Voetbalzone

FC Twente kan beoogde nieuwe back Verhaegh definitief vergeten

Maandag, 23 juli 2012 om 21:25

Paul Verhaegh gaat vrijwel zeker niet bij FC Twente aan de slag. De laatste anderhalve maand kwamen berichten naar buiten dat de Tukkers in hem hun nieuwe back zagen, voor het geval Roberto Rosales zou vertrekken. Verhaegh zelf bleef echter zwijgen, ook toen Voetbal International berichtte dat er reeds een principeakkoord lag. Nu meldt Verhaeghs club FC Augsburg dat de verdediger aanvoerder is in het nieuwe seizoen.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

23 juli 2012 om 21:31

Helaas voor Twente was wel een goede rechtsback voor ze geweest en brengt minder risico met zich mee dan Rosales die soms te aanvallend speelt.

23 juli 2012 om 21:51

Dat vraag ik me af.

Hij werd als niet goed genoeg beoordeeld dat hij in de Eredivisie speelde, vandaar dat hij getransfereerd is naar Augsburg en niet Psv, Ajax of een van de subtoppers.

Natuurlijk brengt hij nu een stuk meer ervaring mee, maar daar staat tegenover dat hij geen restwaarde meer vertegenwoordigt. En voor de Nederlandse clubs is dat toch van wezenlijk belang vandaag de dag.

Ik denk dat Twente beter voor een jongere speler kan gaan.

23 juli 2012 om 22:37

Was een van de, misschien zelfs wel de beste spelers bij Vitesse in zijn periode. Heb toendertijd ook nooit gesnapt dat hij niet opgepikt werd door de (sub)top, al wou hij zelf volgens mij graag richting Duitsland. Zou bij Twente zeker niet misstaan op de backpositie, heel veel beter en haalbaar ga je ze niet vinden namelijk.

23 juli 2012 om 22:38

volgend jaar loopt zijn verbintenis ten einde. In mei zei hij nog dat hij het naar zijn zin had bij de Bundesligist. Aan een terugkeer naar Nederland dacht hij toen niet.

Zie ik hier een 2de Willem Janssen transfer aan komen??
Ach laat hem daar dan nog lekker een jaar blijven dan komt ie volgend seizoen gratis naar ons toe

23 juli 2012 om 21:31

Dus als je aanvoerder bent kun je geen transfer maken?

23 juli 2012 om 21:35

Als je tot aanvoerder wordt benoemd denk ik niet dat je de intentie hebt om te vertekken en ik denk ook niet dat je club je dan zo maar laat gaan.

23 juli 2012 om 21:39

Je eerste argument snap ik niet echt want aanvoerders hebben waarschijnlijk net zoveel belang bij een betere of beter betalende club als "geen" aanvoerders. Een Wisgerof van NEC als voorbeeld. Of Wielaert naar Ajax.
Dat een club er minder vrolijk mee is is te begrijpen.

23 juli 2012 om 21:46

Maar als je wil vertrekken dan is je club daar van op de hoogte lijkt me. En dan wordt je niet tot aanvoerder benoemd. Wisgerhof was al langer aanvoerder.

23 juli 2012 om 21:55

Ze kunnen hem ook aanvoerder hebben gemaakt omdat ze hem als speler willen houden en hem dat gevoel willen geven dat hij belangrijk voor ze is ;

23 juli 2012 om 22:04

Misschien wil Augsburg wel zijn waarde verhogen door hem aanvoerder te maken. Een aanvoerdersband is naar buiten ook een teken dat de speler in kwestie waardevol is voor de club. Mogelijk gebruiken de Duitsers dat. Wie weet.

24 juli 2012 om 02:22

@j040 Volgens mij was Verhaegh al langer aanvoerder, het is alleen bekend gemaakt dat zijn aanvoerderschap wordt 'verlengd'.

24 juli 2012 om 10:17

Klopt, afgelopen seizoen was hij daar ook al gewoon aanvoerder

23 juli 2012 om 21:32

Toch wel balen als Rosales zou worden verkocht. Hij heeft veel ervaring en heeft leiderschapskwaliteiten. Dat mistten we vorig seizoen ook wel, gelukkig hebben we nu meer van dat soort spelers.

23 juli 2012 om 21:34

Ik ken deze speler totaal niet, ik kan dus geen objectieve mening geven maar gebasseerd op zijn leeftijd en zijn huidige club was ik al niet gecharmeerd maar na het lezen van reacties hier en in eerdere artikelen begrijp ik dat hij een versterking zou zijn? Als in basisklant?

23 juli 2012 om 21:43

Als in beter dan Rosales en Breukers.

Ik ben ook niet heel erg onder de indruk, maar hij houdt zich redelijk staande in Duitsland.toch zit hij niet bij een topclub en speelt hij tegen degradatie. Dat is toch iets anders spelen dan dat er 40 meter achter je ligt.

23 juli 2012 om 22:14

Daarom vind ik t ook logisch dat ie nooit naar PSV/Ajax is gegaan puur omdat hij waarschijnlijk wel de verdedigende kwaliteiten heeft maar niet het inzicht en de snelheid die nodig is als je die 40 meter achter je moet verdedigen. Ik zou dit eigenlijk ook geen goede aankoop vinden ze hebben Breukers voor de toekomst en rosales als zeer aanvallende Rb. Dit kan in de toekomst zeker nog wel van pas komen vooral tegen de 'kleintjes' in de Eredivisie die met maar 1/2 aanvallend ingestelde mensen opgesteld staan.

23 juli 2012 om 22:34

@dd28

Wanneer Rosales echt zo slecht is, waarom heeft hij dan in tegenstelling tot Verhaegh de clubs voor het uitkiezen.

23 juli 2012 om 22:43

@dd28
jij bent volgens mij geen voetbal liefhebber die hier meepraat maar een meeprater met liefde voor het spelletje.
Rosales was in zijn 1ste jaar niet goed genoeg maar wat heeft deze man een progressie gemaakt en wat is hij belangerijk gebleken afgelopen seizoen, ja zelfd in de slechte tijd!!
Deze jongen was 1 van de weinigen die maar bleef sleuren!!

23 juli 2012 om 23:30

ik kan ook sleuren in een wedstrijd, dat wil niet zeggen dat ik een goede voetballer ben. Ik praat helemaal niemand na, ik vind rosales een zeer matige back. Verdedigend nog niet eens zo slecht, maar aan de bal is hij gewoon slecht.

24 juli 2012 om 01:01

Rosales slecht aan de bal? Ik kan jou nauwelijks serieus nemen.

24 juli 2012 om 10:31

Oké, slecht niet. Dramatisch wel. Zo beter? Nee, jij bent niet heelnneutraal denk ik, maar ik ken genoeg Twente-supporters diemzich doodlachen om het gestuntel van rosales. Ach ja, dan neem je me toch niet serieus maakt mij weinig uit als jullie weer zo'n seizoen hebben met die middelmatige spelers.

23 juli 2012 om 21:36

Met nog een jaar contract wel raar dat ie niet verkocht wordt, of verlengt. Misschien heeft Psv ermee te maken, dat ie daar al een mondeling akkoord mee heeft. Die zoeken ook een nederlandse rechtsback.

23 juli 2012 om 21:41

Ligt het aan mij of kan je wanneer je aanvoerder bent geworden nog steeds transfereren???

Vertonghen was in dat kleine stukje voorbereiding toch ook 'gewoon' aanvoerder Xd??

23 juli 2012 om 21:46

Huntelaar geloof ik ook toen ie vertrok bij Ajax. Correct me if i'm wrong..

23 juli 2012 om 21:53

Ja, natuurlijk kan dat.

Maar als hij tot aanvoerder is benoemd, dan zal hij wel blijven, anders zal die coach al iemand anders captain hebben gemaakt.

23 juli 2012 om 21:53

Als je aanvoerder bent heb je een belangrijke rol in het team. Dan ga je je team niet zomaar je team in de steek laten om ergens anders te gaan voetballen.

23 juli 2012 om 21:54

Is er ook bekend gemaakt wat Verheagh zelf over een en ander te vertellen heeft. Dat hij nu wederom aanvoerder is wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen transfer meer kan maken. Schilder was aanvoerder van Nac, Tadic van Fc Groningen en Bjelland van zijn ploeg in Denemarken. Dus dat zegt helemaal nog niets.

23 juli 2012 om 22:13

Schilder en Tadic waren helemaal geen aanvoerder.
Ten Rouwelaar is de aanvoerder van NAC en Andersson was de aanvoerder van FC Groningen.

23 juli 2012 om 22:35

Beiden waren vice-aanvoerder, Andersson heeft volgens mij lang niet alles gespeeld dus ik kan me voorstellen dat Tadic die band nog wel eens gedragen heeft.

23 juli 2012 om 22:04

Mag toch hopen dat dit een rookgordijntje was.

23 juli 2012 om 22:11

Wat zegt dat nou? Siem de Jong kan toch ook nog naar Manchester United o.i.d. als er interesse komt? Denk desalniettemin dat het een hele goede rechtsback was geweest als vervanger van Roberto Rosales, toch haalt FC Twente alleen maar middelmatige spelers, Schilder, Breukers, Bjelland, Bulykin, Verhoek, J. John, ben benieuwd...

23 juli 2012 om 23:29

Jij hebt blijkbaar al meer inzicht over de kwaliteiten van Bjelland dan de meeste Twente-supporters en weet nu al dat het maar een middelmatige speler is, terwijl hij door de bondscoach van Denemarken hoger werd ingeschat dan Kjaer? Vindt zelf overigens Schilder en Breukers ook gewoon prima versterkingen. Breukers kan nog ontwikkelen tot een geweldige back en heeft daar bij Twente de mogelijkheid voor. Schilder is een middenvelder die altijd wel handig is, is een allrounder en daardoor altjd handig.

Bulykin is een geweldige afmaker en samen met Verhoek een goed koppel gebleken in Den Haag. Verhoek draait tot nu toe een mindere voorbereiding, maar was in de dip-periode vorig seizoen toch wel een speler die Luuk genoeg voorzetten gaf. Joshua John speelt tot nu toe een goede tot redelijke voorbereiding en niemand weet waar zijn grens ligt.

Gyasi is een versterking waar een heleboel mensen een topper in zien, nota bene Kluivert heeft dit nog gezegd. En over de laatste twee aankopen Gutierrez en Langeveld is nog niet veel bekend. Langeveld schijnt een goede spits te zijn, maar het is maar zien wat het word daarom die uitlening aan A.g.o.v.v. En Gutierrez schijnt een van de grootste talenten te zijn van de Chileense competitie, voor wat het waard is. Hoop echt dat het een geweldige speler word.

En Tadic is natuurlijk een direct versterking, veel creativiteit en een geweldig koppel gebleken met Chadli.

23 juli 2012 om 23:46

Tonguhh
Je hebt helemaal gelijk, met deze middelmatige spelers hoor je helemaal niet thuis in de eredivisie.

Breukers en Bulykin waren transfervrij, en zeker de laatste was toch zekere niet slecht bij ADO in combinatie met Verhoek. Deze jongens kosten alleen maar salaris, toch altijd leuk voor de breedte.

Bjelland is toch een linksbenige centrale verdediger, en linkspoten zijn over het algemeen zeldzaam. Twente betaald voor die jongen een kleine 3 miljoen, dat doen ze ook niet zo maar. Dan heb je het toch over een jongen waar ze potentie in zien.

Het zelfde geld voor Schilder, Links poot, en inzetbaar als linker middenvelder of linksback, ook gewoon schaars. Hij was afgelopen seizoen toch een van de betere spelers bij Nac. Zie hem maar als een Immers, Janmaat of Vormer, gewoon jongens wie een misschien een stapje hoger aankunnen, maar het nog wel eerst moeten laten zien.

J john is een gokje van een paar ton, daar til je je geen breuk aan, Het zelfde geld voor Plet, niet alles kan een schot in de roos zijn. maar ik wil je even herrineren aan een Elia, en een Chadli, of Ldjong,, die werden ook gescout voor de breedte, en leveren of leverden vele miljoenen op bij verkoop.

Tadic, en Castagnos waar we naar lopen te hengelen zijn ook van die waardeloze voetballers, dus alleen maar middelmatige spelers is ook overdreven, vind je niet. bovendien verwacht ik ook nog het nodige van onze vriend Gutierez.

De selectie van Twente is in ieder geval breder, en er zit meer variatie in de groep. dan zijn we natuurlijk wel 2 goede spelers, (ldj en O. John) kwijt, maar tegenover staat wel een hele grote zak geld, waar je toch een paar leuke spelers kunt weer kopen.

ontopic.
Ben het overigens wel met je eens, als je aanvoerder word , wil nog niet zeggen dat je niet getransfereert kunt worden. Ik denk dat het veel meer is dat de trainer Verhaegh het liefst bij zijn de selectie houd, en hem op deze manier wil paaien. Ik vind de kop wie VZ er op na houd dan ook overdreven. het woordje definief hadden ze beter achter wege kunnen laten.

23 juli 2012 om 22:21

Alleen omdat hij aanvoerder is geworden? Er zijn vele spelers hem voor gegaan die als aanvoerder werden aangesteld en toch ergens anders gingen voetballen. En dus werd er heel simpel, iemand anders aanvoerder.

23 juli 2012 om 22:24

FC Twente gaat toch niet vertellen dat ze wederom met die zwakke backs het seizoen in willen gaan ?? Dat zou weer een onbegrijpelijke martelgang zijn. En dat gezeur van die Rosales, dat hij wel of niet weg gaat. Gewoon nu accuut Rosales op de bak, Douglas als hij niet bij bij tekent en een paar sterke jongens nieuw fris achterin.

23 juli 2012 om 22:41

Als het zo blijft zie ik Twente ook niet meedoen om te titel. Ajax en PSV hebben het er nu beter voorstaan en de selectie van Twente is nog te dun (kwalitatief gezien).

23 juli 2012 om 23:33

Keeper:
Michailov
Fernandes
Boschker
Bednarek (jeugd)

Verdediging:
Cornelisse
Breukers
Rosales
Bouma (jeugd)
Bjelland
Douglas
Röseler
Wisgerhof
Kuiper
Bengtsson

Middenveld:
Landzaat
Fer
Brama
Schilder
Gutierrez
Janssen
Promes
David (jeugd)

Aanval:
Bulykin
Plet
Tadic
Chadli
Verhoek
Gyasi
John (joshua)
Rendla
Born (jeugd)

24 juli 2012 om 02:29

Inderdaad, Kuiper is nog lang niet op niveau en Breukers maakte een slechte indruk op mij tot nu toe, een persoon als Verhaegh zou een verademing zijn, een ervaren back die niet blind naar voren loopt, is nu ook totaal onnodig als Verhoek er staat. En hij heeft ook nog eens leiderschapskwaliteiten. Dan nog een extra linksback die concurreert met Kuiper, anders hebben we weer rechtspoten op links zodra Kuiper geblesseerd raakt.

23 juli 2012 om 23:21

Gewoon Breukers op rechts.
Dat is in elk geval een vooruitgang op Rosales.

Vond hem de wedstrijden die hij speelde ook niet slecht doen.

23 juli 2012 om 23:38

Qua speelstijl kan ik Rosales eigenlijk wel een beetje vergelijken met Dani Alves.
Nouwelijks verdedigen en hele tijd mee aanvallen zou een tegenvaller zijn als die vertrekt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Augsburg

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
15.FC Augsburg33-18
Voor de complete stand: 1. Bundesliga
SpelersPositieW
Daniel BaierMiddenvelder332
Ragnar KlavanVerdediger300
Tobias WernerMiddenvelder305
Kevin VogtMiddenvelder281
Torsten OehrlAanvaller271
Matthias OstrzolekVerdediger250
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Augsburg.

2 fans
Verdediger, 29 jaar

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
Wayne Rooney kan in Parijs een duizelingwekkend bedrag gaan verdienen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1401367 seconden.