Voetbalzone

Maher zet zijn zinnen op transfer naar Ajax of PSV

Woensdag, 25 juli 2012 om 09:17

Adam Maher wil graag weg bij AZ, maar de Alkmaarders zijn niet van plan om zomaar mee te werken aan een transfer. De club verlangt een behoorlijke transfersom en dat is in het verkeerde keelgat geschoten van Maher en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens, temeer omdat Maher bij AZ geen topsalaris ontvangt. De negentienjarige middenvelder heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar Ajax of PSV.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Bij welke club kan Adam Maher zich het beste ontwikkelen?

25 juli 2012 om 09:21

Dan denk ik eerlijk gezecht dat hij naar PSV gaat, omdat Ajax geen grote bedragen uitgeeft, en omdat we eriksen nog hebben we zullen zien.

25 juli 2012 om 09:25

En, omdat Fischer op de positie van Eriksen kan spelen, tenslotte is hij geen echte linksbuiten.

PSV kan hem niet betalen, Ajax wilt hem niet betalen. Dan houdt het op voor Maher.

25 juli 2012 om 09:25

Klopt, PSV heeft hem ook niet echt nodig. En ik vraag me sowieso af of clubs hem uberhaupt wel willen hebben als die na 1 jaar goed spelen al zo naast zijn schoenen gaat lopen. Die jongen is pas 19 en voelt zich al te goed voor Az...

25 juli 2012 om 09:51

Klopt, dat 'hoogvoelen na 1 goed seizoen ' zal dan wel iets hollands wezen.. Maar je kan hem geen ongelijk geven, hij is pas 18 en is al goed genoeg voor de eredivisie. Dan is eht logisch om bij een topclub als Ajax of PSV zich door te ontwikkelen. alleen is de vraag wel of ze hem daar nodig hebben, want zijn positie is bij beide clubs goed bezet

25 juli 2012 om 10:23

Kolbeinn Sigþórsson, Ola John zijn allemaal weggegaan na 1 goede seizoen het is niet vreemd dat deze jongen dat ook wil.
Hij spreekt alleen ze ambitie uit is niks mis mee en ik denk ook dat hij echt weggaat het is alleen afhankelijk van of Toivonen weggaat dan zal PSV zich mogelijk weer melden voor de transferprijs. Spelers gaan niet zomaar naar topclubs ze willen in aanmerking komen voor het nationale elftal en spelen zich in de kijker van buitenlandse topclubs en verdienen meer salaris. Die Transferprijs die AZ vraagt gaat helemaal nergens over, de minst verdiende speler kun je geen bedrag rond de 12 á 15 miljoen voor vragen.dit kunnen de Nederlandse topclubs gewoon niet betalen. Ik zou het ook logischer vinden dat hij nog een jaar bij AZ blijft, maar als hij echt weg wil zal het moeilijk worden om hem tegen te houden.

25 juli 2012 om 10:27

Hoezo Hollands, weet je echt wel wat zijn achtergrond is, en waar zijn ouders vandaan komen. En nee Ajax moet niet met die jongen in zee gaan, en mede omdat hij een onbetrouwbare zaakwaarnemer heeft.

25 juli 2012 om 10:36

@afcajanw Ik heb het over de jongens in de eredivisie. Na een reeks van 3 goede wedstrijden gespeeld te hebben zijn ze 'al toe aan een hoger nivea', maar dat is natuurlijk bullshit.

25 juli 2012 om 10:47

@flipa

''die Transferprijs die AZ vraagt gaat helemaal nergens over, de minst verdiende speler kun je geen bedrag rond de 12 á 15 miljoen voor vragen.''

Hoezo kan AZ dat niet vragen voor het grootste talent met nog een contract tot en met 2015? De tijd dat AZ spelers moest verkopen vanwege de financiele situatie is voorbij. Hij heeft vorig jaar zijn contract verlengd, waar zijn zaakwaarnemer bij was. Nu heeft meneer een seizoen goed gespeeld, wil hoger op en dan moet AZ maar toegeven? De groeten

Jonge spelers worden gek gemaakt door hun zaakwaarnemer en ik vind dat clubs gezamenlijk een halt aan die waanzin moeten roepen. Ik hoop ook echt dat AZ niet toegeeft en gewoon vast houdt aan de vraagprijs. En laten we eerlijk wezen, een Ajax wil zo'n gast met deze instelling toch niet hebben? En het lijkt me sterk dat PSV een nieuwe Labyad in zijn selectie wil. De uitspraken van de grote meneer Maher in de media waren gewoon een domme actie, ingezet door zijn op geld beluste zaakwaarnemer. Als Maher slim was geweest, had hij in een gesprek met Stewart aangegeven meer te willen verdienen, in plaats van gaan eisen dat je weg wil voor een miniem bedrag.

25 juli 2012 om 11:23

Als ze hem zo goed vinden moeten ze dat ook laten blijken door een hoger salaris te geven. Zo werkt het bij elke werkgever dus ook bij AZ. Deze jongen is ook echt goed. Met een jeugdcontract kun je geen 10 of 12 mln vragen al is hij dat wel waard

25 juli 2012 om 11:44

Ajax heeft Eriksen en Fischer in huis. Ik denk dat Fischer wereldtop wordt.
PSV heeft Wijnaldum en Toivonen op die plek.

AZ heeft goed gehandeld om door hem tot 2015 vast te leggen.

Die vreselijke zaakwaarnemers die slim op jonge mannetjes inspelen, met miljoenen contracten schermen vreselijk.
Het is toch logisch dat een mannetje van nog geen 20 daar gevoelig voor is.
Labyad, Maher beide jongens die thuis niet heel de wereld hadden maar nu wel de mogelijkheid krijgen om de volgende generaties mee te laten liften op hun succes.
Maar vooral uiteraard om financieel afhankelijk te worden, wie wil dit nu niet!

Ik neem aan dat hij dit seizoen bij AZ speelt en volgend jaar naar het buitenland zal vertrekken.

25 juli 2012 om 11:50

@ 1stad

Geloof me, als je 4 jaartjes bij AZ speelt kom je ook erg in de buurt van financieel onafhankelijk.

En tja die jongen heeft het niet heel erg slim aangepakt, want niemand in de eredivisie heeft trek in deze jongen en naar het buitenland is veelste vroeg natuurlijk

25 juli 2012 om 11:57

Hij is toch Nederlander? O nee sorry alleen als hij positief in het nieuws komt..

25 juli 2012 om 12:02

@boesz

Ken je feiten. Hij heeft vorig jaar(!) zijn contract verlengd en heeft dus geen jeugdcontract meer.

25 juli 2012 om 13:32

@ badhabbit:

"de uitspraken van de grote meneer Maher in de media waren gewoon een domme actie, ingezet door zijn op geld beluste zaakwaarnemer."

Dit kan vanuit het Az-perspectief wel klinken als een harde werkelijkheid in de grote boze wereld, maar het doet volgens mij gewoon geen eer aan de waarheid.
Als Maher het gevoel heeft dat hij elders sneller een betere speler wordt, wat is daar dan mis mee? Zijn zaakwaarnemer praat nota bene zijn transfersom omlaag; een verschijnsel dat jou betoog al tegenstaat.

Als hij echt slim was geweest had hij bij het tekenen aangegeven dat dit en deze afkoopsom bepaald moest worden. Meer verdienen is echt niet het enige waar het hier om gaat. Daarmee ontken je doodleuk de prikkel die een voetballer krijgt van de groep om zich heen. Als je na een jaar de beste bent is het niet vreemd om een grotere uitdaging te zien elders.

Ontegenzeggelijk staat vast dat AZ kan vragen wat ze wilt. Maar wat schiet je er mee op?

25 juli 2012 om 13:39

@afcfokke

Misschien moet je de andere media optredens van Maher even lezen, dan snap je waar het over gaat. Dit is al je zoveelste reactie op iets waar je maar de helft van weet. Dat schiet niet echt op als je een discussie wil voeren.

En ja, Maher is een van de betere, maar als je goed hebt opgelet zal je ook gezien hebben dat het de 2de seizoenshelft een stuk minder was met het spel van Maher.

25 juli 2012 om 13:42

Ik lees net op twitter dat het contract van Maher, op zijn 17e is getekent...
Dat is bij de wet verboden, het contract zou dus niet rechtsgeldig zijn... je zou dus eenzelfde situatie als met Labyad kunnen krijgen... Aldus thijs slegers

25 juli 2012 om 15:11

http://www.az.nl/index.php?id=81&newsid=256094

Als het klopt wat er hier op de officiële website staat heeft Maher geen rechtsgeldige contract als hij daadwerkelijk op zijn 17 heeft getekend, maar er wordt gespeculeerd dat hij zijn contract pas op zijn verjaardag heeft getekend.

Als Maher weg wil dan gaat hij gewoon zo simpel is het in het voetballerij speler willen stappen maken en niet bij een club blijven waar die mogelijkheid niet is. Daarnaast weet je wel wat de hoogste binnenlandse transfersom is van AZ is dat 6,5 miljoen voor Demy de Zeeuw is in 2009 en hoogste buitenlandse transfersom is Joris Mathijssen voor 7 miljoen. 12 miljoen zal AZ nooit kunnen krijgen ook al ben je de grootste talent. Ola John heeft Twente maar 9 miljoen opgeleverd, die 12 miljoen is gewoon aangegeven om clubs weg te houden.

25 juli 2012 om 16:21

Hij zit bij de minst verdienende spelers terwijl hij veruit de beste is. Dan zal het geen jeugdcontract zijn maar nog klopt het niet. Als je als club zoveel vraagt vind je hem dus goed en dan moet dat ook in het salaris naar voren komen. Dat is hier niet het geval dus van AZ kant klopt het ook niet.

25 juli 2012 om 09:53

Eerlijk gezegd krijg ik een beetje het idee dat jongens met vergelijkbare 'roots' als Maher beter aarden bij PSV dan bij Ajax op de een of andere manier. Kijk naar Affelay, Amrabat, Othman Bakkal, Zakaria Labyad en Younes Mokhtar. Allemaal Psv'ers waarvan je wel kunt zeggen dat ze redelijk tot goed gerendeerd hebben in Eindhoven.

Bij Ajax liep het met Aisatti en El Hamdaoui niet bepaald lekker.
Qua voetballer zou ik Maher graag in Amsterdam zien, maar ik voorzie dat het geen lekkere samenwerking wordt..

Je kunt in elk geval stellen dat ze het over het algemeen beter in Eindhoven doen dan in Amsterdam .En niet piepen over generalisatie, het is maar een constatering.

25 juli 2012 om 10:02

Amrabat, Labyad en Mokthar kun je daar wel weglaten.

Met Aissati zijn nooit problemen geweest, heeft zich teruggeknokt.
El Hamdoui is een situatie apart

25 juli 2012 om 10:13

Eerlijk gezegd krijg ik een beetje het idee dat jongens met vergelijkbare 'roots' als Maher beter aarden bij PSV dan bij Ajax op de een of andere manier.

Mokhtar heeft bij Psv nog helemaal niets laten zien, Labyad heeft afgelopen seizoen wat leuke dingen laten zien maar is vervolgens op een vervelende manier vertrokken en Amrabat heeft bij Psv nooit kunnen overtuigen. Alleen Affelay heeft het goed gedaan en Bakkal heeft het redelijk gedaan.

25 juli 2012 om 10:16

wat een generalisatie. De hele motivatie van die theorie is altijd geweest dat Blind een racist zou zijn geweest; nou die is in elk geval weg dus zelfs als het waar zou zijn gaat die vlieger niet meer op.
Je kan ook stellen dat Lens van veel van die jongens de zaakwaarnemer was dus dat die een betere relatie met PSV heeft dan met Ajax. Je kan ook stellen dat El Ham zelf de boel verstierde en Aissati tekort kwam om 8 ton te verdienen nadat hij nooit echt basiskracht was.

25 juli 2012 om 10:16

Is alleen maar bedoeld om zijn salaris op te krikken. Ajax heeft Maher helemaal niet nodig en PSV zou zich ook volstrekt belachelijk maken als ze nu een mln of 8 aan Maher uit zouden geven. Dus beide opties zijn niet reëel denk ik en dat weet Lens ook. Laat hij zich in z'n 2e jaar nou eerst maar eens laten zien dat hij zijn niveau vastgehouden heeft en dan praten we verder.

25 juli 2012 om 11:42

Maar ik zie Psv zo doen. Sterker nog, ik denk dat de kans redelijk groot is Maher naar Psv haat als bijv Toivonen verkocht wordt.

25 juli 2012 om 11:41

Volgens Thijs Slegers is de kans heel groot dat hij komt maar.... Dan moet eerst Toivonen verkoch worden.

25 juli 2012 om 12:07

Als PSV Maher zou halen, en het gewenste bedrag dat AZ vraagt neerlegd maken ze zich volkomen belachelijk. ALS PSV hem koopt kom ik hem persoonlijk met een strik erom afleveren en kan Maher van mij nog een schop onder zijn achterwerk krijgen ook. Verwaande kwast.

25 juli 2012 om 12:31

Ik vind het logisch als PSV Toivonen verkoopt dat ze dan een opvolger halen.

25 juli 2012 om 13:41

Natuurlijk en zoals ik aangaf, van mij mogen ze Maher als ze maar dokken.

25 juli 2012 om 15:42

Ik vind het ook jammer, maar ik denk ook dat hij gewoon gek gemaakt wordt door z'n zaakwaarnemer of wie dan ook.

Het is een slimme jongen, hij zou niet zomaar stom willen vertrekken mag ik hopen.

25 juli 2012 om 15:40

ja idd.

"dat is meer dan er voor spelers als Mounir El Hamdaoui en Demy de Zeeuw is betaald. En die waren toen international”, laat Lens optekenen in het Algemeen Dagblad. "

Leuk dat hij dit zegt, maar hij weet hoelaat het is. Er worden de laatste tijd alleen maar onrealistische bedrage neer geteld voor spelers waarbij je denkt hoe is het mogelijk. Mooiste voorbeeld is die Carroll!

Ik ben bang dat Maher gewoon een beetje gek gemaakt wordt door Lens, want Adam is een slimme jongen die zeker wel bij Az wil blijven. Alleen wordt hij gek gemaakt met een transfer wat wel vaker gebeurd!

25 juli 2012 om 09:22

Ik twijfel of Maher zich wel staande kan houden bij Ajax of Psv. Tuurlijk het is een goede speler, alleen als je naar de concurrentie bij die clubs kijkt staat hij niet gelijk bovenaan in de pikorde. Ik hoop wel dat hij zich kan doorontwikkelen en uitgroeit tot een grote speler

25 juli 2012 om 09:36

Één training en hij staat bovenaan.

25 juli 2012 om 09:49

ik denk het ook hoor. Die Maher is gewoon echt een goede voetballer en wat mij betreft is hij ook gewoon een serieuze aanwinst voor Ajax. Dat we al veel middenvelders hebben is waar, maar niet eentje zo breed inzetbaar is.

Maar goed, zolang Sigi Lens zijn zaakwaarnemer is verwacht ik dat hij niet naar Ajax gaat.

25 juli 2012 om 09:49

Spelers als Wijnaldum en Eriksen vind ik toch wel een klasse beter. Maher kon bij Az in alle vrijheid laten zien wat hij kon. Wanneer hij bij Psv of Ajax terecht komt staat er wekelijks een gigantische druk op hem en dan is het nog maar afwachten.....

Daarbij komt dat hij alleen in het begin van het jaar leuke wedstrijden heeft laten zien.

25 juli 2012 om 09:53

Wijnaldum een klasse beter? Het enige wat Wijnaldum meer heeft dan Maher is kracht. Maher is technischer en heeft meer inzicht. Ik vond Maher dit jaar ook niet minder dan Eriksen, Eriksen viel nauwelijks op terwijl Maher een van de uitblinkers was van de Eredivisie.

Desalniettemin is hij bij allebei de clubs redelijk overbodig, omdat Mahers positie bij zowel Ajax als PSV als goed bezet is. Snap dan ook niet waarom hij zo aast op een transfer, pas als Ajax of PSV serieuze interesse toont, kun je gaan denken aan een transfer.

25 juli 2012 om 10:04

Eriksen was inderdaad wisselvallig ja, af en toe speelde hij heel goed maar af en toe zag je hem ook 90 minuten niet.maar ook Maher had een wisselvallig seizoen.. Wijnaldum is technisch ook heell goed en zeker niet slechter als Maher in dat gebied.

25 juli 2012 om 10:15

@ Rmandes.. Maher technischer dan Wijnaldum? In your dreams.. Die jongens hebben allebij een goede techniek..

Maher heeft een beter overzicht... Dat is ook het enigste voordeel dat hij heeft tenopzichte van Wijnaldum..

Overigens zou ik Maher graag bij Psv zien, maar ik denk dat dit het jaar van Wijnaldum gaat worden, dus van mij mag ie wegblijven...

25 juli 2012 om 10:23

wijnaldum is een zwaar overschatte momentenvoetballer. dat is mijn mening en daarover kun je twisten. over de kwaliteiten van maher echter valt niet te twisten, iedereen met half verstand van voetballen ziet dat hij een uniek talent bezit. psv zou zichzelf belachelijk maken door nu weer een dure speler voor die positie te halen terwijl wijnaldum en toivonen er nog zijn, maar ze zouden er kwalitatief zeker een stap mee maken.

als az 12 miljoen vraagt lijkt me dat veel maar ik ben overtuigd dat ze daartoe gerechtigd zijn. maher en zijn zaakwaarnemer zouden er dan ook goed doen dit niet via de media te spelen als ze echt iets willen bereiken.

25 juli 2012 om 10:30

Maher en Wijnaldum zijn totaal niet te vergelijken. Maher heeft wel degelijk meer techniek dan Wijnaldum. Daarbij mist Wijnaldum overzicht en scorend vermogen ten opzichte van Maher.

25 juli 2012 om 10:33

Kwaliteiten van Maher heb je pas een seizoen kunnen zien..

Wijnaldum is bij Psv inderdaad een momentvoetballer, maar hij heeft vorig jaar een heel seizoen op plekken gespeeld waar hij zich niet thuisvoelt.

Dat scorend vermogen is gewoon kwats, bij Feyenoord op 10 heeft hij er ook 15 in een seizoen ingelegt, dus hij kan het wel degelijk..

Dit jaar gaat hij op de nummer 10 spelen bij Psv, en in de voorbereiding doet hij het tot nu toe uitstekend, hij scoort, combineerd en is snel aan de bal..

Je hoort mij niet zeggen dat Wijnaldum beter is of zal worden dan Maher, maar ik vindt dat er geen grote verschillen zijn tussen die 2 op het moment..

Maher bezit een groot talent, dat klopt.. Maar ik moet nog maar zien of hij het ook vol weet te houden bij een club als Ajax of Psv..

25 juli 2012 om 10:56

Een middenveld van Anita-maher-eriksen is qua potentie van Europese wereldtop.beter dan het middenveld van Arsenal, Milan, Bayern en Inter. Beter dan het middenveld waarmee Chelsea vorig jaar de CL won.

Als we in Nederland leren hoe we mandekkers moeten opleiden dan haken we zo weer aan bij de Europese subtop (mijn hoop is gericht op Feyenoord wat opleiden centrale verdedigers betreft).

Hij past met zijn dynamiek ook veel beter in het punt naar achter systeem dan Janssen. Hij ziet de simpele pass veel sneller dan Janssen en is bovendien dynamischer waardoor het omschakelen soepeler gaat. Ajacieden die Maher niet bij hun club willen zien, liegen.

@ Panerei

Veldvoetbal draait nou eenmaal om inzicht en als dat inzicht er voor de 24e niet is dan kan je net zo goed de hoop opgeven. Ik zou zelf van Wijnaldum een verbindingsspeler proberen te maken. Iemand die hangend van links speelt of de middenvelder die tussen de nr.10 en defensieve middenvelder in beweegt. Want het inzicht voor een goede (met een goede pass) 10 zal hij nooit krijgen en lopers op die positie is niet des hollansch (kan wel werken, daar niet van).

25 juli 2012 om 11:26

Wijnaldum beter dan Maher haha.. Jij snapt echt niets van voetbal.

Hij is overigens ook beter dan Eriksen dus van mij mag Ajax Eriksen verkopen en deze jongen halen.

25 juli 2012 om 11:31

Maher is ook zwaar overschat

25 juli 2012 om 12:01

@persiangooner, Wat vind jij van Vermaelen en Vertonghen geen goede mandekkers? Ik bedoel het zijn beide geen spelers die hun tegenstander opvreten maar ze staan toch aardig hun mannetje. Denswil komt er ook echt aan biinnen 1 a 2 seizoenen.
Middenveld Maher _ Eriksen_ Anita ben ik grotendeels met je eens potentiele wereldtop alleen ik blijf van mening dat Anita in zijn rol als verdedigende middenvelder europees gezien echt 25 cm te kort komt. ik bedoel stel hij had de fysiek van een toure of alleen maar zoals Makalele en Lass diarra die zijn ook niet vbijster groot maar die hebben wel een kracht als een paard.

25 juli 2012 om 12:09

Nou Vertonghen is inderdaad geen mandekker. Dat is zijn zwakste punt zelfs. Bovendien zijn het beide Belgen.

Anita wordt zelf inderdaad geen wereldtop maar zolang hij in dienst van die 2 blijft spelen dan kan hij overeind blijven.

25 juli 2012 om 12:11

@pg

Tuurlijk zie ik Maher dolgraag bij Ajax is het grootste Nederlandse talent van Nederland. Een middenveld met Anita, Eriksen en Maher tikt iedereen weg en is veel te bewegelijk voor andere Eredivisiesionisten. Alleen zijn er 2 redenen waarom Ajax hem niet zal kopen. Te eerste zal Ajax nooit hun aanvoerder op de bank zetten en hebben we daarachter Janssen, Schöne, Fischer, Klaassen, Serero dus genoeg spelers voor die positie. Ten tweede betaald Ajax geen 10+ meer voor een voetballer.

25 juli 2012 om 09:22

Hmm, eerste wat mij toch wel weer deugd doet, is dat Feyenoord weer in een adem wordt genoemd met PSV en Ajax. Natuurlijk zijn we op de hoogte van de opbouw, maar elke keer als dat wordt bevestigd, geeft mij toch een kleine tinteling van trots!

Wat Maher betreft, is het inderdaad een beetje vreemd. Al weet ik niet of AZ hem een nieuw contract heeft willen aanbieden, ervan uitgaande dat ze niet hadden verwacht dat Maher zich zo spectaculair zou gaan ontwikkelen. Ontzettend groot talent die vanzelfsprekend een stap hogerop wil. AL zou het voor hem ook niet verkeerd zijn nog even bij AZ te blijven, nog genoeg te leren.

25 juli 2012 om 09:58

zeg zo ver is Feyenoord ook weer niet weggeweest he.
Jullie mogen voorlopig nog niet noemenswaardig kopen, maar nou niet te bescheiden gaan lopen doen over Feyenoord.

ont.
Bij AZ blijven is geen goede optie omdat hij al de beste is daar na 1 seizoen. Kan me voorstelling dat hij een nieuwe uitdaging nodig heeft.

25 juli 2012 om 10:22

Volgens mij heeft Feyenoord twee spelers gekocht voor in totaal 1,2 miljoen euro..

25 juli 2012 om 10:26

En daar ben je van onder de indruk?
Mijn punt is dat ze weliswaar weer opbouwen en ergens vandaan komen, het blijft toch gewoon een club waar je als supporter continu trots op mag zijn. Daar hoeft geen tinteling bij vrij te komen.

25 juli 2012 om 10:26

Feyenoord mag aankopen doen maar gaat dat alleen doen als het om een directe versterking gaat die niet heel veel kost.

25 juli 2012 om 10:43

Dat zeg ik niet, maar als jij loopt verkondigen dat Feyenoord geen spelers mag kopen dan wijs ik je terecht erop dat ze dat wel mogen.

25 juli 2012 om 10:52

ik heb er even 'noemenswaardig' tussen gezet.
Hoop dat zo de goede vrede bewaard blijft.

25 juli 2012 om 11:00

@afcfokke

Wij zijn vorig seizoen met een selectie tweede geworden die boven hun kunnen hebben gepresteerd. Dat jaar ervoor hebben we een dramatisch seizoen op de tiende plek afgesloten. Waar zoveel mensen altijd aankomen met de reden dat prestaties uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst en je niet over 1 nacht ijs moet gaan, dan vult het mij met trots als we weer boven komen drijven. Dat heeft niets te maken dat ik niet continue trots op mijn cluppie ben, maar wel dat we gewoon weer keihard zijn terug geveerd naar waar wij horen te staan. En die wederopstanding vult mij met trots. Daar doelde ik meer op.

25 juli 2012 om 11:19

Haha de vrede is ook wel bewaard hoor, maar Feyenoord mag nu wel weer aankopen doen. In de toekomst gaan ze wel verder op dezelfde voet als nu en de jeugd veel kansen geven. Ook nu komen er weer een paar goede talenten aan die zich naar basisspeler kunnen knokken.

25 juli 2012 om 11:31

ik help het Feyenoord hopen, al ben ik erg sceptisch over Martin van Geel. Met talenten zit het wel snor in Rotterdam, dat is gewoon knap voor elkaar. Maar een Martin van Geel met geld bleek bij Ajax niet in staat om daar de juiste dingen mee te doen. Teveel breedteaankopen voor destijds behoorlijke bedragen.
Het is een andere discussie maar volgens mij heeft Van Geel gewoon niet het juiste netwerk voor een grote club als Feyenoord.

We zullen het zien zodra het ze weer voor de wind gaat en er keuzes gemaakt moeten worden terwijl je 5 a 10m te besteden hebt.

25 juli 2012 om 09:22

Ik denk dat hij een transfer kan vergeten, of hij is bij Ajax goed op rechtsbuiten? Maar dat zal niet zijn plek worden.

Vind het trouwens wel altijd belachelijk als spelers die net 1 jaar mee draaien gelijk toe zijn aan een stap hogerop!

25 juli 2012 om 09:23

Hahha raar dat hij zijn zinnen zet op een transfer naar psv of ajax terwijl beide niet geinteresseerd zijn en hem niet nodig hebben op dit moment. Zolang toivoinen nog niet verkocht is zal psv niet concreet worden en bij ajax zou er ook iemand in de vorm van eriksen weg moeten. Raar dat Maher dan op een transfer inzet.

25 juli 2012 om 09:39

Is het wel Maher die zijn zinnen heeft gezet op een transfer. Of is het Lens die weer geld ruikt en die jongen manipuleert?!

25 juli 2012 om 09:53

nee dit lijkt niet puur ingegeven door zijn zaakwaarnemer. hij wilt in Nederland een stap maken omdat hij nu al de beste is bij AZ en het buitenland te vroeg vind. ik vind dat wel een legitieme reden.
Bv. bij Ajax zal hij zich weer helemaal moeten bewijzen en komt er weer druk op te liggen, ik kan me voorstellen dat hij dat nu bij AZ minder heeft.

25 juli 2012 om 09:40

Beide clubs hebben inderdaad geen interesse, en bovendien snap ik niet waarom hij perse naar die clubs wil. Alsof het niveau dat nu zoveel hoger ligt. Het zal iets schelen, maar het is echt geen wereld van verschil ofzo. Althans, dat is er over een heel seizoen en in onderlinge wedstrijden in ieder geval niet aan af te zien.

25 juli 2012 om 09:54

BIj AZ is hij de beste man op het veld. Bij Ajax (of Psv) is dat niet zo en dus is de uitdaging er wel. Vind het een redelijk realistische inschatting van hem.

25 juli 2012 om 10:00

Hij is wel een talent van de buitencategorie denk ik, denk een beetje hetzelfde als Eriksen. Bij PSV zal hij wel eens van de beste zijn denk ik. Maar goed, dat is zal even afwachten worden mocht hij daadwerkelijk de transfer maken.

Over die buitencategorie gesproken, dat verklaart ook de vraagprijs van AZ. Hij is een veel groter talent dan De Zeeuw en El Hamdaoui, heeft een langer contract en is jonger. Lens loopt weer lekker de boel een beetje op te stoken. Nare man is het. Hij was laatst bij Ajax ook al bezig met El Hamdaoui en nog een speler geloof ik?

Lens zou moeten kijken naar bedragen die er voor Ola John en Luuk de Jong zijn gevraagd. In dat licht zou alles onder de 10 miljoen te weinig zijn voor Maher.

25 juli 2012 om 10:08

@afcfokke
Bij Az is hij ook niet de beste man op het veld, dat is Elm. Ik snap best dat de ambities van Maher verder reiken dan Az maar om nu te zeggen dat hij nu al het niveau van Az is ontstegen is ook wel een beetje overdreven. Ik snap het gezeur van deze jongen eerlijk gezegd niet zo. Als er een club komt die een miloen of 12 voor hem op tafel wil leggen kan hij gewoon vertrekken, zo niet moet hij gewoon lekker zijn mond houden en doen waar hij voor betaald wordt.

25 juli 2012 om 10:10

Over die Sigi Lens zijn we het helemaal eens, maar die is ook gebaat bij een hoge transfersom dus die predikt hier toch enig realisme.
En dat is dat Maher zelf graag weg wilt. En dat drukt de prijs. Tel daarbij op zijn matige honorarium en zijn relatief dunne basis (1 seizoen gespeeld) en je hebt het perspectief van de kopende club.

Als hij echt weg wilt, zal AZ moeten meewerken in principe. Een ongelukkige speler verdien je volgend jaar minder op, en stuurt je elftal in de war. Zeker Verbeek houd daar helemaal niet van volgens mij. Ik snap best dat AZ de hoofdprijs eruit wilt halen, maar dan had je Maher zo ver moeten krijgen dat hij de optie 'blijven' open gehouden had.

@ heinrich:
ik snapte het eerst ook niet zo van hem, maar blijkbaar ziet hij het wel zo. En ik kan me best voorstellen dat je je 18/19 bent en je merkt dat je al een van de beste bent, je drang om de uitdaging groter te maken, groter wordt. ik heb er eigenlijk wel respect voor. Ook al zou het leuker zijn voor AZ als hij dolgraag bij zou tekenen etc etc.

25 juli 2012 om 10:10

Dat jij en vele met jou hem vergelijkt met eriksen komt omdat iedereen maher in beste doen vergelijken met eriksen in zijn mindere jaar. Eriksen heeft in mijn ogen veel meer talent.

25 juli 2012 om 10:23

het verschil is dat de 2 die je noemt niet in NL werden verkocht.dat scheelt al een paar miljoen.

25 juli 2012 om 11:08

@afcfokke

"als hij echt weg wilt, zal AZ moeten meewerken in principe."

Correctie, AZ moet helemaal niets meer. Dan maar naar jong AZ.

25 juli 2012 om 11:13

@ Badhabbit:

met alle respect; dat is naïeve kapitaalsvernietiging die AZ zich volgens mij helemaal niet kan permitteren. Zeker als verkoop voor een schappelijke prijs gewoon kan. Wat schiet AZ op met Maher in het tweede?

25 juli 2012 om 11:38

AZ moet zich inderdaad niet onder druk laten zetten, helemaal niet door die afperser van een Sigi Lens. Stel, het komt niet tot een transfer deze zomer, denk je dan dat Maher een half jaar ongelukkig gaat lopen doen bij Jong-az? Let maar op hoe snel hij dan bijdraait. Hij moet immers wel in het eerste elftal actief blijven om op zijn minst in de winterstop nog kans op een transfer te maken. Bovendien kijken clubs ook naar de persoonlijkheid van een speler. Het zou toch bijzonder onprofessioneel zijn van Maher om zichzelf naar Jong-az te praten.

25 juli 2012 om 12:14

@afcfokke

Moet jij als Ajacied zeggen terwijl jullie een spits met een salaris van meer dan anderhalf miljoen in het 2e plaatsen

AZ kan geld goed gebruiken, net als elke andere club, maar niet tegen elke prijs en al zeker niet met zo'n afperser als Sigi Lens. Sigi verknalt de carriere van vele spelers, kijk naar Aissati. AZ is finacieel gezond sinds deze zomer, dus niets moet meer. Het moet maar afgelopen zijn met die tieners die ineens na een paar wedstrijden "gaan eisen".

Even ter verduidelijking, als Eriksen zegt naar Man U te willen, laat je hem toch ook niet gaan voor minder dan 10 mil minimaal? Precies, hetzelfde dus met Maher.

25 juli 2012 om 13:22

@ Badhabbit:

Over Sigi Lens hoeven we het niet te hebben, een matige zaakwaarnemer met hoge kosten.
Maar over de verhouding Ajax-manutd of Az-ajax kunnen we het wel hebben.
Jij zegt dat ''het maar eens afgelopen moet zijn'', en ik geef toe dat dat een schitterende zin is. maar wat betekend dat?
Ik realiseer me prima dat als Eriksen besluit te gaan, dat Ajax heel weinig kan doen. Zie de transfer van Wesley Sneijder naar Real Madrid. Zie Zlatan naar Juventus. Zo vaak heeft ook Ajax haar meerdere moeten erkennen. dan gaat het er alleen om er het maximale uit te krijgen. Als dat slechts 10m voor Eriksen zou zijn, zou dat niet veel zijn maar als Utd niet verder gaat, en Eriksen perse daarheen wilt zal Ajax weinig keuze hebben. Dat is gewoon realistisch. Dan kun je wel goed communiceren en hopen dat hij nog een jaartje wilt blijven, maar verzaakt hij, heb je toch een probleem.

Hij geeft zelf aan in de VI van vandaag dat een club een speler mag vertellen dat hij moet vertrekken, waarom zou het andersom dan zo schandalig zijn?
Een (ergens begrijpelijke) reactie van AZ zou inderdaad kunnen zijn om hem in het tweede te plaatsen. Maar wat bereikt AZ daarmee?

Elke club kent een meerdere en moet soms gewoon slikken en verder kijken. AC Milan met T.silva en Zlatan (66m is niet zoveel voor die twee als Kaka alleen al 65m kostte, maar ja mag je zo rekenen? nee dus), Ajax destijds met Zlatan, Sneijder etc etc, en AZ met Maher.

Op El ham ga ik niet eens in want die situatie was totaal anders. Bovendien is het een drogreden om als motivatie te gebruiken.

25 juli 2012 om 13:53

@afcfokke

"op El ham ga ik niet eens in want die situatie was totaal anders. Bovendien is het een drogreden om als motivatie te gebruiken." Hoezo is die situatie anders? Dit is juist precies de situatie waar Maher zich nu door zijn afpersende zaakwaarneemer in laat duwen.

"hij geeft zelf aan in de VI van vandaag dat een club een speler mag vertellen dat hij moet vertrekken, waarom zou het andersom dan zo schandalig zijn? "
Zoals ik al in een andere reactie op je aangaf, dat is het probleem niet. Het gaat om de manier waarop. Lees eerst eens alles, voordat je je in een discussie mengt waar je (schijnbaar) de helft maar van af weet.

"jij zegt dat ''het maar eens afgelopen moet zijn'', en ik geef toe dat dat een schitterende zin is. maar wat betekend dat?" Dat clubs zich van mij best wat harder tegenover afepersende zaakwaarnemers mogen opstellen. Maher heeft de randen van de pot nog in zijn achterwerk zitten. Laat hem eerst maar eens een seizoen lang constant presteren. Een club hoeft zich wat mij betreft niet in een hoekje te laten drukken omdat een speler iets perse wil. Al helemaal als vorig jaar je een nieuw en verbeterd contract hebt getekend. Den kje nou echt dat Maher ook gezegd zou hebben AZ, sorry, ik heb een minder 2de seizoenshelft gespeeld, dus hier is een voorstel voor salaris vermindering? No way. En de enige reden dat Maher op deze manier bezig is, is vanwege Sigi die hem in de verkeerde richting op duwt.

En over de transfers van Ajax, zoals Wesley, Zlatan, die jongens waren al een paar seizoenen goed bezig. En ik kan me niet echt herinneren dat Ajax heel moeilijk deed toch over hun vertrek (kan het mis hebben)?
Betreffende Eriksen, ik zie Eriksen niet hetzelfde gedrag vertonen als dat Maher nu doet, dus die discussie is nu ook niet aan de orde. Ik gaf het aan als voorbeeld. En dat jij misschien genoegen zou nemen met 10 mil, betekend nog niet dat Ajax dat ook doet.

25 juli 2012 om 14:56

@afcfokke: AZ hoeft niet mee te werken, en FC Twente heeft ons trouwens geholpen met Ola John. Als er een arbitragazaak komt staat AZ mede door de transfersom van John aardig sterk. De clubs zijn namelijk redelijk te vergelijken, de spelers ook qua ervaring dus geef mij 1 goede reden waarom AZ niet minimaal 10 miljoen zou mogen vragen voor Maher? Qua talent vind ik Maher zelfs een nog groter talent dan John, maar dat is mijn mening.

25 juli 2012 om 15:02

beste maat, je kan wel telkens herhalen dat ik er de helft niet van weet, en dat zal best waar zijn, maar kom dan met een duidelijk verhaal. Jij komt nu weer uitleggen dat een club zich niet in een hoekje moet laten duwen. Vind ik ook. Schitterend, maar is het realistisch? Wat is jou 'andere helft' dan? Dat krijg jij mij ook niet uitgelegd.

Over El Ham, die zocht frontaal de confrontatie met de trainer. Zonder reden (ja hij wou spelen. wie niet). En toen mocht hij van Ajax voor een redelijk bedrag weg. Daarmee had hij zich wel onmogelijk gemaakt binnen het eerste. Dat hij zolang (niet) in het tweede heeft gespeeld is de uitkomst geweest van zijn salariseisen bij clubs die hem wouden overnemen. Dat is dus een heel andere situatie.
Bovendien was voor Ajax een erg dure, doch principiele toestand, die ik AZ absoluut af zou willen raden. Dat was voor de speler vervelend, voor Ajax duur en voor de trainer een test.

Je zegt dan ''het gaat om de manier waarop'', en ja dat is lullig, maar wel het enige instrument dat een speler heeft om weg te komen. En je kan wel Lens te schuld blijven geven maar wat haal je daarmee op als de speler degene is die het standpunt inneemt en Lens betaald voor het werk dat hij verricht. Je richten tegen de zaakwaarnemer is tendentieus, goed voor de beeldvorming, maar niet het feitelijke probleem. Dat ligt bij de speler die meegaat in het verhaal van de zaakwaarnemer. Of in dit geval misschien wel gewoon echt het idee dat hij elders beter kan worden.

Laten we het erop houden dat een speler die niet voor je club uit wilt komen, je helemaal niet moet willen hebben en zo snel mogelijk moet zien te slijten. Maar we hoeven het niet eens te worden. Maar respecteer dan ook mijn mening en begin niet heel kinderachtig over ''andere media-optredens'' of over ''de andere helft'' van de kennis (die je zelf ook niet aandraagt).

Nog over Ajax: Sneijder had net bijgetekend, Zlatan had net ruzie gehad met vd Vaart (om weg te komen). Zo zie je maar dat je als club soms gewoon eieren voor je geld moet kiezen. 17m voor Zlatan was destijds ook niet bepaald de hoofdprijs. 27m voor Sneijder destijds wel natuurlijk..

@ Azalkmaar2:

AZ mag dat zeker, natuurlijk mag dat. dat spreek ik nergens tegen. Maar jij ziet ook in dat na een arbitragezaak (die AZ inderdaad vast zal winnen) met een ongelukkige speler zit. Hoeveel is dat waard?

25 juli 2012 om 09:23

Ik zou hem als Psv-er natuurlijk graag bij PSV zien, maar we hebben hem niet nodig met al die middenvelders al. En dan zou er weer veel geld worden uitgegeven...geef de jeugd eerst de kans...en Maher moet gewoon nog een jaar presteren in Alkmaar

25 juli 2012 om 09:24

psv kan hem nu niet betalen (woorden van brands een week of 2 geleden)

ajax wil niet zoveel geld gaan betalen als az wil ( dacht dat ze daar iets van 10 miljoen willen)

maher je kan willen wat je wil maar zoveel ajax als psv zitten nu niet op je te wachten

25 juli 2012 om 09:56

Ach als hij echt wilt kan hij de prijs nog wel wat drukken met dit soort uitspraken. Als Ajax hem voor 6 tot 8 weet te halen zou ik heel tevreden zijn.

25 juli 2012 om 10:01

Maar denk je werkelijk dat AZ Maher voor 6-8 miljoen gaat verkopen aan een concurrent? Die knul heeft nog een contract tot 2015, het lijkt me sterk dat Maher voor minder dan 10 miljoen weg mag bij AZ.

25 juli 2012 om 10:04

hij wilt toch erg graag. Verdient maar matig als we Brands mogen geloven een paar weken geleden (die schamperde over dat contractje). Dus als het er op aankomt heeft AZ gewoon weinig in te brengen, die hebben immers niks aan een ongelukkige speler.

25 juli 2012 om 10:24

Dat is inderdaad het lastige voor AZ, dat deze knul zo graag weg wil. Maar dan nog, ze zullen hem niet makkelijk laten gaan lijkt me.

25 juli 2012 om 10:30

@afcfokke

Als je iets niet begrijpt moet je het niet opnoemen in betoog. Brands heeft nooit gezegd dat Maher matig verdient, hij schamperde over het contract wat hij aan Maher gaf, dat was Maher z'n 1e contract bij AZ en dus een klein contractje.

25 juli 2012 om 12:18

@afcfokke

Als je ergens over mee wil praten, ken dan de feiten. Brands had het over het eerste contract van Maher, wat vorig jaar(!) is opengebroken en opnieuw verlengd.

En wat ik al eerder tegen je zei, AZ moet niets meer. Het moet maar eens afgelopen zijn met die omhooggevallen tieners die denken eisen te kunnen stellen als ze een paar wedstrijden goed hebben gespeeld.

25 juli 2012 om 13:04

Jongens, vriendelijke dank voor jullie verbetering. Zelf is hij echter van mening dat hij niet zo gek veel krijgt voor zijn status. Dus ook al gaat het over een ander contract, de strekking blijft intact. het zou prettig zijn als jullie dan ook daarop in gaan, ipv feitjes verbeteren.

25 juli 2012 om 13:58

@afcfokke

Ik heb geen idee wat Maher verdiend, nog de andere AZ spelers. Dus daar op ingaan heeft geen zin omdat ik die feiten niet ken. Dat hij van mening is dat het te weinig is voor zijn status als talent die een mindere 2de seizoenshelft heeft gespeeld, tja, dat mag hij vinden.

25 juli 2012 om 18:43

Hij verdient volgens mij rond de 600.000 en er zijn spelers, zoals Elm die rond 1.3 miljoen verdienen. Het gaat om 5 spelers met een DSB salaris.

Die spelers (op Altidore na) spelen ook al een aantal jaren langer bij AZ. Als jij je contract nu openbreekt en verlengt krijg je wss 800.000 salarisplafond van AZ.

25 juli 2012 om 09:24

Als Toivonen vertrekt voor een aardige som geld kan hij wel gehaald worden.
Maar dan heb je nog Wijnaldem en Ritzmaier die toch nu echt aan het doorbreken is.

Goede speler om er bij te hebben maar niet noodzakelijk !

25 juli 2012 om 09:32

Als Psv hem haalt dan maken ze zich compleet belachelijk, zeker na de woorden van Brands: we willen een opleidingsclub zijn en geen koopclub. De jeugd krijgt nu wel een heel klein beetje de kans, maar toch heeft Psv weer voor het grootste deel spelers van buiten af gehaald.

25 juli 2012 om 10:06

Compleet belachelijk is misschien een tikkeltje overdreven, maar ik zou het ook erg zwak vinden van Brands als hij hem haalt. Hij is echt niet nodig, zelfs niet als Toivonen vertrekt, want dan heb je Wijnaldum met daarachter Ritzmaier, en Mertens zou ook nog op nummer-10 kunnen spelen. Stel dat Wijnaldum of Maher wekelijks op de bank zit... Enorme kapitaalvernietiging. Nee, laat die Maher zich niet zo aanstellen en lekker nog een jaar of twee bij AZ voetballen, daarna kan hij gelijk naar het buitenland.

25 juli 2012 om 10:11

@ Gulio
Zo'n plan van brands staat er natuurlijk niet in een jaar. de jeugd zal structureel beter moeten worden en de toppers in de jeugd vastgelegd moeten worden.

wat psv nu wel verstandig doet is dat ze jong talent aantrekken ipv spelers op leeftijd zoals een engelaar, een bouma. De aankopen van de laaste 2 jaar zijn toch wel goed te noemen. en het zijn spelers die hun geld wel op gaan leveren. een maher zou daar ook bij kunnen passen al denk ik dat psv hem op deze positie niet nodig heeft nu en zeker niet voor 10 miljoen.

25 juli 2012 om 10:32

@raad.

Klopt, PSV doet er goed aan om jonge spelers aan te trekken maar als je dan ziet wat voor kul beredenring de meeste Psv'ers er op los laten.
Narsingh moet zich eerst nog maar eens bewijzen, Mertens en Strootman hebben afgelopen seizoen hun aanschafwaarde echt niet doen verdubbelen. Matavz en Wijnaldum hebben nauwelijks iets laten zien.
Zanka en van Bommel zullen ook de nodige centjes aan tekengeld hebben gekregen en zeker van Bommel zal wel rond het salaris plafond van 1 mln euro of zelfs meer verdienen.
Engelaar, Toivoinen en Manolev zijn nog niet eens weg en is er nou ook geen sprake van een club die heel erg aandringt op de diensten van een van deze spelers

25 juli 2012 om 09:25

dan hoop ik dat ie naar Ajax gaat
Psv heeft niks aan hem
en trouwens
ik denk dat Ajax er ook niks aan heeft
aangezien die al Fischer Eriksen De Jong voor de 10 hebben
dus kan Maher beter nog maar ff bij Az voetballen

25 juli 2012 om 09:33

fischer?

Maher komt sowieso niet naar Ajax, te duur en niet nodig.

25 juli 2012 om 09:26

Ik vind het prima dat zo'n jongen ambitieus is. Natuurlijk wil hij hogerop. Toch denk ik dat hij er goed aan doet om nog een jaar te rijpen in de luwte. AZ hoeft geen kampioen te worden en bovendien is de kans op speeltijd vele malen hoger.

Het lijkt wel of die gasten tegenwoordig bewust gaat muiten om een transfer te forceren.

25 juli 2012 om 09:27

Psv kan hem nu ook niet betalen nadat Narsing gekomen is,of ze moeten Matavz verkopen.

25 juli 2012 om 09:37

Denk dat het eerder aan een vertrek van Toivonen zal liggen dan aan Matavz. Vertrekt Matavz dan hebben we geen diepe spits meer over.

25 juli 2012 om 09:41

Goh, heeft Maher niet zelf juist vorig jaar een nieuw contract getekend? Is dat dan niets waard? Of alleen als het hem uitkomt?

25 juli 2012 om 11:02

Als Matavz vertrekt en Toivonen blijft, dan zet je gewoon Toivonen in de spits als ze Maher willen halen.
Een aanval met Mertens Narsingh en Toivonen is dodelijk als je het mij vraagt.
Ik vind Toivonen namelijk nog steeds meer een spits dan een 10

25 juli 2012 om 09:27

Ik vind dat Maher hier volledig in zijn rechtstaat. Hoe kan een club eisen dat een speler voor de hoofdprijs willen verkopen terwijl hij niet eens een vernieuwd contract krijgt aangeboden en ook niet bij de topsalarissen behoort van AZ

25 juli 2012 om 10:03

@faysal

Hij krijgt wel een nieuw contract aangeboden, maar wel met meer contractjaren. Dat hij dat niet accepteerd is zijn probleem. Maher moet gewoon wachten tot er een club komt die er voor hem wilt betalen.

25 juli 2012 om 12:20

@faysal

Zeg dan niets als je dingen niet weet. Zijn contract is vorig jaar opengebroken en verlengd.

25 juli 2012 om 09:28

Maher kan beter nog een jaar blijven, misschien zelfs twee. Als hij nou gewoon wat geduld heeft dan krijgt hij zijn transfer echt wel. PSV en Ajax hebben hem niet perse nodig.

25 juli 2012 om 10:23

nee dat is wel zo, maar hij voelt dat hij een stap moet maken. Waarom zou Ajax hem dan niet nemen voor een redelijke prijs. Ik verwacht dat hij volgend jaar of over twee jaar direct naar het buitenland kan en dan vist Ajax achter het net.
Ik zeg niet dat we hem nodig hebben, wel dat hij zeer bruikbaar is, weg wilt en dus voor een redelijke prijs te halen is. Zie het als een buitenkansje voor zo'n multi-inzetbare jongen.
Het zou de eerste breedteaankoop sinds tijden zijn bij Ajax waar ik vrolijk van zou worden.

25 juli 2012 om 14:44

Daarom zijn deze uitspraken ook gewoon hartstikke dom. PSV en Ajax zijn mits er niemand weg gaat gewoon niet in de markt voor Maher. Er is simpelweg geen geld en/of geen ruimte. Maher en zijn zaakwaarnemer houden beter hun mond kunnen houden totdat deze clubs zich ook daadwerkelijk melden. Niet maakt hij het zichzelf alleen maar lastig.

25 juli 2012 om 09:28

Maher kan wel meer willen maar Psv en zeker Ajax hebben hem toch echt niet nodig.

25 juli 2012 om 09:28

Zonde dat hij die zaakwaarnemer heeft, gooi hem weg en het scheelt je weer een paar ton en je carriere wordt niet de grond ingestampt.
Voor de rest prima jongetje, al moet hij aantoonbaar nog wel veel leren, maar da's logsich.

25 juli 2012 om 09:29

Wat een vervelend mannetje toch.
Waarom noemt hij uberhaupt Feyenoord? Wij willen Maher niet en dat is logisch aangezien we al volop bezet zijn op het middenveld.

Ik zou overigens ook niet begrijpen waarom PSV en ajax hem zouden moeten hebben aangezien ook zij al goed bezet zijn op die positie.

Volgens mij wil hij gewoon even belangrijk zijn en meer aandacht en misschien wel salaris? PSV en Ajax zouden hem in principe denk ik alleen halen wanneer bijvoorbeeld Anita of Strootman vertrekt.

25 juli 2012 om 09:53

Jullie willen Maher niet? Hmm dat begrijp ik niet helemaal.

Als je als reden had vermeld dat het momenteel een onverantwoorde investering voor Feyenoord zou zijn, nog afgezien van het feit dat Feyenoord hem niet kan en mag betalen, had ik je nog begrepen. Maar je geeft aan volop bezet te zijn op het middenveld. In mijn beleving komt alleen Clasie in de buurt van Maher, maar de rest is vele malen minder. Vormer en Goosens zijn bruikbaar maar veel minder getalenteerd en van Singh moet ik het allemaal nog zien want die heeft nog niet echt overtuigd in de oefenwedstrijden. Singh is wel zeer balvaardig maar zo traag als een stoomlocomotief. Nee ' jullie ' zouden ongelooflijk blij moeten zijn met zo'n jongen, hij zou namelijk in 1 klap de beste speler uit de selectie worden.

25 juli 2012 om 09:31

En nu komt Sigi de moderne boef weer tevoorschijn. Natuurlijk is er niks met het uitspreken van ambitie. Als het daarbij blijft, maar om vervolgens te gaan roepen dat je zwaar teleurgesteld bent in je huidige werkgever niet echt netjes. Het valt mij op dat zaakwaarnemers echt consequent vanuit één hoek de zaak bekijken hun eigen bankrekening. Hoe die gasten rijk worden over de ruggen van dit soort spelers. Echt de parasieten van de voetbalsport. Ik denk maar al te vaak met wie heb je nu het beste voor, de spelers die bij je onder contract staan of je eigen vermogen binnen je Bv'tje.

Adam is een groot talent heeft nog een meerjarig contract dan staat het AZ toch vrij om daaraan een transferbedrag te koppelen. En als meneer Lens dan meent dat dat onterecht is kijkend naar het salaris van meneer Maher. Hij was toendertijd toch ook aanwezig of heeft zijn mening gegeven over het ondertekenen van het contract. En dan nu vervolgens gaan lopen roepen zijn lage salaris rechtvaardigd zo een hoog transferbedrag niet. Had hij een hoger salaris gehad dan had meneer Lens zijn duim in zijn mond gestoken, even op zuigen en ik breng de volgende onwaarheid naar buiten en met welk doel, zijn eigen bankrekening.

Adam wat mij betreft speel je volgend seizoen lekker anders. Je opstelling richting AZ is echt schaamteloos te noemen. 1 jaar speel je nu in de basis, die kans heeft AZ je geboden en om dan na 1 seizoen meteen al zo een opstelling te hanteren. Ga lekker in het buitenland op de bank zitten, kom je echt wel op een hoger niveau uit.

25 juli 2012 om 09:57

Laten we niet te hard van stapel lopen, voorlopig is het enige wat Maher gedaan heeft zijn ambitie uitspreken om kampioen te worden en is teleurgesteld over de 2e helft van de afgelopen competitie. Dat hij zich schaamteloos naar zijn club gedraagt maakt de media er van. Daarnaast moet je Sigi Lens met een flinke korrel zout nemen want AZ heeft helemaal geen bedrag genoemd, ook niet richting Psv, daar is dus 0,0 van waar. Lens speelt gewoon een geniepig spelletje door wrevel te kweken tussen AZ, de supporters en Maher.

25 juli 2012 om 09:32

Alleen als Toivonen wordt verkocht kan Maher gehaald worden wat ik wel toejuich, alleen heeft PSV hem niet echt nodig met Wijnaldum en Mertens die beiden daar kunnen spelen. Zo kan Depay naar de linksbuiten positie.

25 juli 2012 om 09:39

Zelfde geldt voor Ajax, alleen als Eriksen vertrekt is er ruimte op het (overvolle) middenveld. Daarnaast vraag ik me af of, gezien het nieuwe beleid, Ajax wel aan de hoge vraagprijs en (waarschijnlijk) hoge salariseisen wil voldoen. Al is er misschien meer mogelijk als Eriksen voor de hoofdprijs vertrekt.

Overigens vind ik dat Maher zich zeer onredelijk opstelt richting AZ. Als je een doorlopend contract hebt bij een club, moet je niet zeuren en gewoon ballen. Heb een hekel aan spelers (en hun zaakwarnemers) die maar vinden dat ze recht hebben op een transfer... Vaak gaat het alleen maar om geld. Ook in dit geval is dat niet anders, PSV en Ajax hebben op sportief gebied niet zo heel veel meer te bieden dan AZ op dit moment.

25 juli 2012 om 09:44

PSV kan Maher alleen als vervanger halen van Toivonen als Toivonen hetzelfde bedrag opleverd als Maher moet kosten. En dit zie ik niet gebeuren.

Bij PSV is het transferpotje nu ook leeg.

25 juli 2012 om 09:32

Logisch dat Lens geen topsalaris ontvangt bij Az...

25 juli 2012 om 09:36

Voetbalzone. Dus maher wil naar een topclub zodat lens de zaakwaarnemer een hogere salaris krijgt. hahah.

25 juli 2012 om 09:36

Ik hoop dat Maher nu eindelijk gaat inzien dat hij in AZ de perfecte club heeft.

Bij Ajax komt hij waarschijnlijk op de bank. Eriksen, De Jong en Schone zijn concurrenten voor hem. Bij PSV heeft hij concurrentie van Wijnaldum en Toivonen (al gaat die waarschijnlijk weg). Bij AZ heeft hij eigenlijk nauwelijks concurrentie, en van speeltijd leert hij het meest.

Maher heeft nu één aardig seizoen gespeeld en een paar oefenwedstrijden bij Oranje. Nu wordt hij zo gehypt, dat hij zelf ook gaat denken dat hij geweldig is. Daardoor denkt hij eigenlijk niet meer rationeel na. Maher wil succes op de korte termijn bij PSV of Ajax, maar voor zijn ontwikkling kan hij veel beter bij AZ blijven.

25 juli 2012 om 09:48

Ik wil niet heel vervelend doen... Maar Maher is toch echt wel een andere orde dan Schöne en de Jong op de positie van aanvallende middenvelder. Ik durf zelfs te zeggen dat hij verder is dan Eriksen. Maher zou weldegelijk een toevoeging zijn qua kwaliteit. Alleen hij zou de doorstroom kunnen blokkeren van al die aanvallende middenvelders die we hebben (dat Maher nu beter is wil niet zeggen dat een de Jong (die aanvoerder is geworden) en Eriksen niet kunnen gaan groeien en ook op een hoger niveau komen), en AZ vraagt gewoon een veel te hoog transferbedrag. Dat past totaal niet in het beleid van Ajax. Doodzonde dat het nu niet past. Maher is namelijk wel een prachtige voetballer om naar te kijken, en het zou mij pijn doen om in een PSV shirt te zien lopen. Simpelweg omdat PSV dan wel echt super veel kwaliteit heeft.

25 juli 2012 om 10:13

Ik denk dit niet. Maher is gehypt. Hij is een groot talent, maar nog niet verder dan Eriksen. De Jong is aanvoerder, dus die gaat ook niet op wissel. Hij is denk ik wel beter dan Schone, maar hij gaat in ieder geval minder speeltijd krijgen dan bij AZ. De Jong en Anita spelen vast op het middenveld, dan zou hij met Eriksen, Schone en Theo Jansen moeten concurreren om de laatste positie. Ik denk dat hij dat verliest.

25 juli 2012 om 10:55

Erikssen is ook gehypt. Die is nog lang niet bepalend genoeg en hij is ook niet zo constant. Op het EK en in de CL heb ik hem bijv. niet gezien. Als Ajax de middelen heeft om Maher te halen zouden ze zeker moeten doen. Maher is echt een geweldige speler met een prachtige techniek en ik denk dat er nog veel rek in zit.

25 juli 2012 om 09:37

Heeft Maher in bijzijn van zijn makelaar zelf niet vorig jaar zijn contract met 4 jaar verlengd? Een man een man, een woord een woord..

Ga gewoon goed spelen dan komt alles vanzelf en is iedereen blij. Ook AZ want dan komt er wel een club die de prijs (die niet irreeel is) wil betalen.

25 juli 2012 om 09:37

Ik snap best dat hij ambitieus is en hogerop wilt maar hij moet wel realistisch blijven. De kans bestaat dat hij bij die twee clubs op dit moment niet altijd zal spelen. Dat is nooit goed voor een jongen die nog volop in ontwikkeling is. Het is misschien beter om lekker bij AZ te voetballen. Hij moet een voorbeeld nemen aan Luc Castaignos. Die heeft letterlijk een jaar van zijn carrière weggegooid en wilt nu graag terugkeren naar Nederland. Al is het om weer week in en week uit te spelen.

25 juli 2012 om 09:37

Hij kan dan beter naar psv gaan. Daar is het wat gemoedelijker en wordt er beter gevoetbald. Aan de hand van van bommel kan hij dan mooi doorgroeien naar het nederlands elftal niveau.

25 juli 2012 om 09:44

Wordt er bij Psv beter gevoetbald ja? Volgens mij speelde Az afgelopen seizoen zo ongeveer het beste voetbal van Nederland. Ik wil het dit seizoen allemaal nog wel eens zien bij Psv, kopen is geen garantie voor succes, dat hebben we afgelopen jaar allemaal kunnen zien.

25 juli 2012 om 11:10

Ik heb heel vaak gelezen dat een elftal moet groeien en wennen als er veel nieuwe spelers zijn aangetrokken en meestal pas het tweede jaar gaan presteren, waarom geld dat niet voor PSV dan?

25 juli 2012 om 09:37

PSV gaat hem echt niet halen, als er niemand wordt verkocht. En PSV kan zich beter richten op de verdediging we hebben hem nu niet nodig.

25 juli 2012 om 09:38

Vind het eigenlijk ook dikke onzin dat hij persé naar PSV of Ajax wilt. Volgens mij is ie bij AZ gegarandeerd van een basisplaats, speelde AZ stukken beter voetbal dan zowel Ajax als PSV en kwamen ze het verst in Europa van alle Nederlandse clubs. Uitstekende wedstrijden tegen de kampioen van België, uit én thuis gewonnen. Het taaie Udinese met tien man uitgeschakeld en thuis van Valencia gewonnen. Uit bleken ze inderdaad een maatje te groot, maar dat is geen schande voor Az.

Natuurlijk zijn Ajax en PSV qua druk en historie veel grotere clubs dan AZ. Toch speelde AZ afgelopen jaar beter voetbal en maakten ze heel veel indruk in Europa. Zou het jammer vinden als hij persé een transfer gaat forceren, ik denk dat hij bij AZ heel goed op zijn plek zit.

25 juli 2012 om 09:39

Die Lens wil alleen zelf zijn zakken vullen zo staat hij bekend als Makelaar !!!!

25 juli 2012 om 09:40

waarom doen al die voetballertjes nou zo stoer? hij heeft met ze verstand een contract getekend, daar hoort hij zich aan te houden. En hij mag AZ wel meer dankbaar zijn i.p.v zo te gaan doen. hier een goed stukje erover: http://azfanpage.nl/mo11/actie-tegeltjespetitie-vo...

25 juli 2012 om 09:41

Laat hem maar lekker naar PSV gaan, laat die club maar kapot gaan want als PSV zo door blijft gaan, gaat het op termijn toch echt een keer fout daar. Een gevalletje Feyenoord en Feyenoord heeft dan nog een goede jeugd, dat kan je niet altijd van PSV zeggen.

25 juli 2012 om 15:22

heb je wel de laatste oefenpartijen gezien van psv dan?
zit genoeg jeugd in dacht 3 spelers van de jeugd dus ik vind dat we lgoede inbreng ja en ik vond dat ze het helemaal niet slecht deden.
daarbij is Maher 10 keer beter dan De Jong of janssen ik durf te zeggen een groter talent dan Eriksen want va nhe mheb ik nog helemaal niks gezien waarvan ik zou zeggen dat t echt een grote speler zou worden.

25 juli 2012 om 15:42

Janssen en De Jong zijn totaal andere spelers dan Maher. Eriksen en Maher kan je beter met elkaar vergelijken. Eriksen heeft 15 assists in 33 wedstrijden, goed voor een nr. 2 en Maher zit nog geen eens in de top 10. Eriksen 7 doelpunten, Maher 5 doelpunten. Hij zorgt dus toch voor 22 goals, wat best veel is maar er inderdaad nog meer moeten zijn. Nee, ik vind Eriksen beter dan Maher.

Jij zegt dat er in een oefenwedstrijd 3 jeugdspelers van PSV meededen, vergeleken met de Ajax en Feyenoord jeugd, zijn zij gewoon minder goed. Feyenoord en Ajax zijn de hofleveranciers van de jeugd van Nederland. Zonder de goede jeugd van Feyenoord (zie bv. Clasie) en creatief huren (guidetti) hadden ze het nooit zo ver geschopt.

25 juli 2012 om 15:52

je kunt wel talenten hebben , maar betekent niet dat deze ooit de top gaan halen of uberhaubt in je basis spelen , kijk naar Ebicilio .
ik zie genoeg speles in de jeugd die de top nooit zullen halen maar bij psv zie ik wel dat bijvoorbeeld depay en ritzemaier veel talent hebben , ook Locadia is een groot talent en heet het wel in zich. bij sommige spelers merk ik dat meteen.
Over eriksen hij is 20 maher net 19 en daarbij is Eriksen veel te overhyped heb hem nooit zien uitblinken in een wedstrijd waar t echt toe doet. naar wat idereen me zei be nik m eens gaan volgen maar hij is niet de Barca speler .
als ik naar Sneijder keek die op zijn 19de al debuteerde en ajax op sleeptouw nam zie ik hem toch wel echt een stuk minder.

25 juli 2012 om 09:41

kon zich nog niet eens een jaar lang staande houden bij az, waarom zou ajax die minstens zo grote talenten hebben of psv die ook al 2 spelers met behoorlijke ervaring, maher kopen. Dit is dom van maher. Hij moet zich gewoon nog een jaar bewijzen en dan volgend jaar laten transferen. Heeft hij meer ervaring en is contract weer jaar verder afgelopen.

25 juli 2012 om 09:41

dit is wel heel bijzonder dat een zakenwaarnemer geen top salaris verdiend bij Az.....het is een schande.br on topic: Ajax heeft geen behoefte aan een middenvelder als Maher. Die hebben meer behoefte aan een speler die de boel op sleeptouw kan nemen , die alles op scherp zet.

25 juli 2012 om 09:41

Het grootste probleem met Mahler is in mijn ogen zijn schot.
De bal gaat nooit hoger dan een meter en is meestal te zacht geschoten. In mijn ogen een goede speler maar moet nog veel leren, met name op fysiek gebied.

Als je dat dan vergelijkt met een Fischer of een wijnaldum zijn die al veel verder in hun ontwikkeling.

25 juli 2012 om 09:44

temeer omdat Lens bij AZ geen topsalaris ontvangt

ik wist niet dat Lens ook een contract bij AZ had............

Ben benieuwd hoe deze soap gaat eindigen. Misschien dat PSV alleen zo gek is om een enorm bedrag neer te tellen voor Maher, De rekenmachine wordt in ieder geval in Amsterdam er niet voor uit de bureaulade gehaald

25 juli 2012 om 09:45

Als Maher naar Ajax zou willen, zou bij Ajax toch eerst Eriksen verkocht moeten worden. Maar heb net gelezen dat er een gerucht gaat dat Psg ook al met Ajax gesproken heeft over Eriksen. Minimaal 25 miljoen vragen. En bij psv moet er ook eerst wat verkocht worden voordat ze Maher over kunnen nemen, voor minder dan 12 miljoen gaat hij niet weg bij Az. Dus Maher zou wel wat willen, maar er is op dit moment geen ruimte bij Psv en Ajax.

25 juli 2012 om 09:45

Wellicht dat Feyenoord hem wilt huren. PSV en Ajax zit nu niet te wachten op hem.

25 juli 2012 om 09:47

1. Psv hebt geen plaats op de middenveld of aanval
2. Psv gaat echt niet zoveel geven aan 1 speler
3. Psv kan hem echt niet betalen
4. Ajax hebt geen plaats in de middenveld
5. Ajax wilt niet zoveel betalen

en wat hebt die jongen gedaan eigenlijk dat hij 10 mill waard is!

25 juli 2012 om 09:48

Natuurlijk mag Maher zijn ambities uitspreken. Het gaat alleen om de manier waarop. Overigens gaf Toon Gerbrands gisteren bij Tour du Jour nog aan dat er helemaal geen concrete interesse is. Maher en Lens moeten dus gewoon eens hun mond houden en gaan voetballen.

25 juli 2012 om 09:48

Het motief achter deze transfer is dat geldwolf Sigi Lens wat meer wil gaan verdienen. Dat Maher beter bij AZ kan blijven voor zijn ontwikkeling, kan hem gestolen worden.

25 juli 2012 om 09:49

Figuren als Lens en Raiola zijn een plaag voor het voetbal, die gasten denken alleen maar aan hun eigen portemonnee. Met dit soort domme uitspraken in de media schaden ze alleen het imago van hun klanten. Maher moet niet piepen, hij heeft zelf dat contract getekend in het bijzijn van nota bene Lens. Destijds (2011) was het blijkbaar een prima aanbieding. Een weekje stage met Oranje tussen de overbetaalde Twitteraars heeft die jongen volledig verpest. AZ moet gewoon vasthouden aan 12 miljoen en zich nergens iets van aantrekken. Dat gezeik steeds. Als er 1 club is die haar spelers het beste gunt en nooit de hoofdprijs krijgt is het AZ wel, die snotneus moet zich na een slechte tweede seizoenshelft gedeisd houden.

25 juli 2012 om 09:51

Ik word zo moe van die mannetje die net na 1 seizoen al zoveel te eisen hebben. Ga lekker voetballen knul, zet nog een goed seizoen neer en kijk dan verder om je heen.

Overigens, Psv? Waar halen die het geld vandaan? Tevens, ik zou ze in Eindhoven graag adviseren eerst eens wat aan die verdediging te doen.

25 juli 2012 om 09:51

Toch een van de vedettes op de Nederlandse velden, logisch dat hij graag een volgende stap wil maken. En dat ondergewaardeerde contract is hem natuurlijk ook opgedrongen, heeft ie zeker niet zelf getekend.

Als een speler toch zo'n houding aanneemt na zijn huidige werkgever, waar hij pas een jaar goed presteert, dan wil je die toch ook als nieuwe werkerger niet hebben. Voordat je het weet krijgt ie het weer in zijn bol en wil die weer weg. Die jongen heeft goed na al die volgevreten, arrogante, naast hun schoenen lopende spelers van oranje gekeken vorige maand. Bah.... ik heb er niks mee.

25 juli 2012 om 09:52

Bij Ajax is hij alleen een optie wanneer Erikssen vertrekt voor veel geld... Daarnaast hebben we volgens mij genoeg van dit soort spelers. Fischer is nog een veel groter talent dan Maher, dus laat die maar doorbreken... En bij Psv? Hebben die geld dan? Wie moet er dan van het middenveld weg? Toivonen, Wijnaldum, Strootman? Van Bommel ?

25 juli 2012 om 09:52

Wel vreemd dat een speler naar een club wil (ajax) die helemaal geen interesse heeft getoond. Nu Ajax zo duidelijk aan heeft gegeven geen hoge transfersommen te willen betalen kunnen ze natuurlijk niet nu ineens Maher gaan halen. PSV zou misschien wel willen, maar die hebben hem op die positie's niet echt nodig en dan wordt de transfersom ook een probleem. Waarschijnlijk is deze jongen gekgemaakt door zijn zaakwaarnemer die hem heeft voorgespiegeld dat hij bij Ajax en PSV veel kan verdienen, en bijvoorbeeld bij Feyenoord niet (en dan met een verhaaltje over 'een club in opbouw' komt) en komt daar zijn voorkeur vandaan.

25 juli 2012 om 09:52

dubbel

25 juli 2012 om 09:53

Sinds wanneer bepaalt een zaakwaarnemer de hoogte van de transfersom? Als zijn marktwaarde dusdanig hoog is dat zijn reëele vraagprijs enkel door een buitenlandse club kan worden betaald dan zal hij zich daarbij moeten neerleggen. AZ hoeft toch niet minder te vragen omdat enkel een binnenlandse club zich meldt? Als jij een auto te koop hebt staan, vraag je toch ook geen 2000 euro minder aan je buurman of ga je die auto hem verkopen onder zijn waarde?

25 juli 2012 om 09:54

Naar Twente zal die ook niet gaan voor dat geld. Hij heeft dus ook een voorkeur. Toch denk ik dat hij juist bij Twente de meeste kans maakt.
Op rechtshalf heb je namelijk alleen Brama en Janssen. Die speelt hij er zo uit. Bij Ajax en PSV komt die spelers tegen van vergelijkbare kwaliteit.

25 juli 2012 om 10:10

Twente is geen verbetering t.o.v AZ hoor. Beide gelijkwaardig. Dus een stap opzij is niet de bedoeling lijkt mij.

26 juli 2012 om 11:12

Nee dat is Ajax natuurlijk ook niet meer. Maar ook bij Twente verdien je stukken beter dan bij Az,dubbele begroting bijna..dubbel aantal toeschouwers..en meer kans op prijzen. AZ wordt alleen maar uitgehold en doet alleen voor spek en bonen mee om de titel.

25 juli 2012 om 09:55

Het lijkt me duidelijk dat Lens bij AZ geen topsalaris ontvangt... wtf

ont: (nog) geen plek bij Ajax hoeft niet te betekenen dat ze hem niet hoeven te halen... Je weet nooit wat er kan gebeuren, blessures en die geintjes in de winsterstop.. Als dit Maher (die overigens geen topsalaris ontvangt) duidelijk uit word gelegd en hij heeft er vrede mee zeg ik doen! 2 a 3 mln max btw..

25 juli 2012 om 11:11

Ik neem aan dat je 5 termijn van 2 a 3 miljoen bedoelt?

25 juli 2012 om 10:00

er is niks mis het uitspreken van ambitie's alleen als het door Sigi Lens gebeurd krijg ik er een raar gevoel bij.
Lens wil natuurlijk verdienen en gaat nu ageren tegenover AZ om Maher weg te krijgen daar.
Maher wordt in een positie gemanouvreerd door Lens waarin een conflict aanstaande lijkt en daar wordt een speler doorgaans niet beter van.

25 juli 2012 om 10:00

Off: Had dus toch gelijk over dat Nederlands Elftal

On: Sigi Lens kunnen we zo te zien beter maar negeren. Natuurlijk is Maher nog geen volwaardig international, maar dat is niet zo gek als je 18 jaar bent. Maher heeft een veel hoger potentie dan de Zeeuw en Mounier die hadden. Volgens zijn logica zou Krohn Dehli dus ook meer waard moeten zijn dan Eriksen, omdat Eriksen nog maar net komt kijken bij Denenmarken en Krohn Dehli al een A-international is. Maher mag wat mij betreft best oprotten naar een andere club, maar wel voor het juiste bedrag. Wil die club niet dat bedrag betalen, dan zou ik als Maher toch goed gaan nadenken of die club hem wel zo graag wilt hebben.

25 juli 2012 om 10:01

De Boer heef them denk ik niet nodig, want hij heeft Fischer en persoonlijk vind ik hem veel completer.

Dus mocht Toiv. vertrekken dan zou het een optie zijn voor psv.

25 juli 2012 om 10:08

Wat moet ik toch kotsen van dit ventje. Respectloos om direct na je debuutjaar alweer te willen roepen dat je weg wil. Een beter salaris moet je verdienen en daar zou hij inderdaad nu wel voor in aanmerking komen. Maar verwacht dat Steward en consorten daar ook wel voor open staan wanneer hij zijn contract open breekt. Vergeet niet wat voor opleidingskosten de club maakt en dat ze nu niet echt uit een sterke financiele periode komen. Vergeet niet dat El Ham en Demy de Jew verkocht zijn tijdens de periode dat ze moesten verkopen dus automatisch een lagere transfersom.

Verbeek mag hem van mij flink op ze flikker geven en desnoods gaat hij maar lekker de eerste maand op de bank zitten. Of de hoofdprijs zal betaald worden, maar dat verwacht ik niet.

25 juli 2012 om 10:11

Wat probeert hij nou te bereiken? Denkt ie echt dat Ajax of PSV hem nu willen omdat ie van alles de media in slingert? Als Ajax of PSV hem willen dan melden ze zich vanzelf wel. Door deze praatjes jaagt hij alleen maar de AZ supporters tegen zich in het harnas.
Kan me best voorstellen dat hij niet helemaal tevreden is met z'n salaris, maar dat knulletje is pas 19.(!) Op zo'n leeftijd moet je gewoon je mond houden en voetballen en blij zijn dat je bij het eerste zit.

25 juli 2012 om 10:13

Oh en terwijl hij zich als een kind gedraagt, knalt ie op Twitter nonstop halve wijsheden (al dan niet gejat van tuig als Holleeder). Alsof meneer precies weet hoe de wereld in elkaar steekt. Bah.

25 juli 2012 om 10:13

Dit is allemaal heel erg dom van Maher en zijn zaakwaarnemer. Ajax heeft al aangegeven geen hoge transferbedragen meer te willen betalen. Hij komt trouwens alleen bij Ajax in beeld als Eriksen zou gaan vertrekken. En ook al zal Maher echt wel een hele hele goede voetballer gaat worden zal Ajax dan nog zal Ajax geen 10 miljoen euro voor hem gaan betalen. Bij PSV zal hij ook geen optie zijn. Met de aankoop van Narsingh heeft PSV eingelijk al miljoenen uitgegeven waarmee ze er vanuit gaan dat ze Toivonen zullen gaan verkopen. Dus zullen ze nooit het hele bedrag van een mogelijke verkoop van Toivonen kunnen gaan besteden. Dus ook PSV zal af gaan haken. Wat hou je over? Een verkoop naar het buitenland, want als Maher nu 1 of 2 wedstrijden slecht gaat spelen zal hij uitgekotst gaan worden door het publiek in Alkmaar. Als ze nu al niet de buik vol hebben van Maher na zijn uitspraken.

En over dat salaris, dat is natuurlijk logisch. Hij heeft een vernieuwd contract getekend, maar is na die ondertekening pas echt doorgebroken. Moet AZ dan nu gelijk na een paar goede wedstrijden het contract gaan openbreken en opwaarderen?? Zal meneer na een mogelijke vormdip ook zelf aan gaan geven dat nu het salaris wel wat minder en omlaag zal mogen. Ik denk het niet. Laat Maher komend seizoen nu maar eens gaan bewijzen echt uit te groeien naar de topper van de eredivisie, dan zal zijn stap omhoog vanzelf wel gaan komen. Ook qua salaris.

25 juli 2012 om 10:16

Ik vond hem vorig jaar leuk tot heel goed voetballen.. Maar wat een mentaliteit joh... vroeger ging het om het spel voetbal tegenwoordig meer om de randvoorwaardens..

25 juli 2012 om 10:20

bij ajax heb je op zijn plek al schöne eriksen en jansen, psv heeft ook wijnaldum en toivonen. Dus denk dat geen van beide goede optie zou zijn tenzij toivonen vertrekt of als spits gaat spelen

25 juli 2012 om 10:31

Mocht Eriksen nog vertrekken deze transferperiode, dan zeg ik 'ja' haal Maher dan maar...maar nu Eriksen er nog is zeg ik eerder 'nee'. Kost veel geld zoals hier al wordt gezegd, en door het nieuwe beleid zal Ajax dat nooit voor een speler meer betalen. Verder is het al aardig vol op het middenveld bij Ajax, en bij PSV ook als ik het zo bekijk. Conclusie: 'blijf bij AZ en als je nog zo'n goed seizoen speelt dan is het op je 20e een mooie stap om naar een andere club te vertrekken.' Misschien als Maher minder kost, en Eriksen misschien volgend jaar vertrekt...dat Maher dan kan komen. Maar dat is alle speculatief.

25 juli 2012 om 10:35

Ten eerste: “het enige wat Adam heeft gedaan, is het uitspreken van zijn ambitie.", maar Maher wilt toch per se weg? Dat is wel wat anders.

Maar ach, er moeten grote dingen gebeuren op de transfermarkt wil Maher een transfer maken. De nieuwe lijn die PSV in heeft gezet betekent dat Toivonen én Wijnaldum verkocht moeten worden voor je een investering als Maher kan doen (financieel én qua selectie). Bij Ajax zal hij waarschijnlijk wel in beeld zijn als Eriksen vertrekt, maar dat zal ook wel niet deze zomer gebeuren aangezien hij niet zijn beste tijden kent.

25 juli 2012 om 10:39

Bij PSV en Ajax hebben ze hem momenteel niet nodig, beide clubs hebben meer dan genoeg middenvelders. Dan gaan ze geen 5 miljoen + uitgeven voor een middenvelder, hoe goed hij ook gepresteerd heeft vorig jaar. Dus misschien is dit niet zo slim, tenzij Ajax of PSV een aanvallende middenvelder verkoopt uiteraard.

25 juli 2012 om 10:53

Waar doen Lens en Maher zo moeilijk over? Recentelijk heeft hij zijn contract verlengd en ging hij akkoord met zijn salaris. Dan moet je nu niet gaan klagen. Een transfersom staat los van het salaris. Maher en Lens willen verdienen aan een transfer. AZ natuurlijk ook. AZ heeft de Maher's van deze wereld opgeleid en wil niet van hem af, dus zal er geld geschoven moeten worden. Maher is pas 18 jaar dus de club die hem nu overneemt kan over een paar jaar cashen. AZ wil dat nu al doen. Niets mis mee zou ik zeggen.
Als Adampje nu weg wil dan moet de club die hem wil hebben centjes meenemen. 8 miljoen vind ik een mooi bedrag. Als niemand dat wil betalen dan moet hij in Alkmaar aan de bak, anders is dat werk weigering. Een alternatief is Jong AZ om even tot bedaren te komen.

25 juli 2012 om 11:26

Ik vrees weer voor een De Zeeuw-scenario. Net zo lang vervelend en ongemotiveerd gaan doen totdat AZ kapitaalvernietiging vreest en eieren voor haar geld kiest met een te lage transfersom. En daar heb je dan jaren opleiding en tijd ingestoken. Jochies als Maher zouden eerst eens een paar jaar in het bedrijfsleven moeten ondervinden hoe de echte wereld eruit ziet. Domme uitspraken doen in de media onder invloed van een louche zaakwaarnemer met een IQ van 80 is tegenwoordig de mode.

25 juli 2012 om 11:47

Het is heel jammer voor AZ en voor Maher. Ik ga ervanuit dat de uitspraken in de media kloppen. Ik denk dat hij vreselijk uitgefloten gaat worden bij de eerstvolgende wedstrijden van AZ. Om te beginnen vanavond in Hoorn. Volgens mij gaan mensen iets tegen hem roepen. Feit is ook dat teamgenoten hier moeite mee gaan hebben. Ik zou niet graag met zo'n speler spelen in mijn team. Ik zou geen stap meer voor hem zetten, en op de training zou hij het heel slecht hebben. Het leek me zo'n onschuldige jongen. Hij is nog maar 18 jaar en nu al de club die je een kans heeft gegeven zo "te kijk" zetten. Ik wens de club die hem overneemt heel veel wijsheid toe. Maher zit in de categorie El Hamdaoui, Affelay, Labyad, en die Braziliaan die bij Nac, Feijenoord en Ajax heeft gespeeld. Moelijke mannetjes, bah!

25 juli 2012 om 10:56

Hele talentvolle speler, maar ik hoop niet dat Ajax hem gaat voor halen voor 10 miljoen of meer.
Met Davy Klaassen hebben we al onze eigen talentvolle nummer 10 aan boord. Klaassen wordt een grote !!
En we hebben Eriksen al met daarachter Klaassen, De Jong, Serrero en Schöne.

Dus zal het PSV City wel worden. Geld is daar geen probleem, totdat die luchtbel barst daar ...

25 juli 2012 om 11:03

Ik krijg het idee dat zowel Ajax als PSV niet op hem zitten te wachten. Het zijn Maher en Lens die een transfer willen. Dat wordt dus een buitenlandse club. Ik denk niet dat AZ genoeg salaris kan bieden om zijn contract open te breken.

25 juli 2012 om 11:08

haha op eredivisie live staat een filmpje janssen: we hebben versterking nodig
als maher komt licht hij er miss zelf wel uit

25 juli 2012 om 11:08

Ik zou Maher heel graag bij Ajax willen zien tegen 1 redelijke prijs, Maar aangezien we van Koers zijn veranderd kwa inkopen zal ie wel naar Psv gaan.

Maar Maher speelt volgensmij meer op de Positie van Anita de Laatste Tijd. Als je Anita weet te verkopen voor een Miljoentje of 10 en Janssen weet te verkopen voor 2 mill, Dan kan je Maher wel Terughalen. Siem-eriksen-maher.

Achterin Moisander halen voor de ervaring of eventueel Mathijssen (al zal die zijn salaris bij malaga nog niet beu zijn)
en dan zijn we klaar voor komend seizoen.

Cillessen 1
Van Rhijn 2
Alderweireld
Moisander
Boil/Dijks
De Jong (C)
Maher
Eriksen
Sana?
Sightorsson
Boeriggter
25 juli 2012 om 11:19

Maher zie ik liever niet bij Ajax, Anita moet daarzo lekker staan deed het echt goed op die positie, Maher wilt al weg als een grotere club zich meld. Daar heb je vrijwel weinig aan zo speler.

25 juli 2012 om 11:45

Ik heb het toch ook over als Anita eventueel verkocht wordt? Dan Is Maher een ideale opvolger.

25 juli 2012 om 11:41

Maher is een aardige voetballer hoor, maar hoop niet dat Ajax hem haalt. Als een tegenstander AZ onder druk zette, vond ik hem echt niet zo bijzonder. Tuurlijk heeft die techniek en overzicht, maar bij Ajax komt wel meer kijken dan bij AZ. Als ze bij AZ een mannetje een keer lopen, kan je nog zeggen: Kan gebeuren, daarin moet die nog groeien, maar talent heeft die. Als die dat bij Ajax doet, krijg je gelijk van iederen kritiek van: Hebben we hem niet te vroeg opgehemeld. Laat hem eerst bij AZ een beter en constant seizoen draaien. Daarna kan die waarschijnlijk naar een (sub)top club in buitenland, want dan is zijn waarde te hoog gegrepen voor Ajax en Psv. Ajax zou hem eventueel wel kunnen kopen als Eriksen alsnog weg gaat. We zullen zien...

Daarnaast: Wat is er mis met nog een seizoen bij AZ onder Gert-jan Verbeek? AZ en hij heeft hem een kans gegeven. Zou leuk voor AZ zijn als die dan nog wat terug doet.

En over de mensen die vinden dat Maher beter vinden dan Eriksen? Tsja... Ik snap niet dat mensen dat zo snel al kunnen denken. Het is niet ondenkbaar dat Maher ooit beter gaat worden dan Eriksen, maar hij kan op dit moment toch echt niet tegen Eriksen op. Zelfs een Eriksen die niet in vorm is, zorgt nog steeds voor assists. Dat zijn kwaliteiten die hij heeft doorontwikkeld, want jaar geleden gaf hij de beslissende voorzet niet, als hij niet in vorm is. Daarom hoop ik voor AZ dat Maher nog daar blijft.

25 juli 2012 om 11:51

50 miljoen moet AZ gewoon vragen. Met andere woorden: lekker zijn contract laten uitdienen of cashen ( met iets minder natuurlijk; ) Onbegrijpelijk hoe voetballers zich tegenwoordig opstellen. Hij heeft net een jaartje leuk gevoetbald en meneer ( tje ) denk dat hij alweer hoger op moet. Ben eens blij met wat je hebt.
Ik vind hem nu al een misselijk makend mannetje

25 juli 2012 om 12:48

Straks heb je een voetballer die niet meer gemotiveerd is om voor je club te spelen, wat heb je dan? Geen transferinkomsten en geen bepalende speler meer.
Het is natuurlijk niet leuk om op die manier weg te gaan bij een club, maar soms gaat het nu eenmaal zo.
Ik zie Maher heel graag bij Psv, maar op deze manier is het natuurlijk nooit leuk om een speler binnen te krijgen en in het geval van AZ weg te doen.

25 juli 2012 om 15:01

Uiteraard moet AZ op de centen letten, maar AZ kan nu een daad stellen door zich hier tegen te verzetten en de speler + makelaar even een halt toe te roepen. Maher brengt en club en het groepsproces in gevaar. Maher zal dit geintje bij de volgende club ook uithalen. AZ moet hem aan zijn contract houden of hij moet een club vinden die minimaal 8 miljoen wil betalen. Hij kan dan twee dingen doen: 1. Je best doen en over 2 jaar weggaan, of 2. Een paar miljoen zelf voorschieten om weg te kunnen gaan. Gaat Maher moeilijk doen dan gaat hij naar Jong AZ en zal zijn marktwaarde aanzienlijk zakken, en geen club wil hem meer hebben.

25 juli 2012 om 15:47

Daar maak je wel 2 fouten. Zover ik weet / in de media is gezegd heeft Maher een contract die hetzelfde is als spelers die in de A jeugdselectie spelen en dus geen miljoenen opstrijkt. Hij schijnt zelfs relatief weinig te verdienen vergeleken met de andere spelers.
Daarbij zal zijn marktwaarde zakken, maar dat is geen probleem voor hem. Trainers en scouts hebben gezien wat voor talent hij heeft. MEH is eenzelfde gevalletje, die was ook lastig met zijn contract en kon niet overweg met de boer en nu heeft hij toch zijn gewenste transfer. Ajax heeft hem 1 a 2 miljoen per jaar moeten betalen en hebben er niets aan gehad. Nu gaat hij in Italie voetballen en heeft hij alsnog zijn zin en niet Ajax.

25 juli 2012 om 14:54

Je had het niet beter kunnen omschrijven. Vanavond speelt AZ in Hoorn. Ik denk dat Maher het eea te horen krijgen, mocht hij uberhaupt nog spelen in het eerste van AZ.

25 juli 2012 om 11:59

dat zo'n Maher niet eerst alle verhalen omtrent Lens of een Raiola leest. die hebben niks goeds met hem voor.

25 juli 2012 om 12:07

Niks op Maher's kwaliteiten aan te merken hoor, hele goede voetballer en heeft een uitstekend seizoen gehad vorig jaar.. Maar heeft Ajax of PSV hem wel nodig? Ajax in ieder geval niet, met Janssen en Eriksen hebben we onze aanvallende middenvelders al en we hebben Serero, Fischer, de Jong op die positie.. Ajax mag al blij zijn dat er weer wat ruimte is nu Lodeiro en Aissatti weg zijn op die positie want het werd er wel heel erg benauwd en die twee waren al goede voetballers..

25 juli 2012 om 12:20

Adam Maher moet gewoon bij AZ blijven, want Ajax en PSV hebben hem op dit moment toch niet nodig,

Ajax heeft genoeg spelers die op de positie van Maher kunnen spelen en hun middenveld is sowieso vol. Dit zijn de middenvelders van Ajax op dit moment: Viktor Fischer, Roly Bonevacia, Mats Rits, Thulani Serero, Lasse Schøne, Davy Klaassen, Theo Janssen, Siem De Jong, Christian Eriksen, Eyong Enoh en Vurnon Anita.

Als je zo kijkt, dan is het middenveld overval en daardoor is er sowieso geen plek voor Maher, zeker omdat veel spelers op de tien positie spelen en daar speelt Maher graag.

Bij PSV is Maher ook niet nodig, want met Ola Toivonen en Georginio Wijnaldum heeft hij dan concurrentie van zeker niet de minste spelers en ik zie hem Toivonen of Wijnaldum niet zo gauw eruit spelen.

25 juli 2012 om 12:44

Er is wel een kans dat Toivonen weggaat dit seizoen. Dan heb je Wijnaldum nog over voor de 10 positie. Als je Maher gaat halen is dat kapitaalvernietiging van Wijnaldum. PSV heeft Hendrikson hoger op hun lijstje staan dan Maher, puur omdat Maher veel te veel geld kost om er later nog wat aan te kunnen verdienen.

25 juli 2012 om 13:18

Maher kan zeggen wat hij wil.... maar ik denk toch dat hij pech heeft.
Ajax heeft genoeg aanvallende middevelders.. dus ajax kan hij vergeten.

psv heeft met wijnaldum,toivonen al 2 nrs 10, en nog wat spelers die ook daar uit de voeten kunnen.
mocht toivonen verkocht worden.. denk ik eerlijk gezegd dat er voor hem geen vervanger gehaald word.

25 juli 2012 om 13:21

Wat wel lullig is (en opmerkelijk) dat hij volgens de az site op zijn 17e een vierjarig contract heeft getekend. Dat mag dus niet, niet zoiets als kerel bij PSV (ben even z'n naam vergeten; )

25 juli 2012 om 13:28

Ik snap aan de ene kant Maher wel. AZ is geen nederlandse topclub, waar je je als jonge speler toch net wat beter kan ontwikkelen, ik wil AZ niks tekort doen want verder is het een prima club die zomaar ineens kampioen kan worden en het in europa jaarlijks erg goed doet. Het heeft zeker niet de druk die ajax heeft maar ook een psv en twente/feyenoord (die laatste twee moeten daar nog wel wat meer naar toe groeien), het staat toch weer anders op je CV. Je speelt voor 50.000 of 30.000 supporters die veelal niet zo goed tegen hun verlies kunnen.

Aan de andere kant snap ik AZ ook, het is een talentvolle speler met een langlopend contract. En daar kun je best wat voor vragen, echter 15 miljoen is onrealistisch, 10 miljoen hooguit en dat heeft niks met kwaliteit te maken maar met het feit dat hij bij AZ en niet bij een gevestigde ned. topclub speelt. Je kunt hem aan zijn contract houden, maar dat schrikt andere talenten af om sowieso een langlopend contract te tekenen en dat is slecht voor de onderhandelingspositie en uiteraard het moraal van maher.

Buiten dit om zie ik het niet gebeuren, maher naar psv misschien, maar dan moet toivonen wel echt weg en dan nog is het maar de vraag of dat betaalbaar is. Ajax alleen als eriksen vertrekt en dat zie ik al helemaal niet gebeuren.

25 juli 2012 om 14:41

Los van het feit dat die zaakwaarnemers alleen maar uit zijn op zoveel mogelijk commissie is het niet geheel onlogisch dat je je als voetballer wilt ontwikkelen bij de beste clubs. En je kan niet ontkennen dat het voor Maher een interessante stap zou zijn om zich bij een topclub in Nederland verder op te werken. Het zou erger zijn als hij nu al over Manchester City, Chelsea of Real zou spreken, maar zoveel zelfkennis heeft hij blijkbaar wel.

Dan is het ook wel dubbel van AZ om hem enerzijds hoog te waarderen door een enorme transfersom op zijn hoofd te plakken, maar hem anderzijds in zijn contract maar heel gemiddeld te waarderen. Het is het een of het ander lijkt me: of je bent veel waard voor een club, of niet zoveel.

25 juli 2012 om 15:06

Maher heeft wel hele hog plannen heeft pas een leuk seizoen gespeelt en wilt nu al weg lijkt een beetke O.john en Labyad. Hij moet gewoon nog een paar seizoenen blijven bij AZ. En in mijn ogen hebben beide teams hem niet nodig Ajax heeft Eriksen, Janssen, Serero, De jong, Enoh, Anita en Rits. En PSV heeft met Wijnaldum Toivonen Van Bommel Hutschison en Labyad(weet niet of hij al naar Sporting is gegaan) nog genoeg middenvelders.

25 juli 2012 om 15:28

El Hamdaoui en consorten werden volgens mij verkocht juist omdat AZ in de schulden zat en zei teveel verdiende. AZ is nu uit de schulden dus hoeft volgens mij ook niet meer te verkopen. Ik begin die hoogmoedwaanzin van dit jochie ook beetje vervelend te vinden, hij is pas 19 en heeft het één seizoen leuk gedaan. Bij Ajax krijgt hij sowieso geen basisplaats. Bij PSV betwijfel ik het ook. Ik hoef dit ventje in elk geval echt niet bij Ajax te zien. Wat nou als deze rotte appel een wedstrijd in de CL leuk speelt? Dan gaat hij natuurlijk weer bij Ajax zeuren over dat hij een stap hogerop wil en dat het niet veel mag kosten. Deze houding zegt heel veel over Maher en zaakwaarnemer. Dit gedrag moet een reden voor veel clubs zijn deze jongen niet binnen te halen.

25 juli 2012 om 16:48

De volgende Marokkaan die naast zijn schoenen gaat lopen, het zal wel een cultuur dilemma zijn.

25 juli 2012 om 18:24

Van mij mag deze jongen zeker naar Ajax komen! Voor Eriksen is veel interesse in die zijn we volgend jaar toch sowieso kwijt.. Nu maar voor een mooi bedrag proberen te verkopen en van dat geld Maher halen!

26 juli 2012 om 00:17

Begrijp me goed, Ik ben Ajacied maar ik vind dat een club mag vragen wat het wil en dat de speler en de zaakwaarnemer daar niets over heeft te zeggen. Een andere club koopt een contract af dat een speler heeft met de club. Zij kopen dit af van de club en dus kan die vragen wat het wil....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

AZ

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
10.AZ392
11.PEC Zwolle39-13
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Roy BeerensAanvaller345
Jozy AltidoreAanvaller3323
Dirk MarcellisVerdediger310
Etiënne ReijnenVerdediger312
Nick ViergeverVerdediger310
Adam MaherMiddenvelder317
Voor de complete selectie: Clubpagina AZ.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina AZ.

245 fans
Middenvelder, 19 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 AZ 31 7 3 1
2011/2012 AZ 34 5 3 0
2010/2011 AZ 1 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

Pot krijgt ondanks zege Jong Oranje stof tot nadenken

Jong Oranje wint de laatste oefenwedstrijd voor het EK met 3-1 van Australië onder 20, maar stelt na rust (met acht verse krachten binnen de lijnen) erg teleur. Cor Pot kan onmogelijk tevreden zijn. Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
Wayne Rooney kan in Parijs een duizelingwekkend bedrag gaan verdienen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.25 seconden.