Voetbalzone

‘Real Madrid en wij hebben allebei vijftig procent kans op de landstitel’

Woensdag, 1 augustus 2012 om 12:40

Het centrum van de verdediging van Barcelona werd afgelopen seizoen vooral bevolkt door Gerard Piqué, Carles Puyol of Javier Mascherano. Omdat de tweede 34 jaar oud is en steeds meer last krijgt van diverse blessures en laatstgenoemde eigenlijk geen verdediger is, zoekt trainer Tito Vilanova naar oplossingen. Volgens Piqué is de 21-jarige Marc Bartra klaar voor een basisplaats.

/

“Bartra is er absoluut klaar voor om te vechten voor een basisplaats”, laat Piqué optekenen in Sport. Na een seizoen waarin Barcelona naast de landstitel en de Champions League greep wil Piqué weer een hoofdprijs bemachtigen. “We willen het seizoen sowieso goed beginnen. We zijn er klaar voor en hebben veel motivatie.”

De mandekker denkt dat als Barcelona de lijn van de afgelopen jaren doortrekt, er vanzelf weer een hoofdprijs zich zal aandienen.. “Real Madrid is de kampioen, maar wij gaan weer proberen om de competitie te winnen. We hebben allebei vijftig procent kans, de teams zijn aan elkaar gewaagd.”

Poll

Wie denk jij dat er kampioen wordt in Spanje?

1 augustus 2012 om 12:43

Het zou toch ook eens erg verfrissend zijn als opeens Valencia of Atletico Madrid kampioen wordt.

Maar goed, die kans is nagenoeg nihil.

1 augustus 2012 om 12:45

En onrealistisch

1 augustus 2012 om 12:53

Ja, dat zou inderdaad verfrissend zijn als Valencia of Atletico Madrid kampioen wordt, maar dat is ook heel erg onrealistisch.

Maar Valencia en Atletico Madrid kunnen niet op tegen FC Barcelona en Real Madrid. Want die lopen echt enorme sprongen voor op Valencia en Atletico Madrid.

In Spanje weet je van te voren al dat FC Barcelona of Real Madrid kampioen wordt. Maar het begint wel 'n beetje saai te worden daar in Spanje.

Spanje pakt in de afgelopen vier jaar twee EK titels en een WK, FC Barcelona speelt schitterend voetbal, maar dat is ook voorspelbaar geworden en ook 'n beetje saai en de kampioenschap in Spanje gaat altijd tussen FC Barcelona en Real Madrid. Daarachter eindigen altijd Sevilla, Atletic Biblao, Villareal (gedegradeerd), Valencia, Atletico Madrid en als Malaga zo blijft spelen, dan eindigt Malaga ook daarachter.

Dat begint gewoon saai te worden in mijn ogen.

1 augustus 2012 om 13:53

Saai?!!! Haha het mooiste voetbal van de wereld noemt meneer saai!

1 augustus 2012 om 14:00

Mooi is subjectief. Dat moet je zelf toch ook snappen.

1 augustus 2012 om 16:45

Ja, maar het begint voorspelbaar te worden. Altijd hetzelfde voetbal. Ik ben zelf FC Barcelona fan, maar ik vind het voorspelbaar worden.

Daarom hoop ik dat Tito Vilanova andere voetbal laat zien, maar dat het wel gewoon mooi blijft.

1 augustus 2012 om 16:47

In elke andere topcompetitie zal Real of Barca met gemak kampioen worden. Mensen kunnen blijven zeggen dat het een zwakke competitie betreft, maar de Spaanse clubs domineren ondertussen wel het Europees voetbal.

Ze hebben nou eenmal de beste spelers van de wereld en je kunt ze toch niet kwalijk nemen dat ze zo goed zijn.

1 augustus 2012 om 13:04

Als Atletico of Valencia kampioen zou worden dan is dat een hele grote prestatie.

En het rare is dat ze dan niet zo denderend veel prijzengeld krijgen dat ze meteen goede aankopen kunnen doen.

Dat vind ik wel raar, het zou niet eens de redding kunnen zijn voor die clubs.

Zelfs als ze 2x achter elkaar kampioen zouden worden zou het kwa prijzengeld niet zovee opleveren.

En dat vind ik raar, het zou juist heel erg lucratief moeten zijn maar dat is het niet.

1 augustus 2012 om 13:20

Je vindt het raar, ja.

ON: Helaas is het inderdaad zo, beiden 50% kans. Competitie wordt ondertussen net zo saai als de Schotse competitie wat de stand betreft. Het voetbal (en de spelers) blijft natuurlijk een stuk attractiever. Ik verwacht persoonlijk dat Real wederom kampioen zal worden.

1 augustus 2012 om 13:08

Zo jammer dat de beste spelers van Valencia weg zijn, met Villa, Silva, Mata en Alba erbij hebben ze echt een heel leuk team nog staan! Misschien geen directe kampioenskandidaat maar zeker een outsider om rekening mee te houden voor Real en Barca.
Zoals het er nu voorstaat is Valencia dat niet eens!

Diego Alves
Barragan
Rami
Ruiz
Jordi Alba
Banega
Jonas
Silva
Mata
Soldado
Villa
1 augustus 2012 om 13:41

Een paar jaar terug naar Valencia-villarreal geweest. Valencia incl Villa, Mata, Silva. Pfffff wat een match. 5-3 volgens mij. Dat team zouhet Real en Barca zeker moeilijk kunnen maken maar op dit moment gaat het nog wel jaren duren voordat iemand Barca of Real van de troon gaat stoten.

1 augustus 2012 om 14:09

In die tijden (en nog wat jaren eerder met Mendieta enz.) konden ze ook goed meekomen met Barca en Real! Jammer dat ze nu te arm zijn om die toppers te kunnen behouden.

1 augustus 2012 om 12:44

En ook nog eens vijftig procent van alle tv-rechten/gelden inkomsten...

1 augustus 2012 om 12:46

volledig terecht dat die inkomsten worden verdeeld aan de hand van interesse van mensen in de clubs. het zou toch schandalig zijn als sporting gijon bijv. even veel zou verdienen terwijl Real en Barcelona de enige echte publiekstrekkers zijn die heel spanje interesseert?

1 augustus 2012 om 12:51

Interesse komt veelal met prestaties, zou Sporting Gijon (wat bijna onmogelijk is) 50 jaar geleden het internationale voetbal gedomineerd hebben, was er een wereldwijde interesse in die club. 50% is ongeloofelijk veel, van de 650 miljoen ofzo 325 voor die 2 clubs al. je kan ook een soort ladder bouwen waarbij de nummer 3-4-5 enz. ook nog grote maar wat kleinere bedragen krijgen. Zijn inmiddels bijna alle overige clubs over akkoord hoor, en ze hebben ook hoop dat het gaat veranderen.

1 augustus 2012 om 12:57

niet mee eens. Als er enigszins gelijke verdeling is van basisinkomsten kan je veel beter een competitie onderhouden. Door sponsors ben je sowieso verzekerd van groot verschil in inkomsten.

1 augustus 2012 om 13:28

@erik_21
Daar heb je gelijk in, maar dat is dus eenmaal niet het geval en de kleinere clubs krijgen daardoor vanzelf minder. Die ladder waar je het over hebt dan zou de verdeling inderdaad beter zijn, maar de verhoudingen van interesse-prijs zou scheef zijn omdat heel Spanje zich interesseert in deze twee clubs terwijl er maar relatief kleine groepen zijn die supporter zijn van de kleinere clubs. Puur kijkend naar de interesse vind ik het terecht dat ze zoveel verdienen.

Ik weet dat alle clubs erover eens zijn, alleen Real en Barcelona niet, wat te begrijpen is aangezien die dan honderden miljoenen mislopen in een aantal jaar tijd. Zolang die twee niet akkoord gaan zal die ladder er ook niet komen omdat die twee clubs dan gewoonweg zeggen, wij stappen uit deze competitie en vormen een eigen (europese) competitie.

Als dat gebeurt nemen het aantal abonee's ook af voor de zenders en zal er veel minder naar de Primera division gekeken worden. Hierdoor dalen die televisieinkomsten weer dramatisch waardoor de clubs er niks mee opschieten uiteindelijk.

@afcfokke

Qua competitie heb je helemaal gelijk natuurlijk, maar als we eerlijk moeten zijn in een commerciële wereld, dan kan je niet anders concluderen dat clubs gewoon verdienen aan de hoeveelheid fans en dat die groep voor Real en Barca gewoon vele malen groter is dan voor andere clubs.
Aan de hand daarvan vind ik het dus terecht.

Ik ben het met je eens dat de competities wat leuker mogen worden en ik vind dat geld geen rol hoort te spelen in een sport waardoor er een open competitie komt met alle echt goede ploegen die om de prijzen meedoen ipv de koopclubs die domineren.

1 augustus 2012 om 13:28

Edit: deze mag verwijderd worden.
Wederom zelfde reactie, deze keer heb ik maar 1x op enter gedrukt, iemand die weet hoe dit kan?:/

1 augustus 2012 om 12:45

Inderdaad allebei 50 procent en de rest 0....leuke competitie lijkt wel de schotse competitie. Veel plezier zou als voetballer altijd voor Duitsland en Engeland kiezen, daar is de tegenstand tenminste ook goed.

1 augustus 2012 om 12:47

In Schotland is het de komende jaren 100% zelfs. Aangezien de Rangers weg zijn.

1 augustus 2012 om 12:49

In Duitsland ging het ook alleen maar tussen 2 clubs. Weliswaar voor een lange tijd tussen 4 maar uiteindelijk is het niet zo spannend geworden.

In Engeland ging het ook alleen maar tussen de 2 clubs uit Manchester. Tottenham leek mee te kunnen gaan strijden, maar zijn dan slechte resultaten beginnen neerzetten.

Natuurlijk is de kloof tussen Barça/madrid en de rest in Spanje groter dan Manu/city en de rest. Maar zeggen dat de tegenstand daar vorig seizoen echt goed is is ook overdreven.

1 augustus 2012 om 14:06

@I am Link:

Het grote verschil in DE of UK, is dat dit jaar ook zomaar een Chelsea of Schalke het zou kunnen worden.

En in spanje is daar totaal geen kans op! Tuurlijk spelen er uit eindelijk maar een paar om het kampioenschap. Maarz ijn wel aan het begin van het jaar minstens 4 die kans maken.

In spanje is die kans er nooit.

1 augustus 2012 om 12:45

Klopt, 0 procent kans voor de overige clubs. Dat maakt de competitie ook zo fantastisch, de spanning, de sensatie, de onderlinge concurrentie.

Mét Modric zie ik Real dit seizoen wel als de ultieme favoriet, enorm sterk in de omschakeling, bovendien veelzijdiger dan een Barcelona, waar Barcelona opnieuw duizend verdedigende linies elke wedstrijd dient te doorbreken, juist omdat het spel op een enkel principe gebaseerd is, balbezit.

1 augustus 2012 om 12:49

waarom modric (en zoveel geld geven) als je ozil al hebt.....

1 augustus 2012 om 12:55

Zet Modric naast Xabi, Özil ervoor en je luxeprobleem lost zich op in een prijs.

1 augustus 2012 om 13:06

Omdat Modric niet op dezelfde plek gaat spelen als Ozil.

Ze gaan zo spelen en komen dus allebei tot hun recht.

Casillas
aankoop
S. Ramos
Pepe
Marcelo
Modric
Xabi Alonso
Di Maria
Özil
Ronaldo
Benzema
1 augustus 2012 om 13:18

mja klinkt leuk maar mss te aanvallend???

zou ik eerder kiezen voor witsel... die verdedigend toch iets beter is denk ik...
en aanvallend, combinerend zeker niet zou misstaan....

1 augustus 2012 om 13:50

Johnguidetti, ik weet niet wat jij denkt hoor, maar S. Ramos is een back. dus die gaat
echt niet centraal spelen. en Modric is nog niet eens binnen. daarbij komt nog eens kijken dat je Benzema in de spits gezet hebt terwijl Higuaín er ook nog is. ik denk dat dit de meest aannemelijke opstelling is:

Casillias
S.Ramos
Arbeloa
Pepe
Marcelo
Khedira
Xabi alonso
Di Maria
Ozil/Modric
Ronaldo
Benzema
1 augustus 2012 om 12:50

Nou als Modric speelt, denk ik dat vrijwel iedere tegenstanders op eigen helft gaat spelen, dat is wat Mourinho niet wil. Mourinho heeft counter nodig.

Ik denk dat Mourinho Modric niet samen met Ozil, Di Maria én Modric zal opstellen. Ronaldo én Benzema zullen wel altijd gaan voetballen, maar niet samen met Ozil, Modric en Di Maria.

Ik denk dat Ozil én Di Maria concurrentie zijn van elkaar om de positie rechtsbuiten. Modric zal altijd gaan spelen met twee verdedigende middenvelders ervoor.

Het blijft dus hetzelfde als vorig jaar.

1 augustus 2012 om 13:07

Benzema is helemaal niet zeker van een basisplaats met Higuain erachter. Ozil die heeft na dit jaar echt wel een basisplaats verovert.

1 augustus 2012 om 13:12

Benzema, bij een belangrijke grote wedstrijd speelt hij altijd.
Ozil is niet overtuigend een basisspeler bij Real hoor. Dat is bij Ronaldo wel het geval.

1 augustus 2012 om 12:46

De titel beschrijft jammer genoeg de Primera Division. Helaas lukt het Valencia ook nooit om echt tegenstand te bieden. Het is weer wachten op clasico's om puntenverlies te zien bij een van deze twee.

1 augustus 2012 om 12:46

We hebben allebei vijftig procent kans.

Helemaal gelijk, geen enkel ander team is in staat om de PD te pakken. Het zou mooi zijn om Valencia weer eens aan het langste eind te zien trekken al is het maar voor de verandering.

Ik ken Bartra niet maar het zou geen slecht idee zijn om hem speel minuten te geven. Puyol wordt al wat ouder en Bartra kan alvast klaargestoomd worden om later de plek in te nemen.

Hoe zit het met Fontas? enige kans of die het niveau van Barca zal halen?

1 augustus 2012 om 13:18

Fontas zou wel kans van slagen kunnen hebben, aangezien Muniesa nu geblesseerd is, maar van de 3 toekomstige verdedigers: Muniesa, Bartra en Fontas vind ik Fontas toch wel degene met de minste kans op speelminuten. Fontas kreeg vorig seizoen nog wel een paar minuten toen Abidal niet meer kon spelen maar verder vrij weinig. Zag Muniesa toch wel als de opvolger voor Puyol, ze hebben dezelfde mentaliteit en passie lijkt het, jammer dat hij nu geblesseerd is geraakt.

On: Wat de kansen betreft is het wel zo dat Barcelona en Real Madrid de enige clubs zijn die kans maken op de landstitel, de Copa del Rey is een ander verhaal want daar is het niet altijd Barcelona - Real Madrid in de finale.

1 augustus 2012 om 13:24

Bedankt voor de info.

Het zou wel heel triest zijn mochten Real en Barca ook nog de beker domineren. Eigenlijk doen ze dat ook, de afgelopen jaren stond een of allebei in de finale van het bekertoernooi.

De middelen waar zij over beschikken is absurd, zowel qua geld als materiaal. Geen wonder dat de andere clubs niks kunnen bewerkstelligen.

1 augustus 2012 om 12:47

Ik denk dat Real weer kampioen wordt. Beter voetbal en beter gedrag op en buiten het veld! Waarschijnlijk zijn Barca supporters het hier niet mee eens en daar heb ik respect voor!

1 augustus 2012 om 12:48

Noem eens aantal voorbeelden waar Barca zich buiten het veld niet heeft gedragen.

1 augustus 2012 om 13:10

Soms zie je ze zelfs een beetje glimlachen als ze een hand geven. Abnormaal.

Nee, Barcelona is meestal een keurige club. Real Madrid meestal ook. Alleen als ze tegenover elkaar staan of in interviews willen beide kampen dat keurige af en toe niet laten zien.

On; Ergens is het jammer dat het in Spanje maar tussen twee teams gaat. Maar de suprematie van deze teams is zo groot dat elke wedstrijd een genot is om te zien. Deze twee teams bieden je samen alles. Bij Barcelona is er een sublieme controle over het hele spel. Als je van de tegenstander domineren houdt, van het overheersen.. Ja, dan is er maar een club mogelijk.
Ik hou minder van dat loeren op het momentje. Ik hou van de speelstijl van Real. Doorgaans controleren zij de wedstrijd ook, maar op een andere manier. Bovendien zijn het de meesters van de counter. Prachtig.

Het zal een wonder heten als geen van deze ploegen de Primera Division wint.

1 augustus 2012 om 13:10

Ik zeg beter niet dat Barcelona het niet goed doet wat ze wel doen!

1 augustus 2012 om 12:53

Nou ik ben het er niet mee eens want beter gedrag binnen en buiten het veld?

Ik ben het eens dat Barcelona zich wel eens te snel laat vallen maar dan doen ze bij Madrid ook al zullen ze dat ontkennen maar de misdragingen van Pepe, Marcelo zijn verre van netjes en buiten het veld word er wel eens wat opmerking gemaakt maar het is Mourinho die Real soms in een kwaad daglicht zet en dat kan niemand ontkennen en dat hoort niet bij Real!

En beter voetbal...........tja daar zijn de meningen over verdeeld.

1 augustus 2012 om 12:54

Ik ben niet voor één van beide clubs in het bijzonder, maar ik vind dat beide teams zich niet echt voorbeeldig gedragen met hun zandbakruzies. Ik vind het nog al vermoeiend.

ON: Het is jammer dat er geen club meer mee kan doen om het kampioenschap naast deze twee. Is het in Engeland toch verrassender. Zie Real kampioen worden.

1 augustus 2012 om 12:59

beter voetbal? beter gedrag? dan moet je de classicos en andere wedstrijden nog maar eens kijken.

het positiespel van barca is nog vele malen beter. Ik zie bij barca geen pepe die de bal 4 meter van iemand afspeeld.

Maar inderdaad, ieder zijn mening.

1 augustus 2012 om 16:06

Nee hoor ik als Barca fans ben ik het dik met je eens
Waar heb je de afgelopen jaren geleefd man in een grot ofzo?

1 augustus 2012 om 23:57

Beter voetbal? Het feit dat Real Madrid hun tactiek verdedigend aanpast op Barcelona in elke onderlinge wedstrijd geeft aan dat ze het voetballend nog niet aandurven. Het positiespel, het totale voetbal van Barcelona is nog steeds velen malen beter dan dat van Real Madrid.

1 augustus 2012 om 12:50

Als dat zo is dan zouden ze beter een competitie moeten starten met alleen Barca en Real.
20 x in Camp Nou en 20x in Bernabeu.
Die andere clubs in de Primera Division maken bijna tot geen kans op de titel.
Het niveau van die clubs is gewoon veel minder.

Vraag me af als die competitie sterker zou zijn, op het niveau Premier League waar zelfs de nummer laatst kan winnen van de nummer 1, of Barca en Real even makkelijk in de halve finales CL terechtkomen als ze nu doen.
Zouden dan elke week moeten knokken elke wedstrijd waar ze nu sommige wedstrijden met gemak 8-0 winnen met zelfs een half B-team.

1 augustus 2012 om 12:54

Wat een onzin weer over Premier League!!! Tottenham, Manchester City en Manchester United zijn te vroeg uitgeschakeld bij EL, de afgelopen seizoen!

Kijk Barcelona kan van nummer laatste winnen.
Kijk Manchester City kan van nummer laatste verliezen.

Nummer laatste in Engeland tegen Nummer laatste in Spanje, wie gaat dan winnen denk je? Dat weet je niet? Dat Barcelona wel van nummer laatste wint en Manchester City niet? Dat heeft met voetbalsysteem te maken, Barcelona kan de wedstrijd domineren en Manchester City niet, dat is het verschil.

Als je te veel verdedigend ingestelde spelers hebt en te weinig creatief hebt, en te veel fysiek spelers hebt, tja.. .dan kan het zijn dat je de wedstrijd niet scoort.

Als je veel aanvallend ingestelde spelers hebt, en meer creatieve spelers hebt, minder fysiek spelers hebt, dan heb je vrijwel iedere wedstrijd de kansen.

1 augustus 2012 om 13:18

Ja, denk je echt dat de clubs uit Manchester de EL als een echte prijs zien?
Die gingen liever voor de Premier League wat ik kan begrijpen.
De PL is in Engeland gewoon de prijs samen met de Cl.
Zelfs de FA Cup wordt daar nog liever gewonnen dan de El.
Die is daar ook nog groter als de El.

Je kan niet ontkennen dat de Engelse competitie fysiek gewoon zwaarder is en dat bij elke club wel goede spelers zitten.
In de PL moet je gewoon als topclub zijnde elke wedstrijd 100 procent geven.
Bij sommige wedstrijden zie ik Barca gewoon op 50 procent spelen en dan alsnog met 4-0 winnen.
Het niveau van de PL is gewoon hoger.

In Spanje kan je gewoon domineren als Barca zijnde met de spelers die ze hebben.
De verdedigers bij de rest van Spanje, op Real na, stelt bijna niks voor.
In Engeland moet je elke week tegen een solide verdediging spelen.
Dat je daar dan niet kan domineren als Man City zijnde hoeft niet per se aan het systeem te liggen, maar kan ook aan de tegenstanders liggen.

En clubs als City hebben genoeg aanvallend ingestelde en creatieve spelers.
Spelers als Silva, Aguero, Tevez, Nasri zijn zeker niet creatief en aanvallend?

Als Barca en Real tegen clubs met een betere verdediging in de competitie zouden moeten spelen vraag ik me af of ze echt nog zo sterk zouden zijn in alle competities waar ze meedoen.
Tegen Chelsea had Barca het bijvoorbeeld heel moeilijk om door de verdediging te komen. Als ze elke week tegen zo een verdediging moeten spelen in Spanje, wat in Engeland het geval is, denk ik niet dat ze met gemak de competitie winnen en de finale van de beker of CL zouden halen . Dat eist na een heel seizoen zijn tol en dan moet je maar zien of je nog presteert met gemak aan het einde van het seizoen.

1 augustus 2012 om 13:23

Heb je gisteren Ajax tegen Norwich gezien? Ik geloof dat Ajax tegen Real Sociedad vele malen leuker is om te kijken. Ik vind dat de Engelse clubs die in het Europees spelen niet leuk om naar te kijken, angsthaas aan het voetballen.

1 augustus 2012 om 13:48

Nee heb het niet kunnen zien, maar las dat Ajax domineerde maar toch gelijk speelde.
En daarom is het in Engeland gewoon moeilijker voetballen voor de topclubs.
Tegen bijv. een Norwich kan je ook domineren, maar die kunnen zo de punten voor je neus afpakken door hun spel.

In Spanje speelt bijna iedere club misschien aanvallend.
Maar dat zorgt er ook voor dat kleinere clubs weinig tegenstand kunnen bieden tegen Barca en Real waardoor je uitslagen krijgt van 4-0.
Zelfs Valencia verloor met 5-1 uit bij Barca.
Terwijl zij een redelijke ploeg hebben en 3e werden in de Pd.

In de PL heb je gewoon ploegen die zich in gaan graven en wachten op het juiste moment. Het kost gewoon veel kracht en moeite om tegen zulke verdedigende ploegen te spelen. Ook als ze nog eens een sterke verdediging hebben. En dat bijna elke week.
Bij de Spaanse ploegen, op Barca en Real na, moet je gewoon toegeven dat die verdedigers niets voorstellen als je die vergelijkt met die in de PL spelen. Die gaan bijna elke x als ze tegen Barca of Real moeten met uitslagen als 4-0 van het veld.

Dat ze angsthazen voetbal spelen bij de kleine clubs in de PL vind jij, maar ik vind het mooi om te zien dat die clubs tenminste nog wat tegenstand bieden op verdedigend vlak tegen de grote ploegen en niet elk weekend met 5-0 op hun plaat gaan tegen ze.
Dat ze af en toe punten af pakken, terwijl de ander domineerde is misschien niet leuk om te zien, maar maakt de competitie een stuk spannender dan de PD.

1 augustus 2012 om 12:51

ik vind de spaanse competitie steeds saaier worden...
barca.real.barca.real..........
ben benieuwd wanneer geen van beide meer kampioen wordt

1 augustus 2012 om 12:58

Dat vind ik leuk, dat maakt het spannend. Qua historie moet het zo houden en blijven! Engeland is compleet misgegaan. Hoe is het met de nationale elftal in Engeland? Hoe is het met de Engelse spelers? Waar zijn goede creatieve Engelse spelers? Waar zijn de goede technische Engelse spelers? Waar zijn de jonge Engelse spelers bij topclubs? Waar zijn de goede Engelse trainers? Waar zijn de goede Engelse commentaar en of analyse? In alles echt niets!!!

Ik zou zelfs ook in de Eredivisie niet veel buitenlanders met weinig Nederlandse inbreng willen zien! Dat het in Engeland wel kon is mij een raadsel, daar is het voetbal voor de Engelsen verloren gegaan.

Als je bv Norwich groot wil maken dan kan het wel door goed op te leiden en creatief zijn... SC Heerenveen is een vaste subtopper geworden, AZ zelfs ook, FC Twente is groeiende dankzij goede organisatie. Hier kunnen de Engelsen ook veel van leren.

Dat Real en Barca dik in het rood staan, inderdaad maar gezien in de historie is dat altijd al geweest, nu fair play eraan komt zullen dat wel eens gaan veranderen. In de toekomst zullen Barca en Real dankzij fair play wel altijd de concurrentie van elkaars blijven bestaan, grootste fan, grootste publiek, grootste interesse, grootste sponsors, daar kunnen de kleinere clubs simpelweg niet tegenop, dat heeft met historie te maken.

1 augustus 2012 om 13:01

ik heb liever een competitie waarin 2 ploegen geweldig voetbal spelen en de rest ook de intentie heeft om positiespel te spelen. Dan competities waarin speler de bal niet eens 3 of 4 keer kunnen overspelen en ballen naar voren schieten waar niemand staat.

1 augustus 2012 om 13:10

Mee eens, ik kan zo veel voorbeelden opnoemen:

Liverpool is qua historie een heel grote club, maar laatste jaren presteren ze niet geweldig, niet door het geld, zeer zeker niet. Dat komt simpelweg gewoon door het beleid en organistatie binnen de club.

Suarez kan de wedstrijd voor je beslissen, maar niet 50 wedstrijden achter elkaar hoor. Gerrard kan de wedstrijd voor je beslissen, maar hooguit 3 keer heel seizoen.
Bij Liverpool spelen er te veel verdedigend ingestelde spelers met weinig creatief.

Natuurlijk win je de wedstrijd niet iedere keer, verkeerde beleid, scouting, aankopen, enzovoorts. Dat ligt gewoon simpelweg aan het beleid.

In Spanje denkt men méér aan het voetbal dan in Engeland. In Engeland denkt men meer aan het kick and rush voetbal 'rugby'. Maar zo win je niet iedere wedstrijd, dat vragen ze zelf ernaar, eigen schuld.

1 augustus 2012 om 12:56

Eindelijk een beetje respect tussen deze 2 gigantische clubs. Het zal ongetwijfeld weer 1 van deze 2 worden. Ik denk dat Real aan het langste eind gaat trekken. Nu Pep weg is weet ik niet of de lijn door gezet kan worden. Puur gewoon vanwege het feit dat Pep weg is. Je weet nooit wat voor impact dat heeft op een groep.

2 sterke teams en we zullen het eind mei weten.

1 augustus 2012 om 14:45

Ik denk dat je gelijk hebt dat Real het wederom gaat worden maar niet vanwege het vertrek van Pep. De vervanger van Guardiola weet precies hoe alles loopt, en gaat ook al een tijdje met de groep mee. Ik denk echter dat een er te weinig verschuivingen binnen het elftal zullen zijn om de druk en drang bij de spelers hoog te houden, maar we zullen zien!

1 augustus 2012 om 12:56

@ajaxcitizen
Wat een onzin?

Barcelona heeft dit jaar veel punten laten liggen tegen de kleine tegenstanders en daardoor het kampioenschap en vooral mede door onderschatting. Want al die clubs worden elke xafgeschilderd als amateurclubjes waar je zo met 't halve b elftal van kunt winnen.

1 augustus 2012 om 13:51

Kan je wel lezen?

"...waar ze nu sommige wedstrijden met gemak 8-0 winnen met zelfs een half B-team."
Sommige wedstrijden.
Ik zeg niet elke.
Dat ze af en toe punten verspelen kan.

Maar in de meeste gevallen wonnen ze gewoon met 3-0 of hoger.
Als zelfs tegen Valencia met 5-1 gewonnen wordt dan is het niveau gewoon minder bij de rest van Spanje.
Zeker als Barca nog eens de beste spelers weg kaapt die er bij de andere clubs spelen zoals, Dani Alves, Villa, Keita en nu Alba.
Zo kunnen de andere clubs gewoon niet groeien.
In de PL heeft elke club gewoon wel sterke spelers en heb je gewoon meer tegenstand als titelkandidaat. Voor die clubs kost het gewoon meer moeite om de titel te winnen en ook de CL, waar Barca en Real zich bijna geen zorgen hoeven te maken dat de titel in andere handen valt dan alleen Barca of Real en ze zich bijna volledig kunnen richten op de CL.

1 augustus 2012 om 14:24

@ajaxcitizen

Kan je het Barca kwalijk nemen dat zij de beste spelers van de andere clubs in de competitie kopen?
Of moet je het die clubs kwalijk nemen dat zei die spelers aan Barca verkopen? Waardoor het gat groter en groter wordt.

1 augustus 2012 om 15:04

Barca zit dik in de schulden en elk seizoen kopen ze wel een speler voor een groot bedrag.
Dus ik vind het niet kunnen nee, dat Barca weer spelers haalt van mogelijke concurrenten in de eigen competitie, waardoor ze er zelf op vooruit gaan.
Valencia zit zelf in ook in de schulden en dan moeten ze een belangrijke speler verkopen aan een club die zelf ook in de schulden zit in dezelfde competitie.

1 augustus 2012 om 14:46

@staytuned

Ze hebben in de belangerijkste wedstrijd verloren van Real in hun eigen stadion.. was dat ook onderschatting?

1 augustus 2012 om 13:00

ze hebben ook allebei enkele honderden miljoenen schuld. knap hoor !!

1 augustus 2012 om 13:07

Ben ik de enige die dit niet zo erg vindt? Ze betalen het netjes af zoals is afgesproken. Waarom denken zoveel mensen dat schulden hebben zo slecht is? Schulden hebben is slecht wanneer je ze niet kan afbetalen.

1 augustus 2012 om 14:46

als jij nu aan Barca en of Real vraagt of ze die schuld willen afbetalen dan lukt dat ze niet hoor! Uiteraard hebben ze kapitaal op het veld staan maar ik geloof toch echt dat er een gulden middenweg mogelijk is!

3 augustus 2012 om 13:47

Nou hoezo vind je het niet erg, dan lenen ze weer miljoenen van de Spaanse banken, en dan kunnen wij, de Noord-europeanen speler als Fabregas gaan betalen. Want Barca staat wel heel dik in de schulden!

1 augustus 2012 om 13:04

real wordt denk ik kampioen. ik vind hun team beter. een andere club zou leuker zijn. 4% gelooft daarin maar het gaat denk ik niet gebeuren

1 augustus 2012 om 13:16

Spannend, Spannend en nog is Spannend.. Mensen die zeggen dat het '' saai '' is.. Zijn mensen die echt aandacht te kort hebben of niet wisten wat ze moesten posten.. Het gaat om 2 beste teams ter wereld.. Om de sterkste om Messi en Ronaldo.. en zo voort.. Dat kan je nooit saai noemen of het kan nooit saai zijn..

1 augustus 2012 om 13:24

Ik den dat Real weer kampioen wordt en dat ze ook de CL winnen.
Vooral als Modric er bij komt.
Real heeft de beste verdediging , met Ramos. Beste verdediger die er is op dit moment vind ik. Heeft een legendarisch EK achter de rug. Middenveld en Aanval schat ik gelijk in bij Real en Barcelona. Dan heb je nog 2 doelmannen , daar schat ik Casillias hoger in als Valdes.

Verder hoop ik dat dit seizoen Real ook rustiger aan gaat spelen en zich niet laat opfokken door Mourinho.

Iedereen zegt Pepe en Ramos zijn 2 schoppers , maar op het EK heb je gezien dat het gewoon 2 geweldige verdedigers zijn en geen schoppers. Helaas laten hun zich meeslepen door Mourinho.

Als Barcelona wint maakt het me ook niet uit. Ze hebben natuurlijk Iniesta die ook een geweldig EK heeft gespeeld en Villa die op de weg terug is.

Zal spannend worden dit jaar en als een andere club het wordt zou ik het ook geweldig vinden!

1 augustus 2012 om 13:28

Voor sommigen stelt de Spaanse competitie dus niks voor omdat het maar tussen 2 clubs gaat maar als je van technisch verfijnd voetbal houdt aan een hoog tempo, dan is de Spaanse competitie best wel te smaken.

Het is trouwens in meedere competities wel zo, in Duitsland zal het ook of Munchen of Dortmund worden.

Wie de Spaanse competitie vergelijkt met de Schotse, die zou dan ook wel moeten zeggen dat de Schotse grootheden in Europa gewoon meelopers waren en dat kan je toch niet zeggen van Real en/of Barcelona.

En op een manier brengt het ook wel spanning met zich mee : iedere misstap kan fataal zijn in de race naar de titel ; in Engeland mag je eens verliezen omdat je weet dat de concurrentie ook wel eens zal falen.

Op die manier is iedere competitiewedstrijd in de Primera voor zowel Barcelona als Real een Olympische finale : je moet winnen want je krijgt geen (of bijna geen) gelegenheid meer om een eventuele misstap recht te zetten.

1 augustus 2012 om 14:13

De Spaanse competitie stelt wel wat voor,zitten veel goede clubs in,maar de strijd om het kampioenschap is niet spannend.
In de Serie A en de Premier League zijn gewoon meer kanshebbers,en is het dus spannender.
In Duitsland doen normaal gesproken HSV en Schalke ook mee om de titel,en bijna elk jaar zit er weer een ander team tussen dat ineens ook kans maakt op het kampioenschap.
Wolfsburg,stuttgart,mainz en Bremen hebben om de beurt toch kans gemaakt op het kampioenschap.
In Spanje is het weer even geleden dat Valencia mee deed voor het kampioenschap,en Villarreal is inmiddels zelfs gedegradeerd,en Atletico weet het elk jaar toch weer niet waar te maken,die presteren alleen in de El.

1 augustus 2012 om 14:14

Maar In duitseland Scheelt het verschil tussen de Nummers 2 en 3 niet zoon 30 punten en een Doelsaldo verschill van 50 goals of net hoeveel, Daar doelen ze op.

Het verschil in de Spaanse comp is gewoon te groot, Je ziet een Schalke ook niet op 30 punten eindigen van Munchen

1 augustus 2012 om 14:07

Rayo Vallecano heeft zeker een kans met talenten als Bangourra en Amat! Real Madrid heeft dan wel Ronaldo en Ozil, maar Cobeno is toch wel een betere keeper als Casillias.

Het wordt onderin ook erg spannend, en ik denk dat Espanyol, Barcelona en deportivo la curuna degraderen, want die hebben allen een zeer zwakke aanval!!

1 augustus 2012 om 14:21

Real Madrid en Rayo Vallecano voor het kampioenschap.
Espanyol en Barcelona degradatie.

Ik proef hier een beetje anti stad Barcelona,en pro stad Madrid ;

Bangourra en Amat zijn 1e divisie spelers,ronaldo en Ozil zijn wel aardige voetballers.
Ik vind de aanvallers van Barcelona ook best goede voetballers hoor,vooral die Messi kan wel tegen een balletje trappen.

1 augustus 2012 om 14:45

Probeer je grappig te doen? Vallecano moet oppassen dat ze niet degraderen.. en Barcelona gaat egt niet degraderen.

3 augustus 2012 om 12:52

Nee ik probeer niet grappig te doen. Barca haar defensie is erg matig, en de keeper ook. Vallecano gaat een topseizoen draaien met de mooie nieuwe aankopen!

1 augustus 2012 om 14:10

Ik verheug me alweer op de vele Classico's die we gaan zien, elk duel is er weer een op het scherpst van de snede en een hoger niveau dan dit is onmogelijk!

1 augustus 2012 om 14:17

Jammer maar waar.. het zou veel leuker zijn als het spannender word. Atletco, Real, Barca en Valencia die om plek 1 en 2 strijden zou tog geweldig zijn.

1 augustus 2012 om 15:00

Barca speelt het beste voetbal en wint gewoon weer alles, alleen dat belachelijke WK voor clubteams kon hun uit hun evenwicht halen en daar hebben ze nu geen last van. Kijk de laatste seizoenen er maar op na, dit is volgens mij de reden dat de CL titel nooit wordt geprolongeerd.

1 augustus 2012 om 17:12

Wrm Denken Veel Barca Fns Dat Realmadrid De Titel Weer Gaat Pakken?

1 augustus 2012 om 17:45

jammer dat real madrid en barca alleen aan korte termijn visie denken..
als je nou aan lange termijn visie zou denken en het geld gwn eerlijk zou verdelen
worden andere clubs ook sterker,meer spanning,dus meer kijkers overal ter wereld,dus meer geld in het laatje?

jammer van de houding van the big 2
tuurlijk hebben real madrid en barca het volste recht om beide 50 van tv inkomsten in zak te steken..

maar het zou beter voor beide clubs zijn als de comp. sterker wordt!,meer geld in het laatje komt er dan!

1 augustus 2012 om 18:36

wat een arrogantie,.... er zijn heus nog andere clubs die kampioen zouden kunnen worden,..... rare uitspraak ,....... ondanks dat afgelopen jaren de strijd tussen Real en Barcelona is geweest betekend het niet dat 1 van de 2 vanzelfsprekend kampioen wordt, dit is best denigrerend tegenover de rest van de liga.

1 augustus 2012 om 19:30

Is het echt arrogantie ? Wanneer de concurrentie twee keer op rij op meer dan 25 punten eindigt, dan is het m.i. geen grootspraak om te stellen dat de titel naar 1 van de 2 zal gaan. Dan ben je gewoon realistisch.

Omgekeerd : men kan nu al stellen dat zowel Real als Barcelona gigantisch zullen gefaald hebben moest er toch nog een andere zijn die de Spaanse titel pakt.

2 augustus 2012 om 02:31

Als psv en twente en Ajax een aantal jaar achter elkaar in de top 3 eindigen is het dan ook onrealistisch om te stellen dat Feyenoord nooit in de top 3 terecht komt ?? laat staan 2e word en boven Twente en PSV eindigt.....

Het is pure arogantie en vooral denigrerend tegenover de andere clubs, de bal blijft rond ,..... ook al is de verwachting groot dat 1 van de 2 kampioen worden is het alsnog denigrerend om zulke uitspraken te doen,...

Je mag wel een Barcelona fan zijn en het proberen goed te praten ,... maar als Ajax had gezegd bij voorbaat dat het 50/50 is tussen hun en PSV ondanks dat Ajax 2 keer op rij kampioen is geworden zou je het ook absurd vinden,....

Zet je Barca bril af en wees zelf realistisch,.....

2 augustus 2012 om 08:50

Bij gebrek aan echte argumenten wordt dan maar het non-argument ''barca bril'' van stal gehaald...

Zoals hierboven al aangehaald is het van 2004 geleden dat een ander dan Real of Barca kampioen speelde en de laatste 2 jaren zelfs met een kloof van meer dan 25 punten op nummer 3.

Dan ben jij het die stekeblind bent voor feiten en ben jij het die een bril nodig heeft (hoeft geen Barca bril te zijn).

De vergelijking met Nederland is helemaal van de gekke : in Nederland stonden ze met 6 op een zakdoek en kan volgend seizoen effectief iedereen kampioen spelen, zeker ook Feyenoord die terug naar de weg naar boven aan het timmeren is.

Dat jij deze uitspraak denigrerend vindt, het zegt meer over jou dan over Pique ; nog deze week deed Albelda (speler Valencia) hier op VZ zijn beklag dat het onmogelijk geworden is om kampioen te worden in Spanje met de supprematie van Real en Barcelona.

Maar blijf vooral vinden dat het denigrerend is ; het is helemaal niet zo bedoeld maar als je zoekt naar argumenten om iemand van Barcelona neer te zetten als arrogante etter, dan zijn non-argumenten zoals die van jou uitstekend te gebruiken om je (nog altijd foute) redenering kracht bij te zetten.

1 augustus 2012 om 19:40

Bartra is er zeker klaar voor heeft mij echt zwaar positief verrast dat word een hele groteeee

2 augustus 2012 om 15:26

Ik denk dat Madrid de titel gaat pakken ze doen niet veel onder, maar sinds Guardiola weg is het spel niet meer echt fantastisch. Het zou wat zijn voor Vilanova in zijn eerste jaar gelijk kampioen worden, maar denk dat Mourinho ermee vandoor gaat weer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder301
Cesc FàbregasMiddenvelder3010
Dani AlvesVerdediger290
Andrés IniestaMiddenvelder292
Xavi HernándezMiddenvelder285
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

93 fans
Verdediger, 26 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Liverpool wil twee vliegen in één klap slaan. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.25 seconden.