Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arteta: 'Hij is tweebenig, getruct, technisch goed en zal impact hebben'

Laatste update:

Mikel Arteta was vorig seizoen samen met Manuel Almunia verantwoordelijk voor de 'Spaanse inbreng' in de selectie van Arsenal. De doelman vertrok deze zomer echter definitief, maar Arteta blijft niet alleen achter: Santi Cazorla is erbij gekomen en dus heeft de middenvelder opnieuw een landgenoot bij zich. Op de clubwebsite van the Gunners looft hij Cazorla uitvoerig en verzekert hij iedereen ervan dat Cazorla een echte aanwinst is.

/

Arsenal telde deze week circa achttien miljoen euro neer voor de Spanjaard, die werd overgenomen van Málaga. “Technisch is hij zeer onderlegd, begint Arteta de lofzang op zijn drie jaar jongere landgenoot. “Hij kan zowel aan de linker- als de rechterkant uit de voeten én in het midden. Hij is getruct en tweebenig; ik kan eigenlijk niet eens zeggen of hij nu rechts- of linksbenig is. Hij brengt ons in elk geval veel ervaring en 'iets anders'.”

“Hij is een aanwinst voor dit elftal, ik weet zeker dat hij impact zal hebben”, verzekert Arteta de supporters. “De manier waarop we hier bij Arsenal spelen past bij zijn kwaliteiten en hopelijk zal hij succesvol worden met ons.” Arsène Wenger haalde in een eerder stadium van de voorbereiding ook Lukas Podolski en Olivier Giroud reeds naar Londen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cazorla een laatbloeier, is inmiddels 27, maar die gaat zeker nog wel minimaal 4 jaar aan de top meevoetballen. Hij is zeker een aanwinst, technisch, een dribbel in de benen en ook nog eens een neusje voor de goal.

9 augustus 2012 om 17:55

Laatbloeier? Die speelt al van in 2004 bij Villareal 30wedstrijden hoor...

9 augustus 2012 om 18:01

Het gaat er niet om dát hij speelt maar hoe hij speelt.
Het is een feit dat Cazorla zich sinds kort pas echt goed heeft ontwikkeld, op zijn 27e, dat mag je dus wel redelijk een laatbloeier noemen zoals Mancaniun al deed.

9 augustus 2012 om 18:02

Met laatbloeier bedoeld hij dat Carzorla relatief laat (27 jaar) de stap naar de Europese top maakt. Daarom is het ook zo opvallend dat er geen grote club eerder hem heeft gehaald. Real had interesse een paar jaar terug, maar daar is niets uitgekomen.

Al met al denk ik dat het een uitstekende aankoop is, die Arsenal de broodnodige kwaliteit en creativiteit gaat geven die het nodig heeft.

9 augustus 2012 om 18:03

Je zou hem een laatbloeier kunnen noemen in de zin dat hij nu pas bij een echte 'topclub' zit.

Villareal is een hele mooie club hoor, maar geen top.
Hadden wel een mooie periode met Riquelme.

Malaga is ook niet echt een topclub, die droom ging niet door.

9 augustus 2012 om 18:07

@El Gran Capitan: Je zegt dat het een laatbloeier is, maar dat het nog steeds verassend is dat er geen grote clubs voor hem geweest is?

9 augustus 2012 om 18:12

Hoe hij speelt? Carzorla was iin 2007 of 2008 was Carzorla nog speler van het jaar bij Villareal dus hoebedoel je laatbloeier? Carzorla is in het mondiale voetbal al jarenlang bekend en is ook meerdere keren benaderd door de absolute topclubs, Het feit dat hij Villareal altijd trouw is gebleven betekent niet dat hij een laatbloeier is. Madrid heeft in het verleden meerdere keren intresse getoond maar ook buitelandse topclubs hij heeft altijd gezegt dat hij zichzelf niet ziet spelen buiten spanje hij is daar inmiddels op terug gekomen & heeft gekozen voor Arsenal, Carzorla is dus helemaal geen laatbloeier.

9 augustus 2012 om 20:16

Laatbloeier omdat hij pas op zijn 27ste pas een overstap maakt naar een topclub. Mensen die Cazorla niet kennen zullen als snel de label van laatbloeier op hem plakken, maar de mensen die hem langer gevolgd hebben weten dat hij altijd al interesse heeft genoten van andere clubs zoals je zelf ook zegt.

9 augustus 2012 om 20:49

Als je Cazorla een laatbloeier noemt kun je over Arteta hetzelfde zeggen. Speelde tot z'n 28e voor Everton.

Een mooi voorbeeld van een laatbloeier vind ik Andrea Barzagli van Juve. Speelde altijd voor Palermo en Wolfsburg, en kwam pas op z'n 30e bij Juve en heeft nu z'n basisplek daar en ook een basisplek bij het nationale team, waar hij voorheen slechts reservespeler was.

10 augustus 2012 om 13:17

Er zijn een heleboel laatbloeiers, Bazrzaghli inderdaad, Lucas Toni, Di natale nog altijd en het rijtje gaat door en door

11 augustus 2012 om 00:50

Wat denk je dan van Drogba die speelde tot zen 24e in de Ligue 2

11 augustus 2012 om 02:49

Jup perfect voorbeeld van een laatbloeier. VD Sar was eigenlijk ook een laatbloeier, het beste stuk van z'n carrière begon pas op z'n 35e.

En heeft een geweldige pass

Hopelijk kunnen ze elkaar net zo goed vinden in het veld dan komt het sws goed met Arsenal

Cazorla kan zeker een belangrijke speler worden bij Arsenal.
Vraag me af hoe sterk ze zullen zijn als ze klaar zijn met de transfers.

Sahin erbij en Vd Wiel of N'koulou zou mooi zijn.

9 augustus 2012 om 17:54

@gs19 Ik zei niet hoe oud hij is hoor??
Edit: Ow heb je al veranderd

is zeker een aanwinst. Al hoewel ik hoop dat Van Persie blijft. Want zonder hem bereiken ze niet echt veel. Als Persie weg gaat moeten ze weer helemaal opnieuw blijven.

Met van Persie erbij zullen zij weer een poging doen om voor de titel te gaan, al hoewel vind ik City de beste op dit moment en heeft Chelsea goed ingekocht.

9 augustus 2012 om 18:01

Nouja, Giroud en Podolski hebben aangetoond koelbloedige 'finishers' te zijn, wanneer Cazorla hen voor de goal zet moet dit netzo goed veel goals opleveren.

Uiteraard heb je aan Robin natuurlijk nog veel meer, maargoed.

Arsenal heeft circa 15 miljoen euro neergeteld, niet 18 miljoen euro. Het is dus een echt koopje.

9 augustus 2012 om 18:04

Zeker in deze tijden ja. Gelukkig voor hun zat Malaga moeilijk.

Zijn favoriete been is gewoon rechts daar neemt hij ook de vrije trappen mee. Ik heb hem persoonlijk niet veel in actie gezien maar ik volg Arsenal wel vaak dus we zien wel of hij zo goed is als ze beweren

9 augustus 2012 om 17:59

Als je zulke cross-passes af kan leveren met je 'mindere voet' kan je gewoon praten over een 2-benige speler. Het vormt namelijk geen enkele belemmering voor hem, zo lijkt het. Zo ontzettend makkelijk hoe hij die bal over 40-50 meter perfect afleverd.

Het lijkt er ook altijd op dat de bal afzwaait, hij schiet echt met veel effect, maar de bal komt haast altijd goed aan.

Hij zal zeker een grote impact maken op het creatievetloze middenveld van Arsenal. Hij is een goede passer en kan ook een goal scoren. Hoop dat Wenger hem gaat gebruiken als nummer 10 en hem niet op rechts gaat zetten daarvoor mist hij snelheid en heeft hij minder ruimte om in te werken. Een typische Spaanse middenvelder een hele goede lichaam balans. Niet van de bal te krijgen. Hij oogt wel een beetje dik, zag hem voor de zomerstop voetballen en hij leek te zijn aangekomen. Jammer dat hij nu pas de stap gaat maken naar Arsenal had een heerlijk duo kunnen vormen met Cesc.

Cazorla doet me een beetje denken aan Riquelme.

Het lijk erop dat hij inderdaad 2-benig is, wat echt verrukkelijk is op de 10-positie.

Cazorla heeft echt alle kwaliteiten om het te gaan maken bij ons, ondankt zijn geringe lengte is hij toch vrij sterk ( Sterker dan bijv Mata ) en met zijn overzicht en techniek gaat hij (hopelijk) RvP voeden als nooit tevoren.

9 augustus 2012 om 18:05

Mensen verklaarden me voor gek toen ik voor het EK beweerde dat Cazorla minstens even goed is, zo niet beter als Mata van nu. Mata is weliswaar jonger en kan zich nog verder ontwikkelen en beter worden als Cazorla, maar dat is hij nu nog niet. Cazorla is echt een geweldige voetballer en ben al tijden fan van hem. Als je aan Villareal dacht, dacht je aan Cazorla.

Ik vroeg me af wat hij bij Malaga deed eigenlijk, waarom hij nooit die stap hogerop heeft gemaakt. Want het is in mijn ogen , na Xavi, Iniesta, Alonso, Busquets, Cesc en Silva, de beste Spaanse middenvelder.

Ik hoop dat hij nu de wereld gaat laten zien hoe goed hij werkelijk is. Want nu kennen mensen hem alleen van de man met de uitstekende traptechniek. Hij is meer dan alleen dat en hij kan bij iedere ploeg in de wereld makkelijk aan spelen toekomen, ja ook bij Barcelona..

9 augustus 2012 om 18:11

Ik denk dat omdat sommige Spaanse spelers buiten Spanje niet heel succesvol zijn de meeste topclubs andere spelers de voorkeur gaven.

Het zou inderdaad logischer zijn geweest als hij eerder door een Barca of Real was opgepikt, maar wellicht vroeg Villareal destijds te veel.

Malaga zat nu ook wel in een hele lastige onderhandelingspositie.

9 augustus 2012 om 18:11

Hij is natuurlijk veel completere voetballer dan Mata. Mata is wat dynamischer en is meer iemand die dribbelt. Terwijl Cazorla meer iemand is die de combinatie aangaat en technisch veel beter is. Heeft ook een beter overzicht, mijn voorkeur zal ook zeker uitgaan naar Cazorla.

9 augustus 2012 om 18:19

Ben het gewoon volledig met je eens & sluit me ook helemaal aan bij je reactie, Al die mensen die roepen dat dit weer zo een net-niet aankoop van Arsenal is hebben er duidelijk geen kaas van gegeten, Deze speler zou bij elke topclub in europa basis staan of iniedergeval 12e man zijn, Bij Barca & Real zal hij ook gewoon zijn wedstrijden meepikken & bij Bayern & Milan bijvoorbeeld zou hij gewoon een vaste waarde zijn.

Chelsea-mata
City-silva
Arsenal-carzorla

je begint toch te zien dat steeds meer engelse clubs nu een spaanse spelmaker aantrekken, Spaanse spelers liggen op dit moment goed in de markt & hebben bovendien de technische bagage om te overleven tov al die houthakkers in de PL ik kijk uit naar volgend seizoen Arsenal hoop dat RvP blijft.

9 augustus 2012 om 18:27

@afca_1995

Inderdaad, mensen die zeggen dat kleine technische voetballers niets te zoeken hebben in de PL laten me keer op keer lachen. Mensen die zeggen dat Messi niets kan uitrichten in de PL hetzelfde. Het zijn juist die spelers die tot de beste in de PL horen. Silva,mata,cesc, Aguero,ben Arfa,..

9 augustus 2012 om 18:37

Real wou hem meerdere keren erg graag hebben, vooral pelligrini wou hem graag hebben. Maar villareal wou dat hij niet naar real ging, want 2 jaar later ging die voor minder naar malaga dan real destijds had geboden.

9 augustus 2012 om 18:47

Nu maar hopen dat Manchester United gaat proberen Munian te kopen, dan hebben alle Engelse topclubs een Spaanse creatieve middenvelder. Wat een luxe hebben ze daar toch qua spelers.

9 augustus 2012 om 18:58

@ Thereddevil

Als United Muniain weet te strikken hebben ze ook een toekomstige wereldtopper in hun gelederen. Thiago,muniain en Isco zijn in mijn ogen de 3 grootste talenten van Spanje op het middenveld. Zij moeten deze generatie middenvelders doen vergeten en het zou me niet verbazen dat ze dat gaan doen ook. Als je ziet hoever deze jonkies al staan in hun ontwikkeling ten opzichte van bijvoorbeeld Xavi en Iniesta,... op die leeftijd, dat is echt indrukwekkend. Vooral de buddies Thiago en Muniain zouden zomaar the next golden middfield duokunnen worden. Ze onderhouden een uitstekende relatie net zoals Xavi en Iniesta. Ze spelen al sinds kinds af aan samen ( Spanje) en ze beschikken allebei over belachelijk veel kwaliteit. Het zou me niet verbazen als deze 2 Xavi en Iniesta gaan doen vergeten. Alhoewel, de term 'vergeten' is misschien wel misplaatst hier, maar je weet wat ik bedoel hoop ik

Het stoort me dan ook dat mensen zeggen dat de rest van de PD niets voorstelt, want het stelt allemaal wel degelijk iets voor. De PD is 1 grote competitie vol met voetbaltechnische weelde.

9 augustus 2012 om 19:06

Er gaat een gerucht dat Arsenal ook bezig zou zijn met Isco van Malaga, die mag van mij ook zeer zeker wel komen, die gaat t ook nog heel ver schoppen.

9 augustus 2012 om 19:12

Klein zijn kent een nadeel wanneer een speler niet technisch onderlegt is, wanneer dit wel het geval is, is het juist een enorm voordeel doordat een speler daardoor veel wendbaarder is.

Kampioenen elftal?? Mocht iedereen fit en bij Arsenal blijven had ik deze opstelling in me hoofd! Mocht je het er niet meeneens zijn dan hoor ik het graag : )

Sczescny
Sagna
Koscielny
Verminator
Gibbs
Song
Arteta/Diaby
Wallcott
Santi/Wilsh
Podolski
RVP/Giroud
9 augustus 2012 om 18:07

Zijn Gibbs en Song eigenlijk wel goed genoeg?

Song lijkt me vooral een type houthakker en vooral geen Vieira.
Gibbs is natuurlijk nog relatief jong maar kan je daar een heel seizoen op bouwen?

Verder kun je misschien beter Santi en Podolski ruilen, of speelde die laatste vorig seizoen ook op links?

9 augustus 2012 om 18:23

Song is samen met Koscienly en RVP één van de redenen dat we derde zijn geworden vorig seizoen. Uiteraard liet hij soms zijn man lopen, verdedigde hij niet goed, maar hij had zijn beste seizoen uit zijn carriere. Omdat we geen nummer tien hadden (wilshere heel het seizoen geblesseerd, Arteta is ook geen nummer 10) heeft Song vaak die rol op zichzelf genomen en de diepte pass gezocht op Rvp, of andere.

Even over je opstelling, ik vind hem perfect, alhoewel zouden er op de wings wel veel gewisseld gaan worden. Gervinho (arshavin?), The Ox, Miyaichi, als hij nog niet uitgeleend is, plus kan Santi ook op de vleugels als Jackie terug is.

9 augustus 2012 om 18:31

Song is inderdaad een belangerijke speler voor dit team wat Ck_4 al zegt, Gibbs is jong maar wel een talent en Andre Santos kan ook over de gehele linkerkant uit de voeten

9 augustus 2012 om 20:57

Song is niet zo goed in het verdedigen, daarom heeft Arsenal zijn contract nog niet verlengd. Arsenal is nog altijd bezig met M'vila.

9 augustus 2012 om 22:33

nee dat zijn ze niet...

Ik hoor niks meer over de eventuele komst van adrian lopez(atl. madrid). Weet iemand daar de status van? Heb die aankoop van begin af aan aangemoedigd. schitterende speler voor arsenal al zeg ik het zelf.

9 augustus 2012 om 18:08

Wellicht wachten ze nog tot uitsluitsel over Van Persie.

Kan me voorstellen dat ze met Giroud, Podolski en Van Persie niemand meer willen halen.

Goeie en slimme zet van Arsenal, als RvP en Song blijven is dit team zeker goed genoeg om bij de eerste 3 te eindigen.

Als iedereen fit is zullen Wilshere, Arteta/song en Cazorla gaan spelen op het middenveld. Podolski, v Persie en Walcott in de aanval.

9 augustus 2012 om 18:28

Je kan beter een schuine streep zetten tussen Wilshere/arteta dan Song/arteta, Puur & alleen om het feit dat Wenger zoiezo met minimaal 1 defensieve middenvelder moet & gaat spelen anders word je natuurlijk volledig overlopen, Arteta heeft vorig jaar laten zien een uitstekende kracht te zijn bij dit Arsenal en hij is erg belangrijk geweest voor ons team hij is trouwens ook een échte leider & heeft mij in alles eigenlijk compleet verrast in zijn eerste jaar bij Arsenal, Mocht Sahin niet komen dan start Arsenal zeer waarschijnlijk met Song&arteta op de controlerende positie's met Carzorla als 10, Wilshere komt in de loop van de eerste seizoenhelft terug en word dan lastig gebracht en op het begin zeker als back-up gebruikt helemaal als het goed gaat, Laten we hopen dta hij ten eerste volledig van zijn blessure terugkomt want we hebben allemaal kunnen zien dat Ramsey nooit meer zijn oude niveau heeft kunnen halen, Ik hoop trouwens ook dat Diaby weer helemaal fit terugkomt & een keer fit blijft want ik zie in hem nog steeds een uitstekende spelers.

Dan hebben we voor het middenvelder Song Arteta Carzorla die waarschijnlijk zullen starten met daarachter Wilshere Diaby & Rosiscky, Ook hebben we Ramsey nog & nog een hele rits aan jeugdspelers die eraan zitten te komen, Mocht Sahin eventueel nog een jaar op huurbasis komen dan word Ramsey waarschijnlijk uitgeleend anders lopen we natuurlijk over van de middenvelders.

Ik weet niet zeker of Carzorla op 10 komt te staan ik hoop het iniedergeval wel.

9 augustus 2012 om 18:33

Inderdaad, als iedereen in de loop van het seizoen fit is hebben we een groot luxeprobleem op het middenveld, Wilshere, Arteta, Song, Cazorla, Diaby, Rosicky, daarbij wel gezegd dat Rosicky niet alles zal spelen en met Diaby moeten we ook nog maar afwachten of hij zijn oude vorm terugkrijgt, (ook anderhalf seizoen geblesseerd geweest) daarbij is het fijn als je Cazorla op een buitenpositie kan zetten als Wilshere in komt stromen op 10, kunnen we eigenlijk een keer rouleren en spelers rust geven, heerlijk.

Goede speler, maar mag wel een aantal kilo afvallen

9 augustus 2012 om 18:30

Het is geen Seedorf, maar zeker geen Ronaldo : http://www.kickette.com/files/2012/05/spain-nt.jpg...
Misschien zie je zijn spieren aan voor vet, kan ook.

9 augustus 2012 om 20:51

Als ik iemand zie met zo'n buik heb ik ook altijd de neiging om te denken dat het vet is.. maar het is waarschijnlijk gewoon spieren.

ik denk dat deze aankoop ten koste zal gaan van rosicky. Echt een overvloed aan middenvelders bij arsenal.

Waarom halen ze niet een capabele rechtsback. Ik noem een vd wiel(capabel moet nog blijken maar kost niet zoveel centen meer, dacht ik zo). Al denk ik dat debuchy een meer voor de hand liggende keuze is voor wenger aangezien hij geilt op franse spelers.

9 augustus 2012 om 19:05

Pardon? Heb jij ooit wel eens gehoord van Bacary Sagna? Want dat is toch wel de beste RB in de hele PL, alhoewel je kan twijfelen of Ivanovic beter is of niet.

9 augustus 2012 om 19:21

Sagna de beste rechtsback in de premier? Zowel Ivanovic,Santon,Jonas,Richards schat ik hoger in. Walker komt net kijken maar die vond ik afgelopen seizoen ook beter.

On:
Cazorla is een aanwinst voor dit Arsenal. Hij past niet in het beleid van Wenger vanwege zijn leeftijd maar juist daarom vind ik het een keer een goede aankoop, geen Ramsey,Gibbs,Jenkinson,Oxlade,Wilshere of een ander veel te jong en onervaren talent maar gewoon een speler die er zal staan.

9 augustus 2012 om 20:19

ja sagna ken ik wel. Afgelopen seizoen niet veel zien spelen, jij? flink geblesseerd geweest. Zoiets moet toch met een degelijke back-up opgevangen worden? Een beetje concurrentie op die positie zou ook niet misstaan. maar bedankt voor je sarcastische reactie;

9 augustus 2012 om 20:53

Waarom zeg je dan 'waarom halen ze niet een capabele rechtsback'; maar 'waarom halen ze geen capabele back-up voor Sagna'. Want Jenkinson is echt een dramatische voetballer. Sagna is 1 van de beste Rb's ter wereld, zowel defensief als aanvallend sterk. De Marcelo onder de Rb's.

Ik ben zo benieuwd naar hoe Cazorla het gaat doen. Bij Spanje kon hij moeiteloos meevoetballen of beter gezegd: hij had daar ook zijn toegevoegde waarde.

Daarnaast...arsenal geeft 18 miljoen uit aan een speler. Dat klinkt normaal tegenwoordig, maar Arsenal geeft bijna nooit zoveel geld uit. Conclusie: Arsenal is hier zo zeker van, deze speler is zo vaak bekeken, dat het wel goed moet gaan komen.

Hij twitterde net trouwens dat hij zeer binnenkort met erg belangrijk nieuws komt....iemand een idee?

Arteta: 'hij is tweebenig, getruct, technisch goed en zal impact hebben'

Maar of hij bij de absolute top hoort.....ik betwijfel het.

Vwb. Cazorla: 1 zwaluw maakt nog geen zomer en vergeet niet dat de PL en de PD een wereld van verschil is. Arsenal heeft Sahin bijna binnen, iedereen vergeet hem in zn opstelling. Als Bayern Martinez niet weet te halen dan halen ze Song.

Szesny
Sagna
Koscielny
Vermaelen
Gibbs
Sahin
Wilshere
Ox
Cazorla
Poldi
Giroud

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren