Voetbalzone

'Niemand hoeft uit te leggen wanneer ik moet gaan slapen'

Zaterdag, 4 augustus 2012 om 14:20

Rafael van der Vaart zet zijn vraagtekens bij het voornemen van Louis van Gaal om bij te gaan houden hoeveel uren per nacht de internationals van het Nederlands elftal slapen. De bondscoach deed afgelopen week uit de doeken dat hij al een aantal jaren bezig is naar zo'n statistiek te informeren. Door het slaappatroon van de profs bij te houden komt Van Gaal meer te weten over de fitheid en fysieke gesteldheid.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Ben jij het eens met Rafael van der Vaart?

4 augustus 2012 om 14:24

Het lijkt mij ook niet te controleren. Spelers kunnen makkelijk beweren dat ze 10 uur lang op één oor hebben gelegen terwijl ze in werkelijkheid heel wat anders aan het doen waren. Laat Van Gaal eerst weer eens een goede chemie in de groep creeeren voor hij met dit soort gekkigheden aan komt zetten.

4 augustus 2012 om 14:28

Het is idd niet te controleren maar als je ziet dat er in amerika al jaren lang met dit soort systemen word gewerkt en daar gaan de resultaten ook omhoog waarom wij dan niet? Wat dat betreft loopt het voetbal nog achter op de andere grote sporten aan de ene kant vind ik het onzin omdat het niet te controleren is maar aan de andere kant vind ik dat spelers als VdV helemaal niks te zeggen hebben, Juist door zulke mensen is het afgelopen EK verpest meneer die maar 70 minuten kan spelen bij tottenham maar bij Oranje een basisplaats eisen? En ik heb het niet alleen over hem, Hij kan wel zeggen dat hij er geen heil inziet maar als je hem zag lopen op het EK dacht je toch iets anders, Ik dacht namelijk dat hij nog wel wat slaap kon gebruiken die jongen was niet vooruit te brengen, In de ajax jeugd was VdV echt HET talent maar motorisch blijkt er iets niet in orde met deze jongen te zijn.

Edit: Ik vind het trouwens wel mooi dat hij gewoon zegt wat hij denkt.

4 augustus 2012 om 14:38

maar zijn de prestaties in Amerika omhoog gegaan door dit systeem?
Ik geloof er niet zoveel van. Het valt of staat gewoon bij de sporter zelf of hij aan de rusturen denkt. Of je het nu invult of niet

4 augustus 2012 om 15:05

je kan dit alleen controleren als de sporter op zich een apparaatje draagt ofzo.. dat zijn
hartslag kan controleren of eventueel hersenactiviteiten..

dit moeten ze aandoen bij het slapen gaan en uitdoen als ze weer uitloggen...

4 augustus 2012 om 15:44

Precies. Nu kan er wel mooi worden geroepen dat iedereen zijn mening mag geven, maar aan de andere kant moet hij zich gewoon beseffen dat hij deel uitmaakte van een Oranje dat op alle fronten heel en heel hard heeft gefaald tijdens het EK. Wat dat betreft: mondje dicht, Rafael en luisteren naar de coach.

4 augustus 2012 om 15:57

Het is geen controle middel maar een informatief middel

4 augustus 2012 om 18:03

Naast dat het informatief middel is, zal het ook extra motiverend zijn voor de spelers. Denk dat het zeker kan werken en voor elke speler zal het anders zijn.

4 augustus 2012 om 14:29

Leg eens uit dan wat dit voor gekkigheid is dan.
Gaat meer inzicht over het herstel van de spelers en word in andere topsporten al jaren gedaan.

4 augustus 2012 om 15:08

Gekkigheid was misschien niet het juiste woord. Schoolmeesterpraktijken was misschien beter geweest. Ik vind het nogal kinderachtig namelijk. Inloggen om laten zien wanneer je gaat slapen...kom op hey.

Spelers die bij hun clubs de sterren van de hemel spelen, terwijl ze bij oranje geen pepernoot raken. Dit zal toch niet met hun slaapgedrag te maken hebben? Of het hotel waar de Oranje mannen in sliepen moet wel heel erg harde bedden hebben...

4 augustus 2012 om 15:42

Sterren van de hemel spelen? En dan niet over Huntelaar of van Persie beginnen, dat waren niet degene die tijdens het EK het na 20 minuten vlammen al niet meer konden belopen...

4 augustus 2012 om 15:44

Je hoeft niet in te loggen wanneer je gaat slapen, je moet aangeven hoeveel uren je slaapt per nacht, dat mag ook de volgende ochtend.

Het is heel simpel, als het lichaam (en geest) normaliter 8 uur slaap nodig heeft om te herstellen, en aan de hand van statistieken blijkt dat een speler over een langere tijd 10 uur slaap nodig heeft, herstelt hij langzamer en kan een coach zijn trainings- en speelschema aanpassen.
Het is zeker geen controle of een speler wel slaapt. En als een speler de boel wil belazeren, zoals vd Vaart beweert, en dat komt uit, is de relatie ernstig verstoord.

Het gaat hier om proffesionals, ze verdienen heeeel veeeeel geld, ook van de Knvb, mag daarvoor iets terug verwacht worden. Afgelopen EK (jaar) was ook vd Vaart niet echt fit. Dus hij heeft al helemaal geen recht van spreken.

4 augustus 2012 om 19:32

Haha wat wil je nu eigenlijk zeggen dat de spelers geen slaap nodig hebben. Uitgerust het veld opkomen is veel belangrijker dan jij denkt hoor als spelers niet goed zijn uitgerust is hun inzicht veel minder scherp.

4 augustus 2012 om 14:29

Ik denk dat er wel een paar spelers van oranje gaan sneuvelen door Louis van Gaal.
Als ik dit zo al lees wordt hier al spanning gecreëerd. Als er dan ook nog is een keer verloren wordt, wat ik niet uitsluit tegen België, zullen er meteen veel dingen beuren bij oranje.

Het is de vraag wie zich wil aanpassen aan van Gaal of wie er gaat lopen te mokken. Van Gaal is van de discipline en het over controleren maar ik hoop dat hij zijn vroegere fouten goed maakt. Eigenlijk is dit project gedoemd te mislukken als je kijkt waar teams als Duitsland, Italië, Spanje, Argentinië en Brazilië over 2 jaar staan.

4 augustus 2012 om 15:43

Het project is om Oranje weer draaiende te krijgen lijkt me? Toch niet om wereldkampioen te worden? Ik bedoel natuurlijk is dat altijd je streven, maar dat kan onmogelijk v Gaal's doelstelling zijn..

4 augustus 2012 om 18:06

Wereldkampioen of Europees kampioen worden, dat zal voor van Gaal zeker een doelstelling zijn. Hij wil prijzen winnen en Nederland heeft toch veel goede spelers op dit moment.
Natuurlijk moet je eerst het team draaiende krijgen, maar dat zal wel goed komen denk ik. Alleen moet je dan een stap verder.

ON: Denk dat het moeilijk te controleren is inderdaad, maar dat is ook niet zijn intentie. Spelers moeten er zelf achter staan en dan kan het zeker werken.

4 augustus 2012 om 14:32

Ik vind het ook gek...
Ben het met Raffa eens.
De spelers zijn volwassen genoeg om te weten hoe laat ze moeten slapen.
De meeste zijn bovendien getrouwd en hebben kinderen dus stappen ofzo zullen ze toch niet doen.
En idd ze kunnen natuurlijk invullen dat ze 10 uur hebben geslapen terwijl ze 7 uur hebben geslapen ofzo.
En de reactie van Huntelaar is fake denk ik....hij is gewoon een beetje bezig met kontelikken zo dat ie dit keer wél aan spelen toe komt ipv Rvp.(dat dénk ik)

4 augustus 2012 om 15:48

@ Frlegoenen: we hebben het hier over proffesionals, maar of ze altijd proffessioneel zijn is maar de vraag. In veel andere sporters gaat met veel verder. Menig olympischatleet doet zwaardere training dan voetballers.

De opzet van Van Gaal is om de fitheid te controleren a.h.v. de hoeveelheid slaap (meer slaap minder fit) dat gaat niet over een nacht, dat gaat over langere periodes. Dus als hij zo af en toe wil stappen prima (waarom zou je niet kunnen stappen als je kinderen hebt? een Nanny is voor fam. vd Vaart nog net te betalen denk ik)

Er mag wel iets meer verwacht worden van die goed betaalde vedetten.

4 augustus 2012 om 15:36

Laat ik eerst even vooropstellen dat ik het met Van der Vaart eens ben, het lijkt me onnodig. Maar jullie bekijken het verkeerd denk ik. Het gaat er helemaal niet om of het te controleren is of niet. Dat is juist het punt; het is geen controlemiddel. Tenminste, dat is wat Van Gaal aan de spelersgroep duidelijk wil maken. “het is iets voor hunzelf."
Als een speler er niet aan mee wil werken, ja... Dan kan hij er makkelijk omheen natuurlijk, dat weet Van Gaal ook wel. Hj wil ze laten inzien dat ze dit voor zichzelf doen.

Maar goed, nogmaals, het lijkt mij ook niet echt nodig.

4 augustus 2012 om 16:32

Huntelaar gaat nu opeens poes lief doen omdat hij een basis plaats wil.
Dus hij zou het wel vaker eens worden met Louis.
Natuurlijk is het belangrijk als top sporter dat je een goed slaap ritme hebt, maar dit gaat te ver.
Zoals Rafeal al zegt, ze leven voor hun sport en wie dat niet doet kan niet bij de selectie blijven.
Je kan het haast niet controleren of je moet een zender op ze plakken
waar gaat dit over? Een stel volwassen kerels die van oom van Gaal meer moeten slapen pff.

4 augustus 2012 om 14:25

Als er iemand is die dit zou kunnen gebruiken is het Rafael wel, die er bij Tottenham altijd na 60-70 minuten doorheen zit.

4 augustus 2012 om 14:33

Jij denkt dat als Rafael paar uurtjes extra slaapt, veel fitter wordt? Ik denk niet dat dit gaat helpen.

4 augustus 2012 om 18:10

Waarom niet? Als je goed uitgerust bent, ben je vaak ook wat fitter. Daarnaast is je concentratie beter en dat werkt allemaal mee.
Denk dat het zeker kan helpen! En van der Vaart is inderdaad snel vermoeid. Natuurlijk is een Huntelaar veel meer met voetbal bezig en zal daarom hier eerder achter staan. Maar de spelers moeten het zelf doen.

4 augustus 2012 om 14:38

Ik ben het wel met Breedje eens hoor. VDV heeft nou niet bepaald veel discipline getoond de laatste jaren en kreeg die kritiek ook bij Real en Spurs te horen. Hij voelt zich er prettiger bij net zoals Theo om de touwtjes wat te vieren, maar daar zit hij bij LVG verkeerd jammer genoeg.

4 augustus 2012 om 15:40

Discipline? Ik weet het niet of het aan discipline ligt. Er wordt veel gevraagd van voetballers maar dit gaat echt nergens over. Het klopt dat VDV conditioneel niet zo sterk maar je kan niet ineens verwachten dat hij grote stappen gaat maken door paar uurtjes extra slaap. Dit werkt veel beter bij jongere spelers. VDV heeft zich al bewezen en ik blijf het jammer vinden dat hij naar Real Madrid was gegaan. Heb het gevoel dat hij in Madrid juist conditioneel achteruit is gegaan. Maar goed, een middenvelder hoort juist over een goede conditie te beschikken en als hij daarover niet beschikt, denk ik niet dat dit gaat helpen. Daarvoor zal hij veel harder moeten werken dan op tijd slapen.

4 augustus 2012 om 15:42

Het is bijna lachwekkend om alle reacties te horen.
Meer dan de helft van de mensen snapt de reden van dit 'onderzoek' niet.
Het heeft echt helemaal niks te maken met het controleren van de spelers.
Het gaat om de verhouding tussen inspanning en rust.
Van Gaal wil de spelers beter laten presteren en dat word door de meeste hier belachelijk gemaakt omdat hij het op een andere manier doet.

4 augustus 2012 om 15:51

@ Mr-t hulde!!! Een goed onderbouwde reactie!

Als vd Vaart nu aan zijn top zit van zijn fysieke kunne, is er niets aan de hand, als hij echter al velen jaren veel slaap nodig heeft om te herstellen terwijl dat vroeger niet zo was, kan je je afvragen of hij wel helemaal gezond is en of rust bijv. voor langere periode een goed advies is.

4 augustus 2012 om 17:55

Heel begrijpelijk dat je als coach op weg naar vernieuwing je heil zoekt in wetenschappelijke zaken, daar kan controle slaappatronen een onderdeel van zijn, alleen dat zou veel beter gecommuniceerd moeten worden met de spelers.
Geef die jongens eerst eens voor een volgende interland uitleg hoe dat past in een wetenschappelijkere benadering van de sport, kijk dan als zoiets bezonken is of je er na een duidelijke uitleg draagvlak voor kan krijgen en breng het dan in de media.
Nu krijg je dit soort reacties en is het project al bijna mislukt.
Ik ben er van overtuigd dat er met behulp van de wetenschap nog heel veel te winnen valt en ik denk dat Van Gaal dat bedoeld.

4 augustus 2012 om 17:31

Tuurlijk gaat Rafael wel op tijd naar bed maar denk je nou echt dat je met Sylvie aan slapen toekomt

4 augustus 2012 om 18:37

Haha ,
Van der vaart natuurlijk hoeft niemand het uit te leggen wanneer je moet gaan slapen, maar juist zulke dingen heb jij nodig, bij de spurs haalde je de 90 minuten niet, en op het Ek zagen we je ook zo schitterend spelen. (not.)
's Avonds in bed haalt hij gemak de 90 minuten met Slyvie
Als een Sneijder dit had gezegd dan vond ik het niet zo erg.

4 augustus 2012 om 14:25

Zo moet het Van der Vaart want je moet gewoon zeggen wat je denkt. Daar kan Hunterlaar aan voorbeeld nemen,die jongen is zo wanhopig dat hij alles zal accepteren wat Van Gaal eist.

4 augustus 2012 om 14:39

Ehm ik dacht juist dat Huntelaar zoveel kritiek kreeg het afgelopen EK omdat hij wel met de vuisten op tafel sloeg?

4 augustus 2012 om 15:25

Wie zegt dat Huntelaar hier niet zegt wat hij denkt? Waar baseer jij dit op? Als Huntelaar systematisch 8-10 uur slaap pakt per dag dan zou dit systeem hem alleen maar sterken in zijn positie en dat zou dan dus een reden zijn om voor dit systeem te zijn.

Van Gaal wilde dit systeem ook niet gebruiken als controle middel gaf hij aan maar meer als een middel om de spelers zelf inzicht te geven van hoeveel ze nou daadwerkelijk slapen. Vervolgens kun je hier op verder werken en ze advies geven hoe het beter kan. Het zijn toch topsporters en blijkbaar is dit nog een aspect in de sport waar absoluut ruimte is voor verbetering.

4 augustus 2012 om 14:26

"maar je kunt natuurlijk ook inloggen en dan weer op stap gaan”

Dat kan je doen, maar dan ben je erg onprofessioneel bezig vind ik. Je houd jezelf dan alleen maar voor de gek aangezien je fitheid er dan niet beter op wordt. Van Gaal zegt ook nog dat het geen controlemiddel is, maar gewoon iets voor jezelf. Je hebt er dus niets aan als je gaat inloggen en daarna weer gaat stappen.

4 augustus 2012 om 14:26

Het is ook een belachelijk idee. Big brother Louis van Gaal. Hoe veel vrijheid leveren we in terwijl elke slaapbehoefte anders is. De een heeft genoeg aan 3 uur, de ander aan 8.

4 augustus 2012 om 14:28

het is inderdaad persoonsgevoelig en als je het dus elke avond eerlijk invoert kan je zien als je minder presteert of je teveel slaapt te weinig slaapt de kwaliteit van je slaap niet goed was dan kan je dat proberen te veranderen dus het is puur voor de spelers zelf dit is al heel normaal bij andere sporten

4 augustus 2012 om 15:45

Geen een topsporter heeft genoeg aan 3 uur, niet zo kort door de bocht aub.

4 augustus 2012 om 14:26

Het is niet alleen controle van Van Gaal, het helpt voetballers zelf ook inzicht te krijgen in hoeveel slaap ze per nacht pakken. Dat is volgens mij meer de gedachte erachter.

Als je bijv. inlogt en op stap gaat hou je vooral je zelf voor de gek. Zoals van Gaal het vertelde is het systeem vooral ingevoerd zodat internationals zelf kunnen zien hoeveel uur slaap ze precies pakken, en eventueel hun ritme aanpassen als dat nodig is.

4 augustus 2012 om 14:26

Ik vind het wel een oke plan.
Dat je hier niets in ziet zegt genoeg over zijn mentaliteit.
Het zal meer inzicht gaan geven over het herstel van de spelers.

4 augustus 2012 om 14:42

Ik vind het een plan van niks en het zegt niks over mentaliteit.
Waarom zou je dit plan willen ik denk dat er alleen maar problemen van komen.
De ene zal eerlijk zijn en logt om 3 uur in als hij dan gaat slapen de andere logt om 12 uur terwijl hij ook gewoon om 3 uur gaat slapen. Van Gaal kijkt hier wel naar hoor en zal echt wel een opmerking maken als andere te laat gaan slapen terwijl andere het dan ook doen maar dan eigelijk liegen. Ook zie ik veel problemen in met dit systeem: Wat nou als je het een keer vergeet, in slaap valt op de bank, je telefoon leeg is. Ik denk dat je de spelers hier gewoon vrij in moet laten als ze het wel willen dan doen ze het en als ze het niet willen doen ze het niet.
Wat me wel grappig zou lijken is als iedereen voor een wk kwalificatie duel om 4uur snachts inlogt. Ik denk niet dat Louis dan blij zal zijn haha.

4 augustus 2012 om 14:54

Ik denk wij allemaal ook niet omdat de prestaties dan minder zullen zijn. "hahaha" Spelers kunnen het veel beter voor zichzelf gebruiken dan voor Louis, maar Rafael kijkt liever naar mazen om vooral niet professioneel bezig te zijn met zijn sport. Voetbal wordt door dit soort meningen een amateursport gehouden waarin de grootste belangen omgaan

4 augustus 2012 om 15:06

Wel gek he dat het in andere topsporten al jaren gedaan word.
Jij ja jij kan het niets vinden en kan vreemde dingen bedenken maar het gaat om het herstel van spelers.
Mocht je dit niet snappen google het maar ff.
Gezien jou reactie vermoed ik dat jij idd zo denkt.

4 augustus 2012 om 15:09

Gewoon het wekkertje om 4 uur zetten. Als een speler wil zien hoeveel hij slaapt kan hij ook gewoon een app downlaoden teminste er is er een voor de iphone.
Die mensen zijn ook gewoon mensen net als jij en ik die echt wel een keer het laat mogen maken. Behalve voor een wedstrijd dan. Hij is gewoon professioneel hoor maar 1 ding weet ik zeker als dit systeem er komt en hij gaat om 3 uur slapen logt hij om 3 uur in. Terwijl andere oneerlijke mensen inloggen rond een normale tijd. Dat is pas onprofessioneel. Als hij dit niet wil moet hij het niet doen en als andere het wel willen doen ze toch lekker mee aan dat systeem. Ik zie ook niet in waarom je iemands slaapuren moet controleren voordat je een wedstrijd speelt bij het Nederlands elftal slaap je toch allemaal samen een hotel? Als een club dit wil doen geef ik ze nog een beetje gelijk maar het Nederlands elftal dat ongeveer 20 serieuze wedstrijdjes speelt in 2 jaar!

4 augustus 2012 om 15:13

Het Nederlands elftal moet zich niet bemoeien met hun herstel dat doen de clubs wel van de spelers. Zij weten ook heus wel wat goed is voor het herstel en werken veel meer met die jongens. Ik snap het heel goed maar dit heeft geen enkel nut en het zal alleen maar problemen opleveren. Die spelers weten zelf wel wat goed voor hun is. Dit systeem zal alleen maar problemen opleveren.

4 augustus 2012 om 15:57

@ memphisdepay. Je hoeft niet in te loggen als je gaat slapen, dat werkt niet, stel je kan niet slapen en je moet eruit, of je telefoon gaat, kinderen vragen om aandacht... of wat dan ook. Gewoon 's morgens opgeven hoeveel je ongeveer geslapen heeft. Het gaat om je slaap gedrag en ontwikkelingen erin.

Als je na verloop van tijd meer slaap nodig hebt kan dat invloed hebben op je spel, en dat is voor een coach belangrijk om te weten.

4 augustus 2012 om 14:27

Ah, zie hier het antwoord op de vraag waarom Rafael altijd problemen heeft gehad met zijn fitheid!

4 augustus 2012 om 14:40

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. VDV moet bij zichzelf te rade gaan waarom hij steeds zovaak bij Spurs en Oranje wordt gewisseld.

4 augustus 2012 om 16:08

Hij heeft gewoon een slechter uithoudingsvermogen dat hebben wel meer spelers!
Hij is tenminste geen ja knikker en zegt gewoon wat hij ervan denkt.

4 augustus 2012 om 14:28

en daar zijn de 1e scheurtjes al, iedereen kan weten dat bepaalde spelers zoiets niet serieus nemen.
ja en terecht hoor, alsof een voetballer niet weet dat die op tijd naar bed moet gaan om de volgende dag een goede prestatie op de mat te kunnen geven....

4 augustus 2012 om 14:36

Blijkbaar Van Der Vaart niet wat hij is niet fit genoeg om een wedstrijd uit te spelen.

4 augustus 2012 om 14:40

je dit soort goedkope simpele reacties heb ik hier al vaker gelezen.
natuurlijk onzin om te stellen dat dit met zijn slaapgedrag te maken zou hebben hè...
want hey, liggen de mensen hier die dat durven te stellen elke dag met hem in bed of zo?
ik mag toch hopen van niet...

ik zal dan ook niet zeggen dat hij wel genoeg slaapt etc., dat weet ik namelijk natuurlijk ook niet.

4 augustus 2012 om 14:43

Hij verdient miljoenen per jaar dan mag je van hem toch wel verwachten dat hij fit is en dat hij gewoon een wedstrijd uit kan spelen zonder dood moe te zijn.

4 augustus 2012 om 16:00

inderdaad, dat mag je verwachten.
maar daarover heb ik dan ook niks gezegd in eerdere reacties hè.

4 augustus 2012 om 15:59

Als vd Vaart op basis van deze ideeen van Van Gaal zijn conlusies trekt, moeten we afscheid nemen van Van der Vaart. Meegaan in ontwikkelingen of afhaken.

Er komt een nieuwe lichting middenvelders aan die niets onderdoen voor vd Vaart (sterker wellicht nog wel beter zijn/kunnen worden). En wel volledig fit zijn en wel bereidt zijn alles eraan te doen om beter te worden.

4 augustus 2012 om 16:02

hij geeft zijn mening, mag dat niet meer tegenwoordig?
zijn we nou zover dat als een voetballer een mening heeft dat hij meteen eruit moet worden gezet?
we hebben al pr mensen, coaches die je monddood maken etc.
gaan we dan maar een stap verder om vervolgens iedere afwijkende mening af te kappen en weg te gooien?

volgens mij trekt van der vaart niet echt een definitieve conclusie maar geeft hij gewoon antwoord op een vraag en gelukkig doet hij dat eerlijk.
er zijn al zoveel voetballers die niks durven zeggen, een beetje coach gaat goed met meningen om en gooit niet meteen iemand eruit...

4 augustus 2012 om 16:16

Mijn verhaal begint ook met Als...

Hij mag zijn mening geven net als jij en ik... maar als hij van mening is dat dit systeem niet werkt, hij geen geloof heeft in de werkwijze van Van Gaal en dus geen vertrouwens band hebt, tja wat moet je dan... de keuze is aan vd Vaart meedoen of accepteren dat je niet meer opgeroepen wordt... nogmaals de concurrentie staat te trappelen...

4 augustus 2012 om 14:28

nou volgens mij mag meneer van der vaart gewoon thuis blijven en daar heel de dag slapen. Ik vind al jaren ook bij ajax niet dat hij een fitte indruk maakt of top speelt gewoon vlagen

4 augustus 2012 om 14:32

Ik denk dat een beetje prof wel een redelijk vast slaapritme heeft. Dus als je elke dag van 22.00 tot 7.00 slaapt en er zit een keer een dagje bij dat je bent wezen stappen maakt het toch ook niet zoveel uit?

Eens in de zoveel tijd een keer stiekem inloggen en dan gaan stappen vind ik niet zo erg. Grotendeels zal de data die Louis onder ogen kijkt dan nog steeds kloppen en dan heb je daar als speler alleen maar baat bij. Johan Derksen en van der Vaart maken dat stiekem-stappen-voorbeeld zo extreem.

Je hebt pas een probleem als je zo vaak gaat stappen dat je stelselmatig de boel moet bedonderen. Maar dan ben je ook geen prof, of wel?

4 augustus 2012 om 14:44

Ik stoor me er eerlijk gezegd wel een beetje bij dat VDV zelf komt met dat inloggen en dan stiekem gaan stappen. Getuigt nou niet bepaald van veel discipline.

4 augustus 2012 om 15:07

Hij zegt alleen hoe zo'n systeem te ontwijken is, daar is volgens mij niks mis mee.
Ik zie VDV er namelijk niet echt voor aan om ineens te gaan stappen.

4 augustus 2012 om 15:36

Ik juist wel. Hij was met Sylvie ook bijvoorbeeld op stap met cast leden van Towie (zeg maar het Britse Jersey Shore) en dat werd niet bepaald in dank afgenomen bij de Spurs fans.

4 augustus 2012 om 14:34

Met het wielrennen gebeurd dit heel veel, het gaat zelfs nog 100x verder dan slechts wat slaapuren noteren. Vorm is niet iets toevalligs, dit kun je grotendeels plannen en pieken.. iets wat van Gaal dus wil proberen volgens mij.

4 augustus 2012 om 14:34

Ik vind dat Van de Vaart niet zo arrogant moet doen.. De nieuwe trainer wenst dit te weten en dus moet je er maar aan aanpassen of je het er nou mee eens bent of niet... Slaap is gewoon erg belangrijk voor een sporter en we zagen duidelijk dat het tijdens het EK conditioneel allemaal niet zo best was! Laat trouwens van de Vaart maar lekker thuis.. Dan kunnen jongens als Clasie en Maher opkomen, dat zijn jognens die zich nog wel 100% inzetten voor NL!

4 augustus 2012 om 14:46

Ben grote fan van VDV en hij heeft nog altijd hele mooie acties in huis, maar van mij hoeft hij inderdaad ook niet meer opgeroepen te worden. Over 2 jaar heb je niet zoveel meer aan hem als het WK er is net zoals een aantal andere spelers overigens zoals Joris, Bouhla en Dirk.

4 augustus 2012 om 14:52

Het Nederlands elftal hoeft niet echt aan de toekomst te denken. De bedoeling is toch de beste spelers selecteren om een zo goed mogelijk resultaat te behalen en dat keer op keer. Wanneer een speler niet meer bij de beste 23 zit of bij de beste op zijn positie hoort hij niet meer opgeroepen te worden. Enkel uit tactisch oogpunt kan je een van de betere spelers thuislaten.

We moeten ons eerst weer plaatsen voor het Wereld Kampioenschap en dat willen we (tenminste dat neem ik aan) zo snel mogelijk doen. Dan moet je de beste spelers die je voor handen heb gebruiken.

4 augustus 2012 om 15:38

Ik zie geen problemen om ons te kwalificeren zonder deze 4 spelers in groep D.

4 augustus 2012 om 14:47

Het is niet zo heel gek dat spelers zo reageren. Van Gaal is bondscoach en die moet op basis van prestaties op clubniveau zijn selectie samenstellen. Voor prestaties op clubniveau zijn de spelers zelf verantwoordelijk en de begeleiding om te presteren komt al van de technische en medische staf van de club.

Van Gaal zal vanzelf zien welke spelers fit zijn en welke niet. Op basis hiervan moet hij dan maar zijn selectie samenstellen. Hoe laat en hoeveel spelers slapen is iets wat hij zelf moet weten zolang die speler maar presteert kan niemand er wat van zeggen. Mocht een speler hierdoor niet presteren krijgt hij een probleem met de club, want die betalen zijn salaris. Die kunnen dan zulke maatregelen treffen met de desbetreffende speler en mocht dit ook niet werken is het eigen schuld en zal hij zeker niet meer opgeroepen worden.

Wanneer de spelers bij het Nederlands elftal zijn kan van Gaal weer zijn manier van werken toepassen, maar niet in het dagelijks leven.

4 augustus 2012 om 14:50

Tja van Gaal is bondscoach en hij wenst dit te doen, dus moet je je er maar aan houden vind ik. Ik bedoel het zijn profs en die spelen voor hun land.. Een kleine moeite om je slaaptijden door te geven lijkt mij..

4 augustus 2012 om 14:59

Of je je eraan houd of niet is je eigen keuze, maar dan moet je de gevolgen (en die zijn er wel als je niet luistert naar van Gaal denk) accepteren.

Van Gaal zegt dat hij dit niet doet om te controleren, maar voor zijn eigen statistieken. Ik vind het maar apart dan een bondscoach voor zijn eigen database aan spelers gaat vragen om dagelijks al hun slaap uren te melden. Dit gaat, voor een bondscoach, erg ver.

Het is inderdaad een kleine moeite, maar ik snap dat er spelers zijn die hier vraagtekens mij hebben.

4 augustus 2012 om 16:05

Bij AZ is van Gaal al heel ver gegaan met hij bijhouden van statistieken over de "gezondheid"van zijn spelers, Verbeek is daar ook nog steeds mee bezig en gelooft ook in die visie.

Deze ontwikkelingen zijn niet meer tegen te houden, meegaan of afhaken. Het is niet zozeeer de controle, als wel de statisitieken op langere termijn, eens in de maand minder slaap als de heer vd Vaart wil gaan stappen is echt geen probleem hoor.

4 augustus 2012 om 16:37

@ fantje

Dat is een goede ontwikkeling, maar die doen het ook als clubtrainer. Dat moedig ik juist aan.

Als bondscoach moet je zulke dingen alleen over laten aan de clubs zelf. Als bondscoach zie je vanzelf wie fit is en wie niet.

4 augustus 2012 om 14:36

Zulke dagelijkse dingen kan je enkel invoeren als clubtrainer. Als bondscoach zie je vanzelf wie de meest fitte spelers zijn en die roep je op. Het is eigen verantwoordelijkheid in mijn ogen.

Als er dan al iemand is die zulke drastische dingen in mag voeren is het de clubtrainer. Iemand waar je ook daadwerkelijk dagelijks mee te maken heeft en degene die jouw salaris betaalt.

Ik snap dat de bondscoach fitte spelers wil en dat hij over zoveel mogelijk informatie wil beschikken, maar dit gaat wel heel ver.

4 augustus 2012 om 16:10

Wat is hier drastisch aan? Ook een bondscoach wil zien hoe fit zijn spelers zijn. Stel dat hij een programma laat ontwikkelen waarin de speler dagelijks (15 minuten werk) de volgende aspecten invoerd:

- aantal keren rust/slaap
- duur totale slaap
- trainins/wedstrijd inspanning van die dag
- fysieke ongemaken (spieren, gewrichten etc.)
- mentale gesteldheid

Over langere periode kan Van Gaal heel goed zien a.h.v. statistieken en een inspanningsfysioloog hoe een speler er voor staat. Als de speler uit deze gegevens niet fit blijkt te zijn kan hij alternatieven oproepen waardoor het Nl-elftal profiteert.

Of andersom uiteraard dat een speler wel fit is maar net een mindere periode heeft bij de club dat hij wel mee kan doen. Ook dan enkel positief voor Oranje.

Professioneel omgaan met je sport heet dat.

4 augustus 2012 om 14:37

Ik snap aan de ene kant wel wat van Gaal wilt bereiken hiermee. Maar de beste heren zijn oud ervaren genoeg. Misschien om hun fitheid te verscherpen maar daar moeten ze zelf rekening mee houden ookal geeft of wilt van Gaal een duwtje in de rug geven.

Ik zou zeggen: geef iedereen een Xb-band / Powerbalance band en we krijgen extra powerrrr hahahahahaha!

4 augustus 2012 om 14:37

Nou Raf dan ga je lekker op stap en ga je niet mee met Oranje . Van Gaal is ook geen idioot en snapt zelf ook wel dat spelers kunnen liegen, dit systeem is er dan ook voor de spelers zelf om hen te helpen topfit te worden en te blijven en hun conditie te analyseren. Dit zijn punten waarop je je relatief eenvoudig kunt verbeteren en een voorsprong kunt nemen op teams die niet up deze manier te werk gaan.

Het wordt ook eens tijd dat er bij het Nederlands elftal niet zoveel gezeverd wordt en weer gewoon wordt geluisterd naar de bondscoach en de technische staff. Heb het idee dat ze zichzelf na het WK 2010 enorm goed zijn gaan vinden, maar bijna alle spelers zijn er zowel bij Oranje als bij hun club slechter gaan presteren (op een paar uitzonderingen na). Misschien eens serieuzer bezig zijn met je sport waarvoor je die miljoenen krijgt en niet zeiken...

4 augustus 2012 om 14:39

Apart hoor. zoveel gezeik gehad op het vorige Ek, met als gevolg dramatische resultaten en een nieuwe trainer. Die oppert 1 plan en dat gaat gelijk al te ver? Terwijl Van Gaal volgens mij al aan heeft gegeven dat het niet zozeer een controlemiddel is maar een hulpmiddel om in te zien hoeveel je slaapt.

4 augustus 2012 om 14:44

De spelers zien dat toch als controle middel ondanks dat van Gaal zegt dat het een hulpmiddel is.
Die jongens weten zelf ook wel op tijd naar bed moeten je moet ze hier gewoon de vrijheid in geven. Ik denk dat er van dit systeem alleen maar problemen komen.

4 augustus 2012 om 16:19

Dat kun je ook op je horloge zien.

4 augustus 2012 om 16:44

Blijkbaar niet, bij vrijwel alle sporten word dit systeem gehanteerd en bij de grootste sport waar het meeste geld in omgaat, kan dit niet omdat de spelers het teveel vinden en niet gecontroleerd willen worden vanwege hun privacy buiten het veld.

Dat is toch gewoon te bizar voor woorden? Het is volgens mij zelfs zo dat Louis het niet zelf kan controleren, maar meer dat de spelers hun eigen resultaten kunnen zien doormiddel van een account. Natuurlijk zal Louis vragen naar de resultaten, en degene die er niet aan meedoen zal hij er langzaam aan uit proberen te werken, want die willen niet alles proberen om écht top te zijn, Rafael is niet dé voetballer van dit Oranje, dat is absoluut een Sneijder in vorm, als hij hier niet in mee wil prima, einde verhaal voor hem.

4 augustus 2012 om 14:40

Dit is echt weer de mentaliteit van voetballers. Elke topsporter zou alles aangrijpen om te kijken of ze er beter van kunnen worden, behalve voetballers.
Als je dan toch tot de conclusie kunt komen dat je als je 10 uur slaapt beter presteert, dan als je 8 uur slaapt is dat alleen maar positief.
Van der Vaart zal vooral bang zijn om toe te moeten geven dat hij niet weet hoe je een computer aanzet.

4 augustus 2012 om 14:41

Als de trainer bepaalt dat hij dat belangrijk vindt, dan doe je dat gewoon. Als speler schik je je naar je team en die wordt geleid door een trainer. Meneertje moet gewoon doen wat hem gevraagd wordt....door dit soort 'mannetjes'gedrag gaat een team naar de maan. Met z'n allen er voor gaan en niet zo lopen zeuren als er iets van je wordt gevraagd wat niet helemaal bij jou past. Neem een voorbeeld aan Huntelaar, wees eens positief!

4 augustus 2012 om 14:43

//maar je kunt natuurlijk ook inloggen en dan weer op stap gaan”, stelt Van der Vaart\\

Van der Vaart heeft het idee dus al niet begrepen, het is niet de bedoeling dat Van Gaal het gebruikt om te controleren of je wel op tijd in je bed ligt, maar om te kijken en te onderzoeken hoe lang en wanneer slapen van invloed is op je fysieke gesteldheid.

Zucht, ga lekker jezelf voor de gek houden Van der Vaart.

4 augustus 2012 om 15:11

Dat zegt VDV toch ook? Als je niet op tijd erin ligt, kun je ook niet aan de voldoende uren slaap komen. En als je te weinig slaapt kun je zien of het je conditie aantast

4 augustus 2012 om 14:45

Van der Vaart mag thuisblijven voor mij, als je nu al klacht vind ik dat je thuis moet blijven
als je voor je land wilt spelen moet je risico's nemen en als je dat niet wilt doen....neem ik Clasie mee

4 augustus 2012 om 14:45

Ik heb zo het vermoeden dat Rafael v/d Vaart zichzelf lelijk in de vingers snijd. Ik ben een groot fan van deze speler, maar hier slaat hij de plank mis.

Zoals van Gaal al zegt is het als middel bedoeld te herstellen van inspanningen. Zoals hierboven al gezegd is v/d Vaart de laatste die hier iets tegenin moet brengen, zijn wedstrijdfitheid is al een paar seizoenen onder het nivo wat gewenst is.

Ook vind ik, na een afgelopen dramatische Ek, dat er geen enkele international een idee om professioneler om te gaan met fitheid af mag schieten. Dat krediet hebben ze allemaal verspeeld wat mij betreft. Het is sowieso een moderne benadering van methodisering die een paar verschil kan maken, dit is veel in de absolute top.

Een mogelijkheid die ik ook als reeel zie, is dat van Gaal hier de knuppel in het hoenderhok gooit en kijkt wie er uit het hok vliegen. De methode die van Gaal aanhangt is strak en methodisch, wel heeft hij hier iedereen binnen boord nodig. Het zou dus best kunnen dat, zoals v/d Vaart hier doet, er kritiek in de media op komt van Gaal zijn conclusies trekt. Dus snijdt Raffie zich, ben ik bang, in de eigen vingers.

4 augustus 2012 om 14:49

Ja het idee, althans voor Nederlandse voetballers, is nieuw en dus is het eng en dus doen we het liever niet. Zoals al aangegeven hierboven wordt dit in andere landen al veel langer en met veel succes gedaan. Het gaat er helemaal niet om dat van Gaal gaat controleren, in tegendeel het gaat erom dat spelers meer met zichzelf bezig zijn. Als ze merken dat bijvoorbeeld na een week van iedere dag lekker 8 uur slapen de wedstrijd veel lekkerder loopt als na een week met minder, meer of onregelmatige uren, kunnen ze daaruit hun eigen conclusies trekken. Al doende gaan ze dan zelf hun eigen ideale slaapritme vinden en weten dan dat als ze zich daaraan houden ze top kunnen presteren.
Maar nee, de vedetten wordt gevraagd nu zelf eens initiatieven te ontplooien en dat is wel erg veel gevraagd. Dus wijzen ze het van de hand als nieuwlichterij.
We kunnen ons gelukkig prijzen met een bondscoach die de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op voetbalgebied nauwgezet volgt en ze ook in de praktijk wil brengen.

4 augustus 2012 om 14:49

Tsjonge jonge, kom op zeg, voetbal is een sport waarbij menselijke fysieke en mentale eigenschappen aan bot horen te komen.

Sport (voetbal) is geen wetenschap.

4 augustus 2012 om 14:51

Het zullen onze beste spelers zijn die bepalen of Louis zijn plannen kan uitvoeren. Voor mij gaat dit te ver en ik begrijp het volledig als spelers hier niet aan meewerken. Moet niet gekker worden. Wat is het volgende? Chips (met Gps) plaatsen in de spelers?

4 augustus 2012 om 15:02

Kijk dat bedoel ik dus. Jij snapt de reden van het registreren van die slaapuren dus ook niet...

Mensen denken allemaal dat het om conrole gaat. Hoe moeilijk is het nou om dingen te begrijpen....

4 augustus 2012 om 15:37

Dan ook bijhouden of ze die nacht seks hebben gehad want dat kost uiteraard veel energie die het herstel meer beinvloeden dan een uurtje slaap meer of minder.

4 augustus 2012 om 18:16

Het is aan de spelers zelf hoe ze omgaan met het invullen ervan. Als van Gaal ziet dat bij merendeel het werkt, kunnen er bij andere vraagtekens ontstaan. Het is eigen verantwoordelijkheid voor de spelers.
Het aantal uren kun je over discussiëren. Want dat is voor iedereen verschillend hoeveel uur slaap ze nodig hebben.

4 augustus 2012 om 14:51

Wat is er mis met het idee om de slaapuren te registreren. De mannen zijn op en top profs. Krijgen er vorstelijk voor betaald en worden geacht voor hun herstel- en fitheidsregistratie dit in te vullen. Als iemand ervoor kiest om iets anders in te vullen dan de werkelijkheid, dan heeft hij daar alleen zichzelf mee.. En volgens mij is het monitoren hiervan niet gek, misschien kan je verbanden leggen tussen dingen..

4 augustus 2012 om 14:52

Ik ben het wel mee met Louis van Gaal eens, hoe meer spanning je hebt voor de wedstrijd je moeilijker kan slapen de prestatie en uithoudensvermogen wordt dan ook minder op het veld.

Uit slaaptest kun je testen of je goed hebt geslapen of je ontspannen bent, of je goed tegen de drukte kunt. Dat is in Amerika al heel normaal bij een twee dagen van te voren wedstrijddag.

Uit die resultaat blijkt erg goed te werken met de prestatie van de spelers. Bijvoorbeeld van der Wiel houdt constant bezig met twitter, ik geloof dat hij ook in de nacht bezig is. Babel zelfs ook... uitslapen kunnen ze prima maar op tijd naar bed gaan denk ik nee.

4 augustus 2012 om 14:56

Van der Vaart heeft dus duidelijk niet alleen weinig verstand van computers, maar heeft ook nog eens de bedoelingen van Van Gaal met dit systeem totaal verkeerd begrepen.

''je kan natuurlijk ook inloggen, en daarna weer opstap gaan''
'' We zijn allemaal professioneel en weten wat nodig is om een topprestatie te leveren''

Nou degene die dan inlogt, en daarna weer opstap gaat is dus juist niet professioneel genoeg. En daarnaast heeft Van Gaal al aangegeven dat het niet voor hem is om te controleren, maar voor de spelers zodat ze zich bewust worden van het aantal uren slaap dat ze krijgen per week/maand. Op die manier kan je zien wat je per week bijvoorbeeld minimaal nodig hebt aan slaap om jezelf topfit te voelen.

Dat is gewoon een uitstekend overzichtelijk systeem. waarbij iedereen voor zichzelf moet invullen hoeveel uren slaap hij denkt nodig te hebben. Dus er is inderdaad niemand die Van der Vaart gaat vertellen hoeveel uren hij moet slapen, maar op deze manier kan hij zelf inzien hoeveel uren slaap zijn lichaam nodig heeft in verhouding met de inspanningen die hij levert.

En voor de blessure gevoelige Van der Vaart kan dit wel eens een uitkomst zijn, of wil hij beweren dat hij op het voorbije EK wel een frisse en conditioneel sterke indruk achterliet? Nou, nee.




4 augustus 2012 om 15:27

precies! en bij rafael oogde hij niet alleen op het afgelopen ek in slechte fysiekegesteldheid dat is al een paar jaar bij hem zo

4 augustus 2012 om 14:57

Ik denk dat van Gaal door dit systeem ook gewoon een hele andere mentaliteit wil creëren bij oranje..

Voetballers die gaan zuchten en steunen na het horen van dit idee moet hij dan gewoon voor een keuze stellen : Het is graag, of niet..

Dan zal er denk ik een hoop veranderen bij Oranje...

4 augustus 2012 om 15:00

Tis weer eens duidelijk dat vd Vaart dus niet begrepen heeft waar het voor nodig is. En veel supporters ook niet. van Gaal heefthet volgens mij toch heel duidelijk uitgelegd. Dat supporters dingen verkeerd lezen en opvatten zijn we wel gewend maar dat zelfs een vd Vaart niet snapt wat er bedoeld wordt....onbegrijpelijk...

4 augustus 2012 om 15:03

Van der Vaart moet niet zeuren. Als er iemand is die al jaren niet fit oogt, dan is hij het wel. Niet voor niets wordt hij altijd al na 60 minuten gewisseld. Daarna is hij gewoon op..

4 augustus 2012 om 15:04

Bij sommige dingen moet je elkaar vertrouwen en dat is bij deze.

4 augustus 2012 om 15:05

Ik persoonlijk zie op zich wel heil in dit systeem maar toch vind ik dit meer een taak van clubs als van de nationale ploeg. Natuurlijk wil je je spelers van de nationale ploeg fit hebben maar zoveel wedstrfijden worden er per jaar niet gespeeld met de nationale ploeg. Als van Gaal er echter voordeel uit denkt te kunnen halen dan is wel de vraag; waarom niet?

Ik hoop dat van Gaal nederland weer op de rit gaat krijgen en ik denk dat met van Gaal puur naar een systeem wordt gekeken die goed bij de spelers past. En niet een systeem hanteert en dan pas gaat kijken of die wel spelers heeft vooor dit systeem.. dat vond ik namelijk de grootste faal van van marwijk dit jaar.

4 augustus 2012 om 15:12

Hij heeft wel een punt hoor...want zelfs al is je intentie goed, en wil je ook daadwerkelijk slapen, er kan altijd wat tussenkomen (telefoontje, spannende film of zelfs dat je niet kan slapen). Ik heb altijd geleerd: ''garbage in is garbage out'' of anders gezegt foutieve invoer, betekend verkeerde conclusies.

4 augustus 2012 om 15:21

Het is gewoon een registratiesysteem. Dat betekent niet dat je vantevoren aangeeft hoe lang je gaat slapen (lijkt me logisch), maar juist hoe lang je de nacht er voor ongeveer hebt geslapen, zodat er gekeken kan worden hoe veel invloed je slaaptijd heeft op je fysieke gesteldheid.

4 augustus 2012 om 15:12

Volgens mij heeft VdV het niet helemaal begrepen.
Van Gaal gaat dit gebruiken als hulpmiddel om te kijken hoe de fysieke gesteldheid en fitheid van de speler is aan de hand van methodieken van o.a. de slaapuren die de spelers hebben.

Dat hij gelijk als een kleutertje gaat roepen dat je dit kan omzeilen vind ik persoonlijk tekenend voor zijn mentaliteit, hij krijgt als enige tijd behoorlijk wat kritiek over zijn gesteldheid te verduren en hele wedstrijden maakt ie ook niet veel meer.
Meestal is ie na 75 min op en wordt dan gewisseld, teken dat het al een tijdje niet goed zit bij hem conditioneel.

4 augustus 2012 om 15:15

Aan de ene kant is het prima dat Van Gaal dit wilt gaan gebruiken, het is ter bevordering voor de spelers.

VdV heeft deels gelijk want het valt niet te controleren hoelang je waterpas heb gelegen.
Aan de andere kant zit VdV er ook naast dat hij weet wanneer die moet gaan slapen want op het EK kon die na een helft al aan de zuurstof

4 augustus 2012 om 15:18

Ik wil weleens weten waarom Van der Vaart in de Ajax-jeugd altijd het grootste talent is geweest en waarom hij zich vanaf zijn debuut in het eerste niet heeft doorontwikkeld. Sneijder is hem daarna heel snel voorbijgestreefd. Als je bekijkt dat Van der Vaart in zijn carriere alleen onder Huub Stevens bij HSV weinig tot niet geblesseerd is geweest dan geeft dat toch wel te denken.

4 augustus 2012 om 15:19

En wat doe je als je netjes hebt ingelogd, zegt dat je gaat slapen en in de slaapkamer aankomt en daar je vriendin aantreft die er heel anders over denkt? Louis moet de prestaties beoordelen en daar op selecteren. Als een speler goed presteert, makt het mij niet uit of ie uberhaupt slaapt. Als ie slecht presteert is dat het probleem van de speler zelf.

4 augustus 2012 om 15:19

Haha, v/d Vaart laat weer eens zien dat hij niet de slimste is. Het is geen controlesysteem, maar een systeem waarmee je slaappatroon geregistreerd wordt om te kijken wanneer je de beste prestaties levert. Van der Vaart denkt 'nou, maar dan kan je toch ook inloggen en daarna uitgaan?'. Hahaha.

4 augustus 2012 om 15:23

door zoiets in te voeren wil louis juist de spelers er op attent maken dat een te korte nachtrust in goed voor je is; hij gaat echt niet dagelijk controlleren of je er aan houdt maar hij wil juist de spelers discipline bijbrengen door deze actie

4 augustus 2012 om 15:24

Het is waarschijnlijk een ander systeem dan dat VdV bedoelt. Het meet waarschijnlijk je totale slaapritme met een los apparaat, waarbij ook wordt bijgehouden hoe diep je slaapt en wanneer je 's nachts wakker wordt. Het lijkt idd een beetje ver te gaan, maar is op zich wel goed om aan mee te werken als topsporter. Ik vind trouwens ook dat als VdV toch niets te verbergen heeft er best aan mee kan werken. Maar het belangrijkste is dat die internationals op enkele na weer goed op de sodemieter krijgen als zij over de scheef gaan. Discipline is belangrijk en luisteren zullen ze, anders kunnen ze beter oprotten uit oranje.

4 augustus 2012 om 15:28

Van gaal is echt een onozelaar.. kijk anders wanneer ze hun voeten wassen, misschien groeit er anders mos of schimmels op -_- of hoe ze hun haar leggen.. ( voor meer precisie °_°)

4 augustus 2012 om 15:40

Graag of niet Rafael. Als je professional bent zoals je dat zegt dan weet je ook dat je gewoon moet luisteren naar je coach en dat als dit hoort bij zijn plan van aanpak je je daar bij moet neerleggen. Je salaris is hoog genoeg, dan zijn dit soort kleine dingetjes toch zeker niet moeilijk om er bij te doen? Ik hoop dat Van Gaal gewoon zijn wil op legt. Na de erbarmelijke prestatie van het afgelopen EK hebben deze jongens naar mijn mening gewoon niet veel meer te zeggen. Mondje houden en luisteren naar de coach. Klaar.

4 augustus 2012 om 15:46

Typische weer van gaal met z'n aparte dingen het is en blijft een schoolmeester hè , tevens slaat het ook nergens op je selecteerd , en als ze op trainings kamp komen zie je toch gauw genoeg of ze top fit zijn , ! Daar is die van Marwijk mee op z'n bek gegaan selecteerd een halve fitte selectie . En zijn ze niet fit na een test stuur je ze terug klaar . Maarja er zullen nog wel meer rare dingen komen uit de hoed van dictator van gaal . Hij is een goede trainer maar als bondscoachs gaat ie t niet maken daar incident niet geschikt voor meer al die ego,s .

4 augustus 2012 om 15:59

Dus je hebt liever een team vol ego's die niet als team opereren met daarbij een softie trainer die alles doet om de ego's niet te kwetsen en de vrede te bewaren?

Je hebt gezien dat er nu juist een trainer nodig is die discipline en teambelang centraal stelt. Van Gaal zou het niet pikken dat ene Robben hem een klootzak noemt....... Wees blij dat hij er is: exit van alle ego's die niet als team willen werken en doorselecteren van oudere spelers. De term dictator is niet van toepassing op Van Gaal; noem hem een crisismanager...

4 augustus 2012 om 22:12

Ik zeg als je het goed leest, dat van gaal niet geschikt is omdat hij niet kan omgaan met voetballers die al een tijdje meelopen op hoog niveau hij was in 1995 goed omdat dat allemaal jonge jongens waren en die kan ie wel kneden maar lees van de vaart ! Die heeft toch gelijk met inloggen als je gaat slapen pffff gaat t over dat is typische van gaal een dictator is het met een arrogantie van hier tot jeriicho . Is een club trainer maar geen man voor international team heeft ie ook nog blind en kluivert toe gevoegd nou die geven geen tegen gas hoor is niks en word niks zeg ik je weer een WK naar de klote .

4 augustus 2012 om 15:47

Je kunt het beter zoeken in het unieke wat het Nederlandse voetbal te bieden heeft.nog steeds kun je tegenwoordig in het huidige voetbal aanvallend spelenirekt druk zetten bij balverlies en vleugelspel met voorzetten.er zijn denk ik momenteel meer spelers bij de selektie die hiervoor geschikt zijn.dost,narsingh,huntelaar,boerrigter enz.snelle verdigers die 1 op 1 kunnen spelen zoals Douglas en wie weet De Vrij.
Dus ga uit van het unieke en je hebt vanzelf een voorsprong op alle andere nationale teams die elkaar nadoen.zoek het niet in slaapdiagrammetjes,praat over voetbal en geef ons voetbal weer het vertrouwde aanvallende gezicht!

4 augustus 2012 om 15:49

Dacht dat spelers zoals Van der Vaart wel de connectie wetenschap-presteren zouden inzien. Maar schijnbaar verschilt zijn instelling/ intelligentieniveau niet eens zoveel van sommige mensen hier op VZ. Van Gaal verwacht van zijn spelers optimale fitheid en een manier om dat te verbeteren is het loggen van je slaapuren.

Als jij niet fit bent doordat je te weinig slaapt, presteer je op je werk ook niet optimaal, ben je minder scherp en daardoor gevoeliger voor het maken van fouten. In een voetbalwedstrijd van 90 minuten kan 1 fout al voldoende zijn voor een nederlaag. Maar als je als topsporter dat niet inziet en je bereid bent om dat onderzoek te manipuleren, ben je ook niet professioneel bezig.

Voor degene die de uitzending hebben gezien, heeft hij een opvallende uitspraak gedaan. Hij sprak bewondering voor atleten die zo leven voor hun sport, dat het hun leven is. Dit is bij VdV dus duidelijk niet het geval.

4 augustus 2012 om 16:14

Ik wens Van Gaal veel succes. Je weet gewoon dat die verwende kereltjes niks kunnen hebben. Wat nu professioneel? Dat verwende gedrag is precies de reden dat Oranje niks heeft laten zien op het EK. Ik hoop toch dat Van Gaal een beetje de harde hand gaat hanteren, en wie niet wil luisteren, moet maar wieberen.

Met betrekking tot dit idee: ach jah, dit komt wel heel betuttelend over. Ik denk ook niet dat iemand hier op zit te wachten.

4 augustus 2012 om 16:19

Grappig dat uit deze poll met 71 procent blijkt dat mensen het niet eens zijn met de controle van de slaapuren maar dat bij de poll toen Van Gaal het opperde veruit het grootste gedeelte voor was. Ligt er een beetje aan wie er aan het woord is lijkt het zo.

4 augustus 2012 om 16:23

Hij heeft wel gelijk maar het lijkt me niet slim om dat te zeggen vlak na dit EK.

4 augustus 2012 om 16:52

Van der Vaart heeft gelijk dadelijk gaat van Gaal vertellen hoe laat je naar bed moet dit gaat nergens over het zijn professionals die zich bezig moeten houden met voetballen. Huntelaar daar een tegen probeert bij van Gaal te slijmen voor selectieplek, van der Vaart zegt gewoon waar het op slaat.

4 augustus 2012 om 16:54

We hebben allemaal kunnen zien dat het proffesionals zijn en weten wat nodig is om een topprestatie te leveren ,.... daarom werd Nederland ook onzetten overklast als het gaat over fitheid tijdens het EK.

Is precies de uitspraak die je van deze verwende voetballertjes verwacht.

4 augustus 2012 om 17:07

Het werkt gewoon niet in de praktijk voor deze oude generatie. Echt weer zo'n initiatief om bij jongere spelers mee te beginnen. Het idee heeft vooral met bewustwording te maken. Net zoals je je zelf een introspectie kan geven, wil van Gaal meer bewustwording bij zijn spelers over het slapen. Maar de praktijk is heel anders. Je gaat nu eenmaal niet makkelijk steeds inloggen als je op de bank zit film te kijken voor het slapen, of je kids nog naar bed moet doen.

Heeft ook met de wil en discipline te maken. Maar wat hier al gezegd is klopt ook, ook al hou je het bij, het zegt eigenlijk niks, want iedere persoon heeft andere uren slaap nodig. Ik ken mensen die met 10 uur net uitkomen, maar ook personen die altijd 3 a 4 uurtjes slapen. En die zijn even produktief en fit.

Lekker gecommuniceerd vanuit de technische staf trouwens dit, dat een VdV al totaal niet begrepen heeft wat de bedoeling is. Begint goed. Denk sowieso dat VdV weinig aan spelen toe zal komen, want Louis houdt niet van 70mins players.

4 augustus 2012 om 17:12

Ik blijf het ook redelijke onzin vinden. Als bondscoach zie je snel genoeg of een speler topfit is of niet. Maakt de speler tijdens trainingen een niet al te fitte indruk dan gooi je hem uit de selectie. Dan laat je als bondscoach ook direct zien dat je daar niet van gediend bent.

Dit systeem van Van Gaal is gedoemd te mislukken, want het is zo fraudegevoelig als wat.

Ik wens hem overigens veel succes, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Iedereen heeft het er maar over dat hij al die ego's uit Oranje moet gooien, maar mensen moeten begrijpen dat we een aantal van die jongens gewoon nodig hebben. Zonder spelers uit de categorie Sneijder, Robben en Van Persie is Nederland gewoon heel erg matig.

4 augustus 2012 om 17:29

Mensen het gaat er niet om dat Van Gaal wilt dat je langer slaapt. Hij wil gewoon weten wat ieder z'n fysieke toestand is. Dat als jij niet lang genoeg slaapt en gewoon niet fit bent kan betekenen dat je geen basis staat en als je wel genoeg slaapt dat je dan wel basis staat. Verkeerd uren doorgeven heeft dan ook geen zin want als jij doet alsof jij 10 uur hebt geslapen maar vervolgens als een natte krant staat te spelen vertrouwd de coach je ook niet meer.

4 augustus 2012 om 17:48

In de tijd van de Ussr werd ook zo gewerkt. De spelers werden robots en het leverde nog steeds geen resultaten op. Creativiteit maakt winnaars, voorgeprogrameerde settings niet. Creativiteit is het buiten de geijkte paden denken, out of the box zeg maar.

Verder is elke spelers anders, je kunt geen eenzijdige aanpak hanteren. Ook hoef een te beperkt slaappatroon niet de veroorzaker zijn van een slechte vorm . Een slechte vorm kan andere problemen hebben, familieproblemen,toekomstproblemen en ga zo maar door.
Stel , een speler heeft slaapproblemen a.g.v. ruzie in de familie en uit de statistieken komt dit gebrek aan slaap naar voren. Verder blijkt zijn vorm dan ook nog eens slecht te zijn. Wat wilt van Gaal dan gaan doen? De speler slaaptabletten laten voorschrijven??

4 augustus 2012 om 17:59

De bedoeling van het systeem is dan ook niet om het te misbruiken en valse gegevens in te geven, maar om de juiste gegevens in te geven en zo de medici op de hoogte te brengen van je slaappatroon zodat die je eventueel kunnen vertellen wat er beter kan. Bv. elke dag een uur vroeger slapen en een uur vroeger opstaan, de nacht voor de match een uur langer slapen, etc etc.

4 augustus 2012 om 18:03

In feite kun je aan dit soort berichten zien dat van Gaal een clubtrainer blijft en geen bondscoach. Wanneer je dagelijks bezig bent met een groep heb je hier denk ik meer aan. Hij moet deze jongens gewoon lekker partijtje laten spelen en opstelling maken en af en toe een goede wissel.

4 augustus 2012 om 18:12

Inderdaad, een bondstrainer moet de optimale sfeer creeren voor een uitmuntende prestatie. Louis is en blijft een clubtrainer en gaat dezelfde fouten maken als eerst. Hij heeft niets geleerd en brengt Nederland nog dieper in de problemen.

4 augustus 2012 om 18:36

Ik heb geen eerdere reacties gelezen, maar als ik dit lees is Meneer Van Der Vaart gewoonweg bang voor zijn plek! Of dat nu op de bank is of in de basis, maakt me niets uit: dit zegt genoeg!! Hij is zich op voorhand al aan het indekken voor het feit dat hij niet meer wordt opgesteld of wordt opgeroepen! Wat mij betreft lekker in Londen laten zitten en niet meer mee laten spelen!!!

4 augustus 2012 om 18:57

Ik snap dat het merendeel van de selectie dit een slecht idee vind. Echter de echte topsporters die zich helemaal geven voor de sport, die mensen zullen dit niet eens zo'n heel slecht idee vinden. Als jijzelf alles wilt doen om topfit te zijn, dan hoort je slaappatroon daar ook bij, dus waarom niet? Dat je steeds moet inloggen is wat overdreven, maar gewoon bijhouden wanneer je slaapt en tot wanneer je slaapt is best goed denk ik.

4 augustus 2012 om 19:52

Het lijkt me ook een goed idee voor Louis van Gaal om de spelers schriftelijk een verzoek te laten indienen wanneer ze boodschappen gaan doen bij de Albert Heijn.

Door het slaappatroon van de profs bij te houden komt Van Gaal meer te weten over de fitheid en fysieke gesteldheid.
Om te zien of een speler fit genoeg is zijn er natuurlijk ook trainingen, en een hele lange competitie om de fitheid te kunnen inzien.

Dit gaat gewoon te ver. Niet minder en niet meer.

4 augustus 2012 om 22:36

Als alle zgn kenners zich eens zouden gaan verdiepen in de ins en outs wat betreft het slaap en waak ritme, dan zou iedereen begrijpen wat Dhr. van Gaal bedoeld.
zoek anders een op google over slaapritmes.
Alle spelers die het niet eens zijn met deze vorm van ''training''nooit meer oproepen voor Oranje.
Dit heeft alles te maken met discipline en de topsportbeleving.
Bij het wielrennen en de atletiek gaat het niet anders.

4 augustus 2012 om 22:49

RAf heeft gelijk, er zijn andere methodieken.

5 augustus 2012 om 14:14

Volgens mij snapt Rafael het niet echt, natuurlijk kan je gewoon liegen tegen je trainer. Echter was het Nederlands elftal niet optimaal fit afgelopen EK ( en voor vdv geld dit niet alleen bij nl elftal, maar ook bij tottenham ), en hiermee kan je jezelf fitter krijgen. Ik zou de kans gewoon aangrijpen, want het is gewoon voor jezelf en niet voor Louis, gezien jij zelf prijzen wil winnen op het Ek rafael.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

312 fans
Middenvelder, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Hamburger SV 27 5 5 0
2012/2013 Tottenham Hotspur 2 0 0 0
2011/2012 Tottenham Hotspur 33 11 3 0
2010/2011 Real Madrid 0 0 0 0
2010/2011 Tottenham Hotspur 28 13 4 0

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Jozy Altidore krijgt mogelijk een herkansing in de Primera División. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.265625 seconden.