Voetbalzone

Van der Vaart begrijpt Modric: 'Real is de grootste club ter wereld'

Maandag, 23 juli 2012 om 08:50

Luka Modric doet deze zomer een tweede poging om Tottenham Hotspur te verlaten. De middenvelder wilde vorig jaar al graag naar Chelsea, maar zag zijn huidige werkgever een streep door een transfer zitten. Nu doet Modric er alles aan om een transfer naar Real Madrid te forceren en volgens Engelse media heeft de Kroaat geweigerd om met Tottenham mee te gaan naar de Verenigde Staten, waar the Spurs zich voorbereiden op een nieuw seizoen.

/

Modric speelt het spel hard en kan een boete verwachten, maar Rafael van der Vaart kan de wens van zijn ploeggenoot om naar Real te vertrekken wel begrijpen. "Je kan Real Madrid niet vergelijken met andere teams, want het is de grootste club ter wereld", zegt de Nederlander, die zelf twee jaar bij de Koninklijke onder contract stond. "Het was een eer om daar te mogen spelen en ik ben daar nog steeds dankbaar voor. Ik denk dat iedere speler wel voor Real wil spelen."

"Na de training ben ik naar Luka's huis gegaan en daar heb ik met hem gesproken", wordt Van der Vaart geciteerd door AS. "Ik ben erg close met Luka en ik vind het vervelend voor hem dat hij in deze lastige situatie zit. De voorzitter is boos, maar Luka is zelf is ook erg teleurgesteld over wat er allemaal gebeurt. Ik denk dat er snel duidelijkheid moet komen en verwacht dat er binnen drie of vier dagen meer nieuws zal zijn." Modric heeft er vier jaar bij Tottenham opzitten en zijn contract op White Hart Lane loopt tot medio 2016 door.

23 juli 2012 om 08:59

en zo krijg je ongemotiveerde spelers die maar beter weg kunnen gaan dan dat ze in je team blijven..
lekkere instelling van modric..

23 juli 2012 om 09:04

Modric heeft zijn contract verlengt met het idee dat bij een goed bod van een grote club, hij weg mag. Chelsea kwam met dat bod maar Levy claimde dat er helemaal geen dergelijke deal was. Maar dat is wel zeer vreemd, want Modric verlengde wel dik zijn contract terwijl hij niet lang meer onder contract zou staan

Dus zeer apart dat een speler die weet dat hij kwaliteiten heeft, zolang verlengd, wetende dat Chelsea achter hem zat.

Uiteraard, was het niet slim om die afspraak niet op papier te zetten. Een mondelinge overeenkomst is natuurlijk wel geldig, maar als je het niet kan bewijzen nutteloos Nu was het destijds een welles niettus spel geworden.

En nu doet Spurs gewoon flauw door Madrid zolang te laten wachten met antwoord op het bod. 1 ding weet ik wel, 40 miljoen gaan ze nooit krijgen. Misschien wat extra spelers (kaka/sahin?). Maar ik denk niet dat Madrid veel hoger zal gaan.

Snap trouwens ook niet wat ze moeten met Modric. Nu vermoord je eigenlijk Sahin. Maarja tegenwoordig kan alles, spelers (behalve als ze echt waardeloos spelen, zoals Torres in het begin) die veel gekost hebben kunnen zomaar op de bank komen.

23 juli 2012 om 09:43

Typisch Real beleid, het zijn net kleine kinderen met geld in een snoepwinkel

23 juli 2012 om 10:32

Reactie op @zola#

Even terzijde, vind jij Chelsea wel zo'n niveau hoger dan de Spurs? Tuurlijk, ze hebben de CL gewonnen en met spelers als Hazard word je er ook niet slechter op. Maar Real is toch nog wel een niveau hoger dan deze 2 clubs. Dus dat hij verlengd terwijl Chelsea met een bod is gekomen is niet zo heel raar, of had hij bekent gemaakt dat hij naar Chelsea wilde? Dan is mijn post namelijk totaal nutteloos;

23 juli 2012 om 10:36

@ Zola

Jij beargumenteerd je mening op wat je leest in de artikelen die hier op VZ staan.
Als je je er meer in verdiept dan weetje dat allereerst Modric een klasse apart is.
Hij schaart zich tussen de grote namen xavi, Iniesta, David Silva. Tijdens Kroatie spanje was duidelijk te zien, dat hij de bovenstaande spelers absoluut domineerde.
Een logische stap is dat er dus interesse ontstaat. Dat vinden Levy en AVB ook geen probleem. Ze willen hem graag laten gaan. Maar dan moet het juiste bod wel komen en in deze transferwereld waar er spelers als Carroll, Henderson, Torres voor veelste hoge bedragen worden verkocht, vind jij het onredelijk dat Daniel Levy een markt conforme prijs vraagt?
Real wilt maar 27 miljoen pond betalen, terwijl Tottenham maar 40 miljoen vraagt, persoonlijk vind ik dat je als club al blij mag zijn dat er een speler als Modric überhaupt beschikbaar is en als ze hem echt willen is 40 miljoen echt niet veel.
Zie jij Iniesta al voor 40 miljoen vertrekken? want ik vindt Luka persoonlijk niet onder doen voor hem.en als ik Ancelotti en andere coaches hoor praten, zij ook niet.

Nog een goed voorbeeld is Chelsea die 34 (43miljoen eu) miljoen pond betaald voor Hazard, een 21 jarig talent, die zich in de top van europa nog niet heeft bewezen.
Modric is samen met Silva mijlen ver de beste middenvelder van de PL en heeft zich internationaal ook al bewezen en jij vind dus dat hij minder waard is dan met alle respect, Hazard?

Real Madrid is Luka aan het hersenspoelen. Maar Luka is niet slim.
Want de enige die schuldig is aan het niet tot een transfer laten komen is Rm.
Die willen niet genoeg betalen, dus dat hij niet mee gaan naar Amerika gaat alleen tegen hem werken, Hij heeft Daniel Levy boos gemaakt en iedereen weet wie zijn zin krijgt wanneer Daniel Levy boos is.

Ps: die afspraak dat hij mocht vertrekken, stond nooit in het contract en al stond het er,dan gold het alleen voor een buitenlandse club.

23 juli 2012 om 17:44

@zola

Ik lees nergens in je verhaaltje dat Levy en Luka een deal hadden dat Tottenham wel bereid is om hem te laten vertrekken maar voor de juiste prijs. Als d juiste prijs niet word betaald dan is er dus geen transfer heel simpel. Het is wel onze beste speler op dit moment en zijn contract loopt tot 2016 dus 35-40 miljoen pond valt nog mee als je kijkt wat er voor spelers word betaald die een minder contract hebben en minder belangrijk zijn voor hun team. Als ze hem zo graag willen moeten ze betalen. Wij hebben onze targets al oor als hij vertrekt.

23 juli 2012 om 09:05

De instelling van de club is waarschijnlijk ook niet geweldig geweest. Vorig seizoen werd een transfer van hem ook al geblokkeerd, waar hij zich toen bij neer heeft gelegd. Uiteindelijk moet je een speler, die je club ontgroeit, laten vertrekken. Ondanks het meerjarige contract; beide partijen wisten dat dat puur werd gesloten om de transfersom omhoog te laten gaan.

Denk ook dat het bedrag dat Real wilt betalen niet onredelijk is voor deze speler. Vooral als je bedenkt dat Real Ozil haalde voor 15 miljoen.

23 juli 2012 om 12:14

Je kan Real Madrid niet vergelijken met andere teams, want het is de grootste club ter wereld'', zegt de Nederlander,

ik weet wel 1 team barcalona

23 juli 2012 om 13:37

@keizerbaby15.... ik neem aan dat jij maar 15 jaar bent.. en dus enkel recente voetbal kennis hebt.. alhoewel je de primera division dit jaar wss ook niet hebt gevolgd.. teletext supporter..

23 juli 2012 om 13:42

hoezo dit? hij vind barca een grotere\betere club dan barca accepteer dat gewoon ik vind dat ook en dat ga ik jou nu duidelijk maken 'barcelona IS Beter DAN Real'.

23 juli 2012 om 13:47

Dit is toch geen vraag van vinden dit gaat om feiten. Feit is hier dat Real veel meer prijzen gewonnen heeft dan Barca. Mooier kan je het vinden maar groter niet simpel omdat Real wel de grootste club ter wereld is, qua aanhangers,uitgaves,prijzen etc.

23 juli 2012 om 14:07

@spalato87, precies!!

@soccerstarr, volgens je profiel ben jij ook maar 16 jaar.. dus kan ik je niet veel kwalijk nemen dat je barca de betere club vindt.. omdat ze de laatste jaren (dit jaar niet inbegrepen) veel hebben gewonnen.. nu vraag ik mij eigenlijk af of je spelers als zidane of ronaldinho ooit zien spelen hebben? wss niet..

23 juli 2012 om 18:54

kijk ik boedoel niet om de prijzen maar als je real spelers kijkt en barca spelers dan kan je barca wel vergelijken met real

en geef toe barcalona heeft de beste speler van de wereld en de nummer 3 en 4
ik bedoel messi iniesta xavi
1messi
3iniesta
4xavi
of iniesta 3 of xavi 3 maar ze zijn gewoon allebij goed;p

23 juli 2012 om 23:47

Barcalona is de grootste club van de wereld qua aanhang... kwa prijzen natuurlijk niet. Maar begrijp van der Vaart wel.. ik ken zijn familie van moeders kant uit Chicalana... allemaal aanhangers van Real en Betis... daar zijn ze niet zo gek op catalanen.

23 juli 2012 om 18:49

ja spurs doet er goed aan hem weg te doen ze vangen dan toch erg veel geld voor hem! ik zou het toch aanmoedigen als hij in engeland speelt, zou zonde zijn als zo'n speler weggaat voor de PL

23 juli 2012 om 09:02

Ook de club waar je ongeveer de meeste kans hebt om op de bank te belanden, ook dat zal v.d. Vaart begrijpen. Desondanks is het een geweldige kans voor Modric en Kroatië. Nederland was ook trots op v.d. Vaart, Sneijder, Huntelaar, van Nistelrooij, van Bommel en van Bronckhorst toen zij allen bij Real en Barca speelden..

Edit: En Drenthe

23 juli 2012 om 09:27

Gozer ga ergens anders wat haten met je Nederlandse idolen!

23 juli 2012 om 10:18

hij heeft wel een punt met betrekking tot trainerswissels en verandering van transfer- en aankoopbeleid. er ontbrak een langetermijnvisie waarbij het elftal structureel 1 of 2 versterkingen per jaar toevoegde. in plaats daarvan kon de nieuwe trainer de buidel weer pakken en 5 spelers vervangen.

23 juli 2012 om 10:58

Ik haat Real Madrid helemaal niet. Maar als je ergens een kans hebt om wissel te staan dan is het bij Real, die club is zo groot en zo goed dat alle posities wel 3 keer bezet zijn ongeveer. Of je dat risico wilt lopen moet je natuurlijk zelf weten. In het geval van v.d. Vaart en Huntelaar was het verkeerd uitgepakt, Sneijder gedeeltelijk en van Nistelrooij was een held. Ik bedoel het helemaal niet negatief, maar je bent het toch wel ergens met me eens of niet dan?

Bovendien is het toch mooi voor Kroatië? Zijn landgenoten zullen trots zijn. Zijn wij Nederlanders toch ook? De verdediging van Nederland is niet iets waar we trots op zijn, kijk naar de clubs waar ze spelen; Everton, Ajax, Feyenoord, Malaga, Psv, Sporting e.d. Op de aanvallers zijn we trots, die spelen bij Arsenal (nog), Man City, Inter, Bayern, Spurs,

23 juli 2012 om 20:16

@realzidane22

Wanneer ga jij eindelijk een waarschuwing krijgen? Erg inconsequent beleid hier.

23 juli 2012 om 09:10

Het zou mooi zijn zo'n goede speler als modric bij Real te zien spelen, alleen ben ik toch benieuwd hoe dat gaat op het middenveld, met ozil etc.

23 juli 2012 om 09:12

Eerlijk gezegd zie ik Modric liever niet komen we hebben met Sahin en Khedira prima spelers voor naast Alonso. Ik hoop dat Mourinho Sahin in de voorbereiding speeltijd gunt zodat hij laat zien wat hij egt kan. Sahin is trouwens ook veel jonger dan Modric, 22-26. Sahin kan dus nog uitgroeien.

23 juli 2012 om 09:24

En wat dacht je van ozil? Dat Sahin of Khadira plaats maken is dan begrijpelijk, met ozil en alonso op het middenveld.

23 juli 2012 om 09:27

Ozil speelt op 10 ik denk niet dat ze Modric halen om achter de spits te spelen maar om centraal op het middenveld te spelen naast Alonso..

23 juli 2012 om 09:32

Inderdaad, kan een belangrijke schakel zijn. Want wat ik vaak zag bij Real is dat alles vaak via Alonso moest komen. Met Modric erbij kan je meer varieren en heb je iemand erbij die creatief is.

23 juli 2012 om 09:32

Ik denk niet dat Modric samen met Alonso 'het controlerende blok' gaan vormen, want modric is alleen aanvallend goed, verdedigend niet. Ik denk dat moruinho zoiets in zijn hoofd heeft:

23 juli 2012 om 09:35

Modric staat juist verdedigend zijn mannetje, hij is aanvallend wel beter ja maar hij verdedigt netjes mee.

23 juli 2012 om 17:49

Ik denk dat Real hem wil omdat hij juist op meerdere plekken terecht kan dus ook eventueel achter de spits, maar centraal is op dit moment zijn stekkie terwijl ik denk dat hij nog beter kan zijn achter de spits waar hij bij Zagreb ook speelde volgensmij.

23 juli 2012 om 09:30

Modric is juist nodig. Ja je hebt Granero (niet super), Khedira (werker), Lass (stofzuiger) en Sahin (heeft zich nog niet aangepast). Maar Modric is een complete middenvelder met creativiteit en dat mis je nou net. Zodra Alonso niet in z'n vel zit of helemaal naast het veld staat gaat het vaak minder (opbouwend).

Met Modric heb je iemand die de ballen kan ophalen vanuit de verdediging en verder kan opbouwen. Voor hem speelt dan Ozil. Alonso samen met Modric is een top duo en speel je tegen sterkere tegenstanders dan speelt Jose vast wel 433 met Khedira, Alonso en Modric op het middenveld en in de aanval: Ronaldo, Benzema en Ozil of Di Maria!

Ik zeg dat Modric zo snel mogelijk moet komen! En wie weet nog een rechtsback en klaar zijn we!

23 juli 2012 om 09:33

Sahin kan dat ook, hij heeft dat laten zien bij Dortmund. Jammer genoeg heeft Mourinho van Alonso een breker gemaakt terwijl hij eigenlijk die rol heel goed op zich kan nemen.

24 juli 2012 om 18:51

kaka de prullenbak in gooien? in die weinige minuten die hij maakte speelde hij goed!!
die klik met ronaldo,benz,ozil zit er ook..

jammer dat mou. zo'n angsthaas is

23 juli 2012 om 09:28

Deze man is niet nodig bij real, mochten ze hem wel halen dan word sahin verkocht aan ik denk dordtmund! Arsenal is ook wel wat voor sahin..! Modric is natuurlijk ook gewoon beter!

23 juli 2012 om 09:29

Modric is de ideale man voor Real Madrid. Het zou de kers op de slagroomtaart zijn voor dit Real. Ik denk dat Modric naast Alonso komt te spelen of zelfs op de plek van Alonso, er waren wat geruchten over eventuele verkoop van Alonso aan Milan.

23 juli 2012 om 09:29

Ik weet niet waarom maar voor mij hoeft Modric echt niet te komen.hij is een goede speler maar of hij Real basis goed is weet ik niet.we hebben nu op het moment een nieuwe rechterkant nodig.madric kan beter naar Manchester United of zo gaan.die hebben hem meer nodig dan wij

23 juli 2012 om 09:38

Of hij goed is voor basis van Real? Als Ozil dat is gebleken en Khedira dan is Modric het al helemaal. Wil je niet veel zeggen maar Ozil is bij Real gekomen na 1 of 2 jaar echt basis te hebben gespeeld bij Bremen. Modric is al 4 jaar de belangrijkste man bij de Spurs die ze daar ook echt naar een hoger niveau heeft getild in de zwaarste competitie van de wereld. Hiermee heeft hij echt bewezen een speler van erg hoog niveau te zijn.

23 juli 2012 om 09:42

Geef ik jou gelijk in, maar Ozil is beter. Ik vind hem niet echt nodig omdat we Sahin op die positie hebben. Als Sahin gaat spelen zoals hij bij Dortmund deed zie ik het helemaal goed komen en ik zie hem dan zelfs over 2 jaar ofz Alonso vervangen.

23 juli 2012 om 09:45

Tjah... Ik vind Ozil eerlijk gezegd niet zo goed als Modric. Ik denk zelfs dat Modric van een nog hoger kaliber is maar goed je zal het zien volgend seizoen denk ik. Sahin is denk ik te licht bevonden door Mourinho daarom wouden ze hem ook betrekken in een transfer voor Modric.

23 juli 2012 om 09:48

Wist je dat Ozil in zijn eentje meer assist heeft gemaakt in 2 seizoenen dan Iniesta en Xavi bij elkaar? Je onderschat Ozil enorm, ik vraag me af hoeveel assist Modric heeft gelevert..

23 juli 2012 om 09:49

Ten eerste Ozil is een 10 en Luka is meer een middenvelder een soort 8 zeg maar
goede voetballer hoor maar Ozil is twee klasse beter.
ben met realzidane22 eens Real heeft hem niet nodig hij zou beter naar Man UTD kunnen gaan die hebben juist een creatieve nummer 8 nodig

23 juli 2012 om 09:51

Nee joh ik onderschat hem niet, ben zelf een grote fan van Ozil. Ozil is meer een aanvallende middenvelder en Modric speelt zoals Xavi en Iniesta op het middenveld. Ozil speelt eigenlijk zoals Van der Vaart. Dus om nou over assists te gaan beginnen vind ik niet zo relevant. Bijvoorbeeld als je balcontacten en goede passes gaat vergelijken komen Iniesta,xavi en Modric weer hoger uit dan Ozil dus laten we geen appels en peren vergelijken.

23 juli 2012 om 10:00

Zelfde gelt voor balcontact en goede passes, Ozil is een betere voetballer dan Modric en 4 jaar jonger..

23 juli 2012 om 12:23

dan zou ik de statistieken nog maar eens nazoeken want wat je nu zegt klopt dus niet

23 juli 2012 om 09:51

Snap nooit waarom spelers een transfer willen forceren!
Je hebt toch met je volle verstand een contract getekend en moet dat gewoon respecteren.
Tottenham moet Modric de hoogst mogelijke boete geven voor dit wangedrag!

23 juli 2012 om 09:55

Moet je even mijn ;post lezen, dan begrijp je misschien waarom hij dit doet. Het is al 1000x uitgelegd, even googlen of iets zou ook goed doen. Je wil oordelen maar weet niet beide kanten van het verhaal?

23 juli 2012 om 10:04

Weet niet of die mondelinge afspraken inderdaad zijn gemaakt. Dat zijn de woorden van Modric die graag wil vertrekken. Mocht er inderdaad iets zijn afgesproken dan had dat in het nieuwe contract opgenomen moeten worden.
Of het klopt niet dat er afspraken zijn gemaakt of er is zeer onprofessioneel onderhandeld door de zaakwaarnemer van Modric.
In beide gevallen is het wangedrag van Modric niet goed te praten!

23 juli 2012 om 10:13

Ze zijn wel gemaakt, want anders zoals ik al zeg verleng je contract met zoveel jaar. Zeker niet als je weet dat Chelsea je wil hebben. Dat het onprofessioneel is geregeld ben ik helemaal met je eens, en is ook niet slim dat, dat niet gedaan is!

Of het goed te praten valt? Naja Madrid heeft een bod uitgebracht, Modric is akkoord met Madrid, het enige wat Spurs nu nog hoeft te doen is zeggen ja of nee. En ik denk niet dat Spurs het nog durft om tegen Modric te zeggen je mag niet gaan.

Als ze dat doen dan gaat ie nooit meer verlengen...

23 juli 2012 om 10:34

Je praat over beide kanten van het verhaal, maar doet hier alsof het verhaal van Modric de enige waarheid is?

Modric heeft toch zelf ook wel genoeg hersencellen om te bedenken dat een mondelinge overeenkomst geen enkele waarde heeft, als er geen getuigen oid bij zijn?

En zelfs als hij te dom is, dan heeft hij toch een vet betaalde zaakwaarnemer, die het zekere voor het onzekere neemt en (mocht jouw verhaaltje waar zijn) bij de contractverlenging die afspraken op papier laat zetten?

23 juli 2012 om 09:57

Dat klopt, maar Levy had hem belooft dat als er een club zou komen die wil betalen hij mocht gaan en hij houd zich dus niet aan zijn afspraak.

23 juli 2012 om 10:16

Wel, er wordt alleen veelste weinig betaald. Dus dan blijft hij gewoon.

23 juli 2012 om 10:24

Tja, je bent als Real zijnde dom als je de hoofdprijs gaat betalen voor een speler die niet eens bij de club wil blijven en er alles aan doet om daar weg te gaan..

23 juli 2012 om 10:49

Modric is al 26 en heeft ook niet alle tijd van de wereld om op Real Madrid te wachtten. Real Madrid is zoals vd Vaart al zegt de grootste club ter wereld, terwijl Tottenham het moet doen als 5e, 6e (?) team van Engeland.

Modric wil prijzen pakken, vandaar dat hij naar Real zal willen. Financieel zal hij er niet veel op vooruit gaan denk ik, of verdiend hij zo slecht bij Tottenham?

23 juli 2012 om 11:15

Het schijnt dat Modric 50.000 per week bij Tottenham verdient. Voor een speler met zijn kwaliteiten is dat niet veel natuurlijk. Ik snap ook wel dat Modic naar Real Madrid wil maar als Tottenham niet wil meewerken dan moet hij gewoon zijn contract respecteren.

23 juli 2012 om 11:18

Dan is het financieel ook nog eens een goede reden. In Engeland zijn ze qua belasting niet zo erg als in Spanje, dus ik dacht misschien zit hij financieel bij Tottenham wel gelijk zo niet beter, maar met 50 000 per week zal dat niet het geval zijn ;.

23 juli 2012 om 10:17

@spalato87 Wat moet ik hard lachen als Modric door jou in het rijtje Iniesta Xavi wordt geplaatst. Neem aan dat dat een grap is want Modric, totaal overrated en overhyped, mag hooguit in het rijtje Sahin en dat soort mooie middenvelders die weinig effectief zijn worden geplaatst. Sahin scoort meer en creeert meer, dus zou het niet handig zijn van Mourinho om die jongen te vervangen door Modric want daar krijg je helemaal niets voor terug. En ballen pakt hij al helemaal niet af. Kan wel goed op balbezit spelen trouwens.

23 juli 2012 om 12:22

Volgens mij ben ik niet de gene die ze in dat rijtje plaatst maar de internationale voetbalwereld. De grote deskundigen doen dat. Of denk jij dat je het beter weet dan een Ferguson, Mourinho? Als dat zo is prima hoor. Kan ik prima mee leven

23 juli 2012 om 10:29

Ik krijg altijd een beetje een apart gevoel als ik vdv hoor praten over Real. Hij praat alsof hij daar een geweldige periode had, terwijl hij als een stuk stront behandeld werd. Dat tekent de mentaliteit van vdv (denk ik).

Het lijkt me echt een geweldige gozer, maar hij is veel te soft voor het voetbalwereldje lijkt het wel (althans voor de top)

Als je als ster zo behandeld bent door Real, moet je die club gewoon haten of iig met iets minder lof over ze praten. Sneijder en Robben bv. Die hebben wel enkele harde noten gekraakt na hun vertrek. Dat mag mss wel als rancuneus gezien worden, maar het laat wel zien dat ze in zich zelf geloven en weten wat ze kunnen.

23 juli 2012 om 12:05

Real is Vdv's lievelingsclub en tevens de apex van zijn carierre. Meng diepe jeugd gevoelens met het feit dat hij vaak in Spanje is wegens familie en je hebt eigenlijk gewoon een socio van Real erbij. VDV zal net als Vangol altijd warme gevoelens koesteren jegens Real. Als het niet als speler is, dan wel als supporter/fan.

PS: bovendien heeft VDV als een van de weinige spelers een beetje realiteitsbesef. Dat kon je goed zien na de wedstrijden van het Nederlands elftal. VDV was als enige nog capabel een normaal interview te geven waar hij ook daadwerkelijk de realiteit een beetje beschreef. Nadat NL ondersteboven is gevoetbalt zie ik van Bommel nog klagen over scheidsrechters etc. Dat realiteitsbesef betekent ook dat hij weet dat er betere nr. 10''s voor Real zijn dan hij zelf.

23 juli 2012 om 10:34

Ik snap nog steeds niet waarom Real Madrid Modric wil kopen, ze hebben hem niet nodig momenteel. Natuurlijk is het een hele goede speler, maar Real Madrid heeft met Sahin ook iemand die een blok kan vormen met Alonso voor die extra creativiteit. Daarnaast hebben ze Khedira en Lass nog die daar kunnen staan. Ik snap daarom niet waarom ze zoveel geld willen betalen voor iemand die anderen op de bank zet die net 1 seizoen erop hebben zitten.

23 juli 2012 om 10:47

Verschil tussen Sahin en Modric is dat Modric het heeft laten zien in de grootste competitie die er is. Dortmund en de Bundesliga is in tegenstelling van Engeland toch iets kleiner. Sahin heeft ook pas echt 1 seizoen goed gepresteerd terwijl Modric dat nu al een tijdje doet.

Modric is de betere tav Lass, Sahin, Granero en Khedira. Ondanks dat vind ik hem ook niet heel erg nodig, maar het is wel een speler die op die positie belangrijker kan zijn voor Real Madrid, al zijn de aanvallend ingestelde spelers bij Real Madrid geen probleem, verdedigend niet, dus in dat opzicht vind ik het weer apart.

Maar goed, als dit waar is dan zal Mourinho daar zijn redenen voor hebben, of zal Kaka misschien toch vertrekken?

23 juli 2012 om 13:55

Ik ben het met je eens dat Modric beter is dan die spelers die naast Alonso kunnen spelen, maar toch blijf ik erbij dat hij niet nodig is. Hij zou met Alonso een hele goede duo kunnen vormen, maar Sahin zou het ook goed doen als hij wat meer speelminuten krijgt om zich te bewijzen.

Alsnog denk ik dat Modric wel naar Real Madrid zal gaan, en hij zal het daar wel goed doen denk ik. Dit houdt dan wel in dat er iemand zal moeten vertrekken neem ik aan en dan zou het inderdaad wel eens heel goed Kaka kunnen zijn.

23 juli 2012 om 14:13

Sahin is 22 jaar, een vergelijking van presteren kun je al niet maken. Modric is pas na zn 22 ste gaan presteren.

23 juli 2012 om 10:38

Vind het belachelijk van modrid! Tottenham betaalt wel iedere maand zijn salaris en nu gaat ie moeilijk doen! Je noet gewoon je werk doen!

23 juli 2012 om 15:12

van Madrid of van Modric??
Ik hoop da je Luka Modric bedoelt, anders bak je er nie veel van met deze reactie.

23 juli 2012 om 11:40

belachelijk gedrag van Modric maar ook van de Vaart mag hier wel ff teruggefloten worden

en opmerkingen als "grootste club ter wereld" en "iedereen wil daar spelen" heb ik een hekel aan want hij vergeet hoe gehaat een club als Real is

23 juli 2012 om 13:08

@spalato87 Verschuil je nou niet achter Ferguson en Mourinho want die gaan zich niet belachelijk maken door te roepen dat Modric in het rijtje Xavi en Iniesta hoort. Volgens mij schrijf jij dat zelf in je reactie hierboven. Modric (alweer bijna 27 jaar) is nooit top 30 van Europa geweest laat staan dat hij in dat rijtje geplaatst mag worden. Nogmaals, Modric is totaal overhyped en overrated. De feiten : als aanvallende middenvelder scoort hij in een goed jaar 3 goals per seizoen, geeft misschien 1 assist meer. Hij heeft een zeer matig schot (belangrijk voor een aanvallende middenvelder, schieten vanaf de 16). Als hij nou ter compensatie van al die minpunten wat ballen zou veroveren... Nou dat doet hij ook niet. Wat er over blijft is een speler die leuk is aan de bal. Nou dat vind ik nogal mager en daar daar ben ik niet zo van onder de indruk hoor. Ik laat me gewoon niet misleiden door media. Ik kijk naar de droge feiten.

23 juli 2012 om 13:26

The best player the Premier League is not Gareth Bale, not Scott Parker, but Luka Modric,said Sir Alex Ferguson.˝

Nogmaals wat jij wil jongen. Als jij denkt dat hij niet in top 30 hoort prima ! Mij heb je er niet mee. Ik blijf me gewoon op de feiten focussen en jij moet maar naar buiten schreeuwen hoe erg overtuigd je bent van je eigen mening. Hij scoort weinig klopt! Hij assisteert ook niet bijzonder veel dat klopt ! Maar hij speelt ook op positie van Pirlo, het is een controlerende middenvelder met aanvallende impulsen. Pak eens de statistieken van Iniesta erbij. Die zijn niks meer ! Dus is Iniesta ook geen top speler? Ahum...

23 juli 2012 om 17:53

Jammer voor je verhaaltje dat Modric niet in de aanvallende middenvelder rol speelt....
Hij speelt als deeplying playmaker en hij behoort makkelijk tot de top30 van de wereld dat weet iedereen wel. Als je de speler niet mag kun je het ook gewoon zeggen.

23 juli 2012 om 13:11

Als Modric een contract heeft tot 2016 dan hoort hij voorlopig nog te blijven. dat is verdomme nog 4 jaar dan wacht hij maar. Modric betekent voor The Spurs meer dan wat hij zou gaan betekenen bij Real Madrid. Daar zijn genoeg spelers op zijn Positie.

23 juli 2012 om 13:25

De Fifa zou echt eens wat moeten doen aan deze praktijken. Het is te gek voor woorden dat een speler zo kan en mag reageren als hij van mening is dat hij naar een andere club wilt. Spurs betaalde een transfersom voor hem, en betalen zijn salaris. Hij tekende een contract voor jaren, en kreeg er tekengeld bij. Je bent er toch zelf bij voor hoe lang je tekent? Bovendien kan je tegenwoordig alles in het contract laten zetten. Had dan bij de contract onderhandelingen afgedwongen dat je naar bepaalde clubs voor een vastgesteld x-bedrag mag vertrekken. Is dit niet het geval heeft de speler onder contract dus niks te zeggen..

23 juli 2012 om 14:01

@spalato87 Vind ik een mooie redenering: een speler die amper scoort en weinig assists geeft is net zo goed als Iniesta. Je argumentatie wordt steeds kolderieker. Ik ga uit van feiten en die zijn duidelijk, Modric scoort amper, geeft amper assists, creeert weinig, heeft een matig schot, en pakt geen ballen af. Ik vind hem goed aan de bal maar dat rechtvaardigt niet de hype rond die jongen die op ongeveer een maand na al 27 jaar is. Op jouw vergelijking tussen Iniesta en Modric ga ik niet eens in. Die kan ik echt niet serieus nemen.

23 juli 2012 om 14:05

Het gaat erom dat je jezelf serieus neemt ; Vooral blijven doen op deze manier dan kom je ver. Niet gek eigenlijk dat niemand op je reageert volgens mij neemt niemand je serieus behalve jij zelf Het feit dat clubs als Chelsea,man Utd en Real hem willen halen laat je ook helemaal links liggen zo te zien daarmee claim je eigenlijk bijna dat je het beter weet dan de mensen van eerder genoemde clubs. Ik vind het best apart, je reacties

23 juli 2012 om 14:01

Word doodziek van dit soort voetballers. Allemaal met hun volle verstand lange of nieuwe contracten tekenen zodat ze een dikker salaris op kunnen strijken maar zodra de eerste de beste club zich voor hun meld direct een vertrek willen forceren.....

23 juli 2012 om 14:29

@spalato87 Het zou je sieren als je ingaat op de feiten die ik opsom: Modric is overhyped en overrated omdat hij amper scoort, geeft amper assists, creeert weinig, heeft een matig schot, en pakt geen ballen af. Is dit waar of niet? Geef hier eens antwoord op. Dat Real interesse heeft in Modric zegt iets maar niet alles. Zij hebben wel meer flops aangetrokken in het verleden. Door strikt naar de feiten te kijken zullen ze begrijpen dat Modric niet zo goed is als vooral zijn agenten beweren.

23 juli 2012 om 14:34

Wat wil je dat ik daarop zeg dan? Wat je zegt hij creëert weinig dat klopt gewoon niet. Die jongen is het beginstation van alle acties van de Spurs. Hij is de gene die bepaald welke tactiek ze gaan hanteren en welk type aanval. Hij geeft steekpaasjes, breedtepaasjes op flankspelers die vervolgens een assist afleveren. Hij heeft een matig schot klopt, hij pakt daarintegen ook veel ballen af dus wat je zegt dat hij het niet doet klopt ook al niet. Het zijn niet zijn agenten die hem hypen maar lees eens wat vaker de Engelse kranten naar commentaar van medespelers en trainers in engeland. Iedereen die naar de Spurs kijkt of naar Kroatie als elftal ziet dat dit gewoon eeen van beste middenvelders ter wereld is. En nogmaals het feit dat Chelsea, Man utd en Real hem wel zouden willen is ook omdat de trainers van die ploegen hem willen. Dat is niet voor niks. '' Door strikt naar de feiten te kijken'' Wat denk je ze geven 40 milioen uit en kijken niet naar feiten?

Kijk ook eens op eplindex naar zijn statistieken in vergelijking met Silva,mata, Arteta en nog paar premier league spelers. intoetsen in google eplindex modric statistics. Daar zal je zien dat je totaal naast zit met wat je hier claimt

23 juli 2012 om 14:43

Genoegen nemen met 35 miljoen en een aantal overbodige spelers zoals, Diarra, Carvalho, Granero, lijkt me meer dan genoeg.

23 juli 2012 om 18:01

En als je die nou helemaal niet wilt hebben? Granero blijft trouwens gewoon in Madrid hij is kind van Madrid en zal blijven vechten voor zijn minuten.

Er is gewoon afgesproken dat hij mag vertrekken maar wel bij het juiste bod van 35-40 mil pond en daar waren beide partijen het blijkbaar gewoon mee eens. Het is onze beste speler en hij heeft een contract tot 2016! kom op als Real hem echt wil dan betaalde ze dit wel, maar ze moeten waarschijnlijk wachten op de verkoop van spelers als Kaka en Diarra dan komt het denk ik wel goed.

Maar Modric moet zich gewoon gedragen want Levy is niet gediend van zulk soort kleuterpraktijken en heeft al genoeg zorgen aan zijn hoofd met zijn zieke vrouw die ook in Amerika verblijft op het moment.

Ik vind het een geweldige speler maar zulk gedrag gaat alleen tegen je werken.

23 juli 2012 om 20:44

De Spurs is niet zijn plafond, en als die voorzitter dit heeft belooft dan moet hij zich daar ook aan houden.

23 juli 2012 om 21:43

Hij mag ook wel vertrekken maar voor het juiste bedrag dat was de afspraak. Je gaat niet je beste speler voor een appel en een ei verkopen. Ook beslist de club nog steeds hij heeft een contract tot 2016!

23 juli 2012 om 15:14

Ik zie Modric al naast Xabi Alonso schitteren..
Wel belachelijk dat ie zn werk weigert, maar ik snap ook wel dat ie een transfer forceert naar Real Madridd dames en heren.. wie wil daar nie spelen????
Hij is ook al best op leeftijd en moeeett die stap gewoon maken.

23 juli 2012 om 16:00

De mooiste club van de wereld is Barcelona, maar de grootste club is toch wel Real Madrid. Zij hebben ook de meeste prijzen gepakt. Modric is en echte topper!!!

23 juli 2012 om 16:16

Onnodig bij Real, maarja zo'n kans krijg je niet snel. Real Madrid moet, gezien zijn huidige contract(verlenging), wel hoog bieden en zal niet moeten komen met een relatief laag bod (iemand met zijn kwaliteiten, contract en als je bedenkt dat Carroll 45 miljoen was) om vervolgens Modric aan te zetten tot raar gedrag bij Tottenham. Biedt gewoon hoger, Levy is 1 van de meest hardnekkige mensen in de voetbalwereld en zal Modric toch niet laten gaan voor minder dan 50 miljoen.

En trouwens om op terug te komen, Real Madrid heeft op het middenveld al Nuri Sahin, Khedira, Lassana Diarra & Xabi Alonso. En volgens mij staat Granero nog altijd onder contract bij Real.
Kortom 6 spelers voor 2 posities, waarvan bijna elke speler wel echt van wereldtop is. Zegt al genoeg dat Diarra haast niks speelt.
Ik vind het transferbeleid van Real echt vaag. Enige wat ze nog nodig hebben is een rechtsback, ze hebben alleen Arbeloa voor die plek. Bedenkende dat Sergio Ramos pas echt een wereldspeler is op de Cv-positie.
En tja wat de opstelling betreft, het staat al vast zo'n beetje. Ramos in het centrum, Marcelo linksback. Middenveld wss gevormd door Alonso & Khedira. Özil op '10, spits Benzema, C. Ronaldo op linkerflank.
Ik twijfel alleen nog een beetje aan de rechtsbackpositie en de andere cv-positie. Want Pepe is natuurlijk écht goed, maar Varane ontwikkelt zich ook heel goed. En di Maria blijft een goede speler met veel assists maar ook wisselvallig.
We zien wel, Real heeft in ieder geval geen aankopen voor het middenveld nodig, daar zijn ze echt te goed bezet om nog aankopen voor te doen.

Casillas
Arbeloa/???
Sergio Ramos
Pepe/Varane
Marcelo
Xabi Alonso
Khedira
di Maria?
Özil
CR7
Benzema
23 juli 2012 om 17:50

Ik zie liever Modric bij Chelsea dan bij Real maar Chelsea was vorig jaar en die gaan nu geen moeite meer doen en naar Real gaan is wel gevaarlijk want ze hebben al heel sterke middenvelders alleen Xabi Alonso is al 30 maar dat is een speler die op elke leeftijd goed is.ozil speel je er gewoon niet uit en Khedira hebben ze toch ook nodig dan hebben ze nog kracht in de ploeg en je hebt kracht nodig als ze met Ozil,xabi,modric gaan spelen vind ik dat ze een te aanvallend middenveld hebt en dat je in de CL wel gepakt kunt worden op de counter.

23 juli 2012 om 17:57

Ik snap nog steeds niet waarom Real Modric zo graag wil aantrekken.
Modric is niet nodig, met Khedira en Alonso heb je al een sterk blok en met Sahin/granero daarachter heb je genoeg keus.

Real moet juist een rechtsback halen en het liefst een die veel beter is dan Arbeloa.

24 juli 2012 om 17:51

Modric wordt nou direct een basisspelers als jongen als Ozil daar rondlopen hij is wel goed voor in de breedte en zeker als Kaka dan weggaat. Modric had beter naar topclub in Engeland moeten gaan alleen Tottenham wilde gewoon niet meewerken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Tottenham Hotspur

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Kyle WalkerVerdediger360
Jan VertonghenVerdediger344
Aaron LennonMiddenvelder344
Jermain DefoeAanvaller3411
Gareth BaleMiddenvelder3321
Moussa DembéléMiddenvelder301
Voor de complete selectie: Clubpagina Tottenham Hotspur.

115 fans
Middenvelder, 27 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.233887 seconden.