Voetbalzone

Eriksen: 'Ik hoop er op 5 augustus te staan tegen PSV'

Maandag, 23 juli 2012 om 13:35

Christian Eriksen was maandag een van de publiekstrekkers tijdens de open training van Ajax op de Toekomst. De Deense middenvelder keerde terug van vakantie. "Heel lekker om weer terug te zijn", vertelt Eriksen op de clubsite.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

23 juli 2012 om 13:45

Zal lastig worden, PSV is stuk sterker en ervarener geworden. Toch denk ik dat Ajax als collectief van iedereen kan winnen, samen voetballen in 1 systeem van jeugd tot het 1e gaat zijn vruchten komende jaren afleveren dat kan niet anders!

23 juli 2012 om 13:48

Het werpt al anderhalf seizoen zijn vruchten af.

23 juli 2012 om 14:17

Met alleen 'grote' namen kom je er niet, kijk maar naar het Nederlands elftal. Het zal wel even duren voordat PSV een goed collectief heeft, daarnaast zit Ajax gewoon nog in de winning mood die ze vorig seizoen al hadden ingezet.

23 juli 2012 om 14:26

Ik verwacht dat Ajax het als team wel weer goed gaat doen. Ik vind PSV kwalitatief op dit moment wel beter dan Ajax. PSV is er op elke linie sterker op geworden en daar beginnen ook al vaste vormen te komen. Als PSV ook een team wordt vind ik ze beter dan Ajax. Ben benieuwd met welke spelers Ajax zich nog gaat versterken.

23 juli 2012 om 14:37

Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Op de rechtsbuiten na doet de aanval van Ajax niet onder voor die van Psv. Middenveld bij PSV is met Strootman, van Bommen en Toivonen wel sterk, maar als ik daar De Jong, Eriksen, Anita of Theo Janssen tegenover zet vind ik ook daar het verschil niet bijster groot. Verdedigend is het alleen nog even afwachten hoe het vertrek van Vertonghen opgevangen gaat worden.

23 juli 2012 om 14:49

En ook de verdediging van PSV is nou ook niet denderend, dus daar zit ook niet veel verschil. Volgens mij zijn ze gewoon aardig aan elkaar gewaagd en zullen deze 2 teams ook om het kampioenschap gaan spelen, met als eventuele derde club Twente of Feijenoord afhankelijk van hoe de onbekende aankopen bij die clubs blijken te renderen.

23 juli 2012 om 15:30

boerrighter is altijd geblesseerd, suljemani is helft van de tijd fit...dus aanval van PSV is sowieso met de breedte erbij sterker, wel vind ik Ajax verdedigend stabieler...

23 juli 2012 om 15:47

Boerrigter is afgelopen seizoen veel geblesseerd geweest, maar de jaren ervoor heeft hij gewoon 30+ wedstrijden gespeeld voor zijn club. Alleen die blessure die hij nu had/heeft is met zijn rug en dat is een beetje een raar slepend iets. Hopelijk heeft hij er komend seizoen geen last meer van.

23 juli 2012 om 17:38

Als je het hele seizoen zou spelen met de basiself zijn ze aan elkaar gewaagd denk ik, maar in de breedte is Ajax toch wel duidelijk minder. Waar bijvoorbeeld bij PSV achter Narsingh Lens zit, zit bij Ajax achter Sulejmani Ebecilio of een of ander onbekend Zweeds talent. Ajax vangt op met jeugd, PSV op de meeste plaatsen met aangekochte spelers die in de meeste gevallen bij middenmoters gewoon in de basis zouden staan. Ajax pakt dat voor de toekomst beter aan, maar PSV heeft daardoor dit jaar wel meer kans op het kampioenschap.

23 juli 2012 om 18:14

Ik zie het de komende jaren rooskleurig in voor Psv, met alle aanstormende talenten, sommige talenten kunnen al in de basis van Psv.

Spelers als Depay en Locadia bijv.

Tyton met daarachter Watermanl, swinkels, bertrams.

hutchinson met daarachter brenet, manolev.

marcelo met zanka daarachter derijck, bouma, koch

willems, pieters, ritzmaier

strootman, van bommel, van ooijen

toivonen, ritzmaier, wijnaldum, van ooijen

lens, narsingh

lens, locadia, matavz

mertens, depay

tyton
brenet/hutch
zanka
marcelo
wil/pie/ritz
strootman
v. bommel
wijnaldum
narsingh
locadia/lens
depay/merten
23 juli 2012 om 20:53

Tjah, maar dat is een beetje het probleem bij Psv. Sommige jeugdspelers kunnen al in de basis, maar in de plaats daarvan kopen ze vrijwel elke keer spelers voor positie's die niet de hoogste prioriteit hebben.

Ik zeg daarmee niet dat ik Narsingh zo graag naar Ajax had zien komen, maar het zou veel verstandiger zijn voor PSV om eens te investeren in een paar degelijke verdedigers, in plaats van continu in blikvangers op het middenveld en in de aanval te kopen (mertens, Wijnaldum, Narsingh, etc.)

24 juli 2012 om 00:16

Ik snap wat je bedoeld, maar de lb en met de 2 cv's zit het wel goed, alleen de rb positie moet wel versterkt worden. Ik zie het liefst dat PSV een rb huurt, zodat over 1/2 jaar Brenet daar kan gaan spelen. En over 2 jaar kan Koch ook wel bij PSV in de basis denk ik. Het is natuurlijk wel afwachten hoe deze spelers zich verder ontwikkelen, en wat PSV ermee doet.

23 juli 2012 om 13:46

Ik hoop niet dat hij in Engeland iemand van Manchester United tegenkomt....

23 juli 2012 om 13:47

hij moet nu wel iets constanter gaan spelen hij heeft zeker veel talent alleen het komt er niet altijd uit

23 juli 2012 om 14:12

Inderdaad mee eens, als hij daadwerkelijk zo'n super groot talent is moet hij nu echt dat gaan laten zien! Ben bang dat het er niet helemaal uit gaat komen bij hem.

23 juli 2012 om 14:16

ja ik hoop het natuurlijk dat hij het wel gaat maken maar hij speelde dit deizoen niet (veel) beter dan het seizoen ervoor hij lijkt stil te staan in zijn ontwikkeling

23 juli 2012 om 14:20

Inderdaad, hij maakt wel veel assists, maar een speler op die plek moet ook veel scoren (15 goals), en als het er niet snel uitkomt, heeft ie een probleem.

Hij moet zichzelf meer laten zien!

23 juli 2012 om 14:37

Hij heeft afgelopen seizoen inderdaad ondermaats gepresteerd, maar je moet je wel bedenken dat die jongen 21 is en sinds 2009 eigenlijk geen echte vakantie meer heeft gehad.
2009: Jong Denemarken, jong Ajax.
2010: Ajax 1, WK met Denemarken.
2011: Ajax 1, Jong Denemarken.
2012: Ajax 1, EK met Denemarken.

23 juli 2012 om 14:45

Eriksen is 20 en wordt in 2013 pas 21.

23 juli 2012 om 15:47

Betreft vakantie dat kan ik nog begrijpen, ik vind zijn leeftijd geen excuus meer, Hazard bijvoorbeeld was rond die leeftijd ook al de ster bij Lille, of een Götze liet zich ook al zien.

Misschien dat hij toch teveel speelt? Om nu al constant te pieken? Ik zie hem graag rouleren dit jaar met o.a. Klaassen en evt Fischer, alhoewel laatstgenoemde ook linksvoor of spits kan.

23 juli 2012 om 13:47

Als Fischer dan niet al je plek heeft ingenomen;

Nee, ik denk dat Frank nog wel een lastige keuze heeft met sowieso Siem op het middenveld, maar ook Eriksen, Janssen, Anita en nog wel wat andere die voor het middenveld beschikbaar zijn. Dat hebben we wel gezien tijdens de voorbereiding...denk dat Serero ook wel wat gaat laten zien dit jaar.

23 juli 2012 om 13:52

In principe heeft hij niet zo een lastige keuze, nu hij de Jong aanvoerder heeft gemaakt. Anita heb je sowieso nodig voor het verdedigende aspect, dan heb je dus aanvoerder de Jong, en natuurlijk begint Eriksen ook in de basis. Hij vertegenwoordigt namelijk het kapitaal. Maar naar mijn idee gaat hij ook wel rouleren met 3/4/5 spelers op het middenveld.

23 juli 2012 om 13:53

Fischer speelt toch niet op zijn positie?

23 juli 2012 om 13:56

Jawel, Fischer kan ook AM of LAM spelen.

23 juli 2012 om 13:58

jawel de 10 is zijn originele positie maar daar heeft ajax genoeg talent daarom gaat hij warschijnlijk op de flank(en) spelen

23 juli 2012 om 14:13

fischer heeft nota bene zelf aangeven op het moment zelf het liefst te spelen als linksbuiten, linkshalf of in de spits!
ik kan maar niet begrijpen waarom er zoveel mensen zo eigenwijs blijven stellen dat hij een concurrent is voor eriksen, dat is hij niet en zal hij ook niet worden voorlopig!
aangezien hij het gewoon keer op keer briljant doet als linksbuiten, dus waarom zou je hem dan weer als middenvelder gebruiken???

23 juli 2012 om 13:53

Maar dat is juist goed als één van die spelers geblesseerd of vermoeid is heeft die een goede tweede optie. En je hebt een sterke bank.

23 juli 2012 om 13:47

Eriksen heeft wel lekker lang vakantie gehad, bij de meeste clubs zijn de internationals al weer terug. Dit wordt gewoon een basisspeler of hij nou goed of slecht speelt hij is altijd eerste keus.

23 juli 2012 om 13:54

Komt omdat hij vorige zomer ook meedeed met EK Onder 21. Toen was z'n vakantie dus ookal aardig kort, vandaar dat die vrije dagen er deze zomer bij zijn gekomen.

ON: Hoop dat ie laat zien waarom er zoveel topclubs achter hem aanzitten. Vorig seizoen was oke, maar men verwacht toch meer van een speler met zijn kwaliteiten. Vind dat Ajax overigens wel het beste middenveld van Nederland heeft. Zoveel keuze, kunnen veel van positie wisselen etc.

23 juli 2012 om 14:12

Eriksen zorgt voor meer keuze op het middenveld, maar het is wel erg vol voor die drie posities inderdaad! Hoe goed nieuws is die laatste zin trouwens in het bericht?! Boerrigter en Boilesen zijn zeker een toegevoegde waarde bij dit elftal, hopelijk kunnen zij, naast Eriksen, ook minuten maken in Engeland...

23 juli 2012 om 14:52

Tja niemand kan en niemand hoeft ook alle wedstrijden te spelen. Het is juist goed dat je zoveel keus hebt. Dan houden de spelers elkaar scherp op de trainingen en als er iemand wegvalt of een dip heeft, heb je zeker voldoende kwaliteit achter de hand.

23 juli 2012 om 13:49

en als je er staat zullen we ervoor zorgen dat je snel weer ligt haha.

On: hopen dat hij wel mee doet. hoop dat beide teams op hun sterkst kunnen komen dan kunnen we meteen zien wie er hoge ogen gaat gooien dit seizoen.

verwacht wel een overwinning voor psv maar niks is zeker.

23 juli 2012 om 13:52

PSV gaat die wedstrijd winnen, lijkt mij.

Uitspraken van Van Bommel gaven aan dat zij 100% richting die wedstrijd toe werken, althans in mijn ogen. Waar De Boer aangaf pas na de wedstrijd tegen PSV te kijken welke jeugdspelers blijven, ik heb het idee, en dat vind ik jammer, dat De Boer helemaal niets om die JC schaal geeft, maar het is toch een prijs. En voor prijzen speel je, die moeten we allemaal proberen te winnen.

Maar misschien zit ik er helemaal naast, spelen ze beide op 100% word het spannend, maar schat ik Ajax als collectief hoger in. Maarja hoe objectief ben ik. Mijn verwachte opstelling, als er geen aankopen meer worden gedaan en de geblesseerde geblesseerd blijven :D

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Blind
Dijks
Eriksen
Anita
De Jong
Lukoki
Sigthorsson
Fischer
23 juli 2012 om 14:00

zou wel raar zijn. normaal was het altijd andersom. psv heeft er nooit moeite voor gedaan en stond meestal met een b-elftal. ik vind dat wel jammer. het is toch een prijs.
denk dat ajax ook wel een goede kans maakt hoor. met boerichter en die sigtorson kun je vrij snel onze zwakke verdediging kapot spelen. al scheeld het wel dat zanka er staat. vind dat echt een aanwinst.

word ongetwijfeld een mooie pot.

23 juli 2012 om 14:06

Dat de Boer pas aangeeft na de JC schaal te kijken welke jeugdspelers heeft niks te maken met het feit dat deze wedstrijd niet serieus genomen wordt.

Juist omdat er de hele voorbereiding jeugdspelers hebben meegedaan mogen deze volgens de vizie van FdB deze "finale" van de voorbereiding mee maken. Dat wil dus zeggen dat hij deze jeugdspelers het gunt om deze prijs mee te maken en te winnen.

23 juli 2012 om 14:16

@ Monahoedje

Met die opstelling ben ik het eens, ik denk dat dat het beste is wat Ajax nu kan doen, Fischer en Dijks doen het heel aardig, waarom dan terug vallen op Ebecilio, die hoef ik eerlijk gezegd niet meer te zien in Ajax 1.

Ik snap echter wel dat De Boer de JC Schaal niet echt serieus neemt, het is een prijs, maar niet van zulk belang dat je daar je hele voorbereiding op zou moeten afstemmen vind ik.
Ajax moet er staan als de competitie begint, tot die tijd zou ik zo veel mogelijk opties open laten en uitproberen.

23 juli 2012 om 14:56

Wat je opstelling betreft denk ik, gezien het feit dat Boilesen en Boerrigter weer helemaal meetrainen en ook in Engeland minuten zullen gaan maken, dat die twee zeker in de basis staan tegen PSV en misschien VD wiel ook. Dat zal dan ten koste gaan van Fischer, Dijks en Van Rhijn. Misschien zijn er intussen ook al aankopen bij, bijvoorbeeld die Sana op rechtsbuiten ipv Lukoki.

23 juli 2012 om 15:31

@monahoedje,
De reden dat van Bommel aangeeft 100% richting de JC schaal te werken is heel simpel, het is de opening van het seizoen en dan moeten de clubs er staan.

23 juli 2012 om 16:18

Klopt, maar blijkbaar heeft De Boer tijdens die wedstrijden nog knopen door te hakken

23 juli 2012 om 13:52

Laat hem maar rustig beginnen.

We hebben op het middenveld voldoende alternatieven, dus we kunnen Eriksen zo nu en dan gerust ontzien. Met Anita, Janssen en De Jong heb je ook een prima middenveld. Dan zou je ook nog Schone erin kunnen zetten.

23 juli 2012 om 14:10

vergeet serero niet, serero maakt op mij in ieder geval een veel betere indruk dan schone in de voorbereiding...

23 juli 2012 om 15:04

@ Crazydj07

Schone is later begonnen. Ik vind Schone wel beter dan Serero. Serero is nog wat te licht.

23 juli 2012 om 15:12

ja ik snap wel dat schone even moet wennen en later is begonnen door het ek maar ik vind serero ook wel een klasbak hoor, ook voor een niet al te lullig bedrag gekomen (3 miljoen was het?) en dan vind ik dat je zo'n speler ook zo vaak mogelijk moet gebruiken als je zo iemand goed genoeg acht (en dat neem ik toch aan voor dat geld)
bovendien heeft hij vorig seizoen in de voorbereiding goede dingen laten zien en dat doet hij nu weer, genoeg reden om hem eens wat vaker te gebruiken lijkt me. (ja hij was iets te zwaar vorig seizoen etc. maar pure klasse houd je altijd, wat je gewicht ook is)

23 juli 2012 om 18:18

Er zal flink gerouleerd kunnen en moeten gaan worden dit seizoen inderdaad. Erikssen, Anita, De Jong, Janssen, Serero, Schone en Fisher moeten toch allemaal wel speeltijd krijgen vind ik. Serero's transfersom is dacht ik geen officieel bericht over gedaan.. Maar was iets tussen de 2.5 en 3 miljoen euro.

23 juli 2012 om 13:52

Die rust kon je goed gebruiken jongen! En nu weer hard aan de slag
Als deze jongen echt de gouden toekomst heeft zoals scouts rapporteren, zou hij aankomend seizoen wel eens hele mooie dingen kunnen doen.

23 juli 2012 om 13:53

Ik vraag me af of Eriksen wel zeker is van een basisplaats in het nieuwe seizoen. Siem de Jong lijkt me een zekerheidje nu hij de aanvoerdersband draagt, en ook Anita bleek een belangrijke schakel te zijn in zijn rol als verdedigende middenvelder. Het lijkt me dus dat Eriksen de concurrentie aan moet gaan met Theo Janssen. Frank de Boer moet hoe dan ook keuzes gaan maken.

23 juli 2012 om 14:39

Theo is op leeftijd, die wordt vanaf de bank gebracht dus middenveld zal waarschijnlijk Siem, Anita en Erikse zijn.

23 juli 2012 om 14:00

iedereen die vraagtekens zet bij eriksen moet niet vergeten dat deze jongen al bijna 2 jaar lang bijna alles nationaal en internationaal speeld. Bij ajax in de competitie, beker, CL, vorig jaar Ek-21, dit jaar EK. Dat is ongelofelijk zwaar voor iemand van zijn leeftijd. Ik denk dat hij nu met alle rust er snel weer zal staan. Daarnaast is het elftal verder dan een jaar geleden en ligt niet alle druk op zijn schouders. Theo kan het verschil maken, net zoals boerigther of fisher. Daarnaast heeft men een scorende spits mits sigtorson fit blijft.

23 juli 2012 om 14:00

Zo'n wonderkind vind ik hem nou ook weer niet. Maar wie weet is hij nu weer helemaal uitgerust en heeft hij stappen gemaakt zodat hij constanter is. Dan is hij wel één van de beste middenvelders uit de eredivisie. Maar in mijn ogen nog steeds geen speler van het kaliber 20 miljoen.

23 juli 2012 om 14:07

Psv gaat dat makkelijk winnen. Narsingh, Bommel, Zanka zijn uitstekende versterkingen met de ervaring van Advocaat als trainer is het een prima geheel.
Ajax vond ik vorig jaar enorm afhankelijk van Vertonghen en daar is geen vervanging voor gekomen en met alleen jeugd red je het zeer zeker niet.

23 juli 2012 om 14:19

Hoogmoed komt voor de val. Met al die aankopen en nieuwe spelers van jullie zou het juist 10x zo mooi zijn als Ajax met dit elftal weet te winnen.

Vermeer
Van Rhijn, Alderweireld, Blind/moisander, Dijks
De Jong, Anita, Eriksen
Lukoki, Sigthorsson, Fischer

23 juli 2012 om 14:38

Met al die aankopen en nieuwe spelers? Er is 1 aankoop gedaan en 2 spelers transfervrij gekomen. En van Bommel is een terug gekeerde clubheld. Dus dat vind ik niet veel meer ''aankopen en nieuwe spelers'' dat die Zweed en lasse schøne. Al helemaal niet als er ook een verdediger gehaald gaat worden!

Even waterman en swinkels vergeten. Het verschil is er dus wel, maar ik vind ''al die nieuwe spelers en aankopen'' nogal overdreven. Vooral gezien swinkels en waterman zijn gehaald om de ontwikkeling van de jeugd te bevorderen, hierdoor kunnen er namelijk 2 jeugdkeepes worden verhuurd!

23 juli 2012 om 14:47

Volgens mij is Aschroft geen Psv-fan. Ook de neutrale supporters hebben een mening hoor;

Maar op papier moet PSV korte metten maken met Ajax maar Ajax heeft op dit moment wel een beter team.

23 juli 2012 om 14:52

@deentje
Het verschil is dat van Bommer, Zanka en Narsingh allemaal voor de basis zijn gehaald, waar Schøne voor de breedte is gehaald.

Vorig jaar zijn er ook al vijf spelers voor de basis gehaald ,namelijk Tyton, Mertens, Matavs, Wijnaldum en Strootman. Dit zijn in totaal al acht spelers die voor de basis zijn gehaald. Op die manier wordt het alleen maar lastiger om er een hecht team van te maken

23 juli 2012 om 15:04

Voor de breedte vind ik juist slechter voor de jeugd. Als zij nog niet klaar zijn voor een seizoen in de basis, dan is het handig als zij de eerste keus achter de basisspeler kunnen zijn. Een aankoop als Schone verhindert dat juist.
Ajax heeft vorig jaar genoeg jeugdspelers gehaald voor de nummer 10(serero, rits en serero). Waarom zou je dan Schone erbij halen?
PSV had geen jeugd die klaar was voor de positie van V Bommel en Zanka, dus daar houd je nu nog niemand mee op. Hooguit bevorder de ontwikkeling van Maikel verkoelen, want hij wordt nu verhuurd aan FC Eindhoven terwijl hij anders toch niet de eerste wisselkeus was op die plek.

Begrijp me niet verkeerd, als een jeugdspelers klaar is voor de basis, dan zie ik hem liever spelen dan een aankoop. Helaas is dat nu echter nog niet het geval. Maar een aankoop als schone(die overigens een leuke speler is) en die Zweed snap ik niet!

23 juli 2012 om 15:23

@deentje #73
"een aankoop als Schone verhindert dat juist.
Ajax heeft vorig jaar genoeg jeugdspelers gehaald voor de nummer 10(serero, rits en serero). "

Tweemaal serero? Heb ik iets gemist?
En over de jeugd hoef je je bij Ajax geen zorgen te maken.
FdB weet zelf wel welke spelers de stap wel of niet kunnen maken naar het eerste. En hij zal ook wel weten in te schatten wanneer die spelers die overstap kunnen maken.
Vergeet even niet dat Ajax op drie vlakken actief zal zijn komend seizoen en ik neem aan dat FdB af en toe Theo Janssen en Eriksen rust gunt.
Bovendien kampt Rits al enige maanden met een rugblessure waardoor die jongen zich afgelopen seizoen niet echt verder heeft kunnen ontwikkelen. En je zal toch naast Serero nog meer mensen nodig hebben die kunnen invallen als Theo Janssen of Eriksen uitvalt

23 juli 2012 om 15:39

2e serero had Fisscher moeten zijn.
Het klopt dat Ajax op 3 fronten actief is, maar dat is PSV ook. Alleen verhindert een aankoop bij PSV volgens velen wel de doorstroom terwijl dit niet zo is bij Ajax.
In mijn ogen lag dat gewoon aan Fredje, die altijd(ook in de beker) met de beste elf wilde spelen. Advocaat heeft tijdens het Eknen in de voorbereiding(tegen Benfica en Bilbao) laten zien dat hij ook veel doorwisselt en de jeugd de kans geeft(itt hetgeen wat over hem wordt beweerd).

Maar dit alles neemt niet weg dat er weinig verschil is tussen het aantal gehaalde lui door Ajax en door Psv.

23 juli 2012 om 14:41

Het was juist de verdediging dat vorig seizoen minder draaide dus je hebt het fout gezien ashcroft. Ajax heeft met een B garnituur voorin alsnog 90 doelpunten gescoord dus daar lag eigenlijk de sterkte.

23 juli 2012 om 14:09

dus dat betekent dat boerrigter en boilesen tegen het fitte aan zitten?
dat is (als dat zo is) het beste nieuws!
eriksen komt er wel, daar maak ik me totaal geen zorgen over, in 1 jaar heeft hij zich erg sterk ontwikkeld (aantal assists verdubbeld bijvoorbeeld)
die jongen heeft absurd veel wedstrijden gespeeld met een wk, ek en ook nog 1 of ander toernooi onder 21 volgens mij, die heeft gewoon 3 zomers achter elkaar een ek of wk gespeeld...
goed dat hij dus die rust heeft gekregen, hopelijk is het genoeg...

23 juli 2012 om 14:42

Boerrigter wel, maar Boilesen haalt het begin niet en ik ben er niet echt rouwig om eerlijk gezegd. Dijks doet het gewoon heel goed en maakt veel kans op Oranje als hij vaak speelt dit seizoen.

23 juli 2012 om 14:51

Voor Dijks word het sowieso een bijna een onmogelijke opdracht om in de Nederlandse elftal een basisplaats te krijgen op linksback positie.

Als de 2de keus op die positie kan natuurlijk altijd nog.

23 juli 2012 om 14:57

Ja ik bedoelde ook in de selectie zelf, maar zeg nooit, nooit. Willems is een groot talent, maar staat verdedigend minder en heeft een beetje anger management nodig. Hij heeft geregeld mot met zijn tegenstanders en dat kan tegen je werken als de scheidsrechter er naar is.

23 juli 2012 om 15:11

Je hebt hem ook een keer boos gezien!
Ik heb een vraag voor jou geef mij is 2 voorbeelden dat willems mot had met een andere speler?

23 juli 2012 om 14:13

Geen idee hoe ik een bericht bij de admins krijg maar hopelijk lezen ze dit.

Met mijn ipad word ik vanaf deze site vaak geredirect naar een adult site. Wanneer je hier op googled voetbalzone ipad porno dan zie je ook dat er meerdere zijn. Kunnen jullie dit oplossen?

23 juli 2012 om 15:54

Zelfde probleem hier! Als ik naar de site ga word ik automatisch doorgeladen naar een porno site.

23 juli 2012 om 16:11

Heb je zeker meer hoogtepunten als hier.

23 juli 2012 om 17:23

Ik heb er ook last van.

24 juli 2012 om 00:01

Haha, hoe kan je daar last van hebben?

23 juli 2012 om 14:17

Hopelijk haalt die de wedstrijd tegen PSV en dan met onderstaande opstelling spelen. Een goed elftal voor eredivisie begrippen alleen nog een LCV bij (moisander) dan is het compleet.

Vermeer
Van Rhijn, Alderweireld, Blind (moisander), Dijks
De Jong, Anita, Eriksen
Lukoki, Sigthorsson, Fischer

10 jeugdspelers en een goed team dus zou fantastisch zijn als we daarmee de Jc-schaal kunnen pakken.

23 juli 2012 om 14:54

Ik corrigeer je even: 8 jeugdspelers
Dat is nog steeds een uitstekende aantal hoor;

23 juli 2012 om 15:03

moisander, tja, de ajacieden onderling zijn daarover toch sterk verdeeld.
ik zie genoeg reacties die hem liever niet zien komen en liever viergever zien bijvoorbeeld (ik ben er 1 van)
moisander is niet de jongste meer en ervaring is leuk maar ik kijk vooral naar kwaliteit en naar de lange termijn, viergever schat ik wat dat betreft hoger in.
een echte leider vind ik hem ook niet (ik vind hem maar weinig uitstralen verder) en tja, dan heeft ervaring alleen maar weinig zin... (en zoveel heeft hij ook weer niet, heeft hij überhaupt al eens cl gespeeld?)

23 juli 2012 om 15:25

Ik weet het ook niet zeker hoor maar het elftal word anders wel heel erg jong. O.a. Siem heeft aangegeven dat er eigenlijk nog iets ervaring bij móet. Bovendien kan hij aardig opbouwen en goed verdedigen. En hij heeft iets meer body dan Viergever en Muniesa. Denk dat het wel de beste optie is.

23 juli 2012 om 14:28

Hoe lang blijft Eriksen een talent????? Mag nu toch wel wat meer gaan laten zien en bewijzen dat hij niet omhoog geschreven is maar werkelijk meer is als een goed voetballer. Iemand die zowel een WK als een EK heeft meegemaakt mag je geen talent meer noemen... daar moet je op kunnen bouwen ! Goede voetballer maar ben bang dat het geen absulute top wordt !

23 juli 2012 om 14:43

17 assists vorig seizoen, maar een enkel minder dan Narsingh die vooral vanwege zijn assists geroemd wordt. Mensen rekenen ten onrechte met hem af omdat hij maar 8x heeft gescoord.

23 juli 2012 om 14:49

Zeg ook niet dat hij geen waarde heeft ! Hoeven hem met de ervaringen die hij heeft geen talent meer te noemen ! Heeft al meer ervaring dan meenig andere eredivisiespeler ! Nu is hij goed maar niet meer dan dat aankomend seizoen moet hij erbovenuit stijgen anders is hij waarschijnlijk niet geschikt voor de absolute top waar iedereen hem al een paar jaar naartoe schrijft !

23 juli 2012 om 15:12

scrumpti0uz,

Hij is toch een internationale toptalent, daarom verwachten de supporters/de liefhebbers een opvallende Eriksen die iets speciaals laat zien. Voorlopig presteert hij het hoogst nodige.

23 juli 2012 om 14:42

Ach, altijd dat commentaar op deze jongen. Er is 1 speler die ik altijd neerzet en dat is deze jongen. Heeft ons 2 keer kampioen gemaakt met tientallen assist en prachtige voor-assists. Tuurlijk kan hij meer ze stempel drukken, maar geef hem nog wat de tijd.

23 juli 2012 om 14:43

Gewoon je best doen en dan sta je er zeker. En wat heeft aissatti met eriksen te maken jongens, hij was ook geweldig voor ajax, ik blijf zeggen, dat het jammer is dat aissatti niet meer voor ajax uitkomt.

23 juli 2012 om 14:53

Het doek lijkt op voorhand al langzaam voor Janssen te gaan vallen.
Ben benieuwd hoevaak hij nog in de basis beginnen zal.

Mogelijk de eerste weken van de competitie als Eriksen nog niet geheel fit is.

Tegelijk kan Eriksen ook als rechtsbuiten spelen, op de linkerflank zal hij niet vaak meer komen nu Boerrigter bijna en Fischer zich helemaal aandient.

Evengoed is de ervaring van Janssen gewoon nodig, net als die nodig is centraal achterin.

Een extra rechtsbuiten is vandaag praktisch binnen gehaald als we de berichten mogen geloven.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Blind/Dijks
Dijks/Boilie
De Jong
Anita
Janss/Eriks
Sana/Lukoki
Sigthorsson
Boerr/Fische
23 juli 2012 om 15:06

Dus concrete interesse bleef uit. Ik ben nog steeds voorzichtig met Eriksen. Hij oogt enorm arrogant en heeft een 'hetzalwel' mentaliteit. Als ik 95 procent van de Ajacieden moet geloven, heeft hij enorm veel potentie. Of dat klopt niet of hij benut zijn kwaliteiten niet.

Hij moet nog minstens twee seizoenen ervaring opdoen in de Eredivisie, want met zijn huidig spel en houding zal hij echt geen basisplaats krijgen bij een topclub.

23 juli 2012 om 15:26

Arrogant? Als er iemand dat niet is binnen de Ajax-selectie dan is het Eriksen wel, een ontzettend rustige jongen, kan hij eraan doen dat iedereen hem omhoog praat.

Verder, 17 assists en 7 goals, die blijf ik maar gewoon plaatsen, dat is niet slecht, Toivonen maakte dan wel 17 goals maar kwam niet aan de 7 assists, dus wie is er dan beter?

En kijk gewoon eens naar zijn loopacties, aannames, passing en tempo versnellingen in een wedstrijd, dan weet je genoeg denk ik.

Of hij bij de absolute top komt is de vraag, maar net doen of hij er niets van bakt is de grootste onzin ooit....

23 juli 2012 om 15:43

Hij komt bij mij arrogant over. Neem het EK als voorbeeld. Hij krijgt een enorme kans om zich te bewijzen tegen landen als Duitsland, Nederland en Portugal. Echter zag ik geen een actie, waarvan ik dacht; oke, deze jongen wordt een topspeler! Het leek alsof hij er geen zin in had en zo snel mogelijk op vakantie wilde. Maar de Ajacieden zien hem wel als een toekomstige topspeler. Daar heb ik dus twijfels over.

Ik geef toe dat hij een goede speler. Als ik het tegendeel zou beweren, dan zou ik er geen bal van snappen. Er is een verschil tussen een Ozil en een Affelay. Ozil is een wereldvoetballer, terwijl Affelay bij clubs als HSV en Udinese aan de bak kan. Die laatste stap en extratje is het verschil tussen een topspeler en een goede speler. Eriksen doet gewoon veel te weinig moeite om een topspeler te zijn.

Die statistieken zijn leuk en aardig, maar de lange Dost zonder enige voetbaltechniek scoorde ook 33 doelpunten, hoort hij nu bij Barcelona of Real te spelen.. Het gaat bij mij meer om zijn winnaarsmentaliteit (ontbreekt), zijn houding (kan stukken beter en overtuigender) en zijn rendement (is aanwezig).

23 juli 2012 om 15:57

Je eerste punt raakt kant noch wal, hij speelde een ruk EK, ben ik met je eens, maar dat maakt je niet arrogant. Het mag overigens wel duidelijk zijn dat hij er helemaal doorheen zat op het EK, oververmoeidheid, en dat was afgelopen seizoen ook al. Maar arrogant is hij echt niet hoor.

Je tweede punt klopt, ik denk dat hij er ergens tussen gaat eindigen, want vind hem echt een betere speler dan Affelay, veel meer inzicht en overzicht en eigenlijk ook een betere dribbel.

Zijn mentaliteit in het veld is niet slecht, hij is alleen geen leider, dat is een gemis en hij mist wel enigszins de winnaarsmentaliteit, toch heeft hij in anderhalf seizoen al redelijk wat gewonnen dacht ik zo. Zijn rendement is niets mis mee in mijn ogen, en hem vergelijken met een spits is wel wat opvallend, hij staat niet eens echt op '10 bij Ajax dus komt minder in scoringspositie dan andere middenvelders, aangezien Ajax (en volgend jaar ook Psv) met de punt naar achter speelt.

23 juli 2012 om 16:22

Toen Sneijder nog talent was, kon je aan alles - wat hij deed - zien dat hij een topspeler zou worden, zelfs aan zijn praatgedrag bij interviews. Het lag bij hem niet aan goals of assists, maar zijn aanwezigheid in het spel (overwicht), winnaarsmentaliteit en leiderschap lieten al zien wat voor een toekomst hem te wachten stond.

Bij Eriksen ontbeert het aan leiderschap en winnaarsmentaliteit. Deze twee eigenschappen maken het verschil tussen een top- en goede speler. In mijn optiek onderschat Eriksen de waarde van een eindtoernooi of Cl-wedstrijden. Bij elk gelegenheid moet hij zijn uiterste best doen om zichzelf te bewijzen/te verkopen.

Ik gaf Dost als voorbeeld omdat hij als beperkte speler heel veel goals maakte in de Eredivisie. Die vergelijking had meer met talent te maken dan positie.

23 juli 2012 om 15:10

Als ik een elftal moet opstellen bestaand uit spelers van Ajax en PSV zou ik de volgende 11 opstellen:
Tyton,
Hutchinson,alderweireld,marcelo,willems
Van Bommel Strootman toivonen
Narsingh,lens?/sightorson? Mertens

Met andere woorden indivueel heeft PSV op elke positie een betere speler op misschien de spitspositie en CV na.
Toivonen is op dit moment een betere spelers dan eriksen Punt. komt er niet aan dat eriksen maar 19 is en nog beter kan worden. Het gaat op dit moment.

23 juli 2012 om 15:33

Hutchinson beter dan Van Rhijn?
En hoezo Toivonen boven Eriksen/de Jong als ik vragen mag, zelfs bij Strootman twijfel ik dan nog.

Toivonen scoort meer, Eriksen geeft meer assists, maar Eriksen is wel veel meer in het spel betrokken dan Toivonen die ook in deze voorbereiding als een groot stuk verdriet aan het spelen is.

Sigthorsson is sowieso een betere spits dan Lens, lijkt me geen twijfel.

Narsingh is logisch, helemaal mee eens, Mertens en Boerrigter ontlopen elkaar nauwelijks hoor, afgaande op de wedstrijden die beide gespeeld hebben, Mertens is een one-trick pony waar Boerrigter zowel een teamspeler als doelpuntenmaker is.

Tyton Vermeer is duidelijk inderdaad, Willems vind ik verdedigend kwetsbaar blijven, een fitte Boilesen is in mijn ogen niets minder, al is Willems aanvallend wel echt heerlijk om te kijken, wat een lef.

Ik zou Zanka overigens boven Marcelo zetten.

Overigens, stel dat alledrie jullie middenvelders beter zijn, dan nog hebben jullie veel te weinig creativiteit om er echt iets mee te doen, Toivonen is een blind paar die alleen oog voor het doel heeft, Strootman is gewoon een controleur en Van Bommel ook, al heeft hij wel een heerlijke crospass.

Het middenveld van Ajax past veel beter bij elkaar en is beter op elkaar ingespeeld, een loper, een breker en een man met inzicht.

Tyton
Van Rhiijn
Alderweireld
Zanka
Boilesen
Eriksen
Van Bommel
Strootman
Narsingh
Sigthorson
Mertens
23 juli 2012 om 15:43

zou liever dit doen:
Tyton
Van Rhijn/hutchinson - aldeweireld - zanka - willems
van bommel - anita/strootman
eriksen
Narsingh - sigthorsson - boerrigter
heb voor boerrigter gekozen ipv mertens omdat hij samen met narsingh sightorsson uitstekend laten functioneren. Anita/ strootman vind ik ene hele moeilijke keuze, van rhijn/hutchinson ook
Bank: Vermeer, van rhijn/hutchinson, anita/strootman, marcelo, mertens, de jong en lens

23 juli 2012 om 15:44

Ik vind jou opstelling echt lachwekend. Als je reeel zou zijn had je hem anders neer gezet.

Tyton ben ik het mee eens. vermeer is niet de mindere maar kan er mee leven.
Rechtsback is van Rhijn of vd Wiel zeker wel beter dan Hutchinson. Hij is vanwege slechte prestaties van manolev op rechts gekomen maar is middenvelder. Zeker van Rhijn is defensief verder dan Hutchinson. Alderweireld en marcelo ben ik met je eens zijn beide de beste Cv's bij Ajax en Psv.
Willems heb ik geen hoge pet van op, hij zou heel snel moeten zijn maar ik vindt dat hij zich nog te snel voor bij laat lopen en vindt boilesen toch echt wel beter maar heeft net zoveel gespeeld in de competitie als Willems dus is ook weinig over te zeggen.
Van bommel is op zijn retour is te traag aan het worden. En zou die toch wisselen met Anita die loopt zo onwijs veel gaten dicht. Dat gaat v Bommel niet meer doen. Strootman is in potentie beter dan de Jong maar heb na de 1e seizoens helft niks meer van hem gezien dus zie ik liever de jong aangezien hij een hele goeie vechters mentaliteit heeft. Wat Toivonen en Eriksen betreft is het lastig. Ik denk dat Eriksen genialer is dan Toivonen maar op dit moment zal Toivonen verder zijn. Voorin heel makkelijk Narsinhg inderdaad op rechts en Sigi in de punt. Links is een lastige positie. Zowel Mertens als Boerrigter begonnen allebei als revelatie aan het seizoen vorig jaar. Boerrigter raakte geblesseerd en Mertens had een vorm dip dus kan niet kiezen tussen die 2.

Misschien vind je mijn redenatie ook lachwekkend maar laat mij dan maar eens weten waarom jij je keuzes gemaakt hebt.

23 juli 2012 om 15:45

Ik zou toch eerder op deze opstelling uitkomen:

Tyton
Van Rhijn - Alderweireld - Zanka - Willems
Toivonen - Anita - Eriksen
Narsingh - Sightorsson - Mertens

6-5 voor PSV dus, al vind ik De Jong totaal niet onder doen voor Toivonen, dus kan het net zo goed 6-5 voor Ajax zijn. Ik vind daarnaast Ajax een beter collectief, samen druk zetten, combineren en aanvallen. Echter kan het natuurlijk net zo goed dat PSV de wedstrijd beslist door een individuele actie van bv. Mertens.

Ik vind het heel close, maar ik ben uiteraard optimistisch en geef een licht voordeel aan m'n cluppie!

23 juli 2012 om 15:47

Rentree,

Als ik een opstelling moet maken van Ajax en PSV spelers, zou hij er zo uitzien:

Tyton
Rhijn, Alderweireld, Marcelo, Boilesen
Anita, Eriksen, Strootman
Narsingh, Siggi, Boerrigter

Dus je ziet, Ajax is vele malen beter in elke linie dan Psv. Eriksen laat Toivonen zijn hielen zien en dat Toivonen een drama is als teamspeler.

Succes aankomend seizoen

23 juli 2012 om 15:53

Vermeer cillessen vthart dijks koppers boilesen aankoop* denswil alderweireld blind vanrhijn ligeon janssen eriksen dejong enoh anita serero schone fischer boerrigter ebecilio sigthorsson klaassen lukoki sana sulejmani. Dat is een zeer behoorlijke selectie. En als je bedenkt dat spelers als nieuwpoort boccara rits sporkslede desa vankessel er aan komen. Dan zit het met ajax wel snor.

23 juli 2012 om 15:56

Het zou een domper zijn voor Ajax als ze Eriksen dan zouden missen. Hij is erg belangrijk. Speler die het verschil kan maken.

23 juli 2012 om 16:11

Vind het best overdreven hoe mensen PSV overhypen , als je naar spelersmateriaal gaat kijken en langs elkaar gaat zetten kom ik tot de volgende dingen uit

Vermeer-tyton = Gelijkwaardig
Van Rhijn-hutchinson=van Rhijn
Alderweireld-marcelo=alderweireld
Blind-zanka=zanka
Boilesen-willems=willems
Anita-van Bommel= Anita , word echt zwaar onderschat door vele , maar V Bommel kan er echt niks meer van
Eriksen-toivonen=eriksen
De Jong-strootman=strootman
die zweed-narsingh=narsingh
Sigthorsson-lens/matavz=sigthorsson
Boerrigter-mertens=gelijkwaardig totaal andere type spelers , maar ze zijn allebei kwa kwaliteiten even goed , Mertens loopt meer een spits in de weg , Boerrigter meer de teamspeler , maar Mertens scoort daarentegen weer meer...

23 juli 2012 om 16:12

Het is juist beter om Moisander te halen voor het lange termijn! Waarom?
Moisander zou hooguit 3 jaar bij Ajax spelen.. in die tijd kan Denswil zich ontwikkelen tot de centrale verdediger die Ajax in hem ziet en kan hij met gemak de LCV overnemen!

Ajax zou zo moeten spelen tegen Psv:

Eriksen gewoon laten invallen, aangezien hij een groot gedeelte van de voorbereiding gemist heeft.

Cillessen
van Rhijn
Alderweireld
Blind
Dijks
De jong
Anita
Janssen
Lukoki
Sigtorsson
Fisher
23 juli 2012 om 16:26

Eey ik heb ene goede opstelling, hiermee moet Ajax wel kampioen worden. Veel jeugd ingepast en met Eriksen die er weer bij is moet het een succes worden. Achterin moet je niet op zoek gaan naar een vervanger voor Vertongen maar gewoon het aanstormende talent Fabian sporkslede neerzetten. Verder moet Ajax denk ik spelen met op het middenveld Anita en Eriksen en daarnaast Rits, een speler waar ik erg gecharmeerd van ben omdat het een speler is met een hard schot en een goede pass. Ook ene hoge handelingssnelheid. Samen met Eriksen kan hij dé revelatie van het seizoen worden.

Van der hart
Toivomaki
Denswil
sporkslede
Sandy
Eriksen
Anita
Rits
Meneer krabs
Patrick
Spongebob
23 juli 2012 om 16:46

Ik hoop ook dat zowel PSV als Ajax met hun sterkste opstellingen gaan spelen. Dan kunnen we gelijk zien hoe de twee belangrijkste titelkandidaten ervoor staan. Ik ben erg benieuwd en hoop op een leuke en sportieve pot, waarin de beste eerlijk wint.

23 juli 2012 om 18:23

Ook dit potje zal niks zeggen over hoe de teams ervoor staan. Het mag dan wel om een prijs gaan maar ik heb al zovaak een oersaaie wedstrijd in de Johan Cruijff schaal gezien. En de laatste keer dat een club de titel pakte na winst in de Johan Cruijff schaal is geloof ik ook alweer 10 jaar geleden...

Zelfs de eerste 10 competitiewedstrijden zeggen hier nog niks over hoe de teams ervoor staan. De laatste jaren is alles ver tegen het einde van de competitie beslist.

Het neemt niet weg dat je het seizoen met vertrouwen tegemoet gaat, wanneer ze mooi voetbal laten zien en winnen, maar verder zegt het niet zoveel.. Gewoon een leuk opwarmertje

23 juli 2012 om 20:32

Klopt, het is en blijft slechts een momentopname, hoe dan ook. Ik denk dat het heel erg close gaat worden. Maar desalniettemin interessant om te kijken wat op 5 augustus de verhoudingen zijn .

Van mij mag het seizoen echt zo snel mogelijk weer beginnen !

23 juli 2012 om 19:46

rust zal eriksen goed doen. Ben benieuwd of hij dit seizoen zn belofte gaat inwisselen. Vind het een goede speler dat zeker maar die absolute wereldtopper die hij zou moeten zijn, dat zie ik nog niet.
Ben benieuwd hoe de eerste krachtmeting vn het seizoen gaat verlopen. Volgens mij hebben beide teams genoeg zelfvertrouwen zal dus wel een leuke wedstrijd worden.

23 juli 2012 om 23:51

Het is erg positief dat Eriksen zoveel rust heeft gekregen want daar was hij wel aan toe. Op die manier krijgen o.a. Fischer en Serero de kans om zich te tonen in de oefenwedstrijden. 2 weken is genoeg om je voor te bereiden op die wedstrijd tegen Psv.

24 juli 2012 om 10:54

Come ON Psv!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

502 fans
Middenvelder, 21 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Ajax 33 10 0 0
2011/2012 Ajax 33 7 2 0
2010/2011 Ajax 28 6 1 0
2009/2010 Ajax 15 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

'Eriksen niet enige doelwit van Borussia Dortmund in Nederland'

Christian Eriksen is niet de enige speler uit de Eredivisie die Borussia Dortmund voor komend seizoen op het oog heeft. Volgens Voetbal International staat ook Nacer Chadli in een schaduwelftal van...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Barcelona wil in de zomer koste wat kost een topverdediger halen, maar beseft nu dat Thiago Silva gewoonweg onhaalbaar is. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.