Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Titel Feyenoord utopie: 'Verschil in begroting met Ajax en PSV te groot'

Laatste update:

Feyenoord eindigde afgelopen seizoen op een tweede plaats, maar hoger zal de ploeg van Ronald Koeman komend seizoen niet eindigen. Dat is althans de verwachting van Martin van Geel. "Kampioen worden we niet", geeft de technisch directeur van de Rotterdammers gedecideerd aan. "Daarvoor is het verschil in begroting met Ajax en PSV te groot."

/

"Om tweede te worden is ook een wondertje nodig, maar het kan wel", vertelt Van Geel aan Voetbal International. "De leegte van Ron Vlaar, John Guidetti, Otman Bakkal en Karim El Ahmadi zal dan moeten worden opgevuld, dat biedt kansen voor de spelers die er nu zijn. Ik hoop dat ze die gaan grijpen."

Van Geel is duidelijk over de selectie van Feyenoord. "Als we derde doelman Ronald Graafland niet meetellen, is onze selectie gemiddeld 21,5 jaar. Dat is jong, té jong. Extreem talentvol, dat wel, maar zo is onze selectie volstrekt niet in balans. Duidelijk een punt van aandacht. We hebben nog wel wat nodig."

Feyenoord eindigt komend seizoen ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord heeft het afgelopen seizoen een prima prestatie neergezet.maar geloof dat ze in Rotterdam Zuid nu denken meteen weer mee te doen om de prijzen.met een selectie die kwalitaitief veel heeft ingeleverd is een plek vijf het meest haalbare!!

1 augustus 2012 om 19:54

Ik vind het heel knap hoe jij dat uit deze tekst kan halen.
Hij zegt nog heel Duidelijk....


Titel Feyenoord utopie: 'verschil in begroting met Ajax en PSV te groot'
Woensdag, 1 augustus 2012 om 19:40
Feyenoord eindigde afgelopen seizoen op een tweede plaats, maar hoger zal de ploeg van Ronald Koeman komend seizoen niet eindigen. Dat is althans de verwachting van Martin van Geel. ''kampioen worden we niet''

Dus het slaat echt nergens op wat je zegt.

1 augustus 2012 om 22:41

Of jij moet beter lezen want scet zegt: ''plek vijf is het meest haalbare''. En deze selectie kan meedoen om prijzen. Kan je alleen prijzen winnen door middel van 1e te eindigen?

1 augustus 2012 om 22:48

Waar heb jij het over... Hij zegt toch zelf
''maar geloof dat ze in Rotterdam Zuid nu denken meteen weer mee te doen om de prijzen.''

of hebt ik dat ook verkeerd gelezen??

Edit: als ik naar je reactie kijk... dan begin ik te geloven dat je niet helemaal weet waar dit over gaat.

1 augustus 2012 om 19:56

@scet. Van Geel zegt juist dat kampioenschap er Niet inzit. Waar zie jij staan dat hij denkt dat er om de prijzen wordt meegedaan?

1 augustus 2012 om 20:05

Scet,

je bent op 1 gekomen, leest slecht of je hebt überhaupt de tekst niet gelezen en inhoudelijk vertel je niks, gefeliciteerd met je 1e plaats.

On;
Natuurlijk weten we dat we met deze selectie niet voor het kampioenschap gaan, maar ik sluit niets uit. Zolang Feyenoord de top blijft volgen en ze niet uit 't oog verliest en de kleine wedstrijden wel weet te winnen, de grote wedstrijden niet verliest, dan kunnen we een mooi seizoen tegemoet gaan.

Feyenoord controleerde de wedstrijd ook tegen Kiev tot aan de 60e minuut, Kiev had een doelpunt nodig om aan hun normale niveau te komen, een compliment voor Feyenoord, dus waarom zouden ze dat niet kunnen tegen een Psv, Ajax of Twente?

Een Europese plek daar ben ik tevreden mee, maar alles daarboven en weer een spannend seizoen, daar teken ik natuurlijk voor, dat is alleen maar goed voor 't Nederlands voetbal.

Niets is sterker dan dat ene Woord....

1 augustus 2012 om 20:20

Of jullie lezen slecht!!? Hij zegt toch nergens dat ze het bij Feyenoord zeggen of wel?? Hij zegt ze denken in R'dam Zuid....... Misschien bedoelt hij daar wel de supporters mee en daar ben ik het wel mee eens want een groot gedeelte van de supporters gaat er wel even vanuit dat ze weer makkelijk mee gaan draaien bovenin.

1 augustus 2012 om 20:23

Onzin, een klein gedeelte gaat er vanuit, de meeste supporters hopen er slechts op. Lees de Feyenoord-gerelateerde fora zou ik zeggen, wellicht dat je dan een objectiever beeld krijgt.

1 augustus 2012 om 20:24

Jij bent ook de grappigste thuis of niet? Helemaal niemand denkt dat wij maar zo even bovenin mee zullen draaien. Met een top 5 zijn we blij, net als vorig jaar. Ik weet niet of jij dat onder hoog verstaat?

21,5 jaar. So dat is wel extreem jong ja

Gelukkig zegt leeftijd niet altijd alles en gaat Feyenoord dit seizoen gewoon weer knallen. Misschien komt Guidetti er ook weer bij en dan is de selectie enigzins toch compleet lijkt mij.

1 augustus 2012 om 20:50

Hoop voor Feyenoord dat de talenten op gaan staan, want schat de selectie toch iets te jong in. Vorig jaar stegen ze boven zichzelf uit en speelden ze heel goed. Nu zijn de belangrijkste spelers vertrokken dus ben benieuwd wat het gaat worden.

Schat Ajax, PSV en Twente momenteel wat hoger in. Misschien kan van Geel nog een goede speler aantrekken met wat ervaring.

Gezien het gegeven dat Feyenoord vorige jaar tweede is geworden moet de ploeg in mijn ogen, mits ze doorgegroeid zijn, mee kunnen doen om het kampioenschap. Ik begrijp de bescheidenheid, en vind dat ook heel verstandig, maar herijkt me toch logisch dat ze met een schuin oog omhoog kijken. Ik heb in ieder geval zin in het nieuwe seizoen!

1 augustus 2012 om 20:04

Kijk eens wat voor een geweldige spelers ze zijn kwijt geraakt!!

Ron Vlaar, John Guidetti, Otman Bakkal en Karim El Ahmadi die vervang je niet zomaar!

Ik denk dat ze héél blij mogen zijn als ze derde worden maar ze kunnen net zo goed achtste worden met dit elftal. Vorig jaar was gewoon boven hun kunnen een plaats bij de eerste 4 zou gewoon geweldig zijn voor komend seizoen!

1 augustus 2012 om 20:12

Guidetti komt misschien nog terug
Vlaar is te vervangen
Voor Bakkal en El ahmadi zijn vormer goossens en immers gekomen, ook geen misselijke spelers natuurlijk!
Feyenoord kan het best nog eens goed gaan doen hoor, maar Guidetti erbij is wel heel prettig dan!
Misschien een ervaren leider in het veld erbij, maar het zal heus goedkomen met Feyenoord!

1 augustus 2012 om 21:20

Vergeet ook niet dat Feyenoord dit seizoen wel in Europa speelt tegenover vorig seizoen niet. Als je kijkt naar de prestaties van de teams vorig jaar, kun je zien dat er veel punten gemorst zijn in de weekenden die volgden op de internationale wedstrijden. Het is een zware belasting die bovendien een brede selectie behoeft. Ook niet echt een punt waarin Feyenoord uitblinkt. En dat heeft met de begroting te maken. Realisme lijkt me dus op z'n plaats.

2 augustus 2012 om 07:49

Kwalitiatief misschien de basis niet zo goed als vorig seizoen, maar de selectie is er wel breder op geworden.

We zullen zien wat er gebeurt. Van Geel tovert nog wel een verrassing uit den hoge hoed denk ik/ hoop ik.

1 augustus 2012 om 20:53

Die bescheidenheid is wel ergens op gebaseerd. Ze zijn hun belangrijkste spelers kwijtgeraakt en de concurrentie heeft zich goed versterkt of zijn niet verzwakt. Schat de selecties van zowel Ajax, PSV als Twente veel hoger in en de 4e plaats is denk ik het maximaal haalbare.
Maar wie weet kunnen ze weer voor een stunt zorgen.

1 augustus 2012 om 22:27

Ze hebben wel heel veel kwaliteit ingeleverd en ze zijn vorig seizoen echt boven zichzelf uitgestegen. Verwacht dit seizoen Feyenoord op plaats vier. Ajax, Psv en Twente schat ik momenteel wat hoger in.

Begroting staat in schril contrast met de prestatie die je op het veld toont. Ajax en PSV kunnen misschien wel betere spelers aantrekken maar Twente heeft bewezen met een lagere begroting dan Ajax ook kampioen te kunnen worden

wat boeien deze uitspraken. BVB zegt dat ze voor CL voetbal gaan terwijl iedereen weet dat ze favoriet zijn voor het kampioenschap. Feyenoord kan ook meedoen om het kampioenschap. Wel zijn Ajax en PSV de favorieten.

1 augustus 2012 om 19:51

Heeft ajax een sterkere selectie als ons dan?

1 augustus 2012 om 19:55

Nee, maar dat is ook niet relevant. Ajax is 2 keer kampioen geworden, heeft een betere trainer, betere jeugd en gaat nog een grote aankoop doen denk ik. Je hoeft niet de beste selectie hebben om kampioen te worden. Ajax en Feyenoord denken aan de langere termijn door veel jeugd de kans te geven. Jammer genoeg doen PSV en Twente dat niet.

1 augustus 2012 om 19:58

Ook al doen ze een grote aankoop het vertrek van de beste speler van de eredivisie (vertonghen) is heel moeilijk op te vangen, daarom schat ik ajax lager in als afgelopen jaar.

1 augustus 2012 om 20:01

Hun hele voorhoede was vorig jaar geblesseerd. Nog bleven ze winnen. Dat gaan ze ook zonder Vertonghen doen. Er zijn altijd weer andere spelers die opstaan.

1 augustus 2012 om 20:05

@fctleon

Dat zei je zeker ook over Twente toen Ruiz die jullie volledig kampioen maakte vertrok en jullie het jaar daarop pas op de laatste speeldag de titel weggaven?

1 augustus 2012 om 20:06

Noem jij eens een paar spelers die opstaan naast Siem de Jong dan?

1 augustus 2012 om 20:08

@ajaxwatcher

Uhh.... Ruiz was het seizoen daarop ook nog bij Twente....

1 augustus 2012 om 20:23

@ Fctleon

Daarintegen misste we van oktober tot april wel Sigthorsson, Boerrigter, Sulliej, Boilessen en Enoh langdurig en waren jongens als Van de Wiel, Janssen, Alderweireld, De Jong ook een langere periode uitgeschakeld. Die zijn er nu vrijwel allemaal bij vanaf het begin...en hopelijk blijven ze dat ook.

Toch wel mooi dat nu volgens bijna iedere bezoeker (geen Ajacieden) op VZ het gemis van Vertonghen enorm zal zijn terwijl een paar maanden geleden het overgrote deel nog zei dat hij er niks van bakte en het een overgewaardeerde verdediger was.
Volgens mij werden we overigens ook gewoon 2x kampioen nadat Suarez vertrok. Daar was Ajax toen toch volledig van afhankelijk volgens iedereen?

1 augustus 2012 om 20:45

Ajacied777

Ik heb dat ook gezegd. Vertonghen is ook een fantastische verdediger. Maar je gaat me niet zeggen dat je hem op de laatste drie maanden na goed vond spelen? Hij speelde erg nonchalant, bijna ongeïnteresseerd in de eerste helft van het seizoen, vond je ook niet?

Tekenend voorbeeld was zijn sliding tegen Guidetti waar die penalty uit voort kwam. Schwalbe of niet kun je over discussiëren. Feit is dat hij een sliding van achteren inzette in de 16. Dat geeft twee dingen aan. 1: Hij was te laat (anders kom je van de zijkant) en dat is bij Guidetti al vrij uniek want dat is niet de snelste voetballer ter wereld en 2 hij was niet geconcentreerd bezig.

2 augustus 2012 om 12:36

kwa team vind ik feyenoord op dit moment beter dan az en twente.de spelers zijn weer een jaar verder en kan beter worden .ajax vind ik meevallen kwa selectie en psv is de favoriet.
sommige vergeten dat voetbal een teamsport is .het kan zo zijn dat psv geen team word en bv feyenoord wel

Het zou wel heel gaaf zijn als ze mee kunnen doen om de titel natuurlijk, maar ze zijn in de as gewoon drie spelers kwijt, waarvan je moet afwachten hoe de vervangers het doen. Feyenoord heeft naar de mogelijkheden goede spelers gehaald. Als ze Guidetti toch nog kunnen huren zie ik ze zeker lang meedoen, al schat ik Ajax PSV en in mindere mate hoger in.

Feyenoord moet inderdaad niet de competitie beginnen met het idee dat ze kampioen gaan worden.
Dat zou ook geen juist signaal zijn naar de supporters.

Het beste zou zijn om de focus te leggen op een goed begin van de competitie, dan sta je automatisch bij de eerste 6/7. Vanuit daar kunnen ze dan doorgaan met een mooie reeks neer te zetten en als ze blijven winnen is alles mogelijk.

1 augustus 2012 om 19:59

@setto Een goed begin van de competitie is zeker heel belangrijk?????
Toen Feyenoord protesteerde tegen zoveel uitwedstrijden in het begin, maakte dit niets uit volgens velen.
Zeven van de elf wedstrijden uit is geen makkelijk begin. Met zo'n jonge groep betekent dat zeker puntenverlies. Je kan dus een goede start redelijker wijs vergeten.

1 augustus 2012 om 22:28

Moet Feyenoord dan de eerste wedstrijd expres verliezen of niet met grote uitslagen winnen?

Als je na vorig jaar kijkt, dan hoef begroting niets uit te maken.

tja, je bent met Vlaar, El Ahmadi en Guidetti je hele as kwijt als Feyenoord zijnde. Dan heb je daarvoor natuurlijk wel vervangers staan o.a. Vormer, maar die zullen toch echt niet hetzelfde kunnen brengen. Feyenoord zal dit jaar vast en zeker een plaatsje in de top 5 kunnen bemachtigen denk ik zelf, maar kampioen worden? Lijkt me sterk.. maar alles is mogelijk natuurlijk! ;

2 augustus 2012 om 12:38

die marokaan liep veel en bij balverlies jaagde hij .maar vormer is een speler die een man vrijzet en een goed inzicht heb

Als Feyenoord maar bovenin kan meedoen is het al goed genoeg daar, ze kunnen natuurlijk niet het stuntje van vorige jaar herhalen ze hebben een bijna een hele nieuwe elftal bij elkaar. Ze hebben zeker iemand nodig met ervaring alleen met die 4 ton kun je die niet aantrekken.

Nu is iedereen het er over eens dat een plek bij de eerste 5 een goed resultaat is met deze selectie.
Maar als Feyenoord een wedstrijd verliest in de komende competitie valt de hele pers over ze heen. Ook hier zullen ze dan afgeslacht worden.

Psv en Twente lopen mijlenver voor. Ajax en Az volgen deze 2, daarnaast is Feyenoord veel kwaliteit kwijtgeraakt helaas, vond gisteravond al opvallend hoe matig en ongeinspireerd Kiev speelde.
Na de 0-1 gaven ze pas gas en met een beetje pech was het 4-1 geworden.

2 augustus 2012 om 16:42

Twente mijlen ver voor op Ajax? lijkt me niet echt realiteit. PSV en Ajax mijlen ver op Twente en AZ waar feyenoord inmiddels ook al op de deur begint te kloppen.

En zou het te maken kunnen hebben dat Jan Maat geblesseerd was geraakt waardoor leerdam 1 linie terug moest en Vilhena in moest vallen ipv dat Kiev aanzette?
Ben het met je eens dat na 1 uur spelen Kiev de betere ploeg werd en dat Feyenoord ook tegen een 3 - 1 had kunnen aanlopen. Maar het eerste uur werd de wedstrijd toch gecontroleerd door Feyenoord. Iets wat mij positief heeft verrast want eigenlijk zou Feyenoord geen schijn van kans mogen maken tegen Kiev.

Ik denk dat Feyenoord zeker bij de eerste 5 kan eindigen. Verlopig moeten ze proberen om deze talentvolle jongens die ze beweren te hebben proberen vast te leggen. Ervaring in de Europa League op laten doen en zo verder te bouwen aan het elftal. Feit is wel dat Feyenoord veel ervaring heeft moeten inleveren en natuurlijk ook doelpunten. Kijkend naar de afgelopen seizoenen is in het Nederlands voetbal tegenwoordig van alles mogelijk.

Ajax en PSV Zijn de titelkandidaten in mijn ogen, waar van Feyenoord & FC Twente outsider. Niemand had verwacht dat Feyenoord vorig seizoen 2e zou worden, waarom zou het nu niet lukken. We zullen het zien!

1 augustus 2012 om 20:20

Waarom twente een outsider? Met chadli luc tadic fer douglas en let op mijn woorden de grote verrassing van het seizoen gutierrez en vlak daarachter nog schilder en bjelland heb je gewoon de betere spelers van de eredivisie. Zeg niet de besten maar volgens mij doen wij niks onder qua selectie voor ajax en psv. Feyenoord waar het hier om gaat heeft mi. teveel ingeleverd.

1 augustus 2012 om 20:29

Bjelland heb jij nog nooit ziet spelen en die noem jij de betere spelers van de Eredivisie. Schilder is ook gewoon een matige voetballer die bij Ajax helemaal door het ijs is gezakt en bij Nac aardig speelde, maar ook niet zo erg uitblok. Chadli Fer en Douglas heb ik vorig jaar geen enkele keer positief op het veld gezien en waarom zouden die dan nu opeens tot de toppers van de Eredivisie horen? Nee Twente is nauwelijks verbeterd t.o.v. vorig jaar en ik denk zelfs minder, want met De Jong en John ben je gewoon je 2 beste spelers kwijt. Met alleen Tadic heb je daar iets met kwaliteit voor terug, maar heb je daarmee 25 doelpunten en 20 assists voor terug? Nee.

1 augustus 2012 om 21:08

Bjelland is gewoon een hele goede verdediger. Schilder kan dan wel door het ijs zijn gezakt bij ajax , weet zeker wat ik nu van hem zie dat hij 10 keer beter is dan in zijn ajax tijd. Chadli is helemaal weer terug. Speelt ook weer op links en is weer op zijn nivo van 2 jaar terug. Douglas had idd een rot seizoen maar iedereen weet wat voor een klasse voetballer het is dus als hij die vorm weer terug krijgt blijft het 1 van de betere verdediger van de eredivisie. DE jong is een aderlating maar heb veel vertrouwen in luc en evt bulykin. John was goed de eerste helft van de comp. De 2de helft was hij stuk minder . Tadic behoort gewoon tot de betere voetballer van de divisie en juist de man die we niet hadden vorig seizoen , een gast die pasjes kan geven en kan scoren uit een vrije trap. Gutierrez heb ik zien spelen tegen duisburg en je ziet meteen dat daar de kwaliteit van afdruipt. Vind ons niks slecht dan ajax en psv. Gaat gewoon tussen die 3. Zijn er echt op vooruit gegaan en vooral in de breedte. Janssen brama bulykin verhoek wisgerhof cornelisse kuiper op de bank.

Het zal mij benieuwen wat Feyenoord dit jaar kan brengen. Ze zijn een aantal belangrijke spelers kwijt geraakt hebben volgens mij vorig jaar echt op de toppen van hun kunnen gespeeld. Terecht en begrijpelijk dat Van Geel de verwachtingen wat tempert want het is niet reëel om hetzelfde (wonder?) te verwachten. Bovendien moet je bij Koeman ook altijd afwachten hoe het tweede jaar loopt want hij staat toch vooral bekend om het feit dat hij in kortere tijd het maximale uit een groep kan halen.

Met zo'n jonge selectie kan je tweede worden, maar ook net zo goed tiende.
Als het eenmaal tegenzit kunnen de koppies gaan hangen.
Echter moet er dan geen paniek uitbreken in Rotterdam-zuid, want er wordt daar fantastisch werk verricht, en daarmee doel ik voornamelijk op het financiële aspect.
Weer financieel gezond worden, dat is de grootste winst die Feyenoord kan boeken, je kan wel incidenteel bovenin meedoen, maar om echt om de prijzen mee te doen, zal men weer helemaal gezond moeten worden.
Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat Feyenoord weer de topclub van weleer wordt.

Groepsfase CL zou echt een zegen zijn. In één klap ben je van je rentedragende schulden af dan, en dan zou je volgend seizoen al volle bak mee kunnen draaien voor de schaal.

1 augustus 2012 om 21:26

Die zegen moet dan wel uit een klein wondertje voortkomen want er staat nogal iets op de weg naar deze groepsfase. Zelfs met het geweldige resultaat in Kiev wordt het nog een hele klus om de Oekraïners te omzeilen en als je naar de tweede helft hebt gekeken zul je daar niet optimistisch over kunnen zijn. En dan moet je daarna tegen een waarschijnlijk nog sterkere tegenstander.
Hoop doet leven en ik wil je die hoop niet ontzeggen. Maar erg realistisch is het niet.

1 augustus 2012 om 21:33

Daar heb je zeker gelijk in. In de wedstrijd van dinsdag heb ik nog wel vertrouwen eerlijk gezegd, maar daarna zullen we waarschijnlijk een nog sterkere tegenstander loten en zullen we geluk nodig hebben.

Ik gok een vierde of vijfde plek voor Feyenoord , Ajax , PSV en Twente schat ik hoger in.
Feyenoord gaat met AZ knokken om de 4de plaats denk ik

1 augustus 2012 om 20:57

Ik denk er hetzelfde over. Ajax, PSV en Twente hebben een sterke selectie en zullen om het kampioenschap strijden.
Bij AZ, Feyenoord en Vitesse is het nog even afwachten of er nog spelers komen en/of gaan. Denk dat deze drie clubs voor de 4e plaats gaan strijden.
Vitesse wil omhoog en heeft een redelijk team, en met een paar aankopen kunnen ze misschien meekomen. Feyenoord heeft een erg jong team. Als het meezit kan het allemaal goed gaan, maar als het tegenzit dan wordt het moeilijk.

Krijg je dit soort struisvogel uitspraken. Feyenoord heeft 2 voordelen, dat zijn de kuip en de 12e man. Het heeft niet allemaal met geld te maken, want Ajax zou dan ieder jaar kampioen worden, of in Duitsland Bayern, of in Spanje Real Madrid en dat gebeurt daar ook niet ieder jaar. Ze moeten bij Feyenoord een keer doorhebben dat het een topclub is en dat de naam en uitstraling ook wat doet met tegenstanders. Als je iedere keer maar roept dat het niet kan, gebeurt het ook nooit!! En Feyenoord heeft gewoon mooie vervangers gehaald voor de mensen die weg zijn gegaan!

1 augustus 2012 om 21:17

Tegenwoordig draait alles om geld! Van geschiedenis kun je niet vreten! Waarom denk jij dat geen 1 topspeler naar Feyenoord wilt? Puur omdat Feyenoord geen geld heeft. Spelers als Immers, Janmaat, Vormer en Goosens zijn middelmaat. Dit soort spelers zijn niet goed genoeg voor een topclub en nemen genoegen met een jaarsalaris van 3 a 4 ton. Een club als Feyenoord is voor deze spelers een mooie mogelijkheid omdat ze toch niet hogerop kunnen. Bij Psv, FC Twente en Ajax worden salarissen van 8 ton en meer betaald voor de topspelers.

Welkom in het moderne voetbal anno 2000!

1 augustus 2012 om 21:36

Dus het feit dat AZ en Twente kampioen werden en Ajax en PSV niet heeft alleen met geld te maken, terwijl Ajax en PSV het meeste geld hebben. Het heeft ook te maken met beleid en de juiste aankopen. Daarbij moet je hopen op 1 speler met exceptionele kwaliteiten die het verschil kan maken. En dat hoeven geen wereld toppers te zijn, maar als je het sterkste Team hebt, maak je al een grote kans om kampioen te worden. En dat heeft niet alleen met geld te maken, maar met een goed scoutingsapparaat.

Wat ik wel met je eens ben is dat teveel clubs zijn blijven hangen in het verleden, maar de afgelopen jaren in Europa hebben laten zien dat als je terug gaat naar je basis met een goed beleid, je gewoon mee kan doen bij de subtop van Europa. En van daaruit kan je bouwen naar de top! uiteindelijk is het, het kip of het ei verhaal: Als je veel wint, ontvang je meer geld en kan je meer uitgeven!
Of als je niet wint, ontvang je minder geld, minder uitgave!

1 augustus 2012 om 22:25

Incidenteel kun je succes boeken, maar op langer termijn draait het toch om geld. FC Twente werkt komend seizoen met een begroting van 50 miljoen, PSV 55 miljoen en Ajax 60 miljoen. Deze 3 clubs gaan gewoon weer uitmaken wie er kampioen van Nederland wordt. Natuurlijk zijn er andere clubs die ook mee kunnen gaan doen, maar uiteindelijk hebben de clubs met het meeste geld de beste spelers en de grootste selecties om blessures om te vangen.

Jammer genoeg draait het tegenwoordig alleen maar om geld. Als het niet zo was, dan konden we nog enig betekenis spelen in Europa door een prijs te pakken. Dat is tegenwoordig gewoon onmogelijk. Kwart finale EL zie FC Twente, PSV en AZ is op dit moment het hoogst haalbare voor een Nederlandse club. In de kwartfinale EL ontmoet je al snel tegenstanders als Benfica, Porto, A Madrid etc. Dit soort clubs werken met een budget van 100 tot 150 miljoen. Daar kunnen wij als Nederlandse clubs niet tegen op. Dat is gewoon de realiteit.

1 augustus 2012 om 22:48

Ik zou als twente supporter maar iets minder hoog van de toren blazen met de 6e plaats van vorig jaar in gedachten. "gewoon uitmaken wie er kampioen wordt" geldt voor ajax en psv, maar nog lang niet voor Twente. Deze omhooggevallen provincieclub moet zijn plaats nog steeds verdienen bij de vaderlandse topclubs Ajax, PSV en jawel, Feyenoord. Feyenoord is nog steeds meer topclub dan Twente ooit zal worden. Als straks de financiele perikelen helemaal achter de rug zijn zal van de Nederlandse spelers die de keuze krijgen om voor Feyenoord of Twente te voetballen 75% voor Feyenoord kiezen.
Helaas, maar het is niet anders.

2 augustus 2012 om 00:05

Welkom in het hedendaagse moderne voetbal. Van nostalgie kun je niet eten. Ooit van gehoord? Dat zien we toch bij o.a. Feyenoord, BMG en Nottingham Forest. Met alle respect voor Feyenoord, maar spelers kijken alleen naar geld. Of dacht je dat Fer en Castaignos liefde voor Feyenoord hebben, omdat de club in het verleden succesvol is geweest? Spelers hebben daar lak aan. Het is voor Feyenoorders moeilijk te accepteren.
Ze zullen er toch mee moeten leven, want het is toch niet anders.

Wat betreft FC Twente vorig seizoen. Nou Twente draaide een rampseizoen en nog deden ze bijna tot het eind mee om de titel. Verder ook nog 1/8 Europa League gehaald en trainer ontslagen. Bij Feyenoord en Heerenveen zat alles mee, geen Europese wedstrijden doordeweeks, geen blessures etc. Die zesde plaats zegt mij niet zoveel.

Een historie is allemaal leuk en aardig, maar dacht je dat een Feyenoord tegenwoordig nog een Europese beker pakt of een ander Nederlandse club? Dat is voorbij. Wat betreft toekomst, zal Feyenoord FC Twente niet zo snel meer inhalen. Nu is de begroting al een stuk hoger en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden als straks in 2015 het stadion is afgerond en er 45 duizend toeschouwers in kunnen. Elke speler zal dan kiezen voor geld en voor FC Twente ipv Feyenoord. Met de Kuip zie ik Feyenoord de komende jaren niet verder groeien in begroting.

2 augustus 2012 om 17:16

is twente dan zo goed?ze werden weggespeeld door jonkies van varkenoord.en die begroting stelt niks voor want toen feyenoord geen schulden had kwam die begroting ook boven de 50 mil en nog werden ze geen kampioen.je vergeet dat twente dalijk gewoon weer staat waar het hoort te staan .net wat munsterman zegt feyenoord word net als toen weer de grootste en de rijkste club .nu hebben ze nog een kleine schuld maar 43 miljoen is in 2 jaar weggewerkt door de vrienden van feyenoord

2 augustus 2012 om 17:23

niemand naar feyenoord? luc wilde ook maar mocht niet verhuurt worden en kopen kan feyenoord op dit moment nog niet.

spelers weten allemaal dat feyenoord binnen 2 jaar weer staat waar het hoort te staan vergeet dat nooit.

twente doet nu mee maar binnen 2 jaar is dat over

2 augustus 2012 om 17:26

spelers kiezen eerder voor feyenoord dan twente ,ze weten dat feyenoord weer terugkomt en willen dat mee maken.de kuip het legioen enz vinden de spelers prachtig ,kwa club stelt twente daar niks tegen over.twente heb niks gepresteerd als club om te zeggen we horen bij de top 3.

Feyenoord is er in de verdediging niet zwakker op geworden na het vertrek van vlaar en het aantrekken van een rechtsback. Middenveld is iets verzwakt maar niet veel. En in de spits hebben ze miss wel weer guidetti. Sterk elftal hoor.

De supporters zien dit anders toch echt als een mogelijkheid.

Volgens mij heeft FC Twente ook een veel hoger begroting dan Feyenoord. Twente werkt komend seizoen met een begroting van rond de 50 miljoen. Feyenoord komt daar lange na niet bij.

Als Feyenoord komend seizoen in het linker rijtje eindigt, hebben zij het gewoon fantastisch gedaan. Vergeet niet dat 4 dragende spelers bij Feyenoord weg zijn gegaan en middelmaat voor terug is gekomen. Dus een plek in het linker rijtje is een rreële doelstelling. Vorig seizoen zat alles mee bij Feyenoord. Dat geluk kun je niet elke jaar hebben.

1 augustus 2012 om 21:18

Vorig jaar hebben we jullie bij elkaar gekochte elftal tot 2 keer toe van de mat gespeeld dus ga hier aub niet spreken over geluk. We hebben het zelf afgedwongen met 15 selectiespelers die allemaal van de eigen jeugd kwamen. ja je hoort het goed 15 jeugdspelers !

1 augustus 2012 om 21:47

Bij voetbal hoort nou eenmaal geluk en vorig jaar zat bij Feyenoord gewoon alles mee. Daarnaast hebben ze geen Europese wedstrijden hoeven spelen en dus veel minder belastend. Ik moet het nog zien dit jaar met Feyenoord.

1 augustus 2012 om 22:08

Moet je na gaan, FC Twente draaide vorig jaar een dramatisch seizoen en deden bijna tot het einde mee om de titiel. Verder de 1/8 finale in Europa gehaald en trainer ontslagen. Bij Feyenoord zat alles mee, geen Europees voetbal, geen blessures en eindigen met een paar punten boven Twente. Dat zegt denk ik wel genoeg over Feyenoord. De concurrentie is dit seizoen veel sterker geworden, terwijl Feyenoord zwakker is geworden.

Met alle respect voor Feyenoord, vorig seizoen 2 keer van Twente gewonnen. Zijn we soms vergeten hoe Feyenoord de laatste jaren door FC Twente helemaal is zoek gespeeld? Word wakker en geef je niet al te veel hoop. Ik begrijp dat de verwachtingen heel hoog zijn, maar je moet ook realistisch blijven.

1 augustus 2012 om 22:23

Bij Feyenoord zat helemaal niet alles mee. Guidetti was ziek uit tegen Ajax en deed de laatste vijf wedstrijden helemaal niet mee. El Ahmadi is afweezig geweest vanwege de Afrika Cup, tegen NEC werd een buitenspel doelpunt onterecht goedgekeurd en tegen Ajax, RKC en Utrecht werden onnodig punten verspeeld. Of wat te denken van de 6-0 nederlaag tegen Groningen?

1 augustus 2012 om 22:53

He joh, die provincieclub van jou draait een paar jaar aardig mee (net als AZ) maar kop he, met Fer en Castaignos is een titel ook geen zekerheidje. Zoals al eerder gemeld, niet te hoog van de toren blazen in tukkerland, want dan val je diep!!!

2 augustus 2012 om 17:19

linker rijtje ,dit twente is niet veel beter dan feyenoord.feyenoord heb meer talent lopen waar ze de toekomst mee hebben.wat heb twente nou geprsteerd? 1 keer kampioen en gelijk gaan roepen twente is een topclub ?

het gaat tussen psv en ajax en feyenoord voor plek 3.

Ofschoon ze een gevaarlijke outsider zijn is het verstandig met zo'n jonge groep, eveneens Ajax nu ook is, de verwachtingen lager af te stemmen dan het werkelijke uitgangspunt....enkel om de druk op het team niet al te groot te laten worden zodat die jonge gasten durven te voetballen en durven risico's te nemen....anders verstarren ze en gaat het gebrek aan ervaring een grotere rol spelen.

ik denk dat een top 3-4 plaatsing een hele reeele mogelijkheid is gezien de kwaliteiten...zolang de koppies maar gefocussed blijven op het spelletje en niet op de druk van buitenaf.

We gaan nou toch niet de laffe underdog uithangen?

Wat was de plaats van fc twente ook alweer vorig jaar? oja 6e, het jaar erop? oja 2e hoezo topclub?

Hoeveel spelers bij het nederlands elftal? 00000000, hoeveel europese bekers gewonnen? 00

Hoeveel jeugdspelers die zijn door gebroken? welgeteld 1, stadion van fc twente? kleiner dan dat van ajax en feyenoord ga zo maar door je kan nog zo stoer doen als twente supporter je bent toch maar een klein clubje uit de provincie hoe patserig je ook wilt doen, presteer eerst maar jaren achter elkaar en win iets op europees niveau dan kun je komen praten,..feyenoord is de enig club in dit millennium die een europese cup heeft gewonnen........enne volgens mij moet twente ook geld beuren voor spelers hoor kijk naar john, de jong, janssen enz enz dus zoveel verschil zit er niet tussen feyenoord en fc twente

en voor alle twente supporters hier, als feyenoord middenmaat is waarom voetballen er dan 4 oud feyenoorders nu bij twente en wil twente nog een speler?? dan is je eigen ploeg met vier oud feyenoorders ook middenmaat lijkt me

1 augustus 2012 om 22:27

Twente wil graag met 10-0 verliezen van Psv.

2 augustus 2012 om 09:26

Feyenoord bestaat niet uit 4 spelers hoor, het kan best zijn dat de rest wel middelmaat is. Of wou je zeggen dat de selectie van Feyenoord net zo sterk is als die van Twente (op papier)?

(feyenoord kan alleen meedoen om de titel als de rest er dit jaar wederom een wanprestatie van maakt.
Een Ajax, Psv, Twente ne ook AZ dat een beetje normaal doet eindigt hoger dan Feyenoord.
Tot mijn spijt moet ik typen dat PSV ook al 4 jaar ver onder de maat presteert

1 augustus 2012 om 23:19

Je reactie slaat nergens op. Is PSV dan misschien niet minder goed als men denkt als ze al 4 jaar "ondermaats" presteren. Eigenlijk zeg je hiermee dat men PSV overschat.
Daarbij is het altijd zo dat clubs profiteren van misstappen van anderen, de kunst is om zelf minder misstappen te maken.

Tja feyenoord heeft gewoon heel veel ingeleverd op het gebied van kwaliteit. Maar wie had vorig jaar verwacht dat ze 2e zouden worden? Ik acht het niet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk. Maar feyenoord moet nu lekker Jeugd laten doorkomen waar ze al goed mee begonnen zijn en dan door bouwen. En dan komt er binnenkort weer een echte klassieker. Ik kijk er nu al naar uit, wel MET publiek graag.

@mazu, jij bent denk ik een jonger mannetje zonder ervaring, maar dat is oke, iedereen mag zijn mening hebben. Het draait echter wel om geld en dat heeft Feyenoord niet en de tukkers wel, hoe kom je aan geld? juist, zal je een voorbeeldje geven, wie zijn de hoofdaannemers op de maasvlakte, bedrijven uit tukkerland met als Wessels-volker Stevin als koploper, en waar zit het moederbedrijf? snap je hem?
Wens Feyenoord wel alle succes verder!

Wat een onzin. Als PSV en Ajax vanwege de begroting Feyenoord van de eerste plek afhouden, dan zou het maximale haalbare dus de derde plaats zijn. Begroting hoeft weinig te zeggen in het voetbal, dat bewijst PSV nu al een aantal jaren. Dus Feyenoord maakt wel degelijk een goede kans (:

Met een goede spits als Guidetti moet de 3e plek voor Feyenoord mogelijk zijn!

Mulder
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Nelom
Clasie
Vormer
Singh/TdV
Schaken/Ella
Guidetti
Cissé

voorlopig moeten er eerst nog maar eens 34 wedstrijden gespeeld worden.. pas dan zal duidelijk worden wat wel of niet haalbaar is voor feyenoord.. de bal is nog steeds rond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren