Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brands: 'Ik heb laten uitrekenen hoeveel Ajax uitgeeft aan jeugdspelers'

Laatste update:

Marcel Brands kaartte aan dat Frank de Boer zijn verlies moet nemen inzake de transfer van Luciano Narsingh en ook de jeugdopleiding van Ajax geniet aandacht van de technisch manager van PSV. "Ajax haalt al jaren de besten elders op", benadrukt Brands in gesprek met Voetbal International.

/

"Ik heb laten uitrekenen hoeveel onze concurrent Ajax jaarlijks uitgeeft aan jeugdspelers", geeft Brands aan. "Viktor Fischer bijvoorbeeld, heeft 1,4 miljoen euro gekost. Zoveel heeft PSV nog nooit voor een jeugdspeler betaald. Ajax geeft met gemak twee miljoen euro per jaar aan jeugdspelers uit. PSV gaf in de zes, zeven jaar voor mijn komst amper anderhalve ton uit aan nieuwe jeugdspelers"

"Als je die bedragen vergelijkt, weet je dat je niet hetzelfde rendement kan hebben. Want ook in de jeugd kost kwaliteit geld. Ajax haalt al jaren de beste spelers elders op. Wij moeten daar als PSV zijnde ook wel naar toe", aldus Brands.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom is die man toch zoveel met Ajax bezig?
Hou je lekker met je eigen club bezig, en zorg dat je daar lekker goede zaken doet.

2 augustus 2012 om 00:03

Hij neemt Ajax hier toch juist als positief voorbeeld.
Hij zegt daar moeten wij ook naar toe.

2 augustus 2012 om 00:11

Dan nog is hij veel met Ajax bezig, positief of niet

2 augustus 2012 om 00:15

Het is toch juist goed als je ziet wat andere teams goed doen?
Dan kun je dat overnemen.

2 augustus 2012 om 00:32

Ja, hij is dan nog veel met Ajax bezig, maar dat is juist alleen maar beter. Ajax doet best veel met de jeugd, PSV bijna tot helemaal niet. Terwijl er zeker 'n paar aardige talenten rondlopen, zoals Zakaria Bakkali, Nigel Bertrams, Menno Koch, Jurgen Locadia, Memphis Depay, Marcel Ritzmaier en Peter van Ooijen.

Het is ook beter dat PSV nu meer met de jeugd wilt doen. Van de spelers die op dit moment in het eerste van PSV spelen, komen alleen Marcel Ritzmaier (onduidelijk of hij bij het eerste van PSV blijft), Memphis Depay, Peter Van Ooijen (onduidelijk of hij bij het eerste van PSV blijft), Jurgen Locadia (onduidelijk of hij bij het eerste van PSV blijft) en Wilfred Bouma uit eigen jeugd.

Dus het is juist alleen maar goed dat PSV naar Ajax kijkt, want bij Ajax spelen er best veel spelers uit de jeugd in het eerste. Kijk maar naar Vurnon Anita, Gregory Van Der Wiel, Kenneth Vermeer, Ricardo Van Rhijn, Siem De Jong, Davy Klaassen, Jody Lukoki, etc.

2 augustus 2012 om 00:39

De jeugd gaat nu pas echt komen let maar op. Die jongens die jij opnoemt zullen allemaal het eerste van PSV halen misschien Bertams niet omdat we met Zoet een hele goede keeper hebben.
Ik denk dat Peter van Ooijen het eerste niet zal halen hij heeft te weinig kwaliteit.
Ritzmaier zit wel zeker bij het eerste want hij was vorig jaar al lid van de selectie.

2 augustus 2012 om 00:48

Hij geeft wel degelijk kritiek. Hij wil goedpraten dat PSV vele miljoenen heeft gespendeerd door te zeggen dat Ajax "dat ook doet, maar dan in de jeugd". Alsof je de 1 miljoen van Fischer kan vergelijken met de bijna 1 miljoen dat voor Derijck was betaald.

En het klopt niet dat Ajax al jaren de beste elders ophaalt. Halve selectie van Oranje bestaat uit ex-ajacieden en jongens zoals Stekelenburg, Sneijder, Vdv, Heitinga, Ndj, VDW etc. werd niet voor betaald die hebben bij Ajax bijna het hele jeugd doorlopen om maar niet te beginnen over hoeveel de rest van de Eredivisie ervan profiteerd van jongens die bij Ajax het niet hebben gered.

2 augustus 2012 om 01:08

@ Rochester

Is Lukoki uit de jeugd van Ajax of is hij gewoon uit Cape Town gehaald ?
goed dat je Eriksen niet hebt genoemd veel ajacieden op VZ maken die fout.

ON: Maar wat Brands zegt is wel waar, maar goed de aller grootste clubs doen het ook, Barcelona, Real Madrid, Man City Chelsea ect.
Alleen Ajax maakt de fout om ze eigen kweek te noemen.

2 augustus 2012 om 01:42

@jerrdrista
Ik weet niet hoe je erop komt, maar Lukoki zat gewoon vanaf 2003 in de jeugd van Ajax.

En als een speler bijv. op zijn 14e naar de club komt en op zijn 19e debuteert, mag je hem dan geen eigen kweek meer noemen?
Je moet tegenwoordig zeker in de kantine van de Toekomst geboren worden om een Ajax-speler eigen kweek te noemen.

2 augustus 2012 om 02:05

Hahaha laat me toch niet lachen,geen 1 van deze spelers zal het eerste halen.
PSV is een ordinaire koop club.
Ze zijn zo erg dat door dit gedrag hele talentvolle spelers niet eens de kans krijgen.

2 augustus 2012 om 12:22

Jerrdrista.

Jody Lukoki komt gewoon uit de jeugd van Ajax. Hij heeft zelfs nog nooit bij Ajax Cape Town gespeeld.

Tot nu toe heeft Lukoki alleen bij de amateurclubs Vva/spartaan en VV Young Boys gespeeld. Bij VV Young Boys haalde Ajax hem op.

Dus hij heeft nog nooit bij Ajax Cape Town gespeeld.

2 augustus 2012 om 12:59

Het lijkt me niet meer dan logisch dat je met je concurrenten bezig bent?

2 augustus 2012 om 00:14

db 410 ik snap jou niet jullie club krijgt een compiliment en dan is het nog niet goed dus ik snap je echt niet

on brands heeft het licht gezien

2 augustus 2012 om 00:28

Het licht gezien? Spelers kopen is een, opleiden is een tweede..

2 augustus 2012 om 00:32

Mensen lezen niet het hele stuk maar gewoon een klein stukje of alleen de titel en gaan dan agressief reageren zonder dat ze weten dat hij gewoon een compliment geeft aan Ajax....

2 augustus 2012 om 01:24

Ik neem aan dat hij en diverse anderen alleen de titel gelezen hebben en niet het artikel.
De titel alleen klinkt nogal negatief richting Ajax maar als je het artikel leest dan lees je inderdaad dat hij Ajax als voorbeeld ziet en PSV in die richting wil krijgen.

Bij jeugd spelers is het inderdaad net zo zoals bij de oudere spelers. Wil je de betere jeugd spelers dan moet je dieper in de buidel tasten. Maar als je scouting een beetje in orde is dan kan dit over langere tijd goedkoop voor de club uitpakken.

2 augustus 2012 om 04:30

Brands heeft het licht gezien? Hij heeft op de site van PSV het erover dat 10 a 11 spelers waren vertrokken dit seizoen en ik heb navraag gedaan aan mijn Brabantse vrienden, maar zij kwamen toch echt niet aan die 11 laat staan 10 namen. Zelfs echte PSV supporters weten dus dat Brands zo nu en dan aan het "zeveren" slaat.

2 augustus 2012 om 07:31

Ja ondanks dat er wel eens geroepen wordt dat er overal maar spelers vandaan worden gehaald door Ajax, zie je aan alles dat er wel rendement uit komt. Eriksen en Fischer zullen samen om en nabij de 2 miljoen? gekost hebben. Samen gaan die uiteindelijk weer dik 30 miljoen opleveren.

2 augustus 2012 om 00:15

Zoveel met Ajax bezig? Vandaag even de waarheid over leugenaar de Boer vertelt, en nu even dit nog aanhalen als vergelijking over de jeugd. Verderest is Brands in die twee jaar zelden met jouw cluppie bezig geweest in de media. Komt nog eens bij dat ie eigenlijk Ajax hier wel als voorbeeld stelt, Psv wil ook betere jeugdspelers op die manier binden. Kortom, je zwetst maar wat.

2 augustus 2012 om 00:27

Hoezo leugenaar? De Boer heeft nergens gesuggereerd dat Narsingh voor het geld heeft gekozen. Brands is in dit geval de leugenaar aangezien hij aangeeft dat narsingh voor psv gekozen heeft. Narsingh heeft niet gekozen want er viel niets te kiezen. Ajax wou het gewenste bedrag niet betalen. Als er iemand in de Nederlandse voetbalwereld wel als onbetrouwbaar bekend staat is maffioso Brands het wel. Misschien moet je eens informeren bij zijn vorige clubs. Niet te hopen voor zijn reputatie dat er over hem nog eens een boek zal verschijnen namelijk!

2 augustus 2012 om 01:01

@ Audilambo
Zo, jij kan net als brand rechtlullen wat krom is zeg. In het hele stukje komt ie op het eind met een zwak zinnetje dat PSV daar ook wel naar toe moet. Hij heeft het over Fischer en praat daarna over 7 jaar Psv. Kom dan met je berekeningen van 7 jaar Ajax met het kopen van jeugd. En als ie echt wat wilt leren dan moet ie berekenen hoeveel eigen jeugd door breekt en hoeveel geld dat bespaart en dat ze daar vooral naar toe moeten.

En als er al 1 een leugenaar is dan is het brands wel afgelopen maanden, oh nee dat was tactisch natuurlijk.

2 augustus 2012 om 01:04

Hoezo is de Boer een leugenaar, misschien is Brands zelf wel een leugenaar hij suggereert dat Narsingh bij Ajax meer kon verdienen dan bij Psv, hoe weet Brands dat eigenlijk heb Raiola hem dat wijs gemaakt in de onderhandelingen?
Verder wilde Ajax minder voor hem betalen dan Psv dus dan is het toch duidelijk?
Ik weet niet wat er in het water zit in Eindhoven? maar het word onderhand wel een beetje sneu hoe druk ze daar toch met Ajax bezig zijn.
Brands die onderzoekt hoeveel Fischer heb gekost, nou nou wat een speurwerk volgens mij kan elke leek dat met 2 woorden op google opzoeken.
En als je dan zo'n raport maakt van de concurrent wat opzich helemaal niet dom is waarom ga je dat dan in het eerste de beste intervieuw lopen vertellen, wat schiet je daar mee op?
Ik krijg sterk het idee dat Brands zich zelf een hele meneer vind en dat op alle wijze wilt benadrukken van kijk mij is goed bezig zijn.
Misschien moet Brands eerst is gaan zorgen dat die toko volgend jaar weer is een bescheiden winstje kan maken in plaats van jaar op jaar een miljoenen verlies, eerst is afwachten of dat dat geweldige aankoopbeleid nu eindelijk wel tot een kampioenschap lijd, proberen is wat overbodige spelers te verkopen.
Mocht je in mei dan met de schaal staan dat is het naar mijn mening vroeg zat om is wat te gaan roepen richting Amsterdam.

2 augustus 2012 om 00:22

Alleen voor exceptionele talenten worden hoge transfergelden betaald en dat heeft zich tot nu toe ook niet negatief beantwoord door hoge waarde van deze talenten

En tuurlijk geeft Ajax veel meer uit aan jeugdspelers, het aantal niet-jeugdspelers bij Ajax is tegenwoordig net zo groot als het aantal jeugdspelers in de PSV selectie. Ajax heeft gewoon een hele selectie vol eigen kweek of jongens die al heel vroeg gehaald zijn (16 )

2 augustus 2012 om 00:24

Het is 1 gesprek geweest dat hier in meerdere artikels wordt gebracht... Zoveel is hij er dus niet mee bezig.. En bovendien waarom volg jij je eigen advies niet op?

2 augustus 2012 om 02:23

Het is toch echt voordeliger om er 1 van 1mln te halen dan meerdere van 500duizend. Want zoals gebleken breken zij (eriksen, boilesen, fischer) Allemaal door. Dat in tegenstelling tit bijv.Leandro, Fagner, Ball enz..

2 augustus 2012 om 11:07

Dit is van een interview uit de VI eb dat wordt hier op vz als los artikel geplaatst gister met dat over Narsingh kwam daar ook al uit

Dat is informatie die wij nog niet wisten meneer Brands, dankuwel.

Dit is volgensmij toch al jaren algemeen bekent dat clubs hun jeugd elders weghalen?

2 augustus 2012 om 00:05

Het gaat hem om de bedragen dat wordt gespendeerd aan het aantrekken van jeugdspelers.

Let eens op je eigen jeugdopleiding meneer Brands, en laat wat spelers doorstromen. Ik vind alleen Depay echt van toegevoegde waarde.

2 augustus 2012 om 00:06

Er komt heel veel verdedigend talent aan bij Psv, de oranje onder 19 verdediging bestaat uit 3 Psv'ers. Brenet, Hendrikx en Bazoer dacht ik, en dan natuurlijk
Koch nog.

2 augustus 2012 om 00:37

Alweer de zoveelste niet goed geinformeerde Psv-er op VZ. Verdediging van Oranje u19 bestaat juist uit Ajacieden met Sporkslede, Nieuwpoort en Dijks. Geen enkele Psv-er zelfs in de verdediging opgeroepen.

2 augustus 2012 om 00:54

Bazoer en Hendrikx maken wel deel uit van Oranje -17.

2 augustus 2012 om 00:07

Maar hij let toch ook op zijn eigen club, daar gaat deze artikel ook over.
Hij wil stappen maken met de jeugd van PSV en ziet Ajax als voorbeeld omdat hun het
in de recente jaren uitstekend gedaan hebben.

2 augustus 2012 om 00:10

Hij let juist op zijn eigen opleiding. Daar is het hele bericht op gestoeld. Misschien eerst eens lezen voordat je weer in je harnas en te paard springt zodra iemand iets over je heilige ajax zegt. En dat geldt voor velen hier, sneu tafereel elke keer

2 augustus 2012 om 00:40

Dit is een verkapte compliment. Hij zegt dat Ajax het goed doet, maar heel veel uitgeeft wat ook weer niet waar is aangezien Ajax verreweg meer Nederlanders in Oranje heeft opgeleidt dan welke andere club ook. Brands moet eens even kijken hoeveel Belgen er bij PSV in de jeugdopleiding rondlopen.

2 augustus 2012 om 00:18

Carlosz,

Lees nou maar eerst het artikel.;

Het gaat hier n.l. over dat Ajax een voorbeeld is hoe PSV hun geld moet investeren.

Voordat iedereen weer begint te zeiken dat Brands negatief doet over Ajax, lees het artikel nogmaals.
PSV wil ook meer belangrijke talenten wegplukken bij andere clubs.

Toevoeging: en de eerste negatieve Ajacied heeft zich al binnen de minuut gemeld.

2 augustus 2012 om 00:07

Ik denk niet dat hij negatief doet, het is alleen domme onnodige informatie, want wat maakt het uit wat Ajax uitgeeft ten opzichte van Psv?
Als hij jonge talentjes weg wilt halen dan moet hij dat ook lekker doen, net zoals Ajax, maar waarom gaat hij het helemaal uit laten rekenen.. Met zulke opmerkingen vind ik hem een beetje calimero-trekjes vertonen wat een topclub als PSV niet waardig is lijkt mij.

2 augustus 2012 om 00:30

psv kan beter helemaal geen jeugdspelers meer aantrekken aangezien ze er 1. nooit de juiste prijs voor betalen en 2. ze vervolgens het desbetreffende talent nooit laten debuteren! Speler uit vertrouwde omgeving, carrière vaak voorbij en dat enkel omdat er elk jaar een koopzieke TD zit die zich ten koste van alles wil manifesteren.

2 augustus 2012 om 00:43

Satronica volgens mij heb jij net zo min als Brands het besef dat PSV elk seizoen een stuk of 30 Belgen in de jeugd heeft rondlopen en dat het een komen en gaan is van onze Zuiderburen daar op de Herdgang?

Elke leek kan hier zien dat Brands het vele miljoenen wat gespendeerd is wil goedpraten door de vergelijking te trekken door die ene miljoen dat Ajax betaald heeft voor Fischer. 1 miljoen voor Fischer ziet er een stuk redelijker en rendabeler uit dan al die miljoenen die voor Matavz zijn betaald vooralsnog.

Moet je ook doen er is namelijk veel minder geïnvesteerd in ajax dan in psv de jeugdspelers die doorbreken kosten amper iets en zijn het risco waard

De laatste jaren heeft Ajax inderdaad redelijk veel uitgegeven aan jeugdspelers, met name aan Fisscher en Eriksen. Maar die zijn het ook waard en Ajax heeft het aanzien voor jeugdspelers, waardoor ze ook graag naar Ajax willen, terwijl ze begeerd worden door topclubs. Ik betwijfel of PSV die achterstand goed kan maken.

Haha, Brands ga nou toch eens iets nuttigs doen man. Zo'n goede jeugdspeler als Fisher hebben jullie dan ook nog nooit gehad..

Wat een onzin dit weer..

2 augustus 2012 om 00:04

Heb jij het artikel wel gelezen?
Hij geeft toch helemaal geen kritiek.
Hij zegt daar moeten wij ook naar toe.

2 augustus 2012 om 00:07

Ja ik kan lezen, en ja ik snap dat het geen sneer is o.i.d., maar heel de tijd dat over en weer tussen Ajax en PSV begint zo onderhand vermoeiend te worden.

2 augustus 2012 om 00:13

Zei je net ook al niet zoiets?

2 augustus 2012 om 00:24

Wie gaat er nou pronken en stoer doen met de veren van een ander, Fisher is geen jeugdspeler maar gekocht en door anderen opgeleid. Met je Fisher. Nog niks gepresteerd man.

2 augustus 2012 om 00:09

Wat heeft Fisher ooit bewezen? Niks inderdaad. Het word moeilijk voor zo'n jongen een Afellay, Zenden of Bouma de baas te zijn.

2 augustus 2012 om 01:14

Fischer is topscorer van Nextgen geworden en werd kampioen met Ajax A1. Voordat hij naar Ajax trok was hij al gewild door alle topclubs en United heeft zelfs nu al 11 miljoen voor hem over. Dat is een aantal miljoenen meer dan dat Kazan voor jullie voormalige aanvoerder wil betalen en ook enkele miljoenen meer dan zijn vraagprijs van Psv.

2 augustus 2012 om 03:30

''''united heeft 11 miljoen van hem over'''' dat is een gerucht dat in de wandelgangen stond.. Zoals daar ook staat Ronaldo volgend jaar in Zweden gaat voetballen, en dat de graafschap een gooi gaat doen naar het kampioenschap..

Dat bod op Toivonen is echter wel officieel bevestigd.. Ik heb jou de laatste tijd is goed gevolgd. En in onzin verkondigen ben je erg goed.

Laat dit even duidelijk ik vindt Fischer een geweldig talent, en zou hem graag bij PSV zien. En ik denk ook oprecht dat hij (als hij zich zo door blijft ontwikkelen de top zal halen) Maar als jij nu werelijk serieus gaat verkondigen, dat een club op dit moment 11 miljoen voor hem wil betalen, dan kan je beter stoppen met reageren, want dan neemt niemand jou, die enig voetbal verstand heeft en door een neutrale bril kijkt nog serieus..

2 augustus 2012 om 04:38

Ik voel me vereerd Paneral dat je me volgt nadat ik je belachelijk hebt gemaakt in een andere post, blijkbaar ben je iemand die dat niet los kan laten. ;

Mag ik je erop attenderen dat Ferguson al aangaf zeer gecharmeerd te zijn van zowel Fischer en Eriksen en je mag het teruglezen op Redcafe, maar buiten kijf staat zowieso dat beiden voor meer dan 11 miljoen Ajax verlaten. Of wil je anders beweren?

2 augustus 2012 om 08:18

Gaan we weer zo praten het is moeilijk voor affelay zenden en bouma om frank de boer sneijder en overmars te over treffen dit is onzin wat je uitkraamt dit is nog sneuer dan over mickey telkens te binnen
On: ajax heeft wel erg goede scout met john steen olsen

2 augustus 2012 om 00:11

idd, wat een onzin kraam jij uit... ik geloof dat afellay toch wel iets beter was en is dan fisher, die zich eerst nog maar mag bewijzen...

2 augustus 2012 om 01:15

Je kan alles over Fischer zeggen, maar die vertrekt in ieder geval niet voor een appel en een ei zoals Afellay. Hey dat rijm.t ;

Heel goed berekend Brands! Hij geeft eindelijk toe dat PSV toch wel de verkeerde weg was ingeslagen. Alleen jammer voor hem dat pas gebeurd nadat het geld is uitgegeven. Ajax investeert doelgericht om spelers beter te maken, aan te passen aan het eigen systeem en nog één of twee jaar in de eigen jeugd mee te laten spelen. De keuzes die PSV recent gemaakt heeft zullen nu mooi lijken maar over een paar jaar missers blijken te zijn. Het is korte termijn waar aan gedacht wordt in plaats van de lange termijn zoals bij Ajax meer gebeurd.

2 augustus 2012 om 00:22

Hij slaat helemaal niet de verkeerde weg in! Brands heeft de jeugd beter gemaakt met allerlei spelers van andere opleidingen. Heeft betere trainers erbij gehaald. Brands is echt een geweldige TD hoor. Ik hoop dat die man nog veel jaren bij PSV zal blijven hij zet iets op wat erg goed gaat worden. Brands wil dalijk een elftal hebben waarbij je spelers uit de jeugd haalt en de beste talenten van de eredivisie. Ik denk dat PSV zelfs over 7 a 8 jaar bedragen rond de 40 kan gaan eisen voor spelers a la Benfica. Bijna elke speler die hij gekocht heeft zal met winst doorverkocht worden en we zullen zeker dikke winst maken op Willems die kun je voor wel 15x zoveel verkopen als dat hij gehaald is Bij Strootman en Mertens moet ook zeker het dubbele eruit gehaald worden.

2 augustus 2012 om 00:48

Je bent wel heel optimistisch als je denkt dat je spelers voor meer dan 40 miljoen kunt verkopen. Als je even realistisch naar de huidige spelersmarkt kijkt zie je dat spelers van wereldklasse alleen voor die bedragen verkocht worden. Verder is dat een bedrag wat Ajax nimmer voor spelers heeft gekregen. Als je ervoor kan zorgen dat je 20 miljoen winst pakt op een speler, wat overigens exorbitant veel is, dan heb je recht van spreken en kun je zeggen dat je een goede opleiding hebt.

Enkel Willems zie ik voor een leuk bedrag vertrekken als hij de stijgende lijn te pakken krijgt. Strootman zie ik net als Afellay voor een laag bedrag vertrekken. Net als Mertens overigens. Daarnaast is het alweer vier jaar geleden dat PSV winst maakte in een transferperiode. Zelfs het jaar dat Dsudzsak (geen idee hoe je die Hongaarse naam precies moet uitschrijven) verkocht werd. Het zegt dus veel over PSV hoe die de laatste jaren omgegaan zijn met het budget.

Zet daar het beleid qua winst en verkoop van Ajax tegenover en je zal zien dat zij het aanzienlijk beter doen. Om maar even een voorbeeld te noemen. Seizoen 2011/2012. Ajax maakt een winst van ruim 20 miljoen, PSV daarentegen sluit het seizoen af met een verlies van 11 miljoen euro. Nu kan je zeggen, ja maar dat waren allemaal investeringen in de toekomst. Probeer maar eens winst te maken op Dries Mertens. Aangekocht voor 8,5 miljoen euro. Waarde ongeveer gelijk maar lijkt me niet waarschijnlijk dat een club in de toekomst nog 10 miljoen voor hem zal neerleggen.

2 augustus 2012 om 01:06

Ik denk zeker dat het mogelijk is dat clubs in Nederland 40 miljoen kunnen gaan vragen. Je moet dit ook langzaam doen en niet te grote stappen nemen kijk goed naar clubs als Benfica en Porto want van die clubs kun je heel veel leren. Nu koopt PSV spelers als Narsingh voor ongeveer 5 miljoen maar over 5 jaar kunnen ze misschien wel een keer zeggen we geven een keer 12 uit.
Ik denk niet dat Strootman voor een laag bedrag verkocht word hij is de eerste vervanger voor De jong en van Bommel bij het Nederlands elftal en staat op enkele lijstjes van topclubs ook ligt hij nog onder contract tot 2016. Ik denk dat er makkelijk iemand is die 11 a 12 miljoen aan Mertens uitgeeft en als jij zegt dat Mertens voor 8,5 gekocht is dan is Strootman voor 4,5 gekocht en zullen we op hem veel meer winst maken. Een speler als Strootman zal door bijna elke topclub in de gaten worden gehouden.

Dit begint wel heel erg moddergooien te worden. Zowel Brands als de boer moeten ophouden met zeiken.br en natuurlijk heeft PSV minder geld uitgegeven aan de jeugd,ze hebben nauwelijks jeugd.

2 augustus 2012 om 00:11

Nog een keer lezen, hij neemt Ajax als voorbeeld hoe het ook zou kunnen;

Wij moeten daar als PSV zijnde ook wel naar toe", aldus Brands

Jullie keken toch niet zoveel naar Ajax? Hahaha, hilarisch gewoon.. Daarnaast haalt ajax uiteraard fischer voor 1,3 miljoen op, dat is een werelddeal, maar ook een gok.. je moet goed scouten EN opleiden.. En daarnaast, Anita, de Jong hebben jarenlang in de jeugdopleiding gezeten en zijn niet gekocht (ja de jong komt van de de graafschap, maar niet gekocht) alderweirld ook heel erg lang, van der wiel idemdito.. tevens grote talenten die eraan komen Denswil, Dijks, Klaassen, Ligeon, Veltman, Lukoki, Sporkslede, de Sa hebben allemaal jarenlang in de jeugdopleiding gezeten.. dus hij doet de jeugdopleiding zwaar tekort.. Eriksen speelt ook al 4 jaar bij ajax inmiddels en is ook best een stuk beter gemaakt..

Bovendien, je kunt er wel naar toe willen Brands, maar dan moet je niet een team geheel kopen en vervolgens talent nooit een kans geven.. er breekt maar weinig door en PSV heeft weinig naam als opleider.. die naam heb je niet zo maar, je zult moeten beginnen door de jeugdspelers ook echt perspectief te bieden.. bij PSV staan er een paar jeugdspelers achter de basisspelers, maar er staat er nauwelijks een bij de eerste 11.. Dan doe je qua beleid toch iets niet goed als je hier naartoe wilt?

2 augustus 2012 om 00:13

Ach man, bij ajax krijgen ze ook alleen maar een kans omdat er geblesseerden waren? Wij hebben Bijv. Tamata veel kansen gegeven vorig jaar, Ojo ook, en o.a marzo, verkoelen en depay hebben ook zo hun kans gekregen. We hadden gewoon weinig blessure's waarom haal je dan een goede eruit om er een onbewezen talent erin te zetten wat het allemaal kan verpesten?

2 augustus 2012 om 00:23

Davids, Seedorf, Kluivert, Van der Vaart, Van der Wiel, N. De Jong, S. de Jong, Anita, Emanuelson, Babel en Sneijder zijn natuurlijk ook spelers die alleen maar een kans kregen vanwege al die blessures die Ajax destijds had.

2 augustus 2012 om 00:24

Uuuh nee.. Sowieso was en is op dit moment de hele verdediging jeugd... basis dan he en wat er achterkomt 2de en 3de keus idemdito... Boilesen wat korter maargoed.. Janssen niet, maar als Anita, de jong en eriksen spelen ook geheel eigen jeugd.. voorin is het nog wat minder.. maar lukoki kan tegen psv zomaar in de basis staan.. en dat is nou het verschil... Klaassen trouwens ook aangezien deze 19 jarige jongen tweede spits is op dit moment en sigi geblesseerd is..

Met een beetje geluk as zondag:

Vermeer
Van rhijn - Alderweirld - Denswil - Dijks
De jong - Anita - Eriksen
Lukoki - Klaassen - Boerrighter

Dan is zelfs het hele team zelf opgeleid..

2 augustus 2012 om 00:24

Onzin van die jongens die jij opnoemt hebben alleen Tamate en Depay kansen gehad Ojo heeft even in het begin meegedaan maar daarna heeft hij er nooit meer echt bijgezeten.

2 augustus 2012 om 00:40

Ojo heeft meerdere kansen gehad dan Tamata gehad dus ik weet niet wat jij lult. Ojo heeft zijn debuut gemaakt in Psv1 in 2008. toen was hij ook pas 17/18. Hij vond het alleen nuttiger om te gaan stappen op het Stratumseind dan te gaan trainen dus heeft hij nu al niet het maximale uit zijn carriere gehaald... (erg slechte vergelijking). Vorig jaar hebben Depay, Ritzmaier, Verkoelen, Locadia en Willems kansen gehad in Psv1. Tot nu toe hebben alleen Willems en Depay daar e vruchten van getrokken... (tamata, Labyad en Wuyens zaten er al toen bij alleen hebben er toen 2 van de 3 niks van wargemaakt en voetballen nou in belgie...)

2 augustus 2012 om 00:46

Verkoelen: 2 duels
Marzo: 1 duel
Locardia: 2 duels
Ritzmaier: 3 duels
Depay: 11 duels

Tamata en Ojo hebben inderdaad veel kansen gehad bij het eerste , maar daar staat tegenover dat Tamata het seizoen ervoor al was doorgebroken en dat Ojo al heel wat duels op zijn naam had staan.

Ik denk dat wat jij zegt met ''onbewezen talent kan het alleen maar verpesten'' precies het verschil in mentaliteit tussen Ajax en PSV weergeeft. Ajax beschouwd een niet talent niet als een mogelijkheid het te verpesten , maar als toekomstige Ajax spelers die van dit soort ervaringen alleen maar beter worden. Je kan toch best in wedstrijden een aantal keer een talent laten invallen ? Zag je hoe snel Depay zich eind vorig seizoen onder Cocu ontwikkelde ? Dat gebeurd bij PSV in tegenstelling tot bij Ajax veel te weinig.

2 augustus 2012 om 00:52

Ojo heeft inderdaad niet de juiste mentaliteit. Maar hij heeft in totaal ook maar 11 wedstrijden gespeeld in 5 seizoenen PSV dat vind ik niet genoeg kansen voor zo'n jongen je moet er ook rekening mee houden dat hij er altijd de laatste 10 minuutjes in kwam. Verkoelen en Marzo hebben ook geen kansen gehad die hebben een keer mee mogen doen in de eufa cup nou wat veel kansen! Volgesmij mocht verkoelen zelfs 1 minuut invallen. Locadia heeft geen enkele kans gehad. Rizmaier heeft ook maar een paar invalbeurtjes gehad veel te weinig voor zo'n speler!
Je mag bekerwedstrijden tegen amateurs geen kansen noemen he!

2 augustus 2012 om 01:00

Verkoelen : 1 minuut tegen SV Ried wedstrijd tegen Vvsb in de beker

Marzo: 1 wedstrijd die niet meer belangrijk was in de EL tegen Rapid Boekarest

Locardia: 2 wedstrijden in de beker tegen FC Lisse en Vvsb

Ritzmaier: 2 wedstrijden EL (legia Warschau en Rapid) die er niet echt toededen en tegen FC Lisse

Niet echte kansen om naar huis over te schrijven inderdaad. Het is eigenlijk jammer voor deze jeugdspelers dat Cocu niet aan het begin van het jaar al trainer was , want hij gaf ondanks de druk om direct te moeten presteren Depay zijn kansen.

2 augustus 2012 om 02:25

@stanafca

De Jong komt van De Graafschap.
Dijks komt van Volendam
Boerrigter komt van Twente
Eriksen .... Denemarken iig (weet de club zo niet)
Aldeweireld .... België (club weet ik ook niet zo)


Jullie weten het wel mooi te maken daar in Amsterdam, de beste spelers ergens wegtrekken en dan ''eigen opleiding'' noemen omdat ze 1 á 2 jaar in de jeugd spelen.

Dus daar ga je met 11 uit eigen opleiding..

2 augustus 2012 om 02:37

Dat het dan niet volledige eigen jeugd is daar heb je gelijk aan. Maar het zal mij geen zak boeie als psv nou een speler haalt van een andere club en dat hij een groot talent is. Wat maakt het nou uit dat hij tot zijn 16e bij een andere club zat. Hij heeft niks gekost en kan dus met veel winst doorverkocht worden. We moeten echt stoppen met dat eigen jeugd roepen want het gaat uiteindelijk toch maar om 1 ding dat die jongens veel centen opleveren.

2 augustus 2012 om 03:21

@memphisdepay

Klopt, uiteindelijk gaat het erom wat je er aan kan verdienen. Ging mij er alleen om dat die het een compleet elftal uit eigen jeugd noemt, terwijl dat helemaal niet zo is.

Een elftal wat goed gescout is en niet teveel heeft gekost lijkt mij een betere benaming.

2 augustus 2012 om 08:55

Hij noemt het elftal niet eigen jeugd, maar zelf opgeleidt. Wanneer jongens op hun 16e bij een club komen en daar een aantal jaren in de jeugd voetballen, dan mag je inderdaad wel zeggen dat ze door deze club zijn opgeleid.

Natuurlijk zijn er een aantal spelers waarbij het heel dubieus is, zoals Erikssen en Fisher die maar 1 à 1,5 jaar in de jeugd hebben gespeeld, maar bijvoorbeeld de Jong en Alderweirld spelen nu al zo'n 7 à 8 jaar bij Ajax, terwijl ze nog maar 23 zijn.

2 augustus 2012 om 10:18

Jeffrey

Als die spelers die jij opnoemt hebben minstens 3 jaar in de eigen jeugdopleiding gespeeld en dan word je officieel tot eigen jeugd gerekend, Op Derk en Eriksen na, Derk 1,5 jaar en Christian 1 Jaar. Maar De Rest noemt hij gewoon terecht eigen Jeugd.

2 augustus 2012 om 11:28

@jeffrey

De jong speelde daarvoor bij DZC en vanaf 2001 tot 2005 (4 jaar) bij de graafschap.. en daarna vanaf 2005 bij ajax hij is nu 23 dus vanaf zijn 16de was hij al bij ajax.. inmiddels 7 jaar lang.. Je gaat mij niet zeggen dat ajax hem niet gevormd heeft naar de speler die hij nu is? Hij is toch wel aardig opgeleid dacht ik zo.. de Jong dus van de graafschap/dzc..

Alderweirld is al 2004 overgenomen van Gba.. en speelt dus al 8 jaar bij ajax en is net als siem de jong 23.. vanaf zijn 15de dus.. Ook aardig opgeleid dacht ik ofniet? Heeft maar 4 jaar in de jeugdopleiding van GBA gezeten..
Dijks nu 19 ook 3 jaar geleden overgenomen vanaf zijn 16de.. officieel nog steeds een jeugdspeler maar sluit al sneller aan..

Boerrighter, klopt heeft maar een jaartje bij ajax gevoetbald.. Eriksen ook vanaf zijn 2009 en is inmiddels 3 jaar bij ajax..

Deze spelers hebben dus wel allemaal deel uitgemaakt van de jeugdopleiding, de een wat langer als de ander.. maar 1 a 2 jaar klopt van geen kant als je praat over alderweirld, dijks en de jong.. Enkel over boerrighter, Eriksen en overigens ook Boilesen en Fischer.. Het is toch wel heel behoorlijk zelf opgeleid dan…

2 augustus 2012 om 01:10

Goh, in een topic over Wenger vond je het maar allemaal fout wat Arsenal doet... maar hier ben je weer lyrisch dat Ajax hetzelfde doet.

2 augustus 2012 om 11:38

Omdat ajax ook echt wat goeds met die talenten doet en wel hun maatschappelijk verantwoordelijkheid neemt als er een financiele crisis is, ajax beweegt mee en gaat nu ook minder uitgeven. De talenten die van buitenaf komen worden zeer gericht gehaald, de denen zijn dolblij met ajax omdat we fischer, eriksen en boilesen gewoon veel beter maken.. Arsenal (wel in minder mate dan city, chelsea) koopt een handvol talenten en slechts een paar halen het en krijgen echt de kans. Het vervelende is, arsenal mag spelers voor hun 16de benaderen, het is geen win-win situatie zoals ajax met denen en ze worden gelokt met mooie huizen voor ouders etc. daarnaast betalen ze nauwelijks voor talenten. Ajax betaald gewoon 1,3 miljoen voor Fischer..

2 augustus 2012 om 13:00

Wat een bullshit post. Serieus, als je de hypocrisie van je reactie niet inziet dan houdt het op. Je bent overigens ook belachelijk slecht geïnformeerd. Eigenlijk moet ik hier niet op reageren maar vooruit.

Ajax doet exact hetzelfde als Arsenal. Arsenal haalt ook zeer gericht talenten, echter zoals bij elke opleiding haalt niet iedereen het. Ook Arsenal betaalt gewoon een opleidingsvergoeding, meestal rond de 1 miljoen. Dat niet iedereen uitgroeit tot een topvoetballer is inherent aan het talent-zijn.

Verder mag iedereen spelers benaderen van elke leeftijd. Hou oud was Vertonghen? Eriksen? Fisher?

Als er een club is waar talenten regelmatig de kans krijgen, is het Arsenal wel. De reden dat Fabregas naar Arsenal ging, was de beloofde speeltijd.

De talenten die dat niet krijgen zijn simpelweg niet goed genoeg. Net als er bij Ajax ook ieder jaar weer een hoop afvallers zijn. Overigens is de kans dat je afvalt bij Arsenal nou eenmaal wat groter omdat het niveau hoger ligt.

Wat Arsenal niet doet, en Ajax wel, is het spitten in de jeugdteams van andere clubs in Engeland. Dat is door bepaalde regelgeving grotendeels niet mogelijk.

Ongelooflijk dat je het zo naar je hand probeert te draaien. Schaam je.

2 augustus 2012 om 16:17

@ Persiangooner

Goed dan houdt het inderdaad op. Er is wel degelijk een verschil tussen een win-win situatie (denen en ajax) en een win-verlies situatie (arsenal en buitenlandse talenten). Ik ben een andere mening toegedaan en schaam mij totaal niet.

Blijft buiten kuif staan dat Arsenal gewoon tot de big spenders behoort in de voetbalwereld, en asociale salarissen betaald, want daar ging mijn eerste post vooral over bij Arsenal. En dat Wenger niet moet zeuren en geen recht van spreken heeft om af te geven om man. city etc.

2 augustus 2012 om 16:53

Ach jongen, als jij niet inziet dat wat Ajax doet bij jonge Denen hetzelfde is als wat Arsenal doet bij sommige jonge spelers dan heb je een dikke plaat voor je kop.

Asociale salarissen? Je weet dat Nasri rond de 30k verdiende en Van Persie nog geen 80k. Middelmatige spelers als Kuyt en De Jong verdienden veel meer. Vergelijkbare of zelfs mindere spelers als Van Persie verdienen rond de 200k per week bij City, Utd en Chelsea.

Arsenal heeft een positief netto transfersaldo. Dat is beter dan clubs als Aston Villa, Sunderland en Stoke City. Sterker nog, van de 20 Pl-clubs staat Arsenal 20e wat (netto) transferuitgave betreft over de laatste 5 jaar, met een positief saldo van bijna 50 miljoen.

Als wij Sulejmani zouden hebben gekocht voor hetzelfde bedrag als Ajax, dan was hij onze 2e duurste aankoop ooit (250.000 minder dan Arshavin).

Ajax heeft momenteel een groot voordeel ten opzichte van Psv, want met de recente doorgebroken (jeugd)spelers laten ze zien dat je bij Ajax gewoon heel veel kans maakt op speelminuten. Dat is bij PSV toch echt minder. In zekere zin kan Feyenoord daar ook aan toegevoegd worden met de doorstromende jeugd. Daarbij heeft Ajax er ook voor gekozen wat meer geld uit te geven aan dit soort spelers. Als je Fischer of Eriksen straks voor 20+ miljoen verkoopt is het een groot succes geweest.

Verschil is dat ajax ook iets doet met die " gekochte " jeugd en psv niet

2 augustus 2012 om 05:06

Willems? Die word toch echt gebruikt...

2 augustus 2012 om 00:28

Brands is de beste TD met Van Geel met afstand zelfs.
Brands heeft heel de club veranderd: Hij heeft de selectie beter gemaakt, Hij heeft betere trainers bij PSV weten te krijgen, Hij krijgt toptalenten van andere clubs bij Psv, Hij weet spelers in de jeugd die naar een grote club kunnen als Chelsea om te praten zodat ze bij PSV blijven.
Hij is iets heel moois aan het opbouwen en het is totaal geen blufpoker wat hij speelt aangezien bijna iedere speler met winst doorverkocht zal worden.

2 augustus 2012 om 00:33

@ memphisdepay:

Over welke spelers/trainers heb je het dan precies?

2 augustus 2012 om 00:46

Ik ken die spelers natuurlijk niet allemaal bij naam maar er zijn jongens van Sparta, Vitesse, Gba, VVV bijgekomen dit seizoen en ik denk dat als je spelers uit een andere opleiding haalt ze de beste van het team waren. Hij heeft ook nog een toptalent uit ijsland bij PSV te krijgen Hermansson.
En hij heeft natuurlijk goede trainers binnengehaald met bijvoorbeeld Advocaat en Faber.

2 augustus 2012 om 01:07

Grappig dat het geen blufpoker is aangezien PSV miljoenen uitgeeft aan spelers. Dat is volgens mij toch echt een risico. En goede trainers? PSV is sinds al 4 jaar lang geen kampioen geweest, dus het valt echt wel mee met de goede trainers. Overdrijven is ook een vak.

Ben overigens benieuwd hoe goed hij het zou doen als hij een budget zoals van Geel had. Mijn wilde gok is dat die het zeker niet beter zou doen met dat budget.

2 augustus 2012 om 01:17

@armenchik

Hij bedoelt natuurlijk veldtrainers.

2 augustus 2012 om 01:36

Als jij de beste talenten uit Nederland weghaalt voor een prijs rond de 5 miljoen is dat heel erg slim. Die jongens staan al op lijstjes van andere clubs, zijn al internationals. Dan is er toch wel heel veel zekerheid dat die jongens met winst doorverkocht zullen worden. De spelers die PSV vorig jaar en dit jaar hebben gehaald zijn: Strootman, Mertens, Tyton, Willems, Narsingh, Zanka, Dereijck, Wijnaldum, Matavz al deze jongens samen kun je zeker voor een bedrag rond de 60 miljoen verkopen. Ook jongens als lens, Pieters en Toivonen daar kun je een aardig bedrag uit halen. Ook komen er nu talenten die misschien voor veel geld verkocht kunnen worden denk aan Depay, Ritzmaier, Locadia, Bakkali.

Als alle Ajacieden nou eerst eens het artikel goed gaan lezen voor ze commentaar geven.
Hij zegt helemaal niks negatiefs hij neemt Ajax juist als voorbeeld en zegt daar moeten wij ook naar toe.

2 augustus 2012 om 00:23

Wat hij zegt klopt voor een groot deel dus (wederom) al helemaal niet. Enkel Boilesen, Eriksen en Fischer zijn voor meer dan 3 à 4 ton gehaald. Hetzelfde geldt voor zijn opmerkingen mbt Narsingh. Narsingh heeft namelijk niet gekozen want er viel voor hem niets te kiezen aangezien Ajax niet het 'juiste' bedrag wou betalen. Zijn tactiek was duidelijk om geen voorkeur uit te spreken voor een club na het voorval met Bas Dost wat uiteindelijk niet door is gegaan en nu weer met Moisander. In december heeft hij wel voor de camera van Eredivisie live gezegd dat Ajax fantastisch is en een grote droom. Dat was spontaan en na de wedstrijd Vitesse uit. À fijn, Sana is binnen en ik hoop dat hij een goede ontwikkeling door zal maken!

2 augustus 2012 om 00:38

@777

Wat klopt er niet dan? Als Fischer al voor 1,4 miljoen is gehaald kom je al gauw op 2 miljoen per jaar, vooral als je nagaat dat ze héél véél jonge spelers aantrekken bij Ajax.

En over, dat lijk je namelijk niet te begrijpen, Narsingh heeft wel degelijk de keuze gehad want als hij namelijk zo graag naar Ajax had gewild had hij nooit een contract getekend bij PSV (ten eerste: Ajax was bereid even veel te betalen, ten tweede: als een speler iets écht wilt heeft een club, Heerenveen dus, weinig te willen).

Sana is natuurlijk compleet off-topic, en hoeveel kan die jongen zich nog ontwikkelen? Hij is toch al 23!

2 augustus 2012 om 00:48

@kevin

Nee dan kom je op 2 miljoen dit jaar. Maar vorig jaar hebben ze toch geen jeugdspeler gehaald voor 2 miljoen en zeker niet al 7 jaar lang.

Dus die theorie van Brands dat Ajax elk jaar 2 miljoen aan jeugdspelers uitgeeft is gewoon popie jopie. Dit jaar ja, maar zeker niet de laatste 10 jaar elk jaar...

ON ZIN

2 augustus 2012 om 00:51

Narsingh wou ten koste van alles de stap omhoog maken (wat begrijpelijk is) en wou heel erg graag naar Ajax of psv. Maar hij had absoluut geen voorkeur voor psv tov Ajax. En jouw informatie mbt Ajax en Heerenveen klopt niet. Ajax wou absoluut niet hetzelfde betalen en zoals Frank de Boer al aangaf kreeg het TH ook geen eens akkoord van de directie en RVC.

Mbt jeugdspelers pikt hij er 3 exceptionele talenten uit, ook nog eens uit het buitenland en enkel van laatste 2 à 3 jaar. Vrijwel onze hele selectie is eigen jeugd en hier weer meer dan 50% ervan komt direct vanaf de amateur club naar Ajax en ook meer dan 50% speelt al langer dan 7 jaar in de jeugd. Vind het dus triest dat zijn onderzoek van geen kant deugd en nogal van korte ternijn is. Had beter gekund voor dat astronomische bedrag wat hij elke maand op zijn bankrekening krijgt.

2 augustus 2012 om 01:10

@frikx

Hij geeft toch niet aan dat Ajax 2 miljoen uitgeeft aan 1, 2 of 3 spelers? Ajax haalt toch wel zeker meer dan 10 jeugdspelers elk jaar naar de club, dat telt toch aardig bij elkaar op. Bovendien geeft hij aan dat ze dat gemiddeld uitegeven, weet je wel wat dat betekent?

@777

Het is bevestigd door Heerenveen dat Ajax op het laatste moment met een verhoogd bod kwam. Ik zeg niet dat Narsingh een voorkeur had voor PSV t.o.v. Ajax, maar wél dat hij geen voorkeur had voor Ajax t.o.v. Psv. Bovendien, waar haal jij vandaan dat zijn onderzoek van geen kanten deugt? Hoeveel jeugdspelers haalt Ajax wel niet, al dan niet via de amateur tak, naar de club? Veel. Bij elkaar opgeteld kunnen die best (onder andere door af en toe die uitschieters) gemiddeld 2 miljoen per jaar gekost hebben over de afgelopen jaren. Is dat erg? Nee, dat is juist positief!

2 augustus 2012 om 01:30

Natuurlijk begrijp ik dat maar hij komt niet met argumenten buiten fischer. Dus ik geloof er geen zak van. Of heb jij het boekje open getrokken dat laat zien dat Ajax elk jaar gemiddeld 2 mil uitgeeft aan nieuwe jeugdspelers?

2 augustus 2012 om 01:37

Makaay Van Nistelrooy Zidane Del Piero waren allemaal 18 toen ze zich als een komeet ontwikkelde en waren sinds hun 21e allemaal wereldtop.

Niet dus.

Hij brengt het hier over alsof het normaal is voor Ajax om zulke uitgaven te doen. Jammer genoeg kaart hij ook niet gelijk aan dat Ajax dit in exceptionele situaties doet, waarbij ze al bij voorbaat uit kunnen gaan van een exceptionele winst.

2 augustus 2012 om 00:40

Het is toch normaal dat Ajax zulke uitgaven doet? Als je structureel een bedrag van 2 miljoen investeert in spelers voor je jeugdopleiding is dat fantastisch, hoe je dat investeert maakt weinig uit.

Best mooi, eerst word er van psv kant gezegd dat het ze niet intereseerd wat ajax doet. En dan lees je dit bericht.

2 augustus 2012 om 00:57

Dat ging toch echt heel ergens ander over, psv ziet bij ajax jongens als eriksen en fisscher, en bekijkt dan waar het verschil zit tussen het beleid inzake dit soort spelers ( grote talenten van een jaar of 16-17) en komt uit op dat ajax er veel meer asn uit geeft en zegt dat ze ook naar grote jonge talenten toestreven.

Blijft toch leuk om te horen dat ze nog altijd volop willen praten over de beste van het land. Dit kan zelfs Advocaat niet meer ontkennen haha

Niettemin is deze methode voor Nederlandse clubs ideaal. Op deze manier kun je toptalenten binnenhalen voor een redelijk goedkope prijs. Had Ajax Fischer over 2 jaar willen halen dan hadden ze te veel concurrentie gehad en hadden ze het transferbedrag niet kunnen ophoesten. Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor Eriksen.

Eigenlijk geniet ik hier alleen maar van. Al de psv' ers kijken stiekem alleen maar op tegen ons aller ajax. In eindhoven word alleen maar gepraat over amsterdam en aankomende zondag zullen we zien wie de baas is.

Ik denk dat Ajax juist heef goed het evenwicht heeft gevonden tussen zelf echt spelers opleiden en wat talenten van andere clubs vroeg of wat later kopen en alsnog nog enkele jaren door de jeugdopleiding gaan.

Klopt allemaal meneer Brands, want in de laatste 15 of wellicht 20 jaar heeft PSV maar 1 jeugdspeler voortgebracht en dat is Afellay.

2 augustus 2012 om 00:20

Depay? Die nog niet echt die moet je gewoon de kans geven, ik weet wel zeker als frank of cocu daar trainer was had die al minimaal 15 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie als basis of invaller. Daarom kiesen de meeste jeugd spelers die in belangstelling van Ajax, Feyenoord of PSV kiezen ze voor de eerste twee omdat je daar veel meer kansen krijgt om door te breken.

Bij PSV breken gewoon niet tot nauwelijks jeugdspelers door, als je ziet wat er door de jaren heen bij Ajax allemaal is doorgebroken en wat er nog steeds doorbreekt en waar die spelers uiteindelijk zijn beland en waar de spelers die nu doorgebroken zijn/doorbreken nog kunnen belanden dan is dat een wereld van verschil vergeleken met Psv.

Tuurlijk die lichting waar o.a. Sneijder en VD Vaart in zaten dat heb je maar heel zelden, en dat is ook deels geluk dat zulke talenten worden geboren maargoed ze spelen wel weer bij Ajax en niet bij Psv.

Als ik me niet vergis was vorig jaar zowat het hele elftal (basis) op één speler na (ik meen Theo Janssen) allemaal eigen jeugd, alhoewel spelers als de Jong, Alderweireld, Eriksen o.a. van andere clubs zijn gehaald uit de jeugd doen het toch maar even in Amsterdam.

Met pijn en moeite zit ik zwaar geirriteerd de verschillende topics te lezen omtrent psv en Ajax. Ik heb het dan ook helemaal gehad met die club uit eindhoven en haar supporters.

Altijd verongelijkt met het vingertje naar Ajax wijzen, stampij in de media maken of Ajax nu wel of niet meer salaris wilde betalen aan Narsingh. Jammeren over het wegplukken van jeugdspelers terwijl men zelf er ook niet vies van is. Wat is er aan de hand daar in Eindhoven? 2x het kampioenschap naar Amsterdam en men raakt er in eindhoven en omstreken niet meer over uitgepraat. Bang dat de 'voetbalhoofdstad' weer Amsterdam word? Even voor de duidelijkheid Amsterdam was en is altijd al de 'voetbalhoofdstad' geweest en zeker voor supporters van buitenlandse clubs op europese touren.

Het word tijd dat de club uit eindhoven zich maar eens bezig moet houden met voetbal en niet de randzaken. Arrogantie en grootspraak, dat was toch iets uit Amsterdam? Nee, ondertussen doen bestuur en voetballers in Eindhoven de Amsterdammers nog sneller voorbij streven dan dat Narsingh de achterlijn haalt. En nu weer, een onderzoek naar het rendement van jeugd spelers van Ajax. psv wilt er zo graag naartoe, waarom dan toch zoveel blijven kopen Brands? Je bent totaal ongeloofwaardig, iedere week zeg je wel iets anders. Kan niet wachten tot het seizoen begint en weer is afgelopen. Hopelijk is het dan na 34 wedstrijden weer wat stiller vanuit eindhoven.

2 augustus 2012 om 01:22

Uitgespuwt? Ga nu maar het artikeltje lezen en kom dan maar terug. Tevens geef ik je een paar vragen mee, die je mag beantwoorden:
1. Wordt er ergens met een vingertje naar Ajax gewezen?
2. Is Brands in dit geval positief of negatief naar Ajax?
3. Wat is de achterliggende gedachte van het artikeltje?

Succes met lezen!

Edit: reken maar dat het na 34 speelronden stil zal zijn in Eindhoven. Dan gaan we namelijk ons kampioenschap vieren in de Grolsch Veste, waar we de laatste wedstrijd spelen

Advocaat : wat Ajax doet of roept interesseert ons niet
Brands: Ik heb laten uitrekenen hoeveel Ajax uitgeeft aan jeugdspelers

Lekker op elkaar afgestemd , wat Ajax doet interesseert PSV dus eigenlijk niet maar tegelijk vinden ze het zo interessant dat ze zelfs de beslissingen bij Ajax volgen en gaan narekenen.

2 augustus 2012 om 00:29

Advocaat is een baas, Brands is een huichelaar.
Het zou dan ook beter zijn als alleen de eerste naar buiten zou treden.

2 augustus 2012 om 00:46

Het interesseert Advocaat natuurlijk wel, dat is zijn taak als coach. Is alleen maar stoerdoenerij.

2 augustus 2012 om 01:20

Met 'ons' bedoelt Advocaat dus volgens jou hemzelf en Brands?

Lees eerst het stukje eens en reageer dan nog eens. Bovendien: wat Advocaat bedoelde ging over de wedstrijd en wat Brands bedoelde over de jeugdopleiding

2 augustus 2012 om 02:34

Ik had even de valse hoop dat Advocaat met ''ons'' PSV bedoelde , en daar maakt ook Brands deel van uit.

Maar uiteraard was het een ijdele illusie dat Advocaat namens de club sprak , want Advocaat heeft geen enkele empathie voor clubs alleen voor zijn eigen portomonee en eigen eer :

Ik vind je echt triest als je je geld in dit soort dingen gaat stoppen, ook zonder berekening kan je zien dat Ajax meer geld aan de jeugd uitgeeft, het is wel goed dat PSV kijkt naar hoe ze de jeugdopleiding kunnen verbeteren dat voorop gesteld maar ik vind het meer en meer een trieste club worden.

PSV moet veel meer in het achterland actief worden. Als ze een talent willen kunnen ze hem makkelijker overtuigen om naar hen te gaan, dan naar Willem II, RKC etc.
Als dat eenmaal loopt, dan bouw je het verder uit. Denk je dat Ajax elk jaar 1 miljoen gaat betalen voor een jeugdspeler? Dan kom je al vrij snel in de problemen.

Misschien had je daar een jaar eerder naar moeten kijken, voordat je Mertens, Matavz, Wijnaldum en Strootman haalde. Nu lijkt het geld een beetje op en heb je die optie niet meer. Ik vind het sowieso beter om meerdere spelers te halen voor een relatief kleine afkoopsom (zoals Porto dat doet) t.o.v. 1 speler voor een vermogen.

2 augustus 2012 om 00:44

Dus je wilt meerdere spelers halen, waardoor je jeugd minder mogelijkheden geeft én je meer qua salarissen kwijt bent, i.p.v gaten in de selectie opvullen met 1 speler die er gelijk staat en dan jeugd als back-up te gebruiken? Logisch ja! Dat zou het tegenovergestelde zijn van wat clubs willen.

2 augustus 2012 om 01:28

Je doet alsof er altijd hele jeugdelftallen klaar staan om door te stromen naar het 1e. Jaarlijks zullen er 1 a 2 spelers doorstromen vanuit de jeugd.

Hoe vaak brengt een zogenaamde zekere aankoop niet wat er verwacht wordt? In plaats van 1 keer 9 miljoen uit te geven heb ik liever 3 talentvolle spelers van minder dan een miljoen en hopen dat ze brengen wat je verwacht. Het risico is een stuk kleiner qua afkoopsom en de opbrengst een stuk hoger als je een diamantje hebt gevonden. Het salaris wat ze krijgen komt niet in de buurt van de "zekere" aankoop.

2 augustus 2012 om 01:31

Dus jij koopt liever 3 spelers voor 'n positie waarvan er vervolgens 2 dus zeker weten falen? Lekker zeg.

PSV moet wel gedeeltelijk naar deze strategie toe. Nu hebben ze even veel geld te besteden maar dat blijft niet altijd zo makkelijk. Ajax is ook niet meer bij machte om dure 'gearriveerde spelers' te halen. Dan zul je ze een paar jaar eerder moeten scouten en in je opleiding opnemen. Vertonghen, Alderweireld, Rits, De Jong en de bekende Deense spelers zijn allemaal goede voorbeelden hiervan. Maar Ajax heeft ook een goede naam op dit gebied. Fischer kiest niet voor niets voor Ajax en zegt Man City af. PSV heeft die status nog lang niet.

2 augustus 2012 om 00:27

Inderdaad, wat Ajax met de Denen doet (door o.a. Laudrup etc) en in mindere mate Sana (door Ibra) zou PSV met Brazilianen moeten doen.
Alleen zullen ze er dan wel in een vroegtijdig stadium bij moeten zijn, zodat ze nog betaalbaar zijn. Zeker weten dat een paar wel willen spelen waar Romario/ronaldo successen hadden.

2 augustus 2012 om 18:41

Setto,

De jonge Brazilianen die je wilt halen zijn tegenwoordig niet meer te betalen, je loopt een te groot risico..
Daarnaast zijn de meeste (jonge) Brazilianen geflopt bij Psv. Alleen de echte toppers oals Romario, Ronaldo, Alex en Gomes waren een echt succes. Van de jonge brazilianen die ijn gehaald is Reis pas in zijn vierde jaren gaan renderen, dat heeft door de Coke slechts een half jaar geduurd. De rest, bijv. Casio Ramos, is allemaal geflopt.

Is t geld allemaal waard geweest. Meneer Brands is wss jaloers. Ajax is echt niet achterlijk. Alleen voor uitzonderlijke talenten worden bedragen neergelegd. Nog altijd
Beter dan spelers kopen van boven de 5 miljoen. Van dat geld haal je weer 10 jeugdspelers op waarvan de helft op termijn doorbreekt.. Ieder moet Z'n eigen beleid maar nastreven maar meneer Brands voelt zich gepiepeld om te reageren. Wat een Zwakke man

Dit is echt te triest voor woorden. Die mensen zijn haast geobsedeerd door Ajax.
Tevens doen ze alsof dit baanbrekend nieuws is. Zelfs voor de revolutie was Ajax inderdaad bezig de jeugd constant sterker te maken, dat Brands/psv er nu pas achter komen dat ze dat zelf niet doen is redelijk amateuristisch, en hadden ze beter voor zichzelf kunnen houden. Nu verkopen ze doodleuk dat ze er al jaren niets aan doen, leuk om te weten, maar dat hadden we al wel gemerkt. En zelfs al hadden ze goede jeugdspelers, ahum Klaas Jan Huntelaar, dan wisten ze nog niet wat ze in huis hadden.

2 augustus 2012 om 00:34

Ik denk dat Brands al zeker 15 voetballers van andere jeudopleidingen weg heeft gehaalt alleen word er geen transfersom voor betaald.

2 augustus 2012 om 00:36

Goede jeugd hebben is 1, die goede jeugd ook doorvoeren in het eerste elftal is natuurlijk 2.

Ben benieuwd of PSV daar ook echt mee aan de slag gaat wanneer het zover is.

3 augustus 2012 om 00:04

Tja en dan durft Brands nog te gaan janken als Ajax 1 speler van PSV weg haalt. Dan komt hij weer met termen van Gentleman Agreement.

Brands kan beter gaan kijken naar Sparta die hebben betere jeugd en daar breekt meer talent door. Sparta doet het zonder grote bedragen uit te geven het is alleen jammer dat ze in de JL spelen.

En wederom heb ik het gevoel dat er een hoop mensen hier zijn die het hele stukje niet lezen en maar wat roepen....

2 augustus 2012 om 01:17

Die mensen heb je altijd. Moet wel bij gezegd worden: titel en inleiding kloppen totáál niet bij de bedoeling van Brand en de inhoud van het verdere verhaal

het feit dat brands die toch echt in dienst is van psv zich zo met de concurrent en regerend landskampioen ajax bezighoud is het grootste compliment dat ajax van psv kan krijgen. het zit ze blijkbaar toch niet zo lekker in eindhoven dat het ene na het andere talent doorbreekt bij ajax of ze dan wat gekost hebben of niet. Ajax scout ze tenminste en weet pareltjes zoals fischer te binden. In de tussentijd had brands nog wellicht zelf op zoek kunnen gaan naar een interessante speler voor psv dus waar maakt brands zich nu zo druk om. Hij laat zich hier wel kennen zeg

2 augustus 2012 om 00:34

Man lees eerst eens!!!! Hij geef Ajax juist een complimemt man! Ik word hier zo moe van he. En maar mekkeren maar niet eerst even het hele stuk lezen en begrijpen waar het over gaat....

2 augustus 2012 om 00:44

Maar daarbij probeert hij ook zijn eigen uitgavenpatroon te verantwoorden en steekt hij wat veren in zijn eigen reet. Hij zegt namelijk dat PSV tegenwoordig onder zijn bewind ook meer dan 2 ton uitgeeft aan talent...

2 augustus 2012 om 00:49

@frikx

Waar geeft hij dat dan aan?

2 augustus 2012 om 00:52

''ajax geeft met gemak twee miljoen euro per jaar aan jeugdspelers uit. PSV gaf in de zes, zeven jaar voor mijn komst amper anderhalve ton uit aan nieuwe jeugdspelers"

Hier zegt hij dat er voor zijn komst niet meer dan 1,5 ton werd uitgegeven aan jeugdspelers en impliceert hij dus dat er na zijn komst dingen zijn veranderd. PSV is meer uitgaan geven aan jeugdspelers zoals Ajax dat doet aldus zijn verhaal. Kortom: Ik ben geweldig zegt hij eigenlijk!

2 augustus 2012 om 00:58

Hij geeft aan dat PSV in 6 a 7 jaar niet meer dan 1,5 ton heeft uitgegeven aan jeugdspelers van andere clubs, dat zou volgens jou redenatie dus betekenen dat hij nu meer dan 20.000 euro uitgegeven heeft aan jeugdspelers, wow! Goed nagedacht van jou, daar geeft hij zichzelf wel een flink schouderklopje zeg!

2 augustus 2012 om 01:09

Hij legt de 2 miljoen die Ajax jaarlijks uitgeeft naast de 1,5 ton van PSV en zegt dat sinds zijn aanstellen het bedrag dat PSV jaarlijks uitgeeft aan jeugdspelers is verhoogd.

Allereerst is het bullshit dat Ajax jaarlijks voor 2 miljoen nieuwe jeugd aantrekt, ten tweede zegt hij dat PSV het sinds zijn aanstellen het meer op de Ajax manier doet en steekt hij dus veren in zijn eigen reet.

2 augustus 2012 om 01:14

De 1,5 ton van PSV is in al die 6 a 7 jaar, niet jaarlijks. Bovendien lijk jij nog steeds niet te begrijpen wat "gemiddeld" betekent. Hij steekt helemaal geen veren in zijn eigen reet, want hij zegt nergens dat het beleid wat hij nu doorvoert ook daadwerkelijk zijn vruchten afwerpt, onzin van jou kant dus.

2 augustus 2012 om 01:34

Dat concludeer jij uit de tekst. Maar als je begrijpend leest dan kan je wel bedenken dat hij Jaarlijks bedoelt, anders had hij wel ''totaal'' erbij gezegd ofzo, maar de strekking van zijn verhaal was over jaarlijkse bedragen.. Maakt eigenlijk weinig uit, aangezien het niet over exacte bedragen gaat.

Jawel hij zegt dat het Ajax systeem: Meer geld uit geven aan jeugd, werkt en goed vind. Vervolgens zegt hij dat PSV sinds zijn komst meer geld uitgeeft aan jeugd.

Kortom, Brands zegt dat zijn verkapte Ajax manier van Jeugd aantrekken werkt en goed is.

2 augustus 2012 om 02:06

ja dat kan dan wellicht complimenteus zijn naar ajax maar hij houdt zich dus wel terdege bezig met een concurrent en dat is wat ik ermee aan wilde geven. dit in tegenstelling tot advocaat die, zoals hij zich profileert in de media, weinig van de concurrentie aantrekt en zijn eigen plan trekt.

Met die instelling van jeugdspelers is Ajax de grootste club van Nederland geworden. Enige wat PSV kan doen is kopen en zelf bijna niks opleiden. PSV voegt niks toe voor het Nederlands voetbal.

2 augustus 2012 om 01:15

Dat de filosofie van PSV jou niet ligt, betekent niet dat ze niks toevoegen. Het resultaat is ongeveer hetzelfde (het spelersmateriaal zal ongeveer gelijk zijn), alleen PSV betaalt er wat meer voor. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden...

Het is de eigen- jeugd cultuur voor Ajax waar voornamelijk Cruijff en andere club betrokkene annex ex- spelers icoon voor staan.
Ondanks dat aardig wat spelers bij PSV uit de jeugd zijn doorgebroken is PSV bekender om hun buitenlandse scouting.
Dat wat nu een drempel is geworden met de huidige begroting gepaard met dalingen aan inkomsten van de afgelopen jaren.
Cultuur kies je ook niet even.
Voor het een tijd ontwikkelde filosofie is waarin je verder groeit als natie en trots van identiteit en eenheid in ere houd.

Hij probeert veren in zijn eigen kont te steken:
''ajax geeft met gemak twee miljoen euro per jaar aan jeugdspelers uit. PSV gaf in de zes, zeven jaar voor mijn komst amper anderhalve ton uit aan nieuwe jeugdspelers"'

In de zeven jaar voor zijn komst? Waarom zeven? Alsof Ajax al 20 jaar 2 miljoen aan jeugdspelers uitgeeft. Die man is niet helemaal goed in zijn gekke hoofd.

Met Fischer heeft hij één voorbeeld, maar dat is gewoon een talent. Narsingh is ook een talent alleen dan al wat ouder, precies hetzelfde verhaal toch?

Dat hij zijn eigen uitgaven wil goedpraten prima maar doe dat dan door middel van sportieve prestaties en niet op deze achterbakse manier.

Ja ik geef veel geld uit aan nieuwe spelers maar Ajax betaalt ook veel aan talenten... 2 miljoen per jaar is niks vergeleken met wat PSV er aan miljoen doorheen sjast.

2 augustus 2012 om 00:47

@frikx

Als je niet begrijpt wat er bedoelt wordt, waarom reageer je dan? Het is een compliment naar Ajax!

2 augustus 2012 om 00:49

Nee helemaal niet, hij steekt zichzelf veren in de reet en probeert zijn eigen aankoopbeleid goed te praten. Hij pakt het alleen in als compliment. Begrijpend lezen, moet je eens proberen!

Hij zegt namelijk dat hij al doet wat Ajax doet en komt met belachelijke op niks gebaseerde argumenten.

2 augustus 2012 om 00:55

??? Heb je het artikel wel gelezen??? Hij zegt dat hij wil toewerken naar wat Ajax doet! Jou argumenten zijn belachelijk en op rancune gebaseerd.

2 augustus 2012 om 00:56

En hij haalt Nergens zijn aankoopbeleid naar voren.

2 augustus 2012 om 01:06

Hij heeft het alleen maar over zijn aankoopbeleid en legt het naast het aankoopbeleid van Ajax... Volgens mij zit jij op een modesite ofzo?

2 augustus 2012 om 01:15

Hahaha, wat probeer je daarmee te bereiken dan? Hij heeft het hier toch duidelijk over aantrekken van jeugdspelers én hij geeft nergens aan wat het huidige aankoopbeleid is van Psv. Dus je probeert niets meer dan te provoceren, zielig hoor!

2 augustus 2012 om 01:36

Aantrekken van jeugdspelers lijkt mij deel van een aankoopbeleid... D.m.v. de vergelijking met Ajax praat hij zijn eigen manier van jeugd kopen(aankoopbeleid) goed.

Hij legt het aankoopbeleid m.b.t. de jeugd van Ajax naast dat van Psv..

2 augustus 2012 om 10:47

Nee. Aantrekken van jeugdspelers is ten eerste natuurlijk voornamelijk het scoutingsbeleid, ten tweede, nogmaals, hij brengt het beleid van PSV Nergens naar voren, alleen dat het beleid van Ajax hierin ideaal is.

2 augustus 2012 om 10:58

Tussen de regels lezen knul. Als je het over een beter beleid van Ajax hebt heb je het zeker over je eigen beleid..

Brands ziet het ligt wat het nut is van vroeg investeren in jeugd in plaats van uiteindelijk de hoofdprijs betalen voor een gearriveerde speler.

Hij heeft gelijk, maar de aankopen golf waarin ze nu zitten, laat niet echt zien dat ie een begin aan het maken is. Hij haalt voor een astronomisch bedrag de beste spelers uit de eredivisie op en haalt Rik Schouw van ajax voor jong psv. Zou het toejuichen als PSV gewoon met 4/5 jeugdspelers zu meestrijden om de titel. En dan reken ik Willems daar ook onder, al is het geen eigen jeugd.

Erg mooi om eerst het stukje te lezen, en daarna de reacties die eronder komen te staan. Je ziet echt meteen wie het stukje wel en niet heeft gelezen, want de meeste reacties slaan gewoon hélémaal nergens op!

Erg suggestieve titel en inleiding trouwens, waar wel wordt gesuggereerd dat Brands alleen maar bezig is met Ajax: eerst iets over Frank de Boer vermelden en er vervolgens achterzetten dat ook de jeugdopleiding van Ajax door PSV onder de loep wordt genomen. Voetbalzone, doe er echt wat aan, want deze haat begint echt de spuigaten uit te lopen. Het jammere hiervan is dat dit zonder reden is. Als voetbalnieuwssite hoor je objectief te blijven, en dit is verre van objectief

On: Brands heeft gewoon helemaal gelijk. Ajax betaalt ieder jaar flink veel geld voor de jeugdopleiding, maar bij PSV gebeurde dit nooit. PSV betaalt gewoon de volle mep voor een speler, terwijl Ajax voor een paar ton een speler haalt die over een aantal jaren net zo goed is als die 'volle mep-speler'. We zijn wel aan de beterende hand: vroeger werden regelmatig oudere spelers gehaald, maar tegenwoordig zijn de meesten rond de 20 jaar, het moment dat ze het duurste zijn. Dit verklaart natuurlijk wel de immense prijzen die worden betaald voor spelers...

2 augustus 2012 om 07:35

Een titel is een soort lokkertje om mensen het artikel te laten lezen. Hoe spannender de titel des te meer supporters het artikel gaan lezen. Deze titel doet menig supporter wat anders geloven, maar als men het artikel gewoon leest dan weet je ook dat de titel gewoon logisch is.

Dat er supporters op VZ aanwezig zijn die reageren zonder het artikel te hebben gelezen zijn blijkbaar de wat minder slimmere onder ons, maar dat maakt weer de reacties "grappig" om te lezen.

On: Het verschil tussen PSV en Ajax is dat Ajax groot is geworden door hun jeugdopleiding en PSV is groot geworden door goede en gerichte aankopen. Als men naar de geschiedenis kijkt van beide clubs dan ziet men dat beide methodes effectief zijn. Nu wilt Brands overstappen naar de methode die Ajax hanteert. Echter is dat moeilijker dan simpelweg nieuwe aankopen doen, want nu moet er niet alleen maar gecommuniceerd worden met de technische staf, maar er moet ook naar de andere coaches gecommuniceerd worden en de hoofdcoach moet ook regelmatig wedstrijden bekijken van de jeugd en Jong-psv en zijn bevindingen delen met andere coaches.

Dat doet brands al. Hij koopt namelijk nu al heel de spartajeugdopleiding leeg.

"maar wat Ajax doet of roept interesseert ons niets!"

Man hou je bezig met je eigen club.br Ik ben blij dat ze het aangedurfd hebben om de portemonnee te trekken voor Eriksen en Fischer. Daar gaan ze een hoop plezier van beleven om vervolgens miljoenen aan te verdienen.

Schandalig, vind u ook niet meneer Brands?

2 augustus 2012 om 07:40

Wel grappig dat menig leden hier op VZ reageren op mensen die het artikel blijkbaar niet lezen.

Wel weer grappig dat jij dan hier gaat reageren, want het is duidelijk dat jij en het artikel niet hebt gelezen en de reacties daarop ook niet hebt gelezen.

Lees gewoon het artikel en dan begrijp je me wel.

In Eindhoven beginnen nu te begrijpen, dat door de koopwoede er een soort antipathie aan het ontstaan is. Niets voor niets worden ze al het Manchester City van de Eredivisie genoemd.

Ajax geeft idd behoorlijk wat geldt uit aan jeugdspelers. Voor Ajax is de jeugd de levensader van de club. PSv daarentegen niet. Er breken nauwelijks jeugdspelers door in Brabant. De laatste echte doorgebroken spelers zijn: Labyad, Afellay, Zenden, Koot......

En nu roept Brands, ja we moeten ook toe naar de filosofie van Ajax.......... Maar riep hij dat 2 jaar geleden ook al niet, dat er meer eigen jeugd spelers moesten doorbreken. Om vervolgens in 2 jaar tijd bijna voor 35 miljoen aan nieuwe spelers te kopen...

Het mag een compliment zijn, maar dan had brands moeten opletten hoe ze het doen en hetzelfde beleid gaan voeren. wanneer de grotere clubs zoals ajax, psv en twente bv eens het voortouw pakken, dan krijgen ook de zaakwaarnemers niet de kans meer om de clubben en de spelers uit te kleden.
Dan wordt het voetbal ook eens eerlijker en aantrekkelijker.
Waar je ook kijkt in europa, overal loopt wel een nederlander bij de clubben rond, dus wij hollanders doen het zo slecht nog niet en als het ook nog op de gezonde financiele toeer kan, is nog beter.
Wie weet pakken die grote clubs in het buitenland ook een voorbeeld en wordt het overal eerlijker en krijgt iedereen een kans om hoger te voetballen.

Brands wil hier natuurlijk helemaal niet mee zeggen dat Ajax een voorbeeld is, hij probeert slechts zijn eigen povere beleid goed te praten.

Brands heeft een hoop kritiek te verduren gekregen, omdat hij met geld smijt en omdat de jeugd weinig kans krijgt bij Psv. Hij pareert nu deze kritiek door te zeggen dat de enige reden waarom er bij Ajax talenten doorbreken is, omdat ze die talenten voor veel geld uit het buitenland halen. Wat hij dus impliceert is dat niet alleen hij met geld smijt, maar dat ook Ajax dat doet. Met dat verschil dat Ajax veel geld investeert in jongere spelers en PSV dit doet in directe versterkingen. Die toevoeging dat hij Ajax als voorbeeld ziet, is een verzoenende opmerking, omdat hij niet zo zuur wil klinken. Maar reken maar dat ook deze uitspraken van Brands puur uit rancune en een gebrek aan zelfkritiek zijn gedaan.

Natuurlijk ziet hij Ajax niet als voorbeeld. Die gedachte is de naïviteit ten top. Daar is Brands veel te ijdel voor. Hij probeert alleen zijn eigen beleid in een wat positiever daglicht te stellen. Hij probeert te vechten tegen het stigma dat Ajax al zijn spelers zelf zou opleiden en dat PSV slechts een koopclub is.

Best zielig dat je zo jaloers bent op onze jeugd, dat je speciaal gaat uitrekenen hoeveel wij aan jeugdspelers uitgeven. Hij heeft gewoon een obsessie van Ajax, de jeugd van Ajax is top...psv wil ook zo'n jeugdopleiding, Ajax is een topclub in Nl...psv wil dat ook 'worden'.

Ik geef eerder geld uit aan nog onbekende goede talenten, die in de toekomst misschien wel voor héél veel verkocht kunnen worden...dan iedere zomer de beste weghalen uit de Eredivisie. Ja! Ajax deed dit ook maar ik sta geheel achter de nieuwe ingeslagen weg.

het is niet alleen hoeveel geld je trekt voor een (jeugd)speler maar ook het perspectief dat je hem aanbied...als ik (bij wijs van spreken) als getalenteerde jeugdspeler kan kiezen tussen Ajax, Feyenoord of PSV zou PSV dirct afvallen...de andere 2 clubs bieden meer perspectief en halen per saldo veel meer uit hun jeugdspelers...het is niet alleen natuurlijk talent maar ook potentie waar je naar moet kijken als club....je moet instaat zijn spelers beter te maken en in te passen in een team....iets wat tot nu toe niet het sterkste punt is van Psv.

Zolang de financieen goed zijn is de strijdwijze van PSV nog niet eens zo slecht ...echter wanneer het financieel minder gaat zijn het aankopen van gevestigde spelers met minder doorverkoop waarde en veelal hoge looneisen niet het meest wenselijke...daarbij heeft het toch ook z'n charme als je een speler ziet knokken van het ene team naar het ander om zich uiteindelijk te bewijzen in het eerste...dit worden veelal de grote clubhelden van later..

als laatste...waarom PSV en met name Brands zich zowel positief als negatief met Ajax bemoeid weet ik niet....het enige wat ik hoop is een spannende competitie te zien (met het liefst aan het einde van de rit een idem uitslag als afgelopen seizoen....maar Ajacied mag je ook niet anders hopen lijkt me ; )

Daar moeten ze de regelgeving op aanpassen, want wat ajax (en anderen) doet is gewoon kinderhandel.

Je haalt een kind weg uit zijn omgeving en dat is nooit goed, Als zo'n kind het dan uiteindelijk redt , dan valt de emotionele schade mee, redt zo'n kind het niet dan is de schade groot en blijvend.

Ajax heeft al is in de rechtbank moeten verschijnen in een zaak met zaakwaarnemer Lerby. De Uefa en de Fifa kunnen dit probleem heel simpel oplossen. Een maximaal aantal contractspelers. Zodat clubs met kleine selecties moeten werken en geen enkele club de ruimte heeft om kinderen contracten te geven

2 augustus 2012 om 23:56

Met kinderen bedoel je denk ik spelers onder de 16 jaar? Dan heb ik nieuws voor je, want die spelers hebben geen contract.

De ouders komen met de club overeen dat hun kind daar mag voetballen en voor de basisopleiding en vervolg wordt ook allemaal keurig geregeld voor die kindern. Die kinderen verdienen er niets aan en het enige voordeel is dat hun basisschool, het voortgezet onderwijs en nog hoger allemaal vergoed wordt.

Je kunt dan wel gaan roepen over kinderhandel, maar er zijn ook kinderen waarvan het juist een verademing is. Lees maar het verhaal over de jeugd van Suarez. Vader weggelopen, moeder had bijna geen geld, Suarez en zijn broertje moesten elke dag in totaal een paar uur naar school lopen en terug. Daarna mochten ze wat klusjes doen om mee te helpen met geld verdienen. Zijn voetbal club was het enige ontspanning wat hij had.

Dus ga jij maar lekker denken dat Ajax aan kinderhandel doet. Ik ga eraan denken hoe fijn het kan zijn dat er voetbalclubs zijn die her en der in de wereld geld investeren om ook deze kinderen te helpen. Die kinderen en ouder halen hier hun voordeel uit en mochten het echte goede voetballers gaan worden, is het de club die hier zijn voordeel eruit haalt.

Dus als ik het goed begrijp zegt Brands dat De Boer niet zo moet zeuren om vervolgens zelf (nieuwe) olie op het vuur te gooien en zich aan hetzelfde gedrag schuldig te maken.

Brands is lekker op dreef...probeert hij wat extra te scoren bij de psv fans en Ajax haters? Is dit misschien een poging om een rookgordijn te creeëren voor z'n eigen afgang van vorig seizoen? Hoe meer ze bij psv bezig zijn met Ajax hoe meer ik het gevoel krijg dat ze last hebben van minderwaardigheidsproblemen. Psv heeft dit niet nodig, toch? Ze kunnen toch trots zijn op hun eigen club of hebben ze wat te verbergen?

Als Ajacied vind ik dit soort aanvallen soms uitermate vervelend, maar Brands slaat nu echt wel door. Het wordt op deze manier lachwekkend en zielig.

2 augustus 2012 om 16:25

Dus als hij ajax een compliment geeft is hij lachwekkend en zielig. Het leesniveau van mensen hier is pas lachwekkend en zielig!

lekkere berekening is dit zeg. Of een jeugdopleiding uitkan of niet en of de investering het waard is of niet meet je niet aan de hand van 2 gekochte toptalenten waar je nauwelijks wat aan moet schaven.
Kijk wat er jaarlijks in de jeugdopleiding gepompt wordt en wat eruit komt qua kwaliteit en maak dan een afweging of je het anders aan wilt pakken of niet.

Wat een gezeur zeg. Lijkt wel een psychologische oorlog tussen 2 profclubs.
Laat iedere club zijn eigen beleid voeren, ongeacht wat dat uitmaakt.

Sommigen investeren in jeugd en andere willen gelijk topspelers.
Die keuze is er en daar mag je als club zelf in kiezen.

2 augustus 2012 om 15:41

Is dat nieuw? Een psychologische oorlogsvoering door je tegenstander te complimenteren? Want ik lees n.l. in dit artikel dat Brands graag hetzelfde beleid wil gaan voeren als Ajax.

Maar vooruit dan maar, ik zal je even helpen. Dan hoef je n.l. niet de gehele tekst te lezen vanaf het begin tot het eind.

"ajax haalt al jaren de beste spelers elders op. Wij moeten daar als PSV zijnde ook wel naar toe", aldus Brands";

2 augustus 2012 om 16:08

Dat ze daar naar toe willen of moeten staat niet ter discussie.
Het gaat om het heden en op dit moment zie ik 2 verschillende beleiden.

Maar ik wordt een beetje moe van dit moddergevecht tussen Ajax en Psv.
Beide clubs kunnen beter met hun eigen bezighouden.

2 augustus 2012 om 16:21

Psychologische Oorlogsvoering hoort erbij. Dat houdt de clubs en de spelers scherp.

Dat er 2 verschillende beleiden zijn was altijd al zo geweest. Ajax heeft zijn status verkregen door goede jeugdspelers doot te laten stromen en PSV heeft zijn status verkregen door goede aankopen voor de selectie te doen. Maar beide beleiden waren effectief.

We hebben nu al genoeg gezeur met jeugdspelers die niet willen bijtekenen. Zodra een speler bij de beloften zit wordt zijn kop al gek gemaakt door zaakwaarnemers, scouts en td's van andere clubs. Als straks de top van Nederland ook al actief tegen elkaar gaat opbieden dan is het einde helemaal zoek. Beter komen hier regels voor want de huidige handelswijze van Ajax is al onder de gordel als je het mij vraagt. Schijnbaar valt dit onder de beoogde jeugdopleiding van Cruijff.

Ik zag bij mijn laatste reactie een aantal duimpjes omlaag, maar geen reacties van supporters die zeggen dat ik ongelijk heb.

Laat ik het dan zo zeggen: Van die 15 á 20 jaar kan ik maar 1 naam bedenken van een speler die uit de jeugd van PSV komt en het ver geschopt heeft. Zijn er dan mensen die mij kunnen corrigeren? Kom niet met namen zoals Bouma of Huntelaar. Want Bouma heeft na zijn amateurclub nog geen jaar in de jeugd van PSV gespeelt voordat hij zijn debuut maakte en Huntelaar komt van De Graafschap.

Als er inderdaad van die 15 á 20 jaar maar 1 naam uit de jeugd van PSV komt, dan kan ik mij heel goed voorstellen waarom Brands Ajax als voorbeeld gebruikt.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren