Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mister Ajax: 'Ik zie ze gewoon weer kampioen worden'

Laatste update:

PSV had al een goede selectie en versterkte de groep deze zomer nog met Mark van Bommel, Luciano Narsingh en Mathias Jörgensen. De ploeg van Dick Advocaat móét kampioen worden en wordt door velen gezien als de favoriet voor het winnen van de titel, maar Sjaak Swart denkt daar anders over. Mister Ajax verwacht dat Ajax de landstitel opnieuw zal prolongeren.

/

Ajax werd de laatste twee jaar al kampioen en volgens Swart zit de derde titel op rij eraan te komen. "Ik kijk elke dag naar de trainingen en ik kan je zeggen: Frank en de jongens zijn goed bezig. Als er niet teveel blessures zijn, dan zie ik ze gewoon weer kampioen worden", zegt Swart tegen ELF Voetbal. "Dit Ajax heeft vertrouwen, maar dat kan ook niet anders als je tweemaal op rij kampioen bent geworden. De jongere spelers krijgen zienderogen meer ervaring, dat is belangrijk voor een elftal dat stap voor stap beter wil worden."

Ajax en PSV hebben een geslaagde voorbereiding op het nieuwe seizoen gehad en komen elkaar zondagavond tegen. In de Amsterdam ArenA strijden de landskampioen en de bekerwinnaar om de Johan Cruijff Schaal, de eerste prijs die dit seizoen te winnen is. Ajax begint het seizoen volgende week met een thuiswedstrijd tegen AZ, terwijl PSV start met een uitwedstrijd bij RKC Waalwijk.

Ajax is voor mij favoriet voor het winnen van de landstitel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt weer een spannende competitie denk ik.. Elk team is wel een stukje verder dan vorig jaar en nog verder gebrand om kampioen te worden. Heb der iig zin in!

3 augustus 2012 om 12:29

Ik ben het volkomen met je eens Maar denk dat het tussen Ajax en PSV zal gaan.

PSV heeft de beste aankopen gedaan maar ik vind Ajax meer een team. Bij ajax moet wel snel een LCV worden aangetrokken want over een week begint de competitie al... HEB ER ZIN IN !!! :D

3 augustus 2012 om 12:31

Daar doe je Twente een beetje mee te kort, die hebben mijns inziens ook aardig weten in te kopen. Alleen ben ik niet echt onder de indruk van de capaciteiten van de trainer.

3 augustus 2012 om 12:34

Twente heeft met Bulykin, Castaignos en Tadic goede aankopen gedaan maar denk toch dat Ajax en PSV beter zijn.

3 augustus 2012 om 12:36

Gutierrez hebben ze ook nog aangekocht, daar heb ik echter nog niet veel van gezien.

3 augustus 2012 om 12:44

Mee eens.

Niets ten nadele van de trainer zelf maar ik vind Mcclaren een tactische onbenul. Heb wel eens het idee dat de beste man zomaar iets doet ongeacht of het goed of slecht is. De aankopen van Twente zijn goed, oa. Castaignos,bulykin,tadic. Gutierrez is nog afwachten. Ken hem niet echt dus kan ook niet oordelen.

Of Ajax de titel gaat prolongeren? Geen idee. Misschien wel, misschien niet. Er moeten in ieder geval nog zeker 2 spelers bij ; LCV en een aanvaller. De concurrentie heeft zich in ieder geval goed kunnen versterken dus Ajax zal met de concurrentie mee moeten wil het weer kampioen worden.

3 augustus 2012 om 13:23

Ben het met je eens dat de concurrentie zich versterkt heeft. Echter is deze groep spelers bij Ajax al een aantal jaren bij elkaar. Hierdoor zijn ze mijn inziens dus vele malen beter op elkaar ingespeeld.

Daarnaast komen er ook weer een aantal zeer goede talenten aan die Ajax sterker kunnen maken. Ik ben zeker ook van mening dat een nieuwe LCV van harte welkom is. Een aanvaller extra zie ik als mindere hoge prioriteit.

Vorig jaar een hoop basisspelers die geblesseerd waren. Als dit uit blijft (kan je nooit voorspellen natuurlijk) Doet Ajax zeker vanaf het begin tot het einde mee.

3 augustus 2012 om 15:30

Ik denk dat Denswil heeft laten zien dat hij goed op die positie kan spelen. Natuurlijk mist hij wat ervaring, maar daar zal Alderweireld hem bij moeten helpen. En ik gok dat ook een speler als Anita hem daar wel bij zal helpen. Nee wat mij betreft moet Ajax een spits kopen (en als het natuurlijk tot de mogelijkheden behoort een ervaren Lcv, maar heeft wat mij betreft de prioriteit niet meer)

3 augustus 2012 om 12:59


Heeft "mister"ajax dan echt helemaal niets te doen dan elke training te volgen??

één keertje kan ik begrijpen, heb de jongens van ajax 95 ook een keer zien trainen omdat ik er om de hoek naar school ging maar ik ging echt niet elke dag hoor...

Zoek een hobby!!!!!!!!!

3 augustus 2012 om 13:07

Ajax is zijn hobby, werk en leven. De deur staat voor hem altijd open en zijn betrokkenheid om de club vind ik juist schitterend. De man heeft echt wel andere zaken om zich mee bezig te houden, maar hij is praktisch getrouwd met de club.

3 augustus 2012 om 13:14

Man waar maak je je eigen druk over die man is 74 een groot deel van hem zen leeftijd zit al achter de geranium's.
Ajax is voor de beste man alles wat er is en voor de club is het ook prachtig zulke mensen.

3 augustus 2012 om 13:21

@r.campo:

Er lijkt mij dus niet heerlijker dan als 74-jarige lekker wekelijks bezig te zijn op de club waar je alles aan te danken hebt, waar je een levende legende bent en waar je iedereen kent. Dit is geen hobby, het is een deel van zijn leven. Maar jij hebt liever dat hij gaat hobbyen, bingo spelen ofzo?

3 augustus 2012 om 13:26



dan ziet die vent er verdomd goed uit als hij al 74 jaar is. Respect!!!!!!

serieus, ik dacht dat hij in de 60 was. en er zijn wel meer hobby's dan bingo beste murkie

3 augustus 2012 om 13:53

Sjaak hoort bij de club, is belangrijk voor de club. Als je dat niet inziet, heb je echt iets in je ogen wat je normaal gesproken hoort af te vegen. Hij is belangrijk ook voor jonge spelers, praat met ze, als ze niet goed in hun vel zitten, zien ze de altijd positieve Sjaak langslopen. Het zou een verlies zijn voor Ajax als deze man niet meer zijn 'rondjes' doet.

3 augustus 2012 om 14:27

Wat een hoop onzin zeg! Een man van 74 die een hobby moet gaan zoeken. Ik ben niet voor Ajax. Maar clubiconen die nog steeds zo betrokken zijn bij hun club.....moet je op handen dragen. Mocht Sjaak een andere hobby hebben buiten het voetbal, dan zou Ajax iemand in dienst moeten nemen om zijn hobby uit te voeren
Kan Sjaak lekker langs de lijn van zijn ouwe dag genieten.

3 augustus 2012 om 15:21

Ja, je kan als clubicoon je laten zien op de club en af en toe in het nieuw komen of je kan de beroepsidioot spelen in de zoveelste flauwe reclame spot.

3 augustus 2012 om 13:25

Gekleurde Sjakie ziet het altijd positief in en kan heerlijk lullen. Hij scout graag jonge talentjes bij Ajax om ze in zijn stal te brengen. Sjakie heeft echt een neus voor talent. Hij is een hele aardig vent die vooral hele mooie verhalen kan vertellen over vroeger.

Ik ben er ook een beetje bang voor. Ik heb nu oefenwedstrijden gezien van Feyenoord, Ajax en PSV en eerlijk gezegd vond ik Ajax verreweg het beste voetballen. Het enige waar het een beetje aan ontbreekt bij Ajax vond ik een beetje strijd, het was allemaal wel erg frivool.

3 augustus 2012 om 12:27

Het is toch sowieso lastig om nu al uitspraken te doen over wie kampioen wordt. De transfermarkt is nog niet gesloten. Er kunnen blessures komen. Talenten kunnen tegenvallen, en mensen die afgeschreven zijn kunnen ineens het licht zien. En oefenwedstrijden zijn er om automatismes in te slijpen, en conditioneel sterk te worden. Goed voetbal in de voorbereiding koop je niks voor. (alhoewel ik wel hoop dat Ajax kampioen wordt.. daar niet van...!!)

3 augustus 2012 om 12:30

Heb je helemaal gelijk in! Ik wil er alleen maar mee zeggen dat Ajax tot nu toe het meeste indruk maakte (op mij) tijdens deze voorbereiding ;

3 augustus 2012 om 12:34

Dat is an sich al heel mooi natuurlijk. Dat het er goed uit zag.

Ik hoop dat er vooral mentale groei bij ons jongens is gekomen. Ik mis soms de passie en strijd. We hebben, in mijn ogen, te weinig spelers op dit moment die opstaan wanneer het minder wordt. Verthongen had dat nog dit seizoen, die missen we. Ik hoop dat dit seizoen bij bepaalde jongens er meer mentale weerbaarheid gekomen is. Anders verliezen we Utrecht/ado/feyenoord uit gewoon dit seizoen.

3 augustus 2012 om 12:39

Je kan toch niet verwachten, dat er geen tegenslag is in die dingen, ze moeten groeien naar elkaar en ajax is goed bezig, de juiste mensen zullen heus wel op staan, daar ben ik van overtuigd, alleen durf niet te zeggen wie kampioen word. Veel te vroeg voor. Hopelijk ajax weer.

3 augustus 2012 om 12:29

Niet goed gekeken PSV had tegenstanders van formaat met Bilbao en Benfica en speelden daar zeer verdienstelijk tegen, Ajax had daarentegen makkelijkere tegenstanders

3 augustus 2012 om 12:31

ik heb Feyenoord en PSV nauwelijks zien spelen, maar wat je zegt over het ontbreken aan strijd klopt inderdaad. Dat komt ook voor een deel door de manier van spelen van Ajax, als je steeds de bal hebt en wil combineren hoef je ook niet te strijden, dat is vrijlopen en tikken. Ze willen geen fysiek voetbal spelen en de duels vermijden, want daar gaat Ajax het altijd verliezen. Wat ik dan wel altijd echt mis bij Ajax is dat wanneer het tikken niet lukt er ook niet gestreden wordt voor een overwinning. Ze laten zich dan zo gemakkelijk overlopen en dat heeft dan wel met instelling te maken.

3 augustus 2012 om 12:36

We hebben erg veel jeugdspelers erin te staan. En de jeugd bij Ajax is te weinig gewend om te verliezen en met tegenslag om te gaan. Ze zijn gewend om te winnen. Dat is normaal voor ze. Veel jongens uit onze jeugd vind ik (vooral in de eerste jaren) mentaal gewoon zwak. Teveel hoofden gaan naar beneden hangen als we achter staan.

3 augustus 2012 om 12:52

Nou nou verreweg.... PSV tegen Genk gezien? Feyenoord tegen Dordrecht gezien? Ja beide ploegen die minder zijn, maar dat zijn die engelse ploegen ook. Niet zo overdrijven kerel, het word gewoon weer erg spannend en op basis van oefenwedstrijden kun je niet zoveel concluderen als de tegenstanders nogal van formaat verschillen. PSV heeft namelijk ook tegen Benfica en Atletico gespeeld en dat is toch wel andere koek.

3 augustus 2012 om 13:01

@stefandefree: Ajax is mij inderdaad zeer positief bevallen, PSV heb ik niet veel van gezien tot op heden. Feit is wel dat oefenwedstrijden niks zeggen. Ik kan me nog herinneren dat AZ Internazionale met 4-2 naar huis stuurde een jaar of 4 geleden en vervolgens mij bijna degradeerden haha.

Maar ik ben het met je eens, Ajax is zeker een van de kandidaten. Ik moet alleen zeggen dat ik die achterhoede nog wel erg ligt vind met Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Blind en Boilesen/anita. Daar ben ik toch niet helemaal van overtuigd. Het middenveld zit wel snor, ook in de breedte en de aanval is in principe goed. Enige nadeel is dat Sulejmani, Sigthorsson en Boerrigter wel ontzettend blessuregevoelig zijn.

PSV heeft nu een uitstekende selectie staan, ook in de breedte. Bovendien hebben ze nu een goede trainer voor de groep staan. PSV is wat mij betreft ook titelkandidaat nummer 1 met kort daarachter Ajax. FC Twente vind ik allerminst overtuigen tot op heden. Een leuke selectie maar weer een aantal nieuwelingen en het is maar weer afwachten hoe het uitpakt.

3 augustus 2012 om 14:06

Ik hoop dat je begrijpt dat Anita niet meer op de LB positie komt te staan.

3 augustus 2012 om 14:43

@azalkmaar2: Je baseert jouw mening over de blessuregevoeligheid van Sulejmani, Sigthorsson en Boerrigter op één enkel seizoen? Sigthorsson is nog een jong mannetje met relatief weinig seizoenen op topniveau. Daar kan je dus nog weinig over zeggen. Hij heeft bij AZ overigens wel gewoon ruim 30 wedstrijden gespeeld. Boerrigter heeft ook voor zijn seizoen bij Ajax een stuk of vier seizoenen 30+ wedstrijden gespeeld per jaar. Wat betreft Sulejmani ben ik het met je eens, hij is vrij blessuregevoelig gebleken, dus daar zal nog een speler bij moeten komen op zijn positie (tenzij Sana er meteen kan staan misschien).

3 augustus 2012 om 17:03

Sigthorsson ken ik al wat langer en die jongen is bij AZ ook meer geblesseerd geweest dan fit. Ik weet dus waar ik over praat met die jongen. Boerrigter speelt normaal gesproken wel alles maar kwakkelde het laatste jaar wel wat, vandaar dat ik hem niet 100% inschaal. Bovendien begint hij niet fit aan het seizoen. Sulejmani is hetzelfde verhaal, ook aan het kwakkelen de laatste tijd en ook nu nog niet fit als ik het goed heb.

Als ze alle drie fit zijn heeft Ajax gewoon een uitstekende voorhoede hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het alleen een beetje mager wat erachter zit. Maar Ajax blijft natuurlijk een van de favorieten voor de titel, ze hebben veel individuele kwaliteiten.

@actavian: Klopt. Ik zag later ook het stukje over Dijks. Dacht alleen dat ik Anita tegen Norwich in de tweede helft op linksachter zag. Maar goed, als je Dijks/boilesen/koppers ipv Anita hebt dan is het ook afwachten natuurlijk.

3 augustus 2012 om 15:23

Kampioen worden heeft maar een klein deel te maken met kwaliteit, over het algemeen wordt de ploeg kampioen die het beste met grote tegenslagen kan omgaan. Tegenslag krijgt iedere club. Als je 11 perfecte spelers hebt maar slechte vervangers ben je al gezien.

Alsof iemand die zo een groot Ajax hart heeft zou roepen, die worden geen kampioen. Het zou mij verbazen, voorbereiding is leuk, maar zegt nog niks. Als ze het goed doen in de CL dan moet ik nog zien dat ze op drie fronten blijven strijden. Als er blessures ontstaan hoe vang je dat op. En om nu al te roepen ze worden voor de derde keer kampioen, is wel een beetje des Ajax, laten we het zelfverzekerd noemen.

3 augustus 2012 om 12:28

@ Caritas,

Het zou mij inderdaad ook niks verbazen als Ajax met de titel er vandoor gaat. Ajax heeft de laatste jaren altijd wel gehad dat ze de tweede seizoenshelft echt ongelooflijk sterk spelen en ik denk dat dat dit seizoen ook gaat gebeuren.

Daardoor sluit ik 'n titel voor Ajax zeker niet uit.

3 augustus 2012 om 12:34

@ Rochester

Was het in het voorgaande jaar niet het geval dat Ajax zich de tweede seizoenshelft compleet kon richten op de competitie omdat ze sowieso Europees al waren uitgeschakeld vlak na de winterstop en vorig jaar ook al vroegtijdig uit de beker lagen?

Ik geef Ajax een even grote kans als Psv, maar het is en blijft altijd weer onvoorspelbaar. Misschien stijgen ze in Rotterdam nog verder boven zich uit dan vorig seizoen. Gaat de chemie van Steve in Enschede werken of misschien vinden ze in Alkmaar wel opeens het heilige vuur. Je weet het niet, veel zal afhangen van toeval.

3 augustus 2012 om 13:07

Voorgaande 2 jaren geen een keer uitgeschakeld voor de winterstop, weet niet waar je dat vandaan haalt?

3 augustus 2012 om 12:36

Als er blessures ontstaan hoe vang je dat op?

Caritas, dat heb je vorig jaar toch gezien? ;

3 augustus 2012 om 12:45

@ruff

Vorig jaar ging dat redelijk goed met jeugd ja, maar ook dat is geen zekerheid. Ik zelf ben nog niet zo overtuigd, maar goed sta ook niet elke dag als Sjakie bij het trainingsveld te kijken. En leuk dat het op een training er goed uit ziet, als het zometeen tijdens de eerste wedstrijd ook zo gaat, dan pas doe je het goed.

3 augustus 2012 om 12:50

Nou, net zoals v Hanegem kritisch kan zijn over 'zijn' feyenoord, kan Swart ook kritisch zijn over Ajax hoor... dus ik denk dat hij dit echt met de goeie overtuiging zegt.

Ajax maakt een goeie kans om kampioen te worden, maar van wat ik er nu van heb gezien maakt psv minstens diezelfde kans danwel meer kans. We gaan het zien.

Tsjah wat moet je met zulke uitspraken. Psv'ers zeggen wij worden kampioen. Ajacieden zeggen wij worden kampioen. We gaan het gewoon meemaken.

Alhoewel ik ons (ajax) zeker kansen toebedeel, denk ik toch dat PSV een hele grote kans maakt om kampioen te worden.

Ik geef ze wel minder kans dan vorig jaar en twee jaar geleden. Ze zullen zichzelf nog eerst moeten versterken in de verdediging en nog een buitenspeler. Nu vind ik ze teveel kwaliteit onder doen i.t.t. vorig jaar. De concurrentie heeft zich ook beter versterkt. Zoals het er nu uitziet moet dan niemand bij Ajax geblesseerd raken anders is hun team niet breed genoeg om lang mee te doen.

3 augustus 2012 om 12:28

Klopt, zeker een centrale verdediger.
Een aanvallende speler zou ook mooi van pas komen.

3 augustus 2012 om 12:28

Nu vind ik ze teveel kwaliteit onder doen i.t.t. vorig jaar.

Alleen omdat Vertonghen vertrokken is? Er is geld voor een nieuwe CV en die gaat ongetwijfeld ook gewoon komen, daar wordt nu volop aan gewerkt. Daarnaast hadden we vorig jaar veel blessures en dat werd prima opgevangen door de reserve spelers, dat het niet breed genoeg is, is dus gewoon onzin.

3 augustus 2012 om 12:33

Ajax was in het begin van het seizoen niet zo goed als op het einde. Ook door vele blessures, toen er weer een paar terugkwamen kwamen ze in de winning mood. Maar de concurrentie vond ik niet sterk als je kijkt hoe Twente, Psv en Az op het einde alles weggaven. Twente en Psv hebben zich dik versterkt dit jaar dus die ik zie ik een constanter jaar hebben. En ik weet niet of Ajax nog wel een keer zo'n jaar zal hebben waar ze op het einde zoveel wedstrijden op rij winnen.

3 augustus 2012 om 12:52

@ Lazaros

Over dat makkelijke 'weggeven' van de tegenstanders van Ajax.. datzelfde gold natuurlijk precies zo in het begin van de competitie dat Ajax alles zo makkelijk weggaf... heeft volgens mij gewoon meer met het programma te maken en uiteindelijk ook wel met het compleet ingespeeld en op stoom raken van Ajax destijds.

3 augustus 2012 om 12:31

Vermeer - Cillissen
Van Rhijn - Van der Wiel
Alderweireld - Veltman (redelijk zwak inderdaad)
Blind - Denswil
Boilesen - Dijks
-
Eriksen - Serero
Anita - Enoh (back-up is inderdaad matig hier)
De Jong - Janssen
-
Boerrigter - Fischer
Sigthorsson - De Jong
Sana - Lukoki

Buitenspeler acht ik niet nodig, om de breedte maak ik me juist totaal geen zorgen, bijna alle posities zijn dubbel bezet en wat mij betreft hoeft er niet eens per se een verdediger te komen, Blind doet het gewoon goed in de voorbereiding en Denswil is echt een topper in wording. Voorin hebben we meer dan genoeg opties, het middenveld is helemaal overvol.

PSV heeft wat dat betreft een minder brede selectie denk ik.

3 augustus 2012 om 12:51

@monahoedje
Op welke punten heeft PSV dan een minder brede seletie? Volgens mij zijn alle posities minimaal dubbel bezet met talenten en/of eredivisiewaardige spelers

3 augustus 2012 om 12:59

Zanka - Bouma
Marcelo - Dereick
Hutchinson - Manolev

Dat zijn echt drie drama back-ups, en ik vind Waterman ook geen al te zekere doelman. En Zanka moet het ook nog maar laten zien natuurlijk.

Verder heb je ook geen echte reserve rechtsbuiten, aangezien ik Lens daar totaal niet tot zijn recht vind komen.

En ik zou eigenlijk zo gauw niet weten wie de back-ups op het middenveld zijn, Wijnaldum/toivonen natuurlijk, maar verder.

De basis van PSV is net iets sterker denk ik, maar de Ajax selectie is breder en de talenten zijn, in mijn ogen, net wat verder. Op Depay en eventueel Locadia na, die op mij een goede indruk maakten in de voorbereiding.

3 augustus 2012 om 13:04

Als je Twente vergelijkt met de basis van Ajax doen ze niet onder. Denk dat er dit seizoen weer serieus rekening gehouden moet worden met Twente.

Vermeer - mihaylov (twente)
Van der Wiel - rosales (ajax)
Alderweireld - Bjelland (ajax maar veel vertrouwen dat Bjelland het goed gaat doen)
Blind - Douglas (twente)
Boilesen - Schilder (ajax)
-
Eriksen - Cutierrez (ajax maar veel vertrouwen dat cuttierez de verwachtingen waarmaakt)
Anita - Fer (twente)
De Jong - Janssen (ajax)
-
Boerrigter - Chadli (twente)
Sigthorsson - Castaigos (ajax maar veel vertrouwen dat castaignos het goed gaat doen)
Sana - Tadic (twente)

Al met al op basis van reeds bewezen diensten schat ik Ajax net wat sterker in maar als de voortekenen zoals gister in de wedstrijd van Twente zo doorzetten gaan we met dit Twente nog een heel leuk seizoen beleven!

3 augustus 2012 om 13:17

@monahoedje
Bouma en Derijck zijn gewoon eredivisiewaardig centrale verdedigers die zeker niet onder doen voor Veldman en Denswil en daarnaast heb je ook nog Erik Pieters die centraal zou kunnen spelen. Ik kan je alleen over Manolev gelijk geven.

Centraal op het middenveld heb je:
Van Bommel, Strootman, Engelaar, Wijnaldum, Toivonen als grote namen en daarnaast zijn er nog de talenten Ritzmaier en Van Ooijen. Dus daar zit het ook wel goed met de back-up. Zowel Van Ooijen als Ritzmaier hebben in de voorbereiding laten zien dat ze zeker van waarde kunnen zijn in de A-selectie dus ik weet niet waarom je hen lager inschat dan 'de Ajax-talenten'?

Lens kan prima op de rechtsbuiten plek spelen; dat heeft hij vorig seizoen ook gedaan en daarnaast heb je nog Wijnaldum en Depay die daar kunnen spelen; ook daar zie ik geen probleem.

Verder noem je nog Waterman die wellicht inderdaad minder is dan Cillissen maar die aan de andere kant wel ervaring heeft en het in mijn ogen ook gewoon prima doet. Ik snap dat heel veel mensen hem beoordelen op zijn tijd bij De Graafschap maar wat ik van hem heb gezien tot nu toe is meer dan prima.

Je argument over Zanka vind ik niet zo sterk want datzelfde geldt voor alle talenten en aankopen die je bij Ajax noemt.

3 augustus 2012 om 13:17

Ik zou het zo opschrijven.

Vermeer - Cillessen.

Enoh - Veltman
Alderweireld - Sporkslede
Denswil - Boileson
Van der Wiel - Dijks

Schone - Rits/ligeon
Anita - Van Rhijn - Fischer
Blind - Koppers

Eriksen - Klaassen - Sana
Sigthorsson - De Jong - Lukoki
Boerrigter - Janssen

3 augustus 2012 om 14:38

@maestro
Ik snap echt helemaal geen hol van jouw rijtje(s)

3 augustus 2012 om 14:39

Ben ik dus niet de enige

3 augustus 2012 om 14:42

@monahoedje
Haha, ik hoop op een uitleg... want ik vond jouw rijtjes beter. Ook hebben we schone nog.

4 augustus 2012 om 01:56

Tyton-waterman

Hutchinson-manolev
Zanka-derijck
Marcelo-bouma
Willems-pieters

V.bommel-ritzmaier
Wijnaldum-toivonen
Strootman-engelaar

Narsingh-lens
Matavz-locadia
Mertens-depay

De basis van PSV is puur kwalitatief gezien de beste van de Eredivisie, maar je geeft in een volgende reactie van je ook al aan dat de basis van PSV sterker is dan die van Ajax dus daar zijn we het over eens.

Echter snap ik niet waarom je vindt dat Ajax een bredere selectie heeft omdat PSV elke positie dubbelbezet heeft, met enkele wisselspelers die niet onder doen voor de basis.

Behalve Waterman zijn alle wisselspelers bij PSV grote talenten of A-internationals.

4 augustus 2012 om 01:59

En ik weet niet of je dit bewust hebt gedaan maar je hebt Schone en Sulejmani niet opgenomen in je beide elftallen.

Schone vind ik persoonlijk een betere speler dan Serero of Janssen en Sulejmani vind ik een betere speler dan Lukoki.

4 augustus 2012 om 10:58

oeef.. fer beter als anita? dat waag ik te betwijfelen... ik zou daarnaast brama - fer - guttierez op het middenveld zetten.. en chadli beter als boerrighter ook twijfel hoor.. en sulejman is basis tegenover tadic..

4 augustus 2012 om 11:33

@monahoedje

PSV matige back-ups en zelf De Jong 2x gebruiken?
Ajax:
Vermeer/cillissen
Van Rhijn/van der Wiel-alderwiereld/denswil-blind/koppers-boilessen-... Eriksen/serero-anita/enoh-de Jong/janssen?
Sulejmani/lukoki-sightorson/klaasen-boerighter/fis... Daar moet dan ook nog bij gezegd worden dat Blind als basis sowieso al matig is.
Psv:
Tyton/waterman
Hutchinson/manolev-zanka/marcelo-pieters/derijck-w... Van Bommel/engelaar-toivonen/wijnaldum-srootman/ritzma... Narsingh/?-lens/matavz-mertens/depay
En dan heeft psv slechts één matige back-up: Bouma, als lb kan hij het niet allemaal evengoed belopen, maar als reserve lb zal Pieters denk ik spelen, dus Bouma komt helemaal niet aan spelen toe en anders speelt hij nu onder Advocaat in de voorbereiding ook gewoon goed (weet dat het raar klinkt).
In de breedte is psv beter dan Ajax, maar de kwaliteit van je 1e 11 maakt het meest uit, maar daar ga ik geen oordeel over vellen.

5 augustus 2012 om 14:27

Dat ik 2x De Jong gebruik maakt niet uit, ik vind hem bij de beste drie middenvelder horen, schuif je hem door naar de spits heb je Schone, Janssen, Serero en nog wel wat spelers als back-up.

Leuk dat Manolev een A-international is, maar hij is matig, Dereijck, kom op zeg, dat is pure middelmaat.

Engelaar is al jaren over zijn top, en voor Narsingh heb je eigenlijk geen back-up, dus zul je ook Lens twee keer moeten gebruiken.

PSV heeft een iets betere basis 11 in mijn ogen, scheelt niet bijster veel, maar de jeugdspelers van Ajax hebben sowieso al het voordeel dat ze hun hele jeugd in het huidige systeem hebben gespeeld en precies weten wat er van hun verwacht word.

Je kan Blind wel matig noemen, maar wie zegt er dat Zanka wat gaat laten zien, was in de voorbereiding gewoon matig bezig, waar Blind een goede indruk achterliet. En Marcelo is nou ook geen wondertalent, Alderweireld overigens ook niet.

3 augustus 2012 om 12:32

Ben ik niet met je eens, bedoel we zijn geen aanvallers kwijt geraakt, we hebben veel mensen terug gekregen uit de blessures, en als je puur na de verdediging kijkt is die over de hele linie erop vooruit gegaan.

Koppers of van Dijk - van Dijk stuk beter
Vertonghen of blind - Verthongen veeeel beter
Alderweireld blijft
v. Rijhn of v.d.wiel - Van rijhn veel beter
Dus ja op de LCV positie zijn we er erg op achteruit gegaan maar op de andere drie posities vooruit.
Mensen kijken altijd alleen wie weggaat, dat zegt niet alles ajax zit oko in een flow natuurlijk 2 jaar kampioen 14 x gewonnen oprij...(kan natuurlijk ook met 3 wedstrijden weer compleet anders zijn)

3 augustus 2012 om 12:37

Vertongen of Blind vind ik wel wat anders. Het gaat niet alleen om die positie zelf maar ook Alderweireld speelt beter als Vertonghen naast hem speelt. En de selectie is misschien wel breed maar er zitten wel heel veel jeugdspelers bij. Als er dan een paar geblesseerd raken dan weet ik niet of ze wel zoveel wedstrijden in een jaar kunnen spelen.

En Ajax had vorig jaar een winning mood, zoveel wedstrijden op rij winnen komt bijna niet voor dus voor dit jaar zullen ze dat misschien niet krijgen en moeten ze over het algehele seizoen constanter spelen.

3 augustus 2012 om 12:36

@ Lazaros

Niet breed genoeg? Het middenveld is dubbel bezet met Eriksen, Schone, Serero, Janssen, Siem de Jong, Enoh, Anita. Beter bezet dus dan vorig seizoen. Achterin is ook alles goed bezet, maar moeten we nog een linker centrale verdediger aan trekken!! Voorin hebben we keuze te over, maar willen we een extra aanvaller omdat het basistrio veel geblesseerd is geweest. Als het basistrio fit blijft, iets wat Swart ook vernoemd, dan doet Ajax gewoon mee. Vergeet niet dat Ajax vorig seizoen kampioen geworden is met een verzwakte voorhoede. De 3 basis aanvallers waren namelijk allemaal langdurig geblesseerd.

3 augustus 2012 om 12:41

Ajax is wel redelijk breed maar zoals jij ook zegt hebben ze nog wel versterking nodig op die 2 posities om echt mee te doen tegen Psv. Waarschijnlijk zullen ze niet weer zo'n mood krijgen waarin er 14x achter elkaar gewonnen wordt en dan zal er ook in het begin al constanter gepresteerd moeten worden.

Dat Vertonghen weg is ook een aderlating, niet alleen voor zijn positie zelf maar ook de medespelers om hem heen gingen beter spelen door hem. Alderweireld en Anita waren precies op zijn spel afgestemd. Blind zal vast niet zoveel opkomen als hem en ik vind hem toch wel een stuk minder. De jonge linksback zal zich ook niet echt kunnen optrekken aan Blind, zoals dat wel kon bij Vertonghen.

3 augustus 2012 om 12:47

@ Lazaros

Maar het is ook niet waarschijnlijk dat Ajax de 1ste seizoenshelft zo slecht presteert als vorig seizoen. Wij hadden die inhaalrace nodig, omdat we een rampzalige eerste seizoenshelft hadden afgewerkt.

Ajax is ook bezig om zich te versterken met 2 spelers, dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Vertonghen is inderdaad een aderlating, maar met een capabele LCV is dat op te vangen. Het middenveld staat nu van meet af aan goed. Daar hebben we vorig seizoen te lang mee gesukkeld. Kortom, Blind gaat geen basisspeler worden. Daarvoor komt hij te kort. Als er niets meer bij zou komen (wat niet de verwachting is), dan denk ik nog eerder dat Denswil daar komt te spelen.

Puur individueel gezien vind ik het allemaal nog wel meevallen. De verdediging is zeker talentvol, maar voldoet nog niet eens aan de Nederlandse top. Het middenveld heeft met Anita en Eriksen de betere spelers op hun positie in de Eredivisie, al zie ik De Jong hierin weer als een stoorzender. De aanval is leuk, met Boerrigter en Sightorsson opnieuw de betere op hun positie in de Eredivisie, maar vooralsnog lijkt fitheid daar een ernstig probleem.

3 augustus 2012 om 12:42

@ Lighters

Dat is ook de reden dat Ajax nog een linker centrale verdediger en een aanvaller wil aantrekken. Als Ajax daar 2 goede spelers voor weet te halen dan denk ik ook dat ze opnieuw kampioen worden.

De Jong vind ik ook meer een spits dan een middenvelder. Hij mist handelingssnelheid aan de bal.

haha zou raar zijn als mister Ajax iets anders zou zeggen
het gaat denk ik idd om deze twee.

zo is het sjaak, wat lekker dat we na 6 magere jaren de combinatie ajax en kampioenschap weer normaal mogen noemen. ajax terug naar de top, met een filosofie gebaseerd op waar het nederlands voetbal groot mee werd. het streven is alleen nog spelers die trots zijn om voor ajax te spelen en alles doen om te slagen. als ze dat uitstralen en waarmaken zal heel amsterdam het ze vergeven als het eens niet lukt. trots op ajax.

3 augustus 2012 om 12:28

Mooi gezegd

3 augustus 2012 om 15:26

Het mooiste is nog dat in die zes jaren er zoveel is gekocht dat iedereen op basis van de namen een kampioenschap verwachtte. Pas toen Jol wegging en het spel voor de namen ging werden er prijzen gepakt. Dat kan alleen een groot trainer voor elkaar krijgen.

Tuurlijk worden wij kampioen, wij zijn een team en P$V niet

Snaak Zwart heeft er verstand van, dus we worden gewoon weer kampioen. Zoals het hoort bij de beste club van Nederland!

Ik zie ook wel kampioen worden waarom ook niet? Als de hele selectie fit blijft zie ik het wel gebeuren. We weten wat de geblesseerde spelers konden. Als ze allemaal fit zijn ze genoeg voor doelpunten en plezier. We hebben een fantastisch middenveld, de beste van de Eredivisie. We hebben zoveel breedte op het middenveld. We kunnen voor Serrero, Anita, Eriksen kiezen. Schone, Janssen, Eriksen, Siem de Jong het is gewoon een brede keuze. Bovendien hebben we voorin Sana wat een goede speler moet zijn. Daarnaast hebben we nog Sulejmani die eventueel rechtsbuiten kan. Op Boerigter zijn plaats hebben ze Fischer, dat is echt zo vermakelijk talent niet normaal.

Waarom ook niet?

Ajax heeft leuke wedstrijden gespeeld in de voorbereiding, maar dat waren natuurlijk niet de sterkste tegenstanders.. Daarnaast was het maar de voorbereiding en dat zegt dus helemaal niets. Ik geef Ajax dit jaar aanzienlijk minder kans op de titel. Dat ligt dan niet aan Ajax maar aan de concurrentie, die er in de meeste gevallen sterker op is geworden.

Kan iemand mij uitleggen wie 'mister Ajax' is?

3 augustus 2012 om 12:32

'mister Ajax' is Sjaak Zwart voormalig voetballer van Ajax en won met Ajax driemaal de Europa Cup I

3 augustus 2012 om 12:38

Bedankt allebei !

3 augustus 2012 om 12:34

sjaak swart, iets met carriere bij en gespeelde wedstrijden in dienst van ajax.

3 augustus 2012 om 12:38


Sjaak Swart is de Ajax-speler met het meeste aantal wedstrijden in Ajax 1: 596 keer - waaronder 461 wedstrijden in de Eredivisie vanaf 1956 tot 1973.

On:
Ik denk dat het een hele spannende strijd tussen Ajax en PSV gaat worden, maar ik zie Feyenoord en Twente ook meedoen om de tweede plek. Daarom houd ik zou van onze Nederlandse competitie, je weet nooit wie waar gaat eindigen, alleen globaal.

Als je in Spanje kijkt, kunnen er maar twee ploegen kampioen worden; Barca en Real.

Het kampioenschap zal waarschijnlijk gaan tussen Ajax en PSv met Az en Twente als outsiders. Op dit moment schat ik Psv hoger in dan Ajax. Maar dat deed ik begin van het vorige seizoen ook.

Autocorrect van mijn telefoon, Sjaak Swart natuurlijk.

Niet iedereen is sterker geworden hoor. Feyenoord is zwakker, Az en Heerenveen ook. Ajax is op dit moment wel zwakker maar wel een brede selectie. FC Twente is nog een vraagteken en PSV is als enige sterker geworden. Niemand verkocht die belangrijk is en met Narsingh en van Bommel sowiezo extra kwaliteit. Met Zanka moeten we het nog zien.

4 augustus 2012 om 10:55

Vind ik niet.. ik vind ajax sterker.. vooral dat de jong, anita, vermeer, alderweirld, van rhijn, eriksen een jaartje verder zijn maakt ajax sterker.. daarnaast denswil, dijks en fischer doorgebroken..

Weer een prima uitspraak van Sjaak, maar die van medio november vorig jaar was nog veel en veel beter.

Mits een linker CV komt en een extra aanvaller.

Als die beide kwalitatief goed zijn dan doet Ajax volop mee. Hij slaat wel de spijker op z'n kop wat betreft blessures. Het is inderdaad te hopen dat jongens als Boilesen, Boerrigter, Sigthorsson en Sulejmani een heel seizoen fit kunnen blijven. Dat scheelt een slok op een borrel. Ajax is vorig seizoen namelijk kampioen geworden met een geimproviseerde, verzwakte voorhoede. Bovengenoemd trio was namelijk meer geblesseerd dan fit.

''ik kijk elke dag naar de trainingen en ik kan je zeggen: Frank en de jongens zijn goed bezig.'

Ja want hij kijkt natuurlijk ook naar de trainingen van PSV en Twente en kan het dus uitstekend vergelijken, not.

Wordt sowieso ook moe van die mensen die elk jaar PSV als dé grote favoriet zien en dan na afloop net zo goed weten uit te leggen dat je met zo´n verdediging geen kampioen kunt worden. Of dat PSV met zoveel uitgaven wel kampioen moest worden vorig jaar, terwijl alle kosten minus de opbrengsten slechts uitkwam op een paar miljoen. Ook dit jaar zijn Zanka en Van Bommel gratis gekomen en is het totaal uitgegeven transferbudget slechts de 4.1 miljoen van Narsingh, maar nee PSV is de grote favoriet en straks deugt er weer niks van de aanvoer, opbouw, of weet ik het wat.

3 augustus 2012 om 12:45

Wat wil je nou uit eindelijk zeggen. Sjaak Swart zegt dat hij denkt dat Ajax kampioen wordt. Waarom ook niet Ajax heeft gewoon een goede selectie. Misschien is Jan vertrokken, maar Jan was niet Ajax. Er waren nog 10 andere spelers in het elftal die het goed deden.

Uit eindelijk vind ik Ajax verder als Psv. Op 1 der van der manier is Ajax altijd erg ver met hun positie spel. Dat is ook te zien hoe Frank daar telkens op hamert. Ik vond het een knappe gelijk spel tegen Norwich. Het B-elftal tegen het A-elftal van Norwich. Je zag gewoon duidelijk dat er een goede lijn in zat.

3 augustus 2012 om 12:54

Geneuzel. Jan was niet Ajax, maar wel verdomd belangrijk. Het is dus ook niet erg als Messi weggaat bij Barcelona, ze hebben toch nog 10 andere goede spelers? Nee het vertrek van je absolute sterkhouder heeft inderdaad geen invloed op je eventuele titelkansen, hoe kom je erbij.

Je kan helemaal niet weten of Ajax verder is als Psv, niemand weet dat nog. Dat zal straks blijken gedurende het seizoen. Ajax zoekt nog naar een verdediger en heeft amper een vaste opstelling, ik vind dat je er weinig over kunt zeggen. Wel zijn ze gewoon een goede en rustige weg ingeslagen en voorzie ik geen grote terugslag ofzo, maar het zal nogmaals moeten blijken. PSV won ook van Bilbao en Benfica, maar dan zijn het opeens ''slechts'' oefenpotjes die niks zeggen. Maar een gelijkspel van Ajax tegen Norwich bied inderdaad goede garanties voor de titel ja!

3 augustus 2012 om 15:17

@t0mt0m18 #79
"je kan helemaal niet weten of Ajax verder is als Psv, niemand weet dat nog. Dat zal straks blijken gedurende het seizoen. Ajax zoekt nog naar een verdediger en heeft amper een vaste opstelling"

Gast,

hou jij je lekker bezig met je eigen club welke dat ook mag zijn want je bazelt alleen maar onzin uit.
Hoezo heeft Ajax geen vaste opstelling?
Er is maar 1 vaste basisspeler vertrokken en dan gaat Frank de Boer nu opeens het helemaal omgooien?
En hou eens op met PSV hierin te betrekken.
Dit artikel gaat niet over PSV of hoe ver Ajax is ten opzichte van Psv.
Het gaat over dat Mister Ajax Sjaak Swart positief is over zijn club.
En nogmaals PSV doet er niet toe. Dat is net als FC Twente, Heerenveen, Ado Den Haag enzo gewoon een andere BVO die komend seizoen actief is op het hoogste niveau van het Nederlands betaald voetbal.
Hou toch eens op man.

3 augustus 2012 om 12:49

Zucht je loopt te koop met je intellegentie...misschien kan hij het vergelijken met de afgelopen tijd/jaren?

3 augustus 2012 om 15:14

@tomtom18 #39
"ja want hij kijkt natuurlijk ook naar de trainingen van PSV en Twente en kan het dus uitstekend vergelijken, not."

Gast, weet niet maar vergelijkt hij Ajax met PSV of Twente?
Volgens mij mis ik iets...
Sjaak Swart geeft alleen aan dat hij de trainingen van Ajax volgt en dat hij vindt dat het er goed uiziet. Ik zie werkelijk waar geen 1 woord over PSV dan wel Twente dan wel Feyenoord of welke andere club dan ook.
Weet je ook waarom? En ja dit gaat waarschijnlijk weer reacties opwerpen omdat het dan weer arrogant is: maar andere clubs doen er niet toe. Ajax gaat van Ajax uit. Ajax heeft het niet in de hand wat er bij een andere club gebeurt (of niet) en is daar ook niet in geinteresseerd.
Ergo geeft Sjaak Swart, mister Ajax (!), aan dat hij vindt dat het bij zijn club (waar het dus bij hem om draait en die andere clubs doen er niet toe) er goed uitziet.

4 augustus 2012 om 11:04

@q_nogwat

Ben je echt zo dom? Hij heeft het hier over een eventueel kampioenschap van Ajax. Wie zijn ook alweer de concurrenten daarvoor, even kijken. Verdomd, PSV onder andere. Wat raar dat ik ze dan vergelijk? Wat heeft PSV nou te maken met een eventueel kampioenschap van Ajax, niks natuurlijk.

En één basispeler vertrokken? Beetje kort door de bocht. Er is twijfel over de rechtsback positie, van Rhijn of Van der Wiel. Op linksback staat opeens Dijks in plaats van Blind. Janssen die eventueel vertrekt, Sigthorsson die terug is, Boerrigter en Sulejmani die vechten met hun fitheid. De opstelling kan dus enorm varieren, vandaar dat ik zeg dat het even afwachten is wat betreft Ajax. Eerst even kijken hoe alles zich ontvouwd de komende weken.

4 augustus 2012 om 12:09

@t0mt0m18 #178
Wat een zwakheid weer.
Iemand voor dom uitmaken en dan met zo'n betoog komen.
Nogmaals: Jij komt met een vergelijking met FC Twente en PSV maar daar doet Sjaak Swart niet aan. En jij doet voorkomen alsof Sjaak Swart het heeft over PSV of FC Twente of een andere club uitsluit.
Over dom gesproken. Doet hij dat dan? Hij zegt alleen dat hij Ajax het kampioenschap ziet pakken maar sluit hij uit dat het een andere club wordt?
Tjonge jonge jonge...

Misschien een tekortkoming van jouw kant maar klaarblijkelijk mis je hetgeen ik je duidelijk wil maken.

En jouw gewauwel:
"en één basispeler vertrokken? Beetje kort door de bocht. Er is twijfel over de rechtsback positie, van Rhijn of Van der Wiel. Op linksback staat opeens Dijks in plaats van Blind. Janssen die eventueel vertrekt, Sigthorsson die terug is, Boerrigter en Sulejmani die vechten met hun fitheid. De opstelling kan dus enorm varieren, vandaar dat ik zeg dat het even afwachten is wat betreft Ajax. Eerst even kijken hoe alles zich ontvouwd de komende weken."

Is nergens op gebaseerd.
Er is nog geen 1 competitiewedstrijd gespeeld dus hoe weet jij dat er twijfel is over wie er rechtsback gaat staan?
Ik heb dat in ieder geval niet uit de mond van Frank de Boer gehoord.
En tijdens de voorbereiding er diverse spelers minuten mogen maken zegt mij niets.
Over dom gesproken: bij de voorbereiding van vorig seizoen gunde Frank de Boer ook genoeg spelers minuten met het eerste elftal maar zijn die spelers uiteindelijk niet doorgedrongen tot het eerste elftal.
Ik heb echt geen idee wat PSV of FC Twente in de voorbereiding heeft gedaan maar ik betwijfel dat die elke wedstrijd gespeeld hebben met het beoogde basiselftal. Bedoel van PSV is het nog de vraag wie er op het middenveld gaat spelen: Toivonen of Wijnaldum. Wie is rechtsbuiten? Lens of Narsingh? Wie staat er in de spits? Matavz of Lens.
Dus jouw betoog dat Ajax zogenaamd geen vaste opstelling heeft kan je datzelfde verhaal ook loslaten op Psv. Btw Manolev of Hutchinson?

Over dom gesproken...

4 augustus 2012 om 10:53

Wil je nou kampioen worden? Of neemt PSV weer genoegen met de 3de plek en geen CL (voor zover dat financieel kan).. denk ook aan de salarishuishouding financieel...

We missen wel wat ervaring en een fatsoenlijke reservespits, hoewel Cvitanich er nog zit.
Verder zouden 1 of 2 extra multifunctionele verdedigers met wat ervaring niet misstaan, liefst een beetje leidertype want Van der Wiel, Alderweireld en Blind zie ik de kar niet trekken.
Ook in geval van blessures,: boerrigter, boilesen en sightorsson is er weinig backup..
Ik hoop dat ajax nog wat aankopen doet, ik denk dat het anders erg lastig wordt

Ik dicht Ajax en Psv de grootste kansen toe. Ik denk alleen wel dat Ajax in een voordeliger parket zit dan dan Psv, puur omdat Psv met een nieuwe trainer weer op 0 begint (en daar de ketel onder druk staat). Ajax speelt nu al +-2 jaar onder Frank de Boer en over die 2 jaar zijn de wijzigingen met de tijd doorgevoerd. Iedereen weet wel ongeveer wat er van elkaar verwacht wordt en wie wat kan. Ik verwacht ook dat het gemis van Verthongen als groep zal worden opgevangen, puur omdat zij nu al zo lang samen spelen. En hoe vaak zijn er nu al goede spelers vertrokken waarna een ander het gewoon meer dan prima over nam? Vanaf het moment dat Suarez niet meer meespeelde is Ajax anders gaan spelen en echt gemist werd hij ook niet. Natuurlijk als persoonlijkheid en als rasvoetballer, maar het heeft ons niet opgebroken. Ik verwacht nu eigenlijk wel het zelfde.

Ik heb er meer dan genoeg vertrouwen in dat het een goed seizoen zal worden.

Prima uitspraak van Sjaak, maar die van medio november vorige jaar was echt veel en veel beter !!

Ook totaal nergens op gebaseerd bovendien. Geen ervaring meer, beste speler (met afstand) vertrokken en geen goede back-up in de spits. Die gaan echt door de mand vallen dit jaar.

3 augustus 2012 om 12:45

Met dat ervaring heb je gelijk, maar ik denk dat 2 ervaren spelers genoeg zijn, vorig jaar waren dat Janssen, Vertonghen en Bulykin, maar ik zie bijvoorbeeld Anita en De Jong ook al als ervaren spelers, Anita speelt al vanaf 2005(niet basis) in Ajax 1 en Siem sinds 2007 en je hebt dan nog Janssen en een nieuwe aankoop voor CV. Back-up spits wordt nog gehaald denk ik en met een redelijke CV kan Ajax gewoon kampioen worden denk ik. Maar ieder zijn mening, misschien kijk ik door een Ajax bril en jij door een Twente(?)bril.

We zullen zien

3 augustus 2012 om 13:15

Ooijer vergeet je ook qua ervaring.
Misschien niet op het veld, maar je hoorde iedereen telkens over dat Ooijer een goede sfeer met zich mee bracht in de kleedkamer.
Volgens mij had Ebicilio nog een goed woordje gedaan over Ooijer.
Die hielp hem op te peppen.
Ook de wedstrijd tegen Roda, waar die werd uitgefloten, was Ooijer er om hem moed in te spreken.

Zo een speler missen we wel denk ik.

3 augustus 2012 om 12:48

Ajax is nu al 2 jaar opeenvolgend kampioen geworden onder Frank de Boer. Dan mag je wel verwachten dat er over die tijd steeds meer verbeterringen zichtbaar worden. Hoezo nergens op gebasseerd : Als je 2 jaar op rij kampioen bent geworden ben je gewoon favoriet.

Ik weet niet of je je Suarez nog kan herinneren, dat was ook bij far de beste speler bij Ajax. Maar toch zijn we nu al 2 keer zonder hem kampioen geworden. Als er iemand vertrekt neemt vaak een ander zijn taken over en als dat niet gebeurd gebeurd het vaak als groep zijnde.

Het is niet de ideale situatie gezien Siem nu aanvoerder is, maar hij is ook een prima vervanger voor in de spits. Ook kan Klaassen daar prima uit de voeten, mocht dat nodig zijn. Als er iemand een neusje voor de goal heeft dan is hij het wel. Vergeet ook niet dat Ajax in de 2e seizoenshelft 11 wedstrijden op rij gewonnen heeft, en dat terwijl er constant 4/5/6 Basisspelers gemist werden! Er zit gewoon meer dan genoeg kwaliteit in de jeugd om het 1 en ander op te vangen.

3 augustus 2012 om 15:20

@coyote1973 #49
"geen ervaring meer"

Nee want Ajax speelt volgend jaar alleen met nieuwkomers die nog nooit een wedstrijd op Eredivisie niveau gespeeld hebben.
Vermeer, Anita, Van der Wiel, De Jong, Janssen, Sulejmani zijn ook allemaal debutanten. Net als Blind, Ebecilio, Enoh, Sigthorsson, Boerrigter. Die hebben geen ervaring.

Ik denk toch dat PSV en FC Twente dit seizoen een betere selectie hebben. Vorig jaar had Ajax wel een sterkere selectie maar die was de helft van het seizoen toen geblesseerd en toen hebben ze het ook geflikt. Maar dit zijn evaluaties die je kan blijven maken denk dat je pas de laatste 10 wedstrijden mag oordelen wie de grootste kanshebber op de titel is. Ook moet er gewoon rekening gehouden worden met Feyenoord die zich vorig jaar verrassend 2e hebben geplaatst.

4 augustus 2012 om 10:45

Ajax is niet meer het team van grote namen.. althans weinig.. ajax bouwt op de jeugdopleiding en die namen zullen wellicht onbekend zijn, maar ik ben er van overtuigd dat er kwaliteit uit komt.. Ajax zal vooral verbazen hoe ze toch met zulke jonge en onbekende spelers weer zo goed kunnen zijn en aan het einde van het jaar zullen Eriksen, van Rhijn, Alderweirld, de Jong en Anita ineens de beste spelers van de eredivisie zijn.. Zal Fischer deel uit maken van de golden boy award en zitten dijks en denswil al tegen oranje aan.. Sana is dan allang en breed international en Schone krijgt een rol naast Eriksen in het deense team.. Dingen die de meesten nu nog niet zouden zeggen..

Verthongen die kende iemand 3 jaar geleden ook nog niet.. Vermealen idemdito..

Moet ie ook bij PSV op de training gaan kijken. Anders kan je geen vergelijk maken ;

3 augustus 2012 om 12:51

Hij kan toch vergelijken met de afgelopen tijd/jaren?...

Wat n gelul allemaal. We kunnen maar beter gelijk de schaal aan Ajax geven. Iedereen weet toch al wie er kampioen wordt en wie 2e en 3e. Je moet ook de omstandigheden erbij laten mee wegen. Wie speelt er in Europa, wie is er in vorm, wie raken er geblesseerd. Om nu al dom te roepen wie er kampioen wordt is onzin en is nergens op gebaseerd. Er kan zomaar een andere ploeg in de flow raken. Vorig jaar riep iedereen dat PSV kampioen zou worden, alleen als je geen inzet toont en je op inzet laat aftroeven door bijv. NAC en RKC dan word je geen kampioen. Feyenoord met het fantastische legioen erachter kan zomaar wonderen verrichten.

Het zal me ook verbazen als hij een andere club had genoemt, het is een Ajacied.

De vorige 2 jaren had Ajax nu ook niet wellicht het sterkste elftal,
Het kwam mede door dat Ajax als een team speelt en weinig of bijna geen inviduelisten heeft.

PSV heeft voorin bij alleen Ego's, zoals Mertens, Toivonen en Wijnaldum.

Daar gaat het dit seizoen om wel. Je moet als team spelen, dan maak je de meeste kans op de titel en Ajax is natuurlijk weer de favoriet.

3 augustus 2012 om 12:48

Je kan stellen dat jullie nu wel een coach is die ontzettend goed is in organisaties neerzetten en een eenheid maken. En je moet ook niet vergeten dat PSV vorig seizoen veel spelers gekocht heeft. Over het algemeen heeft een speler altijd één seizoen nodig om te wennen en aan te passen, en kan hij pas het tweede seizoen echt niveau halen.

3 augustus 2012 om 12:51

@ Peskens-psv

Ik vind dat PSV ook dom geinvesteerd heeft vorig seizoen. Ze haalden Wijnaldum, maar wisten niet wat ze er mee aan moesten? Middenveld of rechtsbuiten? Toivonen wilde ook op het middenveld en nu met Van Bommel erbij zal er een op de bank moeten. Daarbij werd Matavz gekocht, maar was er niemand in de selectie die hem kon bedienen. Met Narsingh heeft PSV een goede aankoop gedaan en ook Van Bommel is een goede aanvulling, maar ik betwijfel of de verdediging er beter op is geworden. Zanka heb ik niet zien spelen en van de rest ben ik niet echt onder de indruk, al kan Willems een goede linksback worden. Overigens is het ook nog maar de vraag of Matavz echt gaat renderen, ik ben meer gecharmeerd van Lens in de spits.

Overigens zou Ajax voor mij opnieuw favoriet zijn als ze een capabele LCV aantrekken en een extra aanvaller met het oog op de blessuregevoeligheid van Sigthorsson, Boerrigter en Sulejmani. Ik denk namelijk dat Ajax als voordeel heeft dat ze inderdaad een echt team kunnen vormen en dat ze in de breedte verder zijn dan de concurrentie.

3 augustus 2012 om 14:03

Inderdaad, het waren een paar paniek aankopen.
Je kan natuurlijk nooit Matavz kopen als je Labyad en Mertens aan de zijkant hebben, dan speel je eigenlijk maar met 10 man.

Wijnaldum is meer een centrale middenvelder en het is zeker geen rechtsbuiten en voor op 10 is hij te langzaam, en daar mee bedoel ik dat hij er heel lang over moet denken wat hij met de bal gaat doen.

Maar inderdaad ze hebben nu een seizoentje kunnen wennen aan de tactiek en spelers zelf. Advocaat zet natuurlijk alles nieuw neer , maar de basis is er al wel.

Maar Ajax is natuurlijk ook weer een jaartje verder met hun spelers, dus die zijn ook weer sterker, ondanks verlies Vertonghen.

Hopelijk kan PSV nu wel overtuigen tegen de concurrenten als neem ik Zondag nog niet heel serieus, omdat ik niet overtuigd ben dat ze alle 2 vol voor de winst gaan.

3 augustus 2012 om 12:55

Dat jaar dat we kampioen werden tegen Twente hadden we juist een sterke selectie. Wel is waar gingen Suarez en El Hamdoui weg. Maar dat waren beide hele sterke spelers.

Is dit relevant nieuws? Moeten wij ons interesseren wat een 3e persoon vindt wie kampioen wordt? En dit nog in een Hoofd-nieuws rubriek. Daarnaast wordt het door een persoon uitgesproken die niet echt neutraal kijkt naar het spel. Oftewel, Wij van de WC eend adviseren WC eend. PSV wordt makkelijk kampioen. Algemeen bekend.

3 augustus 2012 om 13:57

Niet een 3e persoon , Sjaak Swart een van de beste buitenspelers die ooit op de Nederlandse velden heeft rondgelopen. En voor de zoveelste maal , het doel van VZ is het om hits te generen. En als er geen groot nieuws is werkt dit vaak toch het beste.

Trouwens , algemeen bekend dat PSV kampioen word ? Dat was het toch vorig seizoen ook al ? en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor. Het zou niet voor het eerst zijn als PSV de vlag al heeft buiten hangen voordat de beslissing is gevallen in hun nadeel.

3 augustus 2012 om 14:18

jaouad,

We mogen hier toch allemaal reageren en zeggen wat we ervan vinden? En als je het niet relevant vind en niet geinteresseerd bent, waarom reageer je dan zelf?

Laten we eerlijk zijn. Niemand weet wie er Kampioen gaay worden, Sjaak Zwart niet, Dick Advocaat niet en Frank de Boer niet. Het hangt of van blessures, vorm en geluk.

3 augustus 2012 om 15:06

Sommigen dingen wil je gewoon melden. Niks doen en alleen lezen kan soms erg saai zijn.

Wat betreft je eerlijkheid; ik vindt dat je daar een punt hebt. Niemand zal het weten, een kampioenschap winnen of verliezen hangt aan meerdere factoren.

3 augustus 2012 om 19:24

niemand zal het weten? Meerdere factoren? oh wat raar, ik las net ergens dat het algemeen bekend was..

Als je de beide teams vergelijkt op basis van de eerste 11 ontlopen ajax en psv elkaar niet zoveel. Zal er dit jaar om draaien hoe de topteams omgaan met blessures en europese duels. Ajax heeft vorig seizoen aangetoond hier uitstekend mee te kunnen omspringen. Ben benieuwd hoe psv dit jaar gaat aanpakken. Aan de coach zal het iig niet liggen denk ik

Iemand heeft Sjaak Swart ooit verteld dat alles wat Cruijff zegt waar is en hij loopt er als een kip zonder kop achteraan.

Zolang Marc Netto de hand op de knip houdt wordt het niks met mijn cluppie. Beleid slaat nu gewoon nergens op. Ajax vist telkens achter het net, maar zolang andere clubs wel gewoon blijven betalen haalt het uiteindelijk helemaal niks uit. Die Overmars heeft geen daadkracht en is laks. Je kan mij niet vertellen dat het technisch hart tevreden is met deze situatie. Twee weken voor de competitiestart en er is nog geen aankoop van naam gedaan. Er staat een veredeld jeugdelftal aangevuld met voetballertjes die of veel te blessuregevoelig zijn of al twee seizoenen lang hebben bewezen middelmaat te zijn, en een elftal dat amper van Norwich City en Southampton kan winnen.

Nee het is heel matig op het moment, en die Overmars kan mij niet bekoren.

Ajax is twee keer met veel pijn en moeite kampioen geworden. Het was niet zo dat het ruim was.
Psv heeft labyad zien vertrekken maar heeft bommel zanka en narsingh erbij gekregen en dat is niet misselijk.
Twente is john en de jong kwijt maar heeft met tadic en castaignos erbij een heel goede selectie.
Feyenoord heeft veel talent erbij gekregen en als ze in staat zijn om duidetti erbij te halen worden ze ook heel sterk.
Ajax is vertonghen kwijt geraakt en wellicht nog vdwiel. Sana... geen idee maar schone is goed.

Het wordt retespannend dit seizoen want ook az vitesse en grongen en heerenveen hebben een aardige ploeg.

Let's bring it on!

zolang de competitie niet gespeeld is blijft het natuurlijk gissen..
er is niets met zekerheid te zeggen..
alle teams hebben spelers verloren die van groot belang waren voor het team
en dat zal een groot gemis zijn.
ik denk dat de top 5 er heel anders uit kan gaan zien dan vorig seizoen..
en nee ik denk niet dat feyenoord kampioen word want ik ben ook realistisch..
ik denk dat eerder heerenveen hoge ogen gaat gooien.

Vlak FC Twente niet uit, "mister Ajax". Twente heeft een ontzettend gevaarlijk elftal op de been dat kampioenswaardig is als ze nog effectiever worden dan ze nu zijn.

3 augustus 2012 om 13:12

Ik vind dat wel mooi, ze worden tot nu toe gewoon onderschat terwijl wij misschien nog wel een betere selectie dan PSV hebben. Als Castaignos, Bulykin en Gutierrez 100 procent fit worden en het niemand verkocht wordt zie ik Twente een heel goed jaar hebben.

3 augustus 2012 om 15:33

Jullie hebben ook een zeer goede selectie, daar gaat het dan ook zeker niet aan liggen. Ook al is het afwachten hoe Castaignos gaat presteren in vergelijking tot Luuk de Jong.

Echter hebben jullie één heel groot nadeel, en dat is dat jullie Mcclaren als trainer hebben lopen. Dit tactisch onbenul is de reden waarom jullie geen kampioen kunnen worden zonder ontiegelijk veel geluk.

3 augustus 2012 om 16:34

@elders #90
Waar vlakt Sjaak Swart een andere club uit?
Sjaak Swart geeft alleen aan dat hij positief gestemd is over hetgeen hij ziet op de trainingen van Ajax. Niet meer en niet minder.
Ik ben misschien kippig maar ik heb nergens gelezen dat hij het heeft over FC Twente, FC Utrecht, Psv, Feyenoord, Heerenveen of welke andere Nederlandse club dan ook.

3 augustus 2012 om 17:32

Nee, dat is nou juist ook het probleem. Hij zou Twente ook moeten noemen als hij onder ogen zou hebben gezien dat zij minstens zo gevaarlijk als PSV zijn.

3 augustus 2012 om 17:52

@elders #159
Misschien ga je dit arrogant vinden maar dat is dus iets wat de meeste Ajacieden niet doen. Die kijken niet naar andere clubs. Of het nou FC Twente of PSV is, die doen er niet toe.
Ajax gaat uit van hun eigen kracht en dat Ajax alle wedstrijden kan en moet winnen.
Sjaak Swart noemt in bovenstaand artikel ook geen PSV of een andere club op.

"hij zou Twente ook moeten noemen als hij onder ogen zou hebben gezien dat zij minstens zo gevaarlijk als PSV zijn."
Dus waar heeft hij het over PSV dan?

3 augustus 2012 om 19:32

@q_asd1975
Het is niet zo zeer arrogant, wel een beetje generaliserend. Wat verwacht je als antwoord van Sjaak Swart als je dit soort vragen stelt. Deze man ademt Ajax en is een clubman in hart en nieren, maar zijn uitspraken worden vaak met een hele grote korrel zout genomen. Ook binnen de club.

Let wel, het is een prachtvent maar niet echt objectief. Of dacht je dat een Mister PSV of Twente wel graag naar Ajax kijkt en een objectieve mening kan vormen over de prestaties of verwachtingen van die club?

3 augustus 2012 om 20:24

@joecartoon #163
En nogmaals...
Wat die mensen hierboven hele tijd proberen te doen, is Sjaak Swart woorden in de mond te leggen.
Sjaak Swart rept met geen 1 woord over een andere club dan Ajax.
Hij vergelijkt Ajax niet eens met een andere club.
Hij dicht Ajax alleen een grote kans op het kampioenschap toe.
En hij geeft aan dat wat hij heeft gezien inzake de trainingen van Ajax hem goed bevalt.
Met geen woord heeft hij het over een andere club en dat komt waarschijnlijk omdat andere clubs hem niet interesseren.
En dan komt hier een FC Twente supporter verontwaardigd reageren alsof Sjaak Swart FC Twente vergeten is maar Sjaak Swart is helemaal niet bezig met andere clubs dan Ajax. Ook niet met Psv. In bovenstaand artikel lees ik in ieder geval geen woord van Sjaak Swart die PSV dan wel FC Twente opnoemt.
Begrijp je misschien wat ik duidelijk probeer te maken?

En om eerlijk te zijn: het zal me werkelijk waar mijn reet roesten wat een Mister PSV (wie is dat? Willy van der Kuylen?) dan wel Mister Twente (wie?) te melden heeft. Ik als aanhanger van Ajax interesseer me niet voor andere clubs. Zo simpel is het.

Het word een betere seizoen dan vorig seizoen bijna iedereen heeft zich goed versterkt en is beter geworden.
Maar ik zie PSV kampioen worden

Ik hoop als PSV fan dat PSV ruim kampioen wordt, maar ik verwacht dat Ajax en Twente ook tot de 30e speeldag mee gaan doen en dat er dan een club echt los komt te staan van de rest. Maar we zullen wel zien.

psv heeft de oorzaak van hun verlies van het kampioenschap van vorig jaar niet aangepakt; de verdediging is niet versterkt. Van bommel is maar afwachten en 1 verdediger erbij is niet voldoende. Daarnaast is men in de breedte nog steeds erg zwak wat je parten gaat spelen, met name in de tweede helft van het seizoen als de prijzen verdeeld worden wanneer kaarten en blessures mee gaan doen. Het is nog koffie dik kijken hoe het loopt, mits ajax geen blessure golf krijgt zoals vorig jaar en nog 1 a 2 aankopen kan doen zijn ze kwalitatief als in de breedte erg sterk. Koopt psv nog 1 a 2 verdedigers dan zijn ze ijzersterk. De aanval van psv is erg goed, maar net zoals barca vorig jaar, met alleen een aanval red je het niet.

Iedereen kiest toch voor zijn eigen maar ik volg Twente op de voet en kan niet anders zeggen dat ik in al die jaren nog nooit zo'n sterk Fc Twente heb gezien als het team dat er nu staat. Op alle posities staan goede spelers en er is zoveel creativiteit en kwaliteit aan boord dat het een wanprestatie moet zijn als Twente niet meedoet om de titel. Als je de aanval ziet met Chadli die in een geweldige vorm verkeerd en Tadic op de vleugels dan heb je toch absolute klasse. Een middenveld met Fer en Guiterez die allebei het verschil kunnen maken en een degelijke verdediging met een hele goede keeper. Ik kijk door een rode bril maar de huidige selectie van Twente zou ik niet willen ruilen met die van Ajax of Psv.

Heerlijk jaartje komt eraan, maar ik heb de volle vertrouwen dat Ajax weer kampioen word! 3x is scheepsrecht hé.

Ajax is door weinig nieuwe namen en jonge jongens die het systeem kennen gewoon een sterk team. Wij hebben met Jan Vertonghen natuurlijk de belangrijkste speler verloren, maar in grote lijnen staat het zelfde team er gewoon weer. Ieder jaar worden de jonge jongens beter en past het team beter in elkaar.

Ik heb er zin in dit seizoen, kan van mij niet snel genoeg beginnen!

3 augustus 2012 om 14:13

Ja klopt, Ajax heeft veel talenten, maar weten hoe het systeem werkt. Ik heb wel zin in zondag zeer benieuwd wie er gaat winnen.

kijk je moet het niet verwachten dat sjaak zwart, dat ajax niet kampioen gaat worden.
als feyenoorder zal ik het zelfde roepen,
het is leker posetief toch,laat hem maar leker zegen wat hij denkt.
als hij ook roze olifantjes ziet voorbij vliegen en dat hij daar ook in gelooft moet hij weten.
.

ja dit seizoen word zeker spannend. Ik denk dat Ajax en Psv toch de favorieten zijn. Maar Twente zou ook zomaar weer mee kunnen doen met castanios en tadic.. En als feijnoord guidettie en/of mathijsen haalt zie ik feijnoord ook nog stunten!
ik denk deze stand
1.ajax
2.psv
3.twente
4.feijnoord
5.vitesse

3 augustus 2012 om 14:07

Als Feyenoord Guidetti haalt komen ze boven Twente... Je bent ook vergeten AZ boven Vitesse te plaatsen , maar voor de rest ben ik het met je eens!

3 augustus 2012 om 14:42

AZ boven Vitesse?
Vitesse heeft een prima kans om boven AZ te eindigen komend seizoen.

3 augustus 2012 om 21:28

Wel erg vroeg aan vrijdagmiddag borrel Vitesse en Feyenoord boven AZ Lol.
Let maar op AZ gaat dit jaar wel de titel pakken, met een weergaloze Maher.

Ajax, Psv, Twente, Feyenoord en ook AZ doen aankomend jaar gewoon mee om te prijzen, daarnaast nog afwachten wat Vitesse gaat doen, of Heerenveen zijn verliezen kan opvangen en of Groningen zich herpakt onder Maaskant en dan heb je teams die, afhankelijk van blessures en vorm, allemaal van elkaar kunnen winnen.

Het zal weer een ongekend spannend jaartje worden!

Je kan niet elke jaar geluk hebben. Ajax heeft de afgelopen jaar veel te danken aan andere teams zoals Feyenoord die PSV in de laatste ronde van de competitie oprollen met 3-1. Dit soort dingen die net allemaal goed uitpakken voor Ajax waardoor ze kampioen worden, maar het kan niet zo zijn dat het 3x achter elkaar gebeurt. Lijkt me sterk. Geef PSV meer kans, heeft een betere selectie.

Heerlijk dat niemand rekening met Twente houdt. De verassing zal dus voor de meesten alleen maar groter zijn op het eind van de rit. Ik geloof er voor Twente namelijk zeker in. Enkele geweldige aankopen gedaan terwijl Fer en Chadli herboren lijken.

3 augustus 2012 om 14:35

Het seizoen zal lang zijn voor Fc Twente. In de week voor kerst kan Twente zijn 35e wedstrijd van het seizoen al spelen.

3 augustus 2012 om 14:41

Tuurlijk geloof jij er als Twente fan in.
Net als alle Psv'ers, alle Ajacieden en een handjevol Feyenoord en AZ fans.

Denk dat de eindstand van de eredivisie dit jaar lastig te voorspellen is (wederom).

Ik vind PSV een erg sterk team hebben, maar dat vond ik vorig jaar en het jaar het ervoor ook al. Ik zie PSV dus als grootste kanshebber, maar de afgelopen jaren verliezen ze gewoon teveel punten aan het eind. Als Ajax fit blijft en nog een goede LCV en rechtsbuiten koopt, kunnen ze wel bij blijven denk ik. Twente, AZ, Vitesse en Feijenoord op een paar puntjes erachter.

Als Ajax geen nieuwe centrale verdediger haalt, dan wens ik ze veel succes met Blind.
Dat is geen speler waar je het mee gaat reden in de CL. Maar ook op eredivisie niveau laat hij te veel steken vallen.

Ik denk dat geen van beide kampioen gaan worden (psv of ajax) maar dat een club als heerenveen of az weer boven zichzelf gaat uitstijgen. Ajax en PSV gaan misschien punten laten liggen tegen de kleintjes waarvan AZ en heerenveen van kunnen profiteren. Ik heb er in ieder geval zin in het nieuwe seizoen en hoop op mooie wedstrijden :b .

Voor fans van Ajax is Sjaak Swart een clubicoon. Voor anderen: een op leeftijd geraakte romanticus die je niet altijd meer serieus moet nemen.

Mister Ajax is natuurlijk niet neutraal en kan moeilijk zeggen dat Ajax geen kampioen wordt. Ik denk dat Ajax dit jaar geen kampioen wordt ze hebben teveel kwaliteiten ingeleverd en er niks voor terug gehaald bijna.

3 augustus 2012 om 15:32

Te veel kwaliteit ingeleverd?

Vertonghen is weg...that's it.

Bijna niks voor terug gehaald?

Dijks, Denswill, Klaassen, Schone, Sana, Fischer...

4 augustus 2012 om 10:40

het duimpje omlaag slaat nergens op.. daarnaast alderweirld, de jong, anita, vermeer, van rhijn, eriksen zijn een jaartje verder.. janssen, boerrighter en sigi hebben een jaar aan ajax kunnen wennen..

Ze voetballen wel aardig maar komen fysiek zoveel tekort. In de CL zal het manko naar boven komen. Let maar op, ze worden op strijd geklopt.

Nou nou 2 keer op rij kampioen worden en dan gelijk alle vertrouwen hebben.
Mensen vergeten ook hoe lang Ajax Niet kampioen is geweest.
Ze hebben wel en sterke ploeg maar Psv en Twente ook.
Ik vind het dus niet helemaal eerlijk om daar direct van uit te gaan.
Ik denk dat dit seizoen erom gaat spannen.
Hoop het iig wel !

3 augustus 2012 om 15:30

Hoe lang Ajax niet kampioen is geweest ? Die reeks is met die 2 titels allang doorbroken dus om daar steeds weer op terug te komen is echt onnodig.

3 augustus 2012 om 15:40

Dan mag dus niemand zich uitspreken. Feyenoord is al 13 jaar geen kampioen geworden. PSV is al 4 seizoen op rij buiten de top 2 geeindigd. Twente wordt eens in de 56 jaar kampioen en AZ om de 28 jaar.

Overigens is Ajax de laatste 10 seizoenen 8x in de top 2 geeindigd, die spelen altijd om het kampioenschap.

4 augustus 2012 om 01:27

Die bovenste 2 zinnen slaan echt compleet nergens op! Als de Ajacieden roepen dat ze in 95 de CL hebben gewonnen dan is het volgens iedereen weer oude koeien uit de sloot halen maar nee dat is met slechte resultaten niet zo? Het gaat gewoon tussen Ajax en PSV en Twente als outsider! Dat is tenminste het verwachtings patroon van iedereen! Maar in het voetbal weet je het nooit!

4 augustus 2012 om 10:38

Niet te ver in het verleden kijken he..

Daar gaan we weer ; 'ajax word Gewoon weer kampioen'

waarom kan je dat niet gewoon normaal formuleren.
vind je het raar dat mensen alle ajacieden arrogant vinden.

Dat kan dan wel typisch amsterdams zijn maar ga dan ook niet janken dat iedereen Ajax haat.
dat willen jullie namelijk zelf.

4 augustus 2012 om 10:37

tja raar of niet, het maakt ons geen reet uit.. ook die haat niet, dat is alleen maar mooi.. zeker als je dan ook nog eens wint en dit jaar de 32ste ophaalt... leg hem maar vast klaar bij de Arena zou ik zeggen.. haat je mij al?

Tuurlijk is Ajax favoriet voor de titel, want op Verthongen na hebben ze dezelfde selectie als vorig jaar!
Als het Feyenoord lukt om Mathijssen en Guidetti erbij te halen dan zie ik ook hun samen met PSV en Ajax om de titel strijd.
het belooft een mooi seizoen te worden..

ik denk dat PSV heeft geleerd van vorig jaar en denk dat ze dit jaar kampioen worden, maar het gaat tussen Ajax en Psv.

3 augustus 2012 om 16:33

Ik denk dat PSV heeft geleerd van de afgelopen 3 jaren. Het zag er elk jaar goed uit, maar na de winterstop zakte alles compleet in (had ook met vertrek van Afellay/lazovic/reis te maken). PSV moet het dit jaar doen, en dat beseffen ze maar al te goed. De selectie is heel goed, en ze hebben een topcoach. Door dit alles worden ze door iedereen in de favorietenrol geduwd, iets wat me de laatste jaren niet bevalt, omdat de druk dan ook groter wordt op de spelers.

Vooruitziende blik van een oude man.

Psv heeft Zich dit jaar goed versterkt met narsing v bommel maar daar in tegen de aankopen van vorig jaar komen nouwlijks uit de verf verloren elke topper hoop dat dick ze een beetje aan het voetballen krijg

Sjaak is over het algemeen kritisch, zegt toch wat als hij dit zegt.. en ik snap zijn punt wel, het ziet er tactisch en zeker technisch erg goed uit.. ik zie weinig foute passes, aannames en er zitten echte patronen in.. jeugdspelers passen zich moeiteloos aan omdat ze al jaren in het huidige systeem hebben gespeeld en jeugdspelers zijn erg talentvol.. ik vind dit ajax sterker dan het ajax van vorig jaar..

Echt prachtig verwoord Mister Ajax. ben het hier echt helemaal mee eens, Oud en wijs, dat zie je maar weer. Mag zich best wat actiever met Ajax bemoeien. Hij is een soort van Amsterdams geweten en praat nooit onzin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren