van gaal houd. Die alleen maar ja en amen zegt en alles doet wat de trainer zegt. Maar voor de flanken komt hij gewoon zwaar tekort hij mist snelheid en kan totaal niemand passeren. En in de spits heeft hij te veel goeie concurentie.

14 augustus 2012 om 13:48

In de afgelopen 3 wedstrijden van Fenerbahçe heeft hij toch wel 3 keer gescoord, omdat hij in de spits stond gepositioneerd.
Ik, als Fener-fan, was in het begin ook sceptisch over Kuyt, maar hij heeft bewezen dat hij toch elke keer weer één van de beteren op het veld is. Werkt keihard, en is gewoon een prima afmaker. Ondanks zijn leeftijd moet hij niet onderschat worden.

14 augustus 2012 om 14:46

Deze speler staat toch wel in de top 5 als het gaat om spelers die definitief kunnen vertrekken maar misschien is zijn club switch zo positief dat er nu wel goede voorzetten en/of goals gaan komen

14 augustus 2012 om 15:18

Ik zou niet te druk maken,over Oranje van nu,met V.gaal kan het over 2 jaar heel anders uitzien.na de kwalificatie-reeks krijg je meer inzicht voorlopig is het gissen (koffie dik kijken)
wie zegt dat over 2 jaar nog V.persie of Sneijder bij selectie zitten om zomaar 2 uit te pikken.

14 augustus 2012 om 15:19

Die Kuyt moet eens inzien dat hij niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal, met zijn arrogante kop.

14 augustus 2012 om 15:23

ik geef je t zwart op wit, dat v.gaal de Boer zover krijgt om Cilessen als 1e keeper bij Ajax.en zo druk hij zijn stempel op de coaches ,om om zijn: Nieuwe Oranje: te vormen

14 augustus 2012 om 15:50

Waarom dan niet gewoon Vermeer, is toch ook een Nederlandse keeper?

14 augustus 2012 om 15:29

Dirk wordt door zoveel mensen hier nog steeds onderschat, het blijft ongelooflijk. Dat werken en meters maken waar menig persoon hier een hekel aan heeft, is wel wat een elftal nodig heeft om in balans te blijven.
Iemand die praktisch nooit balverlies lijdt en gaten dichtloopt is zo nuttig voor een elftal. Met elf RVP wordt het nooit wat, laat staan met 11 Kjh.
Onze grote kleine man Wesley Sneijder heeft dat ook aangegeven in een interview na Portugal op het EK meen ik. Hij had Dirk nodig voor de balans en heeft dit ook bij Bert in de Warwijk aangegeven.
Ik kan persoonlijk ook niet tegen die gereformeerde kop van Dirk en zijn terugkeer verhalen bij Feyenoord en Utrecht, maar ik kan zijn inzet en passie erg waarderen.

14 augustus 2012 om 15:41

'' Iemand die praktisch nooit balverlies lijdt ''
Stop maar , zonder te kijken naar je favoriete clubs durf ik 1 miljoen euro te wedden dat daar feyenoord staat
Dirk Kuyt heeft de pech dat hij een spits is bij een ploeg die al betere spitsen heeft , en op de flanken is hij geen succes en zijn werklust wordt overschat omdat hij vaak de bal zelf verprutst en erachteraan loopt , kijk maar is brazilie terug , hoe vaak maicon totaal vrij wordt gelaten door de '' ''backenstopper'' dirk kuyt

'' Onze grote kleine man Wesley Sneijder heeft dat ook aangegeven in een interview na Portugal op het EK meen ik. Hij had Dirk nodig voor de balans en heeft dit ook bij Bert in de Warwijk aangegeven.''

.... sneijder zelf te beroerd is om mee te lopen , en van marwijk een niet fitte affelay opstelt die 0 keer is teruggelopen , verdedigende middenvelder (van bommel) die overal te laat aankwam omdat hij uit positie stond en de vleugelaanvallers die niet terugverdedigen en willems die elke keer uit positie stond wordt niet opgelost door dirk kuyt .. wel aardig van sneijder om dat te zeggen maar dat klopt geen drol van ..
En bvm met zijn balans .. hij speelt gvd met 2 verdedigende middenvelders .. als hij spelers opstelt voorin die af en toe teruglopen is al genoeg en een dirk kuyt opstellen die als verkapte rechtsback erbij loopt heeft niks met balans te maken

14 augustus 2012 om 16:00

Wat heeft mijn favoriete club in NL hier nu mee te maken? Beetje suffe opmerking en ik wil trouwens helemaal niet dat hij terugkomt bij Feyenoord. Ik hou van stylisten en niet van werkpaarden, maar ze zijn wel nodig. Dat was mijn punt.
Ik onderschrijf je mening over Dirk volledig, als spits voor de echte top komt hij gewoon Maar dat jij n.a.v. een wedstrijd je punt duidelijk wil maken vind ik erg makkelijk. Het is juist zijn werklust die zeer wordt gewaardeerd door clubs en medespelers.
En ach ja een slechte pot tegen Brazilie, ben ik met je eens, maar om die ene pot nu als leidend voorbeeld te nemen, weet ik niet hoor.
Ik vind hem van een gelijk niveau als Kjh, andere types. Maar goed voor de subtop en te weinig kwaliteit voor de echte top.
En zoals we in Rotterdam graag schreeeuwen "werken voor je geld" doe dat en dan komt die 1 miljoen euro misschien nog wel eens op je bankrekening:-)

14 augustus 2012 om 19:50

op voetbalzone zijn veel Feijenoorders die dezelfde opmerkingen maken en selectief blind zijn als het gaat om kuyt . dit komt natuurlijk omdat hij bij feyenoord goed heeft gepresteerd en feyenoorders over het algemeen een van de loyaalste supporters zijn , maar dat maakt hun vaak ook partijdig tot het punt dat ze dirk kuyt gaan ophemelen

14 augustus 2012 om 18:26

Gast kuyt rent de helft van de tijd om zijn domme balverlies te compenseren. Als je dat al niet wil zien hoeven je niet serieus te nemen. Iedereen weet dat kuyt niks toevoegt op rechtsbuiten, hij kan geen positie houden, vertraagt als het niet moet, voorzetten komen er nauwelijks, op 1 die per ongeluk in het doel waait.

14 augustus 2012 om 15:33

Hij is toch een ideale speler voor op de bank? Hij zeurt nooit, is op meerdere posities voorin inzetbaar en geeft ieder wedstrijd de volle 200%. Hij moet zeker geen basisspeler worden.

14 augustus 2012 om 15:36

Hij is redelijk goed voor matige competitie's zoals de Turkse enzo, zou ook goed zijn in de Nederlandse, maar voor Oranje komt hij gewoon te kort.. Leuk dat hollen, maar ik zie daar toch liever een jong talent..

Dirk je tijd is voorbij.

14 augustus 2012 om 16:43

Alsof de Turkse en Nederlandse competitie zo veel voor elkaar onder doen? Matige competitie's, kom op zeg. Het is toch wel gewoon een van de top 10 competities van Europa.

14 augustus 2012 om 19:29

Nee, de Nederlandse is wel wat sterker, maar hij is niet meer goed genoeg voor topcompetitie's als Engeland.

14 augustus 2012 om 16:49

Ik neem aan dat je het puur over hem op zijn huidige leeftijd hebt? De Engelse competitie waar hij zes seizoenen in heeft gespeeld is toch best sterk

14 augustus 2012 om 19:29

Ja, Maradona was 30 jaar geleden ook een topper! Wat maken prestaties uit het verleden nou uit?

14 augustus 2012 om 20:50

Haha, vroeg het me gewoon af. Ben het met je eens in dat geval.

14 augustus 2012 om 15:42

Het is compleet logisch dat Kuyt er niet bij is. Hij is een goede speler en heeft altijd goed zijn best gedaan, maar nu is hij gewoon over zijn top. Hij kan niet meer brengen wat hij vroeger wel kon. Hij is nu aan het afbouwen in Turkije. Kuyt is een harde werker, maar het andere, techniek en snelheid, vallen nu weg. Dan kun je beter Narsingh, John, Elia of Lens meenemen.

14 augustus 2012 om 15:53

Kuyt is er wel bij hoor. Ben het met je eens dat hij over zijn top is, maar misschien is hij wel leuk voor op de bank om af en toe in te vallen en de jonge ventjes wat mentaliteit bij te brengen.

14 augustus 2012 om 15:44

Dirk Kuyt speelt itt tot wat ik verwachtte, meer dan behoorlijk bij Fenerbahce. In zijn eerste officiele wedstrijden meteen erg beslissend. 3 goals in 3 wedstrijden, waarvan 1 tegen de grote rivaal. Misschien switchen we nog naar 442, dan kan hij samen met Sow in de spits. Ik zou het zonde vinden als hij niet werd opgeroepen voor het Nederlandse elftal, want hij voegt zeker wat toe, wat een werklust!

14 augustus 2012 om 15:53

Hij doet het hartstikke goed, ik denk alleen dat hij niet in de basis meer zal komen. Maar voor de sfeer in een groep en om wat te forceren kan deze jongen nog ontzettend belangrijk zijn. Dit soort spelers kan ik altijd wel waarderen. Er zit een goede kop op, ze zeuren nooit, en maken ontzettend veel vuile meters voor anderen.

14 augustus 2012 om 15:55

Stoppen bij Oranje doe je alleen maar als je het samen met je club niet helemaal meer aankunt. Van Bommel heeft niet bedankt, maar is gestopt, wat daar dan ook het verschil in mag zijn. ''ik stop met Oranje, behalve als de bondscoach mij nog kan gebruiken'' is een volkomen loze uitspraak, want het geldt voor alle spelers: als de bondscoach je nodig heeft, roept hij je op en anders niet. Dus je hoeft niet te zeggen dat je stopt, als je toch komt, als je opgeroepen wordt. Kuyt heeft dan ook geen enkele reden om te stoppen, hij zal op een gegeven moment niet meer opgeroepen worden, net als alle anderen, behalve als ze bedanken, zoals Van Nistelrooij en Van Bommel onder Van Basten. Dan is er sprake van onmin, maar daar hoeven we ons bij Kuyt en Van Persie niet druk om te maken, want die hebben al aangegeven veel te veel liefhebber van het spelletje voor te zijn.

14 augustus 2012 om 16:03

Was al niet best en wordt denk ik niet beter gezien ze leeftijd kan denk ik het best per direct stoppen met voetbal

14 augustus 2012 om 16:06

Kuyt hoort niet thuis op een voetbalveld, want enige wat hij ken is als een kip zonder kop rennen, en de bal aan de verkeerde kleur geven...

Het is een anti voetballer, hij is een vloek...

14 augustus 2012 om 16:45

Dan raad ik je aan zijn afgelopen 3 wedstrijden te bekijken. Qua techniek red hij het niet, maar werkt als een paard, en is een goede afmaker. Bij Fener toch wel in 3 wedstrijden 3 x gescoord, inclusief 2 goals in Europa.

14 augustus 2012 om 16:48

Ja hij werkt als een paard, nou ja hij kan gewoon niet voetballen..

14 augustus 2012 om 16:51

Iemand die 'niet kan voetballen' is niet jaren lang vaste waarde bij Liverpool en het Nederlands elftal.
Bij Fener staat hij in de spits, en je ziet gelijk dat het gewoon een prima afmaker is. Bekijk zijn 2 goals tegen FC Vaslui maar even voordat je conclusies gaat trekken. Hij is het nog niet verleerd.

14 augustus 2012 om 16:11

Deze man heeft echt een heleboel zelfvertrouwen en een hoge pet van zichzelf. Dat is fijn als je dat hebt want dat maakt je sterk als prof, maar op een gegeven moment moet hij toch inzien dat er veel betere voor hem zijn. Ik ga er ook van uit dat van Gaal hem puur uit respect oproept voor al die jaren dat hij erbij heeft gezeten en dat hij hem binnenkort verteld dat hij af valt omdat er op het moment betere spelers zijn.

14 augustus 2012 om 16:12

Van Gaal gaat straks toch doorselecteren en dan zal ook Dirk Kuyt niet meer tot de geselecteerden horen. Nu roept hij de meesten eerst nog op, praat met ze en wil met eigen ogen zien wat ze nog betekenen voor de groep.

Straks komen er jongere jongens die een kans krijgen, sommigen waar we geen rekening mee houden (martins Indi red.) welke hij oproept. Bij Bayern speelde Badstuber ook ineens.

We zullen het zien onder Louis, maar daaaaaaaaaaag Dirk

14 augustus 2012 om 16:24

On-ge-loo-fe-lijk hoe arrogant meneer Kuyt is. Bah, kots hekel aan die man.

14 augustus 2012 om 16:32

Ik snap er persoonlijk helemaal niets van dat Kuyt toch is opgeroepen. Ik vind hem een perfecte spits voor een twee spitsen systeem, maar absoluut niet als vleugel aanvaller in een drie spitsen systeem. En Louis van Gaal is toch absoluut een voorstander van de Nederlandse voetbal school. Dus met twee snelle technische vleugel aanvallers die een voorzet kunnen geven op een centrum spits. Met Huntelaar, van Persie, Luuk de Jong en Bas Dost zijn er sowieso ook alleen aantal spitsen die beter in dat systeem kunnen renderen als Kuyt. En een man passeren om daarna een voorzet te geven kan hij al helemaal niet. Ik denk dan ook dat dit zijn laatste uitverkiezing zal zijn.

14 augustus 2012 om 16:51

Kuyt is wel de enige spits ( die ook nog rechtsbuiten wordt geplaats) die scoort! Van Persie is een onzekere slungel in Oranje.. en Huntelaar een lamlendige paal. Zet kuyt maar eens in de spits! Voetballen kan die niet geweldig maar hij zal teminste oorlog maken! Druk zetten, opjagen etc en hij kan scoren!

Kuyt ik heb respect voor je, ondanks dat je een mindere speler bent heb je nooit verzaakt.. in tegenstelling tot die volgevreten vedette's die elkaar onderling nog af zitten te zeiken!

14 augustus 2012 om 17:44

Kuyt kan nog gewoon van waarde zijn, hij is dan niet de snelste, maar heeft goede voorzetten in huis, scoort nu ook al een aantal keer bij Fene en werkt keihard, zeurt nooit en is bijna nooit moe.

14 augustus 2012 om 17:52

Maar is wel geld hongerige demagoog, ik zie hem het liefst niet meer terug , 32 jaar al staat alleen de toekomst in de weg ...

14 augustus 2012 om 17:59

Aan de ene kant een beperkte voetballer maar wel een jongen die werkt voor het team, meeverdedigt etc.. Het is een moeilijke keuze. Eigenlijk vind ik hem gewoon het beste als spits hoor.

14 augustus 2012 om 18:30

Grappig dat er een aantal Fenerbahçe-aanhangers zijn die zeggen dat Kuyt 3x scoorde, waarvan 2x tegen Vaslui, één of ander club in Roemenië en 1x in de Super Cup wedstrijd tegen Galatasaray, die niet eens hoorde te vallen, omdat Baroni voorafgaand in de positie hands maakte en de spelers van Galatasaray gestopt waren [vanwege die handsbal]. Wow, wat een killer!

Laat eerst de competitie beginnen, dan pas kunnen we over hem oordelen. Zulke types ''''hardwerkende spelers'''' hebben we genoeg in de Turkse competitie.

15 augustus 2012 om 00:41

Kan jij iets behalve haten? Wat een zielig ventje ben jij zeg. Overal waar je maar kan modder gooien naar Fener. Triest.

15 augustus 2012 om 00:42

Ohja, die 1-2 had trouwens niet eens mogen vallen, na een overtreding op onze goede oude Dirk, maar ja, je hebt waarschijnlijk bij de Hans Anders een geel-rode bril meegekregen. Kleuter.

15 augustus 2012 om 02:13

Dat jij de verbinding maakt tussen een schouderduw en een handsbal, toont al aan hoe hoog je niveau is.

15 augustus 2012 om 02:25

En dat jij vindt dat dat een schouderduw is, toont hoe laag jou niveau is.

15 augustus 2012 om 23:20

Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?

Ten eerste leg ik nergens 'de verbinding' tussen de schouderduw en de handsbal, ik zeg alleen dat, als je zo erg op de details let, je op de details van beide kanten moet letten, en niet alleen op die details die je eigen miezerige club tegenvallen.

Er is een verschil tussen een handsbal (die onopzettelijk was, zoals je duidelijk kon zien, en wat ook de reden was dat Cakir niet floot) en een opzettelijke duw in de rug van Dany (die gewoon met zijn handen Kuyt in de rug duwde, nergens een schouder of iets wat er ook maar bij in de buurt komt gezien)

Over laag niveau gesproken, sjezus. Raar ventje.

14 augustus 2012 om 20:51

kuyt is de ideale 12de man voor nederland kan belangrijk zijn maar met oog op toekomst moeten jongeren spelers een kan krijgen hij hoort er niet helemaal meer bij

14 augustus 2012 om 21:36

Iedereen onderschat het belang van een loper in het team. Zo ongelooflijk belangrijk in verdedigend maar vooral ook aanvallend opzicht; een speler die continu de verdediging bezighoudt met loopacties en gaten trekt, zodat chaos en vermoeidheid in de verdediging ontstaan. Als je zelf ook maar een beetje voetbal hebt gespeeld (als verdediger) weet je hoe lastig zo'n tegenstander is, die maar blijft lopen. Een team met puur technische statische spelers werkt niet, in het hedendaagse voetbal is loopvermogen zo belangrijk.

Ik zeg niet dat Kuyt nu in de basis moet staan (de jaren beginnen bij hem ook te tellen), maar hij kan op dit moment zeker nog van waarde zijn voor dit Nederlands Elftal en ik zou zo'n type speler dan ook altijd meenemen.
Ik probeer alleen te zeggen dat mensen vaak nauwelijks verder kijken dan techniek en/of snelheid en Kuyt daardoor meteen al afschrijven, terwijl loopvermogen zo belangrijk is. Kuyt is daarnaast sterk (aan de bal), pikt zijn goaltjes mee en heeft een goed schot. Zijn techniek is natuurlijk niet die van een v. Persie of een v.d. Vaart, maar wel gewoon voldoende en zo langzaam is hij nou ook weer niet.

Ik zie dus ook niet echt meer toekomst voor Kuyt zelf bij Oranje (dus met het oog op Brazilie) maar ik vind dat sommigen hier hem en het soort speler dat hij is wel erg snel afschrijven.

15 augustus 2012 om 00:49

Dirk Kuyt is een harde werken die 90 minuten loopt, scoort, assist geeft aan zijn medespeler echt ongelooflijk hoe hij dat doet. Ik vind dat hij nog altijd de basis van Nederland aan kan. Ook als hij niet speelt in de basiselftal gaat hij wel een goeie voorbeeld kunnen zijn aan jonge talenten. Nederland heeft spitsen zoals Rvp en Huntelaar maar met Ek hebben ze laten zien dat geen spelers zijn die bij Nederland zijn tactiek horen. Ze moeten voor paar wedstrijden Kuyt proberen in de spits ik denk dat Nederland meer gaat kunnen scoren dan in de Ek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

101 fans
Aanvaller, 32 jaar

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
José Mourinho mag dan op het punt staan om een contract te tekenen bij Chelsea, dat wil absoluut niet zeggen dat Cristiano Ronaldo hetzelfde gaat doen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.625 seconden.