Voetbalzone

Koeman: 'Clasie en De Vrij verdienen een plek in de Oranje-selectie'

Donderdag, 9 augustus 2012 om 09:10

Bondscoach Louis van Gaal maakt vrijdag zijn definitieve selectie voor de oefeninterland tegen België bekend. In de voorselectie die de opvolger van Bert van Marwijk vorige week prijsgaf zitten twee Feyenoorders, te weten Jordy Clasie en Stefan de Vrij. Volgens Ronald Koeman verdienen beide jongelingen een uitnodiging voor het Nederlands elftal.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Jordy Clasie en Stefan de Vrij moeten worden opgeroepen voor de oefeninterland tegen België

9 augustus 2012 om 09:22

Tegen België zou je ze de kans wel kunnen geven, maar dat geldt eigenlijk wel voor meer spelers.

9 augustus 2012 om 09:24

Daar heb je genoeg talenten die beter zijn, ik zou ze best een kans willen geven.
Al zie ik het meer in Clasie dan in de Vrij...

edit: aanpassing

9 augustus 2012 om 09:53

??

De Vrij is een leuke verdediger maar een beetje timide nog.
Clasie daar in tegen is een geboren leider. Stuurt de mensen voor hem heel goed, dat is een kwaliteit die je hebt of niet.

Ben wel benieuwd welke talenten je het dan over hebt?

9 augustus 2012 om 10:00

Je hebt gelijk, ik had het verkeerd omgezet.

Ik heb het over de talenten in België hé? Zoals Futures grapt...
Daar heb je Hazard, de Bruyne, Witsel, Fellaini, Defour..
Al wel iets ouder (20-23) maar wel meer potentie denk ik...

9 augustus 2012 om 13:04

@ Harm-jan De Vrij een leuke verdediger? Er vanuit gaande dat jij als Feyenoorder alle wedstrijden ziet lijkt me 'een leuke verdediger' een beetje weinig.
De Vrij is het toptalent van Feyenoord in mijn ogen, nóg groter als Clasie. Hij is intelligent, zoekt en heeft altijd de voetballende oplossing en heeft lengte. Hij zou nog wel wat meer body mogen krijgen maar daar kan aan gewerkt worden.
Het valt mij op dat Viergever en Nuytink vaak als de grote verdedigende talenten van Nederland worden bestempeld maar voor mij is dit absoluut Stefan de Vrij. Daarnaast vraag ik mij af of Bruno Martins Indi minder is als een Viergever. Zijn talent word door velen onderschat heb ik het idee. Hij speelt toch die beer van een Brown uit de wedstrijd dinsdag, en is fysiek enorm sterk. Ook het voetballende vermogen van BMI is het laatste jaar enorm gegroeid vind ik. Koeman lijkt dan ook de ideale trainer voor deze jonge verdedigers.

9 augustus 2012 om 10:14

Clasie en De vrij nu in het NL -elftal ??? Dan krijgen we zeker aan de broek van België . Laten ze eerst eens een jaar goed voetballen zonder hun 4 beste voetballers . 5 plaats is hoogste haalbare

9 augustus 2012 om 10:32

Sorry hoor, maar ze hebben (zeker Clasie) vorig seizoen goed gevoetbald en zijn dit jaar ook weer sterk begonnen. Dat Koeman dit uitspreekt is alleen maar zijn spelers meer vertrouwen geven. Of je het daarmee eens bent, moet je zelf weten.

Ik ben het er wel mee eens (feyenoordbril zal er wel geroepen worden), maar ik zou proberen uit te leggen waarom.

De Vrij groeit elke wedstrijd die hij speelt, Heitinga mag met zijn hoofd dan misschien wat meer angst inboezemen dan De Vrij, De Vrij is verdedigend bijna niet minder en voetballend vele malen sterker. Daarbij, noem nog eens een RCV die zoveel gespeelt heeft op 20 jarige leeftijd, zo ontzettend rustig is en aanvoerder bij één van de grotere clubs in Nederland?

Clasie wordt het wat lastiger voor om te spelen, op het middenveld is er wat meer concurrentie, Anita kan daar spelen, De Jong, Strootman, dus wordt het lastiger.
Anita heeft laten zien dat het zijn positie is bij Ajax, maar begon dit seizoen in de oefenwedstrijden vond ik niet heel sterk. De Jong, ik denk dat hij wel gaat spelen, maar dan moet hij wel een nieuwe club vinden, want een wissel gaat niet spelen bij het Nl-elfal. Strootman kun je ook wat dieper zetten, maar heb ik te weinig gevolgd om te zeggen. Clasie kan prima mee met die jongen qua voetballend en inzicht.

9 augustus 2012 om 12:21

Jullie denken echt dat Feyenoord weer in de top van de Eredivisie hoort . Met aankopen uit de middenmoot en een paar leuke jeugdspelers kom je niet bij de eerste 3 , en Feyenoord heeft ook een te smalle selectie om op 3 fronten mee te doen

9 augustus 2012 om 13:11

nee, want ze zijn vorig seizoen natuurlijk ook niet in de top 3 geeindigd...

9 augustus 2012 om 15:12

Nog maar 2 belangrijke wedstrijden (alle 2 verloren)in hun leven gespeeld . Geen enkele wedstrijd om prijzen gevoetbald en dan al in het NL elftal ????? Laten ze maar eerst 50 wedstrijden in 1 seizoen spelen

9 augustus 2012 om 09:22

Laat ze maar ervaring opdoen, af en toe met een oefenwedstrijd mee laten doen zodat ze klaargestoomd worden voor over een paar jaar.
We moeten toch een keertje van die oude garde af en gaan verjongen anders blijf je aankloten!

9 augustus 2012 om 10:54

Voor wie moet je ze selecteren is alleen de vraag? Van Gaal laat de selectie veelal intakt, en als er dan toch 2 talenten bijkomen dan geef ik Viergever en Maher meer kans voor die posities. Maher is duidelijk een groter talent dan Clasie, en ook beter op dit moment. Viergever en De Vrij zie ik allebei zitten, maar ik acht Viergever op dit moment iets verder in zijn ontwikkeling.

9 augustus 2012 om 11:12

Maher is een 10 en Clasie een controleur. Lijken me geen concurrenten van elkaar. Clasie moet ipv v Bommel of de Jong. Strootman zal ook wel een plekje opgeschoven zijn in de pikorde.

De Vrij vind ik beter dan Viergever. Viergever heeft alleen als pre dat hij het al vaker heeft kunnen laten zien op een Europees toneel.

9 augustus 2012 om 11:28

voor vbommel...?
Maher een groter talent dan Clasie?? Feyenoord-az afgelopen seizoen zeker niet gekeken??

9 augustus 2012 om 11:55

Maher is meer een nummer 8. Clasie een nummer 6. In hen zie ik toch de toekomstige duo op het middenveld. Maher is wat eleganter en slimmer zonder de bal, maar de handelingssnelheid van Clasie is gewoon de beste in de Eredivisie. Elke bal is een bal vooruit en voordat hij een bal heeft weet hij altijd al waar die direct naartoe gaat. Tegen grote of kleine tegenstanders, het maakt hem niet uit.

9 augustus 2012 om 13:36

@livinglegend: Maher is een 6 die vorig seizoen uitstekend heeft gespeeld op de 10. Hij is echter vanaf de jeugd al een verdedigende middenvelder en heeft vorig seizoen ook naast Elm gespeeld. Dit seizoen zal hij de positie van Rasmus Elm echter overnemen als controleur. Hij was door Van Marwijk ook geselecteerd voor de positie van controleur en niet als 10.

@feyenoordsam: Dat was 1 wedstrijd aan het einde van een lang en slopend seizoen. Maher was toen kapot. In tegenstelling tot Clasie had Maher een lang seizoen in de benen zitten met Europees en beker voetbal erbij. Het was zijn eerste seizoen en heeft nagenoeg alles gespeeld, volgens mij zelfs het meeste van alle Az'ers. Dan mag je een keertje kapot zijn. Over het gehele seizoen hebben beide spelers een uitstekend seizoen gedraaid. Niks dan lof voor de prestaties van beide spelers, ik denk alleen dat Maher gewoon beter is. En dat is geen schande want op dit moment is Maher denk ik het grootste Nederlandse talent in de eredivisie.

9 augustus 2012 om 09:22

Mee eens! Ze doen het ook erg goed, hoop dat v. Gaal een totaal andere draai gaat geven met het Nederlands elftal en vooral voor veel nieuwe jeugd en dus de toekomst zal gaan. Spelers als de Vrij/ Viergever/ Nuijtink(vervanger Mathijssen), Clasie/ Anita (vervanger v. Bommel) maar ook jongens die voor de backposities kunnen strijden zoals Willems, v. Rijn en evt. Dijks

9 augustus 2012 om 09:24

Ik vond Clasie en de Vrij dinsdag allebei inderdaad heel sterk spelen.
Aangezien het een oefen wedstrijd is zou het naar mijn mening inderdaad logisch zijn om deze spelers te testen.

Zolang ze zich goed blijven ontwikkelen zullend deze jongen echt van waarde kunnen worden in het NL elftal.

9 augustus 2012 om 10:13

Zeker mee eens! Vooral hoop ik dat de vrij sterk blijft spelen, hebben we weer een zekerheidje meer achterin bij Oranje.. Kunnen we heel goed gebruiken op dit moment!

9 augustus 2012 om 09:24

De ervaring hebben ze nodig en kunnen ze gebruiken bij Feyenoord. Ze kunnen uitgroeien tot goede spelers van Oranje, maar zijn nu nog te licht. Laat ze maar debuteren tegen Belgie!

9 augustus 2012 om 09:38

Ik vind de reactie dat ze te licht zijn nergens op slaan
Als je Tegen Kiev zo goed en bepalend kan spelen tegen enkele topspelers, dan ben je echt niet te licht.
Eerst wordt er gezegd dat Feijenoord tegen Kiev weggespeeld zou worden,
'maar als ze over twee wedstrijden hebben laten zien dat ze op zijn minst gelijkwaardig waren , dan wordt dat weer vergeten.
Nee Deze twee spelers zijn Oranje waardig
Stefan de Vrij nog wel meer als Vlaar en Clasie is gewoon voor elk team een aanwinst

9 augustus 2012 om 09:26

Ik heb als Ajacied echt genoten van deze twee spelers tegen Kiev. Hebben geweldig gespeeld en zijn echt een stuk verder dan ik begin van vorig seizoen dacht dat ze ooit zouden komen. Te hopen voor Feyenoord dat ze deze jongens kunnen behouden en ze niet zoals Fer en Wijnaldum moeten verkopen.

Vind overigens dat de Vrij sowieso opgeroepen moet worden. Clasie vind ik dat we nog betere opties voor hebben waaronder Anita, Maher, vd Vaart, de Jong etc. maar dat hangt natuurlijk een beetje af van de nieuwe bondscoach en de speelstijl.

9 augustus 2012 om 09:40

Jij vind Anita beter dan Clasie? En Maher speelt niet in dezelfde rol als Clasie..
Ik geloof dat Clasie beter is als controllerende middenvelder dan Anita.

9 augustus 2012 om 10:00

Anita is samen met Jan Vertonghen vorig jaar aan het eind van het seizoen echt bepalend geweest voor Ajax. En heeft bovendien meer ervaring dan Clasie. Wel zeker niet weg nemen dat Clasie een geweldig talent heeft.

9 augustus 2012 om 10:16

Anita is beter dan Clasie. Dragende speler bij de landskampioen al 2 seizoenen lang en daarnaast al ervaring in Europa. Maakte op 16-jarige leeftijd zijn debuut. Clasie komt natuurlijk net kijken en komend seizoen wordt juist het seizoen dat hij het nog maar eens moet laten zien aangezien er nu voor het eerst druk van buitenaf bij komt kijken. Vorig jaar verwachte niemand iets van Feyenoord en al helemaal niets van Clasie, vandaar.

Maher heeft bij AZ ook gewoon controlerend gespeeld maar je kan er natuurlijk meerdere kanten mee uit. Ga er overigens niet vanuit dat Louis van Gaal met 2 controleurs gaat voetballen. Dat was echt Bert zijn ding, maar het was natuurlijk voetballend dramatisch.

9 augustus 2012 om 10:32

@777 ,sorry maar als je Anita beter vind dan Clasie heb je totaal geen verstand van voetbal.
Anita kan 1 ding heel goed en dat is de tegenstander in de weg lopen.
Clasie kan bijna alles heel goed.

Dat je zelfs deze spelers durft te vergelijken.
Jammer dat je op een voetbal site dit soort dingen moet uitleggen.
Je kijkt toch ook gewoon voetbal of niet?

9 augustus 2012 om 10:52

Over mijn verstand van voetbal hoef je niet te twijfelen. Dat Anita, evenals Urby en nog veel andere geweldige voetballers, altijd bekritiseerd is en dit door iedereen klakkeloos is overgenomen (ook veel Ajacieden) betekent absoluut niet dat ik er geen verstand van zou hebben of dat het daadwerkelijk geen goede speler is.

Hij is altijd verkeerd gebruikt en is sinds de komst van Frank de Boer eindelijk op de juiste positie gezet. Hij was in het eerste jaar een belangrijke schakel voor de landstitel en vorig seizoen was hij allesbepalend voor de landstitel. Vind het een beetje een misplaatste opmerking ''je kijkt toch gewoon voetbal'' want in tegenstelling tot jou, dat kan ik na je kortzichtige reactie wel concluderen, kijk ik elke wedstrijd live in de stadions en daar valt blijkbaar meer te zien dan op tv.

''dat je deze spelers durft te vergelijken'' ?? We hebben het toch over Clasie die nu 1 seizoen gepresteerd heeft (wat ik vooralsnog een goede speler vind) in Feyenoord 1 waarvan iedereen afgelopen seizoen 0,0 verwachtingen van had? Iedereen gaat Clasie en Feyenoord nu in de gaten houden en we zullen dan zien of hij overeind kan blijven.

Sulejmani was ook geweldig, zijn eerste jaar. Helaas al jaren niets meer van die genialiteit mogen zien. Zo zijn er nog wel 400 voorbeelden te noemen. Anita is overeind gebleven en zal in de Engelse competitie jouw ongelijk gaan bewijzen en een revelatie worden. Is het niet dit seizoen dan is het wel volgend seizoen.

9 augustus 2012 om 11:30

Anita werd een half jaar geleden nog bestempeld als niet geschikt voor Ajax...
Dus wat dat betreft heeft clasie al meer laten zien dan hem...

9 augustus 2012 om 12:01

Dat probeer ik net uit te leggen. Door gasten zoals Johan Derksen ja, en dit wordt door het gros van de leden hier klakkeloos overgenomen. Johan noemde hem tot voor kort ''waterdragertje'' van Ajax maar vervolgens moest hij wel ''opeens'' mee met Oranje omdat alle grote spelers met Anita wilden spelen. Binnen Ajax en bij veel trouwe supporters en Ajax volgers is Anita al veel langer een onbetwiste basisspeler.

9 augustus 2012 om 13:52

We hebben Anita gezien tegen Psv... 3 x niks. En ga nou niet zeggen dat is 1 wedstrijd. Want zo speelt Anita altijd. Het is geen lijnen uitzetter, de man die iedereen op zijn plek zet, de ene pass over 30a 40 meter geeft na de andere.
In tegenstelling tot Clasie die dat wel doet.
Vorig jaar ook, ik gok dat Vertonghen meer goals heeft gemaakt dan Anita. Aangezien hij altijd in schoof en Anita lekker achterin bleef.

@ 777,

Heel mooi dat je begint over zijn 16 jarige debuut en al die onzin. Je zegt zelf ook dat hij pas de laatste 2 jaar op zijn plek speelt. Dus al die jaren daarvoor zijn verwaarloosbaar, en niet relevant.

Anita is een leuke balafpakker, maar meer ook niet. Dan heb ik veel liever een Strootman en/of een Clasie die balafpakkers zijn, maar ook tactische spelers die de opbouw kunnen verzorgen. Iets wat Anita totaal Niet kan.

9 augustus 2012 om 18:24

@777

Anita beter als Clasie. hahahahaha sorry hoor maar wat maak jij jezelf nu ongeloofwaardig zeg.

Clasie is in alle opzicht beter als Anita terwijl hij net pas 2 seizoenen betaald voetbal achter de rug heeft. Natuurlijk Anita heeft het aardig gedaan het afgelopen seizoen bij Ajax maar mag dat ook eens eindelijk na zoveel jaren in dienst te zijn geweest. Je zegt het zelf sinds zijn 16e zit hij al bij het eerste. clasie heeft net een jaar erop zitten bij Feyenoord en is nu al de onbetwiste leider. De inzicht en de passes die hij heeft kan Anita alleen maar van dromen.

Sorry hoor maar hier maak jij echt een slechte beurt mee

9 augustus 2012 om 09:58

Je bedoelt toch niet siem de jong mag ik hopen want dat is een clown eerste klas.

9 augustus 2012 om 10:27

Ik bedoelde Nigel de Jong maar clown vind ik iets overdreven voor iemand die zijn club twee keer kampioen heeft gemaakt door op alle beslissende momenten er te staan. Enige speler die nooit door de ondergrens gezakt is en dat konden we van Jan Vertonghen niet zeggen hoor!

9 augustus 2012 om 12:01

Goh, 777, misschien moet jij ook maar eens beginnen met twijfelen aan je verstand over voetbal. Anita kan je echt niet afrekenen op ervaring. Deze jongen speelt al 3/4 seizoenen lang op verschillende posities. Deed het overal best redelijk en heeft vorig jaar na de winterstop super gedraaid! Maar om meer over voetbal te weten, moet jij weten hoe Clasie heeft gedraaid. Hij is niet voor niets de nummer 2 van voetballer van het jaar geworden. Het jaar ervoor heeft Clasie ook extreem goed gespeeld bij Excelsior. Dankzij zijn dieptepasses heeft Guyon Fernandez een transfer naar Feyenoord "gekregen". Clasie is verdedigend zeker weten minder dan Anita, fysiek en conditioneel ook. Alleen voetballend is Clasie zoveel beter dan Anita. In een team dat graag vooruit wilt voetballen heb je meer aan een Clasie.

9 augustus 2012 om 09:26

Het is te hopen dat Clasie per wedstrijd groeit, want met 1 meter 50 in het Nederlands elftl is geen gezicht.
De Vrij is denk ik verder dan Clasie en op het middenveld is veel meer concurentie. Denk dat Clasie nog even geduld moet heben....

9 augustus 2012 om 09:28

Ik heb anders nog nooit andere landen gezien die ons uitlachen om Wesley Sneijder...

9 augustus 2012 om 09:30

Concurrentie is er op elke positie. Vind Clasie niet de mindere t.o.v Strootman om maar een voorbeeld te noemen.

Sneijder is ook 1.20 maar wel een van de beste, lengte zegt niks.

Wat mij betreft gaan we in 2014 het WK in met Anita, Strootman, Clasie en de Jong.

9 augustus 2012 om 18:26

Nee man Anita is niet oranje waardig. Speelt leuk bij Ajax maar hij heeft geen specifieke kwaliteiten die je moet hebben om bij oranje te kunnen spelen.

9 augustus 2012 om 09:29

Ongeloofelijk...toen Clasie vorig jaar bij Feyenoord aan het seizoen begon verwachte niemand iets van hem...en nu een jaar later is het echt één van de sterkhouders. Ik vind hem als type speler veel weghebben van Sneijder...waar Sneijder echter uitblinkt in zijn (tweebenige) baltechniek, hebben ze beide ontzettend veel inzicht en voetbalgogme en maken ze zeer weinig fouten.

De Vrij vindt ik al jaren een prima verdediger, en groeit ook in zijn rol. Voetballend erg sterk, en ik denk dat als hij dit zelf ook gaat beseffen wat hij allemaal kan dat hij daar in de toekomst veel uit kan halen.

9 augustus 2012 om 09:30

Betreft de uitnodiging van Clasie kan ik me nog iets voorstellen, heeft vorig seizoen verrassend vrij constant gevoetbald, voor De Vrij geldt dat duidelijk niet, is zelfs enige tijd uit de basis gespeeld door Martins Indi maar kwam vanwege een schorsing van Nelom weer aan spelen toe.
Momenteel wordt De Vrij wel zeer geforceerd gepushed tot de nieuwe leider van Feyenoord en krijgt zelfs een uitnodiging van Oranje.

9 augustus 2012 om 09:39

Wat voor een mogelijkheden heb je?

Het probleem bij het huidige Nederlands elftal is gewoon de verdediging. Daar zit op dit moment helaas geen echte kwaliteit of grote namen.

Er komt echter een hoop jeugd aan waar veel potentie in zit. Met deze jongens moet je het doen. Mathijssen, Heitinga, Vlaar, Bouma... Dat waren de verdedigers op het afgelopen EK. Dan moet je toch echt gaat kijken naar jeugd; de Vrij, v. Rijn, Indi, Viergever... etc.

9 augustus 2012 om 09:41

Zorg eerst even dat je je feiten kent
De Vrij werd niet uit de basis gespeeld, maar had een zware blessure
Toen hij weer fit was , werd hij gepasseerd omdat het elftal goed draaide en omdat hij nog geen wedstrijdritme had
Dus hij is nooit uit de basis gespeeld

9 augustus 2012 om 09:41

Dat de Vrij uit de selectie is gespeeld was een verdienste van Indi, geen falen van de Vrij. De Vrij is eigenlijk nagenoeg altijd goed. Nu hij zich fysiek ook heeft ontwikkeld lijkt hij mij een toekomstig basisspeler van Oranje.

9 augustus 2012 om 09:42

@gunsmoke: Jij hebt duidelijk geen flauw idee van wat er bij Feyenoord gebeurt. De Vrij is nooit door BMI uit de basis gespeeld, jij mag mij gaan vertellen wanneer dat gebeurd is...
Alleen toen De Vrij geblesseerd was, nam BMI zijn plaats zeer goed in. Dan is het niet meer dan logisch dat De Vrij moet vechten om zn plek terug te krijgen. Iets wat hij gedaan heeft en uiteindelijk ook verdiend heeft.

Daarnaast speelt De Vrij zeer constant en met een hoog niveau (kijk jij de wedstrijden wel eens?). Hij wordt door menig critici genoemd als beste verdediger van de nieuwe lichting.....

Clasie speelde vorig seizoen niet vrij constant. Hij speelde, vooral de tweede seizoenshelft, zeer(!) constant. Haalde minimaal een 7, maar vaak hoger. Op vertonghen na, de beste speler van de eredivisie...

9 augustus 2012 om 09:45

@gunsmoke
Volgens mij hebben we hier niet met een Feyenoorder te maken? Als ik mij niet vergis dan was De Vrij een groot deel van het seizoen zwaar geblesseerd en had hij 'de pech' dat het team goeddraaide tijdens zijn afwezigheid.

Ik snap niet helemaal waarom je stelt dat hij zeer geforceerd gepushed wordt tot nieuwe leider van Feyenoord? Bij Feyenoord is hetzelfde gebeurd als bijvoorbeeld bij Ajax; de aanvoerder is vertrokken en er blijft een jong team over. Daaruit moet een nieuwe aanvoerder gekozen worden en dat heeft niets te maken met 'geforceerd pushen'?

On:
De Vrij verdient in mijn ogen wel een kans bij de selectie van Oranje. De verdediging is een zorgpuntje waar bovendien verjongd moet gaan worden. De Vrij is daarin zeker één van de kandidaten want hoewel hij het afgelopen jaar niet veel gespeeld heeft, heeft hij zeker goede dingen laten zien!

9 augustus 2012 om 09:50

Ik denk (als ajacied zijnde overigens), dat de Vrij een toekomstig topverdediger kan worden. Deze jongen verdient het gezien zijn ontwikkeling in het afgelopen half jaar, waarin hij constant op een hogg nivau heeft gepresteerd, om geselecteerd te worden.

9 augustus 2012 om 09:31

hier zitten veel mensen die voor een andere club zijn als ik maar wees nou eens eerlijk als je kan kiezen tussen anita en clasie. Dan kiest iedereen toch gelijk voor clasie. Anders begrijp je echt het spelletje niet

9 augustus 2012 om 09:35

Ik begrijp het spelletje heel goed, maar Anita is meer ervaren speler en handiger te gebruiken. Mede dankzij hem werd Ajax voor de 31ste keer kampioen.

9 augustus 2012 om 09:35

Controlerend is Anita verreweg de beste op dit moment, geen twijfel mogelijk. Dus het hangt er compleet vanaf hoe Louis wil gaan spelen voor die keuze tussen deze twee heren.

9 augustus 2012 om 09:44

Hoezo is er geen twijfel mogelijk? Ik weet wel zeker dat Clasie controlerend beter speelt dan Anita.
Anita is alleen wat veelzijdiger te gebruiken.
Daarintegen wint Clasie ieder duel en zit hij tussen elke pass in. Zeker dat Clasie beter is dan Anita.

9 augustus 2012 om 10:03

Controlerend verreweg de beste? Bedoel je dan puur in balbezit?

Vind Clasie op dit moment iets sterker dan Anita, hij brengt net iets extra's. Verdediging erg sterk, een echt bijtertje en in balbezit is die ook erg goed. Vind trouwens dat beide spelers een plek in de selectie wel verdienen.

9 augustus 2012 om 10:12

Anita rendeert het beste als verdedigende middenvelder waarbij je hem niet teveel moet laten bemoeien met de aanval. Juist hij stond vorig seizoen op omdat hij eindelijk werd gebruikt op de positie waarin hij momenteel de beste is. Dus juist Anita is niet veelzijdiger, hij werd alleen veelzijdiger gebruikt waardoor hij niet op waarde werd geschat.

Clasie heeft meer inzicht, heeft meer een dieptepass. Anita is feller, kan veel meer gebruikt worden als mandekker op het middenveld, daar waar Clasie minder is.

9 augustus 2012 om 10:15

@ el Fenomeno

Ik vind wel dat Clasie meer toekomst heeft... Anita zit voor mijn gevoel aan z'n top van z'n kunnen.

9 augustus 2012 om 10:19

Dan verschillen we van mening, want ik vind Clasie verdedigend niet minder dan Anita. Kan gebeuren.

9 augustus 2012 om 09:37

Anita en Clasie moeten allebei permanent bij Oranje ter vervanging van vbommel en Schaars.

9 augustus 2012 om 09:44

Ik moet zeggen dat ik Schaars ook niet onverdienstelijk vind spelen bij Sporting. Hij maakt daar ook echt stappen.

9 augustus 2012 om 09:47

Eens. Schaars is gewoon een gevalletje 'net niet' en van Bommel is klaar. Anita en Clasie zijn de meest logische vervangers. Laat die tot het komende WK maar ervaring op doen in Oranje. In de verdediging moet Mathijsen vervangen worden. Dat is een linksbenige speler, dus Nuytink of Viergever zullen hem moeten opvangen. Als stand-in van Heitinga zal Vlaar blijven. Zolang Heitinga blijft zal het voor de Vrij lastig worden on te nestelen in het team.

9 augustus 2012 om 09:48

Gewoon rouleren in de selectie; er zijn op die plaats keuzes zat:
- De Jong
- Schaars
- Strootman
- Clasie
- Anita
- Brama
En daar zullen alleen maar namen bijkomen denk/hoop ik

9 augustus 2012 om 09:57

Lol, Brama? De Jong? Die kunnen alle twee niet mee.

9 augustus 2012 om 09:59

Hij bedoelt Nigel de Jong ;

9 augustus 2012 om 10:01

@branflr.-
Onzin; die twee hebben voldoende kwaliteiten voor Oranje en brengen ook ervaring met zich mee. Het zijn niet de beste voetballers maar wel goede balafpakkers. Maher is bijvoorbeeld een betere voetballer dan die twee, maar als je een middenveld met Sneijder en Van der Vaart (ik noem maar wat) hebt, dan heb je al voetballend vermogen genoeg en heb je juist meer behoefte aan een balafpakker.

9 augustus 2012 om 10:08

Haal Brama maar weg en ik vind dat Strootman ook geen streepje meer voor heeft op de andere middenvelders.

9 augustus 2012 om 10:14

Niemand heeft een streepje voor wat mij betreft; daarom allemaal een kans geven ;

9 augustus 2012 om 10:31

Oh jah dom, dacht even niet aan Nigel. Maar aan Siem de Jong....

9 augustus 2012 om 10:37

Grapjas, hij heeft tijdje iets minder gespeeld ( vorige 2e seizoenshelft) maar hij is sowieso een goeie speler om te hebben. Je zag ook duidelijk dat strootman veel beter speelde tegen Ajax met vanbommel.

9 augustus 2012 om 10:55

Je moet mensen een kans geven die in aanmerking komen voor Oranje. Brama is niet van dat niveau en heeft afgelopen seizoen ook niet goed gepresteerd.

9 augustus 2012 om 18:29

Brama ????

Dommie ???

9 augustus 2012 om 20:18

Heel goed gelezen knul!

9 augustus 2012 om 09:49

En Strootman is niet goed genoeg meer? Zie in hem de opvolger van van Bommel.clasie is in de nabije toekomst de opvolger van Nigel de Jong. Die brengt veel te weinig. Beiden zijn goed in de opbouw en staan verdedigend ook hun mannetje. Daarnaast hebben we nog Maher. Kortom het kan weer veel luxe oplevering op het middenveld. De Vrij had ik graag willen zien in de Cl.
Kiev is van het niveau Ajax/psv. Ben benieuwd of hij zich staande kan houden tegen de Europese top/subtop!

9 augustus 2012 om 09:33

Nou, in het slechtste (kinderachtigste) geval heeft Koeman met deze opmerking verzekerd dat ze dit jaar zowieso niet opgeroepen gaan worden gezien het verleden van beide heren.

Verder vind ik Clasie op de goeie weg zijn, maar wil hem dit jaar nog zien spelen om te kijken of hij die goeie lijn voortzet. De Vrij idem eigenlijk, maar beide absoluut op de goeie weg.

9 augustus 2012 om 09:47

Clasie op de goede weg? Hierboven durf je te benoemen dan Anita verreweg de betere is en bij Clasie zeg je nu hij is op de goede weg en ik moet het nog even zien..
Waar Anita nog maar een half jaar heeft laten zien te kunnen ballen en Clasie een heel seizoen elke wedstrijd een 8 wist te halen..
Zet je Ajax bril af!

9 augustus 2012 om 09:58

waar zegt hij iets over anita, man. Doe jij je ril eens opzetten. Ben wel eens dat clasie die lijn het hele seizoen al heeft laten zien. Maar je kan van anita zeggen wat je wilt, die acht maanden, dat hij zeer goed rendeerde komt vooral dat de boer hem toen op de goede plek heeft gezet, dus kan hij ook niet het hele seizoen het beste spelen.

9 augustus 2012 om 10:10

Anita was belangrijke speler in het team dat kampioen werd. Daar had hij een zeer belangrijk aandeel in.

Clasie was belangrijke speler in het team dat 2e werd en de 2e voorronde van de Champions League niet haalde. Daar had hij een zeer belangrijk aandeel in. (positief bedoeld)

Wie heeft er meer recht op een plekkie?
Ik denk dat beide gewoon goed vergelijkbaar zijn. Scheelt niet zoveel qua kwaliteit.

9 augustus 2012 om 10:34

@ elmo1981

Wat is er mis met die stelling van mij dan? Als ik erna zou beweren dat ik vind dat Clasie eigenlijk de beste is zou het vreemd zijn gezien mijn vorige post, maar hier miszeg ik niks hoor.

Ik wil wel eens zien hoe hij zich houdt in internationale wedstrijden.. dat hij het goed heeft gedaan tegen Kiev is prima, maar als je dat afzet tegen de internationale ervaring die Anita op zijn naam heeft staan (nieteens op z'n favo positie overigens) dan zit daar een verschil in en dat moet ik eerst nog maar even zien.....

Op basis van welke wedstrijden heeft Clasie die gemiddelde 8 verdiend dan? Juist.. in nationale wedstrijden... zit een redelijk verschil in hoor.. één zwaluw maakt nog geen zomer...

9 augustus 2012 om 11:25

@jolano, waat hij iets over anita zegt? Scroll eens even naar boven.....

9 augustus 2012 om 11:28

Wat is Europese ervaring... Maakt dat je ineens een betere speler?
Daarbij heeft Anita pas laten zien dat hij kan ballen sinds hij op het middenveld staat, dat is exact 6 maanden voetbal...
Maar je bent een ster in je eigen speler ophemelen en als argument dat hij beter is... Internationale ervaring...
Heb jij Clasie uberhaubt wel gevolgd? Hij is zoveel beter dan Anita.

9 augustus 2012 om 11:58

Als je kijkt naar middelen en de rest van het materiaal vind ik de prestatie van Feyenoord veel indrukwekkender dan die van Ajax. Clasie''s rol vorig jaar was veel bepalender dan die van Anita.
Tuurlijk Anita speelde eind vorig seizoen prima, maar puur omdat er door hem eindelijk een beetje venijn in die apatische jongens ging zitten.

9 augustus 2012 om 10:13

Clasie was bij Excelsior al heel goed bezig en hij heeft vorig seizoen bewezen dat hij toe is aan een kans in Oranje. Strootman, Anita, Maher speelden ook pas één seizoen goed en die verdienen het wel? Ik zou gewoon iedereen een kans geven.

9 augustus 2012 om 10:27

@ Fenomeno

Het is onzin een argument kracht bij te zetten door te stellen dat Clasie bij Excelsior al goed bezig was, Strootman was dat bij sparta ook en iedere speler is dat geweest aangezien ze nu op het niveau spelen wat ze aankunnen, dus het verleden benoemen waardoor ze nu staan waar ze staan is lariekoek.

Verder verwijs ik je ook even naar de internationale ervaring die Anita heeft ten opzichte van Clasie die vorig seizoen nul wedstrijden heeft gespeeld. Anita heeft ook daarin veel meer ervaring, zelden op zijn best renderende plek gezet, maar toch erg veel wedstrijden gespeeld. Verder heb je mij niks over Maher zien schrijven, die vind ik verreweg nog niet goed genoeg voor Oranje.

9 augustus 2012 om 10:43

Van maher zou ik het snappen, maar strootman en Anita niet, gezien strootman bij Utrecht al goed speelde en het nl eftal, plus nog 1 goed seizoenshelft bij PSV, kun je hem niet afschrijven. En gezien hij tegen Ajax met vanbommel speelde, had hij meer ruimte en speelde hij beter. Met Anita zou ik een kan geven in nl. En kijken hoe hij zich staande houd.

9 augustus 2012 om 10:51

Dit is een selectie voor een oefenwedstrijd en Clasie heeft zich een lang seizoen, 34 wedstrijden, gewoon bewezen en daarom verdient die wel een kans. Als ik Clasie tegen een Kiev zie spelen, zonder Europese ervaring, maar wel gewoon een hele goede wedstrijd spelen, dan maakt dat gebrek aan Europese ervaring niet zoveel uit.

9 augustus 2012 om 13:23

@ajaxwestham

ja allemaal leuk en aardig die ervaring, maar was Anita dan goed in die europese wedstrijden? Het gaat om hoe die speelde in die wedstrijden.. niet de ervaring.
Wellicht speelde die wel heel erg slecht en kwam die niet mee op het niveau.. toch maar selecteren want hij heeft europese ervaring? .

Clasie zijn talent kom je niet omheen, daarom werd die al meteen voor de leeuwen gegooid op het middenveld. Anita daarintegen switch van de ene positie naar de andere. Anita kan de bal afpakken en een bal inspelen, Clasie kan dit ook en heeft nog een steek/cross bal in huis.

9 augustus 2012 om 09:36

Het is sowieso handig om talentvolle spelers bij de voorselectie te halen. Je kan natuurlijk best óf wat meer mensen selecteren en twee dagen mee laten trainen óf wat meer rouleren. Of probeer Jong Oranje en het grote Oranje wat meer te integreren? Misschien dat het niet allemaal directe versterkingen zijn maar het is goed voor die jongens en voor Van Gaal handig om ze eens aan het werk te zien.

Als je even kijkt wat er aan spelers rondloopt die nu al een vaste waarde zijn op eredivisieniveau (of hoger) maar die nog niet (vaak) bij Oranje zitten, dan wordt je toch wel vrolijk:
- Fer
- Wijnaldum
- Gouweleeuw
- Clasie
- De Vrij
- Viergever
- Van Rhijn
- Van Dijk
- Mulder
- Maher
- Willems
- Van Wolfswinkel
- Narsingh
- .....
En dan zal ik er ongetwijfeld nog een hoop vergeten!

9 augustus 2012 om 09:52

Ja en dan is het belachelijk dan Bertje afgelopen EK spelers erbij haalt als:

Bouma
Kuijt (kan mss nog wel maar heb voortaan liever een talent)
Vlaar
Boulahrouz

Op zo'n lijst zou menig ander land jaloers zijn denk ik. Er zit zeker veel potentie in de spelers die jij noemt

9 augustus 2012 om 11:25

Beetje offtopic om nu over naam van Bert van Marwijk te beginnen, niet?
Irrelevant ook als je t mij vraagt.
Dammie is ook erg denigrerend tegenover de stad Amsterdam. Mag je ook even je naam aanpassen als je je ergert aan verkleinwoordjes.

De lijst met namen was inderdaad een grote gok, maar vooraf al hoorde vanuit alle hoeken en gaten dat het foute keuzes waren. Dat kan je niet ontkennen.
Welke meerwaarde heeft Bouma nou eigenlijk?
Wellicht zijn de namen die jij noemt te onervaren nog voor dat werk maargoed, dan moet je talent en ervaring tegen elkaar wegkruisen... En daar zijn de meningen nogal over verdeelt denk ik.

9 augustus 2012 om 11:43

Dammie zal nooit denigrerend zijn over de stad Amsterdam want dat is de stad waar hij zelf woont en is opgegroeid

Als je achter iemands naam een verklein woordje plakt, dan kleineer je hem bewust en dat lijkt me toch niet echt nodig? Je hebt niet met hem geknikkerd en hij is ook niet je kleine broertje; deze man hebben wij twee jaar geleden allemaal bejubeld omdat hij ons naar de Wk-finale heeft gebracht. Dus ga dan niet hier de stoere jongen uithangen om hem 'bertje' te noemen...

9 augustus 2012 om 11:53

Allemachtig zeg wat kan jij dr een probleem van maken.
Grow up man en ga niet zo moeilijk doen over een 'bijnaam' van iemand.

Wat ben jij een buitengewoon triest persoon dat je daar hele discussies over gaat houden...

Bertje zal nooit denigrerend zijn over Bert van Marwijk, want dat was de bondscoach van mijn land dus ik mag dat zeggen...

9 augustus 2012 om 12:27

Ongelooflijk wat een wereldvreemde graptoeters er toch op deze wereld rondlopen! Als er iemand hier eens een poging zou moeten wagen om zich naar zijn leeftijd te gaan gedragen, dan ben jij het wel. Leg mij nu eens uit waarom je het nodig vindt om de naam van iemand te moeten verkleinen? Heeft dat enige meerwaarde aan een discussie? Vind je jezelf daardoor een grote knul?

En ja, ik maak daar nu even een punt van omdat ik het -zoals je merkt- diep en diep triest vind dat mensen dit nodig menen te hebben. Hoewel het natuurlijk ook meteen de zwakte van je post aangeeft als je het van een verkleinwoordje moet hebben om je punt te maken. En ik weet ook wel dat je waarschijnlijk twee jaar geleden hard hebt lopen juichen en trots was op Oranje en Van Marwijk en dat je als je oog in oog met de beste man zou staan het niet eens in je hoofd zou halen om hem bij zijn voornaam te noemen, laat staan om zijn naam te verkleinen.

En nee, de heer Van Marwijk zal nooit denigrerend over zichtzelf doen , maar wie denk jij wel niet wie je bent dat jij dat wel zou moeten/mogen doen?

9 augustus 2012 om 12:35

Blijf het grappig vinden dat jij een verklein woordje in je naam hebt en mij erop wijst dat ik dat niet mag doen.

En ja, 2 jaar geleden stond ik ook te juichen ja, om 'bertje'... toen was ik trots op me 'landje'.

Alsof bertje het wat zou interesseren dat ik hem zo noem.

Je gaat trouwens aardig offtopic nu, dacht dat je je daar aan ergert als andere dat doen, waarom jij zelf nu wel dan?

9 augustus 2012 om 12:48

Uhmmm, ik weet niet hoor maar allebei de keren dat hij trainer was van Feyenoord noemden bijna alle fans hem Bertje of vaak zelfs Beertje en daar had de beste man echt totaal geen problemen mee.

9 augustus 2012 om 12:49

Grappig dat je alleen maar met modder blijft gooien en niet kan uitleggen waarom je zo mans bent om Van Marwijk's naam af te korten maar dat je wel compleet flipt op het moment dat iemand zegt dat het kleinerend is :

Nogmaals, bijzonder triest dat je dit 'nodig denkt te hebben'! Het zegt meer over jou dan over de kwaliteiten van Van Marwijk. En nee, die zal zich inderdaad niet druk maken over het feit dat een internetheld dit doet want hoewel hij voor jou een belangrijk persoon is (geweest), besta jij voor hem niet en zul je dat waarschijnlijk ook nooit doen. Maar dat rechtvaardigt nog steeds niet het afkorten van een naam

In mijn naam staat geen verkleinwoordje, en als dat er al in zou zitten dan is dat mijn eigen keuze voor mijn eigen naam. Bovendien heeft Dammie werkelijk waar niets met de stad Amsterdam te maken; niet zelf conclusies trekken en die als waarheid gaan zien, knul!

P.s. Maak je geen zorgen, ik heb allang gemeld dat ze deze hele meuk moeten verwijderen.

9 augustus 2012 om 12:50

@scotsman
Dat is een andere context; deze held op sokken gebruikt dit niet als koosnaam maar om hem af te zeiken ;

9 augustus 2012 om 10:15

Wordt je daar blij van? Dat mag..
Maar als Mulder ooit in Oranje komt stop ik met het kijken van Nederlandse Interlands.
Hij doet het soms echt wel leuk, maar in belangrijke wedstrijden maakt hij bijna altijd een blunder. Feyenoord heeft het goed gedaan in de Champions League, (ook Mulder hoor) maar die ene blunder van hem blijkt toch doorslaggevend. (ja ook de gemiste kansen)

9 augustus 2012 om 11:08

@tim101
Het gaat niet zo zeer om de namen, maar om het idee om spelers die 'eraan zitten te komen' eens te laten snuffelen aan Oranje. Waarom zou je Mulder (of maak er Zoet/vermeer etc van) niet af en toe meenemen? Een goede ervaring voor hem, Van Gaal ziet hem van dichtbij en spelen zal hij toch wel niet.

Daarmee voorkom je ook wat er tijdens het EK gebeurt, dat je erachter komt dat er op bepaalde posities geen echte alternatieven zijn en je spelers meeneemt naar een eindtoernooi die nog nooit zijn geselecteerd.

9 augustus 2012 om 11:16

Sorry hoor, maar je gaat een hele lijst met namen opnoemen en vervolgens zeggen dat de namen niet belangrijk zijn?
Neem dan ook de moeite niet om al die namen op te noemen lijkt me.
Maar je hebt wel voor een groot deel gelijk, dat er alternatieven moeten zijn. Dat zal van Gaal ook wel begrijpen lijkt me.

9 augustus 2012 om 11:37

Ik geef volgens mij al vanaf de eerste post aan dat het lijstje met namen bij lange na niet compleet is en uit de losse heup is opgesteld. Ik vind het dan ook beetje vreemd dat je mij nu gaat verwijten dat de ene persoon wel op de lijst staat en de ander niet?

9 augustus 2012 om 11:52

Ik verwijt je toch helemaal niet dat de een er op staat en de ander niet?
Ik gaf alleen aan dat er 1 speler tussenzit. (je maakt zelf het lijstje) die naar mijn mening nooit zal voldoen in Oranje.
Dat je lijst niet compleet is, heb je duidelijk gezegd. Maar je zet er niet bij dat je spelers in je lijst zet die eigenlijk niet goed zijn. Maargoed, zinloze discussie in principe. Geen nut. Fijne dag toegewenst.(oprecht)

9 augustus 2012 om 13:13

Hoe is t Edwin van der Sar vergaan dan? Te min voor Juventus, daarna via Fulham bij Manchester United uitgegroeid tot misschien wel de beste keeper van de wereld.

OT: Koeman heeft hier gewoon gelijk dat Clasie, maar ook zeker De Vrij en plaats verdienen. Juist nu er een nieuwe coach is, wordt het belangrijk om vele spelers uit te testen. Deze twee (niet alleen deze 2!) hebben vorig jaar een uitstekend seizoen gedraaid, het wordt dus tijd om ze op een hoger podium te testen.

9 augustus 2012 om 13:28

Edwin van Sar was in zijn jonge jaren een topkeeper voor de ere-divisie. BIj Ajax waar hij onder de Champions League won en nog een keertje tweede werd presteerde hij al top en werd vrij snel eerste keeper van Oranje.
Vervolgens ging hij naar Juventus, waar hij het niet eens heel slecht deed, maar na 1 jaar werd Buffon gehaald en had hij geen enkele kans meer, (niet eens direct om kwaliteit). Vervolgens zoals je zegt (op latere leeftijd al) via Fulham naar Manchester en daar bewees hij weer (ja weer) dat hij 1 van de beste ter wereld was.
Wil je de man van meer dan 100 interlands vergelijken met Mulder?
Sar maakte die blunders niet in zijn jonge jaren.

Aan je tweede alinea heb ik verder niets toe te voegen, totaal mee eens.

9 augustus 2012 om 09:51

Wat ik al vanaf het begin riep. Clasie hoort in Oranje. Wat geweldenaar. Je zag het begin vorig seizoen al. Veel zeiden, hij moet nog wennen, komt net van Excelsior af, maar je zag het aan alles.

Clasie is beter dan welke verdedigende middenvelder dan ook. Zelfs beter dan Nigel de Jong. Wanneer Clasie opgeroepen zal worden, zal hij ook in de selectie blijven, dat zal v Gaal ook inzien wanneer hij hem daadwerkelijk selecteert.

Maar waarom zou hij hem niet selecteren? Schaars, Maher en Anita zijn de mindere en Strootman is niet beter.

9 augustus 2012 om 09:56

Hohoho......ik denk dat Clasie wel een kans verdient om eens te laten zien wat hij kan maar je slaat nu een beetje door. Het is een goede speler maar 'beter dan welke verdedigende middenvelder dan ook' is wel weer overdreven.

9 augustus 2012 om 09:57

Wie is beter dan? Alleen Strootman zie ik op het zelfde niveau zitten. De andere zijn de mindere tav Clasie.

9 augustus 2012 om 10:05

Anita en Maher zitten op hetzelfde niveau en hebben ongeveer hetzelfde laten zien als Clasie; namelijk één goed seizoen in de eredivisie. Ik snap dat jij met een wat andere blik naar Clasie kijkt dan ik maar het is niet reeel om hem boven die twee te plaatsen op dit moment. Bovendien zijn alle drie toch iets andere types.

Verder vind ik Nigel de Jong in potentie de beste verdedigende middenvelder die we hebben, mits hij zich dienend opstelt en geen gekke/wilde dingen doet en denkt dat hij Sneijder is en dus het spel moet maken.

9 augustus 2012 om 10:12

forzae
nounou ik vind strootman die een geweldig slecht seizoen achter de rug heeft toch niet beter als anita met een geweldig laatste periode (toen hij als verdedigende middevelder speelde) en ik vind anita beter als clasie.

9 augustus 2012 om 10:23

Anita speelde leuk bij een goed draaiend ajax. Tegen PSV was heel ajax zwak en ook Anita was zwak. Clasie speelt altijd goed, ook als de rest minder speelt. Dat is een verschil die je niet kan missen.

AZ volg ik een stuk minder en kan dus niet heel goed over Maher oordelen, maar als je kijkt naar cijfers die worden gegeven, dan is Clasie daarin toch de meerdere.

De Jong is een leuke fysieke speler, maar dan houdt het ook snel op. Het is geen speler die veel overzicht heeft, het is geen speler die een pass over 20 meter geeft. Een leuke speler als je net als v Marwijk met 2 verdedigende middenvelder speelt en in dienst speelt van de ander. Maar dan kan je beter Clasie en Strootman samen hebben. Ik denk ook dat dat het tandem gaat worden.

Schaars heb ik nooit wat gevonden, leuk fysiek, heeft ook wel een pass en overzicht, maar het is het allemaal net niet.

Strootman, tsja dat is gewoon een klassebak, net als Clasie.

9 augustus 2012 om 11:23

@jjiipp

Strootman een slecht seizoen achter de rug?

Het eerste half jaar was hij gewoon de beste van de Eredivisie terwijl Anita nergens te bekennen was en het 2de seizoenshelft was het precies andersom. De enigste speler die een heel seizoen op niveau heeft gespeeld is Jordy Clasie. Maar ik moet dat nog eens zien of Clasie zijn niveau weer haalt, Strootman weer zijn oude niveau haalt en Anita zo door kan blijven spelen zonder Vertongen en waarschijnlijk Janssen. Fer, Wijnaldum, Maher, Duarte en Van Ginkel moeten we natuurlijk niet vergeten hebben allemaal de potentie om het Nederlands elftal te halen.

9 augustus 2012 om 10:09

Inderdaad. Clasie is een van die zeldzame one-touch voetballers die, hoe zeer ze ook onder druk worden gezet of hoe hoog het tempo van de wedstrijd ook is, altijd een oplossing weten te vinden. De manier waarop hij dinsdag en het middenveld van Kiev ontregelde en zelf iedere aanval op wist te zetten was van verbluffend hoog niveau.

9 augustus 2012 om 10:24

Niet normaal he. Ook zo simpel weg draaien terwijl er 3 middenvelders van Kiev om hem heen stonden en direct erna een crosspass over 30 meter in de voeten. Dat zijn dingen die een speler op die positie moet hebben en dat heeft Clasie.

Ook nog is een speler die zoals Koeman al aangeeft, wanneer hij druk moet zetten en wanneer niet.

9 augustus 2012 om 09:54

Ik vind dat die twee er bij moeten zijn, ze zijn echt geweldig, clasie is een rots bij feyenoord, hoe hij de ballen afpakt. Een genoot om naar te kijken. De vrij is soms nog onzeker, maar heel soms maar. Dus van gaal zou goed doen om hun een kans te geven.

9 augustus 2012 om 09:57

Ik vind dat het tijd is dat alle trainers ophouden met campagne voeren voor hun spelers.het is al erg genoeg dat alle fans (of 99 procent) hier met hun clubbril spelers als ''de beste'' beschouwen.

Koeman wil Clasie en de Vrij, de Boer wil weer Ajacieden, Advocaat wil zijn spelers promoten. Zo kan ik nog wel even door gaan. Het is al erg genoeg dat we al die praatjes hebben van die verkiezingen in Den Haag. Laten we gewoon van Gaal z'n job doen en ophouden met die 'verkiezingscampagne' om spelers naar voren te schuiven. Clasie en de Vrij zijn goede spelers, maar er zijn gelukkig meer jonge spelers die een kans verdienen.

Laat die trainers gewoon bezig zijn met hun club en geef van Gaal nu de ruimte om langzaam iets te gaan bouwen.

9 augustus 2012 om 10:01

Ja ik persoonlijk denk dat de Vrij een basisplaats ga verdienen in oranje.als je kijk wat voor rust hij uitstraal en hoe slim hij is in zijn akties is echt ongekend.
Als je kijk hoe hij zich staande wist te houden tegen kiev.ja de vrij is echt een klasbak.

Clasie ja ook super goed zou alleen iets dieper moeten spelen.dan kan hij echt beslissend zijn.ik hoop ook echt wel dat van Gaal ze beide meeneem ze worden er alleen maar beter van.

Ik hoop dat van Gaal idd ook ga doorselecteren.een Jaar de tijd om er een mooi team van te maken en we hebben potentie zat.

9 augustus 2012 om 10:04

Deze twee spelers horen zeker thuis in oranje speelden vorig seizoen al geweldig en trekken die lijn goed door deze spelers gaan veel geld op leveren, nu maar hopen dat ze nog een paar jar blijven!

9 augustus 2012 om 10:15

Clasie is fantastisch, die moet hij sowieso een kans geven. De Vrij ook, maar ik vind Clasie toch veel beter ook al is het een andere positie. De Vrij - Hetinginga achterin, kan mooi

9 augustus 2012 om 10:35

Beide zeer goede spelers die een erg sterke ontwikkeling door maken. Deze gasten verdien een kans net als van Rhijn.

Ook met oog op de toekomst is het verstandig om deze gasten er nu al bij te halen

9 augustus 2012 om 10:49

Ze verdienen op basis van hun prestaties wel een kans eens te laten zien wat ze kunnen.
Maar een basisplaats bij Oranje gaat me te ver.

Centraal achterin zou ik Vlaar misschien wel een kans geven nu hij in Engeland speelt.
Deed het niet onaardig laatste tijd in Oranje.

Clasie verbaast me wel hoe hij zich ontwikkeld maar ik denk dat er nog steeds genoeg andere en betere alternatieven zijn. Wellicht wordt Clasie de nieuwe Sneijder in de toekomst maar twijfel er nu nog aan.

Maar geef jongens als Clasie, de Vrij, van Rhijn, misschien Buttner maar eens gewoon de kans in oefenwedstrijden.

9 augustus 2012 om 11:36

Ik ga al acht seizoenen naar De Kuip en geloof me De Vrij is echt al anderhalf jaar beter dan Vlaar, zelfs Vlaar zegt dat. De Vrij is veel harder en agressiever dan Vlaar. Bovendien heeft Vlaar pas 1 oefenwedstrijd gespeeld voor Aston Villa en die heeft hij met 3-1 verloren van Nottingham Forrest en toen speelde hij niet best.

9 augustus 2012 om 12:10

Voor mijn gevoel is het juist het tegenovergestelde.
Ik vind de Vrij heel erg soft en terughoudend overkomen.

Ik kan er verder niet echt over oordelen, ik zie beide niet wekelijks spelen. Vind alleen wel dat Vlaar een goede indruk heeft achtergelaten bij Oranje.

Clasie geef ik nog een wedstrijd of 10, als hij dan weer zijn niveau haalt van vorig jaar kan van Gaal niet meer om hem heen.

9 augustus 2012 om 11:33

Ik vind De Vrij de meest onderschatte verdediger van de Eredivisie. Die vent heeft alles wat een moderne verdediger nodig heeft. Hij is ontzettend snel, kan waanzinnig goed opbouwen (zowel qua crosspassing als qua dribbelen) en is ook bikkelhard hoor, vergis je niet. Hij oogt wat timide omdat hij altijd naast die beer van een Vlaar heeft gestaan, maar elke Feyenoorder zal je zeggen (zelfs Vlaar heeft dat altijd gezegd) dat De Vrij veel harder en gemener is dan Vlaar. Stefan gaat, zoals dat een goed gereformeerde betaamt, echt over lijken om die nul maar te houden. Daarnaast is het ook nog eens de nuchterheid zelve, die is niet van de wijs te brengen. Ook is hij lang: 1.89 meter. En boven alles is hij pas twintig jaar!

Er wordt weleens gezegd dat De Vrij timide is, of in ieder geval timide oogt. Qua verdedigen is dat echt niet zo, hij zit overal tussen en is behoorlijk agressief. Maar qua persoonlijkheid is dat inderdaad zo. Ik vind dat juist prachtig. De beste man speelt met zijn twintig jaar al vier jaar in de basis van Feyenoord, de tweede club van Nederland (doet even pijn om dit te typen, maar goed) en is nu zelfs aanvoerder. Maar als je hem hoort praten in interviews is hij de bescheidenheid zelve. Dat is weleens anders geweest bij Feyenoord met jonge gasten. Denk aan hoe irritant Van Persie was toen hij doorbrak, hoe irritant Cabral nu is, hoe irritant Biseswar was, hoe lui en ongeïnteresseerd Fer in zijn laatste seizoen bij Feyenoord was, Luigi Bruins idem dito.

En Clasie is gewoon een held. Zoveel loopvermogen, zo agressief en oplettend en ook zo''n mooie traptechniek met beide voeten. Vooral zijn passing is geweldig. Alleen zie je hem eigenlijk nooit op doel schieten. Ik ben weleens benieuwd hoe Clasie het zou doen als nummer 10. Gewoon de opstelling als tegen Kiev, maar dan Clasie op de plek van Immers zetten en dan Vormer op het middenveld. Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!

9 augustus 2012 om 11:47

Zeker twee jongens die in de toekomst vaste krachten voor het Ned elftal kunnen worden. In ieder geval Clasie vind ik echt een geweldig talent. Als hij dit jaar de lijn van vorig seizoen doortrekt denk ik dat er al wel eens interesse uit het buitenland zou kunnen komen. Oranje moet ook al naar de toekomst gaan kijken. Wat dat betreft is Van Gaal de juiste man. Als hij iets bewezen heeft is het wel het inpassen van jonge spelers heel goed te kunnen. Maar laten we wel reëel blijven. Jongens als Clasie, De Vrij, van Rhijn, Maher of Strootman hebben nog een lange weg te gaan. Of dit de spelers zijn die in de toekomst echt bij een absolute topclub terecht komen en dus het Ned elftal naar het niveau van een Duitsland of Spanje kunnen brengen, dan heb ik mijn twijfels. Misschien komt het WK in Brazilie nog wat te vroeg.

9 augustus 2012 om 12:11

Goed genoeg is oud genoeg vind ik altijd. En wie moet je anders meenemen naar Brazilië? Als je even meekijkt naar de selectie van Euro 2012 en dan 2 jaar optelt bij alle veldspelers van 27 jaar en ouder:

Mathijsen is dan 34, Heitinga 30, Bouma 35, Kuyt 33, Huntelaar 30, Sneijder 29, Robben 30, Vlaar 29, Schaars 30, Van Persie 30, Boulahrouz 32, Van der Vaart 30, Nigel de Jong 29.

Dan krijg je toch wel een selectie met een behoorlijk hoge gemiddelde leeftijd. Bijna de helft van je selectie is dan de 30 gepasseerd of komt in de buurt. Meer dan de helft is dan over zijn piek heen als je het mij vraagt.

Als je wilt verjongen is volgens mij juist nu het moment, nu heb je nog twee jaar om ze in te passen. Misschien niet gelijk in de basis, maar sowieso wel als invallers. Als je straks bijvoorbeeld 6 maanden voor het begin van het WK erachter komt dat je selectie eigenlijk toch wel wat oud is en niet helemaal fit heb je nog maar verdomd weinig tijd om ze te laten wennen aan Oranje en het niveau. Als Louis verstand en ballen heeft (aan beiden heb ik niet altijd getwijfeld) begint hij nu alvast met verversen.

9 augustus 2012 om 13:12

Je hebt gelijk. Goed genoeg is oud genoeg. Ik ga er ook eigenlijk van uit dat er in Brazilie al veel jonge spelers bij zullen zijn. Met te vroeg bedoelde ik eigenlijk meer qua niveau. Ik verwacht niet dat Oranje daar een rol van betekenis kan gaan spelen. Twee jaar later moeten die nieuwe jongens er echt staan en dus ook bij echte grote clubs spelen wil Oranje weer mee kunnen doen om de prijzen.

9 augustus 2012 om 12:15

We kunnen met ze allen blij zijn dat deze 2 jongens zich zo sensationeel ontwikkelen bij Feyenoord. Beiden waren ontzettend goed in de wedstrijd tegen Kiev.

Erg goed voor het Nl's elftal. Ik zou De Vrij al gewoon proberen. Slechter als het duo Heitinga/mathijsen kan ie het toch al bijna niet doen. Gooi die jongen gewoon een x voor de leeuwen!

9 augustus 2012 om 12:59

Mensen die hier ook gaan zeggen dat Anita beter is dan Clasie, sorry hoor maar dan begrijp je echt niks van voetbal. Anita is een simpele balveroveraar terwijl Clasie ballen verovert, maar ook nog het spel verdeelt, heel snel is, het tempo bepaalt, altijd een goede voortzetting heeft en ook nog een goede trap heeft.

9 augustus 2012 om 13:02

Ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zeggen dat Anita beter is dan Clasie. Dan heb je er dus echt geen kijk op. Clasie is de beste middenvelder van de eredivisie. Hij heeft alle kenmerken van een topper:

1. Zijn handelingssnelheid is subliem
2. Hij heeft inzicht
3. Hij heeft een goede trap
4. Ondanks zijn lengte wint hij ontzettend veel duels
5. Hij verzaakt nooit en laat de rest van het team beter voetballen

Al deze vijf punten zijn gewoon 100% waar, daar valt niet over te twisten. Daarom is Clasie de beste middenvelder van de eredivisie.

9 augustus 2012 om 13:18

Die vijf punten hadden net zo goed op Anita van toepassing kunnen zijn, eigenlijk ook op Strootman of Maher. Die bezitten die kwaliteiten ook. Vind de discussie ook niet zo interessant. Beide doen het gewoon hartstikke goed en zijn de toekomst van Oranje.

9 augustus 2012 om 14:22

Ik kan me er wel in vinden en voor de positie van controleur voor de verdediging zitten we de komende jaren wel goed met jongens als: Clasie, Anita en Strootman toch? Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat Nigel de Jong wel de eerste keuze zal zijn. Is een breker, voetballend ook sterk en hij moet samen met Sneijder degene worden die de boel op sleeptouw gaan nemen in het 'nieuwe' Oranje. Achterin zal Willems wel de nieuwe linksback worden (potentie is enorm) en voor de rechtsback positie zitten we ook goed met de Ajacieden van der Wiel en van Rhijn. De linkercentrale positie zou ik geven aan Viergever, de opvolger van Mathijssen die gewoon niet meer goed genoeg is. Rechts centraal hebben we meerdere opties in de toekomst: De Vrij, Gouweleeuw, van Dijk en Bruma etc. Een Bruma in vorm is de beste potentiele topper die we hebben, ook beter dan de Vrij vind ik.

Stekelenburg
v.Rhijn/VDW
Bruma/deVrij
Vierg/Gouwe
Willems/Urby
Maher/Clasie
D.Jong/Anita
Sneij/Stroot
Narsin/John
Hunter/RVP
Robben/Afell
9 augustus 2012 om 18:37

Dit word zeker zoals het er in de toekomst uit gaat zien. Maar voor dit moment is het nog net iets teveel van het goede. Ik zou toch nog Vlaar erin zetten met De Vrij of Bruma. Van Rhijn mag er wel inkomen. Willems of Urby is lastig, maar Willems is verdedigend nog niet sterk genoeg dus die kan beter nog even als 2e keus rijpen achter Urby. Clasie mag er zeker al in, Maher is ook goed! Anita is heel goed, maar zal meer de taak van leider in zich op moeten nemen zoals Clasie dat heeft! Strootman kan zeker een plek in de basis krijgen, zeker nu hij dit seizoen bij PSV nog wel wat van Van Bommel kan leren! Narsingh mag zeker in de basis als frisse wind en dan Robben vanaf links om de aanover te verzorgen ipv die lompe binnendooracties die bijna nooit goed gaan!

Krul
Van Rhijn
Vlaar
De Vrij/Brum
Urby
De Jong
Strootman
Narsingh
Sneijder
Robben
RVP/Hunter
9 augustus 2012 om 15:02

Clasie moet het dit seizoen ook nog maar eens laten zien. Dan ben ik bereid te zeggen dat hij goed genoeg is voor oranje. Op dit moment ben ik niet overtuigd.

9 augustus 2012 om 17:13

Typisch weer Nederlands spelen er een paar broekies leuk bij hun club moeten ze weer in oranje , hou is op met dat stom zinnige gelul altijd het zelfde eerst rijpen bij je club en ben je uit zonderlijk talent ja dat kan dan nog maar dat zijn t niet .

9 augustus 2012 om 18:30

Misschien een stomme vraag, maar wat denk jij dan van Strootman en Erikssen? Boerrigter en Van Rhijn?

9 augustus 2012 om 19:01

Weet niet hoor maar erikksen is een Deen !verder boerrichter is een klasse apart man een echte linksbuiten veel verder dan die Classie en vrij verder is het zo Nederlands trambestuurder geen opleidingscentrum team ja moet er staan , of je moet echt buiten caterogie zijn . Nou dat zijn hun zeker niet !!!! Van Rijn heeft die klasse wel maar ook nog erg jong .

9 augustus 2012 om 20:54

Het gaat me er nu even niet om of het Nederlanders zijn of niet! Ik bedoel dus dat jij hetzelfde doet...
''boerrichter is een klasse apart, een echte linksbuiten en beel verder dan Clasie en De Vrij'' Waar slaat dat dan o? Je hebt wel gelijk, maar dat heb jij dan toch ook gezien in een paar wedstrijdjes, veel heeft hij niet gespeeld!
'' Van Rijn heeft die klasse wel maar ook nog erg jong.'' Hoe weet jij dan dat hij die klasse heeft? Hij heeft ook nog heel weinig wedstrijden gespeeld!

Jij beoordeelt dus ook spelers op een paar goede wedstrijden, dus doe je hetzelfde!

9 augustus 2012 om 18:32

Het zijn twee grote talenten en ik zou eigenlijk niet weten wie anders de plek in de selectie moet opnemen van Van Bommel en Bouma? Als je een CV er extra bij wil halen zou ik kiezen voor De Vrij. Die is jong en is nog niet geweldig maar kan een hoop leren van op de bank zitten bij Oranje en kan je er beter bijhalen dan weer een oude lul die toch niks meer leert of niet aan spelen toekomt! Clasie is een geboren leider en verdient het meer dan bijvoorbeeld Anita. Die speeld goed bij Ajax, maar Clasie is dus echt zo'n geboren leider. Hij kan de nieuwe Van Bommel worden in zijn goede jaren! Alleen dan nog stukken beter! Hij gedraagt zich op deze leeftij al als de sturende krach van het elftal. Dat hebben er niet veel! Anita heeft dat niet. Die laat leuke dingen zien maar toch minder dan Clasie! Die is een van de beste middenvelders die de eredivisie rijk is!

9 augustus 2012 om 21:55

Volgens mij wilde Koeman bij Feijenoord blijven en geen bondscoach worden ?
Bemoei je er dan ook niet mee ? Ik word een beetje beroerd van al die trainers die hun spelers Oranje in willen praten.
Afgezien van het feit dat ie gelijk heeft hoor maar volgens mij bepaalt v Gaal en die zal toch ook niet blind zijn ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

212 fans
Coach, 50 jaar
SeizoenClub
2011- Feyenoord
2009-2009 AZ
2007-2008 Valencia
2006-2007 PSV
2005-2006 Benfica
Laatste voetbalnieuws

Nelom bij Oranje: 'Ik was verbaasd, maar uiteraard ook erg trots'

Het Nederlands elftal vertrekt begin juni naar Azië en zal daar oefenwedstrijden spelen tegen Indonesië en China. Louis van Gaal gebruikt de oefentrip om enkele nieuwelingen aan het werk te zien...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 26 mei
Manuel Pellegrini wil deze zomer niet alleen Isco, maar ook een andere oude bekende naar Manchester City halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.375 seconden.