'Norwich werd twaalfde in de PL, maar we speelden ze helemaal weg'

Woensdag, 1 augustus 2012 om 12:10

Davy Klaassen heeft een goed gevoel overgehouden aan de trainingsweek van Ajax in Engeland. De aanvaller annex middenvelder is een van de talenten die in de voorbereiding de kans heeft gekregen van Frank de Boer en stond dinsdagavond in de spits opgesteld tegen Norwich City. "Norwich werd afgelopen seizoen twaalfde in de Premier League, maar we speelden ze eigenlijk helemaal weg", zei Klaassen op de website van zijn werkgever.

Ajax speelde met 1-1 gelijk tegen Norwich, maar was met een jonge ploeg veel sterker dan de Engelse middenmoter. "De tegenstander kwam er niet aan te pas", stelde Klaassen tevreden vast. "Het is hier wel anders voetballen dan tegen Nederlandse tegenstanders. Het was beuken, rennen en vliegen. Toch was het soms inderdaad een grote rondo, zeker tot aan de zestien. Dat geeft een goed gevoel. Ook omdat we hier onze conditie weer wat hebben aangescherpt."

"We kunnen een goed gevoel overhouden aan deze wedstrijd", vervolgde Klaassen. "Onze eerste helft tegen Southampton was ook goed. We zijn klaar voor de strijd tegen PSV om de Johan Cruijff Schaal. Dat willen we zondag laten zien; die prijs willen we echt pakken. De groep is nog meer één geworden. We hebben natuurlijk heel veel jonge jongens en er wordt veel gelachen. De oudere jongens lachen dan net zo hard mee, het maakte helemaal niks uit. Dat bewijst dat we een zijn als groep."

1 augustus 2012 om 12:13

Ja maar je speelt wel gelijk....

Allemaal leuk en aardig hoor die oefenwedstrijden maar het zegt allemaal zo weinig; prijzen pak je in het seizoen en niet in de voorbereiding dus ik snap niet waarom alle spelers/supporters altijd conclusies denken te kunnen trekken uit dit soort wedstrijden.

1 augustus 2012 om 12:15

@dammie, hij bedoeld ook ermee dat ze met de 2e elftal van Ajax Norwich City wegspeelde..

1 augustus 2012 om 12:18

speelde norwich wel met zn sterkste elftal?


edit: bedankt iedereen hieronder die wél een serieus antwoord gaf, het was namelijk een serieuze vraag.

1 augustus 2012 om 12:21

Norwich speelde ook met een B elftal

1 augustus 2012 om 12:22

Norwich had bijna wel op elke positie inderdaad de beste speler opgesteld.

1 augustus 2012 om 12:22

Volgens mijn wel, want ze moeten voorbereiden om tegen City te spelen he

1 augustus 2012 om 12:29

je hebt niks gezien, je kent de spelers van Norwich niet eens, en je hebt een hekel aan Ajax. Dat verklaard je waardeloze opmerking. Inhoudelijk 0.0.

Geen de jonge spelers de credits die ze verdienen in deze wedstrijd. Zegt helemaal niks, maar geeft wel vertrouwen voor de toekomst.

De jeugd heeft immers de toekomst.

1 augustus 2012 om 12:31

@psvdaclub,

bijna alle toppers van vorig seizoen kwamen in actie.
Er waren maar 4 spelers bij die vorig jaar minder dan 10 wedstrijden hebben gespeeld.
Dus ja, lijkt me gewoon een A elftal.

1 augustus 2012 om 12:32

Norwich speelde met een b-elftal? Ik heb bij Norwich minimaal 7 basisspelers gezien hoor, Tenminste spelers die vorig seizoen basisspelers waren.

1 augustus 2012 om 12:21

Oefenwedstrijden zeggen idd niet alles maar waarom worden ze dan gespeelt?, om ritme en vaste situaties in te bouwen denk ik toch dus in die zin hebben oefenwedstrijden wel degelijk zin, en als er dingen lukken waarop getraint heeft is het dus zeer nuttig als het slaagd, supporters kunnen denk ik ook weinig zeggen of het een geslaagde wedstrijd wedstrijd was of niet op basis van de uitslag waarschijnlijk niet, maar de spelers weten dat waarschijlijk wel.

1 augustus 2012 om 12:27

@ Dammie

Een beetje een onnozele reactie. We zagen namelijk geen Ajax 1 maar meer Ajax 2 en als je ziet hoe die jongens gevoetbald hebben dan is het wel degelijk iets om trots op te zijn. Ik zie het een andere club nog niet zo snel doen met zoveel spelers uit eigen jeugd een Premier League club wegspelen. Veltman, Denswil, Koppers, Ebecilio, Lukoki, Klaassen. Norwich speelde overigens met bijna de complete basis.

1 augustus 2012 om 12:32

Hoezo onnozel? Eigenlijk maakt dat opmerking van Klaassen eigenlijk onnozeler; dit zal immers nooit het team zijn dat voor Ajax het veld in wordt gestuurd in officiële wedstrijden. Je kan er dus niet al te veel waarde aan hechten

1 augustus 2012 om 12:40

Natuurlijk kan je hier waarde aan hechten, namelijk dat een B elftal van Ajax redelijk stand kan houden tegen prima clubs.. Altijd handig toch

1 augustus 2012 om 13:01

dammie wilt het niet snappen, nee ze zullen er niet bij zijn, maar het geeft hen de kans om door te groeien en te voelen hoe het is om bij een hogere niveau gevoetbalt wordt. Uiteindelijk komen ze ook bij de A teregt, bij welke club dan ook. Ze hebben goed gespeelt en mogen zeker trots op hun zijn zo als ik dat ook ben.

1 augustus 2012 om 13:11

Dammie probeer je er nu niet onderuit te kletsen. Ajax speelde met een B-team of jong-ajax, hoe je het ook wil noemen. Norwich speelde met een A-elftal... een elftal dat vorig seizoen 12e eindigde in de Premier League. Als je met een B-elftal dan zó dominant kan zijn dan geeft dat alleen maar aan dat er hoop is voor de toekomst. Natuurlijk zegt één wedstrijd niet alles, maar mag je dan tegenwoordig niet meer blij zijn als je zo'n prestatie neerzet? Je hebt de wedstrijd niet gezien neem ik aan, anders zou je nooit met zulke onzin aankomen. Als je Denswil zag spelen tegen een Premier League-spits... hij kwam nooit in de problemen en gaf een aantal lange ballen die ik me alleen van Frank de Boer herinner. Alle andere spelers haalden ook een hoog niveau, met uitzondering van Veltman die erg zenuwachtig oogde hetgeen niet verwonderlijk is. Ik weet niet voor welke club je bent, maar ik ben er zeker van dat geen enkel B-elftal van een andere Nederlandse club dezelfde prestatie had neergezet. De jongens die eraan zitten te komen zijn van een heel hoog niveau, nu al. Dan mag je terecht blij en trots zijn, ik zou niet weten wat daar onnozel aan is want dit piepjonge veredelde jeugdelftal speelde beter dan Ajax 1 afgelopen week tegen Southampton. En dat zou eerder reden tot zorg zijn... maar niet deze uitspraken, kom op zeg.

1 augustus 2012 om 14:13

Leuk en aardig, maar waarom doen jullie alsof Norwich een grotere club dan Ajax is? Ajax is nog altijd groter dan Norwich de komende 50 jaar toch?

1 augustus 2012 om 12:14

Dan toch liever winnen, in plaats van een tegenstander 'helemaal wegspelen' met 1-1..

1 augustus 2012 om 12:17

Echt, in een oefenwedstrijd? Je hebt hier meer aan dan de hele wedstrijd met de kont in eigen zestien hangen en dan in de 90ste minuut de 1-0 binnentikken. Nederland moet weer lekker aanvallend gaan voetballen, komt het imago en de kracht van de Eredivisie alleen maar te goede.

1 augustus 2012 om 12:26

Natuurlijk prefereer ik aanvallend voetbal, ik heb het ook niet over de manier waarop er gespeeld wordt. Het gaat me erom dat ik de uitspraak 'helemaal wegspelen' niet kan koppelen aan de uitslag.

1 augustus 2012 om 13:03

waarom niet? je kan iemand helemaal domineren en wegspelen (honduras-spanje Os), 1 counter tegenkrijgen en zelf 24 doelpogingen hebben en toch verliezen.

1 augustus 2012 om 13:04

Niet, norwich zijn weg gespeelt door de jonkies, omdat ze meer op de helft van norwich hebben gestaan dan op hun eigen kant. Is dat zo lastig te begrijpen.

1 augustus 2012 om 13:11

even wat qoutes van Norwich City fans na de wedstrijd ; Hoebedoel je je kan de uitspraak wegspelen niet koppelen aan de uitslag? Het is een oefenwedstrijd waar het niet draait om de uitslag maar om conditie bouwen & om patronen in te slijpen ajax speelde gister met b & c garnituur gewoon geweldig voetbal ookal zijn dat geen garantie's voor de toekomst ;

It's quite funny really. You loose track of where we are...............

How many people have raved about our midfield saying that its one of the strongest in the prem etc......... and we don't need any more strengthening there.

I hope these people are watching this masterclass from Ajax, and to think that it is 50% youth team as well.

I thought Ajax were great last night.

They did play possession football but it was also quite attacking, with Spain it seems at times they just pass the ball around thier back 4 and that can get a bit boring after a while, Ajax were keeping possession but also constantly pushing forward and creating plenty of goal scoring opportunities.

They totally nullified our midfield and passed it through us with relative ease. Not once did I see their keeper punt it long, something that Ruddy was doing almost everytime.

I think the players would have learnt a lot though and CH. A good run out.

lees maar ;

1 augustus 2012 om 13:42

Mooie reacties die je als tegenstander (ajax) mooi in je zak kan steken.

De PL wordt aangemerkt als sterkste competitie, maar er wordt niet echt veel gevoetbald. Er zijn maar een paar clubs die echt proberen te voetballen. Stel daar een voetballende ploeg tegenover, Ajax in dit geval, en ze hebben het moeilijk.

Ondanks dat de Eredivisie een armeluizencompetitie is in vergelijking tot Engeland, Spanje, Duitsland, Frankrijk en meer, kunnen we tot een bepaald niveau wel tegenstand bieden door onze spelopvatting.

1 augustus 2012 om 14:54

Goed gezegd! Op welke site vind je trouwens de reacties van Norwich supporters?

1 augustus 2012 om 12:31

In een oefenwedstrijd gaat het nog niet om het resultaat, als het voetbal goed is komt dat namelijk vanzelf wel. PSV zal op 5 augustus kopje onder gaan.

1 augustus 2012 om 13:02

ik denk dat de supporters van Norwich genoten hebben en goede op hebben op een hoge klassering met goed voetbal...

1 augustus 2012 om 12:14

dit jong ajax met 1/2 aanvullingen speelde norwich van de mat af een lullig doelpunt tegen uit een vrije trap die via de muur het doel inging verder super gespeeld. Vooral Schone was erg goed met een mooi doelpunt. En er kwam veel gevaar van Lukoki

1 augustus 2012 om 12:14

Vooral de reacties van de fans uit Norwich zijn erg leuk om te lezen als Nederlander. Ze dachten dat ze het A-team van Ajax in ieder geval wel konden verslaan, maar ze schrokken zich dood toen ze de A1 van Ajax Norwich zagen wegspelen. Nederland is gewoon op de goede weg, het niveau van de jeugd gaat weer omhoog dat konden we gisteren ook bij Feyenoord zien. Met teams als Psv, AZ en Twente die ook zeer goede teams hebben, maakt het de competitie alleen maar spannend.

1 augustus 2012 om 12:15

Ja het gaat nergens over, dit soort teams stijgen boven zich uit omdat ze gemotiveerd zijn. Wanneer ze tegen een Arsenal, Man City of Chelsea moeten spelen ze pas goed. In de competitie zou Ajax volgens mij ook wel een groot probleem hebben met ze.

1 augustus 2012 om 12:30

Dat kan heel goed zo zijn. Sterker nog, daar ben ik het mee eens.

Echter, zoals sommigen beweren was dit echt geen B eftal van Norwich.

1 augustus 2012 om 12:42

Dat zeg ik ook nergens Casanova, ik zeg alleen dat dit soort teams vooral goed zijn als ze gemotiveerd zijn. Dan voetballen ze met passie en stijgen ze altijd boven zichzelf uit. Als je dan tegen een Ajax moet dat alleen jeugdspelers inzet is de motivatie er niet. Ik moet wel zeggen dat de jeugd van Ajax tot de beste behoort. Het is alleen geen maatstaf om Norwich en de Premiere League te meten.

1 augustus 2012 om 13:47

Klopt, je hebt er helemaal gelijk in dat je aan de hand van deze wedstrijd Norwich City kan beoordelen. En al zeker niet de Premier League.

1 augustus 2012 om 12:15

Klasse uitspraak hor, maak het zondag maar waar zeg ik. Dan zien we werkelijk waar Ajax toe in staat is

1 augustus 2012 om 12:18

Let op: Norwich speelde wel eens tegen Liverpool, Manchester City, Manchester United, Arsenal, Newcastle United, Tottenham Hotspur en Chelsea... Ajax met jeugdige elftal speelde tegen Norwich, ja in Engeland, 1-1!!!

Norwich zou dankzij zware tegenstanders in Engeland meer ervaring moeten hebben? Ajax met jeugdige spelers hebben niet vaak in de Eredivisie gespeeld? Wereld van verschil.

Ik vind het daarom zéér onzin dat sommige leden hier zeggen: Ga naar Engeland of zo, daar leer jij veel van? Ik zeg ook niet tegen Rooney, ga naar Italië daar leer jij veel van?

Het heeft echt niets mee te maken, het gaat om kwaliteit én als team goed presteren en domineren dan maak je je een goede kans. Dit doe je door veel wedstrijden te spelen, met name in het Europees is heel belangrijk én het nationale elftal ook.

Ik ben zeer blij dat van Marwijk is vertrokken, hij denkt dat de spelers die in het buitenland spelen altijd in het Nederlandse elftal moet staan, hier ben ik totaal niet mee eens. Het gaat puur om kwaliteit én slimheid én als team presteren.

Van Persie speelt in Engeland maar in het Europees én het Nederlandse elftal laat hij weinig zien, hij speelt wel in Engeland? Hoe kan dat nou? zegt genoeg.

1 augustus 2012 om 12:21

Die is ook al bedorven door het ajax virus aan zijn uitspraken te zien.
We speelden Norwich helemaal weg, het was een grote rondo.
De uitslag was 1-1, oh ja, dat klopt maar we speelden Norwich toch wel helemaal van de mat in een grote rondo.

1 augustus 2012 om 12:24

@ numberone

Gezien de opstelling is het best iets om trots op te zijn. Met Veltman, Denswil, Koppers, Lukoki, Ebecilio en Klaassen allemaal jongens uit de eigen jeugd die net komen kijken. Dan heeft het mij ook verbaasd dat ze zo gemakkelijk overeind bleven tegen Norwich. Norwich kwam er namelijk echt niet aan te pas.

1 augustus 2012 om 12:38

Prachtige reactie, dit is inderdaad typerend voor onze vrienden uit Amsterdam. Als ze hadden verloren was de reactie waarschijnlijk geweest dat een oefenwedstrijd niks voorsteld en nog niet belangrijk is o.i.d.

1 augustus 2012 om 12:49

Stelt toch ook niks voor maar ben blij en positief over wat ik bij die jonkies heb gezien. Daar is de voorbereiding toch voor? Jij had als eerste geroepen hoe slecht het was al was er verloren nu is het onbelangrijk. En als het niet zo veel voorstel had je hier geen reactie achtergelaten.

1 augustus 2012 om 12:25

De jongens die zondag tegen PSV gaan spelen zaten allemaal op de bank. Eriksen en Van de Wiel mochten minuutjes maken omdat ze later bij de groep zijn gekomen. Wat er in het veld stond was dus echt een heel jong en onervaren team van talenten. Dan mag je verwachten dat je in het thuisstadion van een premierleague club van de mat gespeeld wordt. Dan mag je verwachten dat je een B-elftal van deze club aardig partij kunt bieden. Maar Ajax was superieur en vrijwel volledig in balbezit. Wat nog mistte was het vernuft en de kracht om door de hechte verdediging van Norwich te breken.
Conclusie na deze wedstrijd: de jongens van de bank kunnen het niveau aan.

1 augustus 2012 om 12:27

Ajax speelde redelijk goed, wegspelen vind ik een te groot woord. Het is wel mooi om te zien dat ajax een hele brede selectie heeft en daarom denk ik dat ze dit jaar een grote kans hebben om kampioen te worden. Denswil is een goede speler, heeft een goede trap en rust aan de bal. Lukoki had gisteren ook veel dreiging, meer dan Ozbiliz. Veldman vond ik onzeker overkomen waardoor zijn spel ook minder was.

1 augustus 2012 om 12:30

Lachwekkend hoe iedere niet-ajacied deze prestatie wil afzwakken.

Ajax speelde met geen enkele basisspeler, of alleen met Eriksen en misschien Vd Wiel, tegen een Norwich dat wel bijna met het complete basiselftal aantrad. Norwich is afgelopen seizoen 12de geeindigd in de Premier League. Ajax speelde met Veltman, Denswil, Koppers, Ebecilio, Lukoki, Klaassen... Allemaal jongens uit eigen jeugd. Dan zou er maar een reactie op zijn plaats zijn: petje af!!

1 augustus 2012 om 12:32

En zo is het.

1 augustus 2012 om 12:32

Komt omdat zij de wedstrijd niet hebben gezien, en daarom alleen maar inhoudsloze reacties kunnen geven. Dat is helaas grotendeels het niveau op voetbalzone. ;

1 augustus 2012 om 12:50

Nou vooruit knullie....petje af

1 augustus 2012 om 14:59

Inderdaad, voor de mensen die het nog niet hebben gezien, hier een ruime samenvatting:

http :// eredivisielive.nl/ video/ 68961-samenvatting-norwich-city-ajax . html

spaties weghalen.

1 augustus 2012 om 12:34

Norwich bakte er vrij weinig van. Op de vrije trap na heb ik ze helemaal niets gecreëerd. Wat een matige ploeg is dat. Ze werden helemaal weggetikt

1 augustus 2012 om 12:34

Het was gewoon Jong Ajax die ze alle kanten het veld op stuurde in de tweede helft inderdaad, was erg onder de indruk dat deze jongens al zo rustig en geconcentreerd konden spelen tegen dit soort spelers.

1 augustus 2012 om 12:34

ik heb het al eerder gezegd (toen de resultaten uitstekend waren), resultaat boeit niet in de voorbereiding, het spel wel.
en dat was in tegenstelling tot de wedstrijd ervoor uitstekend.
wel te weinig direct vond ik, toch te weinig echt grote kansen gehad vind ik maar goed, de basis staat uitstekend en dat was zelfs gewoon met alleen maar jeugd (op 3/4 spelers na)

de spelers die gisteren hebben gespeeld zullen niet spelen tegen psv, dat betekent dus geen eriksen (al hoop ik dat hij toch gewoon speelt, die hebben we echt nodig, maar goed, de cruijff schaal is niet belangrijk, het hele seizoen wel)

1 augustus 2012 om 12:34

wat boeit het of ze nu 12 in de PL zijn geworden. Feit blijft dat het een oefenwedstrijd is en dit totaal geen waarde heeft. Beetje nutteloze uitspraak van deze ajacied.

1 augustus 2012 om 12:51

Ja maar hoe zinvol is jouw reactie? Gewoon goed positiespel met ff te weinig kansen.

1 augustus 2012 om 14:13

@hiddebaatje:

Dus omdat het een oefenwedstrijd is mag je er ook niets over zeggen? Er bestaat toch zoiets als een oefenwedstrijd slecht spelen of een oefenwedstrijd goed spelen? Nou dit keer was het goed, dan mag je dat best zeggen. Er worden verder geen conclusies aan verbonden.

1 augustus 2012 om 14:55

@aroe zinvoller dan jouw reactie.

@ je bent het blijkbaar toch met me eens gezien je laatste zin. Hou het er maar op dat deze speler nog wat media training moet hebben. Of voetbalzone heeft er een mooie tekst van gemaakt om reactie's te ontlokken.

1 augustus 2012 om 15:05

Ik ben het niet met je eens, want jij zegt dat het een nutteloze uitspraak van Klaassen is die volgens mij niets verkeerds zegt. En geef hem aub geen mediatraining.

1 augustus 2012 om 12:36

Ach kom op

Dat je ze wegspeelt ala maar om er dan nog trots op te zijn en maar gelijkspelen is wel heel raar

norwich stelt helemaal niks voor en ze stonden nog met een B-elftal ook ...

sorry hoor maar daar moet een ajax met 4-5-0 overheen ik schat celtic toch vele malen hoger in dan ee n norwich

1 augustus 2012 om 12:58

Celtic heeft helaas tegenwoordig het niveau van een club uit de Championship.

1 augustus 2012 om 13:10

Norwich speelde helemaal niet met een B-elftal, lul toch niet zo dom

1 augustus 2012 om 13:12

@ Nick202,

Dat geeft maar net aan wat jouw huidige kennis van het Europese voetbal is. Celtic is inmiddels voorbij gestreefd door een club als Norwich en zou blij mogen zijn als ze bovenaan in het Championship zouden eindigen.

Norwich heeft zich afgelopen seizoen uitstekend gemanifesteerd in de PL en is kort achter ploegen als Liverpool geeïndigd. Als dat voor jou niet genoeg zegt dan is het einde zoek voor je.

Norwich trad aan met een groot aantal basisspelers dus het is zeer knap van onze jonge jongens dat ze bijna de gehele wedstrijd goed positiespel vertoonden. Je koopt er inderdaad niets voor met een 1-1 gelijkspel, maar het geeft wel aan dat deze jongens klaar zijn om elk moment in te stromen bij Ajax1.

1 augustus 2012 om 16:03

zeer knap tegen een norwich man geef nu toch toe dat je die gewoon van de mat moet spelen en met minstens 2-3 doelpunten verschil moet winnen..

2 augustus 2012 om 10:36

Als je met je basisopstelling zou spelen wel inderdaad, maar jij lijkt het verschil daartussen niet te weten, dus ik denk dat ik maar nooit meer een discussie met jou ga voeren, want je hebt er weinig kaas van gegeten!

1 augustus 2012 om 12:39

Het is maar een oefenwedstrijd!! Niet teveel vooruit kijken, dat Ajax weer sterk is. Ik heb wel vertrouwen in Ajax voor de komende seizoen, hopelijk raken niet veel spelers geblesseerd zoals de afgelopen 2 jaar.

1 augustus 2012 om 12:40

Ik vind dit ook een opmerking van niets. Dus als veendam of cambuur een oefenduel van Osasuna of Malaga wint horen ze ook gelijk de JL te winnen?

Het is koffiedik kijken, een heleboel spelers proberen fit te blijven en gaan niet vol de duels in. Andere spelen maar helft. Oefenwedstrijden zeggen niets. Werk aan je systeem en probeer je zelf te bewijzen maar hecht geen waarde aan deze onzin duels.

1 augustus 2012 om 12:43

Was idd knap want als je de namen van de spelers van Norwich opzicht, waren dit toch bijna alle basisspelers en de meeste van die speelde ook al jaren in de PL! Ajax heeft wel een goede lichting talenten. Alleen Veltman kwam in mijn ogen fysiek veel te kort tegen Vaughan!

Denswil, Klaassen zijn zeer goede talenten. Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken in de competitie!
Koppers en Lukoki speelden ook redelijk goed!

1 augustus 2012 om 12:44

ben benieuwd wat ajax weer gaat uithalen inde CL dit jaar

1 augustus 2012 om 12:57

Overdrijven is ook een vak!
Mischien dat klaassen deze oefen potje serieus nam maar de rest volgens mij niet,
Ja wat als Ajax deze wedstrijd serieus speelde maar wat als norwich deze wedstrijd serieus ging spelen?

1 augustus 2012 om 13:00

Speelde Norwich niet serieus dan? weet niet hoe jij dat hebt kunnen beordelen maar 10 spelers van Norwich hebben vorige jaar 20 of meer wedstrijden in de PL gespeeld. Mag jij even tellen hoeveel Ajacieden vorige jaar een basisplek hadden of meer dan 20 wedstrijden hebben gespeeld.

1 augustus 2012 om 14:16

Ik help even: 2.

1 augustus 2012 om 13:04

Davy Klaassen is echt blij met een gelijkspel, ik ben pas blij als ik een wedstrijd heb gewonnen gelijkspel daar kun je toch niet trots op zijn. Daarnaast heeft Norwich vorige week maar met 1-0 gewonnen van Celtic het geeft aan hoe laag het niveau wel niet is. Ik feliciteer Davy Klaassen met zijn gelijkspel hij viel nauwelijks op de tweede helft. RKC heeft pas nog gewonnen van Osasuna met 1-0 zullen zij dit jaar weer Play-offs gaan halen. Het blijven tenslotte oefenwedstrijden om spelers weer fit te raken voor het begin van het seizoen.

1 augustus 2012 om 13:08

Gelukkig zijn sommige mensen niet zo stom om alleen naar de uitslag te kijken maar ook naar het veldspel. En tja sommige andere....ja die zijn zoals jou.

1 augustus 2012 om 13:12

Het zou toch helemaal niet zo verwonderlijk moeten zijn dat je als kempioen van Nederland beter bent dan de nummer 12 van de Premier League. Of ligt dat aan mij?

1 augustus 2012 om 13:28

ook met een b elftal?
en er is een verschil tussen beter zijn en gewoon veel beter zijn hè
dat laatste was het geval met een b elftal, norwich heeft geen fatsoenlijke kans gehad....

maar goed, het is altijd zo hier, de ajacieden hebben de wedstrijd gezien en oordelen op basis van het spel en pakken de positieve punten.
de andere mensen hebben de wedstrijd over het algemeen niet gezien en oordelen puur op resultaat en wat uitspraken hier en daar en zien altijd de kans iets af te zwakken of kritiek te hebben...

en zo gaat dat bij iedere club...

1 augustus 2012 om 13:16

Typisch weer zo´n hollandse redenering, geen resultaat halen maar wel roepen dat je zoveel beter was. Het werd gewoon 1-1. Als je kennelijk beter bent dan moet je de wedstrijd ook beslissen, ook als het een oefenwedstrijd is. Een titelkandidaat zou eigenlijk geen enorme moeite moeten hebben me een engelse no. 12.

1 augustus 2012 om 13:29

Wees maar blij met 1-1 Klaassen.. je koopt hier he-le-maal niks voor. Bovendien mag je als titel kandidaat toch wel verwachten te winnen van een degradatiekandidaat uit de PL.

1 augustus 2012 om 13:52

Het was een oefenwedstrijd, wat koop je met een 2-1 overwinning terwijl het spel dramatisch was? helemaaaaaaaaaaaal niets!

Het veldspel was door en door goed en Norwich heeft slechts 1 kans gehad en die ging er nog in ook...een vrije trap.

1 augustus 2012 om 14:07

Typisch die Nederlandse sportmentaliteit van je, meedoen is belangrijker dan winnen.

1 augustus 2012 om 14:19

Ongelovelijk dat dit nog moet uitgelegd worden. Een oefenwedstrijd is een wedstrijd om te oefenen. Het is dus belangrijker dat er goed gespeeld wordt dan dat er resultaat gehaald wordt.

Als je het belangrijker vind om een oefenwedstrijd te winnen dan kan je ook 12 keer tegen FC Bal op het Dak gaan oefenen.

1 augustus 2012 om 15:19

Overigens als je 100 x deze wedstrijd speelt win je 99x. Waar het om gaat wil er bij sommige mensen niet echt in, geen tijd meer aan verspillen dus.

1 augustus 2012 om 13:29

Hij heeft gelijk . Ajax kan makkelijk mee met de middenmoot in de Bpl.
Met een B team de nummer 12 van de BPL wegspelen is best knap.
Ik schat Ajax even hoog in als een club als Aston Villa , Everton enz.

1 augustus 2012 om 13:57

De coach van Norwich zei zelfs dat dit team mee zou kunnen draaien in de top 6 van Engeland. Zal hij weten dat Ajax met veel wissels speelde?! In ieder goed gevoetbald door Ajax. Hoop dat de volgende stap ervoor zorgt dat we meer diepgang krijgen (dus iets minder breed en meer loopacties diep met de bijbehorende steekballen). Als dat gebeurt dan kan Ajax het de top van Europa zelfs lastig gaan maken.

1 augustus 2012 om 13:35

Ik herkende Norwich totaal niet terug als de ploeg van vorig seizoen.. Weinig initiatief, weinig voetbal in de ploeg en bang voor Ajax..

Ik moet wel zeggen dat dit jonge Ajax zeer goed voor de dag kwam! Lekker aanvallend voetbal, de bal rondspelen en toch telkens druk naar voren houden.. Netjes hoor!

Ik voorspel echt een goede toekomst voor de Nederlandse ''jonkies''.. Als je ziet wat voor een jeugdige kwaliteit bij zowel Ajax als Feyenoord loopt, dan heb ik echt hoop voor de toekomst! Bij Feyenoord loopt een half jeugdelftal in de basis en bij Ajax zullen de jongens van gisteren ook kansen krijgen.. Dan heb je nog wat talentvolle spelers in de Eredivisie, zoals Maher, van Ginkel, Narsingh, Gouweleeuw, van Dijk, Viergever, Fer, Wijnaldum en Zoet.. Zo ben ik er nog wel een aantal vergeten.. Daarnaast loopt er met Rekik en Ake een geweldig duo rondt in Engeland.. Feyenoord met de Vrij (nu al aanvoerder van Feyenoord!), Clasie, Vilhena, Martins Indi en Ajax met Denswil, van Rhijn, Klaassen, Cillesen, Lukoki, Koppers..

Wat is nu ons pijnpunt? Juist, de verdediging.. Straks hebben wij de Vrij, Martins Indi, Viergever, Denswil, van Rhijn, Gouweleeuw, Nuytinck, Rekik, Kongolo en van Dijk voor twee posities in de verdediging! Daarnaast met Zoet een topkeeper.. Daarachter met Cillessen, Krul en in mindere mate Mulder een leuk reservelijstje.. De toekomst is rooskleurig!

1 augustus 2012 om 14:01

Inderdaad, onze verdediging is al een tijdje aan vervanging toe en de jongens die jij onderaan opnoemt hebben zeker de potentie om dit in te vullen.

Kleine opmerking : Het is Mitchel Dijks en niet Van Dijk zoals velen zeggen. Dat terzijde.

Edit: Weet al op wie je doelt, sorry!

1 augustus 2012 om 14:15

Ik bedoel inderdaad van Dijk van FC Groningen.. No problem!

Wat nu ons zwakke punt is kan later ons sterkste punt worden met deze jongens.. Daarnaast hebben we natuurlijk ook op het middenveld en aanval toppers in spe lopen.. Het is allemaal niet zo slecht als de critici op de tv ons laten geloven, toch?

1 augustus 2012 om 14:54

Inderdaad, die azijnzeikers die nergens aan de bak komen en tijdelijk als 'analist' aan het werk gaan zijn louter negatief.

Er zit wel een flink gat tussen de Sneijders, Van Persies en de jonge talenten, maar dat is straks alleen maar een mooie mix. Ervaring met jonge talentvolle spelers.

1 augustus 2012 om 21:33

Kleine opmerking : Het is Mitchel Dijks en niet Van Dijk zoals velen zeggen. Dat terzijde.

ach geef het beestje een naampje. van hanegem zou deze jongen zelfs dijkt noemen.

1 augustus 2012 om 13:38

Typisch geval van de Ajax-haters die de standaard argumenten over oefenwedstrijden weer uit de sloot vissen en nog meer cliché zijn dan Mart Smeets die 'mag ik dat zeggen' zegt.

Voetbalzone kan zo geen berichten meer over Ajax praten zonder dat deze discussie weer eens losbarst. Ik ben zelf ook Ajacied, en ik zweer het je, als PSV met hun jeugdelftal ook zo goed speelde tegen een voor 75% uit basisspelers bestaand Norwich, had ik ook gewoon gezegd dat dat een goede prestatie is.
Maar op de een of andere manier zijn zoveel Vz'ers zó kinderachtig dat ze dat eigenlijk ook vinden, maar niet zeggen omdat ze natuurlijk wel stoer voor hun eigen clubbie moeten zijn.
Geef hier gewoon objectief commentaar op de wedstrijd.

In ieder geval, ik moet zeggen dat ik Lukoki, Schöne en Denswil enorm vond meevallen, ik had er namelijk minder van verwacht. Vooral Lukoki stichtte veel gevaar en Schöne speelde gewoon een goede, solide pot.

1 augustus 2012 om 14:03

Sowieso moeten we niet gaan doen alsof elke club in de Premier League (ook al werden ze 12e) nu zo geweldig is. Natuurlijk is de PL de sterkste competitie van Europa (of een van de sterksten) maar ook in de PL spelen teams van het niveau subtop Eredivisie.

Maar ik snap uiteraard dat Klaasen een positieve insteek zoekt.

1 augustus 2012 om 14:43

Ach Ajax had ook Man u helemaal weggespeeld op Old Trafford..

1 augustus 2012 om 14:46

norwich city is duptop in nederland niet meer en niet minder
maar het gaat voor ajax erom as zondag tegen psv dat is om het echie

1 augustus 2012 om 16:54

Alweer een gevalletje ongepaste arrogantie. Zit er vroeg in bij die jongens al. Laat het maar in de CL straks. O nee wacht dan word het begrip weggespeeld pas duidelijk voor je.

1 augustus 2012 om 18:47

Hoezo, ik wil niet veel zeggen maar zelfs real madrid kwam er vorig jaar (toen de patronen er nog wat minder in zaten) er niet aan te pas de eerste 20 minuten.. Madrid moest het vooral van de messcherpe counters hebben.. wat ze wel geniaal kunnen, maar ook daar kon ajax toch wat laten zien..

1 augustus 2012 om 19:09

Real deed een paar keer aanzetten en vloog er over heen zonder 100% inzet. Kom op man. Ajax is een leuke europese subtopper maar je kunt niet gaan zeggen dat ze meekunnen met dat niveau.

1 augustus 2012 om 17:21

Allemaal leuk en aardig maar hoe stapt Norwich het veld op?

En dan ook nog de vergelijking Ajax vs # 12 PL ...........(1-1)??? Wat moeten wij daar van opmaken? Dat Ajax met een sterk elftal mee zou doen in de PL om plek 10???

Pffffff.....zie het al.....het was een oefenwedstrijd.

1 augustus 2012 om 21:30

hahaha jij ziet het helemaal goed. Ze zouden maar gellijk hebben gespeeld tegen city. dan waren ze nu al kampioen van engeland. Beetje ongelukkige uitspraak van deze jonge voetballer en die heeft zeker media training nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

12 fans
Middenvelder, 20 jaar

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
AS Monaco laat er duidelijk geen gras over groeien. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.