Voetbalzone

Van Gaal heeft 'vereerde' Kluivert binnen als tweede assistent

Dinsdag, 31 juli 2012 om 21:10

Zoals verwacht kon worden is Patrick Kluivert toegevoegd aan de technische staf van het Nederlands elftal. Vorige week werd al bekend dat Louis van Gaal de voormalig aanvaller wilde hebben als assistent en dinsdagavond heeft de KNVB bevestigd dat Kluivert is binnengehaald. Hij wordt de tweede assistent van Van Gaal, naast de al eerder aangestelde Danny Blind.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Patrick Kluivert bij de technische staf van Oranje

31 juli 2012 om 21:15

Gelukkig wel een grote naam die veel aanzien in het buitenland heeft. Waarschijnlijk heeft dit weinig invloed op de prestaties maar het Nederlands elftal hoort wel grootsheid uit te stralen.

31 juli 2012 om 21:19

Tja, we hebben van gaal al die wil weten wanneer iedereen in bed ligt en nu komt Kluivert erbij die assistent bij NEC is geweest en de jeugd van FC Twente heeft getraind. Ik weet niet hoor, maar misschien was iemand met wat minder uitstraling en wat meer feeling & ervaring met vedettes erbij handig geweest.

31 juli 2012 om 21:38

van Gaal kan wel goed met vedettes omgaan hoor, ik weet niet waar dat fabeltje vandaan komt, maar van Gaal heeft er een hekel aan als vedettes het teambelang schaden door zichzelf boven het team te stellen. Rivaldo op een zwakkere positie zetten, Toni die dacht hij kon voetballen, en Ribery die regelmatig wekenlang niks presteerd. Zijn dat nou voorbeelden van slecht people management?

Mensen als Robben en El Hamdaoui gingen voor hem door het vuur

31 juli 2012 om 21:40

Als je Sneijder en Van der Vaart wil laten bijhouden hoe lang ze slapen, tja.. Dat zal vast werken bij jonge talenten (zoals bij AZ en in het eerste jaar in Munchen), maar daarna nemen ze dat toch niet meer serieus?

Maar even los van van gaal zie ik niet in waarin Kluivert van gaal aanvult. Hij gaat 'm niet tegenspreken, heeft niet bewezen met vedettes om te kunnen gaan (überhaupt nog niet mee gewerkt).

31 juli 2012 om 21:48

Robje:

Als Van Gaal geen vertrouwen zou hebben in kluivert zou deze samenwerking niet eens aangaan. Kluivert is daarnaast een geweldige spits geweest en kan onze mannen voorin goed coachen zodat ze ook op het WK en EK tot scoren komen

Verder wilt Van Gaal weten wanneer de spelers naar bed gaan om een bepaalde training op de speler uit te werken.
Als je een speler hebt die een paar dagen lang maar 6 uurtjes heeft geslapen kan je niet verwachten dat hij de trainingen met volle concentratie en inzet kan volgen.

Denk maar aan het wielrennen: Alle renners hebben een eigen training die afgesteld is op hun aantal uren slaap, kwaliteiten en periode waarin ze moeten uitblinken. Spelers als Sneijder en Van der Vaart maken het zich zelf alleen maar moeilijk om niet mee te werken en zitten dus op een ander niveau dan dat ze hadden kunnen zitten. Ik denk dus eigenlijk dat ze niet te beroerd zijn om mee te werken want voetbal gaat naast geld om nog iets. Het EK en het WK weten te winnen en dat kan alleen maar in topvorm.

1 augustus 2012 om 10:01

Een geweldige spits maakt nog geen geweldige (spitsen)trainer en ik heb Kluivert nog niet vaak op een zinnige uitspraak kunnen betrappen, maar ik hoop van harte dat dat gaat veranderen

31 juli 2012 om 21:15

Het is hem gegund. Vergeet nooit zijn goal in '98 meer. Kippenvel. Misschien dat de ego'tjes wat van hem kunnen leren, want wat was hij een killer in zijn hoogtijdagen.

31 juli 2012 om 21:16

Bedoel je misschien zijn goal in '95 (cl-finale)?

31 juli 2012 om 21:18

Nee, WK '98 tegen brazillië.

31 juli 2012 om 21:34

De kopbal in de 85e minuut waarbij Kluivert echt torenhoog sprong en perfect naar de grond kopte. Ook de voorzet was perfect maat van ik geloof Ronald de Boer. Ook de goal tegen Argentinë dat hij de bal beheerst met zijn hoofd klaar legt voor Bergkamp zodat die kon scoren was van grote schoonheid.
Helaas maken we dat soort moment niet meer mee in het hedendaagse Oranje

On-topic:
Het is Kluivert gegunt en hopelijk neemt hij die ervaringen ook weer meer naar het belofte-elftal.

31 juli 2012 om 21:35

Haha leuk geprobeerd arvelajax!

On: Bij Twente zijn ze erg tevreden over Kluivert en er schuilt dus een goede trainer in deze oude geweldenaar in de spits. En Kluivert heeft ook nog bekendheid in het buitenland wat op de een of andere manier ook nog handig kan zijn!

31 juli 2012 om 21:40

Mooiste kopgoal ooit

31 juli 2012 om 22:52

Volgens mij legde Bergkamp de bal juist voor hem neer met z'n hoofd, desalniettemin was het het een goal van grote schoonheid.

31 juli 2012 om 23:16

Klopt je hebt gelijk!
Heb de samenvatting even bekeken en Bergkamp legde de bal pamklaar :P

1 augustus 2012 om 03:05

Waar heb jij over ronald de boer legt de bal van af 70 meter op de teen van bergkamp !

1 augustus 2012 om 07:55

Dat was Frank de Boer, en dat was de wedstrijd tegen Argentinie. Batigoal speelde toen ook heel goed, Ortega kreeg toen nog rood voor kopstoot tegen van der sar.

WK '98 Frankrijk volgens mij kwart finalen, wedstrijd die zij bedoelen was tegen Brazilie, verloren met Penalties.

1 augustus 2012 om 17:00

Argentinie was de kwartfinale en Brazilie de halve finale...... ja dat WK moest Oranje nog eens aan de bak om de finale te halen in tegenstelling tot 2010

1 augustus 2012 om 08:35

Eerlijk gezegd had kluivert die wedstrijd wel minstens 3x moeten scoren en had hij hierdoor, net als in EK 2000, een behoorlijk aandeel in de onterechte nederlaag.
Een goede voetballer, maar voor een spits scoorde hij veel te weinig om het te redden bij de echte wereldtop.

31 juli 2012 om 21:16

Ha, de oude meester met zijn leerling! Mooi nieuws dit. Veel succes allebei!!!

31 juli 2012 om 21:17

Straalt ten minste meer uit dan een Eickelkamp. Maar ik denk niet dat hij veel invloed zal hebben. Hij gaat heus niet van Gaal tegenspreken, daarom is hij ook aangenomen, net als Blind. Verder denk ik dat hij spelers als Van Persie niet veel kan leren, alleen misschien op het mentale maar daar was hij zelf ook niet de beste in.

31 juli 2012 om 21:19

Eikelkamp was toch geen assistent, alleen spitsentrainer toch?

31 juli 2012 om 21:28

Ja, dat kan ook maar volgens mij is dat gewoon een beetje hetzelfde. Denk dat Kluivert ook wel een beetje de spitsen gaat trainen.

31 juli 2012 om 23:54

En ook meer dan Cocu en Faber. Wat een Psv bolwerk was het Nederlands elftal, bah. Eindelijk nu weer een beetje Ajax gehalte en gogme in het Nederlands elftal. Nederland in Brazilië met Dijks, Denswill en Van Rhijn in de verdediging

31 juli 2012 om 21:18

Kunnen we straks mooi gaan zeuren als Van Gaal veel Ajacieden oproept.... Net zoals ze dit jaar deden bij Van Marwijk over de Psv'ers

31 juli 2012 om 21:23

We gaan sowieso met ze allen zeuren.. dus maakt niet uit wat hij doet.. hij moet gewoon zijn eigen ding doen en een prijs binnenhalen, dat is de enige manier om de hollanders hun mond te snoeren.

31 juli 2012 om 21:40

Kluivert heeft ook bij PSV gespeeld.

Maar van Gaal moet gewoon het beste selecteren en wat kan mij het schelen als er dan 5 van Ajax zijn en maar 3 van Psv, gewoon de beste nemen, daarvoor is hij aangestelt.

1 augustus 2012 om 00:00

@peskens-psv

Helemaal met je eens. Ook als het andersom is. Helaas gebeurde dit niet bij het afgelopen EK, maar wat geweest is, is geweest. Ik denk verder dat Van Gaal op het ideale moment instapt. Er zit veel talent bij vooral Ajax, maar ook Feyenoord, AZ en Psv. Van Gaal is natuurlijk vooral erg goed met jonge spelers. Als je de huidige lichting een kans geeft en dit kan aanvullen met Stekelenburg, Sneijder, Robben, Van Persie en Huntelaar dan kun je in Brazilië het wel eens verassend goed gaan doen. Het lijkt misschien een beetje hoogmoed, maar je kan met een beetje geluk en vorm zomaar in de halve finale terechtkomen.

31 juli 2012 om 21:18

Goed teken dit! Kluivert heeft meer statuut als Eijkelkamp, dat is handig met zo'n groep vol ego's.

31 juli 2012 om 21:43

Klopt, Eijkelkamp is een heel sympathieke gozer, maar ik neem aan dat een speler als van Persie niet echt vatbaar is voor de adviezen van de beste man... Kluivert heeft in zijn (te) korte hoogtij zijn sporen ruimschoots verdiend en zal denk ik door onze vedettes iets serieuzer genomen worden.

31 juli 2012 om 21:18

Ben benieuwd wie hij in de spits zou willen, neem aan dat hij daar wel een mening over heeft, hoe het vorig EK is geweest met Huntelaar die zichzelf onmogelijk heeft gemaakt kan natuurlijk echt niet, denk ook niet dat Louis dat laat gebeuren.

31 juli 2012 om 21:18

Goed nieuws dit. Heeft het vorig jaar goed gedaan bij Twente, weet dus waar hij mee bezig is. Een coach met een bak ervaring op het hoogste nivo. In ieder geval beter dan, met alle respect, Alfred Schreuder. En we kunnen natuurlijk niet genoeg ajacieden in de technische staf hebben na het PSV getinte debacle van afgelopen zomer.

31 juli 2012 om 21:23

Psv getint? ja 2 PSV assistenten en misschien heeft dat ook wel invloed gehad op de selectering maar alleen Willems daarvan speelde en niet onverdienstelijk, de rest zat gewoon op de bank, beetje flauw van jou.

31 juli 2012 om 21:51

Heb het niet over het selectie beleid, daar was geen speld tussen te krijgen. Behalve de selectie van Stijntje Schaars tov Emanuelson, maar ok.

Ik heb het over de benadering van het gezellig pappen en nathouden en gezellig met zijn allen en de kids enzo. Bleh dat was wel uitgewerkt.

1 augustus 2012 om 01:38

ja klopt kluivert is beter dan alfred schreuder!!!!!! jongen je weet niet eens waar je over praat blijkt wel weer. als je eens zou gaan kijken bij twente weet je wat alfred schreuder in zijn mars heeft. moet wel zeggen dat kluivert het ook perfect doet. maar om in voetbaltermen te praten! hij zou de schoenen van alfred nog niet eens mogen poetsen!!

1 augustus 2012 om 08:55

Alfred Schreuder mag de schoenen van Patrick Kluivert niet eens poetsen..... En IK weet niet waar ik het over heb? 😃

1 augustus 2012 om 12:04

als je het over voetbalkwaliteit hebt, heb je gelijk. maar hoe je praat over schreuder als trainer!! ben ik het totaal oneens met jou visie. maar ieder zijn eigen mening.

31 juli 2012 om 21:19

Topscorer van het Nederlands elftal... lijkt me niet verkeerd om erbij te hebben.

31 juli 2012 om 21:19

Erg leuk om hem eindelijk bij Oranje te zien. Kluivert is en blijft mijn idool, heerlijke speler. Ongelooflijk dat hij nog maar 36 jaar is, jammer van zijn carrière. Snel gepiekt.

31 juli 2012 om 21:21

Dat de generatie rond om 98 niets heeft gewonnen met Kluivert als spits.. met nog zoveel meer geweldenaren is echt zonde.. Die Zidane en Ronaldo hebben het echt verpest voor Nederland..

31 juli 2012 om 21:19

Misschien dat Kluivert aan V.persie en Huntelaar laat zien hoe je moet scoren,

31 juli 2012 om 21:27

dat hebben nodig inderdaad

31 juli 2012 om 21:45

Zorgt ie er straks met zijn tips voor dat Huntelaar zijn oranje record verbreekt

31 juli 2012 om 21:49

Scoren doen ze wel maar niet op het EK en WK.

31 juli 2012 om 21:51

Ach man heeft Huntelaar niet nodig die heeft nu al meer doelpunten als Kluivert gescoord.

31 juli 2012 om 21:53

Toch was Kluivert een veel grotere expert dan Huntelaar ooit zal worden.

31 juli 2012 om 21:55

Toch heeft Kluivert een veel groter aantal wedstrijden gespeeld dan Huntelaar ooit zou halen.

31 juli 2012 om 21:56

Klopt.

31 juli 2012 om 22:12

Dat is vast houden aan de nostalgie vriend.

Hoewel ik echt een fan ben Kluivert (nog understatement), vind ik de term "expert" niet gepast voor Kluivert.

All-round was Kluivert mss wel de beste spits die we ooit hebben gehad. Maar zowel Huntelaar als van Persie zijn beter in hun specialiteit dan Kluivert ooit geweest is.

Huntelaar vind ik een betere afmaker dan Kluivert.
Van Persie vind ik een betere voetballer.

Al met al zegt dit natuurlijk weinig, want het gaat om het totaalplaatje en daarin was Kluivert idd een treetje hoger, maar ik wilde het toch ff gezegd hebben.

31 juli 2012 om 23:34

@ Epl_prof

Ik bekijk het zo: Huntelaar is in alles slechter dan Kluivert, behalve afmaken (en dan alleen als hij vrij staat, in de dekking was Kluivert beter.) en van Persie is in alles slechter dan Kluivert, behalve balaanname.

Zelfs als je Huntelaar en van Persie combineert ontbreekt het Atletische vermogen dat Patrick wel had. De roep van Ajax om de "nieuwe Kluivert" zal voorlopig niet verstommen want dit soort toppers zijn extreem zeldzam.

Hoewel je op het laatst zegt dat Kluivert idd een treetje hoger was, wilde ik even verduidelijken dat hij veel meer dan een simpele Allrounder was

1 augustus 2012 om 01:30

Kluivert is nog steeds Topscorer allertijden van het Nederlands Elftal,.... Huntelaar zou dit best kunnen overtreffen mocht hij eindelijk een keer een basisplaats veroveren. Die Kluivert trouwens altijd had.... haha ....

31 juli 2012 om 21:22

Joepie(sarcasme).
Een volledige Ajax staf dat vind ik al niet goed en dan ook nog 2 van die ja knikkers. Blind is ook nog is een dramatische trainer. Ook denk ik niet dat Kluivert een goede trainer zal worden.

31 juli 2012 om 21:30

Volgens mij klaagde je niet toen er een PSV kliekje rondom van Marwijk werd verzameld.

Kluivert is een van de beste spitsen en spelers die ooit het oranje shirt eheeft aangehad en blind heeft ondertussen veel ervaring als trainer en asst. Meer dan Frank en Cocu dat hadden destijds dus onderbouw je gezeik beter.

Jij kent Blind en Kluivert niet eens persoonlijk maar wilt ze nu al bestempelen als ja / knikkers. Heb je nog meer Derksen qoutes?

31 juli 2012 om 21:40

Ik vond die PSV kliek ook helemaal niet goed hoor.
Dat Kluivert meer ervaring heeft dat maakt geen zak uit van De Boer en Cocu kon je gewoon zeggen dat het echte leiders met een geweldig inzicht waren iets wat je van kluivert niet kan zeggen!
De staf van het wk 2010 was gewoon geweldig een Ajacied en een Psv-er die moet je allebei een in je staf hebben.
Van Kluivert weten we ook wel dat die jongen niet de juiste mentaliteit heeft.
Blind is iemand die bij Ajax helemaal niks goed gedaan heeft bij Sparta heeft hij ook laten zien geen goede coach te zijn. Ze kozen niet voor niks de Boer in plaats van Blind.

31 juli 2012 om 22:36

Bij Ajax was hij redelijk als coach en bij Sparta gewoon goed, ik weet niet waar jij je feiten vandaan haalt

1 augustus 2012 om 02:43

Cocu een echte leider? Wat een grapjas ben jij

31 juli 2012 om 22:02

Mogen we best trots op zijn hoor.

31 juli 2012 om 21:37

Zal er niet op rekenen dat Van Gaal veel Ajacieden selecteert.
Hij was de laatste tijd daar niet goed in het nieuws en zou nog wat tegengas willen geven.

Maar Van Gaal selecteert alleen de beste.

31 juli 2012 om 21:54

Er zijn daarnaast maar een paar spelers die in aanmerking komen die nu bij Ajax zitten:
Boerrigter
Anita
Van der Wiel
Van Rijhn

Vergeet daarnaast niet Van Gaal zijn AZ verleden:
Maher
Beerens
Viergever
Marcellis

Bank:
Verhulst
Marcellis
Heitinga
Willems
Anita
Strootman
Van Wolfswinkel
Robben: In de basis moet narsingh.

Stekelenburg
Van der WIel
Van RIjhn
Viergever
Emanuelson
Sneijder
Maher
Van der Vaar
Robben
Huntelaar
Boerrigter
31 juli 2012 om 22:09

Haha met dit elfal verlies je elke wedstrijd met 5-0.
Wat veel mensen nog in moeten zien is dat Van der Vaart en Sneijder niet op een middenveld kunnen spelen omdat Van der Vaart conditioneel te slecht is om mee terug te lopen en Sneijder denkt dat die de grote vedette is en gaat echt niet mee terug lopen. We moeten zoals het spaanse elftal spelen. Met voetballende controleurs xabi alonso en Busquets is een geweldig duo en ik weet zeker dat Strootman en Jordie Clasie ook een geweldig duo zullen zijn. Ook Emanuelson op linksback is niks hij heeft daar al 1,5 jaar niet gestaan en maakt de ene na de andere verdedigende fout. Boerrigter kun je ook wegstrepen Elia is een klasse beter en Ola John is ook beter. Als ik de bondscoach van het Nederlands elftal was had ik zo gespeeld.

stekelenburg
Van Rhijn
De vrij
Viergever
Willems
Clasie
Strootman
Robben
RVP/SNeijder
Elia
Huntelaar
31 juli 2012 om 22:10

Met deze opstelling en spelers halen we het WK niet eens.

Waar zijn Heitinga, De Jong en Van Persie?

31 juli 2012 om 23:31

Effe serieus...
Wij zijn Nederland en geen Spanje!!
Wij hebben aanvallend geweldige voetballers en daar moeten we gebruik van maken maar we zijn nou eenmaal geen spanje die de bal de hele wedstrijd kan rondtikken waarbij de verdediging kan gaan badderrem, douchen of in de thee hoek kan gaan zitten en op het juiste moment weer het veld op te kunnen lopen om effe ene voet er tussen te zetten om vervolgens weer effe lang uit te gaan liggen.

We moeten vol op de aanval spelen en dat moeten we doen met doel gerichte spelers.

De volgende spelers moeten zeker in de voorselectie zitten:
Aanval:

Van Persie
Robben
Huntelaar
Van Wolfswinkel
De Jong
Dost
Elia
Narsingh
John

Middenveld:
Maher
Sneijder
Afellay
Van der Vaart
Anita
Wijnaldum
Strootman
N.de jong

Verdediging:
Van der Wiel
Van Rijhn
Viergever
Hetinga
Buttner
Willems
Vlaar
Bruma

Keepers:
Stekelenburg
Vorm

31 juli 2012 om 23:46

Vol op de aanval is het slechste wat we kunnen doen. We worden er uit gecountert. Ook houd Nederland dat niet lang vol kijk maar tegen Portugal.
Voetballende controleurs is wat wij nodig hebben!

1 augustus 2012 om 00:10

Een middenveld met de punt naar achter is goed maar 2 niet. Om nou te gaan vergelijken met de wedstrijden tegen Portugal is fout want Nederland haalde hun niveau niet. Echter ben ik er van overtuigt dat Nederland meer kan klaarspelen als ze de 2 controleurs terug brengen naar 1.

1 augustus 2012 om 00:24

Ik heb natuurlijk een Ajax-bril op, maar ik zou jongens als Dijks, Denswill, Van Rhijn, Klaassen er snel bijhalen. Dit met het oog op het WK kun je deze jongens er maar beter snel bijhebben en alvast laten wennen. Ook een Depay zou ik er vrij snel bijhalen. Zeer veel talent en hoe meer ervaring dit soort jongens hebben, des te beter ze zijn te gebruiken op een eindtoernooi. Ook ben ik erg gecharmeerd van Zoet. Goeie keeper en zou voor mij zomaar aansluiten achter Stekelenburg.

1 augustus 2012 om 01:42

serieus van rhijn?? wat heeft die nu gepresteerd. kom op hey.iedereen praat de media na! volgens mij kunnen ze mij ook wel selecteren als ik een keer onder de tafel ga bij johan!!

31 juli 2012 om 21:26

Het nederlands elftal boeide me al weinig maar nu hoef ik er helemaal niet meer naar te kijken.

31 juli 2012 om 21:28

Grappig om te lezen dat er eerst een heleboel mensen waren dat het geen PSV gehalte was bij NL en dat zoiets los staat van elkaar en nu er een hoog Ajax gehalte is, diezelfde mensen roepen dat het een hoog Ajax gehalte is en heel erg is. Gelukkig heeft Kluivert ook nog bij PSV gezeten! Wat mij betreft nog 1 assistent in de vorm van Winter en dan is het voor mij rond en kunnen we in 2014 hopelijk genieten van een prachtig WK!

31 juli 2012 om 21:34

Ajax is de Real Madrid van Nederland, gehaat om haar succes.

31 juli 2012 om 21:44

Snap ook niet helemaal het gezeik over hoog psv of ajax gehalte. Van Gaal zoekt gewoon mensen waarmee hij fijn gewerkt heeft vroeger, en ja logischer wijze zijn dat Ajacieden. Van Gaal gaat echt wel de beste oproepen, Psvers, Ajacieden of wat dan ook maakt hem geen reet uit.

31 juli 2012 om 23:54

Tjah, van gaal is ook echt een ajax coach, van marewijk niet een psv'er. Ik heb er wel vertruowen in, maar er moeten niet spelers als boerrigther bij gehaalt worden. Gewoon de beste mensen zoals het hoort. Met veel talent beginnen en zo naar het wk 2014 toewerken. Allen op lcv is er niet echt iemand. Daar zou ook pieters kunnen maar dan moet hij eerst bij psv daar spelen. Emanuelson gaat m gewoon echt niet worden op LB, hij is gewoon echt een aanvaller./middevelder. En zo bouw je met dit team toe naar brazilie. Aanvoerder moet sneijder worden

Krul
Van rhijn
Heithinga
Vier/vrij/br
Willems
Maher
Sneijder
Strootman
Persie/narsh
Hunt/persie
Robben
31 juli 2012 om 21:33

Het is ook altijd wat bij Oranje dan weer lijke wel een stelletje ouwe dames. Dan was het de kabel generatie conflict nu het dit .
In geen een land hoor je dit, bij Duitsland,italie,portugal ,spanje,brazilie,argentinie zijn de teams een 1heid niet dat zielige gedoe dat er teveel spelers/staf van een bepaalde club aanwezig is.

31 juli 2012 om 23:49

Frankrijk^^

31 juli 2012 om 21:35

Daar ben ik wel blij mee,

Een fris jong iemand die toch de topscorer aller tijden is.
Vind dit een goed bericht.

31 juli 2012 om 21:36

Goede keuze! Doet het toch aardig daar nij FC Twente.

Maar jongens, laten we eerst eens wachten welke spelers hij oproept tegen België en dan pas zeuren of hij te veel Ajax-spelers oproept ipv Psv, Feyenoord-spelers?

Dit is koffie dik kijken

31 juli 2012 om 21:43

Klinkt in ieder geval beter dan Schreuder, Faber of Eijkelkamp. Net zoals Bert zn vriendjes erbij haalde doet Louis dat ook en ik denk dat onze voetbal miljonairs iets meer respect hebben voor deze staf. Ik ben benieuwd naar de selectie.

31 juli 2012 om 21:57

Nou Bert zijn vriendjes. Die nam gewoon veelbelovende jonge trainers. Cocu, de Boer, Faber, Schreuder. Vind ik helemaal niet zo verkeerd als je het mij vraagt. Faber kwam in beeld omdat de Boer bedankte, niks geks aan. Schreuder zou opvoger Cocu worden, ook niets vreemds aan. Vind Kluivert ook een goede zet van van Gaal. Laat die maar meelopen met Oranje om meer ervaring op te doen. Alleen Blind kan ik me niet zo in vinden. Wat ik hier altijd lees van Ajaxsupporters zwemt hij met alle stromingen mee. Heb je dus geen reet aan als je niet kritisch durft op te stellen en een ja-knikker bent.

31 juli 2012 om 21:43

Ben wel blij voor hem, maar zag hem liever aansluiten bij de staf van het 1e van Twente.

-dit wordt er 1.-

31 juli 2012 om 21:45

Wat een kliek weer, en dan computerprogramma's over slaapuren, belooft allemaal niet veel goeds. Derksen maakt nu al gehakt ervan. En als je die al tegen hebt, heb je de publieke opinie ook zo tegen als je teveel verliest. Louis rest niets anders dan winnen, winnen en nog eens winnen om de buitenwacht koest te houden. Ga er maar aanstaan met zo'n selectie.

31 juli 2012 om 22:39

Derksen wordt steeds minder serieus genomen en iedereen weet dat hij Louis nooit een eerlijke kans gaat geven omdat hij dan zijn vriendschap met Cruijff kwijtraakt, of in ieder geval daar is hij bang voor. Daarnaast is Louis te innovatief voor de uiterst conservatieve Derksen

31 juli 2012 om 22:45

Nou ik vind Derksen al meteen hout snijden tegen Louis in zijn radiointerview op Vi. . Geen enkele speler gaat na het doorzakken inloggen op Louis' website en dan de slaapuurtjes doorgeven, en Kluivert als controversieel persoon past ook niet echt lekker bij oranje. Maar goed, als Louis denkt het hiermee te moeten doen, en hij wint ermee, dan zal het wel. Je gaat je wel heel moeilijk maken als je niet presteert. Ik had veel meer een bredere groep mensen uit verschillende clubs samengesteld om gezeik te voorkomen.

31 juli 2012 om 23:33

In alle sporten werken topsporters allang met dit soort gegevens, waarom dan niet bij voetbal, de grootste sport van alles.

Dacht je echt dat zwemmers, hockeyers en voetballers nooit eens een avondje gaan stappen? Dat doen ze ook, maar ze zorgen dat ze door dat slaapschema herstellen of anders trainen ze even wat lichter om blessures te voorkomen. Als dit vaker voorkomt en iemand presteert daardoor niet, dan kan je er nog een gesprek over gaan hebben. Dan wordt het wel een beetje big brother, maar het zijn topsporters en worden er verdomd goed voor betaald

31 juli 2012 om 21:46

hoop wel dat er nog een Van Bronckhorst oid bij komt, al is het maar om de schijn op te houden dat het geen ajax-kliekje is

31 juli 2012 om 21:56

De enige positie die nog open is is die van keeperstrainer. Van Gaal heeft al aangegeven dat hij op die positie graag Edwin van der Sar wil hebben.
Het is precies zoals ik al eens eerder heb aangegeven hier op VZ. Alleen werd ik toen voor gek uitgemaakt omdat het dan een te grote Ajax-kliek zou zijn. Maar het word dus gewoon Van Gaal, Blind, Kluivert en Van der Sar.

31 juli 2012 om 22:07

Achja, Van Gaal luistert toch naar niemand dus of je daar nu drie Psv'ers, drie Ajacieden of drie Vvv'ers hebt zitten, Louis maakt de keuzes. Blind zie ik er ook niet graag bij, maar Kluivert en Van der Sar hebben wel verstand van zaken.

31 juli 2012 om 23:42

Tsja, zo gaat dat nou eenmaal met mensen die eindverantwoordelijk zijn.. Waar het om gaat, is die mensen te overtuigen van jouw gelijk voor er een beslissing genomen wordt. Dat Van Gaal alles vervolgens brengt als zijn beslissing is terecht, hij wordt er immers ook op afgerekend.....

31 juli 2012 om 21:49

Zeer verdiend door Kluivert. Onbegrijpelijk dat Ajax hem links heeft laten liggen. Alleen jammer dat hij met v Gaal moet werken want die man is een karikatuur van zichzelf geworden.

31 juli 2012 om 21:54

Zeer begrijpelijk zelfs. Misschien een leuke spitsentrainer maar meer niet. Ik ben er zeker van dat het niks gaat worden met Kluiverts trainers carriere. Jongens met een slechte mentaliteit worden bijna nooit goede trainers. Ook heeft Ajax Bergkam al hij zal een veel betere trainer worden.

31 juli 2012 om 21:58

Wat een staf zeg. Van Gaal die absoluut geen bondscoach capaciteiten heeft en niet kan samenwerken met grote ego's, star als een loden deur bovendien. Kluivert die elementaire intelligentie tekort komt en Blind die de kenmerkende bijnaam ''scholletje'' heeft.

Gelukkig zitten we in een zwakke groep, dus het WK halen moet lukken. Maar daar blijft het dan ook wel bij.

Natuurlijk hoop ik wel dat ik er naast zit.

31 juli 2012 om 22:05

Gelukkig konden Bertje en vroeger Guus Hiddink96 ,leo Beenhakker 90 wel met ego's overweg.

31 juli 2012 om 22:41

Blind heeft toch wel bewezen geen scholletje te zijn door als een van de eerste partij te kiezen voor Louis bij Ajax. Let eens op dingen die er gebeuren en niet alleen op wat Derksen zegt...

31 juli 2012 om 22:04

Ik snap niet waarom men doet alsof de Ajax-spelers nu in het voordeel zijn.zowel Kluivert als vgaal zijn de laatste jaren eerder negatief dan positief betrokken geweest met Ajax.

Kluivert die een tijd geleden zn "teleurstelling" uitsprak over het feit dat hij geen functie aangeboden kreeg bij Ajax, vgaal die op een pijnlijke manier weggestuurd is net na zn aanstelling.

Ik maak me daar dus totaal geen zorgen over. En ik denk niet dat ze hun eigen prestaties op het spel willen zetten om de club Ajax een plezier te doen. Ze zullen gewoon de spelers die zij het meest geschikt vinden er bij willen halen.

En itt van Marwijk hoop ik dat vgaal geen lieverdjes heeft, die bij voorbaat al verzekerd zijn van een basisplek, ongeacht de prestaties......

31 juli 2012 om 22:12

Het wordt op deze manier wel een "ajax-kliek" (waar ik overigens persoonlijk geen problemen mee heb) en dat is niet handig voor de beeldvorming.

Belangrijker om te concluderen is dat het dankzij Twente en Munsterman is dat Kluivert zich in alle rust in de rol van trainer heeft heeft kunnen ontwikkelen. Wie weet wat er in het vat zit voor deze aankomend trainer? Ik laat me graag verrassen.

31 juli 2012 om 22:13

Voordeel van dit soort aanstellingen is dat de verwachtingen voor de komende jaren niet al te hoog gespannen zullen zijn, dat voorkomt weer de nodige teleurstellingen.

31 juli 2012 om 22:15

Eindelijk wordt weer volgens de Ajax school gevoetbald zeg gewoon lekker 433 9 Ajacieden ex Ajacieden in de basis net als vroeger dan gaan we ervoor.hup Ajax eh Holland hup.

31 juli 2012 om 22:19

Van Gaal heeft al gezegd dat er in de selectie niet veel zal veranderen. Er zullen misschien 1 a 2 talenten bijkomen, maar voor de rest blijft alles bij het oude.

31 juli 2012 om 23:59

Ja negen ajaxcieden erin.de beste spelers moeten er gewoon in en dat zijn niet 9 ajaxcieden. Gewoon met de beste spelers, aangevulld met talenten als willems, van rhijn en maher in de basis en zo. Toewerken naar 2014.

31 juli 2012 om 22:48

Kluivert is de beste spits die Nederland ooit heeft voortgebracht. De ultieme nummer 9.
Als van Persie niet naar hem luistert, naar wie dan wel?

Ik vind het gezeur over een Ajax kliek zeer ergerlijk. Van Gaal en Kluivert zijn wereldburgers. En Danny Blind is gewoon een adept van de van Gaal-school. Dit werd tijdens de fluwelen revolutie wel duidelijk en het kostte hem uiteindelijk zijn kop. Maar Blind is wel een ervaren man en een goede people-manager.

Dat gezeur over die PSV kliek was toen net zo vervelend. Eigenlijk alleen gestoeld op het selecteren van vierde(!) CV Bouma en het waanzinnige idee om aanvallende middenvelder Emanuelson op linksback te zetten. Om van de lachwekkende roep om Anita nog maar te zwijgen. Van Gaal formeert gewoon het beste team, en het zou mij niets verbazen als Strootman, Willems en Narsingh gewoon in die selectie zitten. Net als jongens als Clasie, Anita en Maher, zij moeten het over 2 jaar doen. Laat ze het maar bewijzen.

Maar je maakt mij niet wijs dat van Gaal bij het selecteren eerst kijkt of ze wel bij Ajax gevoetbald hebben. Hij is arrogant, een blaaskaak en eergevoelig, maar bovenal een integer mens.

31 juli 2012 om 22:52

volgensmij word dit wel een leuk duo dat heel wat rendement uit ons team zal halen..
mooi dit nieuws
Kluivert is sowieso al lekker bezig op niveau...en van Gaal..gebrand om deze kans goed te benutten..

natuurlijk komen mensen ook met ajaxkliek en psv kliek..aanzetten.
maarre die vriendjespolitiek..zal er hoe dan ook altijd wezen in die wereld..
daarnaast..de knvb besluit dit..(voorheen was het wellicht een psv kliek..nu..ajax..blabla..
maar het gaat uiteindelijk om het belang van Ned/

ik wens deze heren
succes..

31 juli 2012 om 23:00

Prima dit. Kluivert is een grote naam, daarnaast heeft hij het tot nu toe niet slecht gedaan als trainer. Bij NEC waren ze erg te spreken over hem, en ook bij de belofte van Twente heeft ie het goed gedaan.

Zolang hij maar geen jaknikker wordt lijkt het me prima.

31 juli 2012 om 23:27

Kluivert was beslist geen ja-knikker. Wel eens en training van Ajax meegemaakt in de Meer? Daar kon je van enkele meters afstand de discussies met van Gaal horen. Toen was Kluivert nog erg jong, maar had desondanks zijn inbreng. De stillen waren Finidi, Kanu en de reserves uiteraard. Dus niet zomaar stellingen poneren die nergens op gebaseerd zijn. Ook de stelling dat van Gaal ze daarom geselecteerd zou hebben is een aantasting van de man zijn integriteit. Verder mag van Persie de veters van Kluivert niet eens strikken, wat heeft van Persie nou gewonnen? Welke cruciale doelpunten heeft van Persie gemaakt? Houten Klaas Huntelaar nog minder. Ik moet echt lachen om deze ongefundeerde prietpraat over Kluivert als speler.

1 augustus 2012 om 00:23

Ik ben het helemaal met je eens. Kluivert heeft zijn imago door fouten of op zijn minst gezegd ongelukkige omstandigheden in zijn prive leven zien aangetast worden. Jammer, want als voetballer was het een grote, grote spits. Een complete spits. De kluivert uit zijn hoogtijdagen zou welke spits dan ook op dit moment ter wereld (ja ook Messi, want dat is in feite een valse spits), maar ook menig schaduwspits en buitenspeler zijn hielen laten zien. Snelheid, dynamiek, techniek en fysiek...hij combineerde het allemaal. Een topspits uit een tijd dat het voetbal nog van een hoger niveau was omdat het nog niet zo werd verziekt door geld zoals nu, hoewel er toen ook al duidelijk sprake van was. Hij is nog altijd topscorer van Oranje en dat is hij niet zomaar geworden. Van Persie en Klaas-jan Huntelaar als de spitsen van Oranje... daar hadden we tien jaar geleden (ondanks dat het slecht ging met Oranje destijds) om gelachen. Van Persie was een leuk talentje van Feyenoord, maar was bij lange na niet zo compleet als supertalent Kluivert dat ooit bij Ajax was. Huntelaar had een neus voor de goal in de eerste divisie in die tijd. Kluivert komt uit een tijd dat een neus voor de goal vanzelfsprekend was voor een spits. Mentaliteit...dat is het enige dat bij die generatie ontbrak. Als dat er was geweest waren we zonder meer minstens een keer wereldkampioen of Europees kampioen geworden. De generatie Van der Vaart-sneijder-kuyt-van Persie heeft het leuk gedaan met wat geluk en het feit dat het niveau van het voetbal gewoon behoorlijk slecht is door verziekende omstandigheden als rijke oliesheiks, maar viel afgelopen zomer gewoon compleet door de mand. Van Gaal, Blind en Kluivert zullen geen genade kennen en gewoon de maatstaven uit hun hoogtijdagen hanteren. Als dat betekent dat bekende namen van de afgelopen jaren moeten sneuvelen, so be it. Mensen die Kluivert hier een 'ja-knikker' noemen weten niet waar ze het over hebben. Op de lange termijn gaan we hier van profiteren.

31 juli 2012 om 23:45

Neeeeee!!!!! Wat een opzichtige en laffe keuze van LvG om nog een 'ja-knikker' erbij te nemen...Kluivert heeft geen ervaring, overwicht en tactisch inzicht. Bij de spelers zal hij logischerwijs ook geen respect afdwingen...sjongejongejonge... lachwekkend dit!

1 augustus 2012 om 00:00

Ik ben benieuwd. Kluivert is een aansprekende naam in het Nederlands voetbal en hij schijnt het aardig te doen bij Twente. Ik vraag me echter af of hij de juiste persoon is om de spelers te motiveren. Ondank het feit dat hij topscoorder van het nl elftal is en bij grote clubs heeft gevoetbald, ben ik van mening dat hij niet alles uit zijn carriere heeft gehaald. Deze jongen was, op het moment dat een voetballer hoort te pieken, eigenlijk al uitgevoetbald en niet alleen maar omdat hij nou zo superblessure-gevoelig was

1 augustus 2012 om 00:37

was te verwachten dat Kluivert 1 van de assistenten zou worden nu maar afwachten of hij het goed gaat doen daar.

1 augustus 2012 om 01:48

Ik snap niet wat veel mensen nou lopen door te lullen over Van Gaal dat hij niet met ego's kan werken. En dan?? de bedoeling van zijn aanstelling is door selecteren en vernieuwen en wie kan dat beter als V.gaal,..... Die zogenaamde Vedettes van het Nederlands Elftal hebben niks laten zien, geef mij maar een Wolfswinkel in de Spits, die wilt zich tenminste nog bewijzen en zal vechten voor elke bal, en zo kan ik wel meer voorbeelden opnoemen.

V.marwijk heeft een hoogtepunt meegemaakt in 2010 maar een ontzettend diepe sprong gemaakt in 2012,

Gun die man gewoon een eerlijke kans en niet bij voorbaat al gaan lopen zeiken, we weten allemaal dat hij samen met Guus tot de beste coaches van Nederland hoort. Wat een stelletije zeikerds zijn sommige hier zeg, nu nog lopen zeiken dat het een Ajax tintje gaat krijgen..... Ajax is al jaren de hofleverancier geweest van het nederlands elftal,... zoniet kwamen de meeste spelers van Ajax af,.... dus niet janken.

1 augustus 2012 om 08:32

Word helemaal zo'n oud Ajax kliekje daar nu bij Oranje!.......blind en Kluivert zijn ook van die Ja-knikkers net als Cocu en Faber naast Van Marwijk tijdens het Ek.

We gaan het zien.

1 augustus 2012 om 10:53

Ik ga niet eens meer beginnen over het principe Ajax-kliekje. Dat zag ik al aankomen bij de aanstelling van Van Gaal. Laat maar.

Waar ik het wel over wil hebben is dat er nu twee toch zeer dubieuze figuren in de staf zitten. Vooral de heer Kluivert.voor degenen die het niet weten, kijk de aflevering van Holland Sport eens terug toen hij te gast was bij Wilfried de Jong. Daar komt heel goed en heel pijnlijk in beeld wat de ware aard van deze man is. Je moet weten, in 1995 heeft Kluivert een schouwburgdirecteur doodgereden toen hij ongeveer 30 km/u te hard door Amsterdam reed. Kluivert beweert in zijn autobiografie met hoog en laag dat hij altijd contact heeft gehouden met de nabestaanden en dan vooral met de weduwe van het slachtoffer. Wilfried de Jong heeft dat uitgezocht en het blijkt een grove leugen te zijn. De aflevering staat nog op Youtube en is echt heel indrukwekkend en uitermate pijnlijk voor Kluivert. Hij weet zich er niet uit te lullen. Ook is hij betrokken geweest bij een verkrachtingszaak. De heer Blind heeft in 2006 met 3 keer te veel op (dus 9 bier ipv 3) achter het stuur met volle snelheid ingereden op een auto die naast de weg stond met pech, waar ook een kind in zat van 2 jaar oud die het wonder boven wonder heeft overleefd.

Ik zal dan maar de moraalridder zijn en het zeggen: Ik vind het niet bij het imago van een nationale bond passen om twee figuren in een 4-koppige staf te hebben die allebei betrokken zijn geweest bij zoiets ernstigs. Sterker nog, Kluivert heeft een dood door schuld op zijn naam staan en heeft dus gewoon een crimineel strafblad. Zouden jij en ik als Jan Lul zijnde aan het werk kunnen (laat staan bij een nationale bond) met zoiets op onze kerfstok? Denk daar maar eens goed over na.

Maar goed onze huidige spits is natuurlijk ook niet helemaal zuivere koffie, ook die is betrokken geweest bij zowel een verkrachtingszaak als een auto-ongeluk. Kunnen ze er gezellig over babbelen met z'n tweetjes.

1 augustus 2012 om 11:12

Eindelijk is ie er. Een van de groteren van die tijd.br Ik hoor hierboven vaak dt hij een ja knikker is.br Ik hb t gezien bij ajax toen hijom de training ruzie had mt van gaal. Werd iemand van nec niet getraind door hem en werd die topscoorder?

1 augustus 2012 om 15:21

@scotsman

De enige ja-knikker hier ben jij. Als je de aflevering eens een keer bekijkt vanuit een ander persectief dan kom je tot de conclusie dat het niks minder dan een persoonlijk aanval was op Kluivert. Bijna een uur lang wordt hij belachelijk gemaakt voor iets wat in zijn verleden heeft plaatsgevonden. Tuurlijk is het verschrikkelijk wat er toen heeft plaatsgevonden maar het programma heet Holland Sport met de nadruk op Sport!

Een klein beetje waardering voor de beste spits die het Nederlands Elftal ooit gekend heeft zou op zijn minst wel gepast zijn toch?
Hoe vaak heeft hij Nederland wel niet laten juichen..juist..40 keer!

I rest my case..

1 augustus 2012 om 20:24

Ja-knikker? Wie heeft het hier over een ja-knikker? Ik heb nooit iets over een ja-knikker gezegd! Hoezo begin je daar ineens over?

En sorry, maar voor mij weegt 40 keer scoren in een sport niet op tegen iemand doodrijden. Zou wat zijn zeg.

En ik heb die aflevering inderdaad gezien destijds en je moet niet overdrijven, Kluivert was er maar tien minuten aanwezig. Bovendien mag je iemand van mij best persoonlijk aanvallen als hij beweert in contact te zijn met de nabestaanden en daar gewoon ronduit over liegt tegen de hele wereld met zijn autobiografie. Hij had daarin uitgebreid details omschreven over dat hij de weduwe regelmatig belde en veel contact met haar had. Wilfried de Jong heeft dat toen na gevraagt en toen bleek dat hij haar 1 keer was tegen gekomen in een restaurant en hij haar straal voorbij liep.dat zegt toch genoeg over hem als persoon? En dat was toen helemaal niet iets over zijn verleden. Dat ging toen over zijn autobiografie en die was op die dag uitgekomen. Dus compleet relevant. Klaar. Zo simpel is het.

1 augustus 2012 om 17:52

Kluivert en Ronaldo aah wat een tijden..
wat gaat de tijd toch snel..

c.ronaldo nu ook alweer 27 jaar!! het lijkt gister nog dat die als tiener speelde op het ek 2004?!..

1 augustus 2012 om 18:52

JA echt man ,... wat gaat de tijd snel,..... Kluivert, wat een held,....de laatste Ajacied die in een CL finale wist te scoren,... de winnende nog wel..... op zn 18e de belangrijkste wedstrijd van de afgelopen 20 jaar voor Ajax beslist. En natuurlijk ook Ronaldo ,.... dit waren pas spitsen,.... super technisch.... doelgericht.... konden op elke manier het doel vinden.

Vergeet ook het Koningskoppel Kluivert-bergkamp niet,..... zulke voetballers zullen we niet meer meemaken,.... echte voetballers,.... kan me de wedstrijd van Sporting tegen Manchester nog herrinneren ,....uitgezonden op eurosport,.... toen zei ik al tegen mn broer,... Wowww die gast is goedd en hij is alleen maar beter geworden.....

maar ja ,.... genoeg nostalgie,..... we hebben met deze generatie een finale mogen meemaken op het Wk,.... !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

36 jaar
55 fans

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Real Madrid staat op het punt om twee miljoenentransfers af te ronden. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.359375 seconden.