Voetbalzone

'Of Mathijsen haalbaar is voor Feyenoord, moet je je afvragen'

Woensdag, 1 augustus 2012 om 22:20
/

Joris Mathijsen mag reeds na één seizoen weg bij Málaga, zo schrijft Voetbal International. De verdediger ondertekende een jaar geleden een tweejarige verbintenis met de Zuid-Spanjaarden, maar door de financiële problemen ziet het bestuur heil in een zomerse verkoop van de Oranje-international.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

1 augustus 2012 om 22:25

Niet slecht, BMI kan beter op links, want Nelom laat te veel door.

1 augustus 2012 om 22:28

Hij zou uitstekend zijn voor Feyenoord, maar wat zijn de salariseisen? Is het wel realistisch voor Feyenoord.

Hij zou de ervaring en leiderscapaciteiten overnemen van Vlaar.

1 augustus 2012 om 22:47

Ik krijg een deja-vu. Heeft Feyenoord niet geleerd van het verleden (lees Hofland en co)? Versleten, dure vedettes binnenhalen; moet je dat echt willen? Weegt ervaring op tegen een hoog salaris, blessuregevoeligheid en twijfelachtige voetbalkwaliteiten? Ik zou mijn vingers er niet aan branden. Dan maar een extra miljoen investeren in een Nuytinck, Viergever of Gouweleeuw; jongens met weinig ervaring, maar veel talent en potentie, waar je nog winst op kan maken, ipv afschrijven na een paar seizoenen.

1 augustus 2012 om 22:48

@ Gilar13,

Ja, Joris Mathijsen is zeker 'n uitstekende optie voor Feyenoord. Hij kan Ron Vlaar inderdaad opvolgen. Misschien dat hij dan een of twee jaar in de basis kan spelen, Bruno Martins Indi op linksback en dan over een of twee jaar Martins Indi op de plek van Vlaar en Miquel Nelom dan op de plek van Martins Indi. Dan moet we hopen dat Nelom zich goed ontwikkelt naar 'n goede linksback voor Feyenoord.

De salariseisen zullen denk ik niet betaalbaar zijn voor Feyenoord en zeker omdat Feyenoord nog 'n bedrag voor hem moet betalen. Aangezien hij nog 'n een jarig contract heeft.

Dus dan heb je transfersom plus salaris, die waarschijnlijk niet betaalbaar zal zijn voor Feyenoord. Dat lijkt mij nu al einde verhaal;.

1 augustus 2012 om 22:51

Het is zeker geen deja-vu moment omdat Mathijsen op dit moment nog gewoon een uitstekende verdediger is en gewoon bij het Nederlands elftal zit. Hofland daarentegen zat er niet meer bij en was soort van uitgerangeerd.

1 augustus 2012 om 23:40

@ Thepope

Dit kun je toch niet vergelijken met al die andere dure transfers? Toendertijd werden er miljoenen aan transferkosten betaald en kwam daar ook nog eens miljoenen aan salariskosten bij. Nu betreft het een transfervrije speler, iemand met veel ervaring en iemand die voor elke club in de eredivisie nog een aanwinst is. Feyenoord kan iemand met ervaring goed gebruiken.

Verder zijn Gouweleeuw en Nuytinck geen aanwinsten voor Feyenoord, vind ze beiden overschat en niet beter dan de huidige centrale verdedigers. Viergever zal wel een goede transfer zijn, maar die is onhaalbaar.

1 augustus 2012 om 23:48

Gouweleeuw en Nuytinck kan je niet vergelijken met de huidige centrale verdedigers. Deze 2 zijn duidelijk een klasse beter!

2 augustus 2012 om 00:10

Een talentvolle jonge speler hale is heel iets anders dan een ervaren vedette, feyenoord heeft al best wat jonge spelers en zoeken nu gewoon een ervaren rots in de branding achterin dus zou vreemd zijn als ze nu een talentje gaan halen

2 augustus 2012 om 03:26

Waarom nog een talent aantrekken als je zelf Kongolo achter de hand hebt , een zeer groot talent , geef die jongen de kans dit seizoen.

Een ervaren man is nodig maar ik denk dat Mathijssen erg duur is , is zeker voor de Eredivisie gewoon nog top , komt voor het Nederlands Elftal tekort langzamerhand maar in de Eredivisie en de Europa League valt hij niet door de mand.

2 augustus 2012 om 12:23

Hij kost niks, alleen salaris . En daar moet van Geel maar goed onderhandelen. Maar als Ajax ook interesse heeft, verwacht ik wel dat hij naar Ajax zal gaan, aangezien die meer salaris kunnen bieden.

Dus is Nuytinck een prima optie inderdaad ja , denk dat Gouweleeuw en Viergever te duur zijn!

1 augustus 2012 om 22:48

Mathijssen ging voor 1,75 miljoen van HSV naar Malaga.
Ik denk niet dat Malaga hem met winst gaat verkopen dus zal
zijn prijskaartje wel lager zitten.
Feyenoord heeft ongeveer een half miljoen te besteden.
Het is realistisch, een half miljoen nu en een half miljoen volgend jaar.

1 augustus 2012 om 23:08

Maar ik vraag me af of de salariseisen van Mathijsen niet te gortig zijn. Die verdient daar volgens mij echt een heel flink salaris dat hier in Nederland amper meer betaald wordt. Ik hoop dat Mathijsen bereid is flink in te leveren om nog 2 a 3 jaar bij een mooie club als Feyenoord te spelen, ik gun Feyenoord ook een goede, ervaren centrale verdediger. Hebben ze ook nodig.

1 augustus 2012 om 23:23

Dat is wel een probleem, las ergens dat hij 3 miljoen verdient in een jaar.
Bij Feyenoord zal je vast niet meer dan een half miljoen verdienen.
Misschien is hij bereid om water bij de wijn te doen.
Hij gaat al richting het einde van zijn carriere en hij heeft
nog nooit bij een Nederlandse topclub gespeeld, die kans wil hij denk
ik wel pakken.

2 augustus 2012 om 07:44

Daar moeten we op hopen dan. Ik zie het wel zitten, een centrum De Vrij / Mathijssen.

1 augustus 2012 om 22:58

Wat is er gebeurd met Malaga waardoor ze nu alweer geld problemen hebben? Zijn die Sjeiks alweer weg daar? Misschien een hele domme vraag want ik heb dit nieuws echt even gemist.

1 augustus 2012 om 23:04

Het enige dat ik heb gelezen is dat de Sjeiks daar nog wel zitten, maar een beetje wanbetaler spelen..

Salarissen en de belastingdienst weigeren ze zo 1,2,3 uit te betalen..

Snap ook niet precies de reden ervan, maar wanneer ze te lang zouden wachten met de belastingdienst konden ze uit Europa worden gezet.

Daarnaast is het niet betalen van je spelers ook niet slim aangezien je dan met een hele ontevreden spelersgroep zit..

'omdat de club onder eigenaar Abdullah Al-thani forse schulden heeft openstaan bij onder meer de Spaanse belastingdienst lijken ze nu hun debuut in het kampioenenbal te moeten uitstellen.'

Een quote van een recent artikel.

2 augustus 2012 om 01:37

Het is soms moeilijk echt een duidelijk beeld te krijgen van deze sjeiks maar misschien heeft hij het geld gewoon niet.

Niet elke sjeik is echt rijk, ook al hebben ze bepaalde functies met hoog aanzien dat betekend niet dat hun zelf echt veel geld hebben.
Flink wat van deze gasten halen hun geld uit familie bankrekeningen.

Er zijn genoeg verhalen van zogenaamd rijke sjeiks welke een hele tijd lang absurde bedragen uitgaven en waar het opeens stopte.
Bij een paar van hun is de reden daarvan bekend, ze betaalden al die zooi met geld van het familie investeringsfonds of met de familie bankrekening. De familie vond het genoeg en besloot ze toegang tot deze rekeningen te ontzeggen en zette ze op zakgeld.

Dat of deze gast heeft een andere optie gevonden en interesseert zich niet meer voor Malaga.

1 augustus 2012 om 23:07

@psvfanjwz - Wie is 'we' ?

1 augustus 2012 om 23:10

Misschien is hij stiekem een Feijjenoordfan.

2 augustus 2012 om 10:16

nee wees maar niet bang hoor.. Maar ze woude nuythinck betalen voor 4ton. was beetje moe dus het moest een z zijn, maar ik geef toe feyenoord is een mooie club.

1 augustus 2012 om 22:26

Dit zou toch echt een geweldige aankoop weer zijn voor Feyenoord. Een blok ervaring die zich afgelopen seizoen goed staande heeft gehouden in Spanje. Is misschien niet de jongste meer, maar voor de Eredivisie is het natuurlijk een superieure verdediger. MvG heeft er wel een neusje voor zeg..

1 augustus 2012 om 22:26

Waarom heeft Matthijsen niet al een contract getekend bij Ajax vraag ik me eigenlijk af... Ik kan niet een betere optie bedenken om wat ervaring toe te voegen aan de selectie en haalbaar moet ie voor Ajax zowiezo zijn!

1 augustus 2012 om 22:30

Inderdaad. Zou een echte versterking zijn vooral qua ervaring en zal denk ik ook niet al te veel kosten.

1 augustus 2012 om 22:34

Dan nog liever blind, word wakker we willen naar een hoger niveau ! matthijsen is omlaag in niveau

1 augustus 2012 om 22:40

Blind beter dan Mathijsen? Heb je het dan over Daley Blind, of over z'n vader in z'n hoogtijdagen?

1 augustus 2012 om 22:42

Mathijsen vind ik toch echt wel een stuk beter dan Blind, maargoed nogmaals het zal vooral voor de ervaring goed zijn want daar is veel gebrek aan op dit moment bij Ajax.

1 augustus 2012 om 22:51

Mathijsen zou ik graag bij Ajax zien, kan nog wel een jaartje mee om Denswil voor volgend seizoen klaar te stomen. En dan kan Mathijsen daarna misschien een Ooijer-rol op zich nemen.

Enige obstakel zou dan zijn salaris kunnen zijn.

1 augustus 2012 om 23:05

Hij zal inderdaad een deel van zijn salaris in moeten leveren maar dat zal niet zo'n groot probleem zijn denk ik, er is verder volgens mij geen enkele interesse van andere clubs.

1 augustus 2012 om 22:26

Denk niet dat hij haal baart is voor Feynoord goeie versterking maar niet haalbaar door salaris en transfer som.

1 augustus 2012 om 23:48

Totaal geen goeie versterking. Feyenoord moet niet terug naar dat beleid van 4 jaar geleden toen ze al die oude veteranen zoals Makaay, V Bnonkhorst, De Cler, en al die andere oudjes haalde. Worden ze niet beter van.

2 augustus 2012 om 07:35

- Gio die was gewoon wel een goede ervaren speler, ontopic, Feyenoord kan het wel schudden, als het waar is dat Ajax Mathijsen ook wil halen!

1 augustus 2012 om 22:27

Zijn salaris wordt een probleem voor Feyenoord geloof er niet dat hij naar Feyenoord gaat hij moet zoveel inleveren. Het misschien wel de ervaren man die ze nodig hebben.

1 augustus 2012 om 22:27

Ik zou het niet verkeerd vinden. Heel veel ervaring, ook internationaal. Kan BMI weer op linksback, want Nelom kan me nog niet bekoren daar. Maar goed, met onze financiële middelen zal het waarschijnlijk een lastig verhaal worden....

1 augustus 2012 om 23:12

Ik ben ervan overtuigd dat Nelom na een aantal wedstrijden op rij een hele goede speler kan worden. Hij laat dat bij vlagen al zien, maar hij moet constanter worden.

1 augustus 2012 om 22:27

Ik vind mathijsen wel een goede optie voor feyenoord, heeft nog meer ervaring dan vlaar al is dat natuurlijk niet zo moeilijk. Denk zef eerlijk gezegt dat die financieel niet haalbaar is. Ik las ook ergens dat die bij ajax in beeld was maar daarvoor vind ik hem tekort komen. Feyenoord haalt een goeie in huis als ze joris halen. maar of het haalbaar is dat is nog af wachten.

1 augustus 2012 om 22:27

Heeft z'n beste tijd gehad, misschien dat hij nog een jaartje of 2 mee kan hobbelen in de eredivisie maar iets toevoegen op ervaring na mischien zal hij niet meer doen. geef dan Martins Indie en De Vrij een kans zou ik zeggen

1 augustus 2012 om 22:36

Ik vind dat je hem tekort doet. Heeft een mooie en sterke periode gespeeld in de BL.

1 augustus 2012 om 22:27

Ook al is hij haalbaar dan nog niet halen.
Geef talent de toekomst en dus de voorkeur...

1 augustus 2012 om 22:53

Ben het met je eens, maar ze moeten wel een echte leider nodig hebben en dat is Mathijsen wel, + hij is een erg ervaren routinier.

1 augustus 2012 om 22:28

Pfff, voor mij hoeft ie niet te komen hoor.. Hij is over de top.. Zoals Nelom in de 1ste helft tegen Kiev speelde mag hij van mij wel op linksback blijven hoor.. BMI moet vooral voetballend nog veel leren, maar ik zie liever geen Mathijsen komen.. Dan heb ik liever dan we een Nuytinck of Viergever halen voor iets meer geld.

1 augustus 2012 om 22:56

Maar waar moet Feyenoord het geld vandaan halen om een van beide te halen, waarbij Viergever denk ik wel dduurste is? Denk dat we in het laagste geval over 3 miljoen moeten denken( Nuytinck), en dat kan Feyenoord nu gewoon niet betalen.

Of de sponsors moeten bijspringen, maar ze hebben net 30 miljoen bij mekaar gespaard(of kwijtgescholden, weet niet meer precies)

1 augustus 2012 om 23:08

Naja Feyenoord kan opzich dat wel betalen, maar het risico is dan wel erg groot. De schuld is nu bijna zo goed als weg, maar van Geel wilt gewoon (terecht) geen risico nemen door vele miljoenen uit te geven, maar ik denk dat Mathijssen ook wel een pittig salaris vraagt, dus dan kan je beter wat meer investeren in talenten als Viergever of Nuytinck.

1 augustus 2012 om 22:58

De vraag is, gaan ze zo het hele jaar presteren? Het seizoen is lang, vooral nu je er Europees voetbal bij hebt. Een goede goedkope optie is zeer lastig te vinden, sowieso in de laatste maand van de transferperiode. Ik neem aan dat van Geel ook liever andere ziet komen met meer toekomst, maar Mathijsen kan bij Feyenoord nog prima mee en van waarde zijn.

1 augustus 2012 om 22:28

Ik denk dat zijn salaris een probleem gaat worden maar als hij haalbaar is lijkt het me een prima vervanger met heel veel ervaring voor Vlaar, dat is toch wat Feyenoord zoekt.

1 augustus 2012 om 22:28

Ik zie het nog staan, Koeman: "psv en Twente zin bij elkaar gekochte clubs".
Als dit door zou gaan is het dan aankoop 7 of 8 dit jaar ?
En ja Ronald, als jullie ook wc's konden verkopen als jullie eigen onroerend goed hadden, werden er ook meer spelers gekocht.
Hypocriet zooitje daar.

1 augustus 2012 om 22:34

Haha, hier kan ik wel om lachen. Dit zegt de supporter van de club die de lucht boven haar stadion probeert te verkopen. Hoezo hypocriet?

1 augustus 2012 om 22:57

Dus mag hij geen mening hebben over een uitspraak van Koeman? Mij valt het ook op. Koeman noemt PSV en Twente koopclubs, maar zelf haalt hij ook voldoende versterkingen. Dat is niet erg, maar houdt dan je mond over anderen.

( En ja ik weet dat er best wat jeugd bij Feyenoord instaat, neemt niet weg dat ik het geen handige uitspraak van Koeman vond)

1 augustus 2012 om 23:27

Natuurlijk mag hij een mening hebben. Ik zeg toch nergens dat hij geen mening mag hebben. Alleen het enigste wat hij op dit moment doet is een beetje trappen, meer niet.

De manier waarop Feyenoord bijvoorbeeld spelers haalt, is totaal anders dan Psv. Feyenoord huurt namelijk meestal haar spelers omdat er een gebrek aan geld is. PSV daarentegen komt met de meest onzinnige dingen om aan geld te komen, om zo spelers te kopen.
Op deze manier dwingt Feyenoord bij mij respect af (ik ben neutraal in deze kwestie) en PSV niet.
Dat is in mijn ogen het verschil tussen een koopclub of niet.

1 augustus 2012 om 22:34

Van wie denk je dat De Kuip is? Denk je dat de gemeente die gekocht heeft ofzo?

1 augustus 2012 om 23:00

Niet om lullig te doen, maar de Kuip is niet van Feyenoord ;.

1 augustus 2012 om 23:05

Maar ook niet verkocht aan de gemeente. Stadion Feijenoord NV is een organisatie die in principe onder dezelfde 'vlag' zou moeten hangen (lekker duidelijke uitleg, maar goed) als Feyenoord Rotterdam NV. En de Feyenoord AV, al heeft die hier verder weinig mee te maken.

1 augustus 2012 om 22:34

Ja raken 5/6 spelers kwijt, laten we vooral niets halen. Ik weet dat we de beste jeugdspelers hebben, maar het is niet zo leuk om met 16 jarigen aan een wedstrijd beginnen. Btw hoeveel geld aan transfers hebben we uitgegeven? 1,3 miljoen? Hoeveel de clubs die jij noemt?

1 augustus 2012 om 22:43

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, er zit wel degelijk een verschil tussen het kopen van Feyenoord en Psv. Jullie zijn veel spelers kwijt geraakt en halen daar vervangers voor terug, je kan niet Alles met jeugd doen. PSV is niet zo veel man verloren en haalt toch weer drie spelers erbij. Niet dat ik er problemen mee heb, moeten ze zelf weten natuurlijk maar hypocriet van Koeman is het inderdaad niet.

1 augustus 2012 om 22:49

Lees andere topics en concludeer dat Psv 10 of 11 spelers is kwijtgeraakt.
En als ik het goed heb komen er daar nog bij (engelaar, Manolev, Toivonen...)

1 augustus 2012 om 22:37

Oh en de grond van FC Eindhoven is ook nog in de aanbieding!

1 augustus 2012 om 23:03

Jaloezie!!!!? Wat hebben we aan geld uitgegeven. Nog geen 2 miljoen. We zijn ook 4 spelers kwijt he vriend. Verder zijn Janmaat en Vormer echt goede versterkingen. Vormer, Clasie, Sing is een leuk middenveld voor onze eredivisie.

Ik zou Mathijssen niet halen. Als ik Koeman was zou ik Kongolo veel speeltijd geven en hopen dat hij dit niveau al een beetje aankan en hop BMI op linksachter zetten.

Eeen spits hebben we nodig en hoop zo dat Guidetti nog een jaartje komt voetballen.

Mulder

Janmaat-de Vrij-kongolo-bmi

Vormer-clasie-singh

el Abdelloui-guidetti-cisse

Dit team zou dit seizoen toch best weleens weer kunnen verrassen dit seizoen.

1 augustus 2012 om 23:32

Ach gut, deze discussie weer. Onzinnig, onnodig en gevoerd door frustratie (?).

Koeman heeft enkel en alleen gezegd dat hij het een kick vond om te presteren bij een club waar de jeugd vooral gebruikt moet worden. Dit in plaats van bij clubs waar men gewoon aan de lopende spelers kan kopen en ook koopt. Hij gebruikt daarbij de term 'koopclub', maar zegt daar verder helemaal niets negatiefs over. Dat je daar zelf wel zo over denkt zegt genoeg over de wijze waarop je in dat beleid staat. Verwijt Koeman er echter niet van dat hij zich er negatief over heeft uitgelaten. Sterker nog... Als je Koeman een zak met 10 miljoen euro geeft dan staat er nog voor 30 augustus een nieuwe verdediger en een nieuwe spits. Dat zal je hem ook nooit horen ontkennen. Stop daarom toch eens met dat eeuwig verongelijkte gezeur.

Naast dat je daarmee volledig de plank misslaat, is PSV (en ook Twente) een koopclub in de negatieve zin die sommigen daarmee bedoelen. Kijk daarvoor naar het aantal jeugdspelers dat in de selecties spelen. De teams van PSV en Twente zijn compleet bij elkaar gekocht en die van Ajax en Feyenoord zijn (bijna) volledig in te vullen met jeugd. Ook in die zin kun je Feyenoord onmogelijk een koopclub noemen. Dit jaar zijn er spelers bijgekomen om het verlies van enkele spelers op te vangen. Daarnaast is er ook in de breedte geïnvesteerd. Daarnaast zijn Kongolo, Achahbar, Vilhena, Manu en Steenvoorden dit jaar ook weer bij de selectie gehaald... Dat is normaal en onvermijdelijk.

Onderstaand nog even een elftal met jeugdexponenten van Feyenoord. Kun jij dat ook met selectiespelers van PSV en / of Twente? Dat denk ik niet. Dus Feyenoord een koopclub noemen is totaal onzinnig. Al zou het mij persoonlijk ook een flinke worst wezen als het wel zo is. Het is mooier (in mijn ogen) om met veel jeugd goed te presteren dan met allemaal bij elkaar gekochte jongens. Ook is dat een teken van goed en doordacht langetermijn beleid.

Laten we nu toch eindelijk eens stoppen met die onnozele discussie. PSV en Twente zijn in vergelijking met Ajax en Feyenoord koopclubs. Nou en? Als de prestaties maar goed zijn, dat is voor een supporter toch gewoon een van de belangrijkste dingen?

3 augustus 2012 om 00:55

Met het laatste van je betoog ben ik het eens.
Wat is er voor schande aan spelers te kopen ?
Als iedereen de mening was toegedaan dat het schandalig is om spelers uit de eigen opleiding in het veld te zetten waren wij welineens het lieverdje van de klas.
Nou dus niet omdat veel (amsterdamse) supporters vinden dat het zo hoort ?
Laten we toch niet onze oren hangen naar dat volk daar. Zij zijn niet de maatstaf en dat is maar goed ook. Helaas beseft dat 90% van de pers niet.

1 augustus 2012 om 22:28

Ik heb liever dat Ajax hem haalt, zou erg nuttig zijn voor onze defensie! Zou sowieso mooi zijn als zon speler weer terugkomt naar de eredivisie.

1 augustus 2012 om 22:29

'maar door de financiële problemen ziet het bestuur heil in een zomerse verkoop van de Oranje-international.'

En dan gaat een andere club die in zwaar weer zit en 4 ton te besteden heeft die zeker binnen halen? Zou het graag willen zien, maar dit is valse hoop.

1 augustus 2012 om 22:29

Als hij bereid is zich aan het salaris plafond van Feyenoord te comprimeren mag ie van mij komen, maar ik betwijfel het of hij dat wil doen.

1 augustus 2012 om 22:29

Daar heb je voor Eredivisie-begrippen toch een goede speler aan, 100procent zeker.
Maar waarschijnlijk lukt dit toch niet qua salaris. Ookal kent Martin van Geel hem, dan nog zal hij niet voor een habbekrats terugkeren na de Nederlandse velden.

1 augustus 2012 om 22:30

Ik denk van niet. Daarentegen heeft Feyenoord alle centen nodig en is Mathijssen echt kapitaal vernietiging. Haal dan een ervaren jongen die nog wel een paar jaar meekan. Mathijssen kan je na een jaar / 2 wel afschrijven.

1 augustus 2012 om 22:32

Dit zou wel een verstandige aankoop zijn. De beste koers voor Feyenoord nu is om zoveel mogelijk dure vedettes zonder restwaarde binnen te halen en op Champions League te gokken. Dan zijn ze zo weer uit de problemen.

1 augustus 2012 om 22:37

haha, dat zou het laatste zijn wat ze moeten doen ! ze doen het nu met jeugd en een goed coach ! oude vedettes ... kom op zeg Feynoord is een Topclub niet een pensioenclub om je laatste jaartjes door te brengen met alle respect

1 augustus 2012 om 22:58

Heb je door dat het eventueel heel misschien sarcastisch is? (-------- >2007/2008 toen er dure vedettes werden binnengehaald)

1 augustus 2012 om 22:57

Toen ik begon te lezen dacht ik wat een clown, maar iets verder zag ik het sarcasme. Jij snapt hem

1 augustus 2012 om 22:32

ik ben ajax supporter en zou feynoord iets beters gunnen als mathijssen, laat dan jeugd of martins indi daar staan zoveel beter lijkt mij, Feynoord is een topclub dat niveau moeten ze nastreven. een speler als matthijssen is over de top.

off-topic

ik hoop echt dat jullie guidettie nog een jaar krijgen en mee kunnen doen om de titel

1 augustus 2012 om 22:35

Ikzelf hoop niet dat Guidetti naar Rotterdam trekt.
De concurrentie mag van mij zo slap mogelijk zijn, als PSV maar kampioen wordt.
Zou me niet eens iets kunnen rotten of de rest met 9 man speelt elke week...
Wij willen weer een feestje.
En dan een feestje waar ze boven de grote riolen trots op zouden zijn.
Slechts 1 arrestatie en dat ook nog voor wildplassen !

1 augustus 2012 om 22:46

Je kletst uit je paasei, ik snap geen bips van wat jij zegt.

1 augustus 2012 om 22:48

Paashaas, wat snap je er niet van dan ?
Zo moeilijk is dat toch niet wat er staat, wel dan ?

1 augustus 2012 om 23:06

Supporters zoals jij verzieken het voetbal. Een spannende competitie is het leukste wat er is! Degene die na 34 wedstrijden is de terechte kampioen. We zien wel weer wie dat wordt, geef de meeste kans aan Psv en daarna ajax.

on: Zoals bij een van de 1e reacties al werd gezegd, kapitaalvernietiging. Alsof we niets hebbens geleerd van de crisis in 2007/2008

1 augustus 2012 om 22:34

Lijkt me de ideale opvolger voor Vlaar.
Heel ervaren en broodnodig bij Feyenoord in de cl.

1 augustus 2012 om 22:34

Zinloos bericht, ze zijn bevriend, so what? Daarnaast wil JM natuurlijk salaris wat ie gewend is.
Maar OK, on topic: komt ie naar Rotterdam, zou dat wel mooi zijn.

1 augustus 2012 om 22:39

tuurlijk kunnen ze Mathijsen niet halen als ze Nuijtink van NEC al niet kunnen halen omdat ze daar niet genoeg geld voor hebben

1 augustus 2012 om 22:39

Eeeuhm... eerlijk gezegd vind ik Mathijssen niet zoo heel goed :S

1 augustus 2012 om 22:41

Zou voor iedere club in NL een versterking zijn, vooral voor een jeugdige verdediging. Kan mooi leiding geven en sturen. Maar niet voor de basis, zeker als je naar zijn fysieke gestel kijk de laatste 2 jaar... En ik denk dat hij best salaris wilt inleveren, maar de vraag is hoeveel...

1 augustus 2012 om 22:41

Leuk verhaal maar daar is ook alles mee gezegd. Met 4 ton ga je geen speler kopen van Malaga ongeacht dat ze in de financiële malaise zitten.

Dan hebben we het nog niet over het salaris dat meneer verdient in Spanje, kortom onhaalbaar. Voor mij part had het niet gehoeven mocht hij zelfs haalbaar zijn, met Bruno en De vrij heb je een prima centrum staan. Inderdaad de ervaring zou goed van pas komen en dat is ook het enigste je koopt geen speler alleen om zijn ervaring. Laat de Vrij zich maar als leider profileren daar hoef je geen geld voor uit te geven.

Voor Ajax zou dit wel een optie zijn mits men aan het salaris kan voldoen of Joris wil wat water bij de wijn doen maar dat is hun pakkie-an.

1 augustus 2012 om 22:42

Kom maar lekker terug naar AZ zodra Moisander weg is, wij kunnen ook wel wat ervaring achterin gebruiken naast Viergever.

1 augustus 2012 om 22:48

Mits Joris al toe is aan afbouwen zou dit een geweldige match zijn. De te jonge defentie kan wel een ervaren rot gebruiken. Geen natuurlijke leider, maar wel iemand die zijn verdediging bij de hand kan nemen. Ben benieuwd of hij te betalen is.

1 augustus 2012 om 22:48

Hoe komt Malaga aan financiele problemen met zo'n sjeik?

1 augustus 2012 om 22:51

Vroeg ik me ook af...

1 augustus 2012 om 22:56

Geen idee.

Het is wel zo dat de meeste spelers nog 35 à 40 procent van hun loon tegoed hebben maar de club heeft met de spelers hier al een akkoord over bereikt.

De eigenaar ( Al-thani ) zou in gesprek zijn met olie-maatschappij Taci oil om een overname te construeren.

1 augustus 2012 om 23:05

Die sjeik is weg. Club is verkocht aan een albanische oliebedrijf.

1 augustus 2012 om 22:49

Als F'noord Mathijssen en Guidetti kan halen zijn ze zeker titelkandidaat,

1 augustus 2012 om 22:58

Ja maar is het slim? Mathijssen zonder restwaarde (denk max 1 en misschien 2 jaar) en Guidetti weer moeten inleveren. Kunnen ze het jaar daarop weer bouwen. Ik denk dat je beter een speler kunt binnenhalen waar je wel op kunt bouwen/verdienen.

1 augustus 2012 om 23:06

Als ze kampioen worden zo weer 10 tot 20 miljoen alleen al voor Champions League voetbal binnen. Met dat geld kunne ze vervolgens Guidetti definitief overnemen.

1 augustus 2012 om 23:13

Dat is precies hoe we naar de klote gegaan zijn. Oude, dure spelers die ons wel even naar de CL zouden trappen zodat we gigantisch veel geld binnen konden harken. Niet dus.

1 augustus 2012 om 22:54

Het is natuurlijk sportief gezien een versterking. Maar het verleden leert ook dat deze spelers zwaar op de begroting drukken en daarnaast geen restwaarde meer hebben. Ik zou het niet doen.

1 augustus 2012 om 23:09

Matijssen zou na 2 jaar Feyenoord iets met de jeugd kunnen gaan doen ofzo.

1 augustus 2012 om 23:01

Natuurlijk is dit niet haalbaar. Verdient ruim 3 miljoen bij Malaga op jaarbasis.

1 augustus 2012 om 23:10

van Bommel zal ook wel minder verdienen nu bij Psv.

1 augustus 2012 om 23:59

Nee, dat salaris niet nee. Als Mathijssen naar Feyenoord wil, moet hij dat doen puur om sportieve redenen. Malaga is een chaotische club geworden waar de financiën opeens heel onzeker zijn. Als Mathijssen nog een beetje ambitieus is kan Feyenoord toch een mooie optie zijn. Hele jonge ploeg waar hij de leider kan zijn. De grote competities worden steeds lastiger voor hem, ik zie hem niet snel meer naar Engeland verkassen ofzo. . Maargoed, hij zal niet de eerste zijn die toch maar wat geld gaat vangen in Qatar. Als hij bereid is dik in te leveren op zijn salaris en zich echt nog wil laten zien kan Feyenoord een mooie optie zijn.

1 augustus 2012 om 23:02

Mathijssen???!! hahaha AUB niet!! Weggooid geld.!!heeft van Geel het Ek gemist ofzo? Overschatte verdediger en over the hill..laat dan de jeugd staan.

1 augustus 2012 om 23:09

Ik twijfel of hij wel haalbaar is en of Feyenoord deze speler überhaupt wel moet willen. Ik denk dat dit een Hofland/landzaat-tje gaat worden. Als hij haalbaar is natuurlijk.

1 augustus 2012 om 23:10

Mathijsen is voor Eredivisie begrippen een leuke speler die met zijn ervaring wel wat kan toevoegen aan Feyenoord. Hij zal ook direct aanvoerder kunnen worden en in zijn schaduw kunnen de Vrij en Indi zich makkelijker ontwikkelen. Het is echter geen topverdediger. Ik verwacht ook niet dat Feyenoord die kan halen. Mathijsen overnemen is een lastige overweging. Wat kost hij en wat wil hij vangen aan salaris zijn de belangrijkste aspecten. Daarnaast moet hij zelf natuurlijk ook wel willen. Ik denk dat Feyenoord hem voor minder dan een miljoen mag overnemen bij gebrek aan interesse. Komen er echter clubs uit Turkije of Qatar ben je natuurlijk kansloos. Als Feyenoord minder dan een miljoen hoeft te betalen voor zijn overgang en hij genoegen neemt met een flink minder salaris is hij wat mij betref welkom. Als hij meer dan een miljoen aan salaris vraagt is het wat mij betreft niet verantwoord. Ook al word de ploeg door zijn komst wellicht wel wat beter.

1 augustus 2012 om 23:10

Ik snap de redenatie van sommigen, maar op dit moment is een speler met ervaring( veel ervaring) broodnodig, vooral in de Verdediging. Met Vlaar hadden we zo'n speler. Ik weet niet wie van de twee qua kwaliteit beter is, het zal elkaar denk ik niet veel ontlopen. Het enige verschil is dat Vlaar nog enige restwaarde heeft, Mathijsen totaal niet. Voor de rest zal een eventuele komst van Joris BMI z'n ontwikkeling niet in de weg lopen. Integendeel. Jongens als Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi kunnen veel leren van iemand die in de grootste comeptities ter wereld heeft gespeeld, met als absolute hoogtepunt natuurlijk de Wk-finale. Bovendien kan BMI net als vorig seizoen gewoon als back geplaatst worden. Nelom is bruikbaar aangezien we in veel competities mee zullen spelen, maar mist nog die extra kwaliteiten die we nodig hebben. Ook ik herinner me de malaise die Feyenoord kreeg door al die oude vedettes te kopen een aantal jaren geleden( Hofland, Makaay, De Cler, etc.), maar dit team is wel erg jong en één speler boven de dertig kan écht wel gebruikt worden, vooral als we( met alle geluk van de wereld weliswaar) de Champions League weten te halen. Zelfs als we de CL niet halen, dan hebben we nog de Europa League(hopelijk) en dan is Mathijsen gewoon prima.

1 augustus 2012 om 23:11

Zou voor elke Eredivisie club een aanwinst zijn alleen hoeveel gaat Mathijssen verdien. Ik denk dat de topper dat alleen kunnen betalen. Maar of ze het willen is een 2e.
Zou bij Ajax ook goed passen denk ik. Zo kun je hem 2 jaar opstellen en daarna Denswil. Niet verkeerd.

Vermeer
Van der Wiel
Alderweireld
Mathijssen
Boilesen
De Jong
Anita
Eriksen
Sana/Lukoki
Sigthorsson
Boerrigter
2 augustus 2012 om 00:47

En wat wil je met Sulejmani doen dan? Ik heb laatste tijd bijna niks meer over hem gehoord, hij is wel de recordaankoop van de Eredivisie. Feyenoord zou Mathijsen goed kunnen gebruiken, hij is een echte mandekker met veel ervaring en linksbenig dat heeft Feyenoord nodig en dan kan Martins Indi linksback staan. Dat is geen probleem. Alleen salaris moet hij inleveren.

2 augustus 2012 om 08:32

Die is nog half geblesseerd. Het zal wel even duren voordat hij er weer staat. In die tijd moet je voor alternatieven zorgen. Dat zijn Sana en Lukoki. Als Sulejmani weer 100% is. Krijgt hij de voorkeur.

1 augustus 2012 om 23:14

Ervaring speler kant Feyenoord goed gebruiken. Alleen de salaris van Mathijsen zalt zeker probleem ziijn. Misschien is hij bereid om minder gaat te verdienen bij Feyenoord. Voor Mathijsen is beter om terug te keren naar NL, anders wordt heel moeilijk voor hem om speelpratijk te krijgen. Ik zie Mathijsen zeker niet naar Engeland of de andere club in Spanje.

1 augustus 2012 om 23:15

Zou een zéér goede aankoop zijn. Is al redelijk oud, Malaga heeft financiële problemen, ging al naar Malaga voor 'maar' 1,75 miljoen. Ik denk dat ie sowieso niet meer dan een half miljoen zal kosten.

Máár ik vraag me af hoe groot zn salaris wordt. Als hij bereid is onder de 500.000 te verdienen zou ik hem zeker kopen.

En tja wat zijn kwaliteiten betreft. Het is nu een speler die tekort komt voor het Nederlands Elftal. Desalniettemin zou hij nog steeds 1 vd betere zijn in de Eredivisie en met zijn ervaring kan hij het team verderop helpen. Want hij heeft échte ervaring, WK finale, HSV avontuur, Malaga 4e plek gehaald en bij alles een groot aandeel gehad.

Het halen zeker waard, mits zijn salaris niet te hoog is.

1 augustus 2012 om 23:21

Ik ben nooit zo kapot van Mathijssen geweest, wat moet Feyenoord met zo'n 'over the hill' speler die wil gaan afbouwen.geef jongens uit eigen opleiding een kans, jonge gretige jongens, vol met vuur die zichzelf willen bewijzen.

1 augustus 2012 om 23:22

Wie Joris Mathijsen weet aan te trekken in de Eredivisie doet sowieso een goede zet. Voor Nl-maatstaven gewoon nog een uitstekende speler die 29 wedstrijden in de competitie kan spelen. Af en toe een rustmomentje en met een goede back-up zou dat ideaal zijn.

Bij zowel Ajax, Psv, Feyenoord en Twente zou hij niet misstaan als respectievelijk de vervanger van Vertongen, Derijck, Vlaar en Douglas.

1 augustus 2012 om 23:34

Hoopte dat hier een Ajax logo bij stond.
Zie hem graag naar ajax komen, Nederlands, ervaring en op dit moment een versterking in de defensie.
Hoop dat Ajax hem haalt.

1 augustus 2012 om 23:36

Al die negatieve reacties. Mathijsen zou wel degelijk wat toe kunnen voegen aan Feyenoord. Tuurlijk is het geen wereld top, maar het is goed genoeg voor de eredivisie. Op het EK werden alle verdedigers overlopen dat zegt niet zoveel. Ik zou het persoonlijk geweldig vinden als Mathijsen ons komt versterken. Met ook Guidetti nog misschien doen we gewoon bovenin mee.

1 augustus 2012 om 23:44

Jongens Matthijssen is oud, traag . Ervaring? Kom op ! Daar gaat het al fout ervaring ja is belangrijk maar voor de rest voegt hij niks toe ! Ja ik weet het de Eredivisie is achteruit gegaan! Maar we Willen weer met ze allen naar een hoger niveau als speler team en supporter meer genieten! De Eredivisie is iets moois! Niet voor mensen die ervaring hebben... Om nog effe af te bouwen! Waar is onze trots!? Komen wij naar een stadion voor ervaring?! We willen omhoog ! Em dat ga je niet met Matthijssen

1 augustus 2012 om 23:50

Niet om het een of ander maar moet je mathijsen wel willen?
Zo goed vind ik hem al heel lang niet meer.

1 augustus 2012 om 23:52

wat een hardgelach hier, de meeste mensen zijn echt 12 jaar oud ofzo.. Feyenoord en mathijssen leuk idee, maar dat is net zoiets als Kuijt naar Feyenoord!! fabeltje duss.. man man de reacties van sommige hier, ik snap als je fan bent dat je het best wilt voor de club, maar vergeet het maar. Mathijssen gaat echt naar een buitenlandse club of als hij toch naar de eredivisie gaat zijn alleen PSV en Ajax interessant voor hem, ook al heb ik een hekel aan deze clubs.. maar beetje op beide benen blijven staan Feyenoord fans. Succes is jullie al een beetje naar jullie hoofd gestegen!.

1 augustus 2012 om 23:59

hahha, was daar de ellende niet allemaal mee begonnen? "ervaren' spelers halen die meer kosten dan ze het team goed doen. Het rijtje hofland, makaay, van bronckhorst, mathijssen zou er niet in misstaan

2 augustus 2012 om 00:07

Die tijden zijn voorbij, zeker bij Feyenoord. Die valkuil trappen ze niet nog een keer in. Maar de selectie van Feyenoord is echt piepjong. Eén ervaren speler kan zeker geen kwaad. Feyenoord weet wat ze hem aan salaris kunnen bieden en zullen daar echt niet overheen gaan. Hij is alweer 32 en ik denk niet dat er 'grote' clubs op hem zitten te wachten. Waarom zou hij dan geen sportieve uitdaging zien bij Feyenoord?

2 augustus 2012 om 00:11

Verschil is alleen dat er nu een beleid is. Er is een salarisplafond en zolang met Mathijssen dat bedrag niet overschreden wordt is er geen probleem. Daarnaast is Mathijssen ook één persoon in plaats van direct 5. Zolang Mathijssen 'gewoon' een voor Feyenoord begrippen normaal salaris gaat verdienen is hij wat mij betreft welkom. Aan de reactie van van Geel te zien denkt hij er ook zo over.

2 augustus 2012 om 00:00

Lol meen je deze? Je uitspraak is grof iedereen mag zeggen wat hi wilj dan is hij geen 12 . On-topic Feynoord is een topclub die weer aan het groeien is . Dat het een dieptepunt heeft gekend ja. Maar het is em blijft een topclub groter dan PSV dat wil niet zeggen dat PSV slechter is. Dus als je gaat afbouwen en zou mogen kiezen uit clubs hoord Feynoord daar altijd!!! Bij!! Dit zeg ik als Ajax supporter

2 augustus 2012 om 00:04

JE moet je afvragen of het realistisch is, Zijn salaris zal bij Malaga veel te hoog zijn voor Feyenoord, dus is hij bereid om in te leveren? Anders kan hij zorgen voor de mix tussen ervaring en jong talent!

2 augustus 2012 om 00:04

Moeten ze niet aan beginnen, de verdedigers die ze nu hebben zijn al beter dan hij.
Overbodig dus...

2 augustus 2012 om 01:22

Van Geel moet zich eens bezig gaan houden met de zoektocht naar een spits ipv Mathijsen. Mathijsen die compleet op is maar wel een leuk salaris zal willen ontvangen. Wat een dejavu-gevoel dit zeg. BMI is al van hetzelfde niveau en zal alleen maar beter worden.. ongelooflijk als dit waar is.

2 augustus 2012 om 00:36

Dan zal Mathijsen wel de helft van zijn salaris in moeten leveren, misschien zelfs wel driekwart. En waarschijnlijk wil Malaga nog wel een paar ton hebben om zijn contract af te kopen. Maar Feyenoord kan het natuurlijk altijd proberen. Zou wel een mooie versterking zijn voor Feyenoord.

Overigens is dat Mallaga wel een schande voor het voetbal. Heel veel geld uitgeven met behulp van een rijke sjeik en vervolgens de rekeningen niet betalen en clubs jaren laten wachten op het geld waar ze recht op hebben. Ondertussen kunnen ze wel nieuwe spelers kopen. Zou de Uefa nog veel strenger op moeten zijn wat mij betreft.

2 augustus 2012 om 00:41

Prima verdediger, maar zelfs een korte tijd van een beetje spelen in het buitenland/bankzitten schroeft de salarisschaal behoorlijk op. Laten lopen indien er eigenlijk naar bijzondere constructies moet worden gezocht hem in het salarishuis op te nemen.
Voor het eigen landelijk niveau toont Feyenoord over prima jongeren te beschikken en daar heb je soms juist financiëel succes mee.

2 augustus 2012 om 00:58

Mooie club voor Mathijsen om af te bouwen, maar ik denk dat zijn salaris wel een probleem word.

2 augustus 2012 om 01:06

is hij wel nodig dat kunnen ze zich beter afvragen ze hebben daar (betere) verdedigers rondlopen daar(martin indy en de vrij) geef die een kans kijk maar na het ek maakte mathijsen ook grote fouten die kunnen die twee ook maken maar die zijn nog in leerproges dus dat wordt ze wel vergevenen koeman (de beste verdediger die oranje ooit gehad heeft)maakt daar wel geslepen diamanten van

2 augustus 2012 om 02:13

Ik hoop dat Mathijsen naar Ajax komt, wij hebben ook nog een gat te dichten in de verdediging. Maar ik gun het Feyenoord ook wel (:

2 augustus 2012 om 03:26

Met Mathijsen en Guidetti moeet Feyenoord wel 3e worden, die druk is er nu niet per se, als Feyenoord dit seizoen top 5 eindigt met deze selectie zal je niemand horen klagen en elke plaats hoger is mooi meegenomen.

2 augustus 2012 om 03:55

Hangt ervan af wat Mathijsen wil qua salaris. Bij Malaga zal hij vet betaald worden, hij zal z'n loon een paar keer moeten halveren alvorens Feyenoord hem kan betalen. Mathijsen staat voor de keuze, of in het buitenland blijven en nog 1 keer cashen, oftewel terugkeren naar Nederland en dan moet ie nog kiezen tussen Feyenoord en Ajax, dat ook op zoek is naar een ervaren verdediger die bij voorkeur Nederlands spreekt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

26 fans
Verdediger, 33 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.359375 seconden.