Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal maakt eerste voorselectie Oranje bekend

Laatste update:

Louis van Gaal heeft woensdag zijn eerste (voorlopige) selectie als bondscoach van het Nederlands elftal kenbaar gemaakt. Opvallendste namen zijn die van Feyenoorder Jordy Clasie, VfL Wolfsburg-spits Bas Dost en Ajacied Ricardo van Rhijn. In vergelijking met de spelersgroep die deelnam aan het EK in Polen en Oekraïne ontbreken enkel Mark van Bommel en Wilfred Bouma.

/

Daarmee lijkt Van Gaal dus voorlopig dezelfde koers te blijven varen als zijn voorganger Bert van Marwijk. Naast het eerder genoemde drietal krijgen echter ook Vurnon Anita (Ajax), Urby Emanuelson (AC Milan), Ola John (Benfica), Siem de Jong (Ajax), Nick Viergever (AZ) en Stefan de Vrij (Feyenoord) ) de kans om zich (wederom) te tonen. Ruim voor de oefenwedstrijd tegen België op 15 augustus zal Van Gaal zijn selectie echter nog inkrimpen.

Doel van de nieuwe keuzeheer en zijn staf is een elftal samen te stellen dat de kwalificatiefase overleeft en zich plaatst voor het WK van 2014 in Brazilië. Oranje moet om dat te bewerkstelligen landen als Turkije, Hongarije en Roemenië achter zich zien te houden in de groep. Ook Estland en Andorra dienen als tegenstander.

Voorlopige selectie:

Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Sporting Portugal), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ricardo van Rhijn (Ajax), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Jordy Clasie (Feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur),

Aanval: Bas Dost (VfL Wolfsburg), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (Benfica), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Kun jij je vinden in de selectie van Louis van Gaal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou Joris Mathijssen en Dirk Kuijt niet selecteren hun tijd is voorbij tijd voor nieuwe jongens. Wel mooi dat Clasie eindelijk is geselecteerd voor de voorselectie speelt goeie wedstrijden voor Feyenoord. De selectie is nauwelijks veranderd met die van van Marwijk. Van der Vaart kan maar 70 minuten voetballen ik zie niet in wat hij nog kan toevoegen. Van Gaal zal echt moeten gaan verjongen de jonkies verdienen meer kans dan de oudjes die het hebben laten liggen de afgelopen EK.

Doel
Tim Krul (newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (swansea City).

Verdediging
Khalid Boulahrouz (sporting Lissabon), John Heitinga (everton), Joris Mathijsen (málaga), Ron Vlaar (aston Villa), Gregory van der Wiel (ajax), Jetro Willems (psv), Ricardo van Rhijn (ajax), Nick Viergever (az) en Stefan de Vrij (feyenoord).

Middenveld
Nigel de Jong (manchester City), Stijn Schaars (sporting Lissabon), Wesley Sneijder (internazionale), Kevin Strootman (psv), Rafael van der Vaart (tottenham Hotspur), Vurnon Anita (ajax), Jordy Clasie (feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Siem de Jong (ajax), Adam Maher (az).

Aanval
Ibrahim Afellay (barcelona), Klaas-jan Huntelaar (schalke 04), Luuk de Jong (borussia Monchengladbach), Dirk Kuijt (fenerbahce), Luciano Narsingh (psv), Robin van Persie (arsenal), Arjen Robben (bayern München), Bas Dost (vfl Wolfsburg), Ola John (benfica), Jeremain Lens (psv).

1 augustus 2012 om 14:35

Mathijsen heb je gelijk in,maar Dirk Kuyt is wel een motor in het team! Die jongen werkt hard en hoop dat hij aankomend seizoen weer wat kan laten zien!

1 augustus 2012 om 14:45

Kuyt is er op zich wel goed om bij te hebben, maar ik heb liever van Wolfswinkel met het oog op de toekomst. Ik denk dat Kuyt niet veel kans heeft namelijk om erbij te zijn op het WK over 2 jaar.

1 augustus 2012 om 15:03

Ik snap ook niet waarom Kuyt erbij zit. Van Gaal kennende zal die wel met echte buitenspelers op de flanken willen spelen en Kuyt is alles behalve een typische buitenspeler.

1 augustus 2012 om 15:03

kuyt werkt als een paard, maar veel helpt dat niet. ik denk dat je inderdaad beter van wolfswinkel erbij had kunnen doen.

1 augustus 2012 om 15:05

Ga toch weg. Kuyt is over de hill. Prima werker en nagenoeg altijd nuttig geweest, maar er zijn veel betere alternatieven nu.

1 augustus 2012 om 15:20

Wat moet je met Van Wolfswinkel, Van Persie, De Jong, Huntelaar en Dost dan? Dat zijn 5 centrumspitsen, lijkt je dat ook niet iets te veel van het goede.

1 augustus 2012 om 15:57

Dost en Luuk moeten het nog waarmaken in Duitsland. Ricky heeft zich al bewezen in Portugal en kwam heel ver in Europa met Sporting.

1 augustus 2012 om 15:58

Ik denk dat je als coach toch even wilt zien hoe deze groep zich gedraagd. Al is 't alleen maar om een beeld te krijgen van evt. conflicten die er spelen, status in de groep en fitheid. Met die informatie kun je altijd weer je voordeel doen in de toekomst.

Van daaruit zal hij met de tijd echt wel gaan doorselecteren. Je moet je uiteindelijk toch kwalificeren voor 't WK alvorens al te denken in "over 2 jaar".

Al denk ik ook dat Kuyt en Matthijsen de komende periode op een bepaald punt gaan afvallen. Al weet je 't nooit. Als Matthijsen z'n blessures achter zich laat en weer echt fit wordt dan kan die nog van waarde zijn. Zoveel talent die zich al bewijst zit er nog niet achter.

1 augustus 2012 om 22:13

Ik hoop dat Elia zijn vorm weer oppakt bij werder bremen, zou ook wel in een hele nuttige speler kunnen zijn zeker voor het systeem wat van Gaal hoogstwaarschijnlijk gaat hanteren.

1 augustus 2012 om 14:36

Prima voorselectie Van Gaal met Van Rhijn, Clasie, Dost, Viergever en De Vrij!

1 augustus 2012 om 15:22

Inderdaad Ajaxfandennis23, prima voorselectie!

Weet niet waarom iedereen meteen vraagtekens zet. Het is een voorselectie, dus laten we met z'n allen maar gaan oordelen als de echte selectie bekend is!

Enige kanttekening die ik heb is dat ik voor van Wolfswinkel had gekozen ipv Lens, maar ik had geen van beide meegenomen in mijn echte selectie. Ik ben het dus wel eens met van Gaal.

1 augustus 2012 om 15:28

Ik denk ook dat Van Gaal zelf gewoon wil zien hou de groep ervoor staat en op basis van gesprekken zal gaan toewerken naar een "vaste groep". Als hij ziet dat er spanningen zijn of dat sommige jongens niet met elkaar overweg kunnen dan grijpt hij in. Hij wil het echter eerst zelf zien en beoordelen. Lijkt me ook wel zo eerlijk naar iedereen toe dat hij niet gaat selecteren op basis van verhalen in de media.

1 augustus 2012 om 15:49

Klopt! Heb je helemaal gelijk in, iedereen moet de kans krijgen om aan de nieuwe bondscoach te laten zien wie die is en hoe die zich gedraagd.

Wat ik echter gezien heb op tv en na wat ik heb gehoord in de media denk ik dat er echter wel wat spelers zich moeten aanpassen, want anders mogen ze van mij gewoon vertrekken. Geen spelers is groter dan de club, maar een speler is al helemaal niet groter dan een heel land!!

1 augustus 2012 om 16:21

Klopt, snap zelf ook niet waarom Lens er in godsnaam bij zit, er zijn namelijk veel betere alternatieven voor die positie, maar we zullen zien hoe ie het gaat doen, zelfde als met Willems, maar de reden dat Willems (weer) bij Oranje zit is vanwege gebrek aan beter.

1 augustus 2012 om 18:04

Ben ik het niet mee eens. Lens zit in de voor dreiging in een bloedvorm. Speelt geweldig in de spits.
En Willems is gewoon een talent van dezelfde categorie als van Rijn?

Ik had zelf ook graag Bruno Martins indi, nuythink en van wolfswinkel gezien maar je kan natuurlijk niet iedereen meenemen(;!

1 augustus 2012 om 14:39

je geeft aan dat vd Vaart maar 70 min kan voetballen en dat je niet weet wat hij moet toevoegen. Maar je neemt hem wel mee in jou selectie?!

on.

Bijna de standaard selectie. Vind Clasie echt een goede voetballer. Die zou ik zeker zelf ook oproepen.

Denk ook dat er een idee achter zit om bijna dezelfde spelers op te roepen.
Veel praten zal het worden en dan kan hij met eigen ogen zien wie de rotte appels zijn die hij laat vallen en aan de hand daarvan zal hij wel gaan verjongen.

1 augustus 2012 om 14:42

Helemaal met je eens, Mathijssen en Kuyt hoeven van mij part niet meer opgeroepen te worden. We hebben betere opties die in potentie veel beter kunnen worden.

Voor de ervaring zou ik Heitinga er wel bijhouden. Wel mooi om al die talenten te zien, het is duidelijk dat Van Gaal dezelfde namen in gedachte heeft waar de meesten al voor opteerden nadat het EK was afgelopen.

1 augustus 2012 om 15:44

Precies,toen ik de selectie zag toen had ik meteen door dat Van Gaal wilt verjongen.

Ik hoop dat dit de opstelling word :
Spelers met uitroepteken basis
Spelers met vraagteken : Geen idee tussen wie ik moet kiezen.

Keep: Steek!
RB: Van Rhijn! - Vdw
RCV : De Vrij - Heitinga!
LCV : Vlaar - Bhoularouz!
LB : Urby ! - Willems

Rcvm: De Jong ! - Strootman
Lcvm : Clasie !- Maher
CAM : Sneijder !- Vdv

RV : Narsingh - Robben ??
LV : Affelay ! - John
SP : Hunterlaar/rvp/de Jong ??

4231

1 augustus 2012 om 15:55

Nu ik:

Keep: Steek!
RB: Van der Wiel! - Van Rijhn
Rcv: Heitinga! - Boulahrouz
Lcv: Viergever! - Vlaar
LB: Emanuelson! - Willems

Cvm: De Jong! - Anita
Ram: Afellay! - Maher
Lam: Sneijder! - Van der Vaart

RV: Robben! - Kuyt
LV: Narsingh! - John
SP: Van Persie! - Huntelaar

of

RV: Narsingh! - Robben
LV: John! - Kuyt
SP: Huntelaar/de jong?

1 augustus 2012 om 16:35

Zo wil ik 'em:

Keep: Steek!
RB: V.rhijn - V/D Wiel??
Rcv: Heitinga! - Boulahrouz
Lcv: Vlaar! - Mathijssen
LB: Emanuelson! - Büttner - Willems

Cvm: De Jong - Anita??
Ram: Kuyt! - Maher
Lam: V/D Vaart - Sneijder??

RV: Robben! - Affelay
LV: Narsingh - John??
SP: Huntelaar! - V.persie

1 augustus 2012 om 14:42

De spelers die jij opnoemt gaan in 2014 helemaal niks meer toevoegen idd maar hij is net bondscoach hij kan het natuurlijk niet maken om gerespecteerde spelers als Kuyt en Mathijssen opeens helemaal niet meer op te roepen, Geloof me op termijn vallen deze jongens toch wel af maar dit is zijn eerste selectie anders valt half nederland weer ove rhem heen als het mis gaat tegen bijv belgie.

1 augustus 2012 om 14:44

Jongens ik mis nog altijd Ryan Donk in de selectie Hij is de steunpilaar van Club Brugge, ik ben er heilig van overtuigd dat hij aankomende jaren van grotere waarde is dan een Mathijsen.

1 augustus 2012 om 14:49

Van Gaal wil denk ik in zijn 1e voorselectie nog niet al teveel veranderen, ik denk dat het dus nog gaat komen want 2 jaar is vrij lang en jongens als Mathijsen en Kuyt zullen er denk ik niet meer bij zijn dan.

1 augustus 2012 om 14:55

Ja precies, van Gaal heeft nog niet echt z'n werk kunnen doen en kent de spelers niet goed. Hij begint met de oude basis en zal van daaruit z'n eigen plannen gaan trekken. van Gaal heeft Donk overigens toch nog onder z'n hoede gehad bij AZ?

1 augustus 2012 om 15:01

In die periode hield Donk zich nog alleen samen met Waterman zich bezig met de vrouw van Demy de Zeeuw, dat was andere topsport...;-).

1 augustus 2012 om 14:56

Mathijssen en Kuyt? Er zijn juist andere spelers die op het Ek hebben laten zien dat ze het niveau niet meer of nog niet aankunnen. Zoals vd wiel, heitinga, willems.

1 augustus 2012 om 15:53

Ik zou ook Kuyt en Mathijssen thuis laten vooral Mathijssen kan het niet meer bijbenen.
Voor de toekomst hebben we wel potentiele goede verdedigers, maar voor veel is het nog iets te vroeg. Ik denk hierbij aan: van Rhijn, Willems, Gouweleeuw, v Dijk, Nuytinck, Dijks. Hopelijk kunnen een aantal van deze spelers echt doorbreken.

1 augustus 2012 om 16:18

Mathijssen moet inderdaad opdonderen, maar Kuyt is zeker nog wel goed genoeg, Kuyt presteert namelijk altijd wel, alleen had ie dit jaar bij Liverpool een rotjaar achter de rug vanwege een domme trainer, en daarom bestempelen veel mensen Kuyt als een speler die nu niet meer goed genoeg is voor Oranje, wat complete onzin is.

1 augustus 2012 om 16:43

Over het algemeen vind ik het wel een logische selectie. Op het EK is natuurlijk wel het eea gebeurd en als ik van Gaal was zou ik deze groep ook bij elkaar willen hebben om duidelijk inzicht te krijgen waar de pijnpunten zitten. Van daarui kan je gaan kijken of er mogelijkheden zijn dit weer in het gareel te krijgen of dat er spelers zijn die weigeren hun ego opzij te zetten voor het coillectief. In dat geval kan je keuzes gaan maken op basis van je eigen ondervindingen en van daaruit weer gaan bouwen. Het is te makkelijk om iedereen die op het EK vraagtekens achter zijn naam had daarvoor zonder te weten hoe de vork in de steel zit te slachtofferen. Het is natuurlijk ook weer typisch nederlands om oranje direct een stempel te geven na een mindere periode. Als het goed gaat zijn we de beste ( onzin) en als het slechtgaat is het een waardeloos afgeschreven zooitje ( ook onzin). Dit oranje heeft zeker nog een hele hoop potentie om een fantastisch WK te spelen. De kern is gewoon Top en er komen genoeg talenten aan. Ik denk zelfs dat er in potentie meer kwaliteit aanwezig is als de afgelopen 10 jaar het geval is geweest. Ga de spelers uit de selecties maar eens afzonderlijk vergelijken? Als van Gaal met zijn staf er wederom een eenheid van kan maken wat bij ieder team de basis van succes is dan denk ik dat we ons totaal geen zorgen hoeven te maken over dit oranje ! Alleen nog een middenvelder in zijn staf met aanzien ( R de Boer? Seedorf parttime? ) en een goede teammanager naast hem ( Marc Lammers? ) en we gaan wederom een mooie tijd tegemoed !

1 augustus 2012 om 17:49

Mag ik vragen wat van Rhijn gepresteerd heeft om NU AL opgeroepen te worden voor het Nederlands elftal? He team dat bestaat uit de beste Nederlandse voetballers?

1 augustus 2012 om 18:10

Wat vd vaart nog toe zou kunnen voegen? Dat heeft hij 90 minuten lang tegen Portugal laten zien ja, toen was hij de beste aan de zijde van Nederland deze jongen heeft gewoon vertrouwen nodig van een coach, en dan gaat hij dat terugbetalen, en over zijn fysiek hij heeft in 1 1/2 wedstrijden meer kilometer gelopen de bewierookte Sneijder in 3wedstrijden want als over een speler praat die niks toegevoegd heeft tijdens het EK dan is hij dat wel (en dat geld helemaal voor de grote van Persie) hebben jullie ook de dikke pens van Sneijder gezien tijdens zijn vakantie , een grote schande voor een zogenaamde topvoetballer maar daar hoor je weer niemand over het is altijd vd vaart, nou deze jongen is nog steeds een van de beste middenvelders van Europa, gaan jullie zijn statistieken maar eens opzoeken en vergelijk die maar eens met die van Sneijder, ik zal vast een voorzette geven over de laatste 2 seizoenen, Sneijder 14 wedstrijden bij Inter ( in 2 seizoenen hè hoe bedoelen julie fit) 6 goals en 7 assistent , VD Vaart 60 wedstrijden ( in de premier luegue toch wel iets zwaarder dan Serie À hoezo niet fit?) 28 goals en 19 assistent , ik word een schijtziek van het gebrek aan respect voor deze fantastische speler die zich altijd keurig gedraagt richting fans en pers, maar een hoop mensen baseert zijn mening op wat hij hoort die een paar idioten op tv roepen ((vooral bij VI ) ik daag iedereen uit om de wedstrijden van het EK nog eens te bekijken en dan een eerlijke mening te vormen.

Mooie nieuwe namen! Ben benieuwd hoe van Gaal 'het nieuwe Oranje' laat spelen.

Ik had alleen Mathijsen, Kuyt en Boulahrouz eruit gelaten.

1 augustus 2012 om 14:37

Inderdaad, die gasten voegen nu al te weinig toe en in 2014 is het helemaal vergane glorie. Geef die nieuwe gasten een kans.

1 augustus 2012 om 14:51

Inderdaad een goede selectie en geen verassingen. Boulahrouz en Mathijssen heb je denk ik nog wel nodig. Zijn toch ervaren verdedigers zo tussen al die jonge spelers.
Kuyt is een echte knokker, maar het is maar een voorselectie. Denk dat hij nog wel af gaat vallen.

1 augustus 2012 om 14:56

Ik snap niet waar, Ryan Donk, Erik Pieters en Elia zijn.
Die mogen ook wel in de voorselectie.

1 augustus 2012 om 14:58

Was Pieters alweer fit dan? Elia had ik er ook wel weer bij willen zien. Toch een international die een transfer heeft gemaakt om aan spelen toe te komen voor Oranje. Verdient net zoveel kans als Afellay in mijn ogen.

1 augustus 2012 om 15:02

Elia heeft een jaar niet gespeeld. Dat zal vast enige invloed hebben.

1 augustus 2012 om 15:04

Hij is nog niet helemaal fit, maar dan kan je hem wel in de voorselectie nemen.

Er ontbreken wel meerdere namen,
Wijnaldum, Van Wolfswinkel, Drenthe en Fer.

1 augustus 2012 om 15:07

Alsjeblieft geen Pieters. Donk en Elia zou kunnen.

1 augustus 2012 om 15:09

Ryan Donk een keer meenemen kan zeker geen kwaad, Pieters is nog niet fit genoeg en zal wedstrijdritme bij PSv moeten gaan opdoen en Elia heeft op dit moment geen recht van spreke, die moet maar eens een basisplaats gaan afdwingen en een goede serie wegzetten bij Werder. Ik zie Elia er tijdens de kwalificatie wel graag bijkomen.

1 augustus 2012 om 15:11

@peskens-psv, Erik Pieters is nog steeds geblesseerd, vorige week mocht eindelijk zijn gips eraf. Elia, zit vaker op de tribune dan op de bank.

Ryan Donk volg ik niet echt kan ik weinig over zeggen.

1 augustus 2012 om 15:11

@peskens:

Wijnaldum en Fer hebben minder gepresteerd dan de middenvelders die nu in de selectie zitten. En na Huntelaar, Van Persie is er misschien maar plaats voor twee andere spitsen in de selectie en zijn de Jong en Dost verkozen boven van Wolfswinkel, kan gebeuren. Drenthe weet ik niet zo goed, zie hem nooit spelen.

1 augustus 2012 om 16:26

En jij weet niet waarom Erik Pieters niet geselecteerd is? En dat noemt zich een PSV supporter...

Voorlopig is Pieters nog herstellende en zal hij pas over een paar maanden inzetbaar zijn.

Ik had oa. ook liever Donk gezien i.p.v. Mathijsen bijvoorbeeld. Donk is toch 1 van de sterkhouders bij Club Brugge en naar mijn mening doet hij niet onder voor een Viergever.

1 augustus 2012 om 16:29

Ken je feiten toch beter man. Sinds een paar dagen is het gips er af bij Pieters en mag hij weer langzaam beginnen met trainen, met speciale schoenen nog wel. Kortom ; Het zal nog een poos gaan duren voordat hij zijn rentree kan maken, en nog langer om topfit te zijn zodat hij geselecteerd kan worden voor het Nederlands elftal.

1 augustus 2012 om 14:56

Ja ik ook. Maar goed dan kan van Gaal met eigen ogen zien dat Kuyt geen aanvaller meer is maar een middenvelder. En totaal geen techniek heeft.

1 augustus 2012 om 16:45

en ik mis Douglas eigenlijk wel ! Had wel verwacht dat hij kon laten zien wat hij kan !

Zozo hij haalt de jonkies er bij! tot nu toe een goede stap richting de toekomst! Succes

1 augustus 2012 om 14:38

Hij doet niets anders dan Van Marwijk gedaan heeft; er staan eigenlijk geen verrassende en nieuwe namen in het lijstje

1 augustus 2012 om 14:43

Goh echt Dammie? Beter kijken want o.a. Dost zit er voor het eerst bij. Ik had alleen wel liever van Wolfswinkel gezien ipv Kuijt.

1 augustus 2012 om 14:45

viergever? van reijn? dost? ik weet niet hoor maar zijn al 3 namen die behoorlijk verrassent zijn te noemen

1 augustus 2012 om 14:47

Goh dus Dost en Clasie in een voorselectie zijn een wereld van verschil en een goede verjonging? Nou enig optimisme is hier zeker aanwezig....

1 augustus 2012 om 14:50

Dammie jij zegt dat er geen nieuwe namen in het lijstje staan dan moet je ook niet verontwaardigd reageren als we je verbeteren.

1 augustus 2012 om 14:52

gek he in een selectie van 32 terwijl een Ek selectie 23 man is....

1 augustus 2012 om 14:53

Vind het geen verrassende namen hoor. Had verwacht dat hij een aantal jonge spelers op zou roepen en dan zijn dat logische keuzes.

Verder gaat hij wel degelijk op de lijn van Van Marwijk verder. Vrijwel dezelfde selectie en ook van Marwijk haalde er regelmatig nieuwe spelers bij.

1 augustus 2012 om 14:57

@scrumpti0uz
Ik ben niet verontwaardigd maar ik snap het optimisme niet. Wat is er nu voor verjonging aan als je Clasie en Dost bij de selectie haalt en verder zo ongeveer de hele voorselectie van het EK ziet staan?

Edit
Zoals Braampie ook aangeeft, had ik wel wat grotere verassingen verwacht en had ik er opgerekend dat bijvoorbeeld Kuyt, Mathijssen en Boulahrouz zouden sneuvelen. Het was pas verrassend geweest als bijvoorbeeld Martens Indi in plaats van Mathijssen was geselecteerd (om maar een heel duidelijke verassing te noemen)

1 augustus 2012 om 14:58

Ik had Elia erbij gehaald voor Kuyt. Kuyt is geen aanvaller meer en Elia speelt gewoon bij zijn nieuwe club.

1 augustus 2012 om 15:04

mathijssen is echt niet goed meer voor dit niveau wat je wil nastreven met het nederlands elftal. Mensen er bij houden voor ervaring vind ik apart er zitten genoeg mensen met ervaring.

De vrij verbaasd mij niet.vind dat van der wiel het niet echt verdiend heb maarja wie heb je dan?
Dost en Ola John ook wel verrassend.
Ben benieuwd wie hij meeneem naar de wedstrijd.

Ik vind tijd voor verandering

1 augustus 2012 om 14:51

VDW verdient het meer dan Bouhlarouz vind ik hoor, heeft o.a. de leeftijd mee.

1 augustus 2012 om 15:01

ja Bouhlarouz had van mij ook niet gehoeven.
Maar van Rhijn is toch een prima back en zeker voor de toekomst??

1 augustus 2012 om 15:06

Van Rhijn moet het ook nog maar even bewijzen, iedereen gaat er nu al vanuit dat hij het gaat maken, maar laat hem eerst maar een heel seizoen goed presteren.

Logische selectie, want er zit wel een aardig verschil tussen deze spelers van de selectie en wat daar onder komt. Het gaat meer om de definitieve selectie en of daar nog wat aan veranderd gaat worden. Wel mooi dat Clasie een kans krijgt, want hij verdient het zeker en hij was afgelopen seizoen gewoon duidelijk de beste middenvelder van de Eredivisie. Dan verdien je zeker een kans in de selectie van Oranje.

1 augustus 2012 om 14:43

Daar ben ik als ajaxfan helemaal eens mee, geweldig hoe clasie speelt, hij werkt hard en doet er alles aan om voor het team klaar te staan. Daar houd ik wel van.
Zelfde insteling als kuyt, die wordt vaak bekritiseerd, maar het is een hard werkpaard en daat vergelijk ik clasie mee. Wilt dan wel eens zien als hij wat ouder is, hoe hij dan is.

1 augustus 2012 om 15:43

Clasie is nou niet echt met Kuyt te vergelijken hoor. Kuyt kan met alle respect niet voetballen, Clasie wel. Clasie kan natuurlijk fantastisch werken, maar vooral zijn voetballend vermogen staat buiten kijf. Zie bijvoorbeeld 3:30 in het filmpje. Hij heeft een inzicht om u tegen te zeggen en om Kuyt op dat gebied met Clasie te vergelijken is beledigend voor Jordy.

1 augustus 2012 om 18:24

Dan heb je niet goed gelezen, wat ik over kuyt schrijf, het is een werkpaard, die niet stopt, maar ook vindt ik hem wel goed, maar ieder zijn eigen mening of niet.

Hopelijk geeft hij een aantal talenten ook echt de kans in oefeninterlands en laat hij een gedeelte van de gevestgde orde thuis. Laat die jonge jongens het maar doen tegen Belgie.

We zullen toch moeten wachten wat de definitieve selectie brengt voor we er wat van kunnen zeggen. In deze voorselectie kan ik me wel vinden. Had zelf Kuyt niet meer opgeroepen, maar we zullen zien wat wie er af gaan vallen. Als Van Rhijn bij Ajax de strijd wint van VDW zie ik dat in het Nederlands elftal ook nog wel gebeuren.

1 augustus 2012 om 14:40

Kuyt speelt vanavond en volgende week al CL met fener.
Denk dat zijn prestatie in die wedstrijden een goede indicatie zullen geven of hij er wel of niet bij blijft.

Geen verassingen dus, zeker niet gezien de afvallers. Voorselectie zegt nog niet zo heel veel, het is meer een compliment naar de jongen jongens toe dat ze goed bezig zijn. Ik zie graag de volgende elf spelen

Krul
Boulahrouz
de Vrij
Matthijsen
Emanuelson
de Jong
Snijder
vd Vaart
Robben
Huntelaar
Elia
1 augustus 2012 om 14:39

Veel te aanvallend man! Bovendien zit Elia er niet bij.

1 augustus 2012 om 14:46

Elia zit niet eens in de voorselectie hé !

1 augustus 2012 om 14:49

Elia heeft ook geen ritme in zijn benen, de laatste 1,5 jaar heeft hij weinig tot niks laten zien. Als die jongen gaat werken is hij echt een van de gevaarlijkste buitenspelers van Nederland maar op dit moment eerst maar eens naar dat niveau toewerken. en hopelijk binnen 6 maanden zit hij erbij.

1 augustus 2012 om 17:07

Elia speelt zich nog wel in het Nederlands Elftal. Het is logisch dat hij er niet bij zit want hij heeft dit seizoen niet gepresteerd. Hij speelt nu bij Werder en daar is hij verzekerd van een basisplaats, de oefenpotjes gaan goed. Ik meen dat hij al wel paar keer had gescoord. Dus ik denk dat hij in de loop van het jaar wel geselecteerd zal worden.

1 augustus 2012 om 15:05

De Jong zou ik eruit laten, als je Siem bedoelt: Komt denk ik nog te kort voor Oranje. Voor Nigel: vind ik geen goede voetballer, altijd maar weer voorzichtige passjes terug.
Ik zou het zo proberen voor de oefeninterland tegen Turkije, maar als spelers als Robben topfit zijn moeten die er voor 'het echte werk' er natuurlijk wel in.
Vooral Anita zou ik er zeker in zetten, ook in de basis 11. Lost veel vuil werk op voor de verdediging, wat wel eens handig kan zijn bij dit team. Ook geeft hij vaak dubbele dekking als het nodig is.
Verder moeten we toch het talent eens de kans geven.

Stekelenburg
VD Wiel
Heitinga
Viergever
Willems
Strootman
Anita
Narsingh
Sneijder
VD Vaart?
Huntelaar
1 augustus 2012 om 15:18

Siem de Jong zal denk ik in de toekomst geen rol in Oranje spelen. Komt gewoon tekort.

Logisch een speler bij de selectie die nog geen eens basisplaats bij zijn club heeft

Goede zet over 2 jaar moet er een ander elftal staan. We kunnen nu beter doorgaan met jonkies.

Het is maar een voorselectie nog dus kan de namen matthijsen en kuyt dan begrijpen. Maar als je kijkt naar het aantal jonkies dat erbij zijn gekomen, mag je wel verwachten dat de oudjes plaats moeten maken dan.

Loop der tijd gaan er wel meer verrassingen komen dit is pas de 1e oefenwedstrijd van het jaar voor het NL elftal .

Geen Büttner! Hij zou toch niet nu ook al met Willems gaan spelen, heh?? Daar is het gewoon te vroeg voor. Maar daar is al genoeg over gesproken.

1 augustus 2012 om 14:40

En terecht; behalve dat je een discussie kan gaan voeren of Büttner goed genoeg is, heeft hij ook geen wedstrijden gespeeld en zit hij bij Jong-vitesse op dit moment.

1 augustus 2012 om 15:18

Hij speelt niet bij jong vitesse omdat hij niet genoeg kwaliteit heeft maar omdat hij afwachtende is op een transfer, dus dat heeft niets met oranje te maken.

Op 1 September speelt hij gewoon in de basis, van welk team dan ook.

1 augustus 2012 om 15:22

Aangezien we het over een wedstrijd op 15 augustus hebben, hebben we niets aan spelers die nu op de tribune zitten. Het feit dat het niets met zijn kwaliteit te maken heeft maar maar net een mogelijke transfer doet niet ter zaken. Enkel spelers die een basisplaats hebben bij hun club of exceptionele kwaliteiten hebben komen in aanmerking voor Oranje. En Büttner -met alle respect- heeft momenteel dus niets te zoeken in Oranje.

1 augustus 2012 om 14:57

Buttner speelt momenteel in het tweede en het is nog onzeker waar hij komend seizoen gaat spelen. Er zijn wel geruchten van clubs die interesse hebben, maar er is niks concreet.

Als hij eenmaal een club heeft gevonden en veel speelt, dan wordt hij zeker weer opgeroepen. Want is een van de betere backs.

1 augustus 2012 om 14:58

Met jongens als willems, maher en van rhijn kun je wel toebouwen naar het wk. het is niet verkeerd om die jongens te laten spelen zodat ze er in 2014 echt klaar voor zijn, en ook al genoeg ervaring hebben.

1 augustus 2012 om 15:20

In 2014 is Willems pas 20, das nog steeds erg jong. Tuurlijk moet je na dit dramatische toernooi gaan bouwen aan een nieuw team, maar daar moet je ook niet in doorslaan. Pieter en Buttner zijn voor 2014 meer geschikt naar mijn mening.

1 augustus 2012 om 16:01

Tja, maar ehij is nu al wel beter dan buttner en het niveau van pieters naderend, en heeft meer internationale ervaring. Dus dan moet je niet zeggen dat hij te jong is. Van der wiel was in 2010 ook nohg erg jng, maar wel erg goed. Hij heeft dan waarschijnlijk al meer dan 100 wedstrijden gespeeld en als je hem de kans geeft in oranje ook al 20 interlands. 20 is echt niet te jong voor zo'n jongen.

1 augustus 2012 om 17:15

Tuurlijk gaat ie met Willems spelen. Speelt dusver een geweldige voorbereiding, als enige consistent topniveau. Is er klaar voor, en de beste linksback. Buttner mag er wel bij als backup. Maar speelt niet momenteel.

ik ben het bijna helemaal met van gaal eens, maar siem de jong vind ik zelfs aan dit ajax weinig toevoegen, laat staan aan het nederlands elftal

1 augustus 2012 om 14:50

Maar ik denk wel dat een type Siem de Jong handig kan zijn, sleuren, lopen overzicht houden. Hij kkomt te kort maar heeft wel de goede attitude. Hij zal uiteindelijk afvallen.

1 augustus 2012 om 15:19

Voor welke positie zou Siem dan in aanmerking komen?

1 augustus 2012 om 15:06

Hij is dan ook geen talent meer maar al lang een vaste belangrijke waarde in het team van ajax .

1 augustus 2012 om 15:08

Wie zegt dat hij een talent is? Siem heeft zich allang bewezen en heeft meer dan 3 leuke wedstrijden gespeeld. Hij was heel belangrijk in Sigthorssons absentie dus het klopt gewoon van geen kant als je stelt dat hij weinig toevoegt aan Ajax.

1 augustus 2012 om 15:25

@scrum

Als we op jouw manier geen redeneren hoort heel Ajax niet in Oranje thuis. Ben je de 2 luik in de competitie vergeten? Waar Fernandez Anita helemaal kapot speelde. Moet Fernandez dan in Oranje? Natuurlijk niet.

Maar op welke positie zou hij moeten komen dan?

In de spits? Daar zijn Dost, Rvw, Kjh, RvP en LdJ beter.
Op 10? Daar zijn Sneijder, Vdv, Maher en RvP beter.
Controlerende rol? Daar zijn Clasie, Maher, Strootman, De Jong, Janssen, Fer en Anita beter.

Dat Siem de aanvoerder van Ajax is, wil niet zeggen dat hij in Oranje thuishoort.

Dus zet die Ajax-bril maar even af, het is gewoon een goede voetballer die niet veel aan Ajax toevoegt.

1 augustus 2012 om 15:29

Luz ik reageer op johan waarin hij verkondigd dat Siem weinig toevoegt aan Ajax waarbij ik beargumenteer dat hij veel belangrijke doelpunten heeft gemaakt o.a. dus tegen Feyenoord en in de belangrijke laatste duels in de competitie de afgelopen 2 seizoenen. Jij brengt een hele andere onnodige discussie op gang.

1 augustus 2012 om 15:37

Verkeerd gelezen, sorry.

Maar goed, als ik De Boer was zou ik niet met De Jong in de basis spelen. Ik vind Janssen meer toevoegen dan de Jong. Mijn middenveld zou dan ook bestaan uit Anita, Eriksen en Janssen.

1 augustus 2012 om 14:59

Siem de Jong is aanvoerder geworden van Ajax, dus dat betekend dat het een belangrijke spelers is voor Ajax. Hij heeft het twee seizoen gewoon goed gedaan bij Ajax, dus wat moet die nog meer doen?
Vind het meer dan terecht dat hij in de voorselectie zit. Of die er uiteindelijk bij zal zitten is de vraag, want de concurrentie is wel groot.

1 augustus 2012 om 15:02

jij kijkt duidelijk de wedstrijden van ajax niet.
Siem doet het altijd goed en maakt zeer weinig fouten.

Mensen die dat zeggen zijn gewoon siem-haters

1 augustus 2012 om 15:04

Ik snap niet waarom veel mensen Siem de Jong zo "slecht" vinden.
Siem is een stille kracht, met een uitstekende techniek, die ook vaak op zeer belangrijke momenten scoort.

Ik vind Siem dan ook een uitstekende aanvallende middenvelder met voldoende scorend vermogen.

waarom Anita ?? sorry hoor maar die is toch wel de minste van alle middenvelders en zo'n jongen kun je niet op de linksback zetten want die kan nou eenmaal niet verdedigen snap die keuze niet. Verder goede samenstelling en goed dat De Vrij en Viergever geselecteerd zijn. Ook Clasie zie ik dat is ook positief.

1 augustus 2012 om 14:46

dan kijk je toch niet goed, hoe anita is gegroeit en dat zal van gaal ook wel gezien hebben en tevens is dit een voorselectie

1 augustus 2012 om 14:48

Waarom Anita? Heb jij het afgelopen voetbalseizoen niet meegekregen? Anita speelde het laatse halfjaar toch aardig goed. Heb jij betere verdedigende middenvelders dan?

1 augustus 2012 om 14:52

clasie, strootman, nigel de jong om maar wat te noemen

1 augustus 2012 om 14:55

Strootman was veel minder dan Anita afgelopen seizoen en ook Nigel, maar dat kwam mede door blessures.

1 augustus 2012 om 14:59

Anita beter dan Nigel de Jong? Hij heeft bij vlagen z'n waarde zeker bewezen bij City en ook op het EK was hij een van de weinige die wel z'n mannetje stond.

1 augustus 2012 om 14:59

Strootman, goede speler, maar na een redelijk begin is hij toch aardig weggezakt. Ging toch aardig mee in de neerwaartse spiraal. Clasie, aardige speler, maar ik vind hem gelijkwaardig. De Jong, ja betere VM.

1 augustus 2012 om 14:59

@johand010
Volgens mij vroeg hij om betere verdedigende middenvelders.

Van de drie namen die jij noemt is alleen Nigel de Jong beter dan Anita op die positie

1 augustus 2012 om 15:03

Anita speelde op het einde beter, maar strootman heeft veel meer kwaliteit, is jonger en heeft meer internationale ervaring. Ik zou anita er ook niet bij nemen. Verder is ook stijn schaars iets verder als anita, maar anita is een betere reserve linksback.

1 augustus 2012 om 15:04

@jogiknows
wil jij me nu gaan vertellen dat clasie en strootman op een andere positie spelen ofzo? dat zou ik dan toch zeer opmerkelijk vinden

1 augustus 2012 om 15:10

@ johand010

Clasie is minder als verdedigende middenvelder dan Anita, aanvallend misschien wel iets sterker

Strootman doet het bij PSV ook niet heel goed. Werd veel meer van verwacht. Dus wie daar echt beter van is, durf ik niet te zeggen.

De Jong bestaan geen twijfels over, dat is de beste die we hebben.

1 augustus 2012 om 15:13

Jefren ik heb er ook bij gemeld dat het over afgelopen seizoen ging?

Nigel speelde niet veel voor City omdat hij een paar blessuregevallen had en hij stelde ook in de pers de vraag of hij vaker aan de kant zat omdat hij niet wou bijtekenen.

Anita werd voor de 2e x achter elkaar met Ajax kampioen en speelde daar een hele belangrijke rol in aangezien veel steunpilaren uitvielen gedurende het seizoen. Newcastle heeft niet voor niks hun interesse in Pieters en Strootman verlegd naar Anita.

1 augustus 2012 om 15:16

ja maar bij de positie verdedigende middenvelder hoort nou eenmaal ook hoe goed je aan de bal bent, clasie is gewoon beter dan anita, heeft niks met mijn voorkeur te maken maar dat kan je toch gewoon zien. clasie was ook de na vertongen de beste speler van de eredivisie, anita kwam niet eens in de buurt. daar komt nog bij dat clasie twee jaar jonger is, en dus een groot talent

1 augustus 2012 om 15:18

Dat Strootman niet de kwaliteiten bezit zeg ik ook niet, maar hij heeft het afgelopen seizoen niet naar zijn kwaliteiten gespeeld. Voordeel voor hem is dat M. van Bommel hem dit seizoen de nodige kneepjes van het vak zal bijbrengen. In een 4-3-3 bij NL zeg ik vooralsnog dat een Nigel de Jong met daarachter Anita en Clasie en Strootman. .

1 augustus 2012 om 15:53

@ Psv!
In welk opzicht heeft strootman meer internationale ervaring.. Volgens mij heeft Anita gewoon de afgelopen 2 jaar CL gespeeld, Strootman mag dan mee zijn geweest ophet EK, maar daar heeft ie ook (vrijwel) niet gespeeld?
Daarnaast was Anita in het afgelopen seizoen een klasse beter en 1 van de sterkhouders van de landskampioen.. terecht opgeroepen dus!

1 augustus 2012 om 15:56

Er moet ook een bal veroveraar hebben en nu is dat de Jong, maar vindt Anita daar sterker in dan Clasie. En natuurlijk moet je ook een beetje mee kunnen voetballen, en dat kan Anita wel redelijk. Daarnaast hebben we genoeg middenvelder die goed kunnen voetballen en waar die bal gewoon naar toe moet.

1 augustus 2012 om 14:49

Jij hebt niet naar de tweede seizoenshelft van Ajax gekeken afgelopen seizoen? Anita was een hele belangrijke en vooral ook constante factor. Een speler die a la Nigel de Jong de gaten dicht loopt, maar daarnaast ook nog eens goed kan meevoetballen en bovendien iemand die al wat langer meeloopt dan bijvoorbeeld Clasie, hoe goed die laatstgenoemde het ook doet. Anita wordt nu belangrijk bij Ajax en zit in een fase van zijn carriere waarin hij zich kan ontwikkelen tot een speler die rijp is voor een stap naar het buitenland en wellicht dus ook in de toekomst zijn waarde kan hebben voor Oranje.

1 augustus 2012 om 14:56

Het boeit niets hoe lang iemand meeloopt, het gaat erom hoe goed iemand speelt, ook al speelt degene maar een seizoen op het hoogste niveau bijvoorbeeld.

1 augustus 2012 om 15:04

Mee eens, maar Anita speelt net zo goed op het hoogste niveau als Clasie en dat al een langere periode. Mijn punt is dus dat als Clasie een kans krijgt, dat ook zeker voor Anita moet gelden.

1 augustus 2012 om 15:11

Op dat punt ben ik het inderdaad met je eens hoor. Ben benieuwd of Clasie en Anita de voorselectie overleven. Van mij part mag Strootman wel afvallen.

1 augustus 2012 om 16:27

Dan is Ebecilio ook beter dan Erikssen, want die loopt ook al langer mee...

1 augustus 2012 om 16:26

Dan zitten er bij jou toch aardig wat steekjes los, Anita is een van de, zoniet dé beste verdedigende middenvelder van de Eredivisie, je haat jegens Ajax zit blijkbaar zeer diep, aangezien je wel commentaar hebt op de selectie van Anita, maar niet op die van Viergever, Viergever is namelijk nog lang niet Oranjewaardig, heeft zeker wel veel potentie, maar op dit moment hoort ie, net zoals Willems, nog niet thuis in Oranje.

ik ben tevreden met de huidige voorselectie, maar ik vind wel als robben weer zon grote mond heeft dat hij gewoon verbannen moet worden van nederlands elftal tot het einde van het WK van 2014

Clasie terecht erbij. Maher ipv Wijnaldum is enigzins discutabel. .

1 augustus 2012 om 14:54

Wijnaldum mocht onder Van Marwijk inderdaad nog weleens mee, maar nu dus niet meer. Hij moet dit seizoen echt stappen gaan maken, want anders komt hij zelfs bij PSV op de bank terecht.

En gelukkig zit Clasie er bij, hij speelde gister ook weer enorm sterk.

1 augustus 2012 om 14:57

Maher gaat veel spelen als hij blijft en het tegenovergestelde is dat bij Wijnaldum want Toivonen heeft wel degelijk de voorkeur denk ik bij Advocaat.

1 augustus 2012 om 15:21

Wijnaldum is het eeuwige talent die tot op heden toe de echte stap nog niet heeft weten te maken. Maher heeft het afgelopen seizoen gewoon veel beter gepresteerd dus is het terecht dat hij in de voorselectie zit.

Hier zie je de vakmanschap van louis. Mooie nieuwe jonge namen. En ik ben ook heel blij dat onze de vrij en classes geselecteerd zijn.

NL was overduidelijk aan wat vernieuwing toe, hopelijk kan van Gaal dit met zijn werkstijl brengen aangezien het er op lijkt dat het hetzelfde negatieve zooitje spelers is als van het EK.

Logische namen allemaal, de enige echte verassing vind ik van Rhijn maar aan VD Wiel heb je op dit moment ook niks, ongemotiveerde zoutzak is dat zeg....

Dit zou mijn definitieve selectie zijn, een paar veranderingen zoals Viergever, Clasie en Emanuelson, want zij verdienen het wel t.o.v een Boulahrouz en Strootman. Verder nog een beetje vasthouden aan de ervaren krachten en langzaam maar zeker in de rest van de duels wat talenten erbij gooien.

Doel: Tim Krul (newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (swansea City)

Verdediging: John Heitinga (everton), Joris Mathijsen (málaga), Nick Viergever (az), Ron Vlaar (aston Villa), Stefan de Vrij (feyenoord), Gregory van der Wiel (ajax), Jetro Willems (psv)

Middenveld: Ibrahim Afellay (barcelona), , Jordy Clasie (feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (manchester City), , Stijn Schaars (sporting Portugal), Wesley Sneijder (internazionale), Rafael van der Vaart (tottenham Hotspur),

Aanval: Klaas-jan Huntelaar (schalke 04), , Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Dirk Kuyt (fenerbahçe), Luciano Narsingh (psv), Robin van Persie (arsenal) en Arjen Robben (bayern München).

1 augustus 2012 om 14:59

5 Cb's. Dat lijkt me een beetje teveel van het goede dus dan moet er 1 afvallen voor van Rhijn denk ik. Voor de rest ben ik het grootendeels wel mee eens.

Mis in dit rijtje toch wel de naam van Nuytinck zeker als je van Rhijn en de Vrij en Viergever selecteert.
Voor deze jongens doet Nuytinck echt niet onder.
En Mathijsen is toch wel passé

1 augustus 2012 om 14:42

Voor deze jongens doet Nuytinck dus wel onder. Hij mist gewoon wat snelheid en speelt ook op een lager niveau dan de jongens die je ervoor noemt. Bij een middenmoter moet je er echt met kop en schouders bovenuit steken wil je geselecteerd worden.

1 augustus 2012 om 14:44

@ Stefan25

Ben het met Jeroen F eens. Nuytinck is toch vooral fysiek. De jongens die jij noemt kunnen alledrie beter voetballen.

1 augustus 2012 om 15:01

Ik denk dat Viergever en de Vrij zich echt moeten laten zien in het trainingskamp of anders word het gewoon Douglas die na september geregeld word opgeroepen.

1 augustus 2012 om 16:41

Ik ben het met je eens want Joris komt op dit moment gewoon tekort voor Oranje en dat konden we tijdens het EK goed zien. Ik had in zijn plaats ook Nuytinck of Bruno Martins Indi laten selecteren.

Logische namen, mis misschien alleen van Wolfswinkel en anders zou ik het ook niet weten. Vindt het ook wel logisch dat hij de compete EK selectie nog bij deze selectie heeft zitten (m.u.v. de gestopte van Bommel en de echt te oude Bouma)

Ik had Robben, Mathijssen en Kuijt thuis gelaten. Hopelijk laten de jongelingen zich goed zien, Nederland kan wel wat nieuwe impulsen gebruiken.

1 augustus 2012 om 14:42

robben is te goed om thuis te laten!!

1 augustus 2012 om 14:52

Waarom Robben? Het is gewoon een wereldspeler en Van Gaal weet wel hoe hij zijn kwaliteiten het best kan benutten. Die andere twee had ik ook liever niet gezien.

1 augustus 2012 om 14:55

Ik vind dat Robben te voorspelbaar is, daarnaast vertraagt hij het spel alleen maar.

1 augustus 2012 om 14:57

Als je hem op rechts zet is hij inderdaad voorspelbaar en moet hij ook altijd naar zijn linker, daarom denk ik dat Van Gaal hem straks op links zet.

1 augustus 2012 om 15:03

Narsingh, John en Lens zijn juist voorspelbaar! Rennen rennen rennen, voorgeven, rennen rennen rennen. Zo gaat dat nou eenmaal met buitenspelers. Overigens hoeft voorspelbaar niet slecht te zijn.

ik had cillesen er wel bij verwacht!

1 augustus 2012 om 14:44

Waarom zou een reserve keeper van Ajax de voorkeur moeten krijgen boven de keepers van Swansea, Newcastle en AS Roma?

1 augustus 2012 om 14:46

misschien had die hem er bij gehaald voor later omdat het een oefenwedstrijd is

1 augustus 2012 om 14:53

Laat Cilissen eerst maar eens een basisplaats bij Ajax veroveren, dan komt hij pas in de picture. Tot die tijd maken Mulder en Vermeer bijvoorbeeld veel meer aanspraak op een voorselectie

1 augustus 2012 om 15:06

Krul, steek en vorm zijn veel beter. Cillisen moet eerst maar is de bais in bij ajax.

Niet echt verrassingen. Ook Mathijsen en Kuyt vind ik niet verrassend. Vooral Kuyt kan denk ik, als hij dit seizoen bij zijn club basisspeler wordt, echt nog wel van toegevoegde waarde zijn. Naar mijn mening was zijn afwezigheid één van de oorzaken van het mislukte EK.

Jammer, ik had graag Fer erbij gezien.

1 augustus 2012 om 15:11

want ? wie zou er voor hem uit moeten?

1 augustus 2012 om 15:17

Ik vind Fer een hele explosieve speler die goed centraal op het middenveld zou kunnen spelen bij Nederland. Met naast hem een goede verdedigende middenvelder denk ik dat hij van toegevoegde waarde kan zijn bij Oranje. Zeker wanneer je het vergelijkt met het controlerende blok van afgelopen EK. Die brachten aanvallend helemaal niks.

Kuyt mag blijven, maar mathijsen mag weg dat niveau red hij echt niet in brazilie over 2 jaar! geweldige speler maar het is nu wel genoeg geweest.

1 augustus 2012 om 15:07

We moeten niet naar over 2 jaar kijken maar naar vandaag. Altijd de beste spelers oproepen aangezien we ons eerst nog maar eens moeten zien te kwalificeren. En momenteel is Mathijsen naar mijn mening een stuk beter dan de Vrij etc. zeker gezien het feit dat hij al jaren tegen de absolute top speelt.

2 augustus 2012 om 09:53

Wat een onzin man. Ook al kijk je naar vandaag dan is Mathijsen niet goed, Kijk ik vind hem een fantastische speler maar het niveau voor het Nederlands elftal komt hij te kort. en ik zou de vrij ook nieten opstellen, doe mij maar Ron vlaar ;

Verrassend dat Douglas niet is geselecteerd na al die moeite om hem 'nederlander' te maken.
Ik denk dat het centrum Vlaar/de Vrij/ Van Rhijn (twee daarvan uiteraard) prima is, eventueel met Douglas als extra optie. Ik zou Mathijsen, Kuyt, Boulahrouz en Heitinga helemaal niet meer selecteren.

Een ander trio wat wel leuk is om uit twee te kiezen: Clasie, De Jong en Anita.

1 augustus 2012 om 14:46

Mag Douglas al wel meespelen dan?
Ondanks dat het een oefenwedstrijd is gelden zover ik weet nog steeds de zelfde regels, wat zou betekenen dat Douglas nog niet mee mag doen tot mid/eind september.

1 augustus 2012 om 14:54

Douglas mag nog helemaal niet meespelen. Die kan pas eind augustus in aanmerking komen voor het Nederlands elftal. Dus geen mogelijk.

Ik ben blij voor Ricardo, ik denk eigelijk dat hij niet zal afvallen, hij is namelijk veel explosiever en sneller dan Vdw..

1 augustus 2012 om 14:56

En vooral geconcentreerder!

1 augustus 2012 om 15:15

maar ik snap aleen niet waarom hij nu al mee moet
geloof me ik vind hem goed en een groot talent maar wat heeft hij bewezen tot nu toe?
ik zou hem pas over een jaar uitnodigen laat nu eerst maar jaartje eredivisie spelen dan kan je pas zien of hij beter is dan wie dan ook

1 augustus 2012 om 15:40

Wie wil je dan op RB zetten?
VDW die al 2 jaar ruk presteert?
Boula, die wel kan verdedigen, maar niet opbouwen/aanvallen wat in NL juist van een back wordt verwacht?
Die wedstrijd tegen Belgie gaat nergens om, laat die jongen zich maar bewijzen! ging bij willems ook redelijk toch, al was het EK net ff een stap te hoog op dit moment.

On: prima selectie voor een eerste wedstrijd die nergens om gaat. Kan Louis een beetje rondsnuffelen en zelf van dichtbij beoordelen of de oude garde nog goed genoeg is.

1 augustus 2012 om 16:45

@naffer010
Mede door hem zijn ze kampioen geworden, dat heeft hij berijkt!!

1 augustus 2012 om 16:15

Is het wel verstandig om van Rhijn tot nieuwe rechtsback van het NL elftal te bombarderen? Het lijkt me dat hij op termijn CV wordt. Dan kun je nu beter een echte rechtsback neerzetten, anders moet je straks weer gaan wisselen. Ik ben er niet echt fan van om eigenlijke Cv's op rechts neer te zetten, zoals eerder met Boulahrouz en daarvoor soms met Ooijer gebeurde.
Daarnaast heeft hij zich eerst nog maar eens te bewijzen. Hij heeft er net een half seizoen opzitten.

Ben het wel voor het grootste deel met van Gaal eens met de voorselectie, alleen snap ik niet waarom Dost wel geselecteerd wordt, en van Wolfswinkel niet. Als Feyenoorder ben ik natuurlijk blij dat Clasie volkomen terecht wordt geselecteerd.

Ik denk dat van Gaal wel bij de volgende wedstrijden van het Nederlands Elftal gaat beginnen met snijden , want hopelijk is elia straks ook weer lekker fit en gaat die weer veel spelen want van zo'n jongen kan je genieten .

1 augustus 2012 om 15:04

Elia is passe ben ik bang samen met o.a. Babel. Boerrigter is wat mij betreft de toekomst op die linkerflank.

Clasie erbij, verdiend. Is niks minder dan Strootman wat mij betreft.

1 augustus 2012 om 15:06

Ik denk zelfs dat hij in de toekomst beter dan Strootman wordt, als hij het nu nog niet is.

1 augustus 2012 om 15:37

Ik weet niet of hij beter zal worden dan Strootman.
Op dit moment is hij de meerdere van Strootman, maar in potentie is Strootman toch veel beter.
Probleem van Kevin is dat hij op een gegeven moment ook is gaan geloven dat hij al wereldtop was (inter, Man U zaten achter hem aan dus tja.....). Deze jongen is zo snel gegroeid en gehyped dat hij er zelf in is gaan geloven, op zich niet erg vertrouwen in eigen kunnen maar hij ging te ver door en is zichzelf voorbij gelopen. Hij moet nu weer terug naar de basis en gewoon voetballen dan zal hij gewoon Jordy voor blijven.
Begrijp me niet verkeerd Clasie is potentiele Europese (sub)top en Kevin kan wereldtop worden.

1 augustus 2012 om 19:20

Daar ben ik niet met je eens papabear. Clasie word echt wereldtop. Hij kan alles: een goed schot (binnenkant voet, punter en wreef), overzicht, inzicht, felhei en em goede balafpakker. Bovendien heeft die een techniek waar je u tegen zegt. Hij leg de bal ook altijd perfect door neer. Zijn enige mindere punt is het aanvallende aspect. Maar je zag tegen t einde van de competitie dat die zich ook daarin ontwikkelde. Hij speelt bovendien nooi slecht. Sstrootman aan de andere kant heb ik veel vaak slecht zien spelen. Zijn sterkste punt is zijn aanvallende kwaliteiten. Hij is ook niets voor niets tot 2 keer toe weggespeeld door clasie. Zelfde de beste speler van vorige seizoen (verthongen) spreekt lovend over clasie.

Mooi om te zien dat jonge talenten uit de eredivisie een kans krijgen.
Hoop dat spelers als Anita, Clasie, de Vrij, Viergever en van Rhijn bij de selectie blijven. Kunnen ze mooi ervaring opdoen. Langzaam verjongen gaat zeker nodig zijn want de huidige garde gaat grotendeels nog maar 4 jaar mee, als het al geen 2 jaar is. Natuurlijk had Emanuelson afgelopen jaar al bij de selectie horen te zitten.
Hoop ook dat Krul en Vorm een eerlijke kans krijgen, vooral Krul vind ik zich heel goed onwikkelen de laatste tijd!!
Ook opvallen dat van Wolfswinkel niet geselecteerd is. Hij lijkt me toch wel een stuk beter dan Bas Dost en heeft als jeugdinternational ook de nodige doelpunten op zijn naam staan.

Is douglas niet speelgerechtigd?
Dat is wel een jongen die ik een kans in t centrum zou geven.

1 augustus 2012 om 15:01

Douglas is gewoon speelgerechtigd !
Oefenwedstrijden mocht hij al spelen sinds hij zijn NL paspoort heeft en de kwalificaties mag hij ook aan meedoen , mits hij tot eind deze maand in NL blijft wonen.
Maar goed , de knvb en zijn bondscoaches laten die jongen zo links liggen dat hij daar denk ik niet op gaat wachten. Hij zal zich wel in de PL in de kijker gaan spelen voor Brazilië.
Zeer opmerkelijk dat ze zo'n jongen laten lopen.

1 augustus 2012 om 15:07

Ja echt zonde, denk dat Douglas een goeie versterking is om onze verdediging eindelijk wat sterker te maken.

Ben erg benieuwd naar een aantal dingen,
Wie neemt van Gaal als 1e keeper, voor alle 3 is wel wat te zeggen.
Neemt hij wel Van Rhijn in plaats van Boulahrouz in de selectie.
Welk systeem gaat hij spelen

Als je selectie 23 man mag hebben straks zou ik de volgende spelers af laten vallen:
- Boulahrouz, Mathijsen, de Vrij
- Strootman, S. de Jong, Clasie
- Dost, Kuijt, Lens

Dan hou je deze spelers:
Keeper: Stekelenburg, Krul, Vorm
RB: Van der wiel, Van Rhijn
Rcv: Heitinga, Van Rhijn
Lcv: Vlaar, Viergever
LB: Willems, Viergever/anita/emanuelson
Cvm: N. de Jong, Anita, Schaars
Cam: Sneijder, Van der Vaart, Emanuelson, Maher
RV: Robben, Narsingh
SP: Van Persie, Huntelaar, Dost
LV: Afellay, John
Zo heb je op elke positie wel 2/3 spelers die daar kunnen spelen!

Mathijsen en Willems had ik zeker niet opgeroepen. Ik mis Douglas (FC Twente)???? Verder een goeie selectie en de komende maanden zal wel meer duidelijk zijn in de selectie.

1 augustus 2012 om 15:00

Willems word alleen beter maar sommige(irritante) leden als jij weten he zekert beter dan van Gaal. In 2014 is Willems by far de beste linksback van Oranje.

Siem de Jong is een aanfluiting voor het Nederlands elftal, en waar is Van Wolfswinkel??

Ik zou het zo proberen voor de oefenwedstrijd tegen Turkije.

Stekelenburg
v.d Wiel
Heitinga
Boulahrouz
Emanuelson
Strootman
v.d Vaart
Robben
Sneijder
Affelay
Huntelaar
1 augustus 2012 om 14:58

@temssamani Er wordt geen oefenwedstrijd tegen Turkije gespeeld maar WK Kwalificatie ;

1 augustus 2012 om 16:28

Aha, thanks voor de correctie! Heb je misschien ook de dat voor me?

Goede frisse voorselectie, hopelijk blijven spelers als Clasie, Maher, Van Rhijn en De Vrij.

Er staat toch een aantal leuke spelers klaar om de oudere spelers te vervangen, zie opstelling.

Krul
Van Rhijn
De Vrij
Viergever
Willems
Maher
Clasie
Strootman
Narsingh
De Jong
John
1 augustus 2012 om 14:54

Team van de toekomst! !

1 augustus 2012 om 15:14

Mooi team zo, heb ik eigenlijk niks aan toe te voegen. Natuurlijk zullen op het wk 2014 sneijder en robben er nog wel staan, misschien huntelaar of van persie ook wel. Maar voor de rest. Topteam. Ik zou zo gewoon tegen belgië gaan spelen en kijken of dit loopt en hoe dit loopt.

1 augustus 2012 om 20:39

@feyenoord ik mis hier eigenlijk wel V Ginkel en Fer allebei hele grote talenten zelf ben ik niet zo weg van Strootman is nogal traag een type van Bommel in mijn ogen ik zou als toekomst team liever dit zien. ik heb voor V Wolfswinkel gekozen omdat hij verder is als L de Jong we moeten nog maar zien hoe de Jong het gaat doen bij Gladbach en van Ricky hebben we al gezien dat ie het ook in Portugal kan. ik weet dat er in dit team 0,0 ervaring zit en dar we nog maar moeten zien of ze het gaan redden maar vind het wel een leuke opstelling zelf

Krul
V Rhijn/Wiel
De Vrij
Viergerver
Willems
Clasie/Maher
Fer/Maher
Narsingh
Ginkel/Maher
John
V Wolfswinke

Zeer logisch dat Anita en Van Rhijn er nu bij zitten. Siem zal het lastig krijgen op zijn positie.

1 augustus 2012 om 15:02

Zeg maar gerust onmogelijk , op de '10' komt sowieso veel te kort voor Oranje maar in de spits kan hij nuttig worden maar niet meer dan dat.

1 augustus 2012 om 15:17

Siem is geen verkeerde speler, maar voor oranje komt hij te kort, op 10 zijn ssneijder, maher en emanuelson gewoon beter. Anita weet ik niet zo of hij het in zoch heeft om basisspeler te worden, maar van rhijn is wel echt een toptalent. Die komt er wel.

Jordy Clasie! Eindelijk is het zover! Hij zal wel afvallen, maar hij is er in ieder geval al bij geroepen wat betekent dat ze hem in de gaten houden. Het kan dan ook niet lang duren voordat hij echt bij Oranje komt, hij speelt namelijk altijd goed!

De Vrij mag van mij ook blijven ipv Heitinga. Wat lang geleden dat er meerdere Feyenoorders zijn opgeroepen.

1 augustus 2012 om 14:52

Ik hoop dat binnenkort ook Douglas erbij kan.. is een echte beest en denk dat hij de beste verdediger bij Nederland kan worden.

1 augustus 2012 om 14:54

Ja zou goed kunnen, waarom spelers als Heitinga en Mathijsen er nog bij zitten vraag ik me af, toch flink door de mand gevallen.

1 augustus 2012 om 14:56

We moeten ook hopen dat Rekik bijv of Bruma zich goed ontwikkelen.. Nederland heeft egt een zwakke defensie.

1 augustus 2012 om 15:05

Ik denk dat voor Douglas dit de druppel is. Als ze hem zo links laten liggen , dan sluit hij wel zsm aan bij een PL club en gaat zich lekker de komende seizoenen in de kijker spelen bij Brazilië

1 augustus 2012 om 15:07

Douglas mag volgens de Fifa-reglementen officieel pas in september 2012 uitkomen voor Oranje dus deze wedstrijd komt nog te vroeg.

1 augustus 2012 om 15:10

Volgens mij mag hij nog niet voor Nederland uitkomen.. pas na October ofz?

1 augustus 2012 om 15:13

Onzin , Douglas is al bijna een jaar speelgerechtigd voor oefenwedstrijden van oranje. Officiële wedstrijden vanaf eind augustus, mits hij tot die tijd in NL blijft wonen.
Hij kon de hele cyclus meemaken, maar helaas.

1 augustus 2012 om 15:22

Ik weet daar eerlijk gezegd niet veel over maar kan me niet voorstellen dat ze hem dan niet oproepen.. hij is tog egt de beste verdediger die NL kan krijgen.

Het begint goed.. hoop dat hij iedereen een eerlijke kans geeft. Maar eerlijk gezegd zie ik Dost geen basisplaats krijgen.

1 augustus 2012 om 15:00

Als je Dost erbij wil hebben dan wordt het lastig, voor hem heb je buitenspelers zoals Narsingh en John nodig maar die zullen niet meteen in de basis beginnen, iig niet om het eggie! Speelt daar een Robben dan kun je het schudden met zoon spits.

Waar is Douglas?! Wat is dit nu dan ?!
Die speelt zo een goed seizoen in de PL en hij gaat lekker mee met Brazilië.
Erg dom dit van zowel de Knvb als V Gaal. Hoe kunnen ze nu zo;n bewezen talentvolle verdediger over het hoofd zien ?! De enige in NL die met veel ruimte in de rug kan spelen en elk kopduel wint.
Dom, dom , dom.
.

1 augustus 2012 om 15:02

Bij welke club moet Douglas dan gaan voetballen? Volgens mij is er nauwelijks tot geen concrete interesse.

1 augustus 2012 om 15:10

Er zijn zelfs al meerdere concrete PL clubs die een bod op hem hebben uitgebracht, waaronder Newcastle.
Alleen hij wil pas eind augustus weg zodat hij vanaf dan niet alleen speelgerechtigd is voor oefenwedstrijden , maar ook officiële wedstrijden mag spelen. Allemaal voor niks blijkt nu , want om 1 of andere reden zien ze hem niet staan in Zeist.

Misschien een domme vraag (ik kan me niet herinneren dat ik er iets over gelezen heb tho) maar heeft v Gaal al aangegeven in welk systeem hij wil gaan spelen?
Als ik die opstellingen zo zie gaat de meerderheid er van uit dat we 4-2-3-1 blijven doen echter zie ik ook 4-3-3 voorbij komen.

1 augustus 2012 om 15:32

Ik denk dat van Gaal in hetzelfde systeem blijft spelen, alleen gaat hij een verdedigende middenvelder opofferen voor een meer aanvallender ingestelde middenvelder.

Ik hoop dat hij er een mooie combinatie tussen oud en jong van maak Robben is teveel ego geworden, ik hoop daarom ook dat hij een fitte Boerrigter de kans op links geeft en met een echte rechtsbuiten, Narsingh gaat spelen.

Bovendien, wilt van Gaal, bewijzen dat er wel degelijk gespeeld kan worden met Huntelaar en van persie.

Zie volgende opstelling voor mix jong en oud:

steek
vd wiel
van Rhijn
Matthijssen
Pieters
Anita
Sneijder
Narsingh
RVP
Boerrigter
Huntelaar

Pfff ik had echt gehoopt nu wel van Kuyt af te zijn. Wat een teleurstelling. Maar ja misschien valt die alsnog af. Laten we het hopen. Ik neem dat van Gaal ook wel ziet dat Kuyt allang geen aanvaller meer is maar een middenvelder.

Mathijssen, Boulahrouz die moeten ook maar eens gaan afvloeien. Ik had zowiezo wel Nuytinck wel verwacht. Jammer ook dat Boerrigter net pas weer fit is. Van Wolfswinkel had ik ook wel stiekem wel verwacht maar ja je kan moeilijk 40 namen selecteren. Wijnaldum val er ook buiten. Bruma er ook niet bij. Ook nog geen Douglas.

Je moet natuurlijk een nieuw team gaan opbouwen voor het Wk14 en daar zullen Mathijssen, Boulahrouz, Kuyt echt niet meer bij zijn maar je moet nog wel de kwalificatiewedstrijden winnen natuurlijk. Ik verwacht wel dat Oranje na de zomer van 2013 er heel anders uit zal zien.

Van Dijk, Gouweleeuw, Bruma, Douglas, Janmaat, Dijks, Nuytinck, Viergever, Donk, de Vrij, Willems zijn allemaal verdedigers die aan de deur kloppen maar nog wel een jaar nodig hebben om er echt te staan.

Het middenveld zit ook wel snor met talenten als Maher, Anita, Clasie, Strootman, Fer, S de Jong met oudgedienden als N de Jong, Sneijder, vd Vaart, Schaars.

Qua aanvallers kunnen Elia, Boerrigter, van Wolfswinkel, Castaignos ook nog op korte termijn aanhaken.

Daarnaast heb je natuurlijk altijd de verrassingen waar je na 1 jaar al niet meer omheen kunt. Wellicht word dat wel Depay of Klaassen. Valt het kwartje ineens bij Cabral.

Mooi voor Clasie....die jongen speelde gisteren ook weer zo fantastisch, volgens mij waren zijn fouten op één hand te tellen...strooide met goede passes en ook verdedigend sterk. Hij had er van mij al eerder bij mogen zitten. Ik ben erg benieuwd naar de definitieve selectie!

Hier zitten toch wat betere namen bij.

Zullen nog wel meer bekende namen afvallen, zoals Mathijsen.

Iemand enigd idee waar Pieters is? Of is hij voor die match nog niet fit genoeg?

1 augustus 2012 om 14:59

Ik heb geen idee. Het kan ook zomaar zijn dat Van Gaal Willems en Emanuelson hoger in de pikorde heeft staan. Daarom ben ik dus net als jij ook benieuwd of Pieters al fit is, want dan kunnen we de eerstgenoemde conclusie trekken.

1 augustus 2012 om 15:07

Pieters kan ook spelen op de plek van Mathijsen.
Hij is centraal ook erg goed en hij is links.

Bij PSV staat Willems ook op links en heb je wellicht 2 goede verdedigers voor de linke kant.

1 augustus 2012 om 15:00

niet fit nee, die is nog geblesseerd.

1 augustus 2012 om 15:00

Die is nog geblesseerd

1 augustus 2012 om 15:24

Dat zou jij als psv-er toch wel moeten weten waarom Pieters er niet bij is lijkt mij...

Tegen dit Nederland zie ik België nog wel een kans maken op elke linie vind ik dit dat we beter zijn buiten de spitsen daar komen we niet in de buurt. Maar verdedigend hoe dramatisch.

Misschien is tijd voor Donk op te roepen . Die is wel wat beter als sommige in die selectie hoor.

1 augustus 2012 om 15:53

Belgie heeft een in potentie schitterend team. Geen idee waarom dat er steeds maar weer niet uitkomt. Ik geef ze een goeie kans om te winnen.

1 augustus 2012 om 16:24

Ja in theorie maken ze idd kans Maar moet er inderdaad is uitkomen

Logische selectie. Ik zou voorlopig met deze spelers aan de slag gaan.

: zie opstelling :

Ik zou Mathijssen en Heitinga niet meer gebruiken. Vernieuwing hebben wij nodig en zij hebben gefaald. Ook vind ik Van Rhijn nu al beter dan V/d Wiel dus die hoef ik ook niet meer te kiezen.

Achterin het centrale duo; ik weet niet welke been de beste zijn van Vlaar/ Viergever/ Vrij maar ik zou gewoon uit hun 3 gaan kiezen.

Op het middenveld zou ik voor buitenspelers die een voorzet kunnen geven gaan kiezen. Dus dan heb je Narsingh en John als ik mij niet vergis, ik ben geen fan van John dus ik zou daar Robben neerzetten want ooit kon hij ze ook voorgeven.

In de spits hebben we 3 Bundesliga spitsen; Schalke, Wolfsburg en Gladbach. Laat ze het maar lekker uitvechten, wie het beste speelt en scoort mag van mij daar spelen. Iedereen begint opnieuw.

Daarachter zou ik Persie neerzetten in een vrije rol die als cam/st speelt.

Dan de overige posities zou ik invullen met Sneijder en De Jong of V/d Vaart. Sneijder/de Jong duo zou ik als 1e kiezen want zo heeft Sneijder creativiteit en DE Jong doet al het verdedigende en vieze werk.

Krul
V Rhijn
Vlaa/Vier/Vr
Vrij/Vlaa/Vi
Willems
Narsingh
Sneij/Vd/v
De Jong
John/Robben
Persie/Sneij
Hun/Jong/Dos

Ik zat nog even na te denken en mis toch enkele namen:

Derk Boerrigter
Ricky van Wolfswinkel
Leroy Fer

Ookal waren sommige in het verleden belangrijk, de volgende spelers mogen van mij weg:

Khalid Boulahrouz
Dirk Kuijt
Joris Mathijsen

Alleen Willems als linksback?

Met deze selectie kan Emanuelson of Anita er ook spelen.

Tevens zitten Drenthe en Pieters er nog niet bij.

1 augustus 2012 om 15:03

Drenthe??! Haha kom op man, hoop dat dat een grap was...

1 augustus 2012 om 15:11

Iedereen mag een kans krijgen, Drenthe kan op meerdere posities.

zou ook zeker boerrigter erbij halen naar een paar maand mits hij fit blijft dit seizoen bij ajax.

1 augustus 2012 om 15:05

Hij moet eerst maar weer eens een paar wedstrijden bij Ajax gaan spelen en laten zien dat hij 100% (wedstrijd)fit is. Als hij dat doet, dan komt hij vanzelf in beeld.

Emanuelson moet bij de definitieve selectie!br En Clasie verdiend!

Ben ik de enige die zich afvraagd wat siem de jong heir doet? De enige jongen hierbij die ik gewoon nooit een sterke speler zie worden.

Ricky van Wolfswinkel verdiend ook wel een kans vind ik, en dan in plaats van Luciano Narsingh.

Luciano Narsingh : 62 - 13 = 0.209 per wedstrijd

Ricky van Wolfswinkel: 133 - 56 = 0.421 per wedstrijd en internationale ervaring.

1 augustus 2012 om 15:02

Van Wolfswinkel speelt in de spits bij Sporting en heeft dus andere concurrenten bij Oranje dan Narsingh (rechtsbuiten). Bovendien moet je een rechtsbuiten niet afrekenen op (enkel) zijn doelpunten.

1 augustus 2012 om 15:09

Dat is waar inderdaad, daar heb je gelijk in als je het zo bekijkt, maar als je andere spelers hebt die wel buiten kunnen spelen dan kan je Ricky een paar keer proberen.

en ja doelpuntte is toch wat je nodig hebt en dat heb je gezien op het Wk.

ik zou denken dat je 4-3-3 maar moet los laten en 4-4-2 moet blijven spelen en laat die buiten spelers op het midden veld maar opkomen voor de voorzetten.
en als je dan twee spelers hebt die elkaar alles gunnen en goede afspraken maakt moet dat geen probleem zijn denk ik...

1 augustus 2012 om 15:22

R7 Ricky komt er wel denk ik want hij heeft zich al bewezen in een buitenlandse competitie daar waar Dost en Luuk het nog moeten bewijzen en ik denk dat minstens 1 vd 2 door de mand gaat vallen in de Bundesliga.

1 augustus 2012 om 15:06

Leuke rekensom ik wist niet dat 62-13 0.209 is ik dacht 49.
Daarnaast zijn Van Wolfswinkel en Narsingh net iets anders wat betreft spel, Van Wolfswinkel is een spits en Narsingh de laatste keer dat ik m zag spelen niet.
Maar toch ben ik het met je eens dat Van Wolfswinkel een kans verdiend, hij doet het naar behoren in Portugal en heeft toch wel wat internationale intresse gewekt van (sub)topclubs. Maar als hij die lijn doorzet gaat hij er ongetwijfeld snel bijkomen. Minuten maken is nu voor spelers het belangrijkste, vorm vergaren, of dat nu bij Twente of bij Barcelona is!

1 augustus 2012 om 15:15

Je hebt gelijk zijn inderdaad niet de zelfde spelers, maar buiten spelers is juist vind ik iets wat NL juist veel heeft, en een echte puur nummer 9 is volgens mij alleen Klaas en Dost, sorry als ik me vergis hier in, en daar zou je met Ricky een 3e spits bij kunnen hebben om te proberen.

als ik 13/ door 62 kom ik uit op 0.209...... maar dat doet er verder niet toe.
ik wilde alleen eigenlijk aangeven dat Ricky wat doelpuntte betreft het niet slecht doet.

1 augustus 2012 om 15:26

@xavi94 ...ben blij dat ik je kan vermaken amigo..... en dat je gelijk zo opgefokt moet reageren, jammer maar je bent nog jong.

Je hebt gelijk wat assist betreft, maar ik denk dat het probleem niet zo zeer zit dat er weinig zijn die een assist kunnen geven denk je ook niet.
Maar juist dat je wel een 3e echte spits kan gebruiken om die uit te proberen gezien je wat constante en meer scorend vermogen moet hebben anders heb je niet veel aan de assists, zo heb ik het bekken, en ik ben altijd al een fan geweest van Ricky dat telt ook mee inderdaad. ;-)

1 augustus 2012 om 15:06

Wat een grote grap ben je zeg , hoe kan uberhaupt met ze elkaar vergelijken?
Laten we de assist van Narsingh even bekijken dan

Namen ok! en de verwachte namen staan er in.

Ik ben veel meer benieuwd met welk systeem van Gaal gaat spelen.

Wat denken jullie?

mijn idee (zie opstelling)

Stekelenburg
Wiel/ Rhijn
Heitinga
mathijsen
willenms
robben
N De jong
affelay
Sneijder
Huntelaar
van Persie
1 augustus 2012 om 15:07

Een goede opstelling, zou alleen Emanuelson op linksback zetten en misschien Narsingh op rechts en Robben op links. Affelay is een goede speler, maar zit veel op de bank en valt bij het Nederlands elftal toch wat tegen.
Wel goed om het eens met Huntelaar en van Persie samen te proberen.

1 augustus 2012 om 15:10

Ik vind het een goede opstelling maar verwacht een totaal andere.
Denk ten eerste dat Van Rhijn boven Van der Wiel wordt gekozen. Daarnaast hoop ik op een Andere linkercentrale verdediger. En het middenveld zal volledig anders ingericht worden.
Met dat middenveld krijg je dezelfde fouten als bij het Ek, Robben en Affelay laten hun man lopen, Jonge Backs verzuipen, en dan maar niet weer die discussie over de spits, gewoon een duidelijke keuze maken en een 4-3-3 systeem daaraan ophangen dan kom je ergens, of voor mij part zelfs een 3-4-3.

1 augustus 2012 om 15:16

Ik was een kladje aan het maken en kwam op precies dezelfde opstelling uit alleen zou ik robben en Affelay met elkaar omruilen idd en toch doet het pijn om voor van der Vaart geen plekje te hebben maarja dit is de sterkste opstelling!

Hier is niks aan af te lezen. Hij selecteert juist de spelers die BVM ook gebruikte, om zelf te zien hoe zij individueel zijn en in het team liggen. Ik verwacht eind dit jaar of begin volgend jaar veel drastische veranderingen in de selectie. Van Gaal kennende zullen er ook een aantal 'grote' spelers moeten vechten voor hun plaats, zoals VD Vaart, De Jong en Huntelaar.

Geen verrassende namen. Een goede selectie en hij kan mooi verder bouwen op wat van Marwijk achter heeft gelaten. Alleen de speelstijl zal iets anders worden denk ik.

Maar ik snap alleen niet waarom Douglas er niet bij zit.

1 augustus 2012 om 15:11

Omdat Douglas een heel jaar lang zich moet bewijzen dat hij niet kinderachtig of aggresief het veld beloopt en domme kaarten pakt en uit z'n vel springt, dat is vermakelijk 1 keer, vermoeiend de 2de keer en dat is funest als het nederlands elftal belangrijke wedstrijden speelt. Zo'n gozer moet eerst leren met zichzelf om te gaan.

1 augustus 2012 om 15:15

Dat is naar mijn mening niet de reden dat van Gaal hem niet oproept(hierboven gelezen dat hij nog geblesseerd is). Van Gaal heeft hem dat namelijk zo verleerd.
Is toch fysiek een sterke speler en ook internationale ervaring. Ze hebben niet voor niets zoveel moeite gedaan om hem tot Nederlander te neutraliseren.

1 augustus 2012 om 15:19

Een persoon kan zichzelf enkel veranderen, iemand anders kan te hulp schieten, maar een persoon veranderd zichzelf alleen als hij dat wil. Volgens mij is Douglas niet 'slim' genoeg om dat te veranderen. Misschien op korte basis wel, maar in mijn inziens, zoals al vaker is voorgekomen na een goeie periode van hem, schiet ie weer uit z'n slof.

1 augustus 2012 om 15:23

@crimz
Media hype .vertonghen sloeg een psv-er keihard in de maag en komt er mee weg.. Douglas heeft zoiets nog nooit gedaan. Af en toe iemand van zich afduwen of een schopje terug geven in het duel. Dat is in het buitenland een pre, van je afbijten. Daar heeft nog niemand in de PL rood voor gekregen.
Douglas werd gezocht in NL.

1 augustus 2012 om 15:29

Heel fijn en aardig, maar als je een goeie verdediger in Oranje wil zijn, moet je ook kunnen omgaan met een 'media hype'. Ook als hij een 2de geel krijgt voor een niet al te zware overtreding, als je dan zo reageert als Douglas doet, ben je niet goed snik. En volgens mij ben ik aardig duidelijk, laat hij zich bewijzen door zichzelf in de hand te houden, ook al ziet een scheidsrechter het verkeerd of doet Douglas zelf iets verkeerd, zodra hij dat kan, ja, een aanwinst voor Oranje idd.

1 augustus 2012 om 16:02

De basis voor verandering ligt inderdaad bij jezelf. Maar vind hem al iets rustiger dan twee a drie jaar terug. Hij weet ook wel dat wil hij de top halen, hij als complete voetballer goed moet zijn. Hij moet gewoon een kans krijgen en mocht hij de fout in gaan, dan kan van Gaal hem altijd nog uit de selectie zetten.

Volgens mij gaat het mes er nog wel degelijk in. Om niet teveel ionrsut te creeeren staan de oudjes er nog tussen maar dat Louis voor de jeugd gaat is duidelijk. Langzamerhand zullen zij de plekken overnenem. Eens kijken wat de selectie over 1 jaar zal zijn
En Kuyt zal bij het volgende WK echt niet meer meedoen dus waarom nu nog selecteren?
van Rhijn moet zich dit seizoen verder bewijzen , vd wiel begon zijn carriere ook zo en kijk waar hij nu staat.

Alleen Affelay eruit en het is wel ok ja. Ben blij dat van Rhijn erbij zit, met vdwiel samen de enige rechtsback die een kans maakt in Oranje, waarbij van Rhijn een absolute topper kan worden.

1 augustus 2012 om 15:22

Pieters en Willems ook samen de enigste linksbacks.
Denk dat Willemsook een absolute topper kan worden.

1 augustus 2012 om 15:26

Daar heb je gelijk in. Willems kan een grote worden, maar ik zie nu nog liever Pieters daar staan als hij helemaal fris is.

1 augustus 2012 om 16:30

Klopt.

Van Rhijn en Willems zijn in mijn ogen de backs voor de toekomst en nu nog Pieters en Van Der Wiel en langszaam komen die andere 2 echt in aanmerking.

1 augustus 2012 om 15:58

man , 14 potjes gespeeld. Pas over 2 jaar kunnen we het over potentiele topper hebben. Helemaal opgeblazen dat ventje.

Ik zie Ajax, Psv, AZ, Feyenoord maar niet één speler van Twente ..

1 augustus 2012 om 15:17

Heel vreemd, als je nagaat dat Douglas verreweg de beste CV van NL is. Ook Fer verdient een kans als je kijkt naar al die andere namen.
V Gaal weet duidelijk de weg naar Enschede niet.

1 augustus 2012 om 15:25

Douglas mag nog niet geselecteerd worden en daarbij heeft Fer heel veel concurrentie voor zijn positie. Douglas komt er echt wel bij na september.

1 augustus 2012 om 15:30

Onzin , Douglas is al bijna een jaar speelgerechtigd voor oefenwedstrijden van oranje. Officiële wedstrijden vanaf eind augustus, mits hij tot die tijd in NL blijft wonen.
Hij kon de hele cyclus meemaken, maar helaas.

1 augustus 2012 om 15:52

Onzin Staatsen die regel geldt voor alle wedstrijden dus ook de oefenwedstrijden. Hij moet 5 jaar na zijn 18e in Nederland hebben gewoond en aangezien Douglas al op zijn 17e hier is was er sprake van een misrekening.

1 augustus 2012 om 16:33

Nogmaals, oefenwedstrijden mag hij gewoon spelen.

1 augustus 2012 om 15:27

Het kan trouwens aan mij liggen hoor, maar Kluivert is toch echt werkzaam bij Twente, dus dan heeft LVG toch een behoorlijke navigatie.

1 augustus 2012 om 15:32

Fer zal heus wel geselecteerd moeten worden hij doet het goed bij Twente, daarnaast als Douglas mag spelen voor Oranje wordt hij ook wel geselecteerd. Je hebt wel gelijk er zijn nu geen spelers meer van Twente erbij alleen wel met een verleden bij Twente Luuk de Jong, Ola John.

Ik hoop dat van Gaal ook de nieuwe namen een echte kans gaat geven. Clasie en Anita moeten bijvoorbeeld een kans krijgen voor de plek van bijvoorbeeld Strootman. Het duo in het centrum van de verdediging moet ook de hete adem voelen van anderen.

De enigste die in mijn mening 'veilig' is, is Sneijder. Natuurlijk zullen namen als Robben en van Persie er bij blijven, maar ik wil dat ook zij begrijpen dat hun ego niet groter is dan het doel en het elftal.

Beetje laffe voorselectie. Ik weet zeker dat Van Gaal een aantal van de oud gedienden niet gaat gebruiken. Op deze manier lijkt het net of hij ze nog niet afschrijft terwijl hij waarschijnlijk al een container heeft besteld. Geloof nooit dat er in de definitieve selectie plek is voor Bouhlarouz, Mathijsen en Kuyt. Hij had beter gelijk Fer, Elia en Bruma kunnen opschrijven.

Toch wel grappig om te zien: Clasie en de Vrij opgeroepen en Wijnaldum en Fer niet.

1 augustus 2012 om 15:27

Het is nog wel de voorselectie en nog niet de definitieve selectie vind wel apart dat Wijnaldum niet is geselecteerd zat er vaak bij. Wijnaldum en Fer zullen heus wel weer worden geselecteerd.

Op zich goed dat hij aan de basis vast houdt, we krijgen eerst een belangrijke wedstrijd tegen Turkije. Veranderingen/verjonging kunnen langzaam ingevoerd worden met het oog op het Wk.

De selectie doet er wat mij betreft niet echt toe, ik hoop dat de eerste verandering die van Gaal zal toepassen, de formatie zal zijn. Geen 4231 onzin meer maar gewoon 433 zoals we dat gewend zijn. Geen buitenspelers meer die 9 van de 10 x naar binnen komen, maar die liever 9 van de 10 x buitenom gaan en voor de voorzet kiezen. Een 9 die sterk in de lucht is, kan kaatsen en een geweldenaar in de 16 is (kluivert, van Nistelrooij). Je zou het ook kunnen invullen zoals hoe Barca het doet, alleen is er geen Messi type in Oranje dus zou ik het des Hollands houden.

Van Rhijn, Anita, Maher, Clasie, Viergever en Emanuelson zou ik zeker bij de selectie houden. van Gaal zal langzamerhand gaan doorselecteren en in defensief opzicht zullen Boulahrouz en Mathijssen er in 2014 zeker niet meer bijzitten. Heitinga waarschijnlijk wel als ervaren jongen, maar die zal echt geen basis meer spelen. Schaars, van der Vaart en Siem de Jong zou ik van deze voorselectie laten afvallen, alhoewel ik betwijfel of van Gaal het durft om nu al een grote jongen (vdv), buiten de boot te laten vallen. Kuyt en Lens zou ik als aanvallers laten afvallen.

Met Huntelaar, Luuk de Jong en Dost hebben we genoeg types die voldoen aan de voorwaarden van de nummer 9 die ik omschreef. Maar de vraag is? Wat gebeurt er met van Persie? Hij heeft afgelopen 2 toernooien verzuimd en geloof mij: van Gaal is al helemaal geen trainer die een team afstemd op één speler, dit hebben we allemaal kunnen zien bij Bayern en ik ben blij dat hij niet zo denkt. Ik zou tegen Belgie gewoon met een hele nieuwe opstelling spelen. Van Robben zou ik gewoon eisen dat hij voor de voorzet gaat, als linksbuiten heeft hij het altijd geweldig gedaan maar als rechtsbuiten zie je gewoon dat hij té vaak voor eigen succes gaat. Huntelaar is dezelfde type spits als Dost en Luuk de Jong, maar op dit moment duidelijk verder dan die 2. Overigens zie ik Luuk de Jong hem wel voorbijstreven, is in potentie echt een wereldspits.

Wissels:
RB: van der Wiel
CV: Heitinga en Vlaar
LB: Emanuelson
RH: Clasie, Afellay
CM: Anita, Strootman, Clasie
LH: Strootman, Emanuelson, Afellay
RV: Ola John, Afellay
SP: Dost, van Persie, L. de Jong
LV: Afellay, Emanuelson, Ola John.

PS: als Boerrigter weer fit raakt en zn normale niveau haalt komt hij in de toekomst ook zeker bij het NL elftal. Mocht Robben minder worden of weer geblesseerd zijn, heb je in Boerrigter een uitstekende vervanger. Zeker als van Gaal wil gaan voetballen zoals ik denk dat hij het wil, dan komt Boerrigter goed tot zijn recht in een dergelijk systeem. Verder moeten we de ontwikkelingen van jongens als: Gouweleeuw, Buttner, Denswil, Wildschut, Depay, Bruma (zeer groot talent nog steeds), Cabral (als het eruit komt is hij een beest) goed in de gaten houden met het oog op de toekomst. Ook jongens als Kyle Ebicillio en Rekik doen het goed bij Arsenal en City en zijn potentiele kandidaten voor het Nl Elftal. Wijnaldum en Fer moet het echt gaan laten zien, want de concurrentie op het middeveld is moordend. Siem de Jong mag ook niet afgeschreven worden, hij moet nog een echte kans krijgen dat heeft hij wel verdiend, maar jongens als Clasie en Maher zijn in potentie betere voetballers.

Krul
van Rhijn
de Vrij
Viergever
Willems
Maher
N. de Jong
Sneijder (C)
Narsingh
Huntelaar
Robben
1 augustus 2012 om 15:53

@xaviola

Ben het met je eens, ik denk ook dat vgaal gewoon 4-3-3 (moet) gaat spelen.

Prima selectie. Louis heeft nu 2 jaar de tijd om voort te borduren op het werk van van Marwijk.

1 augustus 2012 om 15:30

Dat juist niet. hij moet vernieuwen. En hij roept deze spelers alleen maar bij elkaar zodat ie kan kijken hoe de spelers onderling met elkaar omgaan.

Het zal me niks verbazen als er dan een aantal aanvallen die hem niet aanstaan.

Schijnbaar snappen mensen hier de term doorselecteren niet. Wil je kunnen doorselecteren, dan dien je met eigen ogen de spelers aan het werk te zien. Niet vanaf de bank op de televisie.

Mathijssen ,lens,s.de Jong,lens,boularouz?????????????? Komen alle 5 te kort in mijn ogen.
Mathijssen is over 2 jaar 34 en steeds blessure gevoeliger.
Lens komt te kort voor Oranje is van het niveau Middenmoot Engeland,spanje.
Boularoux is niks meer
S.de Jong komt ook te kort niet genoeg kwaliteit voor Oranje.
We kunnen echt niet weer met Heitinga en Mathijssen in het Centrum spelen op het Wk.
Dit zou een mooie opstelling zijn.eindelijk Dost erbij yesssss.

Vorm
Wiel
Bruma
Vlaar
Buttner
Narsing
Rafael
N.De Jong
Robben
Sneyder
Huntelaar
1 augustus 2012 om 15:35

Lens en Lens komen inderdaad te kort.

1 augustus 2012 om 15:47

O joh thanks had het niet eens door dat moest Kuyt zijn i.p.v een 2e lens.

Ik vind dat dost, Willems, kuyt en Mathijssen er niet bij horen maar ik vind het goed dat hij van rhijn heeft geselecteerd

1 augustus 2012 om 15:28

Welke spelers zou je dan in hun plaats selecteren?

1 augustus 2012 om 15:34

voor Willems kan Pieters mits hij fit is, Kuyt kan vervangen worden door van Wolfswinkel en Mathijssen kan wat mij betreft door wie dan ook worden vervangen zolang het Joris maar niet wordt.

1 augustus 2012 om 19:28

Kuyt vervangen door van Wolfswinkel???
Kuyt is altijd al een rechtsbuiten/rechter middenvelder. En die wil je vervanger door een spits... Die er meer vanaf de penalty stip inknalt in Portugal dan dat hij velddoelpunten maakt. Zo super presteert hij ook weer niet in Portugal hoor.

Ben vooral benieuwd naar wat Dost gaat laten zien en L. de Jong in de Bundesliga! Hoop op 3 topscorers met hun 2 en Huntelaar!

Overigens zijn er voor Mathijssen zoveel vervangers hé. Niet allemaal linksbenig. Maar de meesten vind ik nu al beter. Gouweleeuw, Van Dijk, Nuytinck, Viergever, Martins Indi, De Vrij, eventueel van Rhijn nog... Jeffrey Bruma er weer niet bij??

1 augustus 2012 om 15:32

Niet willems maar wel van rhijn ???

1 augustus 2012 om 15:38

van Rhijn is duidelijk de betere als je hem vergelijkt met VDW en Bouhla daar waar Pieters waarschijnlijk de voorkeur geniet boven Willems. Als Pieters niet geblesseerd was geraakt had Willems nog gewoon bij jong PSV gespeeld.

1 augustus 2012 om 15:46

van rhijn heeft 15 wedstrijden gespeeld in de grote mensen wereld, willems het dubbelle. zegt ook wel wat.

1 augustus 2012 om 15:48

Bij een selectie gaat het om de concurrent die in zijn positie speelt en niet iemand die heel ergens anders figureert. ;

1 augustus 2012 om 16:45

Ik ben het met je eens dat Kuyt en Mathijsen niet meer kunnen in Oranje maar Willems heeft erg veel potentie om een wereld back te worden en heeft tegen Benfica erg goed gespeeld met Psv. Van Rijn verdient natuurlijk zeker een plek bij oranje en is op dit moment veel beter dan Vd Wiel.

Het blijkt maar weer dat we met Nederland geen goede periode tegemoet gaan.

De keepers zijn tamelijk oke, al is het (nog) geen wereldtop. Krul kan dat misschien worden.

In de verdediging hebben we de grootste problemen. Er zit geen enkele bij die Europese, laat staan wereldtop is. De Vrij is nog lang niet klaar voor het grote werk. Van der Wiel lijkt al lang klaar met het grote werk. Douglas is nog niet geselecteerd en maakt te veel fouten. Van Rhijn kan wat worden, maar moet dan wel groeien. Pieters is degelijk, maar bepaald niet top (en nu niet fit). Heitinga en Mathijsen zijn hooguit middelmaat en worden alleen maar slechter. We gaan veel goals moeten incasseren van goede voetballanden.

Het middenveld zou ik als Europese subtop willen klassificeren. Sneijder is wel de beste, maar verdedigend heb je er niks aan. Maher is het grootste talent, maar is kennelijk nogal met een transfer in de weer. Dat lijkt me een teken dat hij met de verkeerde dingen bezig is, want AZ is een mooie club op zijn leeftijd. Clasie presteert super; ik hoop dat hij doorgroeit. Ik denk wel dat De Jong als breker een paar niveaus beter is momenteel - je speelt niet zo maar bij Manchester City. Emmanuelson is een leuke speler, maar komt nog altijd overal net tekort. Misschien dat Strootman z'n vorm hervindt en alsnog de topper wordt die hij even leek te gaan worden.

Op de flanken hebben we veel talent en wel top, met Narsing en Ola John respectievelijk Robben. Misschien dat Elia alsnog wat van z'n carriere weet te maken.

De sleutel om er wat van te maken zit in de heren voorin; hier hebben we wereldtoppers. Als de spits(en?) optimaal gaan renderen, kan het nog wat worden. Persoonlijk vind ik Huntelaar een te slechte voetballer en Van Persie weer een te weinig scherpe spits in Oranje. Van Wolfswinkel en Dost vind ik nog lang geen top. Luuk de Jong lijkt me in potentie een veel betere spits.

Maar spelers van het niveau Ronaldo, Messi, Iniesta, Modric, etc.... Nee, die hebben we niet. Ik hoop trouwens dat Van Gaal alles wat 30 is snel uit z'n selectie verwijdert. Die houden alleen maar de groei van de jonkies tegen. Fer zou b.v. niet misstaan in deze selectie. Douglas en Gouweleeuw verdienen ook een kans.

Als Van Gaal in 2014 met Oranje de kwartfinale haalt, heeft ie het heel goed gedaan. Ik zie dat trouwens niet gebeuren, ook omdat ik geen vertrouwen in deze staf heb. Hopelijk krijg ik ongelijk.

1 augustus 2012 om 15:37

Als je over Modric begint dan staan Robben, Sneijder en RVP toch echt wel boven hem. Modric was nog nooit in zijn loopbaan genomineerd geweest voor EPL speler van het seizoen daar waar notabene VDV dat in zijn 1e seizoen met Spurs al was.

1 augustus 2012 om 15:53

@pburen

leuk geschreven,geprobeerd om dit goed te beargumenteren maar toch ben ik verrast door je visie.

Op een hoop punten kan ik je volgen maar de volgende dingen zou ik je willen vragen/eraan toe willen voegen:

Stekelenburg is in mijn optiek absoluut wereldtop, hij heeft alleen de verkeerde keuze gemaakt. Indien hij de stap naar England had gemaakt was hij meer een meer in de picture geweest en daardoor eerder erkend geweest. Dat is mijn inziens het voordeel van de 2e en 3e keeper. Wat maakt voor jou dat Stekelenburg geen topper is?

Verdedigend is het te zwak om enige aanspraak te maken voor eremetaal in eindrondes, helemaal met je eens. Denk dat de ''talenten'' zoals de Vrij, Nuytink, Gouweleeuw, Viergever nog 3-4 jaar nodig hebben om echt iets te kunnen toevoegen. In de periode moeten ze stap voor stap naar een hoger niveau (lees andere competitie) gaan om aanspraak te mogen maken voor een plaats in Oranje.

Middenveld kan wel top zijn als je het systeem aanpast. Je zou dan mijn inziens moeten kiezen voor een 4-4-2 systeem moeten kiezen waarbij 1 man kort voor de verdediging speelt (de Jong) en 2 buitenste diepgaande spelers (robben links, narsingh rechts) sneijder ertussen om ze weg te sturen en aan te sluiten voor de afvallende bal. Dit is eigenlijk een verkapte vorm van het Inter wat in 2010 bijna alles won.waarom is dit geen optie om een ''top middenveld'' te creeren?

Voorhoede is inderdaad tophuntelaar in de 16, v Persie vrije rol eromheen en ook meldend in de 16 voor het afmaken.

Wel moeten ze erg ver inzakken en het spel aan de tegenstanders over laten, zelf hebben we niet de spelers meer om van achteruit goed op te kunnen bouwen aan een aanval en ook niet om met ruimte in de rug te spelen.

Op deze manier kun je mijn inziens de kwalificatie overleven alleen meer dan een kwartfinale in Brazilie zit er helaas niet in. Zou zelfs een enorme prestatie zijn!!

1 augustus 2012 om 16:42

Dank voor het lezen!

Ik ben het haast helemaal met je eens. Ik denk ook dat 4-4-2 heel geschikt zou zijn voor Nederland. Ik kan me alleen nauwelijks voorstellen dat Van Gaal dat gaat spelen. Het is zijn systeem niet. Hij zal wel 4-3-3 gaan spelen, een slechte keuze naar mijn smaak, alleen al omdat de discussie blijft of je nu met Van Persie of Huntelaar gaat spelen (terwijl je dat met beiden zou moeten doen).

Of Stekelenburg wereldtop is, is voor discussie vatbaar. Natuurlijk heeft ie grote kwaliteiten; ik heb 'm in de Euroborg Ajax in z'n eentje in de race zien houden. Ik vind 'm alleen toch een niveau minder dan een keeper als Casillas. Ook Neuer vind ik beter. Hij komt er wel niet ver achter. Subtop, zou ik zeggen, zeker niet verkeerd. Krul is nog jong en zou verder kunnen groeien.

Ik zou graag Emanuelson zien spelen tegen België. Kijken hoe die rendeert in dit Oranje, aangezien die een goede reeks neerzet bij Milan de afgelopen tijd. Dan wel op de linkerflank of op 10.

selectie ziet er prima uit, niks mis mee. De sterren zitten er nog in, aangevuld met de crème de la crème van het talentenkorps van Nederland. Ik had wel graag gezien dat Mathijsen eruit was gelaten, maar misschien is dat met die jonkies wel handig, een ervaren verdediger.

Prima selectie , vooral mooi dat Van Bommel er niet meer bij is. En dat Clasie en van Rhijn er bij zitten.
We gaan mooie tijden beleven met dit Oranje!

Waarrond is Ricky van Wolfswinkel? Die vind ik toch een klasse beter dan Dost.

1 augustus 2012 om 16:02

Nah ik vind van niet. Ricky had bij Fc utrecht geluk omdat hij alle penalty mocht nemen. Nu bij sporting scoort ie ze wel maar ook weer niet zoveel. Dost was top scoorder vorige seizoen en speelt nu bij Wolfsburg.

1 augustus 2012 om 16:06

Zeker geen klasse beter. Maar beide hebben, vind ik, enorm veel potentieel.

Mathijssen, Kuyt, Boulahrouz en vd Vaart had voor mij niet meer gehoeven. Verder kan ik me in de selectie wel vinden. Eindelijk die flapdrol van een Bouma eruit. Van Rhijn moet het ook nog allemaal gaan laten zien maar goed dat hij een kans krijgt. Is toch de toekomst dat soort jongens.

Logische selectie. Eerst kijken wat jij kunt met de huidige selectie, daarna kun je rotte appels altijd nog vervangen.

Spelers die ik ook nog had geselecteerd zijn Van Wolfswinkel, Büttner, Elia en misschien nog een centrale verdediger als Donk, Bruma, Martins Indi. Dit zijn toch jongens waar we het in de toekomst mee moeten gaan doen (buiten spelers als Nuytink en Van Dijk die ik toch ook behoorlijk getalenteerd vind).

Spelers die ik dan thuis zou laten zijn Lens, Kuyt, Mathijsen en Boulahrouz.

Mathijsen vind ik te oud over 2 jaar. Het zou goed zijn om de jongere speler meer ervaring op te laten doen.

Lens vind ik voor de eredivisie een goede speler, maar meer niet. Jongens als Narsingh, Elia (buitenspeler) en Van Wolfswinkel, Dost (spits) vind ik op zijn posities met deze tactiek beter.

Kuyt word ook te oud. Ik ben nooit echt fan van hem geweest. Een buitenspeler zonder actie is gewoon zonde.

Boulahrouz is nooit een vaste waarde geworden. Overal weinig gespeelt (naar mijn idee), dus waarom zou een jonger iemand die wel veel speelt niet de kans krijgen boven hem.

In deze opstelling zou ik het Nederlandselftal weleens willen zien spelen. 4-3-3 met de punt naar achteren.

Voor De Vrij kan je ook Viergever opstellen. Sneijder heeft de meer aanvallende rol, waar Clasie een linie daar achter voor creativiteit zorgt. Voor N. de Jong zou je ook Anita kunnen opstellen. Maar gezien fysiek en ervaring zie ik daar liever N. de Jong.

Lang leve de 16 miljoen bondscoaches ;-)

Stekelenburg
Van der Wiel
De Vrij
Heitinga
Büttner
Clasie
N. de Jong
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Robben
1 augustus 2012 om 16:10

Met dit elftal gaan we het WK niet halen! Achterin kwetsbaar en Clasie is ook nog niet goed genoeg. Daar zou ik Strootman neerzetten. Gok erop dat Willems en Van Rhijn mochten we Brazilië halen in de basis staan.

2 augustus 2012 om 13:41

Het gaat toch om 1 oefeninterland? Dan zou ik voor de opstelling kiezen welke ik heb neergezet. Achterin zal het sowieso de komende 2/3 jaar kwetsbaar zijn. Mathijsen kan het niet meer aan, en de jongere jongens hebben niet de ervaring die nodig is voor een goede centrale verdediger. Persoonlijk vind ik Clasie beter dan Strootman, maar goed, dat is mijn mening. Ik denk ook dat hij over 2 jaar verder is dan Strootman puur omdat ik hem meer in zijn mars vind hebben. Waarom Van Rhijn? Ik denk dat Van der Wiel zichzelf wel weer herpakt. Als Van Rhijn op dat moment gewoon beter is, oke, maar anders is het niet meer dan logisch dat Van der Wiel gewoon wordt opgesteld. Over Willems ben ik het niet helemaal met je eens. Mocht Büttner dit seizoen nog overstappen naar een grotere club is er een reeele kans dat hij speelt en niet Willems.

Ik denk dat we over een paar jaar een mooi elftal kunnen hebben! In de opstelling heb ik een aantal jonge talenten gezet, zonder de ervaren spelers erbij te doen. Natuurlijk is er dan ook nog ''hoop'' op Bruma, van Aanholt, Büttner, Douglas, Gouweleeuw, Viergever, Rekik, Boerrigter, Dost, van Wolfswinkel etc.

Daarnaast hebben we over een paar jaar ook nog de beschikking over ervaren spelers als Stekelenburg, VD Wiel, Heitinga, Pieters, Sneijder, N. de Jong, VD Vaart, Afellay, Elia, Huntelaar, van Persie en Robben. Wat dat betreft ziet het er in de toekomst nog niet zo slecht uit voor Nederland. ;

Krul
Van Rhijn
De Vrij
Nuytinck
Willems
Clasie
Strootman
Narsingh
Maher
John
L. de Jong

Mooi.......gewoon doen lekker verjongen......vind ik wel een aardig idee.....jeugd heeft de toekomst ...

1 augustus 2012 om 16:43

Inderdaad. De jeugd heeft voorrang op de oudjes die een teleurstellende EK hebben gespeeld. Ik hoop dat het heel goed gaat uitpakken en hopen dat we het op het WK beter zullen doen.

Doel: Tim Krul (newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (swansea City)

Verdediging: John Heitinga (everton), Alexander Buttner (vitesse), Ricardo van Rhijn (ajax), Nick Viergever (az), Ron Vlaar (aston Villa), Stefan de Vrij (feyenoord), Gregory van der Wiel (ajax), Jetro Willems (psv)

Middenveld: Ibrahim Afellay (barcelona), Vurnon Anita (ajax), Jordy Clasie (feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (manchester City), Siem de Jong (ajax), Adam Maher (az), Stijn Schaars (sporting Portugal), Wesley Sneijder (internazionale), Kevin Strootman (psv), Rafael van der Vaart (tottenham Hotspur),

Aanval: Bas Dost (vfl Wolfsburg), Klaas-jan Huntelaar (schalke 04), Ola John (benfica), Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Marco van Ginkel (vitesse), Jeremain Lens (psv), Luciano Narsingh (psv), Robin van Persie (arsenal) en Derk Boerrigter (ajax).

Stekelenburg
Van Rheijn
Vlaar
De Vrij
Willems
Clasie
N. De Jong
Emanuelson
Narsingh
Huntelaar
van Persie

Keeper:

Stekelenburg
Krul
Vorm

Rechtsachter:
Rhijn
Van der Wiel
Leerdam

Rechts centrale verdediger:
Vlaar
De Vrij
Viergever

Links centrale verdediger:
Douglas
Martins Indi
Denswil
Pieters

Linksachter:
Willems
Dijks
Koppers

Verdedigende middenvelders:
Claise
Anita
Nigel De Jong
Strootman

Aanvallende middenvelders:
Maher
Sneijder
Afellay
Emmanuelson
Siem de Jong

Rechtsbuiten:
Nasringh
Lens
Van Persie (niet geschikt voor het Nederlandse elftal als spits, onder van Basten deed hij goed als rechtsbuiten)

Linksbuiten:
Boerrigter
Robben
Ola John

Spits:
Huntelaar
Dost
Luuk de Jong

Helaas geen plaats voor: Kuijt, Van der Vaart, Mathijssen, Heitinga en Boulahrouz. (waarschijnlijk ook van Persie’)

De bovenstaande opstelling is prima met het oog op de toekomst, prima elftal om op te bouwen. Ik zal sommige namen wel vergeten zijn.

Ongelofelijk.... mijn kennis van voetbal is naar een bedenkelijk niveau gezakt waarvoor mijn excuses. Die beste van Rhijn heeft klaarblijkelijk al aardig wat gepresteerd in de eredivisie....

Met het oog op de toekomst denk ik aan de opstelling:

- Stekelenburg -
- Rhijn - Viergever - Denswil - Willems-
- Anita -
- Afellay - Sneijder -
Nasringh - De Jong - Boerrigter -

Allemaal spelers met een goed voetballend vermogen, en alle spelers werken ook erg hard en kunnen prima verdedigen. Ik ben zeer benieuwd.
Alle spelers die ik heb genoemd zijn vervangbaar, bijvoorbeeld Maher kan op de positite van Afellay spelen. Emmanuelson kan op de positie van Sneijder spelen. Strootman of Claise kan op de positie van Anita spelen. Lens kan op de positie van Nashring spelen, zo kan ik veel op te noemen, uitstekend opstelling 4-3-3!

1 augustus 2012 om 17:25

ja joh, moet je doen...dan weet je in ieder geval zeker dat we er niet bij zijn op het komende wk

1 augustus 2012 om 19:03

ik zelf zat ook te denken aan de toekomst maar gelukkig zie ik het toch wat rooskleuriger dan jouw opstelling misschien kan je er nog wat meer ajacieden bij zetten want zoals van gaal altijd mooi zeegt dan is de cirkel helemaal rond. Hopelijk zal dit niet gebeuren anders zit nederland niet alleen financieel maar ook sportief aan de grond.

Ik mis nog steeds Nuytinck en Donk in de selectie jongens.

Kuyt Mathijssen en Siem de Jong er nog bij?

De 1e twee zijn voor mij toch op hun retour. Worden alsmaar minder. Vooral voor Mathijssen zijn veel vervangers aan het opkomen (nuytinck, Ryan Donk, Viergever, De Vrij, Van Dijk, Gouweleeuw)

Siem de Jong vind ik eigenlijk al niet goed genoeg voor de basis van Ajax 1, en nu zit hij ook nog in de voorselectie van Oranje!

Mensen, dit is pas de voorselectie, laten we onze pijlen pas afschieten als de definitiefe selectie bekent wordt indien nodig.

Boulahrouz, Heitinga, Mathijsen, Vlaar & Kuijt sowieso niet meer oproepen en vervangen met Nuytinck, Gouweleeuw, Donk, Bruma & eventueel Boerrigter, Beerens of zelfs Depay.

Stekelenburg
v.d.Wiel
v.Rhijn
Viergever
Willems
Maher
Anita
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Robben

Sowieso Ola John en Jetro Willems meenemen, en ook kijken of Robben, Sneider (meeste spelers die meehebben gedaan met EK 2012)enz. wel goed spelen met de wedstrijden anders die er ook uitgooien.

ik zou zoiezo elia meenemen hij is zeker gevaarlijk met zijn snelheid en techniek!

Hopelijk gaat hij een 4-3-3 met de punt naar achter hanteren, ook lekker wat jonge spelers ervaring op laten doen.

Stekelenburg
Van Rhijn
De Vrij
Viergever
Willems
Sneijder
Clasie
Vd Vaart
Narsingh
RvP
Robben

Voor 2014 wil ik het eigenlijk wel zo zien, op voorwaarde dat van der Wiel een transfer maakt, anders komt van Rhijn daar in die tijd wel. Verder denk ik dat Maher zich enorm gaat ontwikkelen, en misschien Anita ook nog wel op de plek van Nigel.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Viergever
Willems
Sneijder
de Jong
Maher
Narsingh
Huntelaar
Robben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren