Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Vitesse probeert Janssen terug naar Arnhem te halen'

Laatste update:

Vitesse is ambitieus, maar liet tot dusver nog weinig van zich horen op de transfermarkt. Daar moet verandering in komen, want volgens Omroep Gelderland zijn de Arnhemmers serieus bezig met de komst van Theo Janssen. Vitesse zou al aan het onderhandelen zijn met de middenvelder, die nog een eenjarig contract heeft bij landskampioen Ajax.

/

Janssen was in het afgelopen seizoen basisspeler in de ploeg van Frank de Boer, maar de vraag is of dat in het nieuwe voetbaljaar ook het geval is. De Boer heeft Siem de Jong aanvoerder gemaakt en Janssen weet dat Christian Eriksen en Vurnon Anita vrijwel zeker zijn van een basisplaats. Vitesse hoopt van de situatie te kunnen profiteren en wil de middenvelder terug naar Arnhem halen.

De dertigjarige Janssen, die zijn loopbaan begon bij Vitesse en al 206 competitiewedstrijden voor de club speelde, heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ooit nog eens voor de club uit zijn geboortestad wil spelen. Na afloop van het afgelopen seizoen werd hij al met een terugkeer naar Vitesse in verband gebracht, maar destijds werden de geruchten over gesprekken ontkend. Nu zouden Vitesse en Janssen wel weer met elkaar in contact zijn.

Ajax moet Theo Janssen niet laten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Theo graag naar Vitesse wil. Bij Ajax is hij niet echt goed, hij kan weer in Arnhem gaan wonen en vitesse word steeds beter.

27 juli 2012 om 00:03

Hij woont volgens mij nog steeds in Arnhem, en is daar ook nooit weggegaan, ook toen hij bij Twente speelde woonde hij nog gewoon in Arnhem.

27 juli 2012 om 08:37

Forzatwente,

En dan?

27 juli 2012 om 00:13

Theo speelt CL, kom op zeg wat stellen ze zich in Arnhem daarbij voor ?? Theo gaat absoluut nog niet weg bij Ajax. Wat een nep verhaal is dit. Of wil mr. Merab laten zien dat hij nu echt doordraaft ?????? Hij zal er niets van menen. 100 %

27 juli 2012 om 00:27

Ik denk wel dat als Vitesse komt Theo terug wil.
Dat is altijd zijn ambitie geweest om terug te keren.
Daarbij denk ik inderdaad dat Theo niet iemand is voor op de bank en heeft Ajax in de persoon van Lasse Schone een evt prima vervanger al in huis.

27 juli 2012 om 00:29

Ik vraag me alleen af op welke positie hij dan zou moeten spelen, Hofs,van Ginkel en V/d Heijden is toch een mooi middenveld voor een subtopper

27 juli 2012 om 01:31

Is dat niet het probleem? Subtopper?? We willen uitgroeien naar top, daarnaast is vd Heijden echt niet goed, moet echt een vervanger voor komen, wat een drama die jongen af en toe.

27 juli 2012 om 02:10

Uhm? Ooit van clubliefde gehoord? Volgens mij is Theo echt een Arnhemse kerel en wil hij net als andere oud spelers graag voor zijn club uit komen. Kijk naar o.a. v Bommel, Stam, Bouma, Cocu. Theo is in principe hetzelfde. Hij heeft dan niet zo'n geweldige lijst van clubs achter zich, maar hoort wel thuis bij Vitesse. Ik denk mede daardoor dat hij bij Vitesse beter presteert dan bij Ajax.

27 juli 2012 om 07:13

denk dat Theo gewoon lekker wil voetballen en zijn ding wil doen.
wel of geen CL denk dat hem dat niet echt boeit.
is een no nosens speler...mag dat wel,alhoewel ik wel hoop
dat hij bij Ajax blijft !!!

27 juli 2012 om 08:12

Je moet eens weten wat ik allemaal wil. Voorlopig zijn ze nog niet eens een subtopper en hebben ze nog nul komma nul gewonnen. Met deze selectie gaat dat ook niet gebeuren.

27 juli 2012 om 09:18

Niet Theo maar Ajax speelt CL. Theo schijnt te horen te hebben gekregen dat hij niet zeker is van een basisplaats. Met een aflopend contract zou een vertrek voor Ajax niet eens zo heel ongunstig uitpakken.

Als Arnhemmer hoop ik dat Theo op kort termijn weer huiswaarts keert en lekker in het geel/zwart komt voetballen. Hij heeft de ervaring die momenteel ontbreekt in het middenveld van Vitesse.

27 juli 2012 om 10:34

Stam heeft zijn carriere afgesloten bij Ajax en is begonnen bij PSV , heeft gespeeld bij Man U, Ac milanen lazio ...wat is er club;liefde in zijn carriere??

Bouma ach niemand anders contracteerde hem dus das nog lekker cashen op de bank.

Ben het wel met je eens dat Theo alleen gelukkig is bij vitesse (bij twente leek jhet erop) Het is geen ajacies ik bedoel als je kampioen wordt en eidereen houd die schaal in delucht komt hij heel nonchalant aanlopen en doet er niets mee, ikkan mij voorstellen dat Ajacieden walgen van hem!

27 juli 2012 om 12:22

@ Swaap
Met alle respect maar Hofs en VD Heiden al helemaal, komen te kort.
Hofs is goed genoeg voor de bank, VD Heiden is vertraagt het spel alleen maar,
Verovert veel te weinig ballen, en verliest er zelf een hele hoop.

27 juli 2012 om 12:24

@ Boesz.
Ze hebben de Play-offs gewonnen, hebben nu EL voorronde
en zijn vorig jaar op een prima 7de plek geeindigd dan ben je in
mijn ogen toch echt wel een subtopper.

27 juli 2012 om 13:12

Ik snap je punt maar Stam begon bij Zwolle, toen Cambuur, daarna Willem II en toen pas Psv.

Zit nu wel weer bij Zwolle dan.

Niet doen Ajax, we hebben al genoeg aan salariskosten ingeleverd, we hebben een redelijk brede bank nodig komend seizoen en die hebben we atm ook, tenzij ze echt gekke bedragen gaan bieden, maar dat zal vast niet gebeuren.

26 juli 2012 om 23:53

nou ik zou het zeker overwegen als ik ajax was.
dan moet er wel een goed bod komen voor theo natuurlijk en anders moet je het ook niet doen maar ik verwacht dat dit 1 van de laatste jaren van theo is.
het is nog maar de vraag of hij überhaupt nog top is en die vraag zal je altijd moeten blijven stellen als er weer een jaar voorbij is.
als je nog wat voor hem kunt vangen moet je dat zeker doen.

overwegen zou ik zeker doen, niet meteen ja en niet meteen nee zeggen.
ik verwacht namelijk dat als de gesprekken goed zijn dat je volgend jaar sowieso theo kwijt bent.
dan kun je nu beter nog geld vangen en investeren eventueel...

27 juli 2012 om 00:15

Ben ik het zeker mee eens!!

En over wat Mona zegt ja we hebben veel salariskosten al ingeleverd en we moeten inderdaad een brede bank hebben, maar de "bank" moet natuurlijk niet alleen vol zitten met middenvelders. Liever dan dat geld meteen weer investeren in een verdediger.

27 juli 2012 om 00:19

Ajax overweegt dit niet eens, sterker nog, ik denk dat ze er al lang op hebben ingespeeld door Schone aan te trekken, voordat Janssen naar een andere club zou vertrekken en de alternatieven niet meer voor het oprapen waren.

Het moment dat Frank de Boer de aanvoerdersband bij Siem de Jong om de arm schoof was het moment dat Janssen zijn plek gedag kon zeggen bij Ajax. Siem is lieveling van de Boer. Daarnaast heeft Anita gewoon zijn plek veroverd, en zal de druk die de contractonderhandelingen hebben opgebracht tussen Ajax en Anita deze transfer in stroomversnelling brengen. Tot slot is Eriksen het kapitaal van Ajax. Die zal nimmer nooit niet op de bank belanden.

Wanneer Janssen zegt dat hij een moeilijk iemand is wanneer hij op de bank beland is het optelsommetje al lang gemaakt. Janssen wil weg, en Ajax wil ook van hem af. Persoonlijk denk ik dat Ajax hier wel door verzwakt wordt omdat ze qua kwaliteit in de breedte gewoon zwakker worden. Schone is bij lange na geen Janssen.

27 juli 2012 om 02:00

Als Ajax in de CL wat wilt bereiken moeten ze Janssen houden. Ook in de Eredivisie. Janssen is gewoon een klasbak, als hij lekker in zijn vel zit tenminste.
Daarnaast heeft hij ervaring en is fysiek sterk. Dat fysieke is iets wat Ajax al jaren ontbeert. Ze kunnen zo als een stelletje wijven worden weggeblazen als een ploegje als Utrecht ineens volle bak gaat spelen in eigen huis.
Ik denk dat Ajax Janssen echt nog nodig kan hebben.

27 juli 2012 om 08:16

Dat is juist het probleem, als die lekker in zijn vel zit dan speelt die echt super. Maar het is maar de vraag of Theo kan leven met zijn plaats op de bank. Hij heeft zelf al eens aangegeven dat die een moeilijk persoon is als die op de bank beland namelijk.

27 juli 2012 om 10:51

@ R0binho:

denk dat je de situatie heel rieel schetst. En dan blijft ik toch maar denken aan dat fantastische talentje van AZ die in Diemen woont..

Als je 2 tot 4m voor Janssen krijgt, er zelf 6 tot 8m bij plakt, haal je Maher voor een jaarsalaris van pak 'em beet een miljoen (minder als Janssen meen ik?). Volgens mij doe je dan schitterend zaken voor kwaliteit en breedte tegelijk (vanwege de vele plekken waar je Maher kwijt zou kunnen).
Doorgaans heb ik een hekel aan dit soort footballmanager-reacties maar dit zou (indien Vitesse serieus is) nog best wel een haalbaar kunnen zijn.

Feit is in elk geval dat de toegevoegde waarde van Janssen afneemt. Hij is gehaald om af te schrijven, maar als dat niet hoeft, waarom zou je het wel doen dan. Zeker als hij zelf nukkig gaat zijn op de bank.

27 juli 2012 om 13:03

@monahoedje

Gelukkig weet jij ook dat Ajax vorig jaar bijna haar hele budget nodig had voor salarissen en dat dat nu nog lang niet veel verminderd is. Hooguit 10m, maar dan betalen ze nog 41m!
Ze moeten nog veel minder salarissen uit gaan geven ivm de ffp.

ON: Zou geweldig zijn voor Vitesse. Dan hebben ze Janssen en Aisatti voor het aanvallende middenveld, dat is gewoon top-4-waardig.

27 juli 2012 om 15:11

Gelukkig weet jij net als ieder ander dat FFP in stappen word ingevoerd en niet van de ene op de andere dag. Daarnaast vergeet je dat de salarissen bij Ajax vorig jaar hoger zijn uitgevallen omdat Ajax kampioen is geworden. Ajax gaat dat bedrag ruimschoots terug verdienen door de inkomsten uit de CL. Nee , wat betreft Ajax zit het qua salarisvermindering keurig op planning.

Uiteraard zou een verkoop van Janssen financieel toch welkom zijn. Je rekent er toch op dat je die 3,2 miljoen die vorige zomer is besteed niet terug ziet gezien zijn leeftijd. Daarnaast levert het inderdaad een salarisbesparing op. Gezien de recentelijke maatregelen in de politiek die de voetbalclubs treffen zeer welkom. Als Ajax Van der Wiel en Sulejmani ook nog zou verkopen dan heeft Ajax geloof ik al zijn (te grote) grootverdieners weg gewerkt.

27 juli 2012 om 15:31

@adzevedo

Dat weet ik inderdaad, maar psv heeft haar salarisbudget wat dat betreft wel al op orde. Wanneer de salariseisen worden ingevoerd weet ik niet.
En dat Ajax kampioen is geworden zat daar niet bij, dat stond in een nieuwsbericht begin vorig seizoen, dus toen was niet bekend dat Ajax kampioen was geworden.

ON: Dat is een win-win-win situatie: Vitesse heeft Janssen, Ajax veel geld en De Jong is zeker van speeltijd. Dus Ajax moet het gewoon doen, ze leveren alleen een uitstekend schot in, maar ze krijgen er meer voetbal voor terug en dat wil De Boer.

ja ja hellemaal top !!!!!! kom op janssen kom terug naar arnhem !!!

Theo is vervangbaar, en waarschijnlijk bankzitter komend seizoen, daarnaast zou het voor Vitesse mooi zijn als hij terug komt.
Maar, Theo is een goede voetballer, die zou bij Ajax ook nog wel een jaar of 2 mee kunnen!

27 juli 2012 om 09:41

Noem eens iemand door wie hij vervangen kan worden dan?
Ze hebben nu Schone maar dat is echt niet genoeg.

Ze moeten echt oppassen en letten op de breedte van de selectie. Zie vorig jaar maar hoe hard je iedereen nodig hebt...

27 juli 2012 om 09:49

Zoals i het nu bekijk is hij in de basis al vervangen namelijk Eriksen - Anita - de Jong, voor de breedte heb je nog Klaasse, Fischer, Schone, Serero.

27 juli 2012 om 09:51

Klaasen, Fischer en Serero zijn nog veel te onervaren.
Je hebt naast janssen niemand meer van boven de 30...
Verhoeven, Ooijer, Bulykin en Vertonghen zijn weg. Een bulk aan ervaring.

Laat Ajax maar juist nog een 30+er aantrekken voor de verdediging.
Dat zullen ze nodig hebben!

27 juli 2012 om 10:56

Adem Maher Zeker als je Vitesse aan het betalen krijgt, kan die zomaar haalbaar zijn...

27 juli 2012 om 15:34

@don Shining

De Jong? Fisher? Schone? En dan Eriksen voor de andere plek voor AM, dan zijn die dubbel bezet, en dat is toch genoeg? Dus verkopen, dan levert hij tenminste nog wat op en ben je minder salaris kwijt.

Zou een uitstekende aankoop zijn voor Vitesse want Janssen begint overbodig te worden in Amsterdam.
Als Ajax haar gewenste bedrag krijgt is voor iedereen een win-win situatie lijkt me
Ik kan me niet bedenken dat Janssen niet terug wilt keren naar Vitesse.

Zou wel mooi zijn voor Ajax hoef je een van deze 4 niet op de bank te zetten: De jong, anita, janssen, Eriksen.

26 juli 2012 om 23:56

Zeker, want dan heb je ook geen ontevreden spelers die eigenlijk basisspelers horen te zijn. Schöne en serero als back-up voor aanvallend en enoh achter Anita, zo heb je elke positie dubbel bezet.

Voor Vitesse is het natuurlijk ook een sterspeler als aankoop! Dus doe een leuk bedrag en ik denk dat het vooral voor Janssen zelf een leuke deal is!

27 juli 2012 om 01:14

Mooi zijn voor Ajax? Sorry hoor, maar Ajax heeft het liefst gewoon zoveel mogelijk goede spelers. Zelfs als Jansen 4e middenvelder is zal hij nog heel veel speeltijd krijgen.

Zou voor Theo wel beter zijn want bij Ajax zal ie niet elke wedstrijd spelen denk ik en voor Vitesse zal ie zeker nog een toegevoegde waarde zijn.
Theo kan dan bij Vitesse de ploeg op sleeptouw nemen en is ook iemand die de club goed kent.

De Boer wilde een brede bank hebben met dubbele bezettingen.
Ik denk niet dat Ajax hem laat gaan.
Volgend jaar kan hij transfervrij teruggaan naar Vitesse.

26 juli 2012 om 23:56

Er staat dat Vitesse al in onderhandeling is met Theo, lijkt me al dat ze dan een akkoord hebben met Ajax?

27 juli 2012 om 00:00

Dat hoeft niet want Ajax had Narsingh ook al een aanbieding gedaan voordat ze met Heerenveen aan het onderhandelen waren over de transfersom.
Volgens is dit bericht gewoon onzin.
Normaal gesproken komt zoiets allang naar buiten dat Vitesse Janssen wil halen en nu zou Ajax al heel snel akkoord zijn.
Ik geloof er niks van.

27 juli 2012 om 07:21

Jeroendevos,

Men mag met een speler al gaan onderhandelen mits men toestemming van de club heeft gekregen waar de speler onder contract staat.

Maar dan is de vraag, waarom Ajax toestemming heeft gegeven? Is het voor dit seizoen of als zijn contract is afgelopen?

27 juli 2012 om 01:09

Ajax heeft nog een optie voor een 3e jaar.

Goeie aankoop is Janssen voor Vitesse. Zou echt fantastisch zijn dan zie ik Vitesse nog ver komen in de eredivisie. Bij Ajax is komend seizoen niet echt veel te halen dus ik kan me de keuze van Theo wel voorstellen.

26 juli 2012 om 23:56

Hoe bedoel je niet veel te halen?

26 juli 2012 om 23:59

ik denk dat hij bedoelt dat hij verwacht dat theo niet bijzonder veel speeltijd zal krijgen of zo.
iets dat niet zo zal zijn verwacht ik maar goed.

tja ik weet niet wat ik ervan moet vinden, als ik ajax was zou ik een leuk pak geld wel aanpakken denk ik maar ik vind het ook prima als hij gewoon lekker blijft.
typisch zo'n twijfelgeval dit, want blijft theo volgend jaar of gaat hij dan alsnog naar vitesse als zijn contract afloopt?
als dat het geval is dan zou ik het geld nu lekker pakken wat je voor hem kunt vangen om het vervolgens eventueel te investeren, die keuze heb je volgend seizoen dan niet...

27 juli 2012 om 00:13

Ah zo, ja naja hij zal wel niet altijd basis staan maar ik neem aan dat de Boer gewoon zal rouleren toch. Iedereen zal een eerlijke kans krijgen en slechts enkele zullen zeker zijn van hun plek.

Als ik Ajax was zou ik hem sowieso laten gaan. Je hebt een jong middenveld en vind niet dat hij zoveel ervaring heeft ofzo. Hij is ook geen dragende speler, hij is geen leiderfiguur (bij Twente wel) en zie hem ook niet beter presteren. Alhoewel hij ook een tijdlang op de verkeerde positie is neergezet. Maar ik verwacht niet dat hij nog zijn niveau van Twente gaat halen.

27 juli 2012 om 07:45

Zola
Theo's 1e jaar bij twente was ook niet echt een succes. het 2e jaar werd hij kampioen met een middenveld met perez en brama. het 3e jaar won hij de beker met een middenveld Brama en oa Landzaat. toen was hij bij ons echt de grote meneer.

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat Theo moet aklimatiseren. het 1e half jaar was niet alles, maar het 2e half jaar was Theo al beter. Ik verwacht eigenlijk dat hij dit jaar gewoon nog beter word bij ajax. En met een middenveld Eriksen Anita Janssen staat er toch echt wel wat. dan heb je ook nog serrero Schone Sdjong en Enoh achter de hand. Volgens mij is dan het middenveld van Ajax gewoon top voor Nlbegrippen, in kwaliteit en de breedte

Lekker bij Ajax blijven , sommige passes die hij geeft zijn om te smullen ( een paar keer met zijn buitenkant)!

Natuurlijk wilt hij terug naar zijn oude club , maar nu mag hij nog niet van mij

26 juli 2012 om 23:55

Ja die passes die zijn geweldig van hem en de vrije trappen ook.
Dat heeft ie bij Twente zeker laten zien.
En dan die cross passes van links naar rechts op de stropdas.(heerlijk).
Bij Vitesse zal ie veel spelen en bij Ajax een stuk minder denk ik.
Hij heeft bij Ajax nooit zo lekker gespeeld als bij Twente.
Heel jammer want ik vind hem een geweldige speler.

Lijkt me prima voor iedereen. Hij heeft een hoog salaris, is geen basisspeler en Vitesse heeft hem erg nodig. Janssen wilt vast en zeker terugkeren.

Van mij mag hij gaan, nooit in hem zien zitten als 1 van de weinige.

27 juli 2012 om 00:03

Wat jij zegt + nu kan je er nog geld voor krijgen. Ik denk dat het sowieso binnen nu en een jaar afgelopen is met Jansen. Als je hem ook bij Ajax zag spelen. Die man komt echt tempo te kort. En dan kan hij wel geniale passes geven. 3 leuke passes weegt niet op aan 5x je man laten lopen. Zeker als je op CL niveau wat wil doen ( 2e poule fase ), dan redt hij dat niet. Hij heeft nooit geleefd voor de sport en dat ga je nu steeds sneller zien. Want volgens mij was hij alweer afgehaakt bij de training van ajax? Weer geblesseerd, misschien lichtjes, maar toch. Die man heeft altijd wat.
Daarbij denk ik dat het tempo op de trainingen daar te hoog voor hem zijn. De status vedette heeft hij ( terecht ) niet binnen de groep, dus dan heb je het zwaar.

Verkopen zou het beste zijn, want een Jansen 2 maand op de bank wordt niet gezellig.

Theo, kom naar huis! We ontvangen je met open armen.
Laten we hopen dat we gebruik mogen van het domme feit dat ajax je een beetje op de tweede plek zet.
Je bent gewoon een topvoetballer

Dan komt er bij Ajax misschien wel een plaatsje vrij voor Adam Maher.

OT: Ik denk dat dit de beste oplossing is voor alle partijen. Al zie ik Theo het liefst nog wel een seizoen in Amsterdam, toch een man die een wedstrijd kan beslissen met een steekbal o.i.d.

Ik vind Janssen lang niet meer zo goed als z'n tijd bij Twente, nu kan hij nog wel mee komen bij Ajax maar Theo word ook ouder en vooral voor hem heeft dat wat gevolgen, hij loopt standaard niet heel en als je ouder word, word dat ook nog eens minder. Theo moet het de komende jaren en nu ook al enorm van z'n techniek en inzicht hebben, zet je er een frisse jonge hakken bijter erop is Janssen al voor een groot deel te temmen. Jammer dat het zo'n laat bloeier is!

26 juli 2012 om 23:59

Mwoa hij is conditioneel ook niet top he. Dus als hij meer tijd daarin zou steken zou het voor hem zelf ook een stuk makkelijker gaan. Alleen ja haha, dat doet ie niet, nooit gedaan volgens mij

Kijk hoe ze hier over je denken Theo. Kom gewoon naar Arnhem nu het nog kan.

27 juli 2012 om 09:43

Liever niet. Zie Janssen echt graag nog bij ons aller Ajax blijven. Over 2 jaar mag hij van mij weg. Dan hebben we ook nog het verlengende jaar in zijn contract gelicht.

Aisatti, Lodeiro en Janssen weg. Dan wordt het toch ineens wel krapjes met maar een fatsoenlijke wissel (schone). Afgelopen seizoen is de bank zo ongeveer kampioen geworden, dus ik denk dat Ajax wel twee keer nadenkt, voordat ze Janssen verkopen.

27 juli 2012 om 00:06

jij vindt serero niks dan?
serero maakt in ieder geval een veel betere indruk dan schone en serero heeft dat vorig seizoen ook laten zien. (maar mede door blessure kwam hij amper aan de bak en puur door keuzes van frank natuurlijk)
fischer kan ook als valse linkshalf/aanvallende middenvelder spelen.
op zich alternatieven genoeg denk ik...

27 juli 2012 om 00:58

Leuk hoor, dat Serero het zo goed doet in de voorbereiding. Deed ie vorig jaar ook, en toen was het ook 3 keer niks in de competitie terwijl hij wel speelminuten had. Daarin liet ie ook weinig zien. Niet te opportunistisch worden, want Janssen en Serero schelen nogal wat in kwaliteit.

Het zou stom zijn om Janssen weg te doen, heeft gewoon veel kwaliteit en brengt nog wat ervaring in de ploeg.

27 juli 2012 om 01:05

@kralingen, o kom op zeg.
je weet ook op welke momenten serero mocht spelen?
op momenten dat het er niet meer toe deed, dat de wedstrijd allang beslist was en dat ajax totaal geen drang meer naar voren had.
dan kan een aanvallende middenvelder zich natuurlijk totaal niet laten zien hè.

in de voorbereiding gaat het er gewoon vol aan toe, wel tegen mindere tegenstanders maar als het tempo hoog ligt etc. laat hij het steeds zien (en vorig jaar brondby, geen slecht clubje vind ik)
hij is beter dan bepaalde mensen denken...

27 juli 2012 om 00:09

Ajax is vorig seizoen dan wel kampioen geworden met de bank, maar vergeet niet dat Janssen gewoon vanaf het begin gespeeld heeft en het toen niet al te best deed! Pas toen Anita er op het middenveld bij kwam begon het te lopen. Een middenveld met Eriksen-de Jong-janssen werkt niet, dus één van de drie zal op de bank moeten gaan zitten en naar alle waarschijnlijkheid wordt dat Theo.
De Jong en Eriksen zijn een stuk jonger dan Theo en hebben meer potentie, dus in die zin is het ook niet zo heel erg als Theo vertrekt. Je kunt hem er goed bijhebben, maar ik ben bang dat hij niet akkoord gaat met een plek op de bank. Met Schøne heb je al een goeie jonge vervanger en met een nieuwe aankoop zoals Maher erbij en Serero ook nog achter de hand heb je genoeg aanvallende middenvelders rondlopen.

Meteen verkopen als je 1M bieden, past niet bij Ajax en is niet fit.

Van mij mag Theo Janssen wel terug naar Vitesse.

Zo geweldig was het afgelopen seizoen niet echt bij Janssen, in ieder geval niet echt zo geweldig als bij FC Twente. Als Janssen vertrekt. Ajax heeft in ieder geval genoeg middenvelders, waardoor ze ook geen vervanger voor Janssen hoeven te halen.

Zou echt niet goed zijn als hij zal vertrekken. Dan is de routine spoeling zeer dun en daarnaast is Janssen gewoon van waarde. Misschien zal hij minder vaak spelen, maar is gewoon een topspeler. Eriksen laat het al ruim een jaar niet zien en dan heb je gewoon zo een type speler nodig. Aan de andere kant kan ik wel begrijpen als hij naar zijn oude liefde en thuis stad terug wilt.

Als NEC fan weet ik dat Theo niet naar Nijmegen zal komen. Wat een grandioze speler zou dat voor NEC zijn. Voor elke club in Nederland trouwens, ook voor Ajax. Ze zullen hem toch niet laten gaan? Kom nou toch. Zo'n klasbak.

27 juli 2012 om 00:09

@ Harriewillems

Overdrijven is ook een vak Harrie, denk dat Ajax best zonder Theo Janssen kan al is een Theo Janssen als invaller ook geen slechte zaak voor Ajax. Ben benieuwd of hij daadwerkelijk naar Vitesse gaat, 2e seizoenshelft speelde hij wel ontzettend goed bij Ajax maar de tijd zal het ons leren.
Frank de Boer kennende houdt hij Theo Janssen liever bij Ajax en dan kan Theo Janssen na dit seizoen transfervrij naar 'zijn club' Vitesse gaan. Maar ja als Ajax 3-4 miljoen euro zou krijgen, dan kan hij ook nog wel voor komend seizoen naar Arnhem verkassen.

liever vandaag nog dan morgen...theo kom maar terug naar huis.

Dit is perfect voor zowel Ajax als Jansen (als het waar is). Hij komt bij Ajax het komende seizoen toch niet veel aan spelen toe en zal zich dan wel eens erg "vervelend" kunnen gaan gedragen. Dat is inmiddels wel bekend van hem..
Dus dit is de beste optie!

Alleen voor een mooi bedrag. Anders niet.

Theo is geen 25 meer, maar nog steeds een prima voetballer (hij heeft na een stroef begin uiteindelijk goed gespeeld eind vorig seizoen).

Ik zou het erg jammer vinden als hij nu al gaat afbouwen, daar is hij nog veel te goed voor. Ajax kan nog veel aan hem hebben.

Ben benieuwd of Ajax hem laat gaan. De Boer wou volgens mij een bredere bank hebben dan vorig jaar, en nu is de selectie van hem makkelijk op iedere positie dubbel bezet. Het zou mij niet verbazen als hij Janssen aan zijn contract houdt, onder het mom van ''we spelen 50 wedstrijden in een jaar, ik kan elke speler gebruiken''

Alhoewel ik Janssen niet meer de Janssen van Twente vind, kan hij nog steeds van toegevoegde waarde zijn voor Ajax en heeft hij ervaring. Ik denk niet dat De Boer hem laat gaan, zeker omdat het met Schone nog maar even afwachten wordt.

Janssen is een geweldenaar en heeft bij Ajax dit seizoen, ondanks alles, precies dat gedaan waar hij voor gehaald is: helpen kampioen te worden. Nu de vooruitzichten zijn dat we weer een spits hebben en aanvoerder De Jong een linie terug zal zakken, en nu Fischer wel heel erg nadrukkelijk aan de poort staat, wordt het middenveld wel erg druk bezet. Maar Janssen neemt los van zijn capaciteiten in het veld (en daar omheen) natuurlijk ook nog eens als een van de weinigen (of als enige) veel ervaring mee ..... Liefst zie ik hem nog een jaartje blijven.

Ik weet nog niet wat ik van de berichtgeving moet vinden maar ik denk dat het tot een transfer komt. Maar jammer is het wel.

Theo verkopen en dan van Ginkel ophalen. En dan gelijk voor een jaar verhuren aan Vitesse. Wordt een topper

27 juli 2012 om 09:12

Vitesse is een club die niet meer in Nederland wil gaan verkopen. Als we het over talenten hebben tenminste. Spelers die afvallen, kunnen natuurlijk wel in Nederland verkocht worden. Dat Van Ginkel een groot talent is, dat is één ding wat zeker is.

Kom terug naar huis Theo. We need you And you need us. Als ik je hier de volgende x zie in Arnhem, laat ik je pas met rust, Wanneer je beloofd terug te komen naar jouw club en jou 2de huis Vitesse.

27 juli 2012 om 00:27

Als v ginkel ooit weg zou gaan, gaat hij naar het buitenland. Voor Nederlandse clubs zou hij veel te duur zijn. Eigenaar Jordania heeft een paar favoriete spelers binnen de selectie, en daar is van Ginkel er 1 van. Die gaat niet voor een appel en een ei weg, en bij voorkeur liefst naar het buitenland.

Zou zowel voor Vitesse, Ajax zelf en Janssen een goede deal zijn. Vitesse heeft wat geld en zo kan Ajax van hem afgeraken terwijl ze er nog wat aan verdienen. Wanneer Janssen weg is kan De Jong z'n positie overnemen en krijgen Serero en Klaassen meer speeltijd aangezien er dan een concurrent op hun positie weg is (De Jong).

Waarom Ajax Janssen niet moet verkopen? Omdat wanneer Janssen vertrekt de enige speler van boven de 30 weg is, en daarmee dus ook een heleboel ervaring. En laat ervaring nou juist het punt zijn wat dit Ajax ontbeert. En na het vertrek van Vertonghen, Bulykin en Ooijer zou het vertrek van Janssen desastreuze gevolgen kunnen hebben. De jonge talenten moeten zich kunnen optrekken aan oudere spelers zoals Janssen. Wanneer Janssen ook nog eens vertrekt houd je alleen maar jonkies over die net komen kijken. En Ajax heeft niet het geld om een waardige vervanger terug te kopen. En kom nou niet aan zetten met Maher, met alle respect maar hij komt net als veel andere jonge spelers bij Ajax net kijken hoe het er in de 'grote mensenwereld' aan toe gaat. Conclusie: Janssen zet de poppen maar niet aan het dansen, en blijf bij Ajax.

27 juli 2012 om 06:16

Eindelijk een goeie reactie waar ik het mee eens ben; want jij slaat de spijker op z'n kop: Janssen is de enige ervaren speler van 30 en door het vertrek van Ooijer en Vertongen moet je hem gewoon houden!!

Denk dat het voor beide partijen het beste is. Ajax heeft hem voor een best hoog bedrag gehaald en die wisten eigenlijk dat ze hem echt nooit voor winst konden verkopen. Nu kunnen ze die schade eventueel beperkt houden en kan Jansen, nu hij nog het verschil kan maken, bij zijn club nog voor een resultaat zorgen.

Eriksen hangend op rechts. Van Rhijn die er over kan komen en voorzetten geven. Zo heb je wel veel voetbal in het team. En Janssen in de basis.

Cilissen
Van Rhijn
Alderweireld
Aankoop
Boilesen
De Jong
Anita
Janssen
Eriksen
Siggi
Boerrigter
27 juli 2012 om 00:42

Prachtige opstelling. Dat was ook de enige oplossing die ik kon bedenken voor deze situatie. Dan kunnen de Jong en Eriksen nog stuivertje wisselen over wie rechtsvoor komt te spelen.

27 juli 2012 om 01:13

Kan ook nog. Eriksen speelde daar ook op het EK toch?

27 juli 2012 om 01:36

Sorry voor mijn woordgebruik, maar ''verkracht'' je Eriksen dan niet gewoon. Hij is toch gewoon een nummer 10, waarom zou je hem dan niet op zijn krachten benutten en hem gewoon op 10 zetten? Ik snap dat we nu in een moeilijke situatie zitten door het aanvoerderschap van De Jong. Maar ik zou gewoon met De Jong-anita-eriksen gaan spelen, er zijn een heleboel wedstrijden te spelen en vrijwel niemand speelt alle wedstrijden in een seizoen. Met andere woorden genoeg kansen voor o.a. een Janssen maar ook een Schone en Serero om speelminuten te maken. En tenslotte hebben we op rechtsbuiten Sulejmani en (waarschijnlijk) Sana. En ik ga niet lopen roepen dat hij een Cristiano Ronaldo ofwat dan ook is, maar Sana is een jongen met een groot potentieel en is niet voor niets een van de grootste talenten van Zweden.

27 juli 2012 om 08:46

Word niks want onder Jol kreeg Eriksen ook vaak die rol en dat ging helemaal verkeerd. Je moet zijn talenten juist gebruiken en niet misbruiken.
Rechtsvoor willen we iemand die een man uitspeelt en een bal op het hoofd van Sigthorsson plaatst. Geen man voor de vrije rol.

27 juli 2012 om 12:35

Dit gebeurd momenteel ook met Fischer op links. Kan niet zeggen dat het slecht gaat. Het mooiste is natuurlijk 2 echte flankspelers, maar moet je ze wel hebben. Die Sana is ook maar afwachten.

27 juli 2012 om 13:23

Ja, maar Fischer vult het echt in als een buitenspeler. Dat deed Eriksen niet.

27 juli 2012 om 13:50

Ik weet niet of je de wedstrijd tegen Celtic hebt gezien, maar hij is vanaf links geen één keer langs zijn man geweest om een voorzet te geven. Hij vult het juist niet in als een buitenspeler, maar dat is hij ook niet. Fischer zwerft voorin en soms ook op het middenveld. Dit kan Eriksen ook, alleen vanaf rechts. Voor de linkerkant hebben we Boerrigter.

27 juli 2012 om 13:56

Ik ben er niet zo gecharmeerd van, maar ok. Ik denk ook niet dat Frank het gaat proberen. Doet hij dat wel, dan verbaast hij mij.

Zal wel weer een broodje aap verhaal zijn. Hoe vaak hebben we dit niet meegemaakt.

27 juli 2012 om 00:27

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als Omroep Gelderland een gerucht meldt over mijn club beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen. Ze zitten er ook nog eens vaak naast qua vermoedelijke opstellingen, terwijl De Gelderlander altijd goed zit daarbij.

Als het bod er echt Komt en het is een mooi bod, moet ajax hem laten gaan. Hij speelt bij een club, Waar de trainer hem een half jaar verkeerd gebruikt heeft. Tevens heeft hij niet de steun van de supporters hoe goed hij ook doet en zal die wss ook nooit krijgen. Dan maar terug naar vitesse waar die wel waardering krijgt.

27 juli 2012 om 00:51

Geen steun van supporters??? Waar baseer je dat op?
Je wilt niet weten hoe vaak hij wordt toegezongen door de fans.
Komt het volgende je niet bekend voor: Theo Theo we worden kampioen.
Volgens mij kijk jij geen wedstrijden

27 juli 2012 om 01:12

Hij is vrij populair hoor bij de aanhang. Ajax heeft dit jaar een selectie nodig met 18 kwaliteits speler voor het 1e en daar hoort Janssen zeker bij. Schone, Eriksen, de Jong en Janssen strijden om 4 plekken en degene die op de bank belanden komen echt wel aan wedstrijden toe. Straks breekt er iemand een been ofzo dan is het handig als je nog een speler achter de hand hebt als Janssen.

Als ie zelf weg wilt omdat ie het niet naar zijn zin heeft ok ga dan maar weg.

Als Janssen vertrekt is Enoh de oudste speler van Ajax met 26 jaar. Met een aanvoerder van 23. Shit, ik ben net 24 geworden en er zijn nog maar 6 Ajax-spelers ouder dan ik. Ik heb toch het idee dat ze dat gaat opbreken in Europese wedstrijden.

Ik zeg de ideale oplossing zou zijn:
Theo Janssen -- Vitesse voor 3milj
Adam Maher en Nick Viergever -- Ajax voor €8milj

27 juli 2012 om 00:43

En dan Maher op de bank? Maher is net zo min nodig als Janssen dat is.

27 juli 2012 om 00:53

Ik denk alleen dat Ajax geen 3 miljoen meer krijgt voor Janssen, ik denk ook dat Viergever en Maher bij elkaar duurder zullen zijn dan 8 miljoen en ten slotte denk ik dat Ajax met het nieuwe beleid niet zomaar 8 miljoen (of meer) zal uitgeven.

27 juli 2012 om 00:58

Voor Janssen bedoel je denk ik, 1e zin :P

27 juli 2012 om 12:53

Ja sorry, ik heb het nu aangepast.

27 juli 2012 om 09:13

Vitesse gaat nooit 3 miljoen voor Theo Janssen betalen. Ik denk dat een transfersom van 1,5 miljoen euro als maximaal moet worden gezien. Over een jaar loopt Janssen gratis de deur uit bij Ajax. Het is aan Ajax of ze er financieel nog iets aan over willen houden.

27 juli 2012 om 10:37

AZ vraagt 10 miljoen voor Maher en 6 voor Moisander. Het kost dus twee keer zoveel ;

Janssen moet gewoon naar Vitesse gaan dat is zijn thuisbasis en het is gewoon thuiskomen voor die jongen. Zou een prima versterking voor Vitesse zijn is wel apart iedereen vertrekt bij Ajax en er komt dan niemand voor terug bijna.

Kan me niet echt voorstellen dat hij terug gaat. Tuurlijk wilt Vitesse zo'n speler terug halen, maar denk niet dat het realistisch is om nu al terug te gaan naar Arnhem

Ajax zal hem niet laten gaan. We gaan hem echt nodig hebben met zoveel wedstrijden voor de boeg. Bovendien hebben we als Theo vertrekt al helemaal geen ervaren spelers meer.

Van mij mag ie weg. Niet omdat ik hem niet goed genoeg vind maar omdat hij toch niet gewaardeerd wordt door de Boer die liever zn lievelingetje Siem de Jong boven alles en iedereen zet!!!! Belachelijk dat Janssen voor hem aan de kant geschopt wordt. Anita en Eriksen staan al in de basis en nu krijgt de Jong, die meer wedstrijden onzichtbaar dan aanwezig is de voorkeur boven Janssen voor het andere plekje op het middenveld. Moment dat de Boer de Jong de aanvoerdersband gaf was het al duidelijk. Weer zo'n belachelijke actie van de Boer. Janssen ga maar lekker naar Vitesse. Daar waarderen ze je wel.

27 juli 2012 om 01:05

Siem de Jong wordt onderschat hier maar speelt al jaren prima bij Ajax en haalt altijd een voldoende. Heeft ook in beide kampioenswedstrijden 2x gescoord maar dat vergeten we dus even. Janssen is vorig seizoen binnen gehaald als beoogde aanvoerder maar is geen goede match gebleken.

Siem de Jong is een echte Ajacied die er altijd staat en Janssen niet. Ze hebben allebei hun strepen inmiddels wel verdiend in de voetballerij maar Siem heeft dat bij Ajax gedaan en Janssen dus duidelijk niet.

En daarnaast gaat het tussen Eriksen en Janssen niet tussen de Jong en Janssen.

Ajax moet meerdere spelers hebben in de selectie die goed genoeg zijn voor het 1e en dat betekent dat spelers met de kwaliteiten van Janssen ook op de bank terecht komen. Er moet iemand op de bank en dan is de keuze voor Eriksen en Siem de Jong op het middenveld de meest logische.

Dat Siem de Jong de aanvoerder is is ook de normaalste zaak van de wereld. Janssen is volgens mij naar de hele selectie toe toch meer een buitenbeentje die zich er niet bij voelt horen.

Overigens hoeft Janssen wat mij betreft niet weg.

27 juli 2012 om 06:08

Mag ik je herrineren, dat siem de jong ons al twee keer naar de kampioenschap heeft geschoten. Hij wordt door iedereen onderschat, maar hij is zeker veel waarde voor ajax en logisch is ook dat hij captain werd, als ik me niet vergis was hij toen vertonghen er nog was de tweede captain of niet soms

Ik zie Janssen graag nog een jaartje bij Ajax, maar Theo heeft zijn beste tijd toch wel gehad. Misschien moet hij ook aan zichzelf denken. We weten allemaal dat hij zijn voetbalcarriere wilt afsluiten in Arnhem. Als Vitesse met een realistisch bod komt laat hem lekker gaan. En als Theo naar Arnhem verkast krijgt Serero ook zijn kansen hoop ik, en we hebben Schone ook nog dus Ajax wordt er duidelijk niet veel minder op.

Dus als Theo blijft prima, gaat die naar Vitesse ook prima.

Ik vind t zelf allebei best eigenlijk. Ergens jammer als ie weg is maar ja als ie blijft... Misschien had hij als nieuwe aankoop vorig jaar toch nog last van het traditionele moeilijke 1e jaar van een Ajax-aankoop. En tja als hij zelf weg wilt dan moet je maar gaan. Maar wel voor een prijs.

''toch ziet technisch directeur Ted van Leeuwen een terugkeer van Janssen niet snel gebeuren. 'dat wordt al drie jaar geroepen, maar daar doen we niet aan mee', aldus Van Leeuwen tegen Voetbal International. 'hij is geen optie. Puur door de simpele reden dat we al tien spelers hebben voor de drie posities op het middenveld. Het houdt een keer op.'

De keuze heeft overigens niets met Janssen zelf te maken. 'ik zeg niet dat hij een slechte speler is, er is niets mis met Theo’s kwaliteiten. Maar nog een middenvelder erbij is overbodig en ik ga dus niet mee in dat speculeren. We trekken toch ook geen zes keepers aan? Net als de reden dat hij een Arnhemmer is, zoiets moet ook niet de doorslag geven. We zijn Vitesse, geen FC Arnhem.'''

14/02/2012

wat doet die Ted van Leeuwen daar nog als hij toch niks te vertellen heeft?..

27 juli 2012 om 01:16

geld verspillen wat Vitesse nu heeft maar zal niet zo lang duren denk ik van mij mag het een ruil worden,ajax mag van leeuwen hebben en wij Theo terug ;

Theo zal bij Ajax degraderen tot een reservespeler. Als hij naar Vitesse gaat, dan kan hij uitgroeien tot de leider van het team en dat zal zijn vertrouwen goed doen. Bovendien is Ajax dan af van Theo en kan de jeugd een kans krijgen.

Win-win situatie.

Als ik ajax was zou ik Theo bij een mooi bod laten vertrekken....
Scheelt ook weer op de salarispost en Fischer en Klaassen kunnen samen zijn plek makkelijk opvangen... aangezien theo zeer waarschijnlijk geen basisspeler meer zou zijn

Is Theo niet voor twee miljoen gekocht van Twente gekocht? Verwacht dan ook niet dat Vitesse meer dan 1,5 miljoen zal gaan betalen voor een jaar oudere Theo met een éénjarig contract

27 juli 2012 om 01:21

2 jaar met een optie voor nog een 3e jaar. Verder bepaalt Vitesse niet de prijs, maar Ajax.

Wie moet dan zijn mond opentrekken in de kleedkamer of op het veld , Siem de Jong ?

We liepen Narsingh mis, Verthongen zijn we kwijt en Vdwiel kunnen we niet kwijtraken, nog meer klappen en Ajax gaat Ko.

Houden die Janssen en snel de band aan hem geven..

27 juli 2012 om 03:26

Kan je wel de band aan Janssen geven, maar een aanvoerder speelt altijd, en bij Janssen is de verwachting dat hij plaats moet maken voor De Jong, Eriksen en Anita. Dus dat geef hem die band maar is niet echt realistisch.

Dat Ajax Janssen moet houden ben ik het wel weer mee eens.

27 juli 2012 om 07:21

Helemaal mee eens. Met Janssen hebben we welgeteld nog 1 speler, die nog echt zijn mond durft open te trekken.

Bij een evt vertrek, dan moet de leiding maar bekend maken, dat we dit tussenjaar mikken op de 4e/5e plaats met dus alleen Europees voetbal !

de Jong is 1e aanvoerder, Theo is 2e aanvoerder, Anita is 3e aanvoerder.

Als je dit lijstje zo leest, zou je dan ook niet kunnen denken dat Eriksen gewoon eens op de bank zit?
Eriksen is goed, wanneer hij in vorm is, en van de (pak en beet) 40 wedstrijden speelt hij naar mijn mening maar 5-10 wedstrijden goed, 10 wedstrijden gemiddeld en de rest middelmatig.
Dus is het dan niet eens goed als zo'n jongen gewoon eens op de bank zit? Theo vertrekt na dit jaar, dat lijkt me duidelijk, dus ik denk dat Eriksen (als hij op de bank zit) mentaal wel sterker wordt in een jaar.

Aan de andere kant wordt hij gezien als 'het grote talent' en als je hem dan weer een seizoen ervaring geeft kun je hem (volgens bronnen?) door verkopen voor 20+ miljoen.

Ik denk dat een breed middenveld met de Jong, Anita, Eriksen, Theo en Schöne helemaal niet verkeerd is? We spelen CL, dat kost veel energie, dus zo'n breed en goed middenveld vind ik helemaal niet verkeerd.

Ik vertel veel maar het is heel simpel: Ajax moet Theo houden tenzij er écht een goed bod komt (5+ miljoen)

Ik vindt dat ajax theo niet moet laten gaan dit jaar nog, ze hebben toch altijd nog iemand nodig die ervaring en uitstraling heeft en dat heeft theo, alleen zal ook hij nu moeten opstaan en laten zien wat hij bij twente heeft laten zien. Daar was hij echt de man en die mis ik nu nog altijd. Het komt er soms maar uit en dat is jammer. Zeker nu vang je nog wat voor hem, maar je mist dan iemand die veel ervaring heeft.

Als het zo door gaat heeft de selectie van Ajax straks een gemiddelde leeftijd van een kindercrèche. Daar moet echt wat aan gedaan worden.

27 juli 2012 om 07:22

Dat is toch het nieuwe beleid van Ajax? Nou dan moeten ze ook niet zeiken als ze straks uit de cl liggen en niet eens doorgaan in de europa league. En 5 of 6e staan in de competitie. Ajaxmoet ervaring halen!!!!!!

Het is weer zo ver.
Janssen wil weer naar vitesse of andersom?
Ik geloof er ook weer geen moer van.

Laat Theo maar lekker terug gaan naar Vitesse. Daar is hij een held en dan is hij op zijn best. Bij Ajax heb je te veel gasten die denken dat ze het allemaal wel weten. Daar kan hij niets mee. Hij moet Nr1 zijn op het veld iedereen moet de bal aan hem geven... Zo zien we Theo graag steek ballen afstandschoten enz.

Ik denk dat Ajax Janssen nog wel nodig kan hebben dit seizoen. IS toch een beetje de ervaren man tussen al die jonkies. Maar Ajax denkt alleen aan verkopen en de jeugd de kans geven, terwijl de jeugd er nog lange niet klaar voor is een heel seizoen. Maar ja als Ajax geld ziet dan gaan ze overstag.

Het is niet te hopen, dat dit serieus waar is.

Ik wil Theo als linkshalf nog graag 1 seizoen zien vlammen bij Ajax. Als hij vertrekt, dan wordt het wel een hoog jeugdpuistjes-gehalte.

Kom op Ajax, ontzenuw deze geruchten en haal eens een fatsoenlijke rechtsbuiten en een sterke Lcv.

Alleen Sulejmani en Van der Wiel zijn te koop, daar hun contracten over 1 jaar aflopen !

Laat Janssen lekker naar Arnhem terug komen hij blij, Ajax vangt nog een centje voor hem...

win win situatie

ik kan me niet voorstellen dat ajax janssen wil laten gaan. Zeker nu men al ver in de voorbereiding zit en het seizoen bijna begint. Ajax heeft met de sterke concurrentie en CL wedstrijden genoeg zware wedstrijden dus een brede selectie nodig. Daarnaast is al een sterk houder met ervaring vertrokken, vertonghen, als theo weggaat zijn het alleen maar jonge jongens. De boer wil een brede selectie met dubbele bezetting. Ik ben er niet zo zeker van dat eriksen gegarandeerd speelt. Daarnaast moet men maar zien hoe sigtorson zich houd anders kan de jong de spits weer in. Ik reken er op dat theo blijft.

27 juli 2012 om 08:37

Waarom zou eriksen niet spelen? Hij was vorig seizoen ontzettend belangrijk met ik dacht 17 asssists, zou raar zijn als je dan niet speelt.

27 juli 2012 om 08:42

odmat hij ook heel veel wedstrijden heel matig speelde. Daarnaast is hij net terug van vakantie en dus een deel van de voorbereiding gemist. Theo is te oud om 40-50 wedstrijden per jaar te spelen en eriksen te jong, dus die zullen wisselen. Daarnaast verwacht ik dat siem ook nog wel eens in de spits komt.

27 juli 2012 om 10:08

hhhmmm rare redenatie, het gehele elftal heeft vorig jaar matige wedstrijden gespeelt dus moet iedereen dan maar af en toe op de bank plaatsnemen? Eriksen te jong voor een geheel seizoen? juist als je jong bent kan je lichaam dit beter trekken dan wanneer je wat ouder bent. En die redenatie is raar aangezien Eriksen nu 2 seizoenen mee draait en dus gewent is 40-50 wedstrijden te spelen.........en ook raar dat een 30 jarige te oud is om zoveel wedstrijden te spelen? hhhmmm volgens mij is hij nauwelijks geblesseerd.

Verregaande onderhandelingen al zelfs lees ik ergens. Dus ja dat is weer een ervaren man weg waarschijnlijk. Helaas. Dat wordt dit jaar 2 teams in de baby Cl;

Lijkt me niet logisch dat Ajax hem nu al laat gaan, dan word het team van Ajax wel heel erg jong. Misschien dat de Boer een vervanger op het oog heeft (maher?), maar ik ga daar niet vanuit.

Het zou voor Vitesse natuurlijk prachtig zijn, maar ik zou het niet slim vinden van Ajax en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het gaat gebeuren. Ajax heeft al zijn spelers nodig met het ook op de vele wedstrijden. En als Janssen zijn lijn doortrekt van de tweede competitiehelft zie ik hem best in de basis komen.

ajax laat hem vast niet gaan. terwijl ik denk dat janssen wel wil, maar nog niet nu! ik denk dat hij nog een jaartje wil blijven en dan terug naar vitesse gaat.

Theoo kan het beste naar Vitesse gaan. Ben sowieso klaar met theo, het lijkt wel of hoj helemaalniet wi spelen voor Ajax, neemt niet eenns de moeite om de schaal op te tillen tijdens de kampioensviering heel ongeinteresseerd stond diedaar. Maar ook sowieso die anti alles houuding steeds. Je ziet dat ie ook nog steeds kg of 4 te zwaar is. Ik bedoel je bent prof dus enige wat je moet doen is fit zijn op zijn minst. br Hij heeft ook paar goede dingen laten zien in het hallf jaar dat ie goed gebruikt is maar niett genoeg om erikksen of de jong uit de basis te houden. Nee Theo vind ajax maar niks heb ik het idee.. Maar goed beter verkoop je hem en vang je nog wat..

Tja! Als Vitesse betaald wat Ajax vorig jaar heeft betaald lekker laten gaan.. Dit seizoen komt hij toch op de bank, aangezien sightorsson in de spits moet ipv de jong, die weer op positie van Theo komt.

Janssen was na Anita de tweede seizoenshelft van vorig jaar de beste Ajax-middenvelder en daarbij de enige met een spoor van ervaring. Ajax is gek als ze die laten gaan.

Leuk en aardig, maar dan mag Jordania wel even 3-5 mio neerleggen voor Theo.
Betekend wel dat Anita zeker niet mag vertrekken dan.
Ben benieuwd wie Ajax dan nog gaat halen als versterking.
Maher zie ik ook niet komen voor de basis toch...

Theo kom naar huus! Krijgen jullie Jan-arie weer terug!

27 juli 2012 om 10:30

Nouwww best een goeie deal!

Ajax moet Janssen houden want hij is 1 van de weinige 'goede klootzakken' in de selectie die Ajax nog heeft, zeker na het vertrek van Vertonghen en Ooijer en nog eerder Suarez natuurlijk.. Eerst maar afwachten of sommigen die rol kunnen vervullen want er lopen nu teveel brave schoonzonen in... Maar realistisch kan het wel zijn

27 juli 2012 om 10:36

Goede klootzakken laat Goede maar weg die jongen heeft totaal geen gevoel voor Ajax..weet je nog het debacle met de schaal?? Fake dan een beetje enthousiasme ik bedoel je krijgt minimaal 1 mljoen per jaar....dus een glimlach p je smoel mag best als je kampioen wordt!!

Lekker nog een jaartje bij Ajax blijven. Zijn ervaring kan Ajax nog goed gebruiken.
Hij heeft nog één jaar contract dus dan kan hij volgend jaar mooi transfervrij richting Vitesse.

Ik zou het heel erg jammer vinden als hij weggaat!!! Een steun pilaar in de selectie en kleedkamer

Janssen is trouwens alweer 31 jaar Vz...

maar vind dat Ajax hem moet laten gaan. weet zeker dat Janssen zelf ook het liefst weer terug keert naar Vitesse,waar hij zijn loopbaan begon. Raakt waarschijnlijk zijn basisplaats kwijt,want Janssen is geen aanvoerder geworden. Jammer...

Hij heeft nog een jaarcontract dus als je er nu nog 3/4 miljoen voor krijgt is het toch een aardig goedkope speler geweest voor dat jaartje. Aan de andere kant is het wel zowat de enigste jongen met veel ervaring en Ajax speelt op 3 fronten en dus zou je hem nog wel goed kunnen gebruiken. Maar Ajax kan het zich ook niet veroorloven om hem gratis weg te laten gaan dus dan kan je hem beter nu verkopen. Je hebt ook nog een Schone achter de hand en een Serero en daarachter komen jonge talenten dus bij een goed bod zal hij wel verkocht gaan worden.

En voor Vitesse is het natuurlijk een geweldige aanwinst, hiermee gaan ze zeker weer een stap naar de top. Zou ook mooi zijn als Janssen dan tegen Anzi al meekan doen.

27 juli 2012 om 10:18

Ajax gaat nooit 3/4 miljoen aan hem verdienen. Ik denk dat 1,5 miljoen het maximaal haalbare is voor een 31-jarige speler met een aflopend contract.

27 juli 2012 om 21:48

Daarvoor zou ik hem nooit verkopen, hij is een speler die verschil kan maken en je de CL in kan schieten. Dat levert veel meer op hou hem dan binnenboord en laat hem maar gratis vertrekken volgend jaar.

Ja joh toe maar, doe der nog maar eentje weg, en nog een met routine ook die de kleuterklas uitstekend leiding zou kunnen geven tijdens de vele wedstrijden die Ajax moet gaan spelen. Weet niet wat Ajax aan het doen is hoor, alles en iedereen mag en gaat weg, maar der komt helemaal niks terug. Ja eigen jeugd, maar je gaat CL spelen hoor. Wacht alles met angst en beven af, maar ik vind niet dat Ajax op dit moment heel goed bezig is. selectie is nog niet op peil en der gaat alleen maar weg (als dit waar is dan he).

@marcnillis

Iets niet willen betalen is iets anders als niet kunnen betalen. Waarom zou Vitesse wel op zijn eisen ingaan als Ajax het niet eens doet. Beetje kort door de bocht dit. Die jongen vraagt het onmogelijke voor zijn kunnen. Maar goed als hij toch niet zo duur is waarom nemen jullie hem dan niet , jullie zijn toch daar zo gezond?

On: Ik zie veel mensen reageren dat er geen woord van waar zou zijn,maar als er geen kern van waarheid in zit zou Ajax dit allang tegen gesproken hebben dus ik neem aan dat er een kern van waarheid in zit .....theo als je het voor elkaar krijgt welcome back!!!!

Natuurlijk wil Ted hier niet op ingaan. Als je nog volop aan het onderhandelen bent.
Maar dit zou voor Vitesse en Theo geweldig nieuws zijn.
Een man met veel ervaring die de jonge jongens op sleeptouw kan nemen en een geweldige pass.
Maak het maar snel rond, zodat we voordat de competitie gaat starten.

Ajax moet Theo niet laten gaan hij begon juist weer goed te spelen en in de cl heb je een brede sterke selectie nodig

komt het gezeur weer van janssen wil terug naar arnhem , ik denk het ook wel maar geloof me hij blijft dit seizoen gewoon bij Ajax !!! wat een genuil Volgend jaar gaat hij gewoon naar arnhem maar zeg me wie staat nou te springen om bij zon een vreemdelingen legioen te spelen .....gewoon triest bah

27 juli 2012 om 11:11

weet je dat wel heel zeker wat je zegt en heb je het elftal wel eens goed bekeken met je vreemdelingenlegioen?

27 juli 2012 om 11:38

denk dat er bij jouw cluppie momenteel meer buitenlanders spelen, sowieso minimaal 7 nationaliteiten.dus waar heb je het over?
De opstelling van gisteren weleens goed bekeken? De trainersstaf etc?

gewoon triest bah!

Ben benieuwd... Het is toch zonde als hij bij Ajax blijft en daar op de bank terechtkomt! Hij speelde geweldig bij Twente, maar bij Ajax is hij toch vrij matig geweest in vele wedstrijden. Kan hij beter terugkeren naar zijn geliefde club, daar weer geliefd worden bij de supporters en nog 1x het beste van zich laten zien en het elftal daar gaan leiden zoals hij bij Twente deed!

Ja echt een vreemdenlingenlegioen straks..
Velthuizen, v Ginkel, propper, hofs en janssen uit eigen jeugd,
Daaromheen de nederlanders vd struik en Van aanholt.
Aangevuld met Jonathan reis die al z'n hele voetballeven in Nederland speelt, en 3 mensen die engels spreken, bony, Kalas en kashia..
Dat word echt een warboel daar joh!

Zouden er ook derksenkaraoke bandjes te koop zijn?
Jullie kennen alle teksten uit je hoofd!

Zal leuk zijn voor hem.... Ik heb he-le-maal niets met Vitesse maar des te meer met Theo. Doet net als ieder mens soms onverstandige dingen maar kan wel donders goed tegen een bal trappen en kan van waarde zijn voor zijn ploeg.
Theo hoort bij Arnhem, daar ligt zijn hart, geel zwart zijn z'n kleuren en hij kan er niets aan doen dat daar een baas loopt die beleid voert op basis van een dikke portemonnee i.p.v. door verstandig aan te kopen en te kijken naar wat verstandig is voor de club op de lange termijn.

27 juli 2012 om 11:40

Tuurlijk Remco,
Bjelland = 3 miljoen
Schilder = 1,5 miljoen
Felipe Guiterez = mij onbekend bedrag
Dusan Tadic = 7,7 miljoen

En dan laat ik die van voorgaande jaar even achterwegen.

27 juli 2012 om 11:58

Met name Tadic is een dure jongen, klopt.
Maar zie je zelf echt het verschil in beleid niet (wil het je rustig uitleggen hoor) of houd je je bewust van de domme.

27 juli 2012 om 12:45

Nee bedankt, doe geen moeite.

Vitesse betichten van beleid voeren met een dikke portemonnee terwijl twente vele malen meer en hogere transfers doet en dat verstandig beleid noemen dat zegt mij genoeg over de plaat die er voor je bolletje hangt.

27 juli 2012 om 13:40

Nee, laat maar.
Je gaat anders ook nog beginnen over handelshuis en vremdelingenlegioen etc terwijl jullie club ook geleid wordt door iemand die bij elke transfer het onderste uit de kan wilt halen
Laat ik over het vermeedne vreemdelingenlegioen ook maar niet veel zeggen. Dat er bij twente meer lopen is wel voldoende lijkt me.. Van de recente aankopen is alleen Schilder Nederlands.
Jordania zal nooit 7 miljoen uitgeven voor een speler, laat dat even duidelijk zijn!!

ja de aanstelling van Adriaanse was heel verstandig... Hoeveel vleugelaanvallers hebben jullie nu voor 1 positie? Het contracteren van die oude Rus is echt lange termijn visie
etc etc..

Kortom, de pot verwijt de ketel.

27 juli 2012 om 14:29

......toch kan ik het niet laten, zal het kort houden.
Een handelshuis is niks mis mee, jonge spelers voor weinig ophalen en voor veel geld verkopen is prima handel en goed beleid.

Ola, 11 miljoen
Luuk, 14 miljoen

Ons transfergeld is nog lang niet op.

27 juli 2012 om 15:07

Bedankt voor de bevestiging.

27 juli 2012 om 15:42

Maar hoe jullie over Twente denken is nu duidelijk, maar wat vinden jullie dan van het beleid bij Vitesse? Daar gaat het hier tenslotte over!

Ik vermoed dat hier geen antwoord op komt.

27 juli 2012 om 16:11

Beste Remko,

Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar heen haalt en daar vervolgens ook de verkeerde conclusie uit trekt.

Jij geeft aan dat er in Arnhem beleid wordt gevoerd op basis van een dikke portemonnee. Helaas voor ons is dit pertinent (nog) niet waar. Alleen voor Bony is er 3,8 miljoen euro neergeteld. Verder heeft Pedersen 1,2 miljoen gekost en de overige spelers zijn transfervrij of voor een prikkie gekocht (yasuda en van der Heijden). Het meeste geld dat er is betaald door Jordania is voor de overname, het afbetalen van de schulden en voor het nieuw te bouwen trainingscomplex wat in December klaar is. Prachtig complex overigens.

Dit moet de basis gaan vormen voor het beleid dat er spelers gaan worden opgeleid om die vervolgens met winst te gaan verkopen. Hetzelfde beleid wat twente dus voert.

Helaas hebben wij in Arnhem ondervonden wat het betekende om blut te zijn. Zie daar de transfers van Theo Janssen en Nicky Kuiper naar twente als voorbeeld van. Tegenwoordig hebben wij het geluk dat wij goede spelers en potentieel goede spelers langer kunnen binden. Van Ginkel en Propper zijn daar voorbeelden van. In plaats van voor een prikkie noodgedwongen te verkopen zijn we nu in staat ze langer te binden.

De portemonnee wordt in elk geval tot op heden meer in twente getrokken dan in Arnhem als het om spelers gaat. En dat die met winst worden verkocht is goed beleid.

Wel is het te hopen voor jullie dat de spelers die dan weer worden aangetrokken van niveau blijven. De laatste jaren is dat steeds gelukt maar zijn de spelers ook steeds duurder geworden. Het gaat een keer mis en dan is het zaak om rustig te blijven als club. Benieuwd hoe Munsterman er dan mee omgaat.

27 juli 2012 om 22:10

Mooi omschreven, hiervoor ten eerste mijn complimenten.

Bovendien verteld er eindelijk is iemand iets nieuws wat de leek niet weet. Als datgene wat je schetst werkelijkheid word dan zit er dus wel degelijk een mooie gedachte achter en is het niet zo dat wanneer Zjordania "de handdoek gooit" de club als een kaartenhuis alsnog instort. Iets waar ik serieus bang voor was.
Ja, Vitesse heeft op dit moment hele fijne Nederlandse talenten, en ja ik ging er vanuit dat er deze zomer weer een blik "annans, Kolokidze of Chlamidians" werden aangetrokken wat juist de ontwikkeling van de jongens die jij noemt in de weg staat. Ik hoop voor Theo dat die naar "zijn" club gaat vertrekken en de jonge spelers op sleeptouw kan nemen.
Ik ga volgen of jou uitleg ook werkelijkheid gaat worden en hoop voor je dat er een mooi seizoen gaat komen. (op twee wedstrijden na dan uiteraard) ;

Theo komt naar huis. De optelsom lijkt me meer dan duidelijk.

1. Bij Ajax is ie (mits iedereen fit is) zijn plek kwijt. Sigthorsson is terug in het elftal. De Jong is aanvoerder en zakt dus een linie en Eriksen is het talent van Ajax die miljoenen gaat opleveren dus die belandt never nooit op de bank. Verder speelt Anita met de punt naar achteren en is in het vorige seizoen gebleken dat Theo op die positie geen succes was.
2. Theo is geen gemakkelijke jongen als hij op de bank belandt. Dat zegt ie zelf ook gewoon. Nou ik denk niet dat De Boer zin heeft in een nieuw typetje El Hamdaoui. Daarnaast is Schone aangetrokken als bankspeler voor het middenveld en hebben ze ook Serero nog.
3. Vites kan hem uitstekend gebruiken. En heeft bovendien de middelen om hem iets te bieden tegenwoordig.
4. Hij woont hier en heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ie terug wil. Nou, nu lijkt me dan het moment.

Ik zie Theo als Ajax fan graag vertrekken.
Bracht niet veel extra's, alleen ervaring.
Het middenveld zal hoogstwaarschijnlijk gevormd worden door Eriksen, Anita, de Jong (ik had liever Schöne of Serero voor de Jong en Alderweireld aanvoeder).
Hij woont lekker in Arnhem, dat is een voordeel voor hem.
Bij Vittesse kan hij misschien Europees spelen.
Hij zal daar veel belangrijker zijn dan bij Ajax en meer spelen.
Hij heeft aangegeven terug te willen.

Ik zou zeggen 4 á 5 mil en hij is voor Vitesse, heeft hij toch een jaar lang "gratis" voor Ajax gevoetbald.
Janssen heeft overigens wel gezegt dat Ajax momenteel wel erg weinig ervaren spelers heeft en daar moet ik hem gelijk in geven, zeker als ook hij nog weggaat.
Nou is de Boer tot behoorlijke wonderen in staat gebleken, maar je kunt het natuurlijk overdrijven en daar is Ajax momenteel toch wel een voorbeeld in.

Theo heeft wel bewezen dat hij in een leidersrol het beste presteert. Bij Ajax lukt hem dat niet, dus naar Vitesse gaan zou helemaal niet zo'n slecht idee zijn. Daar kan hij veel meer zijn kwaliteiten laten zien.

Ajax moet theo lekker laten gaan,dit zou het beste zijn voor beide partijen.
Ajax vangt dit wel weer op met eigen ? Jeugd

Ajax moet hem niet laten gaan, dan is er geen ervaring meer over in het elftal, lijkt me broodnodig komend seizoen. Je kan het niet doen met alleen begin 20ers/tieners.

Vitesse meldt zich officieel bij Ajax voor Theo Janssen , aldus Overmars

Vitesse meldt zich officieel bij Ajax voor Theo Janssen

27/07/2012 13:44

Vitesse heeft zich bij Ajax gemeld voor Theo Janssen. De club van trainer Fred Rutten wil de vandaag (vrijdag) 31 jaar geworden middenvelder terughalen naar Arnhem.

Dat bevestigt Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij Ajax. 'vitesse heeft zich inderdaad gemeld', reageert Overmars. 'maar Theo is een belangrijke speler voor Ajax, dus wat ons betreft hoeft hij niet weg.'

Janssen speelde de eerste tien jaar van zijn profcarrière al bij Vitesse, waarvan hij een half jaar aan RC Genk werd verhuurd. In 2008 verkaste hij naar FC Twente, drie jaar later tekende hij een contract bij Ajax. Die verbintenis loopt tot medio 2013 en bevat een optie voor nog een extra seizoen.

De linkermiddenvelder is momenteel met Ajax op trainingskamp in Engeland, waar de landskampioen zaterdag een oefenwedstrijd tegen Southampton afwerkt.

De nieuwe aanwinst Tobias Sana (23) zal niet bij de Amsterdamse selectie in Engeland aansluiten. Nadat Ajax eerder al een akkoord bereikte met IFK Göteborg over de transfer van de vleugelaanvaller, is er nu ook een persoonlijk akkoord over een driejarig contract.

Overmars: 'zodra de selectie terug is uit Engeland zal Tobias zich bij de groep voegen.' (simon Zwartkruis)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren