Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Geel zet weer vraagtekens achter geruchten over Leerdam

Laatste update:

Volgens het Algemeen Dagblad staat de naam van Kelvin Leerdam op een schaduwlijst van FC Twente. De rechtsback heeft nog een contract voor een jaar bij Feyenoord. Om die reden zou de club uit Rotterdam er wellicht wel voor open staan hem bij een marktconform bedrag van de hand te doen.

/

Technisch directeur Martin van Geel is volgens het dagblad niet op de hoogte van enige interesse van de club uit Enschede. Het is al maanden onrustig rond de toekomst van Leerdam, die vooralsnog geen nieuw contract heeft gesigneerd. Bijna twee maanden geleden werd de jongeling aan PSV gelinkt, maar Van Geel liet toentertijd weten dat die berichtgeving niet op waarheid berustte.

Leerdam debuteerde in 2008/09 in de hoofdmacht van Feyenoord en speelde sindsdien 85 duels in het eerste elftal. Het contract van 21-jarige Leerdam in Rotterdam-Zuid loopt nog tot volgend jaar zomer door. Of de elfvoudig jeugdinternational zelf interesse heeft in een vertrek uit De Kuip, is nog niet bekend.

Speelt Kelvin Leerdan na de zomer van 2013 nog voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat moeten we met een rechtsback? Linksback hebben we veel harder nodig!

31 juli 2012 om 07:39

Leerdam is wel multifunctioneel. Kan je inzetten op de rechtsback positie, en op het middenveld, wat zijn voorkeur geniet.

En een beetje concurretie voor Rosales kan geen kwaad lijkt mij. Want om nou te zeggen dat Rosales de capaciteiten heeft om een goede rechtsback te worden, niet naar mijn mening.

31 juli 2012 om 07:43

Wat heeft iedereen toch tegen Rosales zeg? Hij is een moderne rechtsback, die veel mee op komt en ook nog eens een redelijke voorzet in huis heeft. Daarbij is hij nog jong en wordt hij regelmatig gelinkt aan grotere clubs! Maar wij Nederlanders zijn allemaal van mening dat verdedigen in de Eredivisie niet kan. Dus is elke verdediger slecht en kan zich niet ontwikkelen.

31 juli 2012 om 08:11

Persoonlijk heb ik niks tegen die jongen, laat ik dat voorop stellen.

Maar ik ben gewoon niet gecharmeerd van deze jongen. Vind hem verdedigend gewoon erg zwak. Wat je zegt, de aanvalscapaciteiten heeft hij wel, en heeft zo af en toe nog wel eens een degelijke voorzet. Maar het probleem tegen woordig is dat de verdedigers meer op het aanvallen gebrand zijn, dan op het verdedigen. Is leuk voor het voetbal, het spel wat op en neer gaat. Maar naar mijn mening moet je wel een verdediger hebben die ook verdedigend zijn mannetje staat. En niet omdat deze persoon bij Feyenoord speelt, maar ik vind Janmaat het perfecte voorbeeld.
Verdedigend staat hij zijn mannetje, en komt regelmatig, maar gedosseerd mee op. Spelers als Manolev, Poulsen, Van der wiel en Rosales vind ik 'te' aanvallend. Manolev is nog enigzins begrijpelijk, is gewend om als rechtsbuiten te fungeren. Het is echter mijn mening, hoe ik het het liefst zou zien, en dat is gedosseerd aanvallen, maar wel met de nodige verdedigende capaciteiten, en dit zie ik in mindere mate in een Rosales.

31 juli 2012 om 09:41

Leerdam is inderdaad te licht voor de Eredivisie en ook zijn instelling is beschamend in alle opzichten...als Twente hapt, direct een strik eromheen en afleveren!

31 juli 2012 om 08:22

Geen idee, maar bij Leerdam zeg ik: Ga maar! Ik dank Twente ervoor als ze hem willen halen. Bij Twente zal hij vast en zeker een betere voetballer worden, maar dat werd Tiendalli ook. Er zijn afgelopen jaren best veel Feyenoord spelers naar Twente gegaan. Sommige om te ontwikkelen, anderen als afdankertje.

31 juli 2012 om 08:47

Leerdam is gewoon een prima voetballer al is Janmaat de betere. Wat concurrentie voor Janmaat is geen verkeerde, maar met een éénjarig contract kan je misschien wel zaken doen met Twente. Hij hoeft niet teel te kosten, maar je maakt Twente misschien wel sterker. Moeilijke situatie en uit oogpunt van v Geel zal het ongetwijfeld zijn: Wat hij voor prijskaartje in zijn ogen ziet is het juiste, zo niet, dan blijft Leerdam.

Leerdam kan ik enigszins ook begrijpen waarom hij niet bijtekent, na een jaar basis Feyenoord, kan hji zomaar wissel komen te zitten, best zuur als je dan net hebt bijgetekend.

Wat moeten we met een rechtsback? Linksback hebben we veel harder nodig!

Zowel Leerdam als Cabral hebben nog een 1jarig contract en willen niet bijtekenen.

Dus Feyenoord is eigenlijk wel gebaat bij de verkoop van deze 2 spelers.

Leerdam is een multifunctional, dus die past wel in elke ploeg !!

31 juli 2012 om 07:47

Cabral wou niet bijtekenen nee, waarom niet?
Omdat hij vond dat hij eerst maar eens moest gaan presteren om een contract te verdienen bij Feyenoord. Dat heeft niets te maken met iets van overschatting, maar vooral met nadenken.
Zowel Cabral en Leerdam hebben nog geen deur dichtgegooid, maar alleen het eerste aanbod, laten verlopen danwel afgewezen.

Ik denk dat Cabral nog wel gaat bijtekenen, heeft het tijdens zijn invalbeurten in de voorbereidingen toch goed gedaan, lijkt weer een beetje bravoure te krijgen, wat wel nodig is als buitenspeler. Beetje brutaal je tegenstander uitdagen om hem uit de tent te lokken.

Leerdam weet ik niet of hij gaat bijtekenen, hij wil graag op het middenveld voetballen, maar voetbalt al 2 jaar als rechtsback, en daarbij is het middenveld bij Feyenoord zeker niet onderbezet. Hij zal de concurrentie met Janmaat aan moeten gaan voor de rechtsback positie.

Eigenlijk is de reden dat ze beide niet bijgetekend hebben niet meer dan logisch en daarbij merk je aan alles dat de concurrentie onderling steeds groter wordt, dat is ook een mooi gegeven.

31 juli 2012 om 08:19

Cabral tekende niet bij omdat hij niet zeker van zijn plek is. Niet omdat Cabral zoveel zelfreflectie heeft....

Beide spelers mogen van mij weg. Voegen zeker wat toe aan dit Feyenoord, maar ze zijn niets meer dan leuke spelers die zich optrekken aan het niveau van anderen. Leerdam is al jarenlang gewogen en te licht bevonden. Vorig jaar heeft hij een redelijk goed jaar gehad, maar als je ziet hoe hij tegen de kleinere clubs speelt.....

Is Feyenoord tegenwoordig het opleidingscentrum van Fc twente.

Maar ik denk dat dit binnen 2 jaar weer over is.spelers willen dan niet meer van de kuip naar een andere club in Nederland.
Feyenoord is dan helemaal op de rit en zal dan weer elk jaar meedraaien.dit jaar mag je nog steeds zien als overbruggingsjaar.
$ belangrijke spelers weg en wel wat voor terug ,maar ja eerst maar zien of dat gaat lopen.

Ik schat feyenoord dit jaar in voor een plek bij de erste 5.en ook twente zal om die plekken strijden die hebben goed ingekocht.

31 juli 2012 om 08:27

Het begint er aardig op te lijken dat Zuid een satelietclub van twente is , ;
Ik denk dat dit allemaal maar een beetje vage geruchten zijn. Ik denk dat er dat lijstje nog wel meer namen opstaan zoals Burnet, Verheagh, etc. We zullen nog wel zien wat er gebeurd, wat er nu staat lijkt mij goed uitgeballanceerd, en ook breed genoeg, maar ja, deze transferperiode duurt nog wel even.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd waar Feyenoord dit jaar staat. Daar zijn ze toch echt de dragende spelers kwijt. Bakal, El Amadi, Guidetti en Vlaar waren na mijn idee toch de jongens waar het om draaide. En om nu alles op de rug van Clasie te leggne is denk ik ook een te zware balast voor die jongen. Dan zijn er wel versterkingen van Immers, Vormer en Janmaat, maar die jongens hebben alleen nog maar laten zien bij de subtop mee te kunnen, die moeten nog maar aantonen of ze een stap hoger ook aankunnen. Singh weet ik niet, die heb ik nog niet zien spelen.

31 juli 2012 om 08:45

.Te veel kopen is natuurlijk niet goed kijk naar psv vorig jaar.als je te veel koop duurt het te lakng voor alles in elkaar past kan je je seizoen kosten.
Maar Twente heeft al jaren een goed transferbeleid met scouts.er worden verrassende spelers aangetrokken zoals Ruiz,arnoutovic,chadli,nu Schilder die er prima inpas.

Wat Feyenoord betrefd mee ens dat er belangrijke spelers weggegaan zijn.vlaar is en Guidetti zijn daarin denk ik de belangrijkste.vlaar was gewoon super stabiel en de verdediging stond als een huis.guidetti was niet alleen in het veld belangrijk.feyenoord miste hem vorig seizoen op belangrijke wedstrijden maar die werden toch gewonnen.bakal stille kracht maar wel op te vangen door Vihenna of eventueel Singh.
El Ahmadi was de absolute klasbak alleen ben ik ervan overtuigd dat Vormer hem kan vervangen.
Vormer staat de laatste 3 jaar altijd bij de beste middenvelders van de eredivisie,het is natuurlijk een ander soort speler maar door vormer word je niet minder.ik had trouwens graag Vormer,el amhadi en Clasie willen zien.dat vind ik een middenveld om bang van te worden.

Daarom zeg ik nu ook dat Feyenoord bij de eerste 5 moet inzetten moet een reeele doelstelling zijn.feyenoord moety niet inzetten op een 2 de plek omdat ik denk dat psv,twente en Az sterker zijn geworden.

Ook de breedte van de selectie word dit jaar belangrijk.ik ben ervan overtuigd als AZ vorig seizoen geen europa speelde ze lachend kampioen waren geworden alleen de selectie was niet breed genoeg.

31 juli 2012 om 09:03

Toch knap om meer supporters te hebben dan je moederclub.
Toch knap om boven je moederclub te eindigen.
Toch knap om een groter stadion te hebben dan je moederclub.
Toch knap om een groter mannagement te hebben dan je moederclub.
Toch knap om veel groter te zijn om het geheel dan je moederclub.

Nee Twente mocht willen dat ze zo'n satellietclub hadden ;.

31 juli 2012 om 09:08

Bakkal, el Ahmadi, Guidetti en Vlaar noem je op als belangrijke spelers van het afgelopen jaar. Daarnaast kunnen we in dat rijtje ook niet om Clasie heen. Laten we eens analyseren hoe we over die jongens dachten voor het vorige seizoen:

Vlaar: lang geblesseerd geweest en had nog geen constant seizoen achter de rug. Hij was aanvoerder, maar moest zichzelf helemaal opnieuw bewijzen.
el Ahmadi: Afgelopen jaren vaak el Dramadi en 'de postbode' genoemd. Werd teruggehaald en velen vonden het niet erg dat hij in de belangstelling van bepaalde clubs stond.
Bakkal: Bankzitter van Psv
Clasie: Kabouter van Excelsior
Guidetti: Jonge jongen die nog geen 5 goals had gemaakt en dat nog eens op een niet serieus niveau.

Met andere woorden... Aan het begin van het seizoen stond er ook een stel koekenbakkers. Wijnaldum, Fer, Ryo en Castaignos vertrokken en we krijgen er bankzitters, spelers van matige clubs en blessuregevoelige jongens voor terug. Ook vorig seizoen is redelijk verlopen lijkt me zo....

Hiermee wil ik niet zeggen dat het dit seizoen weer zo zal gaan, maar ik sluit ook niks uit. Vormer is een heel erg goede speler, die gaat el Ahmadi op een andere manier vervangen. Daarnaast is Janmaat een betere back dan Leerdam. Verder wordt het team bovenal aangevuld met talenten die alweer een jaartje verder zijn in de ontwikkeling en een (in de voorbereiding) herboren Cissé die gebrand is op revanche. Ervaring is er niet veel op Europees niveau, ik verwacht dan ook dat Feyenoord het niet gaat halen tegen Kiev, maar op Eredivisie niveau is er meer dan genoeg ervaring. Elke waarschijnlijke basisspeler heeft er minimaal een seizoen opzitten.

31 juli 2012 om 09:41

Kopen hoeft niet verkeerd te zijn, als het maar heel gericht is. Als er bijvoorbeeld een linksbuiten vertrekt moet er 1 weer komen zie Ola/tadic. Als de spits vertrekt moet dat weer opgevuld worden , ten minste als er niks in de jeugd staat. Gutierez en Schilder zorgen met creativiteit en inzicht voor meer balans op het middenveld, iets wat vorig jaar ontbrak. Bjeland is al gehaald bij het vertrek van Douglas, Dit lijken me dan ook allemaal logische aankopen.
PSV daar en tegen kocht vorig jaar alles op waar maar iets van potentie inzat er werden een hoop aanvallers en middenvelders gehaald, maar ze vergaten de verdediging. na mijn inzien zat daar weinig idee achter, alleen dat de selectie daar een kwaliteitsimpuls nodig had. En ook nu doen ze daar nog niet veel aan, alleen zijn die jongens een jaar verder, en beter op elkaar ingespeeld.

Het is gewoon jammer dat Feyenoord deze ook niet bij elkaar kan houden. Jullie mogen weer afscheid nemen van de sterksten en weer over nieuw beginnen. Het geld binnen boord houden, en met een bijna lege portomonee weer de selectie versterken. Het is knap dat ze weer veel eigen jeugd door laten stromen, maar die moeten natuurlijk wel weer doorgroeien na het erediviseiniveau. Immers en Janmaat moeten het maar laten zien dat ze een stapje hoger aankunnen, En singh, daar wil ik niet over oordelen, want ik heb hem nog nooit zien spelen. Maar het is jullie zeker gegund, om de prestatie van vorig seizoen te evenaren. niks dan respect voor de prestatie vorig jaar.
Vormer kan dan wel gezien worden door de Vi als een van de beste spelers van de eredivisie, maar dat neem ik eigenlijk niet zo serieus. het verwachtingspatroon van ene Vormer bij Roda is namelijk veel lager als die van Bijvoorbeeld Eriksen bij ajax. ik heb meer het idee dat die dingen ook mee gerekend worden bij de beoordeling. Maar we zullen zien hoe die jongen in de kuip gaat presteren.

Over AZ geef ik je volledig gelijk, maar ook zij zitten eigenlijk met het zelfde probeem afscheid nemen van de beste spelers en weer opnieuw beginnen. Moisander, Hollman, Elm zijn al vertrokken, en misschien gaat Maher er nog wel achter aan. daar moet ook weer opnieuw gebouwd worden, maar dat kun je denk ik wel aan Verbeek overlaten.

De top 6 zal dit jaar gaan tussen Ajax. Psv, Twente, Feyenoord, AZ en Vitesse. met als outsiders Heerenveen en misschien Groningen. ik denk dat je heirmee een leuk linkerrijtje hebt.

Fozae,
Ik zet er niet voor niks een knipoog bij he, dus het was ook niet zo serieus bedoeld.

Deach,
Ik geef je gelijk, aan het begin van het seizoen zou ik ook geen stuiver hebben gegeven voor dit Feyenoord. Die spelers wie jij opnoemt, had ik niet van verwacht dat ze dit Feyenoord na ''dat niveau konden trekken, alleen van Guidetti had ik het een en ander verwacht, maar niet dit. Maar ik weet ook zeker dat ik hier niet alleen in sta, menig Feyenoorder was aan het begin van het seizoen al blij met een plaats in het linkerrijtje.

Maar je wilt toch niet zeggen dat Feyenoord er echt sterker op is geworden, ze zijn gewoon de betere spelers kwijt, en de vervangers zijn na mijn mening van een ander kaliber.
Vlaar- eigen jeugd.
Als de eigen jeugd echt zo goed was hadden ze Vlaar vorig jaar al uit de basis gespeeld, dus zal het wel een achter uit gang zijn in de selectie.
El Amadi- Vormer, wil ik dan nog wel gelijkwaardig zien, maar Vormer is een diepgaande middenvelder, die zal dan ook anders gebruikt worden, dus is het maar afwachten.
Bakal- Immers, Ik heb Bakal toch hoger zitten, heeft in het verleden bij Psv toch om de prijzen gespeeld, iets wat je van Immers niet kunt zeggen. dus heeft meer ervaring als het er echt om gaat.
Guiddetti- eigen jongens, uhm uhm......
Leerdam-janmaat, Ik vind ze toch eerder gelijkwaardig. maar daar kan ieder een eigen mening op hebben.
Ik vind Feyenoord er dus niet Sterker op geworden, maar vooraf praten is altijd moeilijk, ik verwacht in ieder geval niet zo''n seizoen als vorig jaar. en zo gek is dat volgens mij ook niet.

Kiev verwacht ik ook dat te hoog gegrepen is, maar dat is ook geen schande.

31 juli 2012 om 10:19

Inderdaad, Twente is maar een provincieclub.
In Noord Holland en Zuid Holland, of andere provincies vind je weinig supporters van Twente, en in het buitenland al helemaal niet. Twente vergeet zijn plaats: Onder Feyenoord, niet er boven. Wie speelt er vanavond ook alweer tegen Dynamo in de voorronde Champions League? Twente plaatste zich niet eens direct voor de Europa League...

31 juli 2012 om 10:32

In en rond Gelsenkirchen ( duitsland ) en in Stranrear (schotland ) zitten toch wel wat supporters van FC Twente.
En je bent wel erg kortzichtig wat betreft de wedstrijd van vanavond en de prestaties van Feyenoord!!
Dus Feyenoord stond ook ond FC Twente toen ze de voorgaande 4 à 5 jaar onder FC Twente eindigde? Doe niet zo kortzichtig!

Daarbij zal Feyenoord altijd boven FC Twente staan, maar of ze beter zijn.... Nope!!

31 juli 2012 om 10:52

Je kan momenteel niet zeggen wie er beter is, vorig seizoen was het Feyenoord het seizoen daarvoor was het Twente. Dat is de wet van het voetbal, op papier kan iemand nog zo sterk zijn, het gaat er om wat er op het veld gebeurd.
En dan noem je andere mensen kortzichtig?

Feyenoord is qua achterban en historie inderdaad groter, wat er dit seizoen gaat gebeuren heb ik geen idee van, maar zelfs jullie voorzitter heeft gezegd dat Feyenoord weer de grootste club van Nederland kan worden.

31 juli 2012 om 11:34

De laatste 4 seizoenen heeft Twente 3x vr Cl gespeeld en 1x CL, zijn ze 2x 2e, 1x 1e en 1x 6e geworden in de competitie en hebben ze 4 overwintert in de EL, dus ach zo slecht is dat nog niet he voor een provincieclubje;

31 juli 2012 om 11:59

@forzae
Heb je wel eens van het CPM klassement gehoord?

Bij het model tellen imago (23%), merkwaarde (23%), doelgroep (9%), stadion (13%), omzet (23%) en de Uefa-ranglijst mee. Op basis van (onder andere) dit model, wordt de verdeling van de televisiegelden bepaald. De ranglijst:

1: Ajax
2: Psv
3: FC Twente

Ook hier zie je dat imago, merkwaarde en omzet voor het belangrijkste deel bepalend zijn. In die zin is het "toch knap" dat een club die in alles groter is (volgens sommigen), het voor elkaar krijgt om met een lagere begroting te moeten werken dan Twente..

31 juli 2012 om 12:17

ik hoop voor jullie dat jullie over een maand nog steeds in europa voetballen, iets wat erg moeilijk gaat worden aangezien je in de play-offs van de EL weer tegen een geplaatste (dus sterkere) club uit moet komen (ik verwacht namelijk niet dat jullie het redden tegen Kiev) . Twente heeft het dan toch makkelijker omdat ze wel geplaatst zijn, en twente laat het de afgelopen 4 seizoenen ook zien in Europa. Ik verwacht dat Twente dit jaar Ajax voorbij gaat op de europese ranking. Alleen PSV staat er dan nog een stuk beter voor

Ik hoop echter dat jullie het tegen Kiev redden, dan zijn ook jullie zeker van Europa tot aan de winterstop en dat is goed voor het nederlandse voetbal!!

31 juli 2012 om 16:34

@deach

Bedankt voor je geweldige stuk!

Ik ben het helemaal met je eens! Aan het begin van vorig seizoen werd er ook slecht over Feyenoord gepraat... en nu ook weer. Laat mensen maar praten, want anders vallen we in herhaling.

In de CL kan je alleen maar hopen, maar ik denk dat Feyenoord in de eredivisie gewoon in de top gaat meedoen. Ze weten dat ze kwaliteit hebben en hebben het vorig seizoen bewezen, ondanks de nodige kritiek aan het begin van het seizoen.

Neuh, ik heb er wel vertrouwen in.

De enige reden dat Fc Twente Leerdam op een schaduwlijstje heeft staan is dat naar alle waarschijnlijkheid Rosales nog zal gaan vertrekken. In principe was FC Twente rond met Verheagh als Rosales zou gaan vertrekken, maar mogelijk gaat dat niet door omdat het allemaal te lang duurt voordat een en ander concreet is. Cornelisse en Breukers zijn aardige spelers voor op de bank, maar niet om een heel seizoen mee in de basis te starten. Daarvoor komen ze niveau te kort. De kans is ook heel groot dat Corneliise op huurbasis nog mag vertrekken als Rosales gaat blijven. Leerdam is nog een jonge verderdiger en zijn beste jaren moeten nog gaan komen. Heel verstandig dat FC twente hem dus ook op een lijstje heeft staan.

31 juli 2012 om 09:41

Ik snap alleen niet de keuze voor Leerdam, naar wat ik weet is hij van origine een verdedigende middenvelder, toen gezet op rechtsback bij gebrek aan beters, en Leerdam heeft die rol niet zo goed ingevuld wat ik gelezen heb. Dus is Twente in hem geïnteresseerd als back, of als middenvelder, als opvolger van Brama oid.

31 juli 2012 om 10:11

Leerdam is gewoon niet goed genoeg, heeft Twente niets aan en kunnen ze beter Bouma uit de jeugd doorschuiven, als Rosales alsnog mocht vertrekken (wat ik niet hoop).

21 jaar en dan al 85 wedstrijden op je naam, deze jongen is dus erg ervaren! Ik snap dat clubs daarom interesse in hem hebben!

31 juli 2012 om 09:29

Ja volgens mij is hij 22 jaar, mar dat maakt niet veel uit.

Gerucht gaat ook dat Twente de Grolsch Veste wil herbenoemen, nieuwe naam De Kuip. Verder zoeken ze nog een stadionspeaker, gerucht gaat dat Peter Houtman in beeld is. De supporters van twente denken eraan om een spandoek te laten maken met de tekt "het legioen". En last but not least is Joop nog op zoek naar een verzorger en jawel....hij heeft daarvoor reeds Gerard Meijer benaderd.
Beste Joop, ik snap best dat je er alles aan wilt doen om je aankoop Fer het "feyenoord gevoel" terug te geven, want dat mist hij natuurlijk. Ook Luc zal dit gaan missen. Wij hebben financieel zware tijden achter de rug, maar zoals je weet komen wij er weer aan. Je hebt zelf gezegd dat als Feyenoord het nieuwe stadion heeft, we weer de grootste club van Nederland worden.
Wel Joop, dat zijn wij al! En dat ligt niet aan al die zaken die jij wilt kopen in Rotterdam. Nee, dat ligt aan het "feyenoord-gevoel"! En dat is nooit te koop!

31 juli 2012 om 08:51

Nee het geeft de ambitie aan van Twente. Ze willen rond de 12 plek spelen en kampioen worden van het rechter rijtje. Wat ze kopen alleen maarverliezers.

31 juli 2012 om 09:20

"feyenoord komt er weer aan...." Nou, het zal mij benieuwen. In tegenstelling tot waarschijnlijk alle Feyenoorders heb ik een andere mening, Feyenoord heeft afgelopen seizoen boven hun kunnen gepresteerd. Een prestatie die door verschillende factoren best een keer kan voorkomen, maar dat geluk heb je niet ieder jaar. Dankzij de wanprestatie van AZ, Twente en PSV (in de 2e seizoenshelft) heeft Feyenoord (overigens wel knap) gedreven op een "flow" de 2e plaats vastgesteld. Begrijp me niet verkeerd, op de langere termijn heeft Feyenoord zeker de potentie om weer mee te doen om de top, maar momenteel schat ik ze zeker niet van het niveau Twente, Ajax, en PSV en zullen ze net als afgelopen jaar, afhankelijk zijn van externe factoren.

31 juli 2012 om 09:44

Net zoals prestaties bij elke club van die factoren afhankelijk is? Prima.

Statistieken hebben uitgewezen dat Feyenoord erg ongelukkig was. Ik geloof dat we 5 punten extra hadden kunnen hebben alleen al door scheidsrechterlijke dwalingen. We stonden daarmee 2e. In hoeverre kun je dan van geluk spreken? Onderlinge duels tegen de concurrentie werden op gewonnen op kwaliteit. Kun je dan van geluk spreken?

Vorig jaar hadden we gewoon een erg sterk team dat ook kampioen had kunnen worden. Elk jaar verliezen bepaalde clubs veel punten. Ook Feyenoord heeft in een korte tijd verloren. Heeft Ajax daar dan ook geluk mee gehad?

Dit jaar is het team op papier een stuk minder. We zullen echter een paar ronden moeten afwachten voordat we daar echt over kunnen oordelen. Vorig jaar begonnen we namelijk ook een spits die nog niet 5 keer had gescoord in zijn carrière.

31 juli 2012 om 09:50

Feyenoord komt er weer aan, is toch hetzelfde als in potentie op de lange termijn weer mee kunnen doen. Feyenoord komt er zeker weer aan, doorselecteren gaat er langzaam weer aankomen, voetballend zijn ze niet minder geworden, maar het gaat vooral de vraag zijn hoe een jong elftal om zal gaan met tegen slagen.

Daarbij zijn ze nog opzoek naar ervaring in de as, al ben ik wel benieuwd wie er dan zal moeten wijken.
Het is te makkelijk om de 2e plaats van Feyenoord af te schuiven op wanprestaties van anderen, want Feyenoord heeft na Ajax vorig jaar naar de winterstop het meest constant gepresteerd, dat is geen wanprestatie van AZ, PSV of Twente.

31 juli 2012 om 11:05

Je kan het zien zoals je wil, echter behaalden AZ, PSV en Twente 38, 37, 33 ptn in de 1e helft van de competitie en slechts 27, 32 en 27 na de winterstop.
Dat Feyenoord een goed seizoen heeft gespeeld ontken ik niet.
Desondanks was het de prestatie om van een op papier kwalitatief minder team, een goed geheel te maken en zoveel punten te sprokkelen. Het team moet dan wel maximaal presteren en de spelers moeten alles uit zichzelf halen.

31 juli 2012 om 10:16

Wat een domme opmerking. Ben je jaloers op Joop? Heeft Feyenoord nooit spelers van Twente gekocht? Wilde Feyenoord toen Twente worden?
Dat je het moeilijk hebt dat de rollen nu omgedraaid zijn ok,dat begrijp ik...maar je betoog snijdt geen hout.
Bij Feyenoord lande er ook een volle helicopter. Die kwam met de automatische piloot omdat hij anders niet kon opstijgen.
Maar omdat het goedkope krachten zijn,of transfervrij...ben je zogenaamd geen koopclub..met een beetje meer geld,waren die transfervrije krachten,miljoenenaankopen geweest van Koeman.
Dat maakt niemand jullie ons wijs dat het niet zo is.
Jullie willen ook nog een spits..alleen moet die goedkoop te huren zijn,of hij moet maximaal 4 ton kosten.
Ik zie totaal geen verschil. Over een paar jaar strooit Feyenoord ookweer met miljoenen alshet gezond is.

31 juli 2012 om 10:25

Inderdaad, was nog in de Kuip vorige week tegen Mallorca, zelfs met een oefenwedstrijd staat het hele stadion achter Feyenoord. Dat zie je niet bij de andere clubs. Dat is niet te koop. Wat Twente zou kunnen doen is om gratis kaarten weg te geven om het stadion vol te krijgen, maar anders lukt dat echt niet.

31 juli 2012 om 12:12

Ach Feyenoord eindigt een keer 2de en ze krijgen meteen weer een grote mond.
En dat terwijl het Legioen altijd kritiek heeft op de Ajax supporters dat ze arrogant zijn.
Ik ben niet voor Twente of Ajax maar Twente was de afgelopen 5 jaar gewoon beter dan
Feyenoord.
Vroeger nam Feyenoord de spelers over van Twente nu is dat andersom.

'k heb het al veel vaker gezegd gehad, Kelvin Leerdam is één van de meest onderschatte Feyenoord spelers van de afgelopen 2 seizoenen. Die moeten ze niet laten gaan, die moeten ze gewoon eens een half jaar in het krachthonk zetten dat ie wat spiermassa krijgt. Ik weet namelijk nog van de wedstrijd tegen PSV dat ie Mertens geheel uit de wedstrijd heeft gespeeld bijvoorbeeld. Het zelfde geld voor de wedstrijden tegen Ajax en Twente. Hetgeen is dat het geen heel opvallende speler is, is omdat hij dus ook niet opvallend veel grote fouten maakt en ook niet verzaakt. De wedstrijd tegen Malaga speelde hij niet gelukkig, maar daar hadden er die wedstrijd veel last van, kijk naar Immers, Cissé, Schaken en Singh. Die jongen moet zich gewoon lekker blijven doorontwikkelen en zijn kansen nemen. Het word in ieder geval, niet geheel vanzelfsprekend dat Janmaat de vaste rechtsback word.

Laat ze maar lekker Leerdam kopen voor een paar centen. Dit geeft alleen maar aan dat Twente zijn doelen heeft bijgesteld. Ze kopen bijna het het elftal waar Feyenoord 12 mee werd. Dus Twente geeft aan dat ze graag rond die plek willen spelen. Nu zo met fer, Luc en misschien Leerdam. Kijk bij Feyenoord zijn we blij dat we van ze af zijn. Want we zijn er niet minder op geworden dat deze spelers zijn vertrokken. En dat schrijf ik niet alleen nu maar dat heb ik altijd al geschreven en geroepen. Fer was echt niet goed genoeg. Elke wedstrijd zijn man laten lopen of uit de rug. Verder was een bal geven over 5 meter al vaak teveel gevraagd voor hem. Leerdam mag toch weg. Deze man is fysiek zo licht. Zeker in een klein stadion ben je helemaal bang dat hij wegwaait. Gewoon lekker laten vertrekken Martin.

31 juli 2012 om 09:00

Sorry, maar als je Fer 'echt te slecht' noemt dan snap je het niet helemaal. Ja, Fer liet zijn man af en toe lopen en miste nog wel eens een kansje, maar voor zijn leeftijd was hij al heel erg ver. Nu heeft hij zich nog meer ontwikkeld en deze jongen gaat wellicht nog tot het Nederlands elftal reiken. Dat is erg duidelijk. Met Luc hetzelfde verhaal. Scoorde in een zeer matig team toch 15 keer en dat voor een 17-jarig ventje. Het talent spat er vanaf.

Leerdam mogen ze wat mij betreft hebben voor een mooi bedrag. In dat geval (en met het eventuele vertrek van van Persie) kan Feyenoord een versterking voor de selectie halen. Leerdam is vooral back-up.

31 juli 2012 om 09:53

@deach
Raza kun je in Twente topics nooit serieus nemen, zn haat aan mn club spat er vanaf. En ze kopen 2 spelers die toen ook als zeer talentvol werden gezien en inmiddels ook meer ervaring hebben, want daardoor liep het oa niet.

On: Ik denk dat dit een fabeltje is, want iedereen bij Twente kan toch zien dat deze speler niet van het niveau is wat Twente nastreeft.

31 juli 2012 om 10:20

We halen alleen jullie talenten op. Jeugdinternationals. Spelers als Schaken en Fernandez laten we bij jullie.
We kijken ook even de ontwikkelingen aan van de Vrij. Misschien ook een toekomstige Twentespeler.

31 juli 2012 om 10:31

De Vrij kun je vergeten, die gaat rechtstreeks naar het buitenland en zal er zeker niet voor kiezen en binnenlandse miljoenentransfer te maken. Daarvoor wordt hij al teveel ah buitenland gelinkt. Tegelijkertijd zit er momenteel niet zoveelverschil tussen Twente en Feyenoord obv de prestaties.
Ik gun Leerdam een mooie carriere n begrijp zn twijfels over bijtekenen, maar rechtsback spelen bij Twente zou ik dan weer niet snappen. Rotterdam willen verlaten omdat je al 2jr 'misbruikt' wordt op de RBplek snap ik. Bij een andere club RB spelen snap ik dan weer niet.

31 juli 2012 om 11:05

Feyenoord wordt er alleen maar sterker van. Dat zag je ook wel na het verkopen van Fer en Wijnaldum, Clasie is namelijk zoveel beter dan deze twee. 10 miljoen incasseren en er sportief toch nog op vooruit gaan. Klasse! Van mij mag Leerdam wel verkocht worden aan Twente, past toch wel een beetje bij het dramatische aankoopbeleid van deze club. Hij kan dan mooi in het rijtje Bajrami, Akram, Tiendalli, Buysse, Kuipers, Bengston, Plet, Verhoek, Fer, Parker en dan vergeet ik al die exotische buitenlanders die in het eerste jaar onder Mcclaren binnen kwamen. Met Janmaat hebben we al een vele betere vervanger in huis. Dag Leerdam!

Prima. Leerdam maakt een ongemotiveerde indruk en zal bij Feyenoord dit jaar hopelijk weinig aan de bak komen. Janmaat is in mijn ogen een klasse beter en ook op het middenveld is er te veel concurrentie voor Leerdam. De enige reden waarom je hem zou kunnen behouden voor de club is als invaller van Janmaat.

Twente zal echter weer diep in de buidel moeten tasten. Binnenlandse transfers gaan in mijn ogen de kopende club meer kosten dan wanneer er wordt verkocht naar het buitenland. Voor Leerdam zal Twente in mijn ogen minimaal 3 miljoen moeten betalen. Willen ze dat niet, dan blijft hij voor mij lekker back-up. Ook dat is namelijk belangrijk.

Waarom zouden ze hem in hemelsnaam halen?? Er lopen wel wat beteren RB rond.

Leerdam,

Tsja wat moet je er van zeggen. Ik denk dat hij ontzettend veel potentie heeft. Voetbalkwaliteiten genoeg heb ik vaak genoeg gezien. Echter zie ik hem altijd twijfelen zowel in balbezit als in verdedigend opzicht. Hij mist zo'n overtuiging in zijn handelswijze dat hij vaak onnodig balverlies lijdt dan wel niet op het juiste moment ingrijpt verdedigend gezien.

Dus als hij in mentaal opzicht maar enigzins zou kunnen verbeteren zou het een prima speler kunnen worden. Echter heb ik daar een hard hoofd in. Mentaliteit kun je upgraden maar als je het niet hebt dan heb je het niet. Hij heeft ook altijd een "ongeintresseerde en lamme" uitstraling alsof het hem allemaal niks interesseert. Al denk ik dat hij daar niks aan kan doen maar dat werkt niet echt bij de Feyenoord supporters.

Of hij moet nu gaan doorpakken en iets veranderen aan zijn mentale weerbaarheid of hij zal altijd een middelmatige speler blijven in de eredivisie.

Hij is 22 jaar volgens mij... Maar maakt niet uit, hij vind zich blijkbaar te goed voor Feyenoord of hij zoekt een nieuw avontuur.

31 juli 2012 om 09:40

Ik denk meer dat hij bang is om een jaartje op de bank te moeten zitten nu Janmaat er is.

Weet iemand wat voor aanbieding hij van Feye heeft gekregen? Ik ben van mening dat Feye ver moet gaan om deze jongen binnen boord te houden. Want met het vertrek van El Ahmadi, Bakkal, Guidetti, Vlaar, waarvoor men kwalitatief mindere spelers terug heeft gekregen. Kan het met een vrij nieuw team behoorlijk zoeken worden naar vorm en eenheid. Daar staat tegenover dat de concurrentie met een ingespeeld team, de selectie alleen maar breder kan maken.

Heeft hij maar een 1 jarig contract ?
Waarom klopt PSV dan niet aan ?

31 juli 2012 om 10:14

Is Leerdam zoveel beter dan Manolev? En ze hebben ook Hutchinson die er kan spelen.
Manolev is zo slecht nog niet, al dat geklaag over hem komt vooral omdat van der Gijp hem zo belachelijk maakt.

Ook wil Leerdam volgens mij op het middenveld speler, daar is hij kwetsbaarder en komt hji tekort, maar toch wil hij daar spelen.

31 juli 2012 om 11:44

Oh okee .
Ik vindt Manolev ook helemaal niet zo slecht hoor maar PSV wil een nieuwe maar als hij toch op het middeveld wilt spelen dan hebben wij hem niet nodig

Fer, Wijnaldum, Castaignos, De Vrij, Leerdam. Heeft Twente geen eigen jeugdopleiding?

31 juli 2012 om 10:28

De Vrij?

31 juli 2012 om 10:59

Had Twente interesse in. Evenals Wijnaldum

31 juli 2012 om 12:21

El Ahmadi, Boerrigter, Berguis, John, Brama, Arnautovic, zijn mensen die de afgelopen jaren uit de jeugdopleiding kwamen en zelfs een hele tijd in de Eredivisie speelden of nu nota bene nog spelen. Of is El Ahmadi, die weggekocht werd door Feyenoord, geen jeugd?

Twente speelt nu met Boschker, Brama, Röseler, Promes, Rendla, Born, Hölscher en Gortemaker die allemaal de afgelopen wedstrijden gespeeld hebben, Europees en oefenwedstrijden.

Kan mij niet voorstellen dat deze jongen niet bijtekend omdat hij naar twente wil gaan. Hij zal toch ook wel ambities hebben lijkt mij,

Tsjonge, Twente wordt op deze manier wel een rotterdamse kolonie :
Tiendalli, Landzaat, Fer, Castaignos,leerdam ? Zou me niets verbazen dat Munsterman bij een verkoop van Douglas weer in de auto stapt naar de Kuip om een bod te doen op de Vrij.
Origineel is anders :-)

31 juli 2012 om 12:13

Je vergeet dat we ook van Wonderen en Schreuder nog hebben als ex-feyenoorders.
Het klopt trouwens wel dat Stefan de Vrij word genoemd wanneer Douglas weg gaat. En het laatste nieuwtje is dat Twente ook de verrichtingen van Erwin Mulder in de gaten houdt voor het geval dit Michaylov nog vertrekt.

En mooi is dat toen in de jaren 90 de grotere clubs dit telkens deed bij Twente en andere regio clubjes er niks over mocht worden gezegd want het was logisch. Nu zet feyenoord al jaren een wanbeleid neer en is het opeens raar dat Twente de te vallen vruchten plukt van Feyenoord en is het niet meer orgineel?

Lijkt mij mooi hoor, die jongen kan zoveel meer! Maar of het verstandig is van Twente dat vraag ik mij dan wel af.

Was er geen buitenlandse interesse voor Rosales? Ik denk niet dat Leerdam ervoor zal kiezen bij Twente op de bank plaats te nemen, maar als Rosales vertrekt lijkt mij dit een goeie oplossing voor alledrie de partijen. Feyenoord ontvangt nog een som geld voor een speler die anders volgend jaar gratis de deur uitloopt. Twente heeft een opvolger voor Rosales die multifunctioneel en talentvol is, waardoor ze hem in de toekomst eventueel met winst kunnen doorverkopen. Leerdam kan zich verder ontwikkelen bij een club waar veel jonge, talentvolle spelers tot wasdom komen.

Als ze nu niet worden verkocht lopen ze aan het einde van het seizoen transfervrij weg bij Feyenoord Carbral en Leerdam. Leerdam valt me de afgelopen tijd wel tegen had meer van hem verwacht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren