Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Het is beter voor Feyenoord dat het wegblijft uit de Champions League

Laatste update:

Opnieuw hult Feyenoord zich in een vrij dichte mist. Ook een jaar geleden doolde het rond in dezelfde situatie. Niemand had enig idee waartoe de Rotterdammers in staat zouden zijn in de Eredivisie. Als trainer had Ronald Koeman nog wel wat tijd nodig voor de juiste inventarisatie van de jeugdige selectie. De afloop overtrof zoals bekend alle verwachtingen. Als tweede verraste Feyenoord vriend en vijand. Met als beloning kwalificatie voor het zo lucratieve toernooi om de Champions League. Collega’s kozen prompt Koeman als trainer van het seizoen. Op nuchtere wijze stuurde hij het jonge elftal vanaf de tiende plaats terug naar de top.

/

Zeker in Rotterdam hangen nog de sfeer en de geur van euforie om het ongekende succes. Maar datzelfde succes slachtofferde Feyenoord, want het verloor in amper twee maanden de complete as van de ploeg. Spits John Guidetti, de bepalende middenvelders Karim El Ahmadi en Otman Bakkal, en de leider van de achterhoede en het totale team Ron Vlaar namen afscheid van de Kuip. Feyenoord verkocht inmiddels voor 21 miljoen euro aan spelers en bevrijdde zich daarmee zo goed als geheel uit de rode cijfers. Een knappe prestatie van de directie, maar in hoeverre werkt dat nadelig door in de competitie? Een brok ervaring viel weg en dat heeft altijd effect op de toch al ongewisse toekomst.

/

Een eerste, zeer voorlopige indicatie gaf weliswaar hoop maar blies de nevelen zeker niet weg. De test in Oekraïne pakte qua resultaat optimistisch uit. In Kiev tegen Dynamo overtuigde Feyenoord een uur lang. Het laatste half uur zwakte evenwel het overheersende positivisme ook weer danig af. Juist dat grillige karakter kan de stuntploeg van vorig seizoen opbreken. Het kleeft opnieuw aan de ploeg uit de Kuip. Ondanks de op zich bemoedigende start is Feyenoord terug bij af. Koeman moet bouwen aan een nieuw collectief en dat vreet tijd.

De zelf ook weer opgeleefde trainer wil in principe aanvallen met drie spitsen, naar model van de Hollandse school. In Kiev prefereerde hij een tactische variant, met vier middenvelders in een zogenaamde ruit, en twee schichten op de vleugel. Uitgedokterd om Dynamo te ontregelen. Dat lukte lang, maar lijkt toch niet voor herhaling vatbaar in de return. Het systeem verbloemde tevens het gemis van een onvervalste spits. Niet voor niets tracht Feyenoord opnieuw Guidetti te huren van Manchester City. In de huidige selectie komen drie spitsen voor, maar in feite zijn ze alle drie te licht voor het hogere niveau op het Europese platform. Zelfs in de Eredivisie kan dat de kracht van de Rotterdammers op termijn ondermijnen. In eigen land heeft het trouwens weinig zin om het kunstje van Oekraïne toe te passen. De tegenstand doorziet dat al vrij snel en zal de Rotterdammers al even vlot ontwapenen.

/

Op PSV na hebben Ajax, AZ, sc Heerenveen, FC Twente maar ook Feyenoord veel kwaliteit ingeleverd. Koeman realiseert zich dat meer dan dat hij dat wil uiten. Logisch, want hij holt daarmee het zelfvertrouwen uit van het jonge spul. Hij is te zeer als people manager gegroeid om niet dezelfde fout te maken bij AZ, waarmee hij te kritisch omsprong. Dat bewees hij meer dan voldoende in de voorgaande competitie. Het zal een hele klus zijn om de feeststemming van het afgelopen jaar weer op te wekken. Allereerst moet Feyenoord zich nog altijd plaatsen voor de groepsfase van de Champions League. Denken dat Dynamo Kiev al onderuit ligt zou fataal zijn. En daarna volgt de echte kwalificatieronde voor de miljoenen-dans. En dan komt een nog sterkere opponent het toneel op dan de misschien wel overschatte Oekraïners.

Ook in de Eredivisie wacht Feyenoord een zwaar seizoen, in elk geval zwaarder dan een jaar terug. Het trouwe legioen put ongetwijfeld moed uit de impressie in Kiev, maar die schijn kan wel eens bedriegen. Beter dan wie ook beseft Koeman de handicap van zo’n tweede jaar in successie. Weer tweede worden, zou een nog grootsere prestatie betekenen. Maar de kans van slagen valt eerlijk gezegd te verwaarlozen. Feyenoord wil hoe dan ook bij de eerste vier eindigen. Een realistische doelstelling, wellicht al een tikje te hoog gegrepen. De klasse bij de Rotterdammers verschool zich, naast de enorme wilskracht, met name op het middenveld. Alom de ziel van een elftal. En de ziel is, met alle respect, weggesneden. PSV, Ajax, FC Twente en vermoedelijk ook AZ leunen op een sterker middenveld. Waarschijnlijk scharen ook FC Groningen en Heerenveen zich weer bij de langgerekte top. Zeker vier maar wellicht zes concurrenten zullen de tweede plaats van Feyenoord bedreigen en willen aanvallen.

/

Feyenoord heeft zich versterkt met Lex Immers, Ruud Vormer, John Goossens, Daryl Janmaat en de jonge Noren Harmeed Singh en Omar Elabdellaoui. Mogelijk mag Martin van Geel als TD nog wat geld besteden aan een centrale verdediger, maar dan een met een niet al te duur prijskaartje. Het is de vraag of al deze nieuwkomers het verzwakte elftal voldoende opkalefateren. Ze zullen beslist moeten wennen aan de hogere eisen bij Feyenoord. Het wordt eentonig maar ook dat slurpt tijd. En dat tikt alleen maar in het nadeel weg van de Rotterdammers. Reeds in de voorbereiding had een ijzervreter als Vormer moeite met de aansluiting, zoals ook Immers nog naarstig zoekt naar de ideale uitvoering van zijn nieuwe rol.

De club met de grootste schare van echte aanhangers hunkert naar een permanente terugkeer aan de top, een bevestiging van de wederopstanding en een herleven van de eeuwige tweestrijd met aartsrivaal Ajax. Feyenoord moet zich echter instellen op een zeer lastig seizoen, omringd met de nodige vraagtekens. Het heden is opgeklaard, maar de mist hangt nog hardnekkig over de al zo vage toekomst. Een bescheiden prognose koerst aan op hopelijk een vierde plaats in de editie van 2012/13. En vergeet de jubel uit Oekraïne. Meedoen met de Europa League levert minder geld op. Maar de groepsfase in de CL zal Feyenoord heus niet bereiken. Achteraf wellicht beter, want dat zou de opgave in de eredivisie alleen maar verlichten. De selectie van nu kan simpel niet op verschillende fronten tegelijk excelleren ...

LEX MULLER

Sportjournalist sinds mensenheugenis. Schrijft al sinds 1966 over voetbal. Bezocht WK's vanaf 1974. Werkte tot 1994 voor kranten, waaronder twintig jaar bij het Algemeen Dagblad. Switchte daarna naar de televisie, maar legt zich sinds 1 januari 2011 volledig toe op sport op internet.

Het is beter voor Feyenoord dat het wegblijft uit de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We kunnen de groepsfase zeker wel bereiken. Het moet alleen een beetje mee zitten. Kiev pakken we gewoon thuis. Vol erop klappen in een ontploffende kuip. En in de groepsfase kunnen we zeker ook wel punten pakken. Positief blijven.

3 augustus 2012 om 10:03

Ik denk ook dat Feyenoord dit seizoen kan verrassen in de CL. Koeman kan zijn teams heel goed voorbereiden tegen sterkere tegenstanders. Ik denk dat Feyenoord het in de competitie wel eens een heel stuk zwaarder kan gaan krijgen als vorig jaar. Waar vorig jaar veel teams nog dachten dat er wat te halen was in de Kuip zullen ze nu veel compacter spelen en het spel aan Feyenoord laten. Dat is toch iets waar de teams van Koeman meestal wat minder in zijn.

3 augustus 2012 om 10:39

Na Kiev wacht er nog een ronde hè! En daarin tref je een veel sterkere tegenstander dan Kiev.

3 augustus 2012 om 10:49

Inderdaad, laten we vooral niet te grote verwachtingen gaan koesteren, zeker niet als er geen extra ervaring komt.

@balletje81, Feyenoord krijgt het denk ik juist iets makkelijker in de competitie, nu veel clubs denken dat Feyenoor verzwakt is, zullen ze proberen te voetbalen, dat is voor Feyenoord alleen maar in het voordeel!

3 augustus 2012 om 10:55

Ik denk juist dat Feyenoord het veel moeilijker krijgt in de competitie, dat zeg ik als Feyenoorder. Vorig seizoen speelde de club slechts 36 officiele wedstrijden en kon het zich zondag om kwart over 4 een week lang voorbereiden op het volgende duel. Als Feyenoord verderkomt in Europa gaat dit ten koste van de frisheid, fysiek en mentale belasting. Daar kan dit Feyenoord nog niet mee omgaan lijkt me.

3 augustus 2012 om 11:47

De ene speler niet, de andere vaart er juist wel bij. Het is natuurlijk af te wachten, maar het niveau gaat door die andere wedstrijden ook omhoog. Wat mij tegen Dynamo juist op viel is dat de 'standaard' driehoekjes veelvuldig gebruikt werden, dat schorte er vorig jaar nog wel eens aan.

Natuurlijk is het afwachten wat de totale belasting met zich mee gaat brengen, maar een jaar verder, fysiek verder ook, en vooral voetballend wat beter zouden de wedstrijden tegen de 'kleinere' tegenstanders gemakkelijker gewonnen moeten worden.

3 augustus 2012 om 14:54

Hoe kun je nou zeggen dat we dan een sterkere tegenstander zouden krijgen dan Kiev, dat weet je nog helemaal niet!
Er bestaat gewoon de mogelijkheid dat je een "zwakkere" ploeg loot dan Kiev, waar het natuurlijk ook een veel sterkere kan zijn.
Maar iedereen doet net of die volgende ronde veel moeilijker is, maar dat weet nog helemaal niemand....

3 augustus 2012 om 14:25

Ik hoop het ook, echter komt er na Kiev nog een ploegje uit de koker alvorens Feyenoord het hoofdtoernooi mag spelen... Eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren...

Voor het geld alleen al is het belangrijk dat Feyenoord zich wel voor de CL weet te plaatsen.
En als ze zich weten te plaatsen dan hebben ze Dinamo Kiev en nog een tegenstander van formaat uit weten te schakelen. Dan is het echt niet onmogelijk dat ze in de poule ook voor een verrassing kunnen zorgen en dan misschien wel 3e of misschien zelfs wel 2e worden.

3 augustus 2012 om 15:27

Zit niet zo te dromen jongen...... Eet je Pizza.

3 augustus 2012 om 21:17

Heb jij soms last van een minderwaardigheidscomplex?

Wat Totti_nr10 zegt is volkomen logisch, dat jij er als Ajacied niet tegenkunt dat Feyenoord weer back in the game is, tja, kunnen wij ook niks aan doen. Iedereen achtte Feyenoord kansloos in Kiev, ze slepen er een terechte 2-1 uit, al had het voor beide clubs erger kunnen zijn.

Maar laten we nu gewoon als Nederlandse voetbalsupporters achter Feyenoord gaan staan. Ondanks dat ik niet met Feyenoord heb, heb ik afgelopen dinsdag voor ze geduimt en voor ze staan '' juichen'' (tussenhaakjes omdat mijn juichen een stuk anders is dan dat van Feyenoorders) puur omdat wanneer als Feyenoord het goed doet, dat voor het hele Nederlandse voetbal goed is. In die gedachte was ik ook een beetje trots als Nederlander op Feyenoord, net zoals ik dat was toen AZ Anderlecht en Udinese uitschakelde en toen Ajax bij United won.

3 augustus 2012 om 19:01

Je moet eerst je weten te plaatsen voor de volgende play-off ronde voordat je überhaupt kan denken aan een poulefase waar je 3 of 2 kunt worden. Daarnaast is Feyenoord ongeplaatst dus krijgen zij automatische een sterkere tegenstander in de volgende play-off ronde en in de poule fase komen zij in pot 4 terecht dan betekent dat je dadelijk 3 sterke tegenstanders kunt krijgen.

Gelijk heeft hij, Feyenoord is nog te zwak voor deze competitie.

3 augustus 2012 om 09:48

Goed onderbouwd zeg...

3 augustus 2012 om 09:58

Dat je nog op zo'n jongetje reageert. Zonde, want dat is alles wat hij wil. De verveling slaat blijkbaar toe in de zonervakantie bij hem.

3 augustus 2012 om 09:49

Wat valt er te onderbouwen zeg toch dat ze te zwak zijn voor die competitie.

3 augustus 2012 om 09:53

Waarom ze dat zijn en waaruit dat gebleken heeft tegen kiev.
Volgens mij speelde Feyenoord een uur echt goed namelijk en volgens mij stijgt Feyenoord boven zich uit tegen betere tegenstanders.
Dat zijn mijn onderbouwingen. Jij schreeuwt maar weer wat en dat irriteert.
Ik denk dat Feyenoord best de voorrondes door kan komen, met wat wilskracht, onderschatting van de tegenstanders, boven zichzelf uitstegen en de honger naar wat succes.
Dat is onderbouwen...

3 augustus 2012 om 09:58

Omdat je na kiev, een nog grotere en betere club krijg. En zonder echte spits zie ik ze het daarom niet redden.

3 augustus 2012 om 10:09

Hoezo een grotere club... Dat hoeft helemaal niet, dat kan ja.

3 augustus 2012 om 09:56

Dat is geen argument. Ajax heeft ook niets te zoeken in de CL, moeten die zich dan ook maar terugtrekken? Feyenoord heeft alle belang bij de miljoenen die deelname opleveren. Bovendien is het voor de spelers natuurlijk een enorme ervaring om in de CL uit te komen, die kans zullen ze niet snel nog eens krijgen.

3 augustus 2012 om 09:58

Amen!

3 augustus 2012 om 09:59

Die zitten er al in, waarom dan terugtrekken? Zeg toch ook niet dat feyenoord zich moet terugtrekken?

3 augustus 2012 om 10:25

Zo lachwekkend ben jij Patrick, altijd meteen Ajax er bij betrekken, je doet nu precies hetzelfde als degene waar je op reageert, je komt niet met fatsoenlijke argumenten. Kom zelf dan met argumenten waarom Feyenoord wel/niet in de CL uit zou moeten komen...

3 augustus 2012 om 10:41

Hij is toch heel duidelijk vind ik. Puur sportief gezien maken de Nederlandse clubs weinig kans in de CL, maar omwille van de centen is hun deelname uiteraard een goede zaak en iets dat ze niet mogen laten liggen als ze de kans krijgen.

En natuurlijk betrekt hij Ajax erbij. Het gaat hier om de Nederlandse clubs in de CL, dan kan hij het niet over RKC of Heerenveen hebben.

3 augustus 2012 om 10:43

Lijkt me duidelijk wat ik bedoel. Maar ik wil het voor jou nog wel een keer uitleggen. Lex Muller betoogt dat het voor Feyenoord beter zou zijn dat ze niet deelnemen aan de CL omdat ze daar toch geen kans maken en omdat het seizoen dan te zwaar wordt, waardoor de kansen op een goede klassering in de competitie kleiner worden.

Ik geef aan dat dit geen argument is, omdat deelname aan de CL voor Feyenoord zowel financieel als sportief aantrekkelijk is. En dat de redenering van Muller ook voor Ajax opgaat, die met deze selectie ook te zwak zijn om potten te kunnen breken in de CL en die ook in de competitie nadeel zullen ondervinden van deelname.

Hoe kom je er trouwens bij dat ik 'altijd meteen Ajax erbij betrek'?

3 augustus 2012 om 14:18

Tsja maar dat word sowieso lastig , vorig jaar was gewoon top, en dat moeten we eerst maar eens nog een keer zien te presteren(met of zonder CL) maar waar wat Lex fout doet in mijn optiek. IS Feyenoord al gelijk af schrijven voor de CL wat is dat nou. Tegen Dynamo Kiev zijn we nog steeds alles behalve kansloos, en de volgende ronde zouden we ook best kunnen overleven hoor.,, waarom niet ? als een team als Apoel Nicosia kan overwinteren in diezelfde CL, kan Feyenoord zich best plaatsen. Daarnaast zou plaatsing in de CL geweldig zijn voor Feyenoord, zowel op Financieel gebied als voor het aanzien van de club.

3 augustus 2012 om 15:11

Ajax was anders heel dichtbij de kwart finale en heeft voldoende punten voor Nederland binnengesleept. Daar doelt Lex ook op, Feyenoord kan veel meer coefficiency points halen in de EL, maar zoals het er nu naar uitziet halen ze dat ook niet.

3 augustus 2012 om 15:42

1 : De selectie van ajax is gewend europees te spelen, oftewel de ajax selectie speelt al jaren 2 wedstrijden per week waar veel Feyenoorder voor het eerst de grens overgaan om een potje voor het eggie te spelen.

2 : Lex Muller kraamt wel vaker onzin uit natuurlijk is het voor Feyenoord geweldig als ze de groepsfase bereiken, Vooral financieel zou dat echt een enorme opsteker zijn voor feyenoord, Maar dit wil niet zeggen dat het voor Feyenoord op sportief vlak ook goed is. Stel je voor ze krijgen op hun donder van ploegen als City & Barcelona hoe gaan deze jongens daar dan mee om? Een vreselijk pak slaag krijgen heel veel reisuren in de benen om dan vervolgens op zondag ook nog een lastige uitwedstrijd tegen pak em beet Vitesse te spelen, In al deze aspecten heeft Ajax gewoon veel meer ervaring & zelfs voor ons is het erg lastig.

3 : in je eerste post geef je aan dat ajax niks te zoeken in de CL heeft om vervolgens in je 2e post aan te geven dat het zowel financieel als sportief aantrekkelijk is? Volgens mij ben jij de weg kwijt, Maar wanneer heb je volgens jou een mooi toernooi gedraaid? Ik vond de sprookjes van FC Basel & Apoel Nicosia vorig jaar hardstikke mooi hoor gewoon tot de kwartfinale CL reiken en daar heeft ajax zeker wel de kwaliteiten voor, Met een beetje geluk aan onze zijde kwa loting enz natuurlijk maar dat kan, Als ajax gewoon de kwartfinale van de CL bereiken hebben ze gewoon een geweldig toernooi gedraait dus hoezo niks te zoeken in de CL? Zullen we voortaan alleen maar Chelsea City United Madrid Barca Milan Bayern & Inter inschrijven dan? Als je vorig seizoen je ogen ook maar voor een gedeelte Open had had je gezien dat Dinamo zagreb ons een oor heeft aangenaait en dat we anders gewoon een rondje verder waren.

3 augustus 2012 om 17:08

Wat een gelul Patrick070, Ajax speelde vorig jaar ook CL en we zijn uiteindelijk kampioen geworden, dus je spint altijd garen bij het spelen van Cl-wedstrijden, al is het maar omdat je extra ervaring opdoet tegen topspitsen en in een veel majestueuzere ambiance speelt. Overigens heeft Ajax veel betere spelers dan Feyenoord, dus waarom je ons erbij betrekt is me ook niet geheel duidelijk. Maar daarom zou Feyenoord er zeker beter op worden, niet te vergeten financieel. Dus voor een club die nog geen rooie cent te makken heeft is wel of geen CL van levensbelang. Ik hoop er uiteraard niet op, als Feneyoord faalt gaat Ajax met extra miljoenen aan de haal... en de een zijn dood is de ander zijn.... juist!

3 augustus 2012 om 17:49

Heel goed Jizzy, het enige echte argument waarom Feyenoord geen CL zou moeten spelen is dat Ajax dan meer inkomsten heeft. .

@ afca_1995
De andere argumenten (geen Cl-waardig team, negatief effect op competitie) zijn niet relevant. En als Muller die argumenten gebruikt in zijn betoog over Feyenoord, zouden ze net zo van toepassing zijn op Ajax dat ook geen Cl-waardige selectie heeft (in de zin van kans maken om ver te komen).

Ik zeg niet dat Ajax beter niet aan de CL deel zou kunnen nemen. Ik bedoel alleen dat de situatie voor Feyenoord niet anders is dan voor Ajax. Voor beide clubs geldt met de huidige selecties dat je er weinig mag verwachten, maar dat het financieel en sportief erg aantrekkelijk is om CL te spelen.

(pff, dat zoiets simpels zoveel uitleg vraagt)

3 augustus 2012 om 18:52

Elke club die zich plaatst heeft wat te zoeken in de CL, echt een sneue reactie van je. Als de CL enkel zou bestaan uit de top van Spanje en Engeland, dan blijft er niks meer over. Een Nederlandse club hoeft niet onder te doen voor Franse en Portugese clubs.

3 augustus 2012 om 19:02

Jizzzy leg eens uit? Waarom is CL van levensbelang voor Feyenoord? Feyenoord heeft geen inkomsten uit Europa begroot, dus elke euro die daaruit voortkomt is gewoon pure winst, daarom is het ook niet van levensbelang om CL te halen. Daarbij Ajax veel betere spelers dan Feyenoord? Waarom, omdat Ajax straks ook nog alleen met talenten speelt en hun ervaring laten lopen? Als je pak em beet Denswill in plaats van Vertonghen er neer zet ben je en een hoop Europese ervaring kwijt. Laat je Janssen ook nog een vertrekken dan kan het hard gaan als Van der Wiel ook weg gaat. Dan is het ook maar weer afwachten of Ajax wel zoveel betere en vooral ervarenere spelers heeft.

Voor elke speler van Feyenoord zal het genieten worden, welke wedstrijden ok, welke League ook, maar om veel betere spelers te gaan roepen gaat mij wat ver. Barcelona en Real hebben veel betere spelers.

3 augustus 2012 om 10:09

En ........

Al verliezen ze alle groepswedstrijden wat ik overigens betwijfel, dan nog levert alleen het plaatsen al vele miljoenen op. De jonkies doen tevens grote ervaring op. Het is nogal een verschil als je eventueel voetbalt tegen Barca, Real, Man. Utd etc i.p.v. Aston Villa, Atl. Madrid, en tig van onbekende clubs uit het oostblok.

Dat Feyenoord dan zo goed als geen punten behaald voor de uefa-coefficient is jammer voor het Nl's voetbal, maar ik zal er geen seconde wakker van liggen.

3 augustus 2012 om 10:36

Door de plaatsingsbonus compenseren ze al een paar puntjes. Het zou sowieso goed zijn als ze winnen tegen kiev, dan zitten ze in ieder geval al n de el. Wat ook al mooi is.

3 augustus 2012 om 11:46

Tsjah....eigenlijk is ajax, psv, twente en AZ dat ook. Echter is gelukkig nog altijd het regeltje dat de beste clubs hiernaar toe gaan. Ik vind het daarom een zinloze discussie van Lex....we zeggen toch ook niet dat clubs als Vvv, RKC en Willem II moeten wegblijven uit de eredivisie.

3 augustus 2012 om 14:17

Tja dat kunnen we over elke nederlandse club wel zeggen...

3 augustus 2012 om 18:24

Er worden reacties verwijderd omdat ze provocerend zijn, nou van mij mag dit bericht verwijderd worden. Wat een ongelooflijke flauwe kul zeg. Als je dan een heel betoog houdt dat Feyenoord niets in de CL te zoeken heeft.. geen enkele Nederlandse club heeft er iets te zoeken, van welke planeet komt de heer Muller?! Misschien zijn er sporadisch clubs die met wat geluk de kwartfinale halen maar daar zal het bij blijven. Maar om dan weer Feyenoord eruit te pikken en zo een 1 plus 1 bericht te gaan schrijven.. Tjonge jonge.

Het is beter voor Feyenoord dat ze geen CL halen haha wat een onzin. Feyenoord moet zo snel mogelijk financieël gezond worden en die miljoenen in de CL helpen alleen maar.

Leuk dat dit Feyenoord nog steeds door iedereen word onderschat. Als Guidetti en Mathijsen er nog bij komen staat het er al weer heel anders voor.

De 1e 65 minuten tegen Kiev waren toch best goed voor een ploeg met jonkies

3 augustus 2012 om 10:38

Tja als guidetti en mathijsen er bij komen wel, maar dan heb je ook gewoon twee hele goede spelers erbij. Nu missen ze echt een spits en is kongolo verdedigend hun beste alternatief, en die is wat jong om naast een de vrij te spelen die ook ineens aanvoerder is.

3 augustus 2012 om 10:54

Ik geloof nooit dat Mathijsen financieel haalbaar is voor Feyenoord, als ze moeten concurreren met Ajax en waarschijnlijk nog een aantal buitenlandse clubs.

3 augustus 2012 om 10:59

Met een gemiddelde leeftijd van 23 jaar waar Feyenoord mee starte tegen Dynamo, merk je gelijk dat er te weinig ervaring zit. De spelers boven deze leeftijd, Schaken, Cissé en Immers zijn immers geen hoogvliegers die de kar trekken. Ze zullen misschien wat minder onder de indruk zijn, maar bijvoorbeeld Immers moet natuurlijk ook nog wennen aan Feyenoord zelf.

Dat je op de bank, door het verslapen van Lamprou, één iemand hebt zitten die wat ouder is, maar dat is dan ook nog eens je reserve keeper. De ingevallen spelers Kongolo (18), Vilhena (17) en Singh (21) brengen de gemiddelde leeftijd ook niet omhoog.

Verder weet je dat je met Manu (19) Steenvoorden (19) Achabar (18) ook alleen maar talenten op de bank hebt zitten.

Verdedigend is er veel talent, maar een leider zou niet verkeerd zijn.

Aanvallend een leider zou ook mooi zijn, maar het is niet te betalen denk ik.

Ze krijgen er wel heel veel geld voor anders. Voor de competitie is het wel een nadeel, maar de ervaring is toch mooi. Ik denk dat alleen Ajax er baat bij heeft als Feyenoord wordt uitgeschakeld.

3 augustus 2012 om 09:54

Hmm op de lange termijn misschien zelfs dat niet. Uiteraard heb je een punt voor de korte termijn qua CL-inkomsten verdeling. Maar een financieel gezonder Feyenoord versterkt je competitie en daar heeft uiteindelijk ook Ajax baat bij

3 augustus 2012 om 09:55

Op korte termijn wel ja. Op langere termijn zou Ajax ook een keer vCl kunnen missen bijvoorbeeld als er te weinig punten worden gehaald Europees.
Ik denk dus dat elke nerderlandse club er baat bij heeft dat we allemaal succes hebben. Maar op korte termijn heb je gelijk, dan zou Ajax meer geld krijgen.

3 augustus 2012 om 10:00

Bij mijn weten krijg je evenveel punten in de EL als in de CL, dus mis je alleen de bonus voor het bereiken van de groepsfase van de CL. Maar aangezien het makkelijker is om in de EL punten te halen, is het helemaal niet gezegd dat je minder punten haalt voor Nederland.

3 augustus 2012 om 10:10

Ok ik dacht dat CL meer punten opleverde!

3 augustus 2012 om 10:40

In de el moet je evenvaak spelen, en vaak zelfs verder weg tegen meer fysieke tegenstanders.

Er is nog een reden waarom de CL misschien beter niet gehaald kan worden en dat is dat de jonge spelers sneller in de picture komen en dus eerder weggaan maar goed dat is allemaal relatief. Weegt dat op tegen de extra inkomsten en de ++ ervaring t.o.v. de Europa league...

In ieder geval veel succes Feyenoord.

3 augustus 2012 om 09:53

Ja dat is het leven van een Eredivisieclub. Uiteindelijk wil Feyenoord ook dat die jonge spelers voor veel geld worden verkocht hoor

3 augustus 2012 om 10:58

Dat snap ik wel en vind ik ook maar hou je het wel 3 jaar bij elkaar dan heeft Feyenoord een zeer reeele kans weer eens kampioen te worden..

Wat een onzin, natuurlijk zou Feyenoor veel beter af zijn als het zich wel weet te plaatsen voor de Champions Leaque. Ten eerste is Feyenoord financieel al fantastisch bezig maar deze extra miljoenen die het zal krijgen als het zich weet te plaatsen voor de groepsfase in de Champions Leaque zal natuurlijk meer dan welkom zijn. Bovendien zal de Kuip dan weer zeker drie wedstrijden totaal uitverkocht zijn wat natuurlijk ook fantastisch is voor al die supporters. En wat ook heel belangerijk is, de spelers doen hier zoveel goede ervaringen op waar ze in de rest van de loopbaan ook wat aan hebben. En wat denk je wat manchester City zal denken als ze Guidetti uit kunnen lenen aan een club in Engeland die geen europees voetbal speelt, of ze kunnen hem uitlenen aan Feyenoord die zelfs Champions Leaque speelt. Nee voor heel Feyenoord zou het fantastisch zijn als ze zich wel zouden weten te plaatsen.

Lex trapt in één artikel maar liefst dertig open deuren in, om vervolgens doodleuk te beweren dat een club dat al jaren financieel kwakkelt maar beter wat Cl-miljoenen kan mislopen. Is dat niet een beetje tegenstrijdig?! Punten verliezen in de competitie gaan ze sowieso doen, ook als ze actief zijn in de EL en mochten ze Kiev en de volgende opponent verslaan,.. wat heeft dit ploegje niet in de CL te zoeken? Als Ajacied gun ik ze het best in het miljoenenbal. Het verhoogt alleen maar de status van onze competitie en het Nederlandse voetbal, dat sinds het afgelopen EK toch een flinke deuk heeft opgelopen.

3 augustus 2012 om 09:51

Als je CL haalt heb je zelfs 1 of 2 dagen meer rust voor de competitiewedstrijd dan als je EL speelt

3 augustus 2012 om 10:21

Lex is al jaren kampioen oren deuren intrappen en met dit artikel is dat niet anders. Tuurlijk is het financieel aantrekkelijk CL veel beter voor Feyenoord dan de EL. Waarom denk je dat de ploegen uit Manchester de EL vorig jaar lieten lopen, dat leverde te weinig op in vergelijking met de CL. Alleen de startpremie voor de CL ligt al hoger dan dat je bij wijze van spreken de kwartfinale van de EL haalt. Nee voor Feyenoord zou het halen van de CL een absolute financiële opsteker zijn met minimaal 3x een volle Kuip en al verlies je staat Feyenoord meer op de kaart dan het de afgelopen jaren heeft gestaan. Het wordt dan ook nog eens makkelijker om in de toekomst spelers aan je te binden.

Ik gun het Feyenoord van harte, en ze hebben het verdiend.

Maar als we puur voor het Nederlands voetbal zouden kijken en voor de punten willen spelen. Dan hebben we meer aan PSV in de championsleague..

Ondanks dat Feyenoord vorig jaar boven PSV is geeindigd. Mag het toch duidlijk zijn dat PSV een betere (dus meer europees/championsleague waardige) selectie heeft dan Feyenoord.

Vergeet niet dat PSV een slecht jaar heeft doorgemaakt, en Feyenoord een top jaar (met slechts 1 punt verschil)

Overigens wens ik ze alle succes en hoop ik oprecht dat ze de poulfase behalen.

3 augustus 2012 om 10:43

En psv heeft nog een groot voordeel ze zijn best een hooggeplaatst team in europa, en zouden in de voorrondes veel makkelijkere tegenstanders loten, en straksin de groepsfase waarschijnlijk in pot 2 geplaatst worden.

3 augustus 2012 om 10:46

Inderdaad daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar tellen die punten in de europeleague dan ook mee voor een eventuele championsleague loting?

3 augustus 2012 om 10:57

Ja, inde championsleague zijn wel meer punten te behalen, bonuspunten voor het plaatsen, en overleven van de groepsfase. Maar de EL pnten tellen gewoon mee voor een lojst, net als andersom.
Je moet is googelen op uefa coefficient, dan op eentje met xs4all in de site klikken en dan op teams, 2012-2013 ranking. Niet coefficinet maar rankin bij de laatste stap zo zie je de hele clublijst.

3 augustus 2012 om 13:19

Tja, je kunt nu eenmaal niet alles kopen.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat VZ nog steeds berichten van deze man op de site zet. Wat een waardeloze columnist. Het is duidelijk dat hij zomaar wat opschrijft (Vormer heeft namelijk een prima voorbereiding gehad).

Daarnaast wordt het inderdaad lastiger om te presteren als je in de CL zit dan wanneer je EL speelt. Daarbij vergeet meneer echter wel het prijskaartje en de geweldige ervaring voor de talenten. Daarnaast kunnen jongens als Clasie en de Vrij zich in de kijker spelen met alle financiële gevolgen van dien.

Ook is er veel in de breedte geïnvesteerd, dus kunnen tegenstanders als Zwolle, VVV en NAC bestreden worden met bijvoorbeeld Goossens, Nelom, Vilhena, Leerdam, Cabral, Elabdellaoui en / of Singh.

Het gaat sowieso een lastig seizoen worden. Daar heeft Lex gelijk in, maar er zitten bijna alleen maar voordelen aan de CL. Ook moet Feyenoord absoluut niet onderschat worden. Psv en Ajax hebben
Volgens mij een betere selectie, maar dat neemt niet weg dat Feyenoord ook prima kan presteren.

3 augustus 2012 om 18:51

Alleen al om het feit dat hij Vormer afschrijft inderdaad, maakt hem helemaal ongeloofwaardig, speelde tegen Dynamo Kiev uitstekend.

Ik vindt dat iedereen recht heeft om in de cl te spelen.

3 augustus 2012 om 10:05

Zegt hij dan dat iemand geen recht heeft op championsleague?

Ik vind deze column aardig wat tegenstrijdigheden oproepen. Geen cl omdat we dan punten laten liggen in de competitie? Europa league is even belastend. En die word zelfs op donderdag gespeeld. Dus nog minder rust. Maar ach. Laat de club maar europa league spelen. Want t geld hebben we niet nodig. Toch lex? Ik vraag me af. Lul je nou express onzin voor het aantal pageviews? Of krijg je betaald per reactie? Vanaf nu negeer ik je columns.

3 augustus 2012 om 10:09

De Europa league is niet even belastend. Het tempo in de CL ligt veel hoger. Ajax heeft daar ook last van gehad met veel blessures. Anyway verder is het natuurlijk onzin dat het beter is om geen CL te spelen, mooiste wat er is!!

3 augustus 2012 om 10:10

Goed idee. Deze man slaat altijd opzichtig de plank mis alsof hij het expres doet om zo discussies te ontlokken die eigenlijk nergens over gaan. Ik weet niet hoe hij betaald krijgt, maar voor het geval dat per reactie is doe ik mee met de boycot van zijn columns. Veel missen doe je dan toch niet.

3 augustus 2012 om 10:14

Nou mooi. We zijn al met zn tweeën. Nu de rest nog!

Jezus man. Volgens mij is eerder beter dat Lex Muller wegblijft van de sportcolumns. Wat een lachwekkend stukje is dit zeg. Hoezo is het beter voor een club die geheel verdiend en volledig op eigen kracht tweede is geworden en nu dapper knokt voor CL deelname dat ze die CL niet halen? Zeker Guidetti is een gemis, die kan echter nog teruggehaald worden. Een speler als Schaken, die toch bijna tien jaar in de Jupiler League speelde, maakt een moeilijke intikker tegen Kiev. Goals maken in de CL is echt niet onmogelijk. Voor Ajax scoorden bijvoorbeeld Boerrigter, Lodeiro in de CL en maakten godbetert Ozbilliz en Alderweireld de gelijkmaker en winnende treffer uit tegen Man United.

Tuurlijk is er flink wat ervaring weggevallen, maar er zijn goede vervangers gehaald. Feyenoord is zelfs bezig met Mathijsen, een ervaren international die sinds het WK 2006 alle eindtoernooien in de basis stond. Hoe langer Guidetti last houd van zijn virusinfectie, hoe groter de kans is dat hij nog een seizoen terugkeert bij Feyenoord. Feyenoord kent zijn medisch dossier, hij had aan het eind van het seizoen immers dezelfde infectie. Bij City komt hij met 6 wereldspitsen voor zich, toch niet aan de bak en met rugnummer 60 wat hij gekregen heeft word dat feit nog even extra benadrukt. Bovendien als Feyenoord zich kwalificeert voor de CL, kan John ook op dat podium nog ervaring opdoen.

Ik heb geen zin om voor de rest nog in te gaan op de rest van de beweringen, daar heb ik een dagtaak aan. Maar werkelijk waar slaat het stuk nergens op. Feyenoord heeft een goede uitgangspositie verworven, en met een goede loting is een CL groepsfase zeker mogelijk. Krijgt Feyenoord bakken met geld waardoor de schulden nog sneller afgelost kunnen worden. Als laatste wil ik vragen aan orakel Lex wat Otelul Galati, Trabzonspor, Dinamo Zagreb, Viktoria Plsen afgelopen seizoen in de CL te zoeken hadden?

Die Lex Muller is ook een beetje op zijn achterhoofd gevallen denk ik. Voor Feyenoord zou het ontzettend veel betekenen als ze de groepsfase zouden halen. Jonge jongens doen tonnen ervaring op, Feyenoord harkt luttele miljoenen binnen en de club stijgt weer in aanzien. Alleen louter positieve dingen.

Wellicht dat de prestaties in de competitie eronder zouden lijden, maar ik hoop voor Feyenoord toch echt dat ze het halen. Dat zeg ik zowel Ajacied als Nederlands voetbal liefhebber.

Hopen dat Kiev de schrik van hun leven krijgt als de kuip vol zit en de druk word opgezet door de spelers! Ik heb er de volste vertrouwen in en het zou geweldig zijn voor het Nederlandse voetbal! (kwa ranking en dergelijke voor plaatsing Europees voetbal)

Ten eerste heeft Vormer totaal geen moeite met de voorbereiding. Sterker nog, tegen Mallorca was hij de beste man van het veld! Met afstand! Ook tegen Kiev speelde hij goed.

Je zegt dat het 442-systeem niet voor herhaling vatbaar is. Waarom dan? Leg dat eens uit? Zowel tegen Mallorca als tegen Kiev creeerden ze kans op kans met dat systeem. Tevens kun je zien dat Cisse en Schaken echt een klik hebben. Verder is het nog zo dat Cisse bij Roda vaak ook in zo'n systeem speelde als de linkerspits, met Hadouir aan de andere kant. Dan komt hij het beste tot zijn recht en naar mijn mening is hij de beste spits die hebben als hij fit blijft. En waarom zou het in Nederland niet werken? Omdat het te snel ontwapend wordt? Vorig jaar hebben ze toch ook de hele competitie lang in dezelfde formatie gevoetbald? Toen hebben ze toch ook van alle toppers gewonnen (behalve PSV geloof ik)?

Als allerlaatste: Hoezo wordt dit seizoen zwaarder dan vorig jaar? Vorig jaar hebben we helemaal geen aankopen kunnen doen, hebben we alleen Bakkal gehuurd die vorig seizoen vaak onzichtbaar was en Guidetti waar toen nog geen hond van had gehoord. Nu hebben we Ruud Vormer gehaald die 1 van de besten van de voorbereiding was, hebben we 1 van de beste rechtsbacks van Nederland gehaald, hebben we twee kennelijk zeer getalenteerde Noren gehaald en al het jonge spul heeft een jaar meer ervaring, meer techniek en meer body gekregen.

Kom maar op met dat seizoen!

niets is onmogelijk maar wij als supporters moeten zeker realistisch blijven wat betreft de kansen en mogelijkheden van feyenoord.
voorlopig moeten er nog 34 wedstrijden gespeeld gaan worden dus er is nog weinig over te zeggen maar men mag wel rekening houden met dat het team niet in de top 3 zal meedingen.
uiteraard hoop ik anders en hoop doet leven maar blijf wel oog houden op de realiteit.

Zit wel een logica in.
IN de CL moet je de loting meehebben, anders eindig je als 4e.

In de EL kan je beter presteren va tegenstanders van hetzelfde niveau en maak je meer kans op volgende rondes.
Maar iedereen wilt liever Feyenoord in de CL zien, uiteraard ik ook.
Blijft een hoger niveau, ook al ben je wellicht kansloos.

3 augustus 2012 om 10:55

Maar als je meer kans maakt op volgende rondes speel je meer wedstrijden en Lex Muller concludeerde dat dit elftal niet op verschillende fronten kan excelleren.

Als je 4e eindigt in de CL heb je waarschijnlijk meer inkomsten en kan je voor de winterstop al 100% focussen op de competitie en beker. Ik zie de logica er niet in.

3 augustus 2012 om 11:12

Je speelt in eerste instantie om de sportieve prestatie, dan financieel.
Tuurlijk zal dat voor Feyenoord op dit moment eerder nodig zijn, maar het wordt verdomt lastig om de CL te halen.
Mocht je Kiev uitschakelen, komt er nog een tegenstander van een nog hoger niveau.

3 augustus 2012 om 11:35

"je speelt in eerste instantie om de sportieve prestatie, dan financieel.
Tuurlijk zal dat voor Feyenoord op dit moment eerder nodig zijn, maar het wordt verdomt lastig om de CL te halen."

Het is sportief gezien een topprestatie als ze de CL halen. Als ze dan ook nog eens kunnen overwinteren dan zou het helemaal mooi zijn. Ze kunnen beter een Champions League campagne meemaken dan een Europa league campagne. De kans dat ze Europa League winnen of ver komen is net zo klein als de kans dat ze de laaste 16 van de CL halen. Uiteindelijk komt het op neer dat ze meer wedstrijden spelen in de EL en dat kan ze later in het seizoen opbreken.

"mocht je Kiev uitschakelen, komt er nog een tegenstander van een nog hoger niveau. "

Maar wat wil je dan? Dat ze nu al opgeven? Als ze uiteindelijk Kiev uitschakelen en de volgende ronde er toch uit liggen dan spelen ze voorronde EL( als ik me niet vergis).

3 augustus 2012 om 14:17

15 miljoen of 4 miljoen? Wat zal jij kiezen de 15 miljoen in de CL en doodleuk vernederd worden of 4 miljoen en zo en dan wat winnen.

Ajax is ook kansloos maar we krijgen wel weer miljoenen binnen en daar gaat het om.

"en vergeet de jubel uit Oekraïne. Meedoen met de Europa League levert minder geld op. Maar de groepsfase in de CL zal Feyenoord heus niet bereiken. Achteraf wellicht beter, want dat zou de opgave in de eredivisie alleen maar verlichten. De selectie van nu kan simpel niet op verschillende fronten tegelijk excelleren .."

Als Feyenoord zich niet plaatst voor de Champions League maar wel voor de Europa League dan moet men nog steeds op verschillende fronten mee doen. Het enig verschil is dat de Champions League veel meer inkomsten levert en minder duels want de kans dat ze verder komen in de EL is groter dan de CL. Het lijkt me financieel(kaartverkoop) veel aantrekkelijker als een club als Manchester United naar de Kuip komt in plaats van een club uit Oost-europa dat meedoet in de EL waar de belangstelling minder voor is.

En mocht Feyenoord roemloos 4e worden in de Champions League dan hebben ze meer inkomsten gekregen dan bij een deelname aan de EL en dan kunnen ze zich 100% richten op de competitie en beker.

Tsjah....de CL maakt het juist interessant dat er sterke en minder sterke clubs in spelen.
In de Eredivisie zijn ook 10 clubs die nooit voor de prijzen gaan spelen....moeten die dan ook maar thuisblijven???

Als ik zelf realistisch ben hebben we met dit team inderdaad niks te zoeken in de Champions League , we moeten even niet alleen naar de uitslag kijken maar ook naar de hele wedstrijd en dan moeten we blij zijn dat Kiev er niet 2 bij gescoord heeft want daar waren de mogelijkheden wel voor.

Als Feyenoord Matijsen kan aantrekken als ervaren man voor achterin en toch nog Guidetti kan huren dan vind ik het een heel ander verhaal , er zijn mindere ploegen geweest die de Champions League hebben gehaald en zelfs de groepsfase overleeft hebben kijk naar Apoel Nicosia , als Koeman er een echt team van kan smeden wat voor elke meter wil vechten dan kan het zeker wat worden.

Als je onverhoopt Kiev thuis verslaat dan moet je ook maar hopen dat je Spartak en Udinese ontloopt want dat zijn toch ook wel erg sterke tegenstanders , Duitse team liggen ons wel en Lille wat de beste spelers verkoopt en Malaga wat uitverkoop aan het houden is.

Ik weet niet precies hoe het zit met de loting voor de volgende ronde maar als je het dan bekijkt denk ik dat je het alleen tegen Spartak echt heel zwaar zal krijgen want dat is wel een erg goed team , Udinese heeft ook wel ingeleverd met Asamoah en Isla maar Italiaanse tegenstanders zijn altijd moeilijk te bespelen.

Ja het is echt beter om weg te blijven uit de CL, want Feyenoord heeft al geld zat...

Ja het is echt beter om weg te blijven uit de CL, want Feyenoord heeft al geld zat...

Lekker boeiend of Feyenoord wel of niet sportief iets te zoeken heeft in de CL en of het eventueel door zal werken in de eredivisie. Als je zo makkeliijk 10 miljoen kunt pakken, doe je dat. Dan maar een plekje zakken in de eredivisie (al is dat puur speculeren, je kunt ook in een flow komen...).

Overigens zijn spelers als De Vrij, Indi en Clasie klaar voor CL niveau.

Wat n grote onzin, het kan helpen o
In een flow te komen!

Als Feyenoord het uiteindelijk haalt zullen ze een hele moeilijke poulefase krijgen gezien ze niet geplaatst zijn kunnen ze drie sterke ploegen krijgen.daarnaast hadden ze vorige jaar geen Europees erbij en konden ze zich focussen op de competitie. We zullen zien hoe Feyenoord zich dit jaar staande zal kunnen houden.

Lex begrijpt niet dat een hoge klassering juist zo belangrijk is vanwege het lucratieve Europese voetbal? Anders heeft het eindigen bij de eerste 4 zonder kampioen te worden geen enkele zin. Dan zou plek 2 evenveel waard zijn als plek 10.

Wat Lex hier zegt is dat ze beter geen CL voetbal kunnen halen omdat ze dan komend seizoen geen kans meer maken op CL voetbal... yeah right.

3 augustus 2012 om 14:51

Inderdaad, zo las ik het ook. Echt dikke onzin. Feyenoord wil het geld gewoon en dat is het belangrijkste op dit moment. Bovendien zullen je talenten meer waard worden als ze zich op zo'n podium laten zien. Wat er dan dit jaar gebeurt, dat zie je dan wel weer.

3 augustus 2012 om 15:02

Zeker, en elke nederlandse club zou het zwaar hebben. En als je bv nog derde wordt dan pak je eerst miljoenen en ga je daarna nog de EL in.

Het is jusit heel belangrijk dat Feyenoord meedoet aan de CL. Ten eerste levert het veel centjes op voor Feyenoord. Daarnaast is het voor het Nederlandse voetbal ook goed. Feyenoord mag dan een matige selectie hebben, maar als je de groepsfase bereikt en je hebt een beetje geluk dan is het best mogelijk om tweede of derde in de poule te worden.

Hopelijk kan Feyenoord winnen van Kiev, de kans acht ik klein, maar zoals iedereen weet. Het kan spoken in de Kuip!

Geen Europees voetbal zodat je het makkelijk hebt in de competitie is geen keus. EL is het minimale wat Feyenoord moet halen. Als je terug wilt naar de top moet je weer gaan wennen aan Europese wedstrijden.

O ja? Heb ik ook al aan gedacht, maar dan nog zijn de centen van de CL hard welkom in Rotterdam. Wanneer ze CL spelen zullen ze alle krachten moeten gebruiken die ze hebben om punten te verzamelen waardoor de competitie moeilijker wordt voor Feyenoord. Maar ik vind dat ze beter af zijn mét CL, voor het geld dan.

Het is beter voor Lex Mueller dat ie wegblijft van opiniefora. Wat een onzin zeg. Als Feyenoord CL haalt levert ze dat minimaal % miljoen op en nou kan die club wel wat centjes gebruiken zodat ze geziond worden en niet meer voor dumpbedragen hun grootste talenten hoeven te verkopen. De CL halen is dus geweldig voor Feyenoord al verliezen ze alles met 19-0

Lijkt me duidelijk dat ze daar voorlopig niks te zoeken hebben. Een jaartje EL is goed voor die gasten. Tegen kiev had der bij wijze van een 5-1 of meer op t scorebord kunnen staan. Voor kiev welteverstaan. Wat als ze tegen united of Madrid moeten? Leuk voor de supporters, maken ze een mooi reisje maar sportief gezien... Ach ja ik hoef dat niet uit te leggen. Iedere feijenoorder is realistisch genoeg dat ze dan kansloos zijn

3 augustus 2012 om 19:19

Jij hebt dus die hele wedstrijd tegen Kiev niet gezien.

3 augustus 2012 om 21:44

Volgens mij heeft Ajax anders ook niks tegen Madrid te zoeken. Dat konden we wel in de vorige ontmoetingen zien. Toen kon het wel 0-10 op het scorebord staan.

Feyenoord gaat het waarschijnlijk niet halen maar als ze het weten te overleven dan hebben ze wel wat degelijk in de CL te zoeken. Ze hebben het dan ook verdiend, ook al is de kans erg klein.

Het feit of feyenoord wel of niet iets te zoeken heeft is helemaal niet van belang! Op de eerste plaats worden spelers er beter van , op de 2e plaats zet het de club europees weer op de kaart en als3e levert het enorm veel geld op aan premies en recettes. Laat dat nou hetgeen zijn wst feyenoord nodig heeft om weer te komen waar het wil. Cl zal dat dus alleen maar versnellen en zal feyenoord volgrnd seizoen alweer helemaal schulden vrij zijn!!! CL van levensbelang dus!!!!!!

Kwa geld worden ze er beter van ja. Kwa ervaring ook wel. Maar vraag je Zelf eens af; leren ze meer van een wedstrijd waar Ze compleet worden weggespeeld of van een wedstrijd in de EL waarin ze wel tegenstand kunnen bieden? Ik denk t laatste

3 augustus 2012 om 21:28

Of leren ze meer van wedstrijden tegen absolute toppers in de grootste voetbalcolloseums van de wereld dan van een paar wedstrijdjes tegen Oost- Europese clubs?

Ze zullen niet de volgende ronde halen als ze de groepsfase bereiken, maar er echt helemaal afgeveegd worden zie ik ook niet snel gebeuren. Die grote clubs vinden het meestal wel best na 3 of 4-0. Real had Ajax ook bijvoorbeeld helemaal kunnen vernederen, maar had er gewoon geen zin meer in

Domme praat. Ik zie het niet gebeuren hoor maar als we de gorepsfase halen zijn we financieel uit de problemen. Dat we er kansloos uitvliegen is onbelangrijk want tegenwoordig gaat voetbal om geld.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren